Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste
Acties:
  • 113.687 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:38
Ik had ook een polar, met nadruk op had. Vond het zo'n wanproduct dat ik hem niet heb doorverkocht omdat ik het niet over mijn hart kon krijgen om er iemand anders mee op te zadelen. De mijne heeft een enkeltje prullenbak gehad. Heb daarna een draadloze Cateye gehad, die werkt nog steeds top. Maar ik wilde ook navigatie, dus heb nu een Edge 800; alles werkt en heb niets meer te wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Mijn oude s725X is welgeteld 7x (!!) retour geweest naar Polar in Almere, enough said :| Ik moet er wel bij zeggen dat ik 'm steeds snel retour kreeg en vaak tegen geringe kosten én dat 't euvel altijd netjes opgelost was maar 7x terugsturen is natuurlijk van de gekken :X

Mijn Edge 800 bevalt me ook prima, enige nadeel is dat de borstband wel redelijk gevoelig is voor klapperende shirts. Ik heb één shirtje waarbij dat een probleem is, heb dat nu iets laten vermaken (altijd handig, schoonmoeders :P ) en nu geen problemen meer.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

Hier een polar cs200. Prima apparaat en nooit problemen mee (tenzij de batterij van de hartslagmeter op is). Wel een vast punt op mijn route waar hij even niet telt, maar dat valt te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik weet nog goed toen de eerste versie van de CS200 uitkwam. Ik denk niet dat er één product is in de racefietswereld waarmee destijds zoveel problemen waren.

Heb zelf trouwens ook een CS200 v2 en die deed 't prima. Doet nu dienst op de spinner.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Taigu schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:08:
Aangezien er zoveel over bergen wordt gepost. Wat is een goede trainingsmethode heuvelop voor beginners? Vlak lukt het goed met de diverse schema's op zitvlees.nl en wielersportinfo.nl, maar heuvelop gaat het nog niet naar wens. Ik begin te snel aan een beklimming, hierdoor verzuur ik. Op zitvlees hebben ze het over een omslagpunt. Is dit nu 80% of 90% van je maximale hartslag? Verder nog tips buiten vaak doen en afvallen?
Er is geen verschil heuvelop of niet.
Ten allen tijde moet er een basis gelegd worden d.m.v. aerobe duurtraining in de bekende zones, heb je die basis gelegd dan kan je eens wat gaan doen met sprintjes op een heuveltje (en dat is nog geen klimmen).
Als je snel verzuurt, dan begin je te snel, zo simpel is het , je vermogen is nog te laag.
Vergeet hard bergop rijden zonder goede basis.

Het omslagpunt is de hartfrequentie die je heel lang vol kan houden , zonder verzuring, is niet in een percentage uit te drukken.
Ga eens een 10 minuten zo hard mogelijk rijden en kijk wat je hartslag op ut eind is, dat is ongeveer je omslagpunt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 16-08-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Anoniem: 119483 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:51:
Hier een polar cs200. Prima apparaat en nooit problemen mee (tenzij de batterij van de hartslagmeter op is). Wel een vast punt op mijn route waar hij even niet telt, maar dat valt te overzien.
Dat heb ik ook in de duinen :D staan een paar van die straalzenders te stralen , daar doet mn snelheidsmeter het standaard niet. Cadence en hartslag doen het daar weer wel. Net trouwens een nieuw achterbandje gescoord, een Conti GP4000s. Vertrouw het toch niet zo met die scheurtjes, geen zin in een ongeluk.

Net trouwens echt een lekker stuk gefietst, 43 kilometer met 28.9 gemiddeld, dat is hoog voor mijn doen. Ik heb ook op de cadence gelet, zat nu op 83 gemiddeld, dus het gaat omhoog :) Reed ik op een gegeven moment over de busbaan bij Zandvoort (daar mag je met de fiets gewoon op), heuveltje af, 55kmpu. Ik hoor al een tijdje een scootertje achter me aan rijden, die ik wou voorblijven omdat ze zo stinken. Na een tijdje zak ik terug naar 45kmpu, komt die scooter zo naast me rijden, twee jonge gozers erop die me aankijken. Eeej man, jaj rijd echt 70 ofso! Die gozer achterop keihard lachen. Heerlijk :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Jij was afgelopen zondag rond een uur of 11 aan het fietsen of niet, Widow?

Achter jou rijd je echt lekker uit de wind altijd, hoewel hij soms zelfs onder je lichaam door tegen me aankomt. Wel een machtig dranghek trouwens, zo van dichtbij. Je cadans doet me wel herinneren aan toen ik van de mountainbike voor het eerst op de racer zat :P. Mocht je afvragen wie ik ben, ik ben dat heeeeeeel bleke ventje met een rode rugzak.

Dit was de training waarin ik je zag:
http://connect.garmin.com/activity/107041968

En waar heb jij last van die straalzenders eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Roet op 16-08-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Roet schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:52:
Jij was afgelopen zondag rond een uur of 11 aan het fietsen of niet, Widow?

Achter jou rijd je echt lekker uit de wind altijd, hoewel hij soms zelfs onder je lichaam door tegen me aankomt. Wel een machtig dranghek trouwens, zo van dichtbij. Je cadans doet me wel herinneren aan toen ik van de mountainbike voor het eerst op de racer zat :P. Mocht je afvragen wie ik ben, ik ben dat heeeeeeel bleke ventje met een rode rugzak.

Dit was de training waarin ik je zag:
http://connect.garmin.com/activity/107041968

En waar heb jij last van die straalzenders eigenlijk?
Hahaha dat was ik inderdaad! Ik zat daar lekker achter die twee andere wielrenners aan. Ik kan me jou wel herinneren ja, met een smal rugzakje. Ik vroeg me toen al af, doe je echt superlange afstanden en zit er een voorraadje eten in? Een collega vergeleek mij al eens met een scooter waar een groot windscherm op zit, hij voelde inderdaad niets van wind achter mij. Is trouwens een 66cm frame :) En cadans, op de lange stukken sluipt het er af en toe in, dan zit ik weer op 70 ofzo.

En die straalzenders, er staan er een paar her en der langs die route vanaf de Langevelderslag naar Zandvoort, ik zie ze niet staan met Google maps. Maar daar heb ik regelmatig dat mn snelheidsmeter 0 weergeeft.

Ik ga van de week wel ff een GoT casebadge op mn fiets plakken trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Widow schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:08:
[...]

Hahaha dat was ik inderdaad! Ik zat daar lekker achter die twee andere wielrenners aan. Ik kan me jou wel herinneren ja, met een smal rugzakje. Ik vroeg me toen al af, doe je echt superlange afstanden en zit er een voorraadje eten in? Een collega vergeleek mij al eens met een scooter waar een groot windscherm op zit, hij voelde inderdaad niets van wind achter mij. Is trouwens een 66cm frame :) En cadans, op de lange stukken sluipt het er af en toe in, dan zit ik weer op 70 ofzo.

En die straalzenders, er staan er een paar her en der langs die route vanaf de Langevelderslag naar Zandvoort, ik zie ze niet staan met Google maps. Maar daar heb ik regelmatig dat mn snelheidsmeter 0 weergeeft.

Ik ga van de week wel ff een GoT casebadge op mn fiets plakken trouwens :+
Ja heb wel vaker uit de wind gefietst bij je geloof ik :>. Ik volg het topic al aardig lang, heb ook de aanschaf/keuze van je fiets meegemaakt, vandaar dat ik ook wist dat jij het was, ik herkende de fiets. Ik ging op zich geen lange tocht doen, volgend weekend staat er wel 125km+ op de planning, maar of dat dan ook echt lang is, ik weet het niet. Meer een goede training.

Ik had vooral water in die rugzak zitten (3L), en gewoon veel spullen zoals pompje, banden, snelle jelle's e.d.

Die straalzenders heb ik geen last van geloof ik. Er is me nooit iets opgevallen in ieder geval, ook niet met de Cateye teller die ik hiervoor had. Die was ook draadloos. Heb jij er eentje met draad? Mogelijk dat dat als antenne gaat fungeren op bepaalde frequenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Wat? :9
Peperkoek dus... :)

Edit:
Hier -voor de geïnteresseerden- een artikeltje voor mensen die hun cadans willen verhogen.

[ Voor 49% gewijzigd door .joeri. op 16-08-2011 20:49 ]

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ja, peperkoek kan ik best goed hebben. Sommige energie repen ook wel, maar om die nou iedere training te gaan eten, vind ik wat ver gaan. Dit is voor mijn idee ook gezonder, maar dat zit dus ook echt tussen mijn oren.

Ik heb zelf gewoon mentaal de knop omgezet en ben gewoon mezelf gaan afleren in een lage versnelling te rijden. Nu zie je dat ook goed terug in de Garmin resultaten. Één van de redenen dat ik dat ding heb gekocht. Naast het meten van mijn hartslag. Het motiveert wel om door te fietsen, zo'n ding. Omdat je toch nog iets overhoudt aan zo'n training :).

@hieronder:

3 uur was ik onderweg. En dat valt goed te doen hoor, ik ben het gewend. Met het mountainbiken maak ik vaak ook tochten van een uur of 2 a 3 en dan heb ik het ook bij me. Het is meer ter voorbereiding van de echt lange tochten. Ik heb hem eigenlijk vooral voor het mountainbiken aangeschaft, waar het wel fijn is dat de fiets zelf licht blijft en je meer gewicht hebt op je lichaam, om zo bijvoorbeeld meer druk te kunnen zetten op het achterwiel wanneer nodig. Je kunt dan meer gewicht verplaatsen om zo meer controle op de fiets uit te oefenen.

[ Voor 78% gewijzigd door Roet op 16-08-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:58
Roet schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:16:
[...]

Ik had vooral water in die rugzak zitten (3L), en gewoon veel spullen zoals pompje, banden, snelle jelle's e.d.
Drie liter water bij je? Dat is toch oncomfortabel op je rug? Los van dat het me veel lijkt om mee te nemen, hoe lang was je onderweg?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 11:23
.joeri. schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:40:
[...]
Hier -voor de geïnteresseerden- een artikeltje voor mensen die hun cadans willen verhogen.
Interessant; ik wordt zelf door aantal fietsvrienden vergeleken met Pieter Weening door mijn lage cadans, dus ik zal het artikel eens goed doorlezen. Heb echter in tegenstelling tot sommige fietsers die ik ken (en een hogere cadans hebben) eigenlijk nooit last van mijn benen, vermoeidheid en spierpijn valt ook erg mee.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Zo ik heb gisteravond mijn balhoofdstel vervangen (die YST die Flits Flits tipte). Schalen eruit tikken en de nieuwe er weer in ging vrij gemakkelijk eigenlijk. Ik heb alleen één probleem: de nieuwe schalen zijn veel hoger dan de oude, waardoor mijn vork eigenlijk te kort is. Ik heb nu aan de bovenkant mijn oude lager maar weer gemonteerd, die was sowieso nog prima. Alsnog hou ik eigenlijk te weinig schroefdraad over, waardoor ik de bovenste borgring lam gedraaid heb. Gelukkig heb ik nog een stapel oude spullen van mijn pa liggen en die zal ik er dan wat voorzichtiger opschroeven...

Maar goed, het stuur draait weer als een zonnetje, zonder speling en klikjes gelukkkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:23

Griffin

Is mythical

Topicstarter
.joeri. schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:40:
Nice, weer wat geleerd. Volgend seizoen uit testen.
PS: link staat in startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 17-06 14:13
Gisteren ruim 45km gefietst met 31,4 gemiddeld, niet heel erg verkeerd na 2 weken niets doen op vakantie :P Ik moest weer wat wennen om de cadans wat omhoog te krijgen, tweede deel van de rit ging dat beter. Wel het gevoel dat ik op zachte banden reed, denk iets minder kracht (en meer gewicht :+ ) dan voor de vakantie of zakt dat niet zo snel weg?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
NoepZor schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:32:
Gisteren ruim 45km gefietst met 31,4 gemiddeld, niet heel erg verkeerd na 2 weken niets doen op vakantie :P Ik moest weer wat wennen om de cadans wat omhoog te krijgen, tweede deel van de rit ging dat beter. Wel het gevoel dat ik op zachte banden reed, denk iets minder kracht (en meer gewicht :+ ) dan voor de vakantie of zakt dat niet zo snel weg?
Ik denk ook dat de spanning van je banden is afgenomen. Eigenlijk moet je ze voor iedere rit even op scherp zetten. Want de eerste bar, raak je het snelst kwijt. Er zal altijd wel spanning staan op de band natuurlijk, maar als je een band op 8.5 bar oppompt en er een goed rondje mee fietst en je haalt hem een paar dagen later uit de schuur, kan dat zo alweer 8 bar zijn geworden.

Je conditie zakt wel een beetje weg, maar meestal heb je dat dan ook vrij snel weer hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 13:13
Beiden bedankt voor de antwoorden. Ik probeer met een redelijke cadans heuvelop te fietsen, maar halverwege houdt het gewoon op. Ik train nu vooral (op het vlak) in D1 en D2. Dat sprinten klinkt bekend, ik rij regelmatig langs de lekbrug in Vianen tijdens mijn rondjes en pak deze brug dan meerdere keren. Maar dat is inderdaad meer sprinten dan klimmen, ik probeer (ondanks dat het redelijk kort is) hem eens langzaam op te rijden.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
NoepZor schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:32:
Wel het gevoel dat ik op zachte banden reed
Mijn achterband gaat in 2 dagen van 8.5bar naar 6.9, dus de luchtdruk zakt snel in die banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Taigu schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:44:
Beiden bedankt voor de antwoorden. Ik probeer met een redelijke cadans heuvelop te fietsen, maar halverwege houdt het gewoon op. Ik train nu vooral (op het vlak) in D1 en D2. Dat sprinten klinkt bekend, ik rij regelmatig langs de lekbrug in Vianen tijdens mijn rondjes en pak deze brug dan meerdere keren. Maar dat is inderdaad meer sprinten dan klimmen, ik probeer (ondanks dat het redelijk kort is) hem eens langzaam op te rijden.
Probeer inderdaad zoals Flits Flits, en ook Havana een tijdje geleden terecht opmerkte, op duur te trainen en niet kort met een hoog vermogen. Op het vlakke kun je prima trainen voor de bergen, want het gaat immers meer om het lang volhouden van een bepaald (relatief laag) inspanning-niveau, dan het leveren van een zo groot mogelijke inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Taigu schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:44:
[...]

[...]

Uit de TS
Als je trouwens van plan bent om de Tourmalet, Galibier of een andere kuitenbijter te beklimmen dan moet je hiervoor trainen. Stap 1 is veel kilometers maken, die basisconditie moet goed zijn. Je spieren kunnen nog zo sterk zijn, maar als jij niet de conditie hebt om de spieren van voeding te voorzien dan haal je de top wat lastiger tot helemaal niet. Ook met minder sterke spieren kom je boven, het duurt misschien alleen wat langer.
maw wat al gezegd word, conditie opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 08:17
Veel nieuwe gezichten, welkom allemaal!

Ivm cadans, niet vergeten dat het persoonlijk is en dat veel mensen zeker niet in 1 keer naar 100 rpm kunnen. Toen ik vorig jaar begon was ik ook een stamper, maar nu rij ik ook al wat meer op souplesse. In het begin viel ik ook bijna van mijn zadel bij 95. Nu heb ik soms pieken van 110 en kan ik me zelfs niet herinneren dat ik ooit aan het wippen was op mijn zadel. Ik moet wel zeggen dat als ik er op let, ik nog altijd moeilijk 100 kan vasthouden en eerder wat ga schakelen dan als een zot te zitten ronddraaien, maar 85-90 doe ik nu al regelmatiger zonder er bij na te denken.

Als je bergop zo snel verzuurt, ben je gewoon te hard van stapel begonnen. Probeer die dingen eens op je binnenblad op souplesse in het zadel te klimmen. Als het wat moeilijker gaat schakel je weer eentje lager. Verder helpen minder kilo's en een goede basis.

Ik zit nu aan 1725km voor dit jaar. Ik had een zeer realistisch doel van 2000 km gesteld, dus dat mag geen probleem vormen. Dat kan gemakkelijk meer zijn, maar ik zoek nog altijd een goede balans met mijn werk en voorlopig blijft het meestal bij weekends. Mijn doelen voor volgend jaar twijfel ik nog, maar ik heb nog wel even om dat uit te vogelen. Sowieso wil ik volgend jaar de magische 100 km eens overschrijden. Ik doe meestal 40-60 km ritjes, niet bijster lang maar toch 1.5 - 2 uur onderweg, gewoonlijk met zo'n 400-700 hm. Mijn maximum is 80km nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 20:41
Uit de TS
Als je trouwens van plan bent om de Tourmalet, Galibier of een andere kuitenbijter...
Sinds wanneer is de Tourmalet een kuitenbijter? Over het algemeen wordt een kuitenbijter volgens mij gezien als een korte en venijnige hellen. Iets als de Stockeu of Keutenberg dus. De Tourmalet en de Galibier zijn eerder rotzakken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Voorbereidingen zijn gemaakt voor mijn mini-fietsvakantie

Morgen: Nieuwegein - Weert
Overmorgen Weert - AGR - Weert
Zaterdag rust
Zondag: Weert - Hamont - Eindhoven - Weert
Maandag Weert - Nieuwegein - Alkmaar - Nieuwegein

Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roet schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:01:
[...]

Probeer inderdaad zoals Flits Flits, en ook Havana een tijdje geleden terecht opmerkte, op duur te trainen en niet kort met een hoog vermogen. Op het vlakke kun je prima trainen voor de bergen, want het gaat immers meer om het lang volhouden van een bepaald (relatief laag) inspanning-niveau, dan het leveren van een zo groot mogelijke inspanning.
Intensief trainen kan helemaal geen kwaad, maar niet zonder een goede basis.
Bergop zal het toch meestal D2-D3 worden en dat moet je ook een uur of langer kunnen volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Roet schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

Ik denk ook dat de spanning van je banden is afgenomen. Eigenlijk moet je ze voor iedere rit even op scherp zetten. Want de eerste bar, raak je het snelst kwijt. Er zal altijd wel spanning staan op de band natuurlijk, maar als je een band op 8.5 bar oppompt en er een goed rondje mee fietst en je haalt hem een paar dagen later uit de schuur, kan dat zo alweer 8 bar zijn geworden.

Je conditie zakt wel een beetje weg, maar meestal heb je dat dan ook vrij snel weer hersteld.
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik had ze gewoon opgempompt ;) 8 voor en 8,5 achter. Denk dat het gewoon wennerij is, vandaar dat ik ook schrijf dat ik dat GEVOEL heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:40

TwoR

Gekleurde stippen

Lekker een rondje wezen fietsen: http://connect.garmin.com/activity/107318310

Het ging eindelijk weer zoals ik eind vorig jaar het seizoen afgesloten heb. Daarna heb ik heel lang niet goed kunnen fietsen. Knieklachten en een hartritmestoornis. Maar we komen weer aardig terug.

66.7 KM in 2 uur (33.1 km/h) met een cadans van 95 dus ook dat begint weer goed te komen. Dit kleine klimmetje ook even meegepakt. Blijft altijd toch een lekker oefen stukje.

Nu tijd voor een biertje. Dat heb ik wel verdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik mis de posts met gegevens van Scighera af en toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Doel voor de 1e week van September (als het weer meezit....): 600km in 7 dagen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-06 11:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mijn doel is een stuk lager, gewoon zo'n 40km op zaterdagochtend :)

Maaruh: Succes d:)b

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

• Widow
Atlas schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:34:
Doel voor de 1e week van September (als het weer meezit....): 600km in 7 dagen :)
Moet makkelijk te doen zijn, van huis naar werk en weer terug is 100km op 1 dag bij jou. Dat maal vijf, en de laatste dag kom je maar een rondje ringvaart met me doen ofzo :+ dan haal je makkelijk de 600km. Er zijn douches bij jou op het werk, dus ik zie het probleem niet zo.

Ik weet niet of het serverhok nog op slot zit, maar daar kan je makkelijk je fiets kwijt. Deed Tjeerd ook vaak, totdat het van de Gruppenführer niet meer mocht :P maar daar heb je nu geen last meer van.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Equator schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:07:
Mijn doel is een stuk lager, gewoon zo'n 40km op zaterdagochtend :)

Maaruh: Succes d:)b
Je moet ergens beginnen, maar ook vaak zit het in je hoofd. Het van "Ik moet ook nog terug". En dan neem je ergens een verkeerde afslag en heb je opeens 50-60 gedaan ipv die 40 en dan denk je "Goh dat viel eigenlijk wel mee".
Atlas schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:34:
Net doel, succes.
Widow schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:28:
Er zijn douches bij jou op het werk, dus ik zie het probleem niet zo.
Die komen hier als het goed is ook. Dan is het volgend seizoen 50km heen en dan weer 50 terug. En dit dan 1x per week. Hoef ik savonds niet meer te trainen.

[ Voor 20% gewijzigd door Griffin op 18-08-2011 11:58 ]

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Griffin schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:57:
[...]

Je moet ergens beginnen, maar ook vaak zit het in je hoofd. Het van "Ik moet ook nog terug". En dan neem je ergens een verkeerde afslag en heb je opeens 50-60 gedaan ipv die 40 en dan denk je "Goh dat viel eigenlijk wel mee".

[...]

Net doel, succes.

[...]

Die komen hier als het goed is ook. Dan is het volgend seizoen 50km heen en dan weer 50 terug. En dit dan 1x per week. Hoef ik savonds niet meer te trainen.
Ik merk het zelf ook bij het fietsen als je net de deur uitgaat is het lekker dat je op de fiets zit en als je dan een stuk gedaan hebt denk ik wel eens van nou, zo maar eens richting huis, maar als je dan op een gegeven moment in een bepaald tempo zit waarin je lekker draait dan heb je wel het idee dat je het oneindig kunt volhouden.

Burp

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Wii4all schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:12:
[...]

Ik merk het zelf ook bij het fietsen als je net de deur uitgaat is het lekker dat je op de fiets zit en als je dan een stuk gedaan hebt denk ik wel eens van nou, zo maar eens richting huis, maar als je dan op een gegeven moment in een bepaald tempo zit waarin je lekker draait dan heb je wel het idee dat je het oneindig kunt volhouden.
And then you hit 'that' wall ;)
Ik hou er altijd wel rekening mee hoe de wind staat. Vind het meestal niet zo leuk als ik op de terugweg erg veel tegenwind heb.

offtopic:
Hulde aan BRT, plaatjes zijn gefixt :D

[ Voor 4% gewijzigd door Griffin op 18-08-2011 16:44 ]

Anoniem: 54936

Griffin schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:40:
[...]

And then you hit 'that' wall ;)
Ik hou er altijd wel rekening mee hoe de wind staat. Vind het meestal niet zo leuk als ik op de terugweg erg veel tegenwind heb.

offtopic:
Hulde aan BRT, plaatjes zijn gefixt :D
`
Graag gedaan, bedankt ook voor het uploaden van mijn fiets: http://tweakers.net/ext/f/TYrqoEcFJ872Ps8cd6pwetz2/full.jpg

Ontopic: Net weer terug van een vakantie in Schotland, heb mijn fiets niet mee kunnen nemen door te weinig ruimte. Volgende vakantie gaat de fiets zeker mee, heb het gemist. Wat moet ik eigenlijk weten van 3 weken niet trainen? Gaat je conditie gemiddeld een stuk achteruit?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-08-2011 20:17 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ok ik ga toch maar eens schoenen en nieuwe pedalen kopen O-)

Iemand nog briljante tips waar ik moet letten enzo? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Taigu
Vanavond een heel rustig rondje gereden, laatste voorbereiding voor een tocht van 110km (grote rivierenticht maas en waal) . Voor het eerst meer dan 100km, dat wordt afzien, maar met gepaste snelheid moet het te doen zijn. Voral genoeg eten en een lekker wiel opzoeken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Taigu op 18-08-2011 22:35 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• .joeri.
Lekker warm weertje toen ik vertrok, maar dan plotseling BAM, onweer.
Helemaal uitgeregend. Was nog wel fijn eigenlijk, het was niet koud dus geen problemen gehad.

Morgen duatlon in Halle. Ben benieud hoe ik enkele weekjes geen wedstrijd verteerd heb.

@Taigu:
hoelang waren de ritjes dat je totnogtoe dan reed?
Maar zeker veel succes, en plezier!

Atlas schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:42:

Pedalen:
Ik zou kiezen uit:
Look Keo
Shimano SPD SL
Time

De rest is exotica, prijzig of heeft last van specifieke problemen

Ik rij zelf vanaf vorig jaar voorjaar met Shimano, geen enkel probleem mee gehad, doen wat ze moeten doen.

Schoenen: uitvissen of je smalle, dan wel brede voeten hebt, dat sluit sommige merken uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 14:02
Mijn eerste post hier. Deze week een rondje Dalfsen gedaan in mijn eentje. 80km is nog best wel pittig zonder dat je in iemands wiel kan zitten ;) Vanaf eind vorig jaar houd ik mijn fietsritten bij in Sportstracker:

http://www.sports-tracker...nsekloek/5a4jhnsih2t233on

Rijd nog op een racefiets die ik 1998! nieuw gekocht hebt. (Batavus D-light) Zit nu wel te denken om eens een keer een andere racefiets te kopen. Iemand nog tips voor een budget rond de 1000 E ?

[ Voor 26% gewijzigd door fagao op 19-08-2011 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:09

Voor schoenen ga naar een winkel waar je kan passen (en ze veel keuze hebben).

Ben zelf net overgestapt van SPD naar SPD sl, SPD was in het begin makkelijker omdat ik al MTB schoenen had met SPD plaatjes. Na de laatste tijd op de racefiets wat kramp in mijn tenen, een nieuw paar schoenen (Sidi ergo2) met nieuwe pedalen aangeschaft.
Wat een wereld van verschil :o Leek een stuk makkelijker te gaan bij het eerste rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Griffin schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:57:
[...]

Ik maak voor mezelf wel een route die ik ongeveer wil gaan rijden. Dan zie ik daarna wel hoe het gaat. Vorige week was het 37km en dat was goed te doen. Nu een andere route die net wat langer is. (ca 46km)
En in het ergste geval bel ik de vrouw dat ze me moet komen halen :P

Mijn persoonlijke mening: Met MTB schoenen en SPD plaatjes kan je ook nog normaal lopen. (De plaatjes zitten verzonken) Als je raceschoenen hebt met SPD-SL plaatjes dan loop je niet fijn.

Voor wat betreft de kosten is er weinig verschil tussen de SPD en DSP-SL pedalen.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het is dan ook niet de bedoeling om schoenen te lopen, maar te fietsen.

SPD op de racefiets kan wel maar fietst IMHO stukken minder fijn dan race-systemen zoals Look, Time, SPD-SL, etc.

Ik heb zelf ervaring met SPD, SPD-SL en Time.

Ik heb voor mijn nieuwe fiets voor Time gekozen, de RXS op mijn winterfiets en de RXS Carbon op mijn gewone fiets. Deze pedalen hebben drie grote voordelen t.o.v. SPD-SL van Shimano: 1) de lagers gaan eindeloos mee 2) je hebt geen verticale speling; bij Shimano is dit op den duur onvermijdelijk als de plaatjes slijten 3) de plaatjes gaan eindeloos mee.

Toch zijn SPD-SL's ook geen slechte keuze. Voordeel van SPD-SL is dat het inklikken een fractie gemakkelijker gaat dan bij Time.

[iets anders]

Garmin heeft de Vector nu officieel aangekondigd. Release data is uitgesteld naar maart 2012. Prijs in Europa wordt waarschijnlijk zo'n E1200, allerminst concurrerend dus.

[ Voor 75% gewijzigd door havana op 19-08-2011 08:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@pedalen kwestie:
Ik heb met SPD en SPD-SL gereden. Ik had de SPD kunnen overkopen van een vriend en is best goed maar als je het nieuw koopt zou ik het niet doen (behalve als het voor MBT is). De SPD zijn, naar mijn weten, van metaal en als je er een stukje op loopt (wat onvermijdelijk is) krijg je beschadigingen en wellicht op den duur roest en wellicht problemen met inklikken.
Toen ik mijn nieuwe fiets kocht ook gelijk nieuwe schoenen en pedalen gekocht. De SPD-SL gekozen omdat het in en uit klikken gewoon goed verloopt. Heb nog nooit problemen ermee gehad.
Anoniem: 54936 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:48:
Wat moet ik eigenlijk weten van 3 weken niet trainen? Gaat je conditie gemiddeld een stuk achteruit?
Je conditie gaat achteruit alleen komt deze ook weer snel terug. Voel even aan hoe en wat want het is voor iedereen anders. 3 weken niet trainen is geen ramp hoor alleen luister goed naar je lichaam als je weer begint. Toch altijd een beetje gewenning van het lichaam etc.
Taigu schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:34:
Vanavond een heel rustig rondje gereden, laatste voorbereiding voor een tocht van 110km (grote rivierenticht maas en waal) . Voor het eerst meer dan 100km, dat wordt afzien, maar met gepaste snelheid moet het te doen zijn. Voral genoeg eten en een lekker wiel opzoeken :)
Succes, komt vast wel goed. Vergeet trouwens ook niet genoeg te drinken, en niet te hard van stapel te lopen.
fagao schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:59:

