Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste
Acties:
  • 113.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-06 11:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Is er een hele simpele manier om te controleren of de ketting eens vervangen moet worden? Of kan ik daar de 'motor' manier voor gebruiken. Dus bij een tandblad aan de ketting trekken en kijken of er speling is..

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 11:50

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

argro schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:07:
[...]
Ook met een MissingLink van KMC ontkom je niet aan ponsen. De ketting zal eerst op maat gemaakt moeten worden namelijk.
Een 11-speed ketting los ponsen kan zover ik weet met iedere 10-speed pons. Echter bij het monteren moet de 11-speed ketting ook nog geklonken worden en dat vereist een apart stukje gereedschap op je pons.
havana schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:07:
Je moet de 11-speed pons van Lezyne hebben, die is goed en niet duur.

Campa-kettingen gaan trouwens veel langer mee dan KMC en Shimano.
Thanks Havana, die had ik nog niet gevonden. Ziet er ook wel goed uit en maar 29 euro.
Equator schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:42:
Is er een hele simpele manier om te controleren of de ketting eens vervangen moet worden? Of kan ik daar de 'motor' manier voor gebruiken. Dus bij een tandblad aan de ketting trekken en kijken of er speling is..
Ik vind een kettingmeter wel handig. Je kunt er rek mee meten door de meter op de ketting te leggen: vallen de pootjes compleet in de ketting is de rek >= 0.75% of >= 1%, afhankelijk van de kant van de meter die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Daar zat ik net naar te kijken inderdaad :)
Maar ik vroeg me daarna meteen af: Kan ik nog wel een ketting krijgen voor mijn oude beestje. Ik las net dat je ketting afgestemd moet zijn op je cassette. Nu heb ik achter 6 kransjes volgens mij, maar moet ik dan ook kijken naar een 6-speed ketting :?

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Ja maar dunner is over het algemeen geen probleem. Hoe meer speed > hoe dunner de ketting.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Oke, dan zou een 8 of 9 speed dus gewoon moeten passen. Ik ga wel eens kijken.. Morgen wel even mee naar de fietsenmaker, die heeft vast wel zo'n kettingmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 13:13
Je kunt het ook makkelijk met een schuifmaat nameten:
Bij een nieuwe ketting is de afstand tussen 9 rolletjes precies 11,92 cm.
Als de schuifmaat over die afstand 12 cm. aangeeft is de ketting aan vervanging toe. De slijtage is dan precies 0,75 %
Of 12 schakels meten, mag max 132.6 mm zijn volgens Campagnolo. Meer info. voor goed meten doe je dit 3x op verschillende plekken en pak je het gemiddelde.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Equator schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:42:
Schuifmaat op 118mm , buitenbekken ertussen en uitschuiven.
>120,5 mm > vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Equator schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:18:
Daar zat ik net naar te kijken inderdaad :)
Maar ik vroeg me daarna meteen af: Kan ik nog wel een ketting krijgen voor mijn oude beestje. Ik las net dat je ketting afgestemd moet zijn op je cassette. Nu heb ik achter 6 kransjes volgens mij, maar moet ik dan ook kijken naar een 6-speed ketting :?
Alles t/m 8 speed kan daar zonder problemen op.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 12:48
Ik zou overigens niet verbaasd opkijken als de nieuwe ketting gaat overslaan op een oude 6-speed cassette. Een jaartje terug had ik hetzelfde idee om op een oude 7-speed fiets de ketting maar eens te vervangen, die was na 15 jaar ongetwijfeld versleten. Maar uiteindelijk bleek alles (cassette + ketting + voorbladen) zo erg versleten dat ik alles moest vervangen voor het weer ging werken, want de nieuwe ketting sloeg gelijk over zodra ik ook maar een beetje kracht op de pedalen zette.

Uiteindelijk heb ik de oude ketting er weer op geplaatst. Gooi de oude ketting dus sowieso niet weg, of bekijk of het nog rendabel is om eventueel alles te vervangen (of toch op zijn minst de cassette achter ook, een voorblad kan wat meer versleten zijn voordat je daar problemen mee gaat krijgen)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 14:13
TwoR schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:40:
Gisteren #detwitterrrit gereden. Vanaf Enschede en dan een rondje door Duitsland
't Ging niet snel en we hadden onderweg 7 lekke banden, maar het was wel gezellig en topweer (32 graden + zon)

Bij Gildenhaus zat een leuk klimmetje van 15%. Deze heb ik 2 keer naar boven gereden zo kwam ik toch nog een beetje aan mijn inspanning.

Al met al een super gezellige rit. http://connect.garmin.com/activity/108309977
Wat houdt dit eigenlijk in, de twitterrit? :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 11:40

TwoR

Gekleurde stippen

NoepZor schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:49:
[...]

Wat houdt dit eigenlijk in, de twitterrit? :)
4 jaar geleden waren er een stel wielerfanaten die via de twitter een oproepje deden om met zijn alle een rondje te rijden. Toen reden er 15 fietsers mee. Afgelopen keer was de 4e keer en nu reden er 90 fieters mee. 't Is gewoon een leuke tocht waarbij de nadruk ligt op gezellig samen fietsen en na afloop met z'n alle eten.

Dit jaar was Motion10 de sponsor. We kregen allemaal een shirtje van motion. Verder worden er elke jaar een aantal fotografen geregeld en rijdt er een videomotor mee voor de mooie beelden.

Op de site van detwitterrit staat verder nog hoe ze hier ooit toe gekomen zijn.

Filmpje van vorig jaar of het jaar daarvoor, weet niet zeker welke het is. Borreti was in ieder geval de sponsor
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IL33MnLVlNo&feature=player_embedded]

[ Voor 9% gewijzigd door TwoR op 25-08-2011 11:01 ]

• havana
Vandaag weer een lekker ritje rondom Tecklenburg gemaakt :) 145 km met 2100 hm. Kon lekker doorblaffen de hele dag.

DIT IS MIJN WEBSITE

• NoepZor
TwoR schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

4 jaar geleden waren er een stel wielerfanaten die via de twitter een oproepje deden om met zijn alle een rondje te rijden. Toen reden er 15 fietsers mee. Afgelopen keer was de 4e keer en nu reden er 90 fieters mee. 't Is gewoon een leuke tocht waarbij de nadruk ligt op gezellig samen fietsen en na afloop met z'n alle eten.
<knip>
Ik had inderdaad die site gevonden, wel leuk initiatief. Helaas wist ik dit niet, vooral omdat ik dichtbij Enschede woon. Ik hou het in ieder geval in m'n achterhoofd voor volgend jaar.

Zometeen ook maar weer een rondje fietsen, hopelijk blijft het een beetje redelijk weer vandaag :)

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nog mensen die zondag de Airborne fietstocht in Oosterbeek gaan doen? Ik wel iig. De 150km route lijkt erg op die van de Jan Janssen Classic, dus lekker over de Veluwe en de heuveltjes rond Arnhem-noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

TheLemon schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:48:
Nog mensen die zondag de Airborne fietstocht in Oosterbeek gaan doen? Ik wel iig. De 150km route lijkt erg op die van de Jan Janssen Classic, dus lekker over de Veluwe en de heuveltjes rond Arnhem-noord.
Nee ik doe daar niet aan mee, maar ik heb zondag wel een tochtje gepland staan die langs arnhem komt, ik zal dus wel een hoop fietsers tegenkomen.

Die site is in Comic Sans ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik begreep van een fietsmaatje dat de Twitterrit inmiddels een soort bierbuikenrit geworden is :/

Ik blijf me verbazen hoeveel beoefenaars van onze mooie sport kampen met (enorm) overgewicht. Die zitten vast niet allemaal aan de prednizon...

[ Voor 44% gewijzigd door havana op 26-08-2011 08:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 21:27
Ik vind dat ook altijd erg opmerkelijk. Maar ik ben dan ook gezegend met een lichaam van 59kg :P. Het mooiste is dat ze dan ook met een dikke Specialized rijden ofzo.

