Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste
Acties:
  • 114.122 views

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hopelijk dit weekend ook nog, wil nog even knallen.
shameete schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:22:
[...]

denk het ook inderdaad,
ik heb 'm nog even vergeleken met de 705, die bij Garmin reeds op discontinued staat maar die je nog wel bij bijv. gpsshop.nl kunt kopen, maar afgezien van de GPS navigatie is de 500 toch de betere keus (de 800 vind ik echt te duur)
met dat gezegd hebbende liep ik vanochtend Correct bike & boat binnen, vastbesloten om een 500 te halen, een 3 kwartier later sta ik met een 800 weer buiten :+

zoals gezegd iets duurder als begroot, maar vond de navigatiefunctie toch wel heel erg handig, zeker omdat ik m'n trainingsrondjes steeds groter maak fiets ik steeds meer op onbekend terrein.
natuurlijk kan een papieren kaart ook, maar je blijft toch een gadgetfreak he O-)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Navigeren met kaart is wel een stuk fijner hoor met de 800. Het kan wel met de 500, maar het is behelpen zonder kaart. Hij is duur, maar echt het geld waard.

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 30-09-2011 07:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Echt prachtig weer ja, wat een cadeautje om de zomer mee af te sluiten. Ik heb er gisteren volop gebruik van gemaakt, heb een flink stuk langs de IJssel gefietst.. Echt een aanrader!

Totaal goed voor 136 kilometer, mijn oude persoonlijke record met 20 kilometer verbroken..

Stats: http://connect.garmin.com/activity/117702064
(klik rechtsboven op 'weergeven in metrisch')

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/fietsen/fietstocht-ijssel.jpg

Wel leuk als je zonder routekaart fietst, het ene moment fiets je over een prachtige dijk met weidse uitzichten en even later rijd je tussen een zwerm fietsers langs het oude centrum van Zwolle. :P Niet goed voor je gemiddelde, maar dan zie je ook nog eens wat van de steden...

[ Voor 23% gewijzigd door frankknopers op 29-09-2011 21:56 ]

Goud is geen geld

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Voor als je wilt voorkomen dat mensen steeds metrisch moeten klikken:

http://connect.garmin.com....switchSystem&cid=1464485

Let wel op dat dit alleen een switch is. Iemand die niet ingelogd is, wordt standaard alles getoond in statuut. Wanneer je bovenstaande link klikt inclusief de switchSystem query parameter, switcht hij dus naar metrisch. Als je nog een keer F5 drukt, zit je dus weer terug op statuut.

[ Voor 40% gewijzigd door Roet op 29-09-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ frankknopers

"niet goed voor je gemiddelde" ?? :P 30,1 over 136 km is echt behoorlijk hard hoor. Ìk kwam gisteren over 117 km niet verder dan 29 gemiddeld, ik moet toegeven dat ik 't rustig aan gedaan heb maar dan nog. Jouw gemiddelde HR is ook slechts 144.

[ Voor 46% gewijzigd door havana op 30-09-2011 07:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Zondag zat ik met 119km op 30,3 gemiddeld. MAAR daarvan heb ik ongeveer 75% op kop gereden. Dus niet de volle 100% in mijn eentje.. Mijn avg hartslag lag ook nog eens een slag of 18 hoger. Respect voor die 144.

[ Voor 3% gewijzigd door WaSteiL op 30-09-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Die HR vind ik zo vaag. Ik fiets al jaren regelmatig en fietste vorige week ongeveer 2:40, 31,5 gemiddeld met een gemiddelde HR van 168.Overigens heb ik het eerste half uur met een HR van boven de 180 gereden geloof ik, zonder problemen. Terwijl zijn max HR die rit, onder mijn gemiddelde ligt. :S

Zal vanavond die rit uploaden.

[ Voor 7% gewijzigd door Roet op 30-09-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me al vaker opgevallen dat Frankknopers een lage max. HF heeft of lijkt te hebben.....
Misschien een medisch fenomeen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zag die average HR ook en dacht dat ik een (erg) hoge hartslag moet hebben ofzo, maar blijkbaar ben ik niet de enige ;) Afgelopen woensdag anderhalf uur gefietst: average HR van 164 bij een gemiddelde snelheid van 31,7 km/uur. Ik wielren pas sinds een paar weken, mountainbike sinds begin dit jaar dus ik dacht dat het daaraan zou kunnen liggen. Heb iig een flink hogere hartslag (15%+) dan een vriend van me die al jaren wielrent.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Moving average (wat eigenlijk telt m.i.) van Frank is zelfs 31,2. Ik vind dat ook erg straf, petje af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hartslagen vergelijken heeft geen enkele zin, je kunt veel beter zones vergelijken. Omslagpunt en max HR kunnen van persoon tot persoon namelijk zo 30 slagen schelen.

144 gemiddeld is bij mij nog net D1 en 166 is bij mij halverwege D3. Net aan D1 gemiddeld betekent overigens wel dat je nauwelijks in D1 hebt gefietst, vooral veel D2 en onderkant D3.

Voorbeeldje van een vergelijkbare training: (bijna) 30 gemiddeld over 150 km (solo), gemiddelde hartslag 147 (=2 slagen boven D1).

http://connect.garmin.com/activity/86624619

[ Voor 119% gewijzigd door havana op 30-09-2011 10:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Hoge hartslagen hier :P Ik rijd tegenwoordig ook alles tegen 115-145 hartslag gemiddeld. Zodra ik onder de 30 rijd (windstil/vlak) dan zit ik nu eenmaal <125. Eergisteren bv 80km á 33,5 met 145 HR en dan heb ik me echt redelijk lopen uitsloven. Gisteren 120km met nog 600 hoogtemeters bijna 31 gemiddeld met 134 hartslag... Echter veel harder kan ik ook niet hoor, dan kan ik niet de kwantiteit aan kilometers maken die ik nu maak (wekelijks, maandelijks gezien). Jaar of 10 geleden had ik een vast rondje van 52km die ik met 36-38 gemiddeld afraffelde met een gem HR van 175-180. Die hartslagen haal ik nu nog steeds wel, zonder veel moeite, maar ik kan het niet meer anderhalf uur volhouden (of ik denk van niet, ik durf het niet meer uit te proberen :+ ). Ik ben nog twintiger overigens en fiets >99% van de kilometers op kop en 90% alleen. De keren dat ik in het wiel van een ander zit, wordt het nog gekker, als ik m'n best doe kom onder de 100 met 30km/u. Ik fietste vorige jaren met heren van 46 en 57.. die hadden nog lagere hartslagen en die deden maar zeer miniem voor mij onder.

Maargoed, getraindheid wordt ook wel eens afgemeten aan de snelheid van het zakken van de hartslag na een grote inspanning, herstel dus. Als ik gisteren kijk naar mijn hartslag na een afdaling van 50m in hoogtemeters dan had ik 79 op de teller staan onderaan, terwijl ik gewoon met 170-180 die beklimming ervoor had gedaan. Dus ik mag wel aannemen dat ik goed getraind ben en dat is nooit eerlijk te vergelijken. Dus ik zou zeggen, knoop je jezelf er niet aan vast, echt iedereen is verschillend.

Iets anders, slijtage van de bandjes, precies 2 weken geleden nieuwe wielen op de racert gezet, en die kwamen met nieuwe conti 4000s. Na een kilometer of 300 was het productielijntje middenop bij mijn achterband volledig weggesleten. Inmiddels zit ik op iets meer dan 1000km vanaf aanschaf en datzelfde lijntje op mijn voorband is nog steeds zichtbaar! Bandjes zitten tussen 6 en 9 bar, altijd gelijkwaardig. Ik wist niet dat dat slijtageverschil zó groot was, of ben ik hierin de enige?

Wat een geweldige september overigens, nog nooit zoveel gefietst in een maand! 8) 8) 8)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat is absoluut niet normaal. Ik doe zeker 5000 km met een 4000s. Echter, ik pomp ze wel op tot maximaal 7 bar. Waarom je 9 bar in een band wil doen is me een volkomen raadsel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
havana schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:38:
Dat is absoluut niet normaal. Ik doe zeker 5000 km met een 4000s. Echter, ik pomp ze wel op tot maximaal 7 bar. Waarom je 9 bar in een band wil doen is me een volkomen raadsel.
Tja, dat deed ik ook altijd tussen 4 en 7 bar, dus ging eens klagen bij bij de FM en die gaf aan dat de minste slijtage plaatsvind bij 8,5 bar bij deze conti's en ze dus het langst mee zouden moeten gaan. Gewicht en rijstijl helpen wellicht ook niet.

Oh wacht, ik bedoel níet de slijtagegaatjes, maar het fabricagelijntje middenop. Een overblijfsel van fabricage van de band (neem ik aan). Ik doe overigens zo'n max 2000km met een achterband en wellicht ook wel 5000 met een voorband.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat fabricagelijntje verdwijnt inderdaad snel, dat is heel normaal. Die slijtage-indicator (gaatje) blijft veel langer zitten, té lang als je het mij vraagt. Ik vervang ze altijd ruimschoots voordat dit gaatje weggesleten is. Ik ga hierbij puur af op hoe vierkant de band is.

Je banden harder dan 8 bar oppompen is volkomen zinloos. Je fiets gaat rijden als een winkelwagentje en de rolweerstand neemt TOE door het verminderde grip. Dat heb ik Joeri (met z'n tubes op 10 bar 8)7 ) al eerder proberen uit te leggen.

Je krijgt overigens wel het GEVOEL alsof het sneller rijdt, maar dat komt puur doordat je fiets meer gaat stuiteren. In werkelijkheid is het nadelig.

"Gevoel" is overigens maar een betrekkelijk begrip wanneer het gaat om rolweerstand, 10 watt verschil kun je helemaal niet voelen.

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 30-09-2011 10:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
havana schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:45:
Dat fabricagelijntje verdwijnt inderdaad snel, dat is heel normaal. Die slijtage-indicator (gaatje) blijft veel langer zitten, té lang als je het mij vraagt. Ik vervang ze altijd ruimschoots voordat dit gaatje weggesleten is. Ik ga hierbij puur af op hoe vierkant de band is.

Je banden harder dan 8 bar oppompen is volkomen zinloos. Je fiets gaat rijden als een winkelwagentje en de rolweerstand neemt TOE door het verminderde grip. Dat heb ik Joeri (met z'n tubes op 10 bar 8)7 ) al eerder proberen uit te leggen.
Dat ligt ook aan je gewicht en het soort banden. Voor de winter rij ik op tuinslangen van Specialized (Armadillo iets) en als ik die met m'n 95 kg achter niet op minstens 8.5 heb rollen ze helemaal niet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Ah kijk, ik kreeg ook vierkante banden >:) Die liet ik zien en hij zei meteen, je rijdt waarschijnlijk met gemiddeld 5 bar. "Ga tussen de 9 en 7 bar rijden en ze gaan veel langer mee, met jouw gewicht en je kunt daadwerkelijk de slijtagepuntjes wegslijten" Ik ben 90kg. Wellicht ben jij een stuk lichter havana en geldt dat niet helemaal, maar deze meneer is >50 jaar oud en werkt in een nogal moderne FM en gaf ook aan dat dat pas geldt vanaf de afgelopen 5 jaar, daarvoor moesten ze zeker niet zo hard worden opgepompt. Maar omdat iedereen dat doet in navlucht van de profs (na-aap gedrag) hebben de fabrikanten de bandjes langzaam aangepast. Vittoria's mogen zelfs naar 10 bar voor meest ideale slijtage spanning en Conti's naar 8,5. Fabrikant voorschriften. Dus ik ga dat toch maar eens proberen en dan zie ik het vanzelf!

Maar mijn punt was, afgaande op het wegslijten van dat fabricage lijntje bij achterwiel na 300km en voorwiel 1000km, dat doortrekkende, de voorband zeker 3 keer sneller slijt bij mij :?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Met 90 kg zou ik zelf met max. 8,5 bar rijden. Het idee dat profs met 10 bar rijden is vooral gebaseerd op idioten als Ducrot die maar wat roepen. De meeste profs rijden met 7-8 bar, met regen zelfs nog minder. Maar goed, jezelf met een prof vergelijken is nogal zinloos, want de meeste profs wegen maar 65-70 KG. Ik weeg zelf op dit moment overigens zo'n 74 KG.

Bij mij slijt mijn achterwiel overigens altijd veel harder dan mijn voorwiel.

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 30-09-2011 11:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

dinkelover schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:07:
[...]
Maar mijn punt was, afgaande op het wegslijten van dat fabricage lijntje bij achterwiel na 300km en voorwiel 1000km, dat doortrekkende, de voorband zeker 3 keer sneller slijt bij mij :?
De achterband slijt 3x sneller bedoel je? Althans, dat lijkt me logischer aan de hand van je verhaal over het wegslijten van het fabricagerestje van de band..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

havana schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:11:
Met 90 kg zou ik zelf met max. 8,5 bar rijden. Het idee dat profs met 10 bar rijden is vooral gebaseerd op idioten als Ducrot die maar wat roepen. De meeste profs rijden met 7-8 bar, met regen zelfs nog minder. Maar goed, jezelf met een prof vergelijken is nogal zinloos, want de meeste profs wegen maar 65-70 KG. Ik weeg zelf op dit moment overigens zo'n 74 KG.

Dat je achterwiel sneller slijt is logisch, omdat dat het aangedreven wiel is waar continu kracht op staat van de benen. Zo heeft mijn mountainbike na 8000 kilometer nog altijd een bijna perfecte voorband (alleen die dunne draadjes voor afwatering zijn weggesleten), maar de band achter is bij 4000 vervangen en is nu ook al bijna volledig vlak gesleten...

Ik reed eerst altijd met 6-7 bar, maar nu doe ik er ongeveer 7,5 bar in. Qua comfort merk ik weinig verschil, maar ik heb wel het gevoel dat ik nu minder snel lek rijdt. Echt statische bewijs kan ik niet leveren, maar het staat me bij dat ik in het begin vaker lek reed. Mijn gewicht was begin dit jaar 74 kilogram bij een lengte van 1,95 meter, maar door creatine, fitness en meer eten weeg ik nu 80 kilogram. Ik weet dat fitness voor mijn wielrennen niet gunstig is, maar zo lang ik er ook sterker van word kan het geen kwaad denk ik. De 2 kilometer roeien gaat me trouwens erg goed af door de conditie die ik heb opgebouwd van het fietsen. Ik doe dat onder de 7 minuten met een record van 6:51 :P

@Flits Flits: Mijn maximale HR die ik gemeten heb was 183. Maar vaker zit ik op een limiet van 175 slagen per minuut. De hartslag die ik lang kan volhouden ligt iets onder de 160, als ik hoger ga rijden ga ik uit de comfort zone zeg maar. Die ronde van 136 kilometer ging zeker de eerste 90 km eigenlijk vanzelf, met relatief weinig inspanning toch behoorlijk hard gereden. Daarna ging het toch wat moeizamer en moest ik mezelf wat meer pushen om toch op die 30 km/u te blijven. Ook krijg ik dan meer vermoeidheid in de benen en knieën waardoor ik niet meer zo hard ga. Mijn lichaam wil dan nog wel sneller, maar mijn benen halen de hoge cadans dan niet meer. De HR zakt dan ook naar 140 ongeveer, vandaar het relatief lage gemiddelde.

[ Voor 18% gewijzigd door frankknopers op 30-09-2011 11:42 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
havana schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:11:

Ducrot heeft nergens verstand behalve dom lullen imho (en kennelijk kon ie erg hard fietsen), dus hij zit wel op de goede plek _/-\o_

Begrijp me niet verkeerd, ik hanteerde jou (havana) strategie, ik fietste, zeker met mijn zadelproblemen van dit voorjaar, het liefst op een barretje of 4. Ik pompte ze gewoon 1 keer op naar 6 en anderhalve maand later moest ik hem dan van 3,5 naar 6 bar pompen (of verwisselen bij achterband). Heerlijk! Nooit omkijken naar en comfortabel. Maar banden als autobanden die elke anderhalve maand een pitstop nodig hadden.

Wat zou ik overigens graag nu eens Marmotte rijden, dit voorjaar toen ik hem reed was ik nog niet voor de helft zo getraind als nu voor mijn gevoel. Hoop dat ik nog eens de kans krijg in mijn huidige vorm, denk dat onder de 8,5 uur mogelijk moet zijn (ben niet bepaald een berggeit ^^) of wellicht zelfs 8 uur. Als ik nu ook nog eens een manier vond om 10kg af te vallen dan was dat zo gepiept. :z

@Equator: uiteraard |:(

Het ging mij overigens om de mate van "sneller." Doe je met voor 2000 en met achter 1900km dan slijt achter ook sneller. Doe je voor 10000 en achter 500km dan is het ook sneller. Sneller zegt niets over de mate daarvan. En dat viel mij tot nu toe op, meer dan 3 keer sneller is heel wat anders dan 1,5 keer sneller. Maargoed, nvm :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
4 bar is echt te weinig hoor. Als absoluut minimum zou ik toch wel 6 bar aanraden, zelfs als je 50 kg weegt.

Maximale hartslag is wat bij betreft met name een theoretische waarde. Je haalt die theoretische waarde eigenlijk alleen wanneer je heel explosief (en het liefst ongetraind) een inspanning levert, bijvoorbeeld 20 trappen oprennen in een flatgebouw.

Zodra je een beetje begonnen bent met duurtraining ga je je theoretische max niet meer benaderen. Als ik bij een spinningtraining nu eens allés geef (na 15 minuten warm draaien), kom ik niet boven de 190 uit, terwijl ik enige tijd geleden (toen ik nog ongetraind was) bij iedere spinningtraining wel 210 kon halen als ik echt wilde. De reden is dat het hart getrainder raakt en dus niet meer de bottleneck is.

Maximale hartslag is dus ook niet zo interessant voor trainingsdoeleinden; omslagpunt wel. De hoogte van het omslagpunt is niet of nauwelijks te trainen, wél hoe lang je een inspanning op omslagpunt kunt volhouden en uiteraard hoeveel vermogen je op omslagpunt wegtrapt. Ook leuk om te weten is dat het omslagpunt per sport verschillend is; zelf heb ik dit "bewezen" met een blinde veldtest. Bij hardlopen ligt mijn omslagpunt op 180, terwijl het bij fietsen 170 is.

@ dinkelover

Ik ken je postuur niet, maar afvallen is niet zo moeilijk. Ik ben voor La Marmotte onder de 70 gedoken met het simpele "3 maaltijden per dag en verder niks" dieet. Daarbij heb ik vanaf april iedere week 1x voor het werken een nuchtere training van 40 km afgelegd. De kilo's vlogen er op een bepaald moment af.

Betere voorbereiding kan enorm veel opleveren in La Marmotte. Ik heb dit jaar 1h28 van mijn PR afgehaald (3600 km extra training (totaal 6200 km) en -8 kg gewicht t.o.v. de vorige deelname.

[ Voor 112% gewijzigd door havana op 30-09-2011 17:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Wat een mooie waardes hier allemaal.... Zoals ik al een keer eerder heb aangegeven fiets ik met een normale fiets (Giant Ligero RS1) en heb er nu al zin in dat er volgend jaar een racefiets komt!

Vandaag een rondje getrapt: 80 kilometer met 26,1 gemiddeld en een gemiddelde HF van 163. Begint steeds beter te gaan en de gemiddelden krijg ik nu rond de 25 per uur. Overigens kwam ik er achter dat ik dus heel de weg met 3,1 bar in het achterwiel had gefietst, terwijl deze normaal op 4,5 staat :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-04 10:20
Ik heb 2 maand terug een fiets gekocht en nu 2000 km later ben ik al 7x! lek gereden waardoor de zin om op de fiets te stappen echt wel aan het verminderen is.

Ik heb al geprobeerd om mijn banden harder/zachter op te pompen: geen resultaat.
Heb de buitenband en de velg al nagekeken: niks van steentje ofzo gevonden.
Aan de binnenband kan het ook niet echt liggen. Het is een standaard model en ik steek steeds een nieuwe.

Het vreemde is dat het zowel vooraan als achteraan is dat ik lek rij.

Zou ik zo dikwijls lek rijden omdat ik nogal zwaar gebouwd ben (100kg) of zou een nieuwe buitenband misschien mijn redding kunnen zijn want dit lijkt me toch echt niet meer normaal.

Steken jullie trouwens als jullie lek rijden gewoon een nieuwe band of repareren jullie de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ik gooi de oude weg, die 3€ is de moeite van het plakken niet waard, naast het feit dat je een bobben in je binnenbrand krijgt van het plakken. Daarnaast heb ik nog nooit lek gereden, maar heb eerder 20.000km gewielrend, dan 2000. Alleen ik weeg 58kg, dat scheelt al denk ik. Misschien ligt het aan de vaste route die je rijdt? Daarnaast scheelt de buitenband ook wel een aardig stuk. Welke buitenband heb je nu? Een setje GP4000 (s) kan het lekrijden een stuk verminderen. Of je kunt gaan voor een ietwat zwaarder model die extra lekbestendigheid biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Klinkt gewoon als enorme kutbanden. Ik weet niet of die fiets nieuw was, maar vanuit de fabriek liggen er vaak goedkope prutsdingen op. Andere mogelijkheden zijn idd een hele smerige route, domme pech, een velglint dat niet goed in de velg ligt (je lek zit dan vaak ook aan de binnenzijde), te zachte binnenbanden, versleten buitenbanden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
pachacuti schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:16:
...
Steken jullie trouwens als jullie lek rijden gewoon een nieuwe band of repareren jullie de oude?

Je koopt toch ook geen nieuwe auto als de tank leeg is, vaar MrAngry maar.

Je kan misschien het beste even kijken&voelen naar de oppervlakken in contact met de binnenband. ook zijn sommige banden niet zo geschikt, is je route wellicht ruig of zijn je banden zacht, zoals allemaal al is geopperd. Ik heb misschien 1 keer per 2000-3000km een lek, en ik gebruik niet de stevigste banden (GP4000s, overigens wel uitstekende banden, maar de flanken zijn wat dun) en ik fiets wel eens over grind/schelpen/bospaden (en in België).

Meestal vervang ik, dan wordt ik er tenminste weer eens aan herinnerd dat ik op latex rijd (de biba hebben zo'n leuk kleurtje). Toen mijn plakspul nog bruikbaar was gebruikte ik dat ook.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 01-10-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Roet schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:26:
Ik gooi de oude weg, die 3€ is de moeite van het plakken niet waard, naast het feit dat je een bobben in je binnenbrand krijgt van het plakken. Daarnaast heb ik nog nooit lek gereden, maar heb eerder 20.000km gewielrend, dan 2000. Alleen ik weeg 58kg, dat scheelt al denk ik. Misschien ligt het aan de vaste route die je rijdt? Daarnaast scheelt de buitenband ook wel een aardig stuk. Welke buitenband heb je nu? Een setje GP4000 (s) kan het lekrijden een stuk verminderen. Of je kunt gaan voor een ietwat zwaarder model die extra lekbestendigheid biedt?
Grapjas :+ "ik gooi de ouwe weg" + "Daarnaast heb ik nog nooit lek gereden" :P

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik had eerst ultrasport van conti, om de paar weken lek, zowel voor als achter. Paar maand geleden de banden verwisseld voor gp4000s'en en tot nu toe niet lekgereden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pachacuti schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:16:

Zou ik zo dikwijls lek rijden omdat ik nogal zwaar gebouwd ben (100kg) of zou een nieuwe buitenband misschien mijn redding kunnen zijn want dit lijkt me toch echt niet meer normaal.

Ik heb er geen verklaring voor, rij zelf bijna nooit lek.
Ik heb dit jaar (7100 km) nog 0x lek en vorig jaar (5000 km ) 2x en dat met heel erg doorsnee spullen en ook gewoon geplakte binnenbanden (uit het verleden.)
Ik ga onderweg niet plakken, maar thuis wel, weggooien is decadent en men geeft daarmee aan nog te stom te zijn om een band te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik bewaar trouwens wel al (nou ja zoveel zijn het er niet) mijn ongeplakte binnenbanden, tzt worden ze dan allemaal eens geplakt. Stel ik. Op zich heb ik vaak wel geplakte binnenbanden als reserve bij.

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 01-10-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
dinkelover schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:43:
[...]
Grapjas :+ "ik gooi de ouwe weg" + "Daarnaast heb ik nog nooit lek gereden" :P
Dat klopt. Als ik lek ZOU rijden, gooi ik de oude weg. :) Serieus, ik heb nog nooit lek gereden. Ben wel al 5 binnenbanden kwijt aan passanten sinds begin dit jaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dat types die gewoon zonder reservebandje op pad gaan?
Die zoeken het wat mij betreft maar uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Rond de middag nog tijd gevonden in dit fantastische weer om een rondje weg te trappen: Ede-Otterlo-Oosterbeek-Rhenen-Veenendaal. Bijna 60 km, 280 hm @ 32.1 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Lekker gefietst gisteravond en vanmiddag, samen 160km D1. Morgen even niks doen en dan maandag weer. De nieuwe fiets rijdt als een tierelier! Dat was een beste investering :)

[ Voor 4% gewijzigd door SePtiCTaNk op 01-10-2011 18:59 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
Ik heb gisteren en eergisteren voor het eerst in een lange tijd weer eens de wielrenfiets kunnen pakken. Ben niet vaak thuis en als ik dan thuis ben is het vaak slecht weer. Dag 1 30km en dag 2 40km gefietst.

Ging lekker. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik rijd ook zelden lek, mijn gemiddelde ligt op 1x per 5000 km ongeveer. Ik bewaar de biba's wel voor het klussen, maar ik vervang ze wel voor nieuwe, de hoofdreden is dat het ventiel vaak al op z'n laatste benen loopt (schroefje wordt wat scheef door oppompen).

Gisteren overigens weer heerlijk gefietst van Zeist naar Den Bosch, met een flinke omweg over de Utrechtse Heuvelrug. Uiteindelijk de Lek over gegaan bij Rhenen. Op de Amerongse Berg nog een stukje MTB-pad tegengekomen, had beter moeten kijken tijdens het uittekenen van de route. Afijn, toch goed voor bijna 120 KM :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Heerlijk gefietst en weer een persoonlijke grens verlegd: rondje van 155,4km gedaan, waarvan 100 met een groep en de rest solo.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Zo, dat was me het fietsweekend wel. Vandaag rondje Veenendaal-Rhenen-Italiaanse weg-Posbank-Hoenderloo-Ede gedaan, 90 km in 3 uur. Sinds vrijdag ruim 200 km weggetrapt. Had niet gedacht dat ik vandaag überhaupt nog vooruit zou komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
SePtiCTaNk schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:59:
Lekker gefietst gisteravond en vanmiddag, samen 160km D1. Morgen even niks doen en dan maandag weer. De nieuwe fiets rijdt als een tierelier! Dat was een beste investering :)
Wat heb je gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Lekker! Ik heb de composite 2 bsteld *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Overigens wel vandaag een etrex legend verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Goede reden om een 800 aan te schaffen, zo'n eTrex is namelijk een extreem lomp ding, zeker op je Venge ;) :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
partyondude schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:39:
Lekker! Ik heb de composite 2 bsteld *O*
Ik las het hierboven ja. Wanneer krijg je 'm binnen? Heb ook getwijfeld over deze, maar ik ben blij met de TCR-1 van aluminium met carbon voorvork.
SePtiCTaNk schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:59:
Morgen even niks doen en dan maandag weer.
Toch nog maar even 50km gefietst zonet, maar ik was eigenlijk net te laat thuis. Het begon al aardig te schemeren. Dat betekent dus niet meer fietsen na het avondeten :( (of eerder eten...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:58:
Goede reden om een 800 aan te schaffen, zo'n eTrex is namelijk een extreem lomp ding, zeker op je Venge ;) :P
Het was m'n fietsmaat die 'm op z'n SL2 had, ik heb rij al met een 800 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
vandaag ook min of meer een fiets gekocht, ik fiets veel samen met mijn oom, ik op mijn MTB en hij op z'n racer/MTB

nu wil hij over een aantal maanden een nieuwe fiets kopen (fietsplan van z'n werk) en nu kan ik voor weinig zijn Gazelle Vuelta uit 2005 overnemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.wvsnits.nl/public/images/gesprek/dhaanstra.jpg
momenteel zijn de tandwielen en ketting versleten, maar voor ik 'm overneem gaat ie dat nog laten vervangen.
het enige wat ik dan zelf nog moet vervangen is het stuurlint.

dus kan ik voor weinig aan het wielrennen beginnen, mocht het voor wat voor reden niet bevallen dan is de 'schade' slechts 100 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vergis je niet in het wikkelen van het stuurlint. Dat vind ik zelf het lastigste klusje van het opbouwen van een racefiets :X Natuurlijk, elke prutser kan een stuurlint wikkelen maar als je het net zo mooi wil doen als een ervaren FM dat kost je dat gewoon 5 lintjes voor je het onder de knie hebt.

Heb het nu aardig in de vingers. Heb mijn laatste lintje andersom gewikkeld (bovenop beginnen, zodat je geen tape nodig hebt), staat wel cool :+

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/200/img0578xe.jpg

Ik raad je aan te beginnen met een lintje dat geen plaklint heeft (zoals Bontrager) zodat je eindeloos opnieuw kunt beginnen. Verder moet je tijdens het wikkelen het lint behoorlijk uitrekken anders wordt het lintje veel te dik.

[ Voor 83% gewijzigd door havana op 02-10-2011 20:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
dus kan ik voor weinig aan het wielrennen beginnen, mocht het voor wat voor reden niet bevallen dan is de 'schade' slechts 100 euro :)
Ik vind het een lelijk ding, zo'n Vuelta , maar voor 100€ prima om te proberen of het wat voor je is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]

Heb het nu aardig in de vingers. Heb mijn laatste lintje andersom gewikkeld (bovenop beginnen, zodat je geen tape nodig hebt), staat wel cool :+
Dat deed ik 30 jaar geleden al en eigenlijk nooit begrepen waarom het andersom gepropageerd wordt.
Omkrullen aan de randen doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:35:
[...]

Dat deed ik 30 jaar geleden al en eigenlijk nooit begrepen waarom het andersom gepropageerd wordt.
Omkrullen aan de randen doet het niet.
Bij mij krult het wel, dus het zal wel te maken hebben met hoe je je handen over het stuur beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk eerder het soort stuurlint....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb begin dit jaar een lint zonder plakstrip gewikkeld, maar hij kiert nu onder de remgrepen. Ik duw hem verder uit elkaar wanneer ik fiets en kan het dus alleen maar herstellen door een nieuw lint te wikkelen. Hoe kan ik dit de volgende keer voorkomen. Ik heb het lint gewikkeld vanaf onderin de beugel en dan bij de remgreep omdraaien, zo is het mij geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
havana schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:25:
Vergis je niet in het wikkelen van het stuurlint. Dat vind ik zelf het lastigste klusje van het opbouwen van een racefiets :X Natuurlijk, elke prutser kan een stuurlint wikkelen maar als je het net zo mooi wil doen als een ervaren FM dat kost je dat gewoon 5 lintjes voor je het onder de knie hebt.

[afbeelding]

Ik raad je aan te beginnen met een lintje dat geen plaklint heeft (zoals Bontrager) zodat je eindeloos opnieuw kunt beginnen. Verder moet je tijdens het wikkelen het lint behoorlijk uitrekken anders wordt het lintje veel te dik.
hmm, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht :X misschien dat ik het tegen die tijd wel aan m'n FM overlaat, die zijn gespecialiseerd in MTB's maar nog meer in racefietsen, die kan dat vast beter :P
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:32:
[...]

Ik vind het een lelijk ding, zo'n Vuelta , maar voor 100€ prima om te proberen of het wat voor je is....
precies mijn idee, als het wielrennen mij bevalt ga ik 'm er wellicht het jaar erop inruilen voor een nieuwe die helemaal m'n smaak is.
ik ben in elk geval al blij dat het een 'moderne' racer is, en niet zo'n oude met die schakelflippers op het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, na deze zomer vele kilometers met een hybride fiets te rijden op de weg is bij mij ook het gedacht gegroeid om een racefiets aan te schaffen! Mijn gedacht ging naar de Scott Addict R2 Racefiets van 2011 (http://www.12gotrading.nl/racefietsen/carbon/scott_addict_r2_racefiets_2011) Met die korting komt deze wel op een mooie prijs uit! Denken jullie dat deze geschikt is om aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Als je geen ervaring hebt met racefietsen(?) zou ik persoonlijk in wat lagere prijsklassen gaan zoeken. Of je moet precies weten wat je wilt, maar dat betwijfel ik anders vraag je het hier niet ;). past die fiets bij jou...is de geometrie correct? Weet niet in hoeverre je bij 12gotrading af bent met hulp hier in. Ik zou liever minder risico nemen qua geld dan en een fiets voor 1000-1500 aanschaffen. En dan bij een FM die je degelijk advies kan geven.

Overjarige modellen zijn ook elders te vinden met een leuke korting.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 03-10-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Buiten wat Vos zegt zijn het wel hele mooie fietsjes, waar je in principe weinig miskoop aan kan doen als je weet wat je wilt. Maar verder heeft hij gelijk, vooral als je van een hybride af komt lijkt het me de moeite waard om je te verdiepen in de verschillende race geometrieën en hier en daar wat te proef rijden, zeker met jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren mooi rondje gefietst. Ben vanaf huis naar mn ouders gereden. Echt genoten van het weer!
100km, Groningen > Friesland > Drenthe

Had 2 bidons mee, echter kreeg ik alweer snel dorst. Tussentijds heb ik hem bijgevult. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vanochtend extra vroeg naar het werk gegaan om vanmiddag nog wat te kunnen fietsen. Op het gemakje 80 km door Drenthe gemaakt. Stond een aardig windje, dus de terugweg ging lekker snel. Ben inmiddels de 8000 km gepasseerd :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Net voor het eten een klein rondje gedaan van 45km, rond de 32,8 gemiddeld gereden, best lekker tempootjr vooral laatste 10km :)

http://www.endomondo.com/workouts/hMjoSLXSKcA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:31:
Ik heb begin dit jaar een lint zonder plakstrip gewikkeld, maar hij kiert nu onder de remgrepen. Ik duw hem verder uit elkaar wanneer ik fiets en kan het dus alleen maar herstellen door een nieuw lint te wikkelen. Hoe kan ik dit de volgende keer voorkomen.
Goed strak wikkelen lost dit op, bij elastische tape uitrekken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

Ik heb al een aantal jaar een racefiets, de laatste keer dat ik een knap rondje heb gereden was een jaar of 4 geleden en dat was een rondje van 160 kilometer. Aan het begin van de zomer een x 25 kilometer gereden maar wel met een zware kater :p En twee keer deze zomer wezen mountainbiken.... dus ik had vrijdag besloten dat er met het mooie weer van afgelopen weekend, en mijn voornemen om meer te gaan bewegen maar eens een rondje gefietst moest worden.

En voor een 'eerste' keer sinds jaren vond ik het resultaat niet slecht!

http://runkeeper.com/user/261967326/activity/54458696

Negentig kilometer gereden langs de duinen & door de polder, lekker rustig van start gegaan en op het einde wat meer door gereden, maar nog lang niet volgas omdat ik niet een paar dagen met spierpijn wilde zitten.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Dentheman schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:14:
Negentig kilometer gereden langs de duinen & door de polder, lekker rustig van start gegaan en op het einde wat meer door gereden, maar nog lang niet volgas omdat ik niet een paar dagen met spierpijn wilde zitten.
Ik moet zeggen dat ik na het fietsen nog nooit spierpijn heb gehad. Niet na een zware rit over het vlakke, een tocht door heuvelachtig terrein en ook niet na een paar hoge cols.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Volgens mij kan dat ook bijna niet, je verzuurt eigenlijk ook nooit tijdens fietsen. Ik heb het althans nog nooit meegemaakt. Je spreekt je spieren nooit op maximale kracht aan, zelfs bij een steile klim. Daarvoor doe je veel te veel herhalingen van de beweging.
In de sportschool doe je sets van misschien 15 herhalingen van een beweging met een veel hogere belasting. Ik heb verder geen verstand van fysiologie, maar ik weet wel dat het een heel ander verhaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Spierpijn heb ik ook zelden gehad, misschien toen ik net begon, maar ik heb wel altijd last van hele stijve spieren, hoe zwaarder de inspanning hoe erger het is die avond/volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
nope, alleen een houten reedt, en gevoelloze edele delen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Begin augustus een paar MTB SPD schoenen gekocht, maar deze blijken uiteindelijk toch te klein. Ik dacht initieel dat ik ze nog een beetje in moest fietsen. Dat bleek echter niet te werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.futurumshop.nl/img/6105-0352-N0911.jpg

Contact gehad met de webshop (Futurumshop) en ik kreeg te horen dat ik ze niet meer kon ruilen aangezien ik ze al gebruikt had. (Lijkt me vrij logisch) maar ik kreeg nu een berichtje van de support afdeling.
Wat vervelend te horen dat de schoenen uiteindelijk niet naar wens bleken te zijn.
Helaas is het zo dat wij na 100 Km de schoenen niet meer retour kunnen nemen maar wellicht kunt u deze op marktplaats verkopen?
Omdat wij het wel een heel vervelende situatie vinden willen wij u wel uit coulance op een volgende aankoop, een kleine korting aanbieden.
Mocht u hiervan gebruik wensen te maken horen wij dit graag.
Top natuurlijk. d:)b
/verkapte shopreview..

Nu mijn schoenen maat 45 maar eens op marktplaats zetten, en een maat 46 aanschaffen :P
Iemand ervaring met verkopen van schoenen op marktplaats? Verkoopt dat nog een beetje :?

Ik vond de schoen die ik had verder wel fijn, dus het wordt waarschijnlijk weer de Shimano SH-M063G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waarom geen SPD-SL? :)
Dit zijn toch alleen SPD's?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Atlas schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:31:
Waarom geen SPD-SL? :)
Dit zijn toch alleen SPD's?
Omdat de Mountainbike van mijn vrouw ook SPD pedalen heeft en wij wilen kunnen wisselen. :)

Maar ja, er kunnen alleen SPD schoenplaatjes op deze schoenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Equator op 04-10-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Velal moet je 1 tot 2 maten groter pakken bij een wielren schoen (dat is iig tegen mij gezegd. Ik rijd dan ook rond met een maatje 45 (of 46) terwijl ik normaal 43-44 heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ja, 1-2 maten lees ik nu (achteraf) ook overal, maar dat stond indertijd niet bij de schoen die ik ging kopen. Maar het blijkt dus bij alle (Shimano iig) schoenen te zijn. Had ik dat maar geweten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
durf een fietsenzaak binnen te stappen en schoenen/kleding te passen. :+

ik koop heel veel online, maar kleding niet, juist vanwege dit soort akkefietjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Met wielrenschoenen neem je best net iets te groot, ipv al wat knellen bij het passen. Je voeten durven namelijk nog al eens wat opzwellen tijdens het fietsen ook.
1 à 2 maatjes groter dus zoals hierboven gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
shameete schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:36:

ik koop heel veel online, maar kleding niet, juist vanwege dit soort akkefietjes :)
Inderdaad. Ik rijd er stad en land voor af. Woon in Noordwijk en ben eerst in Bergen op Zoom (Hopmans) geweest, LBS in Noordwijk en daarna bij 12GO Trading in Waddinxveen, waar ik uiteindelijk ben geslaagd. Ben erg benieuwd naar hun nieuwe pand dat veel groter is en veel meer kleding gaat krijgen. Erg fijn dat ze een wat groter aanbod hebben dan de gemiddelde LBS qua kleding. Hopmans heeft ook veel, maar de hoeveelheid kledingstukken in maat S is ronduit bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lointje schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:45:
Met wielrenschoenen neem je best net iets te groot, ipv al wat knellen bij het passen. Je voeten durven namelijk nog al eens wat opzwellen tijdens het fietsen ook.
1 à 2 maatjes groter dus zoals hierboven gezegd.
Groter klopt, maar niet vanwege het opzwellen maar omdat om duistere redenen diverse fabrikanten een loopje nemen met de normen voor schoenmaten...... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

shameete schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:36:

Dat is geen kwestie van niet durven, maar gewoon hele vervelende ervaringen hebben met diverse fiesenmakers.
Nu zit er wel een toko in Breda die ik nog niet echt ken, maar de service die ik online bij deze webshop krijg, vind ik niet in een gewone zaak.

En ergens in een gewone winkel passen, en daarna online kopen doe ik niet aan. Dat vind ik niet zo netjes. Ja, er zitten nadelen aan online kopen, maar de voordelen wegen daar meer dan tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Equator schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:27:
[...]
Dat is geen kwestie van niet durven, maar gewoon hele vervelende ervaringen hebben met diverse fiesenmakers.
Nu zit er wel een toko in Breda die ik nog niet echt ken, maar de service die ik online bij deze webshop krijg, vind ik niet in een gewone zaak.
Klopt, dat kan gebeuren. Maar als je bij een paar zaken gaat die gewoon redelijk groot zijn en dus ook wat te verliezen hebben, gebeurt dat niet zo snel. Ik heb in ieder geval geen problemen gehad met toko's als Bike2Build, 12GO en Hopmans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Met "passen in de winkel, kopen op internet" heb ik persoonlijk geen enkele moeite :+

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Zowel mijn mtb als race schoenen van shimano in maat 44 gekocht, terwijl mijn gewone schoenmaat 43 is. Ik heb ze wel fysiek gekocht zodat ik ze kon passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:04:
Met "passen in de winkel, kopen op internet" heb ik persoonlijk geen enkele moeite :+
Hierdoor krijgen we over een tijdje dat je moet betalen om een winkel binnen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Prima, inmiddels ken ik mijn maten toch wel :P

Zonder gekheid; FM's vragen erom. Als je adviesprijzen rekent moet je niet gek opkijken als mensen massaal op internet gaan bestellen.

[ Voor 60% gewijzigd door havana op 04-10-2011 20:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

En dat valt vaak erg mee, ik zie regelmatig fietsen of andere wat kostbare dingen in een winkel die online niet veel goedkoper te krijgen zijn. Vaak valt er ook nog wel iets af te dingen, wat je online nooit gaat lukken.

Kleiner spul koop ik overigens ook online hoor, zeker als ik al precies weet wat ik zoek. Maar een fiets ga ik toch waarschijnlijk liever bij een echte winkel kopen, al moet ik daar misschien iets verder voor rijden. Ik 'dreig' soms ook met de online prijzen, dan kan er vaak nog heel wat van de prijs af.

Nog beter wanneer er klassieke winkels zijn die inzien dat er via internet ook geld te verdienen valt, zij het met iets minder marge.

[ Voor 11% gewijzigd door TheLemon op 04-10-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

argro schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:11:
[...]
Ik moet zeggen dat ik na het fietsen nog nooit spierpijn heb gehad. Niet na een zware rit over het vlakke, een tocht door heuvelachtig terrein en ook niet na een paar hoge cols.
Ook niet echt spierpijn, maar meer stijfheid zoals hieronder beschreven, en ik wilde niet halverwege helemaal stuk zijn :P

Ik heb ook gelijk een lamp + achterlicht gekocht zodat ik binnenkort ook 's avonds eens een rondje kan doen

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:43:
Prima, inmiddels ken ik mijn maten toch wel :P

Zonder gekheid; FM's vragen erom. Als je adviesprijzen rekent moet je niet gek opkijken als mensen massaal op internet gaan bestellen.
Als jou LBS jou adviesprijzen in rekening brengt, heb je geen al te beste relatie met de man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Klopt maar voor hem is dan ook niks te verdienen aan mij als zelf-sleutelaar. In sommige gevallen koop ik onderdelen in Duitsland goedkoper is dan zijn inkoopprijs 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 05-10-2011 07:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 07:48:
Klopt maar voor hem is dan ook niks te verdienen aan mij als zelf-sleutelaar. In sommige gevallen koop ik onderdelen in Duitsland goedkoper is dan zijn inkoopprijs 8)7
Met onderdelen heb ik geen moeite. Die kun je toch niet gaan passen in de winkel. Waar het mij om gaat is als mensen wel gebruik maken van de faciliteiten die een winkel biedt en vervolgens snel weggaan om op internet te bestellen. Als je dan toch op internet wilt bestellen moet je ook de consequenties van internet aanvaarden. En dat is dus dat je via 'trial and error' erachter moet komen welke maat je moet hebben. Dus bestellen en eventueel terugsturen voor een andere maat. Die winkel moet wel de lampen aanhebben, de kachel aanhebben, personeel hebben lopen etc. Dus ja, dat kost iets meer dan de prijs op internet. Want dat is bij wijze van spreken alleen een garagebox met dozen. Met dit gedrag maak je alle winkels kapot.. Niet alleen de FM's maar het gebeurt ook bij elektronica-winkels. Als ik iets ga passen/proberen dan gun ik diegene ook zijn brood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik het wel mee eens , ja.
Ik heb zelf geen service nodig, maar heb je dat wel , dan moet je de middenstanders die dat kunnen bieden ook wat omzet gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Vraagje voor de technici onder ons.

Gaat een Shimano wiel met een bepaald soort cassette (een universeel merk als BBB bijvoorbeeld?) samen met een Campa afgemonteerde fiets? Schakelen hoeft niet goed te gaan, als alles maar goed ronddraait op één bepaalde versnelling.

Achtergrond van de vraag: Ik heb een Campa afgemonteerde fiets. Ook heb ik nog een oud achterwiel van Shimano en een Tacx. Ik zou graag het oude Shimano achterwiel gebruiken voor op de Tacx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Volgens mij gaat dat over het algemeen wel goed als het aantal versnellingen hetzelfde is. Overigens is een beetje schakelen op de tacx wel fijn hoor. Gewoon voor de afwisseling, maar ook als je een voorgedefinieerd programma doet waar je even een stukje in het rood zit, dan even een tandje terug schakelen ipv gelijkt het programma aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:54:
Volgens mij gaat dat over het algemeen wel goed als het aantal versnellingen hetzelfde is. Overigens is een beetje schakelen op de tacx wel fijn hoor. Gewoon voor de afwisseling, maar ook als je een voorgedefinieerd programma doet waar je even een stukje in het rood zit, dan even een tandje terug schakelen ipv gelijkt het programma aanpassen.
Dank. Met de Tacx kan ik ook variëren in weerstand, in 10 stapjes volgens mij. De noodzaak om te schakelen is er dus niet, al zou het natuurlijk wel mooi meegenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten aanzien van compatibiliteit diverse merken:
Een 8 speed ketting loopt mogelijk niet goed over 9 en zeker 10 speed kransen, maar een 10 speed ketting loopt in het algemeen goed over 8 t/m 10 speed omdat de kransdikte weinig verschilt, het verschil zit voornamelijk in de afstand/ spacers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik heb voor mijn stadsfiets een tijd een campa wiel 9 speed gehad. De fiets zelf was shimano 6 speed afgemonteerd. Toegegeven, ik miste nogal wat versnellingen, maar voor de rest gaf het geen problemen. Let wel, dit was mijn stads / kroeg fiets, dus eventuele misschakkelingen e.d. nam ik sowieso voor lief.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 07:57

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:13:
Tja, waarschijnlijk zullen de puristen toch voor campagnolo gaan. Dat soort dingen maakt mij niet zoveel uit. Die delta remmen zijn wel ontzettend mooi trouwens.
Ik denk dat ik dit jaar een Dura Ace afmontage aan hou en dan rustig aan wat oude Campagnolo onderdelen bij elkaar ga zoeken om de Delta set mee compleet te maken. Verder komt er ook nog een dicht voorwiel aan , dit verwacht ik een van deze dagen.