Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 113.212 views

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 09:41

Griffin

Is mythical

Topicstarter
offtopic:
TS is aangepast, weer een fiets erbij (welkom MrKoekie) en ook even een inhoudsopgave erbij gezet.

@Swa_baldie:
Welkom, en kijk even rond zoals WaSteil hierboven al zegt.
Wat je zou kunnen doen is een teller kopen die voorbereid is op een cadans-meter maar dat je die nog niet direct koopt. Je moet even zoeken maar ze zijn er vast wel ;).

Wat betreft het weer, zaterdag word niet echt best volgens mij, maar volgende week gaat alles weer beter worden.
* Griffin is nog even aan het verbouwen maar hoop over ong 2 weken weer even op de fiets te zitten. I know... niet best maar verbouwen is belangrijker.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:35
TheLemon schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:03:
[...]

Zonde dat je dan niet ff de Posbank meepikt, zou in km's niet heel veel meer moeten zijn.
En de Italiaanse weg (leuk klein klimmetje), daar kom je echt op 10 seconden langs.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Zoooo.. gisteren nieuw record gereden qua afstand. Trots op mezelf!
http://connect.garmin.com/activity/105497557

Maar.. Nasty hartslag op 2/3 van de rit. Leek wel fibrillatie! Was zeker geen glitch van de meter, was het veel en veel te constant voor. Ga ik eens in de gaten houden, als dat nog een keer gebeurt ga ik een sportkeuring regelen. Heb 3 jaar geleden een test gehad, iets wat de werkgever (ICT) op vrijwillige basis aanbiedt, en daar kwam niks uit, ook op max gefietst, hartfilm enz. Maar je schrikt er wel van...

Flink afgezien. 70% van de rit windkracht 3/4 tegen. Was echt niet leuk. Maar ben wel grensverleggend bezig geweest ;)

• slashhead89
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:18
UltraSub schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:35:

Maar.. Nasty hartslag op 2/3 van de rit. Leek wel fibrillatie! Was zeker geen glitch van de meter, was het veel en veel te constant voor. Ga ik eens in de gaten houden, als dat nog een keer gebeurt ga ik een sportkeuring regelen. Heb 3 jaar geleden een test gehad, iets wat de werkgever (ICT) op vrijwillige basis aanbiedt, en daar kwam niks uit, ook op max gefietst, hartfilm enz. Maar je schrikt er wel van...
Lijkt me toch weinig mis met die hartslag, behalve de piek van 215 dan. Maar ik neem aan dat dat een meetfout is, bijvoorbeeld door een wapperend shirt of een hoogspanningslijn.
Ik zie dat je snelheid daar ook gewoon boven de 40 ligt, dus rijd je redelijk door. Dan is het niet vreemd als je hartslag omhoog gaat.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:20

TwoR

Gekleurde stippen

Ik heb in het begin van het jaar ook een hartritme stoornis gehad, en deze was ook al eerder zichtbaar geweest als ik mijn garmin meter serieuzer genomen had. Als mij nu weer zoiets zou overkomen dan ga ik het toch even laten controleren.

Het kan uiteraard ook een wapperend shirtje zijn, dat is simpel te testen door als het weer eens gebeurd je shirtje even vast te houden.

De temperatuur bij jou gisteravond was toch nog best wel een stuk hoger dan dat ie bij mij was: http://connect.garmin.com/activity/105497557

[ Voor 7% gewijzigd door TwoR op 11-08-2011 11:41 ]

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

MrAngry schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:14:
[...]

En de Italiaanse weg (leuk klein klimmetje), daar kom je echt op 10 seconden langs.
Dat was een foutje in de route, italiaanseweg had er wel in meten zitten: http://bit.ly/oJsH3H

@TheLemon: Posbank is toch nog een goede 30 km uit de route, die nu ook nog meenemen is denk ik niet een goed idee. Afgelopen week slecht geslapen (leuk hoor kinderen ;) ) en dat merkte ik gisteravond ook al wel. Denk dus dat ik aan een goeie 130 km wel voldoende zal hebben.

• MrAngry
TwoR schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:33:
[...]

Dat was een foutje in de route, italiaanseweg had er wel in meten zitten:
Nou heb je hem er nog niet inzitten ;)
Hij begint daar beneden aan de fonteinallee. Als je dat deel van de route nog verder wilt verzwaren dan kan je meer lusjes richting rivier en weer terug richting noorden opnemen. Er zit richting rivier een fors hoogteverschil in oosterbeek, heveadorp en doorwerth.

Als je dit stuk zo fietst dan pak je de twee mooiste klimmetjes in dit stukje mee, de hele italiaanse weg en stukje omhoog bij mariendaal+heyenoordseweg:
http://maps.google.nl/map...1,2,3,4,5,6&dirflg=w&z=15

[ Voor 42% gewijzigd door MrAngry op 11-08-2011 11:59 ]

• MrAcid
  • Niet online
Zoooo.. gisteren nieuw record gereden qua afstand. Trots op mezelf!
http://connect.garmin.com/activity/105497557

Flink afgezien. 70% van de rit windkracht 3/4 tegen. Was echt niet leuk. Maar ben wel grensverleggend bezig geweest ;)
Ik ben geen dokter. Ik ben geen hartslagexpert. Ik heb geen enkele medische achtergrond. Ik weet niet wat jij gevoeld hebt. Maar, ik ben wel een mede-Garmin gebruiker. :+

My 2 cents: dat is wel een afwijking in je meter geweest. Ook als het "constant" is kan dat prima gebeuren, je rijdt dan net in een ongunstige hoek op de wind waardoor je shirtje klappert, statisch, etc. Even je hand op de meter houden en het verdwijnt.

Ik had het zelf ook weer twee weken geleden en zulke pieken kloppen simpelweg niet.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

MrAngry schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:52:
[...]

Nou heb je hem er nog niet inzitten ;)
Hij begint daar beneden aan de fonteinallee. Als je dat deel van de route nog verder wilt verzwaren dan kan je meer lusjes richting rivier en weer terug richting noorden opnemen. Er zit richting rivier een fors hoogteverschil in oosterbeek, heveadorp en doorwerth.

Als je dit stuk zo fietst dan pak je de twee mooiste klimmetjes in dit stukje mee, de hele italiaanse weg en stukje omhoog bij mariendaal+heyenoordseweg:
http://maps.google.nl/map...1,2,3,4,5,6&dirflg=w&z=15
Ik snap dat je tot aan de fonteinallee moet, maar Google maps stuurt je daar niet langs aangezien die bij mij de auto gebruikt. Als ik hem op lopen zet moet je zoveel points zetten dat plant niet fijn. Het was dus wel de bedoeling om via de Fonteinallee te gaan.

Rest van je route heb ik over genomen alleen het stukje spoorlaan kan ik ook niet in mijn kaart tekenen.
http://bit.ly/p9yQ8Z

Toch maar even om gezet naar lopen, 't viel nog mee ook http://bit.ly/nfAtIt

[ Voor 31% gewijzigd door TwoR op 11-08-2011 13:26 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Nasty hartslag op 2/3 van de rit. Leek wel fibrillatie! ...
Ik denk dat het zeker geen ventrikelfibrilleren is geweest ook boezemfibrilleren lijkt me onwaarschijnlijk, maar dat is eigenlijk niet te zeggen. Als je denkt dat echt iets niet goed is moet je het laten checken natuurlijk, en niet afwachten.

afgelopen weekend heeft een takje(?) de zijwand van mijn GP4000s opengereten... |:( vervelend, weer niet echt kunnen fietsen... tijd dus voor nieuwe banden. Ik was tevreden met de GP4000s, maar zit te denken nu eens een Attack/Force set te kopen, kent iemand die banden? Of zal ik nu voor de rest van het jaar/de winter wat goedkopere reservebandjes kopen en dan volgend jaar weer duurdere?

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

begintmeta schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:13:
afgelopen weekend heeft een takje(?) de zijwand van mijn GP4000s opengereten... |:( vervelend, weer niet echt kunnen fietsen... tijd dus voor nieuwe banden. Ik was tevreden met de GP4000s, maar zit te denken nu eens een Attack/Force set te kopen, kent iemand die banden? Of zal ik nu voor de rest van het jaar/de winter wat goedkopere reservebandjes kopen en dan volgend jaar weer duurdere?
Ik heb dat setje erop gehad en rij nu met GP4000s.
De Force was wel een fijne band, iets dikker dus iets meer comfort. De attack was ik niet zo gelukkig mee 22mm vond ik te smal.

