Gewoon even afstellen met stelschroefje bij derrailleur.
Time RXS first pedalen zijn onderweg.
Time RXS first pedalen zijn onderweg.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 39% gewijzigd door FMS op 23-02-2012 15:05 ]
[ Voor 27% gewijzigd door dinkelover op 23-02-2012 15:30 ]
pepernooot
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik heb in de afgelopen 2 jaar 3 plaatjes versleten, maar ik rijd dan ook in alle omstandigheden en ben er niet bepaald zuinig op. Het kunststof gedeelte kan veel hebben maar is bij mij al eens aan de achterkant afgebroken. Die kunststof pootjes verslijten als eerst maar hebben verder geen invloed op de werking van het systeem. Het hangt gewoon enorm af van hoe je ermee omgaat.dinkelover schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:59:
edit2: omgedraaid, ruimte is een stuk beter, maar nog steeds stuk minder dan wat ik gewend was, maar ik had die SPD-SL plaatjes ook wel zo extreem mogelijk van de crank af altijd. Denk dat het nu wel gaat, wellicht toch nog beschermers halen voor de crank, just in case. Los daarvan, als ik het materiaal van de cleats zo bekijk aan de voorkant, dan lijkt dit gewoon kuntstof, half-doorzichtig en zacht. Daardoor zal de pedaal idd niet slijten (bij SPD-SL zit op dat contactpunt ook metaal, waardoor die nu onbruikbaar is), maar de cleats des te sneller, zou mijn gedachte zijn. Maar ik vertrouw erop dat het niet zo zal zijn, de ervaringen spreken dat immers tegen.
[ Voor 4% gewijzigd door WaSteiL op 23-02-2012 17:04 . Reden: zat er ff 10 jaar naast.. ]
[ Voor 34% gewijzigd door havana op 23-02-2012 17:47 ]
Soms staat het erop vermeld (vb.: 25T), en anders wordt het tellen...NoepZor schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:59:
n00bvraag van de week: Kun je zien welke cassette er gemonteerd is of is het een kwestie van tanden tellen?
De tandbladen vooraan versleten?Griffin schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:50:
Had de volgende vraag een keer gesteld, heeft iemand misschien een idee:
Soms, heel soms (2x), bij het aanzetten voelde het of de ketting versprong van versnelling. Heb niet het idee dat de ketting doordraaid oid want de casette heeft ong 2000km gemaakt. Ik heb dit probleem zaterdag voor het eerst en het is ook de eerste keer dat ik de nieuwe ketting (10spd) erop heb gezet.
Wat zou dit kunnen zijn?
Misschien dat ik vrijdag even langs de FMS ga, misschien is het instellings probleem.
Meestal hoef je alleen de eerste en laatste te tellen (soms staat het er ook op idd), wat er tussenzit is meestal dan standaard volgorde, even zoeken bij een webshop dan weet je welke er zijn. Een ervaren oog kan het ook zien zonder te tellenNoepZor schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:59:
n00bvraag van de week: Kun je zien welke cassette er gemonteerd is of is het een kwestie van tanden tellen?
pepernooot
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik kijk morgen even, ga dan weer ong 75km fietsen (ongeveer zelfde route als vorige week met zelfe hoeveelheid wind (volgens internet)). Merkte dat 75km momenteel echt omslagpunt is vanwege de wind. Als het goed is morgen geen wind en ong 10 gradendinkelover schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:59:
Het gaat ook vanzelf over, de scherpe randje van de ketting slijten vanzelf75km is natuurlijk brand new. Als je recht achter je fiets gaat staan zie je vanzelf of het bovenste derailleurwieltje iets te ver naar links of rechts van het tandje af staat waar de ketting op ligt.
Dit is per persoon anders.Yohost! schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:56:
Watvoor kleding is eigenlijk het meest geschikt voor de komende dagen?
Zo rond de 10 graden dus.
Ondershirt samen met een truitje met lange mouwen of zelfs een jack erbij aan?
[ Voor 5% gewijzigd door wackmaniac op 24-02-2012 13:50 . Reden: linkje erbij ]
Read the code, write the code, be the code!
