Het grote "stream een game" topic

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rottje26
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-10-2020
Goeiemiddag

Ik heb even een vraag, ik heb vorige week open broadcaster software gedownload en twitch account aangemaakt en ben gaan testen en alles verliep soepel, maar nu ...

ik heb eergister me hdd schijf eruit gehaalt en vervangen voor een ssd (zie pc specs onderaan)
alles weer geinstalleerd en gedownload maar het probleem is nu, als ik stream starten druk, geeft ie aan in het venster many frame drops en krijg ik een rood vierkantje bij de kb/s, tevens zodra ik DayZ start zie ik totaal geen servers meer totdat ik stream stoppen heb gedaan, dan komen de servers weer.

verder als ik stream stoppen druk krijg ik elke keer de melding Open Broadcaster Software werkt niet meer, nou vind ik dat even een minder belangrijk punt, als dat ik totaal niet meer kan streamen, heb zo beetje alle instellingen al geprobeert, maar heb eerder het idee dat het op de 1 of andere manier me internet ineens blocked,

ik hoop dat iemand er ervaring mee heb of in ieder geval de oplossing weet. bvd

pc specs:

Cpu : I5 3470 4 x 3200mhz

Gpu : MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING

Ram : Corsair 8gb

SSD: 240GB Crucial

Windows 7 Pro 64bit

Speedtest gedaan hierbij de gegevens:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3461104889.png

mvg

[ Voor 3% gewijzigd door Rottje26 op 25-04-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thirdheart
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02-2022
Misschien heeft het iets te maken met Firewall blokkering of (administrator)rechten, al geprobeerd voor het starten van je OBS je firewall uit te zetten, of OBS zelf als administrator te runnen?
Wat ik verder nog zou kunnen bedenken is misschien een conflict met ports (wat de dayz servers betreft althans)

[ Voor 22% gewijzigd door Thirdheart op 30-04-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rottje26
Hey,

Ik heb zo beetje alles al geprobeert en nog steeds niks en af en toe kan ik het wel doen, het lijkt erop dat me upload word geblokkeerd, als het even meezit krijg ik zowiezo over een aantal weken glasvezel met een super internet pakket, dus hoop dat het dan beter gaat als het aan met internet connection ligt, want dan heb ik een mega upload, dus ben benieuwd wat ie dan gaat doen, ik geef het nu maar even op, want kom er maar niet achter wat het kan zijn. als ik me stream niet start heb ik gewoon goeie upload, maar dat valt helemaal weg dus ik weet het niet meer nadat ik alles heb geprobeerd, wat ik me kan bedenken en wat jij net aangaf. maar bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Je hebt een verse install van windows ed. gedaan? Klinkt namelijk alsof er qua hardware iets niet lekker zit.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rottje26
Okay en wat zou dat kunnen zijn, ik heb inderdaad een verse install gedaan op me nieuwe ssd kaart, ik heb windows geinstalled, me moederbord drivers, me videokaart drivers, me monitor drivers en voor de rest niet veel eigenlijk nog, dus ben wel benieuwd wat het dan kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-06 18:03
Ik heb een probleempje, nou ja, probleempje, ik heb tijdens het streamen last van micro stuttering(in de stream), nu was ik bezig om te kijken hoeveel obs nou van mijn cpu af snoepte, en kwam ik op een verrasend resultaat uit...

Afbeeldingslocatie: http://cdn.imghack.se/medium/6ed8b363d2ab3597a370831eda4389b2.png

Ik vroeg me af of dit normaal is?

Dat terzijde, ik heb volgens obs een constante 30 fps maar dit ziet er toch meer uit als 20-23 fps... is er een oplossing hiervoor?

Zie hier: http://www.twitch.tv/rareamv/b/525161801

dit zijn mijn internet snelheden:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3473860135.png

ik heb als instellingen in obs(even snel):

Video Encoder: x264 CBR max bitrate: 3500 Preset: faster enc.prof: high keyframes: 2 sec CFR: ja
Audio Encoder: AAC bitrate 128 stereo 48kHz
Basisresolutie: 1920x1080
Resolutie verlaging: 1.50(1280x720)
Filter: Lanczos(beste detail, 36 samples)
FPS: 30
Aero uitzetten bij opstarten: ja
Multi-threading-optimalisaties gebruiken: ja
Procesprioriteit: normaal
tijd scene bufferen: 400

[ Voor 76% gewijzigd door RareAMV op 02-05-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-01-2018
Procesprioriteit: normaal
Ik zou hier persoonlijk een hogere prioriteit aan geven.
Hoewel ik denk niet dat hier het probleem zit.

kun je ook jouw bitrate geven en de buffer bitrate? aka een screenshot van die pagina op obs?
kans zit er dik in dat deze waardes uit balans zijn en dat obs steeds probeert frames te sturen maar te weinig bandbreedte voor zichzelf neemt.

Hierdoor krijg je wel goede framerate qualiteit maar inconsitente frames.

ik neem aan dat je ook vaan ziet dat je dropped frames krijgt tijdens het livestreamen?

*kijkt naar plaatje* WHOA die kb/s is niet normaal hoog 0.o
ik zou bijna zeggen dat jouw buffer te laag is. De buffer is namelijk niet de ms of seconden. maar de hoeveelheid bandbreedte hij van tevoren stuurt. dus bij een bitrate van 3000 heb je vaak ook een buffer van 3000. (of je moet geavanceerde dingen gaan doen met compressie etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ey medestreamers,

Ikzelf stream ook al een tijdje. Elke avond gewoon lekker in het nederlands en speel random games.
Maar ook ik heb een probleem dat ik niet kan oplossen en weet niet of het aan mij of andere ligt.

Het probleem is dat sommige kijkers/vrienden van mij elke stream kunnen kijken op twitch zonder problemen. Maar zodra ze bij mij komen kijken krijgen ze om de 10sec grijs beeld. Ik heb veel geprobeerd het op te lossen maar het is nog steeds niet gelukt. Ik ben sinds gisteren van Xsplit naar OBS gegaan om te kijken of dat het probleem zou oplossen maar ook dat is niet gelukt.

Ik zal mijn settings hieronder neerzetten:

PC:
I5 3570k @ 4,2GHz
8gb RAM
Sapphire HD 7950
2x 1080p schermen maar speel op 1. andere is voor chat/muziek
180down / 18up

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8XTdr.jpg - Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8XTbc.jpg - Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8XT7l.jpg

Die van Xsplit komen ongeveer overeen. Alleen stream ik daar altijd met 2500kb/s
Iemand die mij kan helpen?
http://www.twitch.tv/Furidos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Heeft iemand hier ook last van dat zijn stream behoorlijk vaak moet bufferen, elke keer rond de zelfde tijd ongeveer?
Mijn stream gaat elke 30-40 seconden bufferen, nu heb ik er last van, maar ook andere mensen.

Het ligt niet aan mijn hardware en/of upload of mijn verbinding naar de amsterdam server, ook ligt het niet aan mijn instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rottje26
@LuckyLukeNL ik had ook problemen met OBS, ik heb toen "tijd om scene te bufferen naar 300 gezet" en 30 fps naar 60 fps gezet en procesprioriteit naar hoogste gezet, en sindsdien heb ik naar mijn weten geen problemen meer, dus het is een optie om die drie settingen te veranderen!

www.twitch.tv/rottuh

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Had de settings veranderd maar heeft niet geholpen. Denk dat het probleem dan gewoon bij de twitch servers ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
Daisai schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:02:
Heeft iemand hier ook last van dat zijn stream behoorlijk vaak moet bufferen, elke keer rond de zelfde tijd ongeveer?
Mijn stream gaat elke 30-40 seconden bufferen, nu heb ik er last van, maar ook andere mensen.

Het ligt niet aan mijn hardware en/of upload of mijn verbinding naar de amsterdam server, ook ligt het niet aan mijn instellingen.
het kan liggen aan die gene die streamt. hij kan namelijk frames droppen waardoor er storing ontstaat en waardoor het kan gaan bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
LuckyLukeNL schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:28:
Had de settings veranderd maar heeft niet geholpen. Denk dat het probleem dan gewoon bij de twitch servers ligt.
welke settings heb je dan veranderd? en op welke server zit je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 22:32
Hier een tip waarmee je de impact van OBS op je processorkracht flink kunt verminderen. Het komt erop neer dat je de video met Quick Sync codeert, echter is deze optie initieel vaak niet te selecteren.

Wat is Quick Sync?
Het is een encoder voor H.264 formaat, die gebruik maakt van de GPU van bepaalde Intel processors. In tegenstelling tot x264 is dit dus geen software maar een hardware encoder. Dit betekent dus dat het codeerwerk van de video geen rekenkracht vreet, waardoor streamen minder impact heeft op de performance van je games.

Hoe gebruik je Quick Sync?
Allereerst zijn er een aantal hardware-eisen om Quick Sync te kunnen gebruiken:
-je moet een intel processor hebben die Quick Sync ondersteunt (sommige sandy bridge en vrijwel alle ivy bridge en hasswell processors)
-je moet een moederbord hebben die ondersteuning biedt voor het gebruik van de geïntegreerde GPU van de processor

Om het werkend te krijgen moet je:
  1. In de BIOS de geïntegreerde GPU aanzetten (zoek naar een optie genaam iGPU)
  2. De intel grafische drivers installeren ( https://downloadcenter.intel.com/ )
  3. Een virtueel scherm aanmaken
Virtueel Scherm aanmaken in Windows 7:
  • rechtermuisknop op bureaublad -> schermresolutie
  • klik op knop "detecteren", er zouden extra niet bestaande beeldschermen bij moeten komen
  • selecteer er één en zet de optie "beeldscherm" op "beschikbare outvoer van: Intel HD Graphics XXXX"
  • zet de optie "Meerdere schermen" op "toch verbinding proberen te maken op: VGA"
  • er moet nu een extra genummerd scherm bijgekomen zijn, selecteer deze.
  • zet van dit scherm de optie "Meerdere schermen" op "Deze beeldschermen uitbreiden"
  • Druk op de knop "Toepassen" en start zonodig ook even opnieuw op.
Hiermee is Quick Sync klaar voor gebruik. in OBS vind je de optie onder: Instellingen -> Encoding -> Encoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:33
Gebruik het ook ja, erg handig.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Erg handige tip, ga ik eens uittesten zodra ik weer wat tijd heb om te streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Jongens goed nieuws voor de AMSTERDAM servers!

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/9ib1J/71e6861d36.png
https://twitter.com/TwitchSupport/status/475055978635739136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
gareld schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:09:
[...]

welke settings heb je dan veranderd? en op welke server zit je.
Ik had ze veranderd naar zoals rottje zei. maar dat hielp ook niet. Nu wacht ik totdat ik een nieuw modem van ziggo krijg omdat ik internet problemen heb. Hij valt elke 10min ff uit. Dan kan ik weer streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Enige probleem wat ik heb na het activeren van quick sync en de "tweede" monitor, is dat ik nu 2 muis cursors heb. De 2e cursor hangt linksboven in mijn scherm niets te doen. Windows 8.1 ..

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:20
Steam sale hype!!!
de standaard games die altijd elke keer terug komen zullen weer present zijn :)

Hoe is dit gerelateerd aan streamen? Ik schat verkeerde topic?

[ Voor 27% gewijzigd door Gropah op 19-06-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Oke heb een nieuw modem van Ziggo gekregen. Internet problemen zijn voor nu opgelost. Ik ben alweer een paar dagen aan het streamen maar nog steeds problemen. Ik heb echter het gevoel dat er iets niet goed zit tussen mijn modem en twitch. Ik gebruik de juiste instellingen op OBS. dat is 100% goed. Heb 180down/18up dus dat zit ook goed. Echter als ik naar twitch stream blijft de stream voor veel mensen bufferen. Bij de ene persoon wordt het beeld grijs door het bufferen en bij de ander komt een loading plaatje in beeld.

Als ik cmd open en daar ping live.twitch.tv doe krijg ik ook 5 timeouts. Ook naar www.twitch.tv krijg ik time-outs. Geen idee of hun het blokkeren maar oke. Als ik in cmd tracert live.twitch.tv doe krijg ik 4hops die goed zijn en vanaf 5 tot 30 krijg ik time-outs. Iemand die mij kan helpen? en of dit normaal is of juist niet? Moet ik nu bij Ziggo zijn voor dit probleem of is dit ook normaal op te lossen? :|

[ Voor 6% gewijzigd door LuckyLukeNL op 22-06-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
De tracert en de ping gaan bij mij net zo fout. Dit kan natuurlijk een configuratie in de server zijn, om geen pings etc meer te doen omdat het (te veel) rekenkracht kost. Het zou aan je verbinding kunnen liggen, maar alsnog ook aan je encoding. Heb je OBS al een opnieuw geinstalleerd? Doet Xsplit (free) hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04-2024
OBS herkent bij mij battlefield 4 (vanilla) niet met game capture en ook niet als global source. BF4 CTE gek genoeg dan weer wel en ook andere games worden wel herkend.

Reinstall van OBS al geprobeerd, zonder resultaat. Via Google nog geen oplossing gevonden.

Zowel OBS als BF4 op SSD (c: partitie) geïnstalleerd. CTE en andere games bevinden zich op HDD (e: partitie). Maak gebruik van Windows 8.1 64-bit.

Iemand een suggestie? bij voorbaat dank

Edit: Fixed. Fullscreen mode stond op borderless. Dit heb ik zelf niet bewust veranderd. :P

Ik vind het een machtig stukje software! ik gebruik ook wel eens nvidia's shadowplay alleen vooralsnog record hij dan geen teamspeak geluid alleen je eigen mic (of niet als deze disabled).

[ Voor 23% gewijzigd door mu89 op 04-07-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 17:39

JoSchaap

Had a life, got a modem..

@mu89 aangezien je het over BF4 hebt. controleer even of je BF4 wel op directx staat en niet op Mantle ;)

er zijn nog geen gamecapture producten die mantle ondersteunen! :)

*edit* ik had je edit niet gezien, mooi dat het al is opgelost! :)

[ Voor 16% gewijzigd door JoSchaap op 04-07-2014 14:43 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu89
  • Laatst online: 26-04-2024
In ieder geval bedankt voor het meedenken @JoSchaap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 610481

kan iemand me helpen mijn obs neemt mij heel snel op
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Wat bedoel je met "obs neemt mij heel snel op"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Gebruikt hier iemand de NVIDIA NVENC encoder met OBS? De kwaliteit van shadowplay is toch wel beter als ik het zo beoordeel op Twitch maar de plugin mogelijkheden en de overlays van OBS laten me liever toch gebruik maken van OBS maar het liefst zie ik daar ook een goeie kwaliteit voor terug..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
Er is nu ook een fork van OBS die de AMD VCE encoder ondersteund.

info/download: https://obsproject.com/fo...th-amd-vce-support.13996/

AMD VCE info: http://developer.amd.com/...-video-coding-engine-vce/

is niet een officiële versie van OBS maar het lijkt goed gewaardeerd te worden op het forum van
OBS zelf.

Ik heb het zelf uitgeprobeerd en het werkt zeer goed, hoewel sommige instellingen ervoor kunnen zorgen dat de opname niet werkt of dat OBS crashed.

[ Voor 32% gewijzigd door xoleum op 06-08-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Laatst online: 16:24
xoleum schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 00:09:

is niet een officiële versie van OBS maar het lijkt goed gewaardeerd te worden op het forum van
OBS zelf.

Ik heb het zelf uitgeprobeerd en het werkt zeer goed, hoewel sommige instellingen ervoor kunnen zorgen dat de opname niet werkt of dat OBS crashed.
En dit is waarom ik van opensource/Forks houd,
Vanavond even kijken of dit relevant is en/of betere resultaten zal gaan opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

324936

Vanavond zal mijn Hearthstone stream online zijn vanaf 18h tot 21h.
Streaming schedule te bekijken op http://www.facebook.com/lodetv
Twitch Channel LodeTV: http://www.twitch.tv/lodetv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-07 12:01
Sinds gister overgestapt naar Xsplit en wat een verbetering is dit tegen over OBS!
Het installeren en het op zetten van de stream is erg makkelijk en de kwaliteit was gelijk goed.

Zie link beneden van een stukje gameplay van Warframe "opgenomen" met Xsplit
http://www.twitch.tv/grandenl/b/558816532

[ Voor 14% gewijzigd door BrianV op 17-08-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nadelen van Xsplit vind ik dat het veel meer resources vraagt/nodig heeft en je niet voor noppes op 1080p kunt streamen. Ik vond juist OBS een verademing (en gelukkig Xsplit niet lang hoeven te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
Daar tegenover staat wel het gemak voor het opzetten van een stream in goede kwaliteit.
Xsplit test je internetverbinding en je computer een daaruit heb je een goed start punt waarmee je aan de slag kan.

Heb nu aantal uur Xsplit erop zitten en vergeleken met OBS gebruikt het juist minder computer vermogen.
Voordelen van OBS is natuurlijk dat het open source is (gratis) maar ik had moeite met het juist opzetten van de stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Let wel dat xsplit tegenwoordig 2 producten heeft.

Gamecaster voor de 1 click streamer (weinig opties en een handige overlay ingame)
Broadcaster (geavanceerde opties, addons, maar geen ingame overlay)

ik vond gamecaster inderdaad wat lomper en de kwaliteit wat minder maar broadcaster (mits goed geconfigureerd voor jouw specs/verbinding) trok lang niet zo hard aan de resourses als obs :)

footage-dump @ twitch

[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 18-08-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:00
Hmm zo af en toe heb ik last van redelijke grote framedrops van 1-2seconden terwijl ik goed onder mijn maximale upload zit. De upload gaat dan bij OBS ook echt naar 0. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
@dr34m3dd

Is je CPU volledig belast?
Stream je wireless?
Heb je een kat of hond?
Is de buurvrouw eenzaam?

Kortom meer informatie benodigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Ik ga eens xSplit GameCaster proberen, laat jullie het wel weten, iemand die er al ervaring mee heeft?

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

GameCaster is simpel in het gebruik en bied veel leuke functies zoals ingame je twitch chat volgen en tekenen op je scherm :)

GameCaster is gericht op de easy-gamer die niet teveel tijd en moeite wil steken in het opzetten van de stream.

Wil je wel geavanceerde configuratie opties hebben en bijvoorbeeld overlays en dergelijke gebruiken. dan kom je al snel uit bij de BroadCaster in plaats van GameCaster

http://faq.xsplit.com/gc/...ompare-xsplit-broadcaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Laatst online: 18:00
BrianV schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:07:
@dr34m3dd

Is je CPU volledig belast?
Stream je wireless?
Heb je een kat of hond?
Is de buurvrouw eenzaam?

Kortom meer informatie benodigd
Nooit gekeken naar m'n CPU maar ik heb nooit lag ingame bij het spel dat ik stream: World of Tanks. Dit blijft altijd soepel draaien. Ik stream niet wireless. Heb een kat en een hond en mijn buurman is wel eenzaam. Als ik vandaag tijd heb zal ik wel even naar mijn CPU kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-02 13:58
xoleum schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:10:
Hier een tip waarmee je de impact van OBS op je processorkracht flink kunt verminderen. Het komt erop neer dat je de video met Quick Sync codeert, echter is deze optie initieel vaak niet te selecteren.

Wat is Quick Sync?
Het is een encoder voor H.264 formaat, die gebruik maakt van de GPU van bepaalde Intel processors. In tegenstelling tot x264 is dit dus geen software maar een hardware encoder. Dit betekent dus dat het codeerwerk van de video geen rekenkracht vreet, waardoor streamen minder impact heeft op de performance van je games.

Hoe gebruik je Quick Sync?
Allereerst zijn er een aantal hardware-eisen om Quick Sync te kunnen gebruiken:
-je moet een intel processor hebben die Quick Sync ondersteunt (sommige sandy bridge en vrijwel alle ivy bridge en hasswell processors)
-je moet een moederbord hebben die ondersteuning biedt voor het gebruik van de geïntegreerde GPU van de processor

Om het werkend te krijgen moet je:
  1. In de BIOS de geïntegreerde GPU aanzetten (zoek naar een optie genaam iGPU)
  2. De intel grafische drivers installeren ( https://downloadcenter.intel.com/ )
  3. Een virtueel scherm aanmaken
Virtueel Scherm aanmaken in Windows 7:
  • rechtermuisknop op bureaublad -> schermresolutie
  • klik op knop "detecteren", er zouden extra niet bestaande beeldschermen bij moeten komen
  • selecteer er één en zet de optie "beeldscherm" op "beschikbare outvoer van: Intel HD Graphics XXXX"
  • zet de optie "Meerdere schermen" op "toch verbinding proberen te maken op: VGA"
  • er moet nu een extra genummerd scherm bijgekomen zijn, selecteer deze.
  • zet van dit scherm de optie "Meerdere schermen" op "Deze beeldschermen uitbreiden"
  • Druk op de knop "Toepassen" en start zonodig ook even opnieuw op.
Hiermee is Quick Sync klaar voor gebruik. in OBS vind je de optie onder: Instellingen -> Encoding -> Encoder.
Dank, ik heb dit uitgeprobeerd en streamen gaat nu een stuk beter.

Ik heb helaas nog wel crashes ondervonden hiermee. dit is het laatste wat in de logs komt voordat het crashed
code:
1
2
3
4
5
18:42:58: Error: all frames are in use
[bovenste zegt het nog 13 keer]
18:43:28: RTMPPublisher::SocketLoop: Received FD_CLOSE, 30023 ms since last send (buffer: 0 / 363520)
18:43:28: RTMPPublisher::SocketLoop: Aborting due to FD_CLOSE, error 0
18:43:58: WARNING: Forcibly terminating a thread after 30000 ms timeout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
Hallo allemaal, ik probeer een stream op te zetten naar Twitch met OBS maar heb wat moeite met aspect ratios. Ik draai drie monitoren van 1920x1200 in fullscreen met Nvidia Surround en wil alleen het middelste scherm streamen. De game heb ik ingesteld als source.

Ik snap niet zo goed wat de beste manier is om de stream in te stellen. De meeste mensen adviseren om te streamen in 1920x1080 (en te downscalen naar 720p) maar als ik dit instel kapt OBS een deel van mijn scherm weg. Ik zou het prima vinden om een letterbox te streamen en wat andere info in de zwarte balk te zetten maar begrijp niet zo goed hoe ik dit in zou moeten stellen?

Alle info is welkom, alvast bedankt!

edit: Heb dit uiteindelijk opgelost door te streamen in 2134x1200. Hierdoor komt er wel een deel van de andere twee schermen in de stream maar die kan ik dan 'afplakken' met andere info/plaatjes. Ben niet echt overtuigd dat dit de meest elegante oplossing is maar het werkt, zonder dat je onbruikbare ruimte hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door JazzGreenway op 02-09-2014 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
JazzGreenway schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:12:
Hallo allemaal, ik probeer een stream op te zetten naar Twitch met OBS maar heb wat moeite met aspect ratios. Ik draai drie monitoren van 1920x1200 in fullscreen met Nvidia Surround en wil alleen het middelste scherm streamen. De game heb ik ingesteld als source.

Ik snap niet zo goed wat de beste manier is om de stream in te stellen. De meeste mensen adviseren om te streamen in 1920x1080 (en te downscalen naar 720p) maar als ik dit instel kapt OBS een deel van mijn scherm weg. Ik zou het prima vinden om een letterbox te streamen en wat andere info in de zwarte balk te zetten maar begrijp niet zo goed hoe ik dit in zou moeten stellen?

Alle info is welkom, alvast bedankt!

edit: Heb dit uiteindelijk opgelost door te streamen in 2134x1200. Hierdoor komt er wel een deel van de andere twee schermen in de stream maar die kan ik dan 'afplakken' met andere info/plaatjes. Ben niet echt overtuigd dat dit de meest elegante oplossing is maar het werkt, zonder dat je onbruikbare ruimte hebt.
als je gamecapture gebruikt:
bij bronnen:
-rechtermuisknop op gamecapture -> eigenschappen
-vink "beeld naar schermgrootte uitrekken" aan
-klik op de knop "OK"

gebruik je een andere bron, dan zou het helpen om te weten hoe je het ingesteld hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door xoleum op 02-09-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 553806

http://www.twitch.tv/siberio1987/

Destiny aan het streamen (9/9 10:00)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 553806 op 09-09-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:24
xoleum schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 00:09:

OBS zelf.

Nog mooier, je kunt ook mailen met de dev. Zo is de NVENC support er gekomen. Ik heb hem ooit een mailtje gestuurd of hij het in ontwikkeling had. Hij had er nog nooit van gehoord maar vond het interessant, NVENC documentatie terug gemaild en 2 maanden later kreeg ik een mailtje terug dat het erin zat :+ .
Bananenspin schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:52:
Gebruikt hier iemand de NVIDIA NVENC encoder met OBS? De kwaliteit van shadowplay is toch wel beter als ik het zo beoordeel op Twitch maar de plugin mogelijkheden en de overlays van OBS laten me liever toch gebruik maken van OBS maar het liefst zie ik daar ook een goeie kwaliteit voor terug..
Al geëxperimenteerd met de verschillende NVENC quality presets in OBS?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik merk de laatste tijd steeds vaker als ik full-hd naar twitch stream, dat sommige vrienden klagen dat de stream hapert.
Andere streams lopen wel goed, maar die van mij hapert.
Als ik vanaf PC stream, dan heb ik geen dropped packets.

Gisteren streamde ik Destiny vanaf mijn (bekabelde) PS4, en volgens een aantal vrienden was het niet te kijken.
Mijn upload moet in orde zijn, ik heb een 100mbit glasvezel verbinding...

Is dit een probleem bij twitch, of iets anders?

• JoSchaap

JoSchaap

welke bitrate stuur je naar buiten en welke VBV? twitch throttle'd de boel nog weleens. ik had hier ook last van tot ik terugviel naar 3500kbps stream en 7000kbps VBV

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op de PC heb ik in OBS de default settings gepakt.
Maar op de PS4 kan ik niks instellen, naast de quality (BestHD, Best, en nog 2), die zet ik uiteraard op BestHD. Verder geen instellingen vwb de bitrate.

Ik zie dat er nu vanaf de PS4 wel ge-archived word, dus ik zal vanavond even mijn stream van gisteren terugkijken, om te zien of daar ook de haperingen in zitten. (http://www.twitch.tv/dwergienl mocht je benieuwd zijn naar destiny ;))

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Problemen met twitch de laatste dagen?

Ik gebruik obs en heb ernorm last dat de videovalle 30s gaat bufferen. Bij andere streams zijn er geen problemen. Ook geen last van dropped frames ofso.

Upload staat op iets van 2300 (zelfde als buffer). Mijn upload is 10mbit en alles video draadje (no wifi)...

Cpu wordt niet echt speciaal belast.

Bizarre is, als ik die logs file laat analyseren via de ingebouwde analyze functie. Dan zegt die ^responds after 851ms^ soms zelf meer.

Ik heb al meerdere servers getest maar geven allemaal zelfde resultaat. Als ik het tooltje gebruik om de servers te test (naam schiet me net niet te binnen), liggen de pings allemaal < 10 ms.

// nog wat getest... op ipad werkt de stream perfect om te kijken, op pc is het een nogo :( alle zoveel seconden bufferen..

[ Voor 8% gewijzigd door SadisticPanda op 11-09-2014 22:51 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:01
Is er ergens ook een discussie over welke capture cards het beste zijn? Zit te twijfelen tussen blackmagic en avermedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:54

Plainside

I browse when I'm at work

azz_kikr schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:30:
Problemen met twitch de laatste dagen?

Ik gebruik obs en heb ernorm last dat de videovalle 30s gaat bufferen. Bij andere streams zijn er geen problemen. Ook geen last van dropped frames ofso.

Upload staat op iets van 2300 (zelfde als buffer). Mijn upload is 10mbit en alles video draadje (no wifi)...

Cpu wordt niet echt speciaal belast.

Bizarre is, als ik die logs file laat analyseren via de ingebouwde analyze functie. Dan zegt die ^responds after 851ms^ soms zelf meer.

Ik heb al meerdere servers getest maar geven allemaal zelfde resultaat. Als ik het tooltje gebruik om de servers te test (naam schiet me net niet te binnen), liggen de pings allemaal < 10 ms.

// nog wat getest... op ipad werkt de stream perfect om te kijken, op pc is het een nogo :( alle zoveel seconden bufferen..
Je upload meer dan je aankan 10mbit = 1mb/s(ongeveer) jij upload 2,3mb/s als je je bitrate verlaagd naar ongeveer 800-900 dan zou het goed moeten zijn.
En ja dit zal minder kwaliteit leveren maar als je geen beter upload kan krijgen dan zal je je bitrate moeten verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:30
Leuk topic!
Ik stream zelf ook al een tijdje.
Ik speel vooral Guild Wars 2, maar ik stream ook zo nu en dan andere games ;).

Mijn voorkeur van streaming programma ligt bij OBS.

[ Voor 50% gewijzigd door Helixia op 26-09-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 624985

als ik via mijn elgato en obs probeer te streamen naar twitch vanaf mijn ps4 en ik gebruik skype is mijn stem op het goede moment, want dat kan je veranderen in obs. maar de stemmen van anderen wat via skype gaat zijn op een stuk eerder dus je hoort zeg maar al wat ze doen voordat ze iets doen.. weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?

Mvg Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Plainside schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:30:
[...]

Je upload meer dan je aankan 10mbit = 1mb/s(ongeveer) jij upload 2,3mb/s als je je bitrate verlaagd naar ongeveer 800-900 dan zou het goed moeten zijn.
En ja dit zal minder kwaliteit leveren maar als je geen beter upload kan krijgen dan zal je je bitrate moeten verlagen.
Die problemen met twitch zijn er wel degelijk; vraag is echter ligt het aan twitch. Op het twitch forum zijn hier al een aantal topics over geopend, onder andere; http://help.twitch.tv/cus...ions/8591620-horrible-lag

Toevalligerwijs zijn er veel mensen uit nederland met UPC als provider die last hebben van eindeloos bufferen en lag sinds 1-2 weken. Vrienden van mij met andere providers in regio eindhoven ervaren geen problemen.

Nu wil ik niet gelijk met beschuldigende vinger naar UPC wijzen maar het is wel toevallig. Ook opvallend is dat de problemen zich vooral voordoen tussen 17:00 en 23:00.

Er is ook al een topic geopend op de UPC Community.

[ Voor 3% gewijzigd door Pandemic op 10-10-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Laatst online: 02-07 00:27

Bas90

Addicted2bass

Ik aan het streamen bij een vriend van me (twitch.com/LobitoGamingTV). En ja; ik ben easilly scared... :-(

[ Voor 13% gewijzigd door Bas90 op 03-11-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Laatst online: 12:54

Plainside

I browse when I'm at work

Stream de afgelopen paar dagen met wat tweakers... zonder dat ze het weten :9
Maar die kan je zien op twitch.tv/plainside staan wel bij past broadcasts.
Ga vanavond weer een tweaker 5v5 streamen dus dat zal interesant worden :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb ook al lange tijd problemen met mensen die mijn stream willen bekijken.

De stream gaat regelmatig bufferen, terwijl mijn upload e.d. helemaal in orde is.
Na het streamen kan ik mijn vids terugkijken, en dan zie ik dat er geen frames missen of dat er haperingen zijn.

Dit had ik al aangekaart bij twitch, en na veel heen en weer mailen, hier eindelijk een wat technische reactie:

When you stream to any server, you will be sending data to that server directly, but anyone watching the stream (including you, if you play your own stream back) will be pulling data directly from our San Francisco servers (which is why I asked for a speed test to California).

If a viewer has a bad route to our SFO server, they will receive lag/buffering. Most users in Europe do not have a good connection to servers in the United States, which causes them to lag/buffer more than users that already are in the United States or Canada. The only way to "resolve" this would be to lower your bit rate to something they can actually load without issues. If you're streaming at 3,500, try to lower your bit rate to something around ~2200-2500 with a maximum resolution of 720p 30fps.

Oftewel, vanavond eens proberen de bitrate flink naar beneden te trekken, en naar 720p encoden. (dat zal wel weer ten koste gaan van mijn game-fps)

Blijkbaar gaan alle streams via san francisco, ongeacht naar welke server je je stream stuurt...
Ik heb ze nu dan ook gevraagd wanneer daar wat in gaat veranderen, erg onlogisch voor de EU viewers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:48

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Beste luistjes,

Even een vraag. Ik heb sinds enkele dagen een R9 290 in mijn kast hangen, waar ik intens blij mee ben. In combo met mn i5 2500k, draait hij Far Cry 4 en Unity op Ultra. Far Cry met 50 - 100 FPS, Unity meer rond de 40-50 met enkele drops.

Games zoals Trials: Evolution, CS:GO en Chivalry zouden dus al helemaal geen enkel probleem moeten zijn. Dat klopt ook met normaal spelen, maar als ik ga streamen, krijg ik FPS drops bij alle games en ligt het gemiddelde rond de 30, met drops naar 20.

Dit gebeurd dus ook in minder grafisch gewelddadige games, wat mij persoonlijk enigszins verraste. Ik gebruik OBS en heb 400/400MBit verbinding. Iemand suggesties hoe ik het beter kan aanpakken? Wat het probleem is?

Ik zit er over te twijfelen om een capturecard te gaan halen begin volgend jaar, zodat ik GTA 5 kan gaan streamen, deze keuze lijkt mij dan handiger dan eindeloos irriteren en kloten?

Ik hoor graag van u _/-\o_

Groet,

ChaoSs

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Zojuist mijn instellingen aangepast op aanbeveling van de twitch helpdesk, maar met een bitrate van 2000, en slechts op 720p, is het nog steeds drama. (met als extra bijkomstigheid dat het er dan ook niet meer uitziet)

Ik ga weer verder met ze mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
@RonnieB82

Het komt waarschijnlijk doordat je de rekenkracht van je processor gebruikt om de stream te encoden. De simpele oplossing zou zijn (omdat je een i5 hebt) om in OBS voor Quicksync encoding te kiezen. Dit gebruikt een apart circuit op je processor zodat de games er minder of helemaal niet onder lijden.

Je kunt ook de videokaart het encodingwerk laten regelen door de VCE fork van OBS te gebruiken.

Ik heb links en uitleg over beide methoden in de voorgaande pagina's van dit topic geplaatst, probeer het eens en laat ons weten hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-07 10:29
ben zelf ook wat aan het spelen met streamen en gebruik daar xsplit voor.
gaat allemaal goed stream bv. PAYDAY 2 zonder problemen.

alleen the binding of isaac: rebirth is niet te doen. mijn cpu gaat compleet over zijn nek.
het is een i5-5200.

maar met weinig games heb ik problemen met streamen alleen isaac is niet te doen.
iemand een idee hoe ik wel isaac zou kunnen streamen zonder gelijk een i7 aan te schaffen.

beetje overkill of isaac te streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchmartin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:57
Ben momenteel samen met een vriend bezig met streamen op twitch, donaties zijn voor serious request:
http://www.twitch.tv/seriousrequestmwc

Momenteel spelen we fez omdat bij saints row de besturing niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:11
Ik heb problemen met streamen als ik via de ps4 stream, twitch gaat dan om de zoveel seconden bufferen, als ik best hd gebruik. Iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074

Mizojojo schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:18:
Ik heb problemen met streamen als ik via de ps4 stream, twitch gaat dan om de zoveel seconden bufferen, als ik best hd gebruik. Iemand hier ook problemen mee?
Buffering valt weinig aan te doen, dat is namelijk een probleem tussen twitch en de kijker.
Als je niet partnered bent bij Twitch (of een lage viewercount, <70) dan krijgen kijkers de stream vanuit San Francisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:11
Ahzo werkt dat, dankje dat is wel een stuk duidelijiker dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

xoleum schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:42:
Het komt waarschijnlijk doordat je de rekenkracht van je processor gebruikt om de stream te encoden. De simpele oplossing zou zijn (omdat je een i5 hebt) om in OBS voor Quicksync encoding te kiezen. Dit gebruikt een apart circuit op je processor zodat de games er minder of helemaal niet onder lijden.
Dat werkt wel alleen als je de IGP in de i5 via je moederbord ook kunt gebruiken. Bij bijvoorbeeld een P67-chipset werkt het niet.

Shadowplay is ook nog een optie, maar gaat met een R9 290 uiteraard niet werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 28-12-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Laatst online: 00:46

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Leuke topic, maar de begin topic is beetje oud.

Er is nu OBS, gratis record en livestream programma. Ik zie het graag als daar ook wordt uitgelicht als Xplit.
Ik heb ook gelijk een vraag: Kan deze specs 720p60fps streamen op Twitch? Ik wil daarbij OBS gebruiken ;)

Specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 169,95€ 169,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 71,95€ 71,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 350,95€ 350,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Corsair Carbide SPEC-02 Red Led€ 55,-€ 55,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,05€ 12,05
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 926,80

edit: typefoutjes :/

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ja waarschijnlijk wel. Ik stream nu ook 720p met 60fps, zonder problemen.
Ik heb zelf een i5-3350P en R9 270x. Ik stream alleen niet via Twitch.

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 12-01-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Laatst online: 04-09-2023
Gropah schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:28:

Streamen houd in dat je jouw beeldscherm, of een deel ervan, direct naar het internet doorstuurt, zodat de kijkers het live kunnen volgen. Meestal doe je dit via een site zoals Twitch.tv of own3d. Dit kun je in verschillende resolutie's doen en wat mogelijk is hangt allemaal af van je uploadsnelheid en CPU, aangezien alles realtime moet gebeuren.
Hardware
Je PC moet redelijk snel zijn. Ik zal je meteen uit de droom helpen als je denkt te gaan streamen op een dualcore. Dit lukt niet op een redelijk (480p) kwaliteit. Dit komt puur omdat je CPU gewoon te weinig kan berekenen per seconde.

Op het moment van schrijven heeft de PC van de TS(Gropah) er al genoeg moeite mee om Starcraft 2 in 720P te streamen in een 1v1 of 2v2 match. Zodra het een 3v3 of een 4v4 wordt gaat het al snel laggen. De PC van de TS bevat een AMD X6 1055T, 4GB RAM en een ATI HD 5850.
Ik zit hier met een quadcore uit 2009. De i7 920. Ik was benieuwd of iemand hier weer wat dat voor resultaten zal geven. Ik kan hem stabiel clocken naar 4GhZ temp max 60 graden. Zeggen jullie dat is voldoende of zeggen jullie kerel koop alsjeblieft nieuwe hardware. Dat streamen gaat je daarmee niet lukken. Ben van plan D3 te streamen en LoL. Ik ga over een half jaartje beginnen, maar goede voorbereiding is het halve werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Niellie41 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:51:
Ja waarschijnlijk wel. Ik stream nu ook 720p met 60fps, zonder problemen.
Ik heb zelf een i5-3350P en R9 270x. Ik stream alleen niet via Twitch.
kan je settings eens posten ?

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

dabelg schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:03:
[...]
kan je settings eens posten ?
Geen probleem. :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/OBS%20Stream%20settings/encoding.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/OBS%20Stream%20settings/broadcast-instellingen.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/OBS%20Stream%20settings/video.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/OBS%20Stream%20settings/geavanceerd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Laatst online: 00:46

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Waar stream je?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Zelf stream ik via YouTube. Het vergt wel wat meer voorbereiding dan bijvoorbeeld Twitch, maar ik vind de kwaliteit wel veel beter. Bij Twitch heb ik alleen maar lag, met een 100 Mbit up/down verbinding.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 19-01-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
Hmm hoe betrouwbaar is coretemp? Ik heb alles nu ingesteld, als ik ga previewen zie ik in coretemp mijn CPU naar de 90 graden vliegen. De max geeft 99 graden aan. Voordat ik alles frituur ben ik benieuwd wat nog andere methoden zijn om de CPU temp te controleren. Ik heb er een Scythe Mugen 2 op zitten, het spul komt uit 2009.

Specs:

Gigabyte EX58-UD4P
Intel® Core™ i7-920 Processor (bloomfield)
Scythe Mugen 2
Patriot Viper 6GB DDR3-1600 CL8 triple kit
XFX Radeon HD 7950 Double Dissipation
Club 3D GeForce 9500 GT
Crucial 64GB SSD
Crucial MX100 256 GB
Some extra 640 GB WD Black disks
Thermaltake Element V NVIDIA Edition (big tower)

Ik zei wat eerder in dit draadje dat hij overclocked (4 Ghz) op 60 graden max zit.Maar dat was ook een meting van 3 jaar geleden. Ik heb de CPU een tijdgeleden teruggeclocked naar fabrieksinstellingen 2,66 Ghz, maar ik haal dus die 99 graden. Wat denken jullie? Koelpasta eens vervangen?

Verdere info:
* Diablo 3 is aan het downloaden
* Heb OCS als capture programma
* Load van de CPU komt niet boven de 60% volgens mijn awesome W7 desktop gadget
* Ben alleen nog maar mijn bureaublad gaan previewen draai nog niet eens een game
* Ongeveer 10 firefox vensters open.

[ Voor 14% gewijzigd door BastiaanNL op 19-01-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 17:51

Ryada

She/Her

BastiaanNL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:09:
Hmm hoe betrouwbaar is coretemp? Ik heb alles nu ingesteld, als ik ga previewen zie ik in coretemp mijn CPU naar de 90 graden vliegen. De max geeft 99 graden aan. Voordat ik alles frituur ben ik benieuwd wat nog andere methoden zijn om de CPU temp te controleren. Ik heb er een Scythe Mugen 2 op zitten, het spul komt uit 2009.

Specs:

Gigabyte EX58-UD4P
Intel® Core™ i7-920 Processor (bloomfield)
Scythe Mugen 2
Patriot Viper 6GB DDR3-1600 CL8 triple kit
XFX Radeon HD 7950 Double Dissipation
Club 3D GeForce 9500 GT
Crucial 64GB SSD
Crucial MX100 256 GB
Some extra 640 GB WD Black disks
Thermaltake Element V NVIDIA Edition (big tower)

Ik zei wat eerder in dit draadje dat hij overclocked (4 Ghz) op 60 graden max zit.Maar dat was ook een meting van 3 jaar geleden. Ik heb de CPU een tijdgeleden teruggeclocked naar fabrieksinstellingen 2,66 Ghz, maar ik haal dus die 99 graden. Wat denken jullie? Koelpasta eens vervangen?

Verdere info:
* Diablo 3 is aan het downloaden
* Heb OCS als capture programma
* Load van de CPU komt niet boven de 60% volgens mijn awesome W7 desktop gadget
* Ben alleen nog maar mijn bureaublad gaan previewen draai nog niet eens een game
* Ongeveer 10 firefox vensters open.
Dit hoort volgens mij niet in dit topic (kan zijn dat ik het mis heb)
Maar coretemp is redelijk betrouwbaar, ik zou je aanraden om HWmonitor even te downloaden en dan de sensor only box aantikken bij het runnen en de temps even vergelijken.
Als HWmonitor ook zo hoog uitslaat kan je koelpasta oud zijn of kan je cooler er mss niet goed op zitten.
In het meest positieve geval zal je een kapotte temperatuur sensor hebben

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
wambamNL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:39:
[...]

Dit hoort volgens mij niet in dit topic (kan zijn dat ik het mis heb)
Maar coretemp is redelijk betrouwbaar, ik zou je aanraden om HWmonitor even te downloaden en dan de sensor only box aantikken bij het runnen en de temps even vergelijken.
Als HWmonitor ook zo hoog uitslaat kan je koelpasta oud zijn of kan je cooler er mss niet goed op zitten.
In het meest positieve geval zal je een kapotte temperatuur sensor hebben
Thanks, waarom niet eigenlijk? Heb het alleen met streamen, had ik misschien even moeten vermelden.. :)

Ik ga jouw advies opvolgen en laat het je weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

BastiaanNL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:45:
[...]

Thanks, waarom niet eigenlijk? Heb het alleen met streamen, had ik misschien even moeten vermelden.. :)

Ik ga jouw advies opvolgen en laat het je weten!
Ah op die maniet als je het alleen met streamen hebt probeer dan ook eens een andere decoder te gebruiken die wat minder zwaar is voor je CPU.
Heb je het met elke game die je aan het streamen bent of heb je het alleen met een specifieke game tijdens het streamen.
Ik heb bijv als ik CS:GO speel en stream veel last van input lag en krijg 150fps ipv de gebruikelijke 300, maar als ik bijv crysis speel en stream heb ik nergens last van en houd ik gewoon 60fps stabiel zelfs in multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
Ik denk toch dat het inderdaad verouderde koelpasta is. Ik ga nieuwe bestellen en daarna nog eens kijken met streamen. Kan ik de mugen ook gelijk goed schoonmaken. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Ik hoor graag of dat het probleem heeft opgelost.

Nu even een andere vraag ik heb op internet gelezen dat als je een linux servertje hebt dat je met 2 pc's kan streamen zonder capture card en een lage belasting op je game pc hoe werkt dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

De laatste dagen een beetje aan het testen geweest om de stream als non-partner een beetje goed voor elkaar te krijgen voor de kijkers. Dit is helaas pittiger dan verwacht. Zelfs met hulp van @Prometheus (waarvoor dank nog!).

Het is me al een stuk duidelijker waarom de boel soms buffert. Toch is het wel raar. Ik heb trouwens persoonlijk NOOIT last van buffers. Een speedtest van mij:

http://www.speedtest.net/my-result/4077654574

Ik heb zojuist ook iemand die mijn stream gister bekeek gevraagd of hij dezelfde speedtest eens wilde doen. Hij heeft namelijk wel vaak last van buffers op mijn stream. De snelheid kwam lager uit dan hij verwacht had, maar toch haalde hij nog 12 mb per secode. Dat moet toch ruimschoots voldoende zijn om een stream van 2500 kbps te kunnen bekijken zou je zeggen?

Wat is daar nog de limiterende factor in dan? Weet iemand dat?

Mijn stream en de specs van waarmee ik stream kun je hier terug vinden trouwens:

http://www.twitch.tv/rice_nl

Ik hoop OOIT nog een oplossing te vinden. Las trouwens wel dat er mensen zijn die gewoon die hele ip-range van twitch uit San Francisco blocken in hun firewall. Twitch zorgt dan dat de stream van een andere server af komt. Ik kan dit wel eens testen of het inderdaad werkt.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
BastiaanNL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:19:
Ik denk toch dat het inderdaad verouderde koelpasta is. Ik ga nieuwe bestellen en daarna nog eens kijken met streamen. Kan ik de mugen ook gelijk goed schoonmaken. Wordt vervolgd.
Zoals hierboven beloofd, werd dit vervolgd. Dit wat ik hier ga posten hoort eigenlijk niet in dit draadje, maar omdat ik er door het streamen met de software OBS achter ben gekomen dat mijn CPU '100' graden (zal in de praktijk 90 geweest zijn) werd plaats ik het toch hier. Mijn CPU: core i7 920 D0 stepping met scythe mugen 2 koelblock.

Ik wilde enkel de oude koelpasta vervangen. Maar zodra ik de fan eraf haalde kwam ik deze bad boys tegen:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1y0d21.jpg

Daartussen zat ook nog veel stof:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2wnybrb.jpg

Wat doe je dan? Dan rijd je even naar de pomp en zet je er 3,5 BAR op:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2jb7h47.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2pt5dz6.jpg

Tot slot nog een 5 jaar stofhappende fan schoonmaken, want zo ziet die eruit:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/34y33ox.jpg

En zo na het schoonmaken!
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2eeg7wj.jpg

Koelpasta erop, alles weer vastmaken en gaan. Fingers crossed.. Ik ga nu streampreview draaien met OBS en tadaaa, dit is stressed:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/241jsd0.jpg

Wat heb ik hiervan geleerd? Minimaal 1 keer per 2 jaar PC even uitelkaar schroeven en schoonmaken. Want dit kon echt niet!!

Hij draait nu stock op 2,66 ghz, ik voel het overclokpotentieel weer terugkomen 8)

So far so good, ik ga nu weer verder met experimenteren met streamen!

Edit: Excuus voor de achterlijk grote afbeeldingen. Volgende keer zal ik ze van te voren verkleinen in een picture editor. :o

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanNL op 24-01-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Top tip is zorgen dat stof uberhaupt je pc niet (goed) in kan komen.Stoffilters voor de intakes van je kast helpen enorm goed hierbij, al is dat lastig bij bestaande pc zonder integrale stoffilters toe te passen.

Zou hem zeker weer omhoog gooien, er zit genoeg ruimte in qua temp iig.

Gentle typhoon is wel fijne fan, ik heb hem zelf ook ;)

Zelf zit ik nu ook een beetje de boel uit te zoeken, streamen lukt nu wel, ik capture met dxtory, zet het door naar obs op native 1680 x 1050 bij gebrek aan full hd monitor nog. 2200kb/s gemiddeld met cap op 2500kbs. merk wel dat de 2500k het maar nét aankan en soms ook niet wat wel jammer is voor zwaardere games zoals bf4. Ik denk dat ik daar eens in de settings de boel op een lager niveau gooi om het goed op te kunnen nemen.

Stream nu vooral nog dayz, the forest en h1z1.

internet zit nu nog op 30/3 mbits van ziggo. wellicht, nog upgrade naar 90-9 later.

account op twitch: twitch.tv/pr0faker

[ Voor 8% gewijzigd door SouLLeSSportal op 30-01-2015 13:18 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Bij mij hebben mensen nog steeds buffers. ben van 3500 up naar 2500 gegaan en van 720p 60fps naar 720p 30fps. nog steeds mensen buffers. gebruik eigen router (nighthawk r7000) Zit bij Ziggo 180down 18up.
heb al 4 nieuwe modems gehad en het probleem blijft er. Ik weet het ook niet meer. heb ondertussen elke optie al gehad ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

LuckyLukeNL schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:03:
Bij mij hebben mensen nog steeds buffers. ben van 3500 up naar 2500 gegaan en van 720p 60fps naar 720p 30fps. nog steeds mensen buffers. gebruik eigen router (nighthawk r7000) Zit bij Ziggo 180down 18up.
heb al 4 nieuwe modems gehad en het probleem blijft er. Ik weet het ook niet meer. heb ondertussen elke optie al gehad ;(
Ik heb hierover ook al veel contact gehad met twitch support...
Het probleem ligt niet aan jou, maar bij twitch. De streams met 'weinig' viewers, lopen allemaal via een server ergens in amerika. Iedereen die dus naar jou streamt kijkt, zet een verbinding op naar een server in amerika.
Die verbinding van USA naar NL, is gewoon niet geweldig, en daardoor buffert die zooi steeds! (want waarschijnlijk als je je recordings later terugkijkt, dan loopt deze als een zonnetje)
Wellicht dat sommige NL providers een betere route naar de servers in USA hebben, en dat viewers via die provider wel goed kunnen kijken...

Neemt niet weg dat het een brakke constructie is; je streamt naar een server in NL, dan gaat je stream naar een uithoek in USA, zodat je viewers de stream via die server in USA kunnen gaan kijken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
dat is idd heel krom gedaan. Maar dan zou je zeggen dat alle kleine streamers in Europa er last van moeten hebben. Hopelijk dat ze iets doen om het te verbeteren. Dan maar wachten tot we partner worden en dan geen buffers meer hebben ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
LuckyLukeNL schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:03:
Ik heb hetzelfde. Mensen blijven bufferen. Zelfs bij een bitrate van 2000 720p 30fps.

Mijn broer heeft gisteren "hardware acceleration" uitgezet in de flashplayer terwijl hij aan het kijken was. Dat leek te helpen??? maar kan natuurlijk stomtoevallig zijn.

Overigens voor de mensen die het leuk vinden: www.twitch.tv/klitse
Ik stream van alles, maar op dinsdagen doe ik samen met mijn broer AdventureTuesdays wat betekend dat we oude 2d point and click adventures spelen.
Afgelopen dinsdag bijvoorbeeld Full Throttle. Tis eens wat anders dan de meest nieuwe games ;)

Feedback op mijn stream is overigens van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat de buffering stopt door hardware acceleration aan of uit te zetten is puur toeval.
De stream komt voor kijkers gewoon helemaal uit san francisco, veel kans op problemen met zo'n lange route. Zodra je een enkele tientallen kijkers hebt (of partnered bent) komt de data bij een server dichtbij de kijker vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ja het leek mij ook al vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
over de laatste paar dagen bijna niemand meer buffers bij mij. Hopen dat het zo blijft. 8) Ook weer op 60fps gaan streamen!

zou overigens wel chill vinden als Twitch een name filter erop gooit. best irritant die nederlandse trolls met al die namen waar ziektes in staan en hitler dit dat... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Zou iemand vandaag misschien mij willen helpen met mijn stream goed af te stellen?
Ik heb last van erge fps drops als ik ga streamen en mijn settings schijnen ook niet goed te zijn.
Ik kan zodra ik thuis ben wel een aantal screenshots maken van mijn settings en speedtest inclusief mijn hardware als dat nodig is of als iemand mij live wilt helpen door middel van teamspeak vind ik dat ook geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wambamNL schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:36:
Zou iemand vandaag misschien mij willen helpen met mijn stream goed af te stellen?
Ik heb last van erge fps drops als ik ga streamen en mijn settings schijnen ook niet goed te zijn.
Ik kan zodra ik thuis ben wel een aantal screenshots maken van mijn settings en speedtest inclusief mijn hardware als dat nodig is of als iemand mij live wilt helpen door middel van teamspeak vind ik dat ook geweldig :)
Gebruik je OBS? Post dan ff de link naar de log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Anoniem: 1074 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 00:07:
[...]

zal ik morgen na het werken even doen.
en idd ik gebruik OBS eerst gebruikte ik xsplit maar OBS werkt gwn veel beter naar mijn mening.

[ Voor 18% gewijzigd door Ryada op 08-02-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Anoniem: 1074 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 00:07:
[...]

Ik heb de log file geupload hier is de link:
http://textuploader.com/6jzn

Deze log file is van een paar seconde mijn browser streamen omdat ik geen recente log file heb op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze dingen kun je het best aanpassen:
- x264 cpu preset weer terug naar veryfast
- Custom buffer size uitschakelen
- Gebruik game capture ipv window capture.

Bitrate kan misschien wat lager om kans op buffering wat te verminderen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 08-02-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Anoniem: 1074 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:00:

Zal even kijken of dat helpt.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Het heeft geholpen, enige is nu nog dat ik input lag heb tijdens het streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Even een vraagje, wat heb je of heb je niet aan custom buffer size en waarom uitzetten naast dat het dus blijkbaar performance oplevert? :>

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qua performance heb je daar niks aan, maar het wordt aangeraden om dit gewoon uit te laten als je streamt. De buffer size wordt dan automatisch hetzelfde als je bitrate, voor streamen wil je dit niet te hoog instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Laatst online: 14:03
Ik mis nog wat dingen... zoals het naar mijn gevoel beter alternatief van xplit obs. twtich alerts e.d. , bots en nog meer. misschien toch tijd voor een nieuwe?

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-06 15:07
Wat nieuwere info lijkt me ook wel interessant.
Ben er nog eigenlijk pas mee begonnen en gebruik nu OBS met Dxtory ingesteld volgens een handleiding op youtube.
Ik heb geen FMLE of VHScrCap of zo geinstalleerd, alleen deze twee.
Ik doe echter niets via de harddisk. Als ik hier lees in het TS topic dan wordt dat wel gedaan?
Nadeel is dat ik nog geen twee monitoren heb, en met Xsplit krijg je wel de chat leuk in beeld. Met OBS moet dat schijnbaar op een aparte manier dus daar moet ik nog even wat van leren.

Dus momenteel nog alles op 1 pc met een AMD 6100 Six-core 3.3Ghz, 16Gig RAM en een AMD Radeon HD 7850 gfx kaart. Ziggo 90 Mbit down en 10 Mbit up.

Verbeteringen v.w.b. instellingen hoor ik graag, meeste staat redelijk default en bitrate op 2500, 30fps.

Greetings, Black Tiger

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste