[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:05

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wie van jullie heeft voor de Mac Book Air een hoes?

Zit er aan te denken om een hoes aan te schaffen om hem er makkelijk in te bergen.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Grudgie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:46:
Wie van jullie heeft voor de Mac Book Air een hoes?

Zit er aan te denken om een hoes aan te schaffen om hem er makkelijk in te bergen.
Iemand suggesties?
Kijk even in dit topic;)
[Transport] Neem je Macbook mee! - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:11
Bij mijn MBA doet sinds kort de linkerkant van de speakers niet meer. Hebben mensen hier vaker last van gehad? Ik los het namelijk liever zelf op dan dat ik hem drie weken kwijt ben voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Tja, dat klinkt wel heel vaag. Enig idee waardoor de problemen ontstaan zijn? Als het zomaar zonder reden ineens niet meer werkt is het een ander verhaal dan wanneer er 2 glazen bier een een kop koffie overheen zijn gegan...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Het werkt ineens niet meer. Heb de Macbook nog maar een paar maandjes dus hij ziet er nog erg netjes uit, en er zijn nog geen vloeistoffen over gemorst. Ik denk dat ik hem eens loshaal en kijk of ik wat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:44
ik zou gewoon ff naar de apple store gaan, of waar je hem hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Hm, ik zit naar een Air te kijken omdat ik het zat ben maar wil sowieso 8gb geheugen (non-negotiatable) maar eigenlijk ook een SSD van 256 GB.

Die combinatie kan ik bij Apple zelf kiezen, maar bij alle andere retailers is het óf 8 GB óf grotere disk, nooit beide. Jammer, want bij een aantal shops is korting te krijgen. Reden dat ik voor 256 ga is omdat ik lang met het ding wil gaan doen en dus op de toekomst voorbereid wil zijn. In theorie is de SSD te vervangen in een later stadium (kan ik dus nu geld besparen) maar ik vraag me af in hoeverre die (custom made) dingen te krijgen zijn? Iemand daar toevallig ervaring mee? Ik kan eigenlijk alleen de producten van OWC vinden, die willen $275/€200 voor een 256 GB exemplaar. En niet bij een Nederlandse shop te vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door m-m op 29-12-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Zelf een SSD vervangen in een MacBook Air zou ik me echt niet aan gaan wagen, dan maar iets meer betalen bij aanschaf.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Dat valt reuze mee.

Het is in ieder geval een stuk gemakkelijker dan bij mijn iMac, waarbij ik door diverse mensen op dit forum voor gek werd verklaard dat ik het voor € 40,- liet doen omdat ik het zelf niet aandurfde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:04
moet ik nu nog een macbook air 13" kopen uit 2008 met 2gb geheugen of kan ik daar op kort ttermijn al niks meer mee ?

staan met regelmaat op MP voor 400 euro en lijkt me een goede vervaning voor mijn oude dell, ik ben alleen bang dat ik de software wellicht (op kort termijn) niet meer kan updaten waardoor deze "onbruikbaar" wordt.
het doel waar die voor gebruikt wordt is itunes en office meer doe ik er niet mee.

[ Voor 11% gewijzigd door wd200 op 29-12-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

400 euro voor een macbook air uit 2008 met 2GB is erg veel geld en in mijn ogen het niet waard.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Fietsbel schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:48:
400 euro voor een macbook air uit 2008 met 2GB is erg veel geld en in mijn ogen het niet waard.
waarop gebaseerd, dat zijn de prijzen die men op MP vraagt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Omdat de hardware/leeftijd niet de vraagprijs waard is. En markplaats is niet een richtlijn of iets het ook waard is, sommige mensen vragen voor een imac 2011 model gerust evenveel voor als het bedrag waar men nu het 2013 model voor kan kopen.

In een macbook air (2010 en jonger) zat al "oudere" hardware op het moment ze op de markt verschenen. Pas met de introductie van het 2011 model is de performance goed en degelijk, dankzij de i3 en i5 cpu's. Een vergelijkbare macbook (niet de air) uit dat jaar is wellicht iets dikker, maar wel beter/sneller en is voor dezelfde prijs (400 euro) te koop. Zeker omdat je er nog een lange tijd mee wilt doen is het misschien het overwegen waard om een iets duurder model te kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 29-12-2013 19:12 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Www.mac2sell.net is een goede indicator voor wat je apple hrdware waard is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Omschrijving computer :
MacBook Air 13 inch Intel Core 2 Duo 1,60 GHz 2048 / 120 GB (SSD) / superdrive
De Mac2Sell-waarde van uw computer is :
400 € incl BTW

al snap ik de reactie wel dat je voor het zelfde geld een betere macbook hebt, nog maar eens goed overna denken.

[ Voor 26% gewijzigd door wd200 op 29-12-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mac2sell geeft standaard een te hoog bedrag aan, dit is vaker voorbij gekomen op het forum. Wanneer je hierop zoekt zie je dit ook terug in de reacties.
Een MacBook air is een ontzettend fijne laptop, heb deze tenslotte zelf ook gehad, maar het moet wel passen bij hetgeen je deze voor gaat gebruiken. Ga je veel reizen, dan is het lichte gewicht van een air ideaal. Wil je een computer die portable is maar niet constant overal mee naar toe gaat kun je beter een iets (letterlijk) zwaarder model uitkiezen met betere hardware voor hetzelfde geld. Een MacBook uit eind 2008 staat in vraag en aanbod al voor 375 euro en dat is een vraagprijs. Een MacBook air hdd uit 2008 is nagenoeg niet te te vervangen, deze heeft namelijk een zif aansluiting en die zijn best zeldzaam en duur. Een normale MacBook kun je de hdd met gemak vervangen maar ook het geheugen uitbreiden mocht je dat willen.
Het is daarom goed om te bedenken wat je ermee gaat doen, dat bepaald uiteindelijk welk model je geld waard is :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:44

Grin

Ride si sapis.

