Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote "stream een game" topic

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JustNutszz
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 05-03 00:19
Goedemorgen iedereen!

Graag wil ik streamen en o.a. ben ik al mee bezig om het op te zetten. Mijn gaming gear:

i9-9900k
Z390 aorus elite
1080ti aorus
Voeding 750w
16gb 3200mhz

Monitor Dell alienware 34 inch 3440x1440

Ik stream via obs studio en niet streamlabs obs, ik wil graag in 1080 streamen. Waar ik tegen aan loop is Tijdens het streamen op twitch toch wel is haperingen zie. Spellen die ik speel: cod blacks op 4, leauge of legends, fortnite etc. Bij cod zie ik een lichte hapering af en toe, leauge of legenda gaat het prima, bij fortnite gisteren man man man alleen maar aan het haperen/vastlopen. Ik ben bereid om een tweede stream pc te bouwen, alleen ik kom er niet uit. Mijn internet snelheid via caiway op glasvezel is 100mbits.

Wat raden jullie mij aan? Ik lees zoveel verhalen over streamen en 2 computers..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en kunnen adviseren😫. Want ik kom er echt niet uit.

Misschien downgraden naar lagere resolutie ?(monitor).

Met vriendelijke groet,

Cem

• Marshalty
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 19-03 14:01
JustNutszz schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:26:
Goedemorgen iedereen!

Graag wil ik streamen en o.a. ben ik al mee bezig om het op te zetten. Mijn gaming gear:

i9-9900k
Z390 aorus elite
1080ti aorus
Voeding 750w
16gb 3200mhz

Monitor Dell alienware 34 inch 3440x1440

Ik stream via obs studio en niet streamlabs obs, ik wil graag in 1080 streamen. Waar ik tegen aan loop is Tijdens het streamen op twitch toch wel is haperingen zie. Spellen die ik speel: cod blacks op 4, leauge of legends, fortnite etc. Bij cod zie ik een lichte hapering af en toe, leauge of legenda gaat het prima, bij fortnite gisteren man man man alleen maar aan het haperen/vastlopen. Ik ben bereid om een tweede stream pc te bouwen, alleen ik kom er niet uit. Mijn internet snelheid via caiway op glasvezel is 100mbits.

Wat raden jullie mij aan? Ik lees zoveel verhalen over streamen en 2 computers..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en kunnen adviseren😫. Want ik kom er echt niet uit.

Misschien downgraden naar lagere resolutie ?(monitor).

Met vriendelijke groet,

Cem
Aan de PC/verbinding ligt het absoluut niet. Het klopt dat je met een stream pc stress kan verminderen maar zelfs een systeem met zulke specificaties hoort alles goed te kunnen streamen.

Nu is het wel zo dat het ene spel niet het andere is, je noemt gelijk al een paar mooie voorbeelden op.

CoD is fast paced en dat geldt ook voor Fortnite (iets mindere mate wel dmv 3rd person)
League is top view, verschil tussen de games is dat CoD sneller moet renderen, kijk jouw streams maar eens terug, durf te wedden dat het beeld van LoL veel scherper is dan CoD.

Als ik jouw bericht zo lees dan zou het niet verkeerd zijn om alsnog even in de OBS settings te duiken en het een en ander aan te passen.

- 720p/60fps.
- CPU presete wijzigen, geen idee waar die van jou nu op staat.
- evt bitrate verhogen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

• JustNutszz
Thanks voor je reactie!

Ik heb inderdaad via YouTube en internet gekeken wat de beste instellingen zijn voor obs studio maar nog steeds als ik speel is de beeld kwaliteit echt ruk. Is het niet misschien beter om down te graden naar een lagere resolutie ? Wat de meeste streamers doen? 240hz monitor op full HD ?

Gaat dat iets uitmaken ?

Ik game nu ook op resolutie 3440x1440.
Paar dagen geleden toen ik fortnite alles op ultra had en ging streamen liep alles op stream(twitch) vast en haperend. Vervolgens zette ik de resolutie lager en kwa graphics lager zag de stream meteen beter uit op twitch.

Dus ja ik kom er echt niet uit, is het dan gewoon niet beter om 2 pc’s te hebben? Eentje om te gamen en eentje om te streamen?

JustNutszz wijzigde deze reactie 16-01-2019 12:32 (40%)

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
2 PC's kan, maar das wel een dure oplossing. Als je gamed op een hoge resolutie zet je je systeem meer aan het werk en als die het werk niet aankan dan is het prima mogelijk dat er minder goed ge-encode word om de game draaiende te houden. Welke encoder gebruik je trouwens? NVENC is de GPU, welke redelijk goed is, maar ja, dan word de GPU wel iets meer gebruikt. X264/X265 gebeurd op de CPU. Je moet er even mee spelen als je het op 1 PC wilt doen. Waar zit je bottleneck en hoe kun je daar om heen. Niet dat 2 PC's alles oplost, maar dan heb je in ieder geval geen bottleneck.

• JustNutszz
Hmm volgens mij had ik het juist op GPU gezet i.p.v. standaard CPU. Ik ga vanavond na chekken en dan laat ik het weten. Maar jullie denken dat met zo een setup eigenlijk goed moet zijn? Maar nog steeds de vraag is het niet beter om op full HD 240hz te gamen. Als ik graag me Dell monitor wil houden wat dan? Dan wel beter een 2e stream pc bouwen? Budget maak niet uit, kan een ryzen 7 1700x en paar leuke dingen voor een leuk bedragje kopen denk ik als ik op internet zie.

JustNutszz wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:11 (4%)

• Militia Pilot
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 20-03 11:52
Zou het met dit systeem kunnen om op 1440p te streamen met OBS?

Ik heb het systeem nog niet, dus aanpassingen kunnen nog gemaakt worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 328,90€ 328,90
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 135,-€ 135,-
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 524,99€ 524,99
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1NZXT H500 Zwart€ 73,96€ 73,96
1Acer Nitro VG240YU Zwart€ 209,-€ 209,-
1be quiet! Dark Rock 4€ 57,99€ 57,99
1be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm€ 20,30€ 20,30
1Logitech G413 (Qwerty US) Zwart€ 78,13€ 78,13
1Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16€ 140,59€ 140,59
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 87,90€ 87,90
1Intel 660p 1TB€ 126,51€ 126,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.841,27

Dit kun je waarschijnlijk beter vragen in een los topic in Desktop Aankoopadvies

Gropah wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:36 (1%)

• JustNutszz
Gropah schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:40:
2 PC's kan, maar das wel een dure oplossing. Als je gamed op een hoge resolutie zet je je systeem meer aan het werk en als die het werk niet aankan dan is het prima mogelijk dat er minder goed ge-encode word om de game draaiende te houden. Welke encoder gebruik je trouwens? NVENC is de GPU, welke redelijk goed is, maar ja, dan word de GPU wel iets meer gebruikt. X264/X265 gebeurd op de CPU. Je moet er even mee spelen als je het op 1 PC wilt doen. Waar zit je bottleneck en hoe kun je daar om heen. Niet dat 2 PC's alles oplost, maar dan heb je in ieder geval geen bottleneck.
Ik heb gekeken naar wat jij zei, het loopt indd nu iets beter als ik op CPU instellingen werk. Maar dan nog merk ik dat er af en toe haperingen zijn. Toch een 2e pc? Zo ja wat voor specs zouden jullie me aan raden om op 1080 mee te streamen?

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20-03 16:10
Kan het kloppen dat YouTube de upload speed heeft verlaagd, ik kan in eens niet meer in 1440p uploaden met 18Mbps terwijl de verbinding aan mijn kant stabiel is.

Edit

De vraag is hier niet echt gepast denk ik, maar om nu een topic aan te maken voor waarschijnlijk een heel klein Windows update probleempje?

Gekke Jantje wijzigde deze reactie 26-01-2019 12:00 (35%)

Asrock Z370 Extreme4 i7 8700k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Pro 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Diigii
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-03 22:40
Ik zit ook met een vraag m.b.t. het streamen. Ik heb sinds vorige week een nieuwe PC laten bouwen met de volgende specs:

- i7 9700K
- RTX 2080
- 32GB RAM
- Intel 660P 1TB SSD
- 1440P 144HZ monitor

Streamlabs stream settings:

- Encoder: Software (x264)
- Output Resolution: 1920x1080
- Bitrate 6000
- CPU Usage Preset: veryfast
- FLS Values: 60

Wat ik merk is dat bepaalde games super goed te streamen zijn op 1080P 60 FPS zoals Dota 2 en PUBG. Bepaalde games lijkt het dat het al "lastiger" wordt om te streamen zoals The Division en Assassin's Creed Origin. Wat ik bedoel met "lastig" is dat het voor OBS moeilijk is om 60 fps te behouden wanneer ik deze spellen probeer te streamen.

Zelf ben ik er waarschijnlijk achter waar dit mee heeft te maken en de oorzaak ligt bijna zeker aan de GPU/FPS van de game. Zoals Assassin's Creed heeft een gemiddelde FPS van 80 (met alles op ULTRA op 1440P) waardoor het voor OBS erg lastig is om de 60 FPS te behouden. Hetzelfde geldt met The Division. Dota 2 en PUBG hebben zo'n hoge FPS dat ik VSYNC aan moet zetten want anders is de FPS veel te hoog.

Mijn vragen:

1) Klopt mijn aanname dat het kan zijn dat deze games moeilijk te streamen zijn op 1080P 60fps met alles op ultra? Mijn ingame FPS komt trouwens nooit onder de 60 FPS met deze games, alleen in OBS. Zoals het opnemen met Nvidia Geforce geeft geen enkel probleem.
2) Hoe gaan streamers hier normaal gesproken mee om? Gaan ze dan op 1080P gamen (dus resolutie verlagen) voor de extra FPS zodat OBS hier beter mee om kan gaan, of veranderen ze de graphics instellingen?

Update: Het lijkt erop dat ik de oorzaak heb gevonden. Wellicht kan @JustNutszz dit ook proberen.
Alles wat ik probeerde hielp niet zoals de resolutie verlagen, output resolutie verlagen etc, heel erg vreemd. Wat ik wel zag is dat mijn GPU gewoon 90%+ resources gebruikte bij het spelen van Assassin's Creed of The Division. Ik kreeg ook gewoon netjes 100+ fps wat ook te verwachten is met deze setup, maar het vreemde is dat OBS nog steeds problemen gaf.

Wat ik heb gedaan is ik heb een applicatie gedownload genaamd "RivaTuner Statistics Server". Met deze applicatie kan je de FPS van je gehele PC cappen. Als test heb ik de FPS gecapped op 60 (wat voldoende is voor het streamen). Vervolgens heb ik games zoals Assassin's Creed en The Division geprobeerd en zonder problemen kan ik opnemen en streamen! OBS blijft netjes gecapped op 60 FPS en komt er geen enkele keer onder.

Wat mijn vermoeden dus deed bevestigen is dat de GPU zonder FPS limiet alle resources gaat gebruiken die hij heeft, waarbij er te weinig resources voor OBS overblijven. Met de FPS cap hoeft de GPU minder te doen waardoor er voor OBS wel voldoende resources beschikbaar blijven. Het lijkt er dus op dat de FPS cap in de games (zoals VSYNC) dus niet altijd voldoende is (vooral als je wellicht je desktop opneemt).

Ik hoop dat meer mensen hier iets aan hebben. Download link voor de applicatie: https://www.guru3d.com/fi...tics-server-download.html

Diigii wijzigde deze reactie 27-01-2019 14:12 (32%)

i7 9700K | RTX 2080 | 32GB RAM | 2TB SSD | Asus ROG Swift PG278Q | Twitch.tv/Diigii

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20-03 16:10
@Diigii
Je hebt een GTX 2080 Ti dus ik zou de HW encoder gebruiken Het bespaard je een hoop rekenkracht en verbruik en de beeld kwaliteit blijft goed.

https://nl.hardware.info/...nvidias-nvenc-efficienter

Asrock Z370 Extreme4 i7 8700k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Pro 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• JustNutszz
Diigii schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:06:
Ik zit ook met een vraag m.b.t. het streamen. Ik heb sinds vorige week een nieuwe PC laten bouwen met de volgende specs:

- i7 9700K
- RTX 2080
- 32GB RAM
- Intel 660P 1TB SSD
- 1440P 144HZ monitor

Streamlabs stream settings:

- Encoder: Software (x264)
- Output Resolution: 1920x1080
- Bitrate 6000
- CPU Usage Preset: veryfast
- FLS Values: 60

Wat ik merk is dat bepaalde games super goed te streamen zijn op 1080P 60 FPS zoals Dota 2 en PUBG. Bepaalde games lijkt het dat het al "lastiger" wordt om te streamen zoals The Division en Assassin's Creed Origin. Wat ik bedoel met "lastig" is dat het voor OBS moeilijk is om 60 fps te behouden wanneer ik deze spellen probeer te streamen.

Zelf ben ik er waarschijnlijk achter waar dit mee heeft te maken en de oorzaak ligt bijna zeker aan de GPU/FPS van de game. Zoals Assassin's Creed heeft een gemiddelde FPS van 80 (met alles op ULTRA op 1440P) waardoor het voor OBS erg lastig is om de 60 FPS te behouden. Hetzelfde geldt met The Division. Dota 2 en PUBG hebben zo'n hoge FPS dat ik VSYNC aan moet zetten want anders is de FPS veel te hoog.

Mijn vragen:

1) Klopt mijn aanname dat het kan zijn dat deze games moeilijk te streamen zijn op 1080P 60fps met alles op ultra? Mijn ingame FPS komt trouwens nooit onder de 60 FPS met deze games, alleen in OBS. Zoals het opnemen met Nvidia Geforce geeft geen enkel probleem.
2) Hoe gaan streamers hier normaal gesproken mee om? Gaan ze dan op 1080P gamen (dus resolutie verlagen) voor de extra FPS zodat OBS hier beter mee om kan gaan, of veranderen ze de graphics instellingen?

Update: Het lijkt erop dat ik de oorzaak heb gevonden. Wellicht kan @JustNutszz dit ook proberen.
Alles wat ik probeerde hielp niet zoals de resolutie verlagen, output resolutie verlagen etc, heel erg vreemd. Wat ik wel zag is dat mijn GPU gewoon 90%+ resources gebruikte bij het spelen van Assassin's Creed of The Division. Ik kreeg ook gewoon netjes 100+ fps wat ook te verwachten is met deze setup, maar het vreemde is dat OBS nog steeds problemen gaf.

Wat ik heb gedaan is ik heb een applicatie gedownload genaamd "RivaTuner Statistics Server". Met deze applicatie kan je de FPS van je gehele PC cappen. Als test heb ik de FPS gecapped op 60 (wat voldoende is voor het streamen). Vervolgens heb ik games zoals Assassin's Creed en The Division geprobeerd en zonder problemen kan ik opnemen en streamen! OBS blijft netjes gecapped op 60 FPS en komt er geen enkele keer onder.

Wat mijn vermoeden dus deed bevestigen is dat de GPU zonder FPS limiet alle resources gaat gebruiken die hij heeft, waarbij er te weinig resources voor OBS overblijven. Met de FPS cap hoeft de GPU minder te doen waardoor er voor OBS wel voldoende resources beschikbaar blijven. Het lijkt er dus op dat de FPS cap in de games (zoals VSYNC) dus niet altijd voldoende is (vooral als je wellicht je desktop opneemt).

Ik hoop dat meer mensen hier iets aan hebben. Download link voor de applicatie: https://www.guru3d.com/fi...tics-server-download.html
-Update

Ik heb een tweede stream pc gebouwd, alles geïnstalleerd. Alleen ik loop tegen het volgende probleem aan en ik hoop dat jullie me kunnen helpen |:( |:( |:( |:( |:( |:( .

Hoe krijg ik in vredesnaam het geluid door naar men stream pc? Ik heb een logitech gaming headset en een yeti microphone.. Hoe moet ik dit instellen?

Stream pc word onder andere gebruikt met elgato HD 60.

Headset aangesloten op mijn game pc, webcam en microphone is aangelsloten op stream pc...

Als ik live ben op twitch komt er geen geluid? wat doe ik nou fout??
Kan iemand me zo snel mogelijk helpen..

Bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Diigii
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-03 22:40
JustNutszz schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:10:
[...]

-Update

Ik heb een tweede stream pc gebouwd, alles geïnstalleerd. Alleen ik loop tegen het volgende probleem aan en ik hoop dat jullie me kunnen helpen |:( |:( |:( |:( |:( |:( .

Hoe krijg ik in vredesnaam het geluid door naar men stream pc? Ik heb een logitech gaming headset en een yeti microphone.. Hoe moet ik dit instellen?

Stream pc word onder andere gebruikt met elgato HD 60.

Headset aangesloten op mijn game pc, webcam en microphone is aangelsloten op stream pc...

Als ik live ben op twitch komt er geen geluid? wat doe ik nou fout??
Kan iemand me zo snel mogelijk helpen..

Bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Als ik het goed begrijp moet je het geluid splitsen (of iets in die richting). Dat betekent dat je game pc geluid naar je headset en naar je capture card moet. Ik heb een tutorial gevonden waar iemand zegt hoe je dit kan regelen met een gratis programma genaamd "Audio Repeater". Zie stap 3 op de volgende pagina: https://help.twitch.tv/cu...asting-with-two-computers

i7 9700K | RTX 2080 | 32GB RAM | 2TB SSD | Asus ROG Swift PG278Q | Twitch.tv/Diigii

• JustNutszz
Diigii schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:34:
[...]

Als ik het goed begrijp moet je het geluid splitsen (of iets in die richting). Dat betekent dat je game pc geluid naar je headset en naar je capture card moet. Ik heb een tutorial gevonden waar iemand zegt hoe je dit kan regelen met een gratis programma genaamd "Audio Repeater". Zie stap 3 op de volgende pagina: https://help.twitch.tv/cu...asting-with-two-computers
Aaaah oke het is een aparte programma die ik moet downloaden🤦‍♂️ Overheen gelezen en bedankt dat je het weer herhaald. Ik ga het straks proberen.

JustNutszz wijzigde deze reactie 13-02-2019 15:49 (14%)

• JustNutszz
JustNutszz schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:48:
[...]

Aaaah oke het is een aparte programma die ik moet downloaden🤦‍♂️ Overheen gelezen en bedankt dat je het weer herhaald. Ik ga het straks proberen.
Niet dus het lukt me gewoon niet.... of ik ben te stom voor dit🤦‍♂️ Kan iemand me alsjeblieft helpen want ik kom er echt niet uit...

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:47
Ik wil graag casual wat gaan streamen op Twitch (en eventueel andere platforms). Ik heb het volgende systeem nu:

i5 8400
Nvidia 1080ti
16gb RAM
1440p 144hz scherm (displayport)
W10

Ik heb nu het één en ander getest, maar als ik hem via OBS op 720p60fps zet en mijn videokaart de berekeningen laat doen, is het prima te doen. Ik merk alleen wel een klein beetje inputlag, maar dat kan ook door de update van BF5 komen van gisteren (geen tijd gehad uitvoerig te testen).

Het liefst zou ik de berekeningen van de stream door een externe CPU of VGA kaart laten doen. Ik heb nog een ouder systeem staan: Intel i3-4130, GT710, 8gb RAM, W7. Hier wil ik best een streampc van maken, maar ik twijfel of de i3 daar snel genoeg voor gaat zijn.

Dus ik ga nog een capture card nodig hebben om te streamen. Ik heb bijvoorbeeld deze op het oog:

productreview: AVerMedia Live Gamer Extreme LGX (GC550) review door pclinde

Dus ik zou de volgende opstelling maken:

http://i68.tinypic.com/wquddu.png

Zie ik iets over het hoofd? Gaat dit een beetje werken met die i3?

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

• Gropah
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
JustNutszz schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:01:
[...]

Niet dus het lukt me gewoon niet.... of ik ben te stom voor dit🤦‍♂️ Kan iemand me alsjeblieft helpen want ik kom er echt niet uit...
Als je een concrete vraag hebt waar je precies vast loopt is het makkelijker helpen.
Loondijke schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:44:
Ik wil graag casual wat gaan streamen op Twitch (en eventueel andere platforms). Ik heb het volgende systeem nu:

i5 8400
Nvidia 1080ti
16gb RAM
1440p 144hz scherm (displayport)
W10

Ik heb nu het één en ander getest, maar als ik hem via OBS op 720p60fps zet en mijn videokaart de berekeningen laat doen, is het prima te doen. Ik merk alleen wel een klein beetje inputlag, maar dat kan ook door de update van BF5 komen van gisteren (geen tijd gehad uitvoerig te testen).

Het liefst zou ik de berekeningen van de stream door een externe CPU of VGA kaart laten doen. Ik heb nog een ouder systeem staan: Intel i3-4130, GT710, 8gb RAM, W7. Hier wil ik best een streampc van maken, maar ik twijfel of de i3 daar snel genoeg voor gaat zijn.

Dus ik ga nog een capture card nodig hebben om te streamen. Ik heb bijvoorbeeld deze op het oog:

productreview: AVerMedia Live Gamer Extreme LGX (GC550) review door pclinde

Dus ik zou de volgende opstelling maken:

[Afbeelding]

Zie ik iets over het hoofd? Gaat dit een beetje werken met die i3?
Ik schat dat de i3 te traag is en volgens mij ondersteunt de GTX 710 geen NVENC waardoor die het eventueel over zou kunnen nemen. Voor de rest lijkt je setup wel te moeten kunnen werken. Evt. goedkoop een 2e hands GPU ergens vandaan halen die wel NVENC ondersteund is waarschijnlijk het handigste.

• Loondijke
Bedankt voor jouw bericht @Gropah. Op internet heb ik veel mensen gevonden die het ruim lukt om met een i3-4130 gewon 1080p60 te streamen. Dus ik denk dat ik het gewoon ga proberen.

Maar voor zover ik weet, zend een videokaart alleen maar uit toch? Dus als ik dan aansluit:

Gamepc - HDMI - Capture Card - HDMI - i3

Krijg ik dan wel connectie tussen de 2 pc's of niet? Ziet die i3 dan dat hij een stream ontvangt? Of moet ik de Capture Card aansluiten via USB?

• Gropah
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Loondijke schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:06:
Bedankt voor jouw bericht @Gropah. Op internet heb ik veel mensen gevonden die het ruim lukt om met een i3-4130 gewon 1080p60 te streamen. Dus ik denk dat ik het gewoon ga proberen.

Maar voor zover ik weet, zend een videokaart alleen maar uit toch? Dus als ik dan aansluit:

Gamepc - HDMI - Capture Card - HDMI - i3

Krijg ik dan wel connectie tussen de 2 pc's of niet? Ziet die i3 dan dat hij een stream ontvangt? Of moet ik de Capture Card aansluiten via USB?
Een GPU kan tegenwoordig veel meer, zo dus ook het encoden van videobeelden die daarna het net op gaan. Proberen met de i3 kan zeker, maar kijk er niet van op als het niet toereikend is.

Het is mij overigens bij dat apparaat niet duidelijk of het zelf kan encoden of dat het puur een doorgeefluik is. In het eerste geval kan je i3 het namelijk wel aan en zou je het evt. zelfs kunnen proberen zonder 2e PC.

Je kan de kaart als ik het goed zie via zowel HDMI als USB aan je i3 PC koppelen, maar de kans is groter dat er een USB3 poort op zit dan een HDMI input. In programma's zoals xsplit zal deze input dan herkent worden als video input en kun je hem gewoon verwerken in je scene.

• Loondijke
Gropah schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:20:
[...]

Een GPU kan tegenwoordig veel meer, zo dus ook het encoden van videobeelden die daarna het net op gaan. Proberen met de i3 kan zeker, maar kijk er niet van op als het niet toereikend is.

Het is mij overigens bij dat apparaat niet duidelijk of het zelf kan encoden of dat het puur een doorgeefluik is. In het eerste geval kan je i3 het namelijk wel aan en zou je het evt. zelfs kunnen proberen zonder 2e PC.

Je kan de kaart als ik het goed zie via zowel HDMI als USB aan je i3 PC koppelen, maar de kans is groter dat er een USB3 poort op zit dan een HDMI input. In programma's zoals xsplit zal deze input dan herkent worden als video input en kun je hem gewoon verwerken in je scene.
Ik zag het inderdaad; dit gaat gewoon via een USB 3 poort. DIe zit er wel op volgens mij.

• JoSchaap
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-03 14:43

JoSchaap

Had a life, got a modem..

@Loondijke je hebt een 1080TI met NVENC erop.
Als je OBS daarop laat encoden kun je alles makkelijk vanaf 1 machine doen, dan is het hele segment met de capturecard en laptop nieteens meer nodig :)

Ik kan mij niet voorstellen dat dit inputlag geeft in BF5 :) dat zou ik eerder binnen de game zelf zoeken :)

Ik heb zelf een 3rd gen i7 met 1080 (niet TI) en ik stream (en record) mixed reality video's op deze machine in 1080p60fps.

Ik heb uiteraard ook al eens gepoogd om een capture card in een 2e pc (i5 4th gen) te gebruiken maar dat maakte totaal geen verschil qua game performance. en liep nieteens lekker (goedkoop i5je) :Y)

voorbeeldjes van wat er uit mijn machine komt:
recorded: YouTube: Beat Saber - My first attempt at Expert+ (southpark - kyle's mom)
live: https://www.twitch.tv/videos/374054702

Twitch word soms wat korrelig maar dat is puur omdat ik geen 'partner' ben en het dus allemaal in de bitrate van max 2500 moet duwen :+

Nu zit ik zelf wel aan de limieten van mijn machine maar dat is puur omdat ik virtual reality op dezelfde machine omzet naar MR terwijl ik stream, record en de game draai :+ en ik ben te sentimenteel om nu al te upgraden :P

Ik kan je op zijn minst aanraden om het eens te proberen zonder al dit moeilijke gedoe :)
Het geeft ook een stuk meer rust als je vanaf dezelfde machine je stream kunt onderbreken/starten en van scenes wisselen enz :)

|-FKA:5chaap2k -|- Specs: Inventaris -|- GameRoom -|- YouTube -|- Steam -|- Twitch-|

• Loondijke
JoSchaap schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:28:
@Loondijke je hebt een 1080TI met NVENC erop.
Als je OBS daarop laat encoden kun je alles makkelijk vanaf 1 machine doen, dan is het hele segment met de capturecard en laptop nieteens meer nodig :)

Ik kan mij niet voorstellen dat dit inputlag geeft in BF5 :) dat zou ik eerder binnen de game zelf zoeken :)

Ik heb zelf een 3rd gen i7 met 1080 (niet TI) en ik stream (en record) mixed reality video's op deze machine in 1080p60fps.

Ik heb uiteraard ook al eens gepoogd om een capture card in een 2e pc (i5 4th gen) te gebruiken maar dat maakte totaal geen verschil qua game performance. en liep nieteens lekker (goedkoop i5je) :Y)

voorbeeldjes van wat er uit mijn machine komt:
recorded: YouTube: Beat Saber - My first attempt at Expert+ (southpark - kyle's mom)
live: https://www.twitch.tv/videos/374054702

Twitch word soms wat korrelig maar dat is puur omdat ik geen 'partner' ben en het dus allemaal in de bitrate van max 2500 moet duwen :+

Nu zit ik zelf wel aan de limieten van mijn machine maar dat is puur omdat ik virtual reality op dezelfde machine omzet naar MR terwijl ik stream, record en de game draai :+ en ik ben te sentimenteel om nu al te upgraden :P

Ik kan je op zijn minst aanraden om het eens te proberen zonder al dit moeilijke gedoe :)
Het geeft ook een stuk meer rust als je vanaf dezelfde machine je stream kunt onderbreken/starten en van scenes wisselen enz :)
Zou mooi zijn! Ik ga hier mee aan de slag.

Ik had dit al wel getest, maar merkte toch een soort van vertraging. Maar het kan ook zo zijn dat dit door BF5 kwam op dat moment :).

• Cybergamer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-03 10:28

Cybergamer

Wanna Play a Game?

JoSchaap schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:28:

Volgens mij is dit tegenwoordig 6000?

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | GFT STATS | YouTube | Twitch

Acties:
  • +2Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:35

neolite

Immer kritisch

Een eenzijdig door Kassa geproduceerd stuk wat totaal de verkeerde conclusies trekt, de verantwoordelijkheid volledig afschuift op de "slechte" en op geld beluste streamer. Kinderen doneren geld aan hun gamehelden

De twee streamers die in dit artikel aan het woord komen geven zeer terecht aan dat leeftijdscontrole niet alleen een zaak voor streamer is. Maar met name een verantwoordelijkheid van de ouders om te zorgen dat deze niet in aanraking komen met content of zaken kunnen doen waar ze te jong voor zijn. Daarnaast geen woord over hoe kinderen aan dit geld komen, op welke wijze ze toegang hebben tot betalingsmogelijkheden voor het doneren en waarom er geen toezicht door ouders is.

Dit is weer precies wat we gewend zijn vanuit de media, een eenzijdig stuk over iets wat ze niet begrijpen maar wel mee willen profiteren op de hype. Dat dit door belastinggeld mogelijk gemaakt is, is echt een schande.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-03 14:43

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Cybergamer schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:28:
[...]

Volgens mij is dit tegenwoordig 6000?
Dit had ik dus compleet gemist :')
Gisteren even een testje gedaan en het loopt meteen een stuk beter!

|-FKA:5chaap2k -|- Specs: Inventaris -|- GameRoom -|- YouTube -|- Steam -|- Twitch-|

• MrNobody28
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 19-03 12:32
Ik zie verschillende dingen in dit topic voorbij komen over NVENC. Please wees verstandig en laat dit gewoon voor wat het is, oké als je geen andere mogelijkheid hebt, gebruik het dan. Maar de kwaliteit is over het algemeen een STUK minder én je videokaart word zwaar belast.

• MrNobody28
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 19-03 12:32
neolite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:04:
Een eenzijdig door Kassa geproduceerd stuk wat totaal de verkeerde conclusies trekt, de verantwoordelijkheid volledig afschuift op de "slechte" en op geld beluste streamer. Kinderen doneren geld aan hun gamehelden

De twee streamers die in dit artikel aan het woord komen geven zeer terecht aan dat leeftijdscontrole niet alleen een zaak voor streamer is. Maar met name een verantwoordelijkheid van de ouders om te zorgen dat deze niet in aanraking komen met content of zaken kunnen doen waar ze te jong voor zijn. Daarnaast geen woord over hoe kinderen aan dit geld komen, op welke wijze ze toegang hebben tot betalingsmogelijkheden voor het doneren en waarom er geen toezicht door ouders is.

Dit is weer precies wat we gewend zijn vanuit de media, een eenzijdig stuk over iets wat ze niet begrijpen maar wel mee willen profiteren op de hype. Dat dit door belastinggeld mogelijk gemaakt is, is echt een schande.
Check de video van Gamemeneer maar eens, hij legt het top uit vind ik!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20-03 17:17
Betreft het Kassa-fragment...

Ik krijg om te beginnen redelijke jeuk als zogenaamde deskundigen in hun relaas het woord 'schietspellen' gebruiken. De onkunde druipt er dan gelijk vanaf. Kan me niet alleen meer voor de geest halen of dit tijdens deze uitzending letterlijk gezegd is. But just saying...

Wat ik vooral tenenkrommend vind, om MrNobody28 aan te halen, is het gebrek aan kritiek richting de ouders. Je weet wel: de mensen die verantwoordelijk voor de opvoeding van hun kroost zijn. Volgens de Kassa-hittepetit moeten niet zij, maar de streamers het ethische boetekleed aantrekken. Overigens groot gelijk dat die twee uitgenodigde streamers hun aanlokkelijke levensonderhoudvoorziening niet aan banden werpen. Het is uiteindelijk toch niet meer dan een schijnoplossing.

Dat pubers beter niet hun complete zakgeld aan semi-miljonairs kunnen overmaken, lijkt me toch geen onoverkomelijke levensles om mee te geven. Misschien heb ik als niet-ouder geen recht van spreken, maar ik zet vooral mijn vraagtekens bij het feit dat brugklassers moeiteloos hun geld kunnen overmaken. Iets met toezicht. En iets met verantwoordelijkheid.

• simbad1965
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 13:01
wil een mengpaneel aanschaffen om ipv met NDI (kost recources) het geluid (van mic en game) door te sturen naar stream pc .nadeel is dat eerst mic en gamegeluid gemixed moet worden en dan doorsturen over het netwerk met beeld. soms loopt het beeld en geluid niet synchroon .

weet iemand hoe ik een mengpaneel met usb aan moet sluiten ?

vooral als het gaat om de microfoon , deze zou naar bijvoorbeeld discord en naar streampc moeten gaan .
als iemand een schema heeft zou het zeer helpen.
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True