Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote "stream een game" topic

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:43

azz_kikr

Heet patatje :o

quote:
L1nt schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:26:
Even vraagje aan de experts hier. Momenteel stream ik direct vanaf mijn xbox one. Leuk maar omdat ik geen Kinect heb, heb ik geen webcam en op Mixer kun je bepaalde functies ook (nog) niet gebruiken. Ik zit dus te denken om toch te switchen naar streamen via pc. Budget is echter beperkt.

Ik heb een AVermedia Live Gamer Portable of AVermedia Live Gamer Portable Lite op het oog. In eerste instantie de Lite omdat die opname functie me eigenlijk weinig boeit.
Op de site lees ik dat de LGP Lite al het een en ander aan encoding doet zodat je pc minder zwaar belast word.

Vervolgens zou ik via OBS willen gaan streamen. Zou mijn laptop dat wel trekken?
Specs:

- Intel i3-4005U @ 1,70Ghz
- 8Gb of ram
- Intel HD buildin graphics card.

Kan er weinig over vinden helaas. Een nieuwe, snellere, laptop of pc zit er helaas niet in.
Die encoding via de LGP zelf werkt enkel als je de bijgeleverde software gebruikt. ReCentral. Als je OBS gebruikt, dien je Directshow te gebruiken en dan moet de compressie via de CPU gaan. Aangezien je een intel heb, kan je eventueel wel quicksync gebruiken. (geen belasting van CPU, ten koste van de kwaliteit)

• L1nt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11:20

L1nt

Skills? what skills?

quote:
azz_kikr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Die encoding via de LGP zelf werkt enkel als je de bijgeleverde software gebruikt. ReCentral. Als je OBS gebruikt, dien je Directshow te gebruiken en dan moet de compressie via de CPU gaan. Aangezien je een intel heb, kan je eventueel wel quicksync gebruiken. (geen belasting van CPU, ten koste van de kwaliteit)
In de tutorials zie ik dat ze de stream engine kiezen. Is dat geen hardware encoding dan?
Nog maar even googlen dan.

Player1S: Mixer

• azz_kikr

azz_kikr

quote:
L1nt schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:01:
[...]

In de tutorials zie ik dat ze de stream engine kiezen. Is dat geen hardware encoding dan?
Nog maar even googlen dan.
Normaal wel.Maar dan moet je het nog eens door OBS sturen waardoor het nog eens gecomprimeerd wordt. Die hardware encoding is vooral handig al je opneemt naar SD of je gewoon rechstreeks naar twitch doet met recentral.

Met OBS verliest het al grootste gedeelte van zijn nut.

PS IK heb een LGP die weg mag ;)

• L1nt

L1nt

Skills? what skills?

quote:
azz_kikr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:41:
[...]

PS IK heb een LGP die weg mag ;)
Vraagprijs?
Bij bol.com heb ik m voor ¤85 en heb nog een bon voor ¤40

• azz_kikr

azz_kikr

quote:
L1nt schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

Vraagprijs?
Bij bol.com heb ik m voor ¤85 en heb nog een bon voor ¤40
Dan zouk voor de nieuwe gaan. Ik vraag iets minder maar door de stomme post naar nl komt er lap bij waarvoor je beter de nieuwe kan halen voor 45.

Btw heb net getest met stream engine. Werkt enkel op obs 32bit en er mag geen enkele andere app open staan die eventueel webcam kan gebruiken. Skype, chrome, allemaal sluiten en dan pas obs openen. Dan werkt het.

• L1nt

L1nt

Skills? what skills?

Maar zou ik het redden qua specs?

• azz_kikr

azz_kikr

quote:
L1nt schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:23:
Maar zou ik het redden qua specs?
Ik heb net even voor je wat zitten testen op mijn laptop.
Heeft een A6-6310 CPU dus is wel wat trager dan jouw laptop lijkt me. Als test een MKV laten spelen op andere en die recorden op laptop. (was redelijk wat beweging in de mkv dus goed)

- Opnemen via reccentral -> 20-40% CPU (720@60fps geen fps drops/1080@30 ook niet)
- Opnemen via OBS en stream engine -> Alles stock -> 80-100% cpu, FPS drops continue
- Opnemen via OBS / streamengine en AMD Hardware encoding (AMD variant van quicksync) -> 20-40% CPU (720@60fps geen fps drops/1080@30 ook niet)

capture ipv streamengine geeft geen verschil in prestaties. Exact zelfde alleen lijkt capture beter beeld te geven.

Heb niet getest om te streamen, gewoon opnemen zou op zich niet echt veel verschil mogen maken qua cpu.
Dus ja, aangezien jouw cpu iets beter is,... mss nipt wel. Maar met OBS haal je geen winst uit een hardware encoder imho.

• L1nt

L1nt

Skills? what skills?

Dan hou ik voorlopig mooi ff de centen in de pocket. Kan dan beter door sparen voor een fatsoenlijke stream pc setup.

• Bapawe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:23
Oh cool ik wist niet dat er hier een topic van bestond hier op tweakers. Ik ben sinds mei aan het streamen op twitch, super leuk en ook wel een beetje verslavend :P

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kloten met OBS instellingen maar een perfecte instelling bestaat helaas niet. Op dit moment gebruik ik NIVIDA HVENC icm een I7 7700K en een 1080Ti. Werkt prima maar de kwaliteit kan nog wel wat beter denk ik. Wat wel anders is dan bij veel andere streamers is dat mijn hoofdscherm een 1440p scherm is, terwijl normaal iedereen op 1080p streamt.

Zijn er hier nog andere streamers met een 1440p scherm?!

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• MisterChaoSs
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

quote:
Bapawe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:16:
Oh cool ik wist niet dat er hier een topic van bestond hier op tweakers. Ik ben sinds mei aan het streamen op twitch, super leuk en ook wel een beetje verslavend :P

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kloten met OBS instellingen maar een perfecte instelling bestaat helaas niet. Op dit moment gebruik ik NIVIDA HVENC icm een I7 7700K en een 1080Ti. Werkt prima maar de kwaliteit kan nog wel wat beter denk ik. Wat wel anders is dan bij veel andere streamers is dat mijn hoofdscherm een 1440p scherm is, terwijl normaal iedereen op 1080p streamt.

Zijn er hier nog andere streamers met een 1440p scherm?!
Tenzij je partner bent gaat de resolutie via twitch sowieso niet boven de 720p toch?

Ik heb het renderen via x264 staan, schijnt beter te werken. Finse maat van mij gebruikt die instelling iig ook met zijn 1080 (heb zelf een 1070).

Waar ik mij aan blijf storen is de beeld kwaliteit bij FPS games, zeker wanneer ik wat meer beweeg, maar dat blijft helaas zolang je geen partner bent meen ik.

Wat ik mij daarnaast afvraag, hoe zit het met YouTube streamen? Trek je daar sneller meer publiek omdat er gemiddeld minder streamers zijn of hebben streamers onder ons daar weinig van gemerkt?

Check me on Twitch.tv/ilcc and YouTube (ilcc)!

• Bapawe
Sorry vergeten te melden maar mijn output is idd 720 60fps, maar mijn bron is dus 1440p.

Ik begreep dat er juist steeds meer youtube streamers naar twitch verhuizen omdat ze bij twitch meer kunnen verdienen.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

quote:
Bapawe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:26:
Sorry vergeten te melden maar mijn output is idd 720 60fps, maar mijn bron is dus 1440p.

Ik begreep dat er juist steeds meer youtube streamers naar twitch verhuizen omdat ze bij twitch meer kunnen verdienen.
yeah het publiek zit voornamelijk op Twitch, maar was meer benieuwd naar de ervaring van beginnende streamers op YouTube. Krijg je sneller wat meer viewers dan op Twitch? Ik merk dat ik moeite heb om een interactieve chat te houden, omdat het vaak een paar (zeer trouwens) viewers zijn. De rest kijken allemaal naar de grote of juist leuke kleine kanalen.

Ik ben ook pas weer begonnen en het is niet zo dat dit mijn full time ding moet worden of dat ik er aan verdien, wil juist wat meer interactie.

Daarnaast, was de kwaliteit op YouTube ook niet wat beter?

• Bapawe
Streamen via youtube heb ik geen ervaring mee maar ik dacht ook dat de kwaliteit daar beter is idd, je hebt tegenwoordig ook nog Mixer btw.

Ik snap wat je bedoeld MisterChaoss ik weet niet hoeveel gebruikers je gemiddeld hebt maar ik heb ook een kleine trouwe fanbase en daarnaast wat mensen die af en toe langskomen. Wat voor mij onder andere heeft geholpen is actief zijn in chats van andere streamers die dezelfde games streamen en om samen te werken met andere streamers door bijv. samen een duo game te spelen op PUBG en elkaar te hosten.
Ook heb ik zo af en toe een hollow follow train, heb je dat al eens gehad MisterChaoss?

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

quote:
Bapawe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:05:
Streamen via youtube heb ik geen ervaring mee maar ik dacht ook dat de kwaliteit daar beter is idd, je hebt tegenwoordig ook nog Mixer btw.

Ik snap wat je bedoeld MisterChaoss ik weet niet hoeveel gebruikers je gemiddeld hebt maar ik heb ook een kleine trouwe fanbase en daarnaast wat mensen die af en toe langskomen. Wat voor mij onder andere heeft geholpen is actief zijn in chats van andere streamers die dezelfde games streamen en om samen te werken met andere streamers door bijv. samen een duo game te spelen op PUBG en elkaar te hosten.
Ook heb ik zo af en toe een hollow follow train, heb je dat al eens gehad MisterChaoss?
Ik heb één keer zo'n random follow train gehad van mannetje of 8. Tegenwoordig meestal rond de 2-3 vast die in de chat zitten, maar moet nog op zoek naar wat meer actie / collaboration haha.

Probleem is dat ik sporadisch stream, ik weet nooit wanneer ik live ga. Zodra ik ga gamen tegenwoordig, maar dat tijdstip/lengte verschilt nogal.

Dat in die andere chats heb ik niet veel tijd voor/zin in i.v.m. gewoon een baan hebben en de rest van mn tijd willen spenderen aan zelf gamen (incl. stream) en andere leuke dingen doen. Het heeft bij mij ook nul prioirteit om dikke fanbase te ontwikkelen, maar het maakt het streamen natuurlijk wel wat leuker.

• gr windows stop
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 04-11 11:22
:( :( fijn en leuk hoor maar hoe maak je uberhaupt een topic aan ik kan nergens iets vinden :( :(

• Bapawe
Uh whut?!
Met de 'nieuwe topic' knop rechtsboven in het contentvlak?

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:37

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Misschien dat ik mijn vraag hier kwijt kan.

Ik ben een youtube kanaal aan het starten puur als hobby (pykow gaming).
Daarnaast wil ik ook wel streamen, maar op sommige dagen werkt mijn internet verbinding niet mee. Dan is youtube een leuke tussen oplossing om over games en hardware te praten.

Qua beeld ben ik tevreden. Ik gebruik OBS als opnamen en ook ls stream tool.
Maar qua geluidsopname heb ik nog wel hulp nodig.
Momenteel zit ik met een dikke game headset alles op te nemen.
Microfoon is aardig , maar niet zo helder.
Een losse stand alone microfoon lijkt mij de oplossing, maar ben bang dat zo'n microfoon mijn mechanische toetsenbord klikjes op gaat vangen en dat is niet de bedoeling.

Wat kunnen jullie mij aanbevelen ?
Welke tools gebruiken jullie voor voice overs (zal bij streamen alleen niet gedaan worden)

Hardware wat ik nu heb is.
- logitech g933 headset
- logitech c920 cam
- 1 pc met gtx1080,i7-7770k,16gb ram
- 1440p/144hz hoofdscherm
- 1080p/60hz 2e scherm

Software wat ik nu gebruik is.
- OBS studio
- hitfilm express voor montage.
- windows eigen voicerecorder applicatie

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• 8GUS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:40

8GUS

Papa & Gamer

quote:
Pykow schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:43:
Ik gebruik de Rode NT voor voice overs maar ook voor streaming. Zeer fijn ding voor een aardige prijs. Zeker vanwege de meegeleverde pop filter.

Helaas heb ik deze mic gewoon op mijn bureau staan en vangt ook deze gewoon wat mechanisch getik van mijn keyboard op. Nu heb ik ook geen al te high-end keyboard dus dat is natuurlijk ook nog een ding. Plus dat wat betreft de mic je wellicht een microfoon statief kan aanschaffen dan resoneert het keyboard in ieder geval niet via de tafel naar je mic.

Hopelijk heb je er wat aan.

Papa Probeert Gaming | For the Puppies!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Dat je mic toetsaanslagen oppakt wordt door de meeste viewers volgens mij wel vergeven. Zelfs de grootste streamers hebben hier wel eens last van.

Om het in je opnames voor YouTube weg te laten kan je misschien Audacity gebruiken. In deze video weg kan filteren. Ik weet even niet meer zeker of OBS het ook kan, maar met Shadowplay kan je ook makkelijk opnemen en je geluidssporen scheiden, zodat je daar mee kan spelen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
Pykow schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:43:
Misschien dat ik mijn vraag hier kwijt kan.

Ik ben een youtube kanaal aan het starten puur als hobby (pykow gaming).
Daarnaast wil ik ook wel streamen, maar op sommige dagen werkt mijn internet verbinding niet mee. Dan is youtube een leuke tussen oplossing om over games en hardware te praten.

Qua beeld ben ik tevreden. Ik gebruik OBS als opnamen en ook ls stream tool.
Maar qua geluidsopname heb ik nog wel hulp nodig.
Momenteel zit ik met een dikke game headset alles op te nemen.
Microfoon is aardig , maar niet zo helder.
Een losse stand alone microfoon lijkt mij de oplossing, maar ben bang dat zo'n microfoon mijn mechanische toetsenbord klikjes op gaat vangen en dat is niet de bedoeling.

Welke tools gebruiken jullie voor voice overs (zal bij streamen alleen niet gedaan worden)

Hardware wat ik nu heb is.
- logitech g933 headset
- logitech c920 cam
- 1 pc met gtx1080,i7-7770k,16gb ram
- 1440p/144hz hoofdscherm
- 1080p/60hz 2e scherm

Software wat ik nu gebruik is.
- OBS studio
- hitfilm express voor montage.
- windows eigen voicerecorder applicatie
Volgensmij heeft die helderheid van je microfoon ook te maken met de echo in de kamer waar je zit dus dan zou je de kamer moeten dempen met of wandkleden of akoestische schermen aan de muur.

• Cronax
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07-11 14:16
Ik zag een tijd geleden een mooi filmpje van een streamer die eens voordeed wat er met zijn microfoongeluid gebeurde als hij het gewoon kaal uit zijn microfoon liet komen. Het verschil was echt dag en nacht. Helaas ben ik dat filmpje daarna niet meer tegengekomen, weet ook niet meer wie het was, dus kan ik ook niet meer terugvinden wat hij nou precies gebruikte (alleen software of ook hardware?). Dit klinkt als hetzelfde probleem wat hierboven beschreven wordt m.b.t. de helderheid van de microfoon. Hetzelfde wordt overigens op de radio gedaan, als je hoort hoe dat klinkt zonder de 'effecten' die ze er overheen gooien dan klinkt dat ook niet bepaald lekker meer.

Ik heb zelf regelmatig zitten googlen naar de oplossing maar helaas kom ik alleen maar mensen tegen die hun audio 'handmatig' willen bewerken voordat ze het naar bijvoorbeeld youtube uploaden, maar ik zoek juist naar iets wat het 'on-the-fly' doet zodat ik (vooral op voice chat maar ook op de blauwe maandagen dat ik stream) ook zo'n sexy professionele sound heb.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*