Fietsbel
Zijn laatste drie reacties: spot-on d:)b

Volgens mij zit M2S idd (ruim) boven de realistische marktwaarde van nagenoeg alle Mac's.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb 2 jaar geleden toch mijn macbookpro voor het bedrag verkocht wat m2s aangaf. Dit ondanks dat ie niet osx 10.7 kon worden geupgrade.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Na flink wat gerotzooi heb ik Windows 8.1 op de MBA 2010 kunnen installeren. Er is nog één klein probleempje: de webcam werkt nog niet. Verder werkt alles. Om voor mezelf een backup te hebben hoe dat kan, en natuurlijk om anderen die dit willen doen, bij deze een howto:

HOWTO Windows 8.1 op Macbook Air 2010 (en andere nForce based macs)
Benodigdheden:
-windows 7 CD of een geinstalleerde windows 7 op de mac.
- Een USB stick waarop je 4 mapjes hebt geunzipped:
1. Boot Camp 5 drivers
2. Boot Camp 4 drivers
3. nForce chipset drivers
4. GeForce 320M driver
De bovenstaande drivers zijn de enige drivers die goed werken!
-een usb muis (ivm trackpad problemen in windows 8. uiteindelijk gaat het wel goed werken)

Stap 1: Installeer via Boot Camp in het Apple hulpmenu Windows 7. Download niet de boot camp drivers, die heb je al los op een stickje staan.
Stap 2: Installeer Boot Camp 4 in Windows 7. De Boot Camp 5 drivers bevatten intel chipset drivers en installeren dus niet op je pc! Verdere windows updates kan je laten zitten, we zitten immers alleen in windows 7 om te upgraden naar windows 8.
Stap 3: Ga naar de Windows Store en upgrade naar Windows 8.1
Stap 4: In Windows 8.1 krijg je nu diverse problemen met drivers. Oa je trackpad en grafische kaart doen het niet. Gebruik dus eventueel hier de USB muis. Ga daarvoor naar Apparaatbeheer (via Win-X) en stop de USB stick in je PC
a. Klik bij beeldschermadapters met rechtermuisknop op GeForce 320M en kies stuurprogramma bijwerken -> Op mijn computers naar stuurprogramma's zoeken -> Handmatig kiezen. Kies als map waarin windows moet zoeken naar drivers de GeForce map op je USB stick. Installeer deze en negeer eventuele waarschuwingen.
b. In apparaatbeheer zie je 2 apparaten met een geel uitroeptekentje. Dit zijn onderdelen van de chipset. Kies bij deze 2 apparaten ook voor stuurprogramma's bijwerken. Laat de computer deze zoeken in de nForce map en installeer ook deze, ook als er eventuele waarschuwingen komen.
c. Om de trackpad goed te installeren moet je niet in Apparaatbeheer zijn; deze moet je namelijk handmatig installeren uit de Boot Camp 5 drivers. Het Boot Camp 5 menu werkt niet op je processor, maar gelukkig is dat ook niet nodig. Ga naar Boot Camp 5\BootCamp\Drivers\Apple op je usb stick en installeer daar de AppleMultiTouchTrackpadInstaller. Hiermee installeer je de goede drivers van je trackpad.
Stap 5: Nu alle drivers goed geinstalleerd zijn, zijn er nog wel 2 problemen:
a. Ga naar C:Program Files\BootCamp en klik met rechtermuisknop op Bootcamp.exe en stel onder Compatibiliteit in dat het programma in Windows 7 Compatibility mode moet worden gestart.
b. Bij Windows Update is het belangrijk om de nieuwste Nvidia GeForce drivers niet te installeren! De recentere drivers zorgen namelijk voor freezes van het scherm. Zodra Windows Update deze update in het lijstje heeft staan moet je met rechtermuis -> deze update verbergen instellen dat de update niet geinstalleerd wordt.

Veel plezier met de MBA 2010 met Windows 8.1 :P

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-12-2013 13:45 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
Hi,
Mijn vriendin en ik hebben beide een macbook Air (mid 2012) 13 inch. Aangekocht in Augustus en November 2012.

Beide laptops staan nu bij battery op Service Battery. Dit betekend dat ze terug moeten naar de winkel, en mogelijk een nieuwe batterij nodig hebben. Nu hebben we beide geen AppleCare, maar ben wel zeer teleurgesteld dat beide machines nu al slecht werken.

Nu ga ik proberen om dit onder garantie te laten vallen, kennen jullie gevallen waar dit is gelukt? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
mataklap schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:07:
Hi,
Mijn vriendin en ik hebben beide een macbook Air (mid 2012) 13 inch. Aangekocht in Augustus en November 2012.

Beide laptops staan nu bij battery op Service Battery. Dit betekend dat ze terug moeten naar de winkel, en mogelijk een nieuwe batterij nodig hebben. Nu hebben we beide geen AppleCare, maar ben wel zeer teleurgesteld dat beide machines nu al slecht werken.

Nu ga ik proberen om dit onder garantie te laten vallen, kennen jullie gevallen waar dit is gelukt? Bedankt
Waar heb je ze aangeschaft?

Normaal gesproken heb je op de batterij slechts een half jaar garantie helaas. Wel erg vreemd dat van beide apparaten de batterij zo snel toe is aan vervanging. Ik gebruik mijn MBA al ruim twee jaar behoorlijk intensief, de batterij is nog prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Brm-G schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:32:
Wel erg vreemd dat van beide apparaten de batterij zo snel toe is aan vervanging. Ik gebruik mijn MBA al ruim twee jaar behoorlijk intensief, de batterij is nog prima in orde.
+1

Hier een late 2011 MBAir met bijna 500 cycli. Wordt zeer intensief gebruikt. Nog geen vuiltje aan de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Laatst online: 01-01-2021
ja ik gebruik al 10 jaar elke 2 jaar een nieuwe mac (pro's air's imacs). dit is de eerste keer dat het me overkomt, maar wel irritant dat het bij twee laptops tegelijk gebeurd.

bij Apple gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Hi,

Ik ben bang dat het je niet gaat lukken om dit onder garantie te laten vallen. Hebben jij en je vriendin toevallig een bijzondere manier gevonden om accu's snel te laten slijten? :+ Of het is echt simpelweg domme pech want dit zou niet moeten mogen.

