Toon posts:

Het grote "stream een game" topic

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JustNutszz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-03 18:09
Goedemorgen iedereen!

Graag wil ik streamen en o.a. ben ik al mee bezig om het op te zetten. Mijn gaming gear:

i9-9900k
Z390 aorus elite
1080ti aorus
Voeding 750w
16gb 3200mhz

Monitor Dell alienware 34 inch 3440x1440

Ik stream via obs studio en niet streamlabs obs, ik wil graag in 1080 streamen. Waar ik tegen aan loop is Tijdens het streamen op twitch toch wel is haperingen zie. Spellen die ik speel: cod blacks op 4, leauge of legends, fortnite etc. Bij cod zie ik een lichte hapering af en toe, leauge of legenda gaat het prima, bij fortnite gisteren man man man alleen maar aan het haperen/vastlopen. Ik ben bereid om een tweede stream pc te bouwen, alleen ik kom er niet uit. Mijn internet snelheid via caiway op glasvezel is 100mbits.

Wat raden jullie mij aan? Ik lees zoveel verhalen over streamen en 2 computers..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en kunnen adviseren😫. Want ik kom er echt niet uit.

Misschien downgraden naar lagere resolutie ?(monitor).

Met vriendelijke groet,

Cem

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-03 15:26
JustNutszz schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:26:
Goedemorgen iedereen!

Graag wil ik streamen en o.a. ben ik al mee bezig om het op te zetten. Mijn gaming gear:

i9-9900k
Z390 aorus elite
1080ti aorus
Voeding 750w
16gb 3200mhz

Monitor Dell alienware 34 inch 3440x1440

Ik stream via obs studio en niet streamlabs obs, ik wil graag in 1080 streamen. Waar ik tegen aan loop is Tijdens het streamen op twitch toch wel is haperingen zie. Spellen die ik speel: cod blacks op 4, leauge of legends, fortnite etc. Bij cod zie ik een lichte hapering af en toe, leauge of legenda gaat het prima, bij fortnite gisteren man man man alleen maar aan het haperen/vastlopen. Ik ben bereid om een tweede stream pc te bouwen, alleen ik kom er niet uit. Mijn internet snelheid via caiway op glasvezel is 100mbits.

Wat raden jullie mij aan? Ik lees zoveel verhalen over streamen en 2 computers..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en kunnen adviseren😫. Want ik kom er echt niet uit.

Misschien downgraden naar lagere resolutie ?(monitor).

Met vriendelijke groet,

Cem
Aan de PC/verbinding ligt het absoluut niet. Het klopt dat je met een stream pc stress kan verminderen maar zelfs een systeem met zulke specificaties hoort alles goed te kunnen streamen.

Nu is het wel zo dat het ene spel niet het andere is, je noemt gelijk al een paar mooie voorbeelden op.

CoD is fast paced en dat geldt ook voor Fortnite (iets mindere mate wel dmv 3rd person)
League is top view, verschil tussen de games is dat CoD sneller moet renderen, kijk jouw streams maar eens terug, durf te wedden dat het beeld van LoL veel scherper is dan CoD.

Als ik jouw bericht zo lees dan zou het niet verkeerd zijn om alsnog even in de OBS settings te duiken en het een en ander aan te passen.

- 720p/60fps.
- CPU presete wijzigen, geen idee waar die van jou nu op staat.
- evt bitrate verhogen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

• JustNutszz
Thanks voor je reactie!

Ik heb inderdaad via YouTube en internet gekeken wat de beste instellingen zijn voor obs studio maar nog steeds als ik speel is de beeld kwaliteit echt ruk. Is het niet misschien beter om down te graden naar een lagere resolutie ? Wat de meeste streamers doen? 240hz monitor op full HD ?

Gaat dat iets uitmaken ?

Ik game nu ook op resolutie 3440x1440.
Paar dagen geleden toen ik fortnite alles op ultra had en ging streamen liep alles op stream(twitch) vast en haperend. Vervolgens zette ik de resolutie lager en kwa graphics lager zag de stream meteen beter uit op twitch.

Dus ja ik kom er echt niet uit, is het dan gewoon niet beter om 2 pc’s te hebben? Eentje om te gamen en eentje om te streamen?

[Voor 40% gewijzigd door JustNutszz op 16-01-2019 12:32]

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
2 PC's kan, maar das wel een dure oplossing. Als je gamed op een hoge resolutie zet je je systeem meer aan het werk en als die het werk niet aankan dan is het prima mogelijk dat er minder goed ge-encode word om de game draaiende te houden. Welke encoder gebruik je trouwens? NVENC is de GPU, welke redelijk goed is, maar ja, dan word de GPU wel iets meer gebruikt. X264/X265 gebeurd op de CPU. Je moet er even mee spelen als je het op 1 PC wilt doen. Waar zit je bottleneck en hoe kun je daar om heen. Niet dat 2 PC's alles oplost, maar dan heb je in ieder geval geen bottleneck.

• JustNutszz
Hmm volgens mij had ik het juist op GPU gezet i.p.v. standaard CPU. Ik ga vanavond na chekken en dan laat ik het weten. Maar jullie denken dat met zo een setup eigenlijk goed moet zijn? Maar nog steeds de vraag is het niet beter om op full HD 240hz te gamen. Als ik graag me Dell monitor wil houden wat dan? Dan wel beter een 2e stream pc bouwen? Budget maak niet uit, kan een ryzen 7 1700x en paar leuke dingen voor een leuk bedragje kopen denk ik als ik op internet zie.

[Voor 4% gewijzigd door JustNutszz op 16-01-2019 13:11]

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:54

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Zou het met dit systeem kunnen om op 1440p te streamen met OBS?

Ik heb het systeem nog niet, dus aanpassingen kunnen nog gemaakt worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 328,90€ 328,90
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 135,-€ 135,-
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 524,99€ 524,99
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1NZXT H500 Zwart€ 73,96€ 73,96
1Acer Nitro VG240YU Zwart€ 209,-€ 209,-
1be quiet! Dark Rock 4€ 57,99€ 57,99
1be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm€ 20,30€ 20,30
1Logitech G413 (Qwerty US) Zwart€ 78,13€ 78,13
1Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16€ 140,59€ 140,59
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 87,90€ 87,90
1Intel 660p 1TB€ 126,51€ 126,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.841,27

Dit kun je waarschijnlijk beter vragen in een los topic in Desktop Aankoopadvies

[Voor 1% gewijzigd door Gropah op 16-01-2019 13:36]

• JustNutszz
Gropah schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:40:
2 PC's kan, maar das wel een dure oplossing. Als je gamed op een hoge resolutie zet je je systeem meer aan het werk en als die het werk niet aankan dan is het prima mogelijk dat er minder goed ge-encode word om de game draaiende te houden. Welke encoder gebruik je trouwens? NVENC is de GPU, welke redelijk goed is, maar ja, dan word de GPU wel iets meer gebruikt. X264/X265 gebeurd op de CPU. Je moet er even mee spelen als je het op 1 PC wilt doen. Waar zit je bottleneck en hoe kun je daar om heen. Niet dat 2 PC's alles oplost, maar dan heb je in ieder geval geen bottleneck.
Ik heb gekeken naar wat jij zei, het loopt indd nu iets beter als ik op CPU instellingen werk. Maar dan nog merk ik dat er af en toe haperingen zijn. Toch een 2e pc? Zo ja wat voor specs zouden jullie me aan raden om op 1080 mee te streamen?

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Kan het kloppen dat YouTube de upload speed heeft verlaagd, ik kan in eens niet meer in 1440p uploaden met 18Mbps terwijl de verbinding aan mijn kant stabiel is.

Edit

De vraag is hier niet echt gepast denk ik, maar om nu een topic aan te maken voor waarschijnlijk een heel klein Windows update probleempje?

[Voor 35% gewijzigd door Gekke Jantje op 26-01-2019 12:00]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:26
Ik zit ook met een vraag m.b.t. het streamen. Ik heb sinds vorige week een nieuwe PC laten bouwen met de volgende specs:

- i7 9700K
- RTX 2080
- 32GB RAM
- Intel 660P 1TB SSD
- 1440P 144HZ monitor

Streamlabs stream settings:

- Encoder: Software (x264)
- Output Resolution: 1920x1080
- Bitrate 6000
- CPU Usage Preset: veryfast
- FLS Values: 60

Wat ik merk is dat bepaalde games super goed te streamen zijn op 1080P 60 FPS zoals Dota 2 en PUBG. Bepaalde games lijkt het dat het al "lastiger" wordt om te streamen zoals The Division en Assassin's Creed Origin. Wat ik bedoel met "lastig" is dat het voor OBS moeilijk is om 60 fps te behouden wanneer ik deze spellen probeer te streamen.

Zelf ben ik er waarschijnlijk achter waar dit mee heeft te maken en de oorzaak ligt bijna zeker aan de GPU/FPS van de game. Zoals Assassin's Creed heeft een gemiddelde FPS van 80 (met alles op ULTRA op 1440P) waardoor het voor OBS erg lastig is om de 60 FPS te behouden. Hetzelfde geldt met The Division. Dota 2 en PUBG hebben zo'n hoge FPS dat ik VSYNC aan moet zetten want anders is de FPS veel te hoog.

Mijn vragen:

1) Klopt mijn aanname dat het kan zijn dat deze games moeilijk te streamen zijn op 1080P 60fps met alles op ultra? Mijn ingame FPS komt trouwens nooit onder de 60 FPS met deze games, alleen in OBS. Zoals het opnemen met Nvidia Geforce geeft geen enkel probleem.
2) Hoe gaan streamers hier normaal gesproken mee om? Gaan ze dan op 1080P gamen (dus resolutie verlagen) voor de extra FPS zodat OBS hier beter mee om kan gaan, of veranderen ze de graphics instellingen?

Update: Het lijkt erop dat ik de oorzaak heb gevonden. Wellicht kan @JustNutszz dit ook proberen.
Alles wat ik probeerde hielp niet zoals de resolutie verlagen, output resolutie verlagen etc, heel erg vreemd. Wat ik wel zag is dat mijn GPU gewoon 90%+ resources gebruikte bij het spelen van Assassin's Creed of The Division. Ik kreeg ook gewoon netjes 100+ fps wat ook te verwachten is met deze setup, maar het vreemde is dat OBS nog steeds problemen gaf.

Wat ik heb gedaan is ik heb een applicatie gedownload genaamd "RivaTuner Statistics Server". Met deze applicatie kan je de FPS van je gehele PC cappen. Als test heb ik de FPS gecapped op 60 (wat voldoende is voor het streamen). Vervolgens heb ik games zoals Assassin's Creed en The Division geprobeerd en zonder problemen kan ik opnemen en streamen! OBS blijft netjes gecapped op 60 FPS en komt er geen enkele keer onder.

Wat mijn vermoeden dus deed bevestigen is dat de GPU zonder FPS limiet alle resources gaat gebruiken die hij heeft, waarbij er te weinig resources voor OBS overblijven. Met de FPS cap hoeft de GPU minder te doen waardoor er voor OBS wel voldoende resources beschikbaar blijven. Het lijkt er dus op dat de FPS cap in de games (zoals VSYNC) dus niet altijd voldoende is (vooral als je wellicht je desktop opneemt).

Ik hoop dat meer mensen hier iets aan hebben. Download link voor de applicatie: https://www.guru3d.com/fi...tics-server-download.html

[Voor 32% gewijzigd door Diigii op 27-01-2019 14:12]

Guild Leader Bende van Ellende | NL Guild op Stormscale (Horde)

• Gekke Jantje
@Diigii
Je hebt een GTX 2080 Ti dus ik zou de HW encoder gebruiken Het bespaard je een hoop rekenkracht en verbruik en de beeld kwaliteit blijft goed.

https://nl.hardware.info/...nvidias-nvenc-efficienter

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• JustNutszz
Diigii schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:06:
Ik zit ook met een vraag m.b.t. het streamen. Ik heb sinds vorige week een nieuwe PC laten bouwen met de volgende specs:

- i7 9700K
- RTX 2080
- 32GB RAM
- Intel 660P 1TB SSD
- 1440P 144HZ monitor

Streamlabs stream settings:

- Encoder: Software (x264)
- Output Resolution: 1920x1080
- Bitrate 6000
- CPU Usage Preset: veryfast
- FLS Values: 60

Wat ik merk is dat bepaalde games super goed te streamen zijn op 1080P 60 FPS zoals Dota 2 en PUBG. Bepaalde games lijkt het dat het al "lastiger" wordt om te streamen zoals The Division en Assassin's Creed Origin. Wat ik bedoel met "lastig" is dat het voor OBS moeilijk is om 60 fps te behouden wanneer ik deze spellen probeer te streamen.

Zelf ben ik er waarschijnlijk achter waar dit mee heeft te maken en de oorzaak ligt bijna zeker aan de GPU/FPS van de game. Zoals Assassin's Creed heeft een gemiddelde FPS van 80 (met alles op ULTRA op 1440P) waardoor het voor OBS erg lastig is om de 60 FPS te behouden. Hetzelfde geldt met The Division. Dota 2 en PUBG hebben zo'n hoge FPS dat ik VSYNC aan moet zetten want anders is de FPS veel te hoog.

Mijn vragen:

1) Klopt mijn aanname dat het kan zijn dat deze games moeilijk te streamen zijn op 1080P 60fps met alles op ultra? Mijn ingame FPS komt trouwens nooit onder de 60 FPS met deze games, alleen in OBS. Zoals het opnemen met Nvidia Geforce geeft geen enkel probleem.
2) Hoe gaan streamers hier normaal gesproken mee om? Gaan ze dan op 1080P gamen (dus resolutie verlagen) voor de extra FPS zodat OBS hier beter mee om kan gaan, of veranderen ze de graphics instellingen?

Update: Het lijkt erop dat ik de oorzaak heb gevonden. Wellicht kan @JustNutszz dit ook proberen.
Alles wat ik probeerde hielp niet zoals de resolutie verlagen, output resolutie verlagen etc, heel erg vreemd. Wat ik wel zag is dat mijn GPU gewoon 90%+ resources gebruikte bij het spelen van Assassin's Creed of The Division. Ik kreeg ook gewoon netjes 100+ fps wat ook te verwachten is met deze setup, maar het vreemde is dat OBS nog steeds problemen gaf.

Wat ik heb gedaan is ik heb een applicatie gedownload genaamd "RivaTuner Statistics Server". Met deze applicatie kan je de FPS van je gehele PC cappen. Als test heb ik de FPS gecapped op 60 (wat voldoende is voor het streamen). Vervolgens heb ik games zoals Assassin's Creed en The Division geprobeerd en zonder problemen kan ik opnemen en streamen! OBS blijft netjes gecapped op 60 FPS en komt er geen enkele keer onder.

Wat mijn vermoeden dus deed bevestigen is dat de GPU zonder FPS limiet alle resources gaat gebruiken die hij heeft, waarbij er te weinig resources voor OBS overblijven. Met de FPS cap hoeft de GPU minder te doen waardoor er voor OBS wel voldoende resources beschikbaar blijven. Het lijkt er dus op dat de FPS cap in de games (zoals VSYNC) dus niet altijd voldoende is (vooral als je wellicht je desktop opneemt).

Ik hoop dat meer mensen hier iets aan hebben. Download link voor de applicatie: https://www.guru3d.com/fi...tics-server-download.html
-Update

Ik heb een tweede stream pc gebouwd, alles geïnstalleerd. Alleen ik loop tegen het volgende probleem aan en ik hoop dat jullie me kunnen helpen |:( |:( |:( |:( |:( |:( .

Hoe krijg ik in vredesnaam het geluid door naar men stream pc? Ik heb een logitech gaming headset en een yeti microphone.. Hoe moet ik dit instellen?

Stream pc word onder andere gebruikt met elgato HD 60.

Headset aangesloten op mijn game pc, webcam en microphone is aangelsloten op stream pc...

Als ik live ben op twitch komt er geen geluid? wat doe ik nou fout??
Kan iemand me zo snel mogelijk helpen..

Bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Diigii
JustNutszz schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:10:
[...]

-Update

Ik heb een tweede stream pc gebouwd, alles geïnstalleerd. Alleen ik loop tegen het volgende probleem aan en ik hoop dat jullie me kunnen helpen |:( |:( |:( |:( |:( |:( .

Hoe krijg ik in vredesnaam het geluid door naar men stream pc? Ik heb een logitech gaming headset en een yeti microphone.. Hoe moet ik dit instellen?

Stream pc word onder andere gebruikt met elgato HD 60.

Headset aangesloten op mijn game pc, webcam en microphone is aangelsloten op stream pc...

Als ik live ben op twitch komt er geen geluid? wat doe ik nou fout??
Kan iemand me zo snel mogelijk helpen..

Bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Als ik het goed begrijp moet je het geluid splitsen (of iets in die richting). Dat betekent dat je game pc geluid naar je headset en naar je capture card moet. Ik heb een tutorial gevonden waar iemand zegt hoe je dit kan regelen met een gratis programma genaamd "Audio Repeater". Zie stap 3 op de volgende pagina: https://help.twitch.tv/cu...asting-with-two-computers

• JustNutszz
Diigii schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:34:
[...]

Als ik het goed begrijp moet je het geluid splitsen (of iets in die richting). Dat betekent dat je game pc geluid naar je headset en naar je capture card moet. Ik heb een tutorial gevonden waar iemand zegt hoe je dit kan regelen met een gratis programma genaamd "Audio Repeater". Zie stap 3 op de volgende pagina: https://help.twitch.tv/cu...asting-with-two-computers
Aaaah oke het is een aparte programma die ik moet downloaden🤦‍♂️ Overheen gelezen en bedankt dat je het weer herhaald. Ik ga het straks proberen.

[Voor 14% gewijzigd door JustNutszz op 13-02-2019 15:49]

• JustNutszz
JustNutszz schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:48:
[...]

Aaaah oke het is een aparte programma die ik moet downloaden🤦‍♂️ Overheen gelezen en bedankt dat je het weer herhaald. Ik ga het straks proberen.
Niet dus het lukt me gewoon niet.... of ik ben te stom voor dit🤦‍♂️ Kan iemand me alsjeblieft helpen want ik kom er echt niet uit...

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:56
Ik wil graag casual wat gaan streamen op Twitch (en eventueel andere platforms). Ik heb het volgende systeem nu:

i5 8400
Nvidia 1080ti
16gb RAM
1440p 144hz scherm (displayport)
W10

Ik heb nu het één en ander getest, maar als ik hem via OBS op 720p60fps zet en mijn videokaart de berekeningen laat doen, is het prima te doen. Ik merk alleen wel een klein beetje inputlag, maar dat kan ook door de update van BF5 komen van gisteren (geen tijd gehad uitvoerig te testen).

Het liefst zou ik de berekeningen van de stream door een externe CPU of VGA kaart laten doen. Ik heb nog een ouder systeem staan: Intel i3-4130, GT710, 8gb RAM, W7. Hier wil ik best een streampc van maken, maar ik twijfel of de i3 daar snel genoeg voor gaat zijn.

Dus ik ga nog een capture card nodig hebben om te streamen. Ik heb bijvoorbeeld deze op het oog:

productreview: AVerMedia Live Gamer Extreme LGX (GC550) review door pclinde

Dus ik zou de volgende opstelling maken:

http://i68.tinypic.com/wquddu.png

Zie ik iets over het hoofd? Gaat dit een beetje werken met die i3?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
JustNutszz schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:01:
[...]

Niet dus het lukt me gewoon niet.... of ik ben te stom voor dit🤦‍♂️ Kan iemand me alsjeblieft helpen want ik kom er echt niet uit...
Als je een concrete vraag hebt waar je precies vast loopt is het makkelijker helpen.
StealthyPeanut schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:44:
Ik wil graag casual wat gaan streamen op Twitch (en eventueel andere platforms). Ik heb het volgende systeem nu:

i5 8400
Nvidia 1080ti
16gb RAM
1440p 144hz scherm (displayport)
W10

Ik heb nu het één en ander getest, maar als ik hem via OBS op 720p60fps zet en mijn videokaart de berekeningen laat doen, is het prima te doen. Ik merk alleen wel een klein beetje inputlag, maar dat kan ook door de update van BF5 komen van gisteren (geen tijd gehad uitvoerig te testen).

Het liefst zou ik de berekeningen van de stream door een externe CPU of VGA kaart laten doen. Ik heb nog een ouder systeem staan: Intel i3-4130, GT710, 8gb RAM, W7. Hier wil ik best een streampc van maken, maar ik twijfel of de i3 daar snel genoeg voor gaat zijn.

Dus ik ga nog een capture card nodig hebben om te streamen. Ik heb bijvoorbeeld deze op het oog:

productreview: AVerMedia Live Gamer Extreme LGX (GC550) review door pclinde

Dus ik zou de volgende opstelling maken:

[Afbeelding]

Zie ik iets over het hoofd? Gaat dit een beetje werken met die i3?
Ik schat dat de i3 te traag is en volgens mij ondersteunt de GTX 710 geen NVENC waardoor die het eventueel over zou kunnen nemen. Voor de rest lijkt je setup wel te moeten kunnen werken. Evt. goedkoop een 2e hands GPU ergens vandaan halen die wel NVENC ondersteund is waarschijnlijk het handigste.

• StealthyPeanut
Bedankt voor jouw bericht @Gropah. Op internet heb ik veel mensen gevonden die het ruim lukt om met een i3-4130 gewon 1080p60 te streamen. Dus ik denk dat ik het gewoon ga proberen.

Maar voor zover ik weet, zend een videokaart alleen maar uit toch? Dus als ik dan aansluit:

Gamepc - HDMI - Capture Card - HDMI - i3

Krijg ik dan wel connectie tussen de 2 pc's of niet? Ziet die i3 dan dat hij een stream ontvangt? Of moet ik de Capture Card aansluiten via USB?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:06:
Bedankt voor jouw bericht @Gropah. Op internet heb ik veel mensen gevonden die het ruim lukt om met een i3-4130 gewon 1080p60 te streamen. Dus ik denk dat ik het gewoon ga proberen.

Maar voor zover ik weet, zend een videokaart alleen maar uit toch? Dus als ik dan aansluit:

Gamepc - HDMI - Capture Card - HDMI - i3

Krijg ik dan wel connectie tussen de 2 pc's of niet? Ziet die i3 dan dat hij een stream ontvangt? Of moet ik de Capture Card aansluiten via USB?
Een GPU kan tegenwoordig veel meer, zo dus ook het encoden van videobeelden die daarna het net op gaan. Proberen met de i3 kan zeker, maar kijk er niet van op als het niet toereikend is.

Het is mij overigens bij dat apparaat niet duidelijk of het zelf kan encoden of dat het puur een doorgeefluik is. In het eerste geval kan je i3 het namelijk wel aan en zou je het evt. zelfs kunnen proberen zonder 2e PC.

Je kan de kaart als ik het goed zie via zowel HDMI als USB aan je i3 PC koppelen, maar de kans is groter dat er een USB3 poort op zit dan een HDMI input. In programma's zoals xsplit zal deze input dan herkent worden als video input en kun je hem gewoon verwerken in je scene.

• StealthyPeanut
Gropah schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:20:
[...]

Een GPU kan tegenwoordig veel meer, zo dus ook het encoden van videobeelden die daarna het net op gaan. Proberen met de i3 kan zeker, maar kijk er niet van op als het niet toereikend is.

Het is mij overigens bij dat apparaat niet duidelijk of het zelf kan encoden of dat het puur een doorgeefluik is. In het eerste geval kan je i3 het namelijk wel aan en zou je het evt. zelfs kunnen proberen zonder 2e PC.

Je kan de kaart als ik het goed zie via zowel HDMI als USB aan je i3 PC koppelen, maar de kans is groter dat er een USB3 poort op zit dan een HDMI input. In programma's zoals xsplit zal deze input dan herkent worden als video input en kun je hem gewoon verwerken in je scene.
Ik zag het inderdaad; dit gaat gewoon via een USB 3 poort. DIe zit er wel op volgens mij.

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-04 00:53

JoSchaap

Had a life, got a modem..

@StealthyPeanut je hebt een 1080TI met NVENC erop.
Als je OBS daarop laat encoden kun je alles makkelijk vanaf 1 machine doen, dan is het hele segment met de capturecard en laptop nieteens meer nodig :)

Ik kan mij niet voorstellen dat dit inputlag geeft in BF5 :) dat zou ik eerder binnen de game zelf zoeken :)

Ik heb zelf een 3rd gen i7 met 1080 (niet TI) en ik stream (en record) mixed reality video's op deze machine in 1080p60fps.

Ik heb uiteraard ook al eens gepoogd om een capture card in een 2e pc (i5 4th gen) te gebruiken maar dat maakte totaal geen verschil qua game performance. en liep nieteens lekker (goedkoop i5je) :Y)

voorbeeldjes van wat er uit mijn machine komt:
recorded: YouTube: Beat Saber - My first attempt at Expert+ (southpark - kyle's mom)
live: https://www.twitch.tv/videos/374054702

Twitch word soms wat korrelig maar dat is puur omdat ik geen 'partner' ben en het dus allemaal in de bitrate van max 2500 moet duwen :+

Nu zit ik zelf wel aan de limieten van mijn machine maar dat is puur omdat ik virtual reality op dezelfde machine omzet naar MR terwijl ik stream, record en de game draai :+ en ik ben te sentimenteel om nu al te upgraden :P

Ik kan je op zijn minst aanraden om het eens te proberen zonder al dit moeilijke gedoe :)
Het geeft ook een stuk meer rust als je vanaf dezelfde machine je stream kunt onderbreken/starten en van scenes wisselen enz :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• StealthyPeanut
JoSchaap schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:28:
@StealthyPeanut je hebt een 1080TI met NVENC erop.
Als je OBS daarop laat encoden kun je alles makkelijk vanaf 1 machine doen, dan is het hele segment met de capturecard en laptop nieteens meer nodig :)

Ik kan mij niet voorstellen dat dit inputlag geeft in BF5 :) dat zou ik eerder binnen de game zelf zoeken :)

Ik heb zelf een 3rd gen i7 met 1080 (niet TI) en ik stream (en record) mixed reality video's op deze machine in 1080p60fps.

Ik heb uiteraard ook al eens gepoogd om een capture card in een 2e pc (i5 4th gen) te gebruiken maar dat maakte totaal geen verschil qua game performance. en liep nieteens lekker (goedkoop i5je) :Y)

voorbeeldjes van wat er uit mijn machine komt:
recorded: YouTube: Beat Saber - My first attempt at Expert+ (southpark - kyle's mom)
live: https://www.twitch.tv/videos/374054702

Twitch word soms wat korrelig maar dat is puur omdat ik geen 'partner' ben en het dus allemaal in de bitrate van max 2500 moet duwen :+

Nu zit ik zelf wel aan de limieten van mijn machine maar dat is puur omdat ik virtual reality op dezelfde machine omzet naar MR terwijl ik stream, record en de game draai :+ en ik ben te sentimenteel om nu al te upgraden :P

Ik kan je op zijn minst aanraden om het eens te proberen zonder al dit moeilijke gedoe :)
Het geeft ook een stuk meer rust als je vanaf dezelfde machine je stream kunt onderbreken/starten en van scenes wisselen enz :)
Zou mooi zijn! Ik ga hier mee aan de slag.

Ik had dit al wel getest, maar merkte toch een soort van vertraging. Maar het kan ook zo zijn dat dit door BF5 kwam op dat moment :).

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 15:10

Cybergamer

Wanna Play a Game?

JoSchaap schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:28:

Volgens mij is dit tegenwoordig 6000?

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

Acties:
  • +2Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-04 12:07

neolite

Immer kritisch

Een eenzijdig door Kassa geproduceerd stuk wat totaal de verkeerde conclusies trekt, de verantwoordelijkheid volledig afschuift op de "slechte" en op geld beluste streamer. Kinderen doneren geld aan hun gamehelden

De twee streamers die in dit artikel aan het woord komen geven zeer terecht aan dat leeftijdscontrole niet alleen een zaak voor streamer is. Maar met name een verantwoordelijkheid van de ouders om te zorgen dat deze niet in aanraking komen met content of zaken kunnen doen waar ze te jong voor zijn. Daarnaast geen woord over hoe kinderen aan dit geld komen, op welke wijze ze toegang hebben tot betalingsmogelijkheden voor het doneren en waarom er geen toezicht door ouders is.

Dit is weer precies wat we gewend zijn vanuit de media, een eenzijdig stuk over iets wat ze niet begrijpen maar wel mee willen profiteren op de hype. Dat dit door belastinggeld mogelijk gemaakt is, is echt een schande.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Cybergamer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:28:
[...]

Volgens mij is dit tegenwoordig 6000?
Dit had ik dus compleet gemist :')
Gisteren even een testje gedaan en het loopt meteen een stuk beter!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-02 14:21
Ik zie verschillende dingen in dit topic voorbij komen over NVENC. Please wees verstandig en laat dit gewoon voor wat het is, oké als je geen andere mogelijkheid hebt, gebruik het dan. Maar de kwaliteit is over het algemeen een STUK minder én je videokaart word zwaar belast.

• MrNobody28
  • Laatst online: 14-02 14:21
neolite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:04:
Een eenzijdig door Kassa geproduceerd stuk wat totaal de verkeerde conclusies trekt, de verantwoordelijkheid volledig afschuift op de "slechte" en op geld beluste streamer. Kinderen doneren geld aan hun gamehelden

De twee streamers die in dit artikel aan het woord komen geven zeer terecht aan dat leeftijdscontrole niet alleen een zaak voor streamer is. Maar met name een verantwoordelijkheid van de ouders om te zorgen dat deze niet in aanraking komen met content of zaken kunnen doen waar ze te jong voor zijn. Daarnaast geen woord over hoe kinderen aan dit geld komen, op welke wijze ze toegang hebben tot betalingsmogelijkheden voor het doneren en waarom er geen toezicht door ouders is.

Dit is weer precies wat we gewend zijn vanuit de media, een eenzijdig stuk over iets wat ze niet begrijpen maar wel mee willen profiteren op de hype. Dat dit door belastinggeld mogelijk gemaakt is, is echt een schande.
Check de video van Gamemeneer maar eens, hij legt het top uit vind ik!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-03 00:46
Betreft het Kassa-fragment...

Ik krijg om te beginnen redelijke jeuk als zogenaamde deskundigen in hun relaas het woord 'schietspellen' gebruiken. De onkunde druipt er dan gelijk vanaf. Kan me niet alleen meer voor de geest halen of dit tijdens deze uitzending letterlijk gezegd is. But just saying...

Wat ik vooral tenenkrommend vind, om MrNobody28 aan te halen, is het gebrek aan kritiek richting de ouders. Je weet wel: de mensen die verantwoordelijk voor de opvoeding van hun kroost zijn. Volgens de Kassa-hittepetit moeten niet zij, maar de streamers het ethische boetekleed aantrekken. Overigens groot gelijk dat die twee uitgenodigde streamers hun aanlokkelijke levensonderhoudvoorziening niet aan banden werpen. Het is uiteindelijk toch niet meer dan een schijnoplossing.

Dat pubers beter niet hun complete zakgeld aan semi-miljonairs kunnen overmaken, lijkt me toch geen onoverkomelijke levensles om mee te geven. Misschien heb ik als niet-ouder geen recht van spreken, maar ik zet vooral mijn vraagtekens bij het feit dat brugklassers moeiteloos hun geld kunnen overmaken. Iets met toezicht. En iets met verantwoordelijkheid.

• simbad1965
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-03 19:26
wil een mengpaneel aanschaffen om ipv met NDI (kost recources) het geluid (van mic en game) door te sturen naar stream pc .nadeel is dat eerst mic en gamegeluid gemixed moet worden en dan doorsturen over het netwerk met beeld. soms loopt het beeld en geluid niet synchroon .

weet iemand hoe ik een mengpaneel met usb aan moet sluiten ?

vooral als het gaat om de microfoon , deze zou naar bijvoorbeeld discord en naar streampc moeten gaan .
als iemand een schema heeft zou het zeer helpen.

• Fabulous Gaming
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-03 16:33
ik zou graag wat tips willen voor mijn kanaal, video's en livestream
YouTube: Fabulous gaming

als jullie al willen gaan typen gebruik een intro en outro daar ben ik vanaf nu mee begonnen.
alvast bedankt voor jullie hulp.

• RazorMaron
  • Laatst online: 31-03 15:26
Fabulous Gaming schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:39:
ik zou graag wat tips willen voor mijn kanaal, video's en livestream
YouTube: Fabulous gaming

als jullie al willen gaan typen gebruik een intro en outro daar ben ik vanaf nu mee begonnen.
alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik draai al aardig wat jaartjes mee in de gaming wereld van YouTube en heb al heel wat reïncarnaties gehad op YT. Maar aan je taalgebruik te zien ben je nog best wel jong en is het allemaal nieuw voor je.

Zorg voor een iets meer aandachttrekkende profielfoto, naast dat er een stukje buiten beeld staat. Is het een normaal wit lettertype. Als je dat wijzigt samen met je banner, dan is het visitekaartje gelijk een stuk unieker. Check alle grote YouTubers maar, allemaal hebben ze wel een unieke banner en profielfoto.

Zorg voor aandachttrekkende thumbnails en titels. Dit zijn namelijk de twee factoren waarop kijkers baseren of ze een stream gaan kijken. Jouw thumbnails zijn, of screenshots van de game, of een background met je YT-naam erop. In combinatie met je titel, wat varieert van Fortnite Live tot Fortnite Battle royale live. Geeft de kijker niet een reden waarom die jouw stream zou moeten bekijken in plaats van de grote YouTubers. Maak een unieke thumbnail met het leukste/spannendste/grappigste wat er die opname is gebeurd of gaat gebeuren. Dit mag wel overdreven zijn. Geef je titel een naam waardoor mensen benieuwd zijn wat er gebeurt, is gebeurd. Retorische vragen helpen.

Je gebruikt een microfoon in je stream, das opzich al goed. Alleen het geluid van Fortnite(denk aan geluid van schoten), maken je nauwelijks tot niet verstaanbaar. Probeer het geluid van je game te verlagen. Een achtergrond muziekje wat ook zacht staat is misschien ook wel leuk? Aangezien je nou niet de hele video vol praat.

Dit zijn een beetje de basics. Ik hoop dat ik je heb geholpen.

PS: Een intro/outro is geen noodzaak, ik vind ze persoonlijk wack en ik skip ze altijd. Je krijgt geen extra kijkers omdat je een intro/outro hebt.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Fabulous Gaming
@RazorMaron ik heb vandaag weer een 2 video's opgenomen en ik had al door dat mijn audio niet goed was dus dat heb ik al aangepast de rest zal ik ook toepassen. Bedankt voor je hulp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-02 20:06
Heeft er iemand tips voor een desktop microfoon zo rond de €25,- à €30,-?

Mijn mond zit ongeveer zo'n 40 centimeter van de microfoon af. Om een indicatie te geven van hoe mijn microfoon nu op stream klinkt: https://www.twitch.tv/videos/427954309?t=00h36m35s

Klinkt heel ver weg, niet clean en geeft niet echt een goede representatie van mijn eigen stem. Ook op Discord is het niet echt best. Ik wil graag een desktop microfoon, omdat ik vaak ook wil genieten van muziek op mn boxen, dat vind ik prettiger dan via een headset/koptelefoon. Ik neem het streamen niet echt serieus, dus daarom hoeft het ook geen top microfoon te zijn. Vind het gewoon belangrijk dat ik goed verstaanbaar ben

Mocht iemand suggesties hebben, hoor ik het graag :)

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-04 21:00
Ninja stapt over van twitch naar mixer: https://esportsclub.nl/ni...verlaat-twitch-voor-mixer :o

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• Diigii
Ik kreeg het gisteren mee op Twitch. Dat was wel weer het topic van de week. Voor mixer is het een goede zet, maar op dit moment is Twitch voor mij nog steeds het platform. Ik zie ook niet zo snel mensen naar Mixer gaan. Ik weet niet hoe het zit met Mixer maar Twitch blijft goed werken (ook i.c.m. BTTV en Frankers).

Minpunt van Twitch blijven toch wel de (nieuwe) regels. En dat zal de komende jaren wellicht ook gaan bepalen hoe snel mensen gaan overstappen op een ander platform. Je hoeft soms maar per ongeluk iets verkeerds te laten gebeuren en je hebt een ban te pakken. Wat je merkt is dat mensen zo bang zijn dat er iets verkeerds wordt gezegd op de stream (bijv. het "N" woord). Daarnaast is de streamer ook nog veel verantwoordelijk voor z'n audience en dat maakt het alleen maar lastiger.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:20
Voorheen wel eens een game gestreamd maar vandaag eens gek gedaan. Heb mezelf live gestreamd terwijl ik voetbal zat te kijken!

Wel constant het idee gehad mezelf voor lul te hebben gezet en eigenlijk is het niet relaxed (lees: anders) om zo voetbal te kijken. Ik werd eigenlijk een soort van radio commentator van het voetbal. Wat ik wel het leukst vond was mijn eigen inbreng in het voetbal aan de wereld te verkondigen maar als ik er iets te lang er over door ging, wat ook niet anders kan want voetbal heeft soms veel dooie momenten of het kakt in, raakte ik views kwijt.

Maar er waren daadwerkelijk mensen die er naar keken. Vond het wel een grappig experiment. Ook geen copyright claim of waarschuwing gehad. Commentaar van Fox Sports was wel gewoon op de achtergrond aan. De daadwerkelijke wedstrijd natuurlijk niet.

Heb wel een bizar leuke avond gehad. Echt eens iets anders dan een game streamen en dan nauwelijks views te halen (meestal een enkeling). Ook gelijk geleerd dat ik wel in een toxic community zit want iedereen is voor een club natuurlijk.

[Voor 4% gewijzigd door polopolo150 op 03-08-2019 23:29]

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-03 17:36
Bepaald het platform waarop je streamt ook voor een deel het succes dat je kunt hebben? Niet in aantalen perse maar zijn er platformen waar bepaalde content wat meer gemeengoed is? Momenteel heb je natuurlijk Youtube, Twitch, Mixer, Dlive, Periscope en ik zag aan de advertentie dat ook Vimeo nu een live functie aanbied (en ik zal er vast nog wel een aantal vergeten).
En op Twitch en Youtube wordt je natuurlijk minder snel gevonden als op andere wat kleinere sites of is dat echt net dat stukje geluk (naast daadwerkelijke content natuurlijk) dat je moet hebben?

Why waste time say lot word when few word do trick?

• Gekke Jantje
MrNobody28 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:33:
Ik zie verschillende dingen in dit topic voorbij komen over NVENC. Please wees verstandig en laat dit gewoon voor wat het is, oké als je geen andere mogelijkheid hebt, gebruik het dan. Maar de kwaliteit is over het algemeen een STUK minder én je videokaart word zwaar belast.
Valt reuze mee. Ik heb gisteren eens de benchmark van Metro Exodus opgenomen op 1440p60fps 18Mbps. De beeldkwaliteit is best goed en de fps hit is minimaal.

• JoSchaap

JoSchaap

Sup4rdurt schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:16:
Bepaald het platform waarop je streamt ook voor een deel het succes dat je kunt hebben? Niet in aantalen perse maar zijn er platformen waar bepaalde content wat meer gemeengoed is? Momenteel heb je natuurlijk Youtube, Twitch, Mixer, Dlive, Periscope en ik zag aan de advertentie dat ook Vimeo nu een live functie aanbied (en ik zal er vast nog wel een aantal vergeten).
En op Twitch en Youtube wordt je natuurlijk minder snel gevonden als op andere wat kleinere sites of is dat echt net dat stukje geluk (naast daadwerkelijke content natuurlijk) dat je moet hebben?
Ik heb laatst als experiment in plaats van alleen twitch, ook naar Mixer, Steam, Youtube en Instagram tegelijk gestreamd.

Op Mixer (nog een redelijk klein platform) was de meeste aanspraak en aanwas van onbekenden die even bleven plakken. Op twitch zag ik enkel wat mensen die ik ook volg die even gedag kwamen zeggen (regulars) en een nieuwe 'passant'. Op Youtube bleeft het stil in de chat maar had ik volgens de analytics wel 2 kijkers.

Op instagram ontplofte het in het begin even. ook veel mensen in de chat, maar na ongeveer 10 minuten bleef het daar ook op kijken en niet reageren. Toen ik na 1 uur de IG stream moest herstarten (max 1 uur daar) was het weer even druk voor 5 minuten.
Dit is eenvoudig te verklaren omdat volgers een live notificatie op hun toestel krijgen en dan met 1 klik in de stream zitten. Maar niemand blijft lang kijken naar een stream in VVS (het is voor mij dan ook meer een gimmick om mensen naar de 16:9 streams te lokken :+ )
Gekke Jantje schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:11:
[...]

Valt reuze mee. Ik heb gisteren eens de benchmark van Metro Exodus opgenomen op 1440p60fps 18Mbps. De beeldkwaliteit is best goed en de fps hit is minimaal.
Er is inderdaad niets mis met NVENC en het belast je GPU niet (draait op een apparte core).
De NVENC (New) in OBS is een aanrader als je niet de ruimte hebt om x264 te offloaden naar je CPU.

Enige wat je wel merkt is dat je GPU warmer kan worden, want de GPU cooller deel je wel :)

In mijn 3770K pc moest ik wel gebruik maken van NVENC en dat beviel toen prima.

Inmiddels heb ik een 3900x 12core CPU en draai ik zowel de stream als local recording tegelijk met VR op mn CPU (x264 faster)

er is wel een merkbaar verschil in kwaliteit tussen NVENC en x264 dus als je de rekenkracht ervoor kunt missen raad ik het zeker aan :)

[Voor 47% gewijzigd door JoSchaap op 15-08-2019 10:43]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:30
Ik heb net ongepland een Elgato Capture kaart gekocht omdat hij volgens mij verkeerd is geprijsd door Amazon :P. Was even een impulsaankoop maar aangezien het om de 4K 60fps versie gaat kan hij wel een tijdje mee schat ik zo in...

Nu eens kijken of ik een stream PC' tje in elkaar kan zetten en of ik dan kan streamen als ik game :D.

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-03 12:32
Ik stream sinds kort ook, al is het lastig om nog mijn draai te vinden. Het is jezelf een beetje opnieuw uitvinden en het voelt soms wat vreemd aan.
Ben nu ongeveer een week bezig, denk niet dat ik aan het huidige tempo snel affiliate zal zijn.

Om toe te voegen aan de startpost:
www.twitch.tv/masterdisaster

Alle tips zijn uiteraard welkom.

Iemand trouwens ervaring met OBS NDI?

Aorus Elite X570 - Ryzen 7 5700X - 32 GB DDR4 @ 3200 MHz - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC

• JoSchaap

JoSchaap

je bedoeld via NDI+ naar een andere PC streamen?

Dat werkt prima als je een goed bekabelde gigabit (of beter) verbinding hebt.
Let wel dat je vaak voor je mic een apparte output moet creeren (filter op het audioapparaat zetten van het type NDI+).

Ik heb zo mn stream al een paar keer doorgezet naar instagram via een laptop :Y)

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-04 17:09
Hier ook een nieuwe streamer. Ik ben 4 weken geleden begonnen op een 8 jaar oude laptop met een i7. Dat ging alleen als ik FF7 remasterd ging spelen en streamen. FF X remasterd spelen en streamen trok de CPU niet.

Dus hier een topic aangemaakt en kreeg goed advies. De PC heb ik 2 weken geleden in elkaar gezet.

Alle software installeren...gaat wel lekker vlot met een SSD die 2000MB p/sec leest en schrijft :+

Software:

Streamlabs
Chatbot streamlabs
Info op mijn channel, als timetable, bio, gamez, !commands en tip.

Services:
Twitch
Youtube

Stream:
FF7
Control
COD - modern warfare
Gears 5

Mee bezig:
Ik ben op Fiverr op zoek naar iemand die een passende overlay, banners, emotes en logo ed. kan maken.
Sparen voor een goede game monitor
Betere webcam
Gaming KB en muis
En belangrijkste ervaring en kennis opdoen met streamen.

Ik vind het super leuk om te streamen, maar vind ook wel lastig zo praten met een cam, terwijl er niemand terug praat. Aangezien ik in die paar weken maar 12 volgers heb is het vaak op de chat vrij stil.

Ik volg zelf een paar streamers en kijk op verschillende kanalen hoe streamers het doen met 1K+ volgers. Hoe het eruit ziet, hoe ze reageren en waar de kijkers op reageren.

Van YT ook al meerdere VIDs wezen ULen en kreeg al snel de melding van YT dat er een eigenaar is van de muziek in het spelletje (FF7) .

Wat ik een beetje mis in de OP zijn zaken als waaraan je als persoon aan kan voldoen om kijkers te krijgen. De juiste software is 1 ding, maar al die features gebruiken, mini games, een moderator hebben. Chatbot, alert box en !commands bv.

Ook zou ik muziek op de achtergrond willen hebben, dus ben aan het lezen hoe dat zit ivm copywrite.

Als iemand met ervaring tips heeft en deze wilt delen dan graag.

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-04 13:42
Hi Ray!

Leuk dat je bent begonnen met streamen! Ik ben blij dat je je vermaakt, haha.
Het praten "in jezelf" terwijl er niemand is is in het begin inderdaad best lastig. Maar wat voor mij hielp was dat wat je normaal tegen jezelf zegt in je hoofd, hardop uit te spreken. Dus in FF7 bijvoorbeeld wat je volgende actie wordt, welk item je het beste kan gebruiken. Dit voelt in het begin wat gek, maar ik merkte vrij snel dat het de snelste manier is om te gaan praten. Wanneer mensen langskomen in je stream en je bent stil, zullen ze snel weer verder zoeken naar een ander kanaal.

Voor wat betreft je zoektocht op Fiverr; Ik zou eerder misschien nog op NerdOrDie kijken voor een overlay, of streamlabs/streamelements voor iets gratis om mee te starten. Ik heb zelf emotes in commission gegeven en dat was niet hoogstaand. Het mooiste is om een beetje de verschillende gratis bronnen te mengen zodat je alles bij elkaar toch een eigen uitstraling krijgt. Daarnaast zou ik emotes pas later gaan overwegen wanneer je de affiliate threshold hebt bereikt.
De muziek onder je playthroughs zijn inderdaad regelmatig een probleem. Je opties zijn hierin helaas beperkt tot: 1) Muziek ingame helemaal uitzetten of 2)De copyright strike voor lief nemen zolang je qua bereik nog goed zit. Soms laat YT je video's namelijk gewoon overal zien, maar kun je ze niet monetizen.
Ik snap dat je vind dat die genoemde zaken ontbreken in de OP, maar die onderdelen zijn per streamer anders. Ik ken partners op Twitch die nul minigames in de chat hebben terwijl er kleinere affiliates zijn die talloze minigames hebben en de chat volgespammed zien met timers van de chatbot. Ik zou !commands in je chatbot tot een absoluut minimum beperken en alleen je hoognodige zaken laten zien. Hoe meer kijkers je krijgt hoe meer je de noodzaak gaat voelen om misschien een minigame toe te voegen. Mods zijn handig in de buurt te hebben, maar zolang je chat nog niet heel actief is kun je je afvragen of je echt een Mod nodig hebt. Het meeste modwerk kun je dan zelf nog doen. Persoonlijk was ik vrij laat met een mod toe te voegen. Je mod moet waar mogelijk wel iemand zijn die gedurende je stream bijna continu meeleest of die alert genoeg is dat wanneer je "Mod!" roept hij/zei aanwezig is.
Eerder genoemde zaken zijn dus eigenlijk geen harde vereisten om kijkers te krijgen. Het allerbelangrijkste is dat je lol hebt in de spellen die je speelt en dit zo goed mogelijk kunt overbrengen op de mensen die langskomen op je kanaal.

Wat mij onwijs heeft geholpen is zoveel mogelijk vastigheid in mijn schema te maken. Dit geeft kijkers de mogelijkheid op gezette tijden langs te komen en het geeft jezelf de mogelijkheid naar je stream toe werken. Een andere goede manier om te starten is om IRL vrienden/kennissen met interesse in games te vragen om eens langs te komen in je chat om zo comfortabeler te worden in het praten en iets meer leven in je chat te krijgen.

Ik zal proberen eens langs te komen als je streamt als mijn schema het toelaat, haha.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

• JoSchaap

JoSchaap

Die eerste paar keer tegen je 0 viewers praten is even slikken ja.
Het wordt vanzelf gemakkelijker, en soms heb je ook een kijker die gewoon niets zegt (of doet de counter het niet goed) :Y).
Ik stream zelf voornamelijk beat-saber (VR) en begon op een gegeven moment altijd de stream met het nummer "talking to myself" van Linkin Park uit zelfspot.

verder komt er bij mij over het algemeen niet veel meer uit als een oops, of wow als ik mezelf verras. :+
Tot ik merk dat er mensen langskomen en dan probeer ik ze toch een beetje aan de praat te houden.

Wat ook handig kan zijn is om soortgenoten te vinden die ongeveer dezelfde genre's spelen/streamen. En die verblijden met een groet of een lurk. Wie weet doen ze hetzelfde terug.
Een verwelkomende titel kan ook helpen "Feel free to pass by and say HI! " al vang je daarmee maaar een grapjas die hoi zegt en dan weer weg gaat. het geeft je toch even een momentje :)

Mocht je wat soortgenoten hebben gevonden en zelf aan het eind van je stream zitten met een paar viewers. verras ze eens met een raid. (het maakt niet uit of je dat met 2 of 30 viewers doet).
Let hierbij wel of ze geen DNR in de streamtitle hebben staan (Do Not Raid). :+

Ik zit zelf in een totaal ander genre, en door VR ook een klein beetje in een 'the 1%' categorie.
Maar bij bij ging het afgelopen zondag bijvoorbeeld zo: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1871202249

Maar ik heb ook vaak gewoon maar 1 a 2 lurkers die constant niets zeggen. Dit zijn overigens vaak wel mede VR streamers die ik ook volg :)

Schaam je ook niet om gebruik te maken van platforms zoals de "share your stream" pagina op facebook enz.

[Voor 7% gewijzigd door JoSchaap op 24-09-2019 16:54]

• Ray187
cri0s schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:14:
Hi Ray!

Leuk dat je bent begonnen met streamen! Ik ben blij dat je je vermaakt, haha.
Het praten "in jezelf" terwijl er niemand is is in het begin inderdaad best lastig. Maar wat voor mij hielp was dat wat je normaal tegen jezelf zegt in je hoofd, hardop uit te spreken. Dus in FF7 bijvoorbeeld wat je volgende actie wordt, welk item je het beste kan gebruiken. Dit voelt in het begin wat gek, maar ik merkte vrij snel dat het de snelste manier is om te gaan praten. Wanneer mensen langskomen in je stream en je bent stil, zullen ze snel weer verder zoeken naar een ander kanaal.

Voor wat betreft je zoektocht op Fiverr; Ik zou eerder misschien nog op NerdOrDie kijken voor een overlay, of streamlabs/streamelements voor iets gratis om mee te starten. Ik heb zelf emotes in commission gegeven en dat was niet hoogstaand. Het mooiste is om een beetje de verschillende gratis bronnen te mengen zodat je alles bij elkaar toch een eigen uitstraling krijgt. Daarnaast zou ik emotes pas later gaan overwegen wanneer je de affiliate threshold hebt bereikt.
De muziek onder je playthroughs zijn inderdaad regelmatig een probleem. Je opties zijn hierin helaas beperkt tot: 1) Muziek ingame helemaal uitzetten of 2)De copyright strike voor lief nemen zolang je qua bereik nog goed zit. Soms laat YT je video's namelijk gewoon overal zien, maar kun je ze niet monetizen.
Ik snap dat je vind dat die genoemde zaken ontbreken in de OP, maar die onderdelen zijn per streamer anders. Ik ken partners op Twitch die nul minigames in de chat hebben terwijl er kleinere affiliates zijn die talloze minigames hebben en de chat volgespammed zien met timers van de chatbot. Ik zou !commands in je chatbot tot een absoluut minimum beperken en alleen je hoognodige zaken laten zien. Hoe meer kijkers je krijgt hoe meer je de noodzaak gaat voelen om misschien een minigame toe te voegen. Mods zijn handig in de buurt te hebben, maar zolang je chat nog niet heel actief is kun je je afvragen of je echt een Mod nodig hebt. Het meeste modwerk kun je dan zelf nog doen. Persoonlijk was ik vrij laat met een mod toe te voegen. Je mod moet waar mogelijk wel iemand zijn die gedurende je stream bijna continu meeleest of die alert genoeg is dat wanneer je "Mod!" roept hij/zei aanwezig is.
Eerder genoemde zaken zijn dus eigenlijk geen harde vereisten om kijkers te krijgen. Het allerbelangrijkste is dat je lol hebt in de spellen die je speelt en dit zo goed mogelijk kunt overbrengen op de mensen die langskomen op je kanaal.

Wat mij onwijs heeft geholpen is zoveel mogelijk vastigheid in mijn schema te maken. Dit geeft kijkers de mogelijkheid op gezette tijden langs te komen en het geeft jezelf de mogelijkheid naar je stream toe werken. Een andere goede manier om te starten is om IRL vrienden/kennissen met interesse in games te vragen om eens langs te komen in je chat om zo comfortabeler te worden in het praten en iets meer leven in je chat te krijgen.

Ik zal proberen eens langs te komen als je streamt als mijn schema het toelaat, haha.
Thx 4 the reply.

Ik heb het zeker naar me zin, vooral het games opzich, dat ik daa rweer tijd voor hebt. Ik ben namelijk vader van 2 jonge kids en getrouwd, 2 webshops en een full time job.

Met FF7 vind ik het makkelijker om te praten, omdat de game dat ook toelaat. Ik heb de ene keer een paar viewers (max 8 tot nu toe) waarvan ik 2 volger heb die wel veel chatten. Dat maakt het streamen juist zo leuk. Contact met de community. Paar x flink gelachen in de chat met die gasten ...dikke humor :D

OK, ik zal eens kijken op die andere pagina, want Fiverr daar zitten een aantal leuke designs tussen, maar kosten 250e.

Vroeg gisteren aan een streamer die ik volg hoe hij het doet met de muziek die hij afspeelt. Hij zei dat het geluid op mute komt te staan als de video opgeslagen is.
Muziek op de achtergrond...met sommige games lijkt me dat wel fijn, maar de meeste eigenlijk niet, aangezien ik de sounds effects en muziek van de game zelf wil horen.

Mods is voor nu niet boeiend, ik heb een chatbot aanstaan voor wat !commands die ik grappig vind. Ik heb de alert box aanstaan met een leuke gif en geluids effect erbij. Elke actie een andere gif.

Gij zijt welcum in de steam. Ik heb een schedule op mijn channel.

username - OG_Game_Dad
JoSchaap schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:47:
Die eerste paar keer tegen je 0 viewers praten is even slikken ja.
Het wordt vanzelf gemakkelijker, en soms heb je ook een kijker die gewoon niets zegt (of doet de counter het niet goed) :Y).
Ik stream zelf voornamelijk beat-saber (VR) en begon op een gegeven moment altijd de stream met het nummer "talking to myself" van Linkin Park uit zelfspot.

verder komt er bij mij over het algemeen niet veel meer uit als een oops, of wow als ik mezelf verras. :+
Tot ik merk dat er mensen langskomen en dan probeer ik ze toch een beetje aan de praat te houden.

Wat ook handig kan zijn is om soortgenoten te vinden die ongeveer dezelfde genre's spelen/streamen. En die verblijden met een groet of een lurk. Wie weet doen ze hetzelfde terug.
Een verwelkomende titel kan ook helpen "Feel free to pass by and say HI! " al vang je daarmee maaar een grapjas die hoi zegt en dan weer weg gaat. het geeft je toch even een momentje :)

Mocht je wat soortgenoten hebben gevonden en zelf aan het eind van je stream zitten met een paar viewers. verras ze eens met een raid. (het maakt niet uit of je dat met 2 of 30 viewers doet).
Let hierbij wel of ze geen DNR in de streamtitle hebben staan (Do Not Raid). :+

Ik zit zelf in een totaal ander genre, en door VR ook een klein beetje in een 'the 1%' categorie.
Maar bij bij ging het afgelopen zondag bijvoorbeeld zo: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1871202249

Maar ik heb ook vaak gewoon maar 1 a 2 lurkers die constant niets zeggen. Dit zijn overigens vaak wel mede VR streamers die ik ook volg :)

Schaam je ook niet om gebruik te maken van platforms zoals de "share your stream" pagina op facebook enz.
Thx 4 the reply :)

Ja is toch lijp om lekker tegen jezelf te zitten praten en nara je scherm te kijken hahaha :+ Maar idd als ik alleen game dan ouwehoer ik ook in me hersens, dus moet je alleen je mond erbij open doen en geluid maken.

Met wat probeer je ze aan de praat te houden of dat ze chatten, want dat vind ik lastig. bedoel ik begroet ze en stel ze een vraag over de game of over hoe hun dag/weekend was of is. Maar vaak geen reactie.

Ik volg sowieso streamers die ook zelfde soort RPGs spelen.

Volgde een dude die COD aan het spelen was en die volgde mij en kwam kijken toen ik COD ging spelen. En gisteren was ik Gears 5 aan het streamen en hij raid mijn stream met 8 viewers. Toch wel relax, daar bleef de helft ong. 1 uur hangen, maar geen follow of chat.

Waarom zou iemand geen raid willen hebben, vanuit een stream met dezelfde game? Ik ga eens opzoeken hoe ik een raid doe.

FB pagina heb ik nog niet opgezet, ik wil eerst Twitch goed doorhebben, voordat ik andere services ga gebruiken. YT heb ik wel en daar zet ik de videos later op, aangezien dat wel ff ka nduren met YT qua verwerken.

Gisteren eerste x Gears 5 zitten spelen en oefenen met de KB en muis en controller. Denk dat ik 3rd person met controller fijner vind, maar met de muis is aimen zoveel sneller.
Ik heb een PS4 controller gekocht, maar had denk ik beter een xbox conroller kunnen kopen he...ik moet nu de controller simuleren dat dit een xbox con.is. het werkt wel verder prima , behalve de game Control daar werkt de controller niet mee, terwijl de PS3 controller wel werkt. Vaag

Ik ga zo weer verder met FF7 die speel ik wel 60 uur met grinden en Emerald enzo aanpakken.

Ik heb nu helaas veel tijd om te gamen, omdat ik een paar maanden op de scooter ben aangereden door een auto niet niet keek, ik mag nu fijn ruim een jaar revalideren :(

• JoSchaap

JoSchaap

Ray187 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:59:
[...]
Met wat probeer je ze aan de praat te houden of dat ze chatten, want dat vind ik lastig. bedoel ik begroet ze en stel ze een vraag over de game of over hoe hun dag/weekend was of is. Maar vaak geen reactie.
Het begint inderdaad met een "I hope you're doing fine as well". Hiermee verplicht ik de kijker niet om te reageren, en is het ook meteen minder awkward als er geen reactie volgt.
Verder probeer ik wat meer te praten als ik merk dat er mensen in de chats zitten bijvoorbeeld wat mn indruk is van de map die ik speel, en ik informeer dat er een chatcommando is om verzoeknummers in de game te plaatsen. Ik heb er zelf voor gekozen om zo min mogelijk 'echte vragen' te stellen omdat je de kijker dan altijd verplicht te antwoorden. Dus "What do you think?" vervang ik dan liever in "If you have another opinion about it, let me know!".

Daaroptegen echter. Als iemand al vaker langskomt en vrij actief reageert is het natuurlijk tof om m zo nu en dan eens bij naam te noemen :)
Ray187 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:59:
[...]
Waarom zou iemand geen raid willen hebben, vanuit een stream met dezelfde game?
Op twitch is dit geen ding inderdaad :)
Volgens mij is de {DNR} tag momenteel alleen op Mixer actief met onderstaande verklaring in de code of conduct:

code:
1
2
3
4
Never assume all streamers welcome raids of their channel. 
For some, it can cause anxiety by making them feel overwhelmed or nervous from the extra attention. 
Take a moment to ask the streamer if they would be comfortable with your viewers joining in on the fun. 
If a stream has {DNR} in the title, they do not want to be raided, please respect this

offtopic:
Sterkte met de revalidatie!

[Voor 5% gewijzigd door JoSchaap op 26-09-2019 15:42]

• WolfsRain
Na Ninja maakt ook Shroud de overstap naar Mixer. Het lijkt er nu echt op dat Mixer een flink platform gaat worden.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:19

Player1S

Formerly known as L1nt

WolfsRain schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:15:
Na Ninja maakt ook Shroud de overstap naar Mixer. Het lijkt er nu echt op dat Mixer een flink platform gaat worden.
Tijdje terug interview gelezen met de vrouw van Ninja. Grootste reden voor de overstap die zij gaf was dat Twitch hun het gevoel gaf dat ze niet naar hun luisterden. Mixer juist wel.

https://www.businessinsid...g-twitch-for-mixer-2019-9

Vraag me dus af of dat misschien ook bij Shroud mee speelt.
Denk niet dat ze een eenmalige zak geld verkiezen over vaste inkomsten uit sponsoren e.d.

Player1s Twitch

• WolfsRain
Player1S schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:50:
[...]

Tijdje terug interview gelezen met de vrouw van Ninja. Grootste reden voor de overstap die zij gaf was dat Twitch hun het gevoel gaf dat ze niet naar hun luisterden. Mixer juist wel.

https://www.businessinsid...g-twitch-for-mixer-2019-9

Vraag me dus af of dat misschien ook bij Shroud mee speelt.
Denk niet dat ze een eenmalige zak geld verkiezen over vaste inkomsten uit sponsoren e.d.
Wat ik begrepen heb is Nickmercs de eerste Twitch-streamer die ook een contract van Twitch heeft gekregen waardoor hij dus vaste inkomsten heeft(dit gebeurde nadat Ninja Twitch verliet) . Ik denk dat Mixer hetzelfde heeft gedaan voor Shroud. Vergeet niet dat grote streamers afhankelijk zijn van heel veel onzekere factoren, en bijv bij ziekte of afwezigheid vrijwel geen inkomsten hebben. Sponsoren zijn vaak ook maar per deal. Ik ga er vanuit dat Microsoft Shroud en Ninja een mooi contract heeft geboden met een vaste inkomt per jaar(miljoenen uiteraard).

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

WolfsRain schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 23:03:
[...]

Wat ik begrepen heb is Nickmercs de eerste Twitch-streamer die ook een contract van Twitch heeft gekregen waardoor hij dus vaste inkomsten heeft(dit gebeurde nadat Ninja Twitch verliet) . Ik denk dat Mixer hetzelfde heeft gedaan voor Shroud. Vergeet niet dat grote streamers afhankelijk zijn van heel veel onzekere factoren, en bijv bij ziekte of afwezigheid vrijwel geen inkomsten hebben. Sponsoren zijn vaak ook maar per deal. Ik ga er vanuit dat Microsoft Shroud en Ninja een mooi contract heeft geboden met een vaste inkomt per jaar(miljoenen uiteraard).
Oh ik geloof direct dat ze mooie zak geld krijgen.
Een Ninja heeft echter ook een deal met RedBull en dat zal destijds op basis van de cijfers op Twitch zijn afgesloten. Mixer behaald dat bij lange na nog niet dus zou RedBull dat zomaar kunnen gebruiken om de deal te stoppen.

Ik denk niet dat geld alleen hier de drijfveer is geweest. Vind het knap dat Mixer toch even 2 sterren weet aan te trekken in korte tijd.
Bied mij wat meer hoop voor het platform. Heb lange tijd gedacht dat MS het alleen gekocht had voor de technologie en het vervolgens liet doodbloeden. En concurrentie is altijd goed.

Player1s Twitch

• Digifreak20
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-10-2019
Zelfpromo valt gewoon onder spam en dat weet je best

[Voor 79% gewijzigd door Gropah op 26-10-2019 11:25]

• Ray187
Zat net nog ff in mijn mail te kijken of de CEO van Mixer mij een aanbod heeft gedaan, maar helaas...alleen en mailtje of ik borst vergroting wil...heb uiteraard ja gezegd :P

6 weken geleden ben ik begonnen met streamen en afgelopen zondag de status affialite gehaald. Zat toch rond de 75uur streamen.

Toen ff flink wezen surfen en op zoek naar een leuke overlay package. Gevonden en vind deze wel gaaf. Vanochtend iemand opdracht gegeven voor 6 emotes. Ben benieuwd :+

Fortnite in het NL trekt wel de meeste kijkers bij mij. COD in het Engels weinig max 6 tot nu toe.

Ik ben nog niet uit welke RPG ik wil gaan spelen. Een oude final fantasy, chrono trigger of een nieuwe zoals octahgon travelar oid.

• jaguarbest
  • Laatst online: 05-01-2022
Hallo!

Ben van plan volgend jaar te "beginnen" met streamen, zie tot mijn verbazing dat ik acht jaar geleden in de lijst op de eerste pagina opgenomen ben, onder dezelfde naam als die ik nu gebruik, Morgothoan.

Een jaar of vijf geleden computer in elkaar gezet voor een kleine tweeduizend euro, heb hem ook in mijn inventaris staan onder "winkelmand", nu heb ik verscheidene streamers gevraagd wat ze van mijn lijst vinden/vonden, vooral veel te duur! Nu wil ik een high end systeem in elkaar gaan zetten maar hier kan ik wel wat hulp bij gebruiken, als dit de juiste plek is om dat te vragen.

Paar dingetjes die ik al weet: Ik ga variety streamen, verwacht dit op twitch en/of youtube te doen, denk obs te gaan gebruiken en ga veel invloeden overnemen van de zweedse streamer Thorlar, die twitch gebruikt.

Budget maximaal 1700 euro, minder is uiteraard welkom.

Hoop dat jullie er wat mee kunnen!

• Ray187
jaguarbest schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:06:
Hallo!

Paar dingetjes die ik al weet: Ik ga variety streamen, verwacht dit op twitch en/of youtube te doen, denk obs te gaan gebruiken en ga veel invloeden overnemen van de zweedse streamer Thorlar, die twitch gebruikt.

Budget maximaal 1700 euro, minder is uiteraard welkom.

Hi,

Ik stream ook sinds kort en heb een nieuwe PC samengesteld.
Ik speel:

NIeuwe COD
Fortnite
Retro RPGs
Gears 5

Settings kunnen op max staan, maar tijdens streamen zet ik vaak sommige setting omlaag.

Ik stream naar Twitch en YT via streamlabs.

GPU is tot nu toe niet hoger geweest dan 80%(via hardware info app) en CPU ..heb ik niet naar gekeken, maar streamlabs geeft 13% aan.

^^ voor mij helemaal prima :+

Onderstaande is mijn setup:

[
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 443,50€ 443,50
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 41,-€ 41,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3600C18€ 131,50€ 131,50
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 91,05€ 91,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 120,66€ 120,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.131,71

Met een hoger budget zou ik zelf een andere MOBO, 32GB RAM(sneller dan 3000Mhz) en de 2080 GPU kopen.

Als je vragen hebt kan je me een DM sturen, alles zit nog vers in mijn hersens.

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-03 22:30

Mortum

Bancounter: 34

Topicstarter
Ik ben nu ook een kleine 2 maanden aan het streamen geslagen.
Maar ik ben nu dus voornamelijk wat meer de "creative" kant aan het opzoeken, en af en toe ook gaming.

Wat ik eigenlijk nog zoek is een hand-held camera die ik als draadloze webcam kan gebruiken als ik bijvoorbeeld met de laserbank bezig ben, of lekker met de honden naar buiten in de tuin zit :)
Voorkeur dat dit via WIFI gekoppeld zit (ik ben bezig een dekkend wifi netwerk te plaatsen rond de boerderij)

Iemand een tip wat mogelijk kan werken?

Foto-, Laser- en Livestreamnerd MEUK Discord

• jaguarbest
Ray187 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:49:
[...]

Hi,

Ik stream ook sinds kort en heb een nieuwe PC samengesteld.
Ik speel:

NIeuwe COD
Fortnite
Retro RPGs
Gears 5

Settings kunnen op max staan, maar tijdens streamen zet ik vaak sommige setting omlaag.

Ik stream naar Twitch en YT via streamlabs.

GPU is tot nu toe niet hoger geweest dan 80%(via hardware info app) en CPU ..heb ik niet naar gekeken, maar streamlabs geeft 13% aan.

^^ voor mij helemaal prima :+

Onderstaande is mijn setup:

[
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 443,50€ 443,50
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 41,-€ 41,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3600C18€ 131,50€ 131,50
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 91,05€ 91,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 120,66€ 120,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.131,71

Met een hoger budget zou ik zelf een andere MOBO, 32GB RAM(sneller dan 3000Mhz) en de 2080 GPU kopen.

Als je vragen hebt kan je me een DM sturen, alles zit nog vers in mijn hersens.
Bedankt voor de reply! Nieuwe inzichten worden sowieso op prijs gesteld.

Helaas vind ik deze set up net iets minder high end dan ik verwacht, dus misschien kunnen we het verder bespreken in DM, maar nog steeds bedankt voor de moeite!

Ik sta nog steeds open voor inzichten van meerdere mensen, meer vergelijkingsmateriaal is altijd super ;)

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
jaguarbest schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:06:
[...]

Ik denk dat je meer en betere response krijgt als je een topic maakt in Desktop Aankoopadvies. Daar passen dat soort vragen meer in thuis.

• Ray187
jaguarbest schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:09:
[...]

Bedankt voor de reply! Nieuwe inzichten worden sowieso op prijs gesteld.

Helaas vind ik deze set up net iets minder high end dan ik verwacht, dus misschien kunnen we het verder bespreken in DM, maar nog steeds bedankt voor de moeite!

Ik sta nog steeds open voor inzichten van meerdere mensen, meer vergelijkingsmateriaal is altijd super ;)
Hhmm zie nu pas dat dit niet mij nsetup is geworden :+
Ik heb de Ryzen 7 3700x en de GB 2070 super GPU. Nog steeds geen high end, maar zolang ik de setting kan instellen waarop ik speel zou ik zelf niet meer gaan uitgeven dan nodig.

Stuur je vragen maar door per DM.

• jaguarbest
Gropah schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:22:
[...]

Ik denk dat je meer en betere response krijgt als je een topic maakt in Desktop Aankoopadvies. Daar passen dat soort vragen meer in thuis.
Dankje! ga het nu meteen daar posten.

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-03 22:04
Hoi allen,

Ik vroeg me af er hier iemand is die ervaring heeft met dual-streamen, oftewel een dedicated stream pc en een game pc (dus de pc waar je altijd voor zit). De reden dat ik hier erg nieuwsgierig naar ben is, omdat ik, ondanks mijn flinke pc, toch wat fps lag ervaar met het streamen van Fortnite. Juist met dit soort spellen wil ik geen lag ervaren. Misschien is er ook iets niet goed ingesteld, maar heb hier al vaker naar zitten kijken en tot op heden nooit kunnen oplossen. Mijn pc specificaties zijn als volgt:

I7 8700k
32gb memory
Geforce 1080 TI

Ik speel overigens met een resolutie van 1080p op een 144hz monitor. In Fortnite heb ik de fps ook gecapped op 144 max.

Anyway, even terug komend op mijn vraag. Ik snap wel dat er een extra pc nodig is en men een capture card moet aanschaffen, maar wat ik verder niet zo goed snap is waar deze dan in moet (ik denk je game pc en dan met een kabel richting de stream pc) en of je dan 2x OBS/Streamlabs b.v. nodig hebt en hoe je dit dan configureerd/instelt.

Zijn hier sites voor met een soort van 'noob-friendly' uitleg?

[Voor 5% gewijzigd door tijnn op 12-11-2019 15:42]

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-03 22:30

Mortum

Bancounter: 34

Topicstarter
tijnn schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:42:
Zijn hier sites voor met een soort van 'noob-friendly' uitleg?
Ik zou eens op YouTube kijken naar verschillende setups
en overweeg wat voor jou het beste overeen komt met wat jij graag wil :)

Kijk ook vast hoe andere hun audio instellen dmv fysieke of software mixers, dat is namelijk vaak de grootste uitdaging.

Foto-, Laser- en Livestreamnerd MEUK Discord

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-03 22:04
Mortum schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:06:
[...]

Ik zou eens op YouTube kijken naar verschillende setups
en overweeg wat voor jou het beste overeen komt met wat jij graag wil :)

Kijk ook vast hoe andere hun audio instellen dmv fysieke of software mixers, dat is namelijk vaak de grootste uitdaging.
Dit heb ik al een vorige keer ingeregeld d.m.v. voicemeeter. Hiermee kan je b.v. discord aan- en of uitzetten voor het wel of niet door laten lopen richting je stream.

Grappige is, laatst zag ik een beta app van Twitch studio voorbij komen, waarbij twitch nu dus zelf een streamapp heeft gemaakt om het voor beginners allemaal makkelijker te maken d.m.v. automatisch de instelling conform jouw verbinding en pc op te zetten.

Bij mij is beiden goed, waardoor de twitch studio applicatie de instellingen op 1080p, 60 fps heeft gezet om te streamen. Zelf had ik deze instellingen op 720p, 60 fps gezet in streamlabs/obs, omdat ik dacht dat dit minder stress voor mijn computer zou zijn (codec NVEC btw). Nu met deze, hogere, instelling via Twitch Studio merk ik geen tot weinig fps lag meer, terwijl de kwaliteit er dus op vooruit is gegaan.

Voor beginners is deze applicatie dus zeker aan te raden!

• Ray187
tijnn schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:42:
Hoi allen,

Ik vroeg me af er hier iemand is die ervaring heeft met dual-streamen, oftewel een dedicated stream pc en een game pc (dus de pc waar je altijd voor zit). De reden dat ik hier erg nieuwsgierig naar ben is, omdat ik, ondanks mijn flinke pc, toch wat fps lag ervaar met het streamen van Fortnite. Juist met dit soort spellen wil ik geen lag ervaren. Misschien is er ook iets niet goed ingesteld, maar heb hier al vaker naar zitten kijken en tot op heden nooit kunnen oplossen. Mijn pc specificaties zijn als volgt:

I7 8700k
32gb memory
Geforce 1080 TI

Ik speel overigens met een resolutie van 1080p op een 144hz monitor. In Fortnite heb ik de fps ook gecapped op 144 max.
Laatst vroeg imand in mijn stream, waarom ik geen lag heb terwijl ik op de PC fortnite speel. Ik zou niet weten waarom .

De output is 720p@60fps
1080p speel ik op max 144fps

Ryzen 7 3700x
2070 super
16GB RAM

Volgens mij is die 1080ti beter dan mijn 2070, dus snap niet waarom jij lag moet hebben. De internet verbindingen in NL zijn ook ver boven gemiddeld wereldwijd.

Wat voor instellignen heb je alles staan? Alles epic? Als ik alles op epic zet dan heb ik ook geen lag.

Ik ben nu serieus aan het streamen sinds sept dit jaar. Ik vind het super leuk en heb de dikste lol :P

Stream smiddags Fortnite en soms avond of Pokemon sword.

Hier ging ik stuk om Pokemon, het is voor het eerst dat ik Pokemon game speel.
[Video: https://www.twitch.tv/og_game_dad/clip/PoorCrazyPicklesDancingBaby]

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-03 23:36
Hallo iedereen,

Ik zou graag gameplay willen recorden. Nu gebruik ik Mixer om te streamen rechtstreeks van mijn Xbox en dan doe ik dat weer downloaden naar mijn (wat oudere) laptop. Het 'probleem' is dat ik soms games speel voordat ze uit zijn, omdat ik weleens een recensie schrijf voor een site. Zo kan en mag ik vaak niet eerder streamen dan de releasedatum. Maar hoe kan ik makkelijk de gameplay al capturen voor de releasedatum?

Ik had zelf bedacht om een Elgato HD 60 S+ te kopen, of iets vergelijkbaars. Maar hoe werkt het dan verder? Kan ik gewoon dat ding er tussen hangen en dan een externe harde schijf aan koppelen of moet dit echt eerst via laptop? Ik heb namelijk niet veel zin om die laptop telkens bij de tv te zetten.

Ik hoor graag van jullie!

• Ray187
Je hebt tpch software nodig om mee op te nemen, dus die zal je toch op je laptop moeten installeren.

Ik heb ook een Elgato HD60s om de Switch op an te sluiten. Gaat prima.

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-03 18:24
YouTube: IRACING | EPIC PITSTOP FAIL - Z4 GT3 at Lime Rock Park

Men laatste video edit. Opmerkingen?
Heb heel wat liggen schuiven met de layout en ben er nu redelijk tevreden over.
Spijtig genoeg werkte de track overlay niet.
Die replay TV cam, is dat iets wat storend is? Ik vind het wel een leuke video feature?

Heb wel de indruk dat de framerate niet zo geweldig is.
Iemand wat tips voor de bitrate in streamlabs OBS voor 1080p en liever nog voor 1440p?

Blijf maar sukkelen om de recording zelf wat deftig te krijgen. Shadowplay recordings waren altijd flawless maar dan heb ik natuurlijk geen mooie overlays.

[Voor 11% gewijzigd door JacobsT op 16-01-2020 10:31]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

• Fortster
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-03-2020
JacobsT schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:30:
YouTube: IRACING | EPIC PITSTOP FAIL - Z4 GT3 at Lime Rock Park

Men laatste video edit. Opmerkingen?
Heb heel wat liggen schuiven met de layout en ben er nu redelijk tevreden over.
Spijtig genoeg werkte de track overlay niet.
Die replay TV cam, is dat iets wat storend is? Ik vind het wel een leuke video feature?

Heb wel de indruk dat de framerate niet zo geweldig is.
Iemand wat tips voor de bitrate in streamlabs OBS voor 1080p en liever nog voor 1440p?

Blijf maar sukkelen om de recording zelf wat deftig te krijgen. Shadowplay recordings waren altijd flawless maar dan heb ik natuurlijk geen mooie overlays.
Ik zou je Webcam wat groter zetten verder is de overlay wel goed. En kwa settings zou ik in streamlabs 1600x900 @ 60fps 4500 bitrate gebruiken.

• Fabulous Gaming
Hallo iedereen,

Ik stream nu al een tijdje en ik gebruik mijn PS4 controller om mijn headset met mic aan te sluiten maar de mic stopt soms met werken en ik heb nu de turtle beach px24 headset. Lang verhaal kort ik wil een nieuwe microfoon welke zal ik kiezen mijn budget is voor de microfoon 100 euro en ik wil een nieuwe webcam ik heb ook nog deze camera : https://www.sony.nl/elect...ompacte-cameras/dsc-rx100 met micro hdmi output zou ik die in combinatie met elgato's cam link kunnen gebruiken als webcam?

[Voor 4% gewijzigd door Fabulous Gaming op 18-01-2020 15:44]

• Diigii
Laat ik ook maar is wat actiever zijn in deze topic, wel leuk/goed om ervaringen met betrekking tot streamen uit te wisselen :).

@kansloze Je kan een Elgato HD 60 aanschaffen, maar je zal zoals Ray aangeeft, altijd een laptop of computer moeten gebruiken om vervolgens gameplay op te nemen. De Elgato zorgt ervoor dat de gameplay zichtbaar wordt gemaakt op je computer en vervolgens kan je dus op je laptop de gameplay gaan opnemen.

@Fabulous Gaming Het lijkt erop dat je deze camera kan gebruiken voor livestreamen. Ik kwam uit op deze website: https://medium.com/@AlexP...e-sony-rx100-v-3ebd1f9598. Ik zie dat hier ook wat zaken worden beschreven zoals het aansluiten van de camera via USB (want anders gaat de camera in slaapstand). Dit probleem komt vaker voor met camera's. Bij sommige camera's kan je dit uitzetten, maar bij die van jou lijkt het dat dit is opgelost door de USB in te pluggen.

@JacobsT Ziet er goed uit! Kwaliteit op 720p is zeker niet verkeerd. Ik stoor mij er niet aan dat het 720p is. Wat Forster aangeeft, 900p is een goede middenweg kijkend naar kwaliteit/performance. 1080p is net weer wat mooier, maar dat gaat ook gepaard met dat het opnemen weer wat zwaarder wordt. Geluid/microfoon combinatie is ook prima. Je bent goed te verstaan tijdens het racen. Ik zou de camera ook wat groter zetten. Ik weet niet wat je gebruikt als camera, maar wellicht is het veranderen naar een 16:9 aspect ratio van je camera al een plus (het lijkt er iig niet op dat je nu een 16:9 verhouding hebt). Dit kan je meestal instellen bij je cam settings.

Misschien nog wat info over mezelf met streamen. Stream nu ongeveer 6 maanden. In het begin begonnen met Engels streamen, maar dat viel toch tegen. Het praten in Engels ging prima, maar vooral als je begint met streamen is het blijven praten in Engels toch wat lastiger, vooral als je geen tot weinig ervaring hebt met streamen. Nu stream ik de grootste tijd in het Nederlands, wat stukken makkelijker gaat.

Op dit moment stream ik voornamelijk Ark, Escape from Tarkov en FFXIV. Ik merk aan streamen dat bepaalde games toch erg populair zijn (ook in het Nederlands), en daar wil ik mij dan ook op focussen (doel is ook om te groeien ;) ). 2 weken geleden had ik nog vakantie, en als je dan 8 uur op een dag streamt, dan kreeg ik toch gemiddeld 5-10 followers erbij op een dag (+ af en toe een sub, donatie en bits). Ben erg blij dat mensen ook terugkomen naar de stream, en dat gebeurd steeds en steeds meer. Laatste tijd ook gemiddeld tussen de 5 en 20 viewers op m'n kanaal.

Ook ben ik blij met m'n investeringen. Heb een Blue Yeti microfoon gekocht, goede bureaustoel, meerdere monitoren, stream achtergrond wat veranderen etc. Je ziet toch wel dat zoiets positieve impact heeft op de stream.

Waar loop ik nu nog tegen aan: Dat is toch het streamen van intensieve games zoals Ark. Het streamen naar Twitch toe is stabiel (geen dropped frames, 500mb/s download/upload), maar wat ik bij mezelf en veel andere streamers zie, is dat wanneer het beeld van de gameplay erg veel beweegt, dat de webcam blurry wordt. Sta je vervolgens stil of kom je in een gebied waar de omgeving minder intensief is, dan ziet de cam kwaliteit er beter uit. Ik heb veel settings geprobeerd aan te passen, maar ik kom er nog niet uit. Heb de kwaliteit van 1080p naar 900p gezet, maar in principe is er geen verschil. Heb verschillende bitrates geprobeerd, helaas geen verschil. Heb ook proberen te switchen van NVENC (new) naar X264, maar dit hielp helaas ook niet. Voor de goede orde heb ik Streamlabs laten optimizen, maar dat hielp ook niet.

Het enige wat ik merk is dat het lokaal opnemen wel goed gaat. Dan heb ik geen problemen met de blurryness van m'n cam.

Misschien hebben andere mensen ervaring met dit probleem (en hebben wellicht een oplossing)? Ik heb veel research gedaan op het internet, maar het aanpassen van de meeste settings lijkt geen oplossing te bieden. Heb in de webcam ook de auto-focus, belichting etc. op handmatig gezet, maar dit doet het probleem ook niet verhelpen.

Ander probleem waar ik een "work-around" voor heb: Ik merk dat mijn PC niet altijd de juiste prioriteit geeft aan Streamlabs, waarbij ik merk dat andere mensen met andere PC's daar niet zoveel problemen mee "lijken" te hebben. Als ik bijv. mijn games ongelimiteerde FPS laat gebruiken, dan blijven er te weinig resources over voor Streamlabs, waardoor je dropped frames krijgt. Dit los ik op door de FPS in games te limiteren waardoor er altijd voldoende resources (CPU/GPU) overblijven voor Streamlabs. Voor de goede orde gebruik ik ook Riva Tuner om tijdens streamen de FPS op max. 60 te houden, mocht de game deze optie niet bieden.

Edit; ben op werk, maar uit m'n hoofd wat info over set-up en streamsettings:

PC: i7 9700K, 32GB RAM, RTX 2080
Stream: Streamlabs OBS
Cam: C920 HD PRO WEBCAM

Streamlabs OBS settings:

Native resolutie: 2560x1440p
Stream resolutie: 1600x900 60fps
Bitrate: 6000 (volgens mij nu 7500)
Settings: NVENC (new)

[Voor 3% gewijzigd door Diigii op 20-01-2020 10:47]

• Fabulous Gaming
@Diigii ik heb de gewone rx100 en niet de v werkt dat ook en heb je nog recomendaties voor een microfoon?

• Diigii
Fabulous Gaming schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:47:
@Diigii ik heb de gewone rx100 en niet de v werkt dat ook en heb je nog recomendaties voor een microfoon?
De microfoon die je wil is afhankelijk van hoe je streamt. Je streamt via een laptop of computer? Als dit het geval is dan zou ik voor een losstaande microfoon gaan. Ik heb zelf een Blue Yeti microfoon (ook met een microfoon arm). Deze is dat: pricewatch: Blue Microphones Yeti USB condensermicrofoon Zwart (link is zonder een arm!). Blue Yeti microfoons zijn bij veel streamers de to-go microfoon. De reviews daarvan zijn ook erg positief.

Mijn broertje streamt ook en hij heeft net vorige week een nieuwe microfoon gekocht. Ik moet zeggen dat ik erg positief verrast ben over de kwaliteit van de microfoon. Hij heeft deze gekocht: https://www.bax-shop.nl/s...ersets/devine-game-bundel. Je kan hem ook kopen zonder de arm, dat scheelt ook erg veel. Zonder arm: https://www.bax-shop.nl/g...ondensatormicrofoon-zwart (nu is hij €32,-). Eventueel kan ik via pm een video sturen van 1 van zijn streams, kan je zelf horen wat je van het geluid vindt.

En met betrekking tot je camera, volgens Reddit moet dit kunnen. Dit geeft iemand aan op Reddit: I only have the mark 1, but even that has a mini/macro-HDMI output, which can be used on PC with Elgato or something else, and thus used for streaming, yes.

It's under the camera. However, at least with Elgato, a few sec delay may occur.

[Voor 6% gewijzigd door Diigii op 20-01-2020 13:04]

• Fabulous Gaming
@Diigii Kan je inderdaad een om sturen met een video van een van zijn streams?
De devine game bundle lijkt namelijk best interessant ook met arm dus dat is handig.

Ik denk dat ik een gewone capture card ga kopen zoals de avermedia lgp lite en die dan gebruik voor of mijn camera of mijn Nintendo switch. Ik stream trouwens op mijn pc.

• Diigii
Fabulous Gaming schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:33:
De devine game bundle lijkt namelijk best interessant ook met arm dus dat is handig.

Ik denk dat ik een gewone capture card ga kopen zoals de avermedia lgp lite en die dan gebruik voor of mijn camera of mijn Nintendo switch. Ik stream trouwens op mijn pc.
Heb je een pm gestuurd ;).

En Avermedia heeft ook goede capture cards. Ik wacht zelf denk nog even, maar doel voor mij is om straks een aparte (dedicated) stream PC te bouwen. Dan ga ik ook een externe capture card kopen, die ik dan ook gelijk kan gebruiken voor Xbox of Nintendo Switch.

• loki504
  • Laatst online: 07:19
Ik ben sinds kort ook zo nu en dan aan het streamen. Met OBS naar Twitch. En de eerste keer dat ik stream key etc had toegevoegd. Krijg ik 2 menu's/pop UPS te zien. Waar ik dingen als titel en tags etc kon toevoegen. En chat kon volgen. En dat vond ik erg handig. Maar daarna nooit meer gekregen. Weet iemand hoe je dit weer terug kan krijgen?
Is wel handiger als op je telefoon iedere keer kijken en eventueel dingen aanpassen.
Fabulous Gaming schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:33:

Is al weer een tijdje geleden ik weet het😀. Maar je kan via Ali express ook de Neewer nw700 kopen voor 35 euro met Phantom Power, arm, en pop filter etc. En was binnen 3 dagen binnen. Zeker de moeite waard. En omdat het uit de EU komt zit er ook al BTW bij. Wel zo fijn.

[Voor 46% gewijzigd door loki504 op 22-03-2020 23:31]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• loki504
/edit bubbel post.

[Voor 97% gewijzigd door loki504 op 22-03-2020 19:54]

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-03 14:32
vroeger kon je met een demo kijken of een computer het spel wel aan kon. Kan dat tegenwoordig nog met stream?

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Pakhaas schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:51:
vroeger kon je met een demo kijken of een computer het spel wel aan kon. Kan dat tegenwoordig nog met stream?
De laatste keer dat ik het probeerde kon je een aankoop ongedaan maken als je minder dan twee uren gespeeld had. Weet niet zeker of dat nog zo werkt. Geen echte demo dus, je moest wel eerst betalen.

Edit: Ik dacht echt dat je steam had geschreven.. 8)7

[Voor 6% gewijzigd door strider1007 op 25-03-2020 19:56]

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-03 14:32
strider1007 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:35:
[...]

De laatste keer dat ik het probeerde kon je een aankoop ongedaan maken als je minder dan twee uren gespeeld had. Weet niet zeker of dat nog zo werkt. Geen echte demo dus, je moest wel eerst betalen.

Edit: Ik dacht echt dat je steam had geschreven.. 8)7
Bedankt, ja bedoel ook steam! typo

• Diigii
loki504 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:01:
Ik ben sinds kort ook zo nu en dan aan het streamen. Met OBS naar Twitch. En de eerste keer dat ik stream key etc had toegevoegd. Krijg ik 2 menu's/pop UPS te zien. Waar ik dingen als titel en tags etc kon toevoegen. En chat kon volgen. En dat vond ik erg handig. Maar daarna nooit meer gekregen. Weet iemand hoe je dit weer terug kan krijgen?
Is wel handiger als op je telefoon iedere keer kijken en eventueel dingen aanpassen.

[...]

Is al weer een tijdje geleden ik weet het😀. Maar je kan via Ali express ook de Neewer nw700 kopen voor 35 euro met Phantom Power, arm, en pop filter etc. En was binnen 3 dagen binnen. Zeker de moeite waard. En omdat het uit de EU komt zit er ook al BTW bij. Wel zo fijn.
Die microfoon ziet er niet verkeerd uit! En werkt hij goed?
Pakhaas schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Bedankt, ja bedoel ook steam! typo
Inderdaad, je kan je game op Steam binnen 2 uur game time refunden, mocht het niet bevallen ;). Natuurlijk kan je altijd de minimale specs nog even eerst bekijken, voordat je een aankoop doet.

• loki504
Diigii schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:26:
[...]

Die microfoon ziet er niet verkeerd uit! En werkt hij goed?
Ja het is eigenlijk een rebrand van BM 700 serie. YouTube staat daar vol mee.

YouTube: $25 STUDIO MICROPHONE? - Neewer NW-700 Professional Condenser Microp...

Hier nog een review. Maar ik kwam van een mic die bij mijn headset zat en was een wereld van verschil voor een klein bedrag.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 22:38
Ik ga in mei streamen. Onder andere een wekelijkse sessie waarin ik ervaring en kennis deel over digitale toegankelijkheid (accessibility). Daar wil ik ook graag mensen voor uitnodigen. Ik wacht nog op wat pakketjes onder andere. Ik kijk hier graag mee. Ik wilde ook graag zien of ik wat van de streamers hier kon afkijken, maar de linkjes in de start post zijn wel heel erg oud. Kan die lijst toevallig eens bijgewerkt worden?

• BonkeyNL
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-01 17:51
Ik stream zelf sinds September, begonnen op PS4 maar vrij snel de switch naar PC gemaakt.
Ik ervaar helaas wel zo nu en dan enorme FPS drops en ik ben zelf nog niet heel ervaren met computers.
De game waar ik er veel last van heb is Fortnite!
Mijn huidige setup bestaat uit:

- i7-6700 Processor
- Cooler Master 412S CPU Koeler
- 16GB DDR4 geheugen
- 256GB NVME SSD
- 1TB Harddisk
- Nvidia GeForce GTX1060 6GB
- Cooler Master 550W Bronze voeding

Ik heb mij laten vertellen dat het ook kan omdat ik nu nog game op WiFi. Het probleem is dat ik op zolder zit en minimaal 50 meter kabel nodig heb om bekabeld te kunnen gaan gamen. Is een eventuele 2e router een optie? (als dat überhaupt mogelijk is).

Tips en op- of aanmerking zijn altijd welkom!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Ethernet-over-powerline.

Ik heb dat hier ook. Switchje erachter voor pc en xbox en nauwelijks tot geen problemen. Maandag dik 5uur gestreamt 5 dropped frames total.

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-03 14:39
Hey all,

Ik zoek iets wat ik niet kan vinden. Wellicht kunnen jullie helpen.

Ik gebruik OBS met de OBS-NDI plugin zodat mijn game-PC niet belast wordt en alles door een stream-PC gerenderd en gestreamd wordt. Werkt geweldig.

Nu heb ik aan m'n game-PC een Elgato Stream Deck hangen en wil daar een button op maken die de stream op de stream-PC kan starten en stoppen.
Hoe doe ik dat doen?

Ik dacht aanvankelijk met websockets en die heb ik ook op de stream-PC geïnstalleerd maar hoe roep ik die "start stream" en "stop stream" button dan aan? Een simpele url zou prima zijn.
Als er andere of betere methodes zijn hoor ik die graag!

Alvast bedankt.

[Voor 4% gewijzigd door XfadeR op 01-05-2020 18:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik heb zelf geen ervaring met stream decks maar je bent met websocket al in de goede richting :)

deze persoon heeft hetzelfde gedaan: https://obsproject.com/fo...etwork.97711/#post-383010

door dit tooltje te gebruiken icm websocket: https://obsproject.com/fo...obs-websocket-plugin.615/

[Voor 21% gewijzigd door JoSchaap op 02-05-2020 02:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karp
Is het idee van een Stream Deck niet juist dat het heel makkelijk te gebruiken is? Anders snap ik de prijs niet zo 😬

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-03 14:39
JoSchaap schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 02:39:
ik heb zelf geen ervaring met stream decks maar je bent met websocket al in de goede richting :)

deze persoon heeft hetzelfde gedaan: https://obsproject.com/fo...etwork.97711/#post-383010

door dit tooltje te gebruiken icm websocket: https://obsproject.com/fo...obs-websocket-plugin.615/
Dank je wel! Dat is wel wat ik zoek inderdaad en werkt ook prima.
Het enige wat ik dan nog uit moet vinden is hoe ik het op background kan draaien want het is een command line dus je ziet even je prompt "opflitsen". Maar ben al een stuk verder!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 15:10

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Karp schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:42:
Is het idee van een Stream Deck niet juist dat het heel makkelijk te gebruiken is? Anders snap ik de prijs niet zo 😬
Het is supereasy in gebruik! Zelf ook erg blij mee! Maar ik gebruik het ook als 'extensie' voor andere commandos (buiten streaming om), zodat ik geen sneltoetsen hoef te onthouden. :)

Bijv. snelkoppeling om te streamen op DC, mijn soundboard, Instant Replay enz...
XfadeR schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:15:
[...]

Dank je wel! Dat is wel wat ik zoek inderdaad en werkt ook prima.
Het enige wat ik dan nog uit moet vinden is hoe ik het op background kan draaien want het is een command line dus je ziet even je prompt "opflitsen". Maar ben al een stuk verder!
Streamlabs OBS heeft het ingebouwd, met een app op de playstore. Misschien een idee om dat eens te bekijken?

[Voor 34% gewijzigd door Cybergamer op 02-05-2020 19:13]

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karp
Ik ben net dit aan het installeren:
http://touch-portal.com/

Een app die ongeveer hetezelfde doet als de Stream Deck. Als het werkt scheelt het een hoop geld. Ik heb toch altijd minimaal een tablet bij de hand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karp
Ik vond het vinden van add-ons voor OBS erg onoverzichtelijk. Het lijkt er op dat ik met ééntje alles kan: https://support.streamele.../115000370952-My-Overlays
In de tabel stond alles wat ik zocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:25
Since corona de kop heeft opgestoken ben ik mijn gestart met YouTube (i know too late). Maar min of meer voor de fun om te kijken wat er nu allemaal mogelijk is. Ook af-en-toe een livestreampje.

Ik gebruik shadowplay omdat het eigenlijk het makkelijkst is, heb ook voor OBS gekeken. Maar shadowplay (naar mijn mening) nam beter op.

Vorige week maar eens wezen streamen. Shadoplay open, youtube account koppelen en spelen maar dacht ik. Ja, het werkt. Alleen de kwaliteit is nogal ***. Ik woon in het buitenland en het internet is hier niet enorm snel vergeleken met Nederland. Ik heb momenteel een 60/6 abbonoment, wat voor mij persoonlijk genoeg is. Alleen vraag ik mij nu af of die 6mb wel genoeg is. Op 720 ziet er er nog steeds erg blokkerig uit, en 1080 is helemaal niet te doen >:)

Ik kan de internet verhogen naar 120/12 voor 45 euro in the maand, los ik hiermee het probleem op of zal ik toch naar andere software moeten kijken?

Hardware dat ik gebruik.
Lenobo Y720 Legion
- 7 7700HQ
- 16GB
- 500SSD
- SoundBlaster H6 headset

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

met 6 mbit moet je wel 720p 30fps kunnen streamen. maar van shadowplay heb ik geen verstand :+

Je kunt als testje eens met OBS naar YT streamen. doe dit wel met NVENC(new) (scheelt CPU).
meer info: https://www.nvidia.com/en...uides/broadcasting-guide/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:17

Rivanov

Apple freak

Heb sinds vorige week de Elgato HD60 S+ om vanaf mijn Xbox One X te streamen naar Twitch. Deze heb ik gekoppeld aan mijn Intel NUC en vooralsnog werkt het heel aardig. Ben nog druk bezig met de settings om de optimale balans te vinden tussen performance van de NUC en stream kwaliteit.

Mijn Twitch kanaal is https://twitch.tv/rivanovnl

Stream momenteel voornamelijk COD: MW en SnowRunner.
COD: MW stream ik in een downscaling van 1920x1080 naar 900p/60fps en SnowRunner stream ik in 1080p/30fps. Alles in 6000kbps bitrate. (heb 50Mbit upload)

Als Downscale Filter gebruik ik Bicubic, is dat de "beste"? Lees namelijk verschillende meningen.. sommige geven aan dat Lanczos beter is, maar dat deze eigenlijk meer voor upscaling bedoeld is i.p.v. downscaling.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• da_PSI
JoSchaap schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:06:
met 6 mbit moet je wel 720p 30fps kunnen streamen. maar van shadowplay heb ik geen verstand :+

Je kunt als testje eens met OBS naar YT streamen. doe dit wel met NVENC(new) (scheelt CPU).
meer info: https://www.nvidia.com/en...uides/broadcasting-guide/
Hmm, even snel OBS geinstalleerd en een game gestreamed.

Shadowplay: YouTube: Lets play one game
OBS: YouTube: Nuts Gaming Live Stream

Ik denk dat OBS er beter uitziet?

[Voor 6% gewijzigd door da_PSI op 12-05-2020 12:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karp
Wat speel je, en wat voor videokaart heb je?
Shadowplay suggereert wel iets relatief nieuws geloof ik. Wat gaf OBS in z'n wizard voor kwaliteit aan?
da_PSI schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:06:
Since corona de kop heeft opgestoken ben ik mijn gestart met YouTube (i know too late). Maar min of meer voor de fun om te kijken wat er nu allemaal mogelijk is. Ook af-en-toe een livestreampje.

Ik gebruik shadowplay omdat het eigenlijk het makkelijkst is, heb ook voor OBS gekeken. Maar shadowplay (naar mijn mening) nam beter op.

Vorige week maar eens wezen streamen. Shadoplay open, youtube account koppelen en spelen maar dacht ik. Ja, het werkt. Alleen de kwaliteit is nogal ***. Ik woon in het buitenland en het internet is hier niet enorm snel vergeleken met Nederland. Ik heb momenteel een 60/6 abbonoment, wat voor mij persoonlijk genoeg is. Alleen vraag ik mij nu af of die 6mb wel genoeg is. Op 720 ziet er er nog steeds erg blokkerig uit, en 1080 is helemaal niet te doen >:)

Ik kan de internet verhogen naar 120/12 voor 45 euro in the maand, los ik hiermee het probleem op of zal ik toch naar andere software moeten kijken?

Hardware dat ik gebruik.
Lenobo Y720 Legion
- 7 7700HQ
- 16GB
- 500SSD
- SoundBlaster H6 headset

Acties:
  • 0Henk 'm!

• da_PSI
Karp schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:30:
Wat speel je, en wat voor videokaart heb je?
Shadowplay suggereert wel iets relatief nieuws geloof ik. Wat gaf OBS in z'n wizard voor kwaliteit aan?

[...]
Ik gebruik mijn laptop: Lenvo Y720, i7 7700HQ, 16GB RAM, GTX 1060 6GB
OBS gaf aan 720P 30/60 (60 if possible)

Shadowplay heb ik hetzelfde ingesteld 720 60fps.

Zal vanavond even opnieuw wat opnemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:17

Rivanov

Apple freak

Mogelijk dat jullie het antwoord weten.
Ik heb een Amazon Prime abonnement waarbij je ook automatisch een Twitch Prime abonnement hebt.
Je hebt hierbij ook per maand één subscription te vergeven.. echter, deze heb ik niet. Wanneer ik op een Subscribe knop klik dan moet ik een subscription aanschaffen.

Weet iemand hoe dit kan?

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karp
da_PSI schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:08:
[...]

Ik gebruik mijn laptop: Lenvo Y720, i7 7700HQ, 16GB RAM, GTX 1060 6GB
OBS gaf aan 720P 30/60 (60 if possible)

Shadowplay heb ik hetzelfde ingesteld 720 60fps.

Zal vanavond even opnieuw wat opnemen
Het is wel een laptop, en je hebt geen ssd? Ik weet niet alles van techniek, maar het lijkt me niet ideaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karp
Rivanov schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:15:
Mogelijk dat jullie het antwoord weten.
Ik heb een Amazon Prime abonnement waarbij je ook automatisch een Twitch Prime abonnement hebt.
Je hebt hierbij ook per maand één subscription te vergeven.. echter, deze heb ik niet. Wanneer ik op een Subscribe knop klik dan moet ik een subscription aanschaffen.

Weet iemand hoe dit kan?
Hoe ziet het er hier uit? https://www.twitch.tv/subscriptions
Heb je misschien al iets afgesloten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• da_PSI
Karp schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:53:
[...]

Het is wel een laptop, en je hebt geen ssd? Ik weet niet alles van techniek, maar het lijkt me niet ideaal.
500GB SSD ;)
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee