Toon posts:

Het grote "stream een game" topic

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

TheNephilim

Wtfuzzle

Toch, improvisatie is alles. Dat zie je bij die casters ook, al moet je natuurlijk wel wat voorbereiden om een doel te hebben qua stream. Al ligt dat er misschien weer aan wat je precies gaat doen :p

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 19:42
Niellie41 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:55:
Morgen om 11 uur wil ik weer gaan streamen. Heb nu een aantal voorbereidingen gemaakt. Ben benieuwd hoe dat uit pakt. :)
We moeten elkaar wat meer steunen op dit forum :P Ik zal morgen komen kijken Niellie!

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Maar eens even Warface streamen! ^^

http://nl.twitch.tv/trxnephilim

• StudieLife
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07-2022
Kan iemand mijn stream in de lijst zetten? thnx

Ik stream voornamelijk starcraft 2 @ http://www.twitch.tv/evefleet

http://www.twitch.tv/evefleet | http://derpfestor.com

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01 16:45
Vanavond ga ik weer is een avondje Hearthstone streamen.

http://www.twitch.tv/G4METV

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
StudieLife schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:48:
Kan iemand mijn stream in de lijst zetten? thnx

Ik stream voornamelijk starcraft 2 @ http://www.twitch.tv/evefleet
Sorry dat ik je post nu pas zie. Als je in de lijst wil, volg dan de instructie's onder de lijst op ;)

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

Om 11 uur ga ik weer iRacing streamen.
http://www.twitch.tv/hekkens41

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Met 3 man VILF sterk aan het gamen xd

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-02 20:17
DMmetje gestuurd naar TS zodat mijn stream ook in de lijst tevoorschijn getoverd kan worden :).

Stream bijna elke avond CS:GO of wanneer ik thuis ben ook 's middags. Heel soms stream ik ook BF3.

http://nl.twitch.tv/exec_

Ik stream trouwens op 1440x900 met een downscale naar 1152x720. Komt het dichtst bij 720p in de buurt.

Mijn OBS settings en plugins even op een rijtje;

- Bitrate op 3000 met een 3500 buffer.
- 30 FPS.
- x264 preset op veryfast.

Plugins;

- Virtual Audio Cable om Teamspeak audio uit de stream te halen wanneer ik het pauze scherm tevoorschijn tover.
- Directshow Audio Source om Teamspeak audio in de stream te plakken wanneer ik aan het gamen ben, zodat men toch Teamspeak kan horen.
- OBS Remote om via mijn tweede PC OBS aan te sturen.
- PSVPlugin om mijn microfoon te muten in het pauze scherm.

Dit op een i7 3770 @ 4.1 Ghz
8 GB ddr3
GTX 650 Ti >:)

[Voor 60% gewijzigd door eXec op 21-09-2013 00:55]

eXec op Steam

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Mensen hier al ervaring met Acestream? Is streamen gebaseerd op torrent principe..
Kijk hier vanuit Amerika regelmatig een voetbalwedstrijdje via zo'n stream.
Veetle vond ik tot voor kort de beste optie hiervoor..

Ik ben echter geen gamer en weet niet hoe goed deze methoden hiervoor zijn, maar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, behalve dat je je processor niet te veel wil belasten tijdens het gamen.

• eXec
Ik denk dat het feitelijk op hetzelfde neer komt als streamen naar Twitch. Nu heb ik verder geen kaas gegeten van Acestream en ik weet ook niet meer dan dat het wordt gebruikt om tegenwoordig voetbal te streamen. Voor het streamen van games kun je beter OBS gebruiken en naar Twitch streamen. Denk dat je op die manier sowieso meer potentiële kijkers hebt.

eXec op Steam

• xXnlJacob
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-01 20:46
klein vraagje, ik kan toch zelf gewoon spelen op 1920x1080 met downgrade naar 1280x720 en het streamt op 720p quality ipv 1080 zodat het niet al te pixeled word?

de reden dat ik dit wil weten licht gewoon in bepaalde dingen zoals, ik kan niet zonder een "wat op fullscreen" lijkt kijkgebied, ik kan wel windowed, maar dan blijft ie standaard 1920x1080 en kan niet veranderd worden.

Windowed lijkt mij dus echt niet handig, ik word te vaak afgeleid en windowed loopt niet goed bij me omdat mijn sprint-key Alt is, word ik steeds uit het window gegooit.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 22:00
Als ik een twitch stream op source zet loopt het beeld een seconde of 7-15 soepel, daarna een seconde of 4-5 ineens met maar 1 beeld per seconde. Heel irritant, het verschil tussen source (1080p) en de 720p steam is gigiantische en weiger ik echt te kijken.

Heb firefox, IE10 en chrome geprobeerd, allemaal hetzelfde. Heb 150 Mbps (haal ik ook) en gewoon een goede pc ervoor (amd 6870 en amd quadcore @ 3.9 ghz). Youtube doet het vlekkeloos in 1080.

Ligt het aan twitch of zit de fout toch ergens bij mij?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
xXnlJacob schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:20:
klein vraagje, ik kan toch zelf gewoon spelen op 1920x1080 met downgrade naar 1280x720 en het streamt op 720p quality ipv 1080 zodat het niet al te pixeled word?

de reden dat ik dit wil weten licht gewoon in bepaalde dingen zoals, ik kan niet zonder een "wat op fullscreen" lijkt kijkgebied, ik kan wel windowed, maar dan blijft ie standaard 1920x1080 en kan niet veranderd worden.

Windowed lijkt mij dus echt niet handig, ik word te vaak afgeleid en windowed loopt niet goed bij me omdat mijn sprint-key Alt is, word ik steeds uit het window gegooit.
Je kan windowed fullscreen spelen, vervolgens in OBS een scale van 1:2 aangeven waardoor je op 720p streamt.
evilpin0 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:41:
Als ik een twitch stream op source zet loopt het beeld een seconde of 7-15 soepel, daarna een seconde of 4-5 ineens met maar 1 beeld per seconde. Heel irritant, het verschil tussen source (1080p) en de 720p steam is gigiantische en weiger ik echt te kijken.

Heb firefox, IE10 en chrome geprobeerd, allemaal hetzelfde. Heb 150 Mbps (haal ik ook) en gewoon een goede pc ervoor (amd 6870 en amd quadcore @ 3.9 ghz). Youtube doet het vlekkeloos in 1080.

Ligt het aan twitch of zit de fout toch ergens bij mij?
Waarschijnlijk ligt dit aan twitch die het niet kan handelen om de 1080p te handelen. Omdat er per rate een andere stream/server is, gebeurd dit. Zit dus weinig anders op dan 720p kijken (wat over het algemeen nog best goed is)

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:24
Gebruik voor Twitch maximaal 3500 bitrate. Hoger vindt hij niet zo leuk.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• evilpin0
Gropah schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:56:
[...]

Je kan windowed fullscreen spelen, vervolgens in OBS een scale van 1:2 aangeven waardoor je op 720p streamt.

[...]

Waarschijnlijk ligt dit aan twitch die het niet kan handelen om de 1080p te handelen. Omdat er per rate een andere stream/server is, gebeurd dit. Zit dus weinig anders op dan 720p kijken (wat over het algemeen nog best goed is)
Kijk zelf altijd op een 47", als een 720p steam niet scherp is dan oogt het gewoon erg onprettig. Als de stream intressant genoeg is switch ik wel naar 720p. Maar vooral bv starcraft steams vind ik toch niet echt prettig ogen op 720p, shooters zijn beter te doen.

Er is een streamer van BF3 die in de een na hoogste kwaliteit streamt met bijna alle sop Ultra setting (ingame), dan ziet de stream er eigenlijk nog mooie uit dan waneer ik zelf speel en dat kijkt gewoon een stuk lekkerde :D

• fireglide
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06-2021
Heren,

Ik ben ook vrij nieuw op stream gebied, maar bij mij wilt het nog niet helemaal lukken om het stabiel te krijgen.

Wat mij wel opvalt is dat BTW in begin post totaal helemaal niks over "Open Broadcast Software" geschreven is, terwijl dit als ik menig mens mag geloven een streke tegenhanger van Xsplit is.

Mijn configuratie:
Maximus IV Extreme (B3)
3770K processor
16GB dualchannel geheugen
SSD boot schijf
Snelste 2 platter 2TB schijf waar games op staan.
2x 7870 sahpphire 2gb videokaar.
24inch beeldscherm 1920x1200

internet:
Speedtest.net.
ping: 7
Download: 116.64Mbps van de 120Mbps
Upload: 8.14Mbps van de 10Mbps

Ik krijg mijn stream op Twitch niet vloeiend en lag vrij op 30 FPS.
Ik gebruik de laatste versie van OBS software.

Menig mens hier ervaring mee, dat die misschien weten waar het aan kan liggen?

OBS instellingen:
encoding:
Video:
CBR aan
maximum bitrate 2500 (ook op 800 gehad)

audio codec:
ACC
bitrate 160
formaat 48KHZ

broadcastinstellingen:
modus: livestream
streaming service: Twitch
server: NL of LONDON UK

video:
basis resoluitie: 1920x1200 (mijn scherm formaat)
resolutie verlaging: 1.50 (1280x800)
filter: bicubic scherper
fps: 30
aero uitzetten bij opstarten aan.

Audio:
alles standaard

Geavanceerd:
alles standaard.

Ik zie om mij heen mensen met een mindere pc beter streamen dan wat ik heb, ik snap er alleen helemaal niks meer van.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 13:55

psychoclown

Back in black

Bij mij lagged Twitch soms zelf gewoon onwijs veel, ze hebben de laatste tijd niet echt hun servers op orde..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
fireglide schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:44:
Wat mij wel opvalt is dat BTW in begin post totaal helemaal niks over "Open Broadcast Software" geschreven is, terwijl dit als ik menig mens mag geloven een streke tegenhanger van Xsplit is.
Dit komt omdat de TS een beetje outdated is. Helaas. Ik moet er nog eens tijd voor vinden om hem bij te werken.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik zie om mij heen mensen met een mindere pc beter streamen dan wat ik heb, ik snap er alleen helemaal niks meer van.
Ik gebruik ook OBS, en ben er erg tevreden over.
Wat gaat er bij jou mis?

De laatste versie van OBS heeft er trouwens wat tips inzitten voor Twitch. Ik heb bij Twitch dan ook een 'Excellent' stream als ik naar mijn dashboard ga.

Verder geen bijzondere settings, al doe ik geen rescaling (dat kost best wat cpu kracht), ik stuur alles op 1920x1080 naar twitch toe.
zie ook mijn recent broadcasts: www.twitch.tv/dwergienl daar zie ik geen loss in quality. (het ziet eruit zoals ik het speel)

[Voor 9% gewijzigd door GeleFles op 30-09-2013 01:12]

• fireglide
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06-2021
RonnieB82 schreef op maandag 30 september 2013 @ 01:11:
[...]

Ik gebruik ook OBS, en ben er erg tevreden over.
Wat gaat er bij jou mis?

De laatste versie van OBS heeft er trouwens wat tips inzitten voor Twitch. Ik heb bij Twitch dan ook een 'Excellent' stream als ik naar mijn dashboard ga.

Verder geen bijzondere settings, al doe ik geen rescaling (dat kost best wat cpu kracht), ik stuur alles op 1920x1080 naar twitch toe.
zie ook mijn recent broadcasts: www.twitch.tv/dwergienl daar zie ik geen loss in quality. (het ziet eruit zoals ik het speel)
Ronnie,

kan je jou instellingen en eventueel je pc specs naar mij door pmmen? Ga ik daar eens naar kijken en bij mij instellen, maar dan weet ik ook met wat voor pc jij te maken hebt vergeleken met mij :)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

fireglide schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:43:
[...]

Ronnie,

kan je jou instellingen en eventueel je pc specs naar mij door pmmen? Ga ik daar eens naar kijken en bij mij instellen, maar dan weet ik ook met wat voor pc jij te maken hebt vergeleken met mij :)
ik zal ze hier posten, dan heeft de rest er ook wat aan ;)

PC is niet echt super boeiend:
intel i5 3570
8Gb Ram
Radeon HD7850 videokaart
SSD schijf voor OS en sommige games.
100mbit glas verbinding

OBS settings zijn als volgt:
Encoding:
CBR + padding aangevinkt, max bitrate op 3500.
Audio codec AAC, 128/44.1khz

Broadcast:
Momenteel broadcastend naar de Frankfurt server, ivm lag op de Amsterdam server vandaag. (normaal staat ie dus op amsterdam)

Video:
1920x1080, geen downscale, 30FPS en Aero uit.

Bij advanced eigenlijk alles standaard, alleen de keyframe interval naar 2.

Thats it, en geeft me een 'excellent stream' als ik dit controleer op twitch dashboard.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Loopt die server wel lekker? Van het weekend maar eens proberen want op Amsterdam is het echt lag lag lag lag...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

psychoclown schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:34:
Loopt die server wel lekker? Van het weekend maar eens proberen want op Amsterdam is het echt lag lag lag lag...
gisteren zonder dropped frames naar frankfurt kunnen streamen! (terwijl ik op amsterdam 60% drops had :X)

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ja dat had ik dit weekend ook, dacht eerst dat het aan mij lag dus vervolgens niet verder gestreamed.
Aankomend weekend ook eens connecten naar Frankfurt dan, zeker nu ik meer viewers krijg is het zonde als het niet kan door Twitch :)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

psychoclown schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:57:
Ja dat had ik dit weekend ook, dacht eerst dat het aan mij lag dus vervolgens niet verder gestreamed.
Aankomend weekend ook eens connecten naar Frankfurt dan, zeker nu ik meer viewers krijg is het zonde als het niet kan door Twitch :)
Ik heb het gisteren ook eens geprobeerd om richting Frankfurt te streamen ipv naar Amsterdam en ik moet toegeven dat het inderdaad een stuk beter is.

Tevens heb ik gisteren OBS eens geprobeerd en volgens mij is die sneller en minder resource gevoelig dan Xsplit, dus voortaan blijf ik ook via dat streamen :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

Na een paar weken afwezigheid, ga ik morgenochtend om 11 uur weer iRacing streamen. Deze keer zal ik ook eens Frankfurt kiezen als server. De vorige keer scheen er toch lag te zijn in de stream (A'dam).

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• eXec
De servers in Amsterdam gaan inderdaad niet lekker. Dat schijnt te maken te hebben met de servers uit Londen die gek doen. Al het verkeer dat naar London gaat schijnt te worden doorgestuurd naar Amsterdam. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik hoorde dat ergens op een andere stream. Heb toen ik merkte dat ik 60% frame drops had gelijk van server veranderd. Ook naar Frankfurt, zoals de rest hier.

Krijg de laatste dagen toch best aardig wat viewers en extra volgers op Twitter. Een simpele give-away van een Bravo pass (CSGO) doet wonderen. Zit momenteel op de 60 followers en dat loopt gestaag op. Ben de laatste 2 avonden meer bezig geweest met mijn chat dan met mijn game geloof ik. Het is een beetje op gang gekomen omdat een redelijk grote CSGO streamer het leuk vond om samen met zijn kijkers random streams op te zoeken om te "overvallen" en ik mijn chat juist die game niet in de gaten hield. Heb er van geleerd en sindsdien hou ik mijn chat gewoon in de gaten als ik dood ben met CSGO.

Gebruik overigens zoals eerder aangegeven ook OBS en maak tevens gebruik van meerdere scenes en een overlay. Ik mis helaas één specifieke functie bij OBS en dat is dat je niet per scene kunt aangeven welke geluids source hij moet gebruiken. Virtual Audio Cable levert voor een spel als CS:GO teveel lag op en biedt dus geen oplossing. Xsplit heeft een dergelijke optie ook niet. Handmatig switchen van audio sources werkt ook niet, aangezien OBS dan elke keer een reboot van de stream vereist en dat vinden de kijkers niet leuk.

eXec op Steam

• dannbla
Ik zit alleen nog maar op Frankfurt, gaat prima.
video:
basis resoluitie: 1920x1200 (mijn scherm formaat)
resolutie verlaging: 1.50 (1280x800)
filter: bicubic scherper
fps: 30
aero uitzetten bij opstarten aan.

Probeer eens de Billinair filter, ik kan ook niet hoger en zit op een i5 2500k @ 4.2 ghz.

Nu heb ik zelf ook een probleem, zodra ik mijn webcam gebruikt begint mijn game te stotteren.
Ik heb een Logitech C920 HD cam, deze draai ik op 720p@30FPS op een MJPG filter.

Iemand enig idee?

[Voor 148% gewijzigd door dannbla op 13-10-2013 14:35]

• masterdog999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-01 10:44
ik heb een vraagje.

ik heb een goede game pc thuis staan, maar mijn vrienden hebben dat niet.
en als ik naar hun toe ga kunnen we niet lekker gamen op een pc is het mogelijk om van mijn pc naar hun pc toe te streamen waardoor ik mijn pc de game laat draaien en dat die pc het alleen maar hoeft te laten zien
net zoiets als nvidia grid of shield ?

• pd0rt
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-01 17:37
Je bedoelt om via een soort van remote desktop idee te gaan gamen op een remote pc? Geen schijn van kans dat je daar succes mee gaat krijgen.

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-02 09:28
Ik heb niet dit hele forum doorgelezen, dus ik weet niet of het al eerder is geplaatst, maar een mooi gratis alternatief voor xsplit is FFsplit, een gratis programma die je ook 1080p laat streamen, en makkelijk in gebruik, bijkomend voordeel dat het zn eigen capture software heeft dus in feite is dxtory niet nodig.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Is wel voorbij gekomen maar de meeste gebruiken hier OBS, die ik zelf net even wat toegankelijker in gebruik vind dan FFsplit.

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-02 09:28
Hmmmmm, ik zal die ook eens uitproberen, als ik de tijd heb

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

eXec schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 03:51:
Gebruik overigens zoals eerder aangegeven ook OBS en maak tevens gebruik van meerdere scenes en een overlay. Ik mis helaas één specifieke functie bij OBS en dat is dat je niet per scene kunt aangeven welke geluids source hij moet gebruiken. Virtual Audio Cable levert voor een spel als CS:GO teveel lag op en biedt dus geen oplossing. Xsplit heeft een dergelijke optie ook niet. Handmatig switchen van audio sources werkt ook niet, aangezien OBS dan elke keer een reboot van de stream vereist en dat vinden de kijkers niet leuk.
Tegen wat voor lag loop je aan met VAC?

Ik gebruik ook VAC om mijn skype geluid te splitsen van de stream, en daar is een truukje voor, om dat zonder lag te doen.
Meestal speel ik namelijk met vrienden LoL, en dan zijn we op skype aan het chatten. Ik stream dan wel, maar ik wil ons skype gesprek dus niet op de stream hebben.
En dat is nu dus gelukt, zonder lag in het geluid.

edit: Ik gebruik trouwens VB-audio virtual cable, iets minder uitgebreid als VAC, maar is voor mij voldoende (en gratis). (bovenstaande probleem is voor beide sofware op dezelfde manier op te lossen)

[Voor 9% gewijzigd door GeleFles op 22-10-2013 11:35]

• eXec
RonnieB82 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:29:
[...]

Tegen wat voor lag loop je aan met VAC?
Ik heb een vertraging in het geluid van minimaal 50ms. De tijd die nodig is om te bufferen, omdat het over meerdere kanalen gaat.

Heb verschillende instellingen geprobeerd, maar zo resulteren allemaal in lag. En aangezien elke ms telt in een game als Counter-Strike, kan ik dat gewoon niet hebben.

eXec op Steam

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

eXec schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 03:54:
[...]

Ik heb een vertraging in het geluid van minimaal 50ms. De tijd die nodig is om te bufferen, omdat het over meerdere kanalen gaat.

Heb verschillende instellingen geprobeerd, maar zo resulteren allemaal in lag. En aangezien elke ms telt in een game als Counter-Strike, kan ik dat gewoon niet hebben.
Hoe steekt je audio configuratie in elkaar dan?

en waar heb je de lag, in het geluid 'zoals jij het hoort', of alleen op de stream?

• eXec
Ik hoor de vertraging zelf overduidelijk. Merkte direct het verschil toen ik een match in ging. Heb gelijk de game opnieuw opgestart en VAC uitgezet. Die lag heb ik liever ook niet op mijn stream, omdat ik daar soms ook delen van gebruik voor een latere montage. (Ik heb alle Twitch records ook lokaal opgeslagen staan zodat ik de FLV files achteraf niet om hoef te zetten naar MPEG om ze te kunnen bewerken).

In principe komt al mijn geluid uit mijn USB Headset, wat dus een aparte soundcard is. Deze staat als default ingesteld in Windows als ik aan het streamen en/of gamen ben. Heb daarnaast nog mijn on-board geluid op een Asus P8H77-V LE mobo. Daarop staan mijn speakers in een 5.1 config aangesloten. De front poort gebruik ik niet.

Het lijkt me toch niet al te lastig om in een bepaalde OBS scene al het geluid, behalve dat van mijn mobo (waar Spotify gebruik van maakt) uitschakelt, zodat ik dus alleen muziek op de stream hoor en geen TS, Steam of andere Windows sounds wat dus als default gewoon door mijn headset moet.

Het was met Windows XP een stuk makkelijker te regelen... Zou dan eventueel de microfoon optie kunnen gebruiken voor de muziek, terwijl ik mijn microfoon over mijn default output liet lopen. Sinds ik gebruik maak van Windows 7 is er een aanzienlijke vertraging wanneer ik dit gebruik terwijl ik naar mijn eigen microfoon luister - dus ook deze optie is uitgesloten. Ik ben dus op zoek naar een realtime oplossing.

eXec op Steam

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Volgens mij heb je een soortgelijke setup als mij. (al heb ik dan geen lag)

Ik heb het als volgt ingesteld:
Al mijn windowssounds + gamesound gaat naar de VAC geluidskaart. (staat dus als default device)
Mijn stream streamt dan ook die VAC geluidskaart. (OBS staat op default device)
Dan stel ik skype in, dat skype alleen naar mijn koptelefoon (ook een USB headset) gaat.

Als ik in VAC dan niks instel, dan heb ik nog geen geluid op mijn koptelefoon, behalve skype. (want alle windows+gamesounds gaan naar de VAC kaart, en daar gebeurd verder niks mee)

Je kan dan VAC vertellen dat ie hem door moet sturen naar de koptelefoon, maar dan krijg ik inderdaad lag.

Dit heb ik als volgt omzeild: bij de recording devices in windows, heb ik de eigenschappen van de VAC kaart geopend, en ingesteld dat ik naar dit apparaat wil luisteren, op mijn koptelefoon.

Via deze weg heb ik geen lag op mijn geluid, en dus ook niet op de stream!

• eXec
RonnieB82 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:04:
Dit heb ik als volgt omzeild: bij de recording devices in windows, heb ik de eigenschappen van de VAC kaart geopend, en ingesteld dat ik naar dit apparaat wil luisteren, op mijn koptelefoon.

Via deze weg heb ik geen lag op mijn geluid, en dus ook niet op de stream!
Om het leuker te maken, deze optie heb ik reeds geprobeerd omdat deze oplossing stond beschreven in de handleiding hoe ik VAC moest instellen voor gebruik met OBS. Windows 7 plakt er zelf een vertraging tussen. Een probleem dat ik met Windows XP nooit heb gehad. Elke ms vertraging in mijn geluid ten opzichte van mijn beeld is gewoon funest.

eXec op Steam

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

eXec schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 05:34:
[...]

Om het leuker te maken, deze optie heb ik reeds geprobeerd omdat deze oplossing stond beschreven in de handleiding hoe ik VAC moest instellen voor gebruik met OBS. Windows 7 plakt er zelf een vertraging tussen. Een probleem dat ik met Windows XP nooit heb gehad. Elke ms vertraging in mijn geluid ten opzichte van mijn beeld is gewoon funest.
heb je wellicht vb-audio virtual cable al geprobeerd? die gebruik ik namelijk (ook), en daar heb ik de problemen niet mee... anders wellicht een driver issue op je headset?

• eXec
Driver issue met mijn headset lijkt me erg sterk. Heb hetzelfde probleem met de vertraging ook op mijn speakers (en in-ear oordopjes). Zal vb van de week eens proberen!

[Voor 11% gewijzigd door eXec op 26-10-2013 20:53]

eXec op Steam

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

Na een tijd via Twitch te hebben gestreamd, ga ik vanaf zondag via YouTube streamen. Dat is toch iets stabieler en vloeiender dan Twitch. Ook kunnen gebruikers zelf de kwaliteit instellen.
Zondag avond vanaf 20:00 is de stream live.

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 21:23
Kan iemand een Steam Autumn-Sale '13 topic aanmaken?

> Steam Autumn Sale 2013 <

oohh ik las Steam...

[Voor 44% gewijzigd door noud op 28-11-2013 11:23]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

En dat hoort in dit topic omdat er gestreamed gaat worden? :+

• sparrow86
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-03-2022
Hoe zit t nou straks met dat streamen vanaf je PS4. Kan dat gewoon met de standaardconsole? Of nog iets nodig? En hoe werkt het precies? Het zijn dus geen filmpjes die je maakt en deelt, maar je zet een optie aan en dan kunnen mensen alsof je een soort tv-zender bent me je meekijken en verder zappen? Of moet je mensen een invite sturen?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vanavond even gedaan, en het werkt heel simpel vanaf de ps4: druk ingame op de share knop, druk op twitch, log (1x) in, en je stream loopt!
Eventueel met camera en mic!

Al kreeg ik van mensen wel te horen dat de stream best bagger was... Nog even uitzoeken wat dat is, misschien m'n wifi, of anders twitch...

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Twitch loopt al flink tegen zijn eigen capaciteiten aan, zal met (veel) PS4 streamen niet anders worden gok ik zo.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:53
Steam is ook down momenteel...

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-02 12:45
Vandaag begonnen met streamen en heb het programma Evolve gebruikt wat makkelijk in het gebruik is maar echter merk ik dat dit erg cpu intensive is.

i7 4770K
16 GB Geheugen
SSD + HDD
760 GTX

Met mijn huidige pc had ik een stabiele stream verwacht maar echter lag ik en soms freeze de computer.
Zou de alternatieven beter draaien of zou ik voor een aparte streaming pc moeten gaan?

Streamen met de Origin App gaat voortreffelijk en is enorm simpel maar mist net het betere beeld kwaliteit.
Morgen of zaterdag een poging wagen met OSB.

-------------------------------
Ik kan ondertussen zelf antwoord geven op mijn vraag en dat is OSB de oplossing is. _/-\o_
Gister avond en vandaag in redelijke kwaliteit 720P kunnen streamen

[Voor 37% gewijzigd door BrianV op 16-12-2013 13:23]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Niellie41 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:27:
Na een tijd via Twitch te hebben gestreamd, ga ik vanaf zondag via YouTube streamen. Dat is toch iets stabieler en vloeiender dan Twitch. Ook kunnen gebruikers zelf de kwaliteit instellen.
Zondag avond vanaf 20:00 is de stream live.
Hoe bevalt het streamen op youtube?

• eXec
Om ondertussen even terug te komen op mijn issue om op het pauze scherm alleen muziek te laten horen; ik heb het opgelost.

Hoewel ik deze oplossing eerder heb geprobeerd, werkte het destijds niet. In OBS kun je met de DirectShow Audio Source Plugin een extra geluidsbron toevoegen aan je Scene. Ondertussen gebruik ik "gewoon" Spotify voor mijn muziek op de stream, maar dat is ook niet een kant-en-klare optie, omdat je geen audio-output kan kiezen in Spotify. Dus ik ben gaan Googlen en kwam op Equalify. Een plugin voor Spotify dat het je equalizer settings laat veranderen in Spotify, maar ook je audio-output. Deze doorgelust naar Line-1 van VAC en Line-1 in OBS toegevoegd. Resultaat is dat het werkt zoals ik wil, hoewel ik de muziek zelf niet hoor in het pauze scherm. Gewoon zelf mijn eigen stream open zetten en dan heb ik ook muziek. >:)

Heerlijk om out-of-the-box te denken.
RonnieB82 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:17:
[...]

heb je wellicht vb-audio virtual cable al geprobeerd? die gebruik ik namelijk (ook), en daar heb ik de problemen niet mee... anders wellicht een driver issue op je headset?

eXec op Steam

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 22:20
Weet niet of dit de juiste plek is, maar er is net een TwitchTV app uitgekomen voor Windows 8. Werkt ook op WinRT tablets.

http://apps.microsoft.com...45-4545-8e35-abe50f1281bb

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Kijk aan dat is chill voor op mijn Surface, die zet ik er meestal naast als 'second screen' wanneer ik aan het livestreamen ben :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46

Arfman

Drome!

Waarom is streamen op YouTube zo k*t?
Je moet een evenement aanmaken, alvast beginnen met streamen (heel lastig bij iRacing omdat je maar een paar minuten warmup hebt), wachten tot YT je stream ziet en goedkeurt en dan start streaming klikken. Kan dat niet gewoon zoals bij Twitch? Die begint gewoon meteen met streamen zodra ik de hotkey in OBS indruk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Kun je dan niet gewoon starten voor je een match begint?

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-01 17:04

solique

Music Maniac

OBS icm Twitch vind ik best genoeg werken.
Enige waar ik op moet letten is dat ik geen games moet draaien die een zeer stabiele online activiteit nodig hebben. Mijn connectie wil nog wel eens vol lopen.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• Arfman

Arfman

Drome!

Nee, want de warmuptijd in iRacing is slechts 5 minuten. Laden duurt zo'n anderhalve minuut, dan pas is de game actief, dan pas ziet OBS niput en dan pas begint de YT timer te lopen.

Oh, en waarom kan ik op Twitch mobiel (de app dus) geen filmpjes terugkijken?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Je begrijpt me niet, waarom kun je niet vast de game starten in bijv. het menu, de stream opstarten en dan pas de match beginnen?

Tja, dat moet je aan Twitch vragen die hebben de app geschreven. Er werkt wel meer niet in hun app :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Iemand hier al eens wat met een green screen/chromakey gedaan? :D

• Arfman

Arfman

Drome!

psychoclown schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:01:
Je begrijpt me niet, waarom kun je niet vast de game starten in bijv. het menu, de stream opstarten en dan pas de match beginnen?

Tja, dat moet je aan Twitch vragen die hebben de app geschreven. Er werkt wel meer niet in hun app :)
Je begrjipt iRacing niet ;)

In iRacing heb je op gezette tijden races, bijvoorbeeld om 19:05. Die server komt pas beschikbaar om 19:00. Je hebt dus 5 minuten de tijd om te joinen, verifiëren dat alles goed werkt (stuur/pedalen/setup laden/etc.) en te beginnen met racen. In praktijk is het eerder 3 minuten omdat iRacing ook nog lokale laadtijden kent. Dat is te kort om OBS te laten beginnen met streamen (kan immers pas als iRacing draait anders stuurt hij niks en zegt YT dat er niks binnenkomt) en het evenement te starten.

• solique

solique

Music Maniac

De app werkt geregeld inderdaad niet.
Vaak is mijn eigen stream nog niet beschikbaar op de app maar wel via de site 8)7
Arfman schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:18:
[...]

In iRacing heb je op gezette tijden races, bijvoorbeeld om 19:05. Die server komt pas beschikbaar om 19:00. Je hebt dus 5 minuten de tijd om te joinen, verifiëren dat alles goed werkt (stuur/pedalen/setup laden/etc.) en te beginnen met racen. In praktijk is het eerder 3 minuten omdat iRacing ook nog lokale laadtijden kent. Dat is te kort om OBS te laten beginnen met streamen (kan immers pas als iRacing draait anders stuurt hij niks en zegt YT dat er niks binnenkomt) en het evenement te starten.
Werkt dan direct OBS > Twitch niet beter, duurt bij mij vaak niet langer dan 30 seconden voor stream live is.

[Voor 7% gewijzigd door solique op 09-01-2014 16:20]

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

Arfman schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:18:
[...]

Stel je wilt om 19:00 racen, dan plan je de stream alvast in op YT. Vlak voor 19:00 zet je de stream aan in OBS. Dan ga je naar het controle paneel (of hoe dat ook heet) in YT, dan moet die al aangeven dat die data krijgt. Klik je op 'voorbeeld' en kan je zien of de stream werkt.
Dan start je iRacing en hoef je in de warm-up alleen nog maar op start/live te duwen in YT (één klik). Dan lijkt het nog 30 sec. te duren voordat die het doen, maar de stream start al wanneer je op start/live hebt geduwd.

[Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 09-01-2014 16:26]

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 12:08

Arnevld

Warhammer

Ik stream meerdere games via twitch maar hij staat nog op de oude justintv.
Nu ook vanaf mijn ps4 gaat die naar justintv iemand een oplossing?

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.bouwt soms lego

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:11
Ik probeer recentelijk ook wat CoH2 games te streamen. Ik merk echter dat mn fps ingame significant naar beneden gaat. Mn cpu use is van iets van 40-50 naar 70-90 gegaan door het streamen. Hij zit echter nooit op de volle 100%, ik had dan ook niet verwacht dat mn performance zou droppen terwijl de cpu niet eens maxed out is.

Blijkbaar maak ik ergens een denkfout. Kan iemand me dit uitleggen?

Anoniem: 430491

Hoi ik stream vooral Iracing en battlefield 4 via obs.

hierbij mijn stream link

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:46

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Xsplit komt binnenkort met gamecaster. hiermee maken ze het streamen een stuk gemakkelijker/gebruiksvriendelijker voor beginnende streamers :)

https://www.xsplit.com/products/gamecaster

ik heb de private beta thuis nu draaien en het is erg gaaf gemaakt, het is niet meer nodig om uit je game te tabben, gamesource toe te voegen enz. gamecaster hookt automatisch in elke game en met CTRL+TAB breng je een overlay ingame naar voren waarin je je kanaal kunt instellen, chat lezen, op je scherm tekenen (paint idee) en ook je stream aan/uitzetten.

voorbeeldje van het 'draw' idee van gamecaster vind je in dit stukje: http://www.twitch.tv/joschaap/c/3659211

vanaf 18febr zal ie beschikbaar komen.

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

JoSchaap schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:25:
Xsplit komt binnenkort met gamecaster. hiermee maken ze het streamen een stuk gemakkelijker/gebruiksvriendelijker voor beginnende streamers :)

https://www.xsplit.com/products/gamecaster

ik heb de private beta thuis nu draaien en het is erg gaaf gemaakt, het is niet meer nodig om uit je game te tabben, gamesource toe te voegen enz. gamecaster hookt automatisch in elke game en met CTRL+TAB breng je een overlay ingame naar voren waarin je je kanaal kunt instellen, chat lezen, op je scherm tekenen (paint idee) en ook je stream aan/uitzetten.

voorbeeldje van het 'draw' idee van gamecaster vind je in dit stukje: http://www.twitch.tv/joschaap/c/3659211

vanaf 18febr zal ie beschikbaar komen.
Daar zijn ze (voor mij) veel te laat mee. De standaard Xsplit is al geen goede alles-in-1 oplossing, daarnaast is het sloom, buggy en bloated.

Met OBS heb je alles wat je wil; het is simpel, snel en ook nog eens gemakkelijk in gebruik. Je kunt genoeg instellen en boven is het nog gratis ook!

Nee dan is die Gamecaster alleen bedoeld om dergelijk marktaandeel terug te winnen, veel en veel te laat.

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

Morgen is de eerste race van de JSF Piston Cup, we hebben niet alleen live streams vanuit verschillende auto's maar ook een live stream met commentaar.
De race start morgen om 20:00 uur. De live uitzending zal rond 19:45 starten.
http://live.joinedsimracingfanatics.nl/

Persoonlijke stream

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Weet iemand hoe ik de teamspeak uit me stream krijg?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik kon via de search niks anders relevants vinden.

Ik had een tijd terug ontzettend veel lag bij twitch. Over 30 minuten begon een stream die ik wou zien en had hem alvast gestart (hij was al open) maar die begon ook al weer te laggen.
Ik heb hem even gerefreshed en nu is het even goed maar ik wordt een beetje schijtziek van die lag.
Kan ik daar wat aan doen? ik had eerder als iets van een proxy via chrome oid maar dat werkte niet(meer?)

Als twitch dit niet kan fixen waarom stapt men(community) dan niet over naar een andere site die zichzelf wel fatsoenlijk kan onderhouden?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Niet geheel het goede topic, desalniettemin interessant en ook relevant voor streamers.

Ze zijn sinds kort overgestapt op het HLS. Dit heeft heel veel veranderingen in de infrastructuur nodig gehad en heeft oa als gevolg dat er nu standaard wat meer gebuffered wordt bij de client (mits mogelijk). Het lijkt er echter op alsof twitch moeite heeft met de overgang en daarom wil het nog wel eens wat minder zijn voor sommige mensen (ik heb er zelf nauwelijks last van).

De reden waarom er niet naar een alternatief wordt gegaan is eigenlijk simpel; er is geen. Azubu is een rare bende waarvan het koreaanse moederbedrijf flink wordt aangeklaagd voor witwassen van geld verdient met mafiapraktijken. uStream is niet geintresseerd in gamers. In den beginnen was ustream het grootst, maar ze hebben de doelgroep niet weten te behouden. Dailymotion heeft te weinig customisatie waardoor het minder aantrekkelijk is voor professionals, ivm sponsoring. Livestream heeft een andere doelgroep en deze service geeft bij mij lagg.

Youtube zou kunnen, ware het niet dat evenementen plannen niet voor iedereen is, net zoals de mogelijkheid om te streamen. Daarnaast wordt het geluid ook realtime gescand voor copyright, wat voor problemen kan zorgen, zelfs al heb je de rechten van de auteur (want YT staat nou niet bekend om een goed copyright systeem). Ook geeft dit problemen ivm ingame soundtracks die hierdoor ook opgepikt worden.

Daarnaast is het opzetten van een concurrent niet zomaar gebeurd. De website zelf valt nog mee, maar voor de distributie van de video is een groot network nodig, waar niet alleen veel data door heen gaat (wat veel kost) maar ook nog eens erg snel moet zijn (om meerdere duizenden mensen van video tegelijk te voorzien). Natuurlijk zijn er naast HLS andere protocollen, zoals p2p-streaming, maar hierbij moeten een X aantal mensen tegelijk kijken met een redelijk upload voordat het daadwerkelijk interessant wordt. Daarnaast blijven hierbij problemen ontstaan met de routing (hetgeen meestal voor de lagg zorgt) omdat er geen Content Distribution Network is.

Twitch is op het moment bezig zijn server park in europa uit te breiden (meer servers in amsterdam en stockholm (als ik het goed heb)). Daarnaast zijn ze ook in overleg met veel verschillende providers om hun data beter te routen. Al met al hebben ze het erg moeilijk met het opschalen, maar gezien het feit dat ze in 2 jaar tijd nummer 4 dataverbruiker tijdens amerikaanse piekuren zijn geworden denk ik dat ze het nog erg goed doen.

• JoSchaap

JoSchaap

thijmennabuurs schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:39:
Weet iemand hoe ik de teamspeak uit me stream krijg?
staat ook al in de TS geloof ik maar dit is de duidelijkste guide hierover :)

http://blog.hemp-society....any-audio-off-your_4.html

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 01:25

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik denk dat het een wellicht wat domme vraag is maar als je beeld streamed kan je dat net als een youtube filmpje zien als geupload naar de server en blijft het dan zichtbaar, dus later ook terug te kijken? of kan het alleen eenmalig bekeken worden?

[Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 12-02-2014 12:12]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Bij Twitch blijven broadcasts x aantal dagen bewaard mits je dit ingesteld hebt in je voorkeuren. Als je ze langer wilt bewaren dan kun je kiezen voor safe forever. Tevens kun je highlights eenvoudig exporteren naar Youtube.

• dannbla
Dit valt onder spam/werving/offtopic. Het gaat namelijk totaal niet over streaming over iets daaraan gerelateerd. Daarom is het nu weg

[Voor 91% gewijzigd door Gropah op 12-02-2014 15:50]

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 01:25

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

psychoclown schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:06:
Bij Twitch blijven broadcasts x aantal dagen bewaard mits je dit ingesteld hebt in je voorkeuren. Als je ze langer wilt bewaren dan kun je kiezen voor safe forever. Tevens kun je highlights eenvoudig exporteren naar Youtube.
aha, dacht al iets in die trant, maar kon het zo snel even niet vinden. wil het eens bekijken voor bf4.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-02 12:50

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

SouLLeSSportal schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:35:
[...]

aha, dacht al iets in die trant, maar kon het zo snel even niet vinden. wil het eens bekijken voor bf4.
Daarna kan je de stream ook downloaden om deze vervolgens te bewerken en op YT te plaatsen, ga ik na m'n vakantie denk ik maar mee experimenteren :)

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zijn er hier ook mensen die meer ervaring al hebben met Shadowplay van Nvidia?
Je kunt daarmee direct naar Twitch streamen zonder veel performance in te leveren. Ik heb het nu een aantal keer gedaan en heb er goede ervaringen mee.
Het enige waar ik mee zit is dat het niet zo te customizen valt tot nu toe. Een extra webcamfeedje in de hoek is het wel zo'n beetje. Ik hoop dat dat er nog wel in gaat komen als Shadowplay uit de beta komt.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• JoSchaap

JoSchaap

Als AMD/ATI Gebruiker vind ik het een mooie innovatie en baal ik ervan dat het er nog niet voor mijn 'merkje' is.

Het enige nadeel vind ik wel dat alle audio in een kanaal wordt gedownmixed en je dus niet bijvoorbeeld je teamspeak geblaat weg kunt laten enz :)

Dit doe ik voor het streamen vaak wel omdat men niet echt op nederlands geblaat zit te wachten als ik een nieuwe missie aan het bekijken/testen ben met vrienden. Degene die kijkt wil gewoon zien wat er nieuw is en zich niet afvragen wat die pindakaaspotten nu zijn waar we het tijdens het rondvliegen over hebben ;)

[Voor 4% gewijzigd door JoSchaap op 21-02-2014 09:28]

• Liteiten
  • Laatst online: 02-07-2019
Ik stream ook met regelmaat vanaf mijn Playstation 4!

Speel nu Assassins Creed Black Flag en zet vrijwel altijd de stream aan :)

http://www.twitch.tv/Reekersch

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:23
Weekeinde begonnen met stream opzetten en van dit topic ook alweer wijzer geworden.

Ik heb een redelijke computer setup, hier uit mijn hoofd even:

I7 - 3820 Quad core 3.6 ghz
16gb ram
AMD 6738 1gb (videokaart)

Echter mijn internet upload is nu 3 M/bit (2500 kb/s via speedtest), ik twijvel om mijn upload te verdubbelen maar dat kost ook meer natuurlijk.
Is dit het waard, ik wil liefst stabiel 720-1080 streamen.

Zal later even een DM sturen voor mijn stream, ik doe voornamelijk Iracing en wat Hearthstone.

iRacing Profiel

• solique

solique

Music Maniac

Ithric schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:52:
Weekeinde begonnen met stream opzetten en van dit topic ook alweer wijzer geworden.

Ik heb een redelijke computer setup, hier uit mijn hoofd even:

I7 Quad core 2800 ghz
16gb ram
AMD 6800 2gb (videokaart)

Echter mijn internet upload is nu 3 M/bit (2500 kb/s via speedtest), ik twijvel om mijn upload te verdubbelen maar dat kost ook meer natuurlijk.
Is dit het waard, ik wil liefst stabiel 720-1080 streamen.

Zal later even een DM sturen voor mijn stream, ik doe voornamelijk Iracing en wat Hearthstone.
Heb zelf 1M up en kan meestal met moeite 720p stabiel houden, daarom er mee gestopt.
Lees dat 3M genoeg zou moeten zijn voor 720p, maar voor 1080p stabiel met een nette kwaliteit zul je echt meer nodig hebben.

Hier een spreadsheet gevonden met adviezen:

https://docs.google.com/s...UGUxc2lvTjdTT240NWc#gid=0

• Ithric
solique schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:30:
[...]

Heb zelf 1M up en kan meestal met moeite 720p stabiel houden, daarom er mee gestopt.
Lees dat 3M genoeg zou moeten zijn voor 720p, maar voor 1080p stabiel met een nette kwaliteit zul je echt meer nodig hebben.

Hier een spreadsheet gevonden met adviezen:

https://docs.google.com/s...UGUxc2lvTjdTT240NWc#gid=0
Bedankt, dit is trouwens mijn speedtest handout:

Down: 1933.3 kbyte/sec
UP: 267.8 Kbytes/sec
Connection: 1374.0 conn/min

EDIT: andere post iets aangepast, want klopte niet echt.

[Voor 4% gewijzigd door Ithric op 12-03-2014 17:25]

iRacing Profiel

• Ithric
Heb het werkend bedankt, heb wat aanpassingen gemaakt en hij loop nu soepel.
Zowel de game als de stream, kwaliteit is niet Full HD maar voorlopig goed genoeg.

iRacing Profiel

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

De laatste tijd stream ik alleen oval races, maar nu eindelijk weer eens een road race. Om 1 uur stream ik een 120 minuten race.

• evilpin0
Ik heb inmiddels ook een streampie gestart voor een paar vrienden. Vroeg mij alleen af of ik dit spel ( TitanFall) met meer dan 30 fps moet streaming. Het is nl een van de snellere games.

http://www.twitch.tv/jannustitannus/b/511982921 eventueel nog advies over beeld kwaliteit?

• ToasterxD
  • Laatst online: 01:24
evilpin0, kwaliteit ziet er prima uit, stuk beter dan het gemiddelde, al stream je op 1080p. Welke settings gebruik je? Trouwens, ik vind 30 fps niet storend, als je naar 45 of 60 gaat, zal het meer blurry worden.

Heb zelf Titan Fall geprobeerd met de volgende settings:
1280x720@45fps
3500 kb/s
Veryfast preset
http://www.twitch.tv/toasterxd/b/511030375

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• evilpin0
Als je kwaliteit goed vind moet je deze eens zien ! http://www.twitch.tv/jannustitannus/b/512258986

Deze is in 60 fps zonder merkbare blur. Helaas totaal onkijkbaar voor de streamers, de hele tijd bufferen en freezen. Ik had de bites en bytes ook door elkaar gehaald en had de bitrate (ja geen byte rate :( ) op 12000 gezet. Wel leuk voor het archief die kwaliteit zo.

Ik neem jouw settings vanavond eens over. Ik vind voor titanfall streams de 30 fps net wat te weinig.

[Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 19-03-2014 08:34]

• Daisai
  • Laatst online: 18-12-2022
Weet iemand of deze pricewatch: Elgato Game Capture HD ook geschikt om te streamen vanaf een pc naar een dedicated streaming pc?
Ik heb namelijk een 2de pc waar op dit moment ubuntu op draait ( hardware is verder in orde ) en ik denk er over na om ermee te streamen, alleen weet ik niet of dat wel wil met ubuntu.

Ik wil namelijk niet teveel uitgeven voor een streaming pc en als ik even geen windows hoed te kopen is dat mooi meegenomen.

• Arfman

Arfman

Drome!

Mensen hier ervaring met het streamen via een webcam? Welke webcam gebruiken jullie en wat zijn goede instellingen voor een YouTube stream?

• Apart
  • Laatst online: 06-02 21:22
Vanaf vanavond zal ik weer proberen een keertje te streamen, dit keer met Diablo III: Reaper of Souls en Left 4 Dead 2 te streamen. Zou dit eventueel kunnen worden aangepast in de TS?

Ik ben van plan in Diablo III een Hardcore Crusader te levelen (Op dit moment is deze character level 15).

@Arfman
Ik heb een Logitech c270 720p webcam. Ongeveer een jaar in gebruik en heeft zeer goede kwaliteit voor Skype, livestream e.d. dus misschien kan je hier iets mee. Voor het streamen op YouTube weet ik verder niets.

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

foutje

[Voor 98% gewijzigd door Niellie41 op 01-04-2014 15:55]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Apart schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:39:
Vanaf vanavond zal ik weer proberen een keertje te streamen, dit keer met Diablo III: Reaper of Souls en Left 4 Dead 2 te streamen. Zou dit eventueel kunnen worden aangepast in de TS?
Daarvoor moet je Gropah even DMen, dat is de meest eenvoudige manier.

• awildbrysen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-08-2019
Met mijn PC ook eens willen streamen, maar krijg toch wel redelijk grote framedrops dus dat maar laten zitten tot ik een nieuwe PC heb :p

• migz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-01-2018
voor de mensen die een slechte bandbreedte hebben en tog nog willen livestreamen. Ikzelf heb een heb mijn bitrate staan op 550 kbits en audio op 128 kbits. hierbij haal ik tog alsnog een redelijke kwaliteit op 480p met 25 fps. (redelijk zware compressie erboven)

Ik vraag mij af of er mensen hier zijn die interesse hebben in mijn settings binnen OBS.
je kunt mijn recordings zien op twitch.tv/amdivided en dus weet je meteen wat je zou kunnen verwachten.

mijn slechte bandbreedte komt namelijk omdat ik op een boerderij woon (zucht). Ik heb er dus veel mee moeten finetunen voordat ik ook maar fatsoenlijke kwaliteit uit heb kunnen halen. maar uiteindelijk ben ik tog redelijk gegroeit op mijn channel tot het punt waarbij ik bijna standaard 20+ viewers heb ten aller tijden, en bij populaire games zoals FFX 70+ viewers. met mijn record nog altijd op iets van 220 met payday2 een paar dagen na release. :)

Ik moet wel zeggen, als ik 720p aan zou kunnen en dat soepel kon laten lopen weet ik wel zeker dat ik nog veel groter was geweest. :/ tis jammer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

Vanavond rond 20:00 ga ik weer streamen.

De race wordt ook deze keer van commentaar voorzien en dat is te bekijken op deze pagina.

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:07
Vraagje,
Ik stream al een tijdje naar Twitch met een 16:10 beeldverhouding. Nu heb ik links en rechts een zwart balkje zitten wat mij steeds meer gaat storen.
Is het mogelijk om hardwarematig dit te upscalen naar 16:9 ? Bijvoorbeeld door middel van een capture kaart zoals de elgato, roxio, avermedia ? Of blijven ze allemaal gewoon op 16:10 draaien aangezien mijn grafische kaart dit naar mijn monitor wil sturen ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Je kunt je output van je videokaart op 16:9 zetten, maar dan krijg je waarschijnlijk op je beeldscherm of balken, of je beeldscherm gaat scalen waardoor het er niet meer goed uitziet met verhoudingen. Een andere oplossing is om de output van je stream gewoon op 16:9 te zetten en daardan je 16:10 stream in te zetten. Hierdoor houd je ruimte aan de zijkant over, maar die kun je nu gebruiken om andere content op te zetten, zoals logo's oid.

Devices zoals capture kaarten zullen dit niet verhelpen. Het enige wat ze doen is media onderscheppen, dupliceren en doorsturen.

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:07
Gropah schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:10:
Je kunt je output van je videokaart op 16:9 zetten, maar dan krijg je waarschijnlijk op je beeldscherm of balken, of je beeldscherm gaat scalen waardoor het er niet meer goed uitziet met verhoudingen. Een andere oplossing is om de output van je stream gewoon op 16:9 te zetten en daardan je 16:10 stream in te zetten. Hierdoor houd je ruimte aan de zijkant over, maar die kun je nu gebruiken om andere content op te zetten, zoals logo's oid.

Devices zoals capture kaarten zullen dit niet verhelpen. Het enige wat ze doen is media onderscheppen, dupliceren en doorsturen.
Duidelijk verhaal, dank je.
Jammer dat je de onboard gpu van de i7 470K er niet voor kunt gebruiken.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee