Het grote "stream een game" topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Met een hdmi van +/- 3,5 - 4 meter moet ik er wel komen, ik heb namelijk niet echt plek om hem bij de game pc te zetten doordat de htpc ook aan de tv hangt. Zou persoonlijk sowieso eerder hdmi dan usb gebruiken.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-06 15:07
Hier gaat het momenteel ook prima, zei het dat ik even niet meer van de capture kaart gebruik maak.
Zowel op de game pc alsook op de stream pc heb ik een storingstoontje.
Vrij hoog zoem geluidje lijkt het wel. Al een ground loop protector geprobeerd maar het gaat niet weg.
Zo gauw ik OBS aan zet zie ik dus al constante uitslag ook al is het muisstil in de kamer.

Bij de streampc is deze storing wat beter te horen. Zie afbeelding...

http://i61.tinypic.com/2ppx7up.jpg

Dit is op de gaming pc met de microfoon zelfs uitgetrokken!
Zelfde doet OBS overigens op de streampc, maar dan met meer volume.
Iemand een idee?

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Er zit ergens iets wat alsnog interference geeft, maar blijft lastig te benoemen wat dat kan zijn. Kijken door een voor een de zaak loskoppelen en kijken wanneer dat geluid er niet is, de boosdoener is. Wellicht weet Rice hier nog een en ander over, wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Dat is ook een beetje het probleem, met name op de streampc, want er valt niet veel los te koppelen, in die pc zit niet veel aangesloten. En harddisk en vgakaart heb je wel nodig om te kunnen zien of het euvel voorbij is.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:23
Je pc zit waarschijnlijk op een niet geaard stopcontact.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Waarom niet streamen via twitch? scheelt een hoop performance verlies en moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308571

Beste Tweakers,

Ik ben van plan om "alleen" console games te streamen.
Nu wil ik graag een streampc met capturecard gebruiken daarnaast vanwege de vele voordelen en uitbreidingsmogelijkheden tegenover alleen de console. ( obs + plugins, custom overlays etc.)

De gouden regel wat ik me herinner voor Twitch is non partnered 720p @ 30 fps 2000 kbps.
Nu had ik het idee om er geen gamepc van te maken maar puur 1tje voor streamen.

Ik heb daar een paar ideeën/vragen/raadsels bij. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

1 - Als ik een console game stream, zal de pc alleen de stress voor het encoden en streamen op zich nemen. Dit betekend dat ik een hogere x264 preset kan gebruiken dan veryfast (default) zonder de bitrate te verhogen. Ik vroeg me af of ik met een i7 4770k/4790k de optie heb om deze op preset "slow" te zetten. (het gaat hier om 720 , 30 fps toekomst gericht denk ik niet aan 4k streaming wel 1080p 30fps, of 720p 60fps.) Of kan ik het ook met andere CPU's af? (budget)

2- Heeft ram en disk snelheid invloed op bovenstaande? (ik neem aan dat de krachtiger de pc des te "makkelijker" het encoden op slow zal zijn voor de pc.)

3 - Ik wil graag een desktop mic met een arm. Ik zat zelf naar de AT2020 te kijken uit reviews. Zijn er nog andere alternatieven waard om naar te kijken?

4 - Als webcam dacht ik aan de logitech C920....is dit nog steeds de beste bang for buck?

TL:DR :) console streaming x264 preset slow met i7-4790/4770, desktop mic at2020 alternatieven, webcam c920?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Je pc zit waarschijnlijk op een niet geaard stopcontact.
Neen, deze pc's (en wat er aan hangt) zit hier op een aparte groep die geaard is, dus alles op geaarde stopcontacten.

[ Voor 8% gewijzigd door Black Tiger 63 op 04-04-2015 20:47 ]

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik wou gister gaan streamen voor de 1ste keer. Nu heb ik verschillende tutorials bekeken en OBS en XSplit gedownload.
Eerst dacht ik dat ik iets fout deed omdat ik DayZ aan het streamen was, en mijn kijkers zagen alleen maar zwart beeld als ik DayZ aan het spelen was. (wel zagen ze mij via de webcam) Als ik naar mijn bureau-blad ging, zagen ze dat wel. Toen startte ik Football Manager 2015 op, een veel minder zwaar spel dan Dayz, en dat konden ze wel zien.
Het ligt dus neem ik aan aan DayZ? Weet iemand wat het probleem kan zijn, ik zou heel graag DayZ willen gaan streamen omdat een vriend van mij hem ook gaat kopen volgende week.
Kan het zijn dat mijn computer of internetverbinding het niet aan kan? Ik heb toch een vrij snelle game computer dus dat kan ik me niet voorstellen, het zou wel aan mijn redelijk langzame internetverbinding kunnen liggen denk ik.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben zelf niet zo thuis in dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07 18:01
^ Gamecapture in plaats van Monitorcapture gebruiken in OBS.

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Heb ik gedaan, nog steeds zwart beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBassico
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik ben ook een stream begonnen. Speel alles van nieuw tot retro games, dus veel variatie. Ben geen groot gebruiker van het forum, maar kom geregeld hier op de site voor het laatste tech-nieuws.

http://www.twitch.tv/elbassico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GluonC schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:18:
Ik wou gister gaan streamen voor de 1ste keer. Nu heb ik verschillende tutorials bekeken en OBS en XSplit gedownload.
Eerst dacht ik dat ik iets fout deed omdat ik DayZ aan het streamen was, en mijn kijkers zagen alleen maar zwart beeld als ik DayZ aan het spelen was. (wel zagen ze mij via de webcam) Als ik naar mijn bureau-blad ging, zagen ze dat wel. Toen startte ik Football Manager 2015 op, een veel minder zwaar spel dan Dayz, en dat konden ze wel zien.
Het ligt dus neem ik aan aan DayZ? Weet iemand wat het probleem kan zijn, ik zou heel graag DayZ willen gaan streamen omdat een vriend van mij hem ook gaat kopen volgende week.
Kan het zijn dat mijn computer of internetverbinding het niet aan kan? Ik heb toch een vrij snelle game computer dus dat kan ik me niet voorstellen, het zou wel aan mijn redelijk langzame internetverbinding kunnen liggen denk ik.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben zelf niet zo thuis in dit soort dingen.
ik krijg een melding van battleye die bepaalde prog ddl's blocked, waaronder dxtory en obs :( dus wellicht dat na een update die weer werken, anders online zoeken of dit opgelost kan worden.
Maar ligt dus aan dayz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07 14:19
GluonC schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:36:
Windowed (full screen) al geprobeerd?
Of: https://www.youtube.com/watch?t=197&v=HXbZxTDWoG4
Go to C:\Users\Yournamehere\Documents\DayZ
Right click the DayZ.CFG file and click edit.
Resolution_Bpp=32; Resolution_W=1920; Resolution_H=1080; winW=1920; winH=1080; winDefW=1920; winDefH=1080; refresh=60; Render_W=1920; Render_H=1080;

[ Voor 45% gewijzigd door Zenety op 09-04-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GluonC schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:36:
heb je anti cheat hooking optie wel aanstaan? denk dat bij mij dat iig de problemen veroorzaakt?
kodus to onnozele :)

[ Voor 31% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-04-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Jullie zijn hartstikke bedankt. Ik moest anti cheat hooking dus aanzetten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

m1nt schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:31:

1 - Gewoon Veryfast gebruiken. Dat andere zie je toch niet op die lage bitrates. Je hebt er dus niets aan om het trager te laten doen. Ik stream zelf op Veryfast, met 720p op 60 frames. 2500 kbps.

2- Overbodig dus.

3 - Gewoon reviews checken op Youtube. Ik heb zelf een Samson C01U aan een arm. Is een USB dingetje. Werkt dus perfect zonder mixer, hoewel ik wel een mixer heb.

4 - Nee, op dit moment is er niet echt een betere naar mijn idee. Die webcam heb ik ook en heeft heel mooi beeld. Denk er wel om dat je je webcam alleen op 1080p of 720p zet als je fullscreen gaat. Voor een cam in de bovenhoek hoef je niet persee op 720p of 1080p te draaien, neemt alleen maar meer load op je CPU/USB.

[ Voor 3% gewijzigd door DAMAGE op 21-04-2015 15:45 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-03 07:15
Hoi allemaal, hopelijk is dit de juiste topic om een vraag te stellen over twitch / paypal.

Ik merk de laatste tijd op dat ik meer en meer donaties ontvang via twitch => streamtip => paypal.

wat ik ook opmerkte is dat wanneer mensen me een donatie geven men echte naam tevoorschijn komt, hoe kan ik dit switchen naar men twitchnaam ?

iemand enig idee ?

moet ik gewoon upgraden naar een business account ? wil echt men privacy beschermen niet zo zeer voor de mensen die ik al maanden ken, maar voor die misschien eene gek die men echte naam niet moet weten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Rigs schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:45:
Hoi allemaal, hopelijk is dit de juiste topic om een vraag te stellen over twitch / paypal.

Ik merk de laatste tijd op dat ik meer en meer donaties ontvang via twitch => streamtip => paypal.

wat ik ook opmerkte is dat wanneer mensen me een donatie geven men echte naam tevoorschijn komt, hoe kan ik dit switchen naar men twitchnaam ?

iemand enig idee ?

moet ik gewoon upgraden naar een business account ? wil echt men privacy beschermen niet zo zeer voor de mensen die ik al maanden ken, maar voor die misschien eene gek die men echte naam niet moet weten ...
Lijkt mij veel beter om bij Twitch zelf neer te leggen? Mij lijkt met boerenverstand idd handigste als je dat beschermen wil, je een paypal opzet op je twitch naam/business naam zodat je niet met je echte naam gekoppeld bent. Of vraag een wat grotere streamer hierover persoonlijk, vaak willen ze je best wel helpen/adviseren.

en kan je mij een plezier doen en mijn gebruiken ipv men :X

[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 30-04-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074

Twitch die heeft daar niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rigs schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:45:
Waarschijnlijk dit dus. Bij invullen van betaling wordt gewoon de naam getoond die achter de email hangt, jouw geval je echte naam. Bij Business account kan je aangeven welke naam wordt weergegeven, ook voor verzendadressen.

Je moet wel wat papierwerk invullen voor Business versie, als je daar zin in hebt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

En je betaalt geloof ik ook een kleine commissie als je een business account neemt.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:43

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

DAMAGE schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:58:
En je betaalt geloof ik ook een kleine commissie als je een business account neemt.
Klopt. Ik wilde dit zelf ook gaan doen, maar heb er vanaf gezien vanwege die commissie.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:27
Iemand ervaring met het gebruik van een MacBook Pro Retina 15" met i7 processor i.c.m. Elgato Game Capture HD 60 om als streaming PC te gebruiken i.c.m. een PC?

Zit er aan te denken om de Elgato GCHD te kopen zodat mijn MacBook Pro gebruikt kan worden als streaming PC met OBS. Iemand enig idee of dat lekker gaat lopen?

Specs MacBook Pro:

2.3Ghz i7
16GB RAM
256GB SSD

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Rivanov schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:57:
Iemand ervaring met het gebruik van een MacBook Pro Retina 15" met i7 processor i.c.m. Elgato Game Capture HD 60 om als streaming PC te gebruiken i.c.m. een PC?

Zit er aan te denken om de Elgato GCHD te kopen zodat mijn MacBook Pro gebruikt kan worden als streaming PC met OBS. Iemand enig idee of dat lekker gaat lopen?

Specs MacBook Pro:

2.3Ghz i7
16GB RAM
256GB SSD
Geen ervaring maar op de specs gebaseerd moet dat kunnen, ik heb alleen geen idee of een macbook lekker werkt als stream pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik gebruik nu ook een laptop als stream pc (i7 4700hq). Dat kan opzich wel, maar het probleem met laptops is dat deze zichzelf vaak gaan throttlen als ze te warm worden. De CPU clockt zichzelf dan terug en dat wil je liever niet. Dus zorg dat hij goed schoon is, niet te warm loopt en probeer het eens.

Uiteraard gewoon op 720p streamen. 60 fps zou ik even kijken of dat lukt.

Belangrijkste dus als gezegd dat je laptop niet te warm gaat worden zodat hij de clock snelheid terug zet. Dit is funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:27
Jammer dat ik niet even kan testen met een Game Capture HD 60. En om er nu een te kopen, waarna uiteindelijk blijkt dat het niet het gewenste resultaat geeft is ook zonde.. Dilemma. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Als je het voornamelijk voor streamen gebruikt zou ik ipv die Game Capture HD60 een Avermedia Extreme cap U3 pakken. Ik heb beide capture cards en ik gebruik die Avermedia voor het streamen (want is realtime!) en de Elgato voor opnemen, die heeft iets delay... Wat voor opnemen niet erg is maar wat voor streamen wel als storend kan worden ervaren ivm sync issues.

[ Voor 16% gewijzigd door DAMAGE op 07-06-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407645

Een van de streamers binnen mijn community heeft zon Avermedia U3 en die heeft ook wel eens kuren. Zo is streamen met een HDMI splitter naar zowel TV met PS4 en de Avermedia U3 een probleem wanneer je 1080p wilt streamen, dat werkt dan gewoon niet en moet je terug naar 720p. Als iemand daar een oplossing voor heeft? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 407645 op 09-06-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dan doet die guy iets heel raars of hij heeft een schijt splitter. Ik heb hier die U3, en ik stream naar een scherm, naar een U3, naar een andere capture card en noem maar op. Als ik wil hang ik er nog een TV aan ook. Werkt prima! Kijk maar eens mee op Twitch naar Rice_NL

[ Voor 8% gewijzigd door DAMAGE op 14-06-2015 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-07 15:04
Youtube Gaming Screenshots

Profile Pagina:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TJBWV2m.png

Profile Pagina Mobiel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CgwDvSO.png

Game Pagina:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B2HEcX9.png

Game Pagina Mobiel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uS2Rfna.png

Feed Mobiel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/flfpImi.png

Feed Tablet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MuH1prP.png

Stream + Chat Mobiel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PRHnyRV.png

My Games Mobiel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KW2wNir.png

[ Voor 39% gewijzigd door Darkstylo op 15-06-2015 10:43 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407645

DAMAGE schreef op zondag 14 juni 2015 @ 01:39:
Dan doet die guy iets heel raars of hij heeft een schijt splitter. Ik heb hier die U3, en ik stream naar een scherm, naar een U3, naar een andere capture card en noem maar op. Als ik wil hang ik er nog een TV aan ook. Werkt prima! Kijk maar eens mee op Twitch naar Rice_NL
Probleem was al opgelost; Schijnbaar heeft de diagnoses tool een bepaalde functie die je in/uit zet voor het testen van de U3 en als je die niet handmatig uit zet blijft die in zo'n mode hangen waardoor je dat soort gein krijgt. Zo was mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Sinds kort weer begonnen met streamen van iracing en andere sim games op mijn nieuwe twitch account.
www.twitch.tv/TheDutchSimracer

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Ik heb ook een Gamecapture hd60.
Er zit inderdaad vertraging in de output van dit apparaat, Ik heb dit opgelost door mijn Mic en Cam feed met 700ms te delayen.

Natuurlijk niet perfecte sync, maar werkt voor mij goed genoeg.
Om voor mij de beste sync te vinden ben ik met OBS op gaan nemen, Cam richten op de controller, 1 korte input geven en op basis van de opname bepalen hoeveel lag erin zit.
met 700ms is het bij mij niet meer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Het grote probleem is dat deze vertraging nogal eens verschilt Hydrosine. Na verloop van tijd begint het steeds verder out of sync te raken. Tenminste dat is mijn ervaring. Maar je oplossing is wel de enige oplossing inderdaad, dus goed gedaan! Mocht je het later hinderlijk vinden kun je de U3 overwegen die heeft 0,0 lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:48

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Hi guys,

Einde-freaking-lijk heb ik mijn stream volledig onder controle. Ik stream in 720p 60fps CS:GO Matchmaking Matches. Daarnaast ook soms Insurgency (realistische shooter) en wellicht wat andere games. De focus ligt voornamelijk op CS:GO.

Het duurde even voordat ik alles doorhad, maar ik heb nu ook eindelijk de "pixellation" die voorkomt, bij verkeerde instellingen dus, gefixed. Ook een goede gratis plugin voor follower pop-ups en dergelijk geïmplementeerd :)

Ik heb nog geen vaste tijden, maar mocht er iemand geïnteresseerd zijn, hier kan je mij vinden:
www.twitch.tv/ilcc

Daarnaast is de kwaliteit nu ook voldoende om op YouTube te plaatsen en hier ga ik dan ook mee aan de slag :).

Cheers,

Robin/Mr.Chaos

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Bijna perfect... Het enige waar ik nog problemen mee heb is de kwaliteit van audio. Het klinkt een beetje alsof het uit een oude 360p youtube video komt. Iemand enig idee om dit te optimaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk audio formaat en bitrate gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-03 07:15
GiantLeap schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:47:
[...]

Klopt. Ik wilde dit zelf ook gaan doen, maar heb er vanaf gezien vanwege die commissie.
heb ondertussen business account, klopt er is een commisie maar dat weegt niet op tegen je eigen naam beschermen, want niet iedereen is normaal op internet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Anoniem: 1074 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:41:
Welk audio formaat en bitrate gebruik je?
Heb het gefixed. Ik gebruik nu ook OBS multiplatform en vind het vele malen beter. Scene switchen werkt perfect en het grootste pluspunt, je kan de bitrate van stream en record los van elkaar verhogen of verlagen. Ideaal aangezien ik dingen op YouTube zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OBS multiplatform zal op den duur ook de oude OBS gaan vervangen. Versie 0.11 die binnenkort uitkomt heeft bv. weer profile en scene collection support. En multi-track (audio) recording.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 05-07-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Laatst online: 06-07 11:54
Hey all!

Ik ben sinds het weekend begonnen met streamen, en heb een vraagje over de audio.
Voor het streamen van de ps4 gebruik ik de Live Gamer Portable(LGP) en OBS.

Wanneer ik mijn headset in mijn controller doet, stopt het geluid via de HDMI kabel.
Dit kan je aanpassen zodat enkel de "party/chat" over de headset gaat maar dit is vervelend spelen omdat je niet meer kan horen waar het vandaan komt.

Hoe lossen jullie dit op ?

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is een PS4 instelling, geen idee of dat ding geluid via headset én HDMI kan laten lopen, of het blijft een of'/of situatie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
Zover ik kan vinden bij de instellingen is het of/of maar misschien kijk ik verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat is de beste manier om een game van pc naar Android tablet te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-07 15:40
Voor alle CSGO spelers onder ons, ik ga donderdag voor het eerst streamen en ik open gelijk met een 24 uurs stream. Mijn rank is Supreme Master First Class en zou graag met wat tweakers willen spelen. Ik heb ook nog wel wat lagere accounts.

http://www.twitch.tv/supiie

Edit:

Ook mijn steam profiel

http://steamcommunity.com/id/supiie

[ Voor 12% gewijzigd door ElMayo op 12-07-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Voor de PS4 gebruik ik een USB geluidskaart én een digitaal naar analoog converter zodat ik ook de optische uitgang kan gebruiken. De party chat audio laat ik via de USB geluidskaart lopen en dat gaat dan naar kanaal 3 op mijn mixer, terwijl de game audio apart naar mijn mixer gaat op kanaal 4. Op die manier kan ik het game geluid zonder chat audio ook opnemen voor bijv Youtube filmpjes en voor het streamen kan ik dan beide audio gebruiken.

Als je dan alle audio ook nog eens naar je TV zou willen hebben dan zou je de output van je mixer moeten gebruiken en dat dan weer naar je tv knallen denk ik. Ik weet niet of je naast deze audio devices ook nog audio over HDMI kan uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
Thanks @Damage voor je tip. Ben een beginnende streamer en heb dus nog niet zoveel hardware om alles zo professioneel aan te pakken. Ik heb het nu opgelost door splitters te plaatsen tussen de controller en me headset.

Zou iemand mijn stream kwaliteit een keer kunnen beoordelen ? zelf kan ik namelijk niet zien of hij vloeiend loopt en of het beeld en geluid in sync lopen.

Hebben jullie tevens nog tips om meer viewers te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-03 10:54
Een vraag. Momenteel stream ik op Twitch. Ik gebruik o.a. songrequest waardoor deze Twitch uitzendingen niet zijn te gebruiken op YouTube. Ik wil echter wel muziek tijdens mijn stream blijven gebruiken op Twitch maar ook mijn video's kunnen uitzenden danwel bewerken voor gebruik op YouTube. Heeft iemand een idee dit probleem op te lossen?
Ik dacht zelf aan een duo pc setup. Dus op PC 1 de uitzending zonder muziek capturen naar PC 1 en tegelijk de video-output van PC 1 door te sturen naar PC 2 om vervolgens vanaf PC 2 de uitzending van PC 1 door te sturen naar Twitch. Op PC 2 kan ik nu muziek en songrequest activeren en toevoegen aan de uitzending. Zo zie ik het ongeveer voor me. Ik weet alleen even niet zo goed met welke hardware en software dit voor elkaar te krijgen. Ik heb wel al twee snelle pc's, microfoon etc. Als iemand een duidelijk idee heeft hoor ik dat graag.

Ik stream op twitch onder de naam Jojoba007.

[ Voor 22% gewijzigd door jojoba007 op 18-07-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Als je dat wilt doen moet je denk ik gebruik maken van een capture card. Blackmagic is daar een groot merk in. Streamen zou gewoon met OBS kunnen en capturen op de andere PC met fraps, shadowplay, afterburner, zoiets. Lijkt mij qua setup persoonlijk niet te moeilijk? Beide PC's moeten goed genoeg zijn. 1 om op te gamen en te capturen (dus waarschijnlijk wil je dan 2 schijvens/sdd's. 1 voor de game en OS en 1 voor filmmateriaal), de andere moet dus een capturecard in een goed genoeg zijn om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Het materiaal wat wordt gecaptured moet wel vrij zijn van het muziek audiospoor. Op pc 2 wil ik pas de muziek toevoegen zodat ik dat als geheel kan streamen naar Twitch. PC 1 moet capturen zonder muziek audiospoor en zonder follow alert etc.

Als ik dan een capturekaart nodig heb dan wil ik daar ook graag eventueel een console game mee uitzenden / capturen. Zowel de oude consoles (NES etc.) als nieuwe (Wii U).
Naar welke kaart kan ik dan het beste kijken? Ik vermoed een externe? Is de Elgato hier geschikt voor? Of raden jullie iets anders aan?

[ Voor 17% gewijzigd door jojoba007 op 18-07-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-06 00:56

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ik heb sinds een paar weken bezig met streamen van Destiny, echter zoek ik nog naar een oplossing om de chat makkelijker te kunnen lezen.

De situatie is nu dat ik direct vanaf de ps4 naar twitch stream, bij nieuwe viewers en chat komt er een popup in beeld. Als ik dan de chat wil lezen moet ik eerst naar het share menu, wat gewoonweg onhandig is.
Splitscreen spelen is geen optie vind ik, want dan is in de stream ook de chat te zien.

Wat ik wil is dat ik de chat bijvoorbeeld op mijn android tablet kan lezen, hierop heb ik al de site en de app geprobeerd. Maar ik kan zo niet de tablet in stand-by hebben staan, zodra ik de melding op de ps4 zie dat er nieuwe reacties zijn in de chat, dat ik de tablet kan aankliken en deze zo kan lezen.
Met de app en site is dit niet mogelijk omdat dit reset ofzo als de tablet in stand-by gaat.

Heel iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Of misschien een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jojoba007 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:17:
Het materiaal wat wordt gecaptured moet wel vrij zijn van het muziek audiospoor. Op pc 2 wil ik pas de muziek toevoegen zodat ik dat als geheel kan streamen naar Twitch. PC 1 moet capturen zonder muziek audiospoor en zonder follow alert etc.

Als ik dan een capturekaart nodig heb dan wil ik daar ook graag eventueel een console game mee uitzenden / capturen. Zowel de oude consoles (NES etc.) als nieuwe (Wii U).
Naar welke kaart kan ik dan het beste kijken? Ik vermoed een externe? Is de Elgato hier geschikt voor? Of raden jullie iets anders aan?
Hoe wil je de consoles aansluiten op de capture card? Een elgato heeft alleen maar HDMI voor video.
Je zult er dus wel 1 moeten hebben met de juiste aansluitingen of met een bijgeleverde adapter.
Verder zou ik kijken naar USB 3.0 of PCI-e capture kaarten, USB 2.0 wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Anoniem: 1074 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:52:
[...]

Hoe wil je de consoles aansluiten op de capture card? Een elgato heeft alleen maar HDMI voor video.
Je zult er dus wel 1 moeten hebben met de juiste aansluitingen of met een bijgeleverde adapter.
Verder zou ik kijken naar USB 3.0 of PCI-e capture kaarten, USB 2.0 wil je niet.
Ik zat inderdaad aan een USB 3.0 kaart te denken. Dan kan ik dat ding nog een beetje verplaatsen en als het nodig is makkelijk aan een andere pc hangen. Ik ga wel eens even op onderzoek uit welke kaarten hier geschikt voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
zekerpixels schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:56:
Wat ik wil is dat ik de chat bijvoorbeeld op mijn android tablet kan lezen, hierop heb ik al de site en de app geprobeerd. Maar ik kan zo niet de tablet in stand-by hebben staan, zodra ik de melding op de ps4 zie dat er nieuwe reacties zijn in de chat, dat ik de tablet kan aankliken en deze zo kan lezen.
Met de app en site is dit niet mogelijk omdat dit reset ofzo als de tablet in stand-by gaat.

Heel iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Of misschien een andere suggestie?
Ik zelf ben ook tegen dit probleem aangelopen.

Wat je zou kunnen proberen is een IRC client te installeren op je tablet.
Met deze IRC client vervolgens je kanaal joinen en hem laten draaien op de achtergrond.

Mocht dit nou niet lukken omdat hij disconnect dan kan je overwegen om een IRC Bouncer ergens te installeren zodat je account altijd blijft ingelogd.

Hier is meer informatie te vinden:
Twitch IRC: http://help.twitch.tv/cus...ticles/1302780-twitch-irc
IRC Bouncer: http://wiki.znc.in/ZNC

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
jojoba007 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:24:
[...]

Ik zat inderdaad aan een USB 3.0 kaart te denken. Dan kan ik dat ding nog een beetje verplaatsen en als het nodig is makkelijk aan een andere pc hangen. Ik ga wel eens even op onderzoek uit welke kaarten hier geschikt voor zijn.
Je zou eens kunnen kijken naar de AVermedia Live Gamer Portable hier kan je bijna alles op aansluiten.
Let er wel op dat de oplossing die je nu hebt bedacht je niet het beeld van OBS captured maar enkel van je game. Dus de (web)Cam zal niet worden opgenomen in je capture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
BaseBoyNL schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:07:
[...]

Je zou eens kunnen kijken naar de AVermedia Live Gamer Portable hier kan je bijna alles op aansluiten.
Let er wel op dat de oplossing die je nu hebt bedacht je niet het beeld van OBS captured maar enkel van je game. Dus de (web)Cam zal niet worden opgenomen in je capture.
Ik zou eigenlijk graag het beeld van OBS willen doorsturen naar PC 2 want ik stream ook digitaal tekenen.

Ok dus nog even voor de duidelijkheid, dit moet het doen, alles tegelijk op hetzelfde moment:

PC 1 (capture en YouTube pc)
- uitzending uitzenden naar YouTube (game / digitaal tekenen)
- tevens uitzending capturen (om later te edittten voor YouTube)
- facecam op de uitzending
- voice en audio
- complete signaal doorsturen naar pc2 (inclusief facecam, desktop, etc.)

PC 2 (twitch pc)
- ontvangen uitzending van PC 1
- muziek, songrequest en follow alert eronder toevoegen
- uitzending streamen naar Twitch.

Zijn er capture kaarten die dus het OBS signaal van PC 1 kunnen oppakken of iets dergelijks? Ik ben al zwaar aan het googelen maar ik kom er niet veel over tegen met de bovenstaande setup.

[ Voor 18% gewijzigd door jojoba007 op 21-07-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BaseBoyNL schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:07:
[...]

Alleen is dat USB 2.0, dat wil je gewoon niet, ivm delay.
jojoba007 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:23:
[...]

Zijn er capture kaarten die dus het OBS signaal van PC 1 kunnen oppakken of iets dergelijks? Ik ben al zwaar aan het googelen maar ik kom er niet veel over tegen met de bovenstaande setup.
Zo'n beetje alle bekende capture kaarten kunnen dat.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 21-07-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Anoniem: 1074 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:51:
[...]

Alleen is dat USB 2.0, dat wil je gewoon niet, ivm delay.

[...]

Zo'n beetje alle bekende capture kaarten kunnen dat.
Ik zit gewoon aan een interne capture kaart te denken. Dat is denk toch het beste?
Maar hoe gaat dat capturen van enkel het OBS signaal (met cam etc.) van PC 1 naar PC 2 dan precies in zijn werk als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In PC2 plaats je de capture card en sluit hem aan zodat deze het beeld (en de audio) van PC1 captured. Je webcam sluit je juist aan op PC2 en draait daar OBS waar je je capture card en webcam configureerd.
Hoewel het recorden op PC1 dan wel wat moeilijker wordt.

Maar je zou op PC1 apart nog OBS kunnen draaien, hoewel je dan met de webcam zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 21-07-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Ok ik heb deze op het oog: Avermedia Live Gamer Extreme GC550

http://www.avermedia.com/...stream/live_gamer_extreme

Wat is nou het grootste verschil met de portable versie? Volgens mij heeft de Extreme sowieso een veel lagere latency.

[ Voor 14% gewijzigd door jojoba007 op 22-07-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

De oude Elgato Capture card kan wel een NES streamen dacht ik. Ik heb zelf de volgende capture cards:

AVermedia Extreme Cap U3
Elgato Game Capture HD60 (de nieuwste die 60 fps op 1080p kan)
Elgato Game Capture HD (oude versie)

hier de link naar de oude versie:

https://www.elgato.com/en/gaming/gamecapture-hd

Deze kan naast HDMI ook component a/v binnen krijgen en deze heb je dus nodig voor het streamen van een oude console. Ik wil het denk ik binnenkort ook wel eens proberen, ik heb nog een oude NES 8 bit met wat games. Misschien wel leuk om daar eens mee aan de slag te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
De nieuwe Avermedia Live Gamer Extreme heeft ook een component aansluiting, dus oude consoles zijn ook daarmee geen probleem. Deze capture kaarten capturen toch ook gewoon het bureaublad van een pc of echt alleen de games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jojoba007 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:45:
De nieuwe Avermedia Live Gamer Extreme heeft ook een component aansluiting, dus oude consoles zijn ook daarmee geen probleem. Deze capture kaarten capturen toch ook gewoon het bureaublad van een pc of echt alleen de games?
Het captured gewoon het beeld dat ook naar je monitor verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Iemand hier die een stabiele manier weet om een event te streamen in een bioscoop? in Duitsland willen we de Dota 2 finale streamen op het grote scherm maar bij voorkeur niet via twitch maar een eigen lijn stream

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Laatst online: 21:52
jojoba007 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:23:
[...]

Ik zou eigenlijk graag het beeld van OBS willen doorsturen naar PC 2 want ik stream ook digitaal tekenen.

Ok dus nog even voor de duidelijkheid, dit moet het doen, alles tegelijk op hetzelfde moment:

PC 1 (capture en YouTube pc)
- uitzending uitzenden naar YouTube (game / digitaal tekenen)
- tevens uitzending capturen (om later te edittten voor YouTube)
- facecam op de uitzending
- voice en audio
- complete signaal doorsturen naar pc2 (inclusief facecam, desktop, etc.)

PC 2 (twitch pc)
- ontvangen uitzending van PC 1
- muziek, songrequest en follow alert eronder toevoegen
- uitzending streamen naar Twitch.

Je kan het zelfs doen zonder iets extra's aan te schaffen. PC1 het laten aanbieden als RTMP stream naar PC2. Vervolgens gooi je hier je overlays erop en dan door naar Twitch.

Handlige links:
https://obsproject.com/fo...ed-virtualbox-image.5873/
https://obsproject.com/fo...server-using-nginx.12891/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Ik heb de avermedia live gamer Extreme aangeschaft. Van het weekend even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Zo de Avermedia Live Gamer Extreme doet prima zijn werk. Met PC 1 capture ik de uitzending zonder extra toevoegingen zoals allerts en muziek. Met PC 2 met gebruik van de Avermdia stream ik tegelijkertijd naar YouTube als naar Twitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe heb je dat nu precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Pc 1
- capturen met xsplit (game + facecam, zonder muziek, overlays en allerts)
- met OBS projecteer ik de game + facecam, zonder muziek en overlays etc. naar de Avermedia.

Pc 2
- uitzending komt binnen bij Xsplit vanaf de Avermedia, nu voeg ik overlays en muziek toe voor YouTube
- tevens stream ik op dat moment de uitzending van de avermedia met OBS naar Twitch, tevens met andere muziek en overlays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Stel ik wil op hetzelfde moment vanaf een pc met xSplit streamen naar YouTube en met OBS naar Twitch. Nu wil ik echter dat er op de YouTube stream "royalty free music" als achtergrond wordt afgespeeld en op de Twitch stream muziek van "Monstercat FM". Is dit überhaupt mogelijk om deze audio sporen op hetzelfde moment, afzonderlijk op dezelfde pc naar de diverse streams toe te sturen? Weet iemand hier toevallig een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Die configuratie die je hierboven noemt is behoorlijk zonde voor je resources man. Op die manier haal je helemaal geen profijt uit het feit dat je een stream pc gebruikt. Kun je beter gewoon vanaf PC1 alles streamen want zoals je het nu hebt heb je en load op pc1 en load op pc2.

Als je wilt wat je in je tweede post zegt zul je denk ik met twee instances moeten gaan streamen. Dus twee keer OBS starten en twee keer laten streamen. En dat alles voor een beetje muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
DAMAGE schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:38:
Die configuratie die je hierboven noemt is behoorlijk zonde voor je resources man. Op die manier haal je helemaal geen profijt uit het feit dat je een stream pc gebruikt. Kun je beter gewoon vanaf PC1 alles streamen want zoals je het nu hebt heb je en load op pc1 en load op pc2.

Als je wilt wat je in je tweede post zegt zul je denk ik met twee instances moeten gaan streamen. Dus twee keer OBS starten en twee keer laten streamen. En dat alles voor een beetje muziek?
Ik vraag mij af of je wel helemaal goed gelezen hebt wat met bovengenoemde setup precies mijn bedoeling is? En ik had allang uitgelegd dat ik twee instances gebruik op Pc 2.

Met PC 1 moet ik wel capturen naar de lokale schijf aangezien ik daar geen muziek mee wil capturen en geen facecam overlays en twitchalerts toevoegingen mee wil capturen. Enkel de kale game en kale webcam met gamesound en voice commentary.

Pc 1 stuurt vervolgens de uitzending door naar Pc 2 en vervolgens naar twitch en YouTube met iedere afzonderlijke stream hun eigen overlays, allerts en teksten.
Hoe wil je dit anders oplossen?

Ik vroeg mij alleen af hoe ik dus op pc nr. 2 bij ieder afzonderlijke stream zijn eigen achtergrond muziek kan toevoegen. YouTube: rechtenvrije muziek en Twitch: Monstercat FM

[ Voor 3% gewijzigd door jojoba007 op 05-08-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar is geen kant en klare oplossing voor en ik ken ook niemand die zo'n constructie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Anoniem: 1074 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:02:
Daar is geen kant en klare oplossing voor en ik ken ook niemand die zo'n constructie gebruikt.
Het draait allemaal zoals ik gewenst had op de verschillende muziek per individuele stream na. Misschien moet ik dan gewoon op beide streams maar dezelfde muziek gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Je zou het wel kunnen doen maar dan moet je twee instances draaien van OBS. Ik weet niet of dat kan? Maar dan moet je dus twee keer de transcoding laten doen op je stream pc. Dat moet die machine ook maar net weer aan kunnen natuurlijk.

Het gaat hoe dan ook een lompe setup worden. Waarbij je waarschijnlijk extra geluidskaartjes moet gebruiken (USB of zo) om de betreffende muziek op te laten afspelen zodat je die in verschillende streams kunt toevoegen als audio device en je het dus niet door elkaar hoort op de verschillende streams. Alles is mogelijk als je wilt maar je maakt het jezelf wel moeilijk.

Je zou het ook met een lompe mixer kunnen doen denk ik, of twee mixers. Fysieke mixers dan. Of met virtual audio cable. Maar hoe dan ook geen standaard oplossing en zeker geen standaard setup. Maar het is zeker mogelijk.

[ Voor 55% gewijzigd door DAMAGE op 07-08-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonamenl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-06 09:02
Ik heb een probleem met het uploaden naar Youtube. Na wat geklungel met obs lukt het nu om in 1080p te streamen. Alleen nu worden mijn uploads direct vanaf Twitch gedownscaled naar 360p.

Eerst moest ik mijzelf beter registreren oid en daardoor heb ik eerder wel een aantal games kunnen uploaden in 1080p en zelfs op 60fps. Nu lukt dat dus niet meer.

Weet iemand hier een simpele oplossing voor? Het moet toch mogelijk zijn om direct vanaf twitch naar youtube te exporteren zonders eerst met software te renderen om het bestand minder groot te maken? Heb mn stream al terug gebracht naar 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij duurt het ff voordat alle resoluties beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonamenl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-06 09:02
Wat is ff? Want het staat er al 2 dagen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Je kunt vanaf Twitch gewoon direct naar Youtube exporteren? Of hebben ze die functionaliteit nu alweer weg gehaald? Ik heb dat wel eens gedaan iig.

Maar als je gewoon zelf naar Youtube upload en je doet dat gewoon netjes in 1080p dan kan het inderdaad wat langer duren voordat het beschikbaar is. Soms duurt dit wat langer dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-07 06:51
Hoop dat ik hier goed zit want ik wil wel wat streamen, maar geen game.. Op dit moment heb ik 2 webcams, waaronder de Logitech G920. Ik heb al een personal licentie op XSplit en draait alles prima via mijn PC. Nu wil ik eigenlijk een laptop gaan gebruiken alleen is het wat onduidelijk of een Intel HD Graphics 5000 of 5500 voldoende is als ik alleen de webcam output wil streamen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

maniak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:38:
Hoop dat ik hier goed zit want ik wil wel wat streamen, maar geen game.. Op dit moment heb ik 2 webcams, waaronder de Logitech G920. Ik heb al een personal licentie op XSplit en draait alles prima via mijn PC. Nu wil ik eigenlijk een laptop gaan gebruiken alleen is het wat onduidelijk of een Intel HD Graphics 5000 of 5500 voldoende is als ik alleen de webcam output wil streamen. Iemand een idee?
cpu = belangrijkste, gpu is minder van belang.
DAMAGE schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:46:
Je zou het wel kunnen doen maar dan moet je twee instances draaien van OBS. Ik weet niet of dat kan? Maar dan moet je dus twee keer de transcoding laten doen op je stream pc. Dat moet die machine ook maar net weer aan kunnen natuurlijk.

Het gaat hoe dan ook een lompe setup worden. Waarbij je waarschijnlijk extra geluidskaartjes moet gebruiken (USB of zo) om de betreffende muziek op te laten afspelen zodat je die in verschillende streams kunt toevoegen als audio device en je het dus niet door elkaar hoort op de verschillende streams. Alles is mogelijk als je wilt maar je maakt het jezelf wel moeilijk.

Je zou het ook met een lompe mixer kunnen doen denk ik, of twee mixers. Fysieke mixers dan. Of met virtual audio cable. Maar hoe dan ook geen standaard oplossing en zeker geen standaard setup. Maar het is zeker mogelijk.
Is het niet mogelijk om die muziek via 2 aparte virtual audio cables te laten verlopen en dan voor beide obs instances die toe te voegen cq weg te laten welke niet van toepassing is? Ik neem aan dat hij die toch op de streampc aan heeft staan en niet op de game pc luistert? of wellicht 1 van de 2, welke je het liefste wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

cpu = belangrijkste, gpu is minder van belang.

[...]

Is het niet mogelijk om die muziek via 2 aparte virtual audio cables te laten verlopen en dan voor beide obs instances die toe te voegen cq weg te laten welke niet van toepassing is? Ik neem aan dat hij die toch op de streampc aan heeft staan en niet op de game pc luistert? of wellicht 1 van de 2, welke je het liefste wil.
Ja dat zou je eventueel kunnen doen maar dan moet het programmaatje waar hij de muziek mee luisterd wel ingesteld kunnen worden op welke audio device hij het moet outputten. Als het goed is zou dit moeten kunnen met bijvoorbeeld een winamp? Dus als hij het via Winamp kan beluisteren en naar twee verschillende audio devices kan sturen dan kan hij die vervolgens weer in OBS toevoegen (en dan moet je dus twee instances kunnen draaien van OBS, weet niet of dit kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-07 06:51
Even een update.. zij heeft nu mijn computer, een Intel 3570K, en daarmee heb ik geen extra videokaart nodig. Ik gebruik de Quicksync als hardware encoder. De CPU belasting is dan ongeveer 60% als ze dan streamt en de stream bekijkt (voor de chat). Dus prima zo :)

offtopic: Doordat ze mijn PC kreeg heb ik zelf een nieuwe kunnen aanschaffen natuurlijk ;) Dat is een Intel 6600K met 16GB DDR4 geworden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-06 20:42
ik heb sinds vandaag een elgato gaming hd capture kaart

nu werkte die eerst wel prima
alleen nu heb ik een klein probleempje

en dat is dat mijn beeld nu dubbel is in de stream
dus het beeld word heel vaak weer gegevens en dan steeds kleiner en kleiner en nog kleiner

wat heb ik al gedaan

software eraf gegooid en er weer op gezet
naar fabrieks instellingen gedaan

maar dit hielp allemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me vrij normaal als je het recording/streaming programma in beeld hebt.

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-06 20:42
Ja dat klopt

Maat wat ik in streaming zie met Obs

Dat mijn stream er 10 x in staat en dan steeds kleiner word

Weet niet of ik hier zo een foto kan uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Hoi allemaal,

Weet iemand of er al Donation en Follow Alert api's voor YouTube Gaming beschikbaar zijn?
En is dat op dit moment überhaupt wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee dat is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Is het wel mogelijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Kun je ook Nintendo 3DS games streamen?
Ik stream CS: Go met OBS.

Edit: ik heb het gevonden, dat kan via een Capture Card.. ik heb alleen nog niet iets goedkoops kunnen vinden. De meest bekende is $ 250,-. van 3dsvideocapture.com.

[ Voor 56% gewijzigd door Luxicon op 07-09-2015 15:12 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-07 18:06
Zijn er toevallig mede-tweakers die ook streamen met OBS naar Twitch?

Zo ja; Welke settings gebruiken jullie precies voor 720p30 gameplay?

Op dit moment gebruik ik de Preset Superfast op 3000kbps, met een buffer van 6000kbps

PC Specs:
CPU: i5 4460 @ 3.4GHz
GPU: MSI GTX 970 4GB

Internet specs:

Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/6270d7b4.PNG

[ Voor 24% gewijzigd door jeroenk13 op 13-09-2015 21:22 ]

• jojoba007
Ik gebruik zelf 720p 60fps Fast preset op 2500kbps met een buffer van 2500kbps.

Je kan de aanbevolen settings ergens op de officieele twitch support pagina's vinden.
Google even op OBS settings twitch dan is het volgens mij de bovenste search result.

De max wat Twitch toelaat is 3500 kbps. Ik stream best al een tijdje en hoor eigenlijk niemand klagen
over mijn settings. Te hogen setting leiden vaak tot buffers bij mensen met een mindere verbinding.

Kijk maar naar de kwaliteit van mijn video's op twitch.tv/jojoba007 en dan bij "past broadcasts".

• Ghizmo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Windows 7
OBS beta software

Bij het doorlezen van een aantal pages was ik op zoek naar tweakers met audio feedback-loop problemen, en noise problemen.

Voor de noise heb ik dan toch zelf de oplossing weten te vinden, echter voor de feedback-loop nog niet.

Noise heb ik opgelost in windows zelf.
Ik open recording devices van volume control > Open de properties van de microfoon die wordt gebruikt > ga naar tabblad Enhancements en ik zet het vinkje aan bij noise suppression.

Echter dat andere probleem, weet ik nog geen oplossing voor.
Probleem is dat alle inkomende geluiden in een loop terug blijven komen, met alle volgende geluiden die daarna er bij komen er op aan sluiten.

Dus qua tijdlijn:
Geluid 1
Ik begin te praten
Geluid1 + ik
Zolang ik niks zeg blijven geluid1 + ik terug komen. Zodra ik weer iets zeg, of als er achtergrond geluid is van bijvoorbeeld een game, blijft het er op aansluiten. Zo gezegd wordt het op een gegeven moment heel erg veel.

Ik heb al aardig wat opties binnen OBS geprobeerd, ook met timestamps en forced audio/video sync. Maar dat mocht niet baten. Heeft iemand anders dit ook al ervaren toevallig, en opgelost?

PS: Soms is het antwoord gewoon te simpel om niet verder dan de neus lang is te kijken.
Maar het uitzetten van de stream op de achtergrond did the trick.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghizmo op 20-09-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

Nakebod

Nope.

Op mijn PS4 stream ik soms naar Twitch. Ik heb 100/100 glasvezel. Andere mensen kunnen de stream perfect bekijken, maar als ik naar mijn eigen livestream kijk op mijn laptop buffert hij constant (Binnen een paar seconden vaak al) en stopt hij op een gegeven moment.
Streams van andere mensen werken prima zonder bufferen. Dit is al maanden zo, heb het eigenlijk half opgegeven :+
Ingestelde kwaliteit maakt niet uit, zelfs op low heb ik dit. En de hoogste kwaliteit is ongeveer 3-3.5 Mbit upload.

Bekijk ik achteraf een stream, zoals http://www.twitch.tv/nakebod/v/18202176, werkt alles prima.
Sinds firmware 3.00 kan je ook steamen naar Youtube, en dat werkt hier wel prima.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ligt aan de manier waarop Twitch om gaat met niet gepartnerde streams met weinig viewers, deze worden geserveerd vanuit San Francisco. Afhankelijk van de routering van je isp naar san fracisco heb je kans op buffering.
Er wordt meestal ook aangeraden om 2000-2500 kbps als bitrate te gebruiken als niet-partner.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 03-10-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

Nakebod

Nope.

Weinig kijkers en geen partnerstream: Check :) Misschien dan toch maar overstappen op Youtube. Heb toch geen aanhangers etc, ik stream af en toe wat random gameplay en meer niet. Dus op youtube zal ik evenveel kijkers hebben :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 697053

Yo!

Ook hier een streamer (sinds April dit jaar). Ik stream dagelijks op http://www.Twitch.tv/Poepz0r en probeer wekelijks een video te posten op mijn YouTubekanaal voor mijn volgers. Speel van alles en nog wat en elke game met de volgers (geen tryhard, rank doet er niet toe, games spelen is about fun :) ). Vooral CSGO, H1Z1, Fifa, GTA V, maar wil denk ik gaan starten met de wat kleinere titels zoals Cross of the Dutchman etcetera.

Wip eens langs zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radmiraal
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Ik heb een vraagje ik neem zo nu en dan wel eens wat video clips op van men game (world of warcraft) maar nu zou ik ook graag willen streamen als ik ga raiden in een goede kwalitijd uiteraad nu heb ik me een klein beetje verdiept in obs en xplit en ik gebruik momenteel obs en kan er redelijk mee overweg.

maar nu keek ik naar avermedia live gamer extreme en ik zat te kijken naar de minimale specs en toen begon ik tochwel een klein beetje te balen want ik heb minimaal een i5 4440 nodig en een gtx 660 of beter nodig nu heb ik een 1336 socket met een i7 990x waar ik erg trots mee was maar als ik lees dat de standaard nual minimaal i5 4440 of i7 4770 is dan schrik ik uiteraad.

ik wil heel graag in een goede kwalitijd kunnen streamen en ik dacht dat dit de perfecte manier was door zo een apperaat aan te schaffen alleen heb ik dus een i7 990x en een gtx 580 videokaart.

moet ik kijken naar een upgrade om vloeiend te kunnen streamen kwa cpu en gpu? of zijn er andere manieren? ik zat ook te kijken naar een asus3200 wifi maar dat is wel erg prijzig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02
Ik stream zonder box met een i5 3570k door het gebruik van quicksync in de cpu. Tot nu toe nog geen echte problemen ondervonden met het streamen zelf. Meeste games 1080p60, alleen heel cpu heavy spul moet ik naar 1080p30.

Het beste is toch trial-and-error. Misschien een laptopje ernaast voor de decoding&upload?

edit:
ik moet wel zeggen dat het verschil tussen mijn Q6600 en de i5 gigantisch was.
De oude CPU (en jouwe ook) had geen onboard GPU met quicksync. Sinds ik dat gebruik is het streamen er een stuk beter op geworden.
Ik heb geen idee hoe dat werkt met de 6 core i7 die jij hebt qua vergelijking, maar ik zou gewoon teststreams doen om erachter te komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Suicyder op 12-10-2015 12:58 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste