ik kan opzich wel redelijk streamen met wat gestotter maar met wat aanpassingen in de instellingen in obs kan ik redelijk streamen alleen some lijkt het alsof je naar een spelletje tertris kijkt inplaats van wow zo blokkerig is het dus vandaar dat ik aan het kijken ben naar opties om dit te verbeteren ik wil een stream hebben met goede kwalitijd.Suicyder schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:52:
Ik stream zonder box met een i5 3570k door het gebruik van quicksync in de cpu. Tot nu toe nog geen echte problemen ondervonden met het streamen zelf. Meeste games 1080p60, alleen heel cpu heavy spul moet ik naar 1080p30.
Het beste is toch trial-and-error. Misschien een laptopje ernaast voor de decoding&upload?
edit:
ik moet wel zeggen dat het verschil tussen mijn Q6600 en de i5 gigantisch was.
De oude CPU (en jouwe ook) had geen onboard GPU met quicksync. Sinds ik dat gebruik is het streamen er een stuk beter op geworden.
Ik heb geen idee hoe dat werkt met de 6 core i7 die jij hebt qua vergelijking, maar ik zou gewoon teststreams doen om erachter te komen.
mijn pc specs zijn :
CPU i7 990x 3,734GHz 6 cores
GPU Geforce GTX 580
Moederbord asus rampage 3 extreme
en de rest is vrij basic kwa voeding etc
ik heb gezien dat je je cpu waterkoeld het een effect kan hebben omdat streamen veel van je CPU vraagt.
maar als ik mijn cpu wil updaten dan moet ik ook gelijk een nieuwe moederboard kopen en dat is weer een rip uit mijn lijf om het maar even zo te noemen.
en omdat ik 1000 euro heb betaalt toen der tijd voor mijn CPU waar ik best blij mee ben twijfel ik enorm om dat te doen maar als dat moet dan moet dat.
dan zat ik te kijken naar een asus moederboard de deluxe en kwa CPU heb ik nog geen idee plus dan moet ik ook kijken naar ddr4 memory want daar kan geen ddr 3 memory in zeker?
maar als iemand een andere oplossing weet lemme hear it ! want avermedia stream box met een betere GPU b.v is meschien ook een optie ? of zit ik dan alsnog met men CPU ?