Dat had ik op filmpjes gezien van die mixers. Maar zo gek wil ik het niet maken, hoef er niets aan te verdienen, doe het meer voor de lol eerlijk gezegd.
Als het heel stil is hoor ik wel nog een heeeel zacht klein heli geluidje van de webcam, verder geen last meer van brom. Alleen dat rondzingen dus nog. Is eigenlijk ook verkeerd betiteld.
Ik zeg iets en had ook teamspeak aan, en zo hoorde niemand dat rondzingen, maar bij de opname die op Twitch stond van die sessie, hoorde ik mezelf iets zeggen, dat hoorde ik dan op de achtergrond een seconde later nog eens en dan een paar seconden later weer, alsof het een en weer bleef kaatsen dus.
Volgens mij is dat omdat alle geluid, ook dat van Teamspeak, via de luidspreker output naar buiten gaat. Ik hoor dat op mijn koptelefoon ook en dat wat ik op de headset hoor gaat vervolgens ook weer naar buiten.
Althans dat is mijn vermoeden van de oorzaak.
Vandaar dat ik die opname gewist heb, dat was bagger met dat geluid zo. Beeld was prima.
Op een andere manier (micro op streampc insteken) kon ik niet tegelijk op Teamspeak (gamepc) en op de stream praten, dus vandaar dat ik die oplossing met virtual audio cable eens wil proberen.
Bedankt voor het terugvolgen overigens.
De pc's zijn wel geaard inderdaad, alles hangt hier op een aparte groep. Zal eens naar die groundloop isolators kijken.
Tja die buffer... dat had ik weer ergens gezien op youtube filmpjes, ik dacht dat die buffer dan zorgde voor iets meer kans op stabiliteit ofzo. Zal hem terugzetten op 2500 want dat ging in feite ook prima deze week.