Het grote "stream een game" topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDilus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-02 16:53
emulator streaming en gewoon games NU BEZIG
https://new.livestream.com/accounts/1493558/events/1564226

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Com. Hunter schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:55:
Ik heb een tijd geleden Starcraft gestreamed, maar door lage FPS tijdens het streamen ben ik er maar mee gestopt. Ik kon niet echt duidelijk vinden wat het probleem was.

Is het niet zo dat als bij XSplit mijn FPS op 25 gelocked staat, dat dit ook niet voor mijn game gaat gelden? met Fraps kan ik namelijk wel SCII op 60FPS opnemen.
Specs:
i7 920 3,8Ghz
12GB RAM
ATI HD58701GB
SSD Samsung830
Als je Xsplit gebruikt om te recorden kan het inderdaad dat die ook de FPS ingame locked op die FPS. Zeker weten doe ik dit niet. PC lijkt me sterk genoeg om SC2 te streamen.

Anoniem: 407645

Anoniem: 407645 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:43:
Nog een redelijk nieuw in de schoenen xSplit alternatief gevonden, ben er zeer te spreken over. Vandaag voor een paar uur gebruikt, is eventjes uitzoeken hoe bepaalde functies werken maar als je het eenmaal begrijpt. Werd er blij van :)

http://obsproject.com
Inmiddels een paar interessante updates verder. OBS bevat nu een (experimental) gamecapture functie, heb er lang naar uit gekeken en het is er dan eindelijk. Hier een gameplay video waar ik zelf gewoon in 1080p full screen CSGO speel en stream op een output resolutie van 768*432 met een Q9550 3.3GHz en HD4870.
http://www.twitch.tv/veron911/b/343767049

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 407645 op 29-11-2012 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-04 21:02
-ander topic-

[ Voor 171% gewijzigd door dannbla op 03-12-2012 18:14 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-03 20:52

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Naja, ik ben nog niet echt tevreden met OBS. Het heeft een hele tijd geduurd voordat het goed stabiel draaide op meerdere systemen.
Ook zijn er kleine problemen mee met betrekking tot sources toevoegen wat buiten je spel staat (instabiel en laggy), en OBS heeft problemen met twitch.

Dus ik hou OBS + DxTory even aan totdat OBS doorontwikkeld is.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468102

Hallo allen,

Sinds een paar dagen ben ik aan het proberen om SC2 en LOL te streamen met xsplit. Ik heb erg veel last van lag en vroeg me af of ik welke de juiste apparatuur en verbindingssnelheid heb.

Mijn upload snelheid is 0,87 mbs, ik weet dat dit aan de lage kant is, maar is dit wel voldoende om op 360 te streamen?

Daarnaast is mijn systeem alweer een paar jaar oud en ik weet niet of er een bottleneck in mijn systeem zit waardoor het streamen zo schokt.

Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm- buffer: 32 MB
OCZ Enhanced Latency Gold Gamer eXtreme XTC Edition Dual Channel - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM240-pins - DDR2 - 800 MHz
Intel Core 2 Duo E8400 / 3 GHz ( 1333MHz ) - LGA775 Socket - L2 6 MB
ASUS P5Q PRO - Moederbord - ATX - iP45 - LGA775 Socket - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID)
Sapphire RADEON HD 4870 - Grafische adapter - Radeon HD4870 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5

Is er iemand die mij een duwtje in de goede richting kan geven? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crumbled1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2022
Anoniem: 468102 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:33:
Hallo allen,

Sinds een paar dagen ben ik aan het proberen om SC2 en LOL te streamen met xsplit. Ik heb erg veel last van lag en vroeg me af of ik welke de juiste apparatuur en verbindingssnelheid heb.

Mijn upload snelheid is 0,87 mbs, ik weet dat dit aan de lage kant is, maar is dit wel voldoende om op 360 te streamen?

Daarnaast is mijn systeem alweer een paar jaar oud en ik weet niet of er een bottleneck in mijn systeem zit waardoor het streamen zo schokt.

Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm- buffer: 32 MB
OCZ Enhanced Latency Gold Gamer eXtreme XTC Edition Dual Channel - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM240-pins - DDR2 - 800 MHz
ASUS P5Q PRO - Moederbord - ATX - iP45 - LGA775 Socket - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID)
Sapphire RADEON HD 4870 - Grafische adapter - Radeon HD4870 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5

Het lijkt mij toch aan je processor te liggen, helaas is het een dualcore :( Kijk eens in de TS, daar staat uitgelegd hoe je eventueel kan streamen op een dualcore processor in combinatie met dxtory, wellicht dat dit helpt en anders toch een betere processor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291359

Ik kom hier zelf eigenlijk nooit, ook omdat ik niet kan streamen, maar misschien heeft iemand van jullie interesse?

http://www.jobscore.com/j...te/cIyKJYwVKr4OUViGakhP3Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Mooi gevonden. Ik zelf zou eigenlijk aan alles voldoen, ware het niet dat ik niet naar San Francisco wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 16:36

MrManuel

The impossible is easy...

Besloten om te gaan beginnen met streamen van League of Legends en World of Wacraft.
En andere games die ik tussendoor wel eens speel zo nu en dan..

Naam is geworden: Melfino's Ragecorner.. (Waarom? Omdat ik nog wel eens rage tijdens LoL..)

Betaalde Xsplit versie staat klaar.. nu nog even in me vrije tijd leuke overlays maken en de scene's goed zetten.
Tevens even kijken hoe ik nou precies gedeelte van spotify over kan nemen zodat je ook ziet welke muziek ik op het moment afspeel.. En dan gaan we loos! :)

Twijfel alleen nog over de webcam haha.. :9

[ Voor 200% gewijzigd door MrManuel op 22-01-2013 10:56 ]

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-04 17:46
Ik heb wat tips nodig voor het streamen van f1 2011. Ik heb het even geprobeerd en in 3 uur waren er 50k frames gedropped. Tweede poging had 1000 framedrops in 8 minuten.

Eerste poging: downscale 2 / 5000 bitrate/ 10.000 buffer / 60 fps / Q10
Tweede poging: geen downscale / 3000 bitrate / 10.000 buffer / 30 fps / Q8

Upload ligt het niet aan (max 750 KBps). Zit waarschijnlijk in de cpu in combinatie met f1 2011 (die bellast cpu flink).

Tips?

overig:
2500k @ 4.0 Ghz
8 GB ram
6mbit upload
1680x1050 monitor
Software: Open Broadcaster Software

Resultaat: http://nl.twitch.tv/exchequer/b/359494466

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 22-01-2013 18:14 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik heb even zitten kijken en de dropped frames vallen mij niet op. Wat ik in ieder geval zou aanraden is buffer omlaag te zetten. De bitrate is op elk moment anders en hij zal proberen over de hele buffer gelijke bitrate te halen, wat rond 1x je bitrate best een goede methode is. Doe je meer dan 1x, dan kan het zijn dat je frames gaat droppen.

Also 750KBps of 750Kbps? Daarnaast, dat je 6 mbit hebt betekend nog niet dat je het ook allemaal moet gebruiken omdat het niet gegarandeerd is dat de snelheid constant is. Also, 4mbit is genoeg om 1050P over te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@Gropah
Bedankt voor de tips

Ik heb tegenwoordig 60/6 van Ziggo en ik haal ook echt exact die snelheden gedurende de gehele dag (alles bedraad gbit).

Mbt die framedrops: Bijvoorbeeld 2:26 ontbreken er gewoon 3 seconde achter elkaar.

Ik heb mijn cpu op 4.2 Ghz gezet ipv 4.0 Ghz en nu heb ik een aantal recordings met 0 framedrops kunnen maken.

3000, 4000 en 5000 op quality 8 ging goed. Verschil tussen 4k en 5k kon ik niet zien. Bij quality 9 en 4000 bitrate had ik 160 drops. Dat is jammer want ik zou graag de kwaliteit wat verhogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-04 23:48
Inderdaad, ik zou niet hoger gaan dan 4000kb/s Max Bitrate. Ook weet ik niet waarom je gekozen hebt voor Buffer Size 10000. Ik zet deze altijd het zelfde als mijn Max Bitrate.

Met 60fps streamen kost ook enorm veel CPU kracht. Wat is je ingame fps als je aan het streamen bent? Wat ik zou aanraden is op 720p te streamen met 30 fps (40 als het kan).

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik had ergens gelezen buffer size 2x je bitrate en mijn allereerste poging was 5000 bitrate en hij stond dus nog op 10k :P.

Met f1 2011 heb ik 110-120 fps ingame (@ 4.2 Ghz).

Vroeger ging de fps in je game omlaag als ik streamde met bijvoorbeeld xfire, vandaar dat ik het op 60 fps probeerde. Lijkt nu niet zo te zijn!

[ Voor 29% gewijzigd door sdk1985 op 23-01-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Als je echt 3 seconden hebt waar totaal geen beeld is, dan is dat juist een indicatie dat je je upload niet haalt. Daarom zou ik hem echt lager zetten. Hou er ook rekening mee dat alles wat jij upload, de kijkers moeten downloaden en het is helaas nog niet zo dat iedereen 6mbit internet heeft.

Buffer 2x de bitrate zou ik persoonlijk nooit doen om de redenen die ik eerder heb genoemd. Gewoon op 1x tot 1.5x houden. Niet hoger maar zeker ook niet lager.

Ik zou zeggen probeer het gewoon. Bevalt het niet, dan probeer je wat anders, bevalt het en is het probleem opgelost, dan heb je er geen omkijken meer naar. Kan alleen maar goed uitvallen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Had het gisteren al geprobeerd met de buffer hoor :). Ging inderdaad beter. Van 116 naar 41 frames dropped @ quality 9.

Denk dat ik het hierbij houdt:
http://nl.twitch.tv/exchequer/b/359545033
(4000 bitrate, 30 fps, Q8).

Zou eventueel nog kunnen kijken of het nut heeft een hogere quality te kiezen in combinatie met een snellere cpu preset (very fast>super fast) maar waarschijnlijk wordt het daar niet beter van.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 24-01-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

Nakebod

Nope.

Is er voor Twitch.tv / XSPlit een script/tool/iets beschikbaar, wat automatisch je Now Playing game aanpast naar het spel die je op dat moment start/speelt? Streamde laatst even voor de gein vanuit EA's Origin, en die had mijn Now Playing game aangepast naar Battlefield 3.

Normaal doe ik dat handmatig, moet handiger kunnen toch? :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Short answer: nee.

Long answer: Het probleem is dat je dan iets zult moeten schrijven wat een game kan detecteren. Je zou daarvoor de steamAPI kunnen gebruiken, maar dan werkt origin weer niet. En zelfs als je alle API's tegelijk zou gebruiken en in 1 tool stopt dan heb je natuurlijk ook nog de games die niet werken via zo'n winkel/drm/software manage systeem, maar nog via losse CD's of downloads. Je kunt dus wel een programma schrijven wat het gros van de games dat via steam/origin/etc gespeeld wordt zou kunnen veranderen in now playing, maar dat wordt waarschijnlijk een draak van een programma, wat niet eens alles herkent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-04 12:16
www.speedrunslive.com

Deze site is heel bekend om streaming. Voor deze site kan je je ook aanmelden, dan heb je een veel groter publiek. Meedoen aan races kan hier ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

sdk1985 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 00:22:
Had het gisteren al geprobeerd met de buffer hoor :). Ging inderdaad beter. Van 116 naar 41 frames dropped @ quality 9.

Denk dat ik het hierbij houdt:
http://nl.twitch.tv/exchequer/b/359545033
(4000 bitrate, 30 fps, Q8).

Zou eventueel nog kunnen kijken of het nut heeft een hogere quality te kiezen in combinatie met een snellere cpu preset (very fast>super fast) maar waarschijnlijk wordt het daar niet beter van.
Wat advies: De gemiddelde internetter gaat het niet trekken om een 4mbps bitrate stream te kijken.
Nederland loopt ver voor op internetsnelheden en er zijn zo veel landen waar nog een datalimiet geldt.

720p 60fps @ 2500kbps
of 720p 45fps @ 1800kbps

zijn veel aangenamere settings voor de gemiddelde viewer.
Hoe meer accessible je stream is, hoe makkelijker het is om meer viewers te trekken en hoe populairder je zult worden.

Als je 1080p 4mbps streamed zul je misschien de mooiste zijn, maar 75% van de viewers zal afhaken vanwege het stotteren. |:(

En zet vooral niet je preset op superfast, dat slurpt bitrate. Hoe sneller je preset, hoe minder compressie, hoe hoger de datastroom. hoe hoger je bitrate, hoe minder viewers. Lage bitrate en hoge preset zorgt voor blurrig beeld terwijl je met je camera beweegt, en dan duurt het een halve á hele seconde voordat het scherp trekt. Erg irritant.

Ik weet niet welke PC je hebt maar ik zou zeggen:

720p 60fps 2500kbps 10 quality very fast. Dit moet kinderspel zijn voor een sandy/ivy bridge wanneer je league of legends speelt.

72p 50fps 1800kbps 10 quality very fast zou ook nog kunnen, niet heel veel verschil en wel gelijk een lagere instapdrempel.

Long story short: maak niet de fout om je bitrate te hoog te zetten, ook al heb je 100mbit/100mbit, de gemiddelde user heeft misschien een 2 á 10mbps lijntje liggen, MET datalimiet.
Anoniem: 468102 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:33:
Hallo allen,

De goeie oude wolfsdale processor, de successor van de al zeer aangename conroe (als je een B0 stepping had that is)! starcraft 2 is niet bepaald geoptimaliseerd en slurpt CPU, zelfs op een sandy bridge.

Een 2500k @ 4,5ghz en 2x HD6970 in crossfire kunnen sc2 nog niet eens >60FPS houden (1080p) op ultra. Dit ligt niet aan het systeem maar aan hoe slecht sc2 met CPU resources om gaat.

Je zult wel een aantal games op 360p kunnen streamen maar ik denk niet dat sc2 er daar een van gaat zijn helaas :(. dit is echt een van de zwaarste CPU spellen around momenteel.. de HotS engine gaat niet veel beter zijn (uit ervaring). Het stotteren komt dan ook doordat je CPU het streamen én gamen niet aan kan.

Daar komt nog bovenop dat je met een upload van 870kbps al amper online kan gamen (ja upload doet er ook toe, niet alleen download) en wanneer je al zo laag in upload zit zul je ook veel last hebben van fluctuaties. Wanneer je dan je kleine upload buffer ook nog eens gaat toewijden aan streamen, al is het 500kbps, zul je last van lag krijgen - al dan niet altijd.

[ Voor 36% gewijzigd door kaluro2 op 02-02-2013 01:38 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
Ik gebruik nu OBS (Xsplit hinderlijk geval), werkt tot zover geen gezeik en start snel op.
instellen enzo moet je ff goed kijken maar de voor rest geen probleem.

settings zijn Q op 10, 1600x900, mp3 als sound en de rest beetje standaard ohja 30 fps.

draai vrolijk sc2 en dota tegelijkertijd en geen probleem.

mijn specs? Xeon E3-1230, 16gb en een ssdtje. Internet? 90/80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51543

Ik stream ook regelmatig, voornamelijk oude SNES games, LoL, WoW en indie games.

http://www.twitch.tv/grouchypanda/

Stream is ook lekker in het nederlands omdat ik altijd wel mensen op skype heb die meespelen en die dan ook gewoon lekker nederlands praten.

* Anoniem: 51543 gaat maar beginnen met straemen voor vanavond.

Iemand enig idee of hoe men animated gifs in hun stream krijgen? Mijn stream lagged nogal als ik er een gif bij gooi.

Btw, AWESOME TS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Stream veel FIFA 13 Pro clubs.

http://nl.twitch.tv/madeinholland

Hebben ook een youtube kanaal:
http://www.youtube.com/user/MiHFIFA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
He grappig topic wist ik helemaal niet dat deze er was.
Stream zelf geregeld op strokemydpad.net ook een eigen site www.HADES2001.com waar ik verzoeken stream voor mensen en alle games die ik tot nu toe gestreamed heb.
Mensen vinden mijn argressie probleem grappig om te horen/zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-style
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik hoop dat iemand mij hier me met een probleem dat ik met BO2 ingame stream functie heb kan helpen.

In het spel heb ik maar 530-550 kbps
screenshot: http://tinypic.com/view.php?pic=2jb8uc7&s=6

Maar mijn internet zelf is veel meer dan dit, BO2 gebruikt dus niet mijn volledige bandbreedte.
speedtest resultaten: http://speedtest.net/result/2548246307.png
Nu is speedtest.net niet heel precies maar heb duidelijk wel meer upload dan 550kbps.

Alle ports van BO2 heb ik open staan in mijn router volgens activision support:
http://support.activision...ccurs-in-Multiplayer-Game

Maar mijn bandbreedte blijft maar niet hoger dan 550kbps gaan. Zou liefst gewoon alles willen gebruiken natuurljik of op zijn minsts 1.5 Mbps om te kunnen streamen met de ingame functie.

Is er iemand hier die weet waar dit aan zou kunnen liggen?? Had het ook al in de bo2 topic zelf gevraagt maar daar wist niemand het.

YouTube channel steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-04 13:12
Ik stream ook al weer een poosje World of Tanks!
Daarvoor gebruik ik ODB, echt een aanrader, Xsplit is prut in verhouding naar mijn mening.

Met name 's avonds en in de weekenden stream ik; Kwaliteit: 1080p

Stream : http://www.twitch.tv/simpelenleuk
Youtube: YouTube: SimpelenLeuk

net een nieuw channel voor YT gemaakt, omdat ik mijn google name niet op een game channel wil hebben. Iig alle epic battles worden er op geplaats :).

[ Voor 9% gewijzigd door SimpelenLeuk op 06-03-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Goh ik wist helemaal niet van dit topic af 8)7.

Net als SimpelenLeuk stream ik ook World of Tanks en doe dit nu sinds een kleine 2/3 maanden.
Ik stream gameplay, geef tips en tricks, recapituleer de meeste battle en kijk wat er fout ging en waardoor het nog beter had kunnen verlopen. Daarnaast stream ik ook zogenaamde Tank Company's waarbij de battles nog wat tactischer zijn.

De kwaliteit is heel hoog en in 1080p (uiteraard niet alleen mijn mening ;)).

Twitch channel: http://nl.twitch.tv/kyozuonline
Youtube: YouTube: Kanaal van kyozupsychoclown
Facebook: http://www.facebook.com/Kyozuonline
Twitter: https://twitter.com/kyozuonline

Ik stream voornamelijk in het weekend, highlights komen op mijn Twitch channel maar ook op mijn YouTube account.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit weekend ben ik ook aan het experimenteren geslagen met twitch (profiel). Momenteel ben ik bezig met Bit.Trip.Runner en Awesomenauts.
Ik gebruik momenteel Xsplit in combinatie met dxtory, maar ga vanavond eens OBS proberen.
Ik stream in 720p aan 1600 kbps in quality 8 en 25 fps. De kwaliteit is acceptabel, probleem is echter dat op de website men stream wel goed doorkomt, maar op men android tablet (via Streamie) is de framerate heel laag terwijl diezelfde tablet andere streams wel vlot kan weergeven. Het is een nexus 7, die zou een 720p stream zelfs al slapend moeten aankunnen :?

Is er trouwens een manier om een twitch.tv chat overlay ingame te hebben? Ik verwacht niet ooit veel followers te hebben, maar het lijkt me toch wel handig om te weten wanneer er iets tegen jou gezegd wordt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Er is een manier om je chat in je stream te hebben, zie hier. Eenzelfde manier kan gebruikt worden om het binnen OBS te doen.

Ik heb trouwens geen idee hoe het komt dat de stream niet/minder werkt op je tablet, maar ik heb hetzelfde gemerkt op mijn Asus Transformer via zowel de Twitch app als via eStreamsTV. Er is geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

Wat zijn nu goeie streaming apps ?
Op momment gebruik ik FFsplit omdat gratis is.

Wat is verder goeie bitrate voor 1920x1200 met 100/100 verbinding ? op momment stream ik 10000 kbps bitrate.

http://www.twitch.tv/arokhantos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Streamen met OBS ging de laatste tijd prima met de 4000 bitrate settings. Quality 8 voor zware games als bf3 en overige konden vaak wel op 10 (league of legends etc).

Probleem bij league of legends is echter dat de game capture zwart beeld geeft voor de game gestart is. Met draft mode duurt dat nogal een tijdje want dan zit je nog niet in het echte spel zegmaar. Bij alt+tab refreshed de game ook niet.

Eerst geprobeerd het hele scherm te capturen maar dan wordt de game niet gecaptured (alleen de muis).

Vervolgens de game op borderless windowed gezet (windowed fullscreen) en dan gaat het prima...

Nieuw probleem: Op de borderless window mode pakt de game de framerate van de broadcast. In mijn geval 30 fps. Dat is onspeelbaar (!).

Nu heb ik geprobeerd OBS op 60 fps te zetten bij quality 8 (resulutie de helft van 1680x1050) maar helaas krijg ik dan alsbig 30 fps ingame.Bij alt tab stort hij zelfs in naar 21 fps oid.

Tips? (2500k@4.2 ghz, gtx 660 ti)

edit: Heb de pvp client als software capture geadd en de screen capture weer vervangen voor de game capure. Nu gaat het prima.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 26-03-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 211516 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:00:
Wat is verder goeie bitrate voor 1920x1200 met 100/100 verbinding ? op momment stream ik 10000 kbps bitrate.
Dat is veeeeeeel te hoog. De meeste mensen gaan je stream niet eens kunnen bekijken ;)

(ter vergelijking, een 1080p youtube stream, wat waanzinnig goede kwaliteit is heeft een bitrate van 8000. De helft daarvan zou moeten voldoen voor een 1080p gamestream).

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 26-03-2013 17:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07-2022
http://www.twitch.tv/EveFleet als je je verveeld, voornamelijk Sc2

http://www.twitch.tv/evefleet | http://derpfestor.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik zie dat de TS weer een beetje outdated begint te raken. Ik zal hem over 2 weken weer updaten, aangezien ik dan weer (soort van) tijd heb.

Dingen die ik er in wil gaan verwerken/updaten: OBS/Xsplit/streamproviders.

Verder nog ideeën/opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Gropah schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:11:
Ik zie dat de TS weer een beetje outdated begint te raken. Ik zal hem over 2 weken weer updaten, aangezien ik dan weer (soort van) tijd heb.

Capture cards ;)

Ik krijg morgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.astirgaming.com/wp-content/uploads/2012/08/Live-Gamer-HD_Unboxing.jpg

Binnen, ik zal er eens een review over schrijven.
Het is een capture card die 720p60fps of 1080p30fps kan capturen met H.264 ( Hoewel er blijkbaar ook 1080p60fps beschikbaar zou moeten komen). Het haalt bijna de gehele load van je CPU af. Ik ben erg benieuwd!

[ Voor 33% gewijzigd door kaluro2 op 10-04-2013 11:11 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik zou dit erg graag willen doen, maar ik heb er totaal geen ervaring mee. Omdat ik wil dat alle info die er in staat ook daadwerkelijk klopt, werkt en accuraat is wil ik er eigenlijk niks van derden in zetten, waardoor ik dit dus eigenlijk niet wil opnemen in de TS.

Daarnaast heb je natuurlik ook 10+ capturecards die allemaal iets anders werken en allemaal iets anders aangesloten moeten worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Gropah op 10-04-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418518

Heey Gropah. Zou je mijn stream er ook bij kunnen plaatsen?

www.twitch.tv/gaelthar (ik speel meestal diablo 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Speel voornamelijk TF2. Nu voorlopig alleen pickups, mixes en high level mercing omdat ik even zonder team zit. Af en toe ook random games zoals Kerbal Space Program. Ik stream op 720p@60fps@4mbit. Kan niet meer dan dat omdat ik anders te laag drop qua fps (<160fps). i5@4.4ghz is toch wat te traag.

http://www.twitch.tv/koeitje

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 11-05-2013 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ben nu live, hopelijk zo een TF2 pickup of mix. Anders gewoon pubstompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gropah schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:11:

Staat FFsplit er al tussen? Sowieso is OBS wel het meest fijn en gebruiksvriendelijk wat ik tot nu toe heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-01 13:28
Ik heb een hele tijd OBS gebruikt was zeer gebruiksvriendelijk programma, game capture werkte bij obs beter dan bij Xplit. Helaas had ik bij OBS vaak het probleem dat er eerst beeld was bij het streamen en ik het spel even afsloot, en na 10 minuten de game weer launch en ik dan geen beeld meer krijg voor het streamen.

Ben van OBS overgestapt naar Xplit waar bij mij de game capture totaal niet goed functioneerde, computer herstart en opnieuw geprobeerd maar geen sucses. En sinds gisteren functioneerd dit programma wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:34
Ik heb een Dreambox en ik vraag me af of ik het kan streamen naar een ander die thuis zit? Ik heb een snelle glas verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Het kan zeker wel, als je het beeld op je PC kunt krijgen, maar de vraag is hoe blij twitch (of welke streamprovider dan ook) er van wordt, want je zendt copyright material uit. Daarnaast vraag ik mij ook af hoe je op afstand van zender wilt wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurkies92
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-03 22:20
Stream sinds een paar maanden, de games die ik speel zijn: Dayz, World of Warcraft en random games (random games zijn voornamelijk nieuwe releases).
Mijn twitch is: www.twitch.tv/hurkies

De hardware die ik gebruik kun je zien op mijn inventaris pagina:
gallery: hurkies92

Ik heb Gropah al een DM gestuurd en zal waarschijnlijk binnen deze dagen aan de lijst worden toegevoegd:)

[ Voor 6% gewijzigd door hurkies92 op 23-05-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423722

Ben ook al een tijdje aan het streamen, doe voornamelijk LoL streamen en tegenwoordig ook Marvel heroes. Ik zit ook in een aantal beta's o.a. infinity crisis (MOBA van DC universe) die ik ook zal streamen als de NDA weg

Over het algemeen is de stream in het Engles maar af en toe doe ik met vrienden een Ducth game night en dan is het gewoon in het nederlands.

Ik probeer nog steeds de kwaliteit van mijn stream te verbeteren, tips zijn altijd welkom!

Stream: http://www.twitch.tv/careometer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Laatst online: 27-02 17:18
Via twitch.tv/hostinglines stream ik ook games, meestal op maandagavonden 'COD with friends' en op woensdag een mod, oude game of een multiplay met falien83 (twitch.tv/falien83) . Naast PC games stream ik ook nu en dan PS3 en oudere console games.

Overigens zijn Open Broadcaster Software (open source) en in mindere mate ook FFsplit leuke alternatieven voor xsplit (gratis in fullHD en 30+ FPS streamen)

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of we met meerdere tweakers die streamen niet een soort van leuke guide kunnen opstellen voor optimale settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luieh0nd
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-04 17:26
Oke ik heb nu deze hier nu dus alles gelezen en zie toch wat mening verschillen.
Ik heb laatst een beetje prustser style gestreamed bij een maatje van mij thuis maar wil het nu echt wat goed neer zetten.

Mijn systeem:
Intel Core i7 930 @stock
Corsair Veangeace 1600mhz 12gb ( Upgrade naar 24gb mogelijk als dat een hoge meer waarde geeft)
EVGA GTX 670 4gb.

Games:
CoD, Battlefield, Crysis en wat randoms

Internet 60/6 en dat krijg ik ook echt binnen op mijn pc.

nu mijn vraag welke software te gebruiken

-Xsplit? en heeft Premium heel veel voordeel op personal?
-DXtory?
-OBS?

of andere software? geen idee misschien een capature card ?

Plz help me out:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luieh0nd
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-04 17:26
Ik ben gewoon zo gek geweest om alles nog een keer door te lezen maar persoonlijk denk ik dat DXtory + FMLE het beste is (Voor mij), heb namelijk ook 3 HDD's van 1 TB @7200RPM in me bak zitten dus als ik wil recorden met DX kan hij dan ook nog redelijk schrijven

en hoe kan ik er dan zo'n mooi overlaytje in krijgen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Luieh0nd op 04-06-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
Heb laatst is gekeken naar custom x264 encoder setting crf (info: http://slhck.info/crf.html)

Quality 10 = 22 crf (hoe lager hoe hoger de kwaliteit).

Met mijn setup heb ik de de volgende settings (i5 2500K op 4.2Ghz)
Ik gebruik trouwens OBS voor alles, including game capture.
720p - 45fps
Quality: 8
Max bitrate: 3500
Base resolution 1920x1080 (naar 1.50 downscale)
Custom x264 Encoder settings: "vbv-maxrate=3500 vbv-bufsize=3500 crf=15"

Voor mij was crf=15 het meest gebalanceerd qua CPU gebruik. Maar je kunt hier zelf mee spelen.

Wat voorbeelden van de kwaliteit met ctf=15
http://www.twitch.tv/toasterxd/b/412166048
http://www.twitch.tv/toasterxd/b/412567588

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Luieh0nd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:38:
Ik ben gewoon zo gek geweest om alles nog een keer door te lezen maar persoonlijk denk ik dat DXtory + FMLE het beste is (Voor mij), heb namelijk ook 3 HDD's van 1 TB @7200RPM in me bak zitten dus als ik wil recorden met DX kan hij dan ook nog redelijk schrijven

en hoe kan ik er dan zo'n mooi overlaytje in krijgen :P
Persoonlijk zou ik FMLE echt afraden. Het werkt niet lekker, het is al een tijd niet geupdate en het is gewoon (naar mijn ervaring) een ergere resource vreter dan XSplit of OBS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 14:52

TheNephilim

Wtfuzzle

kaluro2 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:11:
[...]

Capture cards ;)

Ik krijg morgen:

[afbeelding]

Binnen, ik zal er eens een review over schrijven.
Het is een capture card die 720p60fps of 1080p30fps kan capturen met H.264 ( Hoewel er blijkbaar ook 1080p60fps beschikbaar zou moeten komen). Het haalt bijna de gehele load van je CPU af. Ik ben erg benieuwd!
Haha vet! ^^

---

Heb OBS in gebruik, prachtig programma! Xsplit is maar niks, het is traag je moet overal voor betalen en dat hoeft niet erg te zijn, maar voor de hobby is het een beetje teveel.

Onze team stream: http://nl.twitch.tv/trxnephilim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Anoniem: 423722 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:59:
Ben ook al een tijdje aan het streamen, doe voornamelijk LoL streamen en tegenwoordig ook Marvel heroes. Ik zit ook in een aantal beta's o.a. infinity crisis (MOBA van DC universe) die ik ook zal streamen als de NDA weg

Over het algemeen is de stream in het Engles maar af en toe doe ik met vrienden een Ducth game night en dan is het gewoon in het nederlands.

Ik probeer nog steeds de kwaliteit van mijn stream te verbeteren, tips zijn altijd welkom!

Stream: http://www.twitch.tv/careometer
Is Marvel Heroes al uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, 4 juni was de officiele release dag. Vind het wel een leuk spel, beetje d2 / d3 maar dan met je fav marvel chars. Ze moeten nog veel verbeteren maar dat is meestal zo. Ga vanavond weer streamen, kan je als je wilt wat heroes bekijken / in actie zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 423722 op 07-06-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik gebruik OBS, heb een i5 3570K en 8GB geheugen. Tijdens spelen en stream merk ik nergens wat van, maar bij het terugkijken van de video's blijkt dat video's allemaal even stil staan om de 5 seconden. Dus elke 5 seconden lagged er iets.

Wat kan dat zijn? Moet ik het bij een specifieke setting zoeken of hebben jullie meer informatie nodig? Zit nu niet thuis, dus kan even niet bij de stream-settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik heb het vermoeden dat je buffer te groot is. Het beste is een buffer die gelijk is aan je upload voor het streamen. Weet je trouwens ook zeker dat je upload je stream aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gropah schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:37:
Ik heb het vermoeden dat je buffer te groot is. Het beste is een buffer die gelijk is aan je upload voor het streamen. Weet je trouwens ook zeker dat je upload je stream aan kan?
Ziggo 150 Mbit :+ Dat moet lukken toch? Heb geen aangepaste buffergrootte, gewoon 3200 kbps. Nu CFR eens aangezet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c2kXAxeuc8RFavPHT06ceADb/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fVzsHGaZXotIoKqs9Gv5CvZq/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G5mCS8QGb4y1Yvq56QSGdhNp/thumb.png

[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 26-06-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Dingen die nogal verschillen tov mijn setup (die wel goed werkt):
Video: Bicubair, ik heb biliniear
Geavanceerd: Ik gebruik hier geen CFR. Waarom die specifieke Bind to Interface?

Heb je hier misschien wat aan? Ik zou je er trouwens ook aan willen herinneren dat flash en videostreamen nou niet echt perfect samen gaan en dat ik zelf ook nog wel eens vertraagde/versnelde/gedropte frames heb, maar dat het op een andere positie zit als ik de pagina herlaad en dan skip naar het stukje waar het orgineel zat, dus weet je wel zeker dat het in je broadcast zit en niet een player issue is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
Resolution downscale filters zijn meer voor upscaling bedoeld.

Waarom gebruik je CBR (encoding) als je 150/150mbit internet hebt?

Use CBR
This will set x264 into CBR mode. The "quality" setting will have no effect as the quality will be determined entirely by your bitrate, and x264 will try to ensure your stream goes out at exactly the bitrate specified. This results in a less spiky (bandwidth wise) stream at the slight cost of quality, as x264 cannot allocate more bits to high motion without violating the CBR restriction. It will also cause both you and your viewers to consume more bandwidth as scenes with no motion at all will still use the specified bitrate.

En waarom CRF (advanced)?
Use CFR
This will force OBS to output at a constant frame rate, duplicating frames if necessary to achieve this. This is intended to make the video file compatible with editors that cannot handle VFR. Not recommended unless you are creating videos for further editing and you are having problems.

Dit is wel een handige topic om te zien wat alle functies binnen OBS doen.
http://obsproject.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=642

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09-2017
live stream lan bf3 5v5 toernooi.

http://www.hashd.tv/logix-harry

http://www.twitch.tv/hankesnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 19:42
Ik stream nu even minecraft: http://www.twitch.tv/marabunta2048/ Voornamelijk om te kijken of en hoe het bevalt :D
Ben wel meteen tegen een probleempje aangelopen, op het moment dat ik capture (gebruik ik xsplit voor) dan heb ik maar 10~15 fps in minecraft, zonder capture ver over de 100.. :( Enig idee waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Obviously iets in je instellingen, ga dus wat proberen en sowieso is het handig hier wat meer informatie geven omtrent oa. je instellingen in Xsplit. Het is nu natuurlijk totaal niet te zeggen waaraan het kan liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Instellingen:
In minecraft alles high, render distance far, max fps.

in XSplit:
- Video: x.246, max bitrate: 725, VBR, Quality: 6, keyframe interval: default, preset: medium, VBV buffer: 725 kbit, video size: default, extra param: no data.
- Audio: Speex, 42.2 kbps, 16KHz mono.

PC (Die zou hier geen enkele moeite mee moeten hebben volgens mij):
- i7 - 3930k
- 32 GB geheugen
- 2x Gtx670 SLI
Stream software gebruikt een SSD als temp.

Na even spelen lijkt de framerate toch op te lopen, zit dan op de 30 a 40 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 08:35
Over mijn internet maak ik me geen zorgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2818285341.png

Maar meer mijn hardware :

Intel Core i5 2410-M 2.30GHz
8GB RAM
GT520 M

Zou ik hiermee 1080p kunnen streamen? 720p gaat het wel goed af.

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

naam schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:29:
Instellingen:

in XSplit:
- Video: x.246, max bitrate: 725, VBR, Quality: 6, keyframe interval: default, preset: medium, VBV buffer: 725 kbit, video size: default, extra param: no data.

- i7 - 3930k
- 32 GB geheugen
- 2x Gtx670 SLI

Heb je wel genoeg bandbreedte?
ZicoDon schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:38:
Over mijn internet maak ik me geen zorgen:

[afbeelding]

Maar meer mijn hardware :

Intel Core i5 2410-M 2.30GHz
8GB RAM
GT520 M

Zou ik hiermee 1080p kunnen streamen? 720p gaat het wel goed af.
Ik stream ook 1080p maar soms vraag ik me af of ik er wel goed aan doe, je limiteert wel enigszins de grootte van je publiek :)

Ik vraag me zelf alleen nog af of er nog mensen zijn die me kunnen adviseren om mijn beeld met nog iets minder pixellation te krijgen.

Hardware:
Intel i5 3750k | 8 GB ram | MSI HD6950 2GB, 100Mbit up/down

OBS:
1080p, Quality balance 10, 4000 kb/s, 30 FPS
No CBR / CFR, x264 preset: very fast

Ik denk zelf dat ik wat moet gaan spelen met de quality balance, op 8-9 zou mogelijk al wat kunnen helpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 07-07-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

naam schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:29:
Instellingen:

in XSplit:

- i7 - 3930k
- 32 GB geheugen
- 2x Gtx670 SLI

Preset: Medium is de boosdoener.
Zet hem 1 tandje hoger (fast) en verhoog je bitrate want die staat wel erg laag (of je hebt een extreem lage upload).
Welke resolutie stream je op?
psychoclown schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:00:
Ik vraag me zelf alleen nog af of er nog mensen zijn die me kunnen adviseren om mijn beeld met nog iets minder pixellation te krijgen.

Hardware:
Intel i5 3750k | 8 GB ram | MSI HD6950 2GB, 100Mbit up/down

OBS:
1080p, Quality balance 10, 4000 kb/s, 30 FPS
No CBR / CFR, x264 preset: very fast

Ik denk zelf dat ik wat moet gaan spelen met de quality balance, op 8-9 zou mogelijk al wat kunnen helpen :)
Even gekeken naar je past broadcast en ik moet zeggen dat je stream er perfect uitziet. Niets meer aan doen. De pixelation komt vooral door de bomen en bosjes. Daar is heel weinig aan te doen. De x264 codec is niet geweldig op dat gebied. De enige manier om het iets minder te maken is door de preset op fast en/of lager te zetten, maar dat geeft weer een slechte framerate om mee te spelen.
Als je de upload hoger gaat zetten (wat ook helpt), zal dat weer problemen geven voor mensen met een lagere download. Ik denk dat je nu op een goed punt zit (goede kwaliteit en een niet te hoge download).

[ Voor 46% gewijzigd door Jerry op 07-07-2013 18:30 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Thanks voor de tips! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 08:35
Link voor VhScreenCap is helaas niet meer werkend.

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
psychoclown schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:00:
[...]

Heb je wel genoeg bandbreedte?

[...]
Nee, de stream hapert dan ook een beetje. Dat is tot daar aan toe, het probleem zit hem er echter in dat het spel lokaal hapert, dus tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
naam schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:27:
[...]

Nee, de stream hapert dan ook een beetje. Dat is tot daar aan toe, het probleem zit hem er echter in dat het spel lokaal hapert, dus tijdens het spelen.
Zoals Jerry als zei, zet je preset op fast of superfast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308723

Dag lui!

Eerste post hier op tweakers:D

Kort vraagje , ik stream soms wat simpels en begon laatst met het streamen van starmade. Het viel me op dat mijn cpu te warm leek te worden en begon van AI suite waarschuwingen te krijgen dat hij de 70 graden begon te passeren. Ik gebruik de Intel Core i5-2400 3,1 Ghz, stream op 720p met 30 fps. De Cpu was voor 60% in gebruik!! Nog nooit problemen gehad met temperaturen. Enig idee?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 308723 op 10-07-2013 00:16 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Voor echt hardware gerelateerde problemen kun je beter naar Harde Waren gaan waar ze je meer van dienst kunnen zijn. Dit topic is vooral bedoeld voor de livestream / livestreaming software zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420195

Ik heb dit nu een beetje doorgelezen, en vroeg me af hoe lang het duurt voordat het beeld online staat? Ik probeer een goede oplossing te vinden om games naar mijn android mobiel te streamen. Samen met gameklip zou dit geweldig zijn voor mij. Is dit prima te doen als ik een draadloze controller op de pc aansluit of kan ik beter bij andere software terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Ik ben er ook mee begonnen :)

http://www.twitch.tv/klapvoorjekop/old

i5 2500K op 4.2Ghz
100mbit glasvezel
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2830917494.png

[ Voor 44% gewijzigd door dannbla op 11-07-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icepegel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-04 08:11
Ik heb een beetje dezelfde instellingen aangehouden als hierboven. Maar bij mij hapert de stream op Twitch. Zoals in dit filmpje: http://www.twitch.tv/icepegeltje/b/433882662 die gister is opgenomen.

Aan mijn upload kan het niet liggen, want ik heb 60/60mbit glasvezel. Ik gebruik OBS. Verder hapert de game realtime niet, en ook in OBS heb ik geen haperingen. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 14:54

Cthulhu

Carpe Noctem

Hier hebben ze een heel huis dat zit te streamen:
http://streamerhouse.com/
http://www.twitch.tv/skywalkerog420

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ben benieuwd wat ze allemaal gaan streamen, ziet er wel uit als een gaaf project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik zit er persoonlijk over te filosoferen om een 24/7 kanaal te starten met community content. Voornamelijk als programmeer oefening. Idee zou zijn dat users/betaalde members/wat dan ook, highlights/urls van twitch (en later misschien meer) kunnen aanleveren. Content wordt geript van url en toegevoegd aan playlist die op random staat.

Dingen die geprogrammeerd zouden moeten worden:

URL submit (niet moeilijk)
URL rip (kan problemen opleveren, hoeft niet)
Content encode (ipv live encode, meteen encoden en dat opslaan, zodat het niet meerdere keren moet en hierdoor rekentijd te besparen)
Content naar twitch sturen

Bij de laatste 2 verwacht ik de grootste problemen. Ik wil dit eigenlijk op een Linux machine doen en dan het liefst ook commandline. Hier heb ik echter nog geen goede tool voor en ik weet ook te weinig van encoding en twitch om dat zelf in elkaar te kunnen zetten. Ik zou mij hier in kunnen verdiepen en dit alsnog doen, of op zoek gaan om het bij xsplit/OBS/iets anders het wel te kunnen doen. Ik zou natuurlijk ook heel lui een VLC playlist kunnen doen, die cappen en streamen, en bij het rippen de geripte content aan de playlist toe kunnen voegen. Dat wordt dus nog even kijken wat mogelijk is, wat efficient is en wat leuk is.

Anyways, wat zou jullie idee hierover zijn? Opmerkingen, ideeen, afslachtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01 18:05

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Ik heb problemen met xSplit helaas, de bitrate komt niet boven 80kbps uit en dropt vaak naar 2kbps en 7 kbps :S

Mijn PC is helemaal niet oud en is high-end (16gb ram, een van de laatste i7) en ik heb internet van UPC 200 down en 10 up dus hier zou het probleem niet moeten liggen lijkt me ?

Heb al met wat instellingen geprobeerd te spelen maar ik hou het zelfde probleem.
Eenmaal de beta geïnstalleerd (1.3) bleef de bitrate (soms) stabieler maar nog steeds vaak een maximale bitrate van 80kbps.

Ik stream overigs naar twitch, heb andere providers nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 12:24
Welke games stream je naar Twitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
http://www.twitch.tv/klapvoorjekop

Stream de laatste tijd de nieuwe shooter Loadout. Run and gun ala Team Fortress, plus je kan daarbij ook je eigen wapens maken en benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

World of Warcraft probeer ik te streamen, echter al heb ik alleen een screen region waarin google chrome staat hou ik de drops al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Is er hier ook iemand die channel/overlay designs maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Ben er inmiddels al uit, blijkbaar bleek me modem niet goed te zijn. Firmware opnieuw erop gezet en loopt nu als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb nu ook net even een hele stream setup geinstalleerd, en heb mijn stream nu draaiend.

Ik gebruik Obs, icm VAS.
Alleen loop ik daarbij tegen een probleem aan. Ik gebruik VAS om een virtual device aan te maken, hier gaan al mn geluiden dan heen. op deze manier kan ik mijn game sound streamen, en mijn Skype gesprek houden, zonder dat mijn Skype over de stream gaat.

Alleen door de tussenstap game > VAS > headset, zit er een kleine delay op mijn gamesound. (wat best irritant is)
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
Of is er wellicht een andere manier om ervoor te zorgen dat ik mijn Skype gesprek kan voeren, zonder dat dit gestreamd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Vanavond mooi potje CS:GO gedaan met paar maten van me, de meerderheid speelde voor het eerst :)

Hier een highlight:
http://www.twitch.tv/klapvoorjekop/c/2773742

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

In OBS worden nu (in ieder geval bij Twitch) de beste instellingen gesuggereerd. Op z'n beurt krijg je in het Twitch dashboard nu ook te zien wat Twitch van je instellingen vind. Als het niet goed is, krijg je netjes te zien welke settings je moet aanpassen en anders: 'Stream quality: Excellent!'

Heel netjes en dat maakt het nog makkelijker voor de beginnende streamers! Open Broadcaster Software is trouwens nog steeds de way to go als je wil stream. Ontzettend makkelijk in gebruik en werkt helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

Nakebod

Nope.

Zijn er ook nog gouden tips om kijkers vast te houden/te verhogen? :+
Ik stream vaak voor <2 kijkers, met heel af en toe eens een uitzondering. Gebruik het dan momenteel ook meer om af en toe wat dingen terug te kijken en eens een highlight te maken.
Probeer altijd het op dat moment gespeelde spel @ Twitch te updaten zodat die ook vindbaar is. Stream alleen niet regelmatig, en over het algemeen ook niet meer dan een uur, dan neem ik vaak even een pauze.
Maar met meer kijkers heb je toch het gevoel dat je het ook nog eens ergens voor doet :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

De meeste mensen gamen zelf, in plaats van dat ze met een ander mee kijken. Je moet ofwel heel goed zijn, of heel entertaining.

Wij zitten overigens vaak met een stel op TeamSpeak, al is dat wel Nederlands gebrabbel natuurlijk. Vermeld ik ook altijd netjes bij de stream trouwens. Ook vaak maar 2-3 viewers, maar ach, alle begin is moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal ook maanden op 2 - 5 viewers. Het is dan moeilijk om gemotiveerd te blijven, maar o.a. dank zij het streamen van Infinite Crisis en een stream event te doen zit ik nu gemiddeld rond de 30 -50 viewers. Dat voelt echt een stuk beter maar geeft je ook een verplicht gevoel om regelmatig te streamen :)

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:23

Niellie41

[object Object]

Sinds kort ben ik ook begonnen met streamen. Ik doe stream op het moment alleen iRacing en men kan mee kijken vanuit mijn cockpit.
http://www.twitch.tv/hekkens41
Ik heb alleen (nog) geen vast schema.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 05-09-2013 14:55 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Voor mij is het wat makkelijker aangezien ik tot nu toe maar één spel stream en daarvoor in de desbetreffende secties op de officiële fora reclame voor maak (lees topic bumpen). Ingame zijn er ook mensen die me herkennen en dan vragen of ik aan het streamen ben waarna anderen vragen wat de link is bijv. Scheelt ook dat ik goed ben in het spel wat ik stream waardoor ik sowieso al iets meer op val dan de gemiddelde streamer die het voor de fun doet.

• dannbla
Gefixed..

[ Voor 123% gewijzigd door dannbla op 05-09-2013 22:49 ]

• ToasterxD
Een webcam vind ik eigenlijk wel een vereiste als streamer. In verband met de interactie.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik ben best wel benieuwd naar: hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08-2024
ToasterxD schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:15:
Een webcam vind ik eigenlijk wel een vereiste als streamer. In verband met de interactie.
Een goede streamer/entertainer heeft geen webcam nodig.

Kijk maar eens naar de stream van Lirik, streamt altijd DayZ vanaf 18:00 uur.
Geen webcam maar altijd erg leuk om te kijken en hele goede interactie met zijn kijkers.
Gemiddeld haalt hij zo'n 2,5 tot 3,5k kijkers en heeft meer dan 1200 betalende subscribers.

Heb hem vaak op m'n 2e scherm terwijl ik zelf aan het gamen ben en ga regelmatig zelf dood omdat ik weer eens dubbel van het lachen lig om wat hij elke keer doet.

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Gropah schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:22:
[...]

Ik ben best wel benieuwd naar: hoe?
Ja ietwat offtopic, vandaar de oplossing niet.. het lag aan de slecht geporte game zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:23

Niellie41

[object Object]

Morgen om 11 uur wil ik weer gaan streamen. Heb nu een aantal voorbereidingen gemaakt. Ben benieuwd hoe dat uit pakt. :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste