Het grote "stream een game" topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

L1nt schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:26:
Even vraagje aan de experts hier. Momenteel stream ik direct vanaf mijn xbox one. Leuk maar omdat ik geen Kinect heb, heb ik geen webcam en op Mixer kun je bepaalde functies ook (nog) niet gebruiken. Ik zit dus te denken om toch te switchen naar streamen via pc. Budget is echter beperkt.

Ik heb een AVermedia Live Gamer Portable of AVermedia Live Gamer Portable Lite op het oog. In eerste instantie de Lite omdat die opname functie me eigenlijk weinig boeit.
Op de site lees ik dat de LGP Lite al het een en ander aan encoding doet zodat je pc minder zwaar belast word.

Vervolgens zou ik via OBS willen gaan streamen. Zou mijn laptop dat wel trekken?
Specs:

- Intel i3-4005U @ 1,70Ghz
- 8Gb of ram
- Intel HD buildin graphics card.

Kan er weinig over vinden helaas. Een nieuwe, snellere, laptop of pc zit er helaas niet in.
Die encoding via de LGP zelf werkt enkel als je de bijgeleverde software gebruikt. ReCentral. Als je OBS gebruikt, dien je Directshow te gebruiken en dan moet de compressie via de CPU gaan. Aangezien je een intel heb, kan je eventueel wel quicksync gebruiken. (geen belasting van CPU, ten koste van de kwaliteit)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:54

Player1S

Probably out in the dark

azz_kikr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Die encoding via de LGP zelf werkt enkel als je de bijgeleverde software gebruikt. ReCentral. Als je OBS gebruikt, dien je Directshow te gebruiken en dan moet de compressie via de CPU gaan. Aangezien je een intel heb, kan je eventueel wel quicksync gebruiken. (geen belasting van CPU, ten koste van de kwaliteit)
In de tutorials zie ik dat ze de stream engine kiezen. Is dat geen hardware encoding dan?
Nog maar even googlen dan.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

L1nt schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:01:
[...]

In de tutorials zie ik dat ze de stream engine kiezen. Is dat geen hardware encoding dan?
Nog maar even googlen dan.
Normaal wel.Maar dan moet je het nog eens door OBS sturen waardoor het nog eens gecomprimeerd wordt. Die hardware encoding is vooral handig al je opneemt naar SD of je gewoon rechstreeks naar twitch doet met recentral.

Met OBS verliest het al grootste gedeelte van zijn nut.

PS IK heb een LGP die weg mag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

azz_kikr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:41:
[...]

PS IK heb een LGP die weg mag ;)
Vraagprijs?
Bij bol.com heb ik m voor €85 en heb nog een bon voor €40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

L1nt schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

Vraagprijs?
Bij bol.com heb ik m voor €85 en heb nog een bon voor €40
Dan zouk voor de nieuwe gaan. Ik vraag iets minder maar door de stomme post naar nl komt er lap bij waarvoor je beter de nieuwe kan halen voor 45.

Btw heb net getest met stream engine. Werkt enkel op obs 32bit en er mag geen enkele andere app open staan die eventueel webcam kan gebruiken. Skype, chrome, allemaal sluiten en dan pas obs openen. Dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Maar zou ik het redden qua specs?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

L1nt schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:23:
Maar zou ik het redden qua specs?
Ik heb net even voor je wat zitten testen op mijn laptop.
Heeft een A6-6310 CPU dus is wel wat trager dan jouw laptop lijkt me. Als test een MKV laten spelen op andere en die recorden op laptop. (was redelijk wat beweging in de mkv dus goed)

- Opnemen via reccentral -> 20-40% CPU (720@60fps geen fps drops/1080@30 ook niet)
- Opnemen via OBS en stream engine -> Alles stock -> 80-100% cpu, FPS drops continue
- Opnemen via OBS / streamengine en AMD Hardware encoding (AMD variant van quicksync) -> 20-40% CPU (720@60fps geen fps drops/1080@30 ook niet)

capture ipv streamengine geeft geen verschil in prestaties. Exact zelfde alleen lijkt capture beter beeld te geven.

Heb niet getest om te streamen, gewoon opnemen zou op zich niet echt veel verschil mogen maken qua cpu.
Dus ja, aangezien jouw cpu iets beter is,... mss nipt wel. Maar met OBS haal je geen winst uit een hardware encoder imho.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dan hou ik voorlopig mooi ff de centen in de pocket. Kan dan beter door sparen voor een fatsoenlijke stream pc setup.

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Oh cool ik wist niet dat er hier een topic van bestond hier op tweakers. Ik ben sinds mei aan het streamen op twitch, super leuk en ook wel een beetje verslavend :P

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kloten met OBS instellingen maar een perfecte instelling bestaat helaas niet. Op dit moment gebruik ik NIVIDA HVENC icm een I7 7700K en een 1080Ti. Werkt prima maar de kwaliteit kan nog wel wat beter denk ik. Wat wel anders is dan bij veel andere streamers is dat mijn hoofdscherm een 1440p scherm is, terwijl normaal iedereen op 1080p streamt.

Zijn er hier nog andere streamers met een 1440p scherm?!

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:48

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Bapawe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:16:
Oh cool ik wist niet dat er hier een topic van bestond hier op tweakers. Ik ben sinds mei aan het streamen op twitch, super leuk en ook wel een beetje verslavend :P

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kloten met OBS instellingen maar een perfecte instelling bestaat helaas niet. Op dit moment gebruik ik NIVIDA HVENC icm een I7 7700K en een 1080Ti. Werkt prima maar de kwaliteit kan nog wel wat beter denk ik. Wat wel anders is dan bij veel andere streamers is dat mijn hoofdscherm een 1440p scherm is, terwijl normaal iedereen op 1080p streamt.

Zijn er hier nog andere streamers met een 1440p scherm?!
Tenzij je partner bent gaat de resolutie via twitch sowieso niet boven de 720p toch?

Ik heb het renderen via x264 staan, schijnt beter te werken. Finse maat van mij gebruikt die instelling iig ook met zijn 1080 (heb zelf een 1070).

Waar ik mij aan blijf storen is de beeld kwaliteit bij FPS games, zeker wanneer ik wat meer beweeg, maar dat blijft helaas zolang je geen partner bent meen ik.

Wat ik mij daarnaast afvraag, hoe zit het met YouTube streamen? Trek je daar sneller meer publiek omdat er gemiddeld minder streamers zijn of hebben streamers onder ons daar weinig van gemerkt?

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• Bapawe
Sorry vergeten te melden maar mijn output is idd 720 60fps, maar mijn bron is dus 1440p.

Ik begreep dat er juist steeds meer youtube streamers naar twitch verhuizen omdat ze bij twitch meer kunnen verdienen.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Bapawe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:26:
Sorry vergeten te melden maar mijn output is idd 720 60fps, maar mijn bron is dus 1440p.

Ik begreep dat er juist steeds meer youtube streamers naar twitch verhuizen omdat ze bij twitch meer kunnen verdienen.
yeah het publiek zit voornamelijk op Twitch, maar was meer benieuwd naar de ervaring van beginnende streamers op YouTube. Krijg je sneller wat meer viewers dan op Twitch? Ik merk dat ik moeite heb om een interactieve chat te houden, omdat het vaak een paar (zeer trouwens) viewers zijn. De rest kijken allemaal naar de grote of juist leuke kleine kanalen.

Ik ben ook pas weer begonnen en het is niet zo dat dit mijn full time ding moet worden of dat ik er aan verdien, wil juist wat meer interactie.

Daarnaast, was de kwaliteit op YouTube ook niet wat beter?

• Bapawe
Streamen via youtube heb ik geen ervaring mee maar ik dacht ook dat de kwaliteit daar beter is idd, je hebt tegenwoordig ook nog Mixer btw.