Maar minstens net zo opmerkelijk vind ik de frustratie van sommige wielrenners. Stak eergisteren lopend een fietspad over en liep vanaf een oversteekplaats voor voetganger over het fietspad naar de stoep. Ik zag een wielrenner aankomen maar het was gewoon nog mogelijk om over te steken. Een andere jongen die overgestoken was op de fiets, boog af op het fietspad. Zegt de wielrenner net voor het voorbijrijden ineens "Godv****** allemaal aan de kant". Dat ik echt denk; Je fietst toch ook voor de ontspanning. En zelfs al fietst iemand in de weg, zeg het dan netjes en houd je frustratie lekker voor je. Het is sowieso voor andere verkeersdeelnemers erg lastig om in te schatten hoe snel een wielrenner fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Roet schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:41:
Ik vind dat ook altijd erg opmerkelijk. Maar ik ben dan ook gezegend met een lichaam van 59kg :P. Het mooiste is dat ze dan ook met een dikke Specialized rijden ofzo.

Maar minstens net zo opmerkelijk vind ik de frustratie van sommige wielrenners. Stak eergisteren lopend een fietspad over en liep vanaf een oversteekplaats voor voetganger over het fietspad naar de stoep. Ik zag een wielrenner aankomen maar het was gewoon nog mogelijk om over te stekken. Een andere jongen die overgestoken was op de fiets, boog af op het fietspad. Zegt de wielrenner net voor het voorbijrijden ineens "Godv****** allemaal aan de kant". Dat ik echt denk; Je fietst toch ook voor de ontspanning. En zelfs al fietst iemand in de weg, zeg het dan netjes en houd je frustratie lekker voor je. Het is sowieso voor andere verkeersdeelnemers erg lastig om in te schatten hoe snel een wielrennen fietst.
Tja, die frustratie hebben sommige mensen nu eenmaal, hetzelfde heb je met de auto.
Sommige mensen snappen niet dat het openbare weg is en er andere mensen ook gebruik van maken. En in plaats van rekening met elkaar te houden, zien ze andere weggebruikers als hinderlijke obstakels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat is onderdeel van het "profje spelen" waar velen aan lijden (zie ook het rijden in profkleding, trainen zonder helm en het scheren van benen). Een groot deel van de wielertoeristen neemt zichzelf veel te serieus.

[ Voor 58% gewijzigd door havana op 26-08-2011 10:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:55

Vos

AFCA

havana schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:08:
Ik begreep van een fietsmaatje dat de Twitterrit inmiddels een soort bierbuikenrit geworden is :/

Ik blijf me verbazen hoeveel beoefenaars van onze mooie sport kampen met (enorm) overgewicht. Die zitten vast niet allemaal aan de prednizon...
Omdat ze weinig andere sporten kunnen beoefenen? Ik bedoel, je hoeft niet bang te zijn dat ze jou er af fietsen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

havana schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:08:

Uhm er is inderdaad wel een groepje mensen waarbij een kilo of 10 minder niet verkeerd zou zijn, maar voorzover ik in eerste instantie kan inschatten is het overgrote deel normaal kwa gewicht.

Ik ben even snel door dit album heen gelopen en inderdaad volgens mij valt het wel iets mee met de hoeveelheid bierbuiken.

Er zijn er inderdaad wel een aantal bij die veel te dik zijn maar dan wel op een duur carbon fietsje rijden, maar ach aan de andere kan ik wil ook graag een mooie fiets en om nou te zeggen dat ik dat echt nodig heb nee, maar het oog wil ook wat.

@Roet 59 kilo, wat is je lengte dan??
Zelf ben ik 193 cm en weeg nu 76 ben daar nu bijna tevreden mee. De doelstelling is 75 kilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-06 11:20
In het nieuws zie je de laatste tijd ook erg veel berichten over de "vriendelijkheid" van wielrenners in het verkeer. Zelf kan ik me daar persoonlijk niet in vinden. Ik probeer zoveel mogelijk te bellen om mensen te waarschuwen dat ik eraan kom, maar als het niet anders dan wacht ik gewoon eventjes. Fietsen is voor mij sport en ontspanning en die gemiddelde tijden zijn leuk, maar niet alles draait daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zelf probeer ik altijd rustige weggetjes op te zoeken, waar ik geen last heb van anderen en anderen ook niet van mij.

Als je als wielrenner steeds fietspaden opzoekt dan is dat vragen om problemen natuurlijk; zeker in het weekend en/of bij mooi weer.

Aan het overtreden van verkeersregels ontkom je IMHO bijna niet. Sommige stoplichten staan zo vreselijk afgesteld dat door rood rijden de enige optie is. Sommige fietspaden zijn zó slecht dat op de weg rijden de enige optie is.

[ Voor 40% gewijzigd door havana op 26-08-2011 12:05 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb nog niet de moeite genomen om een bel te monteren, maar ik roep altijd een vriendelijk "pardon" en bij het passeren geef ik even een bedankje.

Wat betreft overgewicht ben ik er ook wel een :p ik weeg 100kg bij 1,87m, wat 13kg te zwaar is volgens de BMI index. Ik fiets juist om dit in te perken. Wielrennen is namelijk een activiteit waarmee je een groot energieverbruik bewerkstelligt :) en ik rij ook in teamkleding, ik vind dit persoonlijk veel mooier dan zo'n standaard fietsshirtje. Ik heb gelukkig geen wannabee-prof aspiraties en fiets lekker mijn eigen tempootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 08:17
Je hebt er inderdaad veel die fietsen omdat ze te zwaar zijn en bv lopen te belastend zou zijn voor de gewrichten gezien de extra kilo's. Je hebt er ook die de zondag 20 km fietsen en dan een duvel of 4 naar binnen spelen :D

Zeker in Belgie zijn sommige fietspaden van zo'n slechte kwaliteit dat je om veilig te zijn wel op de weg moet fietsen. Ook heb je op enkele plaatsen een fietspad dat ook fungeert als voetpad. Op zich niet zo erg, maar er staan wel huizen langs die dus uitkomen op dat fietspad. Ik moet er niet aan denken als er een kind de deur uitrent.

Voor de rest heb ik een bel en hou ik me zoveel mogelijk aan de regels. Veilig thuiskomen en plezier hebben zijn bij mij nog altijd de topprioriteiten.

Qua vriendelijkheid van fietsers heb je enkele individuen die zich aan alles ergeren (net zoals autobestuurders), maar je hebt er ook veel die even goeiendag zeggen of even knikken bij het voorbijrijden. Ik vind het dus ook altijd jammer als we zo slecht in de media gezet worden, terwijl er zeker veel meer normaal en vriendelijk rondrijden. Er zijn ook op zijn minst evenveel autobestuurders die ook arrogant zijn, maar die wel een gevaarte van enkele honderden kilo's besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Lointje schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:01:
Zeker in Belgie zijn sommige fietspaden de meeste wegen van zo'n slechte kwaliteit dat je om [...]
Fixed that for ya :P

* Equator rijdt ook juist om gewicht te verliezen, maar voorlopig eerst maar eens fatsoenlijk uithoudingsvermogen kweken. Als de ritjes van 40+km makkelijk verlopen kan ik wellicht wat extra kilo's kwijt raken. 1m82 en 98kg nu, dus daar moet nog zeker 13kg vanaf. 85kg zou ik al heel fijn vinden. Terug naar 75 (wat ik 16 jaar geleden woog) ga ik denk ik niet meer halen..
al zou ik dan wel weer in mijn trouwpak passen.. zou de vrouw leuk vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
NoepZor schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:15:
...en ik rij ook in teamkleding, ik vind dit persoonlijk veel mooier dan zo'n standaard fietsshirtje. Ik heb gelukkig geen wannabee-prof aspiraties en fiets lekker mijn eigen tempootje.
Ja dat vind ik dus ook. Het is vaak wel een stuk mooier dan een effen gekleurd shirtje. Ik vind ook dat je niet té bekrompen moet zijn in dat soort dingen.
TwoR schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:53:
[...]
@Roet 59 kilo, wat is je lengte dan??
Zelf ben ik 193 cm en weeg nu 76 ben daar nu bijna tevreden mee. De doelstelling is 75 kilo
Ik ben 177 á 178cm. In de winter val ik vaak terug tot 58kg en mijn 'top' is 62kg ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 15:23

Griffin

Is mythical

Topicstarter
TwoR schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:53:
[...]