Hoeveel cycles hebben de accu's al gehad? En ooit wat bijzonders gebeurt? Zware magneet erop oid? :9

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:03
Hi,

Ik had dit met een rMBP 15'. Deze viel net buiten de garantie periode en had ook last van service battery. In mijn geval was het wel zo dat de batterij maar 60 cycles had gemaakt en nog maar 6XXX capaciteit had van de oorspronkelijk 8XXX.

Het belangrijkste is het aantal cycles dat je MBA heeft gemaakt. Ze maken gebruik van een policy waarbij je batterij bij 1000 cycles op 80% van z'n originele capaciteit zit. Mochten dit er veel minder zijn, dan zou een belletje naar Apple kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe behandel je de batterij van de MBA eigenlijk het best?

Apple omschrijft het als 'de elektronen moeten in beweging blijven". Maar wat exact valt daar onder te verstaan?

Dat je niet constant op het lichten moeten aansluiten, is me duidelijk. Maar is het bv. aan te raden om op 10% op te laden tot bv. 60% en er daarna weer op te werken zonder dat hij op het lichtnet is aangesloten. Of maakt het gwn allemaal niet bijster veel uit:p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Waarom zou je tot 60% laden en niet tot 100%, als de 'elektronen in beweging moeten blijven'?

Ik maak me er weinig druk om, als ik een stopcontact in de buurt heb hang 'm eraan (ook als 'ie nog vol genoeg zit) en anders werk ik op de accu. Na ruim 2 jaar heeft de accu nog 90% van z'n kracht behouden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:11:
Waarom zou je tot 60% laden en niet tot 100%, als de 'elektronen in beweging moeten blijven'?

Ik maak me er weinig druk om, als ik een stopcontact in de buurt heb hang 'm eraan (ook als 'ie nog vol genoeg zit) en anders werk ik op de accu. Na ruim 2 jaar heeft de accu nog 90% van z'n kracht behouden.
Was maar een veronderstelling maar ik maak me er verder ook geen zorgen over :)

Haal probleemloos 12 uur ( wel safari als browser want met chrome tikt het wel wat sneller af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iemand een idee wanneer de volgende generatie van de Air komt? Zomer 2014, of misschien eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RekZ schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:06:
Iemand een idee wanneer de volgende generatie van de Air komt? Zomer 2014, of misschien eerder?
De MBA is nog behoorlijk up-to-date, en toch best wel scherp geprijsd. Ik verwacht voorlopig geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
RekZ schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:06:
koffiedik kijken... enige update die de air nodig zou hebben (imo) is een betere resolutie. Maar dan gaan ze direct in het vaarwater zitten van de 13"rMBP. Dus verwacht ook geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

idd, ik ben sowieso benieuwd wat apple gaat doen met de airs nu de pro's steeds kleiner worden. Is echt nog te ver weg om iets over te zeggen. Enige wat je kan doen is de Buyers Guide van Macrumors in de gaten houden als je het echt belangrijk vind.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
GroeneThee schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:32:
[...]

koffiedik kijken... enige update die de air nodig zou hebben (imo) is een betere resolutie. Maar dan gaan ze direct in het vaarwater zitten van de 13"rMBP. Dus verwacht ook geen update.
Klopt, de enige reden waarom ik de huidige air niet koop is omdat ik de resolutie te laag vind. Vandaag de dag hebben alle high end tablets en telefoons hogere resoluties dan de air, dus ga ik er vanuit dat de volgende air ook een hogere resolutie krijgt.
DeNachtwacht schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:55:
idd, ik ben sowieso benieuwd wat apple gaat doen met de airs nu de pro's steeds kleiner worden. Is echt nog te ver weg om iets over te zeggen. Enige wat je kan doen is de Buyers Guide van Macrumors in de gaten houden als je het echt belangrijk vind.
Handig overzicht, thanks

[ Voor 28% gewijzigd door RekZ op 02-01-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RekZ schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:16:
[...]

Klopt, de enige reden waarom ik de huidige air niet koop is omdat ik de resolutie te laag vind. Vandaag de dag hebben alle high end tablets en telefoons hogere resoluties dan de air, dus ga ik er vanuit dat de volgende air ook een hogere resolutie krijgt.

[...]

Handig overzicht, thanks
Precies, de meeste high-end tablets en telefoons hebben een hogere resolutie, maar bij veel laptops is dit nog niet het geval. Apple staat er niet echt om bekend om resoluties van schermen snel te verhogen. Kijk maar eens naar de non-retina MBP, die heeft tijdens hetzelfde design nooit een andere resolutie scherm gekregen. Ik verwacht niet snel een hogere resolutie scherm zonder een redesign van de MBA. Een redesign is niet echt nodig lijkt me, want veel dunner kan het niet lijkt me. Daarnaast heeft Apple al een alternatief voor diegene die een hogere resolutie willen; de Retina Macbook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 13:15
Als ik de Macbook Air (2013, base model) vanuit standby opendoet, duurt het even voordat ik kan surfen via Safari.

Ik heb gewoon verbinding (utorrent,binreader enzo) maar bij Safari en Firefox duurt het altijd een paart minuten.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
^^ is dit een vraag of een opmerking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een MBA 2011 128gb SSD.

Als ik word open heb staan (een 3 tal pagina's) krijg ik steeds vaker de volgende melding : er is onvoldoende geheugen of schijfruimte beschikbaar. sluit overbodige vensters en probeer het opnieuw. Ik heb als ik bij systeem kijk 32gb schijfruimte vrij.

Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:39

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:12:

Als ik word open heb staan (een 3 tal pagina's) krijg ik steeds vaker de volgende melding : er is onvoldoende geheugen of schijfruimte beschikbaar. sluit overbodige vensters en probeer het opnieuw. Ik heb als ik bij systeem kijk 32gb schijfruimte vrij.

Weet iemand hoe dit kan?
Nou, behalve ruimte op de SSD geeft ie nog een mogelijke oorzaak aan :) Hoe zit het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:21:
[...]

Nou, behalve ruimte op de SSD geeft ie nog een mogelijke oorzaak aan :) Hoe zit het daarmee?
ik heb 4gb ram welke toch wel 3 wordpagina's mogen trekken lijkt me.

hoe kan ik dit zien?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Kijk eens in activiteitenweergave (CMD+spatie , activiteitenweergave intikken of de langdradige manier; programma's --> hulpprogramma's --> activiteitenweergave

[ Voor 38% gewijzigd door SquareOne op 07-01-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:12:

Weet iemand hoe dit kan?
Gooi je prullenbak eens leeg, die wordt volgens mij niet meegeteld met de vrije schijfruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fysiek geheugen : 4gb
Geheugengebruik : 3,66 gb

Bij geheugen staat : Kernel_task : 334 mb. Dit lijkt de grootste geheugenvreter te zijn.

Als ik dit google kom ik bij allemaal verschillende meningen uit, maar niets concreets.

Weet iemand of

- dit normaal is ? (dat kernel_task 334 mb geheugen eet)
- ik hier iets aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Laatst online: 02-10 23:57

4bit

Onward, to futility!

Lijkt mij niet overdreven veel voor Kernel_task.
Begint word zelf misschien overdreven veel geheugen in te nemen?

Ik weet niet of je je air altijd in sleep doet of je ook wel eens reboot. Maar anders gewoon eens rebooten.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:45

RnB

Dat is echt weinig, bij mij neemt ie meestal rond de 1GB in beslag.
Houd in je achterhoofd dat kernel_task in feite je besturingssysteem is (even kort door de bocht). Dit proces regelt een boel om alles draaiende te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 09:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:32
Zou zo leuk zijn als intel het toestaat, dan zou ik zo verschrikkelijk blij zijn. Dat is toch wel iets anders dan die thunderbolt docks. + je kan veel meer beeldschermen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Thunderbolt vereist hot plug 'n play. Zie daar het probleem met dingen als een videokaart. Zo eenvoudig ligt het daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
zal vast niet zo eenvoudig zijn nee, maar wat nou als amd of nvidia een gpu zou maken die ook hot plug n play zou ondersteunen. Dan zal intel die eerder toe staan neem ik aan?

tweedde optie, als je een soort bios in die behuizing plaatst die bij het opstarten de verbinding met de grafischekaart maakt en wanneer je dan de kabel in de mac(book) steekt hij hem herkent als een grafische kaart. Wanneer hij er dan uit gehaald word, die 'bios" dat herkent en de gpu "afsluit". zou zoiets mogelijk zijn? of kan dat makkelijker? waarom houd intel zoiets tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Het is toch niet wezenlijk complexer dan de al bestaande techniek waarbij op basis van performance-vraag tussen een zuinige en een snelle GPU geswitched wordt? En dat is er al een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 09:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mac Air gebruikers ;p.

Ik heb mijn macbook tijdens de zomervakantie gekocht, viel me op dat het bij OSX Mountain Lion en Mavericks een bugg ofzo zit met betreft het geluid.

Als ik geluid aan heb staan (bijv. muziek) en ik klap hem dicht en weer open maakt en inlogt dan krijg ik niks meer te horen. Er stond ergens dat Apple de bug nog niet geplat heeft... =(

Hebben jullie er ook last van?

Maar nu zit ik mij te bedenken, zal ik de laptop terug brengen naar de apple store, of wachten tot een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:58:

Ik heb mijn macbook tijdens de zomervakantie gekocht, viel me op dat het bij OSX Mountain Lion en Mavericks een bugg ofzo zit met betreft het geluid.

Als ik geluid aan heb staan (bijv. muziek) en ik klap hem dicht en weer open maakt en inlogt dan krijg ik niks meer te horen. Er stond ergens dat Apple de bug nog niet geplat heeft... =(

Maar nu zit ik mij te bedenken, zal ik de laptop terug brengen naar de apple store, of wachten tot een fix.
Ze gaan een Macbook waarschijnlijk niet terug nemen ivm een software issue. Er zit denk ik niets anders op dan wachten op een fix. Zelf heb ik er overigens geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
SirWInsalot schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:25:
Als ik de Macbook Air (2013, base model) vanuit standby opendoet, duurt het even voordat ik kan surfen via Safari.

Ik heb gewoon verbinding (utorrent,binreader enzo) maar bij Safari en Firefox duurt het altijd een paart minuten.

Alvast bedankt
Probeer het eens zonder utorrent. Mijn ervaring met die utorrent-achtige programma's is dat ze veel bandbreedte en cpu power vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Brm-G schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:10:
[...]

Ze gaan een Macbook waarschijnlijk niet terug nemen ivm een software issue. Er zit denk ik niets anders op dan wachten op een fix. Zelf heb ik er overigens geen last van.
Ik heb dit issue ook, begon me wel op te vallen dat dit eigenlijk alleen op mijn werk gebeurde, en ben er nu achter dat dit vrijwel alleen gebeurd wanneer je oordoppen heb aangesloten. Erg hinderlijk inderdaad! Ook erg irritant is dat als hij in sleepmodus gaat en je drukt direct op een toets om hem wakker te maken hij 90% van de tijd compleet blokkeert en je een hardreset moet doen. Erg handig als je in een vergadering oid zit :X

[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 12-01-2014 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema

Ik heb precies het zelfde probleem, maar bij mij komt het ook regelmatig voor als ik mijn jack van mijn koptelefoon er in of er uit doe. Dan in eens is het geluid uit en moet ik een restart doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jctjepkema schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:54:
zal vast niet zo eenvoudig zijn nee, maar wat nou als amd of nvidia een gpu zou maken die ook hot plug n play zou ondersteunen. Dan zal intel die eerder toe staan neem ik aan?
Dan voldoet ie aan de eisen dus ja, dan zullen ze het zonder problemen toestaan.
tweedde optie, als je een soort bios in die behuizing plaatst die bij het opstarten de verbinding met de grafischekaart maakt en wanneer je dan de kabel in de mac(book) steekt hij hem herkent als een grafische kaart. Wanneer hij er dan uit gehaald word, die 'bios" dat herkent en de gpu "afsluit". zou zoiets mogelijk zijn? of kan dat makkelijker? waarom houd intel zoiets tegen?
Dat maakt de boel wel heel erg complex. Wat je daarmee aan het doen bent is een complete computer maken en dat via Thunderbolt aanbieden aan OS X. Moet OS X wel mee om kunnen gaan. Intel houdt in deze niks tegen, ze stellen eisen om een bepaalde kwaliteit af te dwingen. Thunderbolt is vrij prijzig tov iets als USB dus dan moet het de prijs ook waard zijn. Dat betekent dat je al snel hoge kwaliteitseisen moet gaan stellen. Je moet hier ook niet vergeten dat een Nvidia en AMD ook mee moeten doen met die videokaart. Bij Nvidia zal dit ongetwijfeld wat makkelijker gaan dan bij AMD gezien de producten die AMD maakt (en Nvidia juist weer niet).

