Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste
Acties:
  • 114.126 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Vandaag op Bike Motion geweest, was erg leuk :) Hoogtepunten vond ik de De Rosa King, de BMC Pro Machine, Kuota KOM, de Canyon Aeroroad en (uiteraard) de Cannondale Supersix Evo (Liquigas). Ook nog eventjes op een Shimano fiets gezeten met elektrische Ultegra. Schakelt fenomenaal maar die derailleurs zijn foeilelijk :r

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Zo, vandaag ook even lekker naar buiten geweest met de racer. Prachtig zonnetje, niet te koud. Ik ging as usual wel een beetje laat weg, namelijk om 14:00. Heb weer de hele Ijsseldijk van Deventer t/m Zwolle gedaan, echt een mooi stuk voor motorrijders en fietsers. Toch heb ik opvallend weinig mensen op de racefiets gezien, het waren voornamelijk senioren.. Ik heb het ook heel mooi donker zien worden, van minuut tot minuut. Ik was om 19:15 weer thuis. :X

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/fietsen/lekker-fietsen-150km.jpg

Ongeveer 150 kilometer in vijf uur tijd, moving average van 30,6 km/u met een gem. hartslag van 139 bpm. De Garmin fietscomputer was door zijn accu heen ongeveer zeven kilometers voor thuiskomst, vandaar dat ik hem af kan ronden naar 150 km. Nieuw persoonlijk record dus 8) (ook deze rit was volledig solo)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
SePtiCTaNk schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:48:
[...]

Een stuur in je lies lijkt me niet prettig, maar een liesbreuk is wat anders. Dan zit er een gaatje in je buikvlies en puilt je buikinhoud deels naar buiten. Twee weken terug is het bij mij ontstaan, maar ik had toen geen pijn. De pijn kwam vandaag toen ik in tijdrit-houding ging rijden: druk op de onderbuik en ploep ;w

Overigens ben ik weer thuis en is accuut operen niet nodig. Morgen bellen met de poli en dan die mallemolen door. Maar voorlopig geen fietsen voor mij...en ik heb nu nog wel vakantie :-(
Dat had ik ookal gelezen maarja ik weet mn goed niet wat het anders moet zijn. Vandaag gebeld en de dokter is er morgen weer, dus mag morgen weer bellen :P
frankknopers schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:19:
Zo, vandaag ook even lekker naar buiten geweest met de racer. Prachtig zonnetje, niet te koud. Ik ging as usual wel een beetje laat weg, namelijk om 14:00. Heb weer de hele Ijsseldijk van Deventer t/m Zwolle gedaan, echt een mooi stuk voor motorrijders en fietsers. Toch heb ik opvallend weinig mensen op de racefiets gezien, het waren voornamelijk senioren.. Ik heb het ook heel mooi donker zien worden, van minuut tot minuut. Ik was om 19:15 weer thuis. :X

[afbeelding]

Ongeveer 150 kilometer in vijf uur tijd, moving average van 30,6 km/u met een gem. hartslag van 139 bpm. De Garmin fietscomputer was door zijn accu heen ongeveer zeven kilometers voor thuiskomst, vandaar dat ik hem af kan ronden naar 150 km. Nieuw persoonlijk record dus 8) (ook deze rit was volledig solo)
Damn, netjes gedaan hoor. Op de dijk knallen met wat wind hier en daar, dan is 30avg niet verkeerd (hell ik fiets het momenteel niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Frank, hoe eet je die 6400 calorieën weer bij?

[ Voor 7% gewijzigd door SePtiCTaNk op 17-10-2011 11:36 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

SePtiCTaNk schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:36:
Frank, hoe eet je die 6400 calorieën weer bij?
Voordat ik vertrok heb ik vier boterhammen en een kom brinta pap gegeten. Net buiten Zwolle (na 88 kilometer ongeveer) gestopt bij een tankstation en daar mijn twee lege bidons (2x 500ml) bij laten vullen en vier koekrepen gehaald (2x mueslireep, een mars reep en een kingsize lion). Toen ter plekke twee repen opgegeten, de derde voorbij Wijhe en de vierde voorbij Olst.

Thuis aangekomen een glas water met creatine, ongeveer 400 gram pasta, een portie sla. Bij de koffie een stuk taart en later op de avond nog een bakje yoghurt met muesli en een stuk ontbijtkoek. Normaal doe ik voor het slapen gaan ook een half bakje naturel kwark (veel eiwit), maar dat was ik vergeten.. :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

frankknopers schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:19:

[afbeelding]

Hoe kom je aan zoveel calorieen?
Ik heb hier een vergelijkbare afstand (160 km) met gemiddeld 28.3 en dan 'maar' 3550 calorieen.

Ik vind het verschil van 3500 vs 6400 wel erg groot. Hoe kan je zoveel calorieen verbranden op 140 km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Kan ook niet. Het klopt gewoon niet.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

MrAngry schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:54:
Kan ook niet. Het klopt gewoon niet.
En het boeit me ook niet. Heb wel meer gekke dingen gezien, rondjes wielrennen die meer calorieen hebben dan minder kilometers maar evenveel tijd aan mountainbiken ;)

[ Voor 27% gewijzigd door frankknopers op 17-10-2011 11:57 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het is algemeen bekend dat caloriemeting op basis van de variabelen die een fietscomputer doorgaans registreert zeer onbetrouwbaar is.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
In Belgie is dat voorbijsteken ook zo moeilijk, de fietspaden zijn vaak veel te smal.
Voorbijsteken is eerst roepen/bellen. Vervolgens moet persoon 1 eerst achterom kijken waarom er in godsnaam gebeld kan worden, zodat hij helemaal zwalpt over het fietspad. Dan moet deze eerste persoon zich bijna in het gras/op de stoep/in de gracht rijden en dan kan je, mits goed balanceren er wel langs.

Wat dus vaker gedaan wordt, is even achterom kijken voor auto's, vervolgens op de weg springen en dan als de kans zich voordoet, terug op het fietspad. En dan krijg je klachten omdat je als wielertoerist op de weg rijdt.

Ik heb net mijn 3e lekke band van het seizoen... ik verzet mijn fiets die al 2 weken binnen staat (slecht weer + ziekte) en merk dat mijn achterband volledig plat is :( Geen idee hoe dit kan, want ik was er vrij zeker van dat die na 1 week in het kot nog niet plat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Prima fietsweertje wel. 81 km door Drenthe :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
inderdaad, baalde er van dat ik overdag's gewoon moet werken.
mischien dat ik zo nog even een tweetal uurtjes aan de gang ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik heb eergisteravond in het donker gefietst op de racert. 21:14 vertrokken. 22:45 thuis. Zeker voor herhaling vatbaar! Goed te doen, verbaasde me zeer. Koplamp is een Sigma Cubelight II, 16 lux, halogeen. De route ken ik goed en is buiten de bebouwde kom volledig op fietspad. Zo'n 20 van de 43km waren volledig in het donker, de rest had ik hulp van lantaarnpalen, welke zeer prettig zijn. De koplamp bleef goed op de plaats, kon hem zo instellen dat ik tussen 30 en 15m vooruit ongeveer het asfalt verlicht had, genoeg om te kunnen reageren. Tegenliggers in de vorm van autolampen zijn wel best vaak een crime, die blinderen je zo, dat je door je eigen koplamp verlichte stukje asfalt niet meer ziet. Heel soms had ik dan het gevoel in een zwart gat te rijden, maar ik heb maar zelden de benen stil moeten houden. En remmen omdat ik de controle kwijt was, is helemaal niet gebeurd. Tempo hoeft zelfs helemaal niet naar beneden, had de hele route (enkeltje) wind tegen, dat compenserend had ik gemiddeld gewoon 30km/u.

Een volgende keer ga ik een andere route nemen, juist volledig van de grote weg af, even checken of dat wellicht prettiger is, daar leek het op sommige momenten wel op. Op de stukken waar het volledig donker was en geen auto's waren, heb je duidelijk wel het beste zicht op het stukje asfalt voor je. Zijn er hier nog mensen die in het donker wel eens de racefiets pakken? Ervaringen?

Over eten gesproken, calorien, ik kan er geen genoeg van krijgen 8)7. Echt ellendig. Kost ook kapitalen :X. Elke ochtend begin ik altijd met 150g Brinta gemengd met 700/800ml warme melk + 50g (gok) suiker... Lunch is minimaal 8 boterhammen en max 16 (10 boterhammen = half brood,, bakkersbrood, tarwe of fijn volkoren, met kaas of chocopasta enz) en 's avonds gaat er meestal voor 2-3 personen naar binnen, als ik de verpakking mag geloven. Tussendoortjes doe ik niet echt aan, alleen 's avonds gaat er soms nog wel eens een zak chips in, op pinda's. Als ik ook maar iets minder eet, dan moet ik dat de volgende dag of dagen bekopen, lamlendig en moe voel ik me dan... pas nadat ik een paar weekjes 400-600km per week fietste, kon ik merkbaar minderen zonder echt moe te worden... en nu de kilometers ook duidelijk minder worden merk ik dat ik gelukkig ook mijn avondeten flink kan minderen. Ook als ik in zo'n fietshotel zit dan schep ik duidelijk meer pasta borden naar binnen dan mijn mede fiets collega's, die toch echt hetzelfde hadden gefietst en geen of weinig kilo's lichter waren dan ik. Bij vrienden en familie sta je dan ook al snel bekend als veelvraat en dat imago is vaker vervelend dan leuk. Meer mensen last van? Ik at liever gewoon wat minder, er zijn er genoeg die meer fietsen dan ik, maar duidelijk minder eten nodig hebben :X Die zullen wel meer talent hebben ;)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Jij wilde toch 10 KG afvallen? Ik weet wel een methode :P

Aan minder eten moet je lichaam wennen. Het is heel logisch dat je moe bent in het begin, maar na een week of 3 zal zien dat het beter gaat.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gister naar de dokter geweest ivm die plek in mn lies.
Gelukkig geen liesbreuk maar het kan een klier zijn die 'overworked' is of restant gestold bloed.

over 2 weken terug voor checkup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Good for you!

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nadat de vorige winter mijn voeten eraf gevroren zijn ben ik nu aan het kijken voor een setje winterschoenen! :)

Tot nu toe gaat de voorkeur uit naar Northwave Fahrenheit, kosten 142 euro bij Wiggle in de UK. Ze zijn ontzettend lelijk maar goed dat geldt voor alle winterschoenen. Belangrijker is dat ze warm zijn!

[ Voor 37% gewijzigd door havana op 22-10-2011 17:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Lukte het echt niet met goede dikke overschoenen? Ik heb nu van die simpele 1,5mm niet water- en winddichte neopreen dingen, die ik al draag als het 14 graden of kouder is (liever warm dan koud en vanaf die temp wordt het net niet té warm :z ). Vorige winter kon ik er ook met -3 gr celsius 2 uur mee fietsen, ik deed dan wel een boterhamzakje over de zomerschoenen en dus tussen schoen en overschoen om dat gedeelte iig winddicht te maken en ik pas met 2 paar goede sokken nog in die schoenen. Dat ging toen nog net.

Nu dacht ik, als ik nu wat betere overschoenen, 3 of 5mm dik én wind- en watervast koop, of simpelweg die dikte overschoen + extra pure plastic water- en winddichte overschoen dáár weer overheen doe, dan moet ik er toch ook komen? Ik weet dat je die winterschoenen toch wel gaat kopen, mijn intentie is ook niet je er van af te praten, maar ik vraag me wel af of het écht nodig is. Makkelijk en handig is 't namelijk zonder twijfel! Nu zag ik dat je kennelijk ook met -8 gaat rijden... die intentie heb ik (nog) niet, maar ik wel wel proberen de hele winter door te fietsen met droog weer boven de -5. Zo vaak vriest het overdag nu ook weer niet zo streng in NL.

Kun je me nog echt goede handschoenen aanraden voor als het (hard) vriest? Daar verwacht ik wel weer problemen, en ik ga niet weer als een schaatser op de fiets zitten, niet zo prettig (arm op de rug..).

Overigens hoeven die kilo's er niet per sé af :) , je kunt m'n ribben tellen als ik rechtop sta en ik heb een sixpack zonder er ook maar iets voor te hoeven doen. Plooi van mijn buik is zo'n 10mm en onder de kin, wellicht 3mm. Wat ik ermee bedoel, marginale hoeveelheid vet oppervlakkig (wellicht wat meer orgaanvet). Het beetje vet dat er af is getraind is door spiergroei er weer bij gekomen daarom blijft mijn gewicht volledig stabiel. Ik moet gewoon accepteren dat mijn bouw dat niet toelaat, 15 jaar intensief basketballen laat nu eenmaal zijn sporen achter en mijn fysio gaf ook aan, dat zul je altijd blijven houden, pas na 5 jaar volledig dedicated fietsen non-stop zullen de verhoudingen wat meer zijn zoals een fietser zich dat wenst :P

Overigens zijn bij Rose een aantal Sram Red onderdelen bizar gedaald in prijs, maar meeste is ook vandaag alweer uitverkocht. Maar wil je nog een leuke crank ofzo, snel online bestellen ;)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinkelover schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:51:
orige winter kon ik er ook met -3 gr celsius 2 uur mee fietsen, ik deed dan wel een boterhamzakje over de zomerschoenen en dus tussen schoen en overschoen om dat gedeelte iig winddicht te maken en ik pas met 2 paar goede sokken nog in die schoenen. Dat ging toen nog net.
Dat van die 2 paar sokken is principieel vaud en doet alle verdere maatregelen bepaald geen goed.
Het bloed MOET vrij kunnen stromen naar de voeten...
Ik rij met 5 graden zonder overschoenen met een paar AGU's die me vrij ruim zitten zonder enig probleem.
Het geheim : inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Euh, goeie sokken + goede bloeddoorstroming? Mijn schoenen zijn me eigenlijk te los inmiddels, maar ze zijn ook al 10 jaar oud :P Misschien dat het nog ging toen omdat de bloeddoorstroming nog net voldoende was, ik had nog niet het knellende gevoel namelijk. Ook reed ik toen met lange broek + beenwarmers over elkaar, wat natuurlijk voor warme benen zorgt waardoor het bloed ook minder afkoelt eenmaal aangekomen bij de voeten. Maar je hebt gelijk, bloeddoorstroming is erg van belang natuurlijk!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter geen sokken in normaal passende schoenen dan 2 paar.
Bloeddoorstroming is essentieel, het is de centrale verwarming, hoe moet de in het spierweefsel overdadig geproduceerde warmte anders bij je voeten aankomen?
Draai met de thermostaat op 20 maar eens de radiatoren in je slaapkamer dicht.
Knellend gevoel> dodelijk bij kou.
Ik kan mijn tenen makkelijk in mijn ouwe AGU's bewegen , dat helpt ook enorm.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ben een behoorlijk probleemgeval voor wat betreft koude voeten. Ik zal even toelichten wat ik allemaal heb geprobeerd tot dusver....

- overschoenen, 4 verschillende soorten (ook in combinatie met elkaar)
- zilverfolie op de zooltjes
- peper
- elektrische zooltjes
- diverse soorten sokken (waaronder geitenwol)
- chemische warmtezakjes
- tape op de schoenen
- ruim zittende schoenen
- boterhamzakjes
- blote voeten

Ik denk dus, dat het tijd is geworden winterschoenen te proberen. Dat is namelijk het enige wat ik nog niet geprobeerd heb.

@ dinkelover

Roeckl handschoenen! Kosten ongeveer 40-50 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 22-10-2011 20:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47
@havana, IANAD, maar is het niet een doorbloedingsprobleem?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:02:

Draai met de thermostaat op 20 maar eens de radiatoren in je slaapkamer dicht.
En dan een keer met dubbele en een keer zonder isolatie... ;)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smartass... >:)
Isolatie helpt, maar alleen als er ook warmtevoer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:52:

Ik denk dus, dat het tijd is geworden winterschoenen te proberen. Dat is namelijk het enige wat ik nog niet geprobeerd heb.
Wat is een winterschoen?
Ik vermoed een ruime , winddichte schoen met een dikke laag isolatie aan binnenzijde.
Dus niets meer dan je al geprobeerd hebt....., het heette alleen (nog) niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
dinkelover schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:45:
Ook reed ik toen met lange broek + beenwarmers over elkaar, wat natuurlijk voor warme benen zorgt waardoor het bloed ook minder afkoelt eenmaal aangekomen bij de voeten.
Ik heb weinig toe te voegen aan de discussie want als het tyfus koud is dan fiets ik gewoon niet (ik heb vanwege genetische redenen slechte doerbloeding in m'n extremiteiten dus daar warm je niet tegenaan), maar ik zie hier een misvatting die ik toch even recht moet zetten. Het is de hoeveelheid bloed, maar niet de temp[eratuur ervan die je temperatuur van je extremiteiten bepaald. Het is niet alsof je koude benen hebt, dat je bloed dan kouder aankomt bij je voeten. Sterker nog, je bloedtemperatuur is zodanig gereguleerd dat je lichaam dus gewoon de bloedvaten dichtknijpt om je bloed maar op temperatuur te houden. Er komt dus gewoon minder bloed aan bij je voeten.
Dus je eind conclusie is gewoon terecht, warmere benen zorgen voor warmere voeten, maar de regulerende stap is precies tegenovergesteld van wat je beweert. (sorry, moest even, ben bioloog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Warme benen is het probleem niet. Wel heb ik altijd last van koude extremiteiten. Ter illustratie: als ik achter de computer zit heb ik in de herfst/winter vrijwel altijd moffies (handschoenen zonder vingers) aan anders krijg ik ijskoude handen.

Qua voeten: bij het fietsen krijg ik beneden de 15 graden al koude voeten....

@ Flits Flits

Ik vermoed dat je gelijk hebt maar ik ben op het punt dat ik wil zeggen dat ik alles geprobeerd heb. Mocht het niet werken dan verpats ik ze wel weer.

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 23-10-2011 08:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:44:

Dus je eindconclusie is gewoon terecht, warmere benen zorgen voor warmere voeten, maar de regulerende stap is precies tegenovergesteld van wat je beweert. (sorry, moest even, ben bioloog).
Misschien moeten lijders aan koude voeten het ook niet in kleding zoeken, maar meer in farmaceutische richting zoals gedoseerd vaatverwijdende middelen toepassen of electrische prikkeling op zenuwbanen (ik noem maar wat)
Kan je daar niks van zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Koude vingers (en volgems mij ook koude tenen) kunnen ook een medische oorzaak hebben natuurlijk. Zoals bijvoorbeeld het fenomeen van Raynaud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:04:
[...]

Misschien moeten lijders aan koude voeten het ook niet in kleding zoeken, maar meer in farmaceutische richting zoals gedoseerd vaatverwijdende middelen toepassen of electrische prikkeling op zenuwbanen (ik noem maar wat)
Kan je daar niks van zeggen?
Nee, niet echt (behalve dat 1 me gevaarlijk lijkt en 2 onpraktisch). Ik ben geen dokter, ik doe in mechanismen, niet in lapmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heb o.a. Morbus Raynaud. Zèlfs in 35 en >35 graden kunnen vingers plots 'doodsbleek' worden.

Vraag @ Havanna: heb je bij warm weer dat je vingers plots 'doodsbleek' (wit) worden?
Als dit het geval is, is Morbus Raynaud waarschijnlijk...

Net als Havanna (onderliggende oorzaak kan uiteraard anders zijn), altijd last met fietsen.
Met Raynaud logisch, er bestaan geen handschoenen die 'dichtslaan vaten' kunnen tegenhouden.

Het enige wat mij tot nu toe een enigszins helpt: Born Protect Extra.
Hier smeer ik o.a. handen en voeten mee in.
Binnenkant handen met keukenrol beetje 'afsmeren' i.v.m. gladheid.

Na insmeren voeten direct sokken, schoenen en overschoenen aan.
Heb zelf de overschoenen van Ultima.
Houd daar tot nu toe in combinatie met Born Protect Extra, warme voeten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb nooit last van doodsbleke witte vingers.

Anyway, net terug van een ritje, heerlijk weertje 8) 92 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:28
Vanmorgen voor negen uur was het toch wel erg koud, verder wel lekkere rit @ 115km. Heeft iemand nog tips voor niet al te dure ondershirts met korte mouwen?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 07:57

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Heerlijk weertje korte broek kon nog net , net even tussen het voetballen door 40 km op mijn stalen Gios gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Turbosjaak op 23-10-2011 17:41 ]

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Taigu schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:45:
Vanmorgen voor negen uur was het toch wel erg koud, verder wel lekkere rit @ 115km. Heeft iemand nog tips voor niet al te dure ondershirts met korte mouwen?
Goedkoop is duurkoop. Ik heb ze zelf van Perry huismerk, Odlo en Craft. Die van Craft vind ik persoonlijk de fijnste.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een paar Ultima's bij de fietsenmaker gekocht, bevallen me wel, maar ik ben geen ervaringsdeskundige (daarvoor had ik alleen katoenen T-shirts)
http://defietsenmaker.nl/...=10000035&aid=257&lang=EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wat is niet al te duur? Ik heb diverse exemplaren van Craft. Bevallen goed. Kosten een paar tientjes per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:52:
[...]
(daarvoor had ik alleen katoenen T-shirts)
Ik had niet anders verwacht }>

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@havana: ik herken mij volledig in dat verhaal. Tot ik vorig jaar die Northwaves heb gekocht. Ritjes dit jaar gemaakt in januari-februari van een uur of 4-5 (starten bij vriestemperaturen, in het zonnetje juist boven de 0 graden) en zonder overtrekjes bleven mijn voeten nog warm.

Enige koude momenten waren bij het woon-werk verkeer (in het donker sochtends en savonds) bij van die temperaturen die meer tegen -10 aanleunen dan tegen de 0 graden. Dan had ik na een half uur terug koude voeten. Maar ik denk had ik dan nog neopreen overtrekjes aangedaan ik er wel zou gekomen zijn.

Kortom, een super-investering. Alleen niet dragen bij meer dan 10 graden of je zweet je kapot (al zegt Northwave dat ze tot 15 graden gaan). En als dat niet volstaat moet je maar voor de Artics gaan. Die zouden nog een stuk warmer zijn, maar zijn dan waarschijnlijk enkel bruikbaar als het echt aan het vriezen is en te warm zodra er een zonnestraaltje doorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb verschillende:

Wit Aldi shirt met lange mouwen: Plastic ding, erg koud, misschien voor in de zomer, maar zeker niet voor in de winter.

Zweethemd: Goed voor in de zomer en onder mijn craft shirt.

Nalini: Wel een fijn shirt, duurder dan de craft, maar niet beter.

Craft: Simpelweg mijn fijnste ondershirt. Volgens mij ook een erg goede prijs kwaliteit verhouding. Ze zijn twintig euro duurder dan die van de Aldi, maar ook echt veel beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Vandaag ook heerlijk gereden, wat een weer. Damn. (In kortebroek en enkelsokjes. Prima te doen. Kreeg het zelfs warm op de weg terug en deed de armstukken uit. :P)

Een zweetshirt is in de kou overigens onmisbaar, maar dat is natuurlijk bekend hier.

[ Voor 21% gewijzigd door FMS op 23-10-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik las laatst dat Shimano voor 2012 de Tiagra serie naar een hoger platform tilt. Ze hebben o.a. een 10-speed 12-30 cassette die met de korte kooi achterderailleur te schakelen is. Dan denk ik meteen: perfecte bergcassette, mooi i.c.m. een compact crankstel. Ik vraag me alleen af of een derailleur van bijv. Ultegra dat dan ook zonder moeite kan schakelen. Lijkt me wel, want ik denk dat de afmetingen van Tiagra 2012 toch wel enigszins overeen moeten komen. Als dat kan heb je voor 20,- een mooie bergcassette :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
argro schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:57:
[...]
Wat is niet al te duur? Ik heb diverse exemplaren van Craft. Bevallen goed. Kosten een paar tientjes per stuk.
3 tientjes lijkt me een schappelijke prijs, mits de shirts maar even meegaan. Iedereen is het over Craft eens, dus Ik weet voldoende wat betreft ondershirts. Bedankt!

Dan nog shirts met lange mouwen, ik heb relatief lange armen (overhemd mouwlengte 7). Is er een merk met standaard wat "langere lange mouwen"?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@TheLemon

Moderne AD's uit de series zonder waslijnen gaan tot 28, daarvoor tot 27. Uitgezonderd de triple versies natuurlijk, die gaan tot 30.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 23-10-2011 21:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ja maar die triples hebben dan ook een langere kooi toch? Mijn 105 shifters hebben nog waslijnen, maar gaan officieel tot 27. Die nieuwe Tiagra heeft ook waslijnen en gaat met een zelfde korte kooi officieel tot 30, daarom denk ik dat ik volgend jaar toch maar eens een gokje ga wagen voor 2 tientjes... (waarschijnlijk wel met een nieuwe fiets met recente Ultegra groep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Jouw huidige derailleur gaat tot 27. Met een beetje prutsen krijg je het wellicht wel afgesteld dat die 30 gaat lukken maar je moet oppassen. Er is een risico dat je derailleur in je achterwiel slaat wanneer je groot-groot schakelt.

Triple AD's hebben inderdaad een langere kooi. Wanneer je per se een 30 wilt rijden dan zou ik gewoon een andere AD monteren.

Overigens.... als je een 30 nodig hebt moet je eigenlijk gewoon een triple nemen :+

[ Voor 33% gewijzigd door havana op 24-10-2011 07:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag naar cirkelzagen is met de komst van de kompakt duidelijk toegenomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nou het heeft natuurlijk ook te maken met de toegenomen trapfrequentie. Door compact (schrijf je met c's overigens) t.o.v. standaard dubbel heb je achter natuurlijk juist kleinere kransjes nodig, maar in vergelijking met triple moet je idd iets compenseren.
Mijn vorige stalen fiets had een 14-18 pignon achter en een 52-42 voor, maar ik trap liever niet mijn knieën daarop stuk. De techniek staat niet stil, waarom zouden we dat niet gebruiken?

Triple is natuurlijk objectief gezien de slimste keuze voor elke wielertoerist, maar ik geef eerlijk toe dat ik het niet mooi vind en uiterlijk voor mij een redelijk grote rol speelt. Daarnaast vind ik het onzin om voor die paar dagen per jaar dat ik maximaal over echte bergen rij, het hele jaar met een compromis-verzet te rijden. Dan liever even wat sleutelen...
Groot-groot ga ik nooit schakelen overigens, ik hou altijd max. 2 kransjes over. Minder dan dat is nooit nodig ivm overlappende verzetten. Ik zie het ook als een 'noodgreep' voor mijn avonturen in het hooggebergte. Ik zou er echt van balen als ik op de 27 of 28 rij en aan mijn knieën voel dat ik nog een tikkie lichter zou willen schakelen, terwijl de mogelijkheid er had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:00:
Nou het heeft natuurlijk ook te maken met de toegenomen trapfrequentie.
Nee, dat heeft daar niet mee te maken:
Wel: racefietsen waren vroeger alleen voor wielrenners bestemd en die dingen hadden ook alleen maar rennersverzetten.
Met de huidige massa's die zich op "racefietsen"voorbewegen , maar niet het vermogen bezitten om die versnellingen te gebruiken ontstond de behoefte aan meer passende versnellingen.
Dat was in eerste instantie de triple en later de compact voor diegenen die de schijn nog willen ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:24:
[...]

Nee, dat heeft daar niet mee te maken:
Wel: racefietsen waren vroeger alleen voor wielrenners bestemd en die dingen hadden ook alleen maar rennersverzetten.
En hoe noem je de verzetten waar bijvoorbeeld Cobo de Angliru mee opfietst dan?
spoiler:
34*30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het is wel een feit dat iedereen vroeger met een profverzet rond reed. Tegenwoordig word je (terecht) voor gek verklaard als je met een profverzet rijdt (in de bergen dan).

Angliru enzo is allemaal niet zo relevant, dat is zó steil dat elke vergelijking met de profs mank loopt.

@ TheLemon

Uit ervaring weet ik dat groot-groot schakelen tóch zo kan gebeuren, zeker als je moe bent en even niet nadenkt. Als je per se met een 30 wil rijden, koop dan voor 2 tientjes een triple derailleur. Dat maakt op een fietsvakantie van honderen euro's niks uit - doe je het niet is het in mijn ogen verkeerde zuinigheid !

[ Voor 66% gewijzigd door havana op 24-10-2011 20:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:55:
[...]
En hoe noem je de verzetten waar bijvoorbeeld Cobo de Angliru mee opfietst dan?
Dat is een serieus rennersverzet.
Vroeger reed men dergelijke bergen niet per fiets op...., dat maakt het verschil.
Overigens zijn de normen voor klimverzetten ook wel veranderd hoor, moet je maar eens op Youtube ouwe filmpjes uit de jaren '50 kijken, dat was echt stoempen.

24 jaar geleden ofzo kwam ik voor het eerst in de bergen met m'n racefiets (Morvan en Jura) en denk maar niet dat daar iets van een 'bergverzet"op zat , dat was gewoon 42x20 en ik kan me niet herrinneren dat ik dat erg zwaar vond (toen was ik nog goed.... :+ )

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:15:
[...]

Dat is een serieus rennersverzet.
Vroeger reed men dergelijke bergen niet per fiets op...., dat maakt het verschil.
Overigens zijn de normen voor klimverzetten ook wel veranderd hoor, moet je maar eens op Youtube ouwe filmpjes uit de jaren '50 kijken, dat was echt stoempen.
Toen fietsen nog een krachtsport was... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik begrijp de kritiek hier gewoon niet. Mogen niet-profs soms niet wielrennen? Het is toch mooi als op deze manier de sport populair wordt bij een groot publiek, hier kan het profpeloton en de fiets-branche alleen maar van profiteren. Ik vind het logisch dat er materiaal op de markt komt die het mogelijk maakt voor niet-profs om zoveel mogelijk de ervaring van profs te benaderen.
Ik word ook een beetje moe van die offtopic rakende, geforceerde generatiekloof.

@Havana: misschien is een andere achterderaileur wel de betere optie. Mijn grootste probleem daarmee is niet die twee tientjes, maar het gesleutel. Een cassette wisselen is een fluitje van een cent, maar derailleur verwisselen en afstellen is veel meer werk. Of zou ik permanent met een lange kooi kunnen fietsen, ook met het 12-23 verzet wat ik normaal gemonteerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat kan, geen punt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:30:
Ik begrijp de kritiek hier gewoon niet. Mogen niet-profs soms niet wielrennen? Het is toch mooi als op deze manier de sport populair wordt bij een groot publiek, hier kan het profpeloton en de fiets-branche alleen maar van profiteren. Ik vind het logisch dat er materiaal op de markt komt die het mogelijk maakt voor niet-profs om zoveel mogelijk de ervaring van profs te benaderen.
Het was niet bedoeld als kritiek hoor, ik doe gewoon waarnemingen.
Als je die niet op prijs stelt, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Net eens twee uur op de wielerpiste in Gent gaan trainen. Was wel erg plezant.
In totaal ongeveer 1h50 gereden @45/u gemiddeld... Je merkt amper dat je zo snel rijdt.
Snelste rondje was 60gemiddeld (+/- 15" voor 250m)

Was m'n eerste keer. Het is in het begin wel wat wennen met zo'n vaste pion. Ook de steile bochten... Maar na een rondje of 5-6 ben je er wel mee weg.

@TheLemon:
Is het mss interessanter om vooraan voor die enkele keren dan jouw tandbladen te wisselen voor eentje met minder tanden?

Ik rijd gewoon compact... In de bergen steek ik een klimwiel (met bijhorende casette tot 28t daar geraak je nagenoeg overal mee boven).

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Collega heeft me bijna overgehaald om in de winter te gaan spinnen om een basis te leggen voor volgend seizoen. Wel op een spinfiets, maar niet in de grote groepen. Puur interval/duur/krachttraining. Waarom dan de spinfiets, simpel... klikpedalen. Zou je natuurlijk ook op de hometrainers daar kunnen doen. Ik kan voor mijn werk voor €15 bruto in de maand zo vaak ik wil gaan in het bedrijfscentrum. Ik denk dat ik dat maar eens moet proberen.

Helaas bieden de spinners daar geen ANT+ support, dus mijn Edge 800 kan niks overnemen :(
Kan ik nu wel gewoon met de hartslagmeter van de 800 fietsen, GPS uit zetten, daarna uploaden en zie ik dan de hartslag uitgezet tegen de tijd? Om zodoende toch nog iets te loggen en geen gaps te krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ja als dat zou kunnen... ik heb al een 34 voor, dus kleiner gaat niet (behalve met triple uiteraard). 34-28 zou idd genoeg moeten zijn lijkt me, maar het leek me gewoon handig om nog iets over te hebben. Misschien gaat het meevallen, maar ik heb van(zeer goed getrainde) collega's afgelopen jaar bij AD6 gezien dat ze op sommige stukjes slechts 8km/u fietsen.
Met een 34-30 verzet haal je dan slechts een cadans van 56 en dat vind ik echt wel behoorlijk laag. Onder de 60 vind ik het niet meer lekker trappen. Gemmiddeld reden ze ongever 10-11 per uur en dan kom je al rond de 70tpm uit met een 30 achter, dat lijkt meer op een soepel verzet dat ik wel een hele dag vol zou kunnen houden.

Ik denk dat ik de gok gewoon ga wagen volgend seizoen met die Tiagra cassette. Ik lees her en der dat een aantal mensen met een korte 6700 derailleur (gaat officieel tot 28) die 30 zonder problemen kunnen schakelen (sommigen zelfs tot 34 van Sram), zelfs op de groot/groot combi en dat Shimano blijkbaar extreem conservatief is wat betreft dergelijke specs. Er zit dus een flinke veiligheidsmarge in (wat ik van Japanners overigens wel gewend ben...).

En heeeeeeel misschien overweeg ik toch een triple op mijn nieuwe fiets.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Helaas bieden de spinners daar geen ANT+ support, dus mijn Edge 800 kan niks overnemen :(
Kan ik nu wel gewoon met de hartslagmeter van de 800 fietsen, GPS uit zetten, daarna uploaden en zie ik dan de hartslag uitgezet tegen de tijd? Om zodoende toch nog iets te loggen en geen gaps te krijgen? :P
Ja, dat is mogelijk.

Ik verbaas me overigens hoeveel tijd/moeite sommigen steken in het loggen van hun sportieve activiteiten. Hele avonden worden er besteed aan he herstellen van corrupte .fit files. Urenlang worden er met Excel allerlei berekeningen gemaakt.

Ik steek die tijd liever in trainen :P

[ Voor 29% gewijzigd door havana op 25-10-2011 10:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:41:
Ja, ik gebruik mijn Edge 800 ook bij het spinnen. Wel ff de auto pause uitzetten als je die aan hebt staan.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TheLemon schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:14:
Ja als dat zou kunnen... ik heb al een 34 voor, dus kleiner gaat niet (behalve met triple uiteraard). 34-28 zou idd genoeg moeten zijn lijkt me, maar het leek me gewoon handig om nog iets over te hebben. Misschien gaat het meevallen, maar ik heb van(zeer goed getrainde) collega's afgelopen jaar bij AD6 gezien dat ze op sommige stukjes slechts 8km/u fietsen.
Met een 34-30 verzet haal je dan slechts een cadans van 56 en dat vind ik echt wel behoorlijk laag. Onder de 60 vind ik het niet meer lekker trappen. Gemmiddeld reden ze ongever 10-11 per uur en dan kom je al rond de 70tpm uit met een 30 achter, dat lijkt meer op een soepel verzet dat ik wel een hele dag vol zou kunnen houden.

Ik denk dat ik de gok gewoon ga wagen volgend seizoen met die Tiagra cassette. Ik lees her en der dat een aantal mensen met een korte 6700 derailleur (gaat officieel tot 28) die 30 zonder problemen kunnen schakelen (sommigen zelfs tot 34 van Sram), zelfs op de groot/groot combi en dat Shimano blijkbaar extreem conservatief is wat betreft dergelijke specs. Er zit dus een flinke veiligheidsmarge in (wat ik van Japanners overigens wel gewend ben...).

En heeeeeeel misschien overweeg ik toch een triple op mijn nieuwe fiets.... ;)
Klinkt als een verstandige oplossing. Een beetje getrainde fietser heeft bij het beklimmen van een berg geen 30 nodig, maar als die fietser die berg voor de zesde keer op fiets, kan dat heel anders zijn. In die gevallen is het prettig om wat achter de hand te hebben.

Ik heb zelf afgelopen zomer met een 34*29 in de bergen gereden. Had eigenlijk een 28 willen hebben, maar die bestond niet. Heb het gros op de 34*23 of 34*26 gereden en de 34*29 slechts sporadisch gebruikt. Temeer omdat ik merkte dat de snelheid terugliep wanneer ik de 29 schakelde. Hoe lichter hoe relaxter natuurlijk, maar dan kom je nooit boven. De volgende keer als ik naar de bergen ga, dan gaat de 29 er wel gewoon weer op. Zoals gezegd, altijd prettig, zeker wanneer je aan de zoveelste beklimming bezig bent, het even heel stijl is, je forse wind tegen hebt en stuk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Een nieuwe shop voor onderkleding voor de winter etc.
http://www.thermalunderwear.eu

Heb het spul mogen bekijken en het voelt echt goed aan (en warm (afhankelijk van welk type)). Doet absoluut niet onder voor iets van craft vind ik. Ken alleen het merk ColdPruf nog niet, maar blijkbaar is het nog niet echt in NL te verkrijgen.
Wat betreft de prijs is het te vergelijken met een craft / nike thermal wear stuff. In amerika is het wel goedkoper te vinden, maar op kleding moet je echt veel import betalen.

Ben aan het kijken of ik een kortingscode kan regelen :D

[ Voor 8% gewijzigd door Griffin op 03-11-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
havana schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:42:
[...]

Ja, dat is mogelijk.

Ik verbaas me overigens hoeveel tijd/moeite sommigen steken in het loggen van hun sportieve activiteiten. Hele avonden worden er besteed aan he herstellen van corrupte .fit files. Urenlang worden er met Excel allerlei berekeningen gemaakt.

Ik steek die tijd liever in trainen :P
ICT'er he. Ik ben een man die data moet zien. Of ik nou goed of slecht ben, ik wil aan de hand van statistieken zien of het goed is wat ik doe, of niet. Heb dat gewoon nodig, is een drive voor mij. Ik heb dat met alles. Wil alles digitaal grafisch kunnen zien. Als dat kan, wil ik het hebben, maar dan wil ik natuurlijk ook geen gap meer zien. :P

Daarnaast, ik ben echt niet zwaar serieus met wielrennen bezig. Doe het omdat ik wat aan mijn conditie wil doen, en het leuk vind om met maten een stuk te trappen als daar tijd voor is. Zet eigenlijk geen dingen aan de kant om te kunnen fietsen, eet niet anders, drink niet anders. Zo fiets ik niet in het weekend, en alleen 's avonds, nadat de kids er in liggen.

In de ogen van enkelen hier mag je dan geen goed materiaal hebben want das zonde (spreek hier in algemeen, niet richting jou havana), maar zo zie ik het niet. Mensen kopen toch ook een snelle auto zonder dat ze die PK's kunnen gebruiken, gewoon omdat ze het mooi vinden? Garmin 800 is overkill voor mijn scenario, maar nou en. Ik vind het een kicke ding, laat me :+
Bananeman schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:43:
[...]

Ja, ik gebruik mijn Edge 800 ook bij het spinnen. Wel ff de auto pause uitzetten als je die aan hebt staan.
Mooi. Bedankt voor de antwoorden heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

UltraSub schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:40:
[...]
In de ogen van enkelen hier mag je dan geen goed materiaal hebben want das zonde (spreek hier in algemeen, niet richting jou havana), maar zo zie ik het niet. Mensen kopen toch ook een snelle auto zonder dat ze die PK's kunnen gebruiken, gewoon omdat ze het mooi vinden? Garmin 800 is overkill voor mijn scenario, maar nou en. Ik vind het een kicke ding, laat me :+
[...]
Ik kon het niet beter verwoorden! Geld moet rollen. Alleen maar goed voor de economie, werkgelegendheid, wereldvrede, etc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er meer 1 van de dubbele moraal: geld moet rollen , maar het mijne zo min mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:41:
Ik ben er meer 1 van de dubbele moraal: geld moet rollen , maar het mijne zo min mogelijk....
Geld moet rollen, vooral naar mij toe :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Taigu schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:12:
[...]

Bedankt voor je opmerking, ik wilde bijna bestellen totdat ik via deze post op deze lamp uitkwam. Iemand ervariung? Prijs is stuk beter en de poster erg enthousiast.
De lamp is eindelijk binnen en ben zeer tevreden. De lamp geeft voldoende (erg veel) licht om 30+ te rijden en tijdig te kunnen reageren op dieren of een slechte weg. Voor de bebouwde kom zet ik hem terug van de max (900lumen) naar de mid (200lumen) stand. Ik heb er wel direct een diffuser lens op gezet om de hotspot van de lamp wat te vergroten (breder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 07:57

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Taigu schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:50:
[...]

De lamp is eindelijk binnen en ben zeer tevreden. De lamp geeft voldoende (erg veel) licht om 30+ te rijden en tijdig te kunnen reageren op dieren of een slechte weg. Voor de bebouwde kom zet ik hem terug van de max (900lumen) naar de mid (200lumen) stand. Ik heb er wel direct een diffuser lens op gezet om de hotspot van de lamp wat te vergroten (breder).
Mooi om te horen , ik ga die van mij ook binnenkort maar weer eens opladen , ideaal voor de avondritjes. Waar heb je die lens ergens vandaan als ik vragen mag ? , wellicht is breder ook wat beter bij deze lamp.