Denk dat vooral de force voor het najaar/winter een goede band is.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

TwoR schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:37:
[...]

Ik snap dat je tot aan de fonteinallee moet, maar Google maps stuurt je daar niet langs aangezien die bij mij de auto gebruikt. Als ik hem op lopen zet moet je zoveel points zetten dat plant niet fijn. Het was dus wel de bedoeling om via de Fonteinallee te gaan.

Rest van je route heb ik over genomen alleen het stukje spoorlaan kan ik ook niet in mijn kaart tekenen.
http://bit.ly/p9yQ8Z

Toch maar even om gezet naar lopen, 't viel nog mee ook http://bit.ly/nfAtIt
Wat ik persoonlijk nog zou aanpassen is in Heelsum niet de Utrechtseweg door Renkum en Wageningen nemen, maar de Bennekomseweg en dan voorbij Bennekom weer naar het westelijke stuk van Wageningen afbuigen. Scheelt heel veel stoplichten en bebouwde kom en levert je net een iets mooier klimmetje op.
Ook leuk is in Rhenen bij de rotonde helemaal westelijk rechtsaf het Paardenveld op te rijden en daarna linksaf de Autoweg/Defensieweg te fietsen, veel mooier dan rechtstreeks naar Elst fietsen.

Je kan nog overwegen om hem andersom te fietsen, zowel de Amerongseberg als de Italiaanseweg zijn veel leuker vanaf de andere kant m.i. (hoewel de Grebbeberg en Wageningseberg met de klok mee weer leuker zijn).

• MrAcid
  • Niet online
Ter inspiratie voor klimmetjes in dat rondje: http://www.gpsies.com/map...yiiftj&referrer=trackList

Niet mijn route, wel twee keer gefietst. Volgens mij pak je daarmee bijna elk klimmetje in de omgeving wel zo'n beetje. ;)

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

MrAcid schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:56:
Ter inspiratie voor klimmetjes in dat rondje: http://www.gpsies.com/map...yiiftj&referrer=trackList

Niet mijn route, wel twee keer gefietst. Volgens mij pak je daarmee bijna elk klimmetje in de omgeving wel zo'n beetje. ;)
Ja die wilde ik eerst gaan fietsen, maar ik heb geen zin om eerst met de auto te gaan. En ik denk dat ik genoeg klimmetjes heb voor 1 dag. * TwoR is niet zo'n goeie klimmer.
TheLemon schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:36:
Wat ik persoonlijk nog zou aanpassen is in Heelsum niet de Utrechtseweg door Renkum en Wageningen nemen, maar de Bennekomseweg en dan voorbij Bennekom weer naar het westelijke stuk van Wageningen afbuigen. Scheelt heel veel stoplichten en bebouwde kom en levert je net een iets mooier klimmetje op.
Ook leuk is in Rhenen bij de rotonde helemaal westelijk rechtsaf het Paardenveld op te rijden en daarna linksaf de Autoweg/Defensieweg te fietsen, veel mooier dan rechtstreeks naar Elst fietsen.

Je kan nog overwegen om hem andersom te fietsen, zowel de Amerongseberg als de Italiaanseweg zijn veel leuker vanaf de andere kant m.i. (hoewel de Grebbeberg en Wageningseberg met de klok mee weer leuker zijn).
Route aanegpast: http://bit.ly/oZaE18 bedankt voor de tips!

Andersom fietsen heb ik nog naar gekeken, maar wind technisch is het zo denk ik beter. Met een Zuid westen wind heb ik terug de wind in de rug. En richting Arnhem fiets ik voornamelijk tussen de bossen door dus daar heb ik minder last van de wind.

• UltraSub
slashhead89 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:55:
[...]
Lijkt me toch weinig mis met die hartslag, behalve de piek van 215 dan. Maar ik neem aan dat dat een meetfout is, bijvoorbeeld door een wapperend shirt of een hoogspanningslijn.
Ik zie dat je snelheid daar ook gewoon boven de 40 ligt, dus rijd je redelijk door. Dan is het niet vreemd als je hartslag omhoog gaat.
TwoR schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:24:
[...]
Het kan uiteraard ook een wapperend shirtje zijn, dat is simpel te testen door als het weer eens gebeurd je shirtje even vast te houden.
MrAcid schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:25:
[...]
My 2 cents: dat is wel een afwijking in je meter geweest. Ook als het "constant" is kan dat prima gebeuren, je rijdt dan net in een ongunstige hoek op de wind waardoor je shirtje klappert, statisch, etc. Even je hand op de meter houden en het verdwijnt.
begintmeta schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:13:
[...]

Ik denk dat het zeker geen ventrikelfibrilleren is geweest ook boezemfibrilleren lijkt me onwaarschijnlijk, maar dat is eigenlijk niet te zeggen. Als je denkt dat echt iets niet goed is moet je het laten checken natuurlijk, en niet afwachten.
Bedankt jongens, stelt me weer gerust. Het zag er zo regelmatig uit, dat ik er best wel van schrok. Heeft ook een minuut of zo geduurt. Volgende keer dat ik zoiets zie, leg ik mijn hand er eens op, kijken of het verdwijnt.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
UltraSub schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:24:

Bedankt jongens, stelt me weer gerust. Het zag er zo regelmatig uit, dat ik er best wel van schrok. Heeft ook een minuut of zo geduurt. Volgende keer dat ik zoiets zie, leg ik mijn hand er eens op, kijken of het verdwijnt.
Als het echt een minuut duurt en je hartslag is boven de 200 dan merk je dat echt wel. Hartslag boven de 200 is trouwens sowieso niet echt super gezond volgens mij.
Mocht je het nog een keer hebben dan kan je ook gewoon even stoppen met de fiets.

Blijft het voorkomen en je hebt er last van (lichaamelijk), even naar de dokter ;)

• UltraSub
Mja, ik weet niet meer wat ik wel of niet moest merken, was al be-hoor-lijk naar de klote ;)

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
@WaSteiL/Griffin bedankt voor de feedback. Had de sigma nog niet gezien. Goede optie!

Eerst morgen de fiets maar eens ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:30
Griffin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:03:
offtopic:
TS is aangepast, weer een fiets erbij (welkom MrKoekie) en ook even een inhoudsopgave erbij gezet.

@Swa_baldie:
Welkom, en kijk even rond zoals WaSteil hierboven al zegt.
Wat je zou kunnen doen is een teller kopen die voorbereid is op een cadans-meter maar dat je die nog niet direct koopt. Je moet even zoeken maar ze zijn er vast wel ;).

Wat betreft het weer, zaterdag word niet echt best volgens mij, maar volgende week gaat alles weer beter worden.
* Griffin is nog even aan het verbouwen maar hoop over ong 2 weken weer even op de fiets te zitten. I know... niet best maar verbouwen is belangrijker.
joepie helemaal blij met m'n nieuwe fiets. Hij staat nu nog in de woonkamer omdat er eerst plek gemaakt moet worden in de schuur. O-) (vrouwtje ook weer blij daarna :+ )
Vanavond heb ik de fietscomputer geinstalleerd en de cadansmeter afgesteld. Morgen avond maar eens ff testen als het ff droog is.
Helaas heb ik momenteel nachtdiensten maar hoop zondag m'n eerste kilometers op deze fiets te kunnen maken.

Wat is volgens jullie het beste? Fiets ophangen of gewoon neerzetten? Nadat ik de schuur heb opgeruimd kan het allebei :)

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

ophangen, dan kan je hem ook niet per ongeluk omstoten. Ik heb 2 plankdragers gekocht en een stukkie isolatiebuis en dat werkt prima. 't Hoeft dus niet de hele wereld te kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Mrkoekie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:14:

Wat is volgens jullie het beste? Fiets ophangen of gewoon neerzetten? Nadat ik de schuur heb opgeruimd kan het allebei :)
TwoR schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:00:
ophangen, dan kan je hem ook niet per ongeluk omstoten. Ik heb 2 plankdragers gekocht en een stukkie isolatiebuis en dat werkt prima. 't Hoeft dus niet de hele wereld te kosten
Het maakt eigenlijk niet uit. Ik heb de volgende standaard en dat werkt echt heerlijk. Hij valt niet om en neemt niet veel ruimte in.
Afbeeldingslocatie: http://www.mantel-bikeparts.nl/images/product_image.php?image_id=1311&s=3

Ophangen kan ook en er zijn zat mogelijkheden Click.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Ik heb ook een keer een leuke route in de planning staan.
Shit eens even uitzoeken welk stuk er dicht is.

http://www.nu.nl/binnenla...gesloten-wegens-wesp.html
http://www.omroepgelderla...rth-dicht-wegens-wesp.htm

De boswachter verwacht dat de weg vandaag ook wel weer open gaat, dat hopen we dan maar

[ Voor 54% gewijzigd door TwoR op 12-08-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
TwoR schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:42:
...
De boswachter verwacht dat de weg vandaag ook wel weer open gaat, dat hopen we dan maar

Waarom suiten ze de boel eigenlijk af? Is dat nodig om het nest te verplaatsen?

