Dus jij zegt dat de GeForce 9800 GTX een prijsverlaging van 100dollar kreeg (van 300 naar 200) omdat nVidia dat leuk vond?
En dat de ongekende prijs prestatie verhouding van de HD4850 daar helemaal niets mee te maken had?
Er word gezegd dat AMD zich richt op de prijs prestatie markt, en daarom niet mee wil concurreren met de top.
AMD wil best mee concurreren met de top en doet dat ook gewoon met de X2 modellen.
Dit is niet zo, want dit is onzin wat door fanboy's de wereld in is geholpen, en AMD heeft dat slim als slogan overgenomen.
Nee, AMD heeft met de HD4800 serie een prijs/prestatie verhouding geïntroduceerd die ongekend was.
De realiteit is dat Nvidia en Intel producten leveren die nu eenmaal beter presteren dan AMD, en daarom hebben ze in de vrije markt economie het recht om er de hoofdprijs voor te vragen.
Ik weet niet onder welke steen jij geleefd hebt maar nVidia heeft een beetje moeite met hun 8800GTX achtige modelletjes te produceren en te positioneren.
Nu zullen er ongetwijfeld personen zijn die nu uit alle macht mijn argument van de tafel willen vegen. Nou, laten we eens even kijken wat AMD nu aan het doen is nu ze de snelste single GPU kaart op de markt hebben; juist ze vragen de hoofdprijs! En daarnaast zijn ze ook nog productlijnen aan het rebranden met allerlei slimme serienummertrucjes. Een 6850 presteert minder dan een 5850, en als je geluk hebt presteert een 7850 dadelijk gelijk aan een 5850 van 2 jaar terug voor toen dezelfde nieuwprijs..
Ja natuurlijk, zoals ik al zij, AMD dwong nVidia tot een prijsverlaging van 33% dat is niet omdat het beestje slecht was hoor....
Wat is nu de moraal van het verhaal? Dat alle domme sukkeltjes moeten stoppen met het cultiveren van onzin, omdat bedrijven daardoor de ruimte krijgen om onzin praktijken te ondernemen.
Dat je mensen domme sukkels noemt zegt een hoop over jouw zelf, daarnaast is dit het AMD-GPU topic en niet het occupy topic.
Dus: AMD presteerde de afgelopen jaren minder, en had daarom het recht niet om hoge prijzen te vragen.
Als ze dezelfde prijs/prestatie verhouding hadden gevolgd als nVidia konden ze geen markt aandeel winnen, wat ze wilden, maar gedwongen is anders.
En NIET: AMD richt zich op de prijs prestatie markt en wil niet met de top concurreren(AMD kon dat gewoonweg niet de afgelopen jaren, en op CPU gebied kunnen ze dat nog steeds niet)
Ik denk dat je hier in het verkeerde topic zit wat betreft AMD kan niet met de top mee, ben jij de HD5990 en HD 6990 vergeten ofzo?
Bedankt voor uw aandacht!
Je verspild mijn tijd een beetje met de onzin die je hier zonder bronnen rond spuit... Tevens ben je slechts drie generaties grafische kaarten te laat met je commentaar.
Natuurlijk is het doel van een bedrijf winst maken, als je daar problemen mee hebt dan,... Naja dan heb je eigenlijk wel een groot probleem...
Maar kun je dat probleem ergens anders bespreken?