Same here maar maar doelstelling is eerder 80. maar dan gericht op spieren.
Vorig jaar februari zat ik op 85 (na een winter flink krachtraining op hele lichaam), toen fietsseizoen begon is dit terug gegaan naar 80 - 82. Toen in augustus naar Australië gegaan voor 6 maanden en op boerderijen gewerkt en niet gesport. Resultaat is ander eet patroon en ander type werk en 70-71 KG wegen. Het voordeel is dat ik wel wat vet (maar ook vooral beenspieren) ben kwijt geraakt. Toen weer begonnen met trainen en zit nu rond de 76.
Ergens in de winter ook weer wat bovenlichaam trainen want daar is de winter perfecte tijd voor aangezien ik dan niet op de fiets buiten zit. (ik moet de zomer erna er weer op teren :P).
Ik weet dat breed bovenlichaam niet handig is voor fietsen maar ik wil geen prof worden, gewoon goed in mn vel zitten en eruit zien. Van die dunne fietsers (no offence) met dikke benen vind ik maar niets
Equator schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:07:
[...]

Fixed that for ya :P

* Equator rijdt ook juist om gewicht te verliezen, maar voorlopig eerst maar eens fatsoenlijk uithoudingsvermogen kweken. Als de ritjes van 40+km makkelijk verlopen kan ik wellicht wat extra kilo's kwijt raken. 1m82 en 98kg nu, dus daar moet nog zeker 13kg vanaf. 85kg zou ik al heel fijn vinden. Terug naar 75 (wat ik 16 jaar geleden woog) ga ik denk ik niet meer halen..
al zou ik dan wel weer in mijn trouwpak passen.. zou de vrouw leuk vinden..
Train ook je beenspieren. Want hoe meer spieren hoe meer energie je tijdens het fietsen kan gaan gebruiken en dus hoe sneller je wat af kan vallen. Maar het fietsen en afvallen is altijd een beetje een dilemma. Want voor het fietsen heb je energie nodig en dus goed eten. Om af te vallen wil je niet teveel energie naar binnen stoppen. Beste hier is gewoon kijken hoeveel eten je nodig hebt om goed te kunnen fietsen en toch af te kunnen vallen (balans enzo ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door Griffin op 26-08-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Ik ga binnenkort begeleiden / voorrijden (te motor) bij een wielrenevenement, nou heb ik dit al eens eerder gedaan, maar vroeg me af of jullie misschien nog wat extra tips hadden behalve gepaste snelheid / afstandhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Anoniem: 83 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:00:
Ik ga binnenkort begeleiden / voorrijden (te motor) bij een wielrenevenement, nou heb ik dit al eens eerder gedaan, maar vroeg me af of jullie misschien nog wat extra tips hadden behalve gepaste snelheid / afstandhouden :)
Ik rij op een motor en fiets ook. Alleen nog nooit in een combinatie oid (dus begeleiden).
Enige tips die ik kan bedenken zijn:
• Afstand houden (zoals je zelf al melde)
• Als je denkt dat het misschien wel past dan past het op dat moment niet.
• Moet je de fietsers in halen, liever niet want dit kan best hinderlijk enzo zijn, dan rustige progressie maken en zorgen dat de fietsers door hebben dat je in de buurt bent.

Maar alles is terug te leiden naar 'Gezond verstand'. We hebben echter in de Tour gezien dat sommige bestuurders dit niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Griffin schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:41:
[...]

1-Train ook je beenspieren. Want hoe meer spieren hoe meer energie je tijdens het fietsen kan gaan gebruiken en dus hoe sneller je wat af kan vallen.

2-Maar het fietsen en afvallen is altijd een beetje een dilemma. Want voor het fietsen heb je energie nodig en dus goed eten. Om af te vallen wil je niet teveel energie naar binnen stoppen. Beste hier is gewoon kijken hoeveel eten je nodig hebt om goed te kunnen fietsen en toch af te kunnen vallen (balans enzo ;) )
!- Een beetje jammer altijd , dit soort redeneringen.
Het maximaal energiegebruik hangt niet af van de spieren, maar van de zuurstofoponame, waarbij de spiermassa niet de bottleneck is.

2-Daar is niks tegenin te brengen.
Het aanjagen van de stofwisseling leidt tot een gezonde eetlust en daar moet je dus goed mee uitkijken, anders kom je zelfs nog aan....

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 26-08-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Anoniem: 89521 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:27:
[...]

!- Een beetje jammer altijd , dit soort redeneringen.
Het maximaal energiegebruik hangt niet af van de spieren, maar van de zuurstofoponame, waarbij de spiermassa niet de bottleneck is.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Namelijk als jij meer spieren in je benen hebt en je gaat cardio doen (fietsen of hardlopen bijvoorbeeld) dan ga je die spieren die je hebt gebruiken en verbruik je meer energie etc.

Ik vergelijk het met een motor van een auto. Een auto met veel meer PK/kracht zal meer energie (benzine) verbruiken als je deze vol open gooit dan een kleine zuinige auto (Citroën C1 oid).

Natuurlijk heeft het hebben van meer spieren geen nut als je het zelfde gaat vragen van deze spieren. Maar meer spier = meer kunnen vragen aan vermogen = meer verbranding (in combinatie zuurstofopname, MLSS (Maximum Lactate Steady State) en de conditie van je lichaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Zojuist een proefritje gemaakt op een Focus Izalco(niet precies deze, maar een ouder model) met Sram Force afmontage. Wel een hele vette kar zeg! Vergeleken met mijn aluminium Colnago is hij veel wendbaarder qua stuurgedrag en accellereert hij soepeler, ik heb het idee dat ik de veel lichtere vork en frameset echt voel tijdens sprints en scherpe bochten.
Qua comfort lever ik zeker niets in t.o.v. mijn huidige fiets, ik had verwacht dat carbon veel genadelozer zou zijn dan aluminium met stalen vork.

Er zaten 60mm Sram wielen onder en ik verwachtte een beetje dat de wendbaarheid daaronder zou lijden, maar geen last van gehad. Ook voelde ik niets van de wind, terwijl die toch wel een beetje waaide.

Het enige wat me een klein beetje tegenviel was de vrij brute klik die de Force groep gaf bij schakelen, mijn veel goedkopere 105-set is wat dat betreft iets subtieler. Misschien is dat Sram eigen, of is het afstelling/slijtage?
Ook het double-tap schakelen vereist wat gewenning, zeker als je achter één kransje wilt opschakelen.

Hmmm hmmm hmmm, nu maar eens kijken of ik nog een 2011 model voor een leuk prijsje kan vinden... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die harde klim is SRAM eigen, daar ben je zo aan gewend. Geldt ook voor het schakelen an sich. Ik heb op mijn reservefiets Shimano en als ik van de één naar de andere fiets switch gaat dat moeiteloos.

Hele dikke bak trouwens, die Izalco. Ik heb er ook naar gekeken maar de geometrie ligt mij niet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Griffin schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:55:
[...]