Rijd nog op een racefiets die ik 1998! nieuw gekocht hebt. (Batavus D-light) Zit nu wel te denken om eens een keer een andere racefiets te kopen. Iemand nog tips voor een budget rond de 1000 E ?
Welkom, en er zijn zat fietsen voor €1000. De vraag is echter of je ook alle rand-spullen (helm, nieuwe schoenen) etc nog nodig hebt.
Je zou eens kunnen kijken naar Cube / Bulls merken. Voor €1000 heb je niet een full-carbon frame maar de vraag is of je dit nodig hebt. Verder kan je voor die prijs ook goed een Shimano 105 / Ultegra groep erop laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
.joeri. schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:46:
@Taigu:
hoelang waren de ritjes dat je totnogtoe dan reed?
Maar zeker veel succes, en plezier!
Ongeveer twee keer per week 55-60km en in het weekend 75-85km, alleen gefietst. Met de eerste twee uur in D1 moet het lukken, het belangrijkste is dat ik me niet gek laat maken door medefietsers, nog nooit met een georganiseerde tocht meegedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Voordeel van tochten is wel dat je lekker in het wiel kunt hangen. Dat scheelt echt enorm, 40% is geen uitzondering.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is er tegen wat competitie als je eenmaal wat conditie hebt?
Je gaat echt niet meteen dood van een beetje forceren hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
In groep kan je inderdaad heel wat krachten sparen. Als je in het begin niet te zot doet, dan wordt het geen probleem :)
havana schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:37:
[iets anders]

Garmin heeft de Vector nu officieel aangekondigd. Release data is uitgesteld naar maart 2012. Prijs in Europa wordt waarschijnlijk zo'n E1200, allerminst concurrerend dus.
Heb het ook gezien.
Concurrerend, hangt ervan af met wie je vergelijkt.
Voordeel van Vector is wel dat je de power van linker- en rechterbeen apart kan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:53

Pater

Terry Tate

havana schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:37:
Garmin heeft de Vector nu officieel aangekondigd. Release data is uitgesteld naar maart 2012.
Quick and easy: For many cycling enthusiasts, purchasing a power meter is an intimidating and potentially complicated process, often involving mechanical tradeoffs for their bikes. Vector simplifies the decisions and the process. Cyclists can now walk into their local bike shop, walk out with a Vector power meter in hand, and install it themselves in minutes.
Dat klinkt interessant, ik denk dat ik da....
Vector will be available in March 2012 and will have a suggested retail price of $1,499.99.
Afbeeldingslocatie: http://images.retecool.com/uploads/dieED-lol_wut.jpg

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
En Garmin kennende betekent dat ook 1400 euro's, dus da's gekkenwerk.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:46
Waarom moet zo'n meter zo duur zijn? Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hielko schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:13:
Waarom moet zo'n meter zo duur zijn? Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn...
Tja, er ligt dus een markt voor je open.
Hoe meer aanbieders, hoe lager de prijs wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 19-08-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Een Powertap-naaf koop je "al" voor een euro of 700/800. Dat is dan zonder hartslagmeterband en computer maar hij is ANT+ compatible dus je kunt 'm gewoon gebruiken met je Edge.

Prijs van die Garmin slaat echt helemaal nergens op. Power2Max kun je compleet krijgen voor 1000 euro.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 19-08-2011 15:36 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Die prijs was voor mij toch ook nogal ontnuchterend... Ik hou het wel op hartslag wat in het oog houden dus :)

Morgen belooft een mooie dag te worden dus morgen ga ik zeker een ritje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
My 2cts. in het pedalen verhaal, ook ik heb SPD gehad op mijn racefiets en gebruik tegenwoordig SPD-SL, maar ik vind het verschil helemaal niet zo groot. Het voordeel van kunnen lopen op SPD schoenen moet je naar mijn mening echt niet onderschatten.
Als je veel toertochtjes maakt, stopt voor terrasjes, fietsvakanties doet, dan zou ik het wel weten: SPD.

offtopic:
Ook de transities tijdens mijn duathlons/triathlons gingen een heel stuk soepeler toen ik nog SPD gebruikte, aangezien ik niet zoals de pro's mijn schoenen al in de pedalen heb zitten voor het fietsen...

[ Voor 0% gewijzigd door estorino op 19-08-2011 17:11 . Reden: typo ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 89521 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:08:
Wat is er tegen wat competitie als je eenmaal wat conditie hebt?
Je gaat echt niet meteen dood van een beetje forceren hoor....
Inderdaad, ik vind het altijd prachtig om mensen in te halen bij het beklimmen van de Holterberg. Mountainbike of racefiets, ik rijd ze er op de klim altijd uit >:) Ik moet de eerste renner nog tegenkomen die mij in de klim voorbij komt of direct daarna bij mij weg weet te rijden. Een hartslag van maximaal 177 is dan echt geen probleem.

Vandaag ook even een kort rondje gedaan over de Holterberg (40 kilometer met een moving average van 32,1 km/u)

En afgelopen zondag een rondje van 91 kilometer door Gelderland langs dorpjes als Warnsveld, Steenderen, Hengelo, Ruurlo en Borculo. Erg mooi gebied om te fietsen, afwisselend door het bos, over rustige landweggetjes, langs de IJssel en door klassieke dorpskernen.

Toen een moving average gehaald van 31,3 km/u in mijn eentje. Gemiddelde hartslag 147 bpm en gemiddelde cadans 90 rpm

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Qua upgrade van mijn fiets, nieuwe wielen gaat 'm niet worden. Althans, niet met het huidige frame en remset. Dat zou zonde geld zijn. Nieuwe opties: ander frame kopen en over een paar maanden andere wielen en betere remset. Mij werd door de LBS de Specialised Allez Comp voorgehouden, qua prijs (600 euro) prima binnen het budget. Daarbij over een tijdje Fulcrum Racing 5 wielen en een 105 of Ultegra remset en dan heb ik voor mijn beschikbare budget volgens mij een nette fiets. Andere opties is nog steeds de fiets in zijn geheel inruilen tegen een ander model, zoals bijvoorbeeld een Trek 2.3. Nadeel daarvan is wel dat ik in één keer nogal wat geld uitgeef. Maar dan heb ik wel weer in één keer een prima fiets. Voor m'n gevoel kan ik met een part voor part upgraden meer eigen wens er in leggen. Keuzes, keuzes, keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frankknopers schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:13:
[...]

Inderdaad, ik vind het altijd prachtig om mensen in te halen bij het beklimmen van de Holterberg. Mountainbike of racefiets, ik rijd ze er op de klim altijd uit >:) Ik moet de eerste renner nog tegenkomen die mij in de klim voorbij komt of direct daarna bij mij weg weet te rijden. Een hartslag van maximaal 177 is dan echt geen probleem.

Vandaag ook even een kort rondje gedaan over de Holterberg (40 kilometer met een moving average van 32,1 km/u)

En afgelopen zondag een rondje van 91 kilometer door Gelderland langs dorpjes als Warnsveld, Steenderen, Hengelo, Ruurlo en Borculo. Erg mooi gebied om te fietsen, afwisselend door het bos, over rustige landweggetjes, langs de IJssel en door klassieke dorpskernen.

Toen een moving average gehaald van 31,3 km/u in mijn eentje. Gemiddelde hartslag 147 bpm en gemiddelde cadans 90 rpm
Ik reed vroeger ook altijd in die streken (woonde tot 1983 in Deventer), ik zou het graag eens tegen je opnemen op de Holterberg, maar ik kom er bijna nooit meer omdat ik er geen familie meer heb.

Een hartslag van 177 valt een beetje tegen voor een jong persoon?
Ik schop het niet verder meer dan 160 ofzo , maar ik ben dan ook 58...

PS ook even opscheppen:
Een paar weken geleden reed ik 106 km door Noord Holland met een gemiddelde van 32,4 , mijn record voor dit jaar. Bewijzen heb ik niet, heb maar een simpel tellertje.....je moet het maar gewoon aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Inderdaad, ik vind het altijd prachtig om mensen in te halen bij het beklimmen van de Holterberg. Mountainbike of racefiets, ik rijd ze er op de klim altijd uit Ik moet de eerste renner nog tegenkomen die mij in de klim voorbij komt of direct daarna bij mij weg weet te rijden. Een hartslag van maximaal 177 is dan echt geen probleem.
Dan bij je Mark Tuitert daar nooit tegengekomen. Scheen daar in zijn jongere jaren ook veel gebuffeld te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:46

Vos

AFCA

Sinds vandaag ook de eigenaar van een eigen racer...Ridley Icarus SLT in maatje 60 met Campa Athena groep. Vanavond enkele km's gemaakt....geen tijd voor meer helaas. Had nog paar oude SPD pedalen van de atb liggen...die doen voorlopig even dienst.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qZFGXCn6nvXJMaPcTfobjakH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IBWbwECVkULX1L604LplIE3N/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/02FOnVco02zHYjL5MgERqLbp/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PxXXyzGoFHIs1E7v0RliFVqr/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ecWBlncBknKTlXsBu6vtgsie/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AT1EXtZ57bjTworHKB9kAOFI/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NGI8ssXWKRTXIsWvSnZHTmpY/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cGMBTEF61KiJVtPEKVOFg1Td/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Mooie fiets hoor! Daar ga je denk ik erg veel plezier van hebben.
Op mijn shortlist staat ook een Ridley (noah of noah rs), ik lees goede verhalen over de kwaliteit van die fietsen.

Ik vind verder de Cervélo S2 erg mooi, maar wel behoorlijk prijzig. Daarnaast heb ik erg veel GAS voor een Wilier Imperiale, die staat voor 2600,-(of 2700,- zoiets) bij Salden. Afgemonteerd met Campa Chorus 11spd groep en Fulcrum Racing 3. Volgens mij is dat een ERG goede aanbieding.
Heeft Campa (met name dan 11spd) nog nadelen t.o.v. Shimano (die ben ik gewend)? En waar staat de Chorus groep ongeveer t.o.v. het Shimano -gamma qua kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145681

Chorus zal afhankelijk van wie je het vraagt ergens tussen Ultegra en Dura-Ace staan, of op gelijke hoogte met Dura-Ace. Geen troep iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Die Noah (RS) is wel een redelijk marteltuig. Bv een BH G5 rijdt iets comfortabeler daarintegen.
Maar ik vind de Noah echt wel machtig!

Gisteren duatlon in Halle. Eerste fietsronde ging niet super, en daardoor een goed fietsgroepje misgelopen. Toch 5e geworden.

Vandaag dan een 90-tal km'tjes losgereden, 2u50 ongeveer.

Volgende Zaterdag een koers, waar ik als titelverdediger aan de start kom ( :9 ), en de dag erna een duatlon in Waardamme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=36613915,noline]? En waar staat de Chorus groep ongeveer t.o.v. het Shimano -gamma qua kwaliteit?
Chorus is technisch vrijwel gelijk aan de topgroep Record , er zijn alleen wat kosmetische verschilletjes en een paar gram door titanium of alu boutjes of een stukje carbon extra...
Eigenlijk heeft Shimano dat niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 20-08-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Zo, vandaag 118km @ 29km/u gereden. Het was een leuke tocht met erg veel vriendelijke deelnemers van de lokale club. De helft van de rit in een groep meegereden wat erg goed beviel. Nog wel even wennen aan de snelle bochten en optrekken. Helaas kwam er een snellere groep bij waardoor ik mezelf opblies en moest lossen. Na wat rust en eten de tocht goed uit kunnen rijden. Voor herhaling vatbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ik hoop dat de experts hier me een beetje op weg kunnen helpen. Zoals hierboven ergens genoemd, ik kan het frame van mijn Giant SCR3 (met 105 / Ultegra afgmonteerd) laten vervangen door het Specialized Allez Comp frame (details). Daarna andere wielen, betere remset etc. Andere optie is, de SCR3 inruilen tegen een Trek 2.3 (details). Afgemonteerd met Shimano 105 en kan ik later alsnog betere wielen onder zetten.

Tweedehands kwam ik deze fietsen tegen. Wat denken jullie, redelijk prijs voor wat je krijgt?

Bianchi EV3 - Chorus: http://link.marktplaats.nl/471067315

Cannondale Synapse: http://link.marktplaats.nl/473441740

Specialized Allez Dura Ace: http://link.marktplaats.nl/469274705

Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar wil niet graag een miskoop doen.

[ Voor 72% gewijzigd door SePtiCTaNk op 21-08-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
Heeft iemand hier een Edge 800? En kan die een image maken van de hele 'schijf' van het ding? Want ik dacht gisteren een USB te partitioneren, maar het bleek mijn edge te zijn. Nu ben ik allerlei bestanden kwijt :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
StevenK schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:52:
Heeft iemand hier een Edge 800? En kan die een image maken van de hele 'schijf' van het ding? Want ik dacht gisteren een USB te partitioneren, maar het bleek mijn edge te zijn. Nu ben ik allerlei bestanden kwijt :(
havana heeft er een... :) pb hem even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
willy1986 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:56:
[...]

havana heeft er een... :) pb hem even.
PB-en is ook zo intrusive. Als 'ie dit topic niet leest, zit 'ie toch op de fiets. Ik wacht wel tot 'ie voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben niet zo´n sportieve tweaker (...) maar omdat ik toch iets aan mijn lichaam wil doen ben ik al geruime tijd aan het rondkijken naar iets sportiefs. Nu ben ik aanbeland bij wielrennen.
Vrijdagmiddag al een beetje rondgekeken op het internet en zag nieuwe fietsen voor zo´n 400 euro. Tweedehands is alles mogelijk. Zaterdag ging ik naar me ouders en vertelde dat ik misschien eens ging kijken naar een sportieve fiets waarop me vader doodleuk zei: op zolder staat mijn oude wielrenfiets!

Het blijkt een oud beestje te zijn van rond 1980 schatten we. Tis een peugeot.
Na hem schoon te hebben gemaakt ziet het er nog best aardig uit vind ik zelf:

Afbeeldingslocatie: http://vanderelst.org/imgs/_8216143.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanderelst.org/imgs/_8216145.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanderelst.org/imgs/_8216146.jpg

Nu zit ik met een aantal vragen:
De banden zijn oud. Er zitten nog niet echt scheurtjes in en ze zijn ook niet lek maar misschien wel verstandig te laten vervangen? Wat kost dat ongeveer? Ik kom nogal uit een lopende prijzen tegen; van 50 tot 130 euro.
Dan heb ik nog een probleem: toen ik een rondje ging fietsen en wilde schakelen ging dat helemaal fout. Bij de grote tandwielen voor werkt het schakelmechaniek niet goed meer waardoor het hele zaakje vast liep.
Dit gedeelte bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.m-gineering.nl/voorder2.jpg

Kost het afstellen/repareren veel geld?
Ik was eigenlijk niet direct van plan er in te investeren :P Afhankelijk van de banden zo´n 150 euro.

Ps. ik ben dus een totale noob met fietstechniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
StevenK schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:42:
[...]

PB-en is ook zo intrusive. Als 'ie dit topic niet leest, zit 'ie toch op de fiets. Ik wacht wel tot 'ie voorbij komt.
Ben er weer hoor :)

Je wilt dus een image van de Garmin disc (dus niet van de SD) ? Geen probleem. PB maar even je mailadres en dan stuur ik je een ZIP-file.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:45:
[...]

Je wilt dus een image van de Garmin disc (dus niet van de SD) ? Geen probleem. PB maar even je mailadres en dan stuur ik je een ZIP-file.
Super, pb komt eraan. Wijze les geleerd:
code:
1
dd of=/dev/disk1

kan heel destructief zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 18:20
Beta schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:15:
Ik ben niet zo´n sportieve tweaker (...) maar omdat ik toch iets aan mijn lichaam wil doen ben ik al geruime tijd aan het rondkijken naar iets sportiefs. Nu ben ik aanbeland bij wielrennen.
Vrijdagmiddag al een beetje rondgekeken op het internet en zag nieuwe fietsen voor zo´n 400 euro. Tweedehands is alles mogelijk. Zaterdag ging ik naar me ouders en vertelde dat ik misschien eens ging kijken naar een sportieve fiets waarop me vader doodleuk zei: op zolder staat mijn oude wielrenfiets!

Het blijkt een oud beestje te zijn van rond 1980 schatten we. Tis een peugeot.
Na hem schoon te hebben gemaakt ziet het er nog best aardig uit vind ik zelf:

De banden zijn oud. Er zitten nog niet echt scheurtjes in en ze zijn ook niet lek maar misschien wel verstandig te laten vervangen? Wat kost dat ongeveer? Ik kom nogal uit een lopende prijzen tegen; van 50 tot 130 euro.
Dan heb ik nog een probleem: toen ik een rondje ging fietsen en wilde schakelen ging dat helemaal fout. Bij de grote tandwielen voor werkt het schakelmechaniek niet goed meer waardoor het hele zaakje vast liep.
Dit gedeelte bedoel ik:

Ik was eigenlijk niet direct van plan er in te investeren :P Afhankelijk van de banden zo´n 150 euro.

Mooie fiets! Eerlijk gezegd ziet de fiets nog super uit, ketting, stuurlint, buitenbandjes zien er prima uit. Kosten voor de banden zijn ongeveer 30 euro in totaal (binnen+buitenbanden). Kosten voor standaard schwalbe lugano bandjes 70x23c zijn +/- 10,- ps en binnenbanden zijn +/- 5,-.

Mocht je een goede fietsenmaker hebben in de omgeving zou ik even daar snel even laten kijken naar de fiets, wellicht dat het eenvoudig op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Dit gedeelte bedoel ik:

[afbeelding]

Je kan ook zelf even kijken of je het kan oplossen. Zitten een paar schroefjes waarmee je de positie kan aanpassen, en verpesten kan je het sowieso al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit gedeelte bedoel ik:

Je treft het, ik ben het tegenovergestelde en ook zeer ervaren met "old skool"techniek.
Banden: koop gewoon nieuwe buiten + binnenbanden, complete set voor 25 a 30€
Bijvoorbeeld: Vittoria Rubino 25mm , die zijn iets van 10€ per stuk.
Schakelen: waarschijnlijk is de voorderailleur niet goed gangbaar of de kabel roestig en moet ie afgesteld worden.
Stelt allemaal weinig voor en kostbaar zal het zeker niet worden
Begin eens met het ding eraf te halen (eerst kabel los) en te kijken of ie wil bewegen (kooi naar buiten tegen veerdruk en vanzelf naar binnen)
Zo nee, druppeltje olie op de draaipunten/ schuifpunten en paar keer heen en weer, dan doet ie het wel weer.
Kijk of de kabel nog gaaf is , zo nee nieuwe kopen ( 1.50€ of zo)

Edit , ik zie al wat er fout is, de voorderailleur staat veel te laag, de kooi moet op het grote tandwiel daar iets van 2 a 3 mm boven staan , heel kritisch is dat niet, kooi wel parallel aan het tandwiel zetten (klemband losmaken voor verstellen)

Dit was les 1
Ik hoor het wel hoe het je is vergaan.... >:)

PS , het is een low-end model , maar hij lijkt wel in heel goede staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 21-08-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
http://www.endomondo.com/workouts/rTg0yv-knQc

Was wel vrij warm maar toch nog ruim boven de 30 gem. gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Hey da's een bekend terrein voor mij. Vroeger toen ik nog in Enschede studeerde fietste ik ook vaak in de omgeving Haaksbergen. Kan me herinneren dat je er mooie routers kon maken. Alleen door Haaksbergen fietsen was soms wel lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@all,

Alles zit nog flink in het vet. Me vingers zijn nog steeds een beetje zwart.

De voor-derailleur zit flink vast ja. Ik heb al aan de schroefjes gedraaid en er veranderde wel wat.. De kabel heeft ook vrij veel speling. Dus of die zit vast, of de afstelling is totaal verkeerd. Tijdens het schakelen werd de ketting niet tijdig verschoven of niet juist waardoor de ketting tussen derailleur kwam te zitten en het zaakje letterlijk vast liep.

Naja misschien dat ik deze week wat eerder van me werk weg kan om langs de fietsenboer te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Als je zelf niet al te technisch bent, zou ik gewoon even naar de LBS gaan voor die derailleur. Voor hem een kleine moeite en dat zijn de kosten niet.
Een nieuwe buitenband/binnenband erop zetten zijn dingen die ik vaak gewoon zelf doe. Je leert er veel van, en die handigheid kan nog eens van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Er staan ook erg veel nuttige filmpjes op bijv. Youtube over het onderhoud van de fiets en ook het afstellen van derailleurs. Als je een beetje handig bent dan moet dat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Gisteren #detwitterrrit gereden. Vanaf Enschede en dan een rondje door Duitsland
't Ging niet snel en we hadden onderweg 7 lekke banden, maar het was wel gezellig en topweer (32 graden + zon)

Bij Gildenhaus zat een leuk klimmetje van 15%. Deze heb ik 2 keer naar boven gereden zo kwam ik toch nog een beetje aan mijn inspanning.

Al met al een super gezellige rit. http://connect.garmin.com/activity/108309977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:45:
[...]

Ontvangen. Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Zaterdag ook een ritje gedaan. Zoals altijd test ik vlug even de remmen en wielen om zeker te zijn dat er niets mis is met mijn fiets. Alles was in orde en superweer dus dat ging plezant worden.

Tot ik in Wallonie in de buurt van Heze een lang bergje op moet. Ik ben geen klimwonder, zeker niet vergeleken met mijn trainingsmakker, maar normaal valt het allemaal wel mee. Deze keer ging het echt heel moeizaam en met veel moeite en hoge hartslag geraakte ik boven. Boven dan wiel van kameraad proberen houden maar die hartslag wou niet meer zakken. Enkele kilometers verder voel ik door een putje plots dat mijn band aan het leeglopen is. We stoppen dus om de band te vervangen en dan merk ik dat mijn achterrem tegen mijn wiel sleept... Geen wonder dat ik zoveel moeite had.

Blijkt dan ook dat er een spaak mist uit mijn achterwiel, waardoor er dus een lichte slag in zat en mijn wiel voor een kwart tegen de rem sleepte. Ik heb helemaal geen spaak horen springen of wegvliegen onderweg, maar waarschijnlijk heb ik zo'n 5 km zo gereden. Spaken dan maar zo afgesteld dat mijn wiel terug recht was en zo verder gereden.

Tot slot dan nog een hongerklop gekregen de laatste 5 km vanwege verspeelde krachten en omdat we 65 km hebben gedaan ipv de gewoonlijke 45 en ik niets mee had om te eten.

Dus straks of morgen het wiel binnenbrengen voor reparatie (of gewoon een spaak kopen en zelf wat knoeien). En lesje geleerd om een peperkoek of iets mee te nemen als het er op lijkt dat ik meer dan 2 uur ga fietsen. Het tochtje op zich was wel mooi ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Klinkt als een lekker ritje :P

Zelf vorige week een aardig weekje gehad na 3 weken vakantie... 107, 82 en 40 km. Deze week ook weer lekker begonnen, zojuist 102 km weggetrapt. Heerlijk weer met weinig tot geen wind (komt niet vaak voor in Groningen!).

Donderdag nog een dagje trainen in Tecklenburg en zaterdag (bij goed weer) de Criq.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Afgelopen zaterdag 41km gefietst. Netto rijtijd zal ongeveer 1uur en 40 minuten zijn geweest, maar daar zitten nog wat stoplichten tussen. Binnenkort een keer een fietscomputer aanschaffen want dan kan ik tenminste de tijd goed opnemen.
Nu zal de gemiddelde snelheid niet heel veel afwijken, dus met 24,6km/uur ben ik al heel tevreden. Zaterdag het zelfde rondje maar eens rijden, kijken of dat sneller kan.

Ook heb ik mijn cadans eens een beetje geteld. Ik zit tussen de 80 en de 100, afhankelijk van de versnelling.
Nu heb ik wat problemen met de achter derailleur, want in de kleinste 2 tandwielen wil de ketting wel eens wat tandjes overslaan. Dus heb ik vrijwel de gehele afstand met een cadans van rond de 95 gereden.

Maar dat tandwielprobleem ligt volgens mij aan een slecht afgestelde derailleur.
Zondag alles eens goed schoongemaakt en de ketting gesmeerd. Van de week eens zien of ik die der. beter afgesteld krijg. * Equator heeft het idee dat een standaard waarop je de fiets stevig neer kan zetten geen overbodige luxe is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Equator schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:09:
Ook heb ik mijn cadans eens een beetje geteld. Ik zit tussen de 80 en de 100, afhankelijk van de versnelling.
Nu heb ik wat problemen met de achter derailleur, want in de kleinste 2 tandwielen wil de ketting wel eens wat tandjes overslaan. Dus heb ik vrijwel de gehele afstand met een cadans van rond de 95 gereden.

Maar dat tandwielprobleem ligt volgens mij aan een slecht afgestelde derailleur.
Zondag alles eens goed schoongemaakt en de ketting gesmeerd. Van de week eens zien of ik die der. beter afgesteld krijg.
Cadans is zeker niet verkeerd, nu maar trainen dat die cadans ook haalbaar is op hogere snelheden ;).
Wat betreft je derailleur, kan ook liggen aan versleten tandwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, ze 'zien' (*) er niet versleten uit..

(*) Met mijn technisch oog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Of je ketting is aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Inderdaad, ketting/tandwielen lijken mij een logische boosdoener als de ketting tandjes gaat overslaan. Ben verre van een expert, maar verkeerd afgestelde derailleur lijkt me eerder problemen opleveren met het schakelen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Vos schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:50:
Sinds vandaag ook de eigenaar van een eigen racer...Ridley Icarus SLT in maatje 60 met Campa Athena groep. Vanavond enkele km's gemaakt....geen tijd voor meer helaas. Had nog paar oude SPD pedalen van de atb liggen...die doen voorlopig even dienst.

...
Mooie bike! Ik rijd nu een jaartje rond op een 2010 Haibike Q Race RX afgemonteerd met Campa Athena en Khamsin wielen en dat bevalt prima! Heb er nu zo een 3000 kilometer opzitten en heb nog niets noemenswaardigs hoeven te onderhouden of vervangen.

Mooi ook dat je nog de 2010 groep hebt bemachtigd. Mijns inziens zijn de groepen Athena en lager voor 2011 wat gedowngrade ten opzichte van 2010 (Power Torque en Power Shift).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds kort heb ik een Garmin Edge 500, zeer blij mee! Wat ik me echter afvroeg is of er een mogelijkheid is om de data ook offline te downloaden en te verwerken.

Garmin connect is prachtig, ik zou echter de data ook graag offline hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Maarten schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:10:
Sinds kort heb ik een Garmin Edge 500, zeer blij mee! Wat ik me echter afvroeg is of er een mogelijkheid is om de data ook offline te downloaden en te verwerken.

Daar is toch allerlei software voor, zowe van Garmin als van derden, voor Windows en OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-bolio- schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:35:
[...]

Mooie bike! Ik rijd nu een jaartje rond op een 2010 Haibike Q Race RX afgemonteerd met Campa Athena en Khamsin wielen en dat bevalt prima! Heb er nu zo een 3000 kilometer opzitten en heb nog niets noemenswaardigs hoeven te onderhouden of vervangen.
Begrijp ik dat goed en heb je 3000 km gereden zonder (bijvoorbeeld) kettingonderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Maarten schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:10:

Garmin Training Center kan je daar bijvoorbeeld voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TwoR schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:26:
[...]

Garmin Training Center kan je daar bijvoorbeeld voor gebruiken.
Bedankt, deze had ik reeds bekeken, zijn er andere mooie tools voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-

-bolio-

Anoniem: 89521 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:59:
[...]

Begrijp ik dat goed en heb je 3000 km gereden zonder (bijvoorbeeld) kettingonderhoud?
Kettingonderhoud is natuurlijk netjes om de paar ritjes netjes gedaan. Naast het regulier kettingonderhoud heb ik na de eerste paar ritjes de derailleurs een keer nagesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik zou de ketting binnenkort wel vervangen, want op die manier gaan je voorbladen en cassette (die nochtans veel duurder zijn dan een ketting) stukken langer mee. Je kunt je ketting ook helemaal oprijden tot pak 'm beet 7.000 km, maar dan moet je het overige spul ook direct vervangen.

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 23-08-2011 10:59 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-

-bolio-

havana schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:58:
Ik zou de ketting binnenkort wel vervangen, want op die manier gaan je voorbladen en cassette (die nochtans veel duurder zijn dan een ketting) stukken langer mee. Je kunt je ketting ook helemaal oprijden tot pak 'm beet 7.000 km, maar dan moet je het overige spul ook direct vervangen.
Om overmatige slijtage aan de cassette en voorbladen te voorkomen meet ik de ketting geregeld met een kettingmeter. Zodra ik 0.75% rek meet, vervang ik preventief de ketting. Op de mountainbike betekend dit om de 1500 km een nieuwe ketting (SRAM PC971 a 11 euro). Zo ben ik nu probleemloos aan mijn 3e ketting bezig op dezelfde cassette en voorbladen.

Voor de racefiets meet ik na 3000 km nog lang geen 0.75% slijtage. Gelukkig maar, want een 11-speed Chorus ketting is een stukje duurder. Scheelt natuurlijk wel dat ik met de racefiets vooral een mooi weer rijder ben en de mountainbike gebruik voor door de blubber en regen.

Bovendien heb je voor 11-speed kettingen ook nog eens een belachelijk dure pons (130 euro) nodig. Heeft iemand ervaring met deze BBB pons (35 euro) als goedkoper alternatief? KNC heeft ook wel quicklinks voor 11-speed maar die zijn met 10 euro per stuk ook vrij aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 20:41
-bolio- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:57:
[...]

Bovendien heb je voor 11-speed kettingen ook nog eens een belachelijk dure pons (130 euro) nodig. Heeft iemand ervaring met deze BBB pons (35 euro) als goedkoper alternatief? KNC heeft ook wel quicklinks voor 11-speed maar die zijn met 10 euro per stuk ook vrij aan de prijs.
Ook met een MissingLink van KMC ontkom je niet aan ponsen. De ketting zal eerst op maat gemaakt moeten worden namelijk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je moet de 11-speed pons van Lezyne hebben, die is goed en niet duur.

Campa-kettingen gaan trouwens veel langer mee dan KMC en Shimano.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 23-08-2011 12:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.