Ik snap wat je bedoeld MisterChaoss ik weet niet hoeveel gebruikers je gemiddeld hebt maar ik heb ook een kleine trouwe fanbase en daarnaast wat mensen die af en toe langskomen. Wat voor mij onder andere heeft geholpen is actief zijn in chats van andere streamers die dezelfde games streamen en om samen te werken met andere streamers door bijv. samen een duo game te spelen op PUBG en elkaar te hosten.
Ook heb ik zo af en toe een hollow follow train, heb je dat al eens gehad MisterChaoss?

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Bapawe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:05:
Streamen via youtube heb ik geen ervaring mee maar ik dacht ook dat de kwaliteit daar beter is idd, je hebt tegenwoordig ook nog Mixer btw.

Ik snap wat je bedoeld MisterChaoss ik weet niet hoeveel gebruikers je gemiddeld hebt maar ik heb ook een kleine trouwe fanbase en daarnaast wat mensen die af en toe langskomen. Wat voor mij onder andere heeft geholpen is actief zijn in chats van andere streamers die dezelfde games streamen en om samen te werken met andere streamers door bijv. samen een duo game te spelen op PUBG en elkaar te hosten.
Ook heb ik zo af en toe een hollow follow train, heb je dat al eens gehad MisterChaoss?
Ik heb één keer zo'n random follow train gehad van mannetje of 8. Tegenwoordig meestal rond de 2-3 vast die in de chat zitten, maar moet nog op zoek naar wat meer actie / collaboration haha.

Probleem is dat ik sporadisch stream, ik weet nooit wanneer ik live ga. Zodra ik ga gamen tegenwoordig, maar dat tijdstip/lengte verschilt nogal.

Dat in die andere chats heb ik niet veel tijd voor/zin in i.v.m. gewoon een baan hebben en de rest van mn tijd willen spenderen aan zelf gamen (incl. stream) en andere leuke dingen doen. Het heeft bij mij ook nul prioirteit om dikke fanbase te ontwikkelen, maar het maakt het streamen natuurlijk wel wat leuker.

Anoniem: 964765

:( :( fijn en leuk hoor maar hoe maak je uberhaupt een topic aan ik kan nergens iets vinden :( :(

• Bapawe
Uh whut?!
Met de 'nieuwe topic' knop rechtsboven in het contentvlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13

Pykow

Angelo OTR

Misschien dat ik mijn vraag hier kwijt kan.

Ik ben een youtube kanaal aan het starten puur als hobby (pykow gaming).
Daarnaast wil ik ook wel streamen, maar op sommige dagen werkt mijn internet verbinding niet mee. Dan is youtube een leuke tussen oplossing om over games en hardware te praten.

Qua beeld ben ik tevreden. Ik gebruik OBS als opnamen en ook ls stream tool.
Maar qua geluidsopname heb ik nog wel hulp nodig.
Momenteel zit ik met een dikke game headset alles op te nemen.
Microfoon is aardig , maar niet zo helder.
Een losse stand alone microfoon lijkt mij de oplossing, maar ben bang dat zo'n microfoon mijn mechanische toetsenbord klikjes op gaat vangen en dat is niet de bedoeling.

Wat kunnen jullie mij aanbevelen ?
Welke tools gebruiken jullie voor voice overs (zal bij streamen alleen niet gedaan worden)

Hardware wat ik nu heb is.
- logitech g933 headset
- logitech c920 cam
- 1 pc met gtx1080,i7-7770k,16gb ram
- 1440p/144hz hoofdscherm
- 1080p/60hz 2e scherm

Software wat ik nu gebruik is.
- OBS studio
- hitfilm express voor montage.
- windows eigen voicerecorder applicatie

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Pykow schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:43:
Ik gebruik de Rode NT voor voice overs maar ook voor streaming. Zeer fijn ding voor een aardige prijs. Zeker vanwege de meegeleverde pop filter.

Helaas heb ik deze mic gewoon op mijn bureau staan en vangt ook deze gewoon wat mechanisch getik van mijn keyboard op. Nu heb ik ook geen al te high-end keyboard dus dat is natuurlijk ook nog een ding. Plus dat wat betreft de mic je wellicht een microfoon statief kan aanschaffen dan resoneert het keyboard in ieder geval niet via de tafel naar je mic.

Hopelijk heb je er wat aan.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Dat je mic toetsaanslagen oppakt wordt door de meeste viewers volgens mij wel vergeven. Zelfs de grootste streamers hebben hier wel eens last van.

Om het in je opnames voor YouTube weg te laten kan je misschien Audacity gebruiken. In deze video weg kan filteren. Ik weet even niet meer zeker of OBS het ook kan, maar met Shadowplay kan je ook makkelijk opnemen en je geluidssporen scheiden, zodat je daar mee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Pykow schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:43:
Misschien dat ik mijn vraag hier kwijt kan.

Ik ben een youtube kanaal aan het starten puur als hobby (pykow gaming).
Daarnaast wil ik ook wel streamen, maar op sommige dagen werkt mijn internet verbinding niet mee. Dan is youtube een leuke tussen oplossing om over games en hardware te praten.

Qua beeld ben ik tevreden. Ik gebruik OBS als opnamen en ook ls stream tool.
Maar qua geluidsopname heb ik nog wel hulp nodig.
Momenteel zit ik met een dikke game headset alles op te nemen.
Microfoon is aardig , maar niet zo helder.
Een losse stand alone microfoon lijkt mij de oplossing, maar ben bang dat zo'n microfoon mijn mechanische toetsenbord klikjes op gaat vangen en dat is niet de bedoeling.

Welke tools gebruiken jullie voor voice overs (zal bij streamen alleen niet gedaan worden)

Hardware wat ik nu heb is.
- logitech g933 headset
- logitech c920 cam
- 1 pc met gtx1080,i7-7770k,16gb ram
- 1440p/144hz hoofdscherm
- 1080p/60hz 2e scherm

Software wat ik nu gebruik is.
- OBS studio
- hitfilm express voor montage.
- windows eigen voicerecorder applicatie
Volgensmij heeft die helderheid van je microfoon ook te maken met de echo in de kamer waar je zit dus dan zou je de kamer moeten dempen met of wandkleden of akoestische schermen aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik zag een tijd geleden een mooi filmpje van een streamer die eens voordeed wat er met zijn microfoongeluid gebeurde als hij het gewoon kaal uit zijn microfoon liet komen. Het verschil was echt dag en nacht. Helaas ben ik dat filmpje daarna niet meer tegengekomen, weet ook niet meer wie het was, dus kan ik ook niet meer terugvinden wat hij nou precies gebruikte (alleen software of ook hardware?). Dit klinkt als hetzelfde probleem wat hierboven beschreven wordt m.b.t. de helderheid van de microfoon. Hetzelfde wordt overigens op de radio gedaan, als je hoort hoe dat klinkt zonder de 'effecten' die ze er overheen gooien dan klinkt dat ook niet bepaald lekker meer.

Ik heb zelf regelmatig zitten googlen naar de oplossing maar helaas kom ik alleen maar mensen tegen die hun audio 'handmatig' willen bewerken voordat ze het naar bijvoorbeeld youtube uploaden, maar ik zoek juist naar iets wat het 'on-the-fly' doet zodat ik (vooral op voice chat maar ook op de blauwe maandagen dat ik stream) ook zo'n sexy professionele sound heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou heb vandaag doorgepakt en mezelf een Avermedia LGP C875 gekocht. Komt morgen binnen als het goed is.

Kijken of mijn laptop het trekt of niet. Zal het gevalletje net wel of net niet worden. Anders maar betere pc aanschaffen er voor.

Nu op zoek naar leuke dingen voor alerts e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:55
Ik wil graag beginnen met streamen van een race game, alleen speel ik op tripple screen monitor maar kan ik ook alleen het middelste scherm streamen?

en met welk programma doe ik dat?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

KevinSetz schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:45:
Ik wil graag beginnen met streamen van een race game, alleen speel ik op tripple screen monitor maar kan ik ook alleen het middelste scherm streamen?

en met welk programma doe ik dat?

Alvast bedankt.
De meeste gebruiken OBS of XSplit. Vraag is alleen of je pc krachtig genoeg is om te spelen EN streamen.

In principe zet je dan OBS op om een screencapture te doen in jou situatie maar ik ben geen OBS expert dus misschien zeg ik nu ook iets doms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Makkelijkste is inderdaad waarschijnlijk om OBS zo in te stellen dat het een (gedeeltelijke) screencapture doet. Hiervoor moet je je game waarschijnlijk wel op fullscreen windowed zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Mag toch hopen dat een i7 7700k en 1080 sli en 32gb ram het wel trekt. Gaat om het spel Rfactor2 oud spel dus niet heel zwaar. Alleen is het mogelijk om 2 webcams te gebruiken?
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

KevinSetz schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:47:
Mag toch hopen dat een i7 7700k en 1080 sli en 32gb ram het wel trekt. Gaat om het spel Rfactor2 oud spel dus niet heel zwaar. Alleen is het mogelijk om 2 webcams te gebruiken?
.
Extra webcams is geen probleem, gewoon als extra video capture oid invoeren bij scene en dan juist opstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Ah dat is mooi :)

Welke webcams raden jullie aan voor full HD kwaliteit

[ Voor 62% gewijzigd door KevinSetz op 18-12-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Gropah schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:46:
Makkelijkste is inderdaad waarschijnlijk om OBS zo in te stellen dat het een (gedeeltelijke) screencapture doet. Hiervoor moet je je game waarschijnlijk wel op fullscreen windowed zetten
Hij heeft al 3 schermen. Ik zou dan haast nog een 4e erbij doen om daar het een en ander te beheren.
Ik heb nu zelf op 1 scherm OBS open, Scorpbot en eventueel Spotify. Daarnaast heb ik nog 2e laptop met daarop de stream om zo ook nog chat in de gaten te houden en eventueel iets te kunnen typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Heb 5 schermen totaal bij de simulator haha dus dat is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

haha ok dan is het dus geen probleem :)

Ik heb een echte amateur setup dus kom ruimte en schermen te kort.
Op welk platform wil je streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

KevinSetz schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:50:
Ah dat is mooi :)

Welke webcams raden jullie aan voor full HD kwaliteit
Heb zelf deze van Logitech, ben er zeer tevreden over.

Stream vrijwel nooit neer, wellicht toch weer keertje oppakken. Uitblijven van meer viewers + de onregelmatige tijden waarop ik kan streamen maken het ook minder aantrekkelijk tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
MisterChaoSs schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:58:
[...]

Heb zelf deze van Logitech, ben er zeer tevreden over.

Stream vrijwel nooit neer, wellicht toch weer keertje oppakken. Uitblijven van meer viewers + de onregelmatige tijden waarop ik kan streamen maken het ook minder aantrekkelijk tot nu toe.
Had ik ook in gedachten toch nog vrij prijzig als je er 2 wil haha

Denk dat het toch die wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoe gaat het inmiddels @KevinSetz ? Ben wel benieuwd?

Zelf loopt het bij mij aardig op rolletjes. Ben geen wereldster dus zal nooit gigantische aantallen halen maar onlangs wel de 300 followers gepasseerd op Mixer.

Setup word nog steeds getweakt. Gister had Mixer was issues maar ben van 30fps naar 60fps gegaan qua uitzenden en dat werkte top. PC trekt het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Nou mijn beeld kwaliteit van de stream of opnemen ziet er niet mooi uit en snap er niks van helaas. Heb wel 2 webcams. Maar het lagged gewoon de opnames en stream ook.

Ik werk overigens met obs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

KevinSetz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:47:
Nou mijn beeld kwaliteit van de stream of opnemen ziet er niet mooi uit en snap er niks van helaas. Heb wel 2 webcams. Maar het lagged gewoon de opnames en stream ook.

Ik werk overigens met obs
Welke settings gebruik je? Te hoge bitrate misschien? Heb je ook al geprobeerd om op 720p uit te zenden? Kameraad van me had ook veel problemen tot ie van 1080 naar 720 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Oei de settings zal ik vanavond even posten maar streamen of opnemen op 720p is toch niet meer van deze tijd :( welke bitrate gebruik jij.

Ik mag toch hopen dat het niet aan me hardware ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik stream naar mixer op 720P@60fps. Mijn bitrate staat op 3000. Twijfel alleen even of ik nu niet paar dingen door elkaar haal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Ik zal morgen weer gaan puzzelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Het streamen wil nog steeds niet zo lekker helaas :(

Hardware die ik gebruik:
PC
i7 6700K
Asus 1080GTX
16GB DDR4
M.2 SSD 500GB

Beeldschermen
Voor mijn race simulator zijn het allemaal 1080P monitoren waarvan ik de middelste alleen wil opnemen en dit krijg ik voor elkaar met OBS.

Voor mijn gewone games heb ik een Ultrawide 34" Ik speel graag PUBG en wil dit gaan opnemen ipv streamen om de leuke funny momenten er uit te pikken. Kan ik van 3440x1440 21:9 naar QHD op 16:9 schalen in OBS?

Wat wil er nog steeds niet lukken
De stream lagged nog steeds en ziet er niet heel mooi uit. Ik heb in verleden ooit Xsplit gebruikt samen met mijn HTC vive en streamde ik dus 1080P op 60FPS YouTube: Assetto Corsa: ERS Championship - Porsche Cup 2017 #4

speedtest
Dit zijn me snelheden. Ik weet het niet zo hoog de upload maar ik kon destijds wel mijn htc vive op 1080p streamen.

Dus wat doe ik nu verkeerd?

Settings van OBS
setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Twitch is bij non-partners sowieso niet echt fan van 1080P 60fps meen ik.

Zet je bitrate is op 2800 (gewoon proberen), CPU op medium en je fps op 30 of 45?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
MisterChaoSs schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:11:
Twitch is bij non-partners sowieso niet echt fan van 1080P 60fps meen ik.

Zet je bitrate is op 2800 (gewoon proberen), CPU op medium en je fps op 30 of 45?
Ik stream altijd via youtube ik ga het even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

KevinSetz schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:13:
[...]

Ik stream altijd via youtube ik ga het even proberen :)
YouTube geen ervaring mee, schijnt wel beter te werken. Zet bitrate dan op 3500 voor de zekerheid en werk vanaf daar omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
MisterChaoSs schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:14:
[...]

YouTube geen ervaring mee, schijnt wel beter te werken. Zet bitrate dan op 3500 voor de zekerheid en werk vanaf daar omlaag?
Ik heb net even getest en zelfs op bitrate 200 hapert die nog niet dat je het bijna kan zien want het ziet er niet uit maar alles hapert op de stream terwijl in obs alles soepel verloopt

CPU 50% gebruik op 48fps ook maakt het geen verschil of ik 60fps doe of 30. :?

je zal haast denken dat het ergens anders aan ligt.

Update

Ik heb in obs de setting veranderd van X264 naar NVENC.H 264
Nu stream ik dus 1080P @ 60FPS zonder lagg op bitrate van 3500

Wat is het verschill tussen deze 2?

[ Voor 13% gewijzigd door KevinSetz op 28-01-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
NVENC maakt gebruik van je videokaart (mits NVIDIA en 600 serie of hoger). Als dat helpt, dan betekend dat dat de CPU toch de bottleneck was. Waarschijnlijk wil je de bitrate wel iets omhoog gooien. Schijnt nodig te zijn bij NVENC. Daarnaast is NVENC ook een stuk gevoeliger voor veel verandering in beeld. Zie ook deze video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
maar een i7 6700K moet toch snel genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

In theorie wel maar maar de CPU word natuurlijk ook al benut door het spel.

Zelf stream ik zonder problemen op een i5 3350P maar enige wat die doet is OBS, Scorpbot, Firebot en firefox (voor loots) draaien. De laatste 3 gebruiken bijna niks dus de CPU kan volledig benut worden voor encoding.

Overigens was dat HET advies wat ik wou geven maar je hebt het zelf al gevonden :+

Zelf inmiddels de Avermedia LGP ingeruild voor een Elgato HD60 Pro _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Player1S op 28-01-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Stream nu ook X264,

Enige is dat ik soms frame drops heb? 1610 frame drops zij obs hoe krijg je dat weg?

Hier de video van de stream: YouTube: RaceRoom - GT3 Online
Begint om 27:30

:D we komen er wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

KevinSetz schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:32:
Stream nu ook X264,

Enige is dat ik soms frame drops heb? 1610 frame drops zij obs hoe krijg je dat weg?

Hier de video van de stream: YouTube: RaceRoom - GT3 Online
Begint om 27:30

:D we komen er wel
Kijk deze even door, misschien staat er nog wat nuttigs tussen. Ik heb (toen ik af en toe een stream draaide) veel info uit diverse tutorials gebruikt om tot beste kwaliteit te komen. Met name voor FPS games is het lastig i.v.m. het snelle draaien e.d. Met verkeerde instellingen krijg je erg 'blokkerig' beeld bij draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
MisterChaoSs schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:36:
[...]

Kijk deze even door, misschien staat er nog wat nuttigs tussen. Ik heb (toen ik af en toe een stream draaide) veel info uit diverse tutorials gebruikt om tot beste kwaliteit te komen. Met name voor FPS games is het lastig i.v.m. het snelle draaien e.d. Met verkeerde instellingen krijg je erg 'blokkerig' beeld bij draaien.

[video]
Gaan we even door nemen :) bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:26
Ik zit te denken af en toe te gaan streamen (speel allerhande games). Maar ik vraag mij af of dat een beetje praktisch is met mijn setup (power zou er genoeg moeten zijn).

i7 6800K (OC alle cores op 4 of 4,2 GHz)
GB GTX 1080 Gaming 1
32 GB (4x 8GB) DDR4
Glasvezel 100/100 (maar up is altijd al ongeveer 180-190 mbit geweest)

Echter heb ik een 21:9 display met een resolutie van 3440x1440.

Zijn er wellicht andere mensen die ook 21:9 streamen en die settings uit willen wisselen?
Ik denk dat de resolutie wellicht iets lager moet -> naar andere verhouding gaat niet fatsoenlijk werken, tenzij ik ook daarop zou gamen (beetje zonde van display)

[ Voor 18% gewijzigd door Suicyder op 29-01-2018 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
@L1nt Dit is het geworden: YouTube: RaceRoom - WTCC Zandvoort Race #1

De pedalen zijn hier wat donkerder ik heb inmiddels een lamp er voor gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nice.

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een goede microfoon. Oog beetje laten vallen op de Blue Yeti maar eventjes geen geld nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
L1nt schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:56:
Nice.

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een goede microfoon. Oog beetje laten vallen op de Blue Yeti maar eventjes geen geld nog :(
Dat is inderdaad een leuke mic.

Ik heb geen mic nodig, De stream is bedoeld straks voor het Nederlands Kampioenschap Racen tegen 32 mensen ;)

Als ik dan nog moet gaan praten verlies helemaal de controle en kan ik net zo goed niet gaan rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

L1nt schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:56:
Nice.

Als je net ietsje meer geld wil en kan uitgeven raad ik je de Røde NT-USB microfoon aan. Krijg je ook nog een pop filter bij.

Plus dat Rode gewoon erg goede geluidskwaliteit geeft.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik zit vooralsnog met de plaatsing van de
Mic. Die kan nog niet direct voor mij staan. De yeti kan daar mee overweg tot zekere hoogte. Geen idee hoe die Rode zich houd.

Ook het groepje streamers waar ik contact mee heb hebben allemaal een yeti dus handig voor hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 02:48

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Suicyder schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:23:
Ik zit te denken af en toe te gaan streamen (speel allerhande games). Maar ik vraag mij af of dat een beetje praktisch is met mijn setup (power zou er genoeg moeten zijn).

i7 6800K (OC alle cores op 4 of 4,2 GHz)
GB GTX 1080 Gaming 1
32 GB (4x 8GB) DDR4
Glasvezel 100/100 (maar up is altijd al ongeveer 180-190 mbit geweest)

Echter heb ik een 21:9 display met een resolutie van 3440x1440.

Zijn er wellicht andere mensen die ook 21:9 streamen en die settings uit willen wisselen?
Ik denk dat de resolutie wellicht iets lager moet -> naar andere verhouding gaat niet fatsoenlijk werken, tenzij ik ook daarop zou gamen (beetje zonde van display)
Ik zit met een vergelijkbare setup, en dus met dezelfde vraag ) Jammer dat de gevorderde streamers niet de moeite kunnen nemen om hier duidelijk een antwoord op te geven.

Ikzelf zit te kijken naar een AVerMedia Live Gamer Extreme LGX, maar geen idee of die voor mijn setup goed zou werken.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Over resoluties kan ik helaas niks zeggen. Ik denk (vrees voor jullie) dat de meesten gewoon op een 16:9 verhouding gamen dus dat er geen duidelijk antwoord is.

Over de LGX, op de site staat een tool om te kijken of ie werkt. Heb je die al gedraaid?
http://www.avermedia.com/...apture/live_gamer_extreme

• KevinSetz
Cybergamer schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:50:
[...]

Ik zit met een vergelijkbare setup, en dus met dezelfde vraag ) Jammer dat de gevorderde streamers niet de moeite kunnen nemen om hier duidelijk een antwoord op te geven.

Ikzelf zit te kijken naar een AVerMedia Live Gamer Extreme LGX, maar geen idee of die voor mijn setup goed zou werken.
Ik heb zelf ook op een 3440x1440 gegamed en geprobeerd om te streamen maar dat schalen werkt gewoon niet en heb nu een 32" 16:9 monitor gekocht :)

Ik ben nu een tijdje bezig met alle settings goed te krijgen, en uiteindelijk is het gelukt.

Ik en mijn broer streamen onze gameplay (vooral racen wat nog niet op de channel is maar het seizoen begint 16 feb.) daarnaast streamen we gewoon onze andere games die we samen spelen.

Hij switch tijdens de stream van mij naar Brian en weer terug. Ik vindt het zelf erg gelukt :)
Hier een video: YouTube: PlayerUnknown's Battlegrounds | Duo Squad #7

[ Voor 36% gewijzigd door KevinSetz op 15-02-2018 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

L1nt schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:28:
Over resoluties kan ik helaas niks zeggen. Ik denk (vrees voor jullie) dat de meesten gewoon op een 16:9 verhouding gamen dus dat er geen duidelijk antwoord is.

Over de LGX, op de site staat een tool om te kijken of ie werkt. Heb je die al gedraaid?
http://www.avermedia.com/...apture/live_gamer_extreme
Mja,de LGX zou gewoon moeten werken op mijn systeem. De vraag is alleen of die ook 21:9 resoluties ondersteund (zeg bijv. 2560x1080 of maybe 1720x720) zodat ik niet vreemd hoef te schalen. Helaas heb ik geen PCIe slot over (Asus Z270i) anders had het geen probleem geweest denk ik.

Nvidia shadowplay streamen werkt prachtig, maar helaas is NVENC in OBS/XSplit bagger. Ik zit nu te stoeien met NDI, ook grappig, maar volgens mij bij lange na niet de kwaliteit die je zou halen met een echte capture device?
KevinSetz schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:31:
[...]

Ik heb zelf ook op een 3440x1440 gegamed en geprobeerd om te streamen maar dat schalen werkt gewoon niet en heb nu een 32" 16:9 monitor gekocht :)
Zonde. 3440x1440 is gewoon AMAZING!

[ Voor 18% gewijzigd door Cybergamer op 16-02-2018 00:31 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Cybergamer schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 00:28:
[...]

Mja,de LGX zou gewoon moeten werken op mijn systeem. De vraag is alleen of die ook 21:9 resoluties ondersteund (zeg bijv. 2560x1080 of maybe 1720x720) zodat ik niet vreemd hoef te schalen. Helaas heb ik geen PCIe slot over (Asus Z270i) anders had het geen probleem geweest denk ik.

Nvidia shadowplay streamen werkt prachtig, maar helaas is NVENC in OBS/XSplit bagger. Ik zit nu te stoeien met NDI, ook grappig, maar volgens mij bij lange na niet de kwaliteit die je zou halen met een echte capture device?

[...]

Zonde. 3440x1440 is gewoon AMAZING!
Met obs kun je prima schalen van de ultra wide naar een kleine ultra wide resolutie. Enige is gewoon dat als mensen je stream bekijken dat ze zwarte balken hebben. En dit willen ze juist niet en het kijkt niet lekker.

Kwaliteit stream opnemen is lastig. Opnemen op hoge kwaliteit is geen probleem.

Ik heb zelf mijn i7 6700k moeten overclocken van 4ghz naar 4.7ghz (Lucky me golden sample cpu) omdat ik anders drops had in me stream.

Nu ik mijn Asus rog 144hz 32'' scherm heb wil ik niet weer terug naar ultra wide. Ik mis een kleine 6cm in de lengte qua beeld.

Hardware die ik gebruik voor streamen
I7 6700k op 4.7ghz
16gb ram
Asus 1080gtx

Hardware die me broer heeft:
I7 7700k op 4.5ghz
32gb ram
Msi 1070gtx

De 2 streams van ons gaan naar de server pc die het samen voegt

Hardware:
2x xeon 2650v4 16cores 32 threads
Msi 1050ti
64gb ram

De server gebruikt de 1050ti met nvidia codec voor de YouTube stream.

Wij zelf streamen naar de server met x264 omdat de gpu in je pc al vaak op 100% draaid.

Nu heb ik onze battleground stream vergeleken met andere live streams op YouTube, die ook op 1080@60fps streamen en valt me op dat wij toch net iets betere kwaliteit streamen. Dus ik klaag helemaal niet.

Wij maken alleen gebruik van obs. Omdat het opensource is en lekker werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

KevinSetz schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:31:

Ik en mijn broer streamen onze gameplay (vooral racen wat nog niet op de channel is maar het seizoen begint 16 feb.) daarnaast streamen we gewoon onze andere games die we samen spelen.

Hij switch tijdens de stream van mij naar Brian en weer terug. Ik vindt het zelf erg gelukt :)
Hier een video: YouTube: PlayerUnknown's Battlegrounds | Duo Squad #7
Beetje shameless plug hier maar check eens https://mixer.com/bootsontheground
Deze dames streamen ook samen en switchen ook tussen beide beelden. Ze doen echter ook nog een scene die beide laat zien. Misschien interessant voor jullie? Zij werken met een timer in OBS die automatisch de scenes switch.
Ze staan ook open voor vragen. Zeg maar dat Player1S je gestuurd heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
L1nt schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:33:
[...]

Beetje shameless plug hier maar check eens https://mixer.com/bootsontheground
Deze dames streamen ook samen en switchen ook tussen beide beelden. Ze doen echter ook nog een scene die beide laat zien. Misschien interessant voor jullie? Zij werken met een timer in OBS die automatisch de scenes switch.
Ze staan ook open voor vragen. Zeg maar dat Player1S je gestuurd heeft ;)
Die van ons switch ook automatisch met advanced scène switcher :) klopt 2 beelden tegelijk heb ik ook aan gedacht haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 21:13

1lau

Hearthstone Arena Player

Gisteravond Twitch Affiliate goal na 18 dagen bereikt! :*)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DWHNiJpW0AAG_gn?format=jpg
Affiliate goal

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

1lau schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:54:
Gisteravond Twitch Affiliate goal na 18 dagen bereikt! :*)
[afbeelding]
Affiliate goal
Netjes!

Ik heb nu ook, EIN-DE-LIJK, de goeie settings te pakken! In ultrawide!!!11!!1! :Y) En volgens mij mag de kwaliteit er wel zijn. Nu nog ff verder puzzelen met Twitch en dan is die 'officieel' up!

Ik gebruik nu XSplit, OBS blijft naar mijn idee toch mindere kwaliteit... Maar goed, het werkt nu soepel, op naar de volgende uitdaging!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Van het weekend nog even vervroegd verjaardagskado aangeschaft. Een Elgato Streamdeck.
Zal een deze dagen wel binnenkomen. Heb de software er al op staan en het een en ander geprobeerd. Kan niet wachten tot ik hem kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

L1nt schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:07:
Van het weekend nog even vervroegd verjaardagskado aangeschaft. Een Elgato Streamdeck.
Zal een deze dagen wel binnenkomen. Heb de software er al op staan en het een en ander geprobeerd. Kan niet wachten tot ik hem kan gebruiken.
Dat lijkt me nou echt zonde van het geld. Maar goed, misschien heb ik het mis. :)

Ik ben overgestapt naar Streamlabs OBS, werkt out-of-the-box zonder flauwekul! Een aanrader voor streaming noobs (like me), die toch dat ene stapje verder willen dan de crap die nVidia en AMD pushen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Cybergamer schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:28:
[...]

Dat lijkt me nou echt zonde van het geld. Maar goed, misschien heb ik het mis. :)

Ik ben overgestapt naar Streamlabs OBS, werkt out-of-the-box zonder flauwekul! Een aanrader voor streaming noobs (like me), die toch dat ene stapje verder willen dan de crap die nVidia en AMD pushen.
Ene kant leuk voor de heb aan de andere kant kun je er best veel mee. Denk zeker in situaties waar je onvoldoende schermen hebt dat dit een uitkomst is. In mijn huidige setup bestuur ik de stream pc via een laptop en kan ik dus niet EN OBS bedienen, EN chat bekijken. Streamlabs OBS zou hier iets in kunnen betekenen btw.

Maar met de streamdeck kun je heel simpel switchen tussen scenes. Je kunt sources snel uit of aan zetten. Maar ook zaken uit Streamlabs kun je aansturen.
Over het algemeen hoor ik niets dan positieve geluiden over het dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

L1nt schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:38:
[...]

Ene kant leuk voor de heb aan de andere kant kun je er best veel mee. Denk zeker in situaties waar je onvoldoende schermen hebt dat dit een uitkomst is. In mijn huidige setup bestuur ik de stream pc via een laptop en kan ik dus niet EN OBS bedienen, EN chat bekijken. Streamlabs OBS zou hier iets in kunnen betekenen btw.

Maar met de streamdeck kun je heel simpel switchen tussen scenes. Je kunt sources snel uit of aan zetten. Maar ook zaken uit Streamlabs kun je aansturen.
Over het algemeen hoor ik niets dan positieve geluiden over het dingetje.
Het is wel erg mooi! Maar de prijs heh? :) Als die 8 tientjes had geweest had ik er ook een gehaald, puur omdat het ook erg fijn is om buiten het stream gebeuren te gebruiken (denk email, spotify etc).

Streamlabs OBS is erg fijn in gebruik ja, tot op heden mijn favo stream programma! Alle anderen uninstalled. Enige wat jammer is dat die (nog) geen NDI ondersteund... Maar goed, ik heb aan 2 schermen + laptop genoeg (voor nu).

[ Voor 43% gewijzigd door Cybergamer op 05-03-2018 09:43 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Heb hem bij Direct Sale gekocht voor 129. En is verjaardagscadeau. Komt nog wat geld mijn kant op dus betaal niet zelf full price ;)

Ik zal wel mijn bevindingen hier plaaten als ik hem goed getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou, gister voor het eerst met de Stream Deck gestreamt maar is het is toch echt wel het geld waard. Zoals ik al eerder zei bedien ik mijn stream pc via mijn laptop (Teamviewer) dus heb niet altijd alles in 1 oogopslag.

Door de stream deck heb ik dus wel een goed beeld. Ik kan direct zien welke scene actief is. Ik heb de iconen zo gemaakt dat de actieve scene een groen blokje heeft en de niet actieve scenes hebben een rode.
Idem voor de audio kanalen. Hier kan ik ook direct zien of ze wel of niet actief zijn.

Buiten dat kan ik nog meer bedienen. Wil ik een bepaalde source aan of uit zetten in OBS? 1 druk op een knopje. Ok, misschien 2 omdat ik eerst een folder in moet maar het werkt gewoon erg simpel.
Idem met chat commands of gewoon chat berichten. Programmeer een knop en op het moment dat je die in drukt gaat het bericht naar chat.

Ook kun je soundclips afspelen. Wat natuurlijk ook weer extra dimensie met zich mee brengt in stream.

Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden met het apparaatje en vind ik het zeker het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:27
Maken jullie je dashboard layout en dergelijke zelf of zijn daar websites voor? Ik ben zelf niet zo handig met photoshop moet ik zeggen maar om nu gewoon ergens een gratis layout te plukken uit google dat vind ik ook niet echt origineel :). In de TS staat wel wat info maar die lijkt me al vrij outdated te zijn.

Ik ben van plan om zelf ook een keertje te starten met streaming. Heb er in de tijd m'n pc stevig genoeg voor uitgerust maar is er nog nooit echt van gekomen :). Paar dagen verlof de komende tijd en wil er toch eens mee van start gaan.

Edit:
Hmm, volgens mij ben ik het veel te ver aan het zoeken. Je moet scene's gebruiken om sources te combineren als ik het zo zie? En het zijn die scene's die je kan switchen tijdens het streamen dan neem ik aan? Ik ging er ff vanuit dat dit allemaal in de twitch dashboard gemaakt werd :/.

[ Voor 21% gewijzigd door Powerblast op 08-05-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Laatst online: 08-05 08:07
Powerblast schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:12:
Maken jullie je dashboard layout en dergelijke zelf of zijn daar websites voor? Ik ben zelf niet zo handig met photoshop moet ik zeggen maar om nu gewoon ergens een gratis layout te plukken uit google dat vind ik ook niet echt origineel :). In de TS staat wel wat info maar die lijkt me al vrij outdated te zijn.

Ik ben van plan om zelf ook een keertje te starten met streaming. Heb er in de tijd m'n pc stevig genoeg voor uitgerust maar is er nog nooit echt van gekomen :). Paar dagen verlof de komende tijd en wil er toch eens mee van start gaan.

Edit:
Hmm, volgens mij ben ik het veel te ver aan het zoeken. Je moet scene's gebruiken om sources te combineren als ik het zo zie? En het zijn die scene's die je kan switchen tijdens het streamen dan neem ik aan? Ik ging er ff vanuit dat dit allemaal in de twitch dashboard gemaakt werd :/.
Het is even spelen met wat settings in OBS inderdaad. Ik heb een aantal races uit FM7 GoT Racing League gestreamed en 1 of 2 races met een intro en outro scherm. Ik heb het toen opgelost door een "intro scene" een "game scene" en een "next stream scene" aan te maken, Binnen de scenes kan je diverse game/image/slideshow sources configureren. Zo had ik in de intro scene een vaste plaat (circuit layout en wat informatie) en een slideshow (diverse liveries van auto's die ik had gemaakt) als 2 losse sources Vervolgens tijdens de stream de benodigde scene selecteren.

Zoals ik al zei, het is even spelen en voor mij werkte bovenstaande. Ik moet zeggen dat ik nog niets met overlays gedaan heb maar dat zal ongetwijfeld hetzelfde werken. Ik geloof dat een aantal streamers ook aanvullende programma's gebruiken maar dat weet ik ook niet zeker.

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Als "oudere" gamer lijkt het mij wel leuk om ook eens het streamen te gaan proberen. Moet ook eerlijk zeggen dat mijn kids me achter mijn broek aan zitten en het ook wel voor me willen opzetten :)

Mijn vraag is of het, om te starten, handiger is om alles op 1 PC te doen en zo te kijken hoe het bevalt ?
De reden dat ik het vraag is omdat ik 2 desktops heb maar ik heb ik geen idee hoe ik dat moet opzetten. Vermoed dat een een soort van switch tussen moet als ik 1 de game PC en 1 de stream PC maak.

Heb wat rondvraag gedaan en iedereen adviseert eigenlijk om eerst simpel te beginnen en alles lekker op 1 PC te doen en dan eventueel later naar 2 PC's gaan.
Wat vinden jullie daarvan ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Op 1 PC is makkelijker om op te zetten en het vergt geen aanschaf van een capturecard oid. Dus zeker de betere optie om mee te beginnen. Mocht iets je niet bevallen kun je dan altijd nog kijken naar de mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Ja, dat is misschien wel de beste start oplossing.
Ga geen FPS of iets snels spelen, maar gewoon de wat oudere RPG's . (Fallout, Wasteland etc)

Wil niet de grootste en beste streamer te worden, hoef er mijn brood niet mee te verdienen maar ik heb er best wel zin in :)

Bedankt @Gropah

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Denk dat je gewoon even moet kijken hoe het gaat. Er zijn volgens mij ook wel manieren om zonder capturecard het beeld van PC 1 naar PC 2 te krijgen en dan vanaf daar te streamen.
Vlugge google search levert mij al dit op bijvoorbeeld: YouTube: 2 PC Streaming Setup - Lag Free Stream without Capture Card

Als PC 1 krachtig genoeg is en de game niet teveel vereist dan zou het makkelijk op 1 pc kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
@L1nt : Ik ben gisteren begonnen en heb zelf ook bij Twitch een goede guide gevonden over een dual PC setup (met capture card).
Voorlopig doe ik het even op 1 PC.

Was lange avond want ik moest werkelijk alles instellen en activeren. Had zelfs nog geen Twitch account :)

Toen de Streamlabs OBS instellen en daarna moeten constateren dat bijna alle games werkten behalve Fallout 3 en die wilde ik nou net gaan streamen lol :) ( daarna Fallout NV en daarna FA4)
Uiteindelijk werkend gekregen maar werkt absoluut niet perfect. Vanavond in ieder geval even tweede monitor erbij zetten zodat ik niet meer hoef te switchen.

Heb eigenlijk een leuke avond gehad door al die setup dingetjes/probleempjes en daarna heb een een uurtje of 2 een stream gedaan.
.............al mijn 0 viewers waren dik tevreden :+

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:22
Heeft iemand hier ervaring met het streamen van console via een Elgato naar de nieuwe generatie i5? Meer specifiek naar een notebook met i5-8250U met on-board graphics en 8GB RAM. Als ik naar de minimale specs kijk van de Elgato voldoet hij er officieel niet aan (want <2Ghz), maar gezien die specs zijn geschreven op een oude generatie processor vermoed ik dat het geen probleem moet zijn. Desktop i5 2e generatie Passmark komt zelfs lager uit dan de 8e generatie mobiele i5 Passmark.

Elgato system requirements:
• Windows 10 (64-bit)
• 2nd generation Intel Core i5 CPU (i5-2xxx or comparable), 2 Ghz or higher, before Turbo Boost
• Sound card (if your laptop can play sound, then it meets this requirement)
• 4GB Total Installed RAM (or higher)
• Built-in USB 2.0 port

Gaat dit werken denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

De elgato specs zijn grotendeels voor de software. Ik heb een Elgato HD60 Pro en mijn i5 3350P voldoet officieel niet aan de eisen maar doet het wel gewoon via OBS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrboon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:50
Same here, ik heb de HD60s aan mijn laptop (surface pro 4) gekoppeld met OBS als software.
Werkt in principe prima maar het haalt wel het maximale uit m'n laptop. Ik kan ook niet hoger dan 720p 48 fps streamen. Hangt denk ik ook beetje af vanhoeveel je met OBS doet. Ik heb vrij veel lagen en inputs enzo aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Afgelopen vrijdag en zaterdag voor het eerst live gegaan. Na lang lopen sukkelen met de instellingen uiteindelijk de stream via mijn GPU (1050 4gb) laten gaan en mijn gameplay heeft geen stutteringen meer op de stream. Ook niet dat hij soms minuten blijft vast hangen.

Trots op mijn laptopje dat ie een Fortnite / Rocket League stream op 60fps 720p goed aan kan.
Weet niet of ik reclame mag maken, anders delete het maar. Maar als je een keer zin hebt om te kijken; www.twitch.tv/nicks_aan
Ik stream voornamelijk Fortnite, Rocket League, Csgo. Bij de aanschaf van mijn nieuwe PC zullen er ook zwaardere games gestreamed gaan worden op 1080p. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1048675

Streamen is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoe gaan jullie eigenlijk om met donaties? En dan bedoel ik niet aan de stream kant maar meer richting belastingdienst?

Hier loopt het nog geen vaart dus vooralsnog maalt de belastingdienst er niet naar maar het is extra inkomsten volgens mij waar je dus in theorie belasting over dient af te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:26
L1nt schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:38:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met donaties? En dan bedoel ik niet aan de stream kant maar meer richting belastingdienst?

Hier loopt het nog geen vaart dus vooralsnog maalt de belastingdienst er niet naar maar het is extra inkomsten volgens mij waar je dus in theorie belasting over dient af te dragen.
Ik stream al tijden niet meer, ook nooit bezig geweest met donaties etc.

Maar in theorie kan je tot € 500,- per jaar belastingvrij (ook opgeven) doen, daarna komen er kosten overheen. Geloof dat het valt onder overige inkomsten, tenzij je er een heel zzp verhaal omheen zou zetten, maar dat is meer voor de prof. streamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Suicyder schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:46:
[...]

Ik stream al tijden niet meer, ook nooit bezig geweest met donaties etc.

Maar in theorie kan je tot € 500,- per jaar belastingvrij (ook opgeven) doen, daarna komen er kosten overheen. Geloof dat het valt onder overige inkomsten, tenzij je er een heel zzp verhaal omheen zou zetten, maar dat is meer voor de prof. streamers.
Thanks. Heb ook al iemand gemaild die altijd mijn belastingaangifte doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:07
Jammer dat dit topic niet wat actiever is. Ik ga ook eens proberen een dezer dagen of ik OBS werkend kan krijgen en kan streamen naar Twitch. Gewoon een beetje voor de fun. Heb niet de allersnelste setup, maar op zich moet het werkend te krijgen zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Dennis schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:25:
Jammer dat dit topic niet wat actiever is. Ik ga ook eens proberen een dezer dagen of ik OBS werkend kan krijgen en kan streamen naar Twitch. Gewoon een beetje voor de fun. Heb niet de allersnelste setup, maar op zich moet het werkend te krijgen zijn :).
Ik vind het ook een beetje een 'lastig' topic, als in, wat is de bedoeling precies (vandaar dat ik er nog niet eerder in gepost heb).

OBS viel me heel erg mee om werkend te krijgen. Voor standaard meuk (wat indie spelletjes en emulatoren voor blind races) had ik het binnen no time werkend. Iets streamen als FFXIV zou ik ook eens kunnen proberen, maar ik vind het zelf een minder interessant spel om te streamen (en kijken, hoewel spelen leuk is).

Zelf heb ik wel wat issues gehad met OBS werkend te krijgen met de GV2USB. De GV2USB hangt aan een composite switch, waar ik dan m'n CDi op aangesloten heb. Om een of andere reden herkent OBS het signaal niet direct meer, dus wordt er niks getoond terwijl er wel geluid te horen is. Om dat te fixen moet ik de stream / preview afsluiten, Lightbox openen (deze zat bij GV2USB), en ook al toont deze zo nu en dan ook niks, de volgende keer dat ik de preview of stream start zal het beeld wel werken... Dat had ik voorheen niet, dus erg vreemd...

Verder ook benieuwd naar m'n opkomende stream-projectje; m'n Atari Lynx wordt momenteel gemod zodat het een VGA out krijgt. Ik heb daarvoor een VGA + Audio -> Composite converter gehaald en ik ben dus benieuwd hoe die gaat werken met GV2USB en over het algemeen met het streaming.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-05 10:20
Tijd geleden regelmatig gestreamed echter door wisseling van baan is het door drukte moeilijker.
Binnenkort positieverschuiving en dat zorgt ervoor dat ik weer wat waker OBS live kan gooien.

Ik zal hieronder even wat punten neerzetten die misschien voor de startende streamers interessant zijn.

- Gebruik Streamlabs OBS; handige applicatie waar OBS zit ingebouwd, tevens kan je hier oa de notificaties regelen. Voor het instellen ben je het beste af om via youtube even iets van een tutorial te bekijken.

- Voor je begint met streamen, record eerst via Streamlabs om de audio te checken. Denk aan in-game volume, microphone en evt muziek.

- Stream op vaste tijden/dagen; laat kijkers weten wanneer je er bent.

- Niet zozeer belangrijk maar wel leuker voor de kijker; Maak een thema voor de stream waarmee kijkers jou kunnen associeren, of dit nou vuur, auto's, piraten of My Little Pony is, het staat leuker.

- Praten, praten en blijf praten; Ook al is er niemand in de Stream aanwezig, kijkers zoeken vaak interactie, als iemand even komt spieken en je bent aan het praten is voor de kijker de drempel lager om te reageren of om iets te vragen, waardoor ze dus langer blijven of misschien bij de volgende stream weer terugkomen.

- Geen webcam; denk je dat je moeite hebt met bovenstaand punt. Begin dan te streamen zonder webcam, normaliter heb ik altijd de webcam wel aan, maar ik merk wel bij die paar keer dat ik hem uit had staan praten veel makkelijker ging.

- Mocht je een prater zijn, koop een goede kwaliteit microfoon met evt pop filter. Dit luistert naar mijn idee zoveel fijner dat een headset. Voeg tevens filters in OBS toe voor de microfoon waardoor audio net iets beter is, zelf heb ik noise supression, noise gate en compressor toegevoegd en de waardes minimaal veranderd wat er voor zorgt dat de audio net wat beter is.

- Je gaat ongetwijfeld trollers tegenkomen, negeer/ban ze, niet op reageren.

- Stream niet teveel verschillende games.

- Host andere streamers aan het einde van jou stream, gratis reclame in de stream van een ander wat ze vaak ook nog waarderen.

- Houd iets van currency bij in de stream, denk aan punten die kijkers per zoveel minuten kunnen verzamelen voor het meedoen van bv give-aways of song requests.

- Streamen op 720p/60fps is voor mij veruit de meeste fijne instelling om te streamen. 1080p ook geprobeerd maar het vergt veel meer van jou PC en eist een betere verbinding van de kijker.

- Zet een Discord server op voor jou stream met wat kanalen, zo kunnen kijkers ook buiten de stream contact met jou opnemen en creëer je zelf een community.

- Dual Monitor; door verhuizing en kleiner bureau één monitor de deur uit gedaan maar hier wel spijt van, streamen met één monitor is te doen maar dual monitor setup toch wel sterk aan te raden.

- Greenscreen zorgt ervoor dat de stream, mits je natuurlijk een webcam gebruikt, er net wat strakker uitziet. Zelf destijds eentje gemaakt door een groen laken aan de muur te hangen met wat punaises, vervolgens beetje prutsen met de belichting en chroma key (zit in OBS ingebouwd) en voilà. Greenscreen hoeft natuurlijk niet groen te zijn, ander kleur laken werkt ook mits de belichting goed is.

Mochten er nog wat dingen in mij opkomen zal ik ze toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
Nu precies een maand aan het streamen, tussendoor een vakantie gehad van 12 dagen. Zit nu bijna op de 70 volgers en ben Affiliate. Is dit goed/snel? Zou me graag willen meten namelijk. Heb er ongeveer 25 uur stream tijd opzitten nu.

Iemand nog tips voor m'n channel, en dan bedoel ik vooral de panels. Zoek verder nog iemand die goed is met photoshop voor emoticons / sub buttons en de panels onder in m'n stream een eigen twist te geven. Of hebben jullie hier misschien nog tips voor om dit mooi te maken?

Link naar m'n channel is www.twitch.tv/nicks_aan

Zou ook graag feedback horen over m'n overlay's etc. Ben dinsdagavond live dus als je zin hebt om te kijken, kom gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Marshalty schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:47:

- Gebruik Streamlabs OBS; handige applicatie waar OBS zit ingebouwd, tevens kan je hier oa de notificaties regelen. Voor het instellen ben je het beste af om via youtube even iets van een tutorial te bekijken.
Ik zou kijken welke het beste werkt bij je. OBS of SL OBS. Ik ken streamers die helemaal lyrisch zijn over SLOBS maar ken ze ook die er toch weer vanaf gestapt zijn omdat het meer vergt van hun pc.
Zelf ben ik ook weer terug gegaan omdat voor mijn gevoel OBS net beter liep.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik wil zelf niet streamen maar opnemen. Althans mijn zoontje wil dat haha. Nu via de AMD software maar die slaat niet altijd goed op.
Is er een gratis tool om op te nemen? Zie obs staan. Kreeg afterburner Van MSI als tip maar da's meer benchmark.

Geen fancy iets maar gewoon simpel video en audio opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

OBS zou een goede kunnen zijn.

Heeft ie gelijk een basis als ie toch wil streamen of bepaalde effecten wil toevoegen terwijl hij opneemt.

[ Voor 64% gewijzigd door Player1S op 13-09-2018 11:47 ]

• Romeofarnas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-01-2022
Graag zal ik in de toekomst willen streamen. Eerst wil ik beginnen met het leren van video editten en videos online plaatsen via Youtube.

Mijn setup:
- Intelcore i7 8700
- 16 GB Ram 2666Mhz
- Geforce GTX 1070Ti
- Samsung 144 Hz 24,5 inch monitor
- Windows 10

Wat ik van plan ben om binnenkort te halen:
- Elgato Capture Card HD60 Pro
- Logitech c922

Is het handig om een 2e monitor erbij te kopen?
Waar moet ik dan op letten? Ik heb echt geen idee wat de specs moeten zijn voor de 2e monitor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Als je PC games speelt op dezelfde pc weet ik niet of hij het trekt. Zal ook van de games af hangen. En dan bedoel ik dat ik het echt niet weet :)

Ga je gamen op een console en steamen vanaf die PC dan heb je geen enkel probleem.

2e monitor is eigenlijk een must. Als je streamt wil je ook je chat live kunnen zien. En eventueel wat OBS doet op dat moment en andere belangrijke info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
Ik ben gevraagd of dat ik 26/10 t/m 28/10 een Charity Stream wil wijden aan Stichting Ambulance Wens. Wil je graag een kijkje nemen, iets aan het goeie doel geven, of zelf deelnemen aan een van de toernooien?

Het is, ondanks het goede doel, niet de bedoeling om op deze wijze je stream te adverteren. Wellicht kan je in de OP opgenomen worden?

[ Voor 54% gewijzigd door Sagat op 10-10-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
Het is, ondanks het goede doel, niet de bedoeling om op deze wijze je stream te adverteren. Wellicht kan je in de OP opgenomen worden?
Ja prima hoor :)

Verder is dit topic volgens mij toch redelijk dood aan het gaan jammer genoeg :P
Dus een beetje promotie / leven in het topic zou geen kwaad moeten kunnen toch, verder heb ik nergens mijn Twitch genoemd. afijn regels zijn regels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik live stream ook regelmatig games en ik maakte altijd van Twitch gebruik en zonder problemen. Echter ervaar ik met YouTube live streaming serieuze problemen. De stream heeft achteraf soms zwarte blokken in beeld en verdwijnt ook direct weer het komt vaak voor tijdens snelle bewegingen, ook is de algemene beeldkwaliteit minder van de live stream naar YouTube. Ook heb ik tikken in mijn audio tijdens de live stream naar YouTube toe wat ik weer niet heb als ik naar Twitch aan het streamen ben. Ik gebruik voor YouTube en voor Twitch precies de zelfde instellingen 1080p 60hz 9 Mbps en ik heb maximaal 20Mbps internet upload.

Ik vraag me sterk af wat er aan de hand is dat ik met YouTube allemaal problemen ervaar en juist niet met Twitch. Wat nog wel hielp met YouTube voor een goed geluid is de onbord geluid chip te gebruiken en mijn geluidskaart helemaal uitschakelen. Als ik de geluidkaart ook aan laat staan maar wel via onbord ga gamen heb ik ook last tikken en gekraak bij harde geluiden terwijl ik het geluid niet afspeel via de geluidkaart.

Iemand bekend met deze problemen?

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 947893

Hallo allemaal ik heb een vraag.
Ik stream al een tijdje via twitch.
En zonder problemen, maar als ik viewers heb dan krijg ik geen interactie met hun .
Terwijl ik me suf praat zowel in party als alleen tegen mezelf.
Ik heb heel af en toe 2 a 3 viewers maar dan houd het wel op zeg maar .

Belangrijk om te weten ik stream zowel console als pc ,
Heb een schema wanneer ik live ben en als ik eerder live ga maak ik het bekend via socialmedia.

Hopelijk kunnen jullie mij misschien helpen .

Alvast bedankt

Mark aka trotsepapa1983

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 947893 op 19-12-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:53
Anoniem: 947893 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:19:
Hallo allemaal ik heb een vraag.
Ik stream al een tijdje via twitch.
En zonder problemen, maar als ik viewers heb dan krijg ik geen interactie met hun .
Terwijl ik me suf praat zowel in party als alleen tegen mezelf.
Ik heb heel af en toe 2 a 3 viewers maar dan houd het wel op zeg maar .

Belangrijk om te weten ik stream zowel console als pc ,
Heb een schema wanneer ik live ben en als ik eerder live ga maak ik het bekend via socialmedia.

Hopelijk kunnen jullie mij misschien helpen .

Alvast bedankt

Mark aka trotsepapa1983
Heb hetzelfde een hele tijd geleden op de ps4 ook gehad. Alleen in het Fortnite tijdperk kreeg ik aanspraak. Valt me op dat het erg afhankelijk is welke content je streamt. Uiteraard moet je de content streamen wat je zelf graag wilt doen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste