Leuk verslag geschreven! Mooie prestatie en mooie foto's!bassGunner schreef op donderdag 01 september 2011 @ 01:46:
Afgelopen zondag de cyclo Les Ballons Vosgiens (155km) gereden. 10e. Mooie tocht!
Be reasonable.... do it my way
LET'S DO IT!
If it aint fixed, it's broken.
Verwijderd
Erg gaaf!Bakkert schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:08:
M'n pa vraagt of ik zin heb om volgend jaar de Tour for Life te fietsen. 8 etappes van gemiddeld 150km vanuit de Italiaanse Alpen naar de Cauberg in Valkenburg.
LET'S DO IT!
Ik moet ook eens op zoek naar een fietsmaat voor zoiets.
Na vervelende zitvlakproblemen en in voorjaar zit ik gelukkig weer zonder problemen op het zadel, enorm verschil in het plezier, dat kan ik je wel vertellen. Oorzaak bleek overigens een bepaalde broek te zijn en niet het zadel

Edit: toevoeging:
Overigens heb ik inmiddels mijn 11e spaakbreuk in een set Easton Circuit wielen met Easton naven in 27 maanden. 3 in het voorwiel, 8 in het achterwiel. 13k km mee gereden nu, toeren, geen wedstrijden. Een jaar daarvoor heb ik ook een set Easton Circuits voor mijn oude fiets, waar mijn broertje nu op fiets. Nul-komma-nul breuken. Vanuit de fabriek heeft nog niemand ook maar 1 spaak bijgespannen en nog kaarsrecht met >10k km. Je raadt het al, Velomax naaf. Althans, dat verband trek ik als ik zo overal het de fora lees betreffende de Circuits, voorganger van de EA70 (Easton naaf zeker? Gezien de problemen ook daarmee). Volgens mij zijn de wielen met Velomax naven de eerste batch en die werden met lof overal gebruikt, toen trok de verkoop aan, eigen goedkopere naaf én andere spaken wellicht et voila, ellende alom. Het ellendige is ook dat reservespaken nergens te krijgen zijn, alle partijen die fixen mogen volgens mij geen spaken verkopen voor de Circuits van Easton. Ze weigeren mij dat namelijk. Ik heb nu mijn exact 10 jaar oude handgespaakte Rigidia DP18 met Shimano 600 (
Ik denk dat, als ik nieuwe wielen laat maken, weer handgemaakt laat spaken, met die dubbel-butted spaken en weer zo'n Rigida DP-18 velg of DT Swiss 585 velg. Met 100kg (incl fiets) moeten ze wel wat aankunnen natuurlijk en geen zin om 50km te moeten rijden (retour) om telkens een spaak te laten fixen. Kan ik prima zelf, maak de wielen voor mijn MTB ook zelf en die geven ook nog geen krimp. Geen rocket-science.
Dit jaar tevens nog maar 1 keer lek gereden in de 6k die ik er inmiddels op heb zitten! 2 paar GP4000s nu weer FTW, vorig jaar of 't jaar daarvoor slechte ervaring mee gehad met 5-6 keer lek in een maand en 10 overall (in minder kilometers) en klein stukje glas dat een ander nieuw exemplaar direct onbruikbaar maakte na 1 ritje. Maar ik gok dat dat dan flinke pech was beide
[ Voor 45% gewijzigd door dinkelover op 02-09-2011 15:17 ]
pepernooot
Heb zelf net een heerlijk rondje gemaakt van 89 km
Geen idee hoe laat ik start. Ik moet hier in Grun eerst nog boodschappen doen en dan nog die kant op dus waarschijnlijk pas ergens in de middag.
In Wijk bij Duurstede raad ik je sterk aan om gewoon langs de Lek te blijven (Lekdijk Oost) en niet door de woonwijk te rijden.
Stel je vooral niet teveel voor van die Amerongseberg, die rij jij waarschijnlijk lachend op het buitenblad (50-19 ofzo) omhoog. Voor ons randstandbewoners is het wel het dichtstbijzijnde stuk asfalt dat een beetje omhoog gaat...

[ Voor 3% gewijzigd door dinkelover op 03-09-2011 12:02 ]
pepernooot
Verwijderd
Ben erg tevreden over de looks (zelfs de lettertypes vind ik matchen) maar zeker ook over het rijgedrag, stuurt heerlijk direct en loopt een stuk soepeler dan mijn oude cosmics, en de sound.
Het resultaat:

Strakke fiets man, kom ik aan mijn mijn witte en vierkante Bullsfsve schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:42:
Ben toch maar voor de 2011 Comics gegaan, scheelde meer dan 275,- met de 2012 versie die eigenlijk alleen het zwarte-rem randje heeft. Van het verschil een nieuwe Dura-Ace cassette gekocht en nog wat andere spullen.
Ben erg tevreden over de looks (zelfs de lettertypes vind ik matchen) maar zeker ook over het rijgedrag, stuurt heerlijk direct en loopt een stuk soepeler dan mijn oude cosmics, en de sound.
Het resultaat:
[afbeelding]
Goud is geen geld
Verwijderd
De route die ik gereden heb was natuurlijk aangepast met start/finish in Zeist. In Wijk bij Duurstede heb ik gedaan zoals jij aangeraden had, beviel prima, dank voor de tipTheLemon schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:57:
Hee die start is vlak bij mijn casa. Ik zou die trip vanaf Bunnik linksaf (naar dat startpunt) maar skippen,mis je niets aan
In Wijk bij Duurstede raad ik je sterk aan om gewoon langs de Lek te blijven (Lekdijk Oost) en niet door de woonwijk te rijden.
Stel je vooral niet teveel voor van die Amerongseberg, die rij jij waarschijnlijk lachend op het buitenblad (50-19 ofzo) omhoog. Voor ons randstandbewoners is het wel het dichtstbijzijnde stuk asfalt dat een beetje omhoog gaat...
Afijn, die 50x19 viel tegen, was eerder 39x19 maar ben dan ook totaal niet explosief, ik train daar ook nooit op. Toch een prima ritje gehad; behoorlijk warm maar weinig wind. En wat een boel fietsers in deze regio
Ook veel last gehad van strontvliegen trouwens, wel 4 stuks en dat is toch meer dan in een heel seizoen in Groningen.
[ Voor 10% gewijzigd door havana op 03-09-2011 20:45 ]
Van iemand van jou generatie neem ik dat als complimentVerwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:17:
Mijn budget laat alles toe op fietsgebied, maar ik peins er niet over om op iets schreeuwerigs te gaan rijden.
Verwijderd
Zo bedoelde ik het niet.....fsve schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:05:
[...]
Van iemand van jou generatie neem ik dat als compliment
Is het trouwens verstandig om een Sensa Umbria uit 2009 te upgraden met bijv betere wielen, of kan ik dan beter een compleet nieuwe fiets kopen? Ik weet namelijk niet of het frame dat waard is. De groep is compleet 105, dus dat is opzich wel goed voor elkaar.
De wijzen komen uit het Oosten!
Verwijderd
Zondag helemaal vooraan gestart, maar de eerste 20km waren 'geneutraliseerd' en vlak, dus met 450 deelnemers die allemaal voorin wilden zitten was het een nogal nerveus begin. De eerste klim zou de schifting teweegbrengen, maar helaas startte ik ietwat achteraan. Vlak voor de tweede klim kwam alles weer samen, maar echt mogelijkheden om op te schuiven had ik nog niet gehad. In die klim kon ik in redelijk tempo omhoog en zo kwam ik in de derde groep terecht. Daar heb ik de rest van de koers vertoefd (af en toe kwamen er weer renners van achter aansluiten, maar op de klim erna waaiden die er weer af).
De stukken tussen de 7 beklimmingen werd er hard doorgetrokken en ging het telkens op de kant, waardoor mijn hartslag nooit echt goed daalde. De finaleklim begon met pijnscheuten aan de binnenkant van m'n bovenbeen, maar op miraculeuze wijze verdwenen deze, waardoor ik weer aan kon sluiten bij de kop van de groep waar ik in zat.
Aangezien ik de afdaling naar de finish verkend had, kon ik met een goed getimede aanval de spint van de groep winnen en kwam ik als 62e over de meet na 4:37 koers, op ongeveer 20 minuten van de winnaar.
Ik vond het rijden van een cyclosportiff een erg leuke ervaring en had niet verwacht dat ik met 0 rustpunten en een hoop gelletjes zo lang door kon blijven koersen. Tot en met km 120 zaten er motoren voor en achter onze groep, waardoor het koersgevoel echt aanwezig was. Bij verschillende punten stonden mensen opgesteld die flesjes Rivella aanreikten, waardoor je in principe voldoende te drinken had.
Stats:
- 163km
- 1800hm
- 35,1km/u gemiddeld
Ik neem aan dat er nu wielen onder zitten waar je niet tevreden over bent? Dan lijkt het me namelijk zeker de moeite waard. Dat frame is niet zodanig geprijsd dat je er wielen van 800 euro onder moet zetten (qua verhouding), maar een setje degelijke wielen is nog altijd een stuk redelijkere investering dan een hele nieuwe fiets (die vaak geleverd wordt met ondermaatse wielen). Je kan je wielen vaak ook over zetten naar een nieuwe fiets.NoepZor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:49:
Is het trouwens verstandig om een Sensa Umbria uit 2009 te upgraden met bijv betere wielen, of kan ik dan beter een compleet nieuwe fiets kopen? Ik weet namelijk niet of het frame dat waard is. De groep is compleet 105, dus dat is opzich wel goed voor elkaar.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Erg strak gereden. Hoe groot was de groep want dat solo rijden is niet echt te doen lijkt me.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:29:
Stats:
- 163km
- 1800hm
- 35,1km/u gemiddeld
Sterk gereden!
[ Voor 20% gewijzigd door .joeri. op 06-09-2011 11:18 ]
Verwijderd
Doordat er relatief weinig hoogtemeters inzaten, werden de groepen tussen de klimmen op de plateau's steeds weer groter. Op een gegeven moment was de groep een man of 50 groot, maar de laatste 40km (na 5 beklimmingen) waren we nog met 12.Griffin schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:09:
[...]
Erg strak gereden. Hoe groot was de groep want dat solo rijden is niet echt te doen lijkt me.
Verwijderd
Volgens mij heb ik buiten trainingskoersen om nog nooit zo'n gemiddelde gehaald, en dit was nog 160km en 1800hm ook
Wielen zijn de beruchte Shimano R500's, ze rijden opzich oke, maar lees her en der dat andere wielen veel verschil maken. Ik heb nog geen last van spaakbreuk gehad met mijn 100 kilo. Ik zat trouwens te denken aan wielen van 150-200 euro, bijv. setje fulcrum 7.MrAngry schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:34:
[...]
Ik neem aan dat er nu wielen onder zitten waar je niet tevreden over bent? Dan lijkt het me namelijk zeker de moeite waard. Dat frame is niet zodanig geprijsd dat je er wielen van 800 euro onder moet zetten (qua verhouding), maar een setje degelijke wielen is nog altijd een stuk redelijkere investering dan een hele nieuwe fiets (die vaak geleverd wordt met ondermaatse wielen). Je kan je wielen vaak ook over zetten naar een nieuwe fiets.
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Ja, ik zag ze al bij Hopmans voor 160.SePtiCTaNk schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:52:
Voor 200 euro moet je wel Fulcrum Racing 5 wielen kunnen krijgen.
edit: maar met honderd kilo is het wellicht verstandig voor wat handgespaakt custom made spul te gaan. Zo stevig als je wilt en met honderd kilo doet het gewicht er toch niet zo toe.
[ Voor 29% gewijzigd door MrAngry op 06-09-2011 17:02 ]
Een uitstekend adres voor handgespaakte wielen is BikeXperto. Niet letten op de brakke site.
[ Voor 63% gewijzigd door havana op 07-09-2011 11:32 ]
[ Voor 36% gewijzigd door begintmeta op 07-09-2011 18:04 ]
[ Voor 5% gewijzigd door argro op 07-09-2011 18:19 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Alhoewel een F5 wiel beslist sterk is, is een goed wiel van Zoran (BikeXperto) gewoon beter.
Nou, als dat alles is. Destijds waren de spaken binnen een paar dagen vanuit Italië bij mijn LBS gearriveerd en een moment later zaten ze in mijn wiel. Wanneer de spaken gewoon op voorraad zijn is er helemaal niets aan de hand.havana schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:28:
Precies 't gaat om de spaken.
Daarom zou ik met groot gewicht altijd voor een makkelijker te repareren stevige jongen van Zoran gaan, bovenstaande maat van me heeft na die Frankrijk tocht (1000km, 5 dagen Amsterdam - Limoges) ook z'n WH-R500's vervangen voor een Zoran wiel en die is er heel blij mee. (Vandaar dat ik erover begon hier).
Ik vraag het wel even na bij de LBS. Want als dát alles is, bestel ik in het vooruit gewoon een aantal spaken zodat die er gelijk ingezet kunnen worden op het moment dat het nodig. Als het goed is kan ik morgen m'n nieuwe fiets ophalen, met Fulcrum 5 wielenargro schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:18:
Mijn vorige fiets stond op Fulcrum 5 wielen. Eén keer een spaakbreuk gehad. Reparatie was in die zin lastig dat mijn LBS de spaken niet op voorraad had. Verder was de reparatie niet ingewikkelder dan gebruikelijk volgens mij, dat bleek althans niet uit de rekening.
Overigens weeg ik zo'n 68 kg, dus de belasting is beperkt.
[ Voor 7% gewijzigd door SePtiCTaNk op 07-09-2011 19:02 ]
Verwijderd
De laatste keer dat ik spaakbreuk had, was ergens in het begin van de jaren ' 80...voor het begin van de koers.
Ik had geen reservewiel en het (achterwiel) slingerde weinig , dus gewoon gestart.
Het was een criterium op een zwaar parcours en achteraf 1 van mijn betere wedstrijden bij de amateurs.
Timing en op tijd meespringen heeft veel meer invloed op het resultaat dan allerlei high-tech materiaal.
Bij Rose Versand kan je nog steeds standaardwielen bestellen met eigen keus uit naven en velgen voor minder geld dan je uitgeeft als de onderdelen los koopt.
Waarschijnlijk niet zo perfect als die dingen van die spakenfluisteraars, maar veel waar voor het geld.
Ook ziet het er minder fancy uit.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 19:26 ]
Misschien nog interessant voor mensen die goedkope teamkleding (of andere kleine spulletjes) zoeken: http://www.dealextreme.com/c/cycling-apparel-16093. De kwaliteit zal misschien niet top zijn, maar voor dat geld kun je wel wat risico nemen lijkt me.
Deze site verscheept wereldwijd zonder verzendkosten. Ik heb net een batterij besteld voor mijn HTC Hero voor €5,50!
Overigens is niet alles van DealExtreme namaak, ze hebben ook af en toe (low-end) spulletjes van Shimano, Rock Shox, Avid, etc.
Komop, niet zo bekrompen in dat soort dingen. Net als dat mensen met een belletje worden uitgelachen. Terwijl andere fietspadgebruikers zich enorm ergeren aan het geschreeuw. Ieder zo zijn eigen ding, vind ik.havana schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:50:
Spul van DealExtreme is in ieder geval slechte namaak, houd daar rekening mee. En verder is rijden in teamkleding natuurlijk not done, maar daar hebben we het al eens over gehad
Ik heb nu ongeveer 10 wielershirts, en ben eigenlijk nogal verbaasd over de kwaliteit van het enige nepshirtje wat ik heb. Ik heb een nep castelli jersey gekocht á 7€, voornamelijk voor het design en om nou eens te kijken of dat neppe nou wat was.
Het zijn ideale shirts voor in de zomer, en ze zien er echt 99% uit als zijnde echt. De stof ademt mogelijk wel iets minder, maar het shirt is dun waardoor dat wordt gecompenseerd. Ik draag hem regelmatig als zomershirt of als extra laag in het voorjaar/herfst. Voor de winter moet je je vingers er niet aan branden. Ik vind het wel een betere deal dan de meuk van cyclewear in ieder geval. Die importeert ook alles voor een zacht prijsje volgens mij, en de neppers op ebay doen er zowel qua kwaliteit en prijs niet voor onder. Voordeel is dat je tenminste met een leuk design kunt rijden.
Zit weinig verschil tussen, zie dit linkje.NoepZor schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:07:
Ik rij lekker in teamkleding
Maar terugkomend op die wielen, maakt het veel uit of je een 105 of Ultegra naaf koopt? Ik zie bij rose dat het aardig wat scheelt (50 euro). Met Ultegra naaf is ie 228 euro en met 105 naaf is ie 178 euro
Iedereen moet doen waar ie zich prettig bij voelt. Ik voel er weinig voor om als een reclamezuil rond te rijden en ik vind bovendien dat profkleding bedoeld is voor profs. Ik ga ook niet in een Ajax shirt lopen. En met types die dat wel doen wil ik doorgaans niet geassocieerd worden
[ Voor 17% gewijzigd door havana op 08-09-2011 10:18 ]
Daar kan ik me wel in vinden. Je moet alleen wel begrijpen dat de mensen die shirtjes dragen van hun favoriete voetbalclub, dat vaak in hun vrije tijd doen en dat doen wielrenners die in een profshirtje rijden dan weer niet. Zit nog wel een verschil in vind ik. Plus dat je gelukkig weinig hooligans/asociale supporters hebt bij het wielrennen.havana schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:15:
[...]
Iedereen moet doen waar ie zich prettig bij voelt. Ik voel er weinig voor om als een reclamezuil rond te rijden en ik vind bovendien dat profkleding bedoeld is voor profs. Ik ga ook niet in een Ajax shirt lopen. En met types die dat wel doen wil ik doorgaans niet geassocieerd worden

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 08-09-2011 10:41 ]
Omdat ze niet voor 1 team zijn maar voor alle nederlandersRoet schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:01:
Moet wel gezegd worden; die dragen bijna allemaal een oranjeshirtje en geen profshirtje!
No offence (eigenlijk wel) maar die mensen die als een maloot mee rennen met de renners en bijna geen ruimte geven moet per direct van de weg af getrapt worden.
Wat betreft het dragen van een 'teamshirt'. Tja iedereen moet doen wat hij/zij fijn vind. Ik rijd zelf in een shirt (+broek) van een tourtje die ik een keer heb gehad. Maar zou ook zo in een teamshirt rijden, het boeit me echt geen ene moer.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
[ Voor 23% gewijzigd door Taigu op 08-09-2011 12:04 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Nog eentje erboven op danRoet schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:01:
Hm oke, tijd om mijn mening te herzien inderdaad.
Ik vind wielrennen op tv eigenlijk best leuk de laatste tijd, maar dat is net als met elke sport die ik kijk vooral omdat ik nu een beetje weet wie wie is en hoe de zaken er zo'n beetje voorstaan. Daarom vind ik Formule1 ook leuk en voetbal en tennis alleen de grote toernooien. Zodra ik niet weet wie wat doen, is het niet boeiend.
Daarnaast inspireert het mij (en vele raboshirt-rijders
Kijken is een groot woord, maar meestal heb ik het aanstaan (radio/tv/internet) en ben ik met andere dingen bezig. Als de verslaggever dan 'los' gaat even kijken (alleen bij internet en tv, radio is beetje lastig).Roet schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:22:
Ja het is me wel duidelijk inderdaad. Kijken jullie naar wielerwedstrijden? Ik namelijk helemaal niet. Echt één van de saaiste sporten om naar te kijken, als je het mij vraagt. Nu kijk ik nauwelijks TV, maar toch. Ik zie af en toe zo'n finish en daar zie je over het algemeen niets raars gebeuren qua supporters. Dit soort dingen moeten gewoon worden bestraft inderdaad, maar daar is iedereen het denk ik wel mee eens.
Voorbeeld: Lekker tour de france streamen op het werk
Dat gezegd zijnde, moet ik ook toegeven dat sommige ritten in de koers ook wel doodsaai kunnen zijn. Maar dit jaar hebben wij Belgen veel moois gezien van onze landgenoten. Er zijn dus niet veel ritten waarbij ik weggezapt heb.
Back on topic: Ik hoop dit weekend terug wat mooi weer te hebben. Heb vorige week amper gefietst en het begint weer te kriebelen.
Vandaag trouwens mijn Tarmac SL2 in de verkoop gedaan. Het is tijd voor iets nieuws.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Giant TCR1 2011 (alu met carbon voorvork)
Grotendeels 105 afmontage
105 SPD-SL pedalen
Fulcrum Racing 5 wielen
Sigma BC2209 MHR
(en kijken of je blauwe stickers van Fulcrum kan regelen, Cube gebruikt die ook, dus het zou moeten bestaan)
Wel een hele mooie bak hoor!
[ Voor 7% gewijzigd door havana op 08-09-2011 16:09 ]
Als ik het zadel in een hoek van 0 graden zet, heb ik het gevoel dat ik van het zadel afschuif. Het zadel is sowieso niet rechts als een plank, het loopt iets op naar achter. De hoek waarin het nu staat is zo'n 20 graden en dat voelt het prettigst aan.

[ Voor 150% gewijzigd door SePtiCTaNk op 08-09-2011 16:38 ]
Verwijderd
Ik vermoed dat er technisch/mechanisch weinig tot geen verschil is tussen Ultegra en 105.NoepZor schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:07:
Maar terugkomend op die wielen, maakt het veel uit of je een 105 of Ultegra naaf koopt? Ik zie bij rose dat het aardig wat scheelt (50 euro). Met Ultegra naaf is ie 228 euro en met 105 naaf is ie 178 euro
Ik heb 2 sets 105 naven in gebruik , gewoon heel goed spul, denk dat je die 50 € beter aan wat anders kan besteden.
Dura Ace is wel vaak duidelijk anders.
Nette fiets, Stuur even een DM dan zet ik m in de TS binnenkort (of je moet niet willen natuurlijk).
Wat betreft je zadel, tja even van alles proberen. Maar eraf glijden bij 0 graden is wel beetje gaar ja. Probeer eens met de grades te spelen. Dus 15 proberen en een keer 10 oid.
Verwijderd
Nee, je kan kiezen uit enkele door Rose samengestelde wielen, maar zelfs daarmee zijn ze toch vrij uniek .TheLemon schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:47:
Klinkt wel interessant, ik kan het niet vinden op de site van Rose. Kun je gewoon een velg en een naaf kiezen en die laten opbouwen door Rose?
Een echt custom wiel moet je zelf bouwen of bij een spakenfluisteraar laten bouwen......
[ Voor 9% gewijzigd door havana op 08-09-2011 20:16 ]
Mooi frame! Het geheel ook. Nice.SePtiCTaNk schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:17:
De fiets is binnen![]()
[afbeelding]
Giant TCR1 2011 (alu met carbon voorvork)
Grotendeels 105 afmontage
105 SPD-SL pedalen
Fulcrum Racing 5 wielen
Sigma BC2209 MHR
Net even een rondje gefietst, toch nog 31,2 gemiddeld gereden ondanks de duisternis en het natte wegdek.
http://www.endomondo.com/workouts/ujX6k2IbOsA
Enne, ik zie dat de vacansoleil dcm winterkleding te koop is @ bobshop. hebben hebben hebben
Ben zelf mountainbiker en sinds twee weken aan het wielrennen geslagen op een geleende racefiets om te kijken of het bevalt. Bevalt goed, dus volgend jaar een eigen fiets kopen. Vandaag iig schoenen gekocht dus nu is er geen weg meer terug
Heb nu alleen wel dat mijn fiets aan alle kanten begint te kraken als ik kracht zet op de pedalen. Zit ook een soort van tikje in tijdens het trappen, maar dat is dan weer niet te horen bij achteruit trappen? Kraken houdt op als ik niet trap, maar gewoon laat rollen. Iemand zo op dit verhaal afgaand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Read the code, write the code, be the code!
Read the code, write the code, be the code!
Verwijderd
Dat (en dus niet die) lager kraakt zelf nooit (ook niet met speling), maar de schroefbevestiging in het frame wel.argro schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:19:
Dan is het niet het zadel. Ik zet mijn geld dan in op de trapaslager, die kan of vervuild of versleten zijn. Indien vervuild, dan kan de kraak / tik zomaar weg zijn. Als de lager versleten is dan zou ook sprake moeten zijn van speling, die steeds groter zal worden.
Betreft een pro-race electra.:
SHIMANO 105
wielset mavic handgespaakte
met 105 naven
zadel ponza
Moet erbij zeggen dat de spierpijn heel veel anders is als op een mtb. eerlijk viel het mij tegen. wil in de nazomer nog wel proberen wat kilometers te vreten!
Verwijderd
Begin eens rustig wat kilometers maken in de herfst en/of winter, dan heb je in het voorjaar een goede basis.
Heh, ik was er ookwackmaniac schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:53:
Gister naar Tecklenburg geweest met oa paar hellingen van 25%; dat is behoorlijk aanpezen.
Heb nu alleen wel dat mijn fiets aan alle kanten begint te kraken als ik kracht zet op de pedalen. Zit ook een soort van tikje in tijdens het trappen, maar dat is dan weer niet te horen bij achteruit trappen? Kraken houdt op als ik niet trap, maar gewoon laat rollen. Iemand zo op dit verhaal afgaand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Toch had ik me er ook weer in vergist, heb er altijd een 12-23 cassette op liggen en een 50-40 voor. Ik dacht, kan wel, ben toch blij dat ik de avond ervoor mijn 40 nog voor de 34 heb ingewisseld
Die kraak kan echt inderdaad zoveel zijn. Vergis je ook niet in de plaats, al denk je het van acht of voren te horen, het kan nog steeds niet daar vandaan komen. Ik heb het hele jaar eigenlijk lopen kloten met een kraak die ik maar niet kon achterhalen. Ook met kracht zetten, uit zadel en alle mogelijke manieren uitgetest om dingen uit te sluiten. Maar daarmee sloot ik weer dingen uit waarvan ik dacht dat het nooit zou kunnen. Plekken die ik zo kan bedenken: pedaal zelf, tussen pedaal en crank (washer), kettingblad bevestiging aan crank, bottom bracket <-> crank, snelspanner, cassette op de body (invetten!), achternaaf, hub op de achternaaf. Zelfs je stuur kan het nog zijn, alhowel dat met goed luisteren toch wel uit te sluiten valt. Bij mij waren het de afgelopen 2 jaar, eerst tussen pedaal en (carbon) crank. Daar MOET een ringetje tussen. Dit jaar heb ik letterlijk 3000km rondgereden met telkens terugkomend gekraak tussen cassette en body, ik vette dat nooit in, nu dus wel!
[ Voor 0% gewijzigd door dinkelover op 11-09-2011 22:52 . Reden: typo ]
pepernooot

Ik heb er zelfs een route uitgezet, de zendmastenroute. Deze bevat alle leuke klimmetjes rond Tecklenburg en ten oosten daarvan. Dit gebied is wat bij betreft veel mooier fietsen dan het gebied rond de kerncentrale. Overigens is de grootste hufter misschien wel de Kleeberg, die ook in de zendmastenroute zit. Hij is 1.1 km lang met stukken tot 18%.

De TCX-file kun je hier uit mijn Garmin Connect downloaden.
[ Voor 65% gewijzigd door havana op 12-09-2011 07:53 ]
Nee hoeft uiteraard niet gratis
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Van te voren wist ik alleen helemaal niet wat ik nu eigenlijk aan route te zien zou krijgen behalve de Amerongse Berg. Die kreeg je alleen al meteen voor je kiezen. Er waren nog niet eens 10 minuten voorbij en ik was nog niet eens warm. Goede opening op die manier. :-)
Uiteindelijk de 115km in mijn eentje gereden in een gemiddelde van ongeveer 28 km/h. Niet bijzonder hoog, maar met de klimmetjes erbij (totaal 600 hoogtemeters) en de af en toe lastige passages (veel los zand) ben ik uitermate tevreden. Vanaf 100km was ik er wel even klaar mee. Volle wind tegen, moeite met moraal hoog houden en daar zie je dan ook dat zo'n tocht in je eentje hele andere koek is waar ik in een groep deze afstand met 30+ gemiddeld kan bijhouden.
Op naar de Dam tot Dam fietsclassic aankomende zondag!
Is deze leuker dan de 'officiële' Tecklenburg rundfahrt volgens jou? Zo ja, heb je er ook een gpx van? Mijn Garmin kan geen tcx-files lezen.havana schreef op maandag 12 september 2011 @ 07:48:
Leuke klimmetjes wel daar hè. Lärchenweg en Steinstrasse, beide halen ongeveer 20% volgens mijn Garmin. Gelukkig zijn ze allebei vrij kortIk rijd daar overigens met 39x27 als lichtste en dat gaat doorgaans prima. Ik heb dit jaar al 4x gefietst in die omgeving; het is er prachtig en ik ken er nu ook redelijk de weg.
Ik heb er zelfs een route uitgezet, de zendmastenroute. Deze bevat alle leuke klimmetjes rond Tecklenburg en ten oosten daarvan. Dit gebied is wat bij betreft veel mooier fietsen dan het gebied rond de kerncentrale. Overigens is de grootste hufter misschien wel de Kleeberg, die ook in de zendmastenroute zit. Hij is 1.1 km lang met stukken tot 18%.
[afbeelding].
De TCX-file kun je hier uit mijn Garmin Connect downloaden.
* Griffin gaat zich mentaal en lichamelijk voorbereiden op fietsseizoen 2012
Vind ik wel ja. Hierin zitten veel klimmetjes die niet in de Rundfart zitten. Zoals gezegd vind ik het gebied ten westen van Tecklenburg (zeg maar de eerste lus van de Rundfart) duidelijk minder mooi. Deze route gaat veel meer richting het oosten, echt in het Teutoburgerwald.TheLemon schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:19:
[...]
Is deze leuker dan de 'officiële' Tecklenburg rundfahrt volgens jou? Zo ja, heb je er ook een gpx van? Mijn Garmin kan geen tcx-files lezen.
Welke Garmin heb je dat ie geen TCX aankan? Via Gpsies kun je online converteren. Hier de TCX.
[ Voor 8% gewijzigd door havana op 12-09-2011 13:05 ]

[ Voor 6% gewijzigd door Widow op 12-09-2011 16:23 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dit topic is gesloten.