Raar is het niet, dit geldt voor ieder certificeringsproces, ook voor iets als ISO9001.
m-m schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:10:
Het is toch niet wezenlijk complexer dan de al bestaande techniek waarbij op basis van performance-vraag tussen een zuinige en een snelle GPU geswitched wordt? En dat is er al een paar jaar.
Jazeker wel. De GPU switching is niet hot plug 'n play omdat de videokaarten er bij het booten al in zitten en niet wijzigen. Het gaat er nou juist om het aansluiten van die kaarten. Dat daarna er naartoe switchen is, zoals je terecht aangeeft, het probleem niet. Je ziet dat bij alle external GPU oplossingen die mensen zelf gemaakt hebben: je kunt pas gebruik maken van die videokaart als je 'm aansluit voordat de computer aan wordt gezet. En als je goed leest zie je de overige problemen met external GPUs ook in hun verhalen.

Ik denk dat we nog even moeten afwachten want er is zeker veel nut bij het kunnen aansluiten van zo'n GPU. Denk ook aan dingen als Nvidia Tesla voor het nodige rekenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga voor mijn vriendin een MacBook Air kopen, denk ik. Het gezeul met haar lompe windows bak, opladers etc : super irritant. Maar welk exemplaar zou ik het beste kunnen kopen?

Vooral gebruikt voor internetten, werken, word, en itunes + iphoto. Niet al te zwaar natuurlijk.

Maar als ik iets extra moet kiezen, heeft die snellere chip veel zin? Of is het raadzamer te gaan voor extra werkgeheugen? Tips, suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:40
sowieso de 13" i5 variant, de i7 voegt voor je gebruiksdoel niks toe. Qua werkgeheugen is 4gb opzich prima, maar als het budget het toelaat is 8gb meer toekomst bestendig. En qua SSD is 256gb wel lekker 128gb vind ik persoonlijk te krap. Maar dat lijkt me ook een budget kwestie.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
ik heb zelf de 128gb 13" en is echt te krap. Ik heb spijt dat ik niet heb gekozen voor 256gb. Als je budget het toelaat natuurlijk zou ik het doen. 8gb is inderdaad wel fijn voor de toekomst, maar geen must in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar merk je aan dat je 8GB hebt ipv 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:40
In performance zie je het terug in het aantal programma's dat je open kunt hebben. Maar voor standaard office werk is dat niet echt een probleem lijkt me. Pas als je gaat werken met de Adobe creative suit of VM's gaat draaien, kortom als je echt professionele software gebruikt dan merk je echt voordeel bij 8gb.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
Heb dat inderdaad ook, ik draai virtueel ook windows 8 enzovoort en dan is het wel fijn om daar wat gig's in te hebben. Bij photoshop en illustrator ook fijn maar t is echt geen must. Ik zou zeggen helemaal met itunes en iphoto is het fijn om even wat extra gig's te hebben op je SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
jctjepkema schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:56:
ik heb zelf de 128gb 13" en is echt te krap. Ik heb spijt dat ik niet heb gekozen voor 256gb. Als je budget het toelaat natuurlijk zou ik het doen. 8gb is inderdaad wel fijn voor de toekomst, maar geen must in mijn ogen.
Ik denk dat dat er toch ook heel erg vanaf hangt en op welke manier je je MacBook gebruikt. Als het je enige computer is dan is het wellicht aan de krappe kant, als je naast de MBA nog een desktop met voldoende ruimte hebt staan is het waarschijnlijk meer dan voldoende.

Ik heb zelf ook een 128GB model, mijn iMac heb ik kort na aanschaf de deur uit gedaan dus de MBA is mijn enige computer. 128GB is inderdaad krap en je moet er zo nu en dan eens op letten of aan denken maar echt storen doet het mij niet. Ik heb gemiddeld zo'n 30-35GB vrije ruimte over en ik zou echt niet weten waar ik dat mee zou moeten vullen. Al mijn documenten en foto's heb ik op de MBA staan en zelfs nog een Windows 7 installatie onder Parallels. Voor een flinke collectie HD films of series is de MBA duidelijk niet geschikt, in mijn beleving is het apparaat daar echter ook niet voor bedoeld. Op een 13" schermpje kijkt het immers sowieso niet zo lekker lijkt mij. Ik heb al dat soort bestanden dan ook op een NAS staan. Wanneer ik een wat langere reis ga maken en toch wat materiaal op mijn MBA wil hebben dan zou ik omwille van de ruimte voor SD materiaal kiezen. Dan kan je nog redelijk wat meenemen. Als je echter echt een flinke collectie mee wil dan is de 128GB schijf te klein.

In principe is de 128GB versie voor mijn gebruik dus ruim voldoende, al zou 256GB geen verkeerde upgrade zijn. Al was het maar voor het idee. Ik heb er bij aanschaf echter voor gekozen om in plaats van een grotere schijf voor meer geheugen te gaan, met het oog op de toekomst leek mij dit nuttiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die dingen zijn te upgraden: http://eshop.macsales.com...2012-Drive-Internal-Flash al is het niet echt goedkoop (maar welke 240 GB SSD is dat wel?) Ik heb zelf ook een 128 GB versie en daar heb ik nog 20 GB op vrij. Alle data staat bij mij welliswaar op een externe HDD aan mijn Mac mini die gedeeld is op mijn thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:53
Welke applicatie gebruiken jullie om de status van de accu uit te lezen, en eventueel de accu te optimalizeren?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Hari-Bo schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:11:
Welke applicatie gebruiken jullie om de status van de accu uit te lezen, en eventueel de accu te optimalizeren?
CoconutBattery. Maar dat is alleen voor de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Het viel me op de laatste paar dagen dat mijn accu heel snel leeg was (macbook air 13 inch 2011)

Nu geeft de laptop aan dat er onderhoud vereist is. Ik zit op 72% bij 499 cycles.

