Laat ik ook maar is wat actiever zijn in deze topic, wel leuk/goed om ervaringen met betrekking tot streamen uit te wisselen

.
@
kansloze Je kan een Elgato HD 60 aanschaffen, maar je zal zoals Ray aangeeft, altijd een laptop of computer moeten gebruiken om vervolgens gameplay op te nemen. De Elgato zorgt ervoor dat de gameplay zichtbaar wordt gemaakt op je computer en vervolgens kan je dus op je laptop de gameplay gaan opnemen.
@
Fabulous Gaming Het lijkt erop dat je deze camera kan gebruiken voor livestreamen. Ik kwam uit op deze website:
https://medium.com/@AlexP...e-sony-rx100-v-3ebd1f9598. Ik zie dat hier ook wat zaken worden beschreven zoals het aansluiten van de camera via USB (want anders gaat de camera in slaapstand). Dit probleem komt vaker voor met camera's. Bij sommige camera's kan je dit uitzetten, maar bij die van jou lijkt het dat dit is opgelost door de USB in te pluggen.
@
JacobsT Ziet er goed uit! Kwaliteit op 720p is zeker niet verkeerd. Ik stoor mij er niet aan dat het 720p is. Wat Forster aangeeft, 900p is een goede middenweg kijkend naar kwaliteit/performance. 1080p is net weer wat mooier, maar dat gaat ook gepaard met dat het opnemen weer wat zwaarder wordt. Geluid/microfoon combinatie is ook prima. Je bent goed te verstaan tijdens het racen. Ik zou de camera ook wat groter zetten. Ik weet niet wat je gebruikt als camera, maar wellicht is het veranderen naar een 16:9 aspect ratio van je camera al een plus (het lijkt er iig niet op dat je nu een 16:9 verhouding hebt). Dit kan je meestal instellen bij je cam settings.
Misschien nog wat info over mezelf met streamen. Stream nu ongeveer 6 maanden. In het begin begonnen met Engels streamen, maar dat viel toch tegen. Het praten in Engels ging prima, maar vooral als je begint met streamen is het blijven praten in Engels toch wat lastiger, vooral als je geen tot weinig ervaring hebt met streamen. Nu stream ik de grootste tijd in het Nederlands, wat stukken makkelijker gaat.
Op dit moment stream ik voornamelijk Ark, Escape from Tarkov en FFXIV. Ik merk aan streamen dat bepaalde games toch erg populair zijn (ook in het Nederlands), en daar wil ik mij dan ook op focussen (doel is ook om te groeien

). 2 weken geleden had ik nog vakantie, en als je dan 8 uur op een dag streamt, dan kreeg ik toch gemiddeld 5-10 followers erbij op een dag (+ af en toe een sub, donatie en bits). Ben erg blij dat mensen ook terugkomen naar de stream, en dat gebeurd steeds en steeds meer. Laatste tijd ook gemiddeld tussen de 5 en 20 viewers op m'n kanaal.
Ook ben ik blij met m'n investeringen. Heb een Blue Yeti microfoon gekocht, goede bureaustoel, meerdere monitoren, stream achtergrond wat veranderen etc. Je ziet toch wel dat zoiets positieve impact heeft op de stream.
Waar loop ik nu nog tegen aan: Dat is toch het streamen van intensieve games zoals Ark. Het streamen naar Twitch toe is stabiel (geen dropped frames, 500mb/s download/upload), maar wat ik bij mezelf en veel andere streamers zie, is dat wanneer het beeld van de gameplay erg veel beweegt, dat de webcam blurry wordt. Sta je vervolgens stil of kom je in een gebied waar de omgeving minder intensief is, dan ziet de cam kwaliteit er beter uit. Ik heb veel settings geprobeerd aan te passen, maar ik kom er nog niet uit. Heb de kwaliteit van 1080p naar 900p gezet, maar in principe is er geen verschil. Heb verschillende bitrates geprobeerd, helaas geen verschil. Heb ook proberen te switchen van NVENC (new) naar X264, maar dit hielp helaas ook niet. Voor de goede orde heb ik Streamlabs laten optimizen, maar dat hielp ook niet.
Het enige wat ik merk is dat het lokaal opnemen wel goed gaat. Dan heb ik geen problemen met de blurryness van m'n cam.
Misschien hebben andere mensen ervaring met dit probleem (en hebben wellicht een oplossing)? Ik heb veel research gedaan op het internet, maar het aanpassen van de meeste settings lijkt geen oplossing te bieden. Heb in de webcam ook de auto-focus, belichting etc. op handmatig gezet, maar dit doet het probleem ook niet verhelpen.
Ander probleem waar ik een "work-around" voor heb: Ik merk dat mijn PC niet altijd de juiste prioriteit geeft aan Streamlabs, waarbij ik merk dat andere mensen met andere PC's daar niet zoveel problemen mee "lijken" te hebben. Als ik bijv. mijn games ongelimiteerde FPS laat gebruiken, dan blijven er te weinig resources over voor Streamlabs, waardoor je dropped frames krijgt. Dit los ik op door de FPS in games te limiteren waardoor er altijd voldoende resources (CPU/GPU) overblijven voor Streamlabs. Voor de goede orde gebruik ik ook Riva Tuner om tijdens streamen de FPS op max. 60 te houden, mocht de game deze optie niet bieden.
Edit; ben op werk, maar uit m'n hoofd wat info over set-up en streamsettings:
PC: i7 9700K, 32GB RAM, RTX 2080
Stream: Streamlabs OBS
Cam: C920 HD PRO WEBCAM
Streamlabs OBS settings:
Native resolutie: 2560x1440p
Stream resolutie: 1600x900 60fps
Bitrate: 6000 (volgens mij nu 7500)
Settings: NVENC (new)
[Voor 3% gewijzigd door Diigii op 20-01-2020 10:47]