Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste
Acties:
  • 114.167 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:15
Gisteren eindelijk de eerste echte kilometers gemaakt van 2012. Wat een weer! Fantastisch, geen monet koud gehad en zelfs de helft vd tijd zonder handschoenen gereden.

Maarrrr...

Ik had dus afgelopen september na een frustrerende dam tot dam fietstocht (4,5 uur in de stromende regen) m'n fiets aan de muur gehangen en er niet meer naar om gekeken. Nu zit de naaf van m'n R3 achterwiel vast, hij draait niet meer goed in vrijloop. Heeft iemand ervaring met dat probleem? Hoe maak je een naaf open? Waarmee smeer je de boel? Wat voor vet moet ik hebben?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 18:24
Atlas schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:59:
Heerlijk fietsweer! Jammer dat ik alleen maar korte mouw shirts en korte fietsbroeken heb... Toch maar eens winterspul halen :X
Brrrr, ik heb toch heel wat laagjes aan als ik zo ga fietsen. Vandaag kort rondje naar Hoek van Holland gedaan met 31,3 gemiddeld (hard doorgefietst). Valt alles mee, gezien ik gisteren nog iets van 28km/uur reed.

Morgen wil ik nog een rondje rijden, hoop dat het een beetje droog blijft vanacht, zodat het niet te glad is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Vandaag ook weer de nodige km's gedaan.
En als je van de duivel spreekt... Daarnet een spaak uit m'n achterwiel WH-R500 kapot gereden, en nu zit er wat speling op.
Maar ze gaan dan ook al een kleine 30.000km mee in alle omstandigheden...

De kaap van 1000 km is doorbroken voor 2012. Vanaf woensdag weer ècht beginnen trainen, en vanaf zaterdag trainen in Spanje!

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:49
Missing Link vind ik echt tegenwoordig kinderspel. Met doek ketting dubbelvouwen met de link naar boven (2 hoeken 90 graden), met vingers de missing link samendrukken (met de hand waarmee je ook de ketting dubbel houdt, moet je even handigheidje in krijgen) en met een waterpomptang scheef de juiste 2 hoeken samendrukken (gekruist dus) en zonder enige moeite, vies, vet of droog, komt altijd los, zonder enige kracht te hoeven zetten.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 19:23

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

36 Kilometer gefietst (Zuidlaren - Anloo - Gasteren - Loon - Assen - Vries - Tynaarloo - Zuidlaren) maar het was echt verschrikkelijk koud door de toch nog straffe wind die er staat.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:25
48 km gedaan. Erg koud, maar snelheid viel me mee: 30.6

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Hier 65 kilometer van Scheveningen naar Langevelderslag en terug. Ik zat vandaag maar op 28 gemiddeld en héle koude tenen (ondanks 2 paar overschoenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:57

Pater

Terry Tate

Pfff, tell me about! Die noorderwind is echt goed koud, ik voelde de energie gewoon wegstromen!

78 km gedaan, gemiddelde van 28 km/u.
http://maps.google.com/?q...r-Cycle-20120129-1232.kml

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:34
Ik heb een aantal schakels opgemeten van mijn racer (10 speed 105), de gemiddelde slijtage ligt gemeten over 12 schakels en 6 metingen op 1,6mm, wat neerkomt op een rek van 1,2%. Loont het nu nog om de cassette te houden en alleen een nieuwe ketting te monteren of kan ik beter beide vervangen?

Ik heb hetzelfde gedaan voor mijn mountainbike (9 speed deore/xt), hier ligt de slijtage op 2,06mm, oftewel 1,56%, is het hier nog verstandig om alleen een nieuwe ketting te monteren of kan hier beter een nieuwe cassette op?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je kan het altijd uitproberen, er is niets inherent slechts aan een nieuwe ketting op een wat oudere cassette, zolang het maar werkt. Als het niet werkt dan trapt ie door en blijft ie doortrappen, in dat geval kan je je oude ketting er weer op leggen en de boel helemaal oprijden of je cassette vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Bij oprijden ben ik bang dat ik de voorbladen ook aan gort rij. Of loopt dit niet zo'n vaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Het ging mij vandaag goed af in de kou. Aardig veel wielertoeristen tegengekomen. Laatste 30km met een groepje richting Utrecht gereden. Heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Ook ik ben vandaag bezig geweest, zo'n 45km om beetje op te warmen, hemelsbreed twee uurtjes. Daarna was de lol er even vanaf. M'n kettingbladen zijn domweg versleten, heuvels kom ik bijna niet meer snel op, moet echt voorzichtig zijn om de boel niet keihard te laten doorslaan. Dat worden onkosten :(

Het was lekker fietsweer. Alleen, voor de zoveelste keer merk ik dat ik problemen heb met zweten. Tenminste, datniet, maar stel het je zo voor: ik, shirt, trainingsjack, tas. Tas sluit de boel af, had welgeteld drie bananen, twee lampjes en een cameraatje mee. Oftewel: niks bijzonders. Shirt, 100% katoen, neemt wel vocht op maar wordt erg broeierig down there. Gevolg, ik stop voor pauzetje, doe tas af, binnen een minuut is de vochtplek afgekoeld tot far-sub-body-temp. En dan moet je dat ding weer op je rug doen. BRRRR. KUTGEVOEL.

Hoe lossen jullie dat op, in mooi en minder mooi weer?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
2 dingetjes die me ontzettend storen bij Garmin, en o zo simpel op te lossen zijn door hun.
- Soort van geo-fencing moet er in. Geef aan waar je woont, en laat in een te kiezen straal die omgeving blenden op de kaart, zodat je je routes public kunt laten staan, maar niemand kan zien waar je precies woont.
- View in metric. Sjezus. Dat is toch wel zo mateloos irritant. Hoe moeilijk kan het zijn om even te kijken waar de browser vandaan komt, en dat dan al te regelen voor de viewer. Als je dan zo graag wil dat iedereen persé je zo geweldig US metric systeem kan zien, draait het dan om, en zet er een link: "View in US metric".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racing_Reporter schreef op maandag 30 januari 2012 @ 00:41:
Ook ik ben vandaag bezig geweest, zo'n 45km om beetje op te warmen, hemelsbreed twee uurtjes. Daarna was de lol er even vanaf. M'n kettingbladen zijn domweg versleten, heuvels kom ik bijna niet meer snel op, moet echt voorzichtig zijn om de boel niet keihard te laten doorslaan. Dat worden onkosten :(

Het was lekker fietsweer. Alleen, voor de zoveelste keer merk ik dat ik problemen heb met zweten. Tenminste, datniet, maar stel het je zo voor: ik, shirt, trainingsjack, tas. Tas sluit de boel af, had welgeteld drie bananen, twee lampjes en een cameraatje mee. Oftewel: niks bijzonders. Shirt, 100% katoen, neemt wel vocht op maar wordt erg broeierig down there. Gevolg, ik stop voor pauzetje, doe tas af, binnen een minuut is de vochtplek afgekoeld tot far-sub-body-temp. En dan moet je dat ding weer op je rug doen. BRRRR. KUTGEVOEL.

Hoe lossen jullie dat op, in mooi en minder mooi weer?
Je zegt het eigenlijk zelf al, 100% katoen neemt vocht op. Je moet synthetische materialen hebben die juist zweet doorvoeren naar buiten. Ik heb zelf altijd een zweetshirt met craft langemouw ondershirt. Dat sluit ik af met een softshell achtige fietsjas van Shimano, deze laat aan de voorkant geen wind door en aan de achterkant wel vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Daar hoorde ik gisteren ook iets over en de theorie klinkt best redelijk, ware het niet dat als je afstaat je onwijs snel afkoelt? Misschien is een soort schotje een beter idee, dat wat ruimte (paar cm) overhoudt tussen je rug en je tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@racing_reporter: synthetisch kleding dragen. Geen katoen, dat neemt vocht op en houd het ook vast. Synthetische kleding is goedkoop te vinden bij www.cyclewear.nl

[ Voor 36% gewijzigd door willy1986 op 11-02-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wol is overigens ook best wel eens aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 26-09 15:41

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Racing_Reporter schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:27:
Daar hoorde ik gisteren ook iets over en de theorie klinkt best redelijk, ware het niet dat als je afstaat je onwijs snel afkoelt? Misschien is een soort schotje een beter idee, dat wat ruimte (paar cm) overhoudt tussen je rug en je tas.
Als het koud is, is het wellicht ook beter om in lagen te denken ipv 1 dikke laag.
Zo had ik zaterdag 3 lagen aan. Craft ondershirt met lange mouwen. Wielershirt (van mesh) met korte mouwen en daarover nog een winter jackje met windstopper erin. Had het warm en zweet hoeveelheid viel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:58
willy1986 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:27:
Iemand interesse in een Mavic R-sys SL wielset? http://link.marktplaats.nl/525304175
Meer info: PB of stuur mij een mailtje :)

@racing_reporter: synthetisch kleding dragen. Geen katoen, dat neemt vocht op en houd het ook vast. Synthetische kleding is goedkoop te vinden bij www.cyclewear.nl
Heb jij gebruik kunnen maken van die mooie aanbieding bij het Rijwielpaleis van 70% korting? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Racing_Reporter schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:27:
Ja, je kan dus ook gewoon een fatsoenlijke fietsrugzak kopen. Overigens ligt het ook aan het weer nu, als je stilstaat koel je gewoon af. Je moet je trouwens afvragen waarom je op een stuk van 45km sowieso 3 bananen etc mee moet. Je kan er dan beter eentje van te voren eten en eentje na afloop. De rest past wel in je jasje/shirt.

Dat synthetische spul van cyclewear is trouwens gewoon plastic, weg van blijven, goedkoop is duurkoop.
NoepZor schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:50:
Bij oprijden ben ik bang dat ik de voorbladen ook aan gort rij. Of loopt dit niet zo'n vaart?
Stom antwoord, maar dat hangt van je voorbladen af :)
Ik zou gewoon je ketting vervangen en de situatie herevalueren als ie erop ligt.

[ Voor 30% gewijzigd door MrAngry op 30-01-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man, wat is het koud, -4. Vanochtend geprobeerd om een rondje te fietsen. De wereld zag er mooi uit, maar het was te koud. Het water in mijn bidon was zelfs bevroren. Ga zo maar even op mijn nieuwe tacx satori fietsen. Daar heb ik trouwens een oude racefiets op met cranklengte 170, op mijn eigen fiets heb ik 172,5 en volgens een berekening op een website zou ik zelfs 175 moeten hebben. Maakt deze lengte veel uit qua bijvoorbeeld training van mijn spieren of slijtage van de knieën?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
MrAngry schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:22:
[...]
Stom antwoord, maar dat hangt van je voorbladen af :)
Ik zou gewoon je ketting vervangen en de situatie herevalueren als ie erop ligt.
Ik ga dit eerst eens proberen dan! Als de slijtage aan de cassette en voorbladen nog meevalt kunnen ze in ieder geval nog een ketting langer mee. Scheelt weer wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:29:
Man, wat is het koud, -4. Vanochtend geprobeerd om een rondje te fietsen. De wereld zag er mooi uit, maar het was te koud. Het water in mijn bidon was zelfs bevroren. Ga zo maar even op mijn nieuwe tacx satori fietsen. Daar heb ik trouwens een oude racefiets op met cranklengte 170, op mijn eigen fiets heb ik 172,5 en volgens een berekening op een website zou ik zelfs 175 moeten hebben. Maakt deze lengte veel uit qua bijvoorbeeld training van mijn spieren of slijtage van de knieën?
Misschien heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met de Sony toestellen met ant+?
Zag namelijk de Sony Xperia active en dat lijkt me een ideale fietstelefoon. Bestand tegen zo'n beetje alles , waterdicht, schokproef. Daarnaast dus ook ant+ om te communiceren met hartslag en/of cadansmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Exocet schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:27:
Iemand ervaring met de Sony toestellen met ant+?
Zag namelijk de Sony Xperia active en dat lijkt me een ideale fietstelefoon. Bestand tegen zo'n beetje alles , waterdicht, schokproef. Daarnaast dus ook ant+ om te communiceren met hartslag en/of cadansmeter.
Misschien heb je hier wat aan als extra info.
http://www.dcrainmaker.co...sony-ericsson-xperia.html
http://www.sonyericsson.c...xperia-active?cc=be&lc=nl

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 30-01-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:38

Peetman

Tjah....

Gisteren met 2 vrienden 50 km gefietst door de duinen tussen Den Haag en Noordwijk, doel was 70, maar door kou en andere ongemakken het op 50 km gehouden. Een band verwisselen is met deze kou geen pretje, ben je net warm, sta je weer 5 a 10 minuten stil.

Op zich redelijk op kunnen kleden: Thermo ondershirt + fietsshirt zonder mouwen + Ultima Perfomance jack, mutsje voor onder de helm, paar Pro fleece handschoenen en overschoenen.
Om de benen warm te houden had ik een thermo onderbroek met lange pijpen onder de fietsbroek en beenstukken, maar dat schuurt uiteraard als de neten.

Kreeg als tip om koude tenen te voorkomen de suggestie om een stukje thermodeken over de voeten te doen (van die goud/zilverfolie die ze ook voor drenkelingen gebruiken).

Nu dus alleen nog op zoek naar een goede winterbroek met zeem. Ook de handschoenen (deze) vond ik qua warmte wat tegenvallen. Heeft iemand goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 14:07
Ik heb deze winter mezelf een Pearl Izumi broek aangeschaft met winderbreaker. En ik moet zeggen dat dat erg fijn is voor mijn knieën, die worden nu veel minder koud. Ik was niet per se voor dat merk naar de winkel gegaan, maar tijdens het passen zat deze erg fijn vanwege het flexibele, niet te dikke materiaal. En de windbreaker blijkt in de praktijk aardig goed te werken voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Bevroren bidoninhoud voorkom ik op twee manieren: ik heb een geïsoleerde bidon (dubbelwandig), daarin doe ik zo heet mogelijk water (niet kokend, je kan het overdrijven). Dat houdt het zeker wel een uurtje of 1-2 uit.

Wat eindeloos warm blijft is een (wat kleinere) bidon in je shirtzak steken, blijft altijd lekker lauw door je lichaamswarmte, maar is uiteraard wat lastiger eruit te vissen. Hoewel dat eigenlijk geen probleem is, want je drinkt toch veel minder bij dit weer.

Wat ik ontdekt heb is sowieso dat zweet (vocht) je grootste vijand is bij koud weer. Zolang je droog blijft koel je (mits wel degelijk aangekleed) eigenlijk nooit teveel af tijdens het fietsen. Dit is bij mij met name een issue bij handen, voeten en kruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
TheLemon schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:20:
...

Wat ik ontdekt heb is sowieso dat zweet (vocht) je grootste vijand is bij koud weer. Zolang je droog blijft koel je (mits wel degelijk aangekleed) eigenlijk nooit teveel af tijdens het fietsen. Dit is bij mij met name een issue bij handen, voeten en kruis.
Inderdaad, klopt helemaal. Katoen is dan ook verboden met koud weer. Moet heel snel weer verdampen indien er toch vocht komt. En schoenen heel los doen van te voren (indien je last hebt van koude voeten) helpt ook flink ben ik in afgelopen tijd achter gekomen.

@Peetman. Ik heb ook een thermo onderbroek tot aan de enkels. Ik trek die aan óver een zomer korte broek incl zeem en daarover gaat een lange wielerbroek zonder zeem. Op die manier schuurt het niet en heb je toch het voordeel van die thermo broek :) Wellicht ideetje?

Vorige week door gladheid nog keertje onderuit gegaan. Het type asfalt waar ik net op draaide deed me de das om, vrijwel profielloos en toen lag er nog water van de regen de dag ervoor en het had redelijk gevroren. Maar ik ging niet veel harder dan 10-15 per uur, maarja, vast aan de pedaaltjes is er niets meer te redden natuurlijk, dus opvangen zit er niet bij, heup en knie toch beetje geschaafd kwam ik tijdens het douchen achter. Mag geen naam hebben.

Gisteravond laat moest ik ook nog terug van werk en was ik verrast door de sneeuw. Het vroor ook alweer 3 graden, op de stoep naar de fietsenstalling was het spiegeltje glad, not amuzed dus. Gelukkig was er zeer overvloedig gestrooid, ook op de fietspaden en was het op het asfalt alweer water, terwijl het landschap gewoon wit was. Her en der natuurlijk nog flink uitkijken en voor elke (flauwe) bocht enorm snelheid minderen door tijdig uit te laten rollen. De wind in de rug bracht me echter toch tot een gemiddelde van 31, op de rechte stukken ging het zonder moeite 35+, wat toch even wennen was door het gekraak van ijs onder de banden op sommige plekken, icm de duisternis ;) Ben benieuwd of ik het komende week nog eens durf naar werk te fietsen; dat betekent half acht op de fiets voor 40km en dan is net het koudste moment van de dag net voorbij. :P Overigens had ik het 's middags heen met -2 en wind tegen, veel en veel kouder dan de terugweg met -3 en wind mee. Tegenwind en vriezen is dan ook echt een b**ch.

[ Voor 3% gewijzigd door dinkelover op 30-01-2012 19:43 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ah joh, over twee dagen binden we gewoon de schaatsen onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Ik heb morgen een studiedag genomen en hoop nog wat kilometertjes te kunnen maken tussen Scheveningen en Noordwijk. Hier lijkt het tot nu toe nog redelijk groen, hopelijk alles opgedroogd na een paar uurtjes zon van morgen (is voorspeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ruim 3u gefietst en het was heerlijk! Had 4 shirts aangetrokken, beenstukken onder m'n lange broek, overschoenen, boterhamzakjes om m'n voeten, handschoenen en een muts. Heb nergens last van gehad. I.v.m. de kou heb ik het rustig aan gedaan, want flinke inspanningen lijken me niet verstandig in deze omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Poef, net anderhalf uur, maar ik kreeg toch al wel koude voetjes... Ik zou die boterhamzakjes ook eens moeten proberen. 2 paar overschoenen was in ieder geval niet genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Aristos schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:43:
Poef, net anderhalf uur, maar ik kreeg toch al wel koude voetjes... Ik zou die boterhamzakjes ook eens moeten proberen. 2 paar overschoenen was in ieder geval niet genoeg..
Boterhamzakes is niet voor iederreen weggelegd. Als je namelijk zweet gaat dit erg broeien.
Ikzelf kan het bijvoorbeeld niet doen want heb exceem en dan 3 uur laten broeien is niet echt bevordelijk.

Wat je beter zou kunnen doen zijn thermosokken aandoen. Zorg er dan wel voor dat je voeten warm zijn als je ze aandoet en de sokken zelf ook. Dan snel in de schoenen en overschoenen erover heen.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:33:
I.v.m. de kou heb ik het rustig aan gedaan, want flinke inspanningen lijken me niet verstandig in deze omstandigheden.
Het kan inprincipe wel maar door de koude lucht kan het zijn dat je omslagpunt lager ligt. Ook moet je hart harder werken (veelal) ivm kouder lichaam (in vergelijking met 25 graden in de zomer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vanaf vandaag 1 februari kun je je inschrijven voor (dure) toertocht WK wielrennen op 15 september.
Deelnamepakket voor elke deelnemer € 35 :

een gratis ongevallenverzekering (geen helm = niet verzekerd)
een uitgebreide bevoorrading
een officieel WK Limburg 2012 T-shirt
een officiële WK Limburg 2012 medaille en diploma als blijvend aandenken
technische bijstand
medische service
massage aan de finish
tijds- en videoregistratie passage Cauberg en finish

http://sport.be.msn.com/limburg2012/toertocht/nl/

Let op: inschrijven kan alléén met credit-card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Bi-zonder schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 05:36:
Vanaf vandaag 1 februari kun je je inschrijven voor (dure) toertocht WK wielrennen op 15 september.
Deelnamepakket voor elke deelnemer € 35 :

http://sport.be.msn.com/limburg2012/toertocht/nl/

Let op: inschrijven kan alléén met credit-card

Lijkt me erg interessant maar weet nog niet of ik de 80 of de 175 ga doen. Jammer dat er niets tussenin zit. Echter het is nog bijna 7 maanden verwijderd en ga er dan wel vanuit dat ik genoeg getraind heb voor de 175km en het is een goede training voor AD6/Marmotte 2013.

* Griffin denk dat de 175 het maar moet gaan worden

Crap, kan niet mee doen. Ik heb 16-9 de Urbanathlon in Amsterdam. En denk dat het niet echt verstandig is voor mn lichaam om zaterdag in limburg te gaan fietsen en dan zondag in A'dam een urbanathlon te gaan doen.

[ Voor 48% gewijzigd door Griffin op 01-02-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Hmm, had me ook voor-ingeschreven voor de Urbanathlon. Maar daarvoor ga ik niet het WK missen.... Dus voor mij dit jaar dus geen Urbanathlon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Iemand al ervaring met Strava.com?

Hier een kleine comparison.
http://ffcc.posterous.com...-connect-vs-trainingpeaks

Garmin Connect is gewoon basis en lekker makkelijk als je al een Garmin hebt.
De zware athleten en mensen die er al zaten zitten op Trainingpeaks, maar die is wat cluttered lijkt het.
De new kid on the block is Strava. Het ziet er echt gelikt uit imo.

Maar damn, alles wordt zoveel mooier met power meter.
Maar waar de reviewer ook al mee afsluit. Wordt je sneller van al die statistics? Nee. Helpt het om gemotiveerd te blijven? Denk het wel. Helaas vind ik €1500 voor die Garmin Vectors niet echt motiverend werken. :(

Maar goed, ik ga zometeen eens wat ritjes overzetten naar Strava. Ben benieuwd :)
Onder andere geo-fencing zit er bijvoorbeeld in (waar ik me zo aan stoor bij Garmin dat het er daar nog niet in zit), erg handig als je vaak thuis vertrekt en terug komt.

