Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste
Acties:
  • 114.130 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Doelen 2012:
  • Nieuwe fiets (en snel ook! ik ben sinds gisteren racefietsloos :'( )
  • Training gestructureerd opbouwen adhv een globaal schema
  • AD6 6x en als het ff kan met tijden rond 1:15
  • Een handjevol leuke tourtochten, bijv. KBK
  • Hopelijk in de zomer nog wat bekende cols in België of in de bergen doen, afhankelijk van de vakantieplannen met het gezin
  • Als ik meer dan 3000km op de racefiets kan afleggen, net als afgelopen jaar, ben ik tevreden. Veel meer zit er echt niet in met een fulltime baan, drie jonge kinderen en een goed huwelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
TheLemon schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:07:
Doelen 2012:
  • Nieuwe fiets (en snel ook! ik ben sinds gisteren racefietsloos :'( )
  • Training gestructureerd opbouwen adhv een globaal schema
  • AD6 6x en als het ff kan met tijden rond 1:15
  • Een handjevol leuke tourtochten, bijv. KBK
  • Hopelijk in de zomer nog wat bekende cols in België of in de bergen doen, afhankelijk van de vakantieplannen met het gezin
  • Als ik meer dan 3000km op de racefiets kan afleggen, net als afgelopen jaar, ben ik tevreden. Veel meer zit er echt niet in met een fulltime baan, drie jonge kinderen en een goed huwelijk ;)
Petje af als je AD6 6x keer haalt met zo weinig trainingskilometers, relatief gezien t.o.v. de inspanning! Als ik de formule hanteer: voor elke hoogtemeter 1 km trainen + afstand x 10km -> 6600 + 1700 = 8300km O+ Maar ik ga ervan uit dat 90% van de AD6 rijders die trainingskilometers niet maakt ;) En die formule is slechts een indicatie, waar velen het natuurlijk oneens mee zijn, hangt ook af van, hóe je een tocht wilt uitrijden en je de dag(en) erna wilt voelen.

[ Voor 7% gewijzigd door dinkelover op 06-01-2012 13:04 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Ik wilde vandaag met eigen ogen wel eens zien hoe erg het was met het Lauwersmeer. Zo gezegd zo gedaan. Tot Zoutkamp weinig problemen. Daar het fietspad genomen richting de militaire basis. Toen kwam ik de eerste zandzakken tegen.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/iy313o.jpg

Omdat de weg nog droog was fietste ik vrolijk verder. Door de harde wind moest ik hele stukken op de 23 doen, maar dat mocht de pret niet drukken. Verderop kwam het water een stukje hoger.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2uyoztv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/154txd0.jpg

.... de provinciale weg ligt nog maar nét droog...

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/igyzyh.jpg

Op een bepaald moment was het fietspad inderdaad ondergelopen, maar het zo was niet zo erg dat ik niet verder kon....

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2hrkbwo.jpg

Maar iets verderop was het echt einde verhaal. Wel grappig, er waren talloze ramptoeristen aanwezig.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/dtc77.jpg

Ook nog een leuk filmpje gemaakt onderweg...

YouTube: Lauwersmeer barst uit z'n voegen

Al bij al een leuk ritje, goed voor 86 km :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om die foto's te zien. Ik heb vandaag ook even boven bij het Lauwersmeergebied gekeken op de mountainbike, maar dan vanaf de andere kant. Bij Anjum de dijk over gegaan. Hier stond echter een verboden toegang bord om ramptoeristen te weren. Toen ben ik zelf ook maar omgekeerd, verder veel hoogwater onderweg gezien. Vooral bij Dokkumer Nieuwe Zijlen stond het water erg hoog.

Bedenk mij trouwens, had jij een rugzak en rood/zwarte kleding aan Havana? Dan ben ik je tegengekomen bij het kruispunt richting Kollum.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nope, ik rijd nooit met rugzak en al helemaal nooit met rode kleding ;)

Ik ben dus ook omgekeerd en terug gereden via Kloosterburen, Ulrum, Niekerk en Oldenhove.

Ongelofelijk wat een hoeveelheid ramptoeristen hè? Er stonden er op het laatste punt zeker 30.

[ Voor 62% gewijzigd door havana op 07-01-2012 09:06 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:03:
Nope, ik rijd nooit met rugzak en al helemaal nooit met rode kleding ;)

Ik ben dus ook omgekeerd en terug gereden via Kloosterburen, Ulrum, Niekerk en Oldenhove.

Ongelofelijk wat een hoeveelheid ramptoeristen hè? Er stonden er op het laatste punt zeker 30.
Correctie, 32 ;). De fietser die ik tegenkwam lachte met een soort lach van herkenning, vandaar dat ik dacht dat jij het was, waarschijnlijk gewoon een aardige fietser. Aan de kant van Engwierum, bij Esumakeeg stonden geen ramptoeristen, je kunt daar over de dijk ook alleen op de fiets komen, misschien dat er daarom minder mensen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:56
Vandaag ingeschreven voor de Monstertijdrit in september. Briljant evenement, heerlijk simpel, tafeltje ergens op een parkeerplaats in de polder. 10 euro inschrijfgeld voor eten en drinken.

Tijdrit is 122 kilometer lang en de deelnemers onwijs serieus. Nu 2 keer meegedaan en met 3:42 (33,1 km/uur gemiddeld) zat ik achterin de uitslag. Dikke aanrader voor degene die een flinke uitdaging wel aandurven...

Afbeeldingslocatie: http://images.runsaturday.com/thumb600photo_4ea41f302d5b4dd6b219c4f0deefa2fd

PS: Dadelijk mijn eerste 2012 kilometertjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Aardig gekke wind! Heenweg veel op de 21 en 23 gereden. Terugweg nieuw D1 record gevestigd: 49,1 km/uur. Bij Ulrum kreeg ik een flinke bui over me heen en toen ben ik maar afgedraaid, had het eerlijk gezegd ook compleet gehad met de wind. Net op tijd terug voor het slot van de 1500m schaatsen. Goed voor bijna 70 km. Aardig weekje met 310 km :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

.joeri. schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:24:
Wat was jullie hoogtepunt van 2012? Nog niet echt een hoogtepunt ... ;)

Van 2011:
Mijne was nagenoeg ongetraind de Alpe d'Huez in 1:09:21 omhoogfietsen :)

Hoogtepunt van 2012 wordt de Tour For Life en dan met name de eerste twee etappes (totaal is 8 met 1.254km gezamenlijk):
Afbeeldingslocatie: http://tourforlife.nl/_fileSync/InPageUploads/Images/Html/TFL%20route%20totaal.jpg

etappe 1 met finish bovenop de Alpe:
Afbeeldingslocatie: http://tourforlife.nl/_fileSync/InPageUploads/Images/Html/TFL%20route%20dag%201.jpg

etappe 2, de koninginnerit:
Afbeeldingslocatie: http://tourforlife.nl/_fileSync/InPageUploads/Images/Html/TFL%20route%20dag%202.jpg

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Wellicht zaterdag wat nieuwe spullen (kleding enzo) halen om alles klaar te maken voor seizoen 2012 want het weer blijft gewoon goed en al mijn andere drukke bezigheden worden steeds minder.
Op de lijst staat:
- Herst kleding (lange broek enzo)
- Onderkleding
- Garmin Edge 800
- Tacx onderhoudstandaard
- Overschoenen
- Handschoenen
- Fiets zonnebril, mn huidige is overleden. Dus kijken naar 1 met wisselbare lenzen

Denk dat ik naar Mantel ga want dat is redelijk dichtbij en groot assortiment.
- Nieuwe helm (wellicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Garmin zou ik online bestellen, dat scheelt behoorlijk.

Overschoenen: BBB HeavyDuty heb ik goede ervaringen mee (ik heb 3 paar dus enige ervaring)

Handschoenen: Roeckl

Zonnebril: value for money: BBB

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:34:
Garmin zou ik online bestellen, dat scheelt behoorlijk.
Scheelt ongeveer 25euro momenteel. En als ik die koop dan kan ik misschien (omdat ik dan in 1 keer veel koop) korten vragen. Moet vast lukken :P
Overschoenen: BBB HeavyDuty heb ik goede ervaringen mee (ik heb 3 paar dus enige ervaring)

Handschoenen: Roeckl

Zonnebril: value for money: BBB
Bedankt voor de tips ik ga kijken

Dan nog even een vraag mbt verlichting. Ik heb nog van die simpele led lampjes liggen (rood en groenig). Is dit voldoende om gezien te worden. Want om de weg te zien heb ik geen lamp nodig, wil met name verlichting om gezien te worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Griffin op 08-01-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Roeckl kan ik beamen. Qua overschoenen heb ik momenteel Hard Wear van BBB, die zijn echt behoorlijk warm dus minder geschikt voor temperaturen boven 10 graden.
Ik heb net een Garmin Edge 800 bundel besteld (met snelheid/cadans sensor, premium borstband en 2 fietssteunen, handig want ik heb ook een MTB) voor 359,- met gratis verzending. (ok, 379,- omdat ik persé een zwart/witte en geen zwart/blauwe Garmin wilde :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij de bundel met cadanssensor zitten twee steuntjes.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Voila, de eerste 300km's van de eerste week van 2012 zitten erop.
De komende weken wat mindere focus op sport, maar daarna ,in de eerste week van februari, op stage naar Spanje!

@bakkert:
netjes :)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Bakkert schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:52:
Hoogtepunt van 2012 wordt de Tour For Life en dan met name de eerste twee etappes (totaal is 8 met 1.254km gezamenlijk):
Gaaf. Wil ik ook ;)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Zo, de eerste 100km's (totaal) zitten erop voor 2012. Helaas ook alweer de eerste groep idioten op een racefiets tegengekomen. Andere fietsen snijden en over de hele breedte van de weg rijden voor de "ideale" waaier en om "professionele" rondjes te kunnen draaien. Beide zaken lukten niet echt, desondanks moest alles en iedereen wijken om de groep in stand te houden. Jammer.

Doelen 2012:

- Afstuderen (parttime)
- 6k km.
- 200km solo
- verschillende mooie tochten rijden
- 10kg kwijt

[ Voor 6% gewijzigd door Taigu op 08-01-2012 22:49 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
TheLemon schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:52:
Roeckl kan ik beamen. Qua overschoenen heb ik momenteel Hard Wear van BBB, die zijn echt behoorlijk warm dus minder geschikt voor temperaturen boven 10 graden.
Ik wil ze niet alleen voor de warmte maar ook voor de regen. Dus misschien komen er wel twee paar overschoenen, 1 voor kou en nat weer en 1 voor alleen nat weer maar voor als het wel wat warmer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heavy Duty's zijn in ieder geval NIET waterdicht. Sowieso zijn er maar weinig overschoenen die ECHT waterdicht zijn, het probleem is namelijk dat er altijd water via de bovenkant naar binnen loopt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Hmm daar heb ik geen last van. Die Hard Wear's zijn wel helemaal waterdicht (dik neopreen) en aan de bovenkant sluit het zo nauw aan bij mij dat daar niets door naar binnen komt (icm lange broek that is). Alleen via de open onderkant komt er altijd water naar binnen, zeker bij het MTB-en met veel plassen. Maar misschien met andere schoenen kun je dat ook wel tegengaan.

Gisteravond heb ik een mooi opbouwend trainingsschema in elkaar geflanst wat volgens mij haalbaar is. Ik ga uit van twee trainingen per week, waarvan elk weekend een lange tocht en doordeweek een wat kortere (1- 1.5 uur). Die doordeweek zal dan tot april op de Tacx zijn en daarna buiten, na het werk.
Ik doe het per week en niet op de dag nauwkeurig, want dat ga ik toch in de praktijk niet redden. Als het goed is heb ik dan tot aan AD6 zo'n 2600-3000km op de racefiets gemaakt en dat zou voldoende moeten zijn voor mij.
Ik heb er ook twee toertochten tussen gepland die mij wel leuk lijken en die er mooi in passen qua opbouw: KBK en TBT (Klimmen-Banneux-Klimmen en Tilff-Bastogne-Tilff).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
TheLemon schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:43:
Hmm daar heb ik geen last van. Die Hard Wear's zijn wel helemaal waterdicht (dik neopreen) en aan de bovenkant sluit het zo nauw aan bij mij dat daar niets door naar binnen komt (icm lange broek that is). Alleen via de open onderkant komt er altijd water naar binnen, zeker bij het MTB-en met veel plassen. Maar misschien met andere schoenen kun je dat ook wel tegengaan.

Gisteravond heb ik een mooi opbouwend trainingsschema in elkaar geflanst wat volgens mij haalbaar is. Ik ga uit van twee trainingen per week, waarvan elk weekend een lange tocht en doordeweek een wat kortere (1- 1.5 uur). Die doordeweek zal dan tot april op de Tacx zijn en daarna buiten, na het werk.
Ik doe het per week en niet op de dag nauwkeurig, want dat ga ik toch in de praktijk niet redden. Als het goed is heb ik dan tot aan AD6 zo'n 2600-3000km op de racefiets gemaakt en dat zou voldoende moeten zijn voor mij.
Ik heb er ook twee toertochten tussen gepland die mij wel leuk lijken en die er mooi in passen qua opbouw: KBK en TBT (Klimmen-Banneux-Klimmen en Tilff-Bastogne-Tilff).
Tip: zorg voor een opstelling van de Tacx voor de TV. Zonder ondertussen een voetbalwedstrijd, TV-serie o.i.d. te kijken houdt ik Tacxen nog geen minuut vol in ieder geval. Het is zoooo saai...

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:33:
Heavy Duty's zijn in ieder geval NIET waterdicht. Sowieso zijn er maar weinig overschoenen die ECHT waterdicht zijn, het probleem is namelijk dat er altijd water via de bovenkant naar binnen loopt.
Ze hoeven ook niet helemaal waterdicht te zijn, maar er is niets zo vervelend dat je 1 bui krijgt - je schoenen zijknat zijn - en dan de koude wind erop heb staan.
TheLemon schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:43:
Ik ben ook rustig aan het nadenken over wanneer ik wil gaan trainen (rustig opbouwen).
Waarschijnlijk 3x per week (2x savonds door de week (dinsdag / donderdags) en dan 1 dag in het weekend voor langere afstanden). Daarna dit rustig verhogen (als het ook langer licht blijft etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Eén bui overleven mijn Heavy Duty's ook makkelijk, gisteren nog gebeurd :)

3x per week trainen is redelijk realistisch, al is het in de periode tot half maart (zomertijd) lastig i.v.m. duisternis. Ik heb dan het geluk dat ik docent ben en daarom soms overdag ook nog wel tijd vrij kan maken, maar voor komend seizoen zal het lastig worden i.v.m. het vaderschap.

[ Voor 66% gewijzigd door havana op 09-01-2012 11:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Taigu schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:48:
Zo, de eerste 100km's (totaal) zitten erop voor 2012. Helaas ook alweer de eerste groep idioten op een racefiets tegengekomen. Andere fietsen snijden en over de hele breedte van de weg rijden voor de "ideale" waaier en om "professionele" rondjes te kunnen draaien. Beide zaken lukten niet echt, desondanks moest alles en iedereen wijken om de groep in stand te houden. Jammer.

Doelen 2012:

- Afstuderen (parttime)
- 6k km.
- 200km solo
- verschillende mooie tochten rijden
- 10kg kwijt
Mooie doelstellingen! Niet de flauwste ook :) Wat voor studie doe je erbij?

Ik ga binnenkort mijn Giant tcr composite 2 2011 afhalen. Zal aan de bak moeten want het is zo 14 april :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:52:

3x per week trainen is redelijk realistisch, al is het in de periode tot half maart (zomertijd) lastig i.v.m. duisternis.
Savonds kan je toch ook gewoon fietsen, danwel over verlichte fietspaden/wegen met lampjes op je fiets. Je kan alleen niet zo 'in-the-zone' raken omdat je meer alert moet zijn wat betreft andere verkeer (nog meer in vergelijking met overdag).
Ik heb nog nooit savonds in het duister gefietst op de racefiets, maar dat gaat er wel van komen denk ik zo :P. Vooral deze maanden zijn denk ik perfect voor mij om rustig op te bouwen vanwege het vroege donker zijn enzo
partyondude schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:31:
Ik ga binnenkort mijn Giant tcr composite 2 2011 afhalen. Zal aan de bak moeten want het is zo 14 april :X
Wat is er 14 april?

[ Voor 15% gewijzigd door Griffin op 09-01-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
De AGR, ik ben ingeloot en ga de 150 km doen :)

[ Voor 77% gewijzigd door partyondude op 09-01-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
partyondude schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:09:
De AGR, ik ben ingeloot en ga de 150 km doen :)
M.i. is 'flink aan de bak moeten' niet echt nodig voor de 150km van de AGR, wanneer tenminste een redelijke basisconditie hebt. Het is prettig om reeds een paar keer gefietst te hebben, maar meer ook niet. E.e.a. gaat natuurlijk alleen op wanneer (fatsoenlijk) uitrijden het doel is, en niet bij één of andere ambitieuze eindtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Nah, ik heb m'n eerste seizoen, dat was vorig jaar dus, afgesloten met Boogie's Extreme, 160 km. Na 140 km was de pijp echt leeg en werd het allemaal wat minder aangenaam :P

Ik heb vorig jaar wel meerdere keren een aantal lussen van de AGR gereden, geen idee hoe het is om de 150 km daar te doen. Men zegt dat Boogie zwaarder zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het is allemaal redelijk vergelijkbaar. BE zal ietsjes zwaarder zijn. Eén ding is zeker, de AGR is stukken drukker en stukken duurder.

Als je een écht zware tocht wil rijden in die regio dan raad ik de Waalse Pijl aan. Zowel bij de 160 als de 220 km krijg je aan het einde het beruchte drieluik Stockeu - Wanne - Thier de Co voor je kloten, gevolgd door de Haute Levée en de Rosier.

[ Voor 54% gewijzigd door havana op 09-01-2012 14:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Mja, en ook flink duurder. Ik ga kijken of het wat is, als het echt te dol is dan pakken we komende seizoenen wel andere tochten, genoeg moois te doen. Eerst maar ff m'n fiets afhalen en daar flink mee gaan knallen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:42
argro schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:49:
[...]
Tip: zorg voor een opstelling van de Tacx voor de TV. Zonder ondertussen een voetbalwedstrijd, TV-serie o.i.d. te kijken houdt ik Tacxen nog geen minuut vol in ieder geval. Het is zoooo saai...
Het zou mooi om 'm te kunnen koppelen aan een of ander PC game, flightsim ofzo, liefst met terugkoppeling in trapweerstand en een variabele ventilator in je gezicht.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
mekkieboek schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:58:
[...]

Het zou mooi om 'm te kunnen koppelen aan een of ander PC game, flightsim ofzo, liefst met terugkoppeling in trapweerstand en een variabele ventilator in je gezicht.
Zover ik weet zijn er versies van de Tacx die een hele klim sim zijn. Dus dat je virtueel de berg oprijd oid. Maar echt spannend blijft het volgens mij niet.

* Griffin baalt.
Wou zaterdagochtend spullen gaan halen maar kan pas de week erna, aankomende zaterdag geen tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
argro schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:49:
[...]
Of kijk eens op cyclingtorrents.nl voor leuke wielerfilmpjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Kan iemand een goede LED lamp voor op het stuur aanraden? Op voorraad, dus DX is uit den boze. Maar goed, zo'n CREE LED beamer dus, zodat ik nog ff 's avonds in het donker kan trappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 14-09 14:41
http://www.mtbgigant.nl/pages/page.aspx?p=26&mid=96

Daar verkopen ze ook gewoon de MagicShine lampen. Ik weet verder geen winkel dus ik kan niet garanderen dat deze winkel goedkoop is met deze lampen.

Heb er een tijdje terug wat spullen besteld omdat ze erg goedkoop waren met de producten die ik toen moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
So eej. Vind 110 nog aardig aan de prijs :P
(maar dat zal best aan mij liggen..)
Bedankt, ik ga daar eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
UltraSub schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:45:
So eej. Vind 110 nog aardig aan de prijs :P
(maar dat zal best aan mij liggen..)
Bedankt, ik ga daar eens kijken!
http://www.mtbgigant.nl/p...c=productdetail&aid=10295

Die is ook al aardig krachtig, en voor alleen fietsen op de weg denk ik dat hij voldoet.

Voor het mountainbiken is die van 110 wel erg fijn vanwege het feit dat een breed lichtveld erg fijn is met de korte bochten die je in het bos hebt. Het is overigens toevallig een reclame die op de frontpage stond, ik linkte niet specifiek naar dat model. Voor op de racer is dat ding namelijk overkill vind ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Roet op 10-01-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
partyondude schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:31:
[...]

Mooie doelstellingen! Niet de flauwste ook :) Wat voor studie doe je erbij?

MSc Business Administration. Fietsen op minder normale tijden en mn vrouw steunt me goed, laten we het daar maar op houden :) Gaat pitttig worden, maar fietsen is een heerlijke uitlaatklep en tijdens het fietsen lukt nadenken best aardig.

Geniet van je nieuwe fiets!

[ Voor 14% gewijzigd door Taigu op 10-01-2012 23:55 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Taigu schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:39:
[...]

MSc Business Administration. Fietsen op minder normale tijden en mn vrouw steunt me goed, laten we het daar maar op houden :) Gaat pitttig worden, maar fietsen is een heerlijke uitlaatklep en tijdens het fietsen lukt nadenken best aardig.
Ik doe zelf ook een deeltijdstudie (nog niet in de afstudeerfase, dus dat scheelt) en probeer ook flink wat te fietsen (in juli de Marmotte rijden is het doel voor 2012). Het meest lastige vind ik dat er zo weinig tijd over blijft voor andere dingen. Ik heb een soort trainingsschema (5.000km ter voorbereiding op de Marmotte) gemaakt en tot en met juni zijn alle avonden door de week nu al volgepland. Dat gaat natuurlijk lastig worden, maar we gaan het zien.

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 11-01-2012 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
UltraSub schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:42:
Kan iemand een goede LED lamp voor op het stuur aanraden? Op voorraad, dus DX is uit den boze. Maar goed, zo'n CREE LED beamer dus, zodat ik nog ff 's avonds in het donker kan trappen..
In de fiets van afgelopen maand stond een hele grote review met zo'n beetje alle LED lampen. Zeker de moeite waard om te kijken. Ik heb hem helaas niet bij me anders had ik je even de conclusie gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
UltraSub schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:42:
Ik heb momenteel ervaring met de B&M Ixon IQ (rose.nl, bike24.net), waarmee ik inmiddels zo'n 30 uur rijtijd in het donker heb op racefiets en MTB. De straal is vrij gericht, dus voor bos met MTB niet geschikt. Voor de racefiets vind ik hem zeer prettig, 2 standen, 10 en 40 lux, ik rijd 80% van de tijd op 10 lux, dat vind ik voldoende, anderen zullen dit niet vinden. Met met 40 lux heb je max 3-4 uur, met 10 lux 20uur op 4 AA batterijen. Zit laadsysteem in, dus met additionele lader is het erg handig. Maar ook normale 4x AA. Overigens heb ik er 1 over i.v.m. garantiegeval, duurde mij te lang voor ik de gerepareerde terug kreeg namelijk, maar ik kreeg alsnog een nieuw exemplaar. 3-4 keer gebruikt, interesse, dan DM me maar.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Taigu schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:39:
[...]

Geniet van je nieuwe fiets!
Dat genieten moet lukken, al zit ik ook wat krap in de tijd, doe ook een deeltijdstudie erbij, 1e jaar. Maar fietsen is inderdaad een heerlijke uitlaatklep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wat werk verplaatst en zo had ik vanaf half 2 vrij :) Snel naar huis en de fiets op. Omdat ik niet veel zin had in het Van Starkenborghkanaal maar eens een alternatief rondje W-wind uitgezet met de Garmin. Beviel niet slecht moet ik zeggen! Fijn ook dat er een pak minder wind stond dan de afgelopen trainingen. Rondje ging van Groningen via Hoogkerk - Boerakker - Noordwijk - Surhuisterveen -Ureterp - Zevenhuizen - Norg - Peize - Hoogkerk - Groningen. Goed voor 95 km :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Mederenners, vraagje van mijn kant. Ik ga dit weekend naar Limboland voor weekend met familie en dacht laat ik de racer meenemen om even 2 uurtjes te trappen! Nu heeft een vriend van mij even een route uitgezet op google maps (zie link onder). Nu heb ik alleen geen GPS tracker. Maar ik heb wel een iPhone 4S. Iemand die zo 123 weet hoe je een google maps route om kan zetten en in kan laden en dus kan tracken op een iPhone? Het mooiste zou zijn als je in kan stellen dan vanaf welk punt op die route je begint zeg maar. De route sluit niet helemaal aan, maar dat is dan eventueel een kwestie van opnieuw instellen. Mijn dank is groot!

http://maps.google.nl/map...4,15,16,18,19,20&t=m&z=13

[ Voor 52% gewijzigd door orange.x op 11-01-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Leuk topic ^^. Niet helemaal in dezelfde categorie als orange, maar ik ben benieuwd, zijn er hier mensen in de buurt van Ede/Bennekom/Wageningen nog aan het trainen voor een wedstrijd, een fietsgroepje?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Racing_Reporter schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:05:
Leuk topic ^^. Niet helemaal in dezelfde categorie als orange, maar ik ben benieuwd, zijn er hier mensen in de buurt van Ede/Bennekom/Wageningen nog aan het trainen voor een wedstrijd, een fietsgroepje?
Ik train meestal omgeving Tiel/Culemborg/Rhenen/Wageningen.
Momenteel nog niet maar vanaf volgende week (of de week erna) wil ik weer beginnen. Waarschijnlijk ben ik dan niet in omgeving wageningen te fietsen want ik ga meestal die kant op voor de langere afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racing_Reporter schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:05:
Wil je wedstrijden gaan doen dan kan je mee trainen met de wielervereniging in Ede. Als je wilt kan ik je daar meer informatie over geven via PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@Roet, @WaSteil, @dinkelover
Thanks voor de input qua lampen!

Gisteren een Tacx Satori op de kop getikt via Markplaats voor €90. 2x 20 minuten gebruikt ;)
Was een beetje impulsaankoop. Gisteren even 40 minuten geprobeerd, maar het viel me nog vies tegen. Had gedacht dat het lichter zou zijn. :P
En jezus, je ziet de achterband gewoon slijten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
UltraSub schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:37:
Gisteren een Tacx Satori op de kop getikt via Markplaats voor €90. 2x 20 minuten gebruikt ;)
Was een beetje impulsaankoop. Gisteren even 40 minuten geprobeerd, maar het viel me nog vies tegen. Had gedacht dat het lichter zou zijn. :P
Het op gang komen is zwaar maar je kan wel blijven fietsen. Zet dat ding vlak bij een TV om het minder saai te maken.
Wat betreft je achterband, er zijn speciale tacx achterbanden welke minder snel slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
@Roet, @WaSteil, @dinkelover
Thanks voor de input qua lampen!

Heb je er een Tacx buitenband opzitten of een normale? Anders adviseer ik je toch dringend om een Tacx band aan te schaffen, omdat deze veel minder hard slijt en meer grip heeft op de trainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:37

Zoals hierboven ook gezegd, koop een speciaal achterwiel plus band hiervoor. Die slijten veel minder snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Blik1984 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:42:
[...]Zoals hierboven ook gezegd, koop een speciaal achterwiel plus band hiervoor. Die slijten veel minder snel
Speciaal achterwiel is wel erg overdreven, vind je niet? Alhoewel je een shimano wielset al hebt voor 80 euro, maar wat heeft een wiel meer te leiden op een tacx? Eerder een heel stuk minder aangezien de krachten die je via je crank op het frame los laat, die niet ten behoeve van de snelheid komen, nu voor >90% afvloeien op het frame van tacx in plaats van op de weg via het achterwiel.

1 Tacx bandje is dus voldoende, tenzij je om en om doet, dan weer buiten, dan weer binnen, dan kun je idd het beste een wiel erbij kopen ;)

Pff, had er goed de balen in afgelopen week, er was droog weer voorspeld in eerste instantie waar ik me enorm op had verheugd... en nog 4 ritten in de regen of volledig natte ondergrond moeten maken. Maandag en dinsdagmorgen waren droog, maar kon ik helaas niet. Komende 3-4 dagen maar zoveel mogelijk proberen te genieten, ben die nattigheid nu wel zat. Kom maar op met die kou, mits het droog is !!! Maar overall mag ik niet klagen deze winter natuurlijk, alleen begin november een enkele keer vanwege gladheid niet kunnen fietsen, voor de rest zijn de temperaturen natuurlijk uiterst zacht gebleven. Inmiddels dan ook weer >600km erop zitten dit jaar. Heb een voorzichtig doel gesteld voor 2012: 18k }:O :X

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

18k :X heb je nog een leven naast fietsen ;) ?

Ik heb gisteren de eerste 'officiële' training van het seizoen gedaan volgens mijn eigen schema.Dat was 100% in D1 en sjeezus wat valt dat tegen zeg! Volgens mij meting zou ik onder 145bpm moeten blijven en dat voelt echt alsof ik op de bank tv zit te kijken. Gemiddelde was iets van 24/u, ok het was wel op de MTB en met veel wind, maar toch... Enorm nadeel is bovendien dat ik het echt koud krijg omdat ik me echt nauwelijks inspan.

Mag ik vragen wat jullie omslagpunt is, niet dat ik daar iets concreets mee kan, maar ik ben benieuwd of ik met 171bpm mijn meting nog eens moet overdoen of dat het vrij normaal is.
Als ik afga op de ritjes van rond de 50/60 km die ik vorig jaar meestal maakte op de woensdagavond zat ik meestal qua hartslag continu boven de 160 en vaak nog wel hoger, dat zou continu D3 betekenen. Da kan toch eigenlijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mijn omslagpunt is 170 bpm dus dat ligt aardig in de buurt.

Je kunt best 60 km in D3 rijden hoor, al zal het waarschijnlijk gemiddeld op de grens van D2/D3 gelegen hebben.

In D1 trainen moet je leren, in het begin gaat het gigantisch traag maar als je het vaker doet zal je merken dat je snelheid behoorlijk toeneemt. In de zomer rijd ik soms solo wel 31 km/uur gemiddeld, laag D1. In de winter liggen de gemiddeldes lager doordat je lichaam meer hartslagen nodig heeft warm te blijven, door je mindere getraindheid en het feit dat er vaak meer wind staat. Momenteel liggen mijn D1-gemiddeldes rond de 28 km/uur. Dat is overigens toch bijna 3 km/uur méér dan vorige winter :X

[ Voor 109% gewijzigd door havana op 14-01-2012 11:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Inderdaad, vorig jaar reed ik ongeveer aan hartslag 130/135 tegen 30km/u.
Nu is de hartslag al gedaald naar 120/125 voor 30km/u. Een kwestie van training/gewenning.

Ondertussen -midden in de examenoperiode- toch ook al een nette 650km gereden sinds het nieuwe jaar. Nu twee weken toch wat minderen, anders komen de examens écht niet goed. Dan begin februari op stage met de Belgische wielerbond. Leuke vooruitzichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
dinkelover schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:05:
[...]

1 Tacx bandje is dus voldoende, tenzij je om en om doet, dan weer buiten, dan weer binnen, dan kun je idd het beste een wiel erbij kopen ;)
En dat wil je, want Tacxen wil je alleen als je echt niet buiten kunt fietsen. Zodra het kan ga je buiten fietsen, anders op de Tacx. Ik heb ook een extra wiel met cassette voor de Taxc, bevalt uitstekend. Binnen een minuut is de fiets die op de Tacx staat geschikt om buiten mee te fietsten. Het wisselen van banden geeft heel wat meer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Of je neemt een systeem dat werkt zonder achterwiel :) en maakt ook veel minder irritant geluid.
Afbeeldingslocatie: http://www.lemondfitness.com/sites/lemond/images/user/products_sections/revolution2/bikeGuy2.jpg
Wel een tikkeltje duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
argro schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:32:
[...]
En dat wil je, want Tacxen wil je alleen als je echt niet buiten kunt fietsen. Zodra het kan ga je buiten fietsen, anders op de Tacx. Ik heb ook een extra wiel met cassette voor de Taxc, bevalt uitstekend. Binnen een minuut is de fiets die op de Tacx staat geschikt om buiten mee te fietsten. Het wisselen van banden geeft heel wat meer gedoe.
Klopt natuurlijk helemaal :)

En ik heb t.o.v. vele anderen veel vrije tijd idd :P

Tsjonge, er zijn toch wel heel wat meer nadelen van het fietsen in de winter dan ik had gedacht. Ik kom er nu ook achter dat van mijn in september '11 aangeschafte wielen, de velg van het voorwiel aan één zijde al volledig versleten is volgens de indicatorpuntjes :X Wielset was speciaal op duurzaamheid en hoge belasting uitgekozen, zodat ik er een paar jaar mee zou kunnen doen, 15-30k had ik in gedachten. Inmiddels al wel dus over de 5k mee gereden maar had niet gedacht dat die velg zo hard mee slijt. Ik denk dat ik zeer binnenkort maar zo'n shimano wielsetje koop van onder de 100 euro, waarvan ik het achterwiel gebruik als back-up en voorwiel in de winter. En dan vooral vóór remmen. Voorwiel kan toch niet zoveel aan kapot dunkt mij, dat achterwiel houdt het wellicht een km of 500-1000 voor de spaken het begeven vrees ik, vandaar als backup wiel. Of is een stalen velg onverwoestbaar tegen vuil + remblokjes? Kan ik beter daarin investeren wellicht.

Havana, heb jij niet een Easton Vista wielset met meer dan 30k? Gebruik je die alleen met goed weer ofzo?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 21:18
http://www.endomondo.com/workouts/ohZXycLgXhw

Eerste ritje op de racefiets van 2012 is een feit. Helaas geen 30+ gemiddeld kunnen rijden, maar ik had ook een pittige tegenwind en wou mezelf niet opblazen voor ik de holterberg nog over moest. Na Nijverdal wind in de rug en toen ging het wel lekker op m'n gemak en soepel :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Waar ik vorig jaar rond deze tijd met moeite 100km op had zitten op de mtb, heb ik dit jaar al vier lange tochten kunnen maken, op de racer (ruim 320km in de afgelopen twee weken; laag tempo; trainen op souplesse). Zo meteen weer een rondje. Heerlijk weer. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ dinkelover

Mijn Easton Vista set heeft al meer dan 40.000 km gelopen in werkelijk ALLE omstandigheden, variërend van prachtig weer tot sneeuw, regen, pekel en alles wat er tussen zit. Aangezien ze nu in mijn winter/slecht weer-fiets zitten, mishandel ik ze tot op het bot maar ze geven geen krimp. Ze blijven kaarsrecht en de originele lagers zitten er nog altijd in. Het enige minpunt is dat de body is ingevreten maar erg veel last heb je daar niet van.

Wat mij betreft ideale wielen :) Het voorwiel heb ik tijdens de Marmotte nog gebruikt trouwens en dat ging prima.

Ik rem op het vlakke trouwens alleen maar vooraan. Achterrem heb ik in de winter/herfst altijd open staan, zodat hij minder vuil pakt maar wel werkt bij een noodstop.

Fotootje van vorig jaar... :P

Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/165311_477830371914_679451914_5932996_8167204_n.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 14-01-2012 16:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Ah ok, top! Maar de velg vóór? Is toch ook "gewoon" aluminium? Hoe kan die van mij zich in 5k dan al behoorlijk ingevreten hebben? Maak jij de velg na elke rit schoon? (vast, ik nóg niet) Speciale remblokjes?

Zojuist héérlijk ritje gemaakt, 80km. Op een paar plekken na kurkdroge wegen, wat kan ik daarvan genieten op dit moment _/-\o_ Gemiddeld 32.0 zonder al teveel moeite, ik kon nog prima fluiten (níet bij wijze van) dus het zal de adrenaline wel zijn geweest en de wind was ook gunstig, iets harder in de rug op heenweg, terugweg bijna stil gevallen. Had de hartslagmeter niet om jammer genoeg, maar hoger dan 135 gemiddeld is het hoe dan ook niet geweest, wat officieel nog onder D1 zit (138-160). Bewijs dat de kilometers hun nut hebben! Gelukkig maar :*)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Over de Tacx, jullie hebben gelijk, natuurlijk moet daar nog een speciale Tacx achterband op. Maar wilde even kijken of het wel bevalt. En is inderdaad om en om op dit moment, maar om nu al een wielset te kopen :|

Vandaag voor het eerst buiten geweest. Sterker nog, voor het eerst sinds mijn 16e (bijna 20 jaar geleden) weer gefietst in het zuiden. Vroeger fietste ik daar op een doodnormale fiets makkelijk bergjes op, ondertussen fijn pratend met vrienden. Had wel verwacht dat het vies zou tegenvallen, maar het was toch weer pittiger dan verwacht :P

http://connect.garmin.com/activity/141518244

Laag gemiddelde. En flink wat wachttijd op mijn maat, die de laatste berg helemaal kapot zat. (Zat er zelf ook heel dicht tegenaan). Niet normaal, voor een ritje van 35 km en 575 HM. Had ik echt niet verwacht. Moet rap verbeteren wil ik 1 april aan de hel van het Mergelland kunnen starten :+

/edit
Heerlijk weer trouwens. Kurkdroge wegen, wel goed koud, maar dat was eigenlijk wel lekker met de juiste kleding. Jammer dat dat volgende week alweer over is :(

/edit 2
Trouwens, ik moet mijn el-cheapo fiets met compact toch echt omsleutelen naar een triple heb ik vandaag gemerkt. Verzet moet kleiner, cadans zakt rap in zodra er geklommen wordt, en dan lopen de benen simpelweg te snel leeg. Nu heb ik er verder de ballen verstand van, maar het ding is nu Tiagra afgemonteerd. Als ik nu gewoon naar een triple voor wil, moet ik dan alles veranderen? Moet gewoon goedkoop, want als dit jaar blijkt dat ik het leuk genoeg vind en blijf doen (waar het nu wel al op lijkt), gaat deze fiets er uit, en komt er beter materiaal. Ik wil dus niet desinvesteren, maar heb het waarschijnlijk wel nodig. Toch wel lekker als je helemaal leeg bent ;)

[ Voor 32% gewijzigd door UltraSub op 14-01-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
UltraSub schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:54:

/edit 2
Trouwens, ik moet mijn el-cheapo fiets met compact toch echt omsleutelen naar een triple heb ik vandaag gemerkt. Verzet moet kleiner, cadans zakt rap in zodra er geklommen wordt, en dan lopen de benen simpelweg te snel leeg. Nu heb ik er verder de ballen verstand van, maar het ding is nu Tiagra afgemonteerd. Als ik nu gewoon naar een triple voor wil, moet ik dan alles veranderen? Moet gewoon goedkoop, want als dit jaar blijkt dat ik het leuk genoeg vind en blijf doen (waar het nu wel al op lijkt), gaat deze fiets er uit, en komt er beter materiaal. Ik wil dus niet desinvesteren, maar heb het waarschijnlijk wel nodig. Toch wel lekker als je helemaal leeg bent ;)
Een compact ombouwen naar een triple is een dure aangelegenheid. Dit vergt, naast natuurlijk een andere crank met toebehoren, andere shifters, een andere voorderailleur, een andere achterderailleur, een langere ketting et cetera. Een betere oplossing is de cassette te vervangen. Waar nu waarschijnlijk een 25 de grootste is kun je naar een 29 bijvoorbeeld. Bijkomend voordeel is dat je de extra cassette ook kunt gebruiken voor het extra wiel wat je dan inmiddels via bijvoorbeeld forum.fiets.nl of Marktplaats hebt gekocht om mee te Tacxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Oooeeee... daar had ik nog niet aan gedacht. Strak plan, goeie tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

De nieuwe Tiagra cassette gaat zelfs tot 30 achter. Die ga ik straks ook erop zetten voor in de Alpen. Schijnt gewoon prima te werken icm een gewone korte achterderailleur.

Ik heb ook via Marktplaats een achterwiel gekocht, Tacx bandje erop en dat wisselt inderdaad erg makkelijk. Ik heb nu zelfs (bij tijdelijk gebrek aan racefiets) mijn Tacx racewiel in de MTB gezet, werkt nog ook! De diameter van een 26" velg incl. dikke MTB band is bijna hetzelfde als een racewiel. Ik moest er alleen ff een oude 8 speed cassette opzetten, maar dat gaat prima. Schakelen doe ik toch niet of nauwelijks op die Tacx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ dinkelover

32 gemiddeld in D1 of zelfs nog daaronder? Dan moet je maar eens met Knebel gaan bellen, want dat zijn gemiddeldes die zelfs veel profs niet halen.

Anyhow, de voorvelg is ook van aluminium, remblokjes schoonmaken doe ik nooit. Ik gebruik gewone remblokken van Shitmano.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 15-01-2012 14:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
TheLemon schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:50:
De nieuwe Tiagra cassette gaat zelfs tot 30 achter. Die ga ik straks ook erop zetten voor in de Alpen. Schijnt gewoon prima te werken icm een gewone korte achterderailleur.

Ik heb ook via Marktplaats een achterwiel gekocht, Tacx bandje erop en dat wisselt inderdaad erg makkelijk. Ik heb nu zelfs (bij tijdelijk gebrek aan racefiets) mijn Tacx racewiel in de MTB gezet, werkt nog ook! De diameter van een 26" velg incl. dikke MTB band is bijna hetzelfde als een racewiel. Ik moest er alleen ff een oude 8 speed cassette opzetten, maar dat gaat prima. Schakelen doe ik toch niet of nauwelijks op die Tacx.
Probleem is dat die cassette een 10sp is en ik heb nu een 9sp. Dat gaat dus niet passen (denk ik?).

/edit
Misschien toch eens bij Salden langs gaan volgende week, en eens vragen wat ik terug krijg voor mijn Ridley Triton-C Tiagra afgemonteerd. Heeft denk ik nog geen 600 km gelopen ;)
Als dat een beetje mee valt (iemand een idee?) zou ik wel eens willen kijken voor een nieuwe tot ongeveer €1400 of zo. Moet toch wel leuk spul voor te krijgen zijn, overjarig of zo.

[ Voor 18% gewijzigd door UltraSub op 15-01-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Vanwege een liesbreuk en een operatie die niet helemaal naar wens was verlopen, heb ik gisteren toch eindelijk weer kunnen fietsen. Drie maanden nauwelijks beweging (met de auto naar werk en zelfs tot een maand na de operatie alleen maar kunnen liggen) betaalden zich dan ook uit gisteren: de snelheid was niet om over naar huis te schrijven, maar ik heb het toch nog anderhalf uur kunnen fietsen (D1). Oh man, dat voelde wel weer als 'thuiskomen' :) Lichamelijke reactie lijkt gering, dus dat is mooi!

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
10 speed past (met spacer) gewoon op een 9 speed naaf hoor. Het klinkt onlogisch maar een 10v cassette is dunner dan een 9v.

Zojuist terug van een heerlijk rondje Oost-Groningen. Prima zonnetje en fijne gevoelstemperatuur. Ook fijn: bijna geen wind. Goed voor 90 km :) De eerste 500 km van 2012 staan erop!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:32:
10 speed past (met spacer) gewoon op een 9 speed naaf hoor. Het klinkt onlogisch maar een 10v cassette is dunner dan een 9v.
Maar dat gaat dan met de shifter en de ketting toch niet goed? Althans, ik kan mij zo voorstellen dat bij een dunnere cassette ook een dunnere ketting hoort en een 10-speed shifter anders is dan een 9-speed shifter.

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 15-01-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Met een 10v ketting erbij werkt het best, althans, op een Tacx dan hè?

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 15-01-2012 14:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer 102km weggetrapt aan 31 gemiddeld. Wat een weer zeg, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:12:
Met een 10v ketting erbij werkt het best, althans, op een Tacx dan hè?
Volgens mij is het de bedoeling om de betreffende cassette niet alleen op een Tacx te gebruiken, maar ook in de heuvels et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Yup. Net in de heuvels. De bestaande cassette zou dan alleen op een speciaal Tacx wiel gaan lopen.

/edit
Heuvels? Mijn maat en ik vonden het gisteren meer cols... :+

[ Voor 27% gewijzigd door UltraSub op 15-01-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Buiten gaat dat natuurlijk niet werken. Als noodoplossing op een Tacx werkt het prima.

Morgen wordt het trouwens weer topweer, met wederom zeer weinig wind. En 3x raden wie er om 12:00 klaar is met werken 8) :P

[ Voor 42% gewijzigd door havana op 15-01-2012 14:20 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Naast mijn Atb heb ik vorige week ook een racer gekocht voor wat lange afstandstrainingen.
In de onderhandeling heb ik ook een tacx flow er bij gekocht.
Nu ben ik opzoek naar een goede hartslag meter die ik zowel op atb en racer kan gebruiken.
Het zou ook mooi zijn als hij ongecodeerd is zodat ik hem op de tacx kan gebruiken.

Ik zie die hartslagmeters in verschillende prijsklasses, Is deze een beetje compleet en goed? http://www.futurumshop.nl...puter-hartslagmeter.phtml

Ik zoek iets met boven en ondergrens zodat ik met een lage hartslag kan trainen en interval kan rijden.
Jullie nog ideeen. Liefst niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
In het goedkope segment is Sigma prima, VDO trouwens ook.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 15-01-2012 19:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Tito129 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:48:
Naast mijn Atb heb ik vorige week ook een racer gekocht voor wat lange afstandstrainingen.
Nu ben ik opzoek naar een goede hartslag meter die ik zowel op atb en racer kan gebruiken.
Het zou ook mooi zijn als hij ongecodeerd is zodat ik hem op de tacx kan gebruiken.
Die Polar dingen zijn gecodeerd toch? Want die werken ook prima op de tacx.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tito129 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:48:

Ik zie die hartslagmeters in verschillende prijsklasses, Is deze een beetje compleet en goed? http://www.futurumshop.nl...puter-hartslagmeter.phtml

Ik zoek iets met boven en ondergrens zodat ik met een lage hartslag kan trainen en interval kan rijden.
Jullie nog ideeen. Liefst niet te duur.
Heb een tijd zo'n VDO gehad en beviel prima. Voor weinig heb je er ook een tweede houder bij voor op de tweede fiets. Wegens behoefte aan een cadansmeter is de VDO vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
argro schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:29:
[...]
Heb een tijd zo'n VDO gehad en beviel prima. Voor weinig heb je er ook een tweede houder bij voor op de tweede fiets. Wegens behoefte aan een cadansmeter is de VDO vervangen.
Heb ook de sigma rox 8.1 en 9.1 gezien. Zijn beide een stuk duurder. Heb nog nooit echt met hartslagmeter gefietst dus misschien is dan de vdo wel een mooie goedkope om het te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Super weertje idd, tót een uur of drie. 3 keer raden wie er toen nog alsnog 100km wilde fietsen? Wist toen nog niet dat het behoorlijk bagger werd, had alleen nog maar zon gezien en knmi gaf actuale temp: 5 graden hier in het oosten. Richting Coesfeld rondje, na nog geen 10km al mist en 1 graad. Na 50 minuten stond er -0.1 op de teller, wat na 2 uur alweer -1,7 was.... is niet meer boven nul gekomen en het werd mistiger en mistiger. Ik was er niet echt op voorbereid met kleding, met als gevolg zeer koude tenen de laatste 2 uur. Totaal 106km met iets meer dan 30 gemiddeld, >500 hoogtemeters én hartslagmeter, 138 avg (tot het donker werd, zodra m'n LED koplamp aangaat dan vervallen mijn hartslag en cadans op de Rox 9 ;w ).

Tacx is juist analoge (?) ongecodeerde signalen, dus die polar band is een oude. Zelfde had ik, een Polar borstband van 10 jaar oud werkte op de Tacx (die ik niet meer heb). Nieuwe polars zijn zover ik weet wel gecodeerd.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
dinkelover schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:04:

Tacx is juist analoge (?) ongecodeerde signalen, dus die polar band is een oude. Zelfde had ik, een Polar borstband van 10 jaar oud werkte op de Tacx (die ik niet meer heb). Nieuwe polars zijn zover ik weet wel gecodeerd.
Ik heb een 2,5 jaar oude CS400 hartslagband. Dus dat lijkt me een nieuwere. Werkt prima met de flow.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Kan niet wachten om zaterdag te gaan shoppen voor fiets spullen en dan alles te monteren. Dan zondag even een stukje gaan fietsen, het gaat wel vriezen dus dat betekend pekel op de weg. Maar volgens mij als ik daarna zorg dat de fiets even met een natte lap afneem moet dit toch voldoende zijn?

Dan nog even een vraag wat betreft poetsdoeken. Wat gebruiken jullie hiervoor? Ik gebruikte altijd oude theedoeken maar nu ik op mezelf zit heb ik deze niet meer (jatte ze altijd van mn moeder).
Nu kan ik gewoon een zot goedkope theedoeken kopen maar ik dacht misschien hebben jullie nog tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Oude handdoeken en theedoeken werken prima.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
versleten T-shirts, onderbroeken,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

precies, alles wat rijmt op 'oeken' is goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Bastognekoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hehe :P

Heerlijk gefietst weer 8) 80 km door de winterkou. Had mezelf goed ingepakt en kreeg 't niet koud, dankzij de nieuwe winterschoenen. Echt een topaankoop, ik kan nu zelfs als het vriest 3 uur fietsen zonder koude voeten :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Afgelopen weekend 100 + 40 kilometer gemaakt. Tempo ligt met 28 km/uur nog wel laag voor D2. Respect voor iedereen die nu al boven de 30 haalt. Ik vind mezelf toch geen mietje met 8000 km per jaar.

Wel irritant dat er nu overal gestrooid is, voor de zekerheid laat ik mijn carbon fiets dan maar in de schuur staan en pak ik mijn alufietsje (van 11 jaar oud).

Heeft er iemand trouwens ervaring met een Mavic Cosmic wielen op kasseien? Ik heb in de haven van Scheveningen een eigen kasseien strook. En als ik daar met mijn Mavic Cosmic wielen overheen jas, dan lijkt het soms of de velgen de kasseien raken. Is een rotgeluid.
31 maart ga ik de Ronde van Vlaanderen rijden en zit te twijfelen welke wielen te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.foarm.nl/onzin/canyon10.jpg
Over de dijk bij Anjum/Lauwersmeer

Afbeeldingslocatie: http://www.foarm.nl/onzin/canyon09.jpg
Lauwersoog.

Zaterdag een rondje van 70 km gefietst met drie mannen van ons groepje. Vanmiddag weer even een rondje gedaan, Lauwersoog ongeveer 80km gemiddeld iets van 28. Gelukkig begin ik weer lekker te fietsen, tijd lang een blessure gehad. Het valt mij ontzettend mee hoe snel de conditie en de kracht in de benen weer komt. Op de terugweg begon ik wel koude voeten te krijgen ondanks mijn regen covers. Zijn er overigens ook speciale wintercovers die misschien meer ventileren?

Doe het nog even erg rustig aan omdat ik gehoord heb dat je dan een sterkere conditie hebt in het midden van het seizoen. Dus op dit moment lange stukken fietsen met een lage snelheid. Is het ook goed op op dit moment 's avonds op de tacx een uurtje flink los te gaan of kan ik het beter nog even bij D1 houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aristos schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:01:
Afgelopen weekend 100 + 40 kilometer gemaakt. Tempo ligt met 28 km/uur nog wel laag voor D2. Respect voor iedereen die nu al boven de 30 haalt. Ik vind mezelf toch geen mietje met 8000 km per jaar.

Wel irritant dat er nu overal gestrooid is, voor de zekerheid laat ik mijn carbon fiets dan maar in de schuur staan en pak ik mijn alufietsje (van 11 jaar oud).

Heeft er iemand trouwens ervaring met een Mavic Cosmic wielen op kasseien? Ik heb in de haven van Scheveningen een eigen kasseien strook. En als ik daar met mijn Mavic Cosmic wielen overheen jas, dan lijkt het soms of de velgen de kasseien raken. Is een rotgeluid.
31 maart ga ik de Ronde van Vlaanderen rijden en zit te twijfelen welke wielen te gebruiken...
Het zout is inderdaad irritant, vandaag kwam ik echt op wegen waar niemand komt, maar toch gestrooid was. Dan is het zout ook wel op als je het nodig hebt. Ik was vandaag op mijn goede fiets, maar ga de volgende keer toch op mijn oude stalen ros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aristos schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:01:
Gemiddeldes van 30+ in d1 over lange afstanden haal ik alleen nog in groep. Daar moeten nog wel even wat kilometers overheen gaan wil ik dat niveau weer halen.

Voor kasseien zou ik je oudste wielen gebruiken. Die dingen krijgen behoorlijk wat te verduren tijdens de RVV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij deze temperaturen is dat ook helemaal niet reëel. In de winter liggen je gemiddeldes gewoon lager, onder meer omdat je lichaam de nodige hartslagen nodig heeft om de boel warm te houden. Ik rijd momenteel 27-28 gemiddeld solo in D1. Vandaag ietsjes harder, maar er stond dan ook bijna geen wind en dat scheelt toch behoorlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 16-01-2012 20:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik zou voor de RvV gewoon de dagelijkse wielen gebruiken, natuurlijk krijgen de wielen wel het e.e.a. te verduren, maar dat krijgen ze altijd, alleen in iets mindere mate qua hoeveelheid. De klappen die een wiel in de RvV krijgt zijn niet onacceptabel groot, het zijn er alleen een beetje veel in korte tijd. Als een wiel na één zo'n klap nog heel is, dan is dat wiel na 1000 van die klappen ook nog wel heel. Mijn Fulcrum R5 Evo's hebben althans nooit een krimp gegeven tijdens diverse RvV's, en dat zijn natuurlijk prima wielen, maar er is beter. Daarbij is de kans op eventuele pech onderweg met betere wielen kleiner dan met oude minder goede wielen.

[ Voor 9% gewijzigd door argro op 16-01-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Mzz, zit er nu toch ook aan te denken om winterschoenen te halen :P Nu die jouw zo goed bevallen, havana! Zo enorm prijzig zijn ze niet. Vanmorgen rond half acht naar m'n werk gefietst, 80 minuten, het was hier in het uiterste oosten en gedeeltelijk DLD hele rit -4/-4,5 volgens de teller. Toevallig net zaterdag allerlei craft onderkleding binnen gekregen, kwam mooi uit. Maar wat een laagjes 8)7 : Muts, helm, sjaal, onderhandschoenen craft, fleece hanschoenen eroverheen, op 't lichaam 2 layers craft waarvan 1 met lange mouwen, daarover uiteraard winddichte jas, verder normale korte zeembroek, craft lange onderbroek en een lange dunne wielerbroek daaroverheen. Voeten :X 1 paar dunne sokken, 1 paar thermo, zomerschoenen daarover volledig los zodat er veel ruimte is, neopreen overschoenen 2mm en een regenoverschoen met lichte voering dáár weer over omdat de neopreen daaronder niet winddicht is :z

Ik had het eigenlijk nergens koud ondanks die temperaturen, goede handschoenen ontbraken toevallig omdat die met familie op wintersport zijn, eerste 20 minuten ff flink bikkelen, maar dan komt het warme bloed ook prima weer in de vingers, maar de laatste 20 minuten drong de kou alweer door tot de voeten/tenen. 1 Paar winterschoenen lost dat in 1 keer op dus als zelfs havana al geen koude voeten meer heeft !!! En heb ik ook dat gedoe met op de juiste manier sokken, schoenen en overschoenen aan doen niet meer (2x per dag!). Maarja, het was er nog totaal de winter niet voor natuurlijk, vind ik dan een lastige investering. Heb nogal wat andere pech gevalletjes gehad afgelopen tijd met de fiets die aardig in de portemonnee doken.

De terugweg rond etenstijd was prima te doen, 0 á 1 graad, geen last van temp, wel de knollen volledig op, toch nog 28 gemiddeld. Vanmorgen met veel moeite 29 (had geen snelheidsmeter overigens, platte band vóór voor wegrijden dus reservewiel in gedraaid die geen sensor heeft). Toch wat overtraind denk ik, afgelopen weekend 185km wat te hard gereden, vermoedelijk dan toch wat teveel D2 en te weinig D1/herstel, ook al voelde dat super, bovendien de afgelopen 2,5 weken (incl oudjaarsdag) alweer 1050km met 29,7 avg weggetrapt :X Kan ook niet goed zijn, moet veel kalmer aan doen. Ellendige Hall of Fames op die GPS websites ook 8) Betrapt! Eigen schuld dikke bult laten we maar zeggen. Morgen dan maar geen ritje of gewoon écht rustig aan en niet te ver, heb wel een day-off namelijk.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Eten jullie naast je normale voeding nog wat extras? Hebben jullie tips om op gewicht te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Veel trainen :P

Op training eet ik meestal 1 of 2 krentenbollen, afhankelijk van de lengte van de training. Ontbijtkoek werkt ook prima, maar mijn darmen (en dus mijn vrouw) vinden dat niet zo fijn. Ik drink uiteraard ook sportdrank tijdens het fietsen, dat deed ik tot vorig jaar op training nooit maar daar ben ik vanaf gestapt.

[ Voor 24% gewijzigd door havana op 17-01-2012 08:00 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Het is altijd lastig met eten vind ik. Aan de ene kant wil je tijdens de tocht niet te vol zitten maar wil je al helemaal niet te weinig energie. Gelletjes (die ik door m'n drinkwater doe) geven wel energie maar daar gaat je maag toch van knorren :P Dus vooraf goed eten en wat havana zegt: krentenbollen (met kaas) voor onderweg.
Al krijg ik dat altijd nog met moeite weg.

Overigens ben ik op zoek naar vervanging voor m'n Garmin Edge 205 omdat die zo nu en dan uitvalt én raceschoentjes omdat ik nu nog op MTB-schoenen met SPD fiets. Dat laatste zal ik helemaal zelf gaan uitzoeken want dat is grotendeels persoonlijk en geen voet is hetzelfde, maar hebben jullie tips? De Garmin gaat heel erg veel gebruikt worden en ik zit dan ook te kijken naar een Edge 800 of wellicht iets goedkoper, de 705.

[ Voor 36% gewijzigd door Tjebakka op 17-01-2012 08:36 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik vind die museli repen ideaal, nemen geen ruimte in, knaagt lekker weg en vult best prima :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.