Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste
Acties:
  • 114.166 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:37:
[...]

Helemaal eens met MrAngry. Het is echt rommel en totaal geen waar voor je geld. Mijn tip zou zijn om een oudere racefiets te kopen, dan maar schakelen met commandeurs. Dat is trouwens helemaal niet lastig, vooral in Nederland niet. Het gaat om de kwaliteit van de onderdelen, bij die nieuwe fiets is het staal van snijkoek gemaakt, gaat zomaar stuk.

Een oude tweedehands fiets kan je echt lange tochten op maken. Ik heb drie jaar lang op mijn oude fietsen gefietst voordat ik een nieuwe heb gekocht. Heb veel wielrenners op mijn oude Batavus fietsen eruit gereden. Nu doet mijn rode Batavus dienst als winterfiets en tacx fiets. Echt ideaal. Een oudere man uit ons wielergroepje heeft een oude Batavus professional met campagnolo record. Hij fietst gewoon mee tussen ons aluminium en carbon geweld.

Die Koga van Mr Angry is trouwens wel veel te duur met minimum prijs van 150 euro. Is op zijn hoogst 70 euro waard.

Ik heb ook twee oude Batavus fietsen. De ene hangt in de garage mooi te wezen omdat deze nog zo goed als nieuw is. 60 euro op Marktplaats
[afbeelding]

De rode Batavus Professional weegt op dit moment 9,5 kg. 30 euro op marktplaats.
[afbeelding]

Tips voor tweedehands racefiets:

Let op de maat! Doe een boek tussen je benen, ga op sokken tegen de muur staan en meet je binnenbeen lengte. Vul deze lengte hier in: http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm en je weet wat je maat is.

Kijk naar de remmen. Als de remleiding boven uit de remmen komen (zoals bij mijn goudkleurige fiets) is het een erg oude fiets. Als de remleidingen in het stuur zitten (zoals bij mijn rode fiets) heb je een nieuwere fiets. Dit is aan te raden omdat je zo meer courante onderdelen hebt. Let ook op de bovenbuis. Als de leiding door de bovenbuis heen gaan zit je goed. Nu ziet de oplettende kijker dat het stuur van mijn rode Batavus wijst op een nieuwe fiets en de bovenbuis op een oude fiets: Dit klopt, het is een oude fiets met een nieuw stuur en nieuwe groep.

Blijf bij de oude aluminium fietsen vandaan, deze zijn vaak slap.

Let op een mooie afmontage. Als er Shimano rx100, 105, 600 of ultegra op staat heb je een goede fiets. Daarnaast is alles van Campagnolo ook goed. Zo'n afmontage zit niet op een slecht frame, zo weet je dat je met een goede groep ook een goed frame koopt.

Als een fiets 5 of 6 versnellingen achter heeft wijst dit op een freewheel cassette, dit is toch wel erg ouderwets. Jouw nieuwe fiets heeft trouwens ook een freewheel cassette, belachelijk dat ze dit monteren.

Met de fixie hype zijn er mensen die echt veel teveel voor een oud frame vragen. Let hier goed op.

Pluspunten:
Een modern zadel zit veel beter dan een oud zadel.
Klikpedalen zijn handig. Ik heb 3 jaar op standaard fietstrappers gefietst, maar als deze op de fiets zitten is het een pluspunt. Trouwens wel weer duurder door aanschaf van speciale schoenen.
Aristos schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:29:
@Racing reporter: ik heb nog wel wat oude Look Delta pedalen voor je liggen. Die mag je zo van me overnemen. Let wel: je zult daar dan wel zelf schoenen bij moeten kopen (tweedehands 30 euro??).

Overigens eens met het bovenstaande over die "nieuwe" fiets. Niet doen. Gewoon marktplaatsen met de tips van BRT. Dus remleidingen door het stuur, en afmontage van 100, 105 of 600.
Ik moet zeggen dat het me altijd wel behoorlijk beviel, met eigen schoenen op de trappers. Heb iets smallere sportschoenen die comfortabel zitten maar waar ik toch nog redelijk kracht mee kan zetten.

Als ik eens goed ga rondkijken, dan kom ik bv een Koga Miyata tegen en die is ook nog eens niet ver bij me vandaan. Denk dat ik deze meneer eens ga mailen om te zien wat het nu werkelijk is (Shimano-afgemonteerd met RSX, schijnt iets ouder te zijn maar wel goed, zeker voor mijn gebruik a la niet 5 uur per dag dieharden op de fiets), gears aan het stuur, 3x8 versnellingen. Framemaat ook redelijk op orde, binnenbeenlengte is zo'n 84cm dus komt neer op maat 57/58!

@.joeri, gave foto's. Dat zijn nog eens de tochten! Je zal alleen maar ergens in de hoogte een bocht missen.. :P Wel tof om zo'n toer te maken in een groep, domweg trappen, werken en genieten vh uitzicht. Like!

[ Voor 3% gewijzigd door Racing_Reporter op 09-02-2012 01:34 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt best wel goed allemaal. Je klinkt alsof je er kijk op hebt gekregen. Heb je ook foto's? Let er trouwens wel op dat het trappen niet om kracht gaat, maar om souplesse. Je trapt niet verticaal(op en neer), maar horizontaal (heen en weer), probeer een hele ronde te maken met je been en til hem ook weer op. Daarom zijn klikpedalen zo handig, toch kan je deze beweging ook ongeveer zonder klikpedalen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 15:41

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Aristos schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:32:
Wat een stilte hier, iedereen aan het schaatsen?
doe niet aan schaatsen (zondag wel indoor :P ) want ik heb geen schaatsen en heb een hekel aan kou.
Ik ga zaterdag wel mn pakketje (ketting etc) bij de PostNL ophalen en dan smiddags alles monteren.

Als het weer beter is en wat minder sneeuw/pekel op de weg ligt gaan we weer fietsen. Momenteel thuis wat krachttraining aan het doen en het trappenhuis (4 hoog) op en neer aan het rennen om cardio te trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:23

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Vanmiddag even over de Groningse grachten schaatsen. Werk aan de gracht, dus vanaf 2 uur oid de schaatsen onderbinden en gaan.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:45
Gisteren een rondje prinsengracht geschaatst in Amsterdam. Toch een stukje leuker dan Tacx'en!

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 09-02-2012 09:40 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Wat doen jullie trouwens nog naast het fietsen voor sport, dus bijvoorbeeld Krachttraining (en dan wat precies) enzo?
Ikzelf ben momenteel vooral aan het focussen op bodyweight training van de benen en core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 06:57:
Dat klinkt best wel goed allemaal. Je klinkt alsof je er kijk op hebt gekregen. Heb je ook foto's? Let er trouwens wel op dat het trappen niet om kracht gaat, maar om souplesse. Je trapt niet verticaal(op en neer), maar horizontaal (heen en weer), probeer een hele ronde te maken met je been en til hem ook weer op. Daarom zijn klikpedalen zo handig, toch kan je deze beweging ook ongeveer zonder klikpedalen maken.
Alsof, correct :P Ik leer nog elke dag hoor! Het is een interessant gegeven. Foto's, hoe bedoel je?

Ja klopt, met gewone schoenen, mits je ze goed positioneert en de zadelhoogte is goed afgesteld, kan het ook. Dan is het inderdaad een volledige ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Griffin schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:33:
Wat doen jullie trouwens nog naast het fietsen voor sport, dus bijvoorbeeld Krachttraining (en dan wat precies) enzo?
Ikzelf ben momenteel vooral aan het focussen op bodyweight training van de benen en core.
Naast het fietsen doe ik aan squash. Niet dat mijn prestaties op de fiets daarbij gebaat zijn, maar ik vind het wel leuk. Zodra dingen op een training gaan lijken (als in intervaltrainingen of (nog erger) op een apparaat zitten), dan is de lol er voor mij snel af. Ik 'train' thans wel voor de Marmotte, maar dat komt eigenlijk vooral neer op heel veel fietsen met een soort opbouw in intensiteit.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik speel floorball. Erg leuk, enorm interval karakter, letterlijk sprinten of stilstaan. Daarom vind ik het leuk om er wat duursport bij te doen --> fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Bedoel je niet gewoon hockey? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Floorball en unihockey zijn synoniemen. Van oudsher heet het unihockey (ontstaan op een universiteit?) in ieder geval. Onder die naam heb ik het ook wel gespeeld op de middelbare school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
argro schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:39:
[...]
Floorball en unihockey zijn synoniemen. Van oudsher heet het unihockey (ontstaan op een universiteit?) in ieder geval. Onder die naam heb ik het ook wel gespeeld op de middelbare school.
Nee, unihockey is een variant van floorball (net als Zwitsers). Gespeeld op een halfveld, met mini goaltjes zonder keepers, 4v4, gemengd, 2*12 (of 3*10) minuten, kleine teams (vaak max 8/9) en veel beperkter fysiek spel. Waarom het zo heet weet ik niet.

De variant van Floorball die standaard is lijkt meer op ijshockey. 5v5 + 2 keepers, zelfde grote goaltjes, veld ter grootte van zaalvoetbalveld, schouderduwen toegestaan, 3*20 minuten, ongemend, grote teams (wij hebben 16 man). Echt huge in traditionele ijshockey landen (muv USA).

De verwarring is trouwens breed gedragen dus je bent in goed gezelschap.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 09-02-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Ik doe aan fitness. Lichte krachttraining voor meer spiermassa over het hele lichaam (niet ten behoeve van het wielrennen). Ook doe ik deze dagen aan cardio in de sportschool.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Ik ga mountainbiken, lopen, zwemmen en in november/december krachttraining in de fitness.
Dit voor de tri- en duatlonwedstrijden uiteraard.

Vandaag nog een mooi ritje gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/mieb09.png

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ms0rpk.jpg

klikken=groter

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:08
Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe fiets, voor een half jaar in de VS, maar ik vind het altijd moeilijk om te beoordelen wat een fiets nog waard is. Zouden jullie mij kunnen vertellen wat de volgende twee fietsen ongeveer waard zijn: Red Line Cross Bike en Felt Road bike, deze laatste heb ik gemaild voor de componenten: "Gears/brakes are Shimano Tiagra, Rear wheel gears are Shimano 105, 3 piece crank Vero FSA. Has double brakes on handlebars".

Hier trouwens een rondje dat ik op een andere fiets heb gedaan, Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heintjeput schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:55:
Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe fiets, voor een half jaar in de VS, maar ik vind het altijd moeilijk om te beoordelen wat een fiets nog waard is. Zouden jullie mij kunnen vertellen wat de volgende twee fietsen ongeveer waard zijn: Red Line Cross Bike en Felt Road bike, deze laatste heb ik gemaild voor de componenten: "Gears/brakes are Shimano Tiagra, Rear wheel gears are Shimano 105, 3 piece crank Vero FSA. Has double brakes on handlebars".

Hier trouwens een rondje dat ik op een andere fiets heb gedaan, Strava.
Ik heb geen idee wat het juiste antwoord is maar ik woon hier in Amerika en je zal meer geluk hebben met een goeie Trek of Specialized (beide Amerikaans). Als je bij mij in de buurt ben mag je mijn ouwe Scott S30 kopen. Maar ik woon een beetje aan de andere kant van de VS in South Carolina.

BTW Ik heb mijn Scott S30 nieuw gekocht voor $850 (normaal $1050) dus soms kan je wel een goeie deal krijgen bij je LBS. Natuurlijk kan je ook op ebay gaan en zien of je daar een goeie deal ziet.

Als je geluk hebt kan je ook eentje scoren op http://www.bonktown.com (moet je wel opetten omdat het verandard elke 20 minuten). http://www.nashbar.com is ook een goeie (goedkoop) site waar ze fietsen verkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:24
Qua andere sporten doe ik 's winters gewoon waar ik zin in heb. Dat was 2 jaar geleden schaatsen, vorig jaar fitness en pilates (erg goed voor je buikspieren en rug) en dit jaar sportklimmen. Verder doe ik wat aan hardlopen en soms zwemmen. Ik ben ervan overtuigd dat het doen van andere sporten (whatever de sport en zo lang je het er maar een beetje bij doet) goed is voor je motoriek, spierkracht, reactievermogen etc. etc.

Hoop dat het nu toch wel gewoon echt hard gaat dooien, dan één keer regenbui en dan kunnen we weer naar buiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:23:
[...]

De verwarring is trouwens breed gedragen dus je bent in goed gezelschap.
Zelfs gedragen binnen de Nederlandse Floorball en Unihockey Bond. Als dat geen goed gezelschap is. Van hun website:
Floorball en unihockey zijn dezelfde sport.

[ Voor 4% gewijzigd door argro op 10-02-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
heintjeput schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:55:
Lastig man, de Amerikaanse 2dehands markt is vermoedelijk toch zo anders dat een Nederlands prijsje erop plakken weinig zin heeft.

@Argro, beetje selectief quoten van een pagina waarop het alleen maar over floorball gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Kwam net deze site tegen:
http://www.cyclingthealps.com/

Best geinig en handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude en nieuwe fiets

Afbeeldingslocatie: http://www.brokenchocolate.com/storage/post-images/IMG_0624.JPG?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1328897164919

nieuwe fiets
Afbeeldingslocatie: http://www.brokenchocolate.com/storage/post-images/IMG_0625.JPG?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1328897440488

Gisteren ben ik naar de fietse winkel gegaan om een goeie fit te krijgen op de fiets. Zadel is dus nu een paar centimeters hoger dan wat je ziet in de foto. Ook ondertussen een cateye wireless cyclocomputer geinstalleerd en een rooie k-edge ketting vanger.

De nieuwe fiets is licht (7.8 kg) vergeleken met mijn oude fiets (10 kg). Kan niet wachten tot morgen om hem uitgebreid te testen :D

In de toekomst waarschijnlijk de stuur stem flippen en een paar spacers eruit halen. Ziet er een beetje mooier uit dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Coole fiets! Ik heb deze ook een tijdje overwogen, maar ben uiteindelijk voor een iets gemiddelder frame gegaan, ik vond de S2 toch iets te extreem aero voor mijn gebruiksdoel. Heb vanmorgen eindelijk de nieuwe fiets opgehaald, een Focus Izalco Pro. Specs en foto's volgen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Een hoop nieuwe fietsen bij mensen,
DM me even met wat specs en een foto en je komt in de startpost :D.

Straks naar de stad en mn pakketje ophalen, daarna ketting+tandwielen goed schoonmaken en nieuwe ketting erop knallen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Het gaat dooien en regenen :)

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:38
Aparte muren, is dat je huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Eindelijk, dinsdagavond gewoon weer op de buitenbaan trainen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Het Fantoom schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:26:
[...]

Dat is best standaard in the US.
Mooi, pekel weg en een iets hogere temperatuur is alles wat we nodig hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Met de onderdelen die ik over had na de SRam Red upgrade van m'n SL2 heb ik een Crux opgebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://www.iks-hosting.nl/images/Photo20120211_075025.jpg
De eerste indruk is dat dit heerlijk is voor als het slecht weer is. Alleen jammer dan m'n luchtwegen een beetje dit weer zat zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Wat een dunne zitbuis en rare montage van de achterrem. Verder schitterende klassieke fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
De Crux is het cyclocrossmodel van Specialized, vandaar de iets andere montage van de remmen.

En @ FLiP.m0: Nice bike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:26:
[...]

Ja, ik huur een duplex. Vinyl siding zie je best wel vaak hier (VS). Soms zie je half steen en de rest vinyl siding. In andere worden plastiek ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Die Cervelo is minstens 1 maat te klein, jammer van zo'n mooie fiets! Ik vraag me hardop af of het überhaupt passend te krijgen is, een model met een lange balhoofdbuis zoals een Synapse, een Cervelo RS of een Specialized Roubaix was hier beter geweest. Gevalletje van fiets past zich aan renner aan, in plaats van andersom, heel jammer IMHO. In de huidige afstelling ziet het er niet uit en het aantal spacers kan zelfs ronduit gevaarlijk zijn (mag max. 2.5 cm zijn).

[ Voor 81% gewijzigd door havana op 13-02-2012 09:00 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:58
Ligt het nu aan mij of staat het stuur op de Cervelo zo gekanteld omhoog. Lijkt mij redelijk lastig om onderin te rijden. Verder mooie fiets.

Ik zit te twijfelen om mijn basis pedalen te gaan vervangen. Ziet er een stuk beter uit, maar ga je dit verder nog merken? Het enige verschil lijkt mij vooral in de gebruikte materialen en daarbij gewicht te liggen. Lijkt me weer zo'n geval dat het vooral tussen je oren zit of je moet natuurlijk een op de detail gestelde racer willen hebben.

PD-7900 248 g +/- 200 euro
PD-6700 Carbon 260 g +/- 140 euro
PD-6700 314 g +/- 100 euro
PD-5700 322 g +/- 55euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
havana schreef op maandag 13 februari 2012 @ 08:58:
Die Cervelo is minstens 1 maat te klein, jammer van zo'n mooie fiets! Ik vraag me hardop af of het überhaupt passend te krijgen is, een model met een lange balhoofdbuis zoals een Synapse, een Cervelo RS of een Specialized Roubaix was hier beter geweest. Gevalletje van fiets past zich aan renner aan, in plaats van andersom, heel jammer IMHO. In de huidige afstelling ziet het er niet uit en het aantal spacers kan zelfs ronduit gevaarlijk zijn (mag max. 2.5 cm zijn).
Interessant, waaraan zie jij dat dit frame te klein is? Flip.m0 gaat het een en ander nog aanpassen.

Veel cervélos op Marktplaats gespot... Toeval of gaat er iets gebeuren? http://link.marktplaats.nl/530384498 56 cm frame, maar 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Binnenkort testrijden op een Segal. Zijn van magnesium gemaakt. Iemand al eens op zo'n fiets gereden?

www.segalbikes.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
willy1986 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:29:
[...]

Interessant, waaraan zie jij dat dit frame te klein is? Flip.m0 gaat het een en ander nog aanpassen.

Veel cervélos op Marktplaats gespot... Toeval of gaat er iets gebeuren? http://link.marktplaats.nl/530384498 56 cm frame, maar 900 euro.
Heb je die Toren van Pisa onder de stuurpen niet gezien :? En de stand van het stuur?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:08:
[...]

Heb je die Toren van Pisa onder de stuurpen niet gezien :? En de stand van het stuur?
Jullie moeten eens beter lezen B). Deze foto heb ik genomen voordat ik naar de fietsen winkel ging om een goeie fit te krijgen. Die spacers etc. zit er allemaal nog in omdat ik die fiets online heb gekocht en die was zo gearriveerd in de box.

De fiets ziet er nu anders uit (zadel zit hoger) en ook de stuur is anders vast gesteld. In de komende weken kan ik dus spacers eruit halen om een grotere drop te creëren .
havana schreef op maandag 13 februari 2012 @ 08:58:
Past me eigenlijk perfect hoor. Ik ben van mijn ouwe 56CM naar een 58CM gegaan en past me perfect!

Zoals ik al zei is deze foto niet representatief. Deze foto heb ik genomen nadat ik hem in elkaar heb gebouwd uit de box. Ik ben er pas op gaan zitten een dag later voor de fit.
WaSteiL schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:28:
Ligt het nu aan mij of staat het stuur op de Cervelo zo gekanteld omhoog. Lijkt mij redelijk lastig om onderin te rijden. Verder mooie fiets.
Ziet er nu anders uit. Deze foto heb ik snel genomen nadat ik hem in elkaar heb gegooid. Maak je geen zorgen het ziet er nu anders uit ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
havana schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:08:
[...]

Jawel, maar is dat dan zo'n drama? Ik rij zelf met 2,7 cm aan spacers (zie SP) En na 1400 km nog geen enkel probleem gehad met de fiets.

@WaSteil; die Mavic r-sys wielset is inmiddels weer verkocht via marktplaats. Mijn impulskoop van 2012 was achteraf toch niet de wielset die bij mij past (oa na lezen over een recall van Mavic) en het lezen van dit bericht . Blij met mijn basic R500 wielset zonder geneuzel. Trappen moet je toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:11:

[...]

Ziet er nu anders uit. Deze foto heb ik snel genomen nadat ik hem in elkaar heb gegooid. Maak je geen zorgen het ziet er nu anders uit ;)
Pics or it didn't happen ;) :> .
Maar wel leuke fietsen, ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:26:
[...]

Pics or it didn't happen ;) :> .
Maar wel leuke fietsen, ziet er goed uit.
Ik zal inderdaad nieuwere fotos posten. Ik wist niet dat er zoveel drama van een nieuwe en niet afgestemde fiets zou komen.
---------------------------------------------------

En natuurlijk zitten er zoveel spacers op een nieuwe fiets. Het is beter om spacers eruit te halen dan geen enkele ruimte hebben om spacers erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
@willy1986: damn.. dat is niet zomaar een spaakbreukje.
Wat betreft de verkoop was het ook meer een speelse prik jouw kant op. Misschien zelfs lichtelijk jaloers dat ik niet op het idee was gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In andere nieuws 100km op mijn nieuwe fiets gereden zaterdag en 32km op zondag. Veel wind op zaterdag maar jonge wat is deze fiets een droom om te rijden. Het verschil tussen mijn ouwe aluminium en mijn nieuwe carbon fiets is erg groot. Ik dacht niet dat het zo veel verschil zal uit maken.

Het enige ding dat ik misschien wil veranderen in de toekomst (ja, een paar spacers uithalen en stuur stem flippen) is mijn Arione zadel uitwisselen voor een Specialized Toupe. Die Toupe vond ik wel fijn op mijn ouwe fiets. Maar ik heb nog geen harde conclusies getrokken over de Arione en dat viel wel mee op de 100km rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Zaterdag en zondag gereden? Respect, het lag hier helemaal onder de sneeuw. Ik hoop zaterdag trouwens voor Carnaval nog wat kilometers in Zuid-Limburg te maken. Nu maar hopen dat het droog blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik ben ook weer in zuid-Limburg met carnaval, niet om dat zelf te vieren :X , maar mijn schoonfamilie woont daar en de kinderen houden van mensen die met snoep gooien.
Leuk hoor, fietsen daar in die periode. Met pech kom je een optocht tegen en kun je kilometers omfietsen, want door die dorpen loopt vaak maar één weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Optochten zijn zondags en 's maandags. Tussen 1200 en 1600/1700 is de gevarenzone.
Op zaterdag kun je er veilig rijden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 13-02-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Hopsa, de 2000km's van 2012 doorbroken.
Vandaag nog een kort ritje gemaakt...

Alles begint nu toch wel te dooien (eindelijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@.joeri.:
2k nu al, doe je goed.

Hoop dat de pekel snel weg is en een paar graden warmer, dan kunnen we weer fietsen.
Wel gemerkt dat ik een hekel heb aan kou en dus komt volgende winter een tacx. Dan maar saai fietsen en tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is dus de fiets na de fit:
Afbeeldingslocatie: http://26.media.tumblr.com/tumblr_lzcu4gW7gP1rp4pdjo1_500.jpg

En vandaag de stuurpen geflipt en een paar spacers eruit gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lzcu4gW7gP1rp4pdjo2_500.jpg

Uit proberen en misschien meer spacers eruit gooien. Als ik klaar ben met testen in de volgende paar maanden kan ik de stuur buis kleiner maken zodat het mooier uit ziet.

PS. Ik ben nog op mijn chinese ($20, ja ik ben cheap :X ) carbon bidonhouders van ebay aan het wachten. Normaal betaal je $120 voor een paar merk bidonhouders :o.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Grr, gisteren geprobeerd te tacxen, maar mijn fiets kraakt continu. Ongeveer een keer per omwenteling kraakt er iets. Maar het irritante is dat wanneer ik mijn rechterhand optil of rechtop ga zitten. Het kraken ophoudt. Heb mijn vriendin al op mijn fiets gezet, maar dan gaat het dus niet kraken. Ga vanavond een andere fiets proberen.

Ik vrees dat het punt waar het achterwiel aan elkaar gelast is, gebroken is. Zo een soort van geluid is het. Heb alle hoeken bekeken op zoek naar scheuren (alu-frame) maar niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Klinkt een beetje als hetzelfde probleem wat ik had en dat was de lager in de trapas die voor het probleem zorgde. Het geluid leek ook vanuit een hele andere hoek te komen dan ik dacht, maar de lokale fietsenmaker had het snel gevonden. Bleek dat er een lager niet helemaal goed vastzat met een irritante kraak/tik geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die Cervélo ziet er al een stuk beter uit! Nu nog die knapzak onder het zadel vandaan :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Aristos schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:49:

Ik vrees dat het punt waar het achterwiel aan elkaar gelast is, gebroken is. Zo een soort van geluid is het. Heb alle hoeken bekeken op zoek naar scheuren (alu-frame) maar niets kunnen vinden.
Bij mij was het de snelspanner achter. Kan ook nog zadelpen/stuurpen zijn. Het probleem met een tik/kraak is dat je het vaak ergens anders hoort dan dat het ontstaat. Alles aandraaien is dus het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:49
Aristos schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:49:
Grr, gisteren geprobeerd te tacxen, maar mijn fiets kraakt continu. Ongeveer een keer per omwenteling kraakt er iets. Maar het irritante is dat wanneer ik mijn rechterhand optil of rechtop ga zitten. Het kraken ophoudt. Heb mijn vriendin al op mijn fiets gezet, maar dan gaat het dus niet kraken. Ga vanavond een andere fiets proberen.

Euh, dat is totaal niet logisch :P "Ongeveer een keer per omwenteling kraakt er iets." Daarbij ga ik uit dat je bedoelt een omwenteling van je crank, aangezien een mens doorgaans niet in staat is de omwenteling van een wiel te kunnen volgen ;) In dat geval is het juist niet je achterwiel, want die las komt veel vaker langs zijn belastingpunt, de Tacx-roller, dan 1 omwenteling van je crank... tenzij je op je 30-28 aan het fietsen bent, lijkt me ook sterk :P

Kortom, denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het je achterwiel is. Een kraak per omwenteling van je crank kan echt ooooooveral vandaan komen helaas, zelfs je stuur. Goed zoeken dus! :) Mijn laatste kraak van 2 maandjes terug, bleek na lang zoeken het contactpunt van zadelpen en frame te zijn, niet echt een plek waar ik het van verwachtte aangezien ik mijn zadel al in geen 2 jaar had verzet t.o.v. het frame. Blijkbaar was er toch met al die regen viezigheid tussen gekomen, want na schoonmaken en invetten van de klem en schoonmaken van de binnenbuis en zadelpen was het weg. Daarvoor had ik mijn bladbouten ingevet en zadel t.o.v zadelpen geheel uitgesloten. Ik had als voordeel dat als ik uit het zadel ging er op geen enkele manier een enkele kraak te horen was, dus het moest wel iets met het zadel te maken hebben. Vergis je in ieder geval niet met de tik t.o.v. je omwenteling. Je hele fiets krijgt bij elke omwenteling frictie om zijn oren, dus het hoeft niet per sé met je drivetrain te maken te hebben. Anders zoek je je een ongeluk. Been there.

@.joeri. Nice, alweer 2k! Maar daar zat een tripje in het buiteland bij in toch? :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
@all: tnx voor de tips. Ga maar eens met mijn tacx naar mijn fietsenmaker. Even opbouwen en die mannen hebben het zo gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

De kraak van m'n fixed kwam na uitsluiten van alle onderdelen van de square taper-verbinding. De tik hoorde ik alleen bij aanzetten en afremmen. Alsof bepaalde onderdelen zich aan het 'zetten' waren.
Het vierkant van de crank-arm was niet meer helemaal vierkant. Heb daarvoor wel vanalles geprobeerd:

- Nieuwe trappers
- Nieuwe bottom bracket
- Andere zadelpen geprobeerd
- Nieuwe crankboutjes
- Crankboutjes tot in den treure aangedraaid
- Alles opnieuw opgebouwd/ingevet/schoongemaakt etc etc

Pas toen ik een andere crank probeerde was het probleem voorbij. Nieuwe crankarmen en bb zijn nu onderweg :)

Oftewel: alles uitsluiten!

[ Voor 9% gewijzigd door Tjebakka op 14-02-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat is inderdaad dé methode om kraakjes op te sporen. Ik had het bij mijn Cannondale ook. Bleken uiteindelijk de snelspanners te zijn, hoe kom je erop. |:(

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:34:
Die Cervélo ziet er al een stuk beter uit! Nu nog die knapzak onder het zadel vandaan :P
Eens, zie regel 31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dank voor de link. Heb me kapot gelachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan jijzelf ook te serieus nemen ;) . Als ik op de fiets zit zie ik mijn rugzak onder mijn zadel niet dus maakt het mij ook niet veel uit :+.

En als je een echte man bent dan heb je je reserve band om je nek heen.

Afbeeldingslocatie: http://www.frogprop.com/wp-content/uploads/2011/01/tour-de-france-history-1919.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Grrr, net gelezen op dcrainmaker dat de Garmin Vector wéér vertraagd. En ik wil zó graag een power meter op mijn fiets. Zit nu aan die Duitse crank power meters te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Aristos schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:14:
Grrr, net gelezen op dcrainmaker dat de Garmin Vector wéér vertraagd. En ik wil zó graag een power meter op mijn fiets. Zit nu aan die Duitse crank power meters te denken.
Maar op dcrainmaker zijn daar nogal wat negatieve dingen over te lezen. Je bedoelt toch die power2max?

Heb er zelf ook al eerder naar zitten kijken en het blijft aanlokkelijk om voor m'n SL2 zo'n sensor te kopen. Er zit een compatible crank (Rotor 3D) in, dus ik zou alleen de sensor hoeven te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
UltraSub schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:07:
[...]

Dank voor de link. Heb me kapot gelachen :P
With ^^.
Vooral 'Rule #5': Harden The Fuck Up.

Zaterdag rond de 10graden en ong 2mm regen (80% kans met windkracht 4). Ik denk dat ik gewoon op pad ga en een D1 ga doen (hoop op 75ish km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wel leuk speelgoed hoor, zo'n powermeter, maar wat heb je eraan als simpele toerist?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 07:52:
Wel leuk speelgoed hoor, zo'n powermeter, maar wat heb je eraan als simpele toerist?
Niks. Maar als tweaker is het wel heel leuk ;) Als er een torsiemeter bestond waarmee je de torsie in het frame kon meten, zou ik die ook willen hebben. Zelfde voor draadloze bandendruksensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 26-09 13:34
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:21:
[...]

Je kan jijzelf ook te serieus nemen ;) . Als ik op de fiets zit zie ik mijn rugzak onder mijn zadel niet dus maakt het mij ook niet veel uit :+.

En als je een echte man bent dan heb je je reserve band om je nek heen.

[afbeelding]
Eens :) het praktische nut van zo'n tasje weegt bij mij zwaarder dan dat het er minder goed uitziet. Zo vergeet ik in ieder geval nooit mijn reservespul.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Torsiemeter en bandendrukmeter; briljant! En het hebben van een powermeter is gewoon een leuk gadget. Als controller vind ik niets leukers dan cijfers analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
havana schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 07:52:
Gadgets. Analyse. Grafieken. Getallen. Echt iets voor die gekke nerds inderdaad.

Um. Wacht.
* UltraSub kijkt naar url

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Vanmorgen even een (crappy) fotootje gemaakt van m'n nieuwe fiets:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/430692_234545286637124_100002449625546_488382_1482709826_n.jpg

Voordat de kritiek losbarst ;) ja met die spacers ga ik nog spelen, maar dat doe ik stap voor stap. Eerst maar eens buiten een rit maken en kijken hoe het zit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
TheLemon schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:52:
[afbeelding]

Voordat de kritiek losbarst ;) ja met die spacers ga ik nog spelen, maar dat doe ik stap voor stap. Eerst maar eens buiten een rit maken en kijken hoe het zit nu.
Nette fiets met een leuke Edge 800 ;). Je moet trouwens wel weer anders zijn, met je witte garmin rand ipv de standaard blauwe ;).
Trouwens kleine AD6 donatie gedaan, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK

Mooi. Errug mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooi hekwerk :)

Shifters mogen nog wel iets verplaatst worden IMHO.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

@Griffin: thanx! Volgend jaar sponsor ik jou.
Die witte Garmin rand heb ik uiteraard gedaan in overeenstemming met the rules.

@Havana: Hoe zou jij die shifters verplaatsen dan, iets lager neem ik aan? Ik vind ze juist lekker zo omhoog, hoewel ik moet zeggen dat mijn oude 105 (5600) shifters ergonomisch gezien net lekkerder in de hand lagen dan deze 6700's. Na een paar ritjes kan ik nog wel van gedachten veranderen hoor, blijft toch een kwestie van finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het idee is volgens mij dat ze een doorlopende lijn, of plateau vormen met je stuurbocht. En dat is dan weer om je handen plaatsing op de overgang tussen shifter en stuur mogelijk te maken. Op dit moment staan ze bij jou naar boven, ik weet niet welke rule je daarmee breekt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Met betrekking tot shifters is mijn ervaring dat dergelijke foto's, vanwege o.a. de hoek, flink kunnen vertekenen. Ik zie ook wel eens een foto van mijn fiets en denk dan, joh wat staan die shifters beroerd. In het echt valt dat echter reuze mee.

Overigens goed om te 'horen' dat de rules goed ontvangen zijn. Ik vermaak mij er ook altijd wel goed mee. Het is altijd een mooie aanleiding voor uren lang onzinnig praat over fietsen, materiaal et cetera. Praten over fietsen en materiaal maakt bij mij in ieder geval een groot deel uit van de totale hobby die wielrennen heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar vergeet dan ook niet dat regels zijn daar om te breken. En natuurlijk is comfort meer belangrijk dan hoe het eruit ziet. Als het lekker rijd en het ziet er goed uit dan is dat natuurlijk een bonus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:06:
En natuurlijk is comfort meer belangrijk dan hoe het eruit ziet.
#5 Man Harden the fuck up

;)

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 15-02-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Iemand al opgevallen dat er heel vaak gerefereerd wordt, of kan worden aan #5?
Is zeg maar, een artikel vijfje, een mooie kapstok regel... :+

[ Voor 27% gewijzigd door UltraSub op 15-02-2012 16:36 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Sinds kort ben ik ook begonnen met een racefiets. De gedachte speelde al een tijdje, maar overgewicht, geldgebrek en het sinds enige tijd (Aug2011) hebben van een heerlijke hybride (Scott Sub 45 Solution) maakten dat ik het tegen mezelf en mijn vriendin niet kon verantwoorden ook nog een racefiets erbij te kopen.

Toen ik de laatste keer de Scott echter weer in de auto wilde leggen om elders een stuk te gaan fietsen viel me helaas een lelijke frame-breuk onder het zadel op, waarna ik hem niet meer durf te gebruiken (bezig met garantie afhandeling ervan nu, fijne fiets voor dagelijks gebruik als hij straks weer heel is verder). Ik heb toen uit 'stress' van het kwijt zijn van mijn dagelijkse fiets (en als prettig excuus) een racefiets gekocht en ben daarmee langzaam grote vriendjes aan het worden :). Hoewel er nog zeker 10KG af zou kunnen ben ik sinds de aanschaf destijds van de Scott en het genot wat ik van het fietsen heb inmiddels de eerste 12-14KG kwijt, en zit nu net onder de 100KG (Ben 1.89 lang geloof ik).

De gekochte racefiets is een 2011 model Bianchi Via Nirone 7 Alu, met Tiagra Triple mixed (FSA crank) erop. Hoewel de groep natuurlijk beter kan en hij in mijn ogen verre van netjes is opgebouwd (showroom model) bevalt hij vrij aardig zover.
Ivm het rotweer toch de (voor de Scott al tijdje overwogen) indoor trainer maar besteld en zowel daarop als buiten (54KM in -4 zonder winterkleding is vrij 'koud' aan de tenen weet ik inmiddels) alweer voor mijn doen redelijk wat kilometers gemaakt. Ik merk nog vrij duidelijk dat ik veel dingen kan verbeteren, hoewel ik mijn stroke al vrij goed geoptimaliseerd had zonder klikpedalen op de Scott, dus eenmaal over (MTB schoenen, ik zal wel flink wat meer 'regels' overtreden voorlopig :P) op kliks heb ik vrij weinig verschil gemerkt, enkel dat ik nu de opwaartse beweging ook inderdaad kracht mee kan zetten wat erg fijn is.
Ik heb, deels samen met mijn collega ('stukje' sportievere fietser) al een hoeveelheid ritten in de planning en hoop binnen een maand of 2 weinig moeite meer te hebben met 100KM+ tourtochten. Al met al kan ik me vrij goed vinden in de sport en hoop (en verwacht) dat dit nog lange tijd zou zal blijven.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@Kippenijzer:
Leuk om te lezen dat je bent begonnen met op de racert te fietsen. Jammer van je Scott Hybride, hoop dat het garantie verhaal lukt.

Wat betreft je klik pedalen ik denk dat je nog wel wat meer verschil gaat voelen vooral op langere tochten, je hoeft namelijk niet rekening te houden met de positie van je voet (mits je schoen goed afgesteld staat).

Verder wel goed letten op het rustig aan opbouwen, ik spreek uit ervaring dat als je te snel te veel wilt je jezelf qua blessures tegen kan gaan komen. Begin gewoon met duurtraining (heb je wel een hartslagmeter nodig).

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik had voor de Scott reeds een Edge 500 met HR/Cad aangeschaft, dus die is nu natuurlijk meeverhuisd. Ik hoop idd dat ik niets 'overdoe', gezien ik voor bijv. 10 maart wel 95KM op de planning heb (Ronde van Hoogeveen), maar gezien ik voorlopig weinig problemen heb om binnen te komen als de finish-post alweer weggeruimd is, moet dat best goed komen. 50-60KM heb ik 'voor de lol' wel in de benen, dus verwacht dat dit ook wel moet lukken. Ik probeer voldoende recovery te nemen en probeer op mijn lichaam te letten, dus maar even zien hoe eea de komende 2 maanden loopt (4-5 tours in gedacht, langste 115KM Ronde van Noord Holland, maar neem aan tegen die tijd niet zoveel problemen meer te hebben met die afstand).

Tevens (uberhaupt hoe ik dit topic via Google tegenkwam, terwijl ik vanuit technisch oogpunt veel op GoT zit) nav de melding in dit topic net een set Fulcrum Racing 5 besteld, zodat ik met het huidige twijfelachtige weer wat minder gedoe heb als ik tussen de TACX en buiten afwissel (mijn duimen doen nog pijn van de band die ik eergisteren heb verwisseld).

• dinkelover
[afbeelding]Voordat de kritiek losbarst ;) ja met die spacers ga ik nog spelen, maar dat doe ik stap voor stap. Eerst maar eens buiten een rit maken en kijken hoe het zit nu.
Chapeau, very nice! Mooie samenstelling, ik zie DA remmen? Ik zou, net zoals anderen aangeven, de shifters nog wel een stuk laten zakken. Ik dan ;) . Waar anderen allergisch zijn voor zadeltasjes, heb ik dat met hendels in de uber-tour stand O-) Die kunnen maar op 1 manier goed zitten in mijn ogen: 0 graden.

Vandaag alweer voor de 2e keer dit jaar onderuit gegaan :( De vorige keer was het nog de gladheid, vandaag was het meer mijn eigen schuld, na een verkeerslicht incl stop had ik de schoen kennelijk niet goed in de pedaal geklikt, na paar rondjes sprong ie er toch nog uit, op de pedalen staand, was alweer flink op snelheid en kennelijk precies verkeerde moment, geen mogelijkheid tot corrigeren. Jammer van mijn winterjack, zitten gewoon 2 gaten (gaatjes) in de arm :/ . De broek was toch al op zijn einde, paar flinke gaten bij de knie passen goed bij het enorme naad-gat op de kont. Was nog maar net op weg, toch maar de ronde afgemaakt wat de intentie was, nadien is het dan toch nog even schrikken met de bloederige schaafwonden waar je op de fiets niets van voelt. Onder de douche des te erger ;)

Ik heb sinds kort ook mijn zadelhoek iets veranderd, ik had hem waterpas, maar ik schoof daarmee altijd naar voren, dus nu de punt maar ietsie hoger gedaan en dat blijkt een stuk prettiger tot nu toe :)

pepernooot

• TheLemon

TheLemon

Ja dat laatste wil ik nu ook uitproberen, want ik schoof ook altijd naar voren. De Focus is trouwens Ultegra afgemonteerd (nieuwe kleur 2012), alleen een FSA crank vanwege het BB30 bracket en bijkomend voordeel is dat ik die witte kleur erg chique vind staan, ondanks dat de Ultegra cranks vast iets beter zullen zijn.

Die shifters ga ik wel iets lager monteren, maar niet veel, want ik krijg dan last van mijn polsen door een rare knik die ik dan moet maken naar voren.

• dinkelover
Ik vind die nieuwe shimano cranks sowieso al niks, niet mooi, eigen bladen plaatsen is dan * not done* en iedereen heeft ze, dus die FSA vind ik juist super ;) Crank is toch wel het groeps-onderdeel om je mee te onderscheiden, valt op en in mijn ogen maakt het geen donder uit welke je eronder hebt voor het schakelen, alhoewel fabrikanten je anders wil laten geloven. :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Idealiter heb je een mooie vlakke overgang van de bovenkant van het stuur naar de shifters. Probeer het eens, het is ideaal.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/317frle.png

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3303/3306347055_0b1cdae8a8_b.jpg

Zadel met de punt iets naar boven "mag" omdat de boel dan precies waterpas staat als je erop zit.

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 17-02-2012 09:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
havana schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:44:
Idealiter heb je een mooie vlakke overgang van de bovenkant van het stuur naar de shifters. Probeer het eens, het is ideaal.

Zadel met de punt iets naar boven "mag" omdat de boel dan precies waterpas staat als je erop zit.
Maar niet meer dan 2 graden anders ben je in overtreding van regel 48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Pfew! Gelukkig kom ik net weg met rule #50, omdat mijn hoofd unintentionally bald(ish) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 26-09 16:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@TheLemon, mooie fiets! :)
Focus maakt ook steeds mooiere fietsen.

Heb dit jaar nog niet 1x op de racert gezeten. Binnenkort maar eens een rondje gaan maken. :)

@havana, ga eind Augustus 11dagen naar Gran Canaria. :)
Ga als het weer meezit ook een fiets huren bij Free Motion. (Zit in Parque Christobal, ongeveer 2km lopen naar de lbs)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
* Griffin gaat morgen zeiknat worden. Ik moet gewoon gaan fietsen en het word 10graden :D. Zondag zou ook kunnen maar dan is het maar 5 graden (wel een stuk droger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@Harmen

Zeker doen! Zou het alleen niet doen als je niet getraind bent want dan wordt het vreselijk afzien. Het gaat daar overal naar boven. Free Motion is een aanrader.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Vandaag mijn Fulcrum R5's binnen. Vanavond de Rubino Pro's er eens omheen drukken (mijn duimen doen nu nog pijn van de bandenwissel disndagavond, maar okee) en hopelijk dit weekend eindelijk eens naar buiten kunnen om wat 'serieuze' duurtraining te kunnen doen (3 uur ofzo met wat goede wil). Heerlijk hobby, waar wat tikt het toch aan qua kosten al met al als je je o.a. wilt kleden op dit soort rotweer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Kippenijzer schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:25:
Vandaag mijn Fulcrum R5's binnen. Vanavond de Rubino Pro's er eens omheen drukken.
Let wel op dat de logo's van de banden ter plaatse van het ventiel zitten (rule 40) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik had het idd gelezen en vond het allicht een goede tip (zoals gezegd, meeste regels ga ik voorlopig vrij hard overtreden :P). Alle banden vanaf nu zal ik met dit in het actherhoofd plaatsen idd :).

Iemand nog 'tips' voor het leren fietsen in een groep? Of gewoon vaak doen en er vanuit gaan dat men wel wat rekening met me zal houden omdat het 'vrij duidelijk' is dat ik een beginner ben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Kippenijzer schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:48:

Iemand nog 'tips' voor het leren fietsen in een groep? Of gewoon vaak doen en er vanuit gaan dat men wel wat rekening met me zal houden omdat het 'vrij duidelijk' is dat ik een beginner ben? ;)
Maak duidelijke afspraken, informeer elkaar en doe geen rare dingen. Ik ken genoeg fietsers die dermate rare dingen doen op de fiets dat ik daar liever 10 meter achter fiets dan wiel aan wiel. Die rare dingen zijn bijvoorbeeld bizarre stuurbewegingen om een klein takje te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Kippenijzer schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:48:
Ik had het idd gelezen en vond het allicht een goede tip (zoals gezegd, meeste regels ga ik voorlopig vrij hard overtreden :P). Alle banden vanaf nu zal ik met dit in het actherhoofd plaatsen idd :).

Wat argo zegt, let er gewoon op dat je vaakt redelijk dicht bij elkaar rijd. Dus waarschuw elkaar ook voor tegenliggers, mensen die ingehaald worden, paaltjes en noem maar op. Je pakt het snel genoeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ooit eens een tocht gefietst waarbij iemand continue van achteruit naar voren begon te sprinten omdat hij het eng vond om vlak achter iemand te fietsen. Die lag er dan na een goede 40 kilometer ook al helemaal af. :P

Maar om terug te komen op je vraag Kippenijzer: gewoon meefietsen en je pakt het inderdaad snel genoeg op. Kijk, als er iemand achter je fietst, niet te vaak achterom. Zolang je letterlijk en figuurlijk in de lijn der verwachting fietst hoef je je geen zorgen om degene achter je te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:22
Eindelijk weer eens wat kilometers gemaakt, was nog wel fris. Mn wiel met niet werkende vrijloop is naar de fabrikant teruggesturd, het zit niet mee. Eerst twee keer spaakbreuk en nu ene vastgelopen vrijloop. Ben benieuwd wat de fabrikant zegt.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het belangrijkste van rijden in een groep is: goed communiceren (verbaal en/of met de handen) en niet plotseling remmen als je iemand achter je hebt fietsen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@havana, eind augustus heb ik genoeg km's in de benen.
Gewoon rustig aan beginnen. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Harmen schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:47:
@havana, eind augustus heb ik genoeg km's in de benen.
Gewoon rustig aan beginnen. :)
Ook genoeg hoogtemeters? Want daar schrik je van, van het verschil tussen vlakke km's en hoogtemeters. Ik in ieder geval wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hehehe idd, van te voren zal ik nog wel even gaan trainen in Tecklenburg oid. :)

Whatever.

Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.