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 12-08-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Volgens de boswachter moeten ze het opruimen. Die beestjes kunnen agressief worden als je in de buurt van het nest komt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:20
TheLemon schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:07:
Ik zit te denken om volgend seizoen een nieuwe fiets te kopen met een mooi setje carbon wielen. Ik realiseer me dat carbon wielen eigenlijk helemaal niet praktisch zijn, erg duur en volgens mij niet echt voordelen bieden voor mij (of zie ik iets over het hoofd?), maar ik val gewoon voor de looks van die 4-6mm hoge velgen. Ik vind het echt zonde als je een mooi frame zoals de Cervélo S2 combineert met van die smalle alu Fulcrum wielen oid.

Nu zie ik ook af en toe carbon wielen met een alu remrand, dat lijkt me eigenlijk wel handig, aangezien ik daarmee geen gedonder heb met dure/lastige remblokken of oververhitting in afdalingen oid. Klopt mijn aanname of is dat bullshit? Verder nog tips voor een goede wielset onder de €1000,-? Ik heb me laten vertellen dat Mavic wel goede wielen bouwt.
Ik heb zelf voor dezelfde keuze gestaan, en ik ben uiteindelijk toch voor full-carbon gegaan. Met alu remrand vind ik simpelweg niet mooi. Carbon remt (met de juiste blokken) tegenwoordig net zo goed als alu, mits het droog is. Hitte-ontwikkeling is ook geen punt meer, je kunt er gewoon mee in de bergen rijden. Blijft over het wisselen van remblokken, maar dat gaat voor mij niet op aangezien ik een complete reservefiets heb voor slecht weer.

Budget van 1000 moet voldoende zijn. Mijn Reynolds Assault C kostte me E999. Goedkoper kan ook wel, bijv. Kuipers of zelf iets uit China halen. Met alu remrand zijn er talloze opties. Mavic Cosmic Karton zijn goed, maar er zijn er veel meer goede.

@ J0ost

Leuke verhalen! Ik heb de Sabot ook gedaan toen ik laatst in Bourg was. Leuke klim inderdaad, zeker niet makkelijk. Het begin tot aan Vaujany vond ik ook erg zwaar.

[ algemeen ]

Ben zelf net terug van 3 weken vakantie in Canada. Ik had geen fietskleding meegenomen maar het bloed kroop waar het niet gaan kon :P In Jasper National Park heb ik een Trek gehuurd en ben er een dagje op uitgetrokken. Fietsshirtje gekocht en mezelf verder gered met hardloopkleding en toeclips. Prachtige rit gemaakt van dik 85 km met naar schatting 2000 hm. Toen ik nog geen 10 minuten aan het klimmen was meteen 3 beren gezien :D Echt een hele vette ervaring!

[ Voor 21% gewijzigd door havana op 12-08-2011 11:45 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Oeps, heb me sinds het nieuwe deeltje hier nog niet aangemeld.. :o

Woensdag vrij vermoeid aan de start gekomen van een koers, eerste van de zomer. (na al het du- en triatlon geweld van voorbije maanden). Verwachtingen had ik niet, maar het bleek al snel goed te gaan.
Vooral in het peleton rijden was weer even wennen, maar na een tweetal ronden zat ik lekker op m'n gemak mee te duwen.
In de voorlaatste ronde met enkele mederenners proberen te vluchten, maar dat heeft niet lang mogen duren. Ingelopen door het peleton, en daarin gewoon geeindigd. De spurt heb ik niet meegedaan omdat je er meer mee verliest dan je er kan winnen... Hoewel ik vrij goed gepositioneerd zat in de laatste rechte lijn... Maar zeker tevreden!

Daarnet ook nieuwe wieltjes gearriveerd:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2v8s8ys.jpg
Had ze niet zo snel verwacht, dus morgen tubes, lijm en valve extenders gaan halen. Ben benieuwd!
(Planet X 50mm vooraan, 82mm achter, 1643gr totaal, vooral met oog op tijdrit/duatlonwedstrijden)
havana schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:40:

Ben zelf net terug van 3 weken vakantie in Canada. Ik had geen fietskleding meegenomen maar het bloed kroop waar het niet gaan kon :P In Jasper National Park heb ik een Trek gehuurd en ben er een dagje op uitgetrokken. Fietsshirtje gekocht en mezelf verder gered met hardloopkleding en toeclips. Prachtige rit gemaakt van dik 85 km met naar schatting 2000 hm. Toen ik nog geen 10 minuten aan het klimmen was meteen 3 beren gezien :D Echt een hele vette ervaring!
Foto's worden zeker geapprecieerd! :)
Wil ik ook nog eens heen! Lijkt me prachtig... Het landschap, en dan de beren :)

[ Voor 25% gewijzigd door .joeri. op 12-08-2011 19:21 ]

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:30
TwoR schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:00:
maar het is niet zo dat dat beter is voor je banden ofzo? Heb wel eens zoiets gelezen.. Goed we gaan van 't weekend maar eens knutselen.

Zojuist overigens m'n eerste kilometertjes gemaakt. Inderdaad ..tjes, de 100+km ritten ga ik voorlopig nog niet trekken :)

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Wat ik me afvroeg, hoe plannen jullie een route die je nog niet eerder gefietst hebt?

Ik zet het eerst uit op googlemaps en maak dan op een A4-tje een route beschrijving, verder loop ik de route een keer door met streetview zodat ik sommige plekken herken als ik erlangs kom. Dit kost al met al best wel veel tijd vandaar mijn zoektocht naar een betere/snellere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik schrijf de dorpen/steden die ik moet passeren onder elkaar op een dunne strook papier, en dat plak ik op m'n bovenbuis. Als ik nog plek over had, dan kwam er nog extra info bij (#km, helling, ...)

Maar een fiets gps doet dat toch nog iets beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

.joeri. schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:00:
Ik schrijf de dorpen/steden die ik moet passeren onder elkaar op een dunne strook papier, en dat plak ik op m'n bovenbuis. Als ik nog plek over had, dan kwam er nog extra info bij (#km, helling, ...)

Maar een fiets gps doet dat toch nog iets beter :)
Ik heb nu een Garmin Edge 500, dus geen navigatie onderweg. De plaatsen die ik passeer kan ik altijd wel onthouden.
Verder maak ik wel een uitgebreide route beschrijving. Dan kom ik er eigenlijk altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
TwoR schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:17:
[...]

Ik heb nu een Garmin Edge 500, dus geen navigatie onderweg. De plaatsen die ik passeer kan ik altijd wel onthouden.
Verder maak ik wel een uitgebreide route beschrijving. Dan kom ik er eigenlijk altijd wel.
Navigeren zoals bij TomTom kan idd niet met de 500, maar je kunt met de 500 probleemloos een track nafietsen die je vooraf hebt uitgetekend, al heb je geen kaartmateriaal beschikbaar. Kwestie van kruimelspoor volgen; werkt prima.

Ik gebruik overigens zelf een 800 voor navigatie en die bevalt uitstekend. Daarvoor maakte ik briefjes die ik op mijn stuurpen of bovenbuis plakte.

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 12-08-2011 20:20 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

doe je dat met Training center? Dat is mij echt nog nooit gelukt, wel om een reeds gereden route weer in te laden. Het tekenen met training center krijg ik echt niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

.joeri. schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:18:
...
Daarnet ook nieuwe wieltjes gearriveerd:
[afbeelding]
Had ze niet zo snel verwacht, dus morgen tubes, lijm en valve extenders gaan halen. Ben benieuwd!
(Planet X 50mm vooraan, 82mm achter, 1643gr totaal, vooral met oog op tijdrit/duatlonwedstrijden)
Ben erg benieuwd naar je ervaringen, want ze zijn erg goedkoop en ook zeker mooi!
Wat zijn overigens voor/nadelen van tubeless t.o.v. clinchers bij carbon? Ik heb in een review gelezen dat de meeste oververhitting/fading problemen voorkomen bij clinchers. Maar heeft tubeless verder nog nadelen (behalve duurder bij lekrijden)?

Havana, uit nieuwsgierigheid: waarom reed je de Marmotte met een alu voorwiel (als ik het goed zag) ?

[ Voor 6% gewijzigd door TheLemon op 12-08-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Zo heel veel carbon clincher velgen zijn er niet, tenzij je naar carbon wielen gaat met een alu velgrandje. bv Mavic Cosmic Carbone SL was de tweede keuze... Maar die komt wat duurder uit.
Tubes rollen wat beter, de velgen zijn lichter (tuben zelf zijn wel zwaarder), iets lekbestendiger (afhankelijk van welk merk/type), tuben zijn misschien wat moeilijker te vervangen dan gewone bandjes? Maar dat zal ik in het weekend weten vertellen...
Voor de rest zal ik m'n ervaringen zeker posten.
Ik heb ze overigens rechtstreeks uit de UK gekocht, zo heb ik toch een dikke €50 kunnen uitsparen. En er zaten zelfs al carbon remmen bij :) kost toch ook al snel €30.

Carbon velgen remmen iets minder goed, en om vooraan een lage velg te hebben (zijwind) gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

TheLemon schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:25:
[...]

Wat zijn overigens voor/nadelen van tubeless t.o.v. clinchers bij carbon? Ik heb in een review gelezen dat de meeste oververhitting/fading problemen voorkomen bij clinchers. Maar heeft tubeless verder nog nadelen (behalve duurder bij lekrijden)?
Hij heeft het niet over tubeless.... >:)
Ter info:
Clincher= draad- of vouwband, met binnenband te gebruiken.
Tubeless band = speciaal voor luchtdichte velgen , zonder binnenband, zoals een autoband.
Tube= buitenband omsluit binnenband geheel, wordt op velg geplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
"Tubes rollen beter" is een gevaarlijke uitspraak. Qua rolweerstand zijn draadbandjes al enige jaren beter dan tubes. Tubes rijden wellicht iets beter, maar alleen als je dure tubes neemt zoals Veloflex Carbon. Lekbestendiger is gewoon onzin, een tube is net zo lekbestendig als de draad equivalent. Wel is het zo dat je een tube vaak weg kunt gooien zodra je lek rijdt. Repareren kan lang niet altijd en is een lastig klusje. Komt nog eens bij dat een tube leggen gewoon een lastig en tijdrovend klusje is.

Tubes zijn IMHO gewoon onhandig en daarom heb ik zelf gekozen voor draadwielen. De reden dat ik LM met een laag voorwiel reed was met name zijwind, dat heeft dus niks met tubes of warmteontwikkeling te maken.

@ TwoR

Gewoon, een route tekenen met bijv. Bikeroutetoaster.com of GPsies.com, versturen naar je Garmin als TCX en deze kun je dan gewoon inladen op je 500 onder "courses". Trainingscenter is voor het bijhouden van trainingsdata.

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 13-08-2011 09:15 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik weet het verschil tussen tubes en tubeless, maar meen ergens gelezen te hebben dat tubes tegenwoordig niet meer gebruikt worden en dat het allemaal tubeless is nu. Maar misschien is dat alleen bij MTB zo? Mijn vorige racefiets (jaren 70 of 80 ding) had ook tubes.

Ik weet ook van verhalen van vroeger (mijn pa is van de generatie Flits Flits) dat het gevaar van tubes juist kon zijn dat de lijm losliet bij langdurig remmen in afdalingen en dat daarom clinchers weer veiliger zouden zijn.
Al met al lijken clinchers mij dan ook veel praktischer, alleen iets minder keus in carbon wielen heb ik al gezien.

Hoe zijn de Shimano C50 wielen trouwens kwalitatief? Ze zien er mooi uit en zijn relatief betaalbaar.

Iets anders: mijn stuur heeft de laatste tijd steeds meer het probleem dat hij 'lockt' in de centerpositie. Ik het zaakje even opengemaakt en er blijken flinke putten te zitten in allebei de lagerschalen onderin. Ik heb een ouderwetse voorvork, dus geen ahead. Zijn die lagercups makkelijk te vervangen? Die in de balhoofdbuis lijkt wel verwijderbaar te zijn, maar die op de vork zit volgens mij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
C50 van Shimano zijn uitstekende wielen. Shimano maakt tegenwoordig heel aardig wielen, behalve de allergoedkoopste (RS-10 en RS-20); dat is echt troep.

[ Voor 58% gewijzigd door havana op 13-08-2011 13:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Rondje van vanmorgen
http://connect.garmin.com/activity/106090481

Ik moet toch wat vaker oefenen met bergop fietsen want dat was nog best lastig.
134.6 KM gereden met daarin 501 hoogtemeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Tubeless wordt inderdaad 'vaak' in de MTB wereld toegepast.

Ik heb op mijn Planet X'jes net de tubes erop gelegd, en al die verhalen dat het onhandig is kan ik enkel maar ontkrachten. Ik had tot vandaag geen enkele ervaring met tubes, maar als je het goed doet is het echt niet moeilijk.
En ze rollen wel degelijk beter (het is moeilijk te vergelijken aangezien je dan met dezelfde velg eens met tubes en met draadbandjes moet gereden hebben...)
Vooral de hoge druk (vertaald zich in snelheid op rechte stukken), en de goeie grip (ook in regenweer) waren opvallend positief na een eerste ritje.
Het lekrijden, daar ga ik me nog niet over uitspreken.

@TwoR
Netjes! :)
veel regen gehad onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
havana schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:41:
C50 van Shimano zijn uitstekende wielen. Shimano maakt tegenwoordig heel aardig wielen, behalve de allergoedkoopste (RS-10 en RS-20); dat is echt troep.
Wat is er zo slecht aan die wielen en wat zou ik merken als ik ze vervang? Toen ik mijn fiets kocht had ik mij niet echt verdiept in wielen en ik heb dus een setje Shimano RS-10. Wat zou een aardig niet al te duur setje wielen zijn om mijn Shimano RS10 setje mee te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheLemon schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:35:
Ik weet het verschil tussen tubes en tubeless,

Kennelijk niet....

Al met al lijken clinchers mij dan ook veel praktischer, alleen iets minder keus in carbon wielen heb ik al gezien.

Absoluut waar, ik heb in 1990 al mijn wielen omgebouwd voor draadbanden

Iets anders: mijn stuur heeft de laatste tijd steeds meer het probleem dat hij 'lockt' in de centerpositie. Ik het zaakje even opengemaakt en er blijken flinke putten te zitten in allebei de lagerschalen onderin. Ik heb een ouderwetse voorvork, dus geen ahead. Zijn die lagercups makkelijk te vervangen? Die in de balhoofdbuis lijkt wel verwijderbaar te zijn, maar die op de vork zit volgens mij niet?
Alle delen van het balhoofd zijn te vervangen, dus ook de vorkconus.
Om en om eraf tikken met een schroevedraaier.....

Heb je een 1" balhoofd?
Tip: http://www.mammoet.nl/sto...132_216/products_id/13294

Spotprijsje voor een topklasse balhoofdstel

Edit: ik zie nu dat het er 1 met draad moet zijn, sorry

Ook een hele goede en maar 20€:
http://www.classical-bicy...headsetspics/SDC14294.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 13-08-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Jarod schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:03:
[...]

Wat is er zo slecht aan die wielen en wat zou ik merken als ik ze vervang? Toen ik mijn fiets kocht had ik mij niet echt verdiept in wielen en ik heb dus een setje Shimano RS-10. Wat zou een aardig niet al te duur setje wielen zijn om mijn Shimano RS10 setje mee te vervangen?
Geen duurzame naven, geen stijve wielen, niet geschikt voor een hoog gewicht (spaakbreuk). Had deze wielen op m'n huurfiets op Gran Canaria, spaakbreuk gehad en ik ken meer mensen die er problemen mee hebben. Maar als ze voor jou goed werken, zou ik ze vooral niet vervangen.

@ joeri.

Pomp jij je tubes harder op dan bandjes? Zo ja, waarom?

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 13-08-2011 17:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Tubes pomp ik zeker harder op. Vooraan staat hij op 9.5bar, achter op 9.75. De tubes kunnen tot 12bar verdragen, maar dat lijkt me een beetje té veel van het goeie.
Gewone bandjes rijd ik meestal op 7.5-8bar.

Hogere druk zorgt voor kleinere rolweerstand, dat lijkt me de voornaamste reden. Persoonlijk rijd ik ook liever iets harder (in de zin van druk/bar, niet snelheid) omdat je dan precies beter voelt wat de fiets doet en je net iets meer controle hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat klopt niet. De rolweerstand neemt (ook bij tubes) alleen maar toe boven 8 bar.

Profs rijden ook 7-8 bar en echt niet hoger. Meer is echt niet nodig en alleen maar onnodig oncomfortabel. Meer wordt alleen in tijdritten gebruikt maar dan gebruikt men smallere tubes.

Voor grip in de regen moet je trouwens je bandendruk verlagen, niet verhogen.

En nogmaals, als je voor zo weinig mogelijk rolweerstand gaat dan moet je juist draadbandjes nemen.

Het feit dat je 3 lijmlagen moet aanbrengen steeds tussendoor een nacht moet laten drogen noem ik overigens wel degelijk onhandig, maar goed. Je hebt gelijk dat tubes leggen an sich niet veel voorstelt, al is perfect centreren nog best een kunst en zijn sommige combinaties knap lastig. Probeer maar eens een Conti tube van een Lightweight af te trekken.

[ Voor 96% gewijzigd door havana op 13-08-2011 18:35 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:42
.joeri. schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:06:
Hogere druk zorgt voor kleinere rolweerstand, dat lijkt me de voornaamste reden. Persoonlijk rijd ik ook liever iets harder (in de zin van druk/bar, niet snelheid) omdat je dan precies beter voelt wat de fiets doet en je net iets meer controle hebt.
Minder rolweerstand klopt niet en meer controle als je stuiterend op de fiets zit? Wat voel je dan precies beter wat de fiets doet? Demping zorgt juist voor meer controle omdat er beter contact en dus grip blijft tussen de wielen en de ondergrond. Anders kon je net zo goed op houten wielen rijden ipv rubber en lucht.

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 13-08-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hardgepompte banden zijn inderdaad niet echt iets waar ik voor zou kiezn.

Om nog eens terug te komen op mijn bandenkeuzevraag van eerder (ik moet de knoop maar eens doorhakken, anders komt er niets meer van fietsen :F )

Kent iemand de Schwalbe Ultremo ZX? Anders wordt het denk ik toch maar gewoon weer de Conti GP4000s

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 13-08-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Er is voor alsnog gewoon geen betere all-round band dan de GP4000s.

Ultremo's slijten veel sneller en als ik de berichten op internet moet geloven is dat voor de ZX weer niet anders.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 10:49
Ik hink een beetje op twee benen op dit moment: twee jaar terug heb ik voor 600 euro een budget SCR-3 gekocht en afgelopen winter heb ik de groepset Sora / Tiagra vervangen door 105 met Ultegra cassette. Alleen de remmen zijn nog Sora, die van 105 pasten niet op dit frame. Het was een ingreep door de LBS van zo'n 400 euro. Nu heb ik dit jaar veel gefietst en ik wil mezelf wel belonen met wat beter materiaal. Ik zou andere wielen kunnen kopen, want de huidige Alex Rims DA22 hebben áltijd enige slag in zich. Ook als ze net gericht zijn. De prijs van nieuwe wielen moet wel in verhouding staan tot de rest van de fiets. De fiets verkopen en een geheel nieuwe, betere fiets aanschaffen is ook een optie.

Voor nieuwe wielen zou ik rond 150-200 euro willen uitgeven, nieuwe fiets in totaal 1200 euro. Voordeel van een nieuwe fiets is algeheel betere onderdelen dan van de standaard SCR-3 (inclusief betere remmen), voordeel van enkel nieuwe wielen kopen is dat het me aardig wat geld bespaart. Ik vraag me nog altijd af welk positieve rijeigenschap ik ervaar op een fiets van 1200 tegenover m'n SCR-3. Wat ik niet ken, mis ik ook niet, right ;) Qua prijs kom ik dan uit bij de Bulls Harrier of Desert Falcon of een Giant TCR Limited uit 2010.

Hierboven las ik dat de Shimano RS10 en RS20 wielen crap zijn, maar die C50 wielen zijn echt boven mijn budget (en zijn duurder dan de fiets in zijn geheel oorspronkelijk was...). Mavic Aksium, FSA RD-60 Ik ben dus behoorlijk in dubio: nieuwe wielen, nieuwe fiets, of nog doorsparen voor een groter budget voor een nieuwe fiets.

[ Voor 3% gewijzigd door SePtiCTaNk op 13-08-2011 18:52 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
havana schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:47:
[...]

Geen duurzame naven, geen stijve wielen, niet geschikt voor een hoog gewicht (spaakbreuk). Had deze wielen op m'n huurfiets op Gran Canaria, spaakbreuk gehad en ik ken meer mensen die er problemen mee hebben. Maar als ze voor jou goed werken, zou ik ze vooral niet vervangen.
Moet zeggen dat ik er nog niet veel problemen mee heb ondervonden, maar fiets dan ook niet al te veel en ook vooral op het vlakke. Echt hoog gewicht heb ik niet (78 kilo, dus dat gaat wel goed). Nu ik echter begin oktober nog weer de bergen in ga vroeg ik mij af of ik het klimmen voor mijzelf nog makkelijker maak met wat stijvere wielen. Ik ben niet echt een berggeit, dus alle hulp is welkom (en ja ik weet dat meer trainen waarschijnlijk het meest effectief is, maar trainen in de bergen komt het niet echt van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Dit:
havana schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:11:
Dat klopt niet. De rolweerstand neemt (ook bij tubes) alleen maar toe boven 8 bar.
en dit:
En nogmaals, als je voor zo weinig mogelijk rolweerstand gaat dan moet je juist draadbandjes nemen.
Mag je altijd eens verduidelijken.
Bv bij het eerste: druk verhoogt -> indrukking verkleint ->oppervlakte tussen band en grond verkleint -> kleinere rolweerstand klopt niet dan?
Profs rijden ook 7-8 bar en echt niet hoger. Meer is echt niet nodig en alleen maar onnodig oncomfortabel. Meer wordt alleen in tijdritten gebruikt maar dan gebruikt men smallere tubes.
En zoals ik al zei:
.joeri. schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:18:
vooral met oog op tijdrit/duatlonwedstrijden
lijkt me dat dus prima van toepassing :)
Het Fantoom schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:21:
[...]

Minder rolweerstand klopt niet en meer controle als je stuiterend op de fiets zit? Wat voel je dan precies beter wat de fiets doet? Demping zorgt juist voor meer controle omdat er beter contact en dus grip blijft tussen de wielen en de ondergrond. Anders kon je net zo goed op houten wielen rijden ipv rubber en lucht.
Elk steentje/putje/... waar je over/in/... rijdt voel je zeer nauwkeurig, en dan kan je bijsturen waar nodig. Geen idee of het daadwerkelijk zo is, maar ik voel het zo aan en rijd dus bijgevolg liever op hogere drukken...
Maar een uitleg is altijd welkom!

Edit:
Over de goedkope Shimano wielen ben ik eigenlijk ook zeer tevreden. Ik heb op een nog goedkopere serie gereden dan de RS10/20 (de WHR500). Twee/drie jaar heb ik er op gereden, wedstrijden, triatlon, duatlon, marmotte, koersen, trainingen, in alle soorten weer, en ze rijden nog steeds prima. Qua stijfheid en gewicht zijn het geen toppers, maar voor €99 ben ik er tevreden van.

[ Voor 10% gewijzigd door .joeri. op 13-08-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ joeri

Probleem is dat de rolweerstand op een bepaald moment niet meer afneemt (curve wordt nagenoeg vlak), terwijl het grip wél behoorlijk afneemt (door het kleinere contactoppervlak) en daardoor ben je uiteindelijk waarschijnlijk zelfs langzamer met 10 bar dan met 8 bar, met name in de bochten verlies je dan tijd. Bovendien stuiter je over de weg, maar dat is een ander verhaal.

Interessant leesvoer over deze materie.

Dan het tweede punt: uit tests blijkt gewoon dat draadbandjes het al enige jaren winnen van de tubes. Lees maar eens wat tests door uit Tour of van Rouesartinales (of hoe die site ook heet :P ). Dat is op zich ook logisch, want in draadbandjes zit veel meer ontwikkeling dan in tubes. Door het stuiteren heb je overigens het gevoel dat je sneller bent, maar schijnt bedriegt dus in dit geval.

M.b.t. triatlon / duatlon, gebruik je dan ook smalle tijdrittubes?

@ Jarod

Als je er nu geen problemen mee hebt dan zou ik het lekker zo laten. Natuurlijk sturen stijvere wielen beter in de afdaling, maar wat niet weet wat niet deert. In Canada had ik instap Bontrager wielen onder mijn huurfiets, en dat daalde nu niet echt heel fijn, maar goed ik ben heel beneden gekomen zonder schade, dus ach...

[ Voor 69% gewijzigd door havana op 14-08-2011 16:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
havana schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:22:
@ Jarod

Als je er nu geen problemen mee hebt dan zou ik het lekker zo laten. Natuurlijk sturen stijvere wielen beter in de afdaling, maar wat niet weet wat niet deert. In Canada had ik instap Bontrager wielen onder mijn huurfiets, en dat daalde nu niet echt heel fijn, maar goed ik ben heel beneden gekomen zonder schade, dus ach...
Klinkt als een goed advies, thanks!. Wellicht maar eens kijken of ik een beter setje wielen kan lenen om zelf te kunnen voelen of mij dat een beter en stabieler gevoel geeft bij het afdalen. Zo niet dan rij ik eerst dit setje maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

.joeri. schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:22:

@TwoR
Netjes! :)
veel regen gehad onderweg?
alleen een beetje motregen zo nu en dan dus dat was wel lekker.
De wegen waren wel overal nat. Beetje vervelend want het was zo nu en dan verradelijk glad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Hoe worden nieuwe wielen eigenlijk aangeleverd, als een pakketje met twee velgen, twee losse naven en een zwik spaken?
Ik kom er niet helemaal uit wat betreft de wielen: passen doorgaans zo'n beetje alle wielen onder alle racefietsen? De LBS kon afgelopen winter de 105 remmen niet monteren op het frame van mijn SCR-3 vanwege de afmetingen. Dadelijk schaf ik wielen aan en passen ze niet of komen de remblokken op de band of onder de velg uit. Compatible met Shimano 10-speed cassettes zijn ze allemaal wel, maar zijn er nog andere specs waar je op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De velgmaat is genormeerd, als een standaardracewiel niet in je frame past, dan ligt het aan het frame en nooit aan het wiel.
Verder worden wielen natuurlijk niet als bouwpakket geleverd, dat zou voor 98 van de 100 gebruikers een te zware opgave zijn om daar iets bruikbaars van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Dank je. Aangezien ik één van die 98 ben, maakt het de keuze voor nieuwe wielen wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Anoniem: 89521 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:57:
[...]

Alle delen van het balhoofd zijn te vervangen, dus ook de vorkconus.
Om en om eraf tikken met een schroevedraaier.....

Heb je een 1" balhoofd?
Tip: http://www.mammoet.nl/sto...132_216/products_id/13294

Spotprijsje voor een topklasse balhoofdstel

Edit: ik zie nu dat het er 1 met draad moet zijn, sorry

Ook een hele goede en maar 20€:
http://www.classical-bicy...headsetspics/SDC14294.JPG
1", is dat de diameter van de voorvork? Dat is inderdaad exact 1" bij mij. Bij die tweede set die je noemt staat dat het needle bearings zijn, maar momenteel heb ik kogel-cassettes. Maakt dat nog uit? Anders neem ik wel ff contact op met die Frank van classical-bicycles.com.
De schalen die in de balhoofdbuis geperst zijn kan ik er ook met een lange schroevendraaier om-en-om uittikken?

offtopic:
Ik weet dat tubeless alleen buitenbanden zijn die in tubeless velgen klemmen en dat tubes buitenbanden met ingenaaide binnenbanden zijn. Ik was alleen in de veronderstelling dat tubes iets van vroeger was en dat tegenwoordig als alternatief tubeless gebruikt wordt, maar dat geldt blijkbaar alleen voor MTB. Ik heb nota bene zelf een tijdje met tubes gereden die ik overigens met zelfklevende tape monteerde, dat was vrij simpel als je het nat maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Met zelfklevende tape gaat de rolweerstand helemaal de hoogte in.

Anyway, tubes zie je zelden nog in het wild. Eigenlijk alleen een enkele wedstrijdrenner die er nog mee rijdt. Het is gewoon onhandig en duur en heeft weinig tot geen meerwaarde.

Tubeless is enige jaren geleden op de markt gekomen voor racefietsen maar voor alsnog willen weinig banden- en wielenfabrikanten er iets van maken. Desondanks zijn bepaalde Campa wielen tegenwoordig allemaal beschikbaar zijn in 2-way fit. Ik meen dat alleen Hutchinson buitenbanden maakt.

Het is wel een interessant systeem, ik zou het graag eens uittesten. Ik kwam een kerel tegen op de Col de l'Izoard en die vond het uitstekend rijden; zelfs beter dan tubes. Je kunt met een bar minder af in je banden en dat voel je natuurlijk wel.

[ Voor 69% gewijzigd door havana op 14-08-2011 15:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheLemon schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:49:
[...]

1", is dat de diameter van de voorvork? Dat is inderdaad exact 1" bij mij. Bij die tweede set die je noemt staat dat het needle bearings zijn, maar momenteel heb ik kogel-cassettes. Maakt dat nog uit? Anders neem ik wel ff contact op met die Frank van classical-bicycles.com.
De schalen die in de balhoofdbuis geperst zijn kan ik er ook met een lange schroevendraaier om-en-om uittikken?
Balhoofdstellen met naaldlagers zijn de beste...., in ieder geval qua levensduur, dat YST setje is het beste wat je voor 20€ kan kopen
Als je echt kogelcassettes (machinelagers) hebt en niet alleen kogelringen , dan kan je die simpel uitwisselen zonder verder demontagewerk.
Ik vermoed echter dat je kogelringen bedoelt.
De cups kan je er voorzichtig uittikken met een lange schroevedraaier.
Inpersen nieuwe: lang draadeind met blokken hardhout met gaten en daarop moeren+ringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik had voor mezelf even de vergelijking gemaakt, de keuze moest gemaakt worden tussen cosmics of Planet x.

Cosmic Carbone SL: (1740gr, 52mm hoog, 16 spaken voor en 20 achter)
€699
€60 2 x Michelin Pro³ Race
€5 verzendkosten
€6 twee binnenbandjes
Totaal: €770

Planet X: (1643gr, vooraan 16 spaken, 50mm hoog, achteraan 24 spaken en 82mm hoog)
£400
€100 2 x tubes
£15 verzendkosten
£9 valve extenders
€40 carbon remmen
€15 lijm
Totaal: €645

In de doos van Planet X zaten al twee paar carbon remmen bij, dus heb ik iets meer uitgegeven aan tuben.

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/24bsqw6.png

Vrijdag eerste test in de duatlon van Halle. Ik ben er klaar voor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Carbon remmen? Bedoel je remblokken voor carbon velgen?

Wielen zijn er fraai uit, ik zou zelf alleen direct de decals eraf trekken.

[ Voor 41% gewijzigd door havana op 14-08-2011 16:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ja, uiteraard, remblokjes voor carbonvelgen :)

Enkele kleine stickers zijn op de foto nog niet verwijderd. Maar de grote zijn zelfs niet verwijderbaar, er is een lak over aangebracht. Maar je kan ze ook kopen zonder enige bestickering, maar dat is me iets te sober.
Jouw Reynolds vond ik met stickers ook net iets mooier dan zonder :)

[ Voor 11% gewijzigd door .joeri. op 14-08-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

.joeri. schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:46:

In de doos van Planet X zaten al twee paar carbon remmen bij, dus heb ik iets meer uitgegeven aan tuben.

Het resultaat:
[afbeelding]

Vrijdag eerste test in de duatlon van Halle. Ik ben er klaar voor.. :)
Jaloers :) Dikke fiets zo! Niceheid :)
Verder heb ik er echt bijzonder weinig over te vertellen, ik kom net kijken :P
Mijlpaal: vandaag de 1000e km op mijn fiets weggefietst!!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Het was vandaag toch nog ff lekker weer om een stuk te gaan fietsen :D ik was al bang dat het de hele dag zou regenen, maar het fietsen ging heerlijk. Ik ben de laatste tijd bezig om mn cadans snelheid wat omhoog te brengen, dus vandaag wat hoger in de toeren gereden. Uiteindelijk zat in gemiddeld nog op 76, het sluipt er toch in op lange rechte stukken.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 20:30
Deze week de Marmotte gereden. Fantastisch.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:42
Widow schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:06:
Ik ben de laatste tijd bezig om mn cadans snelheid wat omhoog te brengen, dus vandaag wat hoger in de toeren gereden. Uiteindelijk zat in gemiddeld nog op 76, het sluipt er toch in op lange rechte stukken.
Dan ben je echt zwaar aan het stoempen geweest, boven de 100 kun je pas echt souplesse noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het Fantoom schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:35:
[...]

Dan ben je echt zwaar aan het stoempen geweest, boven de 100 kun je pas echt souplesse noemen.
Dat ligt eraan hoe je gem meet, er zijn namelijk ook stukken dat je niet trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Om de een of andere reden voelt het gewoon niet natuurlijk aan. Vroegah toen ik veel spinning deed was 115 mn standaard tempo, maar op een echte fiets wil het gewoon niet zo :? ik merkte dat ik vanmiddag bij 95rpm echt omhoog wil schakelen, nog sneller en het word een ongecontroleerd zooitje waarbij alles heen en weer schud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Terug wat aan spinning doen, of op de rollen rijden?
Dat helpt je cadans wel omhoog.

Maar als het niet natuurlijk of verkeerd aanvoelt, dan moet je dat ook niet forceren...
Kijk maar naar sommige profs.

[ Voor 4% gewijzigd door .joeri. op 14-08-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:22
Atlas schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:26:
[...]
Mijlpaal: vandaag de 1000e km op mijn fiets weggefietst!!
Gefeliciteerd!Lekker gevoel he? Heb vandaag op de Utrechtse heuvelrug mijn 1000e km weggetrapt op een racefiets de afgelopen 10 jaar. Klimmen is nog niet mijn ding maar lekker trappen lukt best aardig.

Heb alleen het probleem dat mijn zadel na elke 2 ritten aardig gezakt is. Nu heb ik op een oude fiets al eens de bout kapotgedraaid, wil dat nu voorkomen. Iemand tips?

[ Voor 18% gewijzigd door Taigu op 14-08-2011 22:40 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
writser schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:31:
Deze week de Marmotte gereden. Fantastisch.
Sterk!
Met een groepje, of alleen?
Hopelijk had je niet te slecht weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Anoniem: 89521 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:34:
[...]

Balhoofdstellen met naaldlagers zijn de beste...., in ieder geval qua levensduur, dat YST setje is het beste wat je voor 20€ kan kopen
Als je echt kogelcassettes (machinelagers) hebt en niet alleen kogelringen , dan kan je die simpel uitwisselen zonder verder demontagewerk.
Ik vermoed echter dat je kogelringen bedoelt.
De cups kan je er voorzichtig uittikken met een lange schroevedraaier.
Inpersen nieuwe: lang draadeind met blokken hardhout met gaten en daarop moeren+ringen.
Ok dat zijn handige tips. Ik ga dat setje direct bestellen. Ik heb de oude cups er al uit. Ik had inderdaad ringen waarin je de kogels voor 3/4 ziet zitten, dus geen dichte cassettes. Als ik toch het complete balhoofdstel bestel, vervang ik alles en past het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
MrAngry schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:46:
[...]

Dat ligt eraan hoe je gem meet, er zijn namelijk ook stukken dat je niet trapt.
Vrijdag heb ik dit getest, want ik was benieuwd wat het effect zou zijn van niet trappen. Op een route van 36km over de Nijmeegse stuwwal waren de laatste kilometers downhill. Niet getrapt voor kilometers, op een enkele trap na dan, maar het gemiddelde bleef 83 omwentelingen. Dat niet trappen bij zou dragen aan een lager trapgemiddelde geloof ik dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Taigu schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:37:

Heb alleen het probleem dat mijn zadel na elke 2 ritten aardig gezakt is. Nu heb ik op een oude fiets al eens de bout kapotgedraaid, wil dat nu voorkomen. Iemand tips?
Montagepasta erop en dan weer monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SePtiCTaNk schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:45:
Niet getrapt voor kilometers, op een enkele trap na dan, maar het gemiddelde bleef 83 omwentelingen. Dat niet trappen bij zou dragen aan een lager trapgemiddelde geloof ik dus niet zo.
In principe leidt freewheelen tot een lager gemiddelde, maar als het tellertje dat niet meetelt natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bij de Garmin bijvoorbeeld is dat een setting. Wel of niet meetellen, standaard telt het niet. Maar wel je benen echt stil houden. Niet bijvoorbeeld 5-10 rpm mee trappen, want dan keldert het gemiddelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
^^ helemaal stil houden ja ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SePtiCTaNk op 15-08-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
SePtiCTaNk schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:45:
[...]

Dat niet trappen bij zou dragen aan een lager trapgemiddelde geloof ik dus niet zo.
Alleen dat kan je niet concluderen op basis van deze test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Thanks, Griffin! :)
Ik stuur je zo eventueel wat info door over zitpositie.

[ Voor 158% gewijzigd door .joeri. op 15-08-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Schaamteloze crosspost :X

Vorige week tijdens mijn vakantie in Canada een bijzonder trainingsritje gemaakt. Ik had me eigenlijk voorgenomen om niet te gaan fietsen tijdens deze 3 weken, maar toen ik Jasper National Park een prachtige beklimming spotte kroop het bloed toch waar het niet gaan kon ;) Op zoek gegaan naar een fietswinkel en met enige moeite een redelijke Trek met Tiagra kunnen huren. Ik had natuurlijk geen fietskleding bij me dus dat werd improviseren. Helm zat erbij, toeclips laten monteren en een fietsshirtje gekocht. Hardloopbroekje aan, Garmin Forerunner van vrouwlief gemonteerd, 2 flesjes Gatorade deden dienst als bidonnen en ik was er klaar voor.

De eerste beklimming was de Mount Edith Cavell. Hij is ongeveer 14 km lang, heeft prachtig asfalt en komt uit bij een gletsjer en -meer. De klim bevat ongeveer 700 hm en is dus niet zo gek steil. Aan het einde kom je uit bij de gletsjer en het bijbehorende meer. Fotootje van Google:

Afbeeldingslocatie: http://www.terragalleria.com/images/canada/caab33792.jpeg

Nog geen 2 km in de beklimming zie ik iets rechts in de berm; ja hoor een 3-tal beren. Een moeder met 2 jongen. Ik begin meteen te roepen want je moet geluid maken. Ondertussen zoek ik naar mijn Blackberry om een foto te maken maar helaas komt er een truck voorbij rijden en vluchten de beren de boom in :( Wel een unieke ervaring! In totaal zou ik 6 beren zien tijdens mijn vakantie.

Fotootje van een andere beer die we tijdens de vakantie spotten

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/15qszvc.jpg

De tweede klim van de dag is de klim naar het skidorp Marmot Basin (+/- 10 km klimmen). Het skigebied is uiteraard gesloten dus ik hoop wel op wat verkeer naar boven ivm. de beren. Gelukkig komt er af en toe een auto voorbij. Deze klim is een stuk lastiger dan de vorige met stukken tegen de 10%. Er zitten echter ook makkelijkere stukken in. Na een uur of wat bereik ik de top.

Uitzicht

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/35jgr2u.jpg

Skigebied, niet groot (4 liften ofzo)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/343geut.jpg

Daarna omlaag en omdat 't zo lekker gaat besluit ik ook het klimmetje (6 km) naar de Gondola van Jasper nog te doen. Dit klimmetje heb ik al eerder gedaan met de wagen en toen zag 't er niet zo lastig uit. Schijnt bedriegt, de laatste 4 km zijn vreselijk steil, ik schat zo'n 11%. Geen pretje met toeclips maar ik kom uiteraard boven.

Als je de gondola naar boven neemt ($26 voor een brakke oude lift :X ) heb je een prachtig uitzicht op het dorp Jasper. Let op de prachtige kleuren van de meren rondom het dorp.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/mw771i.png

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/685w8m.jpg

Al bij al goed voor ca. 83 km met iets meer dan 1700 hm.

Tot slot nog de link naar de Garmin Connect.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
^^ Dat ziet er wel tof uit!

Vandaag een dagje vrij en heerlijk weer om een langere rit te maken. Heb in iets minder dan 3,5 uur 101,5km weggetrapt met een gemiddelde cadans van 94. Ik vond het opvallend dat ik vanaf halverwege tot het eind ongemerkt een steeds hogere trapfrequentie kreeg, op het eind 100+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:52
.joeri. schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:38:
[...]

Sterk!
Met een groepje, of alleen?
Hopelijk had je niet te slecht weer?
Was met een groepje, ik was ook present :). Weer was absoluut niet slecht, of we moeten teveel zon ook onder slecht weer scharen; in de brandende zon de Galibier opgefietst; super warm. We waren iets voor 7 uur 's ochtends vertrokken, en om een uurtje of acht 's avond aangekomen op de top van de Alpe d'huez. Denk dat ik net iets te weinig had gegeten op het laatste stuk, twee dagen daarvoor had ik 1:14 gedaan over die berg, en aan het eind van de Marmotte minsten 1:30 over gedaan volgens mij. Maar een super mooie tocht in ieder geval!

Even een klein beetje sfeerimpressie van de bergen:

Beklimming Gladon

Top Galibier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
En van mooie overzichtsfoto's naar gedetailleerde close-ups! Ik zat ff mn fiets schoon te maken na een ritje van gisteren en zag dat mn achterband er zo uit ziet. Twee jaar oud, ik denk 2000km mee gereden ofzo. Ik weeg rond de 92 kilo dus ik kan me voorstellen dat een achterband het met mij wat zwaarder heeft dan met de gemiddelde wielrenner :+ anyway, is dit nog veilig? Ik rij meestal met 8 tot 8.5 bar achter.

Afbeeldingslocatie: http://floort.home.xs4all.nl/IMAG0602.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Schitterende platen!

En als je dit al leuk vond, doe een keer mee aan de "echte" Marmotte want dat is toch ook een uniek evenement.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-05 15:03
havana schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:33:
Schitterende platen!

En als je dit al leuk vond, doe een keer mee aan de "echte" Marmotte want dat is toch ook een uniek evenement.
Die boys schijnen het rond de 7 a 8 uur te doen; daar zaten we nog wel een uurtje of 3 vanaf :) Wel een machtige tocht, helemaal als je met een waterig opkomend zonnetje de Col du Glandon opfietst en bij het stuwmeer van de eerste foto komt.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Zolang je er tussen de zes en twaalf uren over doet, zal je niet alleen fietsen ;)
Zeker al omdat je met zo'n groot evenement vaak in groepjes kan rijden, en dan ligt het gemiddelde ook al ineens veel hoger.

Maar echt wel prachtplaten :)

@widow:
een bandje dat er twee jaar op ligt mag wel al eens vervangen worden :)
2000km is nog niet echt veel, dus je kan er waarschijnlijk nog wel even mee voort. Maar wanneer het haar er begint uit te komen, dan zou ik ze toch eens vervangen .. :)

[ Voor 77% gewijzigd door .joeri. op 15-08-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
We hebben een week in Bourg d'Oisans gezeten met 6 man (Camping Ferme Noëmi; aanrader als je geen bezwaar tegen kamperen hebt) en alle cols in de buurt beklommen in stralend weer en dat levert dan ook mooie plaatjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Waar zit die Ferme Noëmi ?

Ik ben alleen bekend met La Cascade, Piscine en Le Colporteur.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Op ong 3 tot 4 km buiten Bourg d'Oisans, aan de voet van de Col d'Ornon. Engelse eigenaren en alles is prima geregeld. Is niet superluxe, maar schoon en werkend. En ze hebben een aparte schuur voor je fiets met een cijferslot etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik ben eens aan het rondkijken voor een SRM-power systeem.

Ik zou beginnen met een tweedehandsje vanwege de nogal hoge aankoopprijs (tussen 2000 en 3500€).
Aangezien de PowerMeter Ant+ is, zou ik 'm gebruiken met mijn Edge 500, dus dat spaart ook weer een PowerControl uit.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je zou ook kunnen kijken naar een Powertap. Werkt net zo goed als een SRM, maar is stukken goedkoper. Werkt ook met ANT+ trouwens. Bijkomend voordeel is dat je zelf de batterij kunt vervangen.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 16-08-2011 10:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Die is inderdaad wel heel wat goedkoper. Enige nadeel is dat je dan een extra weelsetje nodig hebt. Dus dat wordt kiezen tussen trainingswielen of wedstrijdwielen (en aero- of klimwielen...)

Een alternatief dat wel weer aan de cranck meet is Quark. Duurder dan Powertap, maar goedkoper dan SRM.

Toch nog wat ervaringen inlezen. Het is nog niet voor de komende maanden, pas tegen volgend seizoen. Dan is er ook een kans dat er een sponsor bijkomt, en de prijs een minder belangrijk puntje vormt. Maar dat zien we nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het patent van SRM is sinds kort verlopen. Er zijn wat klonen op de markt gekomen die aanzienlijk goedkoper zijn (bijv. Power2Max). Daardoor zullen de prijzen van 2de hands SRM's ook wel gaan dalen.

Er zit bovendien een interessant systeem van Garmin aan te komen (genaamd Vector), waarbij de kracht gemeten wordt in de pedalen. Zou gaan om Speedplay pedalen, de prijs wordt $1500 en de release date is september. Look komt met een soortgelijk systeem op de markt in samenwerking met Polar, maar dat gaat $2500 kosten :X

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 16-08-2011 11:35 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ah, dat is interessant. Zeker niet slecht om dan nog enkele maanden af te wachten.

De techniek van Polar die de spanning en snelheid van de ketting meet valt niet zo goed in de smaak heb ik gelezen.
Sommige prijzen zijn echt wel absurd hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat is het oude systeem, dat was idd ruk. Dit is een nieuw systeem, in samenwerking met Look. Dat is overigens geen garantie voor succes, want wat mij betreft maakt Polar de laatste jaren alleen maar troep.

Afbeeldingslocatie: http://www.bicycling.com/sites/default/files/images/Keo_Main.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bicycling.com/sites/default/files/fck_content/Keo_Internal.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door havana op 16-08-2011 12:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:22
Aangezien er zoveel over bergen wordt gepost. Wat is een goede trainingsmethode heuvelop voor beginners? Vlak lukt het goed met de diverse schema's op zitvlees.nl en wielersportinfo.nl, maar heuvelop gaat het nog niet naar wens. Ik begin te snel aan een beklimming, hierdoor verzuur ik. Op zitvlees hebben ze het over een omslagpunt. Is dit nu 80% of 90% van je maximale hartslag? Verder nog tips buiten vaak doen en afvallen?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 10:32
Taigu schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:08:
Aangezien er zoveel over bergen wordt gepost. Wat is een goede trainingsmethode heuvelop voor beginners? Vlak lukt het goed met de diverse schema's op zitvlees.nl en wielersportinfo.nl, maar heuvelop gaat het nog niet naar wens. Ik begin te snel aan een beklimming, hierdoor verzuur ik. Op zitvlees hebben ze het over een omslagpunt. Is dit nu 80% of 90% van je maximale hartslag? Verder nog tips buiten vaak doen en afvallen?
Wat is je cadans bergop? Klinkt alsof je cadans vrij laag ligt en daarom vooral op spierkracht rijdt. Je kan het verzuur-moment uitstellen door een paar keer een berg op te rijden. En dan door te fietsen als je reeds verzuurd bent. Maar ik zou toch vooral rustig de berg op proberen te rijden, cadans hoog houden en letten op de hartslag. Want eigenlijk geef je het antwoord zelf al :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
havana schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:03:
Dat is het oude systeem, dat was idd ruk. Dit is een nieuw systeem, in samenwerking met Look. Dat is overigens geen garantie voor succes, want wat mij betreft maakt Polar de laatste jaren alleen maar troep.

[afbeelding]

[afbeelding]
Je zou mn LBS moeten horen over Polar :X die is er echt niet blij mee. Vooral support en garantie afhandelingen schijnt de laatste jaren echt een ramp te zijn. Check ook het Polar forum, staat alleen maar vol met klachten. Ik heb een CS200, dat schijnt nog wel redelijk OK te zijn, maar wat er daarna is gekomen...

Zometeen ff een nieuw bandje scoren trouwens, zo'n uitgedroogde achterband geeft me niet echt een lekker gevoel. Voor het eerst dit jaar dat ik kosten heb aan mn fiets :)

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.