/edit
Hmm, geen temperaturen. Moet je die dus handmatig toevoegen iedere keer. Jammer.
Verder, het is een beetje Twitter, maar dan voor je ritjes.

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 01-02-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Aristos schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:44:
Hmm, had me ook voor-ingeschreven voor de Urbanathlon. Maar daarvoor ga ik niet het WK missen.... Dus voor mij dit jaar dus geen Urbanathlon..
Ga je dan gewoon niet naar A'dam of is er een mogelijkheid om af te zeggen?
Nvm, bevestigingsmail gehad en als je niet betaalt doe je ook niet mee.
* Griffin gaat fietsen de 15e september. Nu nog even aanmelden voor de 175km.

En ga je dan zaterdag ook fietsen?

[ Voor 18% gewijzigd door Griffin op 01-02-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
@Ultrasub: leuk stukje van je. Ben benieuwd hoe Strava bevalt. Ik gebruik zelf runningfreeonline.com . Dit omdat ik veel contact met de ontwerper heb gehad en daarom ook wat eigen wensen heb kunnen invoeren. Afgelopen jaar is er echter weinig toegevoegd en ik heb het gevoel dat er een paar overheen komen. Ben dus benieuwd naar Strava.

Over de Garmin Vector: als hij <800 euro was geweest, dan had ik het meteen gekocht. Met de 1200 euro vind ik het toch wel een stuk moeilijker, maar ik vrees dat ik toch voor de bijl ga. Al kan ik nooit uitleggen dat ik pedalen met een prijs van een nieuwe fiets heb gekocht...

Voor runningfreeonline.com hier wat van mijn meest gebruikte pagina's:

Calender (met previous ga je naar januari): http://www.runningfreeonl...e/Months/UserName/Aristos
Charts: http://www.runningfreeonline.com/act/743328/subView/Charts
Heartrate: http://www.runningfreeonline.com/act/743328/subView/Heart
Rit-player (ga voorzichtig met je muis over de grafiek): http://www.runningfreeonl...28/subView/PlayerCourses: http://www.runningfreeonline.com/Map/Create/Course/12870

[ Voor 28% gewijzigd door Aristos op 01-02-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag eindelijk informatie over de nieuwe SRAM Red groep, kijk en geniet:

http://www.bikeradar.com/...d-2012-full-details-33072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@Aristos
Ho! Is niet mijn stukje he! Alleen een link :)

Strava ziet er tot nu toe inderdaad erg gelikt uit, maar zie nog even niet echt de meerwaarde t.o.v. Connect (als je een Garmin hebt). Dubbel werk. Ga het automatisch op twee plaatsen bijhouden dan. De betere analyses (of ze echt beter zijn valt nog te bezien, eerst betalen), zijn betaald abbo. Voor de rest is het Twitter. Je zult een hoop mensen moeten volgen/kennen of gevolgd worden om het leuk te houden/maken. Wat wel best sterk lijkt is het maken van segments. Je geeft een stuk route aan, en vervolgens wordt iedereen die dat stuk rijdt automatisch geklassificeerd en je krijgt een top zoveel :)

http://adrianspender.com/...for-tracking-cycle-rides/

Runningfreeonline.com.
Heb er net eens gekeken, ziet er iets minder fancy uit. :)

Over de Vector. Damn. Ik ben er ook bang voor, dat ik er uiteindelijk aan zal geloven. Lachen. Heb straks allemaal dikke gadgets, maar nog geen deuk in een pakje boter rijden. Ach ja, als het maar leuk blijft he. En dit soort analyses en gadgets werken voor mij wel op de een of andere manier.

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 01-02-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb een paar maanden geleden de Strava-app voor Android uitgeprobeerd, maar vond het toen niet geweldig.

Ik gebruik al een tijd Endomondo en dat bevalt prima. Goede app en aardige site met social elementen, waarop je bovendien 1-op-1 je Garmin-logs kan importeren, mocht je niet via je smartphone tracken, maar met een Garmin. Daarnaast heb ik Garmin connect voor de gedetailleerdere stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
En dat is het hem nou net. Ik wil gedetailleerde stats. Dingen als suffer factor, en segments zijn natuurlijk wel goed. Ook erg interessant, als ik over de elevation graph ga, zie ik hoeveel % een helling was. Natuurlijk zie ik dat ook op mijn Edge 800, maar achteraf is dat toch altijd een ander verhaal.
En dan segments. Is toch cool:
http://app.strava.com/run...perature-3481300#62703256
Of heeft Endomondo dat ook?

Smartphone tracking, neh. Half werk. Accu snel leeg, veel te lomp op je stuur, GPS niet altijd even nauwkeurig. Heb het niet zo op de apps voor tracking. Collega van me gebruikt fanatiek Endomondo, en die wil over naar Connect dmv een Edge 800 aanschaf. Ik heb een 800 en wil meer :)
Maar inderdaad, ik ben ook nog niet overtuigd!

/edit
Heb net voor de lol eens $6 betaald. Krijg je premium stats. Wordt het toch al wat interessanter. Krijg je persoonlijke stats te zien. Bijvoorbeeld je power in watts over 5 min of over 10 min, en over welk traject je dat over die tijdspannes hebt gedaan (fictief berekend, maar toch). Je ranking over segments, en een side by side comparison tegen iemand op een segment. Best coole stuff. Abbo loopt per maand als je dat wilt, en gegevens blijven behouden. Ik speel nog eens wat verder.

[ Voor 24% gewijzigd door UltraSub op 01-02-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar nieuwe wielen gekocht: Afbeeldingslocatie: http://www.brokenchocolate.com/storage/post-images/430302_10151239488790361_744150360_22547083_731572851_n.jpeg

hier meer info: RōL Race SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Heb me via deze link ingeschreven: http://www.strava.com/register?code=1monthtrialea

Krijg je één gratis full premium trail. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

edit:@Ultrasub: graag gedaan. Was even googlen.

[ Voor 13% gewijzigd door Aristos op 02-02-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hee! Dat werkt ook als je al premium hebt!
Ik had dus al een maandje premium sinds gisteren, en ik klik op jouw link (was al ingelogged op deze pc), en ik zie staan "Congratulations, 1 free month of the Strava Premium plan has been applied to your account!"

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Vanmorgen maar de stoute schoenen aangetrokken, ondanks de minst ideale omstandigheden: -10, windkracht 3 á 4 uit NO (bron:knmi) en mijn werk ligt precies 38km... en je raadt het al, noord-oostelijk, van thuis O+ Mooi tegen dus. Afijn, volgens deze bron kom ik uit op een gevoelstemperatuur van -31 celcius :o (wind 5m/s + rijsnelheid 7,5m/s). Mja, klinkt eng, maarja, dat is ook maar relatief, gelukkig keek ik hier pas naar op 't werk.

De ervaring? Ging buitengewoon goed en zonder problemen :) . Heerlijk, zo'n skibril, voor het lichaam gewoon 2 craftshirts + windjack, de benen met 1 thermo en 2 lange broeken zonder zeem. Handen met craft onderhandschoenen en vingerhandschoenen van de Hema, ook hier kwam de kou niet door, alleen mijn tenen werden na 1 uur toch wel beetje koud. Toch nog 27,4 gemiddeld! Was bang voor het ergste, maar het viel echt reuze mee! Terugweg vanmiddag was dan natuurlijk 'n peuleschil :9 met maar -6 en wind in de rug! 1 broek minder en gemiddeld 32,8. Gelijk maar D2 training van gemaakt. En gelukkig natuurlijk geen platte band, moet er niet aan denken zeg..... :X

Iemand ervaring met Joe No Flats binnenband voor race, of de vloeistof? Hoor er weinig over binnen de race wereld, bij MTB is het wat gebruikelijker kennelijk.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Een skibril! Wat een vinding! Geen problemen met beslaan of bevriezen van je adem op dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:22
Wat een helden zijn jullie! Als het morgen droogblijft (zal wel niet) doe ik ook een rondje.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
:/ Goed dat je het zegt... ik was me al helemaal aan het voorbereiden om morgen weer te gaan, maar de sneeuw lijkt nu wel zeker. Komt die skibril pas echt van pas! Ik had geen last van beslagen "glazen." Zijn ze natuurlijk ook voor gemaakt, de omstandigheden in de sneeuw zijn niet veel anders natuurlijk.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jezus.. kudos zeg. Met dit weer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
dinkelover schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:20: Ik had geen last van beslagen "glazen." Zijn ze natuurlijk ook voor gemaakt, de omstandigheden in de sneeuw zijn niet veel anders natuurlijk.
Mja ok, dan heb je dus ook wel echt een goede. Ik heb er in de sneeuw ook weleens last van (met name als er een sjaal voor m'n waffel hangt) dus vandaar dat ik het vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:55
Heb je wel een skibril met dubbelwandige glazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Even een squirtlube vraag. Hoelang doen jullie ongeveer met z'n flesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Best lang. Een half seizoen toch zeker.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Griffin schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:25:
Ach, dat gaat een levenlang mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:25:
Doe er nu een seizoen mee en er zit nog steeds 1/4e in. Gebruik het ook voor de MTB. Het bevalt mij erg goed, de ketting en cassette blijven vrij schoon. Enige nadeel is dat de ophopingen tussen de cassette bladen soms lastig te verwijderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ Bakkert: Droogkloot :>
@ Havana en BRT:
Heb maar 2 flesjes besteld want dan vallen de verzendkosten wel mee :P.
Nu wachten op de ketting. Pakketje is gister in NL aangekomen dus wellicht vandaag bij mij thuis, maar ik ben er niet :P. Ben benieuwd hoe de DHL dit afhandeld als ik er vandaag, maar ook morgen nauwelijks ben. (ik woon in een appartementen complex waar afleveren bij de buren volgens de TNT toch lastiger is :P )

[ Voor 13% gewijzigd door Griffin op 03-02-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:26:
@ Bakkert: Droogkloot :>
@ Havana en BRT:
Heb maar 2 flesjes besteld want dan vallen de verzendkosten wel mee :P.
Nu wachten op de ketting. Pakketje is gister in NL aangekomen dus wellicht vandaag bij mij thuis, maar ik ben er niet :P. Ben benieuwd hoe de DHL dit afhandeld als ik er vandaag, maar ook morgen nauwelijks ben. (ik woon in een appartementen complex waar afleveren bij de buren volgens de TNT toch lastiger is :P )
Ontvet je ketting eerst wel. En nog een tip: Het is op waterbasis en bevriest. Die van mij ligt nu in de garage en krijg er niets meer uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Is het volkomen idioot om in dit weer te fietsen? Ik had vandaag (na een lange week) graag een paar uur willen rijden, maar nu is de omgeving van Utrecht redelijk wit bedekt en het blijft komen. Wat denken jullie? Ik zie het gevaar niet echt: gewoon voorzichtig in de bochten en verstandig rijden, op de rechte stukken moet er weinig aan de hand zijn denk ik zo. Vorig jaar ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 26-09 16:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mij zie je nu niet op de weg.
De mtb zou nu een goede optie zijn, heb je net even iets meer grip.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Heb zondag voor het laatst buiten gefietst, maar mijn longen vinden dat echt niet prettig.

Twee keer wezen spinnen deze week, morgen een clinic op de baan in Apeldoorn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Pak de trein naar Amsterdam zuid en doe een rondje Ronde Hoep, er ligt hier echt nauwelijks sneeuw (as we speak).

edit: mtb, ook goede tip!

edit2: Nu sneeuwt het wel, advies ingetrokken

[ Voor 27% gewijzigd door MrAngry op 03-02-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

MTB is inderdaad een goede optie met dit weer. Vorig jaar met kerst in de besneeuwde duinen geweest. Wat mooi was dat.

Voor commuting is een fixie nu ideaal. Continue tractie, en je voelt meteen wanneer je weg gaat glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Mtb staat bij het ouderlijk huis helaas. Ik ga het straks maar wagen.
Eh nee. Toch niet. B)

Ik snap die fixie fixatie van tegenwoordig (nouja) toch echt niet... maar dat komt misschien door de overgewaaide hipster scene waarin de fixie als fashionitem dient.

[ Voor 6% gewijzigd door FMS op 03-02-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

FMS schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:20:
Mtb staat bij het ouderlijk huis helaas. Ik ga het straks maar wagen.

Ik snap die fixie fixatie van tegenwoordig (nouja) toch echt niet... maar dat komt misschien door de overgewaaide hipster scene waarin de fixie als fashionitem dient.
Nja, hipsters hebben de fixie geadopteerd als onderdeel van hun cultuur maar niet elke fixierijder is hipster natuurlijk :) Het fietst gewoon geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Weet iemand of je op Strava.com ook zelf maps kan maken en die kan uploaden naar je Garmin? Dat kan ik nog nergens vinden? En ik kan ook geen heatmaps vinden zoals: http://www.runningfreeonline.com/act/743328/subView/Heart of kijk ik verkeerd?

Voor de rest ziet het er wel prima uit. Maar bovenstaande geeft nog net te weinig reden om overstap te gaan maken. Al denk ik wel dat er veel meer potentie in zit...

Voor de liefhebbers die Strava willen gebruiken en mijn vriendje willen worden ;)
http://app.strava.com/athletes/259950

[ Voor 13% gewijzigd door Aristos op 03-02-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Voor beiden is een no inderdaad. Zelf maps maken gaat niet, tenminste ik zie het ook niet. En de heatmap zoals jij die laat zien, nope. Maar das wel cool trouwens! :)
Het is wat je zegt, is het voldoende om een overstap te maken? Voor mij persoonlijk is het niet zo spannend, ik rij niet zo fanatiek als de meesten hier. Maar als ik rij wil ik de meeste stats hebben. En vergis je niet, als ik zo rond lees is Strava ontzettend hard aan het ontwikkelen. Er blijven constant nieuwe features voor komen. Ik zie het wel. :)

/edit, over die heatmap, tip ze eens. Misschien zit het er dan bij de volgende release in :P

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 03-02-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Ik ga vanmiddag nog even kijken bij enkele winkels hier vlakbij, wat kleding passen jongens, bedankt nog voor de tips dat was ik helemaal vergeten te zeggen *O*

Daarbij ga ik meteen een fietsenmakert opzoeken die me iets meer kan vertellen over de reparatiekosten voor m'n fiets. Een oudje van begin jaren '80, remmen zijn redelijk maar de versnellingsbladen hebben absoluut hun beste tijd gehad!! Erg hard versleten tot op het bot, erg jammer en dat merk je al bij de kleinere hellingen, een brug bv.. Het hoeft niet ultraduur te zijn om die shizzle te vervangen plus ketting maar ik begin me onderhand af te vragen of ik niet beter een nieuwere fiets kan gaan halen en m'n eigen fiets de verkoop ingooien met nieuwe bandjes.

Het gewicht van m'n fiets weet ik niet precies, denk aan zo'n 10kg. Zag als nieuwer alternatief een Shimano op Marktplaats, 180 euro. Even een linkje. Wat vinden jullie nou van zo'n fietsje? Ik denk dat hij met mijn lengte van 185cm beter bij m'n size past, hoewel het aluminium alles bij elkaar aan gewicht 12 (!) kg schijnt op te leveren. De versnellingen aan het stuur bevalt me ook goed, dat idee, op dit moment is het nog een kleine ramp om te schakelen. Hij zal een tijdje mee moeten, uiteindelijk ook de bergen mee in. Ik weet dat je krijgt voor wat je betaalt.. maar ergens trekt hij me wel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Racing_Reporter op 04-02-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Linkje? Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar zou snel uitkijken naar een fiets van 400 euro of zo. Dan heb je echt wel wat meer waar voor je geld...

[ Voor 91% gewijzigd door Aristos op 04-02-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Geen sneeuw hier, lekker zonnetje, dus maar op pad gegaan vanmiddag. Een lekkere 100km op de teller gezet, met 500 hoogtemeters :), zowaar nog 29 gemiddeld, hartslag D1. 't Viel ook wel mee met de kou, vroor 4,5 aan het begin en bijna 9 op het eind maar vooral weinig wind. Nergens last van gehad, behalve koude voeten laatste anderhalf uur. Bij uittrekken kleding bleken de sokken redelijk nat, wat ik alleen maar kan verklaren met te hard de heuveltjes opknallen. Les voor de volgende keer :) Hartslag op juiste niveau houden, zorgen dat je nooit teveel gaat zweten!

Deze keer geen skibirl, bleek ook niet nodig, had geen last van de ogen zonder bril. Nog even terugkomend op het beslaan. Tja, ik weet niet of ik een goeie heb, kostte toen 100 gulden, dat weet ik nog. En beslaan doet ie wel als de temperaturen hoger liggen waarschijnlijk, ik heb met de MTB rond vriespunt deze ook wel eens op gehad, gaat prima, tot je het warm krijgt, dan komt er vocht achter door gezichtszweet en als dat teveel wordt, beslaat ie van binnen. Beslaan van buiten lijkt me trouwens best moeilijk op de fiets zoals je wel aangaf, je hoofd hangt als het goed is toch wat naar voren op de fiets en icm de rijwind komt deze nooit bij de bril lijkt mij. Maar ik heb dan niets voor de mond of neus, misschien is het dat, baardje laat ik nu wel wat langer staan, volgens mij helpt dat ook wel ;) Met wintersport tijdens stilstaan besloeg ie ook constant overigens van buiten.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Aristos schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:16:
Linkje? Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar zou snel uitkijken naar een fiets van 400 euro of zo. Dan heb je echt wel wat meer waar voor je geld...
Met stom. Of ik vergeet dus het linkje :')

Het was dus niet 3x8 zoals ik dacht maar 3x7 aan gearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Poef, ziet er toch wel heel gammel uit. Is een goede tweedehands niet beter? Dan kun je een model van een jaar of 10 uit met wellicht 105 of tiagra krijgen met schakelen aan het stuur.

(nogmaals ik kan niet in je portemonnee kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

De portemonnee is hier inderdaad het probleem, graag wil ik het wel in 1x goed doen. Wat vind je er gammel uitzien dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Aristos schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:20:
Poef, ziet er toch wel heel gammel uit. Is een goede tweedehands niet beter? Dan kun je een model van een jaar of 10 uit met wellicht 105 of tiagra krijgen met schakelen aan het stuur.

(nogmaals ik kan niet in je portemonnee kijken)
Ziet er wel heel erg old school uit, inclusief commandeurs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Racing_Reporter schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:56:
[...]

Met stom. Of ik vergeet dus het linkje :')

Het was dus niet 3x8 zoals ik dacht maar 3x7 aan gearing.
Gast, zoals iemand terecht opmerkt kunnen we inderdaad niet in je portemonnee kijken, maar als je dit koopt kan je wat mij betreft net zo goed op je stadsfiets gaan toeren.

edit: Dit bijvoorbeeld is theoretisch (hangt van de staat af) al zoveel beter en moet je ook voor <200 euro kunnen kopen: http://link.marktplaats.nl/527784602

[ Voor 15% gewijzigd door MrAngry op 05-02-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Inderdaad :) Wellicht kun je er een paar honderd kilometer op fietsen voordat ie van ellende uit elkaar valt. Is dat je bedoeling? Dan vooral doen! Wil je wat meer ? Budget racefietsen voor een beetje toerwerk beginnen niet voor niets bij een euro of 800. Dat kun je niet verwachten van een fiets van 150 euro ex verzending. Ik kan zelfs geen nieuwe stadsfiets vinden voor die prijs die ik vertrouw ;)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

MrAngry schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:47:
[...]

Gast, zoals iemand terecht opmerkt kunnen we inderdaad niet in je portemonnee kijken, maar als je dit koopt kan je wat mij betreft net zo goed op je stadsfiets gaan toeren.

edit: Dit bijvoorbeeld is theoretisch (hangt van de staat af) al zoveel beter en moet je ook voor <200 euro kunnen kopen: http://link.marktplaats.nl/527784602
Je kan nou wel tegen me gaan lopen gast'en, maar dat heeft totaal geen zin. Ik ben vrij nieuw, heb me geprobeerd in te lezen op dit gebied maar ik zou niet weten waarom precies ik dan beter op m'n stadsfiets zou moeten gaan toeren tov dat model, wat is het heikele punt aan die fiets? Ik sta open voor alternatieven inderdaad en ga zeker naar je tip kijken, maar de rest: gewoon m'n vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door Racing_Reporter op 05-02-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ok, point taken, excuus. Het is alleen dat we twee pagina's terug die discussie hebben gehad en ik letterlijk geschreven heb dat alles wat je nieuw onder de 700 euro koopt shit is.
Racing_Reporter schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:08:
Het gewicht van m'n fiets weet ik niet precies, denk aan zo'n 10kg. Zag als nieuwer alternatief een Shimano op Marktplaats, 180 euro. Even een linkje. Wat vinden jullie nou van zo'n fietsje? Ik denk dat hij met mijn lengte van 185cm beter bij m'n size past, hoewel het aluminium alles bij elkaar aan gewicht 12 (!) kg schijnt op te leveren. De versnellingen aan het stuur bevalt me ook goed, dat idee, op dit moment is het nog een kleine ramp om te schakelen. Hij zal een tijdje mee moeten, uiteindelijk ook de bergen mee in. Ik weet dat je krijgt voor wat je betaalt.. maar ergens trekt hij me wel :)
Ok, je vraag dus. Wat ik vind van zo'n fietsje? Ik vind dat het verboden zou moeten worden om ze te verkopen zonder dikke waarschuwing erbij dat je stront in een aluminium buis koopt. Het is een zware slechte stadsfiets in een racefiets kostuum. De techniek is ontworpen met 1 feature in het hoofd: zo goedkoop mogelijk. Wat is er mis mee? Letterlijk alles. Op elk onderdeel is bespaard:
frame is zwaar (zou me niks verbazen als het niet eens aluminium is, maar als het aluminium is dan is het van waardeloze kwaliteit), wielen zijn zwaar en slecht, naven gaan kapot.
De trapas is waardeloos, versnellingen/schakelsysteem uit het jaar kruik, niet af te stellen, slijtgevoelig en verouderd. De banden zijn letterlijk na 150km op en dan ga je lekke banden krijgen (het is niet te geloven, maar zelfs duurdere fietsen van budget merken kampen vaak met dit euvel, goedkope chinese banden) en het stuur is zwaar en vreemd qua ergonomie.
Er is maar 1 advies: niet kopen

edit: De pedalen worden beschouwd als onveilig tegenwoordig. De remmen heb ik geen mening over, maar ze zitten te laag om ze te bedienen als je je handen op het stuur hebt en dat is ook onveilig of minimaal onpraktisch

[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 05-02-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Excuses van mijn kant, die discussie had ik net ff gemist dan ;) Dat is wel een behóórlijk duidelijk relaas. Je herkent de componenten zo duidelijk? In ieder geval helder, ik ga 'm niet halen en op zoek naar iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:34:
Ok, point taken, excuus. Het is alleen dat we twee pagina's terug die discussie hebben gehad en ik letterlijk geschreven heb dat alles wat je nieuw onder de 700 euro koopt shit is.

[...]

Ok, je vraag dus. Wat ik vind van zo'n fietsje? Ik vind dat het verboden zou moeten worden om ze te verkopen zonder dikke waarschuwing erbij dat je stront in een aluminium buis koopt. Het is een zware slechte stadsfiets in een racefiets kostuum. De techniek is ontworpen met 1 feature in het hoofd: zo goedkoop mogelijk. Wat is er mis mee? Letterlijk alles. Op elk onderdeel is bespaard:
frame is zwaar (zou me niks verbazen als het niet eens aluminium is, maar als het aluminium is dan is het van waardeloze kwaliteit), wielen zijn zwaar en slecht, naven gaan kapot.
De trapas is waardeloos, versnellingen/schakelsysteem uit het jaar kruik, niet af te stellen, slijtgevoelig en verouderd. De banden zijn letterlijk na 150km op en dan ga je lekke banden krijgen (het is niet te geloven, maar zelfs duurdere fietsen van budget merken kampen vaak met dit euvel, goedkope chinese banden) en het stuur is zwaar en vreemd qua ergonomie.
Er is maar 1 advies: niet kopen

edit: De pedalen worden beschouwd als onveilig tegenwoordig. De remmen heb ik geen mening over, maar ze zitten te laag om ze te bedienen als je je handen op het stuur hebt en dat is ook onveilig of minimaal onpraktisch
Helemaal eens met MrAngry. Het is echt rommel en totaal geen waar voor je geld. Mijn tip zou zijn om een oudere racefiets te kopen, dan maar schakelen met commandeurs. Dat is trouwens helemaal niet lastig, vooral in Nederland niet. Het gaat om de kwaliteit van de onderdelen, bij die nieuwe fiets is het staal van snijkoek gemaakt, gaat zomaar stuk.

Een oude tweedehands fiets kan je echt lange tochten op maken. Ik heb drie jaar lang op mijn oude fietsen gefietst voordat ik een nieuwe heb gekocht. Heb veel wielrenners op mijn oude Batavus fietsen eruit gereden. Nu doet mijn rode Batavus dienst als winterfiets en tacx fiets. Echt ideaal. Een oudere man uit ons wielergroepje heeft een oude Batavus professional met campagnolo record. Hij fietst gewoon mee tussen ons aluminium en carbon geweld.

Die Koga van Mr Angry is trouwens wel veel te duur met minimum prijs van 150 euro. Is op zijn hoogst 70 euro waard.

Ik heb ook twee oude Batavus fietsen. De ene hangt in de garage mooi te wezen omdat deze nog zo goed als nieuw is. 60 euro op Marktplaats
Afbeeldingslocatie: http://velospace.org/files/racefietsb0.jpg

De rode Batavus Professional weegt op dit moment 9,5 kg. 30 euro op marktplaats.
Afbeeldingslocatie: http://velospace.org/files/racefietsc04.jpg

Tips voor tweedehands racefiets:

Let op de maat! Doe een boek tussen je benen, ga op sokken tegen de muur staan en meet je binnenbeen lengte. Vul deze lengte hier in: http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm en je weet wat je maat is.

Kijk naar de remmen. Als de remleiding boven uit de remmen komen (zoals bij mijn goudkleurige fiets) is het een erg oude fiets. Als de remleidingen in het stuur zitten (zoals bij mijn rode fiets) heb je een nieuwere fiets. Dit is aan te raden omdat je zo meer courante onderdelen hebt. Let ook op de bovenbuis. Als de leiding door de bovenbuis heen gaan zit je goed. Nu ziet de oplettende kijker dat het stuur van mijn rode Batavus wijst op een nieuwe fiets en de bovenbuis op een oude fiets: Dit klopt, het is een oude fiets met een nieuw stuur en nieuwe groep.

Blijf bij de oude aluminium fietsen vandaan, deze zijn vaak slap.

Let op een mooie afmontage. Als er Shimano rx100, 105, 600 of ultegra op staat heb je een goede fiets. Daarnaast is alles van Campagnolo ook goed. Zo'n afmontage zit niet op een slecht frame, zo weet je dat je met een goede groep ook een goed frame koopt.

Als een fiets 5 of 6 versnellingen achter heeft wijst dit op een freewheel cassette, dit is toch wel erg ouderwets. Jouw nieuwe fiets heeft trouwens ook een freewheel cassette, belachelijk dat ze dit monteren.

Met de fixie hype zijn er mensen die echt veel teveel voor een oud frame vragen. Let hier goed op.

Pluspunten:
Een modern zadel zit veel beter dan een oud zadel.
Klikpedalen zijn handig. Ik heb 3 jaar op standaard fietstrappers gefietst, maar als deze op de fiets zitten is het een pluspunt. Trouwens wel weer duurder door aanschaf van speciale schoenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Mijn trainingsschema dicteert mij dat ik dit weekend een uur of 2 1/2 buiten moet fietsen, dus zo geschiedde. Met gemiddeld -8, door sneeuw en ijs (maar ook verrassend veel droge wegen) heb ik lekker 2 1/2 uur weggetrapt. Geen enkele andere fietser gezien op het anders zo populaire traject. Het was wel echt schitterend om langs de besneeuwde weilanden met laagstaande zon te rijden, helemaal met oranje brillenglazen kleurt het nog wat mooier allemaal.
Gelukkig was ik op de MTB, want hier en daar was het toch wel een beetje glibberen.

Qua kleding ging het best prima met twee ondershirts, twee fietsshirts en een windbreaker jasje. Korte koersbroek met beenstukken en daarover een lange fietsbroek zonder zeem.

Het enige wat me echt niet lukte was de hartslag in D1 houden, zelfs met stilstaan in deze temperaturen zit ik al op 150bpm :p , maar dat vergeef ik mezelf voor deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
@Racing reporter: ik heb nog wel wat oude Look Delta pedalen voor je liggen. Die mag je zo van me overnemen. Let wel: je zult daar dan wel zelf schoenen bij moeten kopen (tweedehands 30 euro??).

Overigens eens met het bovenstaande over die "nieuwe" fiets. Niet doen. Gewoon marktplaatsen met de tips van BRT. Dus remleidingen door het stuur, en afmontage van 100, 105 of 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Ik heb een vraagje / opmerking over voeding: hoe komt het eigenlijk dat ik hier bijna niemand hoor over eiwitten? In diverse artikelen (link 1, link 2) komt naar voren óók voor duursporters eitwitten erg belangrijk zijn. Maar ik heb nog nooit gehoord dat wielrenners aan de eiwit-shakes zijn. Hoe komt dat eigenlijk? Zijn er hier mensen die extra eiwitten tot zich nemen?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:58
Eiwitten tijdens het fietsen zorgen voor een vol gevoel en zijn minder effectief dan koolhydraten Voor herstel zijn de eiwitten daadwerkelijk wel weer benodigd. Onderstaand stuk van deze website is misschien wel verhelderend:

Koolhydraten worden opgeslagen in de vorm van glycogeen in de spieren en in de lever. De opslag mogelijkheid is echter beperkt. Zodra tijdens inspanning de voorraad glycogeen is uitgeput, wordt volledig overgeschakeld op vet en eiwitverbranding. Hierdoor ga je op een langzamer energiesysteem over zodat je slechts nog 50% van je maximale vermogen kunt behalen.

Omdat je glycogeenvoorraad (voldoende voor 60-90 minuten) beperkt is moet je tijdens een wedstrijd koolhydraten binnen krijgen. Dit kan middels koolhydraatrijke dranken of via eten. Het lichaam kan ongeveer 60 gram koolhydraten per uur verwerken. Zorg dus dat je bij inspanningen langer dan 60-90 minuten deze hoeveelheid tot je neemt in de vorm van cakejes, koeken, energierepen, sportdranken, banaan of broodjes dik gesmeerd met bijv. appelstroop. Vermijdt eiwitten en vetten.

Ook eten na de wedstrijd is erg belangrijk. Het beste is om binnen 2 uur na het sporten je koolhydraten en je eiwitten weer aan te vullen. Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat het meest effectieve, een koolhydraat : eiwit verhouding als 8 : 3 is. Indien je moeite hebt met vast voedsel zo kort na een inspanning, zou je het volgende kunnen doen: 8 lepels maltodextrine poeder met 3 lepels wei eiwit- of soja eiwit poeder oplossen in water. Voeg eventueel 1 lepel limonade siroop toe voor de smaak, maar doe dan slechts 7 lepels matodextrine om de verhouding gelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Ik drink na mijn trainingen altijd een speciale Chocolademelk met koolhydraten whey-eiwitten. Zit hetzelfde in als de dure herstel-sportdranken, maar is vele malen goedkoper én in de supermarkt verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Aristos schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:32:
Ik drink na mijn trainingen altijd een speciale Chocolademelk met koolhydraten whey-eiwitten. Zit hetzelfde in als de dure herstel-sportdranken, maar is vele malen goedkoper én in de supermarkt verkrijgbaar.
Ovomaltine toevallig? Bij welke supermarkt haal je dat? Mijn zoektocht bij de AH en de drogist hebben nog weinig opgeleverd. Ik moet dus of ergens anders of beter zoeken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 26-09 14:07
argro schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:58:
[...]
Ovomaltine toevallig? Bij welke supermarkt haal je dat? Mijn zoektocht bij de AH en de drogist hebben nog weinig opgeleverd. Ik moet dus of ergens anders of beter zoeken.
De Tuinen heeft het, maar is erg duur volgens mij. Sommige Spar en Jumbo supermarkten hebben het ook. Moeders slaat het altijd voor mij in en maakt vaak het hele schap leeg 8).

http://www.beslist.nl/products/gezond_mooi/r/Ovomaltine/

Online is het dus ook goed verkrijgbaar. De chocoladepasta van hen is trouwens érg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
@ wasteil: De basics (en iets meer) rondom eten en duursport ken ik wel daarom verbaasde het me juist dat ik hier weinig over eiwitten lees. Evengoed bedankt voor de link, dat ziet er toch wel nuttig uit!

@ Aristos: drink je alleen op de dag van fietsen die drank met whey-eiwitten (puur voor herstel), of gebruik je dit dagelijks (basis conditie)?

Het klinkt inderdaad als Ovomaltine, binnenkort maar eens naar de Tuinen toe (volgens de website kost zo'n busje €5,49).

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Supertips heren, ik ga er echt even mee aan de slag. Ik denk dat mijn fiets z'n beste tijd gehad heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
SePtiCTaNk schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:14:
@ wasteil: De basics (en iets meer) rondom eten en duursport ken ik wel daarom verbaasde het me juist dat ik hier weinig over eiwitten lees. Evengoed bedankt voor de link, dat ziet er toch wel nuttig uit!
Denk dat je hier er minder over leest dan in vergelijking met het Fitness Topic (oid) is omdat fitnessers en bodybuilders meer aan de eiwitten (en dus de echte eiwit shakes) dan fietsers. (niet dat fietsers er niets aan hebben). Maar een fietser is meer met duur en cardio bezig ivm een fitnesser (die explosiever zn spieren gebruikt).
Non-the-less: Extra eiwitten en koolhydraten zijn altijd goed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
argro schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:58:
[...]
Inderdaad Ovomaltine _/-\o_ . Bij ons hebben ze het in de AH, maar ook via drogisterij.net of in supermarkten in Belgie en Frankrijk. Ik heb thuis een flink voorraadje aangelegd toen ik in de Ardennen was.

In buitenland is het ongeveer 5 euro. Ik drink het alleen na echt zware trainingen. Dus niet eens naar een rustig rondje.

[ Voor 11% gewijzigd door Aristos op 06-02-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
't is alweer even geleden dat ik me hier nog gemeld heb. Eerst had ik nog een paar drukke laatste examendagen, daarna ben ik vertrokken naar Spanje, Mojacar.

Net op tijd vertrokken om de sneeuw te vermijden in België. En hier is het echt zalig weertje, daarnet gem 20°C op training in de voormiddag.
De wegen zijn hier heel goed om te trainen. Goeie asfalt, veel renners, auto's doen niet moeilijk tegenover fietsers, mooie uitzichten, en leuke hellingen (meestal tussen 5-7% maar ook max 18%). 2000hm zijn dan ook niet abnormaal op een training.
Ook met het Rabobank team meegereden, en andere profs zitten hier ook.
Enkele sfeerbeelden voor de liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2zi1mh1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/jfd7b5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 14:11
Mooie plaatjes, rijd je ook wel eens solo?
Heb familie in buurt van Cádiz wonen, maar fietsen doe ik daar bijna niet. Geen paden en verbindingswegen en langs snelweg doe ik liever niet.
Wel gezien dat het richting Malaga qua mogelijkheden beter is...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik ken er mijn weg niet zo goed, dus rijd ik altijd in groep.
Misschien dat ik een van de dagen wel eens een ritje apart doe, beetje afhankelijk van de geplande training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
weg

[ Voor 94% gewijzigd door willy1986 op 01-04-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Wat een stilte hier, iedereen aan het schaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Ik in ieder geval wel 8) Gisteren 50 km gereden op het Paterswoldse Meer, de dag daarvoor dezelfde afstand op het Schildmeer. Zondag weer een toertocht uitzoeken :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.