[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.496 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18
sinds de invoering van osx lion ben ik overgestapt van SL. Nu wil is een keer gaan kijken hoe ik bootcamp aan de praat krijg zie ik geen icon meer bij applications voor bootcamp. Iemand enig idee waar het is gebleven. Enige info die ik kreeg gevonden is dat bootcamp alleen windows 7 ondersteund.

Verder werkt lion fijn en soepel op de mac en macbook.

helemaal langs gekeken... excuses... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door koentjuh1987 op 31-07-2011 20:48 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

koentjuh1987 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:42:
sinds de invoering van osx lion ben ik overgestapt van SL. Nu wil is een keer gaan kijken hoe ik bootcamp aan de praat krijg zie ik geen icon meer bij applications voor bootcamp. Iemand enig idee waar het is gebleven.
Spotlight is sneller en makkelijker dan een forumpost en zelfs Google ;)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de inhoud van "contacten" naar een bestand kan exporteren zodat ik er met indesign weer wat mee kan doen?

IK heb het geprobeerd maar krijg een document vol abracadabra en wat adressen....;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die willen weten hoe je het slidertje om items te vergroten/verkleinen terug krijgt:

In Finder -> View -> Show status bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:14:
Voor de mensen die willen weten hoe je het slidertje om items te vergroten/verkleinen terug krijgt:

In Finder -> View -> Show status bar
Ja, die had ik al gevonden. Wel een beetje vreemd dat dit nu standaard uit staat, hier kan je ook zien of je schrijf rechten hebt en of Finder bezig is met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:20:
[...]

Inderdaad, je verwacht dan dat het overal werkt zeg maar. Maar helaas.
Je kan bij multi touch settings 3-finger swipe herstellen naar de SL setting.. Vorige/Volgende in plaats van dashboard wat toch zinloos is.. Dat werkt dan ook in Finder, Chrome, Firefox, Safari.. etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
  • met drie vingers omhoog/omlaag bewegen op touch pad gaat niet naar begin/eind van de pagina in Firefox;
Dat mis ik ook wel inderdaad...ik heb nog niet kunnen uitvogelen hoe je dat toch werkend krijgt.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18
Trivian schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:06:
[...]

Dat mis ik ook wel inderdaad...ik heb nog niet kunnen uitvogelen hoe je dat toch werkend krijgt.
cmd+pijltje naar boven of beneden werkt ook

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Trivian schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:06:
[...]

BetterTouchTool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
ik heb iets raars met mail trouwens. Eerder al vertelde ik dat als je mail standaard opstart met het opstarten van je mac en op fullscreen. Dat deze wel een eigen space krijgt maar dan niet reageert op klikken en dergelijke en dus je mail toch moet afsluiten en weer opstarten.
Nu zie ik in mijn mailbox terwijl mijn mac OS Lion Engels als eerste taal heeft dat in mail bij veel mailtjes gewoon doodleuk in het Nederlands staat "drie dagen geleden" bij ontvangstdatum. Dat kan toch niet kloppen?! Iemand anders hier last van en misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
dangerpaki schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:42:

Nu zie ik in mijn mailbox terwijl mijn mac OS Lion Engels als eerste taal heeft dat in mail bij veel mailtjes gewoon doodleuk in het Nederlands staat "drie dagen geleden" bij ontvangstdatum. Dat kan toch niet kloppen?! Iemand anders hier last van en misschien een oplossing voor?
Dit heb ik ook in Finder. Lijkt me dat hij voor relatieve data (vandaag, gisteren, etc) gebruik maakt van de Regional Settings oid. Klein schoonheidsfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26
Ik heb zelf eigenlijk maar 2 problemen.

1. OpenGL instabiliteit. Dat is opgelost in de beta van 10.7.2 bij mij.
2. Het werken met 2 monitoren is niet goed doordacht wat mij betreft. Helemaal niet met die nieuwe maximize feature. Dan komt de app fullscreen in een workspace en is de 2e monitor niet bruikbaar. Dit is niet goed doordacht wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus al duplicity. Dat werkt prima. Andere killer feature hiervan: je kan op alle platformen restoren. Als je maar 1 Mac hebt en dat ding gaat stuk moet je eerst een nieuwe Mac kopen om je files weer te kunnen restoren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Is er een mogelijkheid om te kunnen 2 finger swipen in de Mac App Store en in iFinder etc?
Bettertouchtool is alleen nog voor SL en in systeemvoorkeuren -> trackpad heb ik ook van alles geprobeerd, maar dat heeft nog niet geholpen.
Wat is de truc?

* Scirocco moet nog 1 dag wachten op zn mbp, maar probeert al ff aan Lion te wennen op de mbp van zn broer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Scirocco schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:57:
Is er een mogelijkheid om te kunnen 2 finger swipen in de Mac App Store en in iFinder etc?
Bettertouchtool is alleen nog voor SL en in systeemvoorkeuren -> trackpad heb ik ook van alles geprobeerd, maar dat heeft nog niet geholpen.
Wat is de truc?

* Scirocco moet nog 1 dag wachten op zn mbp, maar probeert al ff aan Lion te wennen op de mbp van zn broer
Bettertouchtool werkt gewoon in Lion, daarmee moet het dus lukken.

Overigens een opmerking/vraag:
Het zoomen (met twee vingers knijpen) in Safari werkt niet meer wanneer deze een tijdje geopend is, hebben meer mensen hier last van? Het opnieuw opstarten van Safari verhelpt dit probleem wel, maar blijft toch wat irritant. Dit probleem heb ik overigens ook met de (') tekens en de speciale tekens (suggesties) voor de klinkers.

[ Voor 25% gewijzigd door zeromussov op 01-08-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Laatst online: 07-08 08:58
Wij hebben hier ongeveer 15 machines staan met Leopard erop. Het is weer tijd voor een upgrade dus naar Lion. We hebben een server met Snow Leopard en 1 Snow Leopard machine.

Mijn idee was om een clean Lion install disc te maken (installeren software erop en image maken) en deze naar alle machines te zetten. De vraag is alleen of het mag. Ik kan nergens vinden of het echt verplicht is eerst te upgraden naar snow leopard.

Weet iemand of het verplicht is eerst Snow leopard te kopen en zo ja hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Een clean install is toegestaan, 1 Lion licentie voor max 5 devices.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Voor de mensen die er iets aan hebben mijn Perfecte Trackpad instellingen.

Allereerst om de "Dubbel tap om te slepen" functie terug te krijgen doe je het volgende:
System Preferences > Universal Access > Mouse & Trackpad > Trackpad Options... en selecteer je "Dragging without Drag Lock".

Vervolgens doe je het volgende om de 3 vinger Vorige en Volgende gesture in bijvoorbeeld Finder en dergelijke weer terug te krijgen:
System Preferences > Trackpad > More Gestures > Swipe between pages en selecteer je "Swipe with two or three fingers".

En natuurlijk "Tap to click" bij "Point & Click", maar ik weet niet of die standaard aan of uit staat.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, want ik vond het een drama om dingen te slepen met 3 vingers...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat zijn niet perfecte trackpadinstellingen. De perfecte trackpadinstellingen zijn als volgt:

point and click: alleen 'secondary click' met 2 vingers aan
scroll and zoom: alles uit
more gestures: alles aan behalve launchpad; swipe between pages op 3 fingers.

Om maar te zeggen dat dit nogal persoonlijk is en tap-to-click zuigt.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 01-08-2011 18:08 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Saeverix schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:39:

Vervolgens doe je het volgende om de 3 vinger Vorige en Volgende gesture in bijvoorbeeld Finder en dergelijke weer terug te krijgen:
System Preferences > Trackpad > More Gestures > Swipe between pages en selecteer je "Swipe with two or three fingers".
Dit werkt indd, nu kan ik met 3 vingers door Finder en de mac app store swipen, maar dit gaat niet in 'natural' scrolling.. :/
Vind het in safari erg prettig om met 2 vingers naar rechts te swipen om naar de vorige pagina te gaan, maar als ik dit in finder wil doen moet ik (met 3 vingers) de andere kant op swipen om naar de vorige pagina te gaan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
CyBeR schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:07:
Dat zijn niet perfecte trackpadinstellingen. De perfecte trackpadinstellingen zijn als volgt:

point and click: alleen 'secondary click' met 2 vingers aan
scroll and zoom: alles uit
more gestures: alles aan behalve launchpad; swipe between pages op 3 fingers.

Om maar te zeggen dat dit nogal persoonlijk is en tap-to-click zuigt.
Saeverix schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:39:
Voor de mensen die er iets aan hebben MIJN Perfecte Trackpad instellingen.
[...]
Scirocco schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:09:
[...]

Dit werkt indd, nu kan ik met 3 vingers door Finder en de mac app store swipen, maar dit gaat niet in 'natural' scrolling.. :/
Vind het in safari erg prettig om met 2 vingers naar rechts te swipen om naar de vorige pagina te gaan, maar als ik dit in finder wil doen moet ik (met 3 vingers) de andere kant op swipen om naar de vorige pagina te gaan. :?
In Safari kun je ook gewoon 3 vingers gebruiken. Alleen heb je dan niet de leuke animatie die je bij 2 vingers wel hebt. Maar dat maakt mij persoonlijk niets uit.

[ Voor 33% gewijzigd door Saeverix op 01-08-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Saeverix schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:17:
[...]

[...]

[...]

In Safari kun je ook gewoon 3 vingers gebruiken. Alleen heb je dan niet de leuke animatie die je bij 2 vingers wel hebt. Maar dat maakt mij persoonlijk niets uit.
klopt, zie ik nu ook.
Maar waarom moet ik finder de andere kant op swipen om naar de vorige pagina te gaan? Is het een bug, of kan ik dat ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Scirocco schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:36:
[...]

klopt, zie ik nu ook.
Maar waarom moet ik finder de andere kant op swipen om naar de vorige pagina te gaan? Is het een bug, of kan ik dat ergens instellen?
Als je 3 vingers gebruikt is het volgens mij beide hetzelfde. Kan het nu niet proberen want heb mijn MacBook niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Nee, bij mij is het toch echt andersom.
Maar opzich is het ook niet eens heel vreemd. In Finder trek je als het ware de mappen uit en 'duw' je ze er weer in als je vorige doet. Dus er is wel wat voor te zeggen en ergens is het wel logisch. Bij de mac app store werkt het swipen ook zo, maar daar kan ik geen logische verklaring voor geven. Die is namelijk in een hele andere structuur opgebouwd.

Ik weet het nog niet, misschien zet ik het wel uit, misschien wen ik er wel aan..

EDIT:
De 3 finger swipe staat blijkbaar sowieso andersom, want in safari moet ik met 2 vingers naar rechts swipen om naar vorige te gaan, of met 3 vingers naar links (en indd zonder animatie)
Ik denk indd dat ik het 3 finger swipen maar uit ga zetten.. 2 finger swipe naar rechts met animatie vind ik veel fijner en natuurlijker, ook aangezien ik 'natural' scrolling aan heb staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Scirocco op 01-08-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben gewoon aan het wennen niet meer in Finder te kunnen swipen. Went snel. :D

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Scirocco schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:49:
EDIT:
De 3 finger swipe staat blijkbaar sowieso andersom, want in safari moet ik met 2 vingers naar rechts swipen om naar vorige te gaan, of met 3 vingers naar links (en indd zonder animatie)
Ik denk indd dat ik het 3 finger swipen maar uit ga zetten.. 2 finger swipe naar rechts met animatie vind ik veel fijner en natuurlijker, ook aangezien ik 'natural' scrolling aan heb staan.
De three-finger-swipe is altijd hetzelfde, namelijk zoals in SL, waar links is terug en rechts is naar voren. Zo zijn we dat ook gewend, kijk maar naar de fwd/back pijltjes in je browser. Dat heeft dan weer te maken met dat wij van links naar rechts lezen.

De two-finger variant is een vieze hack op scrollen. Je scrollt verder dan de pagina en Safari ziet dat dan als een forward/back gesture. Maar dat gaat in de richting van het scrollen en dus feitelijk de verkeerde kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Batterij loopt gewoon leeg! Afgelopen zaterdag een feestje gehad, mooi macbook pro met spotify op de cinema set aangesloten, al eens eerder gedaan, laptop met scherm uit en alleen muziek aan bleef toen tot 8 uur aanstaan, hij hield het nu maar een paar uur uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
CyBeR schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:32:
[...]

De three-finger-swipe is altijd hetzelfde, namelijk zoals in SL, waar links is terug en rechts is naar voren. Zo zijn we dat ook gewend, kijk maar naar de fwd/back pijltjes in je browser. Dat heeft dan weer te maken met dat wij van links naar rechts lezen.

De two-finger variant is een vieze hack op scrollen. Je scrollt verder dan de pagina en Safari ziet dat dan als een forward/back gesture. Maar dat gaat in de richting van het scrollen en dus feitelijk de verkeerde kant op.
Ja maar Natural Scrolling gaat er wel vanuit dat je de pagina als het ware vastpakt en dan sleept naar onder of naar boven om dan te scrollen. Dan zou je ook zeggen dat je dan voor vorige en verder ook die methode moet hanteren.
Maar goed ik heb die zooi uitgezet want in geen een app van Apple kon je meer 3 finger forward en backward doen om page forward en back te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Lion draait nu een stuk lekkerder met 8GB en SSD in m'n 2009 MBP.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/390c3V3d0w2O3T3q1A0x/Schermafbeelding%202011-08-01%20om%2019.48.45.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Net OSX Lion geïnstalleerd, Mijn eerste indruk is dat het er wel een stuk gelikter uitziet. Ik vind dit echter niet in alle gevallen een pluspunt. Zo hoeven de animaties naar Dashboard en Launchpad niet. Mail en iCal vind ik er grafisch daarentegen wel een stuk op vooruit gegaan.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Dit is (voor mij in elk geval) ook eindelijk opgelost: in SL werkte het elke dag automatisch wisselen van bureaublad nooit. Elk uur prima, elke dag niet. Zelfs niet na meer dan 24 uur gebruik geen wissel. Lion laat netjes elke dag een ander plaatje zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:19
wanneer je bestanden uit bv de map downloads verwijdert wordt er om een wachtwoord gevraagd, dit had ik in sl niet

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Gebruikt iemand eytv en een ipad (om TV te streamen) ?

Heb na het upgraden (clean install) verschrikkelijk veel last ermee.

Vroeger werkte het zonder problemen maar nu trage hakkelende verbinding die er geregeld uitklapt en die af en toe vanzelf naar een andere post zapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

WoBaDijk schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:21:
Net OSX Lion geïnstalleerd, Mijn eerste indruk is dat het er wel een stuk gelikter uitziet. Ik vind dit echter niet in alle gevallen een pluspunt. Zo hoeven de animaties naar Dashboard en Launchpad niet. Mail en iCal vind ik er grafisch daarentegen wel een stuk op vooruit gegaan.
Vind je de facelift van iCal werkelijk geslaagd? Ik vind het nieuwe uiterlijk van iCal (en Address Book) vreselijk :o
Dashboard heb ik uitgezet en Launchpad is weg uit m'n dock. Van Mail vind ik de verbetering wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:06:
[...]

Vind je de facelift van iCal werkelijk geslaagd? Ik vind het nieuwe uiterlijk van iCal (en Address Book) vreselijk :o
Dashboard heb ik uitgezet en Launchpad is weg uit m'n dock. Van Mail vind ik de verbetering wel prima :)
Idd iCal en Adresboek zijn vreselijk :? Past totaal niet bij de look van itunes, finder, mail. Dit zijn we niet gewend van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Nu maar hopen dat ze dat niet gaan doorzetten naar andere Apps.
Stel je voor, iTunes dat eruit ziet als een oude jukebox... >:)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
CyBeR schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:32:
[...]

Ok, dus dat is gewoon voor mensen die niet kunnen wennen / hun workflow niet willen veranderen.
Ik heb nooit serieus met SL gewerkt, slechts een paar uurtjes safari met apple mouse bij mn oppasadres :9
In principe hoef ik dus niet opnieuw aan 'hetzelfde' systeem te wennen omdat ik het voorgaande amper ken.

Maar het 'natural' scrollen en swipen is gewoon je content weg pushen net als in iOS. Daarom vind ik het juist wèl logisch om letterlijk een pagina terug te bladeren. Als je een boek of tijdschrift leest en je wilt een pagina terug doe je precies hetzelfde. (het bladeren naar de vorige pagina) Het is maar net hoe je het bekijkt.
Ik vind die 2 finger swipe dus heel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wennen met scrollen , maar wel logisch vind ik.
Verschil Mail zal ik persoonlijk moeilijk vinden om aan te wennen maar ga het even de tijd geven.
Weet iemand hoe ik de "looks" van Ical kan aanpassen ????

Verder vind ik Lion er tot nu toe gelikt uitzien maar heb het idee dat alles een beetje trager loopt, waarschijnlijk is dit ook omdat de installatie slechts een paar uur oud is !
Even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Iemand anders oook een focked up van Voetbalzone.nl?

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/jfje53.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem:

Als ik in lion naar de dock ga en bv op mail klik opent het de map programma en wijst naar het mail icoontje in de map programma's
Dat is ook zo als ik bv op word druk in de dok, dan weer naar de map programma's en wijst naar de map word in programma's
Bij een reboot is dit weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
The Great HooD schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:07:
Iemand anders oook een focked up van Voetbalzone.nl?

[afbeelding]
Komt waarschijnlijk omdat je ad-blocker gebruikt, als je deze disabled werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
zeromussov schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:10:
[...]

Komt waarschijnlijk omdat je ad-blocker gebruikt, als je deze disabled werkt het goed.
Thanks!

Wordt die site er even tussenuit gefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k995 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:05:
Gebruikt iemand eytv en een ipad (om TV te streamen) ?

Heb na het upgraden (clean install) verschrikkelijk veel last ermee.

Vroeger werkte het zonder problemen maar nu trage hakkelende verbinding die er geregeld uitklapt en die af en toe vanzelf naar een andere post zapt.
Bij mij werkt alles prima, misschien kan je even bij de settings kijken in de ipad app.
Als ik de bitrate hoog zet draait hij soms ook niet lekker.
Ik heb hem nu gewoon op de standaard van 1200kbps, bij de hogere bitrates zie ik het beeld toch niet echt mooier worden, dit vind ik goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:06:
[...]

Ik vind iCal en Address Book ook erg mooi :) Smaken verschillen, zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over Resume. Ik heb een aantal "spaces" of bureaubladen ingericht met op:

1: Mail, iCal en Adresboek
2: iTunes
3: Safari
4: MS Word bestanden en bijbehorende finder mappen.

Als ik mijn MBP uitzet, en het vinkje voor vensters bewaren aan laat, is alles na de boot in Bureaublad 1 geplaatst.

Is er een mogelijkheid dat alles bewaard wordt per bureaublad? Of is dit een (bekende) bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:04:
[...]

Ik vind iCal en Address Book ook erg mooi :) Smaken verschillen, zeg maar.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:54:
Ik heb een vraagje over Resume. Ik heb een aantal "spaces" of bureaubladen ingericht met op:

1: Mail, iCal en Adresboek
2: iTunes
3: Safari
4: MS Word bestanden en bijbehorende finder mappen.

Als ik mijn MBP uitzet, en het vinkje voor vensters bewaren aan laat, is alles na de boot in Bureaublad 1 geplaatst.

Is er een mogelijkheid dat alles bewaard wordt per bureaublad? Of is dit een (bekende) bug?
Via de dock even die apps op een space vastplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, bedankt man. Precies wat ik zocht! _0_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het idee dat ik steeds vaker de "strandbal" sinds de update naar Lion een dag geleden.
Iemand hier ook ervaring mee of ligt dat aan mn macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:22:
Heb het idee dat ik steeds vaker de "strandbal" sinds de update naar Lion een dag geleden.
Iemand hier ook ervaring mee of ligt dat aan mn macbook
Als je het over Safari 5.1 hebt dan klopt dat. Heb ik namelijk ook. De browser freezed dan compleet en dat duurt dan een paar minuten waarna hij weer gewoon werkt.

En ik heb problemen met het ingelogd blijven op websites (zowel script als http/htaccess logins). Daar heb ik ook al een apart topic over aangemaakt, maar nog geen reactie gehad.
Safari 5.1 login problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie ; is idd voornamelijk in Safari !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier ook veel strandballen in Safari. Voornamelijk bij gebruik van tabs.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Het schijnt een bekend probleem te zijn, maar dat van mijn login problemen kan ik nergens terug vinden.
Maar hij doet het op twee totaal verschillende Macs. En in Chrome of Firefox werkt het wel gewoon zoals het hoort. Bijna zeker dat het een Safari probleem is.

Laat 10.7.1 maar snel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 2x gehad dat mijn hele macbook vastliep tijdens gebruik, verschillende applicaties en geen flash.. iTunes speelt vrolijk door overigens en mijn muis beweegt wel maar klikken doet niets.

Helemaal bevroren, harde reset was nodig om hem weer aan de praat te krijgen. Schijf gescand met Schijfhulpprogramma, niets aan de hand.. In de logs zie ik weinig paniek vanuit het systeem.. Lijkt erop dat er dusdanig iets gebeurd dat het daarna niet meer gelogd kan worden.

Het enige wat er onlangs gewijzigd is aan mijn systeem is de installatie van CS5..

De regels van dit topic zijn 'geen vragen' dus alles hierboven zonder 1 vraagteken, dit is mijn ervaring.. :)

Verder ziet alles er fancy uit maar hier en daar wel over the top.. Overigens viel mij bij het herstarten na de crashes op dat het Apple logo op het witte scherm nu het populaire verzonken effect heeft.... :P

EDIT: ik vind de icoontje bij het inloggen echt verschrikkelijk lelijk... moest ik nog even kwijt...

UPDATE: Probleem wordt veroorzaakt door het openen van een encrypted sparsebundle.. kan het ding ook niet scannen, er gebeurd gewoon niets.. Wordt er niet vrolijk van, het betekent dat al mijn documentatie van vandaag en gisteren weg is.. :|

UPDATE2..: Opgelost, bestand kopieren, plakken, openen... :F Zou mij HD dan een klappertje hebben gemaakt? :o

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 17:51 . Reden: ja.. frustratie.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Vandaag even een upgrade van 2GB naar 4GB gedaan en dat lijkt de problemen in Safari bij mij ook opgelost te hebben. Voor de hardware upgrade had ik weer oude windows frustratie gevoelens...

Dat scrollen heb ik trouwens teruggezet naar de oude instellingen. Ik snap dat het misschien logisch is, maar mijn hersenen zien dat toch anders. Grappig hoe ik op een iPhone en iPad totaal niet hoefde te wennen. Het heeft volgens mij toch veel te maken met of je je vingers op het scherm legt, of dat je een trackpad gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ik ben sterk aan het overwegen om snow leopard weer erop te zetten. alleen vandaag al 4x een kernel panic, altijd omdat mijn trackpad zijn connectie verliest. hij probeert een paar keer verbinding te maken maar vaak genoeg schuift er zo'n grijze laag omlaag met de melding dat ik hem middels de power button uit moet zetten. :(

erg erg erg frustrerend, en onder snow leopard is dit geen enkele keer voorgekomen.
installatie was een upgrade trouwens, ik had net een verse snow leopard installatie, en ik doe er toch niet veel meer mee dan wat mail, youtube, films, en surfen.

gedoe. en slecht dat apple het os zo uitrolt ook. heb gelezen dat de bluetooth driver bij velen in lion een bron van ergernis is. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
Juist de upgrade van 4GB naar 8GB gedaan, en dit gaat perfect en dat maar voor 50 euro! Het systeem is nu enorm snel, zowel in mijn parallels Windows 7 ( voor het werk ) en mijn MacOSX

Nu heb ik eindelijk ook geen Page Outs meer van 1,8GB en geen SWAP meer.

Ondertussen al wat duurder geworden : https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-109887

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
tc982 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:07:
Juist de upgrade van 4GB naar 8GB gedaan, en dit gaat perfect en dat maar voor 50 euro! Het systeem is nu enorm snel, zowel in mijn parallels Windows 7 ( voor het werk ) en mijn MacOSX

Nu heb ik eindelijk ook geen Page Outs meer van 1,8GB en geen SWAP meer.

Ondertussen al wat duurder geworden : https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-109887
Zojuist een upgrade gedaan van 4 naar 12 GB voor maar 45 euro ;)
http://www.informatique.n...8gb-ddr3-1333mhz-kit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

CoiLive schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:15:
[...]

Informatique biedt ook Kingston 4 GB modules aan van 21 euro, die heb ik (ietsje goedkoper ook) en werken perfect. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
[...]

Ik zie daar toch maar 2x 4GB voor 45 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

plus 4 gig wat al in zijn iMac zit is 12GB.

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 02-08-2011 19:57 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

The Great HooD schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:17:
[...]

Thanks!

Wordt die site er even tussenuit gefilterd.

Nogmaals voor iedereen die kennelijk de topicwarning nog niet gelezen heeft: Dit is geen topic om vragen te dumpen. Voor vragen dien je een nieuw topic aan te maken.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Quakie schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:57:
plus 4 gig wat al in zijn iMac zit is 12GB.
Achzo, ik heb een MacBook Pro , en daar kan maar 2x dimm's in. Dus of 2x 8G of 2x 4GB , en aangezien de 8GB modules enorm duur zijn ... :)

Nu nog eens zien wat er in mijn oude iMac nog bij kan, want 2GB begint toch moeilijk te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
tc982 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:12:
[...]

Achzo, ik heb een MacBook Pro , en daar kan maar 2x dimm's in. Dus of 2x 8G of 2x 4GB , en aangezien de 8GB modules enorm duur zijn ... :)

Nu nog eens zien wat er in mijn oude iMac nog bij kan, want 2GB begint toch moeilijk te draaien...
Zag we allebei iets over het hoofd. Ik ging er vanuit dat iedereen zijn oude geheugen erin zou laten zitten met zo'n update, maar dat gaat moeilijk met 2 slots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

dawg schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:23:
ik ben sterk aan het overwegen om snow leopard weer erop te zetten. alleen vandaag al 4x een kernel panic, altijd omdat mijn trackpad zijn connectie verliest. hij probeert een paar keer verbinding te maken maar vaak genoeg schuift er zo'n grijze laag omlaag met de melding dat ik hem middels de power button uit moet zetten. :(

erg erg erg frustrerend, en onder snow leopard is dit geen enkele keer voorgekomen.
installatie was een upgrade trouwens, ik had net een verse snow leopard installatie, en ik doe er toch niet veel meer mee dan wat mail, youtube, films, en surfen.

gedoe. en slecht dat apple het os zo uitrolt ook. heb gelezen dat de bluetooth driver bij velen in lion een bron van ergernis is. :{
Is dat de com.apple.iokit.IOAVBFamily? Die heeft hier namelijk een kernel panic (m'n eerste in jaren, volgens mij sinds Leopard of Tiger) veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/aparte vraag aangemaakt.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
De bounce optie in iMail is ook verdwenen... Was zo praktisch...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is volgens jullie ook het grijze appeltje (op het grijze opstartscherm) veranderd? Ik bedoel dus het appeltje als hij het OS nog aan het laden is, met die egale grijze achtergrond, dus niet het login scherm met die vezelige achtergrond.

Volgens mij heeft dat appeltje nu van binnen een heel subtiele schaduw gekregen zodat hij diep lijkt te liggen. Ik dacht dat het vroeger gewoon een egaal appeltje was. Of vergis ik me nu? Ik heb een Mac Mini met extern scherm dus misschien is het een contrastverbetering van het scherm ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 02-08-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Canaria schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:27:
[...]

Is dat de com.apple.iokit.IOAVBFamily? Die heeft hier namelijk een kernel panic (m'n eerste in jaren, volgens mij sinds Leopard of Tiger) veroorzaakt.
als ik in mijn log kijk lijkt me deze regel vooral belangrijk:

BSD process name corresponding to current thread: blued

blued op google levert de mac os x bluetooth daemon op, wat strookt met wat er gebeurt vlak voordat ik een kernel panic krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
NielsTn schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:27:
Inderdaad zeg! Waar is die gebleven :(

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
GekkePrutser schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:31:
Is volgens jullie ook het grijze appeltje (op het grijze opstartscherm) veranderd? Ik bedoel dus het appeltje als hij het OS nog aan het laden is, met die egale grijze achtergrond, dus niet het login scherm met die vezelige achtergrond.

Volgens mij heeft dat appeltje nu van binnen een heel subtiele schaduw gekregen zodat hij diep lijkt te liggen. Ik dacht dat het vroeger gewoon een egaal appeltje was. Of vergis ik me nu? Ik heb een Mac Mini met extern scherm dus misschien is het een contrastverbetering van het scherm ofzo.
Die is inderdaad gewijzigd. Schuift nu ook naar boven voordat je moet inloggen. Leuk detail.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

NielsTn schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:27:
Deze bedoel je?

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/hv4408.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Nee hij bedoelt de functie om een spam of ongewenst mailtje te "bouncen". Daarmee simuleer je alsof jouw adres niet bestaat en daardoor de verzender stopt met mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Nee, die bedoelt hij (denk ik) niet.
Je kon in de oude mail een mailtje laten "bouncen". Hierdoor kreeg de afzender een berichtje dat het mailadres niet zou bestaan. Dit in de hoop dat ze dan geen spam meer versturen.
Alleen zijn de meesten er al achter dat dat bouncen geen effect heeft.
Nog sterker, doordat ze een reactie krijgen gaan ze vaak nog meer mail versturen.
Dat zal waarschijnlijk ook wel de reden zijn dat die optie er nu niet meer in zit.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ahh, die bounce. Die lijkt weg inderdaad. Ik betwijfel wel ten zeerste of 'ie ooit echt gewerkt heeft eigenlijk. (Als in, nut gehad.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
OS X kan standaard niet schrijven op NTFS schijven. Is dit sind Lion gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Interfico schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:57:
Lion draait nu een stuk lekkerder met 8GB en SSD in m'n 2009 MBP.

[afbeelding]
Ehm, een mid 2009 MBP ondersteund maar 1067 MHz DDR3 geheugen, ik kan me niet voorstellen dat dit lang goed gaat gaan. Klik eens op meer info en dan geheugen.

[ Voor 4% gewijzigd door itsme op 03-08-2011 08:19 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Chrome 13 is uit overigens. Werkt weer een stuk beter met Lion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
itsme schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:18:
[...]

Ehm, een mid 2009 MBP ondersteund maar 1067 MHz DDR3 geheugen, ik kan me niet voorstellen dat dit lang goed gaat gaan. Klik eens op meer info en dan geheugen.
Nee hoor.. een 2009 MBP draait prima op 1333 MHz DDR3. Ik heb er zelf 1067 inzitten, maar een vriend van me draait al vrolijk een jaar lang op 1333. Verschil is overigens niet te merken, want volgens mij wordt het gedowngrade, maar het zorgt niet voor problemen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
RobbieB schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:29:
[...]

Nee hoor.. een 2009 MBP draait prima op 1333 MHz DDR3. Ik heb er zelf 1067 inzitten, maar een vriend van me draait al vrolijk een jaar lang op 1333. Verschil is overigens niet te merken, want volgens mij wordt het gedowngrade, maar het zorgt niet voor problemen.
De FSB loopt op 1067 het geheugen, out of sync, op 1333, ik zou het echt niet proberen.
Zijn laptop geeft ook aan dat het geheugen op 1333 loopt en niet terug klokt naar 1067.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

itsme schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:32:
[...]

De FSB loopt op 1067 het geheugen, out of sync, op 1333, ik zou het echt niet proberen.
Zijn laptop geeft ook aan dat het geheugen op 1333 loopt en niet terug klokt naar 1067.
Dat maakt echt niets uit, geheugen kan prima lager klokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
[...]

heeft de een het niet over laptop geheugen en de ander over desktop geheugen?

anders heb ik wat verkeerds besteld. haha. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
funske schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:37:
[...]

Nee, die bedoelt hij (denk ik) niet.
Je kon in de oude mail een mailtje laten "bouncen". Hierdoor kreeg de afzender een berichtje dat het mailadres niet zou bestaan. Dit in de hoop dat ze dan geen spam meer versturen.
Alleen zijn de meesten er al achter dat dat bouncen geen effect heeft.
Nog sterker, doordat ze een reactie krijgen gaan ze vaak nog meer mail versturen.
Dat zal waarschijnlijk ook wel de reden zijn dat die optie er nu niet meer in zit.
Precies, de bedoeling van deze functie was juist niet om spammers te weren, er werd geadviseerd om het daarvoor niet te gebruiken omdat je dan meer spam zou krijgen.
Maar als je gewoon van de mailtjes van Jantje of Pietje of wilde... die zou het bij een bounce wel opgeven. Zelf vind ik dat je dat maar netjes aan Jantje of Pietje moet melden, dat je geen contact meer wilt, maar goed dat is een andere discussie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Mini Poeper schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 07:33:
OS X kan standaard niet schrijven op NTFS schijven. Is dit sind Lion gewijzigd?
Helaas niet =(

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
sebastius schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:45:
[...]

Dat maakt echt niets uit, geheugen kan prima lager klokken :)
Maar dat doet de MBP dus niet, het geheugen loopt op 1333

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:24:
Chrome 13 is uit overigens. Werkt weer een stuk beter met Lion :)
En de full screen knop is er voor het gemak nu maar geheel uitgesloopt :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Lekkerbek312 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:34:
[...]

heeft de een het niet over laptop geheugen en de ander over desktop geheugen?

anders heb ik wat verkeerds besteld. haha. 8)7
Zowel een MB(P) als een iMac gebruikt laptop geheugen, als in DDR3. Er zit alleen snelheidsverschil in (1066mhz of 1333mhz).

Ik heb het over tenminste over modellen eind 2008 en jonger.
Zover ik uit weet, gebruiken alle huidige modellen 1333Mhz DDR3 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Ik heb dus gisteren van 4GB naar 8GB gegaan. En nu zie ik dat ik terug maar 54MB vrij heb, mijn actief geheugen is wel 1,7GB groot. Maar waar gaat dit allemaal naar toe... ? Ik heb enkel FireFox openstaan, en parallels met een Windows 7 met 3GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tc982 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:00:
Ik heb dus gisteren van 4GB naar 8GB gegaan. En nu zie ik dat ik terug maar 54MB vrij heb, mijn actief geheugen is wel 1,7GB groot. Maar waar gaat dit allemaal naar toe... ? Ik heb enkel FireFox openstaan, en parallels met een Windows 7 met 3GB ram.
Je beantwoord je eigen vraag. Parallels heeft zelf ook wat geheugen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Na 64 pagina's positieve en negatieve berichten te lezen vraag ik mezelf af.. moet ik lekker bij mijn goed werkende OSX blijven (met goed werkende bootcamp naar Win7) of is de opstap naar Lion het dubbel en dwars waard? Ik heb hem klaar staan en kan hem zo installeren. Maar ik twijfel.

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 03-08-2011 11:25 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:02:
[...]

Je beantwoord je eigen vraag. Parallels heeft zelf ook wat geheugen nodig.
Daarvoor ook, ik heb 1 extra GB aan paralells gegeven en daarvoor had ik ook 60MB vrij, nu is 4 GB extra , waarvan 1GB extra naar parallels. Waar is die 3GB naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:23:
Na 64 pagina's positieve en negatieve berichten te lezen vraag ik mezelf af.. moet ik lekker bij mijn goed werkende OSX blijven (met goed werkende bootcamp naar Win7) of is de opstap naar Lion het dubbel en dwars waard? Ik heb hem klaar staan en kan hem zo installeren. Maar ik twijfel.
Kun je geen backup maken op een usb-schijf met CCC, dan kun je in principe eenvoudig een rollback naar je huidige installatie uitvoeren. (Is gratis, CCC.) Op hun site staat exact aangegeven hoe. Scheelt je weer een (her)installatie. En voor het geheugen-ding hierboven: ik zou geen 1333MHz in een 1067MHz machine stoppen, ik las ergens een link met het verhaal van een figuur die met deze setup na 2 maanden freezes en een total crash beleefde van MacOS, door hoger geklokt geheugen in zijn Mac te stoppen.

Nog iemand dit gelezen heeft:
marquiss schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 01:10:
[...]
ik zou sowieso geen 1333 gebruiken. Natuurlijk klokt dit zichzelf terug maar heb hier en daar op internet wel meer problemen gelezen bij gebruikers met 1333mhz veelal "panic error" in het geheugen.

Ik draai momenteel met corsair geheugen en de jongen bij de MyCom wist mij te vertellen dat ze dit in alle macbooks inbouwden bij een upgrade. Ik heb tot nu toe nog geen problemen met panic errors maar er zijn ook mensen die dat dus wel weer wel hebben....
CCC: http://www.bombich.com/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

tc982 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:27:
[...]

Daarvoor ook, ik heb 1 extra GB aan paralells gegeven en daarvoor had ik ook 60MB vrij, nu is 4 GB extra , waarvan 1GB extra naar parallels. Waar is die 3GB naar toe?
wat je wellicht kan helpen bij het begrijpen van memory management in OSX is dit artikel.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Zijn er meer mensen met een wireless apple keyboard (3 batterij versie?) waarbij het capslock lampje 'stuk' is? Hij is hier stuk, en misschien komt het door Lion? Dat die de status van de capslock niet meer doorgeeft? (Ik heb er niet mee gegooid, maar een hardware gerelateerde (als in het lampje is gewoon stuk) is natuurlijk niet uit te sluiten.)

Maar ik verplaats het toetsenbord eigenlijk nooit, dus dat lijkt me aan de ene kant ook weer sterk. Ik gebruik caps-lock eigenlijk nooit dus het was me nog niet eerder opgevallen, maar in SL heeft hij het zeker nog wel gedaan.

Als ik caps-lock in druk verschijnen er wel hoofdletters op het scherm. De batterij is nog voor meer dan 50% vol.

Ben wel benieuwd of ik de enige ben (dan zal het lampje wel gewoon stuk zijn) of dat het toch nog vaker blijkt voor te komen.

edit: nvm, batterij er in en er uit was de oplossing, iets wat vaker voorkomt blijkbaar: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=904804

[ Voor 16% gewijzigd door ZpAz op 03-08-2011 12:02 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Magic schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:05:
[...]

En de full screen knop is er voor het gemak nu maar geheel uitgesloopt :P
Die heb ik hier gewoon hoor :)

Alleen crasht ie nog steeds af en toe willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

Die heb ik hier gewoon hoor :)

Alleen crasht ie nog steeds af en toe willekeurig.
Vreemd, op alledrie mijn macs is de full screen knop verdwenen. Gebruik je dan misschien een beta?

Niet dat ik hem mis, maar ik vind het wel vreemd :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Zoals ik ook eerder voorstelde, heel simpel: back-up draaien met CCC voor de zekerheid, paar Euro betalen, Lion downloaden en op USB stick zetten, clean install, alles terugzetten en gewoon kijken.

Bevalt het niet? Harddisk leeg en terugzetten van de oude installatie. Ik heb zelf alleen maar positieve ervaringen met een Macbook pro 2008 (eind). Het wisselen aan hoe men het ervaart ligt er puur aan of mensen de tijd nemen of willen nemen om aan bepaalde zaken te wennen en aan het gebruik van software welke wel of niet werkt met Lion. Ik heb van het eerste totaal geen last, toevallig van het tweede ook niet en dan loopt alles natuurlijk super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Als je zekerheid wilt zou ik nog even wachten tot servicepack 1 en wellicht 2 voorbij zijn gekomen. Dan zijn de meeste bugs ook wel weer opgelost.

Ik heb bijvoorbeeld geen bluetooth verbinding meer nadat ik mijn mac uit slaapstand haal. Dan moet ik bluetooth via mijn wired keyboard uitzetten en dan weer aanzetten, dan doet bluetooth het weer.

Nog een toevoeging;

Ik heb teven last van een keyboard-lag en muise-lag. Muis is draadloos en toetsenbord is bedraad. Wifi staat tijdens de lag uit. Voor het toetsenbord geld dat voor een periode van 5-10 seconden er geen input meer doorkomt. Dit gebeurd zo nu en dan. De muis wordt tijdens de lag erg vervelend om mee te werken.

[ Voor 18% gewijzigd door shytah op 03-08-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een restore gedaan vanaf de restore-partitie van een nieuwe MBA inclusief het automatisch downloaden van Lion, maar alles is nog hetzelfde inclusief useraccount en opgeslagen bestanden. Hier wordt gesproken over dat je van Garageband en iLife etc verlost kan zijn, mijn zoektocht naar hoe dit voor elkaar te krijgen gaat verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

kan je deze zelf niet verwijderen? Zijn die gelockt zoals de app store?

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.