Het grote "stream een game" topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radmiraal
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Suicyder schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:52:
Ik stream zonder box met een i5 3570k door het gebruik van quicksync in de cpu. Tot nu toe nog geen echte problemen ondervonden met het streamen zelf. Meeste games 1080p60, alleen heel cpu heavy spul moet ik naar 1080p30.

Het beste is toch trial-and-error. Misschien een laptopje ernaast voor de decoding&upload?

edit:
ik moet wel zeggen dat het verschil tussen mijn Q6600 en de i5 gigantisch was.
De oude CPU (en jouwe ook) had geen onboard GPU met quicksync. Sinds ik dat gebruik is het streamen er een stuk beter op geworden.
Ik heb geen idee hoe dat werkt met de 6 core i7 die jij hebt qua vergelijking, maar ik zou gewoon teststreams doen om erachter te komen.
ik kan opzich wel redelijk streamen met wat gestotter maar met wat aanpassingen in de instellingen in obs kan ik redelijk streamen alleen some lijkt het alsof je naar een spelletje tertris kijkt inplaats van wow zo blokkerig is het dus vandaar dat ik aan het kijken ben naar opties om dit te verbeteren ik wil een stream hebben met goede kwalitijd.

mijn pc specs zijn :
CPU i7 990x 3,734GHz 6 cores
GPU Geforce GTX 580
Moederbord asus rampage 3 extreme
en de rest is vrij basic kwa voeding etc

ik heb gezien dat je je cpu waterkoeld het een effect kan hebben omdat streamen veel van je CPU vraagt.

maar als ik mijn cpu wil updaten dan moet ik ook gelijk een nieuwe moederboard kopen en dat is weer een rip uit mijn lijf om het maar even zo te noemen.

en omdat ik 1000 euro heb betaalt toen der tijd voor mijn CPU waar ik best blij mee ben twijfel ik enorm om dat te doen maar als dat moet dan moet dat.

dan zat ik te kijken naar een asus moederboard de deluxe en kwa CPU heb ik nog geen idee plus dan moet ik ook kijken naar ddr4 memory want daar kan geen ddr 3 memory in zeker?

maar als iemand een andere oplossing weet lemme hear it ! want avermedia stream box met een betere GPU b.v is meschien ook een optie ? of zit ik dan alsnog met men CPU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074

radmiraal schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:35:
Ik heb een vraagje ik neem zo nu en dan wel eens wat video clips op van men game (world of warcraft) maar nu zou ik ook graag willen streamen als ik ga raiden in een goede kwalitijd uiteraad nu heb ik me een klein beetje verdiept in obs en xplit en ik gebruik momenteel obs en kan er redelijk mee overweg.

maar nu keek ik naar avermedia live gamer extreme en ik zat te kijken naar de minimale specs en toen begon ik tochwel een klein beetje te balen want ik heb minimaal een i5 4440 nodig en een gtx 660 of beter nodig nu heb ik een 1336 socket met een i7 990x waar ik erg trots mee was maar als ik lees dat de standaard nual minimaal i5 4440 of i7 4770 is dan schrik ik uiteraad.

ik wil heel graag in een goede kwalitijd kunnen streamen en ik dacht dat dit de perfecte manier was door zo een apperaat aan te schaffen alleen heb ik dus een i7 990x en een gtx 580 videokaart.

moet ik kijken naar een upgrade om vloeiend te kunnen streamen kwa cpu en gpu? of zijn er andere manieren? ik zat ook te kijken naar een asus3200 wifi maar dat is wel erg prijzig....
Met die cpu moet je toch zeker wel 720p @ 30fps kunnen streamen en gamen tegelijk, jouw cpu is aardig wat sneller dan die i5 4440. Overigens is een capture card compleet nutteloos voor een 1-pc setup, het neemt geen load weg van je cpu, sterker nog het kost je iets meer CPU in OBS.
Suicyder schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:52:
Ik stream zonder box met een i5 3570k door het gebruik van quicksync in de cpu. Tot nu toe nog geen echte problemen ondervonden met het streamen zelf. Meeste games 1080p60, alleen heel cpu heavy spul moet ik naar 1080p30.
Quicksync is wel kwalitatief minder dan encoden op je cpu bij dezelfde bitrate.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 12-10-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
Het hele idee van de streambox is dat je de verwerking en verzending van het beeld laat doen door een 2e PC/laptop met genoeg vermogen.
De PC waar je de game dan op speelt zou dan niet uit maken. Nadeel is dat je een 2e PC/laptop nodig hebt die je 1080p bij 30 of 60 fps moet kunnen verwerken.

Heb je geen extra machine tot je beschikking, zal je een streambox nodig hebben welke ook rechtstreeks naar twitch/youtube kan streamen. Heb je dat niet zal je de belasting van het encoden van het beeld/geluid nooit van je eigen PC af halen, waar dit juist het grootste probleem is.

Ik heb in dit geval een voordeel, ik gebruik mijn nVidia kaart voor gamen en de onboard intel QuickSync GPU voor het encoden. Hierdoor merk ik vrijwel geen verschil in performance.
Anoniem: 1074 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:33:
[...]

Dat neem ik voor lief, anders moet ik aparte H/W aan gaan schaffen ervoor :P

[ Voor 13% gewijzigd door Suicyder op 12-10-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radmiraal
Anoniem: 1074 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:33:
[...]

Met die cpu moet je toch zeker wel 720p @ 30fps kunnen streamen en gamen tegelijk, jouw cpu is aardig wat sneller dan die i5 4440. Overigens is een capture card compleet nutteloos voor een 1-pc setup, het neemt geen load weg van je cpu, sterker nog het kost je iets meer CPU in OBS.

[...]

quote:
radmiraal schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:22:
[...]
Het hele idee van de streambox is dat je de verwerking en verzending van het beeld laat doen door een 2e PC/laptop met genoeg vermogen.
De PC waar je de game dan op speelt zou dan niet uit maken. Nadeel is dat je een 2e PC/laptop nodig hebt die je 1080p bij 30 of 60 fps moet kunnen verwerken.

Heb je geen extra machine tot je beschikking, zal je een streambox nodig hebben welke ook rechtstreeks naar twitch/youtube kan streamen. Heb je dat niet zal je de belasting van het encoden van het beeld/geluid nooit van je eigen PC af halen, waar dit juist het grootste probleem is.

Ik heb in dit geval een voordeel, ik gebruik mijn nVidia kaart voor gamen en de onboard intel QuickSync GPU voor het encoden. Hierdoor merk ik vrijwel geen verschil in performance.
Dus als ik het allemaal goed begrijp moet ik een 2e computer hebben die wel 1080p kan streamen maar die heb ik niet maar de een zegt je hebt geen stream box nodig voro een betere performence omdat het dan nogmeer van je cpu vraagt dan normaal en de ander zegt dat als je geen 2e pc hebt juist een streambox nodig hebt....

jongens ik ben in de war ! help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou zeggen probeer eerst eens 1080p @ 30fps met je huidige cpu en kijk hoe dat loopt.

Zonder een 2-pc setup heeft een capture card geen zin, je wint niks in performance aangezien je de capture card toch niet kan gebruiken als encoder, je cpu doet nog steeds al het werk.

Met een 2-pc setup stuur je het beeld van de game pc naar de stream pc d.m.v. een capture card.

Verder weet ik niet precies wat je bedoelt met een streambox.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 12-10-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radmiraal
Anoniem: 1074 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:14:
Ik zou zeggen probeer eerst eens 1080p @ 30fps met je huidige cpu en kijk hoe dat loopt.

Zonder een 2-pc setup heeft een capture card geen zin, je wint niks in performance aangezien je de capture card toch niet kan gebruiken als encoder, je cpu doet nog steeds al het werk.

Met een 2-pc setup stuur je het beeld van de game pc naar de stream pc d.m.v. een capture card.

Verder weet ik niet precies wat je bedoelt met een streambox.
Oke nu begin ik het te begrijpen en 1080p heb ik zojuist geprobeerd maar dan begint men stream te haperen maar 720p 30fps lukt prima inderdaad !
kijk dit scheelt me weer geld investeren in iets wat ik achteraf dus niet nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:48

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

radmiraal schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:23:
[...]

Oke nu begin ik het te begrijpen en 1080p heb ik zojuist geprobeerd maar dan begint men stream te haperen maar 720p 30fps lukt prima inderdaad !
kijk dit scheelt me weer geld investeren in iets wat ik achteraf dus niet nodig heb ;)
Ik stream naar Twitch sowieso 720p 60fps en neem ook 720p 60fps op (OBS multiplatform). 1080p 60 fps naar twitch streamen kost je meer kijkers (die afhaken vanwege al het bufferen) dan het oplevert imo ;)

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de max bitrate bij twitch is niet voldoende om echt goede kwaliteit 1080p @ 60fps te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 16:33

Blaim

Cashback kroket

Ik ben nu wat settings aan het tweaken om m'n stream quality te checken. Als iemand wat feedback wil geven over buffering en/of kwaliteit: www.twitch.tv/Blaim

Ik stream in het Engels :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-04 12:13
Sinds kort een nieuw systeem dus het wordt weer eens tijd om te gaan streamen! Ik moet alleen nog OBS en Dxtory goed instellen en dan kan ik weer gaan streamen, had al een 720p 60fps test gedaan met alleen OBS en dat liep wel goed.

Vanavond maar eens kijken om alles in te stellen en misschien al te gaan streamen.

Twitch account:
Www.twitch.tv/coldzero043

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-05 19:31
Ik heb eigenlijk altijd gestreamd met de H.264 enconder, maar ik had dus gelezen dat quicksync betere performance geeft. Alleen als ik quicksync gebruik krijg ik last van microstuttering of lag, maar mijn ingame fps daalt niet :? Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ja die stuff heeft toch nog impact op je CPU dus daar komt dat van. Had ik ook last van. Als je dat niet wilt dan moet je toch écht aan een externe pc denken waarmee je gaat streamen en een capturecard.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ok ik zit nu met een aansluitprobleem, pc 1 gamepc, 970 met displayport naar monitor1 voor main beeld, monitor 2 via dvi. Via HDMI heb ik nu monitor 1 gecloond naar avermedia lite kaart in pc 2 stream pc.

ik zie op pc 1 de avermedia in monitors staan maar ik krijg geen apparaat aangesloten melding op pc 2. Voorzover ik kan zien is de kaart goed aangesloten etc maar krijg geen link met de game pc te zien.

De omweg om eerst de driver met admin rechten te installeren alvorens REcentral helpt ook niet.

Is het uberhaupt mogelijk om de avermedia als 3de scherm aan te sturen op mijn game pc 1?

