Ik rijd straks even naar mijn ouders, het is eigenlijk meer een excuus om 30km met de wind mee te fietsen; het waait net de goede kant, als ik buienradar mag geloven.
pssst.. ik wil het niet helemaal verklappen, maar moet je ook niet terug? ;-)FMS schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:57:
Ik rijd straks even naar mijn ouders, het is eigenlijk meer een excuus om 30km met de wind mee te fietsen; het waait net de goede kant, als ik buienradar mag geloven.
Verwijderd
Het blaast hier (Heemskerk) werkelijk van de planeten, ik was van plan in de clubkoers in Beverwijk te starten, maar dat is me te link, als ik wat breek , ben ik er maanden uit en daar heb ik geen zin in.Widow schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:22:
Ik wou nog ff gaan fietsen net, het viel nog wel mee met de wind hier in de stad. Kom ik buiten de bebouwde kom op een vlak open stuk, staat er toch een partij windik kwam nauwelijks vooruit en slingerde alle kanten op. Dus omgedraaid na een paar kilometer, en op een vlak recht stuk haalde ik gewoon 60kmpu zonder afdaling of echt hard trappen
kijk ik op buienradar, waait het hier windkracht 8. Nee, andere keer fietsen maar.
PS Wel een goed weekend , zaterdag 90 km en gisteren 105 , grotendeels in de duingebieden van N- en ZH,
Voor mij veel , over een week ga ik door de 7000 km.
In Twente is het windkracht 4, dus op zich te doen. Ik ga er zo maar een rondje van 50km aan wagen 
Edit: gps track van m'n rondje. Al met al niet veel kunnen profiteren van de ZZW wind in de ronde, maar toch nog ruim 30 gemiddeld kunnen rijden. Gevoelsmatig voelde het sneller aan, maar dit kan ook komen door de hoge cadans waarmee ik reed, om soepel tegen de wind in te komen.
Edit: gps track van m'n rondje. Al met al niet veel kunnen profiteren van de ZZW wind in de ronde, maar toch nog ruim 30 gemiddeld kunnen rijden. Gevoelsmatig voelde het sneller aan, maar dit kan ook komen door de hoge cadans waarmee ik reed, om soepel tegen de wind in te komen.
[ Voor 62% gewijzigd door NoepZor op 12-09-2011 21:46 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Die wind is ook niet zo leuk met woon-werk fiets-verkeer. 's Morgens vroeg 35km heen met slechts lichte wind mee, vanmiddag terug, gelukkig was het maar windkracht 4-5 hier, maar leuk is anders. Daar rijd je dan op de racert.. met soms 22.x km/u
Heb maar geen moeite gedaan verder
Voor mijn gevoel heb ik wel dikke pech wat dat betreft dit jaar, nog geen enkele keer echt flinke wind mee gehad in de middag. 's Morgens waait het standaard veel minder hard.
Bedankt voor de route Havana. Ik moest er een account voor aanmaken via Garmin (ik heb geen Garmin
), maar ik heb er op die manier een .gpx van kunnen maken.
Wel met veeeel te veel points, maar ik lees nu dat er ook op andere manieren een .gpx van kan worden gemaakt. Komt goed!

Bedankt voor de route Havana. Ik moest er een account voor aanmaken via Garmin (ik heb geen Garmin
pepernooot
Die garmin logt waarschijnlijk om de 3 seconden zijn positie.
Als je de convert-tool van GPsies gebruikt kun je direct het aantal punten reduceren (onder opties).
Overigens zitten in de route 2 U-turns en een paar lussen, dus ik raad aan de virtual partner aan te zetten anders wordt het spoorzoeken.
[edit] Heb 'm zelf maar even op Gpsies gezet en direct het aantal trackpoints sterk gereduceerd. Route is daar te downloaden in een groot aantal formaten.
Overigens zitten in de route 2 U-turns en een paar lussen, dus ik raad aan de virtual partner aan te zetten anders wordt het spoorzoeken.
[edit] Heb 'm zelf maar even op Gpsies gezet en direct het aantal trackpoints sterk gereduceerd. Route is daar te downloaden in een groot aantal formaten.
[ Voor 79% gewijzigd door havana op 13-09-2011 07:53 ]
Canyon blijkt toch eindejaarsaanbiedingen te hebben. Voor sommige modellen levert dit interessante kortingen op, dus heb eerder dan verwacht toch een eigen fiets besteld: Canyon Ultimate CF SLX 8.0 (in het wit)
Als het goed is krijg ik hem in de loop van volgende week. Ben ik alvast klaar voor seizoen 2012 (en wellicht nog een paar dagen dit jaar)
Hier een review en meer foto's.
Als het goed is krijg ik hem in de loop van volgende week. Ben ik alvast klaar voor seizoen 2012 (en wellicht nog een paar dagen dit jaar)
Hier een review en meer foto's.

Verwijderd
Zou 'm nog even 'ombestellen' naar zwart als ik jou was, want van witte fietsen krijg je na elke rit tranen in je ogen
.
Maar: Erg mooie fiets en veel plezier ermee!
Zelf bezig met de opbouw van een crosser. Heb nieuwe onderdelen gekocht (shifters, derailleurs et cetera die op m'n racefiets gaan, en de onderdelen van m'n racer gaan op de crosser). Vrijdag gaat 'ie in elkaar. Alvast een indruk:
Maar: Erg mooie fiets en veel plezier ermee!
Zelf bezig met de opbouw van een crosser. Heb nieuwe onderdelen gekocht (shifters, derailleurs et cetera die op m'n racefiets gaan, en de onderdelen van m'n racer gaan op de crosser). Vrijdag gaat 'ie in elkaar. Alvast een indruk:

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 09:15 ]
Haha klopt idd, twee vrienden hebben een witte Canyon en die blijven poetsen. Laat dat nu absoluut mijn hobby niet zijnVerwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:11:
Zou 'm nog even 'ombestellen' naar zwart als ik jou was, want van witte fietsen krijg je na elke rit tranen in je ogen![]()
.
Dank je! Heb er zin inMaar: Erg mooie fiets en veel plezier ermee!
[ Voor 42% gewijzigd door Bananeman op 13-09-2011 09:15 ]
Nou daar heb ik heel andere ervaringen mee, ik heb een zwarte fiets en je kan poetsen wat je wilt, hij blijft er vies uitzien. Hetzelfde geldt voor mijn auto. Nooit meer (glimmend) zwart voor mij. Bij een lichte kleur zie je juist veel makkelijker waar het vuil zit en is het dus veel makkelijker schoonmaken.
Ik heb een zwarte fiets en die ziet er na een rit op nat wegdek ook niet uit. Poetsen moet je toch als je alles blinkend wil houden.
* Griffin heeft een witte bulls fiets.Bananeman schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:14:
[...]
Haha klopt idd, twee vrienden hebben een witte Canyon en die blijven poetsen. Laat dat nu absoluut mijn hobby niet zijnMaar zo erg als bij mijn mountainbike kan het nooit worden, daar ontkom je niet aan schoonmaken na vrijwel elke rit.
Ja ding word best fiets maar is ook zo schoon. Maar licht eraan wat je onder schoon verstaat. Ik vind dat de belangrijke delen goed schoon moeten zijn. Als mn frame een beetje vies is vind ik het minder erg. (vies word ie toch weer)
Ik heb ook een wit-rood-zwarte bulls (voornamelijk wit). En al bij al valt dat wel mee op een droge dag, ik kuis ook zeker niet na elke rit. Alleen dat witte stuurlint wordt snel vies. Ik denk dat ik dat uiteindelijk gewoon ga laten vervangen door een zwart bij volgend onderhoud.
Ik heb ook een witte Bulls racer, maar die is op zich wel makkelijk schoon te maken. Voordeel wat wit is dat je extra goed opvalt in het verkeer, maar ik vind het ook wel een mooie kleur mits het goed schoon is. Ik heb vooral veel stof op het frame zitten en een beetje modder en zand wat opspat van het achterwiel.Griffin schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:39:
[...]
* Griffin heeft een witte bulls fiets.
Ja ding word best fiets maar is ook zo schoon. Maar licht eraan wat je onder schoon verstaat. Ik vind dat de belangrijke delen goed schoon moeten zijn. Als mn frame een beetje vies is vind ik het minder erg. (vies word ie toch weer)
Ik heb afgelopen zondag nog een ritje van 116 kilometer gemaakt, maar mijn gemiddelde was lager dan ik had verwacht. Misschien toch iets te rustig aan gedaan de tweede helft, waar ik de wind vaker tegen had. Heb lekker stevig tempo over de Holterberg gereden met twee andere renners (de snelste kilometer was met een avg. van 47,9 km/u
http://connect.garmin.com/activity/113574119
Goud is geen geld
Zit jouw hartslagmeter wel goed? Gemiddeld een bpm van 140 is erg laag? Het is al vaker voorbij gekomen volgens mij, maar blijf het opmerkelijk vinden.
Zo te zien was het op het begin na
een rustig ritje en dan is 140 bpm niet zo laag hoor. Ter vergelijking: mijn laatste rondje Tecklenburg was mijn gemiddelde HR144 (zie Garmin Connect die ik eerder linkte) en dat ging de hele dag op en af.
Zuivere D1 rondjes werk ik regelmatig net boven de 130 gemiddeld af.
Zuivere D1 rondjes werk ik regelmatig net boven de 130 gemiddeld af.
[ Voor 57% gewijzigd door havana op 13-09-2011 14:11 ]
"Weergeven in Metrisch" aanklikken (rechtsboven)
Echt waar-de-loos dat Garmin dat a) niet onthoudt b) niet zelf kan bedenken gezien je land.
Wel leuk dat Amerikanen zelf overigens heel trots zijn op hun imperial systeem, terwijl het toch inferieur is
Echt waar-de-loos dat Garmin dat a) niet onthoudt b) niet zelf kan bedenken gezien je land.
Wel leuk dat Amerikanen zelf overigens heel trots zijn op hun imperial systeem, terwijl het toch inferieur is
[ Voor 29% gewijzigd door havana op 13-09-2011 17:19 ]
Een vraag over spacers en drop: mijn fiets is erg comfortabel afgesteld, daarom zit er op mn fiets nogal een spacertoren, ook is de drop (in verhouding tot mijn lichaamlengte) relatief weinig. Voor een meer sportieve zit wil ik gefaseerd 1cm aan spacers verwijderen. Nu 0,5cm en over ca 1000km nog eens 0,5cm. Als het bevalt laat ik e.e.a. afzagen. Tot die tijd doe ik de spacers bovenop. Hebben jullie nog tips of aandachtspunten voor zwoel de technische als de lichamelijke aanpassing?
[ Voor 6% gewijzigd door Taigu op 14-09-2011 09:42 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Voorzichtig zijn en uitkijken dat je de carbon vork niet stuk draait.
Zijn er hier mensen die met wax hun ketting smeren? Ik gebruik nu Pedro's ice wax om even te testen, met een flesje van 120 ml. Echter moet je eigenlijk na elke rit weer smeren, dus dat wordt nogal prijzig.
Er zijn ook motoren die wax gebruiken, dit zou een alternatief kunnen zijn. Een tweede alternatief is zoeken naar paraffine en kijken of dat op de ketting te smeren is. Nadeel van de tweede optie is dat je het eerst moet smelten.
Heeft iemand ervaring met een van deze twee, of beide?
Er zijn ook motoren die wax gebruiken, dit zou een alternatief kunnen zijn. Een tweede alternatief is zoeken naar paraffine en kijken of dat op de ketting te smeren is. Nadeel van de tweede optie is dat je het eerst moet smelten.
Ik gebruik al jaren Supreme Black (http://www.supremeblack.nl/). Dat bevalt me erg goed. Voor het mountainbiken, wielrennen en stadfietsen.JJJ schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:21:
Zijn er hier mensen die met wax hun ketting smeren? Ik gebruik nu Pedro's ice wax om even te testen, met een flesje van 120 ml. Echter moet je eigenlijk na elke rit weer smeren, dus dat wordt nogal prijzig.
Ik hoor ook veel mensen goede verhalen vertellen over de wax van Finish Line en Squirt Lube trouwens.
Ik had vroeger een paar bussen Supreme Black gekocht en daar doe ik nog steeds mee. Volgens mij zijn de twee eerder genoemde merken erg vergelijkbaar. Ze hebben mogelijk wel als voordeel dat ze niet zo erg afgeven. Want Supreme Black is ook best wel black, zeg maar.
JJJ, misschien vind je het PDF-je in begintmeta in "Het grote wielrenervaringentopic - Deel 15" wel interessant.
Supreme Black gebruik ik op de MTB met grote tevredenheid...maar zoals vermeld en de naam doet vermoeden is het wel black ja... Zoek voor de racer ook nog wat anders.
Verwijderd
Ik wil even een alternatief aandragen: Motip kettingspray , kost plm. 9€ , daar kan je drie fietsen minimaal 1 jaar mee smeren , hoeft na een smeerbeurt niet nagesmeerd te worden, heel goedkoop in het gebruik dus.JJJ schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:21:
Het is vet met oplosmiddel, na de eerste rit moet je nog wat spatjes wegvegen, maar daarna niet meer, trekt weinig vuil aan en de ketting blijft een 1000 km goed lopen.
Ik ben inmiddels eens rond aan het kijken voor een nieuwe fietscomputer met GPS tracking en als ik het zo her en der eens lees moet ik een Garmin hebben.
Dus de hamvraag: 200, 500 of 800?
https://buy.garmin.com/sh...6728&compareProduct=90675
Ga ik aan de 500 genoeg hebben of is de 800 echt een must?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik vind persoonlijk de 800 erg fijn werken. Vooral het bijhouden van de hartslag en cadans vind ik echt een grote plus voor tijdens het trainen.Atlas schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:37:
Ik ben inmiddels eens rond aan het kijken voor een nieuwe fietscomputer met GPS tracking en als ik het zo her en der eens lees moet ik een Garmin hebben.
Als je alleen GPS tracking wilt, kan je net zo goed de 200 pakken. Maar die heeft geen mogelijkheid tot het aansluiten van cadans- en hartslagsensoren.
Daarom denk ik dat je het beste uit bent met de 500, dat is eigenlijk een 800 zonder navigatie. Je kunt de 500 ook kaal kopen en later er een hartslag band bijkopen bijvoorbeeld.
Je kan ook altijd nog de 705 pakken. Dat is de 800, maar wat dikker, iets trager en geen touchscreen. Heeft ook een cadans en hartslagmogelijkheid. Super toestel en waarschijnlijk nog een slag goedkoper dan de 800.
Voor de prijs van een 500 koop je ook een Bryton 50. Die heeft misschien qua navigatie nog niet de finesse van de Garmin Edge 800, maar je moet het ook zien als een gratis 'extraatje'. De Bryton met navigatie is immers goedkoper dan de Edge 500. Bijhouden van snelheid, cadans en hartslag doet de Bryton ook uitstekend.Atlas schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:37:
[ Voor 3% gewijzigd door argro op 15-09-2011 15:20 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Zo, de SL2 afgegeven, zodat het stuur overgebouwd kan worden op de nieuwe fiets. pics volgens snel
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ik heb een 800, bevalt uitstekend. Touchscreen werkt goed en het scherm is voldoende groot om de informatie goed af te kunnen lezen. Ik vind het de investering waard.
Als je alleen wil loggen dan voldoet de 500. Die kan overigens ook navigeren, maar alleen "primitief", dus zonder kaarten, gewoon lijntje volgen (kruimelspoor). Vooral het gemis van kaarten en het kleinere scherm is bij het navigeren een gemis, maar het voldoet zeker voor incidentele ritjes.
Ik heb zelf een 800, en twijfel over de aanschaf van een 500 voor erbij. Zo'n 800 is namelijk best een lomp ding aan je stuurpen, ik heb al 2 boetes van de stijlpolitie gekregen
De 200 is trouwens een waardeloos ding die bovendien nog niet verkrijgbaar is in Nederland.
Je kunt idd ook naar Bryton kijken, maar zóveel goedkoper zijn die nu ook weer niet....
Ik heb zelf een 800, en twijfel over de aanschaf van een 500 voor erbij. Zo'n 800 is namelijk best een lomp ding aan je stuurpen, ik heb al 2 boetes van de stijlpolitie gekregen
De 200 is trouwens een waardeloos ding die bovendien nog niet verkrijgbaar is in Nederland.
Je kunt idd ook naar Bryton kijken, maar zóveel goedkoper zijn die nu ook weer niet....
[ Voor 18% gewijzigd door havana op 15-09-2011 20:55 ]
Is vrij normaal hoor. Gewoon een kwestie van veel kilometers maken, dan wordt je hart groter en kun je met minder slagen dezelfde hoeveelheid bloed en zuurstof en shit rondpompen.Roet schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:38:
Zit jouw hartslagmeter wel goed? Gemiddeld een bpm van 140 is erg laag? Het is al vaker voorbij gekomen volgens mij, maar blijf het opmerkelijk vinden.
Hier een selectie van mijn fietstochtjes met de racefiets:

Gemiddelde hartslag kan dus nog best wel lager, zeker als je bedenkt dat ik dit allemaal solo fiets (op de eerste na, toen was ik met twee anderen, maar deed ik zowat 2/3 van het kopwerk
Goud is geen geld
Wat betreft GPS-fietscomputers: kent iemand ook de wat obscuurdere producten (Xplova G3, VDO GP7 of MyNav 700 Bike Pro?) Ik zit al jaren te spelen met de gedachte een Garmin-GPS-computertje te kopen, dus urgent is het niet, maar ik vind het wel interessant de ontwikkelingen te volgen. Het lijkt er op zich wel op dat steeds meer producten op de markt komen.
Mensen ervaringen met deze fiets?

Zit er over te denken om hem aan te schaffen.
http://www.giant-bicycles...r.composite.2/7262/46140/

Verwijderd
Het probleem met die dingen is dat ze net zo duur of duurder en net zo groot/groter dan vergelijkbare Garmins zijn en dus (voor mij ) niet interessant, ik wil op een racestuur geen groot lomp dingbegintmeta schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:03:
Wat betreft GPS-fietscomputers: kent iemand ook de wat obscuurdere producten (Xplova G3, VDO GP7 of MyNav 700 Bike Pro?) Ik zit al jaren te spelen met de gedachte een Garmin-GPS-computertje te kopen, dus urgent is het niet, maar ik vind het wel interessant de ontwikkelingen te volgen. Het lijkt er op zich wel op dat steeds meer producten op de markt komen.
Eigenlijk zoek ik een kleine Edge 500 voor 100€
Conrad heeft een Navibe Mercury 100 voor 73€ , maar die is ook weer veel groter dan nodig en heeft ook geen hartslag, plus dat het ding ook niet op de stuurpen kan zonder eigen knutselwerk
Cadans hoef ik niet op een scherm te hebben....
Dat klopt inderdaad. Holux heeft ook wel wat apparaten (met ANT+-sensor ondersteuning en goedkoper), maar echt goedkoop en klein lijkt vooralsnog niet te kunnen...
Edge 800 groot?? Een collega liet me er één zien vorige week en ik vond hem zo mooi slank en compact. Als ik ergens vreemd ben, rij ik met dit op m'n stuur:

En dit aan mijn zadel:

De stijlpolitie weet me toch niet te vinden in het buitenland
Ik hoef de standaard fietscomputerfuncties en navigatie niet in één apparaat, navigeren heb ik niet nodig tijdens mijn trainingsritjes. Een cadansmeter vind ik ook vrij onzinnig, ik bepaal heel af en toe met de secondenteller op mijn fietscomputertje mijn cadans en weet inmiddels wel hoe 95rpm aanvoelt.
Wat ik echt niet begrijp is dat je zelfs tijdens de Tour renners met een cadansmeter ziet rijden. En dat terwijl ze zelfs een zaadbal zouden afstaan om een paar gram te winnen... (of weet iemand er wel een goede reden voor?)
En dit aan mijn zadel:

De stijlpolitie weet me toch niet te vinden in het buitenland
Ik hoef de standaard fietscomputerfuncties en navigatie niet in één apparaat, navigeren heb ik niet nodig tijdens mijn trainingsritjes. Een cadansmeter vind ik ook vrij onzinnig, ik bepaal heel af en toe met de secondenteller op mijn fietscomputertje mijn cadans en weet inmiddels wel hoe 95rpm aanvoelt.
Wat ik echt niet begrijp is dat je zelfs tijdens de Tour renners met een cadansmeter ziet rijden. En dat terwijl ze zelfs een zaadbal zouden afstaan om een paar gram te winnen... (of weet iemand er wel een goede reden voor?)
Ik scheer mijn benen niet dus met de stijlpolitie heb ik het sowieso aan de stokhavana schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:53:
Verwijderd
Ik neem aan dat cadans standaard op de apparaten zit die ze gebruiken...een prof weet echt wel hoe die moet trappen , daar heeft ie geen tellertje voor nodig.TheLemon schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:17:
Overigens heb ik ook zo'n Etrex, een Venture HCX, die heb ik in m'n achterzak voor de kaart, die hoef ik niet permanent voor m'n neus te hebben., bovendien is tie echt te lomp voor het stuur.
Ik wil gewoon een simpel dingetje, wel GPS gestuurd (dus makkelijk op meerdere fietsen) met snelheid/gemiddelde/hoogte (GPS hoogte is voor mij goed genoeg, de Etrex zit er nooit meer dan een paar meter naast) /hartslag.
Helaas is die er niet, de Edge 500 komt in de buurt, maar is te groot en te duur.
Waarschijnlijk ga ik er t.z.t toch 1 kopen.
Computergestuurd routes rijden taal ik niet naar, een paar waypoints in de Etrex voldoen.
PS, Conrad heeft ook een GPS horloge zelfs met borstband voor 99€ , lijkt ideaal, ik zie me alleen niet in een afdaling met 80+ mijn linkerhand van het stuur halen om te kijken hoe hard het gaat....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 23:50 ]
@ Flits Flits
De 500 doet precies wat jij wil. Cadans hoef je niet te gebruiken, voordeel is dat je geen sensor nodig hebt voor de snelheid. Prijs vind ik zelf meevallen, zag 'm vorige week al voor ca. 150 euro voorbij komen.
@ TheLemon
Ik zie ook regelmatig lieden rondrijden met zo'n grote baksteen, al zou ik 1000 euro krijgen zou ik het niet doen
Zelfde geldt voor grote zadeltassen of, nog erger, camelbacks. Dat je navigeren niet nodig hebt tijdens trainingsritjes snap ik, het mooie van de Edge is dat het een ook gewoon een fietscomputer is (verreweg de beste die ik ken, overigens!).
Overigens scheer ik mijn benen ook niet, ik ben namelijk geen travestiet
De 500 doet precies wat jij wil. Cadans hoef je niet te gebruiken, voordeel is dat je geen sensor nodig hebt voor de snelheid. Prijs vind ik zelf meevallen, zag 'm vorige week al voor ca. 150 euro voorbij komen.
@ TheLemon
Ik zie ook regelmatig lieden rondrijden met zo'n grote baksteen, al zou ik 1000 euro krijgen zou ik het niet doen

Overigens scheer ik mijn benen ook niet, ik ben namelijk geen travestiet
[ Voor 36% gewijzigd door havana op 16-09-2011 07:51 ]
Ziet er erg goed uit alleen wat ga/wil je ervoor betalen. Giant is een goed merk maar veelal betaal je ook voor het merk en kan je voor het zelfde geld (of minder) de zelfde specs op een fiets hebben of zelfs beter.partyondude schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:16:
Mensen ervaringen met deze fiets?
[afbeelding]
Ik rijd nu met een 10 jaar oude tcr en die is onder andere vanwege de dubbel (53-39) die erop zit aan vervanging toe. Ik heb deze 5 maanden geleden gekocht bij een fietsenzaak en er wat ellende mee gehad (slechte afstelling, Shimano wielen met Campagnolo groep gaat niet lekker samen, fiets bleek 4 jaar ouder dan wat gezegd was), vandaar dat ze me nu aanbieden om de fiets terug te nemen op een 2011 tcr composite 2, die daar staat voor €1599,- Ze hebben me voor die fouten wel enigszins gecompenseerd door de garantie naar een jaar op te trekken en een gratis servicebeurt aan te bieden. Daarnaast wordt er eigenlijk altijd wel korting gegeven op spullen die daar gekocht worden.
Ik heb €550,- voor de tcr betaald, bij aflevering €650,- in totaal vanwege fietscomputer, bel, spd pedalen en gereedschapstonnetje met inhoud. Later nog de ketting, bidonhouders en cassette vervangen (Shimano Ultegra, 11-28) Ik moet €970,- bij betalen voor de tcr en dan komen er nieuwe bidonhouders op, een nieuwe computer, pedalen ben ik vergeten mee te nemen in de onderhandelingen.
Lijkt dit een aardige deal, of komen ze nu makkelijk van een 2011 fiets af? Gezegd wordt dat ze graag investeren in een fatsoenlijke klant relatie en zelf ook wel inzien dat m'n huidige fiets en de zaken die ik er mee gehad heb, niet de schoonheidsprijs verdienen.
Ik heb €550,- voor de tcr betaald, bij aflevering €650,- in totaal vanwege fietscomputer, bel, spd pedalen en gereedschapstonnetje met inhoud. Later nog de ketting, bidonhouders en cassette vervangen (Shimano Ultegra, 11-28) Ik moet €970,- bij betalen voor de tcr en dan komen er nieuwe bidonhouders op, een nieuwe computer, pedalen ben ik vergeten mee te nemen in de onderhandelingen.
Lijkt dit een aardige deal, of komen ze nu makkelijk van een 2011 fiets af? Gezegd wordt dat ze graag investeren in een fatsoenlijke klant relatie en zelf ook wel inzien dat m'n huidige fiets en de zaken die ik er mee gehad heb, niet de schoonheidsprijs verdienen.
Ik denk dat de profs daar zelf niet zoveel naar kijken, behalve uit interesse misschien. Vermoedelijk wordt dat achteraf wel bekeken, vooral bij teams als sky en garmin. Zo om te controleren of sommige renners niet tijdens de wedstrijd te groot/klein trappen, en dan kan hier aan gewerkt worden (minder kans op blessures). Of eventueel een groter/kleiner tandje bijsteken zodat die spurt nog iets beter kan.TheLemon schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:17:
Zulke teams zijn daar echt enorm mee bezig, de renners zelf doen gewoon hun ding en de analisten van het team zullen wel zeggen wat ze anders moeten doen.
Dat valt wel een beetje mee. Menig fiets moet voorzien worden van loodblokken om zo aan de minimumgewichtseis te kunnen voldoen. In plaats van een stukje lood kun je dan ook de sensoren van een fietscomputertje monteren, het gewicht van de fietscomputer zelf neemt men blijkbaar voor lief. Ook niet iedere wielrenner is een grammenjager a la Rasmussen natuurlijk. Daarbij heeft het natuurlijk ook met sponsoring te maken. Het zou raar zijn als team Garmin niet met fietscomputers rond zou rijden bijvoorbeeld.TheLemon schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:17:
Wat de fietscomputers zelf betreft kan ik mij voorstellen dat bepaalde renners dergelijke cijfers interessant vinden, vooral voor evaluatie. Vanzelfsprekend zouden de betreffende renners ook best zonder kunnen, ze rijden op wat hun lichaam hen verteld, niet op de getalletjes op de display.
edit: enigszins aangepast / genuanceerd door opmerking van havana.
[ Voor 25% gewijzigd door argro op 16-09-2011 09:23 ]
Klopt niet, fietscomputers tellen niet meer voor de 6.8 KG, sensoren wel.In plaats van een stukje lood kun je dan ook een fietscomputertje monteren.
In het profpeloton kom je van alles tegen, van renners die met niks rijden (Boogerd bijvoorbeeld) tot fietswetenschappers die altijd met SRM rijden, waaronder Cavendish en Gilbert.
[ Voor 39% gewijzigd door havana op 16-09-2011 09:19 ]
Akkoord, dan klopt het dus half. Wel raar overigens die demarcatie. Hoe gaat de UCI dan om met het houdertje van de fietscomputer? Telt die wel mee? Wat als FSA i.s.m. Garmin een stuurpen ontwikkeld met ingebouwde houder, of zelfs met ingebouwde fietscomputer... Of een fietscomputer die gemonteerd is aan de voorvork met ingebouwde sensor (niet dat je dat zou willen, maar meer voor het idee)? Ik zie mogelijkheden.havana schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:18:
[...]
Klopt niet, fietscomputers tellen niet meer voor de 6.8 KG, sensoren wel.
[ Voor 12% gewijzigd door argro op 16-09-2011 09:33 ]
Disclaimer vooraf, ben geen racefietser (wel geweest) maar (fanatieke) toerfietser.TheLemon schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:17:
Ik heb een Edge800 gehad maar heb 'm na een paar maanden weer verkocht. Ik werd niet goed van dat ding. Trek je de deur achter je dicht, sta je eerst een paar minuten te zweten in de zon. Eerst GPS fix, dan hoogte instellen, en dan nog eens omdat het apparaat nog opwarmt. En 10 minuten verderop nog eens. Tellers resetten niet vergeten. Sowieso niet vergeten dat de accu opgeladen is. Gaat lang mee dat wel maar na 2 dagen moet je dat toch niet vergeten, anders houd het na een uurtje op. En moet je nadien met de hand de odometer erbij schatten.
En dan al die tellers, gemiddelden, totalen, max en min waarden, wat moet je ermee dacht ik op laatst, ik ben verdorie aan het fietsen, zit al genoeg achter de computer. Dus via marktplaats iem anders er blij mee gekmaakt. De simpele oude fietscomputer weer erop gezet, knoopcel is doing fine, na 4 jaar. Navigeren doe ik alleen op het moment als ik er niet meer uitkom, met ovi maps op de gps telefoon. Alleen de hoogte/helling meter mis ik een beetje, mss koop ik later een simpele versie met barometer. Maar die Garmins, ik vind het zwaar overkill. En te duur, helemaal als je legaal de kaarten erbij koopt.
Laatste rant, geen kompas chip op de Edge800. Was zo'n chipje echt te duur op een apparaat van 350 Euro? Als je stopt om de kaart te checken, draait de kaart weg op het toch al kleine schermpje omdat ie de orientatie kwijt is.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Kompaschip kan ik inkomen, de rest vind ik onzin. Het lijkt erop dat je gewoon niet weet hoe dat ding werkt (no offence).
GPS-fix heb je op trainingsritjes niet nodig als je sensor erbij hebt. Ik zet de GPS meestal uit, loggen boeit me niet (behalve bij toertochtjes enzo) en ik gebruik de GPS alleen voor navigatie. Dan gaat de accu trouwens ook stukken langer mee, maar dit terzijde. Overigens ken ik geen enkel apparaat dat zo snel een GPS-fix heeft als de Garmin, zelfs zonder dat ie telefoonmasten gebruikt.
De velden op je scherm kun je helemaal zelf instellen, alles tussen de 1 en de 10 velden (over 3 schermen) is mogelijk. Dus als jij alleen snelheid of afstand wil, dan kan dat.
Dat een Garmin duur is kan ik niet ontkennen, dat krijg je als je nauwelijks serieuze concurrentie hebt. Als de kaarten op SD-kaart erbij koopt valt de meerprijs overigens nog goed mee. Het nadeel is dan wel dat je die niet in Mapsource kunt gebruiken, maar dat is dan ook een grafprogramma
Begrijp me niet verkeerd; ik verklaar Garmin absoluut niet heilig. Er zijn nog talloze zaken die verbeterd kunnen worden, de softwareondersteuning is dramatisch en de prijzen zijn absurd. Maar de Edge 800 is ondanks dat gewoon een uitstekend product.
GPS-fix heb je op trainingsritjes niet nodig als je sensor erbij hebt. Ik zet de GPS meestal uit, loggen boeit me niet (behalve bij toertochtjes enzo) en ik gebruik de GPS alleen voor navigatie. Dan gaat de accu trouwens ook stukken langer mee, maar dit terzijde. Overigens ken ik geen enkel apparaat dat zo snel een GPS-fix heeft als de Garmin, zelfs zonder dat ie telefoonmasten gebruikt.
De velden op je scherm kun je helemaal zelf instellen, alles tussen de 1 en de 10 velden (over 3 schermen) is mogelijk. Dus als jij alleen snelheid of afstand wil, dan kan dat.
Dat een Garmin duur is kan ik niet ontkennen, dat krijg je als je nauwelijks serieuze concurrentie hebt. Als de kaarten op SD-kaart erbij koopt valt de meerprijs overigens nog goed mee. Het nadeel is dan wel dat je die niet in Mapsource kunt gebruiken, maar dat is dan ook een grafprogramma

Begrijp me niet verkeerd; ik verklaar Garmin absoluut niet heilig. Er zijn nog talloze zaken die verbeterd kunnen worden, de softwareondersteuning is dramatisch en de prijzen zijn absurd. Maar de Edge 800 is ondanks dat gewoon een uitstekend product.
[ Voor 35% gewijzigd door havana op 16-09-2011 12:37 ]
Vind je het een mooie fiets? Google wat prijzen bij anderen, kijk of jij het een goede deal vind. Wat maakt het uit wat wij ervan vinden?partyondude schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:10:
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Zometeen ophalen. 6.9 kg in 61cm
Het is een prachtige fiets! Prijzen zijn redelijk gelijk, kosten overal nog €1.599,- al gaat dat binnenkort veranderen denk ik, want de 2012 modellen komen er volgens mij al aan.MrAngry schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:48:
[...]
Vind je het een mooie fiets? Google wat prijzen bij anderen, kijk of jij het een goede deal vind. Wat maakt het uit wat wij ervan vinden?
Dus je vindt het een mooie fiets, ze staan overal voor 1600, jij betaald er 1000 voor en je huidige (kut)fiets is echt lang geen 600 waard (meer 300 ofzo?). Lijkt me een prima deal, beurtje erbij, kijk of je pedaaltjes erbij kan scoren etc etc.
Verwijderd
[quote]havana schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 07:47:
@ Flits Flits
[/quote/]
Met 150 wordt het interessant, waar was dat?
@ Flits Flits
[/quote/]
Met 150 wordt het interessant, waar was dat?
Netjes!
Wat ga je er vooral mee rijden?
Gewoon mijn rondjes hier in de buurt.

Hehehe, zo klinkt het inderdaad niet slechtMrAngry schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:50:
Dus je vindt het een mooie fiets, ze staan overal voor 1600, jij betaald er 1000 voor en je huidige (kut)fiets is echt lang geen 600 waard (meer 300 ofzo?). Lijkt me een prima deal, beurtje erbij, kijk of je pedaaltjes erbij kan scoren etc etc.
De zaken die je noemt kloppen kloppen wel, gps is veel sneller dan de telefoon die idd assited er soms minuten over doet. Het komt denk ik vnl doordat ik geen racefietser ben. Als die zaken V max, V avg, rondetijd, cadans, hartslag enz enz is misschien mooi als je prestatie levert. Ik rij gewoon een lang rondje soms met deftige heuvels, al die getallen doen er voor mij niet toe. Op het laatst had ik alleen snelheid, ritafstand, odometer en tijd op een scherm. Dat kon met met oude fietscomputer ook en die werkte altijd (zonder erover na te denken of de accu wel prik heeft). Het hoogteprofiel scherm was ook wel aardig. Maar alleen daarvoor is de Edge veel te duur. Het was een impulsaankoop.havana schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:31:
Kompaschip kan ik inkomen, de rest vind ik onzin. Het lijkt erop dat je gewoon niet weet hoe dat ding werkt (no offence).... de Edge 800 is ondanks dat gewoon een uitstekend product.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Nieuw speelgoed! Een heuse veldrijder, opgebouwd uit onderdelen van m'n racer en wat ander tweedehands spul:

Vandaag mijn eerste rondjes gedaan over het parkoers van mijn club, maar het is wel heel wat anders. Wel erg vet om te doen!

Vandaag mijn eerste rondjes gedaan over het parkoers van mijn club, maar het is wel heel wat anders. Wel erg vet om te doen!
Dit is wel een heel geil fietsje voor wat rondjes in de buurt, is het niet?StevenK schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:25:
[...]
Gewoon mijn rondjes hier in de buurt.
[afbeelding]
Yep. Ik zit er nu ook al met veel genot naar te kijken, hoe 'ie hier in de woonkamer staatpartyondude schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:35:
[...]
Dit is wel een heel geil fietsje voor wat rondjes in de buurt, is het niet?
Mag ik vragen wat zoiets nou globaal kost? En wat zit er allemaal op en aan?
prijslijstpartyondude schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:07:
Mag ik vragen wat zoiets nou globaal kost? En wat zit er allemaal op en aan?
Op zich is de afmontage niet speciaal, maar wel top of the line: Roval carbon wielen, Sram Red groep, Specialized carbon cranks. Stuur is mijn oude stuur, een inmiddels niet meer leverbare Barmac Wedge (stuur en stuurpen uit één stuk).
Schitterende fiets. 6.9 kg? Is dat inclusief pedalen? Wat zijn dat trouwens voor pedalen, Eggbeaters?
Nee, zonder pedalen, met bidonhouder en sensor. Zijn nog m'n oude Look pedalen (eggbeater compatible, of is het juist dat eigenlijk Look eerder was?) Voor een 61 cm vind ik dat iig een heel net gewicht. M'n vorige fiets zat boven de 8 kg.havana schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:14:
Schitterende fiets. 6.9 kg? Is dat inclusief pedalen? Wat zijn dat trouwens voor pedalen, Eggbeaters?
Fietst ook fantastisch, alleen klimmen is op zijn zachtst gezegd een vreemde ervaring als je van een Tarmac SL2 af komt. Tijdens het klimmen (maar ook bij het wegrijden uit stilstand) voelt 'ie aan alsof 'ie meer dan 10 kg weegt. Boven de 30 lijkt 'ie ineens vleugels te krijgen
[ Voor 5% gewijzigd door StevenK op 18-09-2011 15:56 ]
Gaaf hoor
Ik denk dat ik ga voor een deal met de fietsenwinkel.
Ik lever nu m'n Giant tcr once uit 2001 in (waar ze bijna €700,- voor geven, heb ik daar gekocht en heb er problemen mee gehad die te voorkomen waren geweest) en betaal bijvoorbeeld nog een 10% aan op een 2011 Giant composite 2, die ik dan aan het begin van het seizoen afhaal.
Hoop dat ze daarmee akkoord gaan, heb nu gewoon het geld niet liggen maar vind die Giant echt een gruwelijk gave fiets!

Ik denk dat ik ga voor een deal met de fietsenwinkel.
Ik lever nu m'n Giant tcr once uit 2001 in (waar ze bijna €700,- voor geven, heb ik daar gekocht en heb er problemen mee gehad die te voorkomen waren geweest) en betaal bijvoorbeeld nog een 10% aan op een 2011 Giant composite 2, die ik dan aan het begin van het seizoen afhaal.
Hoop dat ze daarmee akkoord gaan, heb nu gewoon het geld niet liggen maar vind die Giant echt een gruwelijk gave fiets!
Hier nog mensen die meegedaan hebben aan de Dam tot Dam fietsclassic? Ik ben begonnen aan de 145km, maar bij het splitsen van de routes van 100 en 145km ben ik vanwege het slechte weer maar de 100km gaan doen
Prepare for unforeseen consequences
Ja wat een drama. Nat tot op het bot, geen gevoel meer in m'n vingers. Kutweer. Alsof je 5 uur onder een koude douche staat. Zelfde keuze gemaakt als jij.
In het oosten des lands was het vrijwel droog, paar sputters gehad. Echter stevige wind plus zondagochtendbenen zorgden ervoor dat ik niet heel soepeltjes vooruit kwam.
Moest gisteren in Oosterbeek even wachten op last van de politie (kwam midden in het vertrekkende verkeer van de herdenking terecht) en precies die tijd die ik stond te wachten reed ik aan het einde in een enorme regenbui. Was aan het begin van de middag. Verder was het niet onaardig, maar wel erg koud.NoepZor schreef op maandag 19 september 2011 @ 07:46:
In het oosten des lands was het vrijwel droog, paar sputters gehad. Echter stevige wind plus zondagochtendbenen zorgden ervoor dat ik niet heel soepeltjes vooruit kwam.
Ik geloof dat zo'n beetje iedereen de keuze heeft gemaakt voor de 105km mij inclusief. Ik weet in ieder geval dat ik deze toertocht nooit meer rij. Niet zozeer door het slechte weer van gisteren, maar de stad uit en in vind ik drama (vooral de gladde stenen maken het erg interessant) tel daarbij bij terugkomst het drukke verkeer nog eens op, de enorm slechte bepijling, rare route stukken met 90 graden bochtjes en de eigenlijk lang niet zo mooie route als ik verwacht had heeft mij doen besluiten om deze volgend jaar te laten schieten.
Ik heb overigens nog nooit zoveel lekrijders gezien. In de eerste 10 km stonden er al tientallen langs de kant. Mijn maatje heeft ook twee keer lekgereden. De tweede keer was eigenlijk onze eigen schuld. Door de kou en de regen niet te veel tijd besteed en vergeten veroorzakend steentje te verwijderen uit de band, resultaat: 2 km verderop weer leeg.
Ik heb overigens nog nooit zoveel lekrijders gezien. In de eerste 10 km stonden er al tientallen langs de kant. Mijn maatje heeft ook twee keer lekgereden. De tweede keer was eigenlijk onze eigen schuld. Door de kou en de regen niet te veel tijd besteed en vergeten veroorzakend steentje te verwijderen uit de band, resultaat: 2 km verderop weer leeg.

Ik kan je verzekeren dat als je niet voortdurend bezig bent met jezelf ellendig voelen en niks zien door al het water op je bril en in je ogen de 145km wel een leuke route is. ik vond het parcours gisteren ook ronduit kut, maar hele delen ervan heb ik ook weleens gefietst met een zonnetje erbij en dan is het dus wel een mooie route
. Tja de stad in en uit is niet het leukste deel, maar ik vind het wel bij de charme van de tocht bijdragen (het is een consequentie van start en finish op de dam ipv op een of ander anoniem industrieterrein).
edit: dat lekrijden is trouwens ook een direct gevolg van de regen.
[ Voor 6% gewijzigd door MrAngry op 19-09-2011 09:18 ]
Hoe dan? want het lijkt me dat er niet opeens meer zooi op de weg ligt toch?MrAngry schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:14:
Door je natte banden blijft er meer gruis aan je banden hangen. Waaronder de kleine scherpe steentjes die nu meer omwentelingen de kans krijgen om je banden te doorboren.Griffin schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:15:
[...]
Hoe dan? want het lijkt me dat er niet opeens meer zooi op de weg ligt toch?
volgens mij plakken steentjes e.d. eerder aan je band met regen. Na verloop van tijd prikt dat dan door de buitenband heen. Het was echt niet normaal hoeveel mensen er langs de kant van de weg stonden met een lekke band.
Edit: wat hij zegt^
Edit: wat hij zegt^
[ Voor 4% gewijzigd door glrfndl op 19-09-2011 10:52 ]
Prepare for unforeseen consequences
OMG anders word ik even wakker oid, dat ik daar niet zelf aan heb kunnen denken
Ingeschreven voor de 150 km variant van de AGR. Nu de loting nog afwachten...
Hallo allemaal, ik ben van plan wat meer te gaan sporten en het lijkt me wel wat om een racefiets te kopen en lekker door het land te karren. Ik heb echt totaal geen verstand van racefietsen en m'n budget is vrij beperkt. Ben nu even op Marktplaats aan het rondkijken en kom http://link.marktplaats.nl/485558819 tegen. Jammer genoeg geen foto, maar met wat googlen op de genoemde onderdelen lijkt het erop dat het wel vrij nieuwe dingen zijn allemaal, en zo te zien met een 105 groep (of heb ik dat verkeerd?). Denken jullie dat het de moeite waard is om naar Eindhoven af te reizen en het ding te bekijken? Alvast bedankt
Je moet eerst even uitzoeken welke maat fiets je ongeveer nodig hebt en er dan achter komen welke maat hier geadverteerd staat. Verder lijkt het nogal een mixed bag die hele fiets, ultegra cranckset, met 105 shifters en een 9-speed deore XT derailleur is niet echt normaal, maar voor 150 euro kan je je daar geen buil aan vallen lijkt me.
edit: het zal geen carbonnen fiets zijn trouwens, als je daar op hoopt
edit: het zal geen carbonnen fiets zijn trouwens, als je daar op hoopt
[ Voor 10% gewijzigd door MrAngry op 20-09-2011 15:18 ]
De componenten op zich zijn allemaal wel goed, maar de combinatie lijkt me wel wat vreemd. (Ik fiets ook nog niet zo lang dus ik ben ook geen expert). 105 en ultegra is goed, de banden zijn ook super en een carbon frame! Voor die prijs lijkt het wel een koopje eigenlijk.
Je moet natuurlijk wel nog even rekening houden met de mogelijke staat van de fiets, en het feit dat het kader toch wel de juiste grootte moet hebben. Die combinatie van 105, ultegra en deore xt heb ik geen idee van hoe dat zit, maar anders moet je eens een blokje rond rijden ginder om te zien of dat goed rijdt.
Je moet natuurlijk wel nog even rekening houden met de mogelijke staat van de fiets, en het feit dat het kader toch wel de juiste grootte moet hebben. Die combinatie van 105, ultegra en deore xt heb ik geen idee van hoe dat zit, maar anders moet je eens een blokje rond rijden ginder om te zien of dat goed rijdt.
Dank voor de reacties
Ik heb gemailed voor de maat. Als het "past" ga ik morgen gewoon eens kijken, dat kan nooit kwaad. Ik heb het idee dat er voor dit geld niet zoveel mis kan gaan - desnoods bewaar of verkoop ik de -kennelijk goeie- onderdelen. Bovendien ben ik momenteel een zwaar afgeragde stadfiets gewend, ongeveer alles zal beter zijn dan wat ik nu heb
Googlen leverde me o.a. dit op: Mountain-Bike ROSE Red X Anti-Stress-Bike
Word je niet vrolijk van
.

Ben benieuwd wat het is...laat ons maar weten
.
Word je niet vrolijk van

Ben benieuwd wat het is...laat ons maar weten
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 20-09-2011 15:54 ]
Ik neem aan dat je zelfs als complete noob het verschil tussen een racefiets en een mtb wel kan zien. Ik denk wel dat redx anti stress carbon absoluut niet de naam van de fiets is, daarom zet ik mijn geld er ook op dat het geen carbonnen fiets is.
De vreemde combinatie van onderdelen kan wijzen op een fitnessbike of ander in between ding tussen mtb's en racefietsen in, maar uitsluitsel is natuurlijk makkelijk te verkrijgen door te vragen of hij even een pic schiet met z'n mobieltje oid.
De vreemde combinatie van onderdelen kan wijzen op een fitnessbike of ander in between ding tussen mtb's en racefietsen in, maar uitsluitsel is natuurlijk makkelijk te verkrijgen door te vragen of hij even een pic schiet met z'n mobieltje oid.
Ik wacht gewoon effe de reactie af
of het carbon is of niet maakt me eerlijk gezegd niet uit. De reden dat ik 'm hier postte is dat er wat onderdelen bij staan die redelijk nieuw lijken. Misschien was dit dus wel een koopje geweest, maar als ik jullie reacties zo lees valt dat waarschijnlijk wel mee. Eerst eens zien of er een foto komt en verder ga ik gewoon verder met MP afstruinen. Misschien heb ik dan binnenkort nog een bikecheck voor jullie, als dat mag
In ieder geval bedankt zover.
Verwijderd
Goed dat je dat niet bedacht, want het is volgens mij ook niet de reden.Griffin schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:40:
OMG anders word ik even wakker oid, dat ik daar niet zelf aan heb kunnen denken
Door regenval verspreiden scherpe steentjes zich over de plekken waar veel gereden wordt, waar toen het droog was niks lag (weggereden).
Verwijderd
.kope
Red X is het voorgangermerk van Red Bull , op zich geen slecht spul, ik heb laatst een heel mooi raceframe van Red X gezien, had ik zo willen hebben.Vos schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:52:
Googlen leverde me o.a. dit op: Mountain-Bike ROSE Red X Anti-Stress-Bike
Word je niet vrolijk van.
[afbeelding]
Ben benieuwd wat het is...laat ons maar weten.
Denken jullie dat dit de moeite waard is om te gaan bekijken?
http://link.marktplaats.nl/485339744
Verkoper van eerder genoemde fiets heeft overigens z'n telefoon uitstaan en antwoordt niet op de mail.
http://link.marktplaats.nl/485339744
Enig sleutelen en/of nieuwe onderdelen monteren vind ik geen probleem overigens. Dank alvastGIANT Peloton Superlite 58 CM
Stalen racefiets. Framemaat 58 cm.
Opbouw Shimano 105. Tweemaal 6 versnellingen.
Buiscommandeurs.
Velgen Wolber. Banden Schwalbe .
Nieuw vet. Nieuwe kabels waar nodig en nieuw stuurlint.
Op de foto nog niet gemonteerd.
Verkoper van eerder genoemde fiets heeft overigens z'n telefoon uitstaan en antwoordt niet op de mail.
[ Voor 10% gewijzigd door Wortelsoep op 21-09-2011 14:44 ]
Dat ligt er maar net aan wat je er mee wilt gaan doen. Flits flits gaat zeggen dat hij er eind jaren 70 koersen op gereden heeft, maar ik zou zo'n fiets alleen willen hebben om de buiscommandeurs eraf te slijpen en hem om te bouwen naar snelle stadsfiets..
Mja, ik snap best dat ik met mijn budget geen top notch spul kan kopen, maar dat hoeft ook niet. Ik wil gewoon af en toe een leuk rondje rijden, puur recreatief, de Tour de France laat ik voorlopig nog even schieten
. Ik begrijp dat een stalen frame zwaar is, maar op dit moment boeit dat me niet zo. Wat is precies het bezwaar tegen buiscommandeurs? Ik vermoed dat het vooral onhandig is, maar goed, ook daar kan ik mee leven gezien het budget.
Wat ik dus zoek is een simpele maar redelijke fiets voor zo'n 150-200-250 euro. Oud is niet direct een probleem zolang er nog wel eea aan te sleutelen valt. Gewoon voor af en toe een rondje, en een beetje te kijken of fietsen iets voor mij is.
Wat ik dus zoek is een simpele maar redelijke fiets voor zo'n 150-200-250 euro. Oud is niet direct een probleem zolang er nog wel eea aan te sleutelen valt. Gewoon voor af en toe een rondje, en een beetje te kijken of fietsen iets voor mij is.
Verwijderd
Ik rij zelfs in de winter op iets moderners (begin jaren ' 90)...MrAngry schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:08:
Dat ligt er maar net aan wat je er mee wilt gaan doen. Flits flits gaat zeggen dat hij er eind jaren 70 koersen op gereden heeft, maar ik zou zo'n fiets alleen willen hebben om de buiscommandeurs eraf te slijpen en hem om te bouwen naar snelle stadsfiets..
Voor 125 kan je waarschijnlijk wel wat beters vinden, maar voor wat wintertraining is zoiets op zich nog steeds ideaal.
Dingen eraf slijpen zou streng gestraft moeten worden.
Buiscommandeurs zijn niet onhandig, zeker met dikke handschoen aan en je hebt geen gekloot met afstellen van kabels, werkt altijd.
Het genoemde ding heeft hoogstwaarschijnlijk tubes i.p.v. draadbanden en dat is niet aan te raden.
Even verder kijken/wachten dus, het seizoen voor een koopje is aangebroken...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 18:27 ]
Zo, net ons wekelijkse rondje van 45km met nog twee kleine heuveltjes afgewerkt met gemm. 38,4 (excl. uitrijden)
. Ik moet erbij zeggen dat ik vrij weinig kopwerk heb gedaan, mijn collega's zijn wel wat beter getraind dan ik, maar met nog geen 3000km totaal dit jaar vind ik het niet slecht van mezelf.
Ook vandaag besloten om volgend jaar met de Alpe d'Huzes mee te doen. Dat wil ik een keer gedaan hebben. Ik twijfelde tussen AD6 of Marmotte, maar we gaan AD6 met wat collega's doen en de Marmotte komt dan wel in een ander jaar. Die AD6 lijkt me een mooie gelegenheid om eens met echte bergen kennis te maken, ik denk dat dat beter is dan met iets als de Marmotte, waar de prestatiefactor toch meer aanwezig is.
Ook vandaag besloten om volgend jaar met de Alpe d'Huzes mee te doen. Dat wil ik een keer gedaan hebben. Ik twijfelde tussen AD6 of Marmotte, maar we gaan AD6 met wat collega's doen en de Marmotte komt dan wel in een ander jaar. Die AD6 lijkt me een mooie gelegenheid om eens met echte bergen kennis te maken, ik denk dat dat beter is dan met iets als de Marmotte, waar de prestatiefactor toch meer aanwezig is.
Verwijderd
Ik denk dat ik liever de Marmotte zou rijden dan 6x Alpe D'huez op, even los van het sociale aspect..
Minder hoogtemeters, meer afwisseling.
Het fietsen was afgelopen anderhalve week dramatisch wegens veel werk en slecht weer (afgelopen weekend)
Totaal in 10 dagen 40 en 50 km gereden, hoop a.s. zaterdag en/of zondag wat in te halen...
Minder hoogtemeters, meer afwisseling.
Het fietsen was afgelopen anderhalve week dramatisch wegens veel werk en slecht weer (afgelopen weekend)
Totaal in 10 dagen 40 en 50 km gereden, hoop a.s. zaterdag en/of zondag wat in te halen...
Alpe d'Huzes vergt denk ik meer training dan de Marmotte (zwaardere koers, althans, meer hoogtemeters) maar vooral meer voorbereidingstijd omdat je ook nog even een paar duizend euro bij elkaar mag sprokkelen. Je moet dus én trainen én sponsoren werven. Daar gaat flink wat tijd inzitten. Overigens wordt voor de Alpe d'Huzes geloot, zeker van deelname ben je dus pas na die loting.TheLemon schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:00:
Zo, net ons wekelijkse rondje van 45km met nog twee kleine heuveltjes afgewerkt met gemm. 38,4 (excl. uitrijden). Ik moet erbij zeggen dat ik vrij weinig kopwerk heb gedaan, mijn collega's zijn wel wat beter getraind dan ik, maar met nog geen 3000km totaal dit jaar vind ik het niet slecht van mezelf.
Ja Marmotte lijkt me zeker afwisselender, maar zoals gezegd: dat ga ik zeker nog eens doen. Die AD6 lijkt me gewoon mooi om eens te doen en ik heb nu de kans om met een leuk team mee te rijden, waardoor ik overigens al zeker ben van deelname.
Ik heb vorig jaar met de collega's meegetraind die allemaal 6x gehaald hebben en ik deed in de trainingen zeker niet onder voor een aantal van hen, dus ik ben er nu aardig van overtuigd dat het zou moeten lukken. De Marmotte lijkt me dan toch zwaarder, omdat het tijdsaspect en de competitie daar een veel grotere rol spelen.
Sponsoren werven kost wel tijd, maar ik heb nog 3/4 jaar en daarvoor ansich hoef ik geen meter te trainen
Ik heb vorig jaar met de collega's meegetraind die allemaal 6x gehaald hebben en ik deed in de trainingen zeker niet onder voor een aantal van hen, dus ik ben er nu aardig van overtuigd dat het zou moeten lukken. De Marmotte lijkt me dan toch zwaarder, omdat het tijdsaspect en de competitie daar een veel grotere rol spelen.
Sponsoren werven kost wel tijd, maar ik heb nog 3/4 jaar en daarvoor ansich hoef ik geen meter te trainen
Vandaag de knoop doorgehakt en deze fiets besteld:

De Giant TCR Composite 2. Full carbon, Shimano 105 triple.
Me happy

De Giant TCR Composite 2. Full carbon, Shimano 105 triple.
Me happy

Het lastige van AD6 is dat het gewoon een stuk vroeger is dan La Marmotte, dus je hebt ook (een pak) minder tijd om te trainen.
Ik heb de laatste dagen ook niet veel meer getraind, maar ik ga zo weer eens de weg op met een vriendin van me. Het is wel een lang seizoen geweest, de motivatie is inmiddels wel ver te zoeken.
Mijn doelen voor 2012 heb ik ook al min of meer gesteld. Wil eindelijk eens de Ventoux beklimmen en ook een pak cols in de Pyreneeën. Meer zal er niet inzitten, want ik word in januari vader dus dat zal m'n (fiets)leven aardig op z'n kop zetten vermoed ik zo.
Ik heb de laatste dagen ook niet veel meer getraind, maar ik ga zo weer eens de weg op met een vriendin van me. Het is wel een lang seizoen geweest, de motivatie is inmiddels wel ver te zoeken.
Mijn doelen voor 2012 heb ik ook al min of meer gesteld. Wil eindelijk eens de Ventoux beklimmen en ook een pak cols in de Pyreneeën. Meer zal er niet inzitten, want ik word in januari vader dus dat zal m'n (fiets)leven aardig op z'n kop zetten vermoed ik zo.
[ Voor 71% gewijzigd door havana op 23-09-2011 08:32 ]
Mijn werkgever wil dat ik voor volgend jaar een team met klanten ga leiden en begeleiden met de AD6. Dus dat wordt weer flink trainen in 2012...
Morgen een mooie rondje in de Hoeksche Waard fietsen! Circa 120 km, ik heb er zin in!
Morgen een mooie rondje in de Hoeksche Waard fietsen! Circa 120 km, ik heb er zin in!
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Dit topic is gesloten.