Iemand hier ervaring mee? Betekend het dat ik alleen maar de optie heb om hem in te leveren, of is er iets als een reset oid??
En stel dat ik hem in moet leveren, hoeveel zal dit ongeveer gaan kosten, en hoelang ben je hem dan gemiddeld kwijt?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:03

JJ93

Error 418

In de store 129 euro: http://store.apple.com/nl...cbook-aluminium-behuizing
Zal dus wel zo'n 150-200 euro kosten als je het door Apple zelf wilt laten vervangen. Unibody kan je zelf niet vervangen lijkt me.

Nog een artikel: http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html
Je zou 80% moeten hebben na 1000 cycles. Gaat bij jou dus iets sneller.

Maar als je je accu zou vervangen ga je dus zo'n 1/0.72=~38% vooruit volgens mij. Volgens mij is het erg lastig om de accu te vervangen onder garantie. Jou garantie periode is sowieso afgelopen denk ik dus dat gaat niet lukken gok ik zo.

Je zou nog veel meer vooruit gaat met de nieuwe Macbook Air Haswell (max 15 uur) of een paar maanden wachten tot de Broadwell editie uitkomt :+ Maarja als je Macbook verder nog helemaal goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
JJ93 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:13:
In de store 129 euro: http://store.apple.com/nl...cbook-aluminium-behuizing
Zal dus wel zo'n 150-200 euro kosten als je het door Apple zelf wilt laten vervangen. Unibody kan je zelf niet vervangen lijkt me.

Nog een artikel: http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html
Je zou 80% moeten hebben na 1000 cycles. Gaat bij jou dus iets sneller.

Maar als je je accu zou vervangen ga je dus zo'n 1/0.72=~38% vooruit volgens mij. Volgens mij is het erg lastig om de accu te vervangen onder garantie. Jou garantie periode is sowieso afgelopen denk ik dus dat gaat niet lukken gok ik zo.

Je zou nog veel meer vooruit gaat met de nieuwe Macbook Air Haswell (max 15 uur) of een paar maanden wachten tot de Broadwell editie uitkomt :+ Maarja als je Macbook verder nog helemaal goed is...
Dank je! Net terug van de Apple store op het Leidse plein en daar is die getest door de medewerker. 499 cycles en hij zat op 80,19%. Volgens de verkoper was dat sneller dan normaal. Inderdaad 80% na 1000 cycles.
Op zijn aanraden moet ik eerst naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Vervangen gaat 5 tot 7 dagen duren en 125 euro kosten. Qua prijs prima maar in tijd komt dat nu niet echt uit. Ik laat hem dus maar een tijdje doorgaan.

Een nieuwe zit niet echt in de planning ;) Net 2 imacs erbij dus ben wel weer even klaar.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik overweeg de aankoop van een macbook air, als "bij" laptop naast mijn zwaardere laptop. Is een macbook air snel genoeg om de titanium IDE te draaien om apps te ontwikkelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er net mee bezig, heb 'm draaien op een oude MacBookAir2,1. Werkt redelijk, alleen eclipse loopt af en toe vast, probleempje met de java runtime. Had 'm eerst via parrallels maar dat ging echt niet. Al met al nog geen aanbeveling, maar ja mijn air is wel wat gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Nou ik heb uiteindelijk een 13" macbook air (medio 2011) op de kop getikt , Ik draai titanium studio (eclipse) , en het gaat eigenlijk super ! Ik heb nog geen last van vastlopers gehad en het testen op de iOS simulator gaat erg vlot !

Ik zie trouwens mensen in mijn omgeving steeds een kleedje tussen het toetsenbord en het scherm doen met het vervoeren , is dit nodig ? drukt het toetsenbord in het beeldscherm ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Ik doe het niet want het scherm ligt dieper dan de rand. Ik heb er ook geen last van moet ik eerlijk zeggen, van toetsen op mijn scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:16
Doe het ook niet en geen last (11"), maar neem m niet zo vaak mee. M'n pa gebruikt 13" vaak onderweg en die heeft er wel wat afdrukken in staan...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik heb sinds kort een macbook air 13. In de eerste paar dagen was deze 100% geruisloos.
Sinds twee dagen maakt de laptop aan de linkerkant een vaag ratelend geluid. Dit is duidelijk hoorbaar in een stille omgeving. Maar ik hoor dit geluid niet altijd en soms is de laptop wel weer 100% stil. Is dit de ventilator? Ik hoor het geluid ook als ik niks doe wat CPU intensief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 21:08

Hier heb ik ook last van, ik dacht dat een update naar Mavericks alles wel zou oplossen maar mooi niet dus.
Naast deze geluid bug heb ik ook last van.

- niet meer uit slaapmodus komen
- spontaan vastlopen

Dit is mijn eerste MAC en heb er best spijt van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:33
interlude schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:19:
[...]
- niet meer uit slaapmodus komen
- spontaan vastlopen
Dat mag niet gebeuren. Dan zou ik toch eens contact opnemen met Apple om garantie te claimen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 21:08
Hoedje schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:29:
[...]

Dat mag niet gebeuren. Dan zou ik toch eens contact opnemen met Apple om garantie te claimen.
Klopt, Ik dacht dat een software update het wel zou oplossen maar tot heden is er niks veranderd,
Soms als ik de klep dicht doe dan blijft het scherm zwart en de backlit aan, Alles lost zich op als ik hem gedwongen herstart met die combinatie ( control+shift+aan/uit knop ). Verder doet de macbook air het prima.

In de vakantie gooi ik het op garantie, Als ik hem nu terugstuur loop ik meteen achter met mijn studie dus dat is lastig :P, Kan ik garantie claimen bij elk willekeurig apple winkel? ik heb hem namelijk via de webshop bij Apple zelf gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
Maar heb je al een schone instalatie geprobeerd? zou je ook nog kunnen proberen en daarna eventueel terugzetten via time-Machine. Schone installaatie helpt nog wel eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jctjepkema schreef op zondag 12 januari 2014 @ 10:44:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem, maar bij mij komt het ook regelmatig voor als ik mijn jack van mijn koptelefoon er in of er uit doe. Dan in eens is het geluid uit en moet ik een restart doen.
Iemand al enig idee omtrent een oplossing voor dit probleem.

Mijn MBA is nu zo een 8 weken oud en recent heb ik met hetzelfde te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:26
Is het trouwens normaal dat als de laptop uitstaat, dat de accu leegloopt?
Na een weekje vakantie kwam ik erachter dat het accuniveau nog op maar 83% staat.
Of staat de MacBook Air nooit echt helemaal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 10:08
Een vraag hebben er meer mensen last van scroll lag op de MacBook Air. Wat bij mij gebeurd op pagina's met veel tekst of PDF bestanden duurt het even voordat de tekst scherp is.
Graag hoor ik van jullie of jullie hier ook problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Marco schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:17:
Is het trouwens normaal dat als de laptop uitstaat, dat de accu leegloopt?
Na een weekje vakantie kwam ik erachter dat het accuniveau nog op maar 83% staat.
Of staat de MacBook Air nooit echt helemaal uit?
Ook zonder gebruik raakt elke accu wat leger. Was me ook al opgevallen. Maar 17% in een week vind ik wel veel. Heb je misschien Power Nap op batterij aanstaan?
Edit: Sorry, ik lees nu dat je hem echt uitgezet hebt, dan is het helemaal vreemd. Al veel cycles gehad, misschien?

[ Voor 10% gewijzigd door Tio Nordin op 10-02-2014 19:38 . Reden: Niet goed gelezen ]

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:26
Tio Nordin schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:35:
[...]

Ook zonder gebruik raakt elke accu wat leger. Was me ook al opgevallen. Maar 17% in een week vind ik wel veel. Heb je misschien Power Nap op batterij aanstaan?
Edit: Sorry, ik lees nu dat je hem echt uitgezet hebt, dan is het helemaal vreemd. Al veel cycles gehad, misschien?
Nee, Power Nap staat uit, en hij is splinternieuw, dus nog geen cycles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Marco schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:45:
[...]
Nee, Power Nap staat uit, en hij is splinternieuw, dus nog geen cycles.
Alsie echt uit stond, dus niet in sluimer, zou ik een SMC-reset proberen, of gewoon even contact met Apple opnemen. Het is tenslotte een nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 08:26
Heeft er iemand enig idee of het mogelijk is om een 13 MBA te forceren op 5GHz wifi alleen (en nooit 2.4GHz te laten gebruiken)? Ik heb al zitten zoeken op het internet maar daar suggereren ze het 5GHz een andere naam te geven en zo te connecteren. Dat is geen optie voor mij. Het internet in de aula is 2.4GHz 802.11g en 5GHz 802.11a. Beiden hebben eduroam als SSID. De MBA neemt altijd het 2.4GHz netwerk wat tergend traag is tov 5GHz in een volle aula, en dan spreek ik van 20 a 30KB/s op 2.4GHz vs 1.7MB/s voor 5GHz.
Op mijn android telefoon is het een kwestie van wifi op 5GHz only te zetten, zo iets moet er toch ook in OS X zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
AndRo555 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:10:
Heeft er iemand enig idee of het mogelijk is om een 13 MBA te forceren op 5GHz wifi alleen (en nooit 2.4GHz te laten gebruiken)? Ik heb al zitten zoeken op het internet maar daar suggereren ze het 5GHz een andere naam te geven en zo te connecteren. Dat is geen optie voor mij. Het internet in de aula is 2.4GHz 802.11g en 5GHz 802.11a. Beiden hebben eduroam als SSID. De MBA neemt altijd het 2.4GHz netwerk wat tergend traag is tov 5GHz in een volle aula, en dan spreek ik van 20 a 30KB/s op 2.4GHz vs 1.7MB/s voor 5GHz.
Op mijn android telefoon is het een kwestie van wifi op 5GHz only te zetten, zo iets moet er toch ook in OS X zijn?
Ben bang dat OSX dat out of the box niet kan, tenzij je via terminal de 2.4 radio keihard uitzet (heb ik geen ervaring mee).
Simpele workaround: Een wifiscanner installeren (bv Wifi Scanner of iStumbler ofzo), opstarten en van daaruit connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 14:53
Wat zijn de prijzen voor 2de hands Airs op dit moment? Ik kan een MacBook van de zaak krijgen en dus kan mijn privé Air de deur uit. Ik heb de volgende config;

MacBook Air, 13-inch Mid 2011
Artikelnummer: Z0ME
1,7-GHz dual-core Intel Core i5
4GB 1333MHz DDR3 SDRAM
256 GB flash-opslag

Amerikaans toetsenbord (platte enter/return). Online bij Apple.nl besteld in februari 2012. Heb de doos nog.

Charge Information:
Charge Remaining (mAh): 6066
Fully Charged: Yes
Charging: No
Full Charge Capacity (mAh): 6133
Health Information:
Cycle Count: 90
Condition: Normal

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Eiríkr schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:36:
Wat zijn de prijzen voor 2de hands Airs op dit moment? Ik kan een MacBook van de zaak krijgen en dus kan mijn privé Air de deur uit. Ik heb de volgende config;
Gewoon is op marktplaats kijken. 650 euro moet toch wel lukken lijkt me (mits schadevrij ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judith.1987
  • Niet online
Hoe zit het met jullie batterijduur? Na de eerste lading haalde ik 11 uur. Ik heb hem nu een week in gebruik en ik haal nu nog maar 7 uur. Heb wel Google chrome in gebruik, maar dit kan toch niet de reden zijn dat het 4 uur scheelt of wel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 12:47
judith.1987 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:12:
Hoe zit het met jullie batterijduur? Na de eerste lading haalde ik 11 uur. Ik heb hem nu een week in gebruik en ik haal nu nog maar 7 uur. Heb wel Google chrome in gebruik, maar dit kan toch niet de reden zijn dat het 4 uur scheelt of wel? :?
Grote kans van wel, Safari is sinds Mavericks echt een grote energiebespaarder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Komt er ooit een air met 3G verbinding?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:09

Ethirty

Who...me?

kevinl schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:38:
Nee

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Tio Nordin schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:15:
[...]

Ben bang dat OSX dat out of the box niet kan, tenzij je via terminal de 2.4 radio keihard uitzet (heb ik geen ervaring mee).
Simpele workaround: Een wifiscanner installeren (bv Wifi Scanner of iStumbler ofzo), opstarten en van daaruit connecten.
iStumbler heb ik geprobeerd, maar die is niet echt stabiel, ik ben er nog niet in geslaagd specifiek met het 5GHz netwerk te verbinden. Mijn tactiek tot nu toe is wifi af en aan zetten tot ik prijs heb de MBA met 5GHz verbonden is.
Ik zal wifi scanner eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kevinl schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:38:
Ik zou dat ook heel graag willen... Dat zou echt super zijn.

Maar Apple heeft nog nooit een laptop gehad met 3G, ze hebben er wel ooit een ontworpen met uitschuifbare antenne maar die nooit op de markt gebracht, helaas.

Als veelvuldig reiziger zou ik het ook erg op prijs stellen, je hebt toch niet altijd WiFi. Er is in elk geval een (ingrijpende) aanpassing van de behuizing nodig voor een groter plastic paneel voor de antennes. Misschien bij het 12" retina Air model komt dat volgens de geruchten op stapel staat. Maar ik schat de kans ook erg laag in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
AndRo555 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:20:
[...]
iStumbler heb ik geprobeerd, maar die is niet echt stabiel, ik ben er nog niet in geslaagd specifiek met het 5GHz netwerk te verbinden. Mijn tactiek tot nu toe is wifi af en aan zetten tot ik prijs heb de MBA met 5GHz verbonden is.
Ik zal wifi scanner eens proberen.
Wat bedoel je met "Niet echt stabiel"?
Ik heb zelf Wifi Scanner en daarmee kan ik gewoon met een bepaald netwerk connecten. Maar of OSX daarna disconnect en weer automatisch connect met 2.4 (omdat dat signaal wellicht sterker is) weet ik niet. Ik heb hier alleen verschillende SSID's, dus jouw specifieke situatie niet getest.
Ik gebruikte voorheen vaak InSSIDer als scanner, maar sinds upgrade naar Mavericks werkte die niet meer. Vandaar dat ik was overgestapt naar Wifi Scanner. Inmiddels is er wel een nieuwe versie van InSSIDer . Die zou je ook nog kunnen proberen. (Kost wel geld allemaal :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:09

Ethirty

Who...me?

GekkePrutser schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:44:
[...]

Ik zou dat ook heel graag willen... Dat zou echt super zijn.

Maar Apple heeft nog nooit een laptop gehad met 3G, ze hebben er wel ooit een ontworpen met uitschuifbare antenne maar die nooit op de markt gebracht, helaas.

Als veelvuldig reiziger zou ik het ook erg op prijs stellen, je hebt toch niet altijd WiFi. Er is in elk geval een (ingrijpende) aanpassing van de behuizing nodig voor een groter plastic paneel voor de antennes. Misschien bij het 12" retina Air model komt dat volgens de geruchten op stapel staat. Maar ik schat de kans ook erg laag in.
Gaat Apple er niet gewoon van uit dat je in de meeste gevallen al kan tetheren?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Tio Nordin schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:42:
[...]

Wat bedoel je met "Niet echt stabiel"?
Ik heb zelf Wifi Scanner en daarmee kan ik gewoon met een bepaald netwerk connecten. Maar of OSX daarna disconnect en weer automatisch connect met 2.4 (omdat dat signaal wellicht sterker is) weet ik niet. Ik heb hier alleen verschillende SSID's, dus jouw specifieke situatie niet getest.
Ik gebruikte voorheen vaak InSSIDer als scanner, maar sinds upgrade naar Mavericks werkte die niet meer. Vandaar dat ik was overgestapt naar Wifi Scanner. Inmiddels is er wel een nieuwe versie van InSSIDer . Die zou je ook nog kunnen proberen. (Kost wel geld allemaal :( ).
iStumbler geeft meldingen dat die onverwacht is gestopt met dan een popup met "ignore", "report" en "reopen".
Morgen test ik wifi scanner is.

Nogal een irriterend probleem, normaal zou ik geen probleem hebben met 2.4GHz maar het internet op kot/kamer is 30GB/maand en dus moet ik alles wat wat meer data verbruikt downloaden in de lessen, en dan is 20KB/s vs 2.2MB/s een serieus verschil.
Ook hangt er maar 1 AP en ik heb gemerkt dat ik makkelijker op 5GHz raak op bepaalde plekken in de aula dan op andere. Ik vermoed ook wel dat er aan enige loadbalancing moet gedaan worden, al merk ik dat niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

Scrtz schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:33:
[...]

Grote kans van wel, Safari is sinds Mavericks echt een grote energiebespaarder geworden.
Ja is dat zo? Ik heb het vermoeden dat chrome idd niet echt lekker zuinig is maar scheelt dat echt veel? Anders ga ik safari nog eens een kans geven namelijk.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:26
bonzz.netninja schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:21:
[...]

Ja is dat zo? Ik heb het vermoeden dat chrome idd niet echt lekker zuinig is maar scheelt dat echt veel? Anders ga ik safari nog eens een kans geven namelijk.
Bij mij scheelt het flink. Zeker als ik in Chrome bijvoorbeeld ook nog video stream (Netflix). Dus het zou inderdaad zomaar kunnen.
Pagina: 1 ... 41 ... 53 Laatste