Ik vergelijk het met een motor van een auto. Een auto met veel meer PK/kracht zal meer energie (benzine) verbruiken als je deze vol open gooit dan een kleine zuinige auto (Citroën C1 oid).
Is geen goede vergelijking.
PK is overigens geen kracht maar vermogen.
Het (duur)vermogen van het menselijk lichaam wordt niet bepaald door de hoeveelheid spieren die aan het werk gezet wordt, maar door de voeding van die spieren.
Door het inzetten van meer spieren kan je het anaeroob vermogen vergroten (zie b.v. sprinters) maar het is snel op en daarna bepaalt het hart/long systeem hoeveel vermogen er geleverd kan worden.
Zou je bij een auto een grotere motor plaatsen met hetzelfde inlaat en inspuitsysteem dan krijg je er geen PK bij.....

Nog een paar opmerkingen hierover:
Plaats je op een kleine motor een turbo en ga je meer inspuiten , pas DAN kan je meer vermogen verwachten , die vergelijking moet je maken.
Waarom kan ik op mij 58e niet meer wat ik 30 jaar geleden wel kon?
Mijn spieren zijn hetzelfde gebleven (min of meer), maar mijn max. hartfrequentie is met 50 ofzo gedaald, daarom kan ik minder zuurstof opnemen en heb ik minder vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheLemon schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:22:
Zojuist een proefritje gemaakt op een Focus Izalco(niet precies deze, maar een ouder model) met Sram Force afmontage. Wel een hele vette kar zeg! Vergeleken met mijn aluminium Colnago is hij veel wendbaarder qua stuurgedrag en accellereert hij soepeler, ik heb het idee dat ik de veel lichtere vork en frameset echt voel tijdens sprints en scherpe bochten.
Qua comfort lever ik zeker niets in t.o.v. mijn huidige fiets, ik had verwacht dat carbon veel genadelozer zou zijn dan aluminium met stalen vork.
Een paar opmerkingen hierover:
Ik heb zo'n idee dat je met de geometrie van die Focus niet uit gaat komen, tenzij je heel anders op je fiets gaat zitten.
De Focus heeft een steile zithoek (schat ik 74,5 gr.) en dat verlengt de effectieve bovenbuislengte behoorlijk.
De Colnago heeft daarentegen een zithoek van 73 of 73,5 gr, en je hebt daar al een vrij korte stuurpen
Gezien het feit dat je op de Colnago al een vrij korte stuurpen hebt van 90mm ofzo en het zadel bepaald niet erg voorlijk staat, zal het zadel bij de Focus verder naar achteren moeten en is er geen ruimte voor een stuurpen van min. 100mm.
Je hebt waarschijnlijk relatief lange benen en dan is zo'n Focus dus niet zo geschikt, ik heb eigenlijk hetzelfde postuur en dan moet je goed kijken naar zithoek/bovenbuislengte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ok dat is goede info, ik heb inderdaad relatief lange benen (binnenbeenlengte van 89cm t.o.v. lichaamslengte van 1.84m). Hulde dat je dat allemaal uit de foto van mijn fiets haalt. Ik moet erbij zeggen dat mijn zadel altijd iets verder naar voren gestaan heeft, maar dat de verkoper van mijn huidige zadel me adviseerde om hem weer terug in de 0-stand te zetten en zelfs om er een langere stuurpen op te zetten. Ik vervang de stuurpen niet, want het bevalt me prima zo.
Die Colnago is een krijgertje en dus niet perfect op mijn lichaamsbouw gekocht, toevallig was de framemaat wel geschikt voor me.

Havana, je stipt ook een goed punt aan, want ik begrijp nog niet heel veel van die geometrie. Wat beviel jou er precies niet aan? Ik ga er vanuit dat ik dan dus moet zoeken naar een minder steile zitbuishoek en een relatief korte bovenbuis, maar waar kom je dan uit qua merken of modellen?

Maandagavond a.s. ga ik sowieso bij Dupree in Utrecht een meting laten doen, dus ik denk dat die beste man me ook wel nuttig advies kan geven,

Ik heb even wat meet- en rekenwerk verricht op mijn huidige fiets en kom tot deze cijfers, uitgezet in de Focus Izalco tabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.dieleman.eu/geometrie.png

Nu heb ik een rechte bovenbuis dus ik kan me voorstellen dat het gerechtvaardigd is dat de zitbuislengte (totaan top van de zadelpenklem) langer uitvalt dan bij een sloping frame. Maar zou de geometrie dan alsnog heel fout uitvallen zo, als ik een L of XL frame zou kiezen bij deze fiets?
Nogmaals, ik ben een beetje voorbarig hoor, want ik ga me alsnog goed laten opmeten, maar ik vind het gewoon interessante materie, omdat veel mensen erover praten, maar het volgens mij voor net zo velen een beetje abracadabra is.

[ Voor 25% gewijzigd door TheLemon op 26-08-2011 21:13 . Reden: Geometrie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je moet zoals flitsflits al aangeeft vooral op (effectieve) bovenbuislengte en daarnaast op balhoofdbuislengte. Mijn Bianchi had een 55 cm bovenbuis en hierop monteerde ik een 14 (!!) cm stuurpen. Ik zit namelijk vrij lang voor mijn lengte. Het was dus evident om op zoek te gaan naar langere bovenbuis, want een 14 cm stuurpen is niet ideaal. Dan kom je automatisch uit bij Amerikaanse merken, want die hebben doorgaans een iets langere bovenbuis. Je kunt dan ook een maat groter kiezen van een niet-Amerikaans merk, maar dan is de balhoofdbuis weer veel te lang en bovendien ziet dat er niet uit omdat de zadelpen niet ver uitsteekt. De Cannondale kon ik met één spacer en een 12 cm stuurpen precies op dezelfde afstelling krijgen als de Bianchi.

Een meting is IMHO redelijk zinloos, zeker als je nu goed op je fiets zit. Je huidige fiets moet dan het uitgangspunt zijn, niet zo'n meting. Als je 5 metingen laat doen krijg je 5 (soms zeer verschillende) resultaat, om even aan te geven hoe "betrouwbaar" dergelijke metingen zijn.

Het is een veel beter idee om eens wat stuurpennen te kopen of lenen en daarmee wat te experimenteren. Voordat ik de C'dale bestelde heb ik met een 12 cm en een 13 cm stuurpen geëxperimenteerd (ook in de hoogte), om uiteindelijk te constateren dat mijn oude afstelling het beste was. Pas toen heb ik de C'dale besteld.

[ Voor 45% gewijzigd door havana op 26-08-2011 21:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ok, maar wat is 'goed op je fiets zitten'? Is dat na drie jaar fietsen (2000-3000 km per jaar) en toertochten tot 150km zonder pijn of ongemak (behalve zadelpijn :p ) op je fiets zitten of kan het altijd beter?
Het zou haast té toevallig zijn als mijn eerste, niet op mijn eigen lichaam gekochte, racefiets helemaal perfect voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik al dacht over de zitbuishoek klopt dus, de Focus heeft een grotere zitbuishoek in de voor jou geschikte maten en de zit wordt daardoor al 5mm langer, terwijl de bovenbuis zelf toch 5 mm korter is.
Eigenlijk komt alleen L in aanmerking en als je alles meeneemt zoals op je Colnago gaat dat dus een 85mm stuurpen worden....en dat is wat mij betreft al niet aan te raden , een XL is definitief te lang.
Nu vermoed ik dat een toerder zoals jij vrij kort op z'n fiets zit, dat zie ik veel bij rijders die meer doen met lange afstanden dan echt hardrijden , er zit letterlijk nog wat rek in de zit.
Maar het is krapaan met die Focus....

PS, Die Colnago is met 595 hoog en bovenbuis 560 al vrij kort, korter zal je hoogstwaarschijnlijk niet eens vinden, is dus gewoon toevallig erg geschikt.
Ter vergelijk : ik berij fietsen (klassieke geometrie) met hoogte 57 a 58 , bovenbuis 560 en stuurpen 110mm , zit vrij gestrekt

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 26-08-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Iemand nog tips voor een pompje? Zat te denken aan deze: http://www.rose.nl/product/detail/aid:476973

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geef de voorkeur aan deze:
http://www.rose.nl/artikel/topeak-pocket-rocket/aid:21268

1x gebruikt en binnen 5 minuten een keihard bandje.....

PS, de laatste keer dat ik lekreed is al zowat een jaar en 8000 km geleden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:58
Met behulp van alle input van hier :+ heb ik vandaag een andere, nieuwe fiets gekocht. Een Giant TCR-1, alu frame en 105 afmontage (ik heb geen compact genomen, maar een triple). Ik heb er ook meteen Fulcrum Racing 5 wielen bij gekocht, tegen een kleine meerprijs t.o.v. de standaard wielen. Met een beetje geluk is ie komende week klaar :)

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
Anoniem: 89521 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:17:
Ik geef de voorkeur aan deze:
http://www.rose.nl/artikel/topeak-pocket-rocket/aid:21268

1x gebruikt en binnen 5 minuten een keihard bandje.....

PS, de laatste keer dat ik lekreed is al zowat een jaar en 8000 km geleden....
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een pompje met slangetje dat je kan vastschroeven, dan zit je niet het hele wiel mee te bewegen bij het pompen. En zou willen dat ik 1x lek/8000km haal, heb lifetime (ca. 4000km) toch al 6/7x lekgereden.

[ Voor 21% gewijzigd door Hielko op 27-08-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08
De pocket rocket master blaster is alleen door de naam al de beste mini-pomp op de markt, maar daarnaast ook echt de beste. Zo'n slangetje zou op zich handig zijn, ik heb al een een heel ventiel afgebroken door dat pomp gesjor (sterke rechter pols, je weet), maar noem mij een goede pomp die dat heeft....

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
MrAngry schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:14:
De pocket rocket master blaster is alleen door de naam al de beste mini-pomp op de markt, maar daarnaast ook echt de beste. Zo'n slangetje zou op zich handig zijn, ik heb al een een heel ventiel afgebroken door dat pomp gesjor (sterke rechter pols, je weet), maar noem mij een goede pomp die dat heeft....
Mijn Lezyne pompje-met-slangetje werkt zeer behoorlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heb zelf een Topeak Micro Rocket. Werkt prima, binnen 5 minuten heb je je bandje weer op zo'n 6 bar. Harder kan ook wel, maar daar heb ik doorgaans geen geduld voor. Heeft geen slangetje maar heb nog nooit een ventiel afgebroken gelukkig. Heb van fietsmaatjes gehoord dat zo'n slangetje wel heel handig is.

Ook ik rijd overigens zelden lek, dit seizoen aan het begin 2x maar dat kwam door versleten buitenbanden. Eigenlijk de laatste 5000 km niet. Mijn gemiddelde ligt vermoed ik op 1x per 4000 km. Kwestie van goed kijken waar je rijdt, bandjes op de juiste spanning houden en vooral de juiste buitenbanden (ik zweer bij Conti). Ook geen naamloze biba's monteren, dat helpt ook niet.

@ SePtiCTaNk

Da's een heel fraai fietsje, waar je jaren plezier van gaat hebben :) Sowieso is Giant wel goed bezig de laatste tijd vind ik. Alleen jammer dat ze ISP op de topmodellen hebben, persoonlijk vind ik dit niet mooi en handig is het al helemaal niet. Giant is in Nederland ondanks de sponsoring van Rabobank een beetje een ondergeschoven kindje terwijl zo'n TCR misschien wel het beste frame uit het peloton is.

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 27-08-2011 08:45 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hielko schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:39:
[...]

En zou willen dat ik 1x lek/8000km haal, heb lifetime (ca. 4000km) toch al 6/7x lekgereden.
Ik doe er niks bijzonders voor, rij gewoon met geplakte binnenbandjes en rij de buitenbanden helemaal op.
Wel minimaal 7 bar erin.
Verder let ik er eigenlijk ook niet zo erg op waar ik rij, had die band maar geen band moeten worden....

Zou er toch zoiets als karma bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAngry schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:14:
De truuk is met je hand om de band heen de pompkop vast te houden en t.o.v. elkaar te fixeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb mijn fiets afgeleverd gekregen met conti ultra sport banden, eerste jaar niets aan de hand, maar eind vorig jaar en begin van het jaar om de paar weken lekke banden, zowel voor als achter. Toen was ik er klaar mee en een stel conti GP4000s'en gemonteerd. Wat een verademing om in ieder geval al 1500km lekvrij gereden te kunnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De meeste kilometers afgelopen jaren (plm. 5000) heb ik gereden op een set Vittoria Rubino Pro's , 1x lek in die 5000.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Rubino's zijn prima lekbestendig, maar ik vind ze stukken minder rijden dan de GP4000s. Ze zijn wel een pak goedkoper.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vooral de grip op nat wegdek laat het afweten bij de Vittoria's , zoals ik een uur geleden mocht ondervinden.
In Wijk aan zee zag iemand die een inrit wilde inrijden me over het hoofd, ik moest uitwijken op de stoep>onderuit door slippen voorwiel.
Normaal kom ik daar nooit, maar wegens de overvloedige regen besloot ik mijn rondje in te korten.
Schade: geschaafde knie en weer wat extra krassen op de shifters.

\Wedstrijden in regen op die Vittoria's is zo goed als onmogelijk zonder brokken.
Op droog zijn ze wel goed.... >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 27-08-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
havana schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:40:
@ SePtiCTaNk

Da's een heel fraai fietsje, waar je jaren plezier van gaat hebben :) Sowieso is Giant wel goed bezig de laatste tijd vind ik. Alleen jammer dat ze ISP op de topmodellen hebben, persoonlijk vind ik dit niet mooi en handig is het al helemaal niet. Giant is in Nederland ondanks de sponsoring van Rabobank een beetje een ondergeschoven kindje terwijl zo'n TCR misschien wel het beste frame uit t peloton is.
Ja dank je. Ik kijk er ook naar uit om er de eerste kilometers mee te maken. Ik heb ook maar meteen nieuwe pedalen genomen, 105 spd sl.

Havana: wat maakt dit TCR frame eigenlijk zo goed? Geometrie of samenstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Net even bij Mammoet geweest om schoenen te passen maar helaas met lege handen weer naar huis gegaan...
Ze zaten allemaal niet lekker, en de 65 euro schoenen van Shimano voelden niet echt als kwaliteit aan... 1 stap hoger voelde al een stuk beter maar die hadden ze alleen nog maar in 46 helaas, en dat is net te groot :( ....

Moet toch wel te doen zijn om voor ~125 euro goeie schoenen (liefste met een carbon zool), plaatjes (geel toch? voor de beginner) en SPD-SL pedalen te scoren? Of moet ik toch net iets meer uitgeven?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als Shimano je niet lekker zit moet je gewoon een ander merk proberen, zo simpel is het...
Schoenen + pedalen voor 125 moet zeker lukken, geen topklasse maar bevredigend.
Ik had de mazzel een paar Shimano SH-R105's voor halve prijs (nu 60) te scoren bij een shop die stopte met kleding.
Ik heb daarnaast nog een paar AGU's van 50€ nieuw en die doen het eigenlijk ook gewoon goed, geen klachten daarover.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 27-08-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
TheLemon schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:17:
Ok, maar wat is 'goed op je fiets zitten'? Is dat na drie jaar fietsen (2000-3000 km per jaar) en toertochten tot 150km zonder pijn of ongemak (behalve zadelpijn :p ) op je fiets zitten of kan het altijd beter?
Het zou haast té toevallig zijn als mijn eerste, niet op mijn eigen lichaam gekochte, racefiets helemaal perfect voor mij is.
Ik heb zelf een fietsmeting laten doen omdat ik blessure aan mijn knie kreeg (als recreatieve rijder). Dat was natuurlijk al een zeer goede reden voor de meting, maar na de meting merkte ik ook dat ik veel meer kracht op mijn pedalen kon leveren dan daarvoor. Er vanuit gaande dat er genoeg mensen zijn die geen pijnklachten krijgen bij verkeerde instelling fiets kan het ook nog helpen voor meer prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WaSteiL schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:55:
[...]

. Dat was natuurlijk al een zeer goede reden voor de meting, maar na de meting merkte ik ook dat ik veel meer kracht op mijn pedalen kon leveren dan daarvoor. Er vanuit gaande dat er genoeg mensen zijn die geen pijnklachten krijgen bij verkeerde instelling fiets kan het ook nog helpen voor meer prestatie.
Waarschijnlijk stond je zadel gewoon wat te laag.... >:)

Het is nog maar de vraag of je met veel meer kracht ook betere fietsprestaties levert....
Of je er wat aan hebt kan alleen gestaafd worden door een inspanningstest in beide posities.
Als ik mijn zadel 2cm hoger zet kan ik statisch ook meer kracht op mijn pedaal zetten, maar voor de duurprestatie is het nadelig.

De suggestie : ik ben gemeten en dus is het ergens goed voor geweest is zeer dwingend.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 28-08-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Gisteren eerste overwinning van 2011 in de wacht gesleept. Koers -en tevens Kampioenschap- gewonnen.
Wedstrijd was wel vroegtijdig gefinished door hevige hagelbuien en onweer, wel jammer... Maar tevreden!

Vandaag aan de start in de duatlon van Waardamme...

Qua schoenen heb ik ook een paar goedkope Shimano's, maar ze zitten erg goed dus houd ik ze zeker nog bij. Voor de duatlon heb ik in het begin van het seizoen wel een paar Sidi's gekocht. Gevoel was even wennen, maar nu zitten ze ook wel goed.
Plaatjes vind je voor <12€, en pedalen zelf misschien rond de €50. Dan zit je al snel aan €120. Maar het is zeker doenbaar! ;)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

.joeri. schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:27:
Gisteren eerste overwinning van 2011 in de wacht gesleept. Koers -en tevens Kampioenschap- gewonnen.
Wedstrijd was wel vroegtijdig gefinished door hevige hagelbuien en onweer, wel jammer... Maar tevreden!
Gefeliciteerd! Hoe zit dat eigenlijk met wedstrijden fietsen? Er zijn verschillende klassen, zijn er ook regio's? En welke heb jij nu gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Gisteravond en vanochtend de nodige kilometers gemaakt (121 km in totaal). Er stond een aardig windje (kracht 4-5) maar gelukkig blies ie de hele tijd door. Dat kan ik beter verteren dan een Bft 3 met windvlagen en uitschieters naar 5. Met dit weer merk ik dat een cadansmeter en hartslagmeter érg fijn zijn, ik heb toch wel een aantal keer een tandje terug mogen schakelen omdat ik te ver buiten mijn D1 zone kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik ben op zoek naar fietscomputer met gps, hartslag etc. In plaats van een Garmin te kopen voor 200e+ zat ik te denken om een goedkoop tablet te kopen. Helaas net achter het net gevist bij de h touchpad. Iemand anders al ooit een tablet als fietscomputer gebruikt? Is het een haalbaar idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Anoniem: 89521 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:50:
[...]

Waarschijnlijk stond je zadel gewoon wat te laag.... >:)

Het is nog maar de vraag of je met veel meer kracht ook betere fietsprestaties levert....
Of je er wat aan hebt kan alleen gestaafd worden door een inspanningstest in beide posities.
Als ik mijn zadel 2cm hoger zet kan ik statisch ook meer kracht op mijn pedaal zetten, maar voor de duurprestatie is het nadelig.

De suggestie : ik ben gemeten en dus is het ergens goed voor geweest is zeer dwingend.
Zadel stond inderdaad te laag en te ver naar voren. Misschien kan ik het zetten van kracht beter benoemen als kracht verdelen op mijn pedalen wat uiteindelijk voor mij ook zeker een positief resultaat heeft voor mijn duurprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
De laatste tijd last van een (zeer!!) vervelend tikje tijdens het fietsen. Vandaag met het achterwiel van een fietsmaat gereden, en het blijkt inderdaad in het achterwiel te zijn. Waarschijnlijk de lagers in de body (zijn al eens vervangen, maar het wiel is nu echt op, ongeveer 8 jaar oud Mavic Cosmic).

Dus ik sta op het punt om nieuwe wielen te bestellen... Niet echt veel wensen, maar in ieder geval:
* hoge velgen (+/- 50mm)
* niet te zwaar
* moeten mij kunnen dragen +/- 87Kg

Budget ligt rond de E800,- (moet nog wat andere onderdelen hebben E1000,- totaal)

Shortlist:
* Mavic Cosmic Carbon SL - E750,-
* Shimano WH-RS80 C50 - E675,-
* Shimano Dura Ace WH7850 C50 - E900,- (iets boven budget)

Fiets Ridley Orion carbon - Dura Ace / FSA

Iemand een goed advies over het bovenstaande, of eventueel een alternatief?

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
teddebraak schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:46:
Ik ben op zoek naar fietscomputer met gps, hartslag etc. In plaats van een Garmin te kopen voor 200e+ zat ik te denken om een goedkoop tablet te kopen. Helaas net achter het net gevist bij de h touchpad. Iemand anders al ooit een tablet als fietscomputer gebruikt? Is het een haalbaar idee?
Dit snap ik even niet... Een tablet?? Waar ga je dat ding dan monteren?
(En als je bedoeld op je rug, je bent knettergek, als je graag rugletsel wil als je op je rug valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Anoniem: 54936 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:02:
[...]

Gefeliciteerd! Hoe zit dat eigenlijk met wedstrijden fietsen? Er zijn verschillende klassen, zijn er ook regio's? En welke heb jij nu gewonnen?
In België heb je de Belgische Wielerbond, de 'echte' coureurs zogezegd (van aspiranten, nieuwelingen, junioren naar beloftes en elite zonder (of met) contract). Daarnaast heb je enkele nevenbonden. Vaak voor mensen die niet zo vaak wedstrijden rijden. In zo'n nevenbond heb ik gisteren gereden. Maar dat niveau is ook niet te onderschatten hoor, gemiddeldes liggen vaak even hoog als bij de Belgische bond.
Geen idee hoe het in Nederland zit btw ... :)

Vandaag ook zeer tevreden over de duatlon.. :)
Even een foto:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/rm00pk.png
-excuses, onscherp-
fsve schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:38:
De laatste tijd last van een (zeer!!) vervelend tikje tijdens het fietsen. Vandaag met het achterwiel van een fietsmaat gereden, en het blijkt inderdaad in het achterwiel te zijn. Waarschijnlijk de lagers in de body (zijn al eens vervangen, maar het wiel is nu echt op, ongeveer 8 jaar oud Mavic Cosmic).

Dus ik sta op het punt om nieuwe wielen te bestellen... Niet echt veel wensen, maar in ieder geval:
* hoge velgen (+/- 50mm)
* niet te zwaar

Budget ligt rond de E800,- (moet nog wat andere onderdelen hebben E1000,- totaal)

Shortlist:
* Mavic Cosmic Carbon SL - E750,-
* Shimano WH-RS80 C50 - E675,-
* Shimano Dura Ace WH7850 C50 - E900,- (iets boven budget)

Fiets Ridley Orion carbon - Dura Ace / FSA

Iemand een goed advies over het bovenstaande, of eventueel een alternatief?
Zoals je op m'n foto kan zien rijd ik op Planet X. Heb de wielen ondertussen een kleine maand, en al enkele wedstrijden mee gereden. Voor €600 ben je klaar ongeveer (wielen + tubes + ventielverlengers). Je zit inderdaad wel met tubes... (Havana is er geen fan van alleszins... ;) ) Maar het rijd goed, tevreden van!
Gekocht op de UK site van Planet X.

De Cosmic Carbon SL zijn zeker ook goede wielen, net als de Dura Ace'en. Je zal met elk van die setjes veel plezier beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Behalve een hogere stijfheid (althans, dat neem ik aan) Heeft een hoge velg nog meer voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Algemeen gesproken luchtweerstand meen ik (al is dat bij niet zo heel hoge hoge velgen vooral indirect). Andere voor- en/of nadelen zijn er ook wel denk ik (hogere massa...)

[ Voor 47% gewijzigd door begintmeta op 29-08-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Serieus €800 voor wielen...?! Ik wist niet eens dat dat kon... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
MrAcid schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:55:
Serieus €800 voor wielen...?! Ik wist niet eens dat dat kon... :D
Dat is nog niets. Profs (maar ook sommige semi-profs) fietsen op wielen welke nog wat duurder zijn.
Setjes van €3000 - €4000 zijn ook in omloop. link

[ Voor 10% gewijzigd door Griffin op 29-08-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dergelijke wielen zijn overigens ook wel te zijn bij allerlei zondagsfieters hier in de regio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
fsve schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:38:

* hoge velgen (+/- 50mm)
* niet te zwaar
Zou je niet gewoon een setje fullcrum racing 1 (of 0) halen? Zijn volgens mij goedkoper, stijver, lichter en gaan vermoedelijk langer mee. Het enige "nadeel" is dat het geen hoge velgen zijn, maar volgens mij zijn hoge velgen nogal overschat als je geen tijdrijden of triathlon doet. Je hebt dan alleen maar last van de zijwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

begintmeta schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:11:
Dergelijke wielen zijn overigens ook wel te zijn bij allerlei zondagsfieters hier in de regio ;)
Ik vermoed dat hoge wielen bij 95% van de kopers alleen wegens de patsfactor worden gekocht. >:)

Mijn beste wielen hebben me 120€ gekost. (wel zelfgebouwd)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 29-08-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
MrAngry schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:19:
Zou je niet gewoon een setje fullcrum racing 1 (of 0) halen? Zijn volgens mij goedkoper, stijver, lichter en gaan vermoedelijk langer mee. Het enige "nadeel" is dat het geen hoge velgen zijn, maar volgens mij zijn hoge velgen nogal overschat als je geen tijdrijden of triathlon doet. Je hebt dan alleen maar last van de zijwind.
Je hebt waarschijnlijk gelijk in heel je beredenering... maar hoog staat zo mooi ;)
Ik weet dat het een non-argument is, maar voor mij niet geheel onbelangrijk.

Overigens heb ik het budget maar even iets opgerekt, en gaat het toch E900,- worden (beter maar gelijk in 1x goed doen ;) )

De keuze gaat tussen:
De 2012 Mavic Cosmic Carbonne SLR
Afbeeldingslocatie: http://www.hopmansfietsgigant.nl/images/maviccosmiccarbonsle_150.jpg
<klikbaar voor groot>

En de Dura Ace WH 7850 C50
Afbeeldingslocatie: http://www.starbike.com/images/Shimano/Wheels/WH-7850-C50-TU.jpg

Beide 900,- alleen de mavics komen al met banden (+/- E50,- besparing)

Iemand daar nog een advies over..?

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je wilt met bandjes? Want want het plaatje dat je post voor de C50 is voor tubes. En als je voor bandjes wil gaan, wil je full-carbon of vind je een alu remrand niet erg?

Rijd zelf trouwens met Reynolds Assault C (bandjes dus); dit zijn full-carbon wielen. Ze hebben mij 999 euro gekost. Een goedkopere optie zijn Kuiper wielen. Mavic en Shimano zijn beide prima. Ook FFDW is een aanrader.

Hét grote voordeel van hoge wielen is natuurlijk de patsfactor. Die wordt wat mij betreft meteen teniet gedaan door een alu remrand, al lost Mavic dat met die nieuwe Cosmics SLE's wel mooi op.

Mijn wielen maken overigens ook een heerlijk zoefgeluidje :9~

[ Voor 70% gewijzigd door havana op 29-08-2011 13:27 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik hoor mijn wielen nooit boven het windgeruis uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

havana schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:18:
Hét grote voordeel van hoge wielen is natuurlijk de patsfactor. Die wordt wat mij betreft meteen teniet gedaan door een alu remrand, al lost Mavic dat met die nieuwe Cosmics SLE's wel mooi op.
Dat is wel heel persoonlijk, ik vind het absoluut niet storend, zelfs wel mooi als je ziet waar je velg ophoudt en je band begint. Ik vind het persoonlijk weer doodzonde als je de decals van je velgen eraf haalt, dat is mij veel te 'naked'. Ik vind het er altijd wel mooi en snel uitzien als je die witte logo's ziet ronddraaien van de zijkant.

Gisteren een 150km tocht (1000 hm) gedaan over de Veluwe, was wel een mooie route, maar op het eind ZEIKnat geregend. Gelukkig kwam het pas in de laatste 30km, maar het was wel een gruwelijk harde bui. Echt zwaar irritant dat je dan in de afdalingen van de Posbank achter auto's rijdt door een aantal hairpins. Die auto's gaan eigenlijk langzamer dan dat ik op de fiets veilig aankan, maar ze remmen wel veel harder dan ik in de regen durf.
En voor het eerst in, ik denk, zo'n 6000km op de racefiets lekgereden dankzij een erg scherp steentje... (Conti gp4000s voor degenen die ook 6000km lekvrij willen rijden ;) )

Al met al was het wel geslaagd en toch een gemmiddelde van iets boven de 30 kunnen neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Decals dat hangt wat mij betreft gewoon af van de decals en van de fiets. Van Bora's zou ik bijvoorbeeld niet zo snel de decals afhalen. Die decals op mijn Reynolds vind ik spuuglelijk, en het spuitschema van de Cannondale is al vrij druk dus die gingen er direct af.

Die Shimano decals vind ik trouwens ook vreselijk lelijk. Dat lettertype :X

P.S. 30 gemiddeld solo is best straf met 1000 hm !

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 29-08-2011 13:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Neeee was niet solo, we waren met 3 man, waarvan iemand anders dan ik 75% van het kopwerk gedaan heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

teddebraak schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:46:
Wat dacht je van een Android smartphone?
Ikzelf fiets met een X10 op m'n stuur. Met Sportstracklive of Sportypal kan je je resultaten bijhouden.
Sportstracklive heeft ook ondersteuning voor bluetooth hartslagmeters, van Sportypal weet ik het niet.

Nadeel van de X10 is, is dat ie het geen 200km op een batterij volhoudt :)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tsjilp schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:35:
[...]

Ikzelf fiets met een X10 op m'n stuur. Met Sportstracklive of Sportypal kan je je resultaten bijhouden.
Sportstracklive heeft ook ondersteuning voor bluetooth hartslagmeters, van Sportypal weet ik het niet.

Een ander nadeel is het apparaat waterdicht te maken. Er zijn wel van die bike-mounts die waterdicht zijn etc maar die zijn er niet voor alle merken/types en soms best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tsjilp schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:35:
[...]

Vonk hem in airplane modus of zet iig 3g uit dan gaat ie de hele dag mee (althans mijn sgs, maar das nog een grotere zuiper dan de x10 dacht ik). Een tablet lijkt me een slecht idee, naast water gevoeligheid heb je ook nog trilproblemen. Voor smartphones komen nu de eerste bikemounts op de markt en je kan altijd voor zo'n hardloopoplossing gaan met een band om je arm of de telefoon in je achterzak. Die laatste 2 natuurlijk alleen als je niet geinteresseerd bent in je actuele snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
MrAngry schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:46:
[...]

Vonk hem in airplane modus of zet iig 3g uit dan gaat ie de hele dag mee (althans mijn sgs, maar das nog een grotere zuiper dan de x10 dacht ik). Een tablet lijkt me een slecht idee, naast water gevoeligheid heb je ook nog trilproblemen. Voor smartphones komen nu de eerste bikemounts op de markt en je kan altijd voor zo'n hardloopoplossing gaan met een band om je arm of de telefoon in je achterzak. Die laatste 2 natuurlijk alleen als je niet geinteresseerd bent in je actuele snelheid.
Ik wil de tablet/telefoon ook gebruiken voor navigeren, dus monteren op het stuur en het liefst een beetje groot. 6/7inch lijkt me perfect. Waterdicht moet met een folie over iig de naden makkelijk lukken. Voordeel van een tablet boven telefoon is ook de hoge batterij inhoud, 7inch galaxy bv heeft 4000mAh.
Nadelen:
Leesbaarheid tov een normale fietscomputer laat te wensen over, vooral in direct zonlicht.
Montage is wat lastig, maar moet wel lukken met wat creativiteit.

Ik denk dat ik met uitvoeren van het plan wacht tot na de winter, prijzen van tablets gaan rap omlaag, misschien tegen die tijd een mooie tweedehands. Als ik nu zou moeten kiezen, dan wordt het de viewpad; mooie prijs, gps, bluetooth, android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand echt met zo'n ding op z'n stuur gaat rijden.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Dat doet me bijna denken aan zo'n papieren landkaart op het stuur (uit de analoge tijd, zeg maar). Een wollen hoes om je zadel en het plaatje is kompleet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinohansman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-06 11:07
teddebraak schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:57:
[...]

. Als ik nu zou moeten kiezen, dan wordt het de viewpad; mooie prijs, gps, bluetooth, android.
Volgens mij heeft die gpRs en geen gps. Ik heb ervaring met een PDA als navigatie apparaat en daarbij is het grote manco het scherm. Met een beetje zonlicht zie je erg weinig op het scherm. Je hebt wel een hele mooie grote spiegel op je stuur als je een tablet gaat monteren. Kun je in ieder geval zien of je er nog een beetje fris uitziet.

[ Voor 0% gewijzigd door tinohansman op 29-08-2011 22:24 . Reden: stijlfout eruit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SePtiCTaNk schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:46:
Dat doet me bijna denken aan zo'n papieren landkaart op het stuur (uit de analoge tijd, zeg maar). Een wollen hoes om je zadel en het plaatje is kompleet... :P
In kringloopwinkels (daar kom ik wel eens voor andere dingen) zie je nog wel eens zon chroomstalen kaarthouder liggen van een kilo... >:)
Bij tegenwind kwam een oudere fietser daarmee bijna niet meer vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
tinohansman schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:23:
[...]

Volgens mij heeft die gpRs en geen gps. Ik heb ervaring met een PDA als navigatie apparaat en daarbij is het grote manco het scherm. Met een beetje zonlicht zie je erg weinig op het scherm. Je hebt wel een hele mooie grote spiegel op je stuur als je een tablet gaat monteren. Kun je in ieder geval zien of je er nog een beetje fris uitziet.
Scherm in de stijl van Pixel qi zou de oplossing zijn. Adam motion is me echter te duur groot en zwaar. Heeft de galaxy reeks geen matte schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 13:13
Ik heb een 7" SGTab en daar ga ik nooit van mn leven mee rondrijden, veel te groot. Een SGS zou ik al op het randje vinden. Het gewicht van zo'n tab is ook niet mis trouwens.

Je theorie over de batterij heb je niet veel aan, de grootste stroomverbruiker van een mobiel apparaat is tegenwoordig het scherm. Ik denk dat een smartphone het langer volhoudt dan een tablet, ondanks de fiks grotere accu. Je hebt ook matte screenprotectors zoals deze.

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 30-08-2011 15:07 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Scherm hoeft niet 100% van de tijd aan te staan, alleen voor navigatie enzo. Lees in reviews overigens dat het 6uur wel moet halen (films afspelen op ~65% brightness)

380 gram is niet gek veel, al komt daar nog wat bij voor montage. In totaal ongeveer het gewicht van een volle bidon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ik vraag me af of het 'm louter in het gewicht zit, want ik denk dat vorm en formaat ook meespelen. Ik moet er in ieder geval niet aan denken om te wielrennen met een tablet(-je) op het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
alternatief is de garmin edge 800, 100 gram 313euro. Klein scherm maar wel alle opties.
hoopte eigenlijk dat met een tablet dezelfde opties (en meer) voor minder geld kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ik heb geen ervaring met de Garmin Edge 800, maar hoe wil je met een tablet accurate snelheidweergave en cadans- en hartslagfunctionaliteit voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
cadans gaat idd (nog) niet lukken tenzij iemand ooit een cadansmeter voor bv. android op de markt brengt. snelheid is met gps nauwkeurig zat. hartslag kan hendig met een bluetooth harslagmeter.

cadans kan overgiens wel uit de snelheid gehaald worden, alleen tijdens het fietsen is dit niet ueberpraktisch!
http://nl.androlib.com/an...ot.app.jzpFx-jAwtn.u.aspx

[ Voor 32% gewijzigd door teddebraak op 30-08-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Je kan dan beter gewoon een telefoon met groot scherm pakken, zoals de nieuwe Sony toestellen, die hebben gewoon ANT+ ondersteuning en kunnen dus ook met je cadans- en hartslagmeter communiceren.

http://blogs.sonyericsson...lth-and-fitness-products/

Alleen hoe ver het uitgewerkt is qua software, weet ik niet. Maar allicht interessant?

Heb zelf overigens een Edge 800, omdat de GPS van een telefoon verre van nauwkeurig is naar mijn mening. Daarnaast zit je met dingen als het vinden van een goede mount, waterdichtheid, goede navigatie, fietsgerelateerde zaken als wielomtrek die je tot op de mm nauwkeurig in kunt vullen en dan heb je nog zoiets als garmin connect. Een telefoon of tablet kan het misschien technisch gezien wel, maar met een garmin ben je wel meteen klaar en werkt alles out of the box. En als je budget wilt dan kan je altijd nog uitwijken naar Bryton, wat re-de-lijk werkt tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kent iemand eigenlijk een van de andere fietsgps-en die kennelijk op de markt zouden moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Zijn er mensen van rond de voerstreek-Maastricht die zin hebben in een toertje morgenochtend?
Ik verblijf er namelijk enkele dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

MrAngry schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:46:
[...]

Bij LBL dit jaar hield ie er na 9 uur mee op. Scherm is niet aan geweest, alleen gps stond aan, roaming, 3g, etc. stond allemaal uit :)
Airplane mode heb ik nog niet geprobeerd, wellicht dat ie dan nog wat langer meegaat.

Overigens heeft m'n X10 al meerdere regen / onweersbuien op m'n fiets overleefd... Maar dat kan ook mazzel zijn :)

Het scherm is iig de grootste stroomvreter, daarna de gps, maar die heb je nodig :+

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Zo weer terug van een lekker rondje fietsen. NAdat ik vanmorgen eerst mijn buiten en binnenband heb mogen vervangen. Wil je weggaan pak je je fiets, is je band plat. Echt dat is wel heel slecht voor mijn humeur hoor.

Maar goed iets later dan gepland toch nog lekker wezen fietsen. 94,84 km in 2 uur en 57 minuten met 289 hoogtemeters en een gemiddelde cadans van 96. Al met al leuke cijfers ookal had ik stiekem gehoopt dat er op het einde iets meer in zou zitten, maar de benen wilde het laatste half uur niet echt meer meewerken. Kwam ook wel door de regen daardoor werden mijn benen denk ik iets te koud.

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Afgelopen zondag de cyclo Les Ballons Vosgiens (155km) gereden. 10e. Mooie tocht!

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/5482/50972816.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/4603/43657261.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/1681/57234852.jpg

Verslagje
Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.