[ Voor 18% gewijzigd door Kippenijzer op 24-02-2012 15:03 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Kippenijzer op 24-02-2012 15:29 ]
[ Voor 27% gewijzigd door havana op 24-02-2012 15:37 ]
Specialized, Lake, Northwave, schieten mij te binnen. De Sidi Mega waren voor mij nog te smal, maar ik heb dan ook echt platvoeten met een smalle hiel en draag op maat gemaakte steunzolen daarvoor.MrAngry schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:55:
Er slingeren hier over schoenen ook wat wijsheden rond, maar ik ben ze vergeten. Ik heb vrij brede platte poten. Iemand wat merken die daar wel en niet bij passen?
De schoenen en pedalen van mijn tacx fiets zijn echt aan hun eind en ik wil het spd systeem dat ik nu op de racer heb naar de tacx fiets moven en dan op de racer voor een echt race systeem (time of spd-sl) gaan.
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
* StevenK loopt normaal op een mooie brede H-leest, maat 46 en past ook uitstekend in de specialized schoenen.RoadKill21 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 09:47:
[...]
Specialized, Lake, Northwave, schieten mij te binnen. De Sidi Mega waren voor mij nog te smal, maar ik heb dan ook echt platvoeten met een smalle hiel en draag op maat gemaakte steunzolen daarvoor.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
[ Voor 10% gewijzigd door Harmen op 25-02-2012 11:21 ]
Whatever.
De kosten voor de upgrade lijken vooral in de wielen te gaan zitten. Op basis van de prijs besluit je voor een andere fiets te kijken, prima. Maar vervolgens kies je voor een fiets met op zijn minst twijfelachtige wielen... . Zelf geen ervaring mee, maar die wielen van de Scott (Alex Race 28 Aero Profile) lees ik wisselende berichten over, ook duidt het aantal spaken niet echt op extreme stevigeheid. Als je dan voor een nieuwe fiets gaat, ga dan voor een model met betere wielen.wackmaniac schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:37:
Nu brengen jullie me aan het twijfelenDit weekend maar eens goed nadenken.
@Kippenijzer; ze lijken ons zelf beter te vinden
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
[ Voor 62% gewijzigd door SePtiCTaNk op 25-02-2012 15:01 ]
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
[ Voor 5% gewijzigd door Eijkb op 25-02-2012 14:11 ]
.
Ik ken de fiets niet, maar koga is een betrouwbaar merk en het klinkt alsof je solide geadviseerd bent. De prijs lijkt me ook prima. Als je goedkoper wil kom je bij budget merken uit en die voeren vaak geen hekwerken in jouw maat, dus je keuze lijkt ok. Kijk of je nog wat accesoires gratis kan meepakken (zadeltasje, reparatiesetje).Eijkb schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:04:
Al met al, tips of aanmerkingen op bovenstaand verhaal? Kritiek op keuze fiets (rekening houdend met mijn maat / budget)?
[ Voor 11% gewijzigd door MrAngry op 25-02-2012 15:41 ]
.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Whatever.
Volgens mij is de prijs prima en ik vind de fiets erg mooi. Let wel even goed op de wielen die ze meegeven. Als ze bijvoorbeeld de standaard Shimano WRH-500 erop monteren dan zou ik deze direct proberen in te ruilen voor Fulcrums of Mavix CXP33. De Fulcrum's zijn toch in de aanbieding, dus dat moet wel lukken, de Racing 5's en 7's kunnen tot 109kg. Als je daar boven zit, dan gaan voor handgespaakte wielen.Eijkb schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:04:
Al met al, tips of aanmerkingen op bovenstaand verhaal? Kritiek op keuze fiets (rekening houdend met mijn maat / budget)?
[ Voor 13% gewijzigd door Taigu op 26-02-2012 12:47 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
[ Voor 21% gewijzigd door FMS op 26-02-2012 19:02 ]
[ Voor 10% gewijzigd door NoepZor op 26-02-2012 20:21 ]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
LolMrAngry schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:26:
Vrijdag een mooie fail. Ik was bezig met een rit van Amsterdam naar Arnhem, om er bij Weesp achter te komen dat ik geen water bij me had. Heb ik m'n bidons in de bidonhouders van m'n andere fiets geschoven bij de start![]()
Gelukkig kon ik de google maps aanslingeren en in Hilversum een fietsenzaak vlak naast de route vinden, verkopen ze daar geen bidons. Uiteindelijk bij de Giant store in Hilversum centrum beland, mooie winkel om even te rehydrateren.
Zou raar zijn als het andersom zou zijniichel schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:00:
Achterderailleur vs achterwiel.
De verliezer:
[afbeelding]
Gewoon terugfietsen?Griffin schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:31:
[...]
Lol![]()
Maar als je in Arnhem bent, wat doe je dan. Heb je daar vrienden waar je overnacht oid. Want even terug zit er niet in?
Als Hilversummer ben ik wel benieuwd welke fietsenwinkel geen bidons verkoopt?MrAngry schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:26:
Vrijdag een mooie fail. Ik was bezig met een rit van Amsterdam naar Arnhem, om er bij Weesp achter te komen dat ik geen water bij me had. Heb ik m'n bidons in de bidonhouders van m'n andere fiets geschoven bij de start![]()
Gelukkig kon ik de google maps aanslingeren en in Hilversum een fietsenzaak vlak naast de route vinden, verkopen ze daar geen bidons. Uiteindelijk bij de Giant store in Hilversum centrum beland, mooie winkel om even te rehydrateren.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Die tip had ik eerder al gehad inderdaad. Ze wisselen de wielen niet in, ik kan uiteraard wel een setje bijkopen. Ik moet even zien hoe en wat. Gezien het pakket dat ik ga halen (fiets + alles wat je nodig hebt) zit er misschien wel een dealtje in.Taigu schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:26:
[...]
Volgens mij is de prijs prima en ik vind de fiets erg mooi. Let wel even goed op de wielen die ze meegeven. Als ze bijvoorbeeld de standaard Shimano WRH-500 erop monteren dan zou ik deze direct proberen in te ruilen voor Fulcrums of Mavix CXP33. De Fulcrum's zijn toch in de aanbieding, dus dat moet wel lukken, de Racing 5's en 7's kunnen tot 109kg. Als je daar boven zit, dan gaan voor handgespaakte wielen.
.
Ja in dit geval ben ik bij m'n moeder blijven slapen. Ik ging naar een concert met m'n broertjesMarc H schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:26:
[...]
Gewoon terugfietsen?
Amsterdam-Arnhem en weer terug is 200 km, is wel een eindje, maar moet wel te doen zijn. Ik heb vorig jaar nog Hilversum-Arnhem en weer terug gedaan op een mountainbike, zo'n 140 km.
Volgens mij mag je prima met een fiets de trein in in de spits. Metro mag niet idd, maar in de trein hebben fietsen zelfs voorrang op dat stukje met die klapstoeltjes, dwz dat je mensen mag vragen om op te staan voor je fiets. Ik ben zaterdag terug gegaan met de trein vanwege verregaande brakheidEn anders kan je nog gewoon de trein terugpakken. Wel even rekening houden dat je met een fiets tijdens de spits niet in de trein mag.
De weesfiets, vlak langs mijn route langs het mediapark.Als Hilversummer ben ik wel benieuwd welke fietsenwinkel geen bidons verkoopt?
Ha, das matig, dan zou ik toch wel een poging gaan doen om wat geld te lenen van iemand.Bidon's missen is nog niet zo'n ramp, paar jaar geleden wilde ik de trein pakken na een tochtje van 125 kilometer, om erachter te komen dat ik alleen 10 euro contant bij me had, en mijn bankpas nog op de keukentafel lag. Dan is het een lange rit naar huis
http://www.ns.nl/reiziger...rtjes#overige-ns-kaartjesDagkaart fiets
U kunt uw fiets onder bepaalde voorwaarden meenemen in de trein. Dit kan alleen buiten de spits op werkdagen (spitsuren: 06.30 - 09.00 uur en 16.00 - 18.30 uur). Reserveren is niet nodig.
Gewoon doen !NoepZor schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:14:
[...]
http://www.ns.nl/reiziger...rtjes#overige-ns-kaartjes
Volgens de NS site mag je alleen buiten de spits de fiets meenemen. Wel jammer, ik woon ongeveer 53 kilometer van mijn werk en dat is een leuk stukje om terug te fietsen. Om dit 's ochtends voor het werk ook te doen is wel erg veel van het goede.
Absoluut niet nieuw, is er echt al jaren. Echter als het niet druk is dan boeit het de conducteur echt niet. Maar als jij in een overvolle trein rond Utrecht Centraal - A'dam Centraal zit dan vinden ze het soms wat minder. Kaartje moet je wel altijd bij hebbenMrAngry schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:33:
Wow, is dat nieuw ofzo? Ik heb in het verleden zovaak wel in de spits met m'n fiets in de trein gezeten.. Of het is zo'n regel die ze eigenlijk niet handhaven.
[ Voor 4% gewijzigd door Griffin op 27-02-2012 13:50 ]
Mijn ervaring ermee is dat het afhangt hoe druk de trein is.MrAngry schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:33:
Wow, is dat nieuw ofzo? Ik heb in het verleden zovaak wel in de spits met m'n fiets in de trein gezeten.. Of het is zo'n regel die ze eigenlijk niet handhaven.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
If it aint fixed, it's broken.
[ Voor 7% gewijzigd door havana op 27-02-2012 19:38 ]
[ Voor 50% gewijzigd door havana op 28-02-2012 07:09 ]
[ Voor 39% gewijzigd door argro op 28-02-2012 08:50 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
pepernooot
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hoe heb je gemeten? De hoofdmaat (28") is de diameter van de buitenband in opgepompte toestand. Dus niet de diameter van de velg.kenneth schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:31:
Hallo
Ik heb afgelopen maand een fiets gekocht en inmiddels alle bare necessities om op pad te kunnen gaan. Denk ik, maar daar kom ik nog wel achter
De komende tijd zal ik mijn ervaringen dus delen en tevens jullie vervelen met triviale vragen als:
Op advies van de man waar ik de fiets van heb gekocht heb ik een 28" binnenband gekocht als reserve. Als ik nu mijn wiel opmeet, kom ik op 26". Op het doosje staat echter 23-622 (700-23C) en laat dat nu ook op mijn buitenband staan. Het zal dus wel aan mij liggen. Wat zie ik over het hoofd?
[ Voor 10% gewijzigd door argro op 28-02-2012 11:52 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
De vraag is wat is je budget. Want het 'geld groeit me niet op de rug' is voor iedereen een ander bedrag.
[ Voor 59% gewijzigd door Griffin op 28-02-2012 20:16 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Eijkb op 28-02-2012 20:47 ]
.
Dat was ik dus vergeten te melden.Griffin schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:16:
[...]
De vraag is wat is je budget. Want het 'geld groeit me niet op de rug' is voor iedereen een ander bedrag.
Zelfde geld wat betreft je lengte en gewicht. Als je namelijk wat zwaarder bent heb je wellicht wat sterkere wielen nodig.
[ Voor 16% gewijzigd door Arno90 op 28-02-2012 20:52 ]
Als het een heel hoog tikkend geluid is is het prima. Dat heb je ook als je nieuwe fietsen gaat uitproberen bij de fietsenwinkel. Een lager frequentie geluid duidt op slijtage, althans dat is de ervaring met mijn racefiets..NoepZor schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:40:
Met de wielen en de remmen is het gelukt, ik heb dubbel gechecked of het wiel er goed in zat en vervolgens de remhoef goed gepositioneerd. De remmen grijpen nu aan beide kanten tegelijk aan.
Ik heb ook mijn nieuwe cassette en ketting gemonteerd, deze was erg vettig van zichzelf, is dit smeermiddel of een beschermlaag tegen roest? Daarnaast ratelt het geheel erg als ik het onbelast beweeg, de derailleur heb ik helemaal opnieuw afgesteld (hoog/laag en spanning) en die lijnt wel goed uit en de ketting loopt verder ook nergens aan. Ketting die ik gebruikt heb is een KMC X10L Silver en de cassette is een Shimano 105 CS 5700 12-25T.
Goud is geen geld
Je bedoeldt dit? YouTube: Sound of Fulcrum Racing 7NoepZor schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:40:
Ik heb ook mijn nieuwe cassette en ketting gemonteerd, deze was erg vettig van zichzelf, is dit smeermiddel of een beschermlaag tegen roest? Daarnaast ratelt het geheel erg als ik het onbelast beweeg,
Lees gerust de thread even door. Het is idd belangrijk dat je de maat goed hebt voordat je gaat marktplaatsen, maar daar zijn zat online tools voor. Regel dat en kom terug met wat concrete vooorstellen waar we wat over kunnen klagenArno90 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:50:
Ik heb een beetje zitten kijken op Marktplaats natuurlijk, alleen weet ik dus niet precies welke maat fiets ik nodig ben, en de juiste zit is toch ook wel belangrijk, en het is lullig om bij de lbs te vragen naar de juiste zit als je een fiets via mp koopt.
I know your pain. Een vriend van mij is 2.04 en die loopt nou z'n 20 jaar oude frame up te graden met nieuwe shit omdat de opties gewoon gelimiteerd zijn. Wat die wielen betreft, daar kom je prima mee weg totdat je het niet komt. Dwz, neem die dingen niet mee op tochten waarvan je onzeker bent over de beschikbaarheid van fietsenboeren id buurt (buiten NL en BE). Daarnaast als je een spaak breekt of regelmatig slagen krijgt dan is het tijd om ze te vervangen, daarvoor zou puur uit voorzorg zijn (hebben we het over Wh-R500 trouwens?).Eijkb schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:45:
Aan sterkere wielen denk ik nog, maar eerst even de standaard wielen proberen. Het is mijn eerste racefiets dus ik heb nog weinig eisen. Van het weekend de eerste kilometers proberen. Met nadruk op proberen want de zit is natuurlijk behoorlijk wennen, evenals de techniek, de klikpedalen enzoverder.
[ Voor 44% gewijzigd door MrAngry op 29-02-2012 00:24 ]
If it aint fixed, it's broken.
Een nieuwe ketting gaat bij mij eerst in de ontvetter en dan op de fiets. Als smeer gebruik ik vervolgens Squirt Lube. Dat vet wat af fabriek op een ketting zet trekt kilo's vuil aan. Binnen no-time zal de ketting pikzwart zijn.NoepZor schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:40:
Met de wielen en de remmen is het gelukt, ik heb dubbel gechecked of het wiel er goed in zat en vervolgens de remhoef goed gepositioneerd. De remmen grijpen nu aan beide kanten tegelijk aan.
Ik heb ook mijn nieuwe cassette en ketting gemonteerd, deze was erg vettig van zichzelf, is dit smeermiddel of een beschermlaag tegen roest? Daarnaast ratelt het geheel erg als ik het onbelast beweeg, de derailleur heb ik helemaal opnieuw afgesteld (hoog/laag en spanning) en die lijnt wel goed uit en de ketting loopt verder ook nergens aan. Ketting die ik gebruikt heb is een KMC X10L Silver en de cassette is een Shimano 105 CS 5700 12-25T.
De ene ketting maakt simpelweg wat meer lawaai dan de andere. Volgens mij niets om je zorgen over te maken, mits de ketting compatibel is met de overige onderdelen.NoepZor schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:56:
Het is NIET de ratel die je hoort bij vrijlopen, maar echt geluid als je de ketting beweegt, je hoort het zowel voor als achter bij de tandwielen. Ik heb de buitenkant van de ketting al zoveel mogelijk proberen te ontvetten, het pikte mij ook al veel te hard. Ik gebruik normaal teflonspray als smeermiddel.
[ Voor 77% gewijzigd door havana op 29-02-2012 10:38 ]
Ik de regen kan je het ook wel gebruiken alleen je moet dan wat meer onderhoud van te voren en erna doen. Ze adviseren als je in de regen gaat rijden voor je gaat rijden nog een extra keer de lube op je ketting te smeren, en dit te doen zodat het nog kan drogen voor je gaat rijden.havana schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:34:
Squirt Lube werkt prima maar kan niet tegen regen (logisch, want op waterbasis). Ik gebruik het naar tevredenheid op mijn zomerfiets; voor de winterfiets kies ik voor Pedros. Ook goed zijn Finish Line en Boeshield.
Dat is een goede tip. Ik had de ketting een tijdje in een schaal gelegd en net genoeg lampenolie erin dat de ketting helemaal onder lag.De makkelijkste manier om dit te doen is om de ketting in een PET-fles te doen met lampenolie en vervolgens flink te schudden.
[ Voor 17% gewijzigd door Griffin op 29-02-2012 10:54 ]
Ik denk dat je kleiner nodig hebt. Ik heb redelijk lange benen en ben 1,90 (ish) en rij op een 56 frame. Maar dit scheelt soms ook per merk. Het beste kan je even naar je LBS en daar wat maten uit proberen.Arno90 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:53:
MrAngry,
Mijn binnenbeen lengte is ongeveer 84cm. Wat ik zelf opgemeten heb, en volgens de tabelletjes op internet moet dat ook aardig kloppen met een lengte van 1,80. Dus dan zou ik op een framemaat van +- 57-58cm uitkomen ongeveer?
Dat ben ik ook vanplan, ik ga morgen of vrijdag avond even kijken, dus daarna kan ik ook wat meer informatie gevenGriffin schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:55:
[...]
Ik denk dat je kleiner nodig hebt. Ik heb redelijk lange benen en ben 1,90 (ish) en rij op een 56 frame. Maar dit scheelt soms ook per merk. Het beste kan je even naar je LBS en daar wat maten uit proberen.
[ Voor 28% gewijzigd door Arno90 op 29-02-2012 11:20 ]
Je kunt de olie hergebruiken, evt filteren met een koffiefilter.Griffin schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:47:
[...]
Maar kost het vullen van een Pet-fles elke keer niet erg veel olie, of gebruik je de olie meedere keren? of vul je de fles maar een klein beetje?
Ligt eraan hoeveel kleding je wilt, je kan klein beginnen. Dus puur alleen zomer kleding kopen:Arno90 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:57:
[...]
Dat ben ik ook vanplan, ik ga morgen of vrijdag avond even kijken, dus daarna kan ik ook wat meer informatie geven
Dan heb ik voor mezelf ook de prijzen ongeveer in mijn hoofd van de overige spullen.. Wat zou ik volgens jullie ongeveer kwijt zijn? voor alles naast de fiets? dus kleding, schoenen, (evt pedalen..) helm, en wat ik nog vergeten ben. Als ik een stukje teruglees dan komt dat rond de 300euro? Dus dan zou er een budget zijn van 500-550 voor een fiets,bij mij.
[ Voor 25% gewijzigd door I-King op 29-02-2012 11:43 ]
Het is inderdaad de Shimano WH-R500 wielset.
.
My bad, ik rijd op een 58 (had toen een 60 gepast maar die was net niet goed).I-King schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:42:
@Arno90: Ik denk dat je ook ergens rond framemaat 56 uitkomt. Ik ben zelf ook 1,90 en rijd op 59, voor mij een prima maat. Maar je moet het gewoon proberen, kijken of je voor je gevoel lekker zit! Zoals Griffin op een 56 frame fietst, dat was voor mij te klein, terwijl we waarschijnlijk ongeveer dezelfde lichaamslengte hebben!
Hoelang laat jij de ketting 'weken'?argro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:43:
De ketting in de PET-fles werkt bij mij niet echt top. De laatste keer dat ik dat deed kreeg ik de ketting niet weer uit de fles en moest de schaar dus in de fles. Ik leg nu de ketting in een voormalig ijsbakje, samen met een laagje olie (zodat de ketting net onder staat). Diezelfde olie gebruik ik ook voor de cassette, derailleurwieltjes et cetera. Overigens ben ik niet echt heel erg zuinig met olie. Liever alles goed schoon dan 20 cent uitsparen.
Zolang ik bezig ben met het demonteren van de cassette, de achterderailleur en het schoonmaken van e.e.a.. Ik denk 15 - 30 minuten o.i.d. Daarna afspoelen onder de kraan, laten drogen, monteren en weer lube aanbrengen.Griffin schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:57:
[...]
[...]
Hoelang laat jij de ketting 'weken'?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq