Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote "stream een game" topic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• kaluro2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-04 18:12

kaluro2

Kaluro.650

quote:
Gropah schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:11:
Ik zie dat de TS weer een beetje outdated begint te raken. Ik zal hem over 2 weken weer updaten, aangezien ik dan weer (soort van) tijd heb.

Dingen die ik er in wil gaan verwerken/updaten: OBS/Xsplit/streamproviders.

Verder nog ideeën/opmerkingen?
Capture cards ;)

Ik krijg morgen:

Binnen, ik zal er eens een review over schrijven.
Het is een capture card die 720p60fps of 1080p30fps kan capturen met H.264 ( Hoewel er blijkbaar ook 1080p60fps beschikbaar zou moeten komen). Het haalt bijna de gehele load van je CPU af. Ik ben erg benieuwd!

kaluro2 wijzigde deze reactie 10-04-2013 11:11 (33%)

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10-12 11:54

TheNephilim

Wtfuzzle

quote:
Gropah schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:37:
Ik heb het vermoeden dat je buffer te groot is. Het beste is een buffer die gelijk is aan je upload voor het streamen. Weet je trouwens ook zeker dat je upload je stream aan kan?
Ziggo 150 Mbit :+ Dat moet lukken toch? Heb geen aangepaste buffergrootte, gewoon 3200 kbps. Nu CFR eens aangezet.

http://tweakers.net/ext/f/c2kXAxeuc8RFavPHT06ceADb/thumb.pnghttp://tweakers.net/ext/f/fVzsHGaZXotIoKqs9Gv5CvZq/thumb.pnghttp://tweakers.net/ext/f/G5mCS8QGb4y1Yvq56QSGdhNp/thumb.png

TheNephilim wijzigde deze reactie 26-06-2013 20:29 (3%)

VILF Gaming

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silverman401
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:44
Over mijn internet maak ik me geen zorgen:

Maar meer mijn hardware :

Intel Core i5 2410-M 2.30GHz
8GB RAM
GT520 M

Zou ik hiermee 1080p kunnen streamen? 720p gaat het wel goed af.

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:03
Ik ben er ook mee begonnen :)

http://www.twitch.tv/klapvoorjekop/old

i5 2500K op 4.2Ghz
100mbit glasvezel

dannbla wijzigde deze reactie 11-07-2013 23:39 (44%)

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Rottje26
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22:17
Goeiemiddag

Ik heb even een vraag, ik heb vorige week open broadcaster software gedownload en twitch account aangemaakt en ben gaan testen en alles verliep soepel, maar nu ...

ik heb eergister me hdd schijf eruit gehaalt en vervangen voor een ssd (zie pc specs onderaan)
alles weer geinstalleerd en gedownload maar het probleem is nu, als ik stream starten druk, geeft ie aan in het venster many frame drops en krijg ik een rood vierkantje bij de kb/s, tevens zodra ik DayZ start zie ik totaal geen servers meer totdat ik stream stoppen heb gedaan, dan komen de servers weer.

verder als ik stream stoppen druk krijg ik elke keer de melding Open Broadcaster Software werkt niet meer, nou vind ik dat even een minder belangrijk punt, als dat ik totaal niet meer kan streamen, heb zo beetje alle instellingen al geprobeert, maar heb eerder het idee dat het op de 1 of andere manier me internet ineens blocked,

ik hoop dat iemand er ervaring mee heb of in ieder geval de oplossing weet. bvd

pc specs:

Cpu : I5 3470 4 x 3200mhz

Gpu : MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING

Ram : Corsair 8gb

SSD: 240GB Crucial

Windows 7 Pro 64bit

Speedtest gedaan hierbij de gegevens:

mvg

Rottje26 wijzigde deze reactie 25-04-2014 13:14 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 02-12 21:52
Ik heb een probleempje, nou ja, probleempje, ik heb tijdens het streamen last van micro stuttering(in de stream), nu was ik bezig om te kijken hoeveel obs nou van mijn cpu af snoepte, en kwam ik op een verrasend resultaat uit...

Ik vroeg me af of dit normaal is?

Dat terzijde, ik heb volgens obs een constante 30 fps maar dit ziet er toch meer uit als 20-23 fps... is er een oplossing hiervoor?

Zie hier: http://www.twitch.tv/rareamv/b/525161801

dit zijn mijn internet snelheden:

ik heb als instellingen in obs(even snel):

Video Encoder: x264 CBR max bitrate: 3500 Preset: faster enc.prof: high keyframes: 2 sec CFR: ja
Audio Encoder: AAC bitrate 128 stereo 48kHz
Basisresolutie: 1920x1080
Resolutie verlaging: 1.50(1280x720)
Filter: Lanczos(beste detail, 36 samples)
FPS: 30
Aero uitzetten bij opstarten: ja
Multi-threading-optimalisaties gebruiken: ja
Procesprioriteit: normaal
tijd scene bufferen: 400

RareAMV wijzigde deze reactie 02-05-2014 22:37 (76%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: november 2010
  • Niet online
Ey medestreamers,

Ikzelf stream ook al een tijdje. Elke avond gewoon lekker in het nederlands en speel random games.
Maar ook ik heb een probleem dat ik niet kan oplossen en weet niet of het aan mij of andere ligt.

Het probleem is dat sommige kijkers/vrienden van mij elke stream kunnen kijken op twitch zonder problemen. Maar zodra ze bij mij komen kijken krijgen ze om de 10sec grijs beeld. Ik heb veel geprobeerd het op te lossen maar het is nog steeds niet gelukt. Ik ben sinds gisteren van Xsplit naar OBS gegaan om te kijken of dat het probleem zou oplossen maar ook dat is niet gelukt.

Ik zal mijn settings hieronder neerzetten:

PC:
I5 3570k @ 4,2GHz
8gb RAM
Sapphire HD 7950
2x 1080p schermen maar speel op 1. andere is voor chat/muziek
180down / 18up

http://puu.sh/8XTdr.jpg - http://puu.sh/8XTbc.jpg -

Die van Xsplit komen ongeveer overeen. Alleen stream ik daar altijd met 2500kb/s
Iemand die mij kan helpen?
http://www.twitch.tv/Furidos

• LuckyLukeNL
  • Registratie: november 2010
  • Niet online
Jongens goed nieuws voor de AMSTERDAM servers!

https://twitter.com/TwitchSupport/status/475055978635739136

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:04

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

quote:
dabelg schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:03:
[...]
kan je settings eens posten ?
Geen probleem. :)

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• BastiaanNL
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-02 11:06
quote:
BastiaanNL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:19:
Ik denk toch dat het inderdaad verouderde koelpasta is. Ik ga nieuwe bestellen en daarna nog eens kijken met streamen. Kan ik de mugen ook gelijk goed schoonmaken. Wordt vervolgd.
Zoals hierboven beloofd, werd dit vervolgd. Dit wat ik hier ga posten hoort eigenlijk niet in dit draadje, maar omdat ik er door het streamen met de software OBS achter ben gekomen dat mijn CPU '100' graden (zal in de praktijk 90 geweest zijn) werd plaats ik het toch hier. Mijn CPU: core i7 920 D0 stepping met scythe mugen 2 koelblock.

Ik wilde enkel de oude koelpasta vervangen. Maar zodra ik de fan eraf haalde kwam ik deze bad boys tegen:

Daartussen zat ook nog veel stof:

Wat doe je dan? Dan rijd je even naar de pomp en zet je er 3,5 BAR op:

Tot slot nog een 5 jaar stofhappende fan schoonmaken, want zo ziet die eruit:

En zo na het schoonmaken!

Koelpasta erop, alles weer vastmaken en gaan. Fingers crossed.. Ik ga nu streampreview draaien met OBS en tadaaa, dit is stressed:

Wat heb ik hiervan geleerd? Minimaal 1 keer per 2 jaar PC even uitelkaar schroeven en schoonmaken. Want dit kon echt niet!!

Hij draait nu stock op 2,66 ghz, ik voel het overclokpotentieel weer terugkomen 8)

So far so good, ik ga nu weer verder met experimenteren met streamen!

Edit: Excuus voor de achterlijk grote afbeeldingen. Volgende keer zal ik ze van te voren verkleinen in een picture editor. :o

BastiaanNL wijzigde deze reactie 24-01-2015 12:08 (3%)

Diablo 3

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Wie kan me helpen, ik zit al een hele avond te klooien om het broadcasten goed te krijgen op Youtube.
Ik blijf last hebben van onscherpe beelden in het midden van het beeld en dan ver weg, als ik stil sta is het beeld super scherp. Mijn resolutie waarin ik game is 2560 x 1440 en mijn settings in OBS.

Specs:
i7 3930k @ 4.3Ghz
16GB DDR3
NVidia GTX680

FabiandJ wijzigde deze reactie 19-02-2015 00:13 (7%)

• Darkstylo
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 26-11 13:54
Youtube Gaming Screenshots

Profile Pagina:

Profile Pagina Mobiel:

Game Pagina:

Game Pagina Mobiel:

Feed Mobiel:

Feed Tablet:

Stream + Chat Mobiel:

My Games Mobiel:

Darkstylo wijzigde deze reactie 15-06-2015 10:43 (39%)

CPU: i7 4770K @ 4.8 Ghz, Mobo: Asus Formula VI, Mem: Crucial Ballistix Tactical 2x 8GB 1600Mzh, SSD: Samsung 830 256GB, GFX: MSI GTX 1070 Gaming X, PSU: Seasonic G650, Case: R4

• jeroenk13
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 04-12 20:38
Zijn er toevallig mede-tweakers die ook streamen met OBS naar Twitch?

Zo ja; Welke settings gebruiken jullie precies voor 720p30 gameplay?

Op dit moment gebruik ik de Preset Superfast op 3000kbps, met een buffer van 6000kbps

PC Specs:
CPU: i5 4460 @ 3.4GHz
GPU: MSI GTX 970 4GB

Internet specs:

jeroenk13 wijzigde deze reactie 13-09-2015 21:22 (24%)

"Dont think before you shoot, shoot before you think"

• govie
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08-12 08:21
Ze hadden op ome tom's website eventueel wel een relevant stukje tekst in de processorsuggestiesectie voor deze periode. Copypaste snaggyplaatje hieronder

Moraal van het verhaal lijkt me dat als je wilt streamen maar geen avermedia-dinges wilt, je meerdere cores moet hebben, desnoods virtueel. We praten dan bij intels over i7's of xeons. Vond het wel relevant aangezien velen een 1150 socket hebben en steeds meer mensen streamen uitproberen. Ik neem even aan dat voor amd gebruikers in de basis hetzelfde zou kunnen gelden als je wilt streamen.
Indien bovenstaande correct dan zou je dit in de originele bericht kunnen opnemen. Verder adviseer ik de medemensen die eventueel ooit nog eens het streamen willen uitproberen, de V&A sectie in de gaten houden totdat je 8 cores voor "unne praai" kunt oppikken, indien bovenstaande inderdaad is bevestigd door tweakende ervaringsdeskunige.

Voor mijn build houdt het in dat ik te zijner tijd meer upgrade mogelijkheden heb dan ik in eerste instantie voor ogen had.

govie wijzigde deze reactie 04-11-2015 20:02 (25%)

• royieeee
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 14-07-2016
Hoi,

Misschien dat iemand mij kan helpen? Ik heb mijn PC verplaatst en nu opeens wil OBS mijn webcam niet meer pakken. Geen idee hoe?

Hier nog ff wat foto's

Alvast bedankt,

Roy - Twitch Streamer @ www.Twitch.TV/watnougames

• xoleum
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10-12 13:42
Ik deel ook even een oplossing waar ik lang mee bezig was.

Ik heb een Elgato HD60s waar ik mijn PS4 gameplay mee wou opnemen en streamen tegelijk, programma's als OBS studio kunnen dit, maar alleen precies dezelfde content. Dus als ik wil streamen met webcam/overlay/chat, dan krijg je dit in zowel de stream als de opname, en ik wil in mijn opnames alleen de gameplay.

De oplossing waar ik mee kwam is om 2 instanties van obs te draaien, de 1e instantie pakt de input van de Elgato en neemt dit op, en gebruikt de fullscreen projectie optie om het beeld op een van mijn monitors weer te geven. De 2e instantie pakt deze projectie, gooit er de webcam/overlay/chat overheen en streamt deze naar Twitch.

Er zijn echter wat haken en ogen aan deze oplossing:

1: Ik heb 2 verschillende manieren nodig om video de encoden, als ik zowel de opname als de stream op dezelfde wijze laat encoden krijg ik op beide een zeer slechte framerate.
2: Ik moest goed in de gaten houden of in beide instanties van OBS studio al het geluid geregistreerd wordt bij het opstarten, het gaat hier om de "desktop audio". als het op een instantie niet werkt, moet ik beide instanties opnieuw opstarten.

Om meerdere instanties van OBS studio te kunnen gebruiken moet je in de shortcut path ervan -multi toevoegen.

Hieronder een aantal plaatjes:

1e Instantie, hoe je de projectie optie gebruikt

Instellingen voor opnemen

2e Instantie, plus eigenschappen van Window Capture, waarmee je die projectie kan pakken (let hier op de optie "Capture cursor", die staat uit zodat je muis niet op de stream zichtbaar is).

Instellingen voor streamen

Ik heb gekozen om de stream met de videokaard te encoden en de opname met software encoding (processor). De stream heeft meer compressie nodig dus dat laat ik aan de videokaart over.

Hopelijk helpt dit anderen verder met vergelijkbare problemen :)

xoleum wijzigde deze reactie 17-11-2016 01:41 (13%)
Reden: aanvulling

• KevinSetz
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09-12 17:22
Het streamen wil nog steeds niet zo lekker helaas :(

Hardware die ik gebruik:
PC
i7 6700K
Asus 1080GTX
16GB DDR4
M.2 SSD 500GB

Beeldschermen
Voor mijn race simulator zijn het allemaal 1080P monitoren waarvan ik de middelste alleen wil opnemen en dit krijg ik voor elkaar met OBS.

Voor mijn gewone games heb ik een Ultrawide 34" Ik speel graag PUBG en wil dit gaan opnemen ipv streamen om de leuke funny momenten er uit te pikken. Kan ik van 3440x1440 21:9 naar QHD op 16:9 schalen in OBS?

Wat wil er nog steeds niet lukken
De stream lagged nog steeds en ziet er niet heel mooi uit. Ik heb in verleden ooit Xsplit gebruikt samen met mijn HTC vive en streamde ik dus 1080P op 60FPS YouTube: Assetto Corsa: ERS Championship - Porsche Cup 2017 #4

Dit zijn me snelheden. Ik weet het niet zo hoog de upload maar ik kon destijds wel mijn htc vive op 1080p streamen.

Dus wat doe ik nu verkeerd?

Settings van OBS

Youtube Channel Setz Gaming

• 1lau
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06-12 21:19

1lau

Hearthstone Arena Player

Gisteravond Twitch Affiliate goal na 18 dagen bereikt! :*)

Affiliate goal

twitch.tv/animesenshi, twitter.com/asenshihs, instagram.com/ asenshihs & Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:07
Ik wil graag casual wat gaan streamen op Twitch (en eventueel andere platforms). Ik heb het volgende systeem nu:

i5 8400
Nvidia 1080ti
16gb RAM
1440p 144hz scherm (displayport)
W10

Ik heb nu het één en ander getest, maar als ik hem via OBS op 720p60fps zet en mijn videokaart de berekeningen laat doen, is het prima te doen. Ik merk alleen wel een klein beetje inputlag, maar dat kan ook door de update van BF5 komen van gisteren (geen tijd gehad uitvoerig te testen).

Het liefst zou ik de berekeningen van de stream door een externe CPU of VGA kaart laten doen. Ik heb nog een ouder systeem staan: Intel i3-4130, GT710, 8gb RAM, W7. Hier wil ik best een streampc van maken, maar ik twijfel of de i3 daar snel genoeg voor gaat zijn.

Dus ik ga nog een capture card nodig hebben om te streamen. Ik heb bijvoorbeeld deze op het oog:

productreview: AVerMedia Live Gamer Extreme LGX (GC550) review door pclinde

Dus ik zou de volgende opstelling maken:

http://i68.tinypic.com/wquddu.png

Zie ik iets over het hoofd? Gaat dit een beetje werken met die i3?

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True