[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.498 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enerzijds kun je je afvragen waarom Airdrop niet op ieder systeem enabled kan worden, anderszijds heb je altijd al zoiets gehad op je mac. Je kunt gewoon ad-hoc aanzetten en met andere mac's in de buurt bestanden uitwisselen via afp-sharing. Als het door een chipset beperking komt, dan zou het iets te maken kunnen hebben met de 'promiscue'-mode (o.i.d.) waarbij de mac in staat is om op meerdere channels tegelijk te sniffen?!

Mij lijkt het logischer dat Apple voor iedere chipset Airdrop enabled had willen hebben, dus een verkapte strategie om mensen weer nieuwe hardware te laten kopen (al bekruipt mij enigszins een licht onderbuikgevoel nu) is niet helemaal rationeel, vind ik. Als hier trouwens een hack voor verzonnen wordt, is het tegelijk een major security breach- een nadeel van het niet hebben, is dan een voordeel- ik zou niet happy zijn, als ik merk dat een handige buurman twee huizen verderop mijn mac heeft leeggelurkt, zonder dat ik het op tijd doorhad. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:55:
Nog weinig positiefs over lion wat mij betreft.
Ervaringen op mijn Macbook Pro Mid 2011. (gloednieuw dus)
Ik gebruik veel Photoshop, Aperture e.d. en jezus wat is het traag geworden. Zelfs safari opstarten duurt enkele seconden, dan vervolgens moet ik zeker nog 5 tot 8 sec wachten voor ik fatsoenlijk zonder vertraging kan typen.

Ik heb alles geupdate dus moeten geen problemen geven lijkt me.
CPU en MEM zien er prima uit in principe, spotlight is al helemaal klaar maar toch blijft hij afschuwelijk traag.
Iemand zelfde ervaringen?

Trage applicatie
- Safari
- Chrome
- Itunes
- Aperture
- Photshop valt eigelijk wel mee vreemd genoeg

CPU: 2.3 ghz i5
4GB geheugen
normale schijf.

[...]

Ja en dat is punt 2. dit is echt iets wat ik ontzettend veel gebruikt in tal van applicaties.
Tjah, ik heb het ook met de zelfde config idd. Sinds Lion moeilijk traag en op internet is er al best veel over te vinden van mensen met een laptop van Apple en Lion erop. De prestaties liegen er niet om :X Heb inmiddels ook al verify disk gedaan en repair meuk en dat helpt een beetje, maar nog steeds niet de performance van 10.6 :X Ik mag hopen dat Apple dit in 10.7.1 gaat oplossen..

Iemand btw enig idee of je meerdere apps die je in fullscreen draait kunt 'locken' op hun plek. Heb nu drie fullscreen apps naast elkaar lopen en die veranderen steeds van positie als eentje meer gebruikt dan de andere. Deze 'handige' feature vind ik dus niet zo handig..

[ Voor 9% gewijzigd door DaannO op 29-07-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lion en SL zijn lood om oud ijzer qua performance:

http://news.cnet.com/8301...performance-head-to-head/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nouja, wat betreft AirDrop, er zat natuurlijk altijd al een vergelijkbare functionaliteit in Mac OS, onder ~/Public/Drop Box, niet te verwarren met de applicatie Dropbox.
Dat is een folder die andere Macs op hetzelfde netwerk write-only kunnen benaderen.
Zo nieuw vind ik AirDrop dus niet.

Hoe vaak is er nu een andere Mac in de ad-hoc wireless range die niet op hetzelfde wlan dan wel bedrade netwerk zit?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je trouwens je icon-size 'on the fly' qua formaat aanpassen? Vroeger had je in finder zo'n schuifje, waarmee je de iconen kleiner/groter kon maken, deze is nu weg. Ben je als Lion-gebruiker nu veroordeeld om altijd "show view options" te openen, om hier het formaat aan te passen, of is er een mogelijkheid om dat sneller te doen (handig om thumbnails even wat groter te maken, anders dan met de "quicklook"-functie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

Ja dat mis ik ook eigenlijk.. Ook zoom werkt hier niet op, anders kon je het zo nog oplossen maar dat werkt niet.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt wel met die waaier er doorheen bladeren (gebruik ik eigenlijk nooit in Finder) dan zijn je thumbs wel groter, maar dat schuifje is imo handiger soms (omdat je dan ook zelf de grootte kan aangeven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben benieuwd of we met de aankomende patch 7.1 en of 7.2 ook meer wireless sync krijgen in de andere applicaties. iTunes beta 3 en 4 ondersteunen wireless sync voor de iphone. Image Capture heeft nu nog wel de draad connectie nodig.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Lion wordt ook de nieuwe email client vaak genoemd. Nou heb ik er wat mee zitten spelen maar waarom zou je nou de Lion mail client gebruiken ipv bijvoorbeel Gmail in je browser?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ab2you
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
Zijn er hier die ervaring hebben met onderstaand geheugen in een Macbook Pro 15" i7-2.0 Ghz van 2011.? http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-092262
Lees hier en daar wat probleempjes met de KVR1333D3S9/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is denk ik een zeer persoonlijke vraag. Ik vind dat de e-mail client van Lion echt serieus is verbeterd tegenover de vorige versie. Daarnaast vind ik Gmail in een browser nogal onoverzichtelijk en eerlijk gezegd te chaotisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:48:
Bij Lion wordt ook de nieuwe email client vaak genoemd. Nou heb ik er wat mee zitten spelen maar waarom zou je nou de Lion mail client gebruiken ipv bijvoorbeel Gmail in je browser?...
Als je bijvoorbeeld meer dan 1 email adres hebt. Bijlagen bijvoegen is ook makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:59:
Dat is denk ik een zeer persoonlijke vraag. Ik vind dat de e-mail client van Lion echt serieus is verbeterd tegenover de vorige versie. Daarnaast vind ik Gmail in een browser nogal onoverzichtelijk en eerlijk gezegd te chaotisch.
Ben niet onder de indruk van de nieuwe mail, ik hou me voorlopig bij PostBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
zAo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:59:
[...]
Bijlagen bijvoegen is ook makkelijker.
Ik weet niet of het inmiddels al in Safari werkt, maar in Chrome kun je gewoon je bijlagen in je browser slepen. Hoe makkelijk wil je het hebben?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:25:
Hoe kun je trouwens je icon-size 'on the fly' qua formaat aanpassen? Vroeger had je in finder zo'n schuifje, waarmee je de iconen kleiner/groter kon maken, deze is nu weg. Ben je als Lion-gebruiker nu veroordeeld om altijd "show view options" te openen, om hier het formaat aan te passen, of is er een mogelijkheid om dat sneller te doen (handig om thumbnails even wat groter te maken, anders dan met de "quicklook"-functie.)
Weergave > Toon statusbalk
http://apple.stackexchang...finder-icons-in-10-7-lion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:59:
[...]

Als je bijvoorbeeld meer dan 1 email adres hebt. Bijlagen bijvoegen is ook makkelijker.
Je kan in de web client van gmail evengoed mail ophalen van externe accounts. Dat is dus geen meerwaarde.

Ik denk dat het idd vooral een kwestie van gewoonte is maar vooral ook of je mail offline nodig hebt.

Zelf gebruik ik al van het begin de online gmail client en vind die persoonlijk zelfs zeer overzichtelijk met gebruik van labels. En nu sinds kort ook nog es prioriteit inbox.

Ik probeer sinds lion de mail client ook uit, maar wel zo dat ik die perfect naast de online client kan gebruiken (ff bij instellingen in gmail goed opletten, verwijderen van mail edm). Het is vooral een andere manier van werken. Wat wel goed is is dat mapjes bijvoorbeeld overeenstemmen met labels. Ook hangen conversaties in de mail client van lion nu allemaal aan 1 zoals in gmail (bij entourage bij mijn weten niet).

Calendar is nog online te doen. Krijg bij wijzigen via lion calendar app telkens melding dat ik niet kan bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Canaria schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:23:
Nouja, wat betreft AirDrop, er zat natuurlijk altijd al een vergelijkbare functionaliteit in Mac OS, onder ~/Public/Drop Box, niet te verwarren met de applicatie Dropbox.
Dat is een folder die andere Macs op hetzelfde netwerk write-only kunnen benaderen.
Zo nieuw vind ik AirDrop dus niet.

Hoe vaak is er nu een andere Mac in de ad-hoc wireless range die niet op hetzelfde wlan dan wel bedrade netwerk zit?
Het grote verschil is de drempel. Waar je vroeger dus naar een andere computer moest surfen in je netwerk en iets in een folder moest zetten, kun je nu als je naar AirDrop gaat dit direct doen naar een user in de buurt. Daarnaast moet de ander een bevestiging geven en komt het gewoon in de downloads-folder.

Al met al is het dus juist een stuk makkelijker geworden. Dat je al bestanden kon delen in 1823 doet er dus niet zo heel veel toe. Het gaat om de manier waarop.

Ik zie mezelf dit prima gebruiken met collega's hier, bijvoorbeeld in scrum-sessies. Even PSD'tje overgooien met AirDrop ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 29-07-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even je conculega stalken tijdens een meeting met een pikant plaatje (verpakt als een file voor werk) en na het accepten hardop roepen "zit je nou pr0n te kijken -Sjaak-?" :D

(/categorie 'flauwe werkhumor'.)

Trouwens net even "Little Snitch" geinstalleerd en verbaasd over hoeveel info MacOS continue doorstuurt naar Cupertino...ik dacht dat Windows erg was 8)7 om para van te worden

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:12:
Even je conculega stalken tijdens een meeting met een pikant plaatje (verpakt als een file voor werk) en na het accepten hardop roepen "zit je nou pr0n te kijken -Sjaak-?" :D

(/categorie 'flauwe werkhumor'.)
Ja want AirDrop is zo revolutionair, met instant messaging file transfers, e-mail, SharePoint synchronized workspaces/Groove en netwerkshares was het voorheen niet mogelijk om pikante plaatjes verpakt als werkbestanden op de computer van een collega te zetten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Video's gaan hier niet vloeiend of weigeren over te schakelen naar full screen.
Even uitzoeken waardoor het wordt gedreven. Het is niet flash want daar werkt het wel in. Denk perian, wmv player of click to flash.
Mplayer speelt het nl wel af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:47:
[...]
Ja want AirDrop is zo revolutionair, met instant messaging file transfers, e-mail, SharePoint synchronized workspaces/Groove en netwerkshares was het voorheen niet mogelijk om pikante plaatjes verpakt als werkbestanden op de computer van een collega te zetten :z
Zeker zelf aan den lijve ondervonden... ;)
Thanks, that did the tric! :)

Beetje matig dat TimeMachine niet senang werkt met AFP op Linux...je koopt een update toch voor meer functionaliteit, niet om deze kwijt te raken :? Rare jongens, daar in Cupertino...

TimeMachine komt met de melding "The network backup disk does not support the required AFP features." aanzetten, terwijl de rest van MacOS wel bij de AFP-schijven kan komen, backuppen met CCC is geen probleem. ("options:tm" staat ook goed aangegeven in /etc/netatalk/Apple...default) Typical.

OK, gevonden; komt dus doordat netatalk 2.2 benodigd is schijnbaar.

Site met de losung: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=11068966

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Is airdrop zeker weten hardware afhankelijk? Ik twijfel daaraan omdat ik net een bestand via airdrop heb uitgewisseld. Mijn mbp is er een van late2008 en de verzender is de nieuwste mbp. Of hangt het van de verzender af? Ik zou het vrij belachelijk vinden als het hardware-afhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tijn89
Beide machines hebben airdrop support dus ook jou late 2008 MBP.
http://support.apple.com/kb/HT4783

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Laatst online: 11-09 22:45
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:11:
@Tijn89
Beide machines hebben airdrop support dus ook jou late 2008 MBP.
http://support.apple.com/kb/HT4783
Waarom zou een mac uit 2009 dan geen airdrop kunnen hebben?
edit:
had je link niet bekeken. Ik vind het vreemd dat wifi-enabled mac's van de generaties daarvoor het zouden kunnen... Zal dat te maken hebben met de chip, dat je meerdere kanalen open moet hebben? Als ik het goed begrijp maakt airdrop een aparte verbinding tussen de 2 macs en gaat dit niet via een router of andere tussenstuk.

Net nog iets iritants gevonden in mission control wat je wel kon doen in expose/spaces. Als je twee of meer schermen hebt kon je de vensters van finder/safari/chrome/app van scherm naar scherm slepen. Dit is nu niet meer mogelijk :( Hopen dat ze dit nog gaan toevoegen...

[ Voor 22% gewijzigd door Tijn89 op 29-07-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mac's trekken die Airdrop niet ivm die promiscious mode, waarbij je idd meerdere kanalen tegelijk open moet kunnen zetten. Dit is ook waarom KisMac op deze mac's niet goed draait (zo als het hoort).
Ik heb daar toen een aparte usb-wifi kaart voor aangeschaft, ik neem aan dat Airdrop niet allerhande wifi-chipsets zal ondersteunen, maar wat wel heel nice zou zijn is als Apple bijv. een usb-dongle uitbrengt (zo klein mogelijk) met één chipset, dan hoeven zij daar alleen op aan te passen en dan kan iedere mac Airdroppen. :)

Het is ook wel een makkelijke tool voor je Mac icm iPad etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:33
SABnzbd 0.6.6 is uit. Ik heb nu geen issues meer onder Lion.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Iemand al aan het stoeien geweest met de belastingdienst? Wilde vandaag een wijziging doorgeven aan de belastingdienst i.v.m. kinderopvangtoeslag 2011 maar dat programma is dus gecompileerd voor PowerPC en werkt niet meer :(

Dacht dat ik ergens gelezen had dat nieuwere belastingdienst programma's gewoon zouden werken, maar in de praktijk blijkt dus van niet.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
tijd voor een nieuwe update. ik blijf maar vastlopers/grey screens krijgen.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Cidolfas schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:06:
Iemand al aan het stoeien geweest met de belastingdienst? Wilde vandaag een wijziging doorgeven aan de belastingdienst i.v.m. kinderopvangtoeslag 2011 maar dat programma is dus gecompileerd voor PowerPC en werkt niet meer :(

Dacht dat ik ergens gelezen had dat nieuwere belastingdienst programma's gewoon zouden werken, maar in de praktijk blijkt dus van niet.
Je meent serieus dat het BD programma voor 2010 en 2011 nog voor PPC geschreven is? Terwijl het er al jaren inzit dat PPC eruit gaat.. pff. Nog een reden om even op SL te blijven. Ik wacht sowiezo op 10.7.1, zitten mij nog teveel problemen in 10.7, en adobe applicaties schijnen slecht te draaien, daar heb ik geen zin in.

Ik vind het raar, want volgens mij heeft Apple de voorbije jaren nog nooit een OS afgeleverd wat zoveel problemen geeft in t begin.. ik ben met leopard en SL meteen over gegaan, en eigenlijk nooit ergens last van gehad.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Pixeltje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:18:
[...]

Je meent serieus dat het BD programma voor 2010 en 2011 nog voor PPC geschreven is? Terwijl het er al jaren inzit dat PPC eruit gaat.. pff. Nog een reden om even op SL te blijven. Ik wacht sowiezo op 10.7.1, zitten mij nog teveel problemen in 10.7, en adobe applicaties schijnen slecht te draaien, daar heb ik geen zin in.

Ik vind het raar, want volgens mij heeft Apple de voorbije jaren nog nooit een OS afgeleverd wat zoveel problemen geeft in t begin.. ik ben met leopard en SL meteen over gegaan, en eigenlijk nooit ergens last van gehad.
Yup. Nu is kinderopvangtoeslag2011 natuurlijk maar een klein onderdeeltje van alle softwarepakketen welke ze aanbieden, maar deze is helaas dus PPC blijkbaar :F

Helaas lost Lion een vervelend probleem op wat ik had met de ingebouwde VPN client (split DNS werkt nu wel), anders had ik ook terug gegaan. Al moet de belastingdienst hun software gewoon voor normale gangbare architectuur compileren, maar ja....

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:53
http://imageshack.us/photo/my-images/15/finder.jpg/

Om bovenstaande selectie te kunnen maken was in SL een tap voldoende, direct gevolgd door een tweede tap/sleep om de grootte van de selectie te kunnen bepalen.

In Lion is dit echter alleen mogelijk na een echte klik op het trackpad, gevolgd door slepen voor de grootte. Dat dit onder Lion niet met een simpele tap mogelijk is, is meer vervelend dan een groot probleem. Heb dit topic doorgespit maar niets over teruggevonden. Ook werkte het op MBP van een ander wel gewoon wat mij doet vermoeden dat de instellingen gewoon niet kloppen (terwijl ik geen wijzigingen heb aangebracht). Iemand suggesties?

Nevermind, oplossing:
System Preferences > Universal Access > Mouse and Trackpad > Trackpad Options. Click the check box that says "Dragging" and you should be all set.

[ Voor 12% gewijzigd door marcelcee op 30-07-2011 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Meer mensen issues gehad met de nieuwe Mail app?
Tijdje terug stond er een mailtje in mijn inbox met attachments. Mail zag deze attachments niet.
En zojuist was er een mailtje binnengekomen die helemaal niet zichtbaar was (ook niet na de controleer mail knop linksboven). Pas na afsluiten en opstarten van de Mail app (staat altijd open) zag ik hem.
Mail verloopt via IMAP van Google Apps. Voorheen nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:02
Tom schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 00:55:
Meer mensen issues gehad met de nieuwe Mail app?
Tijdje terug stond er een mailtje in mijn inbox met attachments. Mail zag deze attachments niet.
En zojuist was er een mailtje binnengekomen die helemaal niet zichtbaar was (ook niet na de controleer mail knop linksboven). Pas na afsluiten en opstarten van de Mail app (staat altijd open) zag ik hem.
Mail verloopt via IMAP van Google Apps. Voorheen nooit problemen mee gehad.
Ja, ik merk ook wat gekke dingen met mail.app. Vooral als ik uit sleep kom, duurt het soms 30 min of meer voordat mail binnenkomt. Als ik in de tussentijd mail.app wil sluiten, crashend de app. Nog geen oplossing gevonden. Werk overigens met exchange 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:18

RnB

ceelcoumans schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 00:31:

Om bovenstaande selectie te kunnen maken was in SL een tap voldoende, direct gevolgd door een tweede tap/sleep om de grootte van de selectie te kunnen bepalen.

In Lion is dit echter alleen mogelijk na een echte klik op het trackpad, gevolgd door slepen voor de grootte. Dat dit onder Lion niet met een simpele tap mogelijk is, is meer vervelend dan een groot probleem. Heb dit topic doorgespit maar niets over teruggevonden. Ook werkte het op MBP van een ander wel gewoon wat mij doet vermoeden dat de instellingen gewoon niet kloppen (terwijl ik geen wijzigingen heb aangebracht). Iemand suggesties?

Nevermind, oplossing:

[...]
Oh mijn god, je wilt niet weten hoe erg ik ervan baalde dat de tap to drag niet meer werkte.. Waarom gaan ze dat in godsnaam onder Universal Access zetten..
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bug ontdekt: met een wisselende wallpaper (om de 5 min.) en menubar "translucent" aangevinkt, maakt hij af- en toe random toch de menubar "solid" -> als je dan controleert, staat het vinkje in de preferences gewoon goed. Bij opnieuw aan- en uit klikken, heb je de menubar weer transparant. (Duidelijk een bug/schoonheidsfoutje :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik kwam er net achter dat ik de scroll bars in OS X Lion eigenlijk gewoon steeds zag. Niet echt mooi!

Nou blijkt het een instelling te zijn onder "General" in System Preferences waar je dit kunt aanpassen: als er een niet-touch capable device aan hangt krijg je standaard wél die scroll bars te zien. Aangezien ik een Mighty Mouse (Apple Mouse tegenwoordig) gebruik zag ik die balken dus steeds. Nu heb ik de instelling aangepast naar "Always" "When Scrolling" om ervoor te zorgen dat de balken altijd verborgen zijn. :)

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/40090m2f3v3z3r2Z3P2Z/Screen%20Shot%202011-07-30%20at%2012.14.52.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste investering voor je Mac: een Magic Mouse ;)

Dat balletje van de oude muis raakt snel vervuild, hij wordt ook wel de "Mighty Flop" genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan heb je 't fout gedaan :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hij doelt op dat MrAcid de instelling op Always zegt te zetten en dat de balken dan weg zijn, maar het moet op When Scrolling staan. Dus hij heeft de juiste instellingen in gebruik, maar het vermeld de verkeerde naam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. Correct. "When scrolling" vind ik zelf ook de beste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik zeg het verkeerd inderdaad. :+ Ik wil ze alleen zien als ik scroll. Die Magic Mouse vind ik persoonlijk een onding trouwens, veel te laag en daardoor te weinig steun onder je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MM is laag, kan voor RSI-klachten zorgen als je daar gevoelig voor bent, mee eens- maar hij is zo laag omdat je hem op een bepaalde manier vast moet houden, die best wel natuurlijk is. Doordat hij zo laag is, kun je 'swipen' met je tengels (of meerdere tegelijk), wat anders juist tot klachten zou leiden (indien hoger uitgevoerd.)

Ik gebruik ook een normale full-body optical mouse voor een andere non-Mac machine (Dell/Logitech, zo'n algemeen type dat je overal tegenkomt) en die houdt anders vast idd, ook prettig- maar anders. Goed voor klikken, maar op de Mac niet fijn om mee te werken imo. Het scrollen op de MM gaat zo licht, dat je maar heel weinig beweging nodig hebt hiervoor, terwijl ik op de normale muis eindeloos aan het wieltje blijf scrollen.

En nu is het OS geoptimaliseerd voor de MM, o.a. ook het tappen met je vingers om in- en uit te zoomen, vind ik erg handig. Ik vraag mij af wat een trackpad nog toe zou voegen aan Lion/het systeem, even langs iFactors om te testen vanmiddag denk ik. :) (Denk dat de MM al 95% vd behoefte invult eigenlijk.)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:08:
De MM is laag, kan voor RSI-klachten zorgen als je daar gevoelig voor bent, mee eens- maar hij is zo laag omdat je hem op een bepaalde manier vast moet houden, die best wel natuurlijk is. Doordat hij zo laag is, kun je 'swipen' met je tengels (of meerdere tegelijk), wat anders juist tot klachten zou leiden (indien hoger uitgevoerd.)
Eens, ik beschouw de Magic Mouse meer als een verplaatsbare trackpad dan als een muis, en dan is het helemaal niet zo gek dat hij zo laag is. Er is best wel over nagedacht, maar ik kan me voorstellen dat mensen die hem als een 'normale' muis gebruiken, de muis te laag vinden en kramp krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit dagen achter elkaar met de Magic Mouse gewerkt heb, dus misschien is het een kwestie van wennen. De gestures zijn zeker handig, die gebruik ik op het trackpad (werk 90% van de tijd op een MBP) veelvuldig. Wie weet probeer ik het als ik een nieuwe muis nodig heb. Tot zover deze licht off-topic discussie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh je zit op een MBP, zeg dat dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
De MM moet je inderdaad op een bepaalde manier vasthouden, je legt je hand er niet helemaal op maar je houd je vingers omhoog en pakt de MM alleen beet met je duim en pink aan de zijkanten van de MM, evenueel laat je je wijsvinger rusten op de muis. De onderkant rust je handpalm eventueel (persoonlijke voorkeur) maar dan alleen maar op de rand. Doordat je vingers zo'n eind boven de muis zitten kan je de Multitouch bedienen zonder de grip op de muis los te laten. Je vingers hebben namelijk wel een bepaalde bewegingsvrijheid nodig om de touchpad te bedienen. Ik moet zeggen dat ik er wel aan kan wennen, en ik de gestures in Lion erg makkelijk kan gebruiken :D

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 30-07-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Hebben meer mensen dit al gehad? Ik wordt echt gek van Lion :(
Afbeeldingslocatie: http://sbkg0002.home.xs4all.nl/zooi/pic/Schermafbeelding%202011-07-30%20om%2015.44.49.png
Nog 120GB op de opstartschijf, meer dan 50GB op de andere schijven. Bijna 6GB RAM vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Eh... permissies repararen? Het lijkt erop dat je systeem geen swapfiles meer kan aanmaken of daar niet meer naar kan schrijven. Het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn, maar ik zou even controleren (desnoods in de Terminal) of alles ok is met je swapfiles. Die staan in /private/var/vm. Normaal (als je geheugen over hebt) is dat alleen een swapfile0 en evt. een sleepimage. Als er meer nodig is lopen de nummers (en grootte) van de swapfile op.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Digistorm schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:28:
Eh... permissies repararen? Het lijkt erop dat je systeem geen swapfiles meer kan aanmaken of daar niet meer naar kan schrijven. Het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn, maar ik zou even controleren (desnoods in de Terminal) of alles ok is met je swapfiles. Die staan in /private/var/vm. Normaal (als je geheugen over hebt) is dat alleen een swapfile0 en evt. een sleepimage. Als er meer nodig is lopen de nummers (en grootte) van de swapfile op.
Permissies heb ik in 1 week al 2x gerepaired, swapfile lijkt ok?
code:
1
2
3
$ ls -l /private/var/vm
total 131072
-rw-------  1 root  wheel  67108864 30 jul 16:20 swapfile0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:57:
De MM moet je inderdaad op een bepaalde manier vasthouden, je legt je hand er niet helemaal op maar je houd je vingers omhoog en pakt de MM alleen beet met je duim en pink aan de zijkanten van de MM, evenueel laat je je wijsvinger rusten op de muis. De onderkant rust je handpalm eventueel (persoonlijke voorkeur) maar dan alleen maar op de rand. Doordat je vingers zo'n eind boven de muis zitten kan je de Multitouch bedienen zonder de grip op de muis los te laten. Je vingers hebben namelijk wel een bepaalde bewegingsvrijheid nodig om de touchpad te bedienen. Ik moet zeggen dat ik er wel aan kan wennen, en ik de gestures in Lion erg makkelijk kan gebruiken :D
Eens...

Ik ben erg onder de indruk van de Trackpad en van de MM, zeker met de gestures in Lion. Ben nog een redelijke Apple newbie (maand ofzo) maar na pakweg 15 Windows is dit echt 'something else'.

In eerste instantie dacht ik ook dat de MM de laag en te klein was maar er is idd wel degelijk over nagedacht. Met je hand er half op & boven werkt het na ff wennen erg goed. En nog steeds sneller dan een Trackpad.

Voor browsen, email etc. is de TP perfect maar ik doe ook veel foto-bewerking met Lightroom en dan is een muis nog steeds onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 21:45
Klopt het dat iTunes niet reageert op escape als je van full screen terug wil? iPhoto etc. doet dat wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ceelcoumans schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 00:31:

Nevermind, oplossing:

[...]
Je hebt ook nog Three-Finger-drag bij Trackpad click/point opties: Dan worden alle 3-vinger gebaren 4-vinger gebaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben in ieder geval blij met dit tooltje om de launchpad een beetje aan te passen...

http://chaosspace.de/dev/...s-from-launchpad/?lang=en

Afbeeldingslocatie: http://chaosspace.de/gfx/launchpad-control-screenshot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcl! schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:34:
Klopt het dat iTunes niet reageert op escape als je van full screen terug wil? iPhoto etc. doet dat wel netjes.
Escape werkt gewoon goed bij mij in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Mmm, dan is het toch iets geks weer hier. Maar weer gaan zoeken waar het nu weer in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Eh, zou er na de installatie van Lion geen recovery-partitie moeten zijn aangemaakt? Als ik opstart met ALT ingedrukt heb ik alleen de keuze tussen 'Macintosh HD' (mijn Lion partitie) en Windows (Bootcamp). Daar zou hij bij moeten staan toch?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd eens Cmd+R ingedrukt tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Heb wel het idee dat onder Lion Flash filmpjes veel minder soepel lopen, normaal kan ik ABHD.nl de "HD" filmpjes behoorlijk soepel afspelen, nu gaat het behoorlijk schokkerig zo nu en dan.
Hebben meer mensen deze ervaring?

[ Voor 27% gewijzigd door duncanvdlinden op 30-07-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 19:00:
Houd eens Cmd+R ingedrukt tijdens het opstarten.
Doet niets. Heb nu zelf maar een partitie gemaakt met een kopie van de installatie dmg.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
diotav schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 22:53:
SABnzbd 0.6.6 is uit. Ik heb nu geen issues meer onder Lion.
Bedankt voor de tip, werkt perfect. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:42:
Ben in ieder geval blij met dit tooltje om de launchpad een beetje aan te passen...

http://chaosspace.de/dev/...s-from-launchpad/?lang=en

[afbeelding]
Jammer dat zoiets niet in Launchpad zelf zit. Er zit best wat meuk tussen die ik niet wil/hoef te zien.
Nu kwam dit appje net ook op Twitter voorbij en die verwees naar deze blog:
http://www.appletips.nl/l...-om-launchpad-te-beheren/
Daar klagen wat mensen over dat het na een reboot weer terug is of dingen verplaatst. Klopt dat?
Anders wacht ik wel even tot er een nette oplossing voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
bibi2205 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:02:
[...]

Bedankt voor de tip, werkt perfect. :)
Ik was volle bak aan het downloaden tot ik merkte dat er geen icon meer in de tastbaar stond. :P
Nieuwe versie en alles werkt weer 100% (downloaden ging nog prima met oude versie overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tom schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:10:
[...]

Jammer dat zoiets niet in Launchpad zelf zit. Er zit best wat meuk tussen die ik niet wil/hoef te zien.
Nu kwam dit appje net ook op Twitter voorbij en die verwees naar deze blog:
http://www.appletips.nl/l...-om-launchpad-te-beheren/
Daar klagen wat mensen over dat het na een reboot weer terug is of dingen verplaatst. Klopt dat?
Anders wacht ik wel even tot er een nette oplossing voor is :)
Donder gewoon alles wat je niet wilt zien in een folder en zet die op de laatste pagina van de Launchpad.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net een klein onbenullig schoonheidsfoutje in Lion (althans, vind ik).

Als je je Mac(book) uit sleep haalt door bijvoorbeeld het scherm open te klappen verschijnt het venstertje voor het password. M.i. moet de cursor in dat vakje staan knipperen en niet dat je die er met de muis/tp in moet zetten om het password in te voeren. Onbenullig idd, maar toch... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit leest ik net op Appletips.nl maar werkt niet bij mij?..

"1. Wanneer er applicaties in het Dock bevinden die gebruik maken van documenten zoals bijvoorbeeld Pages en Teksteditor dan kun je met behulp van een multitouch gesture op het trackpad snel toegang krijgen tot de meest recente documenten. Plaats de muis op het icon van de applicatie in het Dock en maak een vier vinger swipe naar beneden. Onderin het scherm verschijnen nu de recente documenten, ongeacht of de applicatie actief is of niet. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ook problemen met het programma iskysoft media convertor ? heb laatste versie gedownload en geïnstalleerd maar geeft problemen ... wou media convertor deluxe aanschaffen maar ben niet zeker dat dit ook opgelost gaat zijn ...
http://www.iskysoft.com/imedia-converter-mac.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 06:50:

"1. Wanneer er applicaties in het Dock bevinden die gebruik maken van documenten zoals bijvoorbeeld Pages en Teksteditor dan kun je met behulp van een multitouch gesture op het trackpad snel toegang krijgen tot de meest recente documenten. Plaats de muis op het icon van de applicatie in het Dock en maak een vier vinger swipe naar beneden. Onderin het scherm verschijnen nu de recente documenten, ongeacht of de applicatie actief is of niet. "
Bij mij werkt het wel, zelfs bij VLC.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op zondag 31 juli 2011 @ 09:16:
[...]

Bij mij werkt het wel, zelfs bij VLC.
Huh?... Da's gek. Bij mij ook niet met VLC. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Heb je toevallig iets van BetterTouchTool of iets dergelijks geïnstalleerd? Bij mij gaf dat namelijk nogal wat problemen met de guestures die zijn ingevoerd in Lion.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Je moet de gesture uitvoeren, waarmee je mission control start. Als je dit gewoon via de standaard Lion gesture doet, zou je de laatst geopende documenten moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 09:19:
[...]

Huh?... Da's gek. Bij mij ook niet met VLC. :?
Bij mij ook niet op een schone install van apple zelf. Het werkt wel op een upgrade machine...

zeer vaag.. maar ik vermoed dat het komt door een trackpad instelling ofzo. Misschien staat swipe met vier vingers naar beneden ergens andes aangekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xebeche4you
  • Niet online
Is er ook een lijst beschikbaar waarop Rosetta programma's staan (die dus niet meer werken onder Lion).
Dan kan ik deze programma's meteen doorschuiven naar mijn prullenmand.

[ Voor 5% gewijzigd door xebeche4you op 31-07-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Weet iemand waar ik de tijd kan instellen voordat het login scherm weer getoond wordt na korte onderbreking van gebruik? Mijn scherm beveilliging staat op 'never' en m'n beeldscherm schakelt na 15min uit. Ik heb nog niet precies getimed maar m'n MBP gaat toch veel eerder op zwart. Na het aanraken moet ik elke keer m'n wachtwoord weer intikken.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:43:
[...]

Is dat zo? Als ik nu in de Activitu Monitor kijk zie ik dat Chrome, Firefox, Lotus Notes e.d. Niet in 64 bits draaien. Van mijn apps lijkt alleen Lightroom het in 64 bits te doen.
Dat zijn ook niet Apps die Apple ontwikkelt toch? Ik doelde meer op dat er onder de GUI nog wel redelijk veel gedaan was door Apple.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:24:
[...]

Wat betreft je Macbook Late 2008, je hebt waarschijnlijk dit topic compleet gemist: Macbook Unibody late 2008 >= 6GB ram

Succes.
Thanks inderdaad gemist. Ga ik toch eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
mickezzz schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:28:
Weet iemand waar ik de tijd kan instellen voordat het login scherm weer getoond wordt na korte onderbreking van gebruik? Mijn scherm beveilliging staat op 'never' en m'n beeldscherm schakelt na 15min uit. Ik heb nog niet precies getimed maar m'n MBP gaat toch veel eerder op zwart. Na het aanraken moet ik elke keer m'n wachtwoord weer intikken.
System Preferences -> Security -> General

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:02
duncanvdlinden schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 19:59:
Heb wel het idee dat onder Lion Flash filmpjes veel minder soepel lopen, normaal kan ik ABHD.nl de "HD" filmpjes behoorlijk soepel afspelen, nu gaat het behoorlijk schokkerig zo nu en dan.
Hebben meer mensen deze ervaring?
Klopt! Kwam ik eergisteren ook achter bij filmpjes van ABHD.nl.
Met Snow Leopard had ik daar geen last van op een MacBook late 2007. :|

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 06:50:

Even in je Trackpad settings de optie 'Programma-Expose' aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Haas schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:50:
[...]

Klopt! Kwam ik eergisteren ook achter bij filmpjes van ABHD.nl.
Met Snow Leopard had ik daar geen last van op een MacBook late 2007. :|
De laatste player is dan ook beta voor 10.7.

Het wachten is even op Adobe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:56:
[...]

Even in je Trackpad settings de optie 'Programma-Expose' aanzetten :)
Yes... werkt!

Maar alleen weer met Apple apps. Notes, Word, Excell etc. 'natuurlijk' allemaal weer niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:11:
[...]

Yes... werkt!

Maar alleen weer met Apple apps. Notes, Word, Excell etc. 'natuurlijk' allemaal weer niet. :X
Yes, dank voor de tip, stond bij mij ook niet aan. Gelukkig ben ik op pages, numbers overgegaan dus ik heb er nu plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Bosmonster schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:07:
[...]

De laatste player is dan ook beta voor 10.7.

Het wachten is even op Adobe.
Inderdaad, Ik heb zowel de nieuwste 10.3 als de nieuwste 11 beta geprobeerd. Beide players werken niet helemaal lekker heb ik het idee. Sowieso werken de settings niet vanuit het filmpje zelf, je kan niets instellen. Alleen vanuit de Prefpanel vanuit systeemvoorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:51:
Yep. Correct. "When scrolling" vind ik zelf ook de beste. :)
Maar dan zie je dus niet altijd of er wat te scrollen valt, da's toch niet handig? Je gaat toch niet in ieder venster even scrollen om te zien of er nog meer is? Ik voorspel een rare tick bij mensen die in ieder venster even gaan scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 11-09 21:48
MTBS schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:19:
Ik vind het jammer dat die gestures (two finger swipe back and forward) niet werken tijdens het bladeren in mappen, tijdens het shoppen in de app store,...

Ik zit constant te swipen, maar dat lukt niet echt op die momenten... :)
Inderdaad, je verwacht dan dat het overal werkt zeg maar. Maar helaas.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:11:
[...]

Yes... werkt!

App-exposé werkt, net als in SL, gewoon overal mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
CyBeR schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:22:
[...]

App-exposé werkt, net als in SL, gewoon overal mee hoor.
Netbeans had er hier toch problemen mee, die verdween gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Op de een of andere manier start Lion bij elke boot zowel Mail, iChat als iCal op. Het is me een raadsel waarom.
- "open at login" staat niet aangevinkt in de Dock.
- Tussen de "login items" bij "users" staan ze ook niet.
- Programma's zijn afgesloten bij een verse boot.
- "Restore windows when quitting and re-opening apps" in de General tab lijkt ook geen effect te hebben.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ZpAz schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:24:
[...]

Netbeans had er hier toch problemen mee, die verdween gewoon.
Dat ligt aan netbeans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
CyBeR schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:33:
[...]

Dat ligt aan netbeans.
Zo ver was ik ook. Ben toch geen fan van Java-based IDE's dus ik had Netbeans ook al de schuld gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underskor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 00:27
Vanmiddag kwam ik iets tegen, als ik muziek vanaf mijn iPhone afspeel via MacBook Pro kan ik de muziek niet rangschikken d.m.v. de tabjes 'name, time, artist' ect. Speel de muziek af met iTunes 10.4.

Hebben meer mensen dit?

[ Voor 3% gewijzigd door underskor op 31-07-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
hallo mede lion gebruikers is mogelijk net als bij Windows om alle geluids bronnen op rijtje krijgen dat je per api kan zien die gebruik maken van het geluid is dat uberhout mogelijk ?

B.V.D

Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Havelock schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:59:
hallo mede lion gebruikers is mogelijk net als bij Windows om alle geluids bronnen op rijtje krijgen dat je per api kan zien die gebruik maken van het geluid is dat uberhout mogelijk ?

B.V.D

Sebastian
Zover ik weet kan het niet en ik heb me er al redelijk suf op gezocht. Misschien wel met een third-party app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer terug op Snow Leopard (MacBook Pro 5,5). Grootste issues:
  • met drie vingers omhoog/omlaag bewegen op touch pad gaat niet naar begin/eind van de pagina in Firefox;
  • om Xcode te kunnen downloaden moet je in de app store (no, just no!);
  • connecten met samba shares werkt niet omdat speciale tekens (een . in de naam) er voor zorgen dat ze in de finder UI geescaped worden;
  • I/O is om te huilen vergeleken met SL (bij heavy I/O skipt audio, dag mag toch niet meer in deze tijd);
  • Firefox doet raar vanwege missende mime/type koppelingen: hij weet niet welke app geopend moet worden ofzo;
  • Die nieuwe launchpad. Seriously?!! Uiteindelijk wel oude app list teruggekregen zoals in SL, maar kost veel moeite;
  • 3 vingers links/rechts gesture opent dashboard ipv previous/next in browser. What were they thinking?!! (ook dit is te fixen in touchpad preferences...);
  • Ik wil gewoon een zwart scherm als screen lock, en niet per se een screensaver hoeven kiezen zodat er nutteloos energie verstookt wordt (aargh!);
  • iChat is nog steeds net zo gaar als op SL. Je moet toch weer Adium installeren (en ik heb alleen een jabber account!)
  • Filevault encrypt nu de hele disk. Fijn! 10 uur wachten om alles te crypten;
  • Timemachine is nog steeds niet bruikbaar voor mij. Gelukkig kan ik via de ports duplicity installeren;
  • Bug in Finder. Ook als je aanzet dat removable disks op de desktop moeten komen doet ie dat gewoon niet...
Positief:
  • DNS via IPv6 RFC 5006 of DHCPv6 werkt eindelijk!
Al met al geen goede redenen om te upgraden en een aantal om dat zeker niet te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[quote]Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:26:
Nou en?

[q]

Hoe is dat nou weer een 'issue'? Dacht je soms dat andere producten slechts wat magic fairy dust over je disk heen sprinkelen en dat 't dan met 30 seconden gedaan is? Je hoeft ook helemaal niet te "wachten", het gebeurt gewoon in de achtergrond en op een gegeven moment is 't klaar.

[q]
• Timemachine is nog steeds niet bruikbaar voor mij. Gelukkig kan ik via de ports duplicity installeren;

Wat is er mis mee?
Al met al geen goede redenen om te upgraden en een aantal om dat zeker niet te doen.
Je bent ook niet erg constructief bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 31-07-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, de store zou niet zo erg zijn als je gewoon zonder aan te melden de gratis apps kon downloaden. Pas als je betaalde apps wilt meld je je aan.
Hoe is dat nou weer een 'issue'? Dacht je soms dat andere producten slechts wat magic fairy dust over je disk heen sprinkelen en dat 't dan met 30 seconden gedaan is? Je hoeft ook helemaal niet te "wachten", het gebeurt gewoon in de achtergrond en op een gegeven moment is 't klaar.
Ja misschien was dit mijn fout. Had na de verse install eerst filevault moeten aanzetten alvorens backup terug te zetten :)
Wat is er mis mee?
Ik wil alleen een paar directories backuppen (Documents, .ssh, .gnupg, Thunderbird en Firefox profile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:45:
[...]

Ach, de store zou niet zo erg zijn als je gewoon zonder aan te melden de gratis apps kon downloaden. Pas als je betaalde apps wilt meld je je aan.
Fair enough, ik vind dat eigenlijk ook niet zo nodig.
Ja misschien was dit mijn fout. Had na de verse install eerst filevault moeten aanzetten alvorens backup terug te zetten :)
Dat had niet uit gemaakt. Filevault encrypt je hele partitie, ook de loze ruimte. Dat is ook goed want anders zou er prut overblijven die ooit op die loze ruimte gestaan heeft en nu dus niet geëncrypt wordt. Bovendien geef je dan informatie weg over hoe vol zo'n disk nou eigenlijk is.
Ik wil alleen een paar directories backuppen (Documents, .ssh, .gnupg, Thunderbird en Firefox profile)
Aha. Dat is inderdaad niet de gedachte achter time machine. (En waarom je dat op die manier zou willen snap ik ook niet, maar dat moet je zelf weten natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:26:
  • met drie vingers omhoog/omlaag bewegen op touch pad gaat niet naar begin/eind van de pagina in Firefox;
    ==> bettertouchtool
    ==> Jah voorkeur, is een non issue eigenlijk
  • Die nieuwe launchpad. Seriously?!! Uiteindelijk wel oude app list teruggekregen zoals in SL, maar kost veel moeite;
    ==> verwijderen uit dock en dan is er geen probleem meer toch? als je het verwijderd lijkt het net als SL
  • 3 vingers links/rechts gesture opent dashboard ipv previous/next in browser. What were they thinking?!! (ook dit is te fixen in touchpad preferences...);
    ==> inderdaad een non issue als je gewoon de trackpad opties overloopt
  • Ik wil gewoon een zwart scherm als screen lock, en niet per se een screensaver hoeven kiezen zodat er nutteloos energie verstookt wordt (aargh!);
    ==> Screensaver uitschakelen en alleen display sleep inschakelen
  • iChat is nog steeds net zo gaar als op SL. Je moet toch weer Adium installeren (en ik heb alleen een jabber account!)
    ==> non issue als hetzelfde is als snow leopard.
    ==> Nu begin je toch wel wat te zagen.
    ==> Timemachine heeft al sinds altijd de optie om mappen, hardeschijven en consorten te excluden.
Positief:
  • DNS via IPv6 RFC 5006 of DHCPv6 werkt eindelijk!
Al bij al denk ik gewoon dat als je wat meer moeite doet om default settings wat te veranderen naar jouw eisen dat je veel minder aan zult storen. En reden om firefox nog altijd te gebruiken ipv safari?

[ Voor 3% gewijzigd door Zuttasoxx op 31-07-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
Plugins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
De meeste plugins zijn ook in google chrome of safari extensies te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:45:

Carbon Copy Cloner: http://www.bombich.com/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.