Heel vreemd. Zou ik vooral Twitch stalken met je vragen!Rivanov schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:30:
[...]
Ik heb momenteel geen actieve subscriptions. Enkel één Expired Subscription.
En m’n Twitch account is goed gekoppeld aan m’n Amazon account want ik kan wel gewoon de Twitch Prime Loot claimen.
Weet je zeker dat je na op abonneren klikken niet onderstaande ziet? Ik merk dat het Gratis abonnement altijd een beetje verstopt wordt door Twitch en ze je liever die 4,99 zien betalenRivanov schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:30:
[...]
Ik heb momenteel geen actieve subscriptions. Enkel één Expired Subscription.
En m’n Twitch account is goed gekoppeld aan m’n Amazon account want ik kan wel gewoon de Twitch Prime Loot claimen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/bZWSumcCGoj5rmsYdx9P9I6x.png?f=user_large)
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Ah! Ik zie het nu inderdaad. Thanks!bakbakbak schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:05:
[...]
Weet je zeker dat je na op abonneren klikken niet onderstaande ziet? Ik merk dat het Gratis abonnement altijd een beetje verstopt wordt door Twitch en ze je liever die 4,99 zien betalen
[Afbeelding]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik zit te wachten tot amazon.de weer een Logitech Streamcam voor me heeft. Erg vreemd om op een webcam te moeten wachten.
Hi Allemaal,
Ik ben dus alles aan het opzetten en eigenlijk werkt alles echt prima.
Behalve:
Ik stream in VR ( rift S ) iRacing, Wat top is maar ik kan dus geen chat in mijn scherm zetten ( oculus software crashed altijd want troep
)
Dus heb ik restream TTS chat aangezet wat echt prima is, maar nu krijg ik het maar niet voor elkaar om dat NIET op de stream te laten horen. Dat is echt de enige app die ik niet wil laten horen, de rest is all good.
Iemand tips, ervaring?
Ik ben dus alles aan het opzetten en eigenlijk werkt alles echt prima.
Behalve:
Ik stream in VR ( rift S ) iRacing, Wat top is maar ik kan dus geen chat in mijn scherm zetten ( oculus software crashed altijd want troep
Dus heb ik restream TTS chat aangezet wat echt prima is, maar nu krijg ik het maar niet voor elkaar om dat NIET op de stream te laten horen. Dat is echt de enige app die ik niet wil laten horen, de rest is all good.
Iemand tips, ervaring?
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Zat er er hier iemand bij Mixer?
nieuws: Microsoft sluit Mixer en zet streamers over naar Facebook Gaming
Nope, ken wel genoeg mensen.
Bijna iedereen kreeg het te horen via een tweet, midden in hun stream gisteravond
Bijna iedereen kreeg het te horen via een tweet, midden in hun stream gisteravond
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava
Ik, hoewel ik momenteel heel sporadisch stream. Was meer een mod voor een aantal streamers. Wel heel veel vrienden daar die hard geraakt worden door dit besluit. Mensen die in 1 klap hun inkomsten zagen verdwijnen en opnieuw moeten beginnen.Karp schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:46:
Zat er er hier iemand bij Mixer?
De timing was ook erg slecht. Afgelopen weekend kwamen verschillende vrouwelijke streamers naar buiten met verhalen van aanrandingen door mannelijke partners en hoe Mixer het negeerde. Vervolgens kwam een oud medewerker ook nog eens naar buiten over racisme jegens hem op de werkvloer.
In plaats van goed hierop te reageren kwam daar plots dit bericht. Enkel de hoge heren wisten er van en Ninja, Shroud en Goth hoorden dit een dag van te voren.
Zelfs medewerkers hebben slechts paar minuten van te voren te horen gekregen dat ze werkeloos zouden worden.
Zover bekent gaat alleen Goth over naar Facebook en hebben Ninja en Shroud het aanbod afgeslagen. Ook het merendeel van de andere partners lijken facebook links te laten liggen.
Zelf ga ik de stap richting Twitch maken. De bedoeling is om meer structuur aan te brengen in mijn schema (ook als Mixer bleef bestaan btw).
Wel beangstigend. Ben zeker geen goede streamer. Misschien lag het Mixer publiek mij beter om daar een leuke kleine hobby streamer te zijn. Misschien past Twitch beter bij het type games dat ik speel.
We gaan het zien.
Wel zuur, was net toegelaten tot het Ember programma. Heb $18 klaar staan. Te weinig om uitbetaald te krijgen officieel. Ga ik dit alsnog krijgen of ben ik het geld kwijt?
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Om heel eerlijk te zijn. Het was overduidelijk dat Mixer niet van de grond af kwam (langere tijd). Waar Youtube Gaming en Twitch tegen de 100% groei per jaar zaten, kwam Mixer niet boven de 1% uit. Deze cijfers zijn natuurlijk ook niet veel belovend.
Ik ben sinds 1,5 week begonnen met streamen (structureel elke avond). Tegen de aanbevelingen in heb ik toch voor Twitch gekozen. Ja, het is lastiger om er tussen uit te springen (aanbod is groot/ slecht algoritme) maar het blijft een bewezen platform.
Laten we hopen dat Amazon wakker is geschut en ze de ontwikkelingen doorzetten voor Twitch om zo Facebook en Youtube voor te blijven. Een aantal grote streamers zijn in ieder geval vast gezet op Twitch (contract, ben benieuwd waar Ninja en Shroud nu heen gaan.
Ik ben sinds 1,5 week begonnen met streamen (structureel elke avond). Tegen de aanbevelingen in heb ik toch voor Twitch gekozen. Ja, het is lastiger om er tussen uit te springen (aanbod is groot/ slecht algoritme) maar het blijft een bewezen platform.
Laten we hopen dat Amazon wakker is geschut en ze de ontwikkelingen doorzetten voor Twitch om zo Facebook en Youtube voor te blijven. Een aantal grote streamers zijn in ieder geval vast gezet op Twitch (contract, ben benieuwd waar Ninja en Shroud nu heen gaan.
Aan de cijfers word trouwens getwijfeld. Schijnt dat het lastiger was om goede cijfers te krijgen van de Mixer api. Niet dat dat nu nog wat uit maakt echter.Bandeleros schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:11:
Om heel eerlijk te zijn. Het was overduidelijk dat Mixer niet van de grond af kwam (langere tijd). Waar Youtube Gaming en Twitch tegen de 100% groei per jaar zaten, kwam Mixer niet boven de 1% uit. Deze cijfers zijn natuurlijk ook niet veel belovend.
Grootste probleem met Mixer was de strategie.
Ze hebben te lang 24/7 farm channels en F4F channels toegestaan waardoor toen Ninja switchte de site bij het grotere publiek te boek stond als "ninja + lading farm channels).
Ook werd de site nauwelijks gepromoot. Microsoft producten hadden gewoon deals met Twitch ipv Mixer zoals Sea of Thieves

Minecraft Dungeons, hele lading Twitch streamers kregen 3 dagen voor release een key en op mixer een enkeling.
Juist hun "eigen" partners zouden allemaal een key moeten krijgen.
Daarnaast werd er buiten de VS ook nauwelijks reclame gemaakt.
Mixer was zeker niet perfect, al prefereerde ik de site wel over Twitch (al zal dat ook gewenning zijn) maar de potentie was er wel degelijk. Microsoft heeft het er nooit uitgehaald.
Ik heb echter altijd het gevoel gehad dat MS enkel de toko destijds gekocht heeft voor de FTL technologie. En je leest nu ook inderdaad dat deze technologie bij MS blijft en ergens anders ondergebracht wordt.
Hoe dan ook, het was voor hel veel mensen, waaronder mijzelf, een soort 2e huis. Het was geen grote groep (vergeleken met de concurrentie) maar het was wel een hechte groep. Iedereen geloofde in de potentie en iedereen wou zijn/haar steentje bijdragen. En dat is ons allen plots en geheel onverwachts ontnomen en dat doet zeer.
Grappig ik vind juist dat Twitch hun eigen streamers aan het wegjagen is door (in mijn ogen) overdreven te reageren op muziek in streams (en dat kunnen dus ook in game muziek zijn).Bandeleros schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:11:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Mixer had in ieder geval een hoop mogelijkheden om te combineren met de xbox en andere eigen games. Die ruimte is er bij andere partijen minder. Ik hoef op facebook geen platformgames tek ijken, en op youtube geen android. Misschien straks iets met stadium?
je zult maar deze gast zijn: YouTube: MIXER IS DEAD & I have no idea what to do next
TL:DW: brug verbrand bij Facebook, brug verbrand bij Twitch, streamen op YouTube verneukt het algoritme waardoor zijn kanaal minder zichtbaar wordt.
TL:DW: brug verbrand bij Facebook, brug verbrand bij Twitch, streamen op YouTube verneukt het algoritme waardoor zijn kanaal minder zichtbaar wordt.
Tja, voor een groot deel heeft hij het helemaal aan zichzelf te danken. Je weet dat je als entertainer afhankelijk bent van je platform, of dat nu een fysiek podium is, een tv producent, social media of stream provider. Zoals hij met twitch en facebook is omgegaan, tja, ik vind het allemaal erg strikt maar juridisch gezien snap ik ze helemaal. En dan kom je op een gegeven moment op een punt dat je geen platform kunt gebruiken. Dit laat imo alleen maar zien dat je geen bruggen moet verbranden met dit soort platforms tenzij je echt een goede reden hebt.
Dat is bruggen verbranden, en dat is waarom het geen goed idee is. Tja!Player1S schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:25:
je zult maar deze gast zijn: YouTube: MIXER IS DEAD & I have no idea what to do next
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Iusedto op 30-06-2020 12:34 ]
FUMES et CARNES
@ de streamers,
Streamen jullie verschillende games? ZO ja zijn dat alleen AAA games of alles wat jij leuk vind van Valiant tot retro.
Ik ben gek op retro RPGs en ben daar ook mee begonnen te streamen. Kwam lastig van de grond en soms 3 kijkers eerste weken. Daarna GOW5 en enkele die mee speelden in co op, maar ook erg weinig.
^^ in het Engels
Daarna FN weer gaan spelen gaan streamen in het NL en had op dag 1 al meer kijkers dan ervoor bij elkaar O_o.
Erg leuk natuurlijk, want ik was met een week meteen affiliate.
Zat later op zo'n 25 kijkers.
Daarna kwam Warzone uit en ging dat spelen...kijkers kwamen nog even en daarna allemaal weg. Ze vinden WZ niks aan zeiden ze. Mjah ik speel wat ik leuk vind en was FN ff zat.
Kijkers naar 3.
Maandje later was ik WZ zat, gezien ik op PC speel met elke game weer een nat nek die het niet kan zonder hacks.
Ik weer terug naar FN, nieuw seizoen, maar kijkers opbouwen moet gewoon weer vanaf begin op enkele na.
Gamen is gaaf
maar streamen doe ik om met ze te gamen en de chatters maken het extra leuk, als die er niet zijn vind ik het een stuk minder leuk om te streamen.
Hoe gaan jullie hiermee om?
Streamen jullie verschillende games? ZO ja zijn dat alleen AAA games of alles wat jij leuk vind van Valiant tot retro.
Ik ben gek op retro RPGs en ben daar ook mee begonnen te streamen. Kwam lastig van de grond en soms 3 kijkers eerste weken. Daarna GOW5 en enkele die mee speelden in co op, maar ook erg weinig.
^^ in het Engels
Daarna FN weer gaan spelen gaan streamen in het NL en had op dag 1 al meer kijkers dan ervoor bij elkaar O_o.
Erg leuk natuurlijk, want ik was met een week meteen affiliate.
Zat later op zo'n 25 kijkers.
Daarna kwam Warzone uit en ging dat spelen...kijkers kwamen nog even en daarna allemaal weg. Ze vinden WZ niks aan zeiden ze. Mjah ik speel wat ik leuk vind en was FN ff zat.
Kijkers naar 3.
Maandje later was ik WZ zat, gezien ik op PC speel met elke game weer een nat nek die het niet kan zonder hacks.
Ik weer terug naar FN, nieuw seizoen, maar kijkers opbouwen moet gewoon weer vanaf begin op enkele na.
Gamen is gaaf

Hoe gaan jullie hiermee om?
Nieuwe ervaring! Ik zit sinds.. net bij een team. Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn!
https://twitter.com/a11ystreaming
https://twitter.com/a11ystreaming
Ander topic aangemaakt ivm geen reacties.
[ Voor 89% gewijzigd door hondaygo op 03-07-2020 11:40 . Reden: Ander topic aangemaakt. ]
just looking for wisdom...
Ik ga er niet mee om eigenlijk?
Ik stream relatief kort en weinig. Weinig ruimte voor fluctuatie en meestal wel een drukke chat. Het is niet ideaa, maar voor mij niet zo'n issue.
Beetje cliche, maar uiteindelijk moet je toch vooral spelen wat je leuk vindt.
Youtube/OBS vraagje,
ik had laatst een stream gepland op Youtube en de preview stond mooi af te tellen tot het grote moment. Toen dat moment daar was, maakte hij echter een nieuwe video aan i.p.v. te linken aan de video die al dagen stond te wachten en af te tellen en welke ik ook hier en daar gepromote had. Dus best lame, ik ging Live maar dat kwam dus in een andere video terecht i.p.v. diegene die de mensen al die tijd te zien kregen..
Hangt dit nu af van de stream key? Is die key altijd weer anders? Is dat DE link naar je sheduled video?
Het leek er dus op dat ik normaal stream met key A en de geplande stream had stream key B. Dus ik ging in OBS en plakte daar stream key B en dacht dat dit DE link was tussen beiden .. en tóch kwam hij steevast met een nieuwe video op de proppen .. ik heb het een keer of wat geprobeerd, steeds weer de key erin gepaste, maar kreeg het niet voorelkaar. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en heb ik alle info uit de geplande stream overgenomen in mijn standaard "staat altijd klaar"-stream en ben toen Live gegaan wat uiteraard wel werkte.
Ik heb nu zaterdag weer een event wat ik wil streamen en zou hem graag alvast klaarzetten, maar het zou mooi zijn als het ditmaal wel goed ging.
In Youtube had je voorheen in de klassieke versie ook een optie voor streamen, maar die is vervangen door het filmcameraatje bovenaan. Als je in je homepagina van Youtube zit en gaat naar het filcameraatje, dan komt ie met de nieuwe zwarte Youtube studio versie waar hij vraagt of je naar de klassieke versie van "Nu streamen" wilt. Als je dat negeert en je klikt in de zwarte versie links op Streamen, dan komt ie met een nieuwe stream en Inplannen voor later. Wat keurig werkt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/UCU8098g8G8i42iAszVJYHCt.png?f=user_large)
Echter in de klassieke Youtube versie zie je de geplande stream wel staan, maar je krijgt de datum en tijdstip in de toekomst nergens te zien. Ga ik naar Opname datum dan wil hij alleen maar in het verleden gaan. Ik mis in de klassieke versie de optie om in de toekomst te plannen.
Is er in de Klassieke versie nog een manier om te plannen in de toekomst, of ben je op de moderne versie aangewezen?
Lopen jullie ook steeds te wisselen met de stream key tussen je reguliere go live-momentjes en een geplande stream? Is de link tussen de geplande stream écht een andere key dan normaliter?
ik had laatst een stream gepland op Youtube en de preview stond mooi af te tellen tot het grote moment. Toen dat moment daar was, maakte hij echter een nieuwe video aan i.p.v. te linken aan de video die al dagen stond te wachten en af te tellen en welke ik ook hier en daar gepromote had. Dus best lame, ik ging Live maar dat kwam dus in een andere video terecht i.p.v. diegene die de mensen al die tijd te zien kregen..
Hangt dit nu af van de stream key? Is die key altijd weer anders? Is dat DE link naar je sheduled video?
Het leek er dus op dat ik normaal stream met key A en de geplande stream had stream key B. Dus ik ging in OBS en plakte daar stream key B en dacht dat dit DE link was tussen beiden .. en tóch kwam hij steevast met een nieuwe video op de proppen .. ik heb het een keer of wat geprobeerd, steeds weer de key erin gepaste, maar kreeg het niet voorelkaar. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en heb ik alle info uit de geplande stream overgenomen in mijn standaard "staat altijd klaar"-stream en ben toen Live gegaan wat uiteraard wel werkte.
Ik heb nu zaterdag weer een event wat ik wil streamen en zou hem graag alvast klaarzetten, maar het zou mooi zijn als het ditmaal wel goed ging.
In Youtube had je voorheen in de klassieke versie ook een optie voor streamen, maar die is vervangen door het filmcameraatje bovenaan. Als je in je homepagina van Youtube zit en gaat naar het filcameraatje, dan komt ie met de nieuwe zwarte Youtube studio versie waar hij vraagt of je naar de klassieke versie van "Nu streamen" wilt. Als je dat negeert en je klikt in de zwarte versie links op Streamen, dan komt ie met een nieuwe stream en Inplannen voor later. Wat keurig werkt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/UCU8098g8G8i42iAszVJYHCt.png?f=user_large)
Echter in de klassieke Youtube versie zie je de geplande stream wel staan, maar je krijgt de datum en tijdstip in de toekomst nergens te zien. Ga ik naar Opname datum dan wil hij alleen maar in het verleden gaan. Ik mis in de klassieke versie de optie om in de toekomst te plannen.
Is er in de Klassieke versie nog een manier om te plannen in de toekomst, of ben je op de moderne versie aangewezen?
Lopen jullie ook steeds te wisselen met de stream key tussen je reguliere go live-momentjes en een geplande stream? Is de link tussen de geplande stream écht een andere key dan normaliter?
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Als ik je post zo lees ben je veel te veel bezig met de cijfers. Stream wat je leuk vind. Als je iets streamt wat je niet leuk vind gaat het ook niet voorruit.
Shadowplay voor streamen werkt niet meer sinds een week en ben daarom naar wat anders aan het zoeken.
Ondertussen is ons internet ook geupgrade naar 100/20 (ipv 60/6). Sinds nvidia shadowplay niet meer werkt, ben ik opzoek naar wat anders. Ik heb nu voor een paar dagen OBS streamlabs gebruikt, maar weet niet echt wat ik ervan vind. De kwaliteit van de stream is "Nah" zoals je hier kunt zien: https://www.youtube.com/watch?v=Z5PVFzd0b_M
Ik heb ondertussen al wat zitten spelen met de settings, maar het lijkt niet echt veel te doen. De stream hierboven gebruikt de volgende instellingen:
Output
Outputmode: Advanced
Audio Track 1
Encoder NVENC (NEW)
Enforce streaming service encoder settings / geselecteerd
Rate Control: CBR
Bitrate 10000 (ook 7000/8000, maar hetzelfde resultaat)
Keyframe interval: 0
Preset: Quality
Profile: High
Psycho Visual Tuning / Geselecteerd
GPU: 0
Max F-frames: 2
Video
Base (Canvas) Resolution: 1920x1080
Output (scaled) resolution: 1920x1080
downscale filter: Bicubic (Sharpened scaling, 16 samples
FPS Type: Common FPS Values
Common FPS Values: 60
Enig idee wat ik kan/zou moeten veranderen? (Of gewoon Streamlabs overslaan?
)
Ondertussen is ons internet ook geupgrade naar 100/20 (ipv 60/6). Sinds nvidia shadowplay niet meer werkt, ben ik opzoek naar wat anders. Ik heb nu voor een paar dagen OBS streamlabs gebruikt, maar weet niet echt wat ik ervan vind. De kwaliteit van de stream is "Nah" zoals je hier kunt zien: https://www.youtube.com/watch?v=Z5PVFzd0b_M
Ik heb ondertussen al wat zitten spelen met de settings, maar het lijkt niet echt veel te doen. De stream hierboven gebruikt de volgende instellingen:
Output
Outputmode: Advanced
Audio Track 1
Encoder NVENC (NEW)
Enforce streaming service encoder settings / geselecteerd
Rate Control: CBR
Bitrate 10000 (ook 7000/8000, maar hetzelfde resultaat)
Keyframe interval: 0
Preset: Quality
Profile: High
Psycho Visual Tuning / Geselecteerd
GPU: 0
Max F-frames: 2
Video
Base (Canvas) Resolution: 1920x1080
Output (scaled) resolution: 1920x1080
downscale filter: Bicubic (Sharpened scaling, 16 samples
FPS Type: Common FPS Values
Common FPS Values: 60
Enig idee wat ik kan/zou moeten veranderen? (Of gewoon Streamlabs overslaan?
Heeft iemand hier ervaring met streamen in Ultrawide op Youtube?
Ik heb een miniscuul youtube kanaaltje waar ik momenteel vooral Baldur's Gate III mee stream en upload, alles in Ultrawide. Dit werkt technisch gezien perfect in 3440x1440, en de kwaliteit is top. Echter, youtube ziet die aspect ratio als een issue en geeft aan dat de streamstatus "BAD" is en verwacht een 4k resolutie in 16x9. An sich geen issue, want de stream doet het, echter...
Mijn videos noch mijn streams komen ooit bij het te spelen spel te staan als "nu live" of "recent" etc. Mogelijk komt dat door de 21:9 beeldverhouding en het feit dat YT dit markeert als een BAD streamstatus. Dit maakt het enorm moeilijk uberhaupt opgemerkt te worden.
Ben ik de enige die hier tegenaan loopt? Is streamen/uploaden in 21:9 eigenlijk gewoon een slecht idee (of loop ik gewoon voorop?
) Ik heb het idee dat het algoritme me straft omdat het niet voldoet aan de 16:9 standaard, maar ik kan hier precies niets over vinden.
Ideeen? Ervaringen? Alles is welkom - ik hoop dat ik gewoon door kan gaan in ultrawide streamen, zonder dat ik gelijk gestraft wordt door YT.
Ik heb een miniscuul youtube kanaaltje waar ik momenteel vooral Baldur's Gate III mee stream en upload, alles in Ultrawide. Dit werkt technisch gezien perfect in 3440x1440, en de kwaliteit is top. Echter, youtube ziet die aspect ratio als een issue en geeft aan dat de streamstatus "BAD" is en verwacht een 4k resolutie in 16x9. An sich geen issue, want de stream doet het, echter...
Mijn videos noch mijn streams komen ooit bij het te spelen spel te staan als "nu live" of "recent" etc. Mogelijk komt dat door de 21:9 beeldverhouding en het feit dat YT dit markeert als een BAD streamstatus. Dit maakt het enorm moeilijk uberhaupt opgemerkt te worden.
Ben ik de enige die hier tegenaan loopt? Is streamen/uploaden in 21:9 eigenlijk gewoon een slecht idee (of loop ik gewoon voorop?
Ideeen? Ervaringen? Alles is welkom - ik hoop dat ik gewoon door kan gaan in ultrawide streamen, zonder dat ik gelijk gestraft wordt door YT.
Moet tegenwoordig gewoon kunnen: YouTube: You're (still) doing "cinematic" aspect ratios ALL WRONG!Bombtrack schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:27:
Heeft iemand hier ervaring met streamen in Ultrawide op Youtube?
Als ik me niet vergis gaat die video puur om het kunnen tonen van 21:9 videos - wat ook bij mij geen enkel probleem is. Het gaat om het algoritme wat die videos, vooral bij livestreams, niet als "geschikt", of "standaard", ziet en dus op veel plaatsten verbergt. Maar thanks voor het reageren.Cybergamer schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:48:
[...]
Moet tegenwoordig gewoon kunnen: YouTube: You're (still) doing "cinematic" aspect ratios ALL WRONG!
Een vraag,
Ik misschien eens voor de gein proberen wat te streamen via Twitch.
Ik wil vooral Warzone gaan streamen.
Nu is mijn vraag, is 1 pc daar voldoende voor?
of eigenlijk is een betere vraag, wat zijn de nadelen van 1 pc.
Mijn gamepc is sterk genoeg dus daar ben ik niet bang voor.
Als een 2e pc word aangeraden dacht ik eraan om misschien als Stream Pc mijn Macbook te gebruiken?
Misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Ik misschien eens voor de gein proberen wat te streamen via Twitch.
Ik wil vooral Warzone gaan streamen.
Nu is mijn vraag, is 1 pc daar voldoende voor?
of eigenlijk is een betere vraag, wat zijn de nadelen van 1 pc.
Mijn gamepc is sterk genoeg dus daar ben ik niet bang voor.
Als een 2e pc word aangeraden dacht ik eraan om misschien als Stream Pc mijn Macbook te gebruiken?
Misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Ik doe het met 1 pc en dat gaat prima. Het ligt er ook aan waar je de lat legt voor resolutie en fps bijvoorbeeld.
Heb het gister ook met 1 pc geprobeerd.Karp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:12:
Ik doe het met 1 pc en dat gaat prima. Het ligt er ook aan waar je de lat legt voor resolutie en fps bijvoorbeeld.
Warzone blijft gewoon op min 150 fps spelen dus dat gaat prima.
Zou eigenlijk alleen een 2e scherm willen om daarmee ook de stream zelf te kunnen zien en er mee te spelen / activiteiten te bewonderen (al zal er het eerste jaar niemand naar kijken
Een 2e scherm is ook fijn voor al je "tooling".
Dus als je via OBS streamt, op je 2e scherm! Heb je een mixer, op je 2e scherm! Wil je de chat zien? Op je 2e scherm! Wil je je mail checken? Op je 2e scherm!
Ideaal voor heel veel dingen imho. Maak ook geen harde eis om te beginnen.
Dus als je via OBS streamt, op je 2e scherm! Heb je een mixer, op je 2e scherm! Wil je de chat zien? Op je 2e scherm! Wil je je mail checken? Op je 2e scherm!
Kijk, dat is inderdaad al heel handig.Karp schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:05:
Een 2e scherm is ook fijn voor al je "tooling".
Nu kan ik er misschien ook nog wel voor kiezen hier mijn laptop (macbook pro) voor te gebruiken?
zou die zelfs bijna als stream pc kunnen gebruiken maar denk om het als 2e scherm te gebruiken effectiever is.
Check anders de OBS versies van streamlabs of streamelements. Het is volgens mij mogelijk om je overlay ingame te hangen waar je bijv chat kan volgen als je nog geen tweede monitor hebt. Tablet werkt ook prima overigens!FixDeluxe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:11:
[...]
Heb het gister ook met 1 pc geprobeerd.
Warzone blijft gewoon op min 150 fps spelen dus dat gaat prima.
Zou eigenlijk alleen een 2e scherm willen om daarmee ook de stream zelf te kunnen zien en er mee te spelen / activiteiten te bewonderen (al zal er het eerste jaar niemand naar kijken)
Top!dindr schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:13:
[...]
Check anders de OBS versies van streamlabs of obs, het is volgens mij mogelijk om je overlay ingame te hangen waar je bijv chat kan volgen als je nog geen tweede monitor hebt. Tablet werkt ook prima overigens!
Heb dit weekend inderdaad al iets met OBS gespeeld.
Heb tot nu toe telkens de stream aan staan maar verder weinig aan mijn account / profiel gedaan.
Miss deze week een beetje design toevoegen en ook serieus kijken of ik mensen kan laten kijken en blijvend laten kijken.
https://nerdordie.com/ heeft leuke overlays (ook gratis spul, tutorials en regelmatig ook premium spul in de aanbieding!)FixDeluxe schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:22:
[...]
Top!
Heb dit weekend inderdaad al iets met OBS gespeeld.
Heb tot nu toe telkens de stream aan staan maar verder weinig aan mijn account / profiel gedaan.
Miss deze week een beetje design toevoegen en ook serieus kijken of ik mensen kan laten kijken en blijvend laten kijken.
Heb toevallig al een gratis versie van Nerd or Die via Streamlab OBS (geen prime (nog)).Cybergamer schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:19:
[...]
https://nerdordie.com/ heeft leuke overlays (ook gratis spul, tutorials en regelmatig ook premium spul in de aanbieding!)
Ga daar nu een beetje mee spelen om het een beetje eigen te krijgen
De mogelijkheden zijn wel echt enorm heb ik gemerkt, maar met een paar tutorials is het best wel overzichtelijk, duidelijk en "simpel" te begrijpen.
Ik was gister aan het test streamen ivm follower goal en alert box via obs streamlabs.
Echter kreeg ik de hele tijd last van dropping frames.
Als ik eenmaal speelde ging het allemaal nog wel weer, maar zodra ik in het spel obs Streamlabs weer opende om wat te veranderen begon direct de hele stream weer te stotteren en kreeg ik links onder ook telkens rode meldingen.
Kan dit te maken hebben met het feit dat ik stream en game op 1 dezelfde pc (ondanks dat het een een enorm goede pc is) of kan het wat anders zijn?
Als ik eenmaal speelde ging het allemaal nog wel weer, maar zodra ik in het spel obs Streamlabs weer opende om wat te veranderen begon direct de hele stream weer te stotteren en kreeg ik links onder ook telkens rode meldingen.
Kan dit te maken hebben met het feit dat ik stream en game op 1 dezelfde pc (ondanks dat het een een enorm goede pc is) of kan het wat anders zijn?
Kan meerdere dingen zijn.FixDeluxe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:30:
Ik was gister aan het test streamen ivm follower goal en alert box via obs streamlabs.
PC niet krachtig genoeg
Internet hikjes aan jouw kant of provider.
Stream je toevallig via een multiplatform zoals restream? Kan het probleem ook nog liggen. Deed ik vroeger en 2~5 keer in de maand had ik er wel problemen mee.
Zou beginnen met vandaag eventueel een test stream te doen. Kan naar je eigen kanaal of naar en test kanaal (nieuw account aanmaken en opzetten in je OBS). Blijven de problemen? Dan performance meten. Wellicht draai je een zware game incl streamen en trekt je PC het niet.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Nouja, in principe moet mijn i9 9900K en rtx 2080TI het wel kunnen trekken om alleen warzone en een stream te kunnen draaien. misschien was het inderdaad internet. maar ook daar vond ik eigenlijk geen problemen. Kon ook niet echt achterhalen waar wel het probleem zat. de performance waren prima alleen gaf obs aan dat er iets totaal niet werkte.Kadardar schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:48:
[...]
Kan meerdere dingen zijn.
PC niet krachtig genoeg
Internet hikjes aan jouw kant of provider.
Stream je toevallig via een multiplatform zoals restream? Kan het probleem ook nog liggen. Deed ik vroeger en 2~5 keer in de maand had ik er wel problemen mee.
Zou beginnen met vandaag eventueel een test stream te doen. Kan naar je eigen kanaal of naar en test kanaal (nieuw account aanmaken en opzetten in je OBS). Blijven de problemen? Dan performance meten. Wellicht draai je een zware game incl streamen en trekt je PC het niet.
Vanavond maar weer eens proberen inderdaad.
zou het mogelijk ook kunnen helpen om via een game capture alleen te spelen vanaf mijn pc en te streamen met mijn macbook?
Heel eerlijk gezegd geef ik maar weinig om specs. Vind performance monitoren belangrijker in dit geval. Het zou in theorie allemaal moeten kunnen maar iedereen gebruikt zijn PC anders. Heb jij een paar programma's in de achtergrond lopen, lekker veel tabbladen openstaan etc dan loopt dat snel op. Ik zie liever performance results in dat geval zodat iemand met een gelijke setup kan bevestigen of jou performance "normaal" is of dat er iets misgaat.FixDeluxe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:01:
[...]
Nouja, in principe moet mijn i9 9900K en rtx 2080TI het wel kunnen trekken om alleen warzone en een stream te kunnen draaien. misschien was het inderdaad internet. maar ook daar vond ik eigenlijk geen problemen. Kon ook niet echt achterhalen waar wel het probleem zat. de performance waren prima alleen gaf obs aan dat er iets totaal niet werkte.
Vanavond maar weer eens proberen inderdaad.
zou het mogelijk ook kunnen helpen om via een game capture alleen te spelen vanaf mijn pc en te streamen met mijn macbook?
Opzich zou je je macbook een "streaming pc" kunnen maken. Vaak doen ze dit met capture cards (console en pc) of een stream naar het andere apparaat starten (console specifiek) en die dan weer doorlaten streamen via OBS op de "streaming pc". Op die manier kan je je pc 100% gebruiken voor je game.
Geen idee hoe je dit wilt gaan doen. Je hebt insteek kaarten en USB capture cards. Met zo'n macbook kom je denk ik snel in USB terrein. Die hebben wat delay en zou je in je software ook je andere apparaten moeten delayen zodat wat jij zegt of op reageert ook daadwerkelijk getoond wordt aan je kijkers. Anders zit je een beetje 3~8 seconden van te voren antwoord te geven op wat er gebeurd. Geen idee of een PCI-E enclosure op thunderbolt even goed werkt. Dat wordt echt huiswerk voor jezelf om uit te zoeken.
Daarnaast capture cards kosten geld. Afhankelijk welke resolutie je PC output naar je monitor zou ook afhankelijk zijn wat je zou moeten kopen om dit voor elkaar te krijgen.
Haha dat snap ik.Kadardar schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:23:
[...]
Heel eerlijk gezegd geef ik maar weinig om specs. Vind performance monitoren belangrijker in dit geval. Het zou in theorie allemaal moeten kunnen maar iedereen gebruikt zijn PC anders. Heb jij een paar programma's in de achtergrond lopen, lekker veel tabbladen openstaan etc dan loopt dat snel op. Ik zie liever performance results in dat geval zodat iemand met een gelijke setup kan bevestigen of jou performance "normaal" is of dat er iets misgaat.
Opzich zou je je macbook een "streaming pc" kunnen maken. Vaak doen ze dit met capture cards (console en pc) of een stream naar het andere apparaat starten (console specifiek) en die dan weer doorlaten streamen via OBS op de "streaming pc". Op die manier kan je je pc 100% gebruiken voor je game.
Geen idee hoe je dit wilt gaan doen. Je hebt insteek kaarten en USB capture cards. Met zo'n macbook kom je denk ik snel in USB terrein. Die hebben wat delay en zou je in je software ook je andere apparaten moeten delayen zodat wat jij zegt of op reageert ook daadwerkelijk getoond wordt aan je kijkers. Anders zit je een beetje 3~8 seconden van te voren antwoord te geven op wat er gebeurd. Geen idee of een PCI-E enclosure op thunderbolt even goed werkt. Dat wordt echt huiswerk voor jezelf om uit te zoeken.![]()
Daarnaast capture cards kosten geld. Afhankelijk welke resolutie je PC output naar je monitor zou ook afhankelijk zijn wat je zou moeten kopen om dit voor elkaar te krijgen.
Zelf dacht ik dat het zou liggen aan het feit dat ik aan het spelen was met player count en alert boxes.
Aangezien ik de dagen daarvoor met alleen een gamecapture streamde en dit ging gewoon probleemloos en heel smooth.. daarom dacht ik dat het toevoegen van scene's etc misschien de boosdoener was. maar hij gaf aan maar 4,4% van mijn processor te gebruiken en toch in het rood staan.
Wat betreft de macbook, moet daar inderdaad zelf achteraan.
Wou dat sws al proberen dus heb en een elgato capture card gekocht met 2 hdmi kabels.
Heb zelf een hdmi to usb c converter dus als het goed is moet dat goed aangesloten zijn. echter is dan de vraag inderdaad hoe alles op mekaar gaat reageren.
Ik ben benieuwd :x
En als je nu je wijzigingen in die scene weer uitzet? Doet die het dan wel weer normaal?FixDeluxe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:41:
[...]
Haha dat snap ik.
Zelf dacht ik dat het zou liggen aan het feit dat ik aan het spelen was met player count en alert boxes.
Aangezien ik de dagen daarvoor met alleen een gamecapture streamde en dit ging gewoon probleemloos en heel smooth.. daarom dacht ik dat het toevoegen van scene's etc misschien de boosdoener was. maar hij gaf aan maar 4,4% van mijn processor te gebruiken en toch in het rood staan.
Wat betreft de macbook, moet daar inderdaad zelf achteraan.
Wou dat sws al proberen dus heb en een elgato capture card gekocht met 2 hdmi kabels.
Heb zelf een hdmi to usb c converter dus als het goed is moet dat goed aangesloten zijn. echter is dan de vraag inderdaad hoe alles op mekaar gaat reageren.
Ik ben benieuwd :x
Opzich is die capture card geen verkeerde investering. Het ontlast je PC gewoon en zorgt ervoor dat jijzelf op de game pc altijd max performance blijft krijgen zonder dat het je resources kost aan streamen. Een zou zeggen boeie andere vind het wel belangrijk. Dat is echt iets per persoon en in welk segment je je games speelt. Als performance alles is voor je en verschil tussen verliezen en winnen is ontkom je niet aan een streaming PC. Speel je een beetje casual en boeit het je niet als je onder bepaalde FPS voor een korte periode is één pc prima.
Heb zelfs alle scene's eruit gehaald en terug gegaan naar 1 basis scene met alleen game capute.Kadardar schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:52:
[...]
En als je nu je wijzigingen in die scene weer uitzet? Doet die het dan wel weer normaal?
Opzich is die capture card geen verkeerde investering. Het ontlast je PC gewoon en zorgt ervoor dat jijzelf op de game pc altijd max performance blijft krijgen zonder dat het je resources kost aan streamen. Een zou zeggen boeie andere vind het wel belangrijk. Dat is echt iets per persoon en in welk segment je je games speelt. Als performance alles is voor je en verschil tussen verliezen en winnen is ontkom je niet aan een streaming PC. Speel je een beetje casual en boeit het je niet als je onder bepaalde FPS voor een korte periode is één pc prima.
Alleen begon hij telkens rood aan te lopen wanneer ik tijdens het spelen streamlabs weer opende. als ik terug ging naar spelen was na een minuutje alles op zich te doen. alleen als ik weer even wou kijken op de chat of iets, dan werd alles rood en dropte de stream fps weer van 60 naar 20-30.
En ja voor het ontlasten is de macbook misschien al wel een prima optie, daarnaast is het sws handig om het als 2e scherm te gebruiken. aangezien ik nu telkens in-game moest alt-tabben om wat aan te passen. nu kan ik volledig met het spel bezig op de pc en het streamen en regelen via de laptop doen.
Daarnaast speel ik wel om te winnen. maar zelfs met stream aan was mijn fps ingame altijd wel 140+ dus wat dat betreft is dat genoeg om fanatiek te spelen
Ik gebruikte dus SLOBS maar ik twijfel om inderdaad gewoon OBS te gaan doen.Karp schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:17:
Gebruik je SLOBS of OBS met extensies? De eerste valt mensen vaker tegen qua prestaties
Gister ook OBS gedaan en dat was weer prima.
Aangezien ik vandaag mijn Elgato binnenkrijg kan ik tuurlijk kijken of in combinatie met de macbook SLOBS wel prima werkt, en anders blijf ik bij OBS.
Weet alleen nog niet of OBS ook veel kan betreft alert boxes etc?
Vraagje, ik record af en toe mijn gameplay en maak daar video's van voor op youtube. Nu vragen kijkers of ik ook kom live streamen. Nu heb ik dat geprobeerd, maar volgens mij is mijn laptop daar eigenlijk net niet krachtig genoeg voor. Ik ervaar dat ik dan af en toe lag in de game tijdens mijn stream. Dat werkt gewoon niet. Ik speel verder al op redelijk lage instellingen, dat vind ik niet vervelend. En heb prima internet dus dat zal het niet zijn. Dus ik denk dat mijn laptop gewoon tekort komt.
Mijn vraag: ik gebruik nu OBS om direct naar YT te streamen, zou het helpen dat als ik een externe capture kaart koop, mijn laptop daarmee ontlast? Ik heb geprobeerd dit uit te zoeken, maar alles gaat over ofwel multi pc opzet ofwel console streaming met dergelijke capture cards. Iemand ervaring met een single laptop opzet? Qua capture card denk ik dan bv aan de Elgato HD60 S+ ofzo.
Mijn laptop: Dell XPS 15
i7-7700 Quad core
512 GB SSD
16 GB DDR4 2400mhz
NVIDIA GeForce GTX 1050 met 4GB
Ook andere tips zijn uiteraard welkom!
Mijn vraag: ik gebruik nu OBS om direct naar YT te streamen, zou het helpen dat als ik een externe capture kaart koop, mijn laptop daarmee ontlast? Ik heb geprobeerd dit uit te zoeken, maar alles gaat over ofwel multi pc opzet ofwel console streaming met dergelijke capture cards. Iemand ervaring met een single laptop opzet? Qua capture card denk ik dan bv aan de Elgato HD60 S+ ofzo.
i7-7700 Quad core
512 GB SSD
16 GB DDR4 2400mhz
Een externe capture card is vooral bedoeld voor dual pc streaming setups of console naar pc. Als je het enkel op je laptop gebruikt dan pikt het de signaal op en de verwerking zal weer plaats vinden op je laptop. Dus nee, minder strain zal je niet hebben op je laptop. Je kan wel proberen om de bitrate te verlagen en opslag op je ssd te laten plaats vinden om zo tot minder lag te komen. Beetje tweaken kan geen kwaad.bakbakbak schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:25:
Vraagje, ik record af en toe mijn gameplay en maak daar video's van voor op youtube. Nu vragen kijkers of ik ook kom live streamen. Nu heb ik dat geprobeerd, maar volgens mij is mijn laptop daar eigenlijk net niet krachtig genoeg voor. Ik ervaar dat ik dan af en toe lag in de game tijdens mijn stream. Dat werkt gewoon niet. Ik speel verder al op redelijk lage instellingen, dat vind ik niet vervelend. En heb prima internet dus dat zal het niet zijn. Dus ik denk dat mijn laptop gewoon tekort komt.
i7-7700 Quad core
512 GB SSD
16 GB DDR4 2400mhz
Mijn advies is om te starten met een single pc setup als je wilt streamen die je gewoon kunt gebruiken om goed op te nemen en uiteraard voor de stream.
Dank voor je antwoord! Dan ga ik die elgato nu niet kopen, en voordat ik die game pc koop, focus ik me nog even op gewone informatieve video's en zal ik eens spelen met die instellingen zoals bitrate. Thanks!dindr schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:24:
[...]
Een externe capture card is vooral bedoeld voor dual pc streaming setups of console naar pc. Als je het enkel op je laptop gebruikt dan pikt het de signaal op en de verwerking zal weer plaats vinden op je laptop. Dus nee, minder strain zal je niet hebben op je laptop. Je kan wel proberen om de bitrate te verlagen en opslag op je ssd te laten plaats vinden om zo tot minder lag te komen. Beetje tweaken kan geen kwaad.
Mijn advies is om te starten met een single pc setup als je wilt streamen die je gewoon kunt gebruiken om goed op te nemen en uiteraard voor de stream.
1 tip, koop geen AMD of wacht op de encoder reviews van de nieuwe AMD 6000 serie. Nvenc van nvidia is lichtjaren verder als je met je gpu streamt.bakbakbak schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:28:
[...]
Dank voor je antwoord! Dan ga ik die elgato nu niet kopen, en voordat ik die game pc koop, focus ik me nog even op gewone informatieve video's en zal ik eens spelen met die instellingen zoals bitrate. Thanks!
YouTube: NVENC vs AMF/VCE vs QuickSync vs X264 - ULTIMATE Encoder Quality Ana...
Check dit even om je te overtuigen.
[ Voor 20% gewijzigd door dindr op 13-11-2020 13:52 ]
Lekker laat, maar keek hier net pas.FixDeluxe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:10:
[...]
Ik gebruikte dus SLOBS maar ik twijfel om inderdaad gewoon OBS te gaan doen.
Gister ook OBS gedaan en dat was weer prima.
Aangezien ik vandaag mijn Elgato binnenkrijg kan ik tuurlijk kijken of in combinatie met de macbook SLOBS wel prima werkt, en anders blijf ik bij OBS.
Weet alleen nog niet of OBS ook veel kan betreft alert boxes etc?
Ik ben recentelijk ook overgestapt van SLOBS naar de normale OBS en merk een mooie performance improvement, maar ik zat een beetje met hetzelfde probleem. Paar leuke alerts gemaakt, zonde om dat evt. niet te kunnen gebruiken.
Nou scheelt het dat een alert box eigenlijk alleen maar een webpagina is naar je SLOBS alert 'pagina'. Deze alerts kan je dus prima overzetten van SLOBS naar OBS.
Zie ook hier, bij OBS staat dan dat je een Browser Source toe moet voegen en dan de link naar je alerts kan plaatsen: https://streamlabs.com/co...up-your-streamlabs-alerts
Viel me niks tegen iig
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Is er misschien al iemand die weet of je met de nieuwe Macbooks evt ook games kan streamen? Mijn Pro 16GB komt over een paar weekjes binnen en ben eigenlijk wel benieuwd of ik bijvoorbeeld League zou kunnen spelen icm het opnemen via OBS.
Ik weet wel dat beiden x86 applicaties zijn en dus nog een x moeten worden geëmuleerd door Rosetta 2, dus dat dat an sich al performance kost(25%), maar zou het dan alsnog voldoende zijn? Of moet ik misschien wachten tot de apps ook native zijn voor de M1 chip of kan ik het streamen überhaupt uit mijn hoofd zetten.
Ik weet wel dat beiden x86 applicaties zijn en dus nog een x moeten worden geëmuleerd door Rosetta 2, dus dat dat an sich al performance kost(25%), maar zou het dan alsnog voldoende zijn? Of moet ik misschien wachten tot de apps ook native zijn voor de M1 chip of kan ik het streamen überhaupt uit mijn hoofd zetten.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Nog dank hiervoor!dindr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:50:
[...]
1 tip, koop geen AMD of wacht op de encoder reviews van de nieuwe AMD 6000 serie. Nvenc van nvidia is lichtjaren verder als je met je gpu streamt.
YouTube: NVENC vs AMF/VCE vs QuickSync vs X264 - ULTIMATE Encoder Quality Ana...
Ik heb uiteindelijk na wat verdieping toch de Elgato gekocht en een wat oudere MacBook Pro gepakt die ik nog had liggen. Ik heb nu een dual laptop setup for zeg maar 120 euro investering (Elgato was een Black friday deal). Een game pc past momenteel even niet binnen mijn budget en ik merk dat deze set up prima werkt! Mijn huidige laptop draait het spel en de stream laptop streamt of neemt de output via de Elgato op. Was even klungelen met geluid enzo, Maar op zich voldoet het voor mij.
Als ik ooit echt op hogere settings wil gamen, zal ik toch die game pc moeten aanschaffen, maar voor komend jaar zit ik goed
Nou als ik Nvenc new instel in SLOBS, dan heb ik een heuleeeee hoop framedropsdindr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:50:
[...]
1 tip, koop geen AMD of wacht op de encoder reviews van de nieuwe AMD 6000 serie. Nvenc van nvidia is lichtjaren verder als je met je gpu streamt.
Vind dat wel erg jammer, want Nvenc new is een aparte chip op de GPU.
Heb een 3700x en een 2070s , verwacht toch dat deze GPU het makkelijk aan moet kunnen.
Bitrate - 5000 @ 1080p
Hallo allemaal,
Ik vroeg mij af wat nou eigenlijk het nut is van een stream deck.
Kan iemand mij daar meer over vertellen?
Een Streamdeck is in essentie een luxe macro-keyboard. Je programmeert functies binnen OBS of andere software onder 1 van de knoppen en je hebt snel toegang tot die functies. Als je bijvoorbeeld gebruik maakt van bepaalde scènes (Main Game, BRB, Ending) in OBS, kun je voor elke scène een shortcut aanmaken op je Streamdeck en met 1 druk op de knop van scène wisselen. Maar je kunt bijvoorbeeld ook je microfoon op mute zetten, muziek bedienen, een soundboard maken en zelfs redelijk complexe multi-actions instellen. Mijn belangrijkste knop is geprogrammeerd om met 1 druk op de knop OBS te openen in de juiste scène, microfoon te muten, Twitter naam aan te passen en de chatbot te openen. Zo ben ik in een keer klaar om te streamen.BonkeyNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:44:
Hallo allemaal,
Je kunt ervoor kiezen om een tweede toetsenbord in te richten als macro-toetsenbord om dezelfde functionaliteiten te krijgen, maar het gemak van aanpassen in de Streamdeck software is makkelijk en snel. Plus je kunt de individuele schermpjes een ander icoontje of gifje meegeven, zodat je weet waar de snelkoppeling voor is.
Mocht je twijfelen of Streamdeck iets voor jou is; Je kunt de mobiele versie van Streamdeck installeren op je telefoon en voor een paar euro een maand proberen (misschien zelfs met een gratis trial?) om zo de functionaliteiten te ontdekken. Qua functies is het namelijk hetzelfde, alleen de fysieke Streamdeck is misschien iets sexier
Succes!
Edit: Ook voor niet streamen kan een Streamdeck fijn werken trouwens. Doordat je verschillende hotkeys kunt instellen, kun je hem ook goed gebruiken voor bijvoorbeeld Photoshop, Premiere en andere creative suites.
[ Voor 6% gewijzigd door cri0s op 23-12-2020 10:18 ]
BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL
Er zijn ook verschillende gratis alternatieven zoals Touch Portal.
Ik heb er wel eens naar gekeken maar ik heb weinig usecases volgens mij. Hoeveel usecases je hebt is deels afhankelijk van je eigen creativiteit wel! Er zijn heel veel dingen die je kan bedenken. Je kan handelingen die je veel doet automatiseren (zoals scenes).
Ik heb er wel eens naar gekeken maar ik heb weinig usecases volgens mij. Hoeveel usecases je hebt is deels afhankelijk van je eigen creativiteit wel! Er zijn heel veel dingen die je kan bedenken. Je kan handelingen die je veel doet automatiseren (zoals scenes).
Tjah, we gaan er achter komen. Ben net van een RTX2070 naar een RX6800 gegaan, beest van een kaartdindr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:50:
Maar geen Nvenc idd, dus ben nu zoekende naar de beste instellingen. Gister deze opgenomen maar die kwaliteit is inderdaad niet denderend.
Nu heb ik de settings ook niet heel hoog ofzo want mijn systeem had het al zwaar genoeg met mijn 2700X maar die heb ik ook vervangen door een 5800X dus ik heb weer wat reserves
Baal alleen vreselijk van de microfoon van mijn Oculus. Die doet zo gaar..
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-12-2020 12:55 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Als er iemand geïnteresseerd is in een 3 maanden licentie van Xsplit stuur me even een pb. Eerste reactie die ik ontvang die krijgt hem.
Hi ervaren streamers!
In aankoopadvies heb ik laatst gepolst naar een pc om te gamen, maar ook om PS4-games door te streamen naar Twitch (en later misschien ook PC games):
rickbovenkamp in "PC: Max €2K - PS4 Twitch streaming - Video editing"
Nu wou ik hier nog eens polsen wat jullie ervaringen zijn, jullie setup?
Voorlopig was het streamen via PS4 zelf, maar dat is het toch niet...
Eens de setup klaar is, moet ik in de bureau nog een kabel krijgen, ga echt niet streamen op Wifi :-).
In aankoopadvies heb ik laatst gepolst naar een pc om te gamen, maar ook om PS4-games door te streamen naar Twitch (en later misschien ook PC games):
Eens de setup klaar is, moet ik in de bureau nog een kabel krijgen, ga echt niet streamen op Wifi :-).
Waar ik de afgelopen 4 jaar mee gestreamd heb (o.a. capture vanaf PS4 en Cyberpunk op PC (medium)):praet0rian schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:13:
Hi ervaren streamers!
- I7-7700K
- GTX 1070
- 16 Gb DDR4
- Elgato HD60S
Inmiddels ben ik overgestapt naar een dual-pc setup en een 3070 in m'n gamepc, omdat sommige games niet soepel genoeg speelden.
Als het op streamen aankomt ligt het er vooral aan wat je wilt streamen en op welke settings je wilt gaan spelen. Als je alleen PS4 streamt en daarvoor een capture card aansluit op je PC, heb je logischerwijs minder krachtige hardware nodig dan wanneer je 1440p 120 fps alles op high wilt spelen en streamen vanaf dezelfde PC.
Thanks @cri0s !
Aangezien alle GPU's zo moeilijk te krijgen zijn, ga ik starten met de laptop die hier thuis ligt.
Die kan de Elgato aan, en zou voorlopig moeten dienen. Ondertussen wacht ik tot alles weer in voorraad is.
Als ervaren streamer, denk je dat een goede headset (Arctis 7 (2019 edition)) voldoet om als mic te dienen, of investeer ik beter onmiddellijk in een goede microfoon, zoals de Elgato Wave 3?
Aangezien alle GPU's zo moeilijk te krijgen zijn, ga ik starten met de laptop die hier thuis ligt.
Die kan de Elgato aan, en zou voorlopig moeten dienen. Ondertussen wacht ik tot alles weer in voorraad is.
Als ervaren streamer, denk je dat een goede headset (Arctis 7 (2019 edition)) voldoet om als mic te dienen, of investeer ik beter onmiddellijk in een goede microfoon, zoals de Elgato Wave 3?
De Arctis 7 heeft een redelijk goede mic. Je zou met je streaming software (OBS, Streamlabs OBS etc.) kunnen kijken of je het geluid nog een beetje kan verbeteren.praet0rian schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:28:
Thanks @cri0s !
Zelf heb ik bijna twee jaar gewacht alvorens ik een dedicated microfoon heb gekocht. Als je nog een beetje gaat testen en gaat ontdekken of streamen echt jouw ding is, kun je op een gegeven moment overwegen of je een Elgato Wave zou moeten kopen.
Kijk je eigen streams vooral terug en beoordeel kritisch hoe je klinkt. Laat desnoods vrienden/familie je stream ook eens kijken en laat ze vooral luisteren naar de kwaliteit van het geluid.
Het is ontzettend verleidelijk om snel te investeren in je stream, omdat er zoveel toffe spullen zijn die je stream beter kunnen maken. Maar je zou niet de eerste zijn die gaat streamen en er na 6 maanden achterkomt dat het niet je ding is.
Thanks again @cri0s .
Allerlaatste vraag, dan stopt het.
Ik las net de min requirements voor de Elgato
Ik heb deze laptop, en die heet gewoon onboard graphics (Radeon RX Vega 8 vermoed ik).
https://www.bol.com/nl/p/...gb/9300000019968182/?s2a=
Een no go waarschijnlijk?
Ik heb deze laptop, en die heet gewoon onboard graphics (Radeon RX Vega 8 vermoed ik).
Aiiiiii.... Elgato zegt zelf:praet0rian schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:07:
Thanks again @cri0s .
Ik vrees dus van nietAMD APUs are not supported, even if they support VCE 3.x, as none of them currently meet the CPU system requirements for Elgato Game Capture HD60 S.
Iemand ervaring met streamen op Twitch via Powerline / Mesh / Wifi?
Woon in een laagbouw, en enkel bekabeld in woonkamer.
Dat wordt dus een kabel langs plafonds en door deuren naar bureau brengen als ik dit echt wil, een propere oplossing is er niet (tenzij ik eerst de vloer uitbreek :-) ).
PC is ondertussen besteld trouwens, is dit geworden:
Dat wordt dus een kabel langs plafonds en door deuren naar bureau brengen als ik dit echt wil, een propere oplossing is er niet (tenzij ik eerst de vloer uitbreek :-) ).
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 364,95 | € 364,95 |
1 | Moederborden | MSI MAG B550M Mortar | € 146,57 | € 146,57 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming 6G | € 289,- | € 289,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 185,- | € 185,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 119,90 | € 119,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.257,22 |
als je voor streaming NVENC wilt gebruiken probeer dan minstens een 2e generatie kaart te vinden met de nieuwere encoderpraet0rian schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:29:
Iemand ervaring met streamen op Twitch via Powerline / Mesh / Wifi?
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 5 5600X Boxed € 364,95 € 364,95 1 Moederborden MSI MAG B550M Mortar € 146,57 € 146,57 1 Videokaarten Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming 6G € 289,- € 289,- 1 Behuizingen Fractal Design Define S € 74,90 € 74,90 1 Processorkoeling be quiet! Dark Rock Pro 4 € 76,90 € 76,90 1 Geheugen intern G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC € 185,- € 185,- 1 Voedingen Corsair RM750 € 0,- € 0,- 1 Solid state drives Samsung 970 EVO 1TB € 119,90 € 119,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.257,22
wat kabels betreft kun je eventueel met plinten werken om de kabels in weg te werken; maar dan komt er wel weer een verbouwing bij kijken.
Hier in huis heb ik ook in een aantal kozijnen zo laag mogelijk bij de vloer gaten geboord en dan iets dikkere plinten langs de wanden gezet waar kabels in kunnen.
Qua latency werkt powerline prima. alleen de snelheid is vaak lager als wat je op moderne wifi haalt
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Ik vermoed dat ik in dit geval gewoon probleemloos op de processor kan streamen?JoSchaap schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:38:
[...]
als je voor streaming NVENC wilt gebruiken probeer dan minstens een 2e generatie kaart te vinden met de nieuwere encoder
wat kabels betreft kun je eventueel met plinten werken om de kabels in weg te werken; maar dan komt er wel weer een verbouwing bij kijken.
Hier in huis heb ik ook in een aantal kozijnen zo laag mogelijk bij de vloer gaten geboord en dan iets dikkere plinten langs de wanden gezet waar kabels in kunnen.
Qua latency werkt powerline prima. alleen de snelheid is vaak lager als wat je op moderne wifi haalt
Dat kan prima afh van wat je wilt gaan streamen, en de resolutie/framerate/settings die je wilt gebruiken.
Ikzelf zou met een 6 core vooral NVENC gebruiken zeker omdat steeds meer games ook echt gebruik van de meerdere CPU cores maken.
Er is ook absoluut niets mis met 1e generatie NVENC hoor! maar de 2e generatie heeft net iets betere kwaliteit. Ik heb nog niemand gehoord over verbeteringen op de 3e series kaarten dus ws is die daarop hetzelfde gebleven.
Helaas is een videokaart van 2 series en nieuwer nu nogal een prijzige bezigheid, dus ik snap de keus ook wel!
ik gebruik het ook nog weleens als ik meerdere dingen tegelijk doe (bijv streamen en recorden) maar ik heb zelf een 3900x dus ik mag niet klagen over mn 1e generatie nvidia kaart
*EDIT* ik lees net dat de 1660 ook al de nieuwe NVENC heeft. dus ik zat ernaast!
Ikzelf zou met een 6 core vooral NVENC gebruiken zeker omdat steeds meer games ook echt gebruik van de meerdere CPU cores maken.
Er is ook absoluut niets mis met 1e generatie NVENC hoor! maar de 2e generatie heeft net iets betere kwaliteit. Ik heb nog niemand gehoord over verbeteringen op de 3e series kaarten dus ws is die daarop hetzelfde gebleven.
Helaas is een videokaart van 2 series en nieuwer nu nogal een prijzige bezigheid, dus ik snap de keus ook wel!
ik gebruik het ook nog weleens als ik meerdere dingen tegelijk doe (bijv streamen en recorden) maar ik heb zelf een 3900x dus ik mag niet klagen over mn 1e generatie nvidia kaart
*EDIT* ik lees net dat de 1660 ook al de nieuwe NVENC heeft. dus ik zat ernaast!
[ Voor 10% gewijzigd door JoSchaap op 24-01-2021 17:15 ]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Hallo iedereen,
Misschien dat iemand mij hier kan helpen.
Voor een kleine Xbox gamewebsite willen wij wat meer gameplay bij onze reviews doen. Dit zetten we op YouTube en dan bij onze review op de site. Ik hier een Elgato HD60 S+ en een Wave 3 voor gekocht. Misschien een beetje overkill, maar je moet wat met je centen.
In OBS is het mij gelukt om gameplay en mijn stem op te nemen (wat nog best wat moeite voor mij kostte). Nu heb ik alleen het probleem dat het game geluid niet wilde opnemen. Volgens YouTube filmpjes zou dit meteen erbij zitten, maar het wilt niet echt lukken helaas. Wie heeft het antwoord?
Misschien dat iemand mij hier kan helpen.
Voor een kleine Xbox gamewebsite willen wij wat meer gameplay bij onze reviews doen. Dit zetten we op YouTube en dan bij onze review op de site. Ik hier een Elgato HD60 S+ en een Wave 3 voor gekocht. Misschien een beetje overkill, maar je moet wat met je centen.
In OBS is het mij gelukt om gameplay en mijn stem op te nemen (wat nog best wat moeite voor mij kostte). Nu heb ik alleen het probleem dat het game geluid niet wilde opnemen. Volgens YouTube filmpjes zou dit meteen erbij zitten, maar het wilt niet echt lukken helaas. Wie heeft het antwoord?
Hallo allemaal,
Ik wil graag games streamen op mijn game pc. Er zit een Ryzen 7 2700x, een GTX 1070ti met 16GB RAM in.
Ik gebruik OBS Studio en het lukt mij om de gameplay op het scherm te krijgen en ook om te streamen, maar ik zit soms wat te klooien met de bitrate om soepele streams te krijgen.
Qua encoder gebruik ik de NVenc new H.264.
Wat mij wel bv opvalt, is dat ik niet alles kan streamen. Ik kan bijvoorbeeld wel The Division 2 redelijk streamen, maar een game zoals Rocket League weer niet. Bij de laatste game schiet mijn ping omhoog.
Mijn internetsnelheid ligt qua download tussen de 55-60 Mbps en upload tussen de 14-18 Mbps.
Zou iemand mij kunnen helpen om de juiste instellingen te krijgen voor een soepel lopende stream?
Ik wil graag games streamen op mijn game pc. Er zit een Ryzen 7 2700x, een GTX 1070ti met 16GB RAM in.
Ik gebruik OBS Studio en het lukt mij om de gameplay op het scherm te krijgen en ook om te streamen, maar ik zit soms wat te klooien met de bitrate om soepele streams te krijgen.
Wat mij wel bv opvalt, is dat ik niet alles kan streamen. Ik kan bijvoorbeeld wel The Division 2 redelijk streamen, maar een game zoals Rocket League weer niet. Bij de laatste game schiet mijn ping omhoog.
Mijn internetsnelheid ligt qua download tussen de 55-60 Mbps en upload tussen de 14-18 Mbps.
Zou iemand mij kunnen helpen om de juiste instellingen te krijgen voor een soepel lopende stream?
juiste instellingen is voor iedereen anders, maar 55-60 Mbps is wel drama.CoolDude99 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:46:
Hallo allemaal,
probeer te streamen in 720p en check YT voor settings afhankelijk van je hardware.
Game settings naar beneden schroeven als je laggy gameplay hebt
Ik heb alleen maar geprobeerd te streamen op Twitch, maar kan het ook proberen op Youtube.kampers schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:47:
[...]
juiste instellingen is voor iedereen anders, maar 55-60 Mbps is wel drama.
probeer te streamen in 720p en check YT voor settings afhankelijk van je hardware.
Game settings naar beneden schroeven als je laggy gameplay hebt
Waar kijk ik naar dan? (O.a. nieuwsgierig hoe je zo netjes los van je achtergrond staat en die onscherp weet te houden. Of is dat een high-end camera met zelf beperkte scherptediepte?)Karp schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:57:
[Afbeelding]
Ik heb wat nieuwe verlichting gekocht in het verre oosten en er net heeel even mee kunnen spelen. Geen slecht begin!
Ik heb me al een tijdje niet meer bezig gehouden met streamen, maar wil het toch weer eens een keer op gaan pakken.
Gezien de schaarste op de GPU markt, heb ik bij het bouwen van een nieuwe PC gekozen voor een AMD RX6700XT.
Hoe kan ik hiermee het beste streamen? Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Ik heb een AMD 5600X CPU, dus volgens mij moet daar wel wat ruimte zijn eventueel.
Ik game op 3440x1440 (ultrawide), is het dan handig om in die resolutie te streamen, of kan ik dat beter terugschalen naar 1080p?
Gezien de schaarste op de GPU markt, heb ik bij het bouwen van een nieuwe PC gekozen voor een AMD RX6700XT.
Hoe kan ik hiermee het beste streamen? Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Ik heb een AMD 5600X CPU, dus volgens mij moet daar wel wat ruimte zijn eventueel.
Ik game op 3440x1440 (ultrawide), is het dan handig om in die resolutie te streamen, of kan ik dat beter terugschalen naar 1080p?
[ Voor 14% gewijzigd door GeleFles op 23-09-2021 10:34 ]
Vorig jaar was AMD decoding bagger en Nvidia koning. Weet even niet of ze het opgelost hebben met de nieuwe 6xxx kaarten.GeleFles schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:25:
Ik heb me al een tijdje niet meer bezig gehouden met streamen, maar wil het toch weer eens een keer op gaan pakken.
Er zijn zat videos te vinden voor de beste settings voor je betreffende kaart op YT!
Hallo beste leden.
Sinds kort ben ik aardig actief in het streamen van games. Maar doe ik dit vooral op de PS5.
Nu wil ik qua graphics mijn stream een professionele uitstraling geven.
Ik heb een Game PC en Elgato 4k60 aangeschaft.
Nu wil ik ook een blue yeti aanschaffen om te praten tegen de stream.
Echter wil ik ook de audio van de party kunnen horen via de ps5.
Hoe krijg ik dit voor elkaar en hebben mensen
, eventueel streamers hier ervaring mee?
Krijg ik dan geen last van echo tijdens het streamen? Of raden jullie discord aan?
Sinds kort ben ik aardig actief in het streamen van games. Maar doe ik dit vooral op de PS5.
Nu wil ik qua graphics mijn stream een professionele uitstraling geven.
Ik heb een Game PC en Elgato 4k60 aangeschaft.
Nu wil ik ook een blue yeti aanschaffen om te praten tegen de stream.
Echter wil ik ook de audio van de party kunnen horen via de ps5.
Hoe krijg ik dit voor elkaar en hebben mensen
, eventueel streamers hier ervaring mee?
Krijg ik dan geen last van echo tijdens het streamen? Of raden jullie discord aan?
[ Voor 9% gewijzigd door Misterbont op 23-01-2022 16:41 ]
Zijn er ook mensen die hebben geëxperimenteerd met 3D avatars? Je streamt dan niet je eigen gezicht, maar een 3D avatar met gezicht tracking.
Meestal gaat het om 'anime' look a like avatars, maar Facerig ondersteund ook realistischer avatars.
Ik heb FaceRig geprobeerd, alleen deze software is erg zwaar voor onder het gamen. Ik ben opzoek naar een 'lichtere' alternatief.
Een standard webcam is voldoende voor face tracking en werkt best goed moet ik zeggen.
Meestal gaat het om 'anime' look a like avatars, maar Facerig ondersteund ook realistischer avatars.
Ik heb FaceRig geprobeerd, alleen deze software is erg zwaar voor onder het gamen. Ik ben opzoek naar een 'lichtere' alternatief.
Een standard webcam is voldoende voor face tracking en werkt best goed moet ik zeggen.
[ Voor 59% gewijzigd door Toonen1988 op 31-10-2022 08:13 ]
Ik heb een paar vrienden die aan v-tubing doen, de 3D vtubers gebruiken allemaal vtuber plus. Deze app heeft ook ondersteuning voor twitch reward point redeems en andere events om viewers voorwerpen naar je hoofd te laten gooien en andere onzin. De app is alleen niet gratis, 4€ op steam.Toonen1988 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:08:
Zijn er ook mensen die hebben geëxperimenteerd met 3D avatars? Je streamt dan niet je eigen gezicht, maar een 3D avatar met gezicht tracking.
Dankjewel, ik zal me eens in vtuber plus verdiepen. Ik ben benieuwd of dit alleen met Twitch werkt of ook met YouTube. Ik zie dat je het ook alleen via Steam kunt krijgen.kuijerlattie schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:11:
[...]
Ik heb een paar vrienden die aan v-tubing doen, de 3D vtubers gebruiken allemaal vtuber plus. Deze app heeft ook ondersteuning voor twitch reward point redeems en andere events om viewers voorwerpen naar je hoofd te laten gooien en andere onzin. De app is alleen niet gratis, 4€ op steam.
Ik heb zelf software gevonden, genaamd vseeface. Gratis software, geen uitgebreide software maar wel lichte software. Handig als je zwaardere games wilt streamen.
Hoe hebben je vrienden dat opgelost met een avatar? Een standard gepakt of een custom avatar. Ik heb mijn concept art klaar, maar mensen die er een Vtubing avatar van kunnen maken, vragen honderden euro's.
[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 01-11-2022 09:07 ]
De beste oplossing die ik heb gezien is 1 die een base heeft gekocht voor een paar tientjes en die zelf heeft aangepast en getextured. Daarnaast nog 2 die gewoon telkens weer geld er tegenaan gooien.
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door WartyWarthogNL op 16-03-2023 14:34 ]
Verkoop/reclame is nergens op het forum toegestaan, hoe goed het waarschijnlijk ook bedoeld is, dus hier ook niet
[ Voor 105% gewijzigd door BM op 30-05-2023 15:39 ]
Is het mogelijk om muziek te laten horen (zoals Streambeats bijvoorbeeld) enkel via de stream, maar dat je dit zelf niet hoort tijdens het gamen? Ik gebruik OBS en VoiceMeeter momenteel. Hierdoor heb ik het nu al ingesteld dat ik wel Discord chat hoor, maar dat dit niet doorkomt op de Twitch stream.
Maar nu wil ik het eigenlijk andersom. De Twitch stream moet wel de muziek horen, maar ik zelf niet.
/edit: Already found it!
Maar nu wil ik het eigenlijk andersom. De Twitch stream moet wel de muziek horen, maar ik zelf niet.
[ Voor 67% gewijzigd door Rivanov op 28-06-2023 13:13 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hoe heb je het nu? Stream-output is A en eigen output is B of iets dergelijks? Volgens mij kun je dan je muziek inderdaad precies andersom instellen dan je discord.
Zal dit vanavond even met afbeeldingen laten zien, zodra ik achter m'n rig zit.Karp schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:35:
Hoe heb je het nu? Stream-output is A en eigen output is B of iets dergelijks? Volgens mij kun je dan je muziek inderdaad precies andersom instellen dan je discord.
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen / meningen omtrent het volgende:
Momenteel gebruik de Audeze Penrose X als headset + mic op m'n simrig. Qua audio en mic kwaliteit top, maar het vervelende is dat ik mijzelf dus heel moeilijk hoor, waardoor ik dus automatisch harder schreeuw.
Het bekende sidetone / mic-monitoring issue.
In de Audeze software kan ik wel Sidetone aanzetten, maar dat doet echt nauwelijk iets.
Zit er eventueel aan te denken om ene losse microfoon aan te schaffen die ik monteer op een arm. En dan eventueel oordopjes gebruiken i.p.v. een volledige headset. Zie veel streamers dit gebruiken.
Hebben jullie hier nog tips en/of aanbevelingen in?
Momenteel gebruik de Audeze Penrose X als headset + mic op m'n simrig. Qua audio en mic kwaliteit top, maar het vervelende is dat ik mijzelf dus heel moeilijk hoor, waardoor ik dus automatisch harder schreeuw.
Het bekende sidetone / mic-monitoring issue.
In de Audeze software kan ik wel Sidetone aanzetten, maar dat doet echt nauwelijk iets.
Zit er eventueel aan te denken om ene losse microfoon aan te schaffen die ik monteer op een arm. En dan eventueel oordopjes gebruiken i.p.v. een volledige headset. Zie veel streamers dit gebruiken.
Hebben jullie hier nog tips en/of aanbevelingen in?
[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 29-06-2023 10:54 ]
Streamen is ook zeer interessant
Ook als je het enkel op console doet bv
Xbox of ps5 🙌
Ook als je het enkel op console doet bv
Xbox of ps5 🙌
Is er een manier om mijn supernintendo te streamen?
Ik speel dus op een klassieke supernintendo SNES uit de jaren 90 op mijn SmartTV. Dit gaat via het AV kanaal (zit met een adaptertje aan een hdmipoort). Het hele leuke ervan is dat ik op de klassieke SNES met de klassieke controllers speel , op een emulator spelen is natuurlijk niet leuk he.
Ik gebruik OBS, de TV heeft chromecast maar ik dacht dat dit enkel andersom was (van mijn computer naar mijn TV).
EDIT: ik zie dat er iets als een capture card bestaat maar kan ik die ook op mijn smart T V doen?
Ik speel dus op een klassieke supernintendo SNES uit de jaren 90 op mijn SmartTV. Dit gaat via het AV kanaal (zit met een adaptertje aan een hdmipoort). Het hele leuke ervan is dat ik op de klassieke SNES met de klassieke controllers speel , op een emulator spelen is natuurlijk niet leuk he.
Ik gebruik OBS, de TV heeft chromecast maar ik dacht dat dit enkel andersom was (van mijn computer naar mijn TV).
EDIT: ik zie dat er iets als een capture card bestaat maar kan ik die ook op mijn smart T V doen?
[ Voor 9% gewijzigd door sirdanilot op 17-10-2023 19:11 ]
Er zijn tal van kaarten die HDMI kunnen afvangen. Zoals deze: https://www.avermedia.com/us/product-detail/GC553
Met voicemeeter heb ik mijn audiokanalen ook gescheiden, Muziek luister ik zelf als dat ik het ook naar mijn stream laat gaan, Ik heb echter wel dat mijn muziek niet naar mijn VODS gaan. Hiermee heb ik een kleinere kans om een DMCA strike te krijgen.Rivanov schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:09:
Is het mogelijk om muziek te laten horen (zoals Streambeats bijvoorbeeld) enkel via de stream, maar dat je dit zelf niet hoort tijdens het gamen? Ik gebruik OBS en VoiceMeeter momenteel. Hierdoor heb ik het nu al ingesteld dat ik wel Discord chat hoor, maar dat dit niet doorkomt op de Twitch stream.
[YouTube: Stream Tips: Seperate Audio in OBS for your Stream & VODS - Play Music on stream without hearing it!]
Moet ook nog ff een keer voor de TS het lijstje invullen om me te laten toevoegen.
Heb dat inmiddels sinds enkele maanden ook via Voicemeeter opgelost.Martin0 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:34:
[...]
Met voicemeeter heb ik mijn audiokanalen ook gescheiden, Muziek luister ik zelf als dat ik het ook naar mijn stream laat gaan, Ik heb echter wel dat mijn muziek niet naar mijn VODS gaan. Hiermee heb ik een kleinere kans om een DMCA strike te krijgen.
Moet ook nog ff een keer voor de TS het lijstje invullen om me te laten toevoegen.
Werkt perfect..
Ik gebruik sindskort de OBS Multistream plug-in om gelijktijdig naar YouTube en Twitch te streamen. Werkt erg goed. Gisteren echter Restream.io geprobeerd om het kwaliteitsverschil te testen.
Heb gewoon de gratis variant, waarbij Restream aangeeft dat er een watermerk getoond wordt.
Maar dit was echter niet het geval bij mij? Streams waren beide (YouTube en Twitch) volledig clean van Restream branding.
Was ik lucky of werkt de free version ook voortaan netjes zonder branding, ondanks dat zij het zelf wel op hun website melden?
Heb gewoon de gratis variant, waarbij Restream aangeeft dat er een watermerk getoond wordt.
Maar dit was echter niet het geval bij mij? Streams waren beide (YouTube en Twitch) volledig clean van Restream branding.
Was ik lucky of werkt de free version ook voortaan netjes zonder branding, ondanks dat zij het zelf wel op hun website melden?
Iemand toevallig ervaring met het riggen van een Vtubing avatar? Ik heb Live2D geprobeerd, maar zonder enige succes. Ik ben een aantal mensen tegengekomen die het graag willen doen, maar die vragen 800 tot wel 2000 euro voor de basis.
Wel een beetje duur voor een project waarvan je niet weet of het een succes gaat worden. Mijn plan was om een Cyberpunk look a like character te maken en games te gaan streamen, waaronder Anno Mutationem, Cyberpunk 2077, Ghost Runner serie's, Mass Effect Trilogy, Resident Evil serie's, Atomic Heart, Judas, Spine en nog meer Sci-fi/Cyberpunk games.
Wel een beetje duur voor een project waarvan je niet weet of het een succes gaat worden. Mijn plan was om een Cyberpunk look a like character te maken en games te gaan streamen, waaronder Anno Mutationem, Cyberpunk 2077, Ghost Runner serie's, Mass Effect Trilogy, Resident Evil serie's, Atomic Heart, Judas, Spine en nog meer Sci-fi/Cyberpunk games.
[ Voor 27% gewijzigd door Toonen1988 op 10-05-2024 11:54 ]
Voor wie het gemist heeft, Amazon Luna is nu officieel uitgebracht in Nederland:
nieuws: Amazon brengt cloudgamingdienst Luna uit in Nederland
nieuws: Amazon brengt cloudgamingdienst Luna uit in Nederland
Ik ben opzoek naar software die een klein gedeelte van me scherm kan opnemen en kan projecteren op mijn 2e scherm. Ik heb OBS hiervoor gebruikt maar die lagged een klein beetje op mijn 2e scherm als ik het projecteer.
Zijn er alternatieven hiervoor? die 1 op 1 dit kunnen doen zonder lagg? Xsplitt lagged nog harder dan OBS.
Op internet kan ik hier vrij weinig over vinden. Maar misschien hebben jullie goede tips
Zijn er alternatieven hiervoor? die 1 op 1 dit kunnen doen zonder lagg? Xsplitt lagged nog harder dan OBS.
Op internet kan ik hier vrij weinig over vinden. Maar misschien hebben jullie goede tips
Ik stream met de Xsplit Broadcaster + Vcam.
Inderdaad je moet hier idd voor betalen.
Ik heb eerst voor 1 maand genomen.
Ik zit bij de KPN met 200 Mbps/29.00 Mbps.
Ik heb een koper-lijntje.
Is dit snel genoeg voor een stream?
En gebruiken jullie Wifi of UTP kabel?
Nou werkt mijn webcam niet goed.
Ik heb een gaming-laptop met ingebouwde Cam.
Ik heb nu direct al een nieuwe webcam besteld van de Logitech die ik vrijdag binnen krijg.
Inderdaad je moet hier idd voor betalen.
Ik heb eerst voor 1 maand genomen.
Ik zit bij de KPN met 200 Mbps/29.00 Mbps.
Ik heb een koper-lijntje.
Is dit snel genoeg voor een stream?
En gebruiken jullie Wifi of UTP kabel?
Nou werkt mijn webcam niet goed.
Ik heb een gaming-laptop met ingebouwde Cam.
Ik heb nu direct al een nieuwe webcam besteld van de Logitech die ik vrijdag binnen krijg.
[ Voor 8% gewijzigd door Water_824 op 25-12-2024 09:57 ]
Goedemiddag,
Ik wil ook gaan livestreamen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke camera kunnen jullie aanbevelen?
Ik heb het geprobeerd met de webcam utility tool i.c.m. mijn Nikon D3200 via USB, maar krijg geen beeld.
Dus nu op zoek naar een webcam, maar welke?
Kunnen jullie iets aanbevelen voor streaming?
Ik dacht aan € 100,-, mocht het toch niet bevallen is het zonde van het geld.
Ik wil ook gaan livestreamen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke camera kunnen jullie aanbevelen?
Ik heb het geprobeerd met de webcam utility tool i.c.m. mijn Nikon D3200 via USB, maar krijg geen beeld.
Dus nu op zoek naar een webcam, maar welke?
Kunnen jullie iets aanbevelen voor streaming?
Ik dacht aan € 100,-, mocht het toch niet bevallen is het zonde van het geld.
Ik gebruik een Logitech C922.
Is een webcam van ongeveer 70,- euro en doet het prima.
Is een webcam van ongeveer 70,- euro en doet het prima.