Het grote "stream een game" topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 12:53
Ik gebruik een Logitech C922.
Is een webcam van ongeveer 70,- euro en doet het prima.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-09 11:26
henry84 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:29:
Goedemiddag,

Ik wil ook gaan livestreamen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke camera kunnen jullie aanbevelen?

Ik heb het geprobeerd met de webcam utility tool i.c.m. mijn Nikon D3200 via USB, maar krijg geen beeld.

Dus nu op zoek naar een webcam, maar welke?

Kunnen jullie iets aanbevelen voor streaming?

Ik dacht aan € 100,-, mocht het toch niet bevallen is het zonde van het geld.
Mocht je nog niks hebben, Ik gebruik zelf een Ugreen 2K camera voor ~39 euro. Werkt prima, ja het is niet zo luxe zoals een Logitech StreamCAM of OBSbot, maar.. camera is camera toch?
Zolang je (bij 1080p) gewoon op dezelfde FPS zit als je game die je streamd/je algehele stream zal het prima zijn :)

Nou voor een andere vraag naar de rest;

Is een Intel GPU naast mijn 7900XTX krachtig genoeg om het streamwerk van mijn CPU af te halen? Deze generatie van AMD op de GPU is namelijk bagger, en heb net een Intel Arc 380 besteld waarvan blijkt dat die uitstekend gaat zijn op encoden, maar verder nutteloos is (vandaar deze als 2de GPU, de rest kan prima op de main GPU)
Iemand enig idee of deze dan ook future proof is? Twitch werkt nu nog bijv met H264, terwijl wanneer 2k@AV1 uitkomt, deze spontaan flink sneller gaat zijn dan de AV1 encoder van AMD, dus zou dit beter zijn..
Maar kan deze kaart met 75W max stroomverbruik eigenlijk wel de 2k kwaliteit aan? Meeste google resultaten lijken van wel te zeggen, maar tegelijkertijd zie ik dan ook "Zal beter werken met lagere bitrate (op h264) dan de CPU encoder, maar met AV1 kan deze weer tegen limieten aanlopen op 1440p"

Misschien had ik toch maar een 200W kaart moeten aanschaffen..
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste