Mzz, zit er nu toch ook aan te denken om winterschoenen te halen

Nu die jouw zo goed bevallen, havana! Zo enorm prijzig zijn ze niet. Vanmorgen rond half acht naar m'n werk gefietst, 80 minuten, het was hier in het uiterste oosten en gedeeltelijk DLD hele rit -4/-4,5 volgens de teller. Toevallig net zaterdag allerlei craft onderkleding binnen gekregen, kwam mooi uit. Maar wat een laagjes

: Muts, helm, sjaal, onderhandschoenen craft, fleece hanschoenen eroverheen, op 't lichaam 2 layers craft waarvan 1 met lange mouwen, daarover uiteraard winddichte jas, verder normale korte zeembroek, craft lange onderbroek en een lange dunne wielerbroek daaroverheen. Voeten

1 paar dunne sokken, 1 paar thermo, zomerschoenen daarover volledig los zodat er veel ruimte is, neopreen overschoenen 2mm en een regenoverschoen met lichte voering dáár weer over omdat de neopreen daaronder niet winddicht is
Ik had het eigenlijk nergens koud ondanks die temperaturen, goede handschoenen ontbraken toevallig omdat die met familie op wintersport zijn, eerste 20 minuten ff flink bikkelen, maar dan komt het warme bloed ook prima weer in de vingers, maar de laatste 20 minuten drong de kou alweer door tot de voeten/tenen. 1 Paar winterschoenen lost dat in 1 keer op dus als zelfs havana al geen koude voeten meer heeft !!! En heb ik ook dat gedoe met op de juiste manier sokken, schoenen en overschoenen aan doen niet meer (2x per dag!). Maarja, het was er nog totaal de winter niet voor natuurlijk, vind ik dan een lastige investering. Heb nogal wat andere pech gevalletjes gehad afgelopen tijd met de fiets die aardig in de portemonnee doken.
De terugweg rond etenstijd was prima te doen, 0 á 1 graad, geen last van temp, wel de knollen volledig op, toch nog 28 gemiddeld. Vanmorgen met veel moeite 29 (had geen snelheidsmeter overigens, platte band vóór voor wegrijden dus reservewiel in gedraaid die geen sensor heeft). Toch wat overtraind denk ik, afgelopen weekend 185km wat te hard gereden, vermoedelijk dan toch wat teveel D2 en te weinig D1/herstel, ook al voelde dat super, bovendien de afgelopen 2,5 weken (incl oudjaarsdag) alweer 1050km met 29,7 avg weggetrapt

Kan ook niet goed zijn, moet veel kalmer aan doen. Ellendige Hall of Fames op die GPS websites ook

Betrapt! Eigen schuld dikke bult laten we maar zeggen. Morgen dan maar geen ritje of gewoon écht rustig aan en niet te ver, heb wel een day-off namelijk.