[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.technobuzz.net/wp-content/uploads/2011/07/Mac-OS-X-Lion-bootable-dvd.jpeg

Apple heeft in haar keynote op 20 oktober 2010 de eerste informatie gegeven over de opvolger van Mac OS X 10.6: Mac OS X 10.7 'Lion'. Het motto van deze versie is 'Back to the Mac'. Met andere woorden: de ervaring van iOS op de iPad komt naar Mac OS X. In dit topic kun je discussiëren over dit OS en de laatste geruchten delen.
Vorige delen: 1 2

Inhoud

1. Mac OS X
Mac OS X is het besturingssysteem wat sinds 2001 meegeleverd wordt op alle desktops en laptops van Apple. Mac OS X is Unix-gecertificeerd, stamt af van FreeBSD, en is na Windows het meest gebruikte OS ter wereld. Het is de opvolger van Mac OS 9 en is gebaseerd op een geheel nieuwe kernel. Mac OS X Server 1.0 was het eerste OS wat uitgebracht werd na de overname van NeXT en heeft veel code van het besturingssysteem NeXTSTEP in zich.

Mac OS X is een OS met een geschiedenis die terug gaat naar 1999, toen Mac OS X Server 1.0 werd geïntroduceerd. Dit systeem was niet native compatible met oudere versies van het Mac OS, zoals Mac OS 9. Applicaties konden geschreven worden in de zogenaamde 'Yellow Box' API, later bekend geworden onder de naam Cocoa. Carbon, de andere API van Apple, was afwezig, evenals de support van FireWire.

De volgende stap van Apple was het uitbrengen van de Mac OS X Public Beta in 2000. Dit was een doorontwikkeling was van Mac OS X Server 1.0. In deze release konden Apple Classic applicaties wel draaien, maar deze hadden geen toegang tot internet en netwerken. Ook de Carbon-API was aanwezig, hetzij incompleet. Mac OS X Public Beta had voor het eerst het voor Mac OS X zo herkenbare dock.

De eerstvolgende 'officiële' versie van Mac OS X was Mac OS X 10.0 'Cheetah', begin 2001. Dit was tevens de eerste versie die bij Apple computers werd meegeleverd, zoals de iMac G3. Doordat deze versie zo snel werd geleverd na de eerste beta waren er nog maar weinig programma's beschikbaar en was het OS zelf ook niet volledig. Zo was Filesharing door middel van AppleTalk afwezig en was het systeem in de praktijk niet zo stabiel als Mac OS 9. Ook konden er geen cd's worden gebrand.

Deze problemen werden grotendeels opgelost met de introductie van Mac OS X 10.1 'Puma' eind 2001. Deze upgrade was (als enige upgrade) gratis voor Mac OS X 10.0 gebruikers en bracht veel verbeteringen op het gebied van onder andere performance en 3D. Daarnaast konden er cd's worden gebrand en DVD's worden afgespeeld. Desondanks was het systeem nog niet snel genoeg naar de zin van critici.

Daarom lanceerde Apple in augustus 2002 Mac OS X 10.2 'Jaguar'. Naast snelheidsverbeteringen bracht deze versie veel nieuwe applicaties en services bracht die heden ten dage heel bekend zijn, zoals Address Book, Bonjour, CUPS (printersysteem), Inkwell (Ink, handschriftondersteuning) en Universal Access. Door middel van een update kwam er ondersteuning voor het Journaled file systeem, ook wel bekend als HFS+. Dit was tevens de eerste versie van Mac OS X die actief werd vermarkt met zijn codenaam. Uitzondering daarop was het Verenigd Koninkrijk, vanwege de gelijknamige autofabrikant.

De lijn met performanceverbeteringen werd doorgezet in Mac OS X 10.3 'Panther' in 2003. Dit was de eerste versie van Mac OS X waarin de browser Safari was opgenomen. Ook nieuw was Exposé en X11, waarmee 2D-graphics hardwarematig geaccelereerd konden worden. De beveiliging kon opgevoerd worden door FIleVault, een programma waarmee de harddisk encrypted kon worden.

De release van Mac OS X 10.4 'Tiger' in 2005 werd gemarkeerd door de introductie van Spotlight, de zoekmachine binnen Mac OS X. Daarnaast werden de eerste stappen richting 64-bit gezet, doordat niet-grafische processen in 64-bit modus konden worden gedraaid. Andere nieuwe applicaties waren Dashboard, de Automator en de VoiceOver.
Bovenal zal deze release herinnerd worden als de release waarin Apple de overgang naar Intel-processoren inzette. Vanaf versie 10.4.4 kon Mac OS X ook op Intel-based systemen worden gedraaid. Tevens werd er een versie voor de Apple TV uitgebracht. Deze release was tevens de laatste waarin de Apple Classic Environment kon worden gebruikt op de PowerPC.

Met de introductie van Mac OS X 10.5 'Leopard' in 2007 werd de opgaande lijn naar 64-bit voortgezet. Vanaf nu konden ook GUI-programma's in 64-bit draaien. Voorwaarde was wel dat de programma's gemaakt waren in Cocoa; Carbon zal geen transitie meer krijgen naar 64-bit. Nieuwe programma's waren Boot Camp, Quick Look, Spaces en Time Machine. Mac OS X 10.5 leopard was tevens de laatste versie waar PowerPC's mee overweg konden.

Mac Os X 10.6 'Snow Leopard' (2009) was de eerste versie waarin geen nieuwe features werden geïntroduceerd. Alhoewel: eigenlijk was er een nieuwe feature: Exchange-ondersteuning. Dat betekende niet dat er niets veranderd was: Snow Leopard werd gekenmerkt door een rewrite van zeer veel code naar 64-bit en heel veel optimalisatie. Zo werden er twee nieuwe technologieën geïntroduceerd. De eerste was Grand Central Dispatch, een technologie waardoor er veel effectiever gebruik gemaakt kan worden van meerdere processors in een systeem. De andere was OpenCL, waardoor de GPU gebruikt kan worden voor rekentaken.
2. Mac OS X 10.7 'Lion'
Mac OS X 10.7 'Lion' zal de nieuwe generatie worden van Mac OS X. Door de introductie van de iPhone en de iPad met iOS is de afgelopen jaren de aandacht meer op iOS gericht geweest. Dat wil Apple de komende tijd weer herstellen door veel features van iOS terug te halen naar Mac OS X: 'Back to the Mac' dus. Voor de de volledige lijst kun je het beste op de Apple-website kijken.
2.1 Onder de motorkap
Voorlopig heeft Apple nog niets bekend gemaakt over veranderingen onder de motorkap. Wel is er een die de motorkap raakt: door de introductie van de App-store zal er een nieuwe manier komen waarmee applicaties geïnstalleerd kunnen worden. Totdat er veranderingen bekend worden blijft deze lijst dus leeg.
2.2 De interface
Apple gaat deze release gebruiken om de interface van iOS en Mac OS X dichter bij elkaar te brengen. Dat betekent niet dat Mac OS X geschikt wordt voor touchscreens. Apple heeft gesteld dat touchscreens in verticale schermen niet werken. Daarom gaat Mac OS X 10.7 'Lion' veel gebruik maken van gestures. Deze gestures (handbewegingen) kun je invoeren op een multitouch trackpad, zoals de trackpads op de Macbook, de Magic Mouse of de Magic Trackpad. Verder zullen stijlelementen van iOS terugkomen in Mac OS X 10.7 'Lion', zoals de scrollbars.

Multi-Touch Gestures
Apple heeft in de afgelopen jaren steeds meer gestures toegevoegd, om de bediening van OS X te vergemakkelijken. Ook OS X Lion doet hierin mee. Zo kun je bijvoorbeeld Spaces verwisselen en Mission Control naar voren halen met gestures. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q4U21gMagLnDEZXhmbZWwVIi/full.jpg
Posts over gestures.

Full screen applicaties
In navolging van iOS wil Apple meer applicaties full screen laten werken. iLife '11 is een van de eerste applicaties die volgens deze nieuwe filosofie van Apple is ontworpen. Het biedt een volledige omgeving in full screen modus. Natuurlijk is dit niet nieuw. Naast talloze games maken applicaties zoals Adobe Photoshop Lightroom en Aperture maken hier al langer gebruik van. Echt anders is deze feature niet, maar gezien het feit dat Apple heel erg strikt is in het hanteren van hun UI is dit het vermelden waard. In de toekomst mogen we meer applicaties verwachten die full screen zijn.Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FUnS776QlW62Ia65RaKXfQrD/full.png
Posts over full screen applicaties

De Launchpad
De Launchpad komt op met een gesture op het scherm en geeft alle applicaties weer die in de 'applicaties' folder staan. Ook folders worden op dezelfde manier weergegeven als in iOS. Eveneens is het mogelijk om meerdere 'tabbladen' met applicaties te maken, die -wederom net zoals in iOS- met puntjes worden weergegeven. Op deze manier kun je op eenvoudige en snelle manier een applicatie openen. Je kunt deze feature het beste vergelijken met de manier waarop de inhoud van een folder wordt weergegeven in het dock, alleen dan is het full screen.Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LLiIVqSg1eFQetRri94fGlqo/full.png
Posts over de Launchpad

Mission Control
De laatste al aangekondigde interfaceverandering is 'Mission Control'. Deze vervangt de applicaties Exposé, Spaces en het Dashboard en is een nieuwe manier voor het weergeven van een overzicht van alle applicaties. Opvallend is dat er onderscheid gemaakt wordt tussen enerzijds full screen applicaties, de desktop en het Dashboard en anderzijds de rest van de applicaties. Die laatste groep staat gegroepeerd weergegeven. Hoe spaces is geïmplementeerd is nog onduidelijk.
Mission Control is -net als de Launchpad- met een gesture te benaderen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AQVBupNEmixnZNPq0qrPcnak/full.png
Posts over Mission Control
2.3 Nieuwe applicaties
Zoals vrijwel elke release lanceert Apple weer nieuwe applicaties, waarbij er nu al twee nieuwe applicaties bekend zijn. Het goede nieuws is dat ze ook al naar Mac OS X 10.6 'Snow Leopard' komen!

De App Store
Deze applicatie is tot nu toe het grootste nieuws voor Mac OS X 10.7 - en wellicht blijft dat ook zo. De App Store is al bekend van iOS en biedt een overzicht van applicaties die beschikbaar zijn voor Mac OS X. Vanuit de App Store kunnen applicaties eenvoudig geïnstalleerd en naderhand beoordeeld worden. Ook updates worden vanuit de App Store aangeleverd. Gebruikers mogen -net zoals in iOS- de applicaties op meerdere Macs installeren. Ontwikkelaars werken onder dezelfde voorwaarden als de App Store voor iOS: 30% van de inkomsten gaan naar Apple en de distributie van gratis applicaties is ook gratis. In welke mate Apple de restricties van iOS doorvoert is nog niet bekend. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fTFAcFbwsUbfIcm6HU8ZddBP/full.png

Groot voordeel is het overzicht en de eenvoud waarmee applicaties geïnstalleerd worden. App Stores zijn voor smartphones al een groot succes en ook binnen Linux maakt men enthousiast gebruik van varianten op de App Store, zoals het Ubuntu Software Center. Voor de controlfreaks is het goed om te vermelden dat Apple al heeft gesteld dat de App Store niet de enige mogelijkheid is om applicaties te installeren. De oude manier van installeren (via .dmg/.mpkg-packages) blijft gewoon mogelijk.
Omdat Apple zo enthousiast is over de App Store (en deze direct extra momentum te geven) is de App Store ook beschikbaar voor Snow Leopard.
Posts over de App Store

FaceTime
Vanaf de introductie van FaceTime op de iPhone werd door critici al gesteld dat de Mac deze applicatie ook zou moeten krijgen. Apple deelde deze mening en heeft FaceTime ook een beta beschikbaar gesteld voor Mac OS X. Uiteraard zal deze applicatie met Mac OS X 10.7 'Lion' meegeleverd worden.
Posts over FaceTime
3. Handige informatie
Ondanks dat OS X Lion net gelanceerd is, zijn er al een aantal interessante sites met informatie die handig is op te lezen. Hieronder staat een lijst:
4. Bronvermelding
De meeste bronnen die ik gebruikt heb staan achter linkjes in de tekst. De gebruikte afbeeldingen zijn gelinkt naar de bronpagina. De informatie heb ik van de site van Apple, Wikipedia en Arstechnica. Voor de geruchten maak ik gebruik van Macrumors. Mocht je informatie lezen en geen bron kunnen vinden of iets onduidelijk vinden, neem contact met me op: dan voeg ik hier een link voor toe.
5. Tot slot
Vrijwel iedereen die hier komt, vindt het leuk om over Apple te praten en heeft een band met dit merk. Voor de een geldt dit sterker dan de ander. Daardoor vat de een kritiek op als een persoonlijke aanval, terwijl dat niet zo bedoeld is. Probeer je daarom in elkaar in te leven en elkaar beleefd en respectvol te benaderen. Zo houden we het gezellig en kan dit topic een succes worden.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Even verdergaand over de clean install discussie uit deel 2:
Ik heb op mijn MBP uit 2008 nog nooit een clean install gedaan, SL over Leopard heen gezet en Lion nu weer vanuit SL geïnstalleerd. Tot nu toe nergens problemen mee, leuk advies dus maar volgens mij lang niet altijd nodig.

Ik moet zeggen dat Mission Control, de nieuwe gestures, de nieuwe opties in Finder en alle kleine UI tweaks hier goed in de smaak vallen. Launchapd is aardig maar zie ik mezelf niet zo snel gebruiken, ik typ eigenlijk altijd de naam van het prog/bestand dat ik wil in bij spotlight.

Ook de nieuwe versie van Mail is erg prettig, door "related messages" aan te zetten wordt een conversatie bijna een sms-view, lekker duidelijk om te zien. Mag van mij alleen wat meer verschil tussen received/sent, het verschil in achtergrondkleur is te minimaal naar mijn idee. Laten verspringen zoals bij sms op de iPhone zou helemaal mooi zijn.

Wat ik wel jammer vind is dat een full screen altijd op je primary screen gebeurt, erg jammer als je laptop aan een tv/monitor hangt en Quicktime daar full screen wilt zien... Zou mooi zijn als Lion full screen per scherm kon doen. En ik vind het vervelend dat mijn MBP niet meer op sleep gaat als ik deze dichtklap met een extern scherm eraan. Ik snap waarom dit erin zit, maar waar is de instelling hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 23:22

Quakie

quakelen

Ik heb zelf alleen nog last van de kleine dingen zoals het volgende:

- normaal klikte ik bijv safari aan en hield daar mijn muis op, hierdoor kreeg ik alle Safari vensters.. dit moet nu gewoon via mission control.
- resume, ik weet niet of ik het nu haat of dat ik moet wennen. Bijv: soms open ik een foto en kreeg ik alle fotos te zien die ik de keer ervoor open had. Reden dat ik het gesloten heb is omdat ik het niet meer hoeft te zien.. Andere kant kan het ook gewoon handig zijn, zoals in safari dat ik alle tabs gewoon gelijk krijg ipv naar geschiedenis etc.
- soms verdwijnt een scherm achter een scherm waardoor je denkt dat hij niet geopend is. Dat is ie wel, maar je bent hem gewoon kwijt. Bijv: via safari een koppeling of inhoud mailen.. hij switcht naar Mail maar een nieuwe email wordt niet geopend... Zo lijkt het, want hij staat verborgen. Je komt hier pas achter na 3x klikken en mission control te gebruiken.

Overall ben ik nog steeds blij met Lion.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:38:
Iets wat ik zojuist op merk:
In Lion wil Adobe Photoshop CS5 's CMD+Z functie regelmatig niet werken, en dat is toch verdomd lastig. Hebben meer mensen hier last van?
Dit is mij nog niet opgevallen op mijn MBP....

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-08 15:42
Quakie schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:57:
Ik heb zelf alleen nog last van de kleine dingen zoals het volgende:

- normaal klikte ik bijv safari aan en hield daar mijn muis op, hierdoor kreeg ik alle Safari vensters.. dit moet nu gewoon via mission control.
Dat mis ik het meeste, als je echter een magic trackpad of magic mouse hebt dan kan je het wel terug krijgen door je muis op een icoon in je dok te zetten en dan met twee vingers te dubbelklikken :). Werkt echter niet op een laptop met een 'dom trackpad'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 15:58
@Krisp: Mooi overzichtelijke TS weer, petje af.

Alleen de laatste zin van de eerste alinea in dit stukje nog even aanpassen, inmiddels is redelijk bekend wanneer de Lion gereleased wordt ;)

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
DivxLover schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:28:
@Krisp: Mooi overzichtelijke TS weer, petje af.

Alleen de laatste zin van de eerste alinea in dit stukje nog even aanpassen, inmiddels is redelijk bekend wanneer de Lion gereleased wordt ;)
Die tekst is sowieso een beetje cripled. Morgen eens naar kijken, hij stamt nog grotendeels uit net na de aankondiging. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lion werkt zoet hier op een 17 inch MBP i7 2.2 8gb. Smoothcriminal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Tales schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:18:
[...]

Dat mis ik het meeste, als je echter een magic trackpad of magic mouse hebt dan kan je het wel terug krijgen door je muis op een icoon in je dok te zetten en dan met twee vingers te dubbelklikken :). Werkt echter niet op een laptop met een 'dom trackpad'
Heb beiden, maar beiden geven rechtermuisknop acties... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 21:35
Quakie schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:57:
- resume, ik weet niet of ik het nu haat of dat ik moet wennen. Bijv: soms open ik een foto en kreeg ik alle fotos te zien die ik de keer ervoor open had. Reden dat ik het gesloten heb is omdat ik het niet meer hoeft te zien.. Andere kant kan het ook gewoon handig zijn, zoals in safari dat ik alle tabs gewoon gelijk krijg ipv naar geschiedenis etc.
In Preview kan je dit uitschakelen met:
code:
1
 defaults write com.apple.Preview NSQuitAlwaysKeepsWindows -bool false

Bron: http://osxdaily.com/2011/...per-app-in-mac-os-x-lion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:38:
Iets wat ik zojuist op merk:
In Lion wil Adobe Photoshop CS5 's CMD+Z functie regelmatig niet werken, en dat is toch verdomd lastig. Hebben meer mensen hier last van?
De toggle Do/Undo, of Step Backward? Want dat laatste is Option+CMD+Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Het kan toeval zijn, maar sinds de laatste update (10.7.1) heb ik al drie keer last gehad van een wegvallende Wi-Fi-verbinding. Dat op netwerken waar ik normaal nooit problemen mee had. Twee keer kon hij na het openklappen het netwerk niet direct vinden, maar net klapte hij er tijdens het internetten plotseling even uit.

Heeft iemand anders ook verbindingsproblemen na de update? Zo niet, dan zal het wel stom toeval zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 14:17
Ik heb zelf wel wat last van kleine haperingen, vooral met browsen in Safari. Verder gelukkig geen WiFi problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik zag net een paar kleine bugs/foutjes in iMovie waar ik me nogal aan stoor.
De window size kan ik alleen nog maar op de Snow Leopard manier aanpassen met het hoekje rechts onder. Die grafisch overigens opeens erg lelijk is verwerkt :?
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6071/6059814481_7aa49f9909_m.jpg

De grootte van de time-line / video / bibliotheek kan ik nog wel aanpassen, maar als ik met de muis op de grens van de vakken zet zie ik niet het icoontje die laat zien dat het te verslepen is. Dat was eerst wel volgens mij?

En ook hier zit een grafische bug in.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6188/6059814549_f5b7d2764b_m.jpg

Kent iemand een fix hiervoor?

Volgens mij is het pas sinds de upgrade naar 10.7.1, voor de upgrade weet ik zeker dat ik bovenstaande bugs niet had. Kan het ook aan iMovie liggen, bestaat er een update oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Laatst online: 30-07 18:32

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Bij het updaten van Microsoft Office 2011 via Wifi is hij er al 3 keer uit gegaan met een kernel panic... Ben nu wel bestanden aan het verplaatsen van mijn Imac naar mijn NAS via Wifi en dat gaat dan wel weer goed..
Kan er nog geen hoogte van krijgen, wat nou precies mijn probleem is.. Misschien Wifi die af en toe uitvalt, maar om nou een Kernel Panic te veroorzaken....

Bij SL had ik daar dus totaal geen last van...

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 07:38:
[...]

Je bent niet de enige. Ik heb sinds de laatste update (10.7.1) hetzelfde probleem, maar wat ik vreemd vind is dat die update juist bedoeld was om haperingen met WiFi te verhelpen. Mijn ervaring is dat het alleen maar erger is geworden :?
Same here... In 10.7 was wifi al slechter dan in SL, maar sinds de update is het alleen maar erger geworden.
Dat is tot nu toe zo'n beetje ook het grote minpunt aan Lion, de brakke wifi verbinding.

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-08 15:36
Wifi is inderdaad slecht in 10.7.0/1 .. bij 11c37 is ie beter bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-08 07:39
Ik heb onlangs een nieuw trackpad gekocht voor mijn iMac en na 3 weken gebruik geeft Lion aan dat heet batterijniveau nog steeds 100% is. Volgens mij kan dat niet helemaal kloppen omdat ik hem nooit uit zet.

Kunnen jullie kijken of het batterijniveau van de trackpad wel daalt?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

pierce schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 08:13:
[...]

Same here... In 10.7 was wifi al slechter dan in SL, maar sinds de update is het alleen maar erger geworden.
Dat is tot nu toe zo'n beetje ook het grote minpunt aan Lion, de brakke wifi verbinding.
Aha ligt dus niet aan mij, ik had geen wifi als ik mijn macbook air uit zijn slaap haal. Netwerk staat netjes in de lijst dus hij zou hem gewoon moeten kunnen vinden. Met 10.7.1 nooit problemen gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Funk-e

Ik heb hem nu een maand, en zet hem ook nooit uit. Duracell Batterij is met 50% afgenomen.
Overweeg het sterk om een Apple Battery Charger te halen, deze schijnen optimaal te werken met Apple's eigen producten, je krijgt er mooi 6 Re-chargeable batterijen bij, erg handig dus voor degene die ook een wireless trackpad en keyboard hebben.

pricewatch: Apple Battery Charger

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1288604656.jpeg

Weet iemand trouwens wat de blauwe wereldbol achtige icoontjes betekenen in de safari tabbladen?

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-cEosTCAk-E4/Tk97EUMXc4I/AAAAAAAAA3I/Uw5DyQGsTwA/safarik.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 20-08-2011 11:21 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Destianto schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:06:

Weet iemand trouwens wat de blauwe wereldbol achtige icoontjes betekenen in de safari tabbladen?

[afbeelding]
Huh? Ik heb helemaal geen icoontjes? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@ Funk-e

Ik heb hem nu een maand, en zet hem ook nooit uit. Duracell Batterij is met 50% afgenomen.
Overweeg het sterk om een Apple Battery Charger te halen, deze schijnen optimaal te werken met Apple's eigen producten, je krijgt er mooi 6 Re-chargeable batterijen bij, erg handig dus voor degene die ook een wireless trackpad en keyboard hebben.

[afbeelding]

[afbeelding]
Veel sites hebben een icoontje/logo aan hun webpage gekoppeld, die zie je staan. Wereldbolletjes hebben websites die geen gebruik maken van die functionaliteit. :)
Scirocco schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:28:
[...]

Huh? Ik heb helemaal geen icoontjes eigenlijk? :?
Ik ook niet.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Maar kijk nog eens even naar de link dan.

Op de tweakers homepage zie ik idd. het bekende groene logo staan.
Echter op bepaalde forums in GOT staat er een "steeksleutel" en andere weer een werelbolletje, vanwaar het onderscheid dan?

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-cEosTCAk-E4/Tk97EUMXc4I/AAAAAAAAA3I/Uw5DyQGsTwA/safarik.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:17
@ Funk-e

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik wil 'm ook halen... weet jij heel toevallig of je dat ding (inclusief) batterijen gewoon altijd in het stopcontact kunt laten zitten? Of is dit slecht voor de batterijen? En kun je er ook andere (GP) batterijen mee opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 19:09
Settings -> Trackpad -> More Gestures -> App Expose, instellen op drie of vier vingers.

Dan muis op icoontje in de dock, drie of vier vingers omlaag op de trackpad, en je hebt het weer.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 15:46
smeerbartje schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:53:
[...]

Ik wil 'm ook halen... weet jij heel toevallig of je dat ding (inclusief) batterijen gewoon altijd in het stopcontact kunt laten zitten? Of is dit slecht voor de batterijen? En kun je er ook andere (GP) batterijen mee opladen?
Dr passen maar 2 batterijen in dat ding dus veel schiet je er dan niet mee op..

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als de batterij vol is verspringt de indicator op groen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
De charger is enkel compatible met NiMH batterijen.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Apple Battery Charger: Unboxing and Demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb sinds 10.7.1 opeens issues met iTunes / Airtunes (airport express). iTunes klaagt dat ie geen verbinding meer kan maken, van 10.5.5 tot 10.7 heb ik hier nooit last van gehad. Spanning van Airport express halen helpt wel, maar is gewoon ontzettend irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

ZpAz schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:05:
[...]

Settings -> Trackpad -> More Gestures -> App Expose, instellen op drie of vier vingers.

Dan muis op icoontje in de dock, drie of vier vingers omlaag op de trackpad, en je hebt het weer.
Thanks dit werkt...:)

Ik heb het nooit eerder gewild dus geen idee of het kan, maar kan je makkelijk terug van 10.7.1 naar 10.7?
Ik had nl geen wifi problemen en nu dus wel.... dan wacht ik liever op 10.7.2.

[ Voor 22% gewijzigd door Quakie op 20-08-2011 13:13 . Reden: extra vraag neergezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Klopt het dat spotlight altijd het extensie weergeeft bij de zoekresultaten? (ik hoef namelijk niet bij elk programma .app erachter te zien)

Ik kan me herinneren dat dit eerst niet was, maar zeker weten doe ik dit niet. Ik heb de extensies van de bestanden in finder wel een keer aangezet (inmiddels weer uit), wellicht dat het daardoor is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeromussov schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:56:
Klopt het dat spotlight altijd het extensie weergeeft bij de zoekresultaten? (ik hoef namelijk niet bij elk programma .app erachter te zien)

Ik kan me herinneren dat dit eerst niet was, maar zeker weten doe ik dit niet. Ik heb de extensies van de bestanden in finder wel een keer aangezet (inmiddels weer uit), wellicht dat het daardoor is gekomen...
Als ik de naam van een app in typ geeft hij bij mij nooit de extensie weer. (OS X Lion 10.7.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zeromussov schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:56:

Kijk in de preferences/voorkeuren van je Finder onder 'advanced/geavanceerd'. Hier kun je de optie 'Show all filename extensions' naar voorkeur aan- of uitzetten :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Ik heb eergisteren de 10.7.1 update klakkeloos geinstalleerd. Nog nooit eerder een 'probleem' gehad met een update... tot nu.

Sinds de 10.7.1 'fix' is m'n wifi 'laggy'. Ik kan het alleen beschrijven als stotteren sinds ik Teleport gebruik om naar m'n MBP te connecten. Eergisteren, nice and smooth nu vandaag stotter de stotter... :(

Iemand een idee? Heb geen tijd om 'ff' heel Lion te herinstalleren zodat ik weer 10.7.0 heb (waar ik geen -enkel- probleem mee had!).
UTP kabel KAN ik evt wel maken als dit me echt -te- gek wordt maar heb het liever gewoon via wifi...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van Lion en 10.7.1 zijn eigenlijk vlekkeloos gegaan op mijn (nieuwe) MBP Pro15.

Na de .1 update/fix zijn de wifi verbindingen, het werken van Time Capsule en VPN duidelijk stabieler geworden.

De knullige achtergrond van Miss Control stoort me nog steeds. Waarom nou niet gewoon één achtergrond, strak en netjes?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:44:
Update van Lion en 10.7.1 zijn eigenlijk vlekkeloos gegaan op mijn (nieuwe) MBP Pro15.

Na de .1 update/fix zijn de wifi verbindingen, het werken van Time Capsule en VPN duidelijk stabieler geworden.

De knullige achtergrond van Miss Control stoort me nog steeds. Waarom nou niet gewoon één achtergrond, strak en netjes?...
http://www.appletips.nl/o...trol-wijzigen/#more-29230

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Thanks, werkt prima inderdaad, maar dan erger me ik nog best aan de 'dubbele' achtergrond die je ziet...
Kan je je huidige verkleinde achtergrond die je ook nog ziet in mission control verwijderen? Zodat je alleen de defaultdesktop.png ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scirocco schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:59:
[...]

Thanks, werkt prima inderdaad, maar dan erger me ik nog best aan de 'dubbele' achtergrond die je ziet...
Precies, dat bedoel ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 23:11
Gister geinstalleerd. Ik vind het bijzonder goed werken: crypto met FileVault werkt prima, en mijn Magic Mouse houdt zijn verbinding (normaliter verloor hij die elk uur ofzo).

Ook bijzonder fijn: expose met een dubbele vingertap op de magicmouse. Of ik moet dat nooit geweten hebben ;)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 punten/ vragen sinds installatie Lion ;

1-Na uit slaapstand komen of opstarten is bureaublad foto veranderd in een blauw scherm , hoe voorkom je dit ?
2-Na uit slaapstand komen worden bij het afsluiten geopende programma's systematisch weer opgetart , kan je dit uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-08 20:46
Ik heb zojuist mijn eerste MacBook Pro aangeschaft. Nou heb ik OSX Lion aangevraagd via de website van apple dmv het Up-To-Date programma van hun. Daar stond dat ik een bericht krijg zodra mijn aanvraag verwerkt is. Iemand enig idee hoelang dit kan gaan duren? Vind het namelijk wel een beetje jammer dat ik nu een nieuwe Mac koop en geen Lion heb. |:(

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vergeet niet dat menig vraag al beantwoord is in voorgaande delen. Maak daar dan ook gebruik van m.b.v de ingebouwde zoek functie in de topics.

[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2

[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Vandaag merkte ik iets wat in SL werkte maar in Lion niet meer: foto's selecteren, op spatie drukken, dan naar full screen en dan door de foto's heen bladeren. Bij Lion is het niet meer mogelijk om naar de vorige/volgende foto te gaan zodra je full screen bent gegaan.

En dat is jammer want Preview doet full screen altijd op je primary scherm terwijl de optie met spatie, full screen gaat op het geselecteerde scherm (en het 2e scherm nog bruikbaar laat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-08 15:10
Dipsausje schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:09:
Vandaag merkte ik iets wat in SL werkte maar in Lion niet meer: foto's selecteren, op spatie drukken, dan naar full screen en dan door de foto's heen bladeren. Bij Lion is het niet meer mogelijk om naar de vorige/volgende foto te gaan zodra je full screen bent gegaan.

En dat is jammer want Preview doet full screen altijd op je primary scherm terwijl de optie met spatie, full screen gaat op het geselecteerde scherm (en het 2e scherm nog bruikbaar laat).
Dat werkt hier gewoon nog op Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

In finder een paar foto's selecteren en op spatie klikken, vervolgens het Full Screen icoontje aanklikken in de rechterboven hoek, en voilà.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 23:31

Tom Yam

(>'.')>

Toch niet helemaal happy met OSX Lion tot nu toe. Heb last van batterydrain, en ook wanneer je uit slaapstand komt heeft ie soms wat moeite om verbinding met internet te krijgen.

Nu is (het 2e) simpel op te lossen door even wifi uit, wifi aan en reconnecten, maar voorheen was dat juist een van de dingen waarom ik mn notebook zo prettig vond: het werkte zoals het zou moeten.

Het probleem met de batterijduur is een wat lastiger issue: een proces AGAdminservice draait en eet 95% van de resources op.... heb kunnen vinden dat het een Citrix gerelateerd issue is, maar ben wat huiverig voor de oplossing die veel genoemd wordt (via wat terminalcommando's iets disablen) omdat ik Citrix wel werkend moet hebben i.v.m. thuiswerk.

Tot nu toe niet echt onder de indruk dus; het ziet er allemaal wel weer mooi uit maar functioneel gezien had ik met Snow Leopard een stuk minder problemen.

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Destianto schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:22:
In finder een paar foto's selecteren en op spatie klikken, vervolgens het Full Screen icoontje aanklikken in de rechterboven hoek, en voilà.
Ik heb het nog eens gecontroleerd en het werkt inderdaad. Verschil met SL is dat je niet meer de boven/beneden pijltoets op je toetsenbord moet gebruiken want dan selecteert ie weer 1 foto uit de selectie die je eerder maakte. Bij SL moest je juist boven/beneden doen want pijl naar links ging naar een map hoger ipv vorige foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26
Na de launch van Lion had ik deze direct geïnstalleerd op mijn Late 2009 iMac waarna ik constant Kernel Panics kreeg tijdens het downloaden via WiFi. Weer terug gegaan naar SL en daar had ik geen problemen.
Toen de patch uitkwam heb ik een clean install gedaan van Lion maar tijdens het downloaden weer dezelfde Kernel Panics. Na wat uitzoekwerk kwam ik op de volgende link: https://discussions.apple...3194446?start=45&tstart=0

Waarbij ik de Snow Leopard WiFi kext heb geïnstalleerd van op Lion, en tot nu toe geen KP's tijdens het downloaden (20gb geleden). Misschien een tip voor andere die problemen hebben met WiFi onder Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 21:28

Step

step@tweakers.net#

Hebben jullie met Lion ook het probleem dat indien je Mail standaard full-screen laat openen bij het booten dat je dan niets met de muis kunt aanklikken? Alleen het herstarten van mail verhelpt het probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Step op 22-08-2011 13:49 . Reden: tip van Destianto! :) thx ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Laatst online: 30-07 18:32

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

PAL86 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:35:
Na de launch van Lion had ik deze direct geïnstalleerd op mijn Late 2009 iMac waarna ik constant Kernel Panics kreeg tijdens het downloaden via WiFi. Weer terug gegaan naar SL en daar had ik geen problemen.
Toen de patch uitkwam heb ik een clean install gedaan van Lion maar tijdens het downloaden weer dezelfde Kernel Panics. Na wat uitzoekwerk kwam ik op de volgende link: https://discussions.apple...3194446?start=45&tstart=0

Waarbij ik de Snow Leopard WiFi kext heb geïnstalleerd van op Lion, en tot nu toe geen KP's tijdens het downloaden (20gb geleden). Misschien een tip voor andere die problemen hebben met WiFi onder Lion.
Dat probleem heb ik dus ook steeds, uploaden gaat perfect, maar zodra ik een download doe, bingo.. Kernel panic.

Ga het vanavond uit proberen en dan hoop ik ook dat het niet meer voor komt, het is erg lastig...

Thnks voor de tip... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Update: Werkt als een trein.. 15GB binnen gehaald zonder problemen. :9~

[ Voor 3% gewijzigd door supernova op 22-08-2011 23:02 ]

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Step,

Lion in Full Screen booten? duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Laatst online: 26-03 06:58
ik heb de update 10.7.1 over lion gegooid, en nu duurt het afsluiten veel langer dan voor de update. krijg een wit scherm met daarin het bewegende wieltje.

meer mensen dit probleem

sl-> lion -> 10.7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-08 20:50
Step schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:48:
Hebben jullie met Lion ook het probleem dat indien je deze standaard full-screen opent bij het booten dat je dan niets met de muis kunt aanklikken? Alleen het herstarten van mail verhelpt het probleem.
Yep ik ook. Daarnaast echt behoorlijke last van battery drain zonder dat ik daar echt een oorzaak voor kan vinden. Het lijkt wel alsof de hele energy management gewoon niet goed is ingesteld.

Zit sterk te overwegen om een clean install te doen en alleen m'n eigen bestanden er weer terug op te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door dangerpaki op 22-08-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 05-08 21:28

Step

step@tweakers.net#

Destianto schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:59:
@ Step,

Lion in Full Screen booten? duidelijk.
Sorry, aangepast, bedoelde Mail! :)

@dangerpaki;
Inderdaad, mijn MacBook Pro heeft met een health van 97-100% de batterij redelijk vlot leeg! Ik dacht eerst dat het aan de accu lag maar het kan natuurlijk aan Lion liggen. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Step op 22-08-2011 13:50 ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier meer mensen die last hebben van het volgende?

Als ik op mijn iMac full screen browse in Safari, krijg ik in het Google zoekvenster rechtsboven geen zoekresultaatsuggesties meer. Ga ik echter uit Full screen, dan werken die suggesties weer wel.

Mijn MacBook Air (ook met 10.7.1) heeft dit probleem niet. Ik heb al getracht om de safari-plist en de Safari-preference map van de Air op de iMac te zetten, maar dat lost het probleem niet op. Idem voor (1) herstellen permissies, (2) systeemcache / usercache legen, en (3) 10.7.1. combo-update nog 's installeren.

Ook de tweede gebruiker op de iMac heeft er last van, dus ik vermoed een wat dieper liggend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:49
iTunes 10.4.1 is uit. Hieronder de belangrijke updates:
- Fixes a problem where the media keys on some third-party keyboards work inconsistently with iTunes
- Addresses issues with adding artwork to songs and videos
- Resolves an issue which may cause iTunes to become unresponsive when purchasing an HD movie
- Fixes a problem where iTunes may take longer than expected to open after waking your Mac from sleep
- Addresses issues with VoiceOver support

Maar wat ik er niet bij zie staan is dat probleem wat zich voordeed op Lion in fullscreen iTunes en een extern scherm. Nu geen rare verhoudingen meer. iTunes blijft fullscreen. :)

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Hm, er zijn nog genoeg problemen met iTunes (bij mij). Het scrollt op de ouderwetse manier (net als iPhoto trouwens) en dan bedoel ik zonder elastiek. Voelt heel on-Lion en onaf als je het mij vraagt. En als iTunes opnieuw wordt gestart na het rebooten (met de resume functie) dan blokkeert het (en alleen iTunes voor zover ik heb ontdekt) alle andere opstartprocessen (inlogitems, launchd). Curieus, en erg irritant.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36629114,noline]. En als iTunes opnieuw wordt gestart na het rebooten (met de resume functie) dan blokkeert het (en alleen iTunes voor zover ik heb ontdekt) alle andere opstartprocessen (inlogitems, launchd). Curieus, en erg irritant.
nevermind.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 10:50 . Reden: lézen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Bij mij in terminal staat iets wat ik niet begrijp:
Last login: Tue Aug 23 14:53:21 on ttys000
unknown-e4-ce-8f-49-99-c8:~ (mijn username)$
Is mijn username 'unknown'?

Wat heb ik verkeerd gedaan en moet ik dit fixen? In google kan ik ook niks vinden/ ik weet niet waar ik op moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Zonder dat ik een discussie wil openen over wat beter is: Safari of Firefox, heb ik het volgende "probleem" met Lion in Firefox wat mij erg stoort.

Ik kan met Lion (Verse installatie en upgrade naar 10.7.1) niet meer terug met een twee vinger swipe in Firefox. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen/aanpassen?
(In Safari werkt het wel)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scirocco schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:01:

[...]

Wat heb ik verkeerd gedaan en moet ik dit fixen? In google kan ik ook niks vinden/ ik weet niet waar ik op moet zoeken?
probeer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Laatst online: 08-08 11:47
Scirocco schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:01:

[...]

Dat is je hostnaam en waarschijnlijk kan die je IP adres wat je via DHCP krijgt niet resolven naar een hostnaam. Kijk bij System Preferences even bij Sharing en vul daar je hostnaam in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik haal hier niet uit hoe hij mijn username wèl herkend, wat dat lijkt me het probleem nu (?)
Myrdhin schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:47:
[...]

Dat is je hostnaam en waarschijnlijk kan die je IP adres wat je via DHCP krijgt niet resolven naar een hostnaam. Kijk bij System Preferences even bij Sharing en vul daar je hostnaam in.
Bij systempreferences -> sharing (ik heb NL trouwens) staat bovenin gewoon de opgegeven naam. Wat kan er fout aan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:12

RnB

Gister voor het eerst weer op de HvA geweest. Was een uur te vroeg, dus ik dacht even lekker te kunnen surfen. Nu blijkt heel die 802.1x ontzettend anders te gaan op Lion ivm SL. Ik baalde ontzettend, ook omdat de studentenservice van niets wist. Heb een beetje gegoogled en ben tot de conclusie gekomen dat de HvA nog moet updaten. Op verscheidene universiteiten kan je namelijk wel met Lion op eduroam omdat zij een config file op hun website hebben staan die de student kan downloaden.. Hopelijk hebben ze het volgende week onder de knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Iemand enig idee hoe ik mijn iMac zichtbaar krijg in het netwerk. Maw ik heb de Plex media server op mijn telefoon staan en ook op de iMac. Beide apparaten zitten op het zelfde wifi netwerk maar de telefoon vind de media server niet. Alles onder delen staat aan onder systeemvoorkeuren. Mis ik nog ergens een intstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
  • Laatst online: 05-05-2021
sjolmers schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:36:
Zonder dat ik een discussie wil openen over wat beter is: Safari of Firefox, heb ik het volgende "probleem" met Lion in Firefox wat mij erg stoort.

Ik kan met Lion (Verse installatie en upgrade naar 10.7.1) niet meer terug met een twee vinger swipe in Firefox. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen/aanpassen?
(In Safari werkt het wel)
Wat je eventueel kan doen is BTT (better touch tool) downloaden. Hier kan je aardig wat mee configgen.

ik heb de 2 finger swipe left gebind aan backspace en 2 finger swipe right aan shift+backspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
Scirocco schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:07:
Bij systempreferences -> sharing (ik heb NL trouwens) staat bovenin gewoon de opgegeven naam. Wat kan er fout aan zijn?
Hmm ok.. Dan ben ik op dit moment ook even het spoor bijster.. Ik denk toch dat het te maken heeft dat ie de naam niet kan terug herleiden via DNS. Je kan je IP adres eens opzoeken en in een terminal venster dit opgeven "dig -x [je eigen ip adres]". Je zou dan een PTR record terug moeten krijgen. Krijg je die niet dan gaat het OS zelf een naam bedenken bestaanden uit unknown + het MAC adres van je netwerkkaart.

Ik vond overigens nog dit op Google:
http://www.ambohimalaza.o...x-hostname-under-terminal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
RSD1982 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:13:
Iemand enig idee hoe ik mijn iMac zichtbaar krijg in het netwerk. Maw ik heb de Plex media server op mijn telefoon staan en ook op de iMac. Beide apparaten zitten op het zelfde wifi netwerk maar de telefoon vind de media server niet. Alles onder delen staat aan onder systeemvoorkeuren. Mis ik nog ergens een intstelling?
Heeft je WiFi router ergens in de opties iets van "Multicast" staan wat uit staat? Bijvoorbeeld in bepaalde Thomson routers moest je dat aanbinden anders zag de computer elkaar niet via Bonjour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 08-08 11:12
iemand een idee waarom ik sinds Lion niet meer Share Screen zie als ik in finder naar mijn iMac browse? In SL stond die optie rechtsboven naast "Connect As", maar nu staat alleen die laatste optie er. En dit is zowel in het zelfde netwerk als op een andere locatie. Eerder werkte dat beide prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Nu ook vanuit de App Store direct met de laatste updates te installeren:
http://www.macrumors.com/...-mac-app-store-to-10-7-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29
TranceSetter schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:12:
iemand een idee waarom ik sinds Lion niet meer Share Screen zie als ik in finder naar mijn iMac browse? In SL stond die optie rechtsboven naast "Connect As", maar nu staat alleen die laatste optie er. En dit is zowel in het zelfde netwerk als op een andere locatie. Eerder werkte dat beide prima.
Werkt het wel als je het volgende doet:

- Finder
- CMD + K
- vnc://ipadres

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 12:31
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe Macbook Pro met Lion binnen gekregen.

Echter voor werkzaamheden heb ik Snow Leopard nodig.

Ik heb mijn firewire harddisk geformatteerd en gerestored met de Snow Leopard Retail.dmg.

Als ik deze boot en kies dan gaat er een alarm af en wordt mijn firewire external HD uitgezet.

Echter als ik dit op mijn oude Macbook Pro 2008 early doe dan doet wel alles het normaal....

Weet iemand wat er aan de hand is? En hoe ik wel Snow Leopard erop krijg?

--- edit ---

Figured out myself. Macbook Pro 2011 kunnen alleen installatie DVDs aan van 10.6.6 of hoger. De retail versie was 10.6.3 :(

[ Voor 12% gewijzigd door goodfella op 24-08-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 10:25
Onlangs een update gedaan van SL naar Lion, dus geen clean install, maar nu kan ik geen .pkg bestanden meer installeren. Had al ergens gevonden dat je als standaard programma Installer moet instellen. Deze kan ik niet meer bij m'n apps vinden en als ik hem via search open dan zegt ie dat de klassieke vormgeving niet meer wordt ondersteund.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 19:09
Destianto schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:39:
Maar kijk nog eens even naar de link dan.

Op de tweakers homepage zie ik idd. het bekende groene logo staan.
Echter op bepaalde forums in GOT staat er een "steeksleutel" en andere weer een werelbolletje, vanwaar het onderscheid dan?

[afbeelding]
Volgens mij heb je nog een oudere versie van Safari ofzo? Welke versie heb je.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 17-07 16:33
Myrdhin schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:18:
[...]

Heeft je WiFi router ergens in de opties iets van "Multicast" staan wat uit staat? Bijvoorbeeld in bepaalde Thomson routers moest je dat aanbinden anders zag de computer elkaar niet via Bonjour.
Thanks voor de tip. Heb geen multicast gevonden in mijn router maar wel AP isolation die ook aan stond.
Uitgevinkt en nu werkt alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben al steeds meer gewend aan Lion. Ook de 2-dimensionale Spaces mis ik niet meer zo. De nieuwe filevault is super!!!

Ik werkte alleen gisteren voor het eerst met mijn MacBook in combinatie met een extern scherm (zonder adapter, dus je moet dan dual-screen werken omdat clamshell mode niet kan zonder adapter). En toen merkte ik dat als je full screen gebruikt, het tweede scherm gewoon niets staat te doen :S Als ik bijvoorbeeld een app open zet (in mijn geval 'Mail') op het tweede scherm, en ga naar een full screen app (in mijn geval Remote Desktop Connection) met Ctrl-Pijltje_rechts op het eerste scherm, dan wordt het tweede scherm gevuld met de standaard 'vezelige' achtergrond die je bij Mission Control ook ziet, of bij het inlogscherm.

Dat is toch wel minder, ik hoop dat Apple (of een third-party ontwikkelaar) hier een fix voor gaat maken. Ik snap wel dat full screen niet kan icm met 2 schermen, maar het zou mooi zijn als het tweede scherm dan gewoon blijft doen wat het in non-fullscreen mode deed. Want zo is het wel heel nutteloos om meerdere schermen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Time Machine icm de WD Mybook World (netwerkschijf) kan ik sinds Lion niet meer gebruiken omdat Apple de interface heeft vernieuwd.

WD komt binnenkort met een fix, maar tot zover wil ik eigenlijk terug naar Snow Leopard. Alleen dat lukt nu juist niet omdat vanuit Lion die Time Machine backup van Snow Leopard niet te bereiken is.

Heeft iemand een idee hoe ik toch weer terug kan naar SL vanaf mijn plots onbereikbare Time Machine backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:14:
Ik ben al steeds meer gewend aan Lion. Ook de 2-dimensionale Spaces mis ik niet meer zo. De nieuwe filevault is super!!!

Ik werkte alleen gisteren voor het eerst met mijn MacBook in combinatie met een extern scherm (zonder adapter, dus je moet dan dual-screen werken omdat clamshell mode niet kan zonder adapter). En toen merkte ik dat als je full screen gebruikt, het tweede scherm gewoon niets staat te doen :S Als ik bijvoorbeeld een app open zet (in mijn geval 'Mail') op het tweede scherm, en ga naar een full screen app (in mijn geval Remote Desktop Connection) met Ctrl-Pijltje_rechts op het eerste scherm, dan wordt het tweede scherm gevuld met de standaard 'vezelige' achtergrond die je bij Mission Control ook ziet, of bij het inlogscherm.

Dat is toch wel minder, ik hoop dat Apple (of een third-party ontwikkelaar) hier een fix voor gaat maken. Ik snap wel dat full screen niet kan icm met 2 schermen, maar het zou mooi zijn als het tweede scherm dan gewoon blijft doen wat het in non-fullscreen mode deed. Want zo is het wel heel nutteloos om meerdere schermen te hebben.
Ik heb geen idee of dit werkt want ik ben nog niet aan Lion begonnen, maar er schijnt een 'fix' te zijn. http://geetduggal.wordpre...ond-monitor-in-os-x-lion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:51:
[...]
Ik heb geen idee of dit werkt want ik ben nog niet aan Lion begonnen, maar er schijnt een 'fix' te zijn. http://geetduggal.wordpre...ond-monitor-in-os-x-lion/
Bedankt voor de tip! Helaas werkt dit niet bij mij omdat mijn oude MacBook geen multitouch gestures ondersteunt (dus de enige manier van spaces switchen is via het toetsenbord en daarmee kun je hem niet in het midden vast laten staan). Maar wel stoer dat mensen al workarounds vinden.

Er stond ook een link bij naar een discussietopic bij Apple dus hopelijk rapporteren meer mensen het probleem en doen ze er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:55:
[...]

Bedankt voor de tip! Helaas werkt dit niet bij mij omdat mijn oude MacBook geen multitouch gestures ondersteunt (dus de enige manier van spaces switchen is via het toetsenbord en daarmee kun je hem niet in het midden vast laten staan). Maar wel stoer dat mensen al workarounds vinden.

Er stond ook een link bij naar een discussietopic bij Apple dus hopelijk rapporteren meer mensen het probleem en doen ze er wat aan.
Je zou de magic trackpad kunnen aanschaffen. ;)

Maar om nou 70 euro voor iets uit te geven wat Apple eigenlijk standaard al zou moeten laten werken is natuurlijk wel ridicuul. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TranceSetter schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:12:
Hier geen problemen. Wellicht een idee om alles even opnieuw in te stellen op beide Macs. System pref. > Scherm en Bestand delen inschakelen en configureren. Eveneens op beide macs opnieuw Insignen bij Mobile Me en Back to My Mac inschakelen.

Kan hier vanaf mijn iMac mijn MBA benaderen en andersom zowel thuis, als op het terras van de coffeecompany ;)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-OrPA3U-kcMM/TlTl2JZGKnI/AAAAAAAAA4A/JVOyP3C6MOM/Share.jpg
ZpAz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:56:
[...]
Volgens mij heb je nog een oudere versie van Safari ofzo? Welke versie heb je.
Nope gewoon 5.1, blijft apart als het nu ging oplichten wanneer er een nieuw bericht in een topic wordt geplaatst had ik er nog enigszins wat aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe je in Lion het dingetje rechtsboven in een finder window terug krijgt ? Vind het reteirritant bij disk images dan ik niet kan expanden.

Afbeeldingslocatie: http://www.pranadharma.com/images/osx_finder_column_view.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:25:
Heeft iemand enig idee hoe je in Lion het dingetje rechtsboven in een finder window terug krijgt ? Vind het reteirritant bij disk images dan ik niet kan expanden.
Dat dingetje rechtsboven was om de uitgebreide look van de finder te versimpelen. Zeg maar de toolbars uit te schakelen. Het zit er inderdaad niet meer in in Lion, ik had hem nog niet gemist.

Edit: @Maartenvs: Inderdaad, zo kan je de toolbars wel uitschakelen. Dat wist ik nog niet, weer wat geleerd :) Maar ik gebruik die functie toch nooit, vandaar dat het me niet opgevallen was dat dat knopje weg was. Ik vind de toolbars veel te handig.

bakman: Ik snap alleen niet wat dat met disk images expanden te maken heeft? Of ik begrijp je vraag niet goed.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 24-08-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08 20:07

Maartenvs

For Sale

Gewoon rechtermuis op de wel aanwezige "balk" doen en dan vinkje weghalen bij "hide toolbaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Wanneer ik een helemaal nieuwe install will doen?

Kan ik dan gewoon Lion downloaden en op een bootable hdd zetten?

• Cubix
  • Niet online
Siebelouis schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:47:
Wanneer ik een helemaal nieuwe install will doen?

Kan ik dan gewoon Lion downloaden en op een bootable hdd zetten?
Er staan guides op inet om een gedownloade Lion op een dvd of usb-stick te zetten.

Vanaf beide kan je booten, een schijf leegmaken/bootable maken en voorzien van een verse install.

• Toppe
  • Laatst online: 21:12

Toppe

Oké ✅

Wat ik eigenlijk wel mis, ik vaak rond de 30 safari tabs open staan maar als je er meer als 10 hebt gaat hij in een lijst verder. Ik vind het jammer dat je niet nog een nieuwe balk er onder krijgt en dat ze daar in verder gaan!:(

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 09:12
Beste mensen, het is zeker vaker voorgekomen maar ik ben op vakantie geweest en heb weinig tijd gehad om alles door te lezen. Ik vraag als volgt: Ik heb OS X Lion gekocht. Ik ga morgen een SSD in me MacBook Pro zetten & 8GB. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik Lion weer op een USB of DVD krijg? Bvd.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 15:14
Sinds de 10.7.1 update is Wi-Fi op mijn iMac 27" (Mid 2010) een ramp. Hij verliest constant de verbinding of denkt dat er verbinding is, maar die is er dan gewoon niet. Ik ben radeloos, heb van alles geprobeerd maar niks helpt. Ik had met 10.7 en Snow Leopard <NOOIT> een probleem.

- Nieuwe 'Location' aangemaakt in 'System Preferences > Network'
- NVRAM (PRAM) reset

- Router gewijzigd naar N only, G only, G-N, B-G-N modes.
- Met security, zonder security in alle bovenstaande standen.
- Indien ik N probeerde met 20MHZ, 40MHZ en beiden geprobeerd.
- Kanalen 1, 3, 6 en 11 in alle standen geprobeerd.

Uren heb ik inmiddels besteed aan een poging tot oplossen maar helaas. Mijn Mac Mini, iPad en iPhones hebben overigens geen enkel probleem. De Mac Mini draait Snow Leopard en daar stap ik voorlopig ook niet vanaf!

Ik word gek.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

Eiríkr schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:39:
Sinds de 10.7.1 update is Wi-Fi op mijn iMac 27" (Mid 2010) een ramp. Hij verliest constant de verbinding of denkt dat er verbinding is, maar die is er dan gewoon niet. Ik ben radeloos, heb van alles geprobeerd maar niks helpt. Ik had met 10.7 en Snow Leopard <NOOIT> een probleem.

- Nieuwe 'Location' aangemaakt in 'System Preferences > Network'
- NVRAM (PRAM) reset

- Router gewijzigd naar N only, G only, G-N, B-G-N modes.
- Met security, zonder security in alle bovenstaande standen.
- Indien ik N probeerde met 20MHZ, 40MHZ en beiden geprobeerd.
- Kanalen 1, 3, 6 en 11 in alle standen geprobeerd.

Uren heb ik inmiddels besteed aan een poging tot oplossen maar helaas. Mijn Mac Mini, iPad en iPhones hebben overigens geen enkel probleem. De Mac Mini draait Snow Leopard en daar stap ik voorlopig ook niet vanaf!

Ik word gek.
toon volledige bericht
I'm with ^^. Al finds 10.7 problemen met wifi, en 10.7.1 heeft het niet opgelost. Report ingediend bij Apple, maar de fix duurt lang.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:05
Dat probleem heb ik eind vorig jaar gehad met mijn iMac 24". Hij klapte er steeds uit. Opeens was dat toen opgelost. Nu heb ik al tijden nergens last van, en dus ook niet na de update naar Lion *klopt af*. Hopelijk is het gauw opgelost.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29
OS X Lion en OS X Lion Server klaarstaan op m'n Mac mini Server. Maar twijfel nog om deze over te zetten! :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Ronwiel
  • Niet online
Iemand een idee waar het 'cache' van disk utility / schijhulpbeheer zich bevind? Heb paar keer geprobeerd een schijfkopie aan te maken, maar dat mislukt elke keer, alleen worden de tijdelijke bestanden niet verwijderd.

Edit: mijn fout, gebeurt wel automatisch.

[ Voor 9% gewijzigd door Ronwiel op 26-08-2011 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26
Als je wireless problemen hebt in Lion, dan kan ook de kext downloaden van Snow Leopard; zie

PAL86 in "[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie -..."

Maak wel een backup van je huidige kext. Bij mij hielp het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
PAL86 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:09:
Als je wireless problemen hebt in Lion, dan kan ook de kext downloaden van Snow Leopard; zie

PAL86 in "[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie -..."

Maak wel een backup van je huidige kext. Bij mij hielp het in ieder geval.
Ik heb tot 10.6.8 last gehad van wegvallend wi-fi. Juist Lion loste dit op bij mij. Toch typisch dat ze het niet voor elkaar krijgen voor iedereen stabiel internet te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 09:42
Bijzonder vreemd: ik heb een USB stick aangemaakt voor een clean installatie van Lion. Macbook opnieuw opgestart, option ingedrukt, USB stick geselecteerd en de installatie begon. Na de installatie opnieuw opgestart en waar kom ik terecht? In mijn oude vertrouwde desktop omgeving, inculsief alle apps, desktop van geektool etc., er lijkt dus helemaal niets geinstalleerd....watskebeurt??? Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sgimi schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:11:
Bijzonder vreemd: ik heb een USB stick aangemaakt voor een clean installatie van Lion. Macbook opnieuw opgestart, option ingedrukt, USB stick geselecteerd en de installatie begon. Na de installatie opnieuw opgestart en waar kom ik terecht? In mijn oude vertrouwde desktop omgeving, inculsief alle apps, desktop van geektool etc., er lijkt dus helemaal niets geinstalleerd....watskebeurt??? Iemand een idee??
Ja :+ Je hebt een update uitgevoerd ipv een clean install.. Kijk eens bij "Over deze mac".. daar staat waarschijnlijk gewoon 10.7 of 10.7.1..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 09:42
Dus, mocht ik een clean reinstall willen, waar ben ik de fout in gegaan??
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.