Die encoding via de LGP zelf werkt enkel als je de bijgeleverde software gebruikt. ReCentral. Als je OBS gebruikt, dien je Directshow te gebruiken en dan moet de compressie via de CPU gaan. Aangezien je een intel heb, kan je eventueel wel quicksync gebruiken. (geen belasting van CPU, ten koste van de kwaliteit)L1nt schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:26:
Even vraagje aan de experts hier. Momenteel stream ik direct vanaf mijn xbox one. Leuk maar omdat ik geen Kinect heb, heb ik geen webcam en op Mixer kun je bepaalde functies ook (nog) niet gebruiken. Ik zit dus te denken om toch te switchen naar streamen via pc. Budget is echter beperkt.
Ik heb een AVermedia Live Gamer Portable of AVermedia Live Gamer Portable Lite op het oog. In eerste instantie de Lite omdat die opname functie me eigenlijk weinig boeit.
Op de site lees ik dat de LGP Lite al het een en ander aan encoding doet zodat je pc minder zwaar belast word.
Vervolgens zou ik via OBS willen gaan streamen. Zou mijn laptop dat wel trekken?
Specs:
- Intel i3-4005U @ 1,70Ghz
- 8Gb of ram
- Intel HD buildin graphics card.
Kan er weinig over vinden helaas. Een nieuwe, snellere, laptop of pc zit er helaas niet in.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,