Het grote "stream een game" topic

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:27
wambamNL schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:46:
[...]

Het heeft geholpen, enige is nu nog dat ik input lag heb tijdens het streamen.
Wat bedoel je met input lag tijdens streamen?

Ik baal overigens enorm van het constante bufferen bij mij en andere weinig bezochte kanalen. Vraag me af of ze met capaciteitsproblemen zitten of gewoon inferieur netwerk hebben voor de kanalen waar ze niks aan verdienen. Moet mijn resolutie en bitrate wel erg laag zeggen om geen gebuffer te krijgen, terwijl mijn pc en upload meer dan genoeg zijn om 60fps op 1.25 downscale (864p) te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-06 15:07
Ik zou toch ook met mijn specs op 720p moeten kunnen streamen toch? Kreeg net van de wizard van Xsplit broadcast te horen dat het niet echt mogelijk zou zijn.
En maar 2100 bitrate, met een upstream van 10 mbit? Speedtest haalt dat wel, maar de wizard naar de Nederlandse twitch server kwam nog niet eens aan de 3300kbit.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 17:51

Ryada

She/Her

Recrush schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:34:
[...]

Wat bedoel je met input lag tijdens streamen?

Ik baal overigens enorm van het constante bufferen bij mij en andere weinig bezochte kanalen. Vraag me af of ze met capaciteitsproblemen zitten of gewoon inferieur netwerk hebben voor de kanalen waar ze niks aan verdienen. Moet mijn resolutie en bitrate wel erg laag zeggen om geen gebuffer te krijgen, terwijl mijn pc en upload meer dan genoeg zijn om 60fps op 1.25 downscale (864p) te streamen.
met input lag bedoel ik het feit dat mijn muis en toetsenbord later geregistreerd worden. zeg normaal als ik game reageert alles binnen 1ms. dan tijdens streamen gaat bij alles opeens 5 a 25ms delay tussen zitten, dit zorgt ervoor dat ik niet optijd kan reageren met sommige dingen en ik onnodig dood ga.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074

Black Tiger 63 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:52:
Wat nieuwere info lijkt me ook wel interessant.
Ben er nog eigenlijk pas mee begonnen en gebruik nu OBS met Dxtory ingesteld volgens een handleiding op youtube.
Ik heb geen FMLE of VHScrCap of zo geinstalleerd, alleen deze twee.
Ik doe echter niets via de harddisk. Als ik hier lees in het TS topic dan wordt dat wel gedaan?
Hoe bedoel je, via harddisk?
En waarom gebruik je dxtory met obs?

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 11-02-2015 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Black Tiger 63 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:49:
Ik zou toch ook met mijn specs op 720p moeten kunnen streamen toch? Kreeg net van de wizard van Xsplit broadcast te horen dat het niet echt mogelijk zou zijn.
En maar 2100 bitrate, met een upstream van 10 mbit? Speedtest haalt dat wel, maar de wizard naar de Nederlandse twitch server kwam nog niet eens aan de 3300kbit.
Je hardware lijkt me prima om op zijn minst 720p op 30fps te kunnen streamen, afhankelijk van de game die je speelt. Je internetverbinding is echter je grootste bottleneck. Als je consequent de 10mbit zou halen zou je met een bitrate van 1000-1250 kunnen streamen. Als je echter maar een upload van 3,3 mbit haalt dan ga je eerder richting een bitrate van 400, en dat is wel erg laag. Wat haal je met een gewone speedtest?
wambamNL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:58:
[...]

met input lag bedoel ik het feit dat mijn muis en toetsenbord later geregistreerd worden. zeg normaal als ik game reageert alles binnen 1ms. dan tijdens streamen gaat bij alles opeens 5 a 25ms delay tussen zitten, dit zorgt ervoor dat ik niet optijd kan reageren met sommige dingen en ik onnodig dood ga.
Dat is wel erg raar, daar heb ik tot zover geen ervaring mee en weet ik dus niet zo gauw een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Recrush schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:36:
[...]

Je hardware lijkt me prima om op zijn minst 720p op 30fps te kunnen streamen, afhankelijk van de game die je speelt. Je internetverbinding is echter je grootste bottleneck. Als je consequent de 10mbit zou halen zou je met een bitrate van 1000-1250 kunnen streamen. Als je echter maar een upload van 3,3 mbit haalt dan ga je eerder richting een bitrate van 400, en dat is wel erg laag. Wat haal je met een gewone speedtest?
Uh, met een snelheid van 10mbps kun je theoretisch met een bitrate van 10000 streamen, met 3,3 mbps is dat 3300 kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
En waarom gebruik je dxtory met obs?
Omdat ik nog aan het testen ben. Vanavond even dxtory met Xlite Broadcaster geprobeerd maar ik speel veel Delta Force en wordt te donker weergegeven. Met OBS kan ik de gamma wat hoger zetten voor dat spel en da's wel fijn. Die optie zie ik nergens in Xsplit.
Wat haal je met een gewone speedtest?
Ik dach toch ook dat ik 720p moest kunnen halen, maar die test upload van Xbroadcaster gaf maar 3.3 aan. Met diverse speedtesters haal ik op m'n sloffen over de 9 Mbit maar in elk geval zeker een stabiele 8 mbit (8000 kbps). Lijkt me dat ik dan toch makkelijk 2500 bitrate moet kunnen halen.
Toch hakkelde het zelfs vanavond nog heel af en toe met 2100 bitrate en 540 i.p.v. 720.
Ik speel veel Delta Force Joint Ops met AW2 mod, beetje H1Z1 en beetje Watch Dogs.

Loggen jullie ook in op de Amsterdam server?

Off-topic: Is er ook een mogelijkheid om email notificaties te krijgen van nieuwe reacties? Heb wel de thread gebookmarked, zie de email notificatie optie niet zo snel.

[ Voor 4% gewijzigd door Black Tiger 63 op 11-02-2015 02:24 ]

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:50
wambamNL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:58:
[...]

Ik had hier ook last van, kijk eens naar je CPU load. (mijne piekte op 100%.
Wat aanpassingen aan de Audio codec en ik was er vanaf. (AAC en 64 bit meen ik ipv 128)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Ithric schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:57:
[...]

Ik had hier ook last van, kijk eens naar je CPU load. (mijne piekte op 100%.
Wat aanpassingen aan de Audio codec en ik was er vanaf. (AAC en 64 bit meen ik ipv 128)
Hmm ik zal vanavond even gaan kijken, het rare is dat mijn cpu hem piekt op 54% met streamen, misschien dat hij het nu wel goed doet aangezien ik gister avond mijn cpu 0.9ghz hoger heb geclocked.
Toch bedankt voor de tip ik zal vanavond melden of dit geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Heb nu mijn settings vrij laag gezet in OBS:

Ziggo internet 180/18 Mbps (haal ik ook)
i4770k @ 4.1
Quisync balanced
720P 30 fps
1900 bit rate / 1600 buffer

Alleen op deze setting kan ik streamen zonder dat de stream bij andere constant moet laden. Vreemd want ik kan gewoon in 1080p 60 FPS (10 mbps oid) streamen (niet te kijken dan) maar als ik de stream stop staat hij gewoon full quality op twitch bij laatste uitzendingen. Aan me upload en recording power ligt het niet.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Anoniem: 1074 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:39:
[...]

Uh, met een snelheid van 10mbps kun je theoretisch met een bitrate van 10000 streamen, met 3,3 mbps is dat 3300 kbps.
D'oh, natuurlijk. Negeer mijn bericht idd maar. Was gisteravond bezig met effectieve up/download via FTP en p2p, dus ging er even blind van uit dat de bitrate ook in kB/s ipv kb/s aangegeven werd. :+ :')

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Anoniem: 1074 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:18:
Qua performance heb je daar niks aan, maar het wordt aangeraden om dit gewoon uit te laten als je streamt. De buffer size wordt dan automatisch hetzelfde als je bitrate, voor streamen wil je dit niet te hoog instellen.
Ah ok op die manier, die had ik op zich al gelijk ingesteld. maar uit kan dus ook gewoon.

Heb nu wel een ander probleem nu, dat het beeld zwart blijft als de game fullscreen heb in obs. misschien heb ik een instelling niet goed staan ofzo, zou me niks verbazen maar wellicht heeft iemand al de oplossing? als ik het windowed mode bekijk dan zie ik de game wel netjes draaien maar natuurlijk niet handig voor streaming. :>

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Welke game?
Meestal betekent het dat een andere programma ook inhaakt in de game, wat voor conflicten kan zorgen.
Een bekende is Razer Synapse of bv. Fraps.

Dit geld overigens voor game capture, jij gebruikt zeker window capture want die gaat op zwart bij fullscreen games.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 12-02-2015 18:00 ]

• Recrush
SouLLeSSportal schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:57:
[...]

Ah ok op die manier, die had ik op zich al gelijk ingesteld. maar uit kan dus ook gewoon.

Heb nu wel een ander probleem nu, dat het beeld zwart blijft als de game fullscreen heb in obs. misschien heb ik een instelling niet goed staan ofzo, zou me niks verbazen maar wellicht heeft iemand al de oplossing? als ik het windowed mode bekijk dan zie ik de game wel netjes draaien maar natuurlijk niet handig voor streaming. :>
Als je met window capture speelt moet je kijken of de game die je speelt de 'borderless' mode heeft. Dit is in feite gewoon windowed maar dan zonder borders (goh ;)). Maar beter is het om game capture te gebruiken, veel beter voor de performance.

• Black Tiger 63
Wat is nu 't beste om te gebruiken als je fullscreen wilt kunnen gamen?
Dxtory met OBS of Dxtory met Xsplit broadcaster, of gewoon Xsplit gamecaster? Of weer een hele andere opzet? Iets anders i.p.v. Dxtory?

Greetings, Black Tiger

Waarom zou je Dxtory nodig hebben? OBS kan het ook wel alleen.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 12-02-2015 19:49 ]

• Black Tiger 63
Ik weet het niet, Dxtory stond hier op pagina 1 ook genoemd, had ook op youtube zo'n "best way to broadcast with Dxtory and OBS" gezien en had ook het idee dat het iets soepeler liep, iets minder hakkelig maar kan me vergissen.
Handig is wel dat ik niet voor elke game weer aparte bron moet gaan maken in OBS.

Greetings, Black Tiger

Je hoeft in OBS ook niet voor elke game een bron te maken? Je kunt gewoon een hotkey instellen in de game capture bron.

• Black Tiger 63
Ja dat kan ook. Als de overlay maar goed past elke keer is dat ook prima.
Was net even bezig in OBS met H1Z1 te testen, maar was niet echt gecharmeerd van het beeld online. Gras zag er bijv. af en toe wat vlak uit in plaats van mooie sprietjes, ondanks 1280x720 instelling en streamen op 30fps.

Ik zal ook wel weer wat vernaggelt hebben. Probeer net weer H1Z1 (die draaide nog) met Xsplit Gamecaster, en krijg niet eens de met ctrl-tab het menu opgeroepe... vaag.

[ Voor 22% gewijzigd door Black Tiger 63 op 12-02-2015 21:41 ]

Greetings, Black Tiger

Daar is weinig aan te doen met de bitrates voor streamen naar twitch. Vooral gras ziet er erg slecht uit met die lage bitrates.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Anoniem: 1074 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:59:
Welke game?
Meestal betekent het dat een andere programma ook inhaakt in de game, wat voor conflicten kan zorgen.
Een bekende is Razer Synapse of bv. Fraps.

Dit geld overigens voor game capture, jij gebruikt zeker window capture want die gaat op zwart bij fullscreen games.
nee juist andersom, ik kies gewoon game capture en dat is zwart, maar als ik alt tab en zeg maar een kleinere versie van de game in window zie zie ik die wel goed op de stream preview. beide genoemde progjes niet draaiende.

Als je vanuit een fullscreen game met alt+tab naar obs gaat, wordt de game niet gerenderd en volgens mij zie je dan niks in OBS

• Black Tiger 63
Daar is weinig aan te doen met de bitrates voor streamen naar twitch.
Oh gelukkig, ik dacht al dat het aan mij lag, thanks.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Anoniem: 1074 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:30:
Als je vanuit een fullscreen game met alt+tab naar obs gaat, wordt de game niet gerenderd en volgens mij zie je dan niks in OBS
Dat zou het wellicht kunnen zijn, dat doe ik wel af en toe. Morgen ff testen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:06:
[...]

Dat zou het wellicht kunnen zijn, dat doe ik wel af en toe. Morgen ff testen. d:)b
Wat ik in het begin deed, maar misschien heb je geen mogelijkheid daarvoor.
Je stream/Youtube op een 2de scherm zetten en/of op een laptop openzetten.

Dan kan je zo zien hoe het gaat, heb zelf 4 schermen en het spel op 3 schermen uitgerekt en de steam (niet fullscreen) op het 4de, dan zie je direct wat er gebeurd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ithric schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:51:
[...]

Wat ik in het begin deed, maar misschien heb je geen mogelijkheid daarvoor.
Je stream/Youtube op een 2de scherm zetten en/of op een laptop openzetten.

Dan kan je zo zien hoe het gaat, heb zelf 4 schermen en het spel op 3 schermen uitgerekt en de steam (niet fullscreen) op het 4de, dan zie je direct wat er gebeurd.
ik heb een tweede scherm dus dat kan op zich maar zorgt de stream zelf open houden niet voor veel meer data verkeer en dus lag voor mijn toch enigszins beperkte 30/3 mbs lijntje? Vaak kijk ik even via de tel of het werkt, maar het kan best zo zijn dat ik met het alt tabben de boel verknoei nadat het in eerste instantie werkte. Als je DayZ speelt wil ik nog wel eens de map naast main screen open hebben en dan moet je die verschuiven, als die dan naar obs gaat via alt tab zou de stream dus eruit vallen qua beeld. Maar dat ga ik morgen even testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dezelfde PC naar je stream kijken is sowieso niet aan te raden, de flash player van twitch performed vrij slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Anoniem: 1074 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:29:
Op dezelfde PC naar je stream kijken is sowieso niet aan te raden, de flash player van twitch performed vrij slecht.
Ik had het eigenlijk over YT, niet Twitch.

@SouLLeSSportal:
Ik heb daar geen last van eigenlijk, heb ook OBS op het 4de scherm staan om te zien wat er zichtbaar is op de stream. (bij het opstarten etc.)

Ik ben niet echt verder gegaan met Twitch, ik werk nu met YT.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De delay bij YT is toch veel te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Tja het duurd enkele minute misschien, maar vind het niet storend.
Ik speel veel Iracing en dan merk je er niet veel, ben ook niet echt interactief in chat of dergelijk. (want aan het race)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik weet niet wat het is maar ik krijg met geen mogelijkheid die bende meer draaiende. niks levert mij beeld op. dxtory zie ik ook niet ingame fps counter etc. alsof de game gewoon niet draait volgens obs en dxtory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat hele dxtory verhaal kun je ook beter laten varen, game capture is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Na nog één poging, volledige her installatie van obs en dxtory werkt het weer wonderwel, geen idee wat het was maar het werkt iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Eergisteren maar weer eens bezig geweest om te zien hoe Watch Dogs zich gedraagt. Was toch in OBS af en toe laden, dat zie ik dan op m'n tweede pc waar ik controleer om te zien of het goed gaat.
Raar genoeg zie je bij de opnames van Twitch bijna nooit dat ie aan 't laden is tussendoor.

Anyway, daarna eens met Xsplit Gamecaster geprobeerd en daar liep me de cpu continu 90 a 100%.
De resolutie eens teruggezet van 720 naar... wat is dat, 540? Dat hielp niet echt veel.
Totdat ik de webcam uit zette, toen ging het weer iets beter en werd het rond de 80 a 85% cpu. Volgens het metertje van gamecaster dan.

Waar ik me nog steeds over verbaas is dat de stream minder hakkelt als ik terug ga van bijv. 3000 fps naar 2500 of zelfs 2200. En dat met een upstream van 10mbit waarbij hij minstens een stabiel 7,5 mbit heeft.
Lijkt er op alsof Gamecaster toch te zwaar is, ook op 540 en alsof ik OBS niet goed genoeg in gesteld krijg, ondanks voldoende hardware, om stabiel te streamen of ik doe iets fout.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het bufferen als je kijkt heeft niks te maken met je upload speed hé.
Post anders een link naar je laatste log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Oke dit is de laatste:
http://textuploader.com/6xhl

Dit vind ik trouwens wel vreemd:
Physical Memory: 4095MB Total, 4095MB Free
Ik heb 16 GB geheugen in m'n pc zitten, geen 4... of is 4 het maximale wat OBS neemt?

[ Voor 63% gewijzigd door Black Tiger 63 op 16-02-2015 20:46 ]

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Volgens mij is dat eentje waar ik met DXtory aan het testen was, dit is een test zonder Dxtory. Anders moet ik vanavond nog eens testen en een nieuwe log plaatsen.
Ik heb zoveel zitten testen deze week dat ik niet meer weet, welke waarvan is onderhand. :)
http://textuploader.com/6xhq

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je CPU is natuurlijk niet 1 van de snelste, streamen en spelen op die cpu kost aardig wat kracht.
Verder kun je Aero het beste ook aan zetten.

Maar als het alleen maar om bufferen gaat, dan is dat iets waar je niks aan kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Aero aan zetten? Oh ik dacht dat dit juist uit moest. Even zoeken waar dat zit in OBS dan zet ik hem weer aan.
Dacht ook al dat een AMD six core best redelijk was.

Nog even een paar andere vraagjes.
1.) Zojuist merkte ik op dat de snelkoppeling naar OBS naar de 32-bits versie verwijst, terwijl er ook een 64-bits versie aanwezig is. Kan ik op m'n windows 7 64-bits dan niet ook beter de 64-bits versie van OBS gebruiken?

2.) Is er een andere mogelijkheid om minder cpu te gebruiken? Moet ik dan een lagere resolutie nemen of wat is dan de truuk om wat minder kracht van de cpu te gebruiken en bijv. wat meer kracht van de grafische kaart (indien mogelijk)? Of anders gewoon cpu verbruik wat omlaag.

3.) Ik heb evt. nog wel een langzamere pc staan waarmee ik kan streamen met een quad-core processor, zodat de game-pc dan alleen voor te spelen is, maar ik neem aan dat ik daarvoor een of andere video-capture kaart nodig heb of zoiets in die pc?
Wordt het dan uberhaupt wel beter, gezien die langzamer is? Of kan ik dan beter blijven doen wat ik nu doe maar dan evt. streamen in een wat lagere resolutie of iets anders.

4.) Als bufferen niets met die fps rate te maken heeft, wat is dan precies het verschil of ik hem op 2500 zet of bijvoorbeeld 3500? Want qua uploadsnelheid zou ik dat aan moeten kunnen. Wat dit aan verschil maakt begrijp ik nog niet helemaal.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Black Tiger 63 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:59:
Aero aan zetten? Oh ik dacht dat dit juist uit moest. Even zoeken waar dat zit in OBS dan zet ik hem weer aan.
Dacht ook al dat een AMD six core best redelijk was.
Dat valt tegen
Nog even een paar andere vraagjes.
1.) Zojuist merkte ik op dat de snelkoppeling naar OBS naar de 32-bits versie verwijst, terwijl er ook een 64-bits versie aanwezig is. Kan ik op m'n windows 7 64-bits dan niet ook beter de 64-bits versie van OBS gebruiken?
32-bits of 64-bits maakt voor een programma als OBS weinig uit, in sommige gevallen is de 32-bit soms beter, want nog steeds niet alle apparaten hebben 64-bit drivers.
2.) Is er een andere mogelijkheid om minder cpu te gebruiken? Moet ik dan een lagere resolutie nemen of wat is dan de truuk om wat minder kracht van de cpu te gebruiken en bijv. wat meer kracht van de grafische kaart (indien mogelijk)? Of anders gewoon cpu verbruik wat omlaag.
Lagere resolutie/fps of lagere x264 cpu preset.
3.) Ik heb evt. nog wel een langzamere pc staan waarmee ik kan streamen met een quad-core processor, zodat de game-pc dan alleen voor te spelen is, maar ik neem aan dat ik daarvoor een of andere video-capture kaart nodig heb of zoiets in die pc?
Wordt het dan uberhaupt wel beter, gezien die langzamer is? Of kan ik dan beter blijven doen wat ik nu doe maar dan evt. streamen in een wat lagere resolutie of iets anders.
Ligt er aan welke cpu in die pc zit.
4.) Als bufferen niets met die fps rate te maken heeft, wat is dan precies het verschil of ik hem op 2500 zet of bijvoorbeeld 3500? Want qua uploadsnelheid zou ik dat aan moeten kunnen. Wat dit aan verschil maakt begrijp ik nog niet helemaal.
Wat jij aankunt heeft 0,0 te maken met de verbinding tussen de kijker en twitch. En aangezien kijkers van streamers met weinig kijkers de data uit San Francisco krijgen is er een veel grotere kans op buffering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Oke even terugkomend op een tweetal.

3.)
Ligt er aan welke cpu in die pc zit.
Cpu: Intel Core2 Quad CPU Q6600 2.4Ghz.
Grafische kaart: NVidia Gforce GT430
3 GB Ram, zit 4 gig in maar XP ziet er maar 3. Ik kan deze evt. upgraden naar Windows 7 Home.

4.) Ahaaaa... zo zit dat dus. Apart is wel dat ik Delta Force, die veel minder vergt, zonder problemen met Gamecaster kan draaien op 720 en die zit vaak tegen 60fps aan te duwen, met 0 buffering.
Met een spel als Watchdogs of H1Z1 gebeurt dit veel sneller, maar dat is natuurlijk dan omdat die een stuk moderner zijn en meer resources gebruiken als ik 't goed heb.

Voor de rest al heel hartelijk dan voor de uitleg, daar kan ik iets mee, wordt me nu in elk geval al een heel stuk duidelijker allemaal.

Greetings, Black Tiger

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wie kan me helpen, ik zit al een hele avond te klooien om het broadcasten goed te krijgen op Youtube.
Ik blijf last hebben van onscherpe beelden in het midden van het beeld en dan ver weg, als ik stil sta is het beeld super scherp. Mijn resolutie waarin ik game is 2560 x 1440 en mijn settings in OBS.

Specs:
i7 3930k @ 4.3Ghz
16GB DDR3
NVidia GTX680
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/obs.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 19-02-2015 00:13 ]

• Black Tiger 63
Ben aan het denken de Avermedia Live Gamer HD kaart te kopen. Ziet er wel goed uit.
Of is er nog iets beters, voor in de pc dus? Want ik stream toch alleen pc games.

Greetings, Black Tiger

• Ithric
FabiandJ schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 00:13:
Wie kan me helpen, ik zit al een hele avond te klooien om het broadcasten goed te krijgen op Youtube.
Ik blijf last hebben van onscherpe beelden in het midden van het beeld en dan ver weg, als ik stil sta is het beeld super scherp. Mijn resolutie waarin ik game is 2560 x 1440 en mijn settings in OBS.

Specs:
i7 3930k @ 4.3Ghz
16GB DDR3
NVidia GTX680
[afbeelding]
Zie mijn DM, heb zelf ook wat zitten zoeken en proberen en mogelijk krijgen we het samen wel goed.

iRacing Profiel

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-07 12:08
FabiandJ schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 00:13:

Specs:
i7 3930k @ 4.3Ghz
16GB DDR3
NVidia GTX680
[afbeelding]
Ik heb ook zoiets gehad. Als ik me goed herinner heb ik de "buffergrootte" op 50.000 gezet. Yep, 50 duizend. Probeer dat is een keer. Ik hoor graag of het gelukt is :D

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Met 4000kbps bitrate zal je natuurlijk nooit goede kwaliteit krijgen op 2048x1152.
En de buffer groote instellen op 50000 is helemaal niet slim als je streamt, in sommige momenten kan je dan 50mbps aan data sturen naar YT

Voor het streamen laat je de buffergrootte gewoon uit staan en stream je op een wat fatsoenlijkere resolutie.

[ Voor 143% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 19-02-2015 13:35 ]

• FabiandJ
  • Niet online
Anoniem: 1074 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:31:
Met 4000kbps bitrate zal je natuurlijk nooit goede kwaliteit krijgen op 2048x1152.
En de buffer groote instellen op 50000 is helemaal niet slim als je streamt, in sommige momenten kan je dan 50mbps aan data sturen naar YT

Voor het streamen laat je de buffergrootte gewoon uit staan en stream je op een wat fatsoenlijkere resolutie.
Ik heb ook 1280 x 720 geprobeerd en zowel de Filters Bicubic als Lanczos, maar bij beiden bleef ik het probleem houden.

Heb je misschien ook een voorbeeld van hoe het er uit ziet?

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Komende zaterdag om 11:00 ga ik weer beginnen met streamen. In iRacing heb je de NASCAR iRacing Series (NiS) en is een speciale serie dat het echte NASCAR seizoen volgt. Het seizoen is dus, net zoals in het echt, 36 weken lang en de meeste races zijn de halve afstand van de echte races. Komend weekend is dus race 1 van het seizoen, de Daytona 500. Deze race zal de volledige afstand (500 mijl) als in het echt zijn, omdat het een speciale race is.

Tijdens deze race wil ik iets anders proberen. Ik ga zaterdag meerdere "camera's" gebruiken. Op YouTube zal je kunnen wisselen tussen een onboard camera en een TV camera. Daarnaast zal een mede iRacer van GoT, Phydomir, ook streamen en die camera kan je ook selecteren bij de stream.

YouTube: DAYTONAAAAA! - NiS week 1

• Black Tiger 63
Is er nog een betere kaart dan de Avermedia Live Gamer HD? Of is dat toch wel zo'n beetje het beste wat men voor een aardige prijs krijgen kan?

Ik vind niet zoveel over op internet, behalve de Avermedia dingen dan.

Greetings, Black Tiger

De X-capture-1 schijnt vrij goed te zijn.

http://solarisjapan.com/p...1-usb-3-0-hd-capture-unit

Verder kan ik elk USB 2.0 apparaat afraden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 19-02-2015 21:21 ]

• FabiandJ
  • Niet online
Nou voor mijn gevoel heb ik elke instelling aangeraakt en geprobeerd die ik kan kiezen in OBS, maar de kwaliteit blijft ronduit bagger.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uWadg_DMSZs]

Iemand?

Volgens mij heb je verkeerde verwachtingen over de kwaliteit, dit ziet er gewoon normaal uit.
Probeer anders de bitrate wat te verhogen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 20-02-2015 00:05 ]

• Black Tiger 63
Die X-Capture is wel weer extern. Dan denk ik dat ik voor de Avermedia ga, heb liever een interne kaart in de pc zitten.
Thanks!

Greetings, Black Tiger

Opzich niks mis met een externe, zolang het maar USB 3.0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Ah oke, dan zal ik ze toch eens vergelijken.
Bij de weg... bedankt voor je hulp nog, afgelopen nacht even getest met een kennis en het streamen van H1Z1 ging vlekkeloos. Zo goed als geen hickupjes, het beeld was prima, ik was aan 't streamen in 1280x720 op 30 fps met een bitrate van 2500. Toppie.
En dat met de webcam erbij aan ook nog, die draaide in 640x480 op 30fps.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Black Tiger, ik gebruik de Avermedia Extreme Cap U3. Dat is ook een USB3.0 apparaat en werkt perfect. Kan ook 60 fps aan. Wel is het zo dat die capture card GEEN ingebouwde transcoding heeft, dus alles wat je door stuurt is ruw beeldmateriaal. Prima voor streamen dus, als je een krachtiggenoege CPU hebt die dat kan doen, maar anders niet. Deze capture device zet de beelden 1 op 1 door, wat door USB3.0 zo snel is, dat je zelfs vanaf dat aparaat zou kunnen gamen als je wilt (je merkt absoluut géén latency in de beelden, echt verbaasd was ik daar over).

Ik wil in de toekomst nog een Elgato HD60 erbij kopen. Niet om te streamen maar daar wil ik gameplay mee opnemen. Die heeft geloof ik wel USB2.0 maar het voordeel is dat dat ding wel je beelden omzet direct naar h264.

Als je wilt kijken hoe mijn beeld kwaliteit is op 2500 kbps met die capture card kun je op Twitch kijken naar Rice_NL.

Sowieso, zijn er nog veel mensen actief hier die streamen? Misschien kunnen we een lijstje maken en dan elkaar allemaal een follow geven. Dat is altijd lekker voor je follower count :) We moeten elkaar toch een beetje helpen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Ryada

Ryada

She/Her

Op het moment stream ik heel sporadisch ivm dat ik 7 dagen in de week werk maar mijn stream naam is hetzelfde als op tweakers. ik zal eens kijken of ik morgen mijn stream weer eens kan gebruiken vandaag had ik een hoop latency problemen met mijn games :s

DAMAGE schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:51:
Ik wil in de toekomst nog een Elgato HD60 erbij kopen. Niet om te streamen maar daar wil ik gameplay mee opnemen. Die heeft geloof ik wel USB2.0 maar het voordeel is dat dat ding wel je beelden omzet direct naar h264.
Kun je dan niet beter gewoon NVENC gebruiken? Zonde van het geld om voor recorden die Elgato te kopen, zijn beide hardware encoders, dus er zal weinig verschil zijn in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Anoniem: 1074 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:40:
[...]

Kun je dan niet beter gewoon NVENC gebruiken? Zonde van het geld om voor recorden die Elgato te kopen, zijn beide hardware encoders, dus er zal weinig verschil zijn in kwaliteit.
Nope dat gaat niet werken want ik heb naast een PC ook een Playstation 4. En NVENC als ik dat gebruik heb ik met één kaart in gebruik tot 7 fps performance verlies en met SLI tot wel 30 fps. En ik wil géén performance hit. Dus het is het geld wel waard naar mijn idee.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
@Damage:
Bedankt voor de tip, maar ik ben toch voor de Avermedia Live Gamer HD gegaan, dit om twee redenen. Mijn oude pc heeft volgens mij geen usb 3.0 en ik vind intern wel handig eigenlijk.
Jammer inderdaad dat de kaart niet doet encoden.

Vanavond eens een lange stream gedaan van H1Z1 en op de gamep bleef de cpu temp rond de 68 a 70 graden (werd eerst soms 82-85) en op de streampc rond de 40 graden maar het cpu verbruik zat daar wel met regelmaat rond 50 a 60%.
Dat was met 2500 bitrate (buffer van 2700) en 1280x720 streamen op 30fps. Op 60 heb ik ook geprobeerd, maar dan kwam er al snel een melding dat de cpu te zeer belast werd. Die stond inderdaad op 99% te draaien dan.
Dit op OBS met de webcam erbij op 60fps en 320x480 of zoiets. Ben op zich wel tevreden over dit resultaat.

Alleen het geluid krijg ik nog niet goed. Het lijkt erop alsof het blijft rondzingen. Ik hoor dat zelf niet maar als ik later de opname op twitch ga terugkijken, hoor je dat heel goed. Audio kabel gaat van m'n luidspreker uitgang van de gamepc naar de line-in van de streampc.
Misschien dat ik eens iets als "virtual audio cable" moet gaan proberen daarvoor.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb zelf een mixer voor mijn 'stream pc' gehaald. Kan daar gewoon jackplugs in prikken. Geluid komt dan binnen via USB op de stream pc.

Het is inderdaad wat audio betreft even klooien af en toe. Zeker ook omdat je met twee aparaten te maken hebt, die als het goed is beide geaard zijn. Wat je dan krijgt is een 'groundloop' wat simpel gezegd neer komt op twee apparaten die beide vechten om ground te zijn. Dit geeft een nare brom op je audio. Dit kun je oplossen door één apparaat niet van ground te voorzien, maar nog simpeler is om gewoon groundloop isolators te kopen bij een online webshop als Bax-shop.nl oid. Als je een beetje handig bent kun je ze ook zelf solderen maar compleet klaar zijn ze echt niet heel duur.

Ik heb je gefollowed op Twitch dus als je weer eens live gaat ga ik zeker even met je mee kijken!

Oh ja ik zag dat je je buffer op 2700 hebt. Waarom precies? Ik heb mijn buffer gelijk aan mijn bitrate. Dus 2500 bitrate is een 2500 buffer.

[ Voor 9% gewijzigd door DAMAGE op 01-03-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Dat had ik op filmpjes gezien van die mixers. Maar zo gek wil ik het niet maken, hoef er niets aan te verdienen, doe het meer voor de lol eerlijk gezegd.
Als het heel stil is hoor ik wel nog een heeeel zacht klein heli geluidje van de webcam, verder geen last meer van brom. Alleen dat rondzingen dus nog. Is eigenlijk ook verkeerd betiteld.
Ik zeg iets en had ook teamspeak aan, en zo hoorde niemand dat rondzingen, maar bij de opname die op Twitch stond van die sessie, hoorde ik mezelf iets zeggen, dat hoorde ik dan op de achtergrond een seconde later nog eens en dan een paar seconden later weer, alsof het een en weer bleef kaatsen dus.
Volgens mij is dat omdat alle geluid, ook dat van Teamspeak, via de luidspreker output naar buiten gaat. Ik hoor dat op mijn koptelefoon ook en dat wat ik op de headset hoor gaat vervolgens ook weer naar buiten.
Althans dat is mijn vermoeden van de oorzaak.
Vandaar dat ik die opname gewist heb, dat was bagger met dat geluid zo. Beeld was prima.

Op een andere manier (micro op streampc insteken) kon ik niet tegelijk op Teamspeak (gamepc) en op de stream praten, dus vandaar dat ik die oplossing met virtual audio cable eens wil proberen.

Bedankt voor het terugvolgen overigens. ;)

De pc's zijn wel geaard inderdaad, alles hangt hier op een aparte groep. Zal eens naar die groundloop isolators kijken.

Tja die buffer... dat had ik weer ergens gezien op youtube filmpjes, ik dacht dat die buffer dan zorgde voor iets meer kans op stabiliteit ofzo. Zal hem terugzetten op 2500 want dat ging in feite ook prima deze week.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dat rondzingen kan ook zijn dat je je Twitch zelf ook nog een keer open hebt of een van de twee pc's?

Ik heb iets dergelijks ook een keer gehad toen ik met Xsplit werkte, ik weet niet precies meer wat dat was, maar hij pakte twee keer mijn audio. Was heel naar. Ik zou even kijken naar je settings op de stream pc en dan vooral even de mixer in windows open zetten en kijken wat er allemaal uit slaat qua audio als je dus streamt. Kan zijn dat je ergens iets dubbel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is waarschijnlijk het geval ja.
Wat ik nog wel eens mensen zie doen is de mic ook als audio apparaat definieren voor de webcam, wat resulteerd in een echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Nee ik had alleen het chat venster open van Twitch op de Streampc.
Op de gamepc had ik niks open van Twitch, dan had ik zelf ook wel een echo gehoord. Wel had ik later twitch open op de streampc om te zien of de stream goed liep. Maar het echo geluid was al meteen vanaf het begin en toen stond alleen de chat open (popt out) en OBS.

Maar er viel me wel iets anders op. Ongeacht waar ik mijn mic in stopte, ik had gewoon geluid van spraak. Dus de webcam gaf toch mic geluid.
Dit ondanks dat hij in OBS stond aangegeven als "audioapparaat uitschakelen" en de line in ingang zelfs als standaard stond, de webcam toch geluid doorgaf.

Waardoor het rondzingen dan gebeurde is me dan nog steeds niet duidelijk. Ik gebruikte wel mijn gewone mic op de gamepc voor Teamspeak, maar mijn mic stond niet op luisteren naar zichzelf, dus van Teamspeak zou eigenlijk alleen de spraak van de mensen op TS via het signaal naar buiten moeten gaan.

Wat ik wel eerder al meegemaakt heb voordat ik begon met streamen is dat ik een echo kreeg op TS3, omdat het systeem het geluid van mijn koptelefoon opving en dat weer via de mic naar buiten stuurde.
Dat gaf exact hetzelfde effect. Merk ik nu echter ook niks meer van, al tijdje geleden opgelost.

Heb dus nu die webcam audio helemaal uitgeschakeld via de windows mixer op de streampc, maar dan hoor ik mijn mic dus niet meer.
Nu kan ik wel "naar zichzelf luisteren" op de gamepc aanzetten want daar zit de mic op, maar dan loop ik weer het risico dat TS3 gaat galmen. En met de preview lijkt het niet alsof dat geluid mee komt tenzij ik hem heel hard zet.
Dus denk dat ik beter morgen even een splitter kan gaan halen voor de microfoon en kijken of dat werkt, of hebben jullie nog een beter idee?
Behalve dan zo'n mixer gaan halen want ik wil het gewoon eenvoudig en goedkoop houden.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Oke heb het in zoverre gefixed dat ik nu de mic naar zichzelf laat luisteren op de gamepc en de output daarvan naar de Avermedia laat gaan.

Het enige wat nog rest is een lichte vrij hoge zoemtoon. Die komt via de 3.5" kabel mee naar de Streampc.
Als ik dat stekkertje uit de line in trek, is het zoemtoontje ook weg.
Misschien komt het van m'n gamepc af, want nu hoor ik ook af en toe zachtjes tja... nja een geluidje wat op dat hoge zoomtoontje lijkt.
Met name bij witte schermen zoals die ground isolator webshop waar Damage naar verwees, als ik dan heel snel met de schuifbalk op en eer ga hoor je het ook een klein beetje.
En dan staat dus alles uit, alleen de gamepc is nog aan.
Maarja hier achter het bureau stikt het ook van de kabels, met name stroom, misschien dat dit van invloed is?

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 15:53
Hoe doen jullie streamen met een 144HZ scherm? Mijn broertje heeft een

I7 - 920
Ati 5850
6GB ram
Geprobeerd met een Avermedia Live Gamer HD - Een streamers kaart gaat nooit werken aangezien een kaart via HDMI gaat en HDMI die snapt 144HZ niet aangezien dit via DVI-D of komt dit omdat die 5850 oudere versie van HDMI?

Ja die 5850 gebruikt een oude hdmi dus dat is op te lossen met een nieuwe videokaart, alleen een streamkaart gaat dus nooit werken?

[ Voor 16% gewijzigd door rafler op 04-03-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-03 10:54
Ik wist niet dat er ook een topic over livestreamen is. Leuk zeg. Ik vroeg mij af hoe ik nu het beste een externe pc kan gebruiken als stream pc? Ook zou ik graag de monstercat fm zender (muziekzender van twitch) zo willen gebruiken zodat deze door de mixer gaat. Zo kan ik mijn microfoon volume en muziek volume afzonderlijk met de mixer bedienen! Ik dacht dat hier een youtube tutorial van was speciaal gericht op streamers. Kan hem echter niet meer vinden.

Mijn stream channel is hetzelfde als tweakers mijn ID.

Ik heb ook even bij jullie profielen gekeken, leuk om te zien. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rafler schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:44:
Hoe doen jullie streamen met een 144HZ scherm? Mijn broertje heeft een

I7 - 920
Ati 5850
6GB ram
Geprobeerd met een Avermedia Live Gamer HD - Een streamers kaart gaat nooit werken aangezien een kaart via HDMI gaat en HDMI die snapt 144HZ niet aangezien dit via DVI-D of komt dit omdat die 5850 oudere versie van HDMI?

Ja die 5850 gebruikt een oude hdmi dus dat is op te lossen met een nieuwe videokaart, alleen een streamkaart gaat dus nooit werken?
Je kunt gewoon je 144hz monitor clonen naar de Avermedia als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ja ik heb dus een 144hz scherm en ik stream op een 60 fps Avermedia kaart, en daarnaast neem ik ook nog eens op met een andere capture card. Kan gewoon door je scherm te clonen naar je HDMI poort. Dus dan heb je je hoofd scherm op 144hz draaien en die maakt dan een clone naar de capture card op 60hz.

Wat voor games speelt je broertje? Want met zo'n oude kaart is het eigenlijk zonde om een 144hz scherm te hebben tenzij je Quake 2 speelt ofzo en dan alsnog 144 fps kunt halen ;)

@jojoba007

Ik heb een externe PC als stream PC. Daarvoor moet je een capture card hebben en het liefst een mixer met USB. Als je even op mijn Twitch profiel kijkt (Rice_NL) dan zie je precies welke hardware ik gebruik. Let wel: het is nogal een dure hobby.

Mocht je problemen hebben met het setuppen van het geheel kun je in dit topic je vragen kwijt. Ik heb ondertussen al een behoorlijke configuratie hier staan en er is eigenlijk geen vraag die ik niet kan beantwoorden denk ik :)

[ Voor 33% gewijzigd door DAMAGE op 05-03-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Ah dan weet ik nog wel een vraagje. :)
Als ik bij jou kijk, zie ik mooi alles in sync, dus jouw praten en beweging van je lippen gaat goed.
Moet je daar een beetje kwaliteit van Webcam voor hebben? Ik heb hier zelf een Logitech Quickcam Connect met een max. resolutie van 640x480, heb ik ook al geprobeerd op 320x352 of zoiets, met 60fps of zelfs 100fps (het maximale), maar het lijkt allemaal een stuk trager te gaan.
Dus wat ik zeg en wat je ziet is best redelijk out of lipsync zal ik maar zeggen. :)

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Black Tiger 63 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:54:
Ah dan weet ik nog wel een vraagje. :)
Als ik bij jou kijk, zie ik mooi alles in sync, dus jouw praten en beweging van je lippen gaat goed.
Moet je daar een beetje kwaliteit van Webcam voor hebben? Ik heb hier zelf een Logitech Quickcam Connect met een max. resolutie van 640x480, heb ik ook al geprobeerd op 320x352 of zoiets, met 60fps of zelfs 100fps (het maximale), maar het lijkt allemaal een stuk trager te gaan.
Dus wat ik zeg en wat je ziet is best redelijk out of lipsync zal ik maar zeggen. :)
Je hebt een oude budgetwebcam die waarschijnlijk een belabberde lichtgevoeligheid heeft en daardoor niet op 30 of laat staan 60fps komt. Probeer eens je kamer, of in ieder geval jezelf, overdreven te verlichten en kijk of het beeld dan soepeler wordt. Zoja dan kun je voor betere verlichting zorgen, of je koopt een nieuwe webcam die beter presteert in low-light condities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:48

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Black Tiger 63 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:52:
Nadeel is dat ik nog geen twee monitoren heb, en met Xsplit krijg je wel de chat leuk in beeld. Met OBS moet dat schijnbaar op een aparte manier dus daar moet ik nog even wat van leren.
Ik gebruik zelf Trillian tijdens het gamen, ideaal. Het komt niet in beeld van de stream maar ik kan gewoon meedoen met de chat in een soort overlay die ik met twee sneltoetsen kan oproepen.

Zelf had ik nog een vraagje. Ik heb een 144hz monitor en speel CS:GO normaal op zo'n 280 fps. Als ik ga streamen dropt hij naar zo'n 150-180 fps, maar merk ik overduidelijk een soort haperende framrate. Dit komt niet altijd voor, maar met deze game is het wel fijn als ik constant vloeiend beeld heb :+

Iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Black Tiger 63 Ik heb inderdaad een behoorlijke webcam gekocht, op mijn profiel kun je precies zien welke dit is. Het is inderdaad een Logitech. Verlichting helpt een boel. Als je de verlichting niet goed voor elkaar hebt, dan is het inderdaad zo dat de webcam met minder frames uitstuurt.

Natuurlijk is het wel zo dat je in je stream programma (ik gebruik OBS) alles wel op elkaar moet afstemmen qua audio sync. Dus de beelden van je game en het geluid van de game, daarnaast natuurlijk je webcam en je mic. Dit doe ik altijd gewoon door een spel te starten, mijn eigen stream te recorden, dus niet te streamen maar gewoon te recorden en dan bijvoorbeeld 'schiet' te roepen terwijl ik in de game 1 kogel afvuur. Je kunt dan prima zien waar je nog een x aantal ms aan delay op moet toevoegen of waar je het juist moet verwijderen. Hier kun je inderdaad behoorlijk mee klooien, maar uiteindelijk moet het je wel lukken om alles goed te krijgen.

@MisterChaoSs Dat is precies de reden waarom ik game op een gamepc en daarnaast met een capturecard mijn beelden naar een tweede PC stuur waar ik op stream. Het streamen ansich is gewoon een redelijk zware aangelegenheid. Dit wil je het liefst op een andere PC doen. behoort dit niet tot de mogelijkheden dan zul je vrede moeten hebben met de drops in je performance. Daar kun je gewoon niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

DAMAGE schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:33:
@MisterChaoSs Dat is precies de reden waarom ik game op een gamepc en daarnaast met een capturecard mijn beelden naar een tweede PC stuur waar ik op stream. Het streamen ansich is gewoon een redelijk zware aangelegenheid. Dit wil je het liefst op een andere PC doen. behoort dit niet tot de mogelijkheden dan zul je vrede moeten hebben met de drops in je performance. Daar kun je gewoon niets aan doen.
De drops in FPS kan ik nog wel handelen, ik stream de grote games dan ook niet aangezien ik nog een i5 2500k heb. Echter, ik vind het raar dat het gamen voor mijn gevoel niet soepel loopt met 150fps op 144hz. Het komt niet altijd voor en ik hou het goed in de gaten. Het voelt dan gewoon niet vloeiend en met CS:GO is dat (vind ik) heel erg belangrijk.

Het is niet altijd, maar die vreemde haperingen tijdens een intensief potje, niet geweldig. :+ Zou het wel willen laten zien, maar het is aan de andere kant helaas niet te zien :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Nee dat klopt het komt omdat je CPU te zwaar belast wordt. De prioriteit wordt meer op het encoden gelegd. De game wil ook graag CPU power maar kan dan net geen genoeg CPU power krijgen waardoor je dus die drops ervaart.

Bij games als Call of Duty en Battlefield 4 is dat helemaal erg omdat die redelijk CPU heavy zijn. Dan valt CS:GO nog wel mee. Maar als je ook daar al problemen merkt dan moet je misschien ook eens kijken of je een streampc kunt regelen.

Ik had zelf namelijk precies dezelfde issues als jij ervaart, en ik ben nogal competitief ingesteld, wat jij zelf ook al aan geeft zijn drops in performance voor fanatieke shooter spelers gewoon echt not done. Een capturecard en een aparte pc/laptop bied dan zeker uitkomst! Maar houd er wel rekening mee dat dat encoden gewoon iets is wat wel een behoorlijke CPU vraagt.

Wat je ook nog zou kunnen doen is kijken of je via OBS op NVENC kunt streamen (dat is als je een Nvidia videokaart hebt die Shadowplay ondersteuning heeft). Dan heb je minder last van die CPU usage, maar dat gaat wel tenkoste van de kwaliteit. NVENC is namelijk niet zo heel goed op lage bitrates. Maar voor de timebeing misschien voor jou wel een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door DAMAGE op 09-03-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Yeah klopt, maar het is zo raar omdat fps nog boven de 150 ligt. Als het naar de 45 of zelfs 60 fps zou droppen had ik het nog begrepen, maar dat ik soms wat "trage fps momenten" ervaar terwijl het 150+ is blijf ik raar vinden haha.

Over het algemeen ben ik wel tevreden met de kwaliteit en dergelijke, maar merk wel dat ik binnen een jaar naar nieuwe cpu moet. Nu nog het geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CSGO is misschien minder CPU heavy, maar als je de framerate niet limiteerd pakt ie zoveel mogelijk CPU als mogelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 09-03-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ja je moet inderdaad niet vergeten dat CPU <-> GPU altijd een enorme datastroom is. En elke extra load op je CPU merk je gewoon. Daarnaast zou ik gewoon me frames op 144 fps cappen. Heb ik in BF4 bijv ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Bedankt voor de tips allemaal. Ik maak het expres vrij donker inderdaad en dan licht de camera met name mijzelf op, maar ik begrijp dus dat dit juist niet goed is.
Dan maar even zonder webcam totdat ik op een hobbykamer zit of zo, want zit nu in de huiskamer en die wil ik niet perse op beeld. :)
@MisterChaoSs: Inmiddels is er een tweede monitor. Van Trillian had ik inderdaad ook gezien maar met die tweede monitor gaat het nu ook goed met het chat venster al dan niet in de stream. Is nu makkelijker in te stellen.
@Recrush: Is inderdaad een oud dingetje, ben nog aan het bedenken of het met mijn tronie wel nut heeft om een webcam te gebruiken, wil ook niet de mensen verschrikken. :D
@DamageL: Aha, op die manier bijstellen, dat is goed om te weten, bedankt!
Ik zal alles v.w.b. webcam nog eens overwegen.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:39
Net als Niellie41 en Thijmennabuurs stream ik ook regelmatig iRacing en dat is meestal op het YouTube kanaal van ons team. Dit doe ik via een webcam en zodat de 3 schermen beter zichtbaar zijn en ook de stuur input etc beter gevangen kan worden.
Hier een voorbeeldje http://youtu.be/pbqSUaPAmbI?t=1h54m43s

Toen ik hiermee begon een jaar of 2 geleden deed ik dat via een oude Q6600 die ik nog had staan.
Later had ik die niet meer tot mijn beschikking en ben ik vanaf de game-pc zelf gaan streamen (i5 3570K + AMD HD 7950).
Dat gaat opzich wel, maar na verloop van tijd ben ik me toch steed meer gaan storen aan het performance verlies tijdens het racen zelf. Ik heb al een tijdje zitten testen met Quick Sync en een OBS fork met AMD VCE support, maar daarmee ervaar ik vaak crashes of heb ik nog steeds last van de performance dip tijdens het gamen.

Recent heb ik het daarom weer geprobeerd met een oud PC'tje van m'n ouders, maar de AMD x2 4800+ blijkt gewoon niet krachtig genoeg. Zelfs op 480p en de laagste settings in OBS werkt het maar net aan, maar als ik dan ook nog de CLR Browser overlays met de game data inschakel is het weer foute boel.

Dus ik ben nu aan het rondkijken wat ik eventueel voor upgrades kan doen aan die oude pc waardoor deze wel kan voldoen voor het streamen van minstens 720p (of wellicht zelfs 1080p) voor een een niet al te gek bedrag. De laatste dagen zit ik dus V&A door te struinen, maar ik vraag me dus af wat ik minimaal nodig zou hebben wat nog een beetje binnen een budget van €150-€200 valt.

Ik zie bijvoorbeeld wel wat 1e generatie i7's of zelfs nog de oudere Q6600's/Q9300's langskomen, maar als ik daarmee nog steeds zal moeten gaan finetunen tot ik geen High CPU usage meldingen in OBS meer krijg schiet ik er nog niet heel veel mee op.
Destijds voldeed de Q6600 nog wel, maar ik gebruikte toen bijvoorbeeld die overlays met game data nog niet. En ik kan me ook niet meer herinneren in hoeverre ik toen al dicht tegen de max aan zat qua mogelijkheden.

Dus zou zo'n upgrade voldoende zijn of is dat niet realistisch en kan ik beter verder kijken naar meer recente hardware?

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op welke resolutie en hoeveel frames wil je streamen? Dat kun je je het beste afvragen. Hoe nieuwer de hardware hoe beter.

Ik stream bijvoorbeeld vanaf een laptop, i7 4700HQ. Die draait dan lang niet altijd fullpull, omdat hij dan al te warm wordt en dan clockt hij zichzelf down. Ik moet in de toekomst dus ook aan een streampc denken. Maar die hardware trekt 720p bij 60fps goed. Ik zie overigens op dit moment ook niet echt de noodzaak om op 1080p te streamen. 720p en 60fps is perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 13:39
Ik stream op dit moment op 1280x720 en 30fps.
De framerate zal toch niet hoger worden met de huidige camera's,
maar ik zit er wel over te denken om het op 1920x1080 te gaan doen als ik het toch vanaf een andere pc doe.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Hogere resolutie betekent ook (bij goede kwaliteit) een hogere bandbreedte belasting, iets wat je wel in het achterhoofd moet houden. Al heb ik geen ervaring met streamen naar Youtube, dat moet ik er wel even bij zeggen. Bij Twitch kan er door de viewers standaard niet van resolutie en dus bandbreedte belasting geswitched worden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Okey nu ben ik echt even het spoor bijster.

Momenteel speel ik CS:GO op zo'n 250-280 fps. Mijn stream gaat aan en hij pleurt naar beneden naar 50-60 max. Ik begrijp dat CPU load hoger wordt als je streamt, maar hoe komt het dan dat ik Far Cry 4 wel redelijk kan streamen maar CSGO niet? Een fps loss van 50% kan ik nog inkomen, maar zoveel snap ik dan weer niet.

Bij de nieuwe Unreal Tournament kan ik trouwens ook zonder problemen streamen, terwijl dat beetje hetzelfde fps gehalte als CSGO heeft meen ik.

Overigens nog een klein vraagje, simpel duel core pctje als stream pc gebruiken, dat gaat hem niet worden zeker? :p

[ Voor 13% gewijzigd door MisterChaoSs op 11-03-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee een dual core CPU is niet voldoende als stream-PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 02-07 22:23

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 1074 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:01:
Nee een dual core CPU is niet voldoende als stream-PC.
Ligt eraan, als je via Quicksync kan encoden is het voldoende.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen dat is weer slechtere kwaliteit dan gewoon x264 op de cpu. Als je gaat streamen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 11-03-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Yeah dat dacht ik al. Dan zit er helaas niets anders op dan te wachten op het geld voor een streaming card of betere cpu, maar dat zal nog wel even duren. Ik heb geen 144 hz monitor gekocht om csgo op 60 hz te gaan spelen haha.

Dan maar wachten op geld, helaas duurt dat wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Ik ben op het moment ook aan het streamen :) naja niet nu maar sinds een maand of 3.
Op het moment verloopt alles prima maar kan ik niet elke avond/dag streamen vanwege andere verplichtingen.

On to the hardware.
Op dit moment ben ik aan het rondkijken naar een goede mic en een mixer.
Zijn er mensen die een goede mic arm aanbevelen? Hebben jullie ervaring met het loslaten van klemarmen?

Verder zou het inderdaad leuk zijn als actieve streamers elkaar volgen :)
Wellicht in de OP een overzichtje maken? Is er al :)

Ik hoop dat jullie mij in iedergeval even een follow willen geven ; ik stream in het nederlands en engels in NVENC vanwege mijn voor streaming achterhaalde CPU.

Ik stream voornamelijk : PC: CS:GO - Quake Live en Payday 2 etc - Golden Oldies zoals Duke3d en ShadowWarrior Remux - Hotline Miami 2 - GTA 4 :D en Simulatie spellen zoals Cities Skylines etc
Verder avonturen spellen en platformers zoals Trine 2 Ps4: GTA 5 - Farcry 4

-- http://twitch.tv/brouwmeesternl -- :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 234657 op 12-03-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

MisterChaoSs schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:50:
Okey nu ben ik echt even het spoor bijster.

Momenteel speel ik CS:GO op zo'n 250-280 fps. Mijn stream gaat aan en hij pleurt naar beneden naar 50-60 max. Ik begrijp dat CPU load hoger wordt als je streamt, maar hoe komt het dan dat ik Far Cry 4 wel redelijk kan streamen maar CSGO niet? Een fps loss van 50% kan ik nog inkomen, maar zoveel snap ik dan weer niet.
Neem het maar van mij aan: je bent een stream PC nodig. Je kunt je er nog zo over verbazen dat de ene game wél en de andere game niet die drops heeft, maar het ligt gewoon aan het feit dat je op dezelfde pc streamt als waarop je gamet. Ik heb dit probleem zelf ook gehad en ben hier ook weken en weken mee bezig geweest. Op de ene map was het wel goed en de andere map weer niet. Het ligt er ook maar net aan hoeveel detail er te zien is, en hoe moeilijk de bepaalde situatie te transcoden is.

Kortom; je hebt ALTIJD last van performance issues, het ene moment wel en het andere moment niet. En dit wil je gewoon niet als je een shooter speelt. Dus! StreamPC. Ik heb hier ook weken lang mijn kop over gebroken en uiteindelijk maar een capturecard gekocht zodat ik fatsoenlijk kon streamen vanaf mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een dikke I7 (4770k en beter) moet je het zeker wel kunnen doen zonder streaming PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Heb intussen de Q8300 in mijn htpc kunnen droppen, nu nog een capturecard keer regelen, dan kan die los :)
heeft men nog tips tov van een goede capturekaart? er zit wel wat afstand tussen de game pc en htpc, ong 3,5m is dat te overbruggen met kabels of moet dat dichterbij voor goede doorvoer?
is de avermedia gewoon de keuze als je begint, of zijn er ook goede andere opties die ook simpel werken?

[ Voor 62% gewijzigd door SouLLeSSportal op 13-03-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Heb vanochtend ook alles maar eens geinstalleerd om te kunnen gaan streamen. Gewoon, voor de lol. wel ff een klein vraagje: is het mogelijk met OBS om gamegeluid en mic geluid te regelen? Wil het lieft weinig schermen hebben om zaken in aan te passen, dus niet dat ik en ingame, en in volumecontrol van windows hoef te zitten pielen om een goede balans te krijgen..

Update:
zojuist m'n eerste sessie gedaan, helaas niemand die meegekeken heeft maar in elk geal heb ik een broadcast gedaan. M"n twitchaccount is gelijk aan m'n username hier, feedback is altijd welkom natuurlijk

[ Voor 22% gewijzigd door Bensel15 op 14-03-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 19:35

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Voor geintreseerden ik ga nu een beetje Wolfenstein the new order streamen

http://www.twitch.tv/generalklumsy/

nvm opengl blijkt niet te werken :/

Nu wel ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Splitinfinitive op 14-03-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SouLLeSSportal schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:46:
Heb intussen de Q8300 in mijn htpc kunnen droppen, nu nog een capturecard keer regelen, dan kan die los :)
heeft men nog tips tov van een goede capturekaart? er zit wel wat afstand tussen de game pc en htpc, ong 3,5m is dat te overbruggen met kabels of moet dat dichterbij voor goede doorvoer?
is de avermedia gewoon de keuze als je begint, of zijn er ook goede andere opties die ook simpel werken?
Een USB 3.0 apparaat of een PCI-e kaart, neem geen USB 2.0 apparaat als je niet wil klooien met sync problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Even delen van het Twitch blog:

http://blog.twitch.tv/201...bout-your-twitch-account/
We are writing to let you know that there may have been unauthorized access to some Twitch user account information.

For your protection, we have expired passwords and stream keys and have disconnected accounts from Twitter and YouTube. As a result, you will be prompted to create a new password the next time you attempt to log into your Twitch account.

We also recommend that you change your password at any website where you use the same or a similar password. We will communicate directly with affected users with additional details.

Sincerely,
Twitch Staff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-07 17:29
Klopt, heb ik dit bericht gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

SouLLeSSportal schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:46:
Ok ik heb weer wat geleerd, mooi voor jullie tho! Anyway: schijnbaar kun je met webcams en dus ook capturecards je USB kabel niet verlengen. Volgens mij zijn er wel aparte USB verlengkabels die versterkt worden, maar ook onder deze kabels heb je enkele kabels die dan nog geen beelden door kunnen geven.

Door dergelijke kabels te gebruiken met iig een Elgato gamecapture (HD60 of een eerdere versie maakt niet uit) krijg je problemen met audio sync en je krijgt problemen dat het beeld af en toe glitcht. Niet doen dus! En dat is dus niet alleen met streamen, maar in mijn geval met opnemen. Want ik gebruik mijn Elgato enkel voor opnemen. Voor streamen heb ik een andere. Avermedia met USB3.0. Daar zou ik ook geen verlengkabel op gebruiken tho.

USB kabel moet dus sowieso zo kort mogelijk zijn. HDMI kabel weet ik niet, zou kunnen dat die wel wat langer kan zijn, maar ook daar zou ik niet een te lange kabel gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door DAMAGE op 25-03-2015 11:51 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste