Ik heb eergisteravond in het donker
gefietst op de racert. 21:14 vertrokken. 22:45 thuis. Zeker voor herhaling vatbaar! Goed te doen, verbaasde me zeer. Koplamp is een Sigma Cubelight II, 16 lux, halogeen. De route ken ik goed en is buiten de bebouwde kom volledig op fietspad. Zo'n 20 van de 43km waren volledig in het donker, de rest had ik hulp van lantaarnpalen, welke zeer prettig zijn. De koplamp bleef goed op de plaats, kon hem zo instellen dat ik tussen 30 en 15m vooruit ongeveer het asfalt verlicht had, genoeg om te kunnen reageren. Tegenliggers in de vorm van autolampen zijn wel best vaak een crime, die blinderen je zo, dat je door je eigen koplamp verlichte stukje asfalt niet meer ziet. Heel soms had ik dan het gevoel in een zwart gat te rijden, maar ik heb maar zelden de benen stil moeten houden. En remmen omdat ik de controle kwijt was, is helemaal niet gebeurd. Tempo hoeft zelfs helemaal niet naar beneden, had de hele route (enkeltje) wind tegen, dat compenserend had ik gemiddeld gewoon 30km/u.
Een volgende keer ga ik een andere route nemen, juist volledig van de grote weg af, even checken of dat wellicht prettiger is, daar leek het op sommige momenten wel op. Op de stukken waar het volledig donker was en geen auto's waren, heb je duidelijk wel het beste zicht op het stukje asfalt voor je. Zijn er hier nog mensen die in het donker wel eens de racefiets pakken? Ervaringen?
Over eten gesproken, calorien, ik kan er geen genoeg van krijgen

. Echt ellendig. Kost ook kapitalen

. Elke ochtend begin ik altijd met 150g Brinta gemengd met 700/800ml warme melk + 50g (gok) suiker... Lunch is minimaal 8 boterhammen en max 16 (10 boterhammen = half brood,, bakkersbrood, tarwe of fijn volkoren, met kaas of chocopasta enz) en 's avonds gaat er meestal voor 2-3 personen naar binnen, als ik de verpakking mag geloven. Tussendoortjes doe ik niet echt aan, alleen 's avonds gaat er soms nog wel eens een zak chips in, op pinda's. Als ik ook maar iets minder eet, dan moet ik dat de volgende dag of dagen bekopen, lamlendig en moe voel ik me dan... pas nadat ik een paar weekjes 400-600km per week fietste, kon ik merkbaar minderen zonder echt moe te worden... en nu de kilometers ook duidelijk minder worden merk ik dat ik gelukkig ook mijn avondeten flink kan minderen. Ook als ik in zo'n fietshotel zit dan schep ik duidelijk meer pasta borden naar binnen dan mijn mede fiets collega's, die toch echt hetzelfde hadden gefietst en geen of weinig kilo's lichter waren dan ik. Bij vrienden en familie sta je dan ook al snel bekend als veelvraat en dat imago is vaker vervelend dan leuk. Meer mensen last van? Ik at liever gewoon wat minder, er zijn er genoeg die meer fietsen dan ik, maar duidelijk minder eten nodig hebben

Die zullen wel meer talent hebben