Gefixt! Nu nadat het makkelijke gedeelte is gedaan, het geluid fixen :P

[ Voor 24% gewijzigd door SouLLeSSportal op 05-11-2015 20:39 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ze hadden op ome tom's website eventueel wel een relevant stukje tekst in de processorsuggestiesectie voor deze periode. Copypaste snaggyplaatje hieronder

Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/0eBuK.jpg

Moraal van het verhaal lijkt me dat als je wilt streamen maar geen avermedia-dinges wilt, je meerdere cores moet hebben, desnoods virtueel. We praten dan bij intels over i7's of xeons. Vond het wel relevant aangezien velen een 1150 socket hebben en steeds meer mensen streamen uitproberen. Ik neem even aan dat voor amd gebruikers in de basis hetzelfde zou kunnen gelden als je wilt streamen.
Indien bovenstaande correct dan zou je dit in de originele bericht kunnen opnemen. Verder adviseer ik de medemensen die eventueel ooit nog eens het streamen willen uitproberen, de V&A sectie in de gaten houden totdat je 8 cores voor "unne praai" kunt oppikken, indien bovenstaande inderdaad is bevestigd door tweakende ervaringsdeskunige.

Voor mijn build houdt het in dat ik te zijner tijd meer upgrade mogelijkheden heb dan ik in eerste instantie voor ogen had.

[ Voor 25% gewijzigd door govie op 04-11-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

govie schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:10:
Ze hadden op ome tom's website eventueel wel een relevant stukje tekst in de processorsuggestiesectie voor deze periode. Copypaste snaggyplaatje hieronder

Moraal van het verhaal lijkt me dat als je wilt streamen maar geen avermedia-dinges wilt, je meerdere cores moet hebben, desnoods virtueel. We praten dan bij intels over i7's of xeons. Vond het wel relevant aangezien velen een 1150 socket hebben en steeds meer mensen streamen uitproberen. Ik neem even aan dat voor amd gebruikers in de basis hetzelfde zou kunnen gelden als je wilt streamen.
Indien bovenstaande correct dan zou je dit in de originele bericht kunnen opnemen. Verder adviseer ik de medemensen die eventueel ooit nog eens het streamen willen uitproberen, de V&A sectie in de gaten houden totdat je 8 cores voor "unne praai" kunt oppikken, indien bovenstaande inderdaad is bevestigd door tweakende ervaringsdeskunige.

Voor mijn build houdt het in dat ik te zijner tijd meer upgrade mogelijkheden heb dan ik in eerste instantie voor ogen had.
Had die ook gezien, interessante optie voor streamers met het juiste mobo en intentie op 1 pc te streamen of evt. een goede 2de pc te bouwen. Extra draadjes is altijd fijn hiervoor.

Ik zit nu nog met mijn geluid en webcam om die goed op de stream pc te krijgen. Probleem is dat ik er niet dichtbij zit, hij staat kabeltechnisch 4,5m van de game pc af.

Hierdoor kan ik niet gemakkelijk even een kabel op de andere pc aansluiten. De webcam is dan optioneel en voor latere zorg daar ik toch voornemens ben te verhuizen en ben toch niet zo heel erg fotogeniek O-)
Maar geluid en vooral de mic is natuurlijk noodzakelijk, gamegeluid etc zou via hdmi gaan voorover ik begrijp maar wat is de makkelijkste manier om mijn headset te gebruiken met mic op de game pc via een geluidskaart en dan naar de stream pc te krijgen?

Voor wat ik denk dat mogelijk is is om een 3,5mm kabel via s/pdif naar de stream pc te gooien maar krijg ik dan al het geluid van inkomend en uitgaande mics via bv TS3 door?
Headset is een cm storm sirus 5.1 via 3.5mm stekkertjes.

Daarnaast hoe heten de zogeheten ground loop isolators in nederland en waar te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-05 12:30
Ik weet niet of het in dit topic staat hoor. To be honest had geen zin om 25 pagina's aan replies te lezen. Im so sorry!

Maar ik wil beginnen met streamen. Heb het begintopic gelezen (wat erg duidelijk is) echter ben ik daar 1 ding niet tegen gekomen. Namelijk OBS. Als ik het begintopic lees lijkt mij dat OBS het zelfde is als Dxtory. Am I right? Ik heb ervaring met streamen met OBS regelrecht naar Twitch, echter dan kreeg ik slechte performance op de stream (Lage kwaliteit stream e.d.)

Als ik het goed begrepen heb, comprimeerd xplit de data die vanuit dxtory/OBS en stuurt die naar Twitch? Dus dan klopt mijn aanname dat de performance beter wordt zodra ik xplit tussen OBS en Twitch hang, toch? Ik ga er wel van uit dat dit mogelijk is.

Verder denk ik dat mijn hardware wel goed genoeg is om te streamen.

Intel Core i5 2500k
8GB RAM
GTX670
40/4 up/down van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

ThaAresX schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:08:
Ik weet niet of het in dit topic staat hoor. To be honest had geen zin om 25 pagina's aan replies te lezen. Im so sorry!

Maar ik wil beginnen met streamen. Heb het begintopic gelezen (wat erg duidelijk is) echter ben ik daar 1 ding niet tegen gekomen. Namelijk OBS. Als ik het begintopic lees lijkt mij dat OBS het zelfde is als Dxtory. Am I right? Ik heb ervaring met streamen met OBS regelrecht naar Twitch, echter dan kreeg ik slechte performance op de stream (Lage kwaliteit stream e.d.)

Als ik het goed begrepen heb, comprimeerd xplit de data die vanuit dxtory/OBS en stuurt die naar Twitch? Dus dan klopt mijn aanname dat de performance beter wordt zodra ik xplit tussen OBS en Twitch hang, toch? Ik ga er wel van uit dat dit mogelijk is.

Intel Core i5 2500k
8GB RAM
GTX670
40/4 up/down van Ziggo.
Ikzelf krijg gewoon prima kwaliteit via OBS, ligt aan de bitrate. Voor streamen gebruik ik 2900 bitrate voor 720p 60fps meen ik (op kantoor weet niet uit mijn hoofd) en voor opnemen 25000 bitrate. Kwaliteit is prima, zou hoger willen, maar dat zie ik in de toekomst wel.

Ik gebruik OBS Multiplatform, vandaar dat ik de bitrates afzonderlijk van elkaar kan veranderen.

Mocht je op Twitch een lage kwaliteit hebben, misschien staat hij dan niet op "Source" als afspeelbron? Volgens mij gaat Twitch niet verder dan 3500 bitrate (correct me of I am wrong). Overigens is het niet heel boeiend als je geen haarscherp beeld heb bij Twitch, meest mensen haken dan af vanwege bufferen, vandaar dat ik iets lagere bitrate gebruik tegenwoordig voor streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaAresX schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:08:

Intel Core i5 2500k
8GB RAM
GTX670
40/4 up/down van Ziggo.
Dit klopt niet, OBS en Xsplit gebruiken beide x264 als encoder, de kwaliteit zal exact hetzelfde zijn bij dezelfde instellingen. DXTory is puur voor recording, Xsplit en OBS zijn voor streaming en recording.

Je CPU is wel wat mager opzich, 720p 30fps encoden en ook een game spelen, kan moeilijk worden, afhankelijk van welke game je speelt.
Overigens is streamen naar Twitch nooit echt heel erg goede kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 16-11-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05 16:22

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik ben het een en ander aan het uitzoeken over het streamen, en ben (indien mogelijk) ook wel van plan om het eens ooit te gaan doen, en waar ik al achter ben is dat mijn internetverbinding te traag is (buitengebied): 5.34mbps download en 0,90 mbps upload.

Ik kan echter upgraden naar een hogere snelheid.

Via KPN fourstack postcodechecker komt mijn adres uit op:
Wat: Koper
Distributiepunt(en): Oed, Oed-AAE
Internet Snelheid: 19 Mbit/s
iTV: 2 HD

Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 7 Mbit/s
VDSL2*: 19 Mbit/s

Op de KPN-site kom ik uit op een internetbundel van 60mbit/s download en 6mbit/s upload (andere met 30bit/s down is maar 2mbit/s upload). Mijn vraag is hoe die download/upload verdeeld is over de kabel? Als ik 6 mbit upload 'eis', gaat dat dan van de download af of hoe moet ik dat zien?

En zoals ik zie is 3,5 tot 4,5 mbit upload genoeg voor Twitch. Dus dat zou dan moeten gaan, toch?

Daarnaast heb ik een MSI GTX970 4G, i7 3820 op een Asus Rampage IV Extreme met goede koeling enzo. Dat is toch ook voldoende? Just checking :9

Problems, problems, problems... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Family Guy op 22-11-2015 01:19 . Reden: PC Specs added ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Family Guy schreef op zondag 22 november 2015 @ 01:14:
Ik ben het een en ander aan het uitzoeken over het streamen, en ben (indien mogelijk) ook wel van plan om het eens ooit te gaan doen, en waar ik al achter ben is dat mijn internetverbinding te traag is (buitengebied): 5.34mbps download en 0,90 mbps upload.

Ik kan echter upgraden naar een hogere snelheid.

Via KPN fourstack postcodechecker komt mijn adres uit op:
Wat: Koper
Distributiepunt(en): Oed, Oed-AAE
Internet Snelheid: 19 Mbit/s
iTV: 2 HD

Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 7 Mbit/s
VDSL2*: 19 Mbit/s

Op de KPN-site kom ik uit op een internetbundel van 60mbit/s download en 6mbit/s upload (andere met 30bit/s down is maar 2mbit/s upload). Mijn vraag is hoe die download/upload verdeeld is over de kabel? Als ik 6 mbit upload 'eis', gaat dat dan van de download af of hoe moet ik dat zien?

En zoals ik zie is 3,5 tot 4,5 mbit upload genoeg voor Twitch. Dus dat zou dan moeten gaan, toch?

Daarnaast heb ik een MSI GTX970 4G, i7 3820 op een Asus Rampage IV Extreme met goede koeling enzo. Dat is toch ook voldoende? Just checking :9

Problems, problems, problems... 8)7
Je kan niet afzonderlijk up of download speed kiezen, het is gekoppeld, dus vanuitgaande dat twitch upload speed afhankelijk is en niet download is alles van 10mbit of hogere downloadspeed afdoende, maar is uploadspeed vanaf 4mbits wel zo fijn.

Voor je pc, niet al te zware of langzaam spelende games moet wel lukken, maar games als csgo, black ops 3 en battlefield3-4 etc gaan zwaar worden en je zult dan lag door cpu bottleneck krijgen.
MisterChaoSs schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:12:
[...]

Ikzelf krijg gewoon prima kwaliteit via OBS, ligt aan de bitrate. Voor streamen gebruik ik 2900 bitrate voor 720p 60fps meen ik (op kantoor weet niet uit mijn hoofd) en voor opnemen 25000 bitrate. Kwaliteit is prima, zou hoger willen, maar dat zie ik in de toekomst wel.

Ik gebruik OBS Multiplatform, vandaar dat ik de bitrates afzonderlijk van elkaar kan veranderen.

Mocht je op Twitch een lage kwaliteit hebben, misschien staat hij dan niet op "Source" als afspeelbron? Volgens mij gaat Twitch niet verder dan 3500 bitrate (correct me of I am wrong). Overigens is het niet heel boeiend als je geen haarscherp beeld heb bij Twitch, meest mensen haken dan af vanwege bufferen, vandaar dat ik iets lagere bitrate gebruik tegenwoordig voor streamen.
dxtory is wel handig als je vanaf 1 pc streamt, via dxtory capture naar OBS met je overlay naar twitch stuurt maar alleen OBS kan op zich ook gewoon al is dat iets intensiever. Verder kan je via dxtory heel simpel standaard beeldformaat per game aan blijven houden als je ook oudere games speelt die bv geen 16:9 resolutie gebruiken of stretched beeldverhouding etc.

[ Voor 26% gewijzigd door SouLLeSSportal op 24-11-2015 05:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 05:27:
[...]

Je kan niet afzonderlijk up of download speed kiezen, het is gekoppeld, dus vanuitgaande dat twitch upload speed afhankelijk is en niet download is alles van 10mbit of hogere downloadspeed afdoende, maar is uploadspeed vanaf 4mbits wel zo fijn.

Voor je pc, niet al te zware of langzaam spelende games moet wel lukken, maar games als csgo, black ops 3 en battlefield3-4 etc gaan zwaar worden en je zult dan lag door cpu bottleneck krijgen.
Daar was ik al bang voor, helaas. Weet je zo of er een CPU (Socket 2011, Asus Rampage IV Extreme) die wel games als Battlefield 4/Battlefront/RainbowSixSiege zowel kan spelen als streamen? Want anders kom je al gauw uit op een streaming rig naast je gamepc met zo'n capturecard.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Family Guy schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:55:
[...]

Daar was ik al bang voor, helaas. Weet je zo of er een CPU (Socket 2011, Asus Rampage IV Extreme) die wel games als Battlefield 4/Battlefront/RainbowSixSiege zowel kan spelen als streamen? Want anders kom je al gauw uit op een streaming rig naast je gamepc met zo'n capturecard.
Er zijn geen pc's met voldoende cpu kracht hiervoor, voornamelijk omdat je pieken hebt waarbij het dubbelop gaat, en cpu moet extra werken voor de game maar ook om dat dan te renderen naar twitch toe. Je kan op zich wel spelen hoor, vooral rb siege is niet zo heel snelle game natuurlijk maar je zult soms dood gaan door stutters al heb ik geen idee hoe zwaar de game is maar de beta was niet te doen met mijn 2500k op 4,5ghz, ik had dan alsnog een slideshow. alles op low helpt natuurlijk ook maar je zult moeten kijken of het kan of niet. Cpu met hyperthreading is altijd fijn om wat extra te kunnen doen.

Dat is ook de reden dat veel mensen die hier ook een beetje serieus mee zijn een 2de pc gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door SouLLeSSportal op 24-11-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Modbreak:Dit topic is niet langer een stucky, natuurlijk wel gewoon te vinden binnen HSA :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:27:
[...]

Er zijn geen pc's met voldoende cpu kracht hiervoor, voornamelijk omdat je pieken hebt waarbij het dubbelop gaat, en cpu moet extra werken voor de game maar ook om dat dan te renderen naar twitch toe. Je kan op zich wel spelen hoor, vooral rb siege is niet zo heel snelle game natuurlijk maar je zult soms dood gaan door stutters al heb ik geen idee hoe zwaar de game is maar de beta was niet te doen met mijn 2500k op 4,5ghz, ik had dan alsnog een slideshow. alles op low helpt natuurlijk ook maar je zult moeten kijken of het kan of niet. Cpu met hyperthreading is altijd fijn om wat extra te kunnen doen.

Dat is ook de reden dat veel mensen die hier ook een beetje serieus mee zijn een 2de pc gebruiken.
Inderdaad, daar ben ik (helaas) ook al achter gekomen. Ik zal eerst maar eens een nieuw internetcontract afsluiten, om vervolgens te kijken naar mijn uploadsnelheid. Als die okay is, en stabiel, dan kan ik gaan sparen voor zo'n secondary pc. Nog genoeg nachtjes om daarover na te denken, dat ook. Misschien dat ik dan een PC ga samenstellen uit tweedehands producten. Moet goed te doen zijn en scheelt fors in de kosten.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Family Guy schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:21:
[...]

Inderdaad, daar ben ik (helaas) ook al achter gekomen. Ik zal eerst maar eens een nieuw internetcontract afsluiten, om vervolgens te kijken naar mijn uploadsnelheid. Als die okay is, en stabiel, dan kan ik gaan sparen voor zo'n secondary pc. Nog genoeg nachtjes om daarover na te denken, dat ook. Misschien dat ik dan een PC ga samenstellen uit tweedehands producten. Moet goed te doen zijn en scheelt fors in de kosten.
Je kan altijd met low instellingen proberen op 1 pc, ik heb dayz genoeg gespeeld met stream aan, het is daar bv nog wel mee te doen mits je niet in cherno rondhuppelt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Haha dat wil ik dus niet. Het doen van games vind ik belangrijker dan het streamen van games. Bovendien is mijn internetsnelheid wellicht helemaal niet toereikend om te kunnen streamen.

Maar als ik het goed begrijp heb je dus eigenlijk twee (goede) CPU's nodig om te kunnen streamen: Eén voor de Gamepc, de andere om de stream te 'berekenen'(/renderen?). Om die twee taken te combineren in één CPU werkt eigenlijk niet of het moet ten koste gaan van de game.

[ Voor 42% gewijzigd door Family Guy op 25-11-2015 12:56 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Family Guy schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:46:
Haha dat wil ik dus niet. Het doen van games vind ik belangrijker dan het streamen van games. Bovendien is mijn internetsnelheid wellicht helemaal niet toereikend om te kunnen streamen.

Maar als ik het goed begrijp heb je dus eigenlijk twee (goede) CPU's nodig om te kunnen streamen: Eén voor de Gamepc, de andere om de stream te 'berekenen'(/renderen?). Om die twee taken te combineren in één CPU werkt eigenlijk niet of het moet ten koste gaan van de game.
Het hangt van de games af, hoge snelheids fps shooters die veel van je cpu vragen, nee dat werkt niet, denk aan counterstrike, battlefield, cod etc.
Maar rts games, langzame shooters zoals Dayz arma3 battle royale etc, kan je op zich prima op 1 cpu doen omdat de impact veel kleiner is als je even wat hapering hebt. JE zult dan wel de settings laag genoeg moet zetten.

Als je 2 pc setup wil is het wel zaak je goed voor te bereiden, het kost best wel wat en je moet ook de ruimte en aansluitingen hebben al heeft de gemiddelde pc die wel. Het software matig goed lopend krijgen van 2 pc's is vaak het lastigste vooral het geluid.
Qua cpu is het het beste als je niet op 1080p gaat streamen maar 720p @30frames of als je cpu/internet het aankan op 60 frames, je de sterkste cpu de stream laat doen zolang je game pc maar goed genoeg loopt zonder problemen. minimaal een quadcore is wel aan te raden, en hoe sneller hoe beter uiteraard.

• Family Guy

Family Guy

SouLLeSSportal schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:36:

Als je 2 pc setup wil is het wel zaak je goed voor te bereiden, het kost best wel wat en je moet ook de ruimte en aansluitingen hebben al heeft de gemiddelde pc die wel. Het software matig goed lopend krijgen van 2 pc's is vaak het lastigste vooral het geluid.
Qua cpu is het het beste als je niet op 1080p gaat streamen maar 720p @30frames of als je cpu/internet het aankan op 60 frames, je de sterkste cpu de stream laat doen zolang je game pc maar goed genoeg loopt zonder problemen. minimaal een quadcore is wel aan te raden, en hoe sneller hoe beter uiteraard.
Ik heb de Asus ROG Extreme IV icm de GTX970. Moet qua aansluitingen wel lukken toch?
En met een 2-pc-setup dien je toch een capturecard te gebruiken (in de streaming-pc)? Daar zijn er meerdere van, van AVerMedia bv, maar welke zou je daarvoor pakken dan? Zie door de bomen het bos niet meer haha.

Steam ID = Ackerfiets

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Family Guy schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:56:
[...]

Ik heb de Asus ROG Extreme IV icm de GTX970. Moet qua aansluitingen wel lukken toch?
En met een 2-pc-setup dien je toch een capturecard te gebruiken (in de streaming-pc)? Daar zijn er meerdere van, van AVerMedia bv, maar welke zou je daarvoor pakken dan? Zie door de bomen het bos niet meer haha.
bekendste is avermedia en elgato, waarbij de eerste vaak wat eenvoudiger is voor streamen en de elgato voor recorden maar volgens mij kan je het prima met beide doen. vanaf de avermedia hd lite zit je goed als je begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostigroover
  • Laatst online: 13-04 09:33
Heeft iemand van jullie wel eens een game marathon gehouden? Ik speel jaarlijks met mijn broer en een gezamenlijke vriend een Final Fantasy-game in één ruk uit. Omdat ik al enige tijd stream willen we het dit jaar ook streamen.

Nu hebben we al een aantal FF-games uitgespeeld dus we hebben wel enkele voorbereiding en ervaring, maar toch wil ik wat extra verzorgd voor de dag komen. Ik heb deze Reddit-post gevonden. Voor de mensen die ook wel eens een gaming marathon hebben gehouden (met of zonder stream), zien jullie hier iets dat absoluut niet overeenkomt met jullie ervaring of juist mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 15:47
Ik heb de volgende specs:

4690K
GTX 970 Gaming 4GB
16GB Memory
120MB Down/ 10MB up

Mijn resolutie is (door het beeldscherm) 1920x1200. Als ik Rainbow 6 Siege probeer te streamen, krijg ik issues omdat hij problemen heeft met het encoden. Hierdoor wordt de stream stotterend. Zijn er suggesties om de stream toch beter te laten functioneren? Ik gebruik OBS en verstuur op volle resolutie. Is downscalen een optie? En zo ja, welke setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Kaasdipje schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:40:
Ik heb de volgende specs:

4690K
GTX 970 Gaming 4GB
16GB Memory
120MB Down/ 10MB up

Mijn resolutie is (door het beeldscherm) 1920x1200. Als ik Rainbow 6 Siege probeer te streamen, krijg ik issues omdat hij problemen heeft met het encoden. Hierdoor wordt de stream stotterend. Zijn er suggesties om de stream toch beter te laten functioneren? Ik gebruik OBS en verstuur op volle resolutie. Is downscalen een optie? En zo ja, welke setting?
Als het inderdaad zo stottert, zou ik even downscalen naar 720p. Kan bij opties>output (OBS multiplatform)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
MisterChaoSs schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:39:
[...]

Als het inderdaad zo stottert, zou ik even downscalen naar 720p. Kan bij opties>output (OBS multiplatform)
Ik zal vanavond OBS Multiplatform eens proberen. Gebruikte altijd de standaard variant. Weet alleen niet of het dan wel kan (1920x1200 naar 720p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Kaasdipje schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:29:
[...]

