Had de laatste keer hetzelfde probleem, erg lastig om de ketting er weer uit te krijgen. Volgende keer gebruik ik een oude bidon denk ik, stuk grotere opening. Mijn idee is dat door het schudden het vuil iets beter er tussenuit komt dan bij alleen weken.argro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:43:
De ketting in de PET-fles werkt bij mij niet echt top. De laatste keer dat ik dat deed kreeg ik de ketting niet weer uit de fles en moest de schaar dus in de fles. Ik leg nu de ketting in een voormalig ijsbakje, samen met een laagje olie (zodat de ketting net onder staat). Diezelfde olie gebruik ik ook voor de cassette, derailleurwieltjes et cetera. Overigens ben ik niet echt heel erg zuinig met olie. Liever alles goed schoon dan 20 cent uitsparen.
In een oude bak van de Chinees en dan borstelen met een oude afwaskwast werkt ook heel goed. Moet zeggen dat ik mijn ketting nooit meer helemaal los haal sinds ik Squirt Lube gebruik.
[ Voor 33% gewijzigd door havana op 29-02-2012 13:38 ]
In wat voor olie laat je de ketting weken dan?argro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:43:
De ketting in de PET-fles werkt bij mij niet echt top. De laatste keer dat ik dat deed kreeg ik de ketting niet weer uit de fles en moest de schaar dus in de fles. Ik leg nu de ketting in een voormalig ijsbakje, samen met een laagje olie (zodat de ketting net onder staat). Diezelfde olie gebruik ik ook voor de cassette, derailleurwieltjes et cetera. Overigens ben ik niet echt heel erg zuinig met olie. Liever alles goed schoon dan 20 cent uitsparen.
Weer lekker ritje gemaakt, wederom 80 km. Niet zo best weer maar wel min of meer droog.
Op mijn mtb welFMS schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:20:
Rijden mensen hier toevallig met Mavic schoenen?
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Vandaag een paar Mavic Zxellium's opgehaald. Bevalt goed. Licht. Stijf. Mag ook wel. Morgen uitgebreid testen en cleats afstellen. Niet de gele.
[ Voor 10% gewijzigd door FMS op 29-02-2012 19:35 ]
LBS belde, de importeur heeft zonder overleg de naaf vervangen. Zat volgens hen helemaal vol met roestwater en dus geen garantie. Ben al niet blij dat er niet blij dat er niet is ovelegd, maar hoe kan dit? Fiets is van juli 2011en heeft netjes een beurt gehad eind september. Sindsdien maar een paar honder km gemaakt...Taigu schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:11:
Goed dat dit topic nog actief is. Mijn hoogtepunt voor 2011 waren er twee: beginnen met fietsen en -15kg.
Een paar weken niet gefietst, erg druk. Bij een controle van mn fiets blijkt dat mn vrijloop niet meer werkt, kan ik dit zonder speciaal gereedschap zelf oplossen? Waarschijnlijk vuil in de naaf? Tips zijn welkom.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Dikke pech? Als je geen hogedruk reiniger op de lagers/body hebt gezet dan weet ik het ook niet.
@FMS: ga jij de DTC toertocht as zondag toevallig rijden? http://www.dtcnet.nl/cms/...b-tochten/ontwakingstocht.
@FMS: ga jij de DTC toertocht as zondag toevallig rijden? http://www.dtcnet.nl/cms/...b-tochten/ontwakingstocht.
Als jij geen opdracht hebt gegeven om de naaf te vervangen, vind ik dit wel een vreemde actie.Taigu schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:03:
[...]
LBS belde, de importeur heeft zonder overleg de naaf vervangen. Zat volgens hen helemaal vol met roestwater en dus geen garantie. Ben al niet blij dat er niet blij dat er niet is ovelegd, maar hoe kan dit? Fiets is van juli 2011en heeft netjes een beurt gehad eind september. Sindsdien maar een paar honder km gemaakt...
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
..en hoef je het uiteraard niet te betalen. Dingen doen zonder opdracht van jou mogen ze nooit factureren. Ik heb dat soort dingen vaker meegemaakt met mijn oude auto. Ging de garage olie vervangen terwijl ik alleen vroeg of ze wilden kijken of het carter lek was. Na veel discussie uiteindelijk niets betaald.
Ik heb het ook gehad na een rit in de stromende regen. Gewoon pech idd.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ben benieuwd hoe mijn Vista's er van binnen uitzien. Ik mishandel die wielen momenteel vreselijk, maar ze lijken nog altijd prima te lopen....
Ik heb even door middel van de rem open te zetten en aan 1 kant tegen de velg te zetten gekeken of mijn wiel in het midden stond. Na het omdraaien van het wiel zat het remblok aan dezelfde kant tegen de velg aan, dus dit is goed gecentreerd. Achter heb ik afstand velg - buis achterbrug gemeten, die was aan beide zijden binnen 1 mm gelijk. Misschien is de rem ooit verdraaid tijdens demontage van de velgen, al is dat wel frappant dat er zowel voor als achter een afwijking was. De Racing 5 set lijkt in ieder geval goed
De wijzen komen uit het Oosten!
Zaterdag ongeveer 15 graden, droog en niet te veel wind. Heb ik gewoon eigenlijk geen tijd om te gaan fietsen. Maar ik ga er gewoon voor zorgen dat ik toch een uurtje (misschien wel 2) vrij kan maken in het drukke schema.
Wat adviseren jullie als ik maar 1 (tot 1,5 uur) de tijd heb. Toch een D1 training doen of er een D2 training oid van te maken. Ik heb dit seizoen pas 200(ish) kilometer gemaakt.
Wat adviseren jullie als ik maar 1 (tot 1,5 uur) de tijd heb. Toch een D1 training doen of er een D2 training oid van te maken. Ik heb dit seizoen pas 200(ish) kilometer gemaakt.
Als je weinig traint D2. D1 heeft sowieso weinig zin voor korte ritjes, eigenlijk pas efficiënt vanaf 2 uur. Net als een hoge trapfrequentie heeft de hele verdeling D1/D2/D3 ook geen zin als je weinig traint. Je kunt dan het best gewoon zelf aanklooien (gemiddeld genomen zal je dan overigens in D2 trainen).
[ Voor 48% gewijzigd door havana op 01-03-2012 09:10 ]
Ik ga wel meer trainen als de avonden langer worden en ik wat meer tijd heb. Maar momenteel alleen weekenden tijd.havana schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:50:
Als je weinig traint D2. D1 heeft sowieso weinig zin voor korte ritjes, eigenlijk pas efficiënt vanaf 2 uur. Net als een hoge trapfrequentie heeft de hele verdeling D1/D2/D3 ook geen zin als je weinig traint. Je kunt dan het best gewoon zelf aanklooien (gemiddeld genomen zal je dan overigens in D2 trainen).
Maar dan gaat het dus D2 training worden van 30km oid (dus hogere bpm en goed doorzetten). Kan ik gelijk goed de derailleur etc afstellen.
Nou, dit is hem uiteindelijk geworden:

http://www.focus-bikes.co...odel/izalco-pro-40-5.html
De Focus Pro 4.0. Ik mag nu alleen geen verjaardagscadeau meer uitzoeken van mijn vriendin, maar ik denk dat ik daar wel mee kan leven

De Focus Pro 4.0. Ik mag nu alleen geen verjaardagscadeau meer uitzoeken van mijn vriendin, maar ik denk dat ik daar wel mee kan leven
Read the code, write the code, be the code!
Mooie fiets, daar ga je volgens mij geen spijt van krijgen.
Ik ben stiekem ook naar een nieuwe fiets aan het kijke, maar dat is nog best wel lastig. En dan moet ik daarbij ook nog eens moeder de vrouw duidelijk maken dat het echt nodig is
Ik ben stiekem ook naar een nieuwe fiets aan het kijke, maar dat is nog best wel lastig. En dan moet ik daarbij ook nog eens moeder de vrouw duidelijk maken dat het echt nodig is
Hehe, bekend probleem. Ik heb mijn vrouw inmiddels zo ver dat ze gisteren spontaan zei: "moet je niet weer eens wat voor je fiets kopen?"
Hoe heb je haar zo goed afgericht.....
Goede keus hoor! Check: TheLemon in "Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16"wackmaniac schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:42:
Nou, dit is hem uiteindelijk geworden:
[afbeelding]
Heb je hem al besteld? Zo nee, bel ff met 12gobiking, die geven vaak leuke kortingen, ook als die niet expliciet op hun site staan. Overigens kloppen de specs op belgafietsen niet helemaal, het is een Izalco Pro frame en 3T Rigida Pro vork, niet de duurdere team-versies dus.
Jou antwoord was 'Ik wil wel maar we hebben nu die kleine die (te)veel kost!'havana schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:23:
Hehe, bekend probleem. Ik heb mijn vrouw inmiddels zo ver dat ze gisteren spontaan zei: "moet je niet weer eens wat voor je fiets kopen?"![]()
Heb hem al besteld bij Belga; ze gaven nog een mooie prijs voor mijn huidige fiets.
Het is waarschijnlijk andersomTwoR schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:25:
Hoe heb je haar zo goed afgericht.....
"Moet je niet weer eens wat voor je fiets kopen?" == "Ik heb net voor 400 euro nieuwe schoenen gekocht en ik wil geen gezeik"
Heel ander vraagje hoe bepalen jullie de keuze voor een nieuwe fiets. D'r is zoveel moois daar kan je toch nooit uit kiezen.
Pfff wordt nog echt lastig
Pfff wordt nog echt lastig
I like pretty colors
On-topic: een lijstje maken van wat je wilt hebben op je fiets (groep, aluminium/carbon) en een budget bepalen. Vervolgens rondkijken naar kandidaten. Als je een aantal kandidaten hebt info inwinnen; hier, andere websites lokale fietsenboer etc.

On-topic: een lijstje maken van wat je wilt hebben op je fiets (groep, aluminium/carbon) en een budget bepalen. Vervolgens rondkijken naar kandidaten. Als je een aantal kandidaten hebt info inwinnen; hier, andere websites lokale fietsenboer etc.
Komt aardig in de richting.MrAngry schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:02:
[...]
Het is waarschijnlijk andersom
"Moet je niet weer eens wat voor je fiets kopen?" == "Ik heb net voor 400 euro nieuwe schoenen gekocht en ik wil geen gezeik"
@ TwoR
Eerst budget bepalen, vervolgens gewenste geometrie. Daarna kijken wat je mooi vindt.
Ter verhoging van de feestvreugde nog wat foto's van mijn winterfiets

[ Voor 39% gewijzigd door havana op 01-03-2012 13:43 ]
Geheel conform the Rules
Vorig weekend ook mijn eerste ritje van het seizoen gedaan. De mooie periode in januari gemist en toen ik wou beginnen, heeft het giga gesneeuwd en daarna geregend. Vorig weekend eindelijk tijd en mooi weer.
Merkte ik dat mijn band plat stond. Uitgehaald en volledig gecontroleerd, maar vond geen gat. Opnieuw opgepompt en terug gestoken. #domidee. Ik wou mijn laatste reserveband namelijk nog niet op voorhand gebruiken.
Met als gevolg dat na 12km het zover was. Opnieuw aan het leeglopen, dan toch maar de reserveband erop gelegd en gevloekt omdat ik dat nu langs de weg moest doen.
Uiteindelijk toch vrij kort gehouden (30km). De koude was geen probleem. Het fietsen was zalig.
Maar mijn achterwerk protesteerde weer enorm.
Toch eens gekeken online maar zadelpijn komt daar voornamelijk voor door schuring. Bij mij zijn het echt gewoon de zitbotjes die pijn doen. Dit betert via gewenning (merkte ik vorig jaar), maar zou het kunnen dat ik een zadel heb dat niet bij mij past, of dat dit slecht staat afgesteld. (enkele cms verkeerd)? Misschien moet ik mij toch maar eens wat professioneler laten opmeten om alles eens goed af te stellen
Merkte ik dat mijn band plat stond. Uitgehaald en volledig gecontroleerd, maar vond geen gat. Opnieuw opgepompt en terug gestoken. #domidee. Ik wou mijn laatste reserveband namelijk nog niet op voorhand gebruiken.
Met als gevolg dat na 12km het zover was. Opnieuw aan het leeglopen, dan toch maar de reserveband erop gelegd en gevloekt omdat ik dat nu langs de weg moest doen.
Uiteindelijk toch vrij kort gehouden (30km). De koude was geen probleem. Het fietsen was zalig.
Maar mijn achterwerk protesteerde weer enorm.
Toch eens gekeken online maar zadelpijn komt daar voornamelijk voor door schuring. Bij mij zijn het echt gewoon de zitbotjes die pijn doen. Dit betert via gewenning (merkte ik vorig jaar), maar zou het kunnen dat ik een zadel heb dat niet bij mij past, of dat dit slecht staat afgesteld. (enkele cms verkeerd)? Misschien moet ik mij toch maar eens wat professioneler laten opmeten om alles eens goed af te stellen
@havana: Ga jij off-road met die winterfiets? Ik heb vanaf 1 januari inmiddels ruim 1.000km gefietst, als ik al het vuil wat er in die tijd opgekomen was opgespaard had, dan was mijn fiets nog steeds 95% minder smerig dan die van jou.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik ga niet off-road, maar ik rijd wel vaak over wegen of paden waar boeren net overheen gekomen zijn met hun strontkarren (onvermijdelijk in deze regio). Vieze, modderige wegen dus.
[ Voor 9% gewijzigd door havana op 01-03-2012 16:26 ]
Ja zeker! Te breed of te smal zadel kan zorgen voor rare verhoogde of zijwaardse druk op die botjes. Als je er erg last van hebt zeker even laten opmeten (kan ook zelf eventueel, maar is lastig), want een goed zadel kan een wereld van verschil maken!Lointje schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:01:
maar zou het kunnen dat ik een zadel heb dat niet bij mij past, of dat dit slecht staat afgesteld. (enkele cms verkeerd)? Misschien moet ik mij toch maar eens wat professioneler laten opmeten om alles eens goed af te stellen
Ik ga dinsdag 27 april een meting laten doen bij http://www.meetcentrum.be/
En dan op 1 april meteen een toertocht rijden. Gaat dat goed komen?
Chronologisch gezien ga je dan natuurlijk een beetje in de knoop komen ... Bedoel je misschien 27 maart?
Ik heb het zelfde maar en heb al gesproken met een vriend die een keer gaat meten etc.MrAngry schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:18:
[...]
Ja zeker! Te breed of te smal zadel kan zorgen voor rare verhoogde of zijwaardse druk op die botjes. Als je er erg last van hebt zeker even laten opmeten (kan ook zelf eventueel, maar is lastig), want een goed zadel kan een wereld van verschil maken!
Um.. LOL.. Tuurlijk jawackmaniac schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:35:
Chronologisch gezien ga je dan natuurlijk een beetje in de knoop komen ... Bedoel je misschien 27 maart?
Geen idee. Hoe lang is de toertocht? Heb je nu klachten? Zijn de klachten ernstig? Zou je met de huidige klachten de toertocht uit kunnen rijden? Et cetera. Beetje moeilijk beoordelen zo.UltraSub schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:32:
Ik ga dinsdag 27 april maart een meting laten doen bij http://www.meetcentrum.be/
Vandaag eens op jacht geweest naar een fiets, in mijn budget.. Zonder resultaat nog helaas, de framemaat 54 valt sowieso af. 56 is afhankelijk van de fiets... of het past.. Zo stond er ook een 56 fiets, waar ik ook krap op zou komen te zitten. Nu dus op zoek naar een 58'er die past of alsnog een 56'er... Die van 54 was een leuke fiets en betaalbaar, alleen jammer genoeg de verkeerde maat
Dus morgen nog maar even ergens kijken denk ik, nu toch vakantie.
Misschien. Heb jij die vaker gereden? Wat kan ik ervan verwachten? Ik ga dit weekend sowieso een lange tocht maken, al dan niet een georganiseerde.willy1986 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:09:
Dikke pech? Als je geen hogedruk reiniger op de lagers/body hebt gezet dan weet ik het ook niet.
En hot damn. Schoenen bevallen goed. Wat een verschil met de SIDI's.
Mag ook wel voor 250 euro. Goddamn
Kreeg toevallig een goede deal (http://www.epbike.nl/). Iets van de adviesprijs af + gratis time cleats.
Er stond overigens een Cervelo S5 bij de shop. Ik had hem nog niet in het echt gezien: wow! Echt prachtig. Dat zou je op het eerste gezicht niet zeggen als je de foto's bekijkt maar het is schitterend.
Er stond overigens een Cervelo S5 bij de shop. Ik had hem nog niet in het echt gezien: wow! Echt prachtig. Dat zou je op het eerste gezicht niet zeggen als je de foto's bekijkt maar het is schitterend.
[ Voor 56% gewijzigd door FMS op 01-03-2012 17:50 ]
Heb me vandaag geschaamd. Mijn blauwe helm/handschoenen (gekocht voor de blauwe Scott waarmee ik eigenlijk de tours had willen fietsen tot hij stuk ging) past niet echt bij mijn Rode Bianchi. Wel lekker stuk gefietst, enkel nog altiijd mijn hartslag niet onder controle. Lange weg voor ik echt fit ben en fatsoenlijk langere tijd richting 30KM/u ga
Ik heb al enkele DTC mtb toertochten gereden en vorig jaar één toertocht van 100 km op de racefiets (27 maart 2011) Ze bevallen tot nu toe prima. Voor een paar euro krijg je een gepijlde route die je niet zelf hoeft te bedenken. Kwestie van bordjes volgen.FMS schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:13:
[...]
Misschien. Heb jij die vaker gereden? Wat kan ik ervan verwachten? Ik ga dit weekend sowieso een lange tocht maken, al dan niet een georganiseerde.
En hot damn. Schoenen bevallen goed. Wat een verschil met de SIDI's.
Wat kan je verwachten: goed uitgepijlde gevarieerde route, koek en zopie. Ik weet het zelf ook nog niet. Eventueel samen rijden? DM maar.
[ Voor 14% gewijzigd door willy1986 op 01-03-2012 18:52 ]
85 km, 1100 hm. Niks voor de diehards hier, maar ik ga er denk ik fiks afzien. Anderhalve maand terug 35 km en 575 hm gedaan in omgeving Epen, en ernstig afgezienargro schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:00:
[...]
Geen idee. Hoe lang is de toertocht? Heb je nu klachten? Zijn de klachten ernstig? Zou je met de huidige klachten de toertocht uit kunnen rijden? Et cetera. Beetje moeilijk beoordelen zo.
Ja, ik heb klachten. Achter in de knieholtes, rechts best ernstig, zelfs na het fietsen wel eens een dag moeilijk gelopen. Ook mijn ellebogen doen na 20 km behoorlijk zeer als ik ze strek, en ook dat voel ik erna ook een dagje. Nog meer? Ja hoor. Rechter dikke teen gaat slapen na een 3 kwartier
Wat ik eigenlijk bedoelde, ik hoorde een verhaal dat iemand zijn fiets had laten afstellen, zuiver op wat het zou moeten zijn volgens alle berekeningen, maar daar zoveel last van had dat hij niet meer lekker kon fietsen. Toen dacht ik, hmm... eigenlijk niet do slim om die fiets nog ff snel van te voren af te laten stellen, met geen mogelijkheid meer voor een langere rit. Maar ja, na 25 km voel ik mijn knieën. Dus slechter kan het niet worden denk ik zo.
Je knieen kan zijn dat:
- je voeten te ver naar binnen of naar buiten gedraaid zijn (had ik wat last van)
- je je benen overstrekt (en dus te hoog zit).
Je ellebogen zou kunnen zijn; Overstrekken van je armen
tintenlende voeten, misschien zitten je schoenen te strak
maar fiets afstellen is een goed idee. Ik ben er nog steeds mee bezig maar ben nu op het punt aangekomen dat ik iemand anders mee ga laten kijken.
Ik heb zelf al verbeterd dat ik minder last van mn rechterknie heb en minder last van mn rug. Toch heb ik nog steeds last van mn rug (kont, maar dat kan door het zadel komen) en mn schouders worden stijf na een paar uur.
Dat bijvoorbeeld schouders stijf worden na een paar uur is volgens mij volstrekt normaal wanneer je niet zeer regelmatig een paar uur fietst. Dergelijke klachten ga je met een andere afstelling volgens mij niet voorkomen. Zelfs met de meest ideale afstelling onstaan na verloop van tijd wat lichamelijke klachten. Klachten zullen wel afnemen naarmate vaker langer wordt gefietst, tot een bepaald niveau natuurlijk.
Tintelende voeten kunnen trouwens mogelijk opgelost door het schoenplaatje iets naar voren of juist iets naar achteren te verplaatsen.
Tintelende voeten kunnen trouwens mogelijk opgelost door het schoenplaatje iets naar voren of juist iets naar achteren te verplaatsen.
[ Voor 14% gewijzigd door argro op 01-03-2012 20:42 ]
Ja, inderdaad, hier ook hoor, weet niet waar argro fietst, maar het komt regelmatig voor dat ie er zo uit ziet na 1 ritje. Gewoon alleen asfalt, buitenweggetjes, boeren, beetje regen ervoor gehad en in 1 rit kan die er zo uit zien, no problem. Funest voor mij was dat ik hem niet schoon spoot en toen ging het heel snel met remblokes én remvlak van de velg! Door dat laatste gaat ie nu elke keer onder de spuit.havana schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:05:
Ik ga niet off-road, maar ik rijd wel vaak over wegen of paden waar boeren net overheen gekomen zijn met hun strontkarren (onvermijdelijk in deze regio). Vieze, modderige wegen dus.
Heb de 2,5k dit jaar nog net gehaald in februari, moest ik normaal voor wachten tot mei
Time RSX pedalen bevallen goed, i.t.t. SPD-SL luistert de afstelling wel erg precies, de speling is namelijk niet écht vrij zoals met SPD-SL. De speling die je hebt, geeft lichte weerstand, is toch wel even wennen, moest de plaatjes erg nauwkeurig bijstellen in ieder geval.
De BBB Waterflex overschoenen bevallen tot nu toe erg goed. Nog geen echte regen gehad maar tot dusverre in ieder geval geen water doorheen gekomen. Wel erg prettig met aan en uit trekken, de zachte binnenkant blijft ook niet haken aan de schoen, 47-48 past echt ruim om een 47 Sidi schoen, dat wil bij ander merken nog wel eens anders zijn (moet je 3-4 maten te groot kopen). Prettige dikke rits, verstevigde kevlar stukken op de juiste plekken én het vuil aan de buitenkant lijkt wel te verpulveren bij opdrogen, alleen heel fijn zand wat eraf komt, alsof grovere zooi zich niet hecht, dat was wel anders bij mijn andere overschoenen. Én niet te vergeten, waterdicht, maar nog immer elastisch.
Inmiddels ook even een nieuwe fiets met Apex erop gevoeld met schakelen, nou dat gaat echt 10x soepeler als mijn Red/Force combi (3 jaar/25k, laatste 6 maand veel regen, vies weer). Dan kom je er pas echt achter dat de binnen en buitenkabels eens vervangen moeten worden, of in ieder geval aandacht nodig hebben. Of zijn er nog tips om de huidige buitenkabels te kunnen blijven gebruiken en alleen de rem- en schakelbinnenkabels te vervangen? Gore -Ride-On buitenkabels zijn het, volle lengte, enige stuk waar een binnenkabel het buitenlicht ziet is van BB naar derailleur, rest is volledig bemanteld, buitenkabels zijn volledig door het frame. Iemand een tip? Of toch gewoon volledig vervangen?
pepernooot
Zo maar eens het Drentsche landschap verkennen
If it aint fixed, it's broken.
Ik wacht nog even tot de mist weg is
Wel lekker weinig wind vandaag....
Omgeving Den Haag, met name in de duinen. Het zou inderdaad goed kunnen dat die fietspaden iets minder vaak vervuild worden door strontkarren et cetera. Nooit last van drek op de fietspaden eigenlijk, hooguit van wat stuifzand.
Ik heb er ook niet veel last van op de hoofdwegen in de Betuwe, maar als ik de kleine wegen pak rond de akkers enzo ligt er wel eens wat, maar niet zoveel als op de fiets van Havanaargro schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:43:
[...]
Omgeving Den Haag, met name in de duinen. Het zou inderdaad goed kunnen dat die fietspaden iets minder vaak vervuild worden door strontkarren et cetera. Nooit last van drek op de fietspaden eigenlijk, hooguit van wat stuifzand.
Kan niet wachten om morgen op de fiets te springen (ookal is het maar voor een uurtje (misschien 1.5)). Morgen ook nog ergens tijd in plannen om even te kijken voor simpele lampjes om in de schemer te rijden savonds. Het werk word namelijk minder druk dus wellicht wat meer tijd in de avond om kleine rondjes te fietsen.
[ Voor 23% gewijzigd door Griffin op 02-03-2012 09:29 ]
Damn, ik begrijp echt niet hoe je zoveel km's kan maken en daarnaast nog een leven hebben. Ik fiets nu elke week 2-4 uur buiten en 1 of 2x een uur op de Tacx sinds half januari en dan kom ik echt nog lang niet aan de 1000km als ik de Tacx even meereken.dinkelover schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:42:
[...]
Heb de 2,5k dit jaar nog net gehaald in februari, moest ik normaal voor wachten tot meiOp naar 4k voor 't einde van deze maand, ben benieuwd.
Hoe vaak en welke afstanden fiets je dan?
Ik heb overigens ook die Waterflex dingen, maar zijn inmiddels versleten (mede doordat ze eigenlijk te klein waren). Bevielen wel goed idd, ik heb er zelfs nog mee geschaatst. Ik rij momenteel met Hard Wear van BBB, die zijn een stuk warmer en prima geschikt voor temperaturen van -8 tot +8 ongeveer.
Woon-werk volgens mij, dat is de enige manier om zoveel km's te maken tenzij je geen leven hebt 
Voor mezelf is 250 km per week een mooi aantal, dat ik vrijwel het hele jaar wel kan halen, zelfs met de kleine erbij nu. Moet zeggen dat ik er ook niet veel lol aan beleef om méér dan 250 km/week te maken. Vroeger was het altijd: "meer is leuker" maar toen ik een jaar op Curaçao woonde kwam ik erachter dat het leven zonder fiets ook leuk kan zijn. Meer is niet altijd leuker. Er zijn nog meer dingen in het leven. Bovendien moet je je ook afvragen wie een plezier doet door zoveel te fietsen.
Overigens ben ik deze winter maar wat blij met mijn winterschoenen. Ik heb helemaal geen koude voeten gehad en ik ben écht een probleemgeval op dit punt.
Voor mezelf is 250 km per week een mooi aantal, dat ik vrijwel het hele jaar wel kan halen, zelfs met de kleine erbij nu. Moet zeggen dat ik er ook niet veel lol aan beleef om méér dan 250 km/week te maken. Vroeger was het altijd: "meer is leuker" maar toen ik een jaar op Curaçao woonde kwam ik erachter dat het leven zonder fiets ook leuk kan zijn. Meer is niet altijd leuker. Er zijn nog meer dingen in het leven. Bovendien moet je je ook afvragen wie een plezier doet door zoveel te fietsen.
Overigens ben ik deze winter maar wat blij met mijn winterschoenen. Ik heb helemaal geen koude voeten gehad en ik ben écht een probleemgeval op dit punt.
[ Voor 86% gewijzigd door havana op 02-03-2012 09:54 ]
Voor mij is dat echt niet haalbaar. Met de kleine erbij kan ik me voorstellen dat dat nog weinig uitmaakt voor jou, maar ze gaan steeds meer tijd van je vragen naarmate ze ouder worden. Ik heb er drie in de leeftijd tussen 2 en 6 en daarnaast werken mijn vrouw en ik allebei, dan is een lange rit per week en nog een korte 's avonds echt het maximale dat ik haal.
Woon-werk is voor mij 10min. dus dat schiet niet op..
Woon-werk is voor mij 10min. dus dat schiet niet op..
De vraag is of je een doel hebt. Als je namelijk een doel hebt waar je veel voor moet fietsen dan is het leuk (en noodzakelijk) om veel op de fiets te zitten. Woon werk verkeer komt vast nog wel een keer maar met de auto is een stuk makkelijk aangezien het 55 heen en terug is.
En ik vind sporten erg belangrijk, maar zijn ook van die dagen dat ik mezelf dwing om niet te doen aangezien ik dat anders ga merken aan mn lichaam.
En ik vind sporten erg belangrijk, maar zijn ook van die dagen dat ik mezelf dwing om niet te doen aangezien ik dat anders ga merken aan mn lichaam.
Eens. Dat scheelt alles. Ik wil dit jaar de Marmotte fietsen en ben derhalve sinds 1 januari redelijk fanatiek aan het fietsen, dit wil zeggen 2 keer per week circa 1,5 uur op de Tacx (zonder doel überhaupt ondoenlijk) en ieder weekend een lange rit of twee kortere ritten (nu nog circa 100km per weekend, gaat snel meer worden). Dankzij het doel heb ik de motivatie voor al dat fietsen naast minimaal 40 uur werken en een deeltijdstudie. Vorig jaar was dat doel er niet en stond de teller in mei pas op 1.000km, waar dat aantal nu al half februari bereikt is.Griffin schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:34:
De vraag is of je een doel hebt.
Een doel is inderdaad zeer belangrijk. Vorig jaar ben ik tientallen keren met lichte tegenzin op de fiets gekropen, alleen maar omdat ik de Marmotte ging fietsen. Overigens kom je vrijwel altijd met een voldaan gevoel weer thuis van zo'n training, maar dat terzijde.
Woon-werk schiet voor mij ook niet op, dat is namelijk 5 minuten op de stadsfiets
Ik heb wel het geluk dat ik 80% werk en bovendien mijn eigen tijd mag indelen (geen kantoortijden). Vooral in de winter is dat ideaal en kan ik vaak overdag wel wat uurtjes vinden om wat te trainen.
1.000 km op 1 maart was altijd mijn winterdoel, dit jaar heb ik dat mirabele dictu ook nog bijna gehaald ondanks de vorstperiode + krijgen van een baby
Woon-werk schiet voor mij ook niet op, dat is namelijk 5 minuten op de stadsfiets
1.000 km op 1 maart was altijd mijn winterdoel, dit jaar heb ik dat mirabele dictu ook nog bijna gehaald ondanks de vorstperiode + krijgen van een baby

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 02-03-2012 10:46 ]
Vanochtend 72,5 gefietst met 28,7 gemiddeld. Zuidlaren - Haren - Hoogezand - Kolham (en via de weilanden en een rare omweg langs Meerstad) Harkstede - Groningen - Eelde-Paterswolde - Donderen - Vries - Tynaarlo - Zuidlaren
Had m'n blanco glazen in m'n bril maar al na een kilometer heb ik die in m'n helm geparkeerd.
Was de tweede keer op de racefiets dit jaar en ik ben echt verbaasd over hoe sterk ik was (als in, hoe goed het voelde). Had een goed tempo te pakken en zat lekker op de fiets. Eerste tocht staat eind deze maand op de planning. Vacansoleil Challenge in Landgraaf.
Had m'n blanco glazen in m'n bril maar al na een kilometer heb ik die in m'n helm geparkeerd.
Was de tweede keer op de racefiets dit jaar en ik ben echt verbaasd over hoe sterk ik was (als in, hoe goed het voelde). Had een goed tempo te pakken en zat lekker op de fiets. Eerste tocht staat eind deze maand op de planning. Vacansoleil Challenge in Landgraaf.
Verwijderd
ah Landgraaf, mijn birthplace :-).Tjebakka schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:58:
Vanochtend 72,5 gefietst met 28,7 gemiddeld. Zuidlaren - Haren - Hoogezand - Kolham (en via de weilanden en een rare omweg langs Meerstad) Harkstede - Groningen - Eelde-Paterswolde - Donderen - Vries - Tynaarlo - Zuidlaren
Speaking of which. Ik ben in April een weekje in Nederland (Landgraaf). En wil ik dus naar de race in Luik gaan. Heeft iemand ervaring met de Luik-Bastenaken-Luik race? Is het moeilijk om van de Luik station naar het race finish te lopen? Ik heb geen auto dus moet ik daar met de trein komen en de rest met mijn benewagen.
Heb je geen fiets bij je?Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:27:
[...]
ah Landgraaf, mijn birthplace :-).
Speaking of which. Ik ben in April een weekje in Nederland (Landgraaf). En wil ik dus naar de race in Luik gaan. Heeft iemand ervaring met de Luik-Bastenaken-Luik race? Is het moeilijk om van de Luik station naar het race finish te lopen? Ik heb geen auto dus moet ik daar met de trein komen en de rest met mijn benewagen.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Volgens mij wil hij kijken
Verwijderd
Zo! Vanochtend eindelijk weer eens op de fiets gezeten. Ben een tijdlang ziek/zwak geweest. We hebben niet zo snel gefietst, maar wel 3,5 uur. Meteen nieuwe slr team zadel getest, ging prima.
Straks ook maar eens een rondje fietsen, niet zo heel ver, ongeveer 50km. Kan ik mooi de Racing 5's uitproberen
En bedankt heh heren
Tja, het is ook niet eerlijk te vergelijken, ik zit in een positie met erg veel vrijheid en tijd en een retourtje werk is inderdaad 77km. Nou, dat 3 á 4 keer in de week en daarnaast maak ik trainingsrondjes van 50-150km. Dan kom je al snel aan heel wat kilometers. Geen auto helpt ook, naar werk met OV is qua tijd van deur tot deur precies gelijk aan fietsen @30km/u. Daarnaast kwartier extra voor douchen en omkleden natuurlijk, dat wel. Sinds ik begonnen ben met fietsen naar werk zit ik ook een stuk prettiger in m'n vel, waar ik toch wel een direct verband in zie, kortom dat is natuurlijk een mooi doel om dat te continueren. En ik ben van plan ronde van Lombardije te fietsen, maar dat is pas in september.
De vorm zit wel goed, gisteren 83km @30,6km/u met een gem hartslag van 132 (D1 begint bij 135-140) en nog 400 klimmeters. Top weer toen hier, 14 graden en 80% zon, laatste 30km beenwarmers eraf, het kon nét
Ook een erg leuke bijkomstigheid, progressie
Toch voel ik het nog wel in de benen. Zo maar even een rustiger rondje doen.
De vorm zit wel goed, gisteren 83km @30,6km/u met een gem hartslag van 132 (D1 begint bij 135-140) en nog 400 klimmeters. Top weer toen hier, 14 graden en 80% zon, laatste 30km beenwarmers eraf, het kon nét
[ Voor 4% gewijzigd door dinkelover op 03-03-2012 17:12 ]
pepernooot
Wat is de ervaring hier met fietsen terwijl je eigenlijk ziek bent?
Ik heb voor morgenochtend een rit gepland staan met wat maten, maar ben vanmorgen wakker geworden met koorts en koppijn. Als ik morgenochtend geen koorts meer heb zou ik graag meerijden (rustig D1 uiteraard), maar ik weet niet of dat juist slecht is voor het ziekteverloop. Ik heb natuurlijk geen zin om me nog zieker te fietsen.
Ik heb voor morgenochtend een rit gepland staan met wat maten, maar ben vanmorgen wakker geworden met koorts en koppijn. Als ik morgenochtend geen koorts meer heb zou ik graag meerijden (rustig D1 uiteraard), maar ik weet niet of dat juist slecht is voor het ziekteverloop. Ik heb natuurlijk geen zin om me nog zieker te fietsen.
Shit. Net ff snel de fiets gepoetst, voor een ritje in het zuiden morgenvroeg. Gezien de troep op de ketting, gemeend die even snel schoon te maken, en te smeren. Verkeerde smering gebruikt 
Smeren doet het wel, maar is wel troep zeg. Een of ander smeerseltje wat ik een paar jaar terug ook op de motor gebruikte. En ook daar maar 1x heb gebruikt, omdat het zo slecht was. Had ik meteen weg moeten gooien ook. Grrr.
Resultaat, volgende week nog maar eens helemaal schoon maken, en weer een wax based zoeken.
Smeren doet het wel, maar is wel troep zeg. Een of ander smeerseltje wat ik een paar jaar terug ook op de motor gebruikte. En ook daar maar 1x heb gebruikt, omdat het zo slecht was. Had ik meteen weg moeten gooien ook. Grrr.
Resultaat, volgende week nog maar eens helemaal schoon maken, en weer een wax based zoeken.
Wanneer je ziek bent, heeft je lichaam alles nodig om de ziektekiemen te bestrijden. Als je dan (intensief) zou gaan sporten a) fiets je als een natte krant en b) lig je je eigen ziekteherstel in de weg. Nou is koorts een belangrijke graadmeter, want met een verkoudheid kan je best rustig sporten. Zolang de inspanning beperkt is, zou je geen kwaad moeten kunnen doen.TheLemon schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:35:
Wat is de ervaring hier met fietsen terwijl je eigenlijk ziek bent?
Edit: ff bronnetje bijgezocht
Vandaag 60km weggetrapt. Ging aardig, maar op het eind kreeg ik toch behoorlijk last van m'n zitbeenknobbels. Ik heb de laatste maanden nauwelijks gefietst, dus het verbaast me niet dat ik er last van krijg. Maar het lijkt meer dan anders. Aan het zadel ligt het volgens mij niet, want toen ik de fiets in augustus kocht, had ik geen last van zitpijntjes (zitvlees was al voldoende ontwikkeld tegen het eind van de zomer).
Hoe bepaal je dan eigenlijk dat een zadel passend is?
[ Voor 24% gewijzigd door SePtiCTaNk op 03-03-2012 18:05 ]
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Als je ziek bent, moet je niet fietsen. Het lichaam geeft jou een signaal dat je het rustig aan moet doen, het domste wat je kan doen is dat signaal negeren.
Afijn, heb net een lekker ritje achter de rug. 103 km met 29,0 km/uur gemiddeld in D1. Ging lang niet slecht
Route was Groningen - Hoogkerk - Peize - Zeijen - Huis ter Heide - Smilde - Hijkersmilde - Appelscha - Oosterwolde - Haulerwijk - Zevenhuizen - Niebert - Boerakker - Oostwold - Hoogkerk - Groningen.
Afijn, heb net een lekker ritje achter de rug. 103 km met 29,0 km/uur gemiddeld in D1. Ging lang niet slecht
[ Voor 26% gewijzigd door havana op 05-03-2012 08:43 . Reden: zpellingsvaut ]
Zo, net de tweede rit gedaan. Eerste rit ging ik op vlot tempo weg om te zien waar het schip zou stranden. Uiteindelijk iets van 26k gereden waarvan de laatste 5k praktisch onder de 22km/h 
Vandaag was het wat planmatiger, tevens was ik met een groepje. Door de duinen naar Hoek van Holland en terug, dus met wat miniklimmetjes tussendoor en genieten van het uitzicht
Viel me alleszins mee, dik 40k gereden (ik vergat na de stops steeds mijn horloge weer van pauze te halen dus het zijn eigenlijk iets van 45k) en ik ben niet echt moe en heb ook (nog) geen stramme spieren.
Ik weet niet of hartslagzones veel verschillen tov het hardlopen maar ik zat gemiddeld laag in D1.
Leuke sport, dat gaan we vaker doen ...
Nu nog materiaalonderhoud leren, gelukkig begin ik met een vrij goedkope uitrusting
Vandaag was het wat planmatiger, tevens was ik met een groepje. Door de duinen naar Hoek van Holland en terug, dus met wat miniklimmetjes tussendoor en genieten van het uitzicht
Ik weet niet of hartslagzones veel verschillen tov het hardlopen maar ik zat gemiddeld laag in D1.
Leuke sport, dat gaan we vaker doen ...
Nu nog materiaalonderhoud leren, gelukkig begin ik met een vrij goedkope uitrusting
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Gisteren rondje van 125km gemaakt. Den Haag - Delft - Hoek van Holland - Katwijk - Zoetermeer - Den Haag. Vandaar stond een klein rondje uitfietsen op het programma. Heb dat rondje in samenspraak met buienradar.nl uitgesteld tot morgen (op de Tacx). Nu is het echter al tijden droog. Gemiste kans.
@kenneth: Wat materiaalonderhoud betreft is dit misschien aardig: http://www.vanherwerden.nl/content/53-pech-onderweg
@kenneth: Wat materiaalonderhoud betreft is dit misschien aardig: http://www.vanherwerden.nl/content/53-pech-onderweg
[ Voor 16% gewijzigd door argro op 04-03-2012 13:25 ]
@kenneth:
Je omslagpunt is altijd het zelfde. Echter je zones liggen wel anders dan bij hardlopen, ik merk tenminste zelf dat ik met hardlopen sneller hoger zit.
Zaterdag niet veel tijd, het leek dat ik toch nog 2 uur kon gaan maar na 1.5 uur ongeveer moeten stoppen. Heb 3 laps gedaan van 10k ong en toen klein beetje uit fietsen. Zo uit mn hoofd ong 36km oid gedaan met een gemiddeld van net geen 30kmph.
Heb ook simpele lampjes op de fiets gemonteerd om in de schemer te kunnen rijden, maar als het savonds erg nat is denk ik dat ik niet weg ga want om savonds na het werk en trainen de fiets schoon te maken heb ik denk ik geen puff voor. Aankomende zaterdag hoop ik dat ik tijd genoeg heb voor een 75-100km rondje (als mn lichaam ook meewerkt)
* Griffin gaat even het weer in de gaten houden
Je omslagpunt is altijd het zelfde. Echter je zones liggen wel anders dan bij hardlopen, ik merk tenminste zelf dat ik met hardlopen sneller hoger zit.
Zaterdag niet veel tijd, het leek dat ik toch nog 2 uur kon gaan maar na 1.5 uur ongeveer moeten stoppen. Heb 3 laps gedaan van 10k ong en toen klein beetje uit fietsen. Zo uit mn hoofd ong 36km oid gedaan met een gemiddeld van net geen 30kmph.
Heb ook simpele lampjes op de fiets gemonteerd om in de schemer te kunnen rijden, maar als het savonds erg nat is denk ik dat ik niet weg ga want om savonds na het werk en trainen de fiets schoon te maken heb ik denk ik geen puff voor. Aankomende zaterdag hoop ik dat ik tijd genoeg heb voor een 75-100km rondje (als mn lichaam ook meewerkt)
* Griffin gaat even het weer in de gaten houden
[ Voor 6% gewijzigd door Griffin op 05-03-2012 08:30 ]
Volgens mij (correct me if I'm wrong) is omslagpunt juist specifiek per sport. Uit mijn eigen ervaring kan ik dat onderschrijven. Bij het hardlopen ligt mijn omslagpunt zo'n 5 slagen hoger dan bij fietsen. Ik heb dat met meerdere blinde tests (dus horloge afplakken, uur sporten en kan kijken wat het gemiddelde was) kunnen onderbouwen.
[ Voor 24% gewijzigd door havana op 05-03-2012 08:43 ]
Ik heb zelfs het gevoel dat het specifiek is per discipline. Bergop houdt ik een hartslag van boven mijn ooit eens gecalculeerde omslagpunt meer dan een uur vol, zonder te verzuren. Op het vlakke is mij dat nog nooit gelukt.havana schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:42:
Volgens mij (correct me if I'm wrong) is omslagpunt juist specifiek per sport. Uit mijn eigen ervaring kan ik dat onderschrijven. Bij het hardlopen ligt mijn omslagpunt zo'n 5 slagen hoger dan bij fietsen. Ik heb dat met meerdere blinde tests (dus horloge afplakken, uur sporten en kan kijken wat het gemiddelde was) kunnen onderbouwen.
NB: Eén en ander kan overigens ook heel goed iets zeggen over de betrouwbaarheid van mijn ooit eens gecalculeerde omslagpunt
Bergop mag je dan ook ongeveer 5 slagen hoger gaan dan berekend is voor het vlakke.
Ik denk ook dat je overslagpols gelijk is bij elke sport (is afhankelijk van je conditie), maar dat de HS-zones verschillen per sport (afh van de inspanning).
Dus zones bij lopen = zones vh fietsen + 10bpm
Gisteren een offroad duatlon meegedaan, 8e geëindigd (van de 200) en 2e belofte. Tijdens de opwarming wel fameus gevallen, gevlog: pols, elleboog en staartbeentje flink bezeerd.
Ik denk ook dat je overslagpols gelijk is bij elke sport (is afhankelijk van je conditie), maar dat de HS-zones verschillen per sport (afh van de inspanning).
Dus zones bij lopen = zones vh fietsen + 10bpm
Gisteren een offroad duatlon meegedaan, 8e geëindigd (van de 200) en 2e belofte. Tijdens de opwarming wel fameus gevallen, gevlog: pols, elleboog en staartbeentje flink bezeerd.
Zaterdag toch wijziging in de plannen, recreatief wezen zwemmen ipv. fietsen.. Ik wil trouwens mijn ketting ontdoen van die vette plakzooi die KMC standaard op de ketting smeert en wil hem smeren met een wax based smeermiddel. Echter zijn er diverse merken en typen te koop, welke kan ik het beste nemen en waar is dit goedkoop te bestellen?
Zoek je nu iets om schoon te maken of een goede wax?NoepZor schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:14:
Zaterdag toch wijziging in de plannen, recreatief wezen zwemmen ipv. fietsen.. Ik wil trouwens mijn ketting ontdoen van die vette plakzooi die KMC standaard op de ketting smeert en wil hem smeren met een wax based smeermiddel. Echter zijn er diverse merken en typen te koop, welke kan ik het beste nemen en waar is dit goedkoop te bestellen?
Schoonmaken: Kleurloze lampenolie
Wax-Smeer: Squirtlube (ik heb de SquirtLube gekocht op http://www.bikesnparts.nl/Squirt-Lube-LLDL-SQ06. Niet extreem duur en goede levering)
Ging inderdaad om het smeermiddel, ontvetter was ik al wel achter, merk/type lampenolie is niet echt van belang, als het maar ontvet
Kan ik die squirt lube ook toepassen op de mountainbike, of moet je dan een andere variant hebben?
Ingeschreven, dank!argro schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:07:
Geen spierpijn vandaag, hmm. Had verwacht na de eerste paar keren wel stijf te zijn maar heb het gevoel helemaal niet te hebben gefietst
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Squirtlube kan je ook op de MBT gebruiken. Let er alleen op dat de lube op waterbasis is.NoepZor schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:11:
Ging inderdaad om het smeermiddel, ontvetter was ik al wel achter, merk/type lampenolie is niet echt van belang, als het maar ontvetKan ik die squirt lube ook toepassen op de mountainbike, of moet je dan een andere variant hebben?
Spierpijn is meestal het ergste de 2e dagkenneth schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:30:
Geen spierpijn vandaag, hmm. Had verwacht na de eerste paar keren wel stijf te zijn maar heb het gevoel helemaal niet te hebben gefietst
Ondanks het pokke weer van afgelopen week aardig wat km gemaakt: 420 in de afgelopen week, 5 dagen van de week gefietst). Zaterdag was de lange rit, ik vertrok rond 3 uur vanuit Utrecht en was tegen 9 uur thuis. Met een lange pauze ertussen, goed voor 140km. Tempo was wel vreselijk laag maar dat komt wel goed. Eerst maar weer een beetje souplesse in de benen krijgen. Ik ga zo even los rijden.
Ik ben overiegns bezig met een dieet.Bevalt ook wel goed. Havermout, banaan, honing en yogurt in de ochtend. Zelfgemaakte soep of fruitshake in de middag en bruine rijst met groente of ei, of kale (volkoren)pasta met groente dienen als avondmaaltijd. Tussendoor eet ik gedroogde vruchten. Verder niets, m.n. geen koffie. Oh en ik drink heel veel bronwater.
Dieet heeft verder niets met afvallen te maken. Maar ik wil een beetje detoxen en vooral gezonder eten. (178cm - 67kg (mag naar 66)).
Ik ben overiegns bezig met een dieet.Bevalt ook wel goed. Havermout, banaan, honing en yogurt in de ochtend. Zelfgemaakte soep of fruitshake in de middag en bruine rijst met groente of ei, of kale (volkoren)pasta met groente dienen als avondmaaltijd. Tussendoor eet ik gedroogde vruchten. Verder niets, m.n. geen koffie. Oh en ik drink heel veel bronwater.
Dieet heeft verder niets met afvallen te maken. Maar ik wil een beetje detoxen en vooral gezonder eten. (178cm - 67kg (mag naar 66)).
[ Voor 10% gewijzigd door FMS op 05-03-2012 13:10 ]
Énige tijd terug ben ik ook aan een dergelijk dieet begonnen. Ik doe het nu een maandje, maar het begint nu lastig te worden. Eentonig eten (ik ben ook wel een zeikerd met eten) en zo min mogelijk brood breken me toch wel op. Ik kan met gemak tegen 21.00 uur nog een boterham of 4-6 wegwerken, maar dat doe ik nu dus niet meer. Dan neem ik magere kwark of magere yoghurt.
Met name op dagen dat ik fiets, vind ik het nog wel eens moeilijk om de honger écht te stillen. Maar goed, ik weeg nu 65,5 kg bij een lengte van 1.78m. Dit was een maandje terug 67,5-68 kg.
Met name op dagen dat ik fiets, vind ik het nog wel eens moeilijk om de honger écht te stillen. Maar goed, ik weeg nu 65,5 kg bij een lengte van 1.78m. Dit was een maandje terug 67,5-68 kg.
[ Voor 20% gewijzigd door SePtiCTaNk op 05-03-2012 12:38 ]
@Geen/weinig brood: is dat om af te vallen of ook echt beter icm sport/fietsen?
Om af te vallen
vooral 's avonds brood eten zet makkelijk aan, omdat die energie niet meer verbruikt wordt.
Voornamelijk denk ik om wat af te vallen, maar zoals FMS al zei kan dit ook te maken hebben met regelmatiger en gezonder eten/leven.Kippenijzer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:53:
@Geen/weinig brood: is dat om af te vallen of ook echt beter icm sport/fietsen?
Brood is gewoon gezond, als je alleen op het punt komt dat je iets van 12boterhammen naar binnen moet werken omdat je het allemaal toch wegtraint kan je misschien eens gaan kijken naar een vervanger zodat je niet zoveel moet eten om aan de zelfde hoeveelheid kcals etc te komen.
Ik moet nu juist (van mezelf) wat meer gaan eten (en dan vooral tijdens avond eten). Gister bij mn vriendin gewogen en ik zit op ong 74kg met 1,92m. Voor volgend jaar (klimmen in Frankrijk) kan is dit best (misschien wel minder) maar momenteel zit ik liever op de 76-78 (zoals begin dit jaar). Maarja meer fietsen/bewegen dus ook meer eten. Heb alleen thuis geen weegschaal dus doe het op het ook en gevoel.
Ah, okee. Dan zit ik wel safe denk ik. Ik probeer gewoon te letten op voeding en vooral veel minder bier dan voorheen, en dat werkt, icm kilometers maken, best goed. Oktober 113 en nu iets van 97. Nog 7 tot 9 kilo over de komende paar maanden en dan eindelijk eens een 'excuus' om ook losse onderdelen van de fiets zelf lichter te willen
.
KijkGriffin schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:43:
[...]
Squirtlube kan je ook op de MBT gebruiken. Let er alleen op dat de lube op waterbasis is.
Lol heb je daar een excuus voor nodig?Kippenijzer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:25:
Ah, okee. Dan zit ik wel safe denk ik. Ik probeer gewoon te letten op voeding en vooral veel minder bier dan voorheen, en dat werkt, icm kilometers maken, best goed. Oktober 113 en nu iets van 97. Nog 7 tot 9 kilo over de komende paar maanden en dan eindelijk eens een 'excuus' om ook losse onderdelen van de fiets zelf lichter te willen.
Maar hoezo zou je onderdelen lichter willen hebben? Het verschil is meestal een paar gram en je merkt er op het vlakke niet veel van volgens mij. Pas als je gaat klimmen scheelt elke gram en deze grammen zijn vaak eerst bij jezelf te halen.
Verder wel goed bezig om van okt. tot nu 16kg kwijt te raken.
Dat is wel lekker, zo dicht bij je werk. Ik heb ze moeten laten afleveren maar ook dat ging perfect zonder enige problemen. Ga ze daar weer bestellen als mn 2 flesjes op zijn.NoepZor schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:43:
[...]
Kijkgoed nieuws, ik ben vooral een droogweer rijder en ik kijk meestal wel uit dat ik niet door diepe plassen rag, daarnaast fiets ik geen wereldafstanden op de MTB. Ik haal vanmiddag ff 2 van die flesjes op, die shop zit 3,7km van m'n werk
thx voor de tip.
[ Voor 26% gewijzigd door Griffin op 05-03-2012 13:47 ]
De eerste 100km zitten erop. De eerste van de fiets en mijn eerste op een racefiets. Afgelopen donderdag voor het eerst een klein stukje gefietst (7km met als keerpunt een viaduct) om te kijken hoe of wat. Het is erg wennen op een racefiets. De hoge zitpositie, de houding door het lage stuur. Klikpedalen, schakelen: alles nieuw! Maar het ging verrassend goed. Machtig hoe je een viaduct op kan versnellen
Je merkt, ik ben nog niets gewend en alles is compleet nieuw.
Die middag nog een rondje gedaan van 20km in mijn eentje. Last van het zitvlak, rugklachten. Beginnerspijntjes. Pas op de terugweg zag ik andere "renners" hun armen niet gestrekt houden dus dat deed ik al verkeerd. Dat scheelt een boel gedoe met de rug.
Vrijdag een rondje van 25km met 2 maten die al veel langer fietsen. Tempo omhoog en eigenlijk nergens last van, buiten het zitvlak. Je merkt meteen dat achter iemand aan fietsen een stuk eenvoudiger is als zelf (al dan niet alleen) tempo maken.
Zondag met 2 maten 55km gefietst. Gelukkig had eentje last van wat naweeën van een parasiet die hij in India heeft opgedaan, dus ging op een (voor mij goed) gezapig tempo. Geen last van mijn rug en het zitvlak begint ook te begrijpen dat dit geen eenmalig dingetje is
De derde keer vertrekken merk je dat het fietsen snel wend. Klikpedalen zijn niet meer vreemd, handjes los op het stuur en schakelen wanneer het nodig is. Uiteraard beentempo hoog houden en af en toe een wedstrijdje naar verkeersbord of viaduct.
Machtig om een viaduct op te racen en net als iemand langszij komt nog even op te schakelen om net die snelheid extra te genereren zodat je als eerste boven bent. Daarna zit ik wel een paar km stuk maar goed: zet drie mannen op een fiets en je hebt een race.
Fietsen is fantastisch.
Mochten jullie nog verlegen zitten om een mooi wielershirt van ons blog hetiskoers.nl, deze is tot 7 maart (aanstaande woensdag) te bestellen op Blueonbike.com voor 45 euro. Italiaanse kwaliteit, hollandse maten. Het design is van Pankra.com, dezelfde designer achter het redesign van wielertijdschrift De Muur. Evt. vragen omtrent de maat mogen via twitter naar @eijkb.
Die middag nog een rondje gedaan van 20km in mijn eentje. Last van het zitvlak, rugklachten. Beginnerspijntjes. Pas op de terugweg zag ik andere "renners" hun armen niet gestrekt houden dus dat deed ik al verkeerd. Dat scheelt een boel gedoe met de rug.
Vrijdag een rondje van 25km met 2 maten die al veel langer fietsen. Tempo omhoog en eigenlijk nergens last van, buiten het zitvlak. Je merkt meteen dat achter iemand aan fietsen een stuk eenvoudiger is als zelf (al dan niet alleen) tempo maken.
Zondag met 2 maten 55km gefietst. Gelukkig had eentje last van wat naweeën van een parasiet die hij in India heeft opgedaan, dus ging op een (voor mij goed) gezapig tempo. Geen last van mijn rug en het zitvlak begint ook te begrijpen dat dit geen eenmalig dingetje is
De derde keer vertrekken merk je dat het fietsen snel wend. Klikpedalen zijn niet meer vreemd, handjes los op het stuur en schakelen wanneer het nodig is. Uiteraard beentempo hoog houden en af en toe een wedstrijdje naar verkeersbord of viaduct.
Machtig om een viaduct op te racen en net als iemand langszij komt nog even op te schakelen om net die snelheid extra te genereren zodat je als eerste boven bent. Daarna zit ik wel een paar km stuk maar goed: zet drie mannen op een fiets en je hebt een race.
Fietsen is fantastisch.
Mochten jullie nog verlegen zitten om een mooi wielershirt van ons blog hetiskoers.nl, deze is tot 7 maart (aanstaande woensdag) te bestellen op Blueonbike.com voor 45 euro. Italiaanse kwaliteit, hollandse maten. Het design is van Pankra.com, dezelfde designer achter het redesign van wielertijdschrift De Muur. Evt. vragen omtrent de maat mogen via twitter naar @eijkb.

.
Ja ik had hem al gezien, ik vind het een schitterend ontwerp, maar dan wel in het wit. Ik begrijp dat die (witte) in mei komt. Effe duimen dat die dan nog voor m'n fietsvakantie in juni binnen kan zijn.
Met ^^, in het wit zou beter zijn.
Komen er ook broekjes bij? (gewoon hele zomer set is wel leuk)
Komen er ook broekjes bij? (gewoon hele zomer set is wel leuk)
Veel gevorderde fietsers willen hem in 't wit voor het warme weer. De rest in het zwart omdat het beter afkleed ;-) De witte versie kan inderdaad in Mei besteld worden als alles goed gaat. Het zijn hoge kwaliteit truien en we werken zonder marge dus moeten we wel een bepaald aantal bestellingen binnen krijgen wil het de moeite zijn. Je kan er de broek van Blueonbike bij komen, maar dat is zonder bedrukking door ons.
.
Dit weekend ietsje verder dan gepland gegaan. 50 km met 350 hoogtemeters ipv 40 km. Rustig tempo, paar mooie heuveltjes. Zadelpijn was minder dan vorige week, maar deze keer wat op gelet om iets meer naar achter op het zadel te zitten en dat hielp wel.
Voorlopig geluk dat het telkens in het weekend mooi weer is, en mottig tijdens de week ^^ Voorlopig houden we het nog bij 1maal per week. Eens ik in de nieuwe woonst zit, kan ik mijn avondeten wat beter plannen en ga ik wat gerichter fietsen om zo ook wat langere tochtjes aan te kunnen.
Voorlopig geluk dat het telkens in het weekend mooi weer is, en mottig tijdens de week ^^ Voorlopig houden we het nog bij 1maal per week. Eens ik in de nieuwe woonst zit, kan ik mijn avondeten wat beter plannen en ga ik wat gerichter fietsen om zo ook wat langere tochtjes aan te kunnen.
Mja, ik ben geen gevorderde fietser 
Ben gewoon rossigblond, met witte huid en sproeten. Dus als ik een zwart shirt aan trek dan zie ik er belachelijk uit.
Ben gewoon rossigblond, met witte huid en sproeten. Dus als ik een zwart shirt aan trek dan zie ik er belachelijk uit.
Een wit broekje? Natuurlijk niet...
Je kon 'm aan zien komen
Zaterdag heb ik twee plaatjes en schoenen van Shimano gehaald. Hiermee verplicht ik mezelf om toch iets meer te fietsen naar werk. En wellicht nog meer daarna
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Nummer 37 slaat nergens op
De rest trouwens ook niet, ik overtreed er minstens 4
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Dit topic is gesloten.