Ik zal vanavond OBS Multiplatform eens proberen. Gebruikte altijd de standaard variant. Weet alleen niet of het dan wel kan (1920x1200 naar 720p).
Kan ook in de standaard OBS variant. Zit ergens in het options menu. Ik raad aan om je resolutie op 1920x1080 in te stellen (van je scherm en van OBS) omdat je anders onder en/of boven wat pixels mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Dragor schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:04:
[...]

Kan ook in de standaard OBS variant. Zit ergens in het options menu. Ik raad aan om je resolutie op 1920x1080 in te stellen (van je scherm en van OBS) omdat je anders onder en/of boven wat pixels mist.
Helaas is mijn scherm 1920x1200. Als ik mijn scherm aanpas naar 1920x1080 heb ik zelf die balken in het scherm (is me nog niet gelukt om hier een oplossing voor te vinden). Ik heb de Dell Ultrasharp U2410 Zwart. Ik denk dat het verschil zou kunnen maken als dit lukte, ook voor het encoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Kaasdipje schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:08:
[...]

Helaas is mijn scherm 1920x1200. Als ik mijn scherm aanpas naar 1920x1080 heb ik zelf die balken in het scherm (is me nog niet gelukt om hier een oplossing voor te vinden). Ik heb de Dell Ultrasharp U2410 Zwart. Ik denk dat het verschil zou kunnen maken als dit lukte, ook voor het encoden.
Ik heb precies hetzelfde scherm en heb (voor de paar keer dat ik gestreamt heb) mijn resolutie gewoon ingesteld op 1920x1080. Ik kan snel wennen aan die zwarte balken op mijn scherm, maar ik begrijp dat het niet mooi is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Als tip voor streamers zou ik Dxtory aanraden. Deze stuurt al het beeld van applicaties direct door naar OBS (als je dit zo instelt). Daardoor hoef je in OBS niet te wisselen van games (per ongeluk met een zwart beeld opgezadeld zitten, terwijl je dacht dat je aan het opnemen was). Ook worden oudere games ondersteund, zo kan ik Age of Empire III niet opnemen, zonder Dxtory. Ik denk dat de output uiteindelijk hetzelfde is, omdat OBS uiteindelijk streamt of lokaal opneemt.

Voor Dxtory gebruik ik de Lagarith Lossless Video Codec. Dat zorgt in ieder geval voor een lagere data output, zonder dat de beeldkwaliteit minder wordt.

Dxtory vind ik gewoon weg handig:
• Niet instellen van iedere game (en soms met zwart scherm komen te zitten)
• Ondersteund meer games
• Rechtstreeks beeld vanuit de videokaart

Eventueel:
• Misschien dat het ten goede komt van de kwaliteit (of zorgt voor lagere bitrate > zelfde kwaliteit)

Kijk, ik kan wel opnemen met 50000 kbps, maar ik ben niet van plan om zulke reuze bestanden op te slaan. Ik probeer bijvoorbeeld 10000 als maximum aan te houden en daar de beste kwaliteit uit te halen.
Het instellen van iedere game vind ik irritant en ik kon Age of Empires III niet opnemen, vandaar dat ik bij Dxtory terecht kwam.

Hier heb ik opgenomen gameplay staan via OBS (zonder Dxtory momenteel). Enkel Age of Empires III wel uiteraard. De rest straks ook standaard. Opzich was de opname van Age of Empires III met een bitrate van 6500 gemiddeld, wat lager is dan de overige video's met dezelfde instellingen.

========
Dxtory komt in de startpost van dit topic voor zie ik. :P
Misschien is het handig voor mensen die OBS gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 12-02-2016 21:10 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik gewoon OBS Studio, kun je streamen en recorden tegelijk met verschillende encoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Is hitbox niet veel interessanter om op te beginnen? Het beeld voor mij als kijker is altijd prima, net als twitch, azubu of mlg player. Heb ergens gelezen dat ze ook meer interactiviteit hebben geintergreerd zoals polls en dergelijke wat twitch volgens mij minder heeft. Als je begint met streamen dan is het kijkersaantal zo laag, dat het platform niet veel uitmaakt denk ik dan. Misschien zijn de revenue's ook wel ietsje beter.

Edit: Artikeltje gevonden, wel interessant qua revenuesysteem is het wel een interessant concept. http://au.pcmag.com/hitboxtv/41702/review/hitboxtv

[ Voor 14% gewijzigd door govie op 26-02-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-12-2017
Hallo,

Ik heb een vraagje, met waarschijnlijk aan ANTWOORD.

Als ik een recording maak of stream dan wordt mijn voice over erg slecht naarmate de game vordert.

Ik gebruik:
Creative Labs Soundblaster Evo ZX (ik gebruik de USB aansluiting)
Xsplit gamecaster/broadcaster (beide met hetzelfde probleem)
i5-4590 3.3GHz
8GB RAM
Nvidia GeForce GTX 760
64-bit Windows 10

Mocht ik gamen en bijvoorbeeld TeamSpeak gebruiken dan is er niets aan de hand.

Het valt op dat mijn processor tussen de 70% en 96% draait. Dat is best hoog dacht ik zo. De verhouding is ongeveer: 45% World of Tanks, 20% Xsplit en 20% WmiPrvSE.

Dat laatste lijkt te worden veroorzaakt door een continue foutmelding op Xsplit. Ik had graag een plaatje toegevoegd, maar blijkbaar kan dat niet.

Heeft iemand goede ideeën voor 1 of beide problemen?

Hieronder de link naar een voorbeeld.
YouTube: WoT voice over sound test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767391

Eigelijk stream ik ook af en toe ik zou als streamer X-SplitBroadcaster gebruiken ik speel zelf de game agar.io samen met mij clan streamen is leuk maar houd ook rekening met copyright.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-12-2017
Ik heb officiele documenten die mij toestemming geven om 3 games te streamen. Ik heb helaas een voice over probleem waarvoor ik geen oplossing kan vinden... soms lijken computers zo onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88815

Eerste keer dat ik deze topic volg. Laatste maanden ook een beetje hobbymatig wat games aan het streamen. Zoals eerder iemand al zei dat de meeste cpu´s gewoon nog niet sterk genoeg zijn voor games als BF4 om te spelen en streamen tegelijk. Daar had ik ook last van maar dan met andere games(skyrim met enb) En dat bracht mij naar Quicksync. Waarom lees ik hierover zo weinig over want dit werkte bij mij echt goed. Met Quicksync kan je bijna elke zware game spelen en streamen zonder enige fps loss.

Kwaliteit is niet zoals de x264 encoder maar met de juiste tweaks is het verschil niet zo groot. Wat ik begreep is dat bijna elke Intel processor een GPU heeft meegekregen en daar maakt quicksync dus gebruik van waardoor het streamen niks verbruikt van je CPU power. Erg nuttig, en hierdoor kon ik 60fps 1080p streamen met minimale performence loss van de game.
https://obsproject.com/fo.../how-to-use-quicksync.82/

Beste is nog altijd een dedicated stream pc maar Quicksync is echt nuttig voor de hobbystreamer en ik denk dat er veel cs go streamers hier ook gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Quicksync is gewoon de goedkoopste oplossing.
Iedereen met een i7 (en ik weet niet zeker i5) met een IGP aanboord kan gebruik maken van Quicksync.

Heb je een wat latere serie dan hoef je niet eens een monitor te faken. Enkel je IGP aan zetten en hij is available.

Ik gebruik het ook. Quicksync voor streaming. NVENC (Dus shadowplay) voor local recordings en replays.

De gouden tip: Gebruik altijd een HWEncoder voor streaming. Dit belast je PC het minst. Heb je geen Quicksync of variant... kijk dan naar bv Avermedia Game Capturecard HD. (Spel fouten voorbehouden).

Mijn laatste 4 uur stream is met Quicksync gedaan en de hotlap met Shadowplay. Mooie combo:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is geen gouden tip, de kwaliteit van hardware encoders is slechter dan x264. Als je een goede i7 hebt, gewoon x264 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 793687

Hoi,

Misschien dat iemand mij kan helpen? Ik heb mijn PC verplaatst en nu opeens wil OBS mijn webcam niet meer pakken. Geen idee hoe?

Hier nog ff wat foto's

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/8qyt034dj/20160713_232742.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/9504zooh3/20160713_232731.jpg

Alvast bedankt,

Roy - Twitch Streamer @ www.Twitch.TV/watnougames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ander USB poort geplugged?
Als dat het geval is moet je de webcam opnieuw toevoegen in OBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Shadowplay weigert in ene om enig geluid op te nemen.

Nota bene geen soundwave in de mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvdheijden
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-02 15:09
Ik heb een vraag maar vergt even wat uitleg zodat ik zo duidelijk mogelijk ben.
Ik ben momenteel bezig om de verschillende streaming software te begrijpen en de instellingen die ik moet maken om een goede stream op te kunnen zetten. Ik ben begonnen bij OBS studios, maar daar merkte ik dat ondanks dat ik de kwaliteit naar 720P heb gezet dat er toch een goede 12 seconden delay zit tussen mijn live feed en de stream op twitch.

Daarna heb ik xsplit gedownload en de tutorial gevolgd op de eerste pagina zo goed ik kon. Echter kon ik niet alle stappen uitvoeren omdat ik bepaalde settings nergens zag staan die wel beschreven stonden.
Maar daar merkte ik het zelfde op dat er weer een delay zat van ongeveer 12 seconden. Vervolgens heb ik de xsplit gamecaster gedownload die het helemaal gemakkelijk moet maken om te gaan streamen. en weer het zelfde aangetroffen. Ik heb toen de taskmanager er bij gehaald om te kijken wat de cpu load is terwijl ik aan het streamen ben. Zelfs met een simpele clicker game is de load vaak rond de 95% met uitschieters naar de 100%.

Is de delay dus omdat mijn cpu gewoon weg het niet kan verwerken en het niet snel genoeg kan leveren om een stream te hebben zonder delay?. Ik heb een I5 4670K dus ik heb nog de mogelijkheid om te overklokken of is dit een geval van de software goed instellen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
12 seconden delay is helemaal niet zo gek. Je moet niet vergeten dat er best wel een hoeveelheid werk zit achter het live encoden, dat moet vervolgens naar de twitch server die een buffer aanhoud voordat het het uitzend om er voor te zorgen dat er geen hitchups zitten in de streams die de viewers kijken. Je ziet het terug bij alle streams. Kijk maar eens bij streamers die hun chat op stream hebben. Typ iets en kijk hoelang het duurt voor je jezelf kunt terug lezen.

En is 12 seconden echt zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvdheijden
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-02 15:09
Ik begrijp dat er een grote hoeveelheid werk inzit om te streamen. Echter had ik het gevoel dat die 12 seconden delay kwamen doordat ik mijn instellingen niet goed had gedaan of dat mijn hardware niet snel genoeg was. Kijkend naar andere streams had ik het gevoel dat die veel meer synchroon lopen.
Bij reckful's chat leek er niet veel delay te zitten tussen de chat op de stream zelf en de chat in twitch, maar grote kans dat dat mijn gevoel is.

en nee de 12 seconden is dan niet erg nu ik weet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Het zou best kunnen dat parterned streamers meer invloed hebben op hoeveel er gebuffered word en wellicht ook voorrang krijgen waardoor de delay nog meer omlaag kan. BTW, misschien is dit nog wel een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Nu ik een GTX 1070 er bij heb geprikt, wil ik het streamen weer wat oppakken. Recorden met OBS gaat perfect, maar met streamen krijg ik weer Pixellation wanneer ik veel beweeg in CS:GO.

Welke instellingen zijn nu het beste om dat (bijna) volledig weg te krijgen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tillietom
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-05 15:18
Misschien niet de juiste topic?

Maar kan ik met :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 260,10€ 260,10
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 611,95

fatsoenlijk Bf1 livestreamen? Of heb ik dan een betere cpu nodig? :?

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:25

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Mijn stream hakkelt ontzettend. Ik game op de bak in mijn signature. Bij een vorige install had ik nergens last van en toen streamde ik Battlefield 4 zonder happeringen en dat zelfs met een GTX 970. Nu heb ik een GTX 1070 en een clean install gedaan maar nu krijg ik de stream niet meer soepel lopent.

ik gebruik OBS en game op 1440p. Nu wil k streamen in 1080p en het liefst op 60fps. Mijn OBS settings zijn bij video:
Basisresolutie:
Aangepast: 1920x1080
Aspect Ratio: 16:9
Resolutieverlaging: Geen (1920x1080)
Filter: Bilineair
FPS: 60

Video Encoding:
Encoder: x2664
CBR gebruiken: Ja
Maximumbitrate (kb/s): 2000
CBR padding inschakelen: Ja
Aangepaste buffergrootte: Ja
Buffergrootte: 200

Normaal haal ik in Overwatch de 144fps op medium. Als ik nu stream haal ik nog iets van 100fps. Mijn systeem moet snel genoeg zijn dus ik vraag mij af waar ik nu moet gaan troubleshooten. Iemand een idee? Ik heb al gespeeld met de Maximumbitrate (2000, 2500, 3500) maar dit maakt niets uit. Ik heb een Ziggo 150/15 verbinding.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Anoniem: 460715

Techno Overlord schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:14:
Mijn stream hakkelt ontzettend. Ik game op de bak in mijn signature. Bij een vorige install had ik nergens last van en toen streamde ik Battlefield 4 zonder happeringen en dat zelfs met een GTX 970. Nu heb ik een GTX 1070 en een clean install gedaan maar nu krijg ik de stream niet meer soepel lopent.

ik gebruik OBS en game op 1440p. Nu wil k streamen in 1080p en het liefst op 60fps. Mijn OBS settings zijn bij video:
Basisresolutie:

Video Encoding:

Normaal haal ik in Overwatch de 144fps op medium. Als ik nu stream haal ik nog iets van 100fps. Mijn systeem moet snel genoeg zijn dus ik vraag mij af waar ik nu moet gaan troubleshooten. Iemand een idee? Ik heb al gespeeld met de Maximumbitrate (2000, 2500, 3500) maar dit maakt niets uit. Ik heb een Ziggo 150/15 verbinding.
Settings staan veel te hoog, wil je fatsoenlijk kunnen streamen, downscale het naar 720, en dan afhankelijk van je upload 30 of 60 fps. maar 60 fps op 1080 is een no go. Zoek even wat youtube tutorials over OBS instellingen, zijn er zat.

Daarnaast, rotzooi een beetje met de preset bij instellingen van OBS, hoe langzamer die staat, hoe zwaarder voor de CPU maar wel des te mooier het beeld is, zelf heb ik een i7-5820K en als ik de preset langzamer zet zie ik het cpu gebruikt merkbaar hoger worden. Speel zelf maar eens met de preset instellingen dan zul je merken dat je i5 aardig moet presteren.

advies:
1080p omzetten naar 720p!

720p@60fps is mogelijk, maar niet op 2000 bitrate, dit opschroeven naar minimaal 2500 en anders veranderen naar 30fps. (voor mij werkt 2650 goed op 720p@60fps)

Sommige games zijn beter te streamen met 60fps dan anderen,(strategy games)minder bewegingen in het beeld dus zal het scherper blijven dan bij een ander genre (FPS games)

Zet aangepaste buffergrootte uit. Waarom... kan ik niet toelichten, maar zelf ook al meerdere problemen gehad met streamen en door dit vinkje weg te laten heb ik ze kunnen oplossen

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 17:01
Hallo, Ik heb een vraag over het streamen.
ben een beetje bezig gegaan nu je via NV experience en ook in Origin heel makkelijk kan streamen naar Twitch.
Het is voor mij allemaal nieuw, maar ik vind het wel grappig om eens wat te gaan streamen.
Maar nu mijn vraag:
als ik gebruik maak van Nv experience (via Alt Z) of van Origin (via shift + F1) dan kan ik aangeven dat ik via twitch wil streamen.
Dat doe ik dan ook, en log in etc.
Volgens mij moet het dan goed gaan toch? Heb ik dan ook nog OBS nodig (of een ander programma)? En wat is dan het voordeel van OBS (of ander)?

En ik had 1 kijker :) ja ja. Maar kan ik dat zelf zijn geweest? Aangezien ik zelf op de achtergrond mn twitch aan had staan om te kijken hoe dat ging.

En wat ik wel apart vind is dat ik soms 3x hetzelfde hoor van ingame.
dus in BF4 bijvoorbeeld 3x Abjective Alpha captured, iets later: abjective Alpha captured etc.
Heb wel het gevoel dat dit vaker gebeurd via NV experience dan via Origin.

alvast bedankt voor jullie antwoorden voor een stream noob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
tillietom schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:03:
Misschien niet de juiste topic?

Maar kan ik met :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1MSI Z170A SLI Plus€ 89,95€ 89,95
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 90,-€ 90,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 525,90
Ome toms website meldde een paar maanden terug via hun cpu bestbuy artikelen nog dat de intel xeon 1231v3, een quadcore met hyperthreading, een aardige streamprocessor was omdat de hyperthreading je meer threads gaf. Als we dat advies doortrekken op de 1151 socket, dan zal een quadcore met hyperthreading, zoals de i7-6700 á 310 euro (of beter/duurder) waarschijnlijk hun advies zijn voor streaming pc's. Xeon processoren met een 1151 swocket werken alleen op moederborden met een c232/c236 chipset, vandaar dat ik voor de 1151 socket geen xeon heb vernoemd.

Een streamende pc kost gewoon extra voor de benodigde hardware. Je kunt ook een avermedia dinges kopen voor naats je pc, ze staan in de pricewatch. Maar als je het in het begin alleen wilt uitproberen of het je ding is, streamen, dan denk ik dat je beter af bent met een betere processor. Dit omdat als het echt serieus wordt, je waarschijnlijk toch wel beter spul wilt hebben dan een avermediasetje (dedicated stream-pctje ofzoiets).

[ Voor 95% gewijzigd door govie op 11-10-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
Anoniem: 1074 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:18:
Gebruik gewoon OBS Studio, kun je streamen en recorden tegelijk met verschillende encoders.
Heb ik gisteren getest voor mijn YTG stream. Kreeg alleen een zwart scherm te zien. Had aangegeven dat hij elk volledig scherm moet opnemen, ervan uitgaande dat hij de game wel zo oppakken met OBS Studio.
Vreemde is dat de oudere variant van OBS geen problemen geeft.

Stadia: 7unkrat#5173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker een laptop?

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 21:39
Ik deel ook even een oplossing waar ik lang mee bezig was.

Ik heb een Elgato HD60s waar ik mijn PS4 gameplay mee wou opnemen en streamen tegelijk, programma's als OBS studio kunnen dit, maar alleen precies dezelfde content. Dus als ik wil streamen met webcam/overlay/chat, dan krijg je dit in zowel de stream als de opname, en ik wil in mijn opnames alleen de gameplay.

De oplossing waar ik mee kwam is om 2 instanties van obs te draaien, de 1e instantie pakt de input van de Elgato en neemt dit op, en gebruikt de fullscreen projectie optie om het beeld op een van mijn monitors weer te geven. De 2e instantie pakt deze projectie, gooit er de webcam/overlay/chat overheen en streamt deze naar Twitch.

Er zijn echter wat haken en ogen aan deze oplossing:

1: Ik heb 2 verschillende manieren nodig om video de encoden, als ik zowel de opname als de stream op dezelfde wijze laat encoden krijg ik op beide een zeer slechte framerate.
2: Ik moest goed in de gaten houden of in beide instanties van OBS studio al het geluid geregistreerd wordt bij het opstarten, het gaat hier om de "desktop audio". als het op een instantie niet werkt, moet ik beide instanties opnieuw opstarten.

Om meerdere instanties van OBS studio te kunnen gebruiken moet je in de shortcut path ervan -multi toevoegen.

Hieronder een aantal plaatjes:

1e Instantie, hoe je de projectie optie gebruikt
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/h154j6fo5/OBS1.png

Instellingen voor opnemen
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/b5b0gej55/OBS4.png

2e Instantie, plus eigenschappen van Window Capture, waarmee je die projectie kan pakken (let hier op de optie "Capture cursor", die staat uit zodat je muis niet op de stream zichtbaar is).
Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/gtz9nuapt/OBS2.png

Instellingen voor streamen
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/xjgyzhmj1/OBS3.png

Ik heb gekozen om de stream met de videokaard te encoden en de opname met software encoding (processor). De stream heeft meer compressie nodig dus dat laat ik aan de videokaart over.

Hopelijk helpt dit anderen verder met vergelijkbare problemen :)

[ Voor 13% gewijzigd door xoleum op 17-11-2016 01:41 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 821611

ik heb eens een vraag.
ik stream via twitch met mijn ps4.
ik doe dit nu door men ps4 met ps4 remote play te koppelen op de pc en dan obs te gebruiken. enkel hapert dit enorm hard met gta v als ik dit stream op twitch.
nu wil ik een elegato aanschaffen maar is de vraag of deze nog kg steeds hapert op twitch met gta v ofniet?
ik heb 6gb ram moest dit een rol spelen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xoleum schreef op donderdag 17 november 2016 @ 01:24:

Ik heb gekozen om de stream met de videokaard te encoden en de opname met software encoding (processor). De stream heeft meer compressie nodig dus dat laat ik aan de videokaart over.

Hopelijk helpt dit anderen verder met vergelijkbare problemen :)
Je kunt beter opnemen met hardware encoding en streamen met software encoding. Software encoding produceert betere kwaliteit bij lage bitrates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Iemand tips om het geluid van toetsaanslagen te dempen? Ik gebruik sinds zaterdag zo'n arm voor m'n microfoon met popfilter en hang die voor mij, beetje naast mij en wat hoger dan mijn scherm.

Op mijn stream en opnames hoor ik echter mijn toetsenbord, niet heel storend, maar wel aanwezig op de achtergrond.

Voor voorbeeld kan je mijn stream van gisteren hier zien/luisteren. Had goed gefeest zaterdag, dus gedimde koplampen zijn aanwezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Had ik ook last van en dat blijf je wel een beetje houden. Je kunt het bijna niet wegfilteren. Heb er ontzettend mee lopen kloten maar als je het weg filtert dan filter je ook frequenties weg die je juist niet weg wilt hebbben. Ik heb gewoon een stil toetsenbord aangeschaft. Dus een mechanischtoetsenbord die stiller is. Dat helpt enorm maar ook niet alles :) Hoort er een beetje bij ook.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starcaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 10:15
Hallo, Ik had dit probleem eerder ook maar heb het weten op te lossen door een noise gate aan te zetten. Dit houd in dat wanneer je geluid maakt dat alleen wordt door gelaten als je genoeg geluid produceert, dit helpt ook goed tegen ruis. Afhankelijk van je streamings programma kan dit worden geconfigureerdt en je moet er dan ook even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Uiteindelijk heb ik mn keyboard erg veel weg kunnen krijgen. Middels adobe audition en die arm van mn muis dichterbij gehangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starcaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 10:15
Mooi dat je een oplossing hebt gevonden! Ik hou er persoonlijk zelf van om mijn keyboard zo ver mogelijk van mij af te hebben, niet alleen is dit comfortabel maar ook helpt het tegen oa RSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Starcaz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:42:
Mooi dat je een oplossing hebt gevonden! Ik hou er persoonlijk zelf van om mijn keyboard zo ver mogelijk van mij af te hebben, niet alleen is dit comfortabel maar ook helpt het tegen oa RSI.
Ik zit te twijfelen om nog een ander toetsenbord te nemen, maar voorlopig werkt deze setup prima. 'Vaste kijkers' (aka 4 gasten die beetje om de beurt komen buurten bij elke stream) maakten er ook meteen complimenten over, dus dat geeft ook wel aan dat het uiteindelijk werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460715

Momenteel staat het streamen bij mij op on-hold ivm drukte op het werk en een pc die gigantisch eigenwijs aan het doen is...Niet doorstarten, random vastlopers, random restarts, webcam die de helft van de tijd weigert terwijl dat die goed is (restart noodzakelijk) internetsnelheid dat ineens zoiets heeft van hier heb je 1mbps down/up terwijl ik thuis 200 down en 60 up heb, op andere pc's pakt ie wel de volledige snelheid.

Lang zat aan het rotzooien geweest met het apparaat, tijd voor een nieuwe, zit alleen nog even te twijfelen of het verstandig is om te wachten op de 7700k waar ik tot op heden geen hele goede dingen over gelezen heb vergeleken met de 6700k..

Zijn er mensen die OBS-Studio gebruiken? Zo ja, wat zijn je ervaringen ermee vergeleken met de oude OBS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Starcaz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:53:
Hallo, Ik had dit probleem eerder ook maar heb het weten op te lossen door een noise gate aan te zetten. Dit houd in dat wanneer je geluid maakt dat alleen wordt door gelaten als je genoeg geluid produceert, dit helpt ook goed tegen ruis. Afhankelijk van je streamings programma kan dit worden geconfigureerdt en je moet er dan ook even mee spelen.
MisterChaos's oplossing is dan toch beter omdat je met een noisegate nog wel steeds harde aanslagen en geruis krijgt wanneer je gewoon aan het praten bent (en de noisegate dus tijdelijk stopt). Met Audition kan je met Dynamic Processing achtergrond geluid inclusief keyboard geluid goed verminderen.

Dit was de oplossing die ik zelf ben tegengekomen in elk geval. Werkt tot nog toe erg goed, waardoor ik nu de tijd heb om wat goedkope ebay rubberen o-ringen voor mijn mechanisch toetsenbord te bestellen om het geluid nog wat verder te dempen ipv de relatief dure varianten die je lokaal kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Pheace schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:10:
[...]

MisterChaos's oplossing is dan toch beter omdat je met een noisegate nog wel steeds harde aanslagen en geruis krijgt wanneer je gewoon aan het praten bent (en de noisegate dus tijdelijk stopt). Met Audition kan je met Dynamic Processing achtergrond geluid inclusief keyboard geluid goed verminderen.

Dit was de oplossing die ik zelf ben tegengekomen in elk geval. Werkt tot nog toe erg goed, waardoor ik nu de tijd heb om wat goedkope ebay rubberen o-ringen voor mijn mechanisch toetsenbord te bestellen om het geluid nog wat verder te dempen ipv de relatief dure varianten die je lokaal kan kopen.
Mensen gaven aan dat de toetsaanslagen niet heel hard waren op stream en dat het hen niet stoorde, dus Audition zou ik inderdaad ook als oplossing aan blijven raden.

Laatste tijd amper aan het streamen vanwege drukte op werk en scriptie... Als die pokke school eindelijk is afgerond maar vaste tijden in gaan roosteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:14
Anoniem: 460715 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:24:
Momenteel staat het streamen bij mij op on-hold ivm drukte op het werk en een pc die gigantisch eigenwijs aan het doen is...Niet doorstarten, random vastlopers, random restarts, webcam die de helft van de tijd weigert terwijl dat die goed is (restart noodzakelijk) internetsnelheid dat ineens zoiets heeft van hier heb je 1mbps down/up terwijl ik thuis 200 down en 60 up heb, op andere pc's pakt ie wel de volledige snelheid.

Lang zat aan het rotzooien geweest met het apparaat, tijd voor een nieuwe, zit alleen nog even te twijfelen of het verstandig is om te wachten op de 7700k waar ik tot op heden geen hele goede dingen over gelezen heb vergeleken met de 6700k..

Zijn er mensen die OBS-Studio gebruiken? Zo ja, wat zijn je ervaringen ermee vergeleken met de oude OBS ?
Volgens mij ehb je nooit echt antwoord gehad op je vraag,
Oude OBS is goed, alleen heeft die een paar nadelen tegenover studio, tenminste dat vond ik.
Ik zie studio ook meer als een betere versie met meer opties.

tal van die opties ik zelf heel belangrijk vond was, ik wil audio op aparte tracks kunnen opnemen. mic op track 1 en game op track 2.
Met behulp van je mixxer kan je aangeven waar wat naar toe loopt.
Nu kan ik tijdens het editten me geluid harder en zachter zetten zoals ik dit zelf wel, voor een stream zou je altijd even feedback moeten vragen aan je kijkers anders krijg je zo mooi effect van... ik zie een streamer maar ik hoor hem niet :+
Tijdens het streamen kan je aangeven dat je track 4 wilt gebruiken naar je livestream host (bijv. twitch) nu krijg je in de lokale opname nog steeds track 1 en 2 en track 4 wordt dan gebruikt voor je stream. Superhandig natuurlijk.

Ik weet niet tot hoever er nog ondersteuning is voor de oude OBS maar begin wel te merken dat er steeds meer naar Studio hgepushed probeerd te worden, hoe lang de oude nog mee gaat is mij niet duidelijk.

Zover ik weet is Studio ook iets lichter, het is geen mega verschil maar het is iets.

Zo zijn er ook nog wta meer eigenschappen aan al je apparaten in te stellen maar dat is ook weer afhankelijk van je device.

Ik zou zeker Studio een try geven.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OBS Classic is al een jaar afgeschreven, geen noemenswaardige updates in die tijd.
Aan OBS Studio wordt volop ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
MisterChaoSs schreef op donderdag 4 augustus 2016 @ 20:05:
Nu ik een GTX 1070 er bij heb geprikt, wil ik het streamen weer wat oppakken. Recorden met OBS gaat perfect, maar met streamen krijg ik weer Pixellation wanneer ik veel beweeg in CS:GO.

Welke instellingen zijn nu het beste om dat (bijna) volledig weg te krijgen"?
Als je de Nvidia codec gebruikt is dat niet mogelijk, het enige wat er tegen helpt is de bitrate heel hoog zetten en dan bedoel ik iets van 50mbit, alleen is dat voor recorden en niet voor streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Techno Overlord schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:14:

Basisresolutie:

Video Encoding:

1080p@60fps met een 200bitrate, dan zal je stream niet echt een goede kwaliteit hebben, om zoiets te streamen dan moet je rond de 4000bitrate zitten.

Als je echt perse op 1080@60fps wil streamen en het loopt niet zo fijn kun je de preset iets veranderen met behulp van deze site:

http://www.chaneru.com/Roku/HLS/X264_Settings.htm
http://dev.beandog.org/x264_preset_reference.html

Maar als ik jou was zou ik op 720p@60fps streamen , 1080p is leuk maar niet echt zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
MisterChaoSs schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:35:
Iemand tips om het geluid van toetsaanslagen te dempen? Ik gebruik sinds zaterdag zo'n arm voor m'n microfoon met popfilter en hang die voor mij, beetje naast mij en wat hoger dan mijn scherm.

Op mijn stream en opnames hoor ik echter mijn toetsenbord, niet heel storend, maar wel aanwezig op de achtergrond.

Voor voorbeeld kan je mijn stream van gisteren hier zien/luisteren. Had goed gefeest zaterdag, dus gedimde koplampen zijn aanwezig :+
Je microfoon is waarschijnlijk niet een omni-microfoon, die neemt namelijk in 360 graden het geluid op.
Wat je zou kunnen doen is zo veel mogelijk het gedeelte van de microfoon dat het geluid op neemt wegdraaien van je toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:25

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

MisterChaoSs schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:35:

Ik gebruik daarvoor een toetsenbord met Cherry MX Silent switches. Maken een stuk minder herrie bij het typen dan bijvoorbeeld Blue MX switches.
Daisai schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:11:
[...]

1080p@60fps met een 200bitrate, dan zal je stream niet echt een goede kwaliteit hebben, om zoiets te streamen dan moet je rond de 4000bitrate zitten.

Als je echt perse op 1080@60fps wil streamen en het loopt niet zo fijn kun je de preset iets veranderen met behulp van deze site:

http://www.chaneru.com/Roku/HLS/X264_Settings.htm
http://dev.beandog.org/x264_preset_reference.html

Maar als ik jou was zou ik op 720p@60fps streamen , 1080p is leuk maar niet echt zo belangrijk.
Thnx voor de tip. Ga het vanavond eens proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door Techno Overlord op 25-01-2017 09:22 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Daisai schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:17:
[...]

Je microfoon is waarschijnlijk niet een omni-microfoon, die neemt namelijk in 360 graden het geluid op.
Wat je zou kunnen doen is zo veel mogelijk het gedeelte van de microfoon dat het geluid op neemt wegdraaien van je toetsenbord.
Na wat gekloot met de arm en Adobe Audition gaat het al een stuk beter, heb hem inderdaad wat weggedraaid en dichter bij mijn mond gehangen.
Techno Overlord schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:22:
[...]
Ik gebruik daarvoor een toetsenbord met Cherry MX Silent switches. Maken een stuk minder herrie bij het typen dan bijvoorbeeld Blue MX switches.
Ja ik zat al te twijfelen over een nieuw toetsenbord. Na mijn studie (die ik verdomme eindelijk een keer zal afronden binnenkort) zal ik even kijken voor een stiller toetsenbord, aangezien ik dan wat vaster wil gaan streamen/youtube videos wil gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1lau
  • Laatst online: 15:15

1lau

Hearthstone Arena Player

Vrijdag 24 Februari zal ik zo'n 600 Hearthstone packs openen

rond 20:00 uur

Op
600 Hearthstone packs on www.twitch.tv/animesenshi

Ik hoop op veel Legends! :P

Edit:

The results are in:

China, 6 Legends
Americas, 5 Legends
EU#1, 3 Legends
Asia#1, 4 Legends
EU#2, 3 Legends
Asia#2, 4 Legends

Total: 25 Legends out of 600 packs

[Video: https://www.twitch.tv/videos/124481314]

[ Voor 35% gewijzigd door 1lau op 24-02-2017 23:08 . Reden: Video en result ]

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:57
Vanaf 7 maart besloten om te kijken hoe het bevalt om wildlands te streamen. Lijkt mij wel leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Is er iemand die mij kan helpen met het instellen van OBS om te streamen?

Ik gebruik nu wel Geforce experience maar heb toch het idee (en hoop) dat ik meer met OBS kan zoals makkelijk clips knippen en wellicht plakken en zodoende dus wat makkelijker korte filmpjes te maken.

Ik heb al wel gegoogled en dan kom ik bijvoorbeeld hierop: https://help.twitch.tv/cu...open-broadcaster-software

Echter ik zie hele andere schermpjes enzo en ik snap het niet echt hoe en wat.

misschien dat iemand mij via DM of open een paar instellingen kan geven zoals waar ik dingen moet invoeren, hoe ik lokaal kan opnemen etc etc.

En misschien dus tips hoe te knippen/plakken.

alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

beebie121 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:56:
Is er iemand die mij kan helpen met het instellen van OBS om te streamen?

Ik gebruik nu wel Geforce experience maar heb toch het idee (en hoop) dat ik meer met OBS kan zoals makkelijk clips knippen en wellicht plakken en zodoende dus wat makkelijker korte filmpjes te maken.

Ik heb al wel gegoogled en dan kom ik bijvoorbeeld hierop: https://help.twitch.tv/cu...open-broadcaster-software

Echter ik zie hele andere schermpjes enzo en ik snap het niet echt hoe en wat.

misschien dat iemand mij via DM of open een paar instellingen kan geven zoals waar ik dingen moet invoeren, hoe ik lokaal kan opnemen etc etc.

En misschien dus tips hoe te knippen/plakken.

alvast heel erg bedankt!
Lokaal opnemen blijf ik Shadowplay het beste voor vinden. Ik gebruik Adobe Audition voor het geluid, voor zowel OBS als Shadowplay. Als je hele playthroughs wilt gaan doen kan OBS prima, wel ff HDD checken.

Al tijd niet gestreamd, heb ondertussen nieuwe GPU dus moet mn instellingen aanpassen. Ik zou gewoon op YouTube een goed tutorial zoeken voor instellingen voor streamen/recorden.

Als je korte filmpjes wilt maken zou ik persoonlijk toch bij Shadowplay blijven, omdat je achteraf kan opnemen en korte video's kan opnemen (30sec - 10min meen ik). Dat is een stuk makkelijker dan naar stukjes in een 2.5 uur recording zoeken imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
MisterChaoSs schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:02:
[...]

Lokaal opnemen blijf ik Shadowplay het beste voor vinden. Ik gebruik Adobe Audition voor het geluid, voor zowel OBS als Shadowplay. Als je hele playthroughs wilt gaan doen kan OBS prima, wel ff HDD checken.

Al tijd niet gestreamd, heb ondertussen nieuwe GPU dus moet mn instellingen aanpassen. Ik zou gewoon op YouTube een goed tutorial zoeken voor instellingen voor streamen/recorden.

Als je korte filmpjes wilt maken zou ik persoonlijk toch bij Shadowplay blijven, omdat je achteraf kan opnemen en korte video's kan opnemen (30sec - 10min meen ik). Dat is een stuk makkelijker dan naar stukjes in een 2.5 uur recording zoeken imo
ok maar als ik shadowplay inschakel (ik neem ff aan dat dat wat anders is dan opnemen via Geforce experience) Dan neem ik alleen de laatste 5 of 10 minuten op van mn gameplay?
Is het dan niet makkelijk om bijvoorbeeld elke game van een spel als PUBG los op te nemen?

Dus stel: een spel van PUBG duurt ongeveer 30 minuten. Van te voren neem ik op totdat het spel is afgelopen. Dan doe ik opslaan en sluiten. En met volgende spel doe ik hetzelfde weer etc etc.

Als ik shadowplay doe, en ik speel zeg eens 4 spellen pubg is ongeveer 2 uur, dan wordt dus alleen de laatste 5 minuten opgenomen? Of ziet shadowplay dat een game is afgelopen en neemt de laatste 5 minuten van elk PUBG spel (dus 4x) dat dan op?

En ik lees wel dat je lokaal ook kan opnemen met OBS maar dat lukt me dus echt totaal niet. Heel frustrerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

beebie121 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:23:
[...]

ok maar als ik shadowplay inschakel (ik neem ff aan dat dat wat anders is dan opnemen via Geforce experience) Dan neem ik alleen de laatste 5 of 10 minuten op van mn gameplay?
Is het dan niet makkelijk om bijvoorbeeld elke game van een spel als PUBG los op te nemen?

Dus stel: een spel van PUBG duurt ongeveer 30 minuten. Van te voren neem ik op totdat het spel is afgelopen. Dan doe ik opslaan en sluiten. En met volgende spel doe ik hetzelfde weer etc etc.

Als ik shadowplay doe, en ik speel zeg eens 4 spellen pubg is ongeveer 2 uur, dan wordt dus alleen de laatste 5 minuten opgenomen? Of ziet shadowplay dat een game is afgelopen en neemt de laatste 5 minuten van elk PUBG spel (dus 4x) dat dan op?

En ik lees wel dat je lokaal ook kan opnemen met OBS maar dat lukt me dus echt totaal niet. Heel frustrerend.
Je kan op twee manieren werken met Shadowplay:
- Continu opnemen/streamen
- Achteraf opnemen (zelfde als in GTA maar dan beter in te stellen)

Als je een hele PUBG match wilt opnemen zou ik ze per match gewoon recorden. Als je aan het streamen bent en je wilt highlights, zou ik persoonlijk voor streamen via OBS gaan en highlights opslaan middels shadowplay, dus nadat ze gebeurd zijn.

Je kan lokaal redelijk eenvoudig opnemen, zoek even bij Jackfrags tussen zn video's. Hij heeft video van zn OBS instellingen gedaan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
MisterChaoSs schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:36:
[...]

Je kan op twee manieren werken met Shadowplay:
- Continu opnemen/streamen
- Achteraf opnemen (zelfde als in GTA maar dan beter in te stellen)

Als je een hele PUBG match wilt opnemen zou ik ze per match gewoon recorden. Als je aan het streamen bent en je wilt highlights, zou ik persoonlijk voor streamen via OBS gaan en highlights opslaan middels shadowplay, dus nadat ze gebeurd zijn.

Je kan lokaal redelijk eenvoudig opnemen, zoek even bij Jackfrags tussen zn video's. Hij heeft video van zn OBS instellingen gedaan toen.
Geweldig! ga ik ff op zoek naar jackfrags zn video.

Anders meld ik me wel weer hier hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik heb eindelijk een fatsoenlijke dedicated stream pc met 2500k en 16gb, 5770 en avermedia kaartje erin. alles werkt op zich, mic op de stream pc, beeld komt netjes door, obs ingesteld dat ook geluid over de hdmi binnen moet komen van de avermedia.
Echter, zoals gewoonlijk, blijft de boel problemen geven op het welbekende geluid overzetten. Ik zie wel dat het binnenkomt op de stream pc, je ziet de groene balk in obs bewegen in correspondentie met de geluiden op de game pc.
Maar op de stream hoor je alleen mijn usb mic van de stream pc.

Op de game pc heb ik de audio mix op listen gezet en die naar de avermedia doorgezet.

Ik heb nu nog wel een aparte geluidskaart in de streampc zitten maar verder niks van de game pc hierop aangesloten of daar doorgezet oid.

Het kan wel via de geluidskaart verlopen als ik op de game pc de avermedia als standaard device instel, maar dan hoor ik weer niks op de game pc. Ik mis ongetwijfeld een simpele instelling of de geluidskaart gooit roet in het eten maar helaas kan ik die niet aansluiten op het mobo van de game pc (nog niet, ik ga die denk ik vervangen) want er zit bij z270 geen optie meer op voor die aansluiting voor geluidskaart. |:(

Is er iets wat ik nog moet instellen dat ik geluid op beide pc's kan horen?

[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-07-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Volgens mij gebruiken streamers daar mengpaneeltjes voor, waarbij geluiden van beide PC's samengevoegd wordt en gesplitst wordt voor eigen gehoor/streamsound.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Laatst online: 30-05 12:32
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:21:
Ik heb eindelijk een fatsoenlijke dedicated stream pc met 2500k en 16gb, 5770 en avermedia kaartje erin. alles werkt op zich, mic op de stream pc, beeld komt netjes door, obs ingesteld dat ook geluid over de hdmi binnen moet komen van de avermedia.
Echter, zoals gewoonlijk, blijft de boel problemen geven op het welbekende geluid overzetten. Ik zie wel dat het binnenkomt op de stream pc, je ziet de groene balk in obs bewegen in correspondentie met de geluiden op de game pc.
Maar op de stream hoor je alleen mijn usb mic van de stream pc.

Op de game pc heb ik de audio mix op listen gezet en die naar de avermedia doorgezet.

Ik heb nu nog wel een aparte geluidskaart in de streampc zitten maar verder niks van de game pc hierop aangesloten of daar doorgezet oid.

Het kan wel via de geluidskaart verlopen als ik op de game pc de avermedia als standaard device instel, maar dan hoor ik weer niks op de game pc. Ik mis ongetwijfeld een simpele instelling of de geluidskaart gooit roet in het eten maar helaas kan ik die niet aansluiten op het mobo van de game pc (nog niet, ik ga die denk ik vervangen) want er zit bij z270 geen optie meer op voor die aansluiting voor geluidskaart. |:(

Is er iets wat ik nog moet instellen dat ik geluid op beide pc's kan horen?
Ik neem aan dat je deze guide hebt gevolgd: https://help.twitch.tv/cu...asting-with-two-computers ?

En anders even bij je geluidsinstellingen van de PC waar je geluid binnenkomt zeg maar, even checken of de nodige apparaten daar wel tussenstaan. Ik heb met Teamspeak nog weleens irritante wisselingen als ik ook aan streamen ben.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Family Guy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:53:
Volgens mij gebruiken streamers daar mengpaneeltjes voor, waarbij geluiden van beide PC's samengevoegd wordt en gesplitst wordt voor eigen gehoor/streamsound.
Klopt is de makkelijke en duurdere weg, maar het kan prima zonder als ik al die guides mag geloven.
cri0s schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:16:
[...]

Ik neem aan dat je deze guide hebt gevolgd: https://help.twitch.tv/cu...asting-with-two-computers ?

En anders even bij je geluidsinstellingen van de PC waar je geluid binnenkomt zeg maar, even checken of de nodige apparaten daar wel tussenstaan. Ik heb met Teamspeak nog weleens irritante wisselingen als ik ook aan streamen ben.
Ik kan ook via die audio cable de boel niet goed krijgen, maar op de een of andere manier hoor ik dan wel heel zacht af en toe wat geluid. Maar kan helaas niet hoger zetten, alles staat al op max. :?

Het geluid kan wel doorkomen maar dan hoor ik niks meer op de game pc, als ik de avermedia als standaard apparaat instel. Waarom is dit zo godsgruwelijk debiel omslachtig in te stellen zeg... |:(
Dit zou toch gewoon 1 hdmi kabel moeten zijn en klaar?

het is gelukt, digital output instellen is het mee gelukt.

[ Voor 60% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-07-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:45

Player1S

Probably out in the dark

Hoe hebben jullie jezelf leren praten op de stream? Of zijn jullie uit jezelf al erg goed gebekt?

In het echt klap ik ook redelijk snel dicht of weet ik niks te zeggen maar wil het wel leren. Denk/hoop dat live streamen mij hier een beetje kan helpen.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
L1nt schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:50:
Hoe hebben jullie jezelf leren praten op de stream? Of zijn jullie uit jezelf al erg goed gebekt?

In het echt klap ik ook redelijk snel dicht of weet ik niks te zeggen maar wil het wel leren. Denk/hoop dat live streamen mij hier een beetje kan helpen.
Het is lastig om daar tips over te geven. Vooral omdat je te maken hebt met een heel divers publiek. Wat je vooral moet proberen, is je eigen stijl te maken en te gebruiken. Veel streamers hebben snel de neiging om te gaan schreeuwen of zichzelf heel anders voor te doen, waar het juist belangrijk is dat je wat van je zelf laat zien. Ik denk dat praten op stream misschien nog wel makkelijker is dan in real life, omdat je je kan "verschuilen" achter je PC; je bent eigenlijk altijd in je eigen comfort zone.
Persoonlijk heb ik nooit moeite gehad met praten in het openbaar, ook omdat ik een tijd voor de lokale omroep heb gewerkt als presentator op TV/Radio. Presentaties doen voor de klas, grote groepen mensen op evenementen e.d. vond ik niet eng of moeilijk.
Het praten zelf is dan ook het probleem niet denk ik, maar om je stream interessant te maken/houden is het moeilijkst. Probeer anders eerst eens jezelf op te nemen en het te laten zien aan bekenden en aan jezelf. Misschien dat je je dan al makkelijker over de spreekwoordelijke drempel heen "lult".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

L1nt schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:50:

Van mijzelf al redelijk weinig moeite met praten maar wat er al werd gezegd, ga niet zo'n typische schreeuwstreamer/youtuber uithangen. Je mag het wel doen als je 12 jarigen massaal op je kanaal wilt hebben, maar persoonlijk vind ik dat niets.

Ik ga zelf binnenkort (eindelijk na uitstelgedrag 2.0) weer beginnen met streamen en zal ook weer moeten wennen. Het is vooral het blijven praten als er geen actieve chat is, wat veel voorkomt in het begin. Beetje kip-ei verhaal, geen chat/viewers geen conversatie, geen conversatie geen chat/viewers. Probeer mensen uit te nodigen om vragen aan je te stellen waarna je daar lekker over kan doorlullen. Tegenwoordig is de delay best kort dus gaat dit makkelijker.

Grappige tip, als je comfortabel met engels bent, meet jij jouzelf een soort andere persoonlijkheid toe. Je blijft jezelf natuurlijk, maar als je in een andere taal praat kan je meer zelfverzekerd zijn of meer charisma hebben. Niet één make-over, maar ik merk het zelf erg als ik engels praat.

Verder, doe het gewoon omdat je het leuk vind om te doen en reageer op de chat/dingen die in de game gebeuren zoals je in het echte leven zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Thanks. Engels moet ik op zich wel kunnen. Jaartje in de VS gewoond als uitwisselingsstudent :+
Moet alleen even switchen.

Gister geprobeerd te praten maar erg geforceerd en wist niks te zeggen. Maar dat was met Fallout 4. Eigenlijk een game waar je in de rustige stukken juist moet praten maar dat lukte niet.
Later met Oh Sir!!... The insult Simulator ging het al iets makkelijker. Denk dat ik die voorlopig even ga doen. En ondertussen gewoon zonder mic oefenen ofzo.

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:54
DAMAGE schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:14:
Voor de PS4 gebruik ik een USB geluidskaart én een digitaal naar analoog converter zodat ik ook de optische uitgang kan gebruiken. De party chat audio laat ik via de USB geluidskaart lopen en dat gaat dan naar kanaal 3 op mijn mixer, terwijl de game audio apart naar mijn mixer gaat op kanaal 4. Op die manier kan ik het game geluid zonder chat audio ook opnemen voor bijv Youtube filmpjes en voor het streamen kan ik dan beide audio gebruiken.

Als je dan alle audio ook nog eens naar je TV zou willen hebben dan zou je de output van je mixer moeten gebruiken en dat dan weer naar je tv knallen denk ik. Ik weet niet of je naast deze audio devices ook nog audio over HDMI kan uitsturen.
Welke geluidskaart gebruik je voor de PS4? Ik heb namelijk recent een PS4 pro aangeschaft, en deze wil ik graag aansluiten op mijn 5.1 logitech set. Het hoeft niet perse 5.1 door te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

dm-dutchman schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

Welke geluidskaart gebruik je voor de PS4? Ik heb namelijk recent een PS4 pro aangeschaft, en deze wil ik graag aansluiten op mijn 5.1 logitech set. Het hoeft niet perse 5.1 door te geven.
Ik heb gewoon een USB geluidskaartje van Steelseries. Stelt niet zo veel voor. Het enige waar je goed op moet letten is dat het apparaat een USB plug heeft. Je hebt ook USB geluidskaartjes dat een soort stick idee is, waar de geluidskaart en usb plug in 1 zitten. Deze kun je vaak niet aansluiten op de PS4 omdat deze niet past. Wat je dan wel kunt doen is een klein USB verlengkabeltje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Heej allen,

Een tijdje geleden heb ik eens een aantal keren gestreamt (youtube) en dat ging eigenlijk prima. Nu wilde ik dat laatst weer een keer doen, maar nu heb ik een probleem. Ik krijg geen geluid van m'n desktop in m'n stream. Ik hoor het wel door m'n headset en het groene balkje (OBS) slaat gewoon uit, maar de stream ontvangt geen desktop geluid.

- Ik draai de 64bit OBS versie
- Ik moet mijn device op "Realtek HD Audio 2nd output" of " default" zetten. Anders hoor ik zelf niets. Vreemd genoeg heet werkt het helemaal niet als ik m'n sound device op m'n headset zet (Turtle Beach PX22).
- Alle audio settings staan zoals ze moeten. Headset geluid op track 1 en desktop geluid op track 2.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Even vraagje aan de experts hier. Momenteel stream ik direct vanaf mijn xbox one. Leuk maar omdat ik geen Kinect heb, heb ik geen webcam en op Mixer kun je bepaalde functies ook (nog) niet gebruiken. Ik zit dus te denken om toch te switchen naar streamen via pc. Budget is echter beperkt.

Ik heb een AVermedia Live Gamer Portable of AVermedia Live Gamer Portable Lite op het oog. In eerste instantie de Lite omdat die opname functie me eigenlijk weinig boeit.
Op de site lees ik dat de LGP Lite al het een en ander aan encoding doet zodat je pc minder zwaar belast word.

Vervolgens zou ik via OBS willen gaan streamen. Zou mijn laptop dat wel trekken?
Specs:

- Intel i3-4005U @ 1,70Ghz
- 8Gb of ram
- Intel HD buildin graphics card.

Kan er weinig over vinden helaas. Een nieuwe, snellere, laptop of pc zit er helaas niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
L1nt schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:26:
Even vraagje aan de experts hier. Momenteel stream ik direct vanaf mijn xbox one. Leuk maar omdat ik geen Kinect heb, heb ik geen webcam en op Mixer kun je bepaalde functies ook (nog) niet gebruiken. Ik zit dus te denken om toch te switchen naar streamen via pc. Budget is echter beperkt.

Ik heb een AVermedia Live Gamer Portable of AVermedia Live Gamer Portable Lite op het oog. In eerste instantie de Lite omdat die opname functie me eigenlijk weinig boeit.
Op de site lees ik dat de LGP Lite al het een en ander aan encoding doet zodat je pc minder zwaar belast word.

Vervolgens zou ik via OBS willen gaan streamen. Zou mijn laptop dat wel trekken?
Specs:

- Intel i3-4005U @ 1,70Ghz
- 8Gb of ram
- Intel HD buildin graphics card.

Kan er weinig over vinden helaas. Een nieuwe, snellere, laptop of pc zit er helaas niet in.
Is streamen via Twitch dan niet gewoon fijner?
https://www.tomsguide.com...-xbox-one,news-18472.html

Ik ben niet zo thuis in XONE, dus weet niet welke functies je mist in Mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

cri0s schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

Is streamen via Twitch dan niet gewoon fijner?
https://www.tomsguide.com...-xbox-one,news-18472.html

Ik ben niet zo thuis in XONE, dus weet niet welke functies je mist in Mixer.
Probleem bij Twitch rechtstreeks via de XONE is dat je de statusbalk niet kunt verplaatsen en deze in sommige games over cruciale data zit. Met Mixer kan dit wel. Zodra ik via een LGP Lite of soortgelijk iets zou gaan streamen vervalt dit argument overigens.

Bij Mixer via de PC kun je een soort soundboard toevoegen. Kijkers kunnen dan, met punten, een bepaald geluidje starten. Bijvoorbeeld Ha-Ha (Nelson v/d Simpsons) als je dood gaat. IMHO geeft dat een extra dimensie aan de interactie met je kijkers.

Het platform maakt in principe niet zo gek veel uit bij mijn vraag. Waar je naar toe streamt maakt in principe weinig uit volgens mij.
punt is dat ik nu niet geld wil neerleggen voor een LGP Lite om vervolgens erachter te komen dat mijn laptop het helemaal niet trekt en ik toch weer vanaf de XONE ga streamen.

[ Voor 4% gewijzigd door Player1S op 23-08-2017 14:13 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste