[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.442 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.technobuzz.net/wp-content/uploads/2011/07/Mac-OS-X-Lion-bootable-dvd.jpeg

Apple heeft in haar keynote op 20 oktober 2010 de eerste informatie gegeven over de opvolger van Mac OS X 10.6: Mac OS X 10.7 'Lion'. Het motto van deze versie is 'Back to the Mac'. Met andere woorden: de ervaring van iOS op de iPad komt naar Mac OS X. In dit topic kun je discussiëren over dit OS en de laatste geruchten delen.

Inhoud

1. Mac OS X
Mac OS X is het besturingssysteem wat sinds 2001 meegeleverd wordt op alle desktops en laptops van Apple. Mac OS X is Unix-gecertificeerd, stamt af van FreeBSD, en is na Windows het meest gebruikte OS ter wereld. Het is de opvolger van Mac OS 9 en is gebaseerd op een geheel nieuwe kernel. Mac OS X Server 1.0 was het eerste OS wat uitgebracht werd na de overname van NeXT en heeft veel code van het besturingssysteem NeXTSTEP in zich.

Mac OS X is een OS met een geschiedenis die terug gaat naar 1999, toen Mac OS X Server 1.0 werd geïntroduceerd. Dit systeem was niet native compatible met oudere versies van het Mac OS, zoals Mac OS 9. Applicaties konden geschreven worden in de zogenaamde 'Yellow Box' API, later bekend geworden onder de naam Cocoa. Carbon, de andere API van Apple, was afwezig, evenals de support van FireWire.

De volgende stap van Apple was het uitbrengen van de Mac OS X Public Beta in 2000. Dit was een doorontwikkeling was van Mac OS X Server 1.0. In deze release konden Apple Classic applicaties wel draaien, maar deze hadden geen toegang tot internet en netwerken. Ook de Carbon-API was aanwezig, hetzij incompleet. Mac OS X Public Beta had voor het eerst het voor Mac OS X zo herkenbare dock.

De eerstvolgende 'officiële' versie van Mac OS X was Mac OS X 10.0 'Cheetah', begin 2001. Dit was tevens de eerste versie die bij Apple computers werd meegeleverd, zoals de iMac G3. Doordat deze versie zo snel werd geleverd na de eerste beta waren er nog maar weinig programma's beschikbaar en was het OS zelf ook niet volledig. Zo was Filesharing door middel van AppleTalk afwezig en was het systeem in de praktijk niet zo stabiel als Mac OS 9. Ook konden er geen cd's worden gebrand.

Deze problemen werden grotendeels opgelost met de introductie van Mac OS X 10.1 'Puma' eind 2001. Deze upgrade was (als enige upgrade) gratis voor Mac OS X 10.0 gebruikers en bracht veel verbeteringen op het gebied van onder andere performance en 3D. Daarnaast konden er cd's worden gebrand en DVD's worden afgespeeld. Desondanks was het systeem nog niet snel genoeg naar de zin van critici.

Daarom lanceerde Apple in augustus 2002 Mac OS X 10.2 'Jaguar'. Naast snelheidsverbeteringen bracht deze versie veel nieuwe applicaties en services bracht die heden ten dage heel bekend zijn, zoals Address Book, Bonjour, CUPS (printersysteem), Inkwell (Ink, handschriftondersteuning) en Universal Access. Door middel van een update kwam er ondersteuning voor het Journaled file systeem, ook wel bekend als HFS+. Dit was tevens de eerste versie van Mac OS X die actief werd vermarkt met zijn codenaam. Uitzondering daarop was het Verenigd Koninkrijk, vanwege de gelijknamige autofabrikant.

De lijn met performanceverbeteringen werd doorgezet in Mac OS X 10.3 'Panther' in 2003. Dit was de eerste versie van Mac OS X waarin de browser Safari was opgenomen. Ook nieuw was Exposé en X11, waarmee 2D-graphics hardwarematig geaccelereerd konden worden. De beveiliging kon opgevoerd worden door FIleVault, een programma waarmee de harddisk encrypted kon worden.

De release van Mac OS X 10.4 'Tiger' in 2005 werd gemarkeerd door de introductie van Spotlight, de zoekmachine binnen Mac OS X. Daarnaast werden de eerste stappen richting 64-bit gezet, doordat niet-grafische processen in 64-bit modus konden worden gedraaid. Andere nieuwe applicaties waren Dashboard, de Automator en de VoiceOver.
Bovenal zal deze release herinnerd worden als de release waarin Apple de overgang naar Intel-processoren inzette. Vanaf versie 10.4.4 kon Mac OS X ook op Intel-based systemen worden gedraaid. Tevens werd er een versie voor de Apple TV uitgebracht. Deze release was tevens de laatste waarin de Apple Classic Environment kon worden gebruikt op de PowerPC.

Met de introductie van Mac OS X 10.5 'Leopard' in 2007 werd de opgaande lijn naar 64-bit voortgezet. Vanaf nu konden ook GUI-programma's in 64-bit draaien. Voorwaarde was wel dat de programma's gemaakt waren in Cocoa; Carbon zal geen transitie meer krijgen naar 64-bit. Nieuwe programma's waren Boot Camp, Quick Look, Spaces en Time Machine. Mac OS X 10.5 leopard was tevens de laatste versie waar PowerPC's mee overweg konden.

Mac Os X 10.6 'Snow Leopard' (2009) was de eerste versie waarin geen nieuwe features werden geïntroduceerd. Alhoewel: eigenlijk was er een nieuwe feature: Exchange-ondersteuning. Dat betekende niet dat er niets veranderd was: Snow Leopard werd gekenmerkt door een rewrite van zeer veel code naar 64-bit en heel veel optimalisatie. Zo werden er twee nieuwe technologieën geïntroduceerd. De eerste was Grand Central Dispatch, een technologie waardoor er veel effectiever gebruik gemaakt kan worden van meerdere processors in een systeem. De andere was OpenCL, waardoor de GPU gebruikt kan worden voor rekentaken.
2. Mac OS X 10.7 'Lion'
Mac OS X 10.7 'Lion' zal de nieuwe generatie worden van Mac OS X. Door de introductie van de iPhone en de iPad met iOS is de afgelopen jaren de aandacht meer op iOS gericht geweest. Dat wil Apple de komende tijd weer herstellen door veel features van iOS terug te halen naar Mac OS X: 'Back to the Mac' dus. Omdat de volledige lijst met features nog niet onthuld is, is deze lijst voorlopig nog incompleet. De de meest actuele lijst kun je het beste op de Apple-website kijken. Het moment waarop Mac Os X 10.7 'Lion' gelanceerd wordt is op dit moment niet bekend, behalve dat het augustus 2011 zal zijn.
2.1 Onder de motorkap
Voorlopig heeft Apple nog niets bekend gemaakt over veranderingen onder de motorkap. Wel is er een die de motorkap raakt: door de introductie van de App-store zal er een nieuwe manier komen waarmee applicaties geïnstalleerd kunnen worden. Totdat er veranderingen bekend worden blijft deze lijst dus leeg.
2.2 De interface
Apple gaat deze release gebruiken om de interface van iOS en Mac OS X dichter bij elkaar te brengen. Dat betekent niet dat Mac OS X geschikt wordt voor touchscreens. Apple heeft gesteld dat touchscreens in verticale schermen niet werken. Daarom gaat Mac OS X 10.7 'Lion' veel gebruik maken van gestures. Deze gestures (handbewegingen) kun je invoeren op een multitouch trackpad, zoals de trackpads op de Macbook, de Magic Mouse of de Magic Trackpad. Verder zullen stijlelementen van iOS terugkomen in Mac OS X 10.7 'Lion', zoals de scrollbars.

Multi-Touch Gestures
Apple heeft in de afgelopen jaren steeds meer gestures toegevoegd, om de bediening van OS X te vergemakkelijken. Ook OS X Lion doet hierin mee. Zo kun je bijvoorbeeld Spaces verwisselen en Mission Control naar voren halen met gestures. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q4U21gMagLnDEZXhmbZWwVIi/full.jpg
Posts over gestures.

Full screen applicaties
In navolging van iOS wil Apple meer applicaties full screen laten werken. iLife '11 is een van de eerste applicaties die volgens deze nieuwe filosofie van Apple is ontworpen. Het biedt een volledige omgeving in full screen modus. Natuurlijk is dit niet nieuw. Naast talloze games maken applicaties zoals Adobe Photoshop Lightroom en Aperture maken hier al langer gebruik van. Echt anders is deze feature niet, maar gezien het feit dat Apple heel erg strikt is in het hanteren van hun UI is dit het vermelden waard. In de toekomst mogen we meer applicaties verwachten die full screen zijn.Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FUnS776QlW62Ia65RaKXfQrD/full.png
Posts over full screen applicaties

De Launchpad
De Launchpad komt op met een gesture op het scherm en geeft alle applicaties weer die in de 'applicaties' folder staan. Ook folders worden op dezelfde manier weergegeven als in iOS. Eveneens is het mogelijk om meerdere 'tabbladen' met applicaties te maken, die -wederom net zoals in iOS- met puntjes worden weergegeven. Op deze manier kun je op eenvoudige en snelle manier een applicatie openen. Je kunt deze feature het beste vergelijken met de manier waarop de inhoud van een folder wordt weergegeven in het dock, alleen dan is het full screen.Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LLiIVqSg1eFQetRri94fGlqo/full.png
Posts over de Launchpad

Mission Control
De laatste al aangekondigde interfaceverandering is 'Mission Control'. Deze vervangt de applicaties Exposé, Spaces en het Dashboard en is een nieuwe manier voor het weergeven van een overzicht van alle applicaties. Opvallend is dat er onderscheid gemaakt wordt tussen enerzijds full screen applicaties, de desktop en het Dashboard en anderzijds de rest van de applicaties. Die laatste groep staat gegroepeerd weergegeven. Hoe spaces is geïmplementeerd is nog onduidelijk.
Mission Control is -net als de Launchpad- met een gesture te benaderen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AQVBupNEmixnZNPq0qrPcnak/full.png
Posts over Mission Control
2.3 Nieuwe applicaties
Zoals vrijwel elke release lanceert Apple weer nieuwe applicaties, waarbij er nu al twee nieuwe applicaties bekend zijn. Het goede nieuws is dat ze ook al naar Mac OS X 10.6 'Snow Leopard' komen!

De App Store
Deze applicatie is tot nu toe het grootste nieuws voor Mac OS X 10.7 - en wellicht blijft dat ook zo. De App Store is al bekend van iOS en biedt een overzicht van applicaties die beschikbaar zijn voor Mac OS X. Vanuit de App Store kunnen applicaties eenvoudig geïnstalleerd en naderhand beoordeeld worden. Ook updates worden vanuit de App Store aangeleverd. Gebruikers mogen -net zoals in iOS- de applicaties op meerdere Macs installeren. Ontwikkelaars werken onder dezelfde voorwaarden als de App Store voor iOS: 30% van de inkomsten gaan naar Apple en de distributie van gratis applicaties is ook gratis. In welke mate Apple de restricties van iOS doorvoert is nog niet bekend. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fTFAcFbwsUbfIcm6HU8ZddBP/full.png

Groot voordeel is het overzicht en de eenvoud waarmee applicaties geïnstalleerd worden. App Stores zijn voor smartphones al een groot succes en ook binnen Linux maakt men enthousiast gebruik van varianten op de App Store, zoals het Ubuntu Software Center. Voor de controlfreaks is het goed om te vermelden dat Apple al heeft gesteld dat de App Store niet de enige mogelijkheid is om applicaties te installeren. De oude manier van installeren (via .dmg/.mpkg-packages) blijft gewoon mogelijk.
Omdat Apple zo enthousiast is over de App Store (en deze direct extra momentum te geven) is de App Store ook beschikbaar voor Snow Leopard.
Posts over de App Store

FaceTime
Vanaf de introductie van FaceTime op de iPhone werd door critici al gesteld dat de Mac deze applicatie ook zou moeten krijgen. Apple deelde deze mening en heeft FaceTime ook een beta beschikbaar gesteld voor Mac OS X. Uiteraard zal deze applicatie met Mac OS X 10.7 'Lion' meegeleverd worden.
Posts over FaceTime
3. Handige informatie
Ondanks dat OS X Lion net gelanceerd is, zijn er al een aantal interessante sites met informatie die handig is op te lezen. Hieronder staat een lijst:
4. Bronvermelding
De meeste bronnen die ik gebruikt heb staan achter linkjes in de tekst. De gebruikte afbeeldingen zijn gelinkt naar de bronpagina. De informatie heb ik van de site van Apple, Wikipedia en Arstechnica. Voor de geruchten maak ik gebruik van Macrumors. Mocht je informatie lezen en geen bron kunnen vinden of iets onduidelijk vinden, neem contact met me op: dan voeg ik hier een link voor toe.
5. Tot slot
Vrijwel iedereen die hier komt, vindt het leuk om over Apple te praten en heeft een band met dit merk. Voor de een geldt dit sterker dan de ander. Daardoor vat de een kritiek op als een persoonlijke aanval, terwijl dat niet zo bedoeld is. Probeer je daarom in elkaar in te leven en elkaar beleefd en respectvol te benaderen. Zo houden we het gezellig en kan dit topic een succes worden.

Topicstart gemaakt door Krisp discussie start SilverBox

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 17:01

Decennia

VECTORHEAD

Dit topic is dus niet bedoeld om je vragen te dumpen.

[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 22:54 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 19:40
Slowchatten is hier niet toegestaan. Je ervaringen mag je delen, mits je ze goed onderbouwt.

[ Voor 76% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 21:51

C@SP

Biertje ??

Nog maar een keer hier omdat het vorige topic op slot ging:

Heb net Lion geinstalleerd. Nieuwe features zoals fullscreen en Mission Control bevallen me goed. Ook Mail is beter. Waar ik me wel aan stoor is de grotere font size in de zijbalken bij Mail en Finder. Iemand een idee hoe je die kleiner kan zetten?

Ook lijkt het alsof mijn MBP warmer wordt dan op SL.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassemans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 17:32
Ik ben benieuwd of er nog een work-around gaat komen voor time machine back-ups op nas schijven. Dit is voor mij momenteel de enige reden om nog niet over te stappen op Lion. Ik zie Lacie niet zo gauw met een firmware update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07 21:27
Vijf minuten na de update naar Lion had ik een crash. Een volledig rood scherm, waarna ik met de knop de MBP uit en opnieuw aan moest zetten.

Dat is nu een uurtje of 2 geleden, maar hoe hard ik het probeer, het komt gelukkig niet meer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:53
mijn macbook pro is inmiddels klaar met het indexen van alles maar toch heb ik wel echt het gevoel dat het allemaal wel wat warmer wordt. En dan ben ik niet veel bijzonders aan het doen behalve wat browsen en wat PDFjes via Wifi overzetten op m'n ipad.

Wel merk ik dat Safari in ieder geval wat soepeler loopt. Verder heb ik mijn gestures zoveel mogelijk weer terug gezet naar de stijl van Snow Leopard. Dat ben ik nu gewend en vind ik eigenlijk prima werken. En die 2 vingers heen en weer swipen voor verder en terug werd toch te vaak gezien als een rechtsklik bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Als je wilt helpen graag, maar dit is niet de bedoeling. Geef dan bijvoorbeeld een linkje naar de post met het antwoord. Als het zo moet, kun je beter niets posten.

[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-07 10:26
Modbreak:Ik heb meteen al een aantal posts moeten verwijderen en een post afgesplitst naar: [Mac OS X Lion] Up-to-date programma herkent JPEG niet.

Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen, geen slowchat.

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 23:03 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Inmiddels ook over op Lion. Ziet er goed uit :)
Installatie ging prima. Alleen Spotlite doet er lang over om de boel te indexeren. Maar dat was met SL ook. En Time Machine naar m'n NAS werkt niet, maar dat is een bekend probleem (waar ik wel van baal, hoop dat ze dat snel oplossen).

Dat Launchpad (weet niet of ik dat ga gebruiken, maargoed) hadden ze er wel uit mogen laten. Kun je daar ook dingen hidden maken? Er staan wat vage appjes tussen die ik daar niet hoef te zien.

Scrollen is wennen. Ik probeer het maar gewoon, het gaat nu ook al wat beter dan begin van de avond. Vind het alleen wat irritant dat als je (heel langzaam) naar beneden scrollt, je soms ook ietsje naar links en rechts gaat. Leest wat ongemakkelijk. Daar had je met twee vinger swipes geen last van, omdat je scrollt met één vinger.

Verder viel mij op dat FaceTime niet werkt. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 16:51

rvd50

...................

Hebben er mensen ook problemen met de Mail? Het venster verdwijnt soms plotseling en is alleen af te sluiten via Forceer Stop. Daarnaast haalt hij ook geen mails op, raar.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-07 14:26

//oftopic
"App Stores zijn voor smartphones al een groot succes en ook binnen Linux maakt men enthousiast gebruik van varianten op de App Store"

De apple app stores zijn ruim na dergelijke systemen op linux verschenen ontwikkeld, maw: de app store is eigenlijk een variant op de "stores" in linux

//ontopic
Overigens vind ik het wel jammer dat er toch nog ruwe randjes aanzitten, (o.a (gedeeltelijk?) ontbrekende trim support en zo kan ik via mission control mn minimized apps niet meer naar voren halen zoals bij expose het geval was) dat verwacht ik bij iets als gnome 3.0 en niet bij een RTM van zoiets als osx.

[ Voor 3% gewijzigd door blouweKip op 20-07-2011 23:09 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
C@SP schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:57:

Heb net Lion geinstalleerd. Nieuwe features zoals fullscreen en Mission Control bevallen me goed. Ook Mail is beter. Waar ik me wel aan stoor is de grotere font size in de zijbalken bij Mail en Finder. Iemand een idee hoe je die kleiner kan zetten?

Dit kan zeer zeker, ga naar: Systeemvoorkeuren -> Algemeen -> Symboolgrootte navigatiekolom -> klein! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Misschien een hele stomme vraag maar iemand toevallig enig idee hoe ik 'toon verwante berichten' gewoon altijd aan zet in mail? Ik vind het wel een handige functie... als ie tenminste altijd aan staat ;-)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Vanmiddag gewoon begonnen met werken, veelal op de standaard instellingen. Waar mogelijk heb ik Apple-defaults zelfs weer teruggezet, zoals bijvoorbeeld bij het Dock: mijn applicaties geven nu dus niet aan of ze 'aan' of 'uit' staan. En ik moet zeggen: het werkt zelfs op een oude Macbook (eind 2007) verrassend goed. :)

Opvallend vind ik dat juist het full-screen werken zo goed werkt, juist in combinatie met de spaces. je kunt verrassend snel switchen, met een gesture (die ik niet heb) of met ctrl+links/rechts, want zeker zo snel zal gaan. Dat vind ik een echte win: je gebruikt zo significant meer schermruimte op een kleine laptop. :)
blouweKip schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:07:

//oftopic
"App Stores zijn voor smartphones al een groot succes en ook binnen Linux maakt men enthousiast gebruik van varianten op de App Store"
De apple app stores zijn ruim na dergelijke systemen op linux verschenen ontwikkeld, maw: de app store is eigenlijk een variant op de "stores" in linux
Goed dat je het opmerkt, morgen ga ik dat meenemen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Tom schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:06:
Inmiddels ook over op Lion. Ziet er goed uit :)
Installatie ging prima. Alleen Spotlite doet er lang over om de boel te indexeren. Maar dat was met SL ook. En Time Machine naar m'n NAS werkt niet, maar dat is een bekend probleem (waar ik wel van baal, hoop dat ze dat snel oplossen).

Dat Launchpad (weet niet of ik dat ga gebruiken, maargoed) hadden ze er wel uit mogen laten. Kun je daar ook dingen hidden maken? Er staan wat vage appjes tussen die ik daar niet hoef te zien.

Scrollen is wennen. Ik probeer het maar gewoon, het gaat nu ook al wat beter dan begin van de avond. Vind het alleen wat irritant dat als je (heel langzaam) naar beneden scrollt, je soms ook ietsje naar links en rechts gaat. Leest wat ongemakkelijk. Daar had je met twee vinger swipes geen last van, omdat je scrollt met één vinger.

Verder viel mij op dat FaceTime niet werkt. Meer mensen last van?
Launchpad moet je gewoon ff inrichten, net als op de iphone of ipad.. ben je vast ook wel ff zoet mee geweest :)

Facetime werkt bij mij ook nog niet... kan account niet inloggen... was ook zo'n probleem om op de ipad2 het aan de praat te krijgen.

Scrollen is idd wennen... ik denk dat dat wel goed gaat komen.... mij lukt het al een beetje :) gewoon volhouden, zal vast onmisbaar iets worden, uiteindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Aloys schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:09:
[...]

Dit kan zeer zeker, ga naar: Systeemvoorkeuren -> Algemeen -> Symboolgrootte navigatiekolom -> klein! :)
Thanks, ik zal ook al te zoeken. Dat grote lettertype irriteerde me al mateloos voor die paar minuten.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivierdc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-02 15:06
Vind de nieuwe manier van scrollen echt geweldig!!! Spijtig dat als ik op computers van andere mensen ga moeten zitten dit weer wennen gaat worden, wat echt wel tegenvalt. Hoop dat Microsoft mee op de boot springt en dezelfde techniek toepassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 16:15
Hmm.. Daarnet de upgrade gedaan naar Lion (duurde amper 15 min, download daarentegen zo'n 3,5u) en enkele kleine probleempjes waar ik best wel last van heb:

* Safari opent na 30-60sec na het starten van het programma geen pagina's meer. (Blijft eindeloos laden, zelfs geen time out melding o.i.d.)
* Mail kan blijkbaar niet overweg met de 5 mailboxen die erin staan, hij haalt geen mail binnen en loopt vast als ik hem probeer af te sluiten. :(

Dus dan maar noodgedwongen even Opera gebruiken om te surfen, al zou ik wel graag terug met Mail & Safari aan de slag gaan. Hebben jullie dit ook al meegemaakt?

*edit*
Launchpad trouwens onmiddellijk uit het Dock verwijderd, ik hou het wel bij de vertrouwde App Stack.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door bibi2205 op 20-07-2011 23:12 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 11:52

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Slowchatten is niet toegestaan :/

[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 23:18 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 12:39
Ook over naar Lion!

Eerste indruk: goed en mooi OS.
Vooral even wennen dat een reboot of restart compleet anders is. Ik denk hoe kan dit! Er gebeurt eindelijk wat ik wil bij een reboot! haha...

Spotlight is inderdaad traag... MBP maar laten aanstaan vannacht.

Ik heb Lion om 16:20 gedownload. Was binnen 10 minuten binnen en install duurde +/- 30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:17
bibi2205 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:11:
Hmm.. Daarnet de upgrade gedaan naar Lion (duurde amper 15 min, download daarentegen zo'n 3,5u) en enkele kleine probleempjes waar ik best wel last van heb:

* Safari opent na 30-60sec na het starten van het programma geen pagina's meer. (Blijft eindeloos laden, zelfs geen time out melding o.i.d.)
* Mail kan blijkbaar niet overweg met de 5 mailboxen die erin staan, hij haalt geen mail binnen en loopt vast als ik hem probeer af te sluiten. :(

Dus dan maar noodgedwongen even Opera gebruiken om te surfen, al zou ik wel graag terug met Mail & Safari aan de slag gaan. Hebben jullie dit ook al meegemaakt?

*edit*
Launchpad trouwens onmiddellijk uit het Dock verwijderd, ik hou het wel bij de vertrouwde App Stack.. :)
Voor die eerste zou ik ff rebooten. Had het met MSN die niet wilde connecten, Chrome die geen updates kon checken Draait nu allemaal weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 14-07 10:12

Bosmonster

*zucht*

Olivierdc schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:10:
Vind de nieuwe manier van scrollen echt geweldig!!! Spijtig dat als ik op computers van andere mensen ga moeten zitten dit weer wennen gaat worden, wat echt wel tegenvalt. Hoop dat Microsoft mee op de boot springt en dezelfde techniek toepassen!
Het viel mij erg mee idd. Ik opende finder en het eerste wat ik deed was direct de juiste kant op scrollen.

Het is veel natuurlijker om de content te bewegen met touch dan de scrollbar. Jammer is wel dat het effect als je ook met Windows werkt irritant is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 03:38

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Scrollen, aahgr :) Ik zou links rechts willen scrollen zoals op de ipad/iphone, maar dan is het omgekeerd voor vertikaal te scrollen. Daar wil ik liever de omgekeerde scroll :)

Verder voelt Lion echt vlot aan. Mooie GUI upgrades.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
jip_86 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:15:
[...]

Voor die eerste zou ik ff rebooten. Had het met MSN die niet wilde connecten, Chrome die geen updates kon checken Draait nu allemaal weer goed.
Ondertussen al een keer of 5 gereboot, nog steeds hetzelfde probleem, helaas.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het is niet toegestaan om je vraag binnen 24 uur te kicken en daarnaast had je het antwoord in het vorige topic kunnen vinden of een eigen topic kunnen openen.

[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 23:22 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Laatst online: 10-06 20:37
Dit is een vraag waar je zelf makkelijk het antwoord op kan vinden, maar mocht je dit niet kunnen vinden dan kun je een nieuw topic openen.

[ Voor 74% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
bibi2205 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:11:

Daar heb ik ook last van gehad. Ik kwam erachter dat het probleem zich niet alleen tot mail beperkte, maar de hele internetverbinding beïnvloedde. Toen ik opnieuw verbond met mijn netwerk, was alles over.

*edit*
De mail heb ik (3 mailboxen) helemaal leeg gegooid, en daarna alles opnieuw gedownload. Dat kostte even wat tijd, maar zo heb ik ook mijn accountmanagement meteen goed ingericht, inclusief iChat, iCal en Adressbook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je foto's backuppen is sowieso verstandig. Niet zozeer omdat de installatie niet goed zou gaan maar gewoon in het algemeen.

Ik zie in mijn werk te veel mensen die niet backupen en er dan mijn probleem van proberen te maken als ze alles kwijt zijn. Door een defecte HDD/SSD bv. Dombo's ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 23:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

multipasser schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:16:
Scrollen, aahgr :) Ik zou links rechts willen scrollen zoals op de ipad/iphone, maar dan is het omgekeerd voor vertikaal te scrollen. Daar wil ik liever de omgekeerde scroll :)

Verder voelt Lion echt vlot aan. Mooie GUI upgrades.
links/rechts is hetzelfde als boven onder hoor. Zie het gewoon als de content pakken en verslepen, net als onder iOS :)

Wat ik me wel afvraag is hoe ik mijn taakbalk weer terugkrijg in de Finder... Die is ineens weg na de update..

Ook zie ik mijn HD's niet meer staan in de zijbalk.. De sidebar preferences lijken ook verdwenen?

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 20-07-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Reageer op een normale manier of niet.

[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Laatst online: 10-06 20:37
*knip*

Zie hierboven.

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Modbreak:Nogmaals specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient.

Het is niet de bedoeling om hier vraagjes te dumpen of te slowchatten. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen, geen slowchat.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Krisp schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:17:
[...]

Daar heb ik ook last van gehad. Ik kwam erachter dat het probleem zich niet alleen tot mail beperkte, maar de hele internetverbinding beïnvloedde. Toen ik opnieuw verbond met mijn netwerk, was alles over.

[...]

De mail heb ik (3 mailboxen) helemaal leeg gegooid, en daarna alles opnieuw gedownload. Dat kostte even wat tijd, maar zo heb ik ook mijn accountmanagement meteen goed ingericht, inclusief iChat, iCal en Adressbook. :)
Hmm, nu je het zegt.. Toen Safari ermee stopte bleef ook de Software Update hangen. (App Store bleef ondertussen wel Xcode downloaden.) Ik ga nog wat proberen, bedankt voor de tip. :)

Mail had ik liever niet helemaal terug opnieuw geconfigureerd, maar als het niet anders kan dan is het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
En we gaan 't weer proberen...

[ Voor 71% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353137

Jammer, dat je alle waarschuwingen mist.

[ Voor 61% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 11:30
Ik moet zeggen dat ik het lekker vind werken tot nu toe. Ben wel meteen na het installeren richting mediamarkt gegaan om een Magic Trackpad te kopen. Zoals verwacht is werken in Lion met de Trackpad echt een toffe belevenis.

Ben betreft de gestures 1 ding tegen gekomen wat ik raar vind. Ik heb natuurlijk de nieuwe manier van scrollen aanstaan en ben er al bijna helemaal aan gewent, maar: Ik heb het idee dat het Back en Forward gaan in de browser precies verkeerd om zit.

Ik snap het systeem dat je de Content vast pakt en ergens heen sleept (scrollen). Ik zou echter denken dat als ik een Pagina vastpak en terug wil ik net de andere kant op zou moeten swipen :)

Ook wil die het Back/Forward niet altijd meteen doen. Soms moet ik een aantal keer proberen/wachten/van programma wisselen voordat hij de gesture weer snapt.

[ Voor 10% gewijzigd door CoiLive op 20-07-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 353137 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:29:
Jammer dat Mac OS X Lion standaard geen Java Runtime heeft??
Waarom? Scheelt een paar honderd MB op een installatie die toch bijna niemand gebruikt. Als je Java-software gebruikt geeft ie zelfs automatisch aan of je Java wilt installeren van Apple. (deed ie bij mij direct na eerste keer opstarten overigens :P)

Prima :)

(mijn Finder issues zijn al weer opgelost overigens :+)

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 20-07-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 13:15
Hmmm, raar dat velen mensen problemen hebben met hun installatie of het opstarten van verschillende programma's. Ik heb Lion nu al een aantal uur draaien en ik moet zeggen dat ik geen enkel probleem heb ondervonden. Alle programma's werken gewoon vlekkeloos. In het begin slaat inderdaad de fan aan doordat spotify alles opnieuw moet indexeren, maar hierna is het systeem weer lekker stil.

Nu een aantal uur ermee gewerkt te hebben moet ik zeggen dat het best wel fijn is dat bijna elk programma zich fullscreen opent op een apart scherm. Hierdoor kan je dus lekker swipen met 3 vingers tussen alle verschillende programma's. In het begin vond ik het erg raar en omslachtig, maar nu vind ik het best snel en goed werken.

Het meest rare vind ik het scrollen in Safari, Apple heeft Lion namelijk het 'natuurlijk scrollen' meegegeven. Ik snap dat het misschien wel natuurlijk is. Maar toch vind ik het raar dat als je met je vingers naar boven beweegt, je juist naar beneden gaat... gelukkig kan je dit gewoon uitzetten door de optie 'scrollrichting: natuurlijk' uit te vinken bij de muisopties.

Meest onnuttig? Launchpad, als je een programma opstart doe je dat gewoon via de dock en als je het niet in je dock heb staan typ je het bij spotify in, dit werkt een stuk sneller..

Wat ik alleen niet snap is dat Apple geen trim support levert bij Lion, terwijl ik dit wel aan heb zien staan bij bepaalde SSD systemen met Snow Leopard erop. Ik heb zelf een Vertex 2, maar daar moet het toch niet aan liggen?

Kortom het bevalt wel, maar zo fantastische update vind ik het ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hmm page navigation als back/forward is idd gewoon verkeerd om, zelfs binnen de Lion-filosofie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
CoiLive schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:29:
Ik moet zeggen dat ik het lekker vind werken tot nu toe. Ben wel meteen na het installeren richting mediamarkt gegaan om een Magic Trackpad te kopen. Zoals verwacht is werken in Lion met de Trackpad echt een toffe belevenis.

Ben betreft de gestures 1 ding tegen gekomen wat ik raar vind. Ik heb natuurlijk de nieuwe manier van scrollen aanstaan en ben er al bijna helemaal aan gewent, maar: Ik heb het idee dat het Back en Forward gaan in de browser precies verkeerd om zit.

Ik snap het systeem dat je de Content vast pakt en ergens heen sleept (scrollen). Ik zou echter denken dat als ik een Pagina vastpak en terug wil ik net de andere kant op zou moeten swipen :)
Dat is ook precies te reden dat ik moeilijk kan wennen aan de nieuwe manier van scrollen. Ik ben nog zo gewend aan tegengesteld scrollen, dat ik nog regelmatig op de verkeerde manier scrol. :P Dat geldt ook bij het heen en terug gaan.
Ook wil die het Back/Forward niet altijd meteen doen. Soms moet ik een aantal keer proberen/wachten/van programma wisselen voordat hij de gesture weer snapt.
Dat ging tijdens de keynote ook mis, dus je bent niet de eerste die daar tegenaan loopt. :P

Safari is overigens ook een grote vooruitgang. Het was voor mijn gevoel altijd een groot memory-leak, maar nu valt het reuze mee. Dat komt ook doordat de processen zijn opgeknipt, en op het moment dat je een onderdeel afsluit, het proces ook echt wordt afgesloten. Een hele goede beslissing van Apple, ik heb daardoor een stuk meer vertrouwen in Safari. Plugins wordend daardoor ook en stuk bruikbaarder en laden ook een stuk sneller. Klein dingetje waar ik nu tegenaan loop: als ik een nieuwe tab open in Safari, is de focus niet op de URL-balk, maar 'ergens' anders. Gruwelijk irritant, want ik typ altijd meteen door na cmd+T. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dit topic is niet bedoeld om vraagjes te dumpen. Hiervoor mag je een nieuw topic openen :).

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 14-07 11:30
Bosmonster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:35:
Hmm page navigation als back/forward is idd gewoon verkeerd om, zelfs binnen de Lion-filosofie :X
Ik ben nog eenmaal een betere filosoof :P

Zo maar eens Launchpad ordenen om te kijken of het daarna misschien iets is. Zou zomaar kunnen :)
En de reading list tested om the kijken of ik alle bookmarks van mijn bureaublad kan weggooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
BTBoy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:33:
Hmmm, raar dat velen mensen problemen hebben met hun installatie of het opstarten van verschillende programma's. Ik heb Lion nu al een aantal uur draaien en ik moet zeggen dat ik geen enkel probleem heb ondervonden. Alle programma's werken gewoon vlekkeloos. In het begin slaat inderdaad de fan aan doordat spotify alles opnieuw moet indexeren, maar hierna is het systeem weer lekker stil.

Nu een aantal uur ermee gewerkt te hebben moet ik zeggen dat het best wel fijn is dat bijna elk programma zich fullscreen opent op een apart scherm. Hierdoor kan je dus lekker swipen met 3 vingers tussen alle verschillende programma's. In het begin vond ik het erg raar en omslachtig, maar nu vind ik het best snel en goed werken.

Het meest rare vind ik het scrollen in Safari, Apple heeft Lion namelijk het 'natuurlijk scrollen' meegegeven. Ik snap dat het misschien wel natuurlijk is. Maar toch vind ik het raar dat als je met je vingers naar boven beweegt, je juist naar beneden gaat... gelukkig kan je dit gewoon uitzetten door de optie 'scrollrichting: natuurlijk' uit te vinken bij de muisopties.

Meest onnuttig? Launchpad, als je een programma opstart doe je dat gewoon via de dock en als je het niet in je dock heb staan typ je het bij spotify in, dit werkt een stuk sneller..
Launchpad is volgens John Siracusa meer voor de minder ervaren gebruikers bedoeld, die Spotlight niet gebruiken. Daar kan ik wel inkomen: voor oudere mensen is het makkelijk om met een klik bij veelgebruikte programma's te komen, geeks tikken het programma gewoon in. :)
Wat ik alleen niet snap is dat Apple geen trim support levert bij Lion, terwijl ik dit wel aan heb zien staan bij bepaalde SSD systemen met Snow Leopard erop. Ik heb zelf een Vertex 2, maar daar moet het toch niet aan liggen?

Kortom het bevalt wel, maar zo fantastische update vind ik het ook niet..
Apple laat alleen SSD's die zij er zelf hebben ingezet en TRIM supporten toe binnen de TRIM-omgeving van Lion. Daardoor werkt jouw SSD bijvoorbeeld niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Dit is meerdere malen besproken in het vorige topic. Je kunt dit daar vinden of je mag een eigen topic openen.

[ Voor 76% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 21-02 19:34
C@SP schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:57:

Ik ben nog geen antwoord tegen gekomen maar hier zat ik ook mee. Het zit onder System Preferences -> General -> Sidebar Icon Size. Deze staat standaard op Medium, terug zetten naar Small is ongeveer dezelfde grootte als in SL.

Mail weet ik eerlijk gezegd niet, heb ik verder ook niet echt naar gekeken :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

1 van de 250 features was Built-in voices

VoiceOver in OS X Lion includes built-in voices that speak 22 languages: Arabic, English, Czech, Danish, Dutch

Onder systeem voorkeuren > Spraak > Tekst naar Spraak, kan je uit het submenu extra stemmen downloaden, ben nu bezig met Claire en Xander.

Hopelijk is het een prettige stem om aan het horen, dan mag ze voor mij dagelijks het nieuws, of een paar forums oplezen ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Haha das misschien nog best relax bij langere artikelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-07 15:18

Underworld

+1 Inzichtvol

Mijn opstart tijd is in ieder geval niet veranderd, nog steeds binnen 15 seconden volledig opgestart.
Ook jammer dat ik weer opnieuw alle iconen via Candybar moet instellen. weet eigenlijk niet eens of die werkt onder Lion. Disk Inventory X helaas niet meer, vind ik zelf wel echt heel jammer, gebruikte het niet vaak, maar het gaf een mooi overzicht over het OS.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@hierboven,

Ik heb een nieuwe versie van candybar gratis mogen updaten. Slechts een paar iconen waren niet meer veranderd. Was misschien een kleine 10 min werk.

Mijn total finder was non compatible :( Moet nu weer een nieuwe aanschaffen voor een tientje.

DE STEM VAN CLAIRE IS EEN AANRADER!!

[ Voor 88% gewijzigd door Greatsword op 21-07-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hmm.. hoe kun je nederlandse spraak krijgen in een engelse OS X? Of mocht ik geen vragen stellen? :P

Idd, dat mag niet >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 21-07-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Mmm ik weet het niet. Ik moet erg wennen aan het omgekeerde scrollen. Nu gebruik je veel meer je vinger om omhoog te bewegen en dat is niet zo lekker als dat je omlaag 'veegt'. Raar dat dat dus andersom is.

Ten tweede gebruikte ik voorheen constant spaces en daarbij sleepte ik als een idioot venster heen en weer. Nu kan ik alleen maar in de huidige space een venster naar een ander slepen? Werkt langzamer daardoor en raak het overzicht kwijt.

En waarom staat overal spell check aan? :S Hoe zet ik het overal uit, erg vervelend.

Ik vind het wel tof dat er zoveel gewijzigd is, had ik niet verwacht! Ik klinkt negatief, maar alle andere dingen zien er zeker goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 14-07 10:09

4POX

Everybody is wired

Leuk weetje.

De vrije ruimte die finder weergeeft is totaal anders dan de daadwerkelijke vrije ruimte die terminal df -h weergeeft. Bij mij is dat verschil 20 GB groot. Die ruimte is in gebruik denk ik door verslons en de lokale time machine data.

Wat ik tot nu toe een groot gemis van lion vind is de fine-tuning van het volume met shift-alt-volume-knoppen. Mijn koptelefoon is met 1 blokje te zacht en 2 blokjes net te luid.

Het omgekeerd scrollen heeft een maand gekost om aan te wennen. Maar nu voelt het wel veel natuurlijker aan. Ik gebruik een trackpad op mijn macbook air en een losse trackpad. Helaas werkt het zoomen met twee vingers in de finder niet meer. Ik weet niet of anderen ook dit 'probleem' hebben?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

FerdiV schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:59:
Ten tweede gebruikte ik voorheen constant spaces en daarbij sleepte ik als een idioot venster heen en weer. Nu kan ik alleen maar in de huidige space een venster naar een ander slepen? Werkt langzamer daardoor en raak het overzicht kwijt.
Ik gebruik relatief veel spaces, maar bij de meeste applicaties kun je het venster gewoon oppakken en dan met ctrl-# de juiste space selecteren. Dan hou je het venster vast maar wisselt de space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:05:
[...]

Ik gebruik relatief veel spaces, maar bij de meeste applicaties kun je het venster gewoon oppakken en dan met ctrl-# de juiste space selecteren. Dan hou je het venster vast maar wisselt de space.
Handig, ik zie nu dat je ook kunt wisselen in mission control, maarja 2 vingers opzij scrollen met de muis is ruk.

En ctrl+1 is niet echt een lekkere combo. Dus ik denk dat het een track pad wordt. Erg jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-07 21:18

Puck

W32.Deadcode.A

Draait hier ook goed! Lijkt zelf iets sneller (clean install SL voor een paar dagen en nu upgrade Lion).

Het scrollen op trackpad vindt ik ook wel fijn, maar met scrollwiel van de muis is het juist vervelend. Het kan blijkbaar niet los van elkaar ingesteld worden?

Nog een handige feature: als je toets van bepaalde karakters ingedrukt houdt krijg je speciale karakters! Echt geniaal.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/422N1w1t0r3f1J1s143J/Screen_Shot_2011-07-20_at_10.34.21_PM.png

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Krisp schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:17:
[...]

Opnieuw verbinden met netwerk was inderdaad de oplossing voor het Safari probleem.. Zelfs het Mail probleem heeft zichzelf opgelost (zal waarschijnlijk ook wel iets met netwerk te maken hebben gehad). Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat werkt niet overal dan, want als ik hier de "e" ingedrukt hou in het reactie-veld in Chrome, dan krijg ik netjes "eeeeeeeeeeeeeeeeeee" :+

Overigens kom ik een flinke berg Chrome-bugs tegen in Lion. Tijd voor Chrome 13 stable denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-07 21:18

Puck

W32.Deadcode.A

Ja daar kwam ik ook net achter :P Dat is dan weer jammer.

edit:
Werkt wel in Safari, niet in Chrome.

[ Voor 29% gewijzigd door Puck op 21-07-2011 00:11 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-07 18:13
Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:10:
[...]

Dat werkt niet overal dan, want als ik hier de "e" ingedrukt hou in het reactie-veld in Chrome, dan krijg ik netjes "eeeeeeeeeeeeeeeeeee" :+
Maar in je "URL balk" niet høõr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Ik vind het scrollen en fijne verbetering, ook in Safari met forward en back. Jammer dat dit nog te weinig in andere apps zit.

Launchpad vind ik juist top en een mooi alternatief voor Spotlight waarmee ik eerder programma's opende. Ik lees juist overal dat iedereen het geen meerwaarde vind geven. Vind ik apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mmm, maar ik kan nog niet echt lekker navigeren. Zo van space naar space en het verslepen van vensters. Waarom is dat nu zo onhandig!?!?

EDIT: ontdekt net dat back en forward, geniaal!

[ Voor 29% gewijzigd door FerdiV op 21-07-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik snap je probleem niet zo met de ctrl-# shortcuts eigenlijk. Verder, verslepen tussen spaces is nu toch ook weer niet iets wat je continu doet.

Je kunt ook apps altijd laten openen op hun eigen space bijvoorbeeld he. Zo laat ik Photoshop altijd in een nieuwe space openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bosmonster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:58:
Hmm.. hoe kun je nederlandse spraak krijgen in een engelse OS X? Of mocht ik geen vragen stellen? :P
ik neem aan dat je nog steeds op de manier zoals ik beschreven heb de taal kan downloaden, vervolgens kies je zelf een shortcut ( voorbeeld option + spacebar) wanneer je een tekst heb geselecteerd en deze shorcut uitvoert leest Claire alles netjes voor je op mits het Nederlandse taal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bosmonster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:35:
Hoezo? Ik 'duw' de bovenste pagina naar rechts (=swipe van links naar rechts) om naar de onderliggende (=vorige) te gaan. De volgende pagina ligt zo rechts en dat komt overeen met het |> icoontje, lijkt me :)

edit: vind het alleen wat trager werken, dat bladeren in je history... er zit een soort timeout in omdat je tijdelijk naar een JPG kijkt (aan de compressie te zien). Met de knopjes in de toolbar heb je dat niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Tom op 21-07-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Destianto schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:57:

Mijn total finder was non compatible :( Moet nu weer een nieuwe aanschaffen voor een tientje.
Huh hoezo? Ik heb gewoon 1.2 gedownload van de site en hij is gewoon weer geregistreerd?

Hij geeft wel een melding dat ie niet compatible is, maar werkt prima. (site zegt ook dat 1.2 voor Lion is, dus zal wel een bugje zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:16
Alpha89 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:14:
Ook over naar Lion!

Eerste indruk: goed en mooi OS.
Vooral even wennen dat een reboot of restart compleet anders is. Ik denk hoe kan dit! Er gebeurt eindelijk wat ik wil bij een reboot! haha...

Spotlight is inderdaad traag... MBP maar laten aanstaan vannacht.

Ik heb Lion om 16:20 gedownload. Was binnen 10 minuten binnen en install duurde +/- 30 minuten.
Wat gebeurt er dan voor magisch tijdens het rebooten? Klapt ie zelf het scherm op en dicht ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tom schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:14:
[...]

Hoezo? Ik 'duw' de bovenste pagina naar rechts (=swipe van links naar rechts) om naar de onderliggende (=vorige) te gaan. De volgende pagina ligt zo rechts en dat komt overeen met het |> icoontje, lijkt me :)
Bij mij is het in Chrome precies andersom. Rechts naar links is back en vice versa. (waarschijnlijk gewoon een van de vele Chrome/Lion bugjes overigens hoor)

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269758

Hmm, mijn spotlight wil maar steeds opnieuw indexeren. Snap er niets van. Meer mensen hier last van? Heb alle mappen nu al meegegeven dat hij daar niet moet zoeken, buiten m'n applicaties, maar toch elke keer ik opstart begint ie weer met indexeren.. :/

Ik heb overigens enkel Applications aangeduid bij het wel tonen, en als ik iets typ komen er enorm veel bestanden ook bij.

Voor problemen moet je dus een nieuw topic openen, zoals staat in de topicwaarschuwingen en de verschillende modbreaks.

[ Voor 34% gewijzigd door Hoedje op 21-07-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Ik vond het in het findervenster de lettergrootte erg lelijk in het linkse menu. Mocht iemand dat willen aanpassen kan dat onder Systeemvoorkeuren -> Algemeen -> Symboolgrootte navigatiekolom -> klein. FYI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:13:
Ik snap je probleem niet zo met de ctrl-# shortcuts eigenlijk. Verder, verslepen tussen spaces is nu toch ook weer niet iets wat je continu doet.

Je kunt ook apps altijd laten openen op hun eigen space bijvoorbeeld he. Zo laat ik Photoshop altijd in een nieuwe space openen.
Ik had mijn rechteronderhoek als spaces gezet, linksonder als expose. Dus dat ging daardoor super snel. Even snel spaces, huppa en meteen vensters slepen. Werkte echt superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:28
Dancing_Animal schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:16:
[...]

Wat gebeurt er dan voor magisch tijdens het rebooten? Klapt ie zelf het scherm op en dicht ofzo?
Ongeloofelijk he, nee state's van applicaties worden onthouden. Dus zoals je de computer achterliet voordat je opnieuw opstarte (met bv applicaties open e.d.) zo is hij na het opnieuw opstarten ook.

Dus niet dat je na een update welke een reboot vereist je zelf alle applicaties weer moet opstarten.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Laatst online: 06-07 21:51

C@SP

Biertje ??

Aloys schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:09:
[...]

Bedankt, daar had ik het niet gezocht!

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240181

ik heb alle DP1 tot 4, en nu de GM van Lion gedraaid. DP2 was buggy, vanaf 4 begon die goed te doen. Nu werkte in mijn ogen flawless.

Een snellere i5/i7 is zeker wel vereist, anders krijg je frame drop in de application screen.

Core i7 2.2ghz met 8gig.... gaat als een raket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ZpAz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:20:
[...]

Ongeloofelijk he, nee state's van applicaties worden onthouden. Dus zoals je de computer achterliet voordat je opnieuw opstarte (met bv applicaties open e.d.) zo is hij na het opnieuw opstarten ook.

Dus niet dat je na een update welke een reboot vereist je zelf alle applicaties weer moet opstarten.
Moeten de applicaties het wel ondersteunen. Chrome wederom dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®enz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
na een halve dag toch gemerkt dat het overschakelen van losse trackpad naar ingebouwd niet helemaal lekker is (gestures gaan stuk). En dat chrome idd ook de update nog niet niet helemaal lekker vind, en als je dan safari gebruikt kun je haast niet meer zonder.

Wel merk ik net dat Xcode 4 opeens gratis is geworden :D jeej voor het wachten XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Tja dat vond ik wel stom, want ik moest 'em helemaal opnieuw downloaden en installeren (en dat ging mis, maar hij doet het toch weer?!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:22
Ik stap pas over als ze die zooi geregeld hebben van het up-to-date gedoe. Achterlijk dat ie vraagt om een CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een 13" MBP i5 met 4GB RAM.

Lion werkt fijn, maar zou 8GB fijner werken? Dan haal ik die morgen even!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

4GB lijkt me prima voor Lion. Hangt er meer vanaf wat je er verder mee doet :)

[ Voor 45% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®enz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
THE_BASE schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:38:

Ik heb zelf een MBA met 4 gig maar tis vooral die SSD die ut um doet want de proc is niet echt heel bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:28
Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:24:
[...]

Moeten de applicaties het wel ondersteunen. Chrome wederom dus niet :P
Al drie problemen met Chrome dus, tijd voor een echte browser. Tijd voor Safari. ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik las dat er wat mensen moeite hadden met traag downloaden en installeren, maar ik had er vreemd genoeg totaal geen last mee. De download liep met de volle 20mbit, echt petje af voor Apple want het is natuurlijk wel stormloop op dit moment. Zeker aangezien ik downloadde toen het al middag was in Amerika. Ik vind het echt goed van Apple, want een groot bedrijf als Blizzard krijgt het voor elkaar om hun servers elke keer plat te gaan als er een uitbreiding komt op World of Warcraft. En voor hen is dat nog wel de hoofd-activiteit van het bedrijf.

Al met al ben ik er zeker blij mee. Dit was de makkelijkste upgrade ooit, bij de vorige upgrades had ik altijd wel wat dingetjes die niet wilden werken (vooral third-party apps). Ik vond dit echt lekker soepel gaan. Zelfs mijn toolbar applicaties zoals iStat, Sophos anti virus deden het nog gewoon.

De nieuwe functies zijn ook leuk, omgekeerd scrollen heb ik wel gelijk uitgezet want ik gebruik een muis en overdag moet ik met Windows werken dus dat was anders elke ochtend en elke avond irritatie geweest :) Op een trackpad zou het ook wat logischer zijn.

Wat ik wel mis is de spaces functie, ik vind het jammer dat je niet meer je desktops in een 2x2 of 3x3 matrix meer kan zetten want horizontaal is het gewoon te ver. Ook ontbreekt nu het overlay scherm dat even aangeeft naar welke desktop je schuift met Control-Pijltjestoetsen. Dat zal wel wennen worden. Ik merkte ook dat de andere desktops niet mee veranderden toen ik mijn achtergrond aanpaste maar na een reboot was dat wel het geval.

Mission control vind ik leuk en wel een handige opvolger van Spaces en Expose (want het was toch vaak even zoeken naar de juiste toets), maar Launch Pad vind ik weer niks op mijn 23" Full HD scherm: Veel te grote iconen. Ik vind het ook niet handig bedienen zo met de muis, maar met een trackpad op een klein laptopscherm is het misschien juist weer wel handig. Hetzelfde vind ik van de fullscreen functie: Op mijn Full HD scherm is dat gewoon onzinnig groot, maar ik ben van plan om een 11" MacBook Air aan te schaffen dan lijkt het me juist een hele handige functie om het meeste te kunnen halen uit dat kleine schermpje.

Veder is het nog even proberen, maar het valt me dit keer echt mee hoe soepel alles werkt. Vorige keren had ik veel meer problemen. Ik heb alleen wel een veel langere boottijd nu maar wellicht was hij nog niet klaar met het indexeren van alle kernel extensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
ZpAz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:48:
[...]

Al drie problemen met Chrome dus, tijd voor een echte browser. Tijd voor Safari. ;)
Ik wou het niet zeggen... maare... thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als Safari nou eens zoeken vanuit de adresbalk mogelijk maakte en een interfacelift naar 2011 kreeg :P

Safari is mij wat te spartaans vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:16
THE_BASE schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:38:

Als je heel veel grote bestanden open hebt staan of veel virtuele machines hebt draaien, dan misschien. In Snow Leopard kon je kijken wat je vrije geheugen was en wat je inactieve geheugen is. Die twee bij elkaar opgeteld is wat je aan fysiek geheugen nog vrij hebt. Als dat weinig is kun je er geheugen bijzetten en heeft het ook nog eens zin. Anders is het weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:50:
Als Safari nou eens zoeken vanuit de adresbalk mogelijk maakte en een interfacelift naar 2011 kreeg :P

Safari is mij wat te spartaans vrees ik.
zoeken in de adresbalk? je bedoelt in google? zit het zoeken in google er niet direct naast?
zoeken in history bedoel je misschien? dat doet hij toch?

wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Dancing_Animal schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:51:
[...]

Als je heel veel grote bestanden open hebt staan of veel virtuele machines hebt draaien, dan misschien. In Snow Leopard kon je kijken wat je vrije geheugen was en wat je inactieve geheugen is. Die twee bij elkaar opgeteld is wat je aan fysiek geheugen nog vrij hebt. Als dat weinig is kun je er geheugen bijzetten en heeft het ook nog eens zin. Anders is het weggegooid geld.
Dat klinkt alsof je het niet snel nodig hebt.. kijk eens hoeveel mem je vrij hebt in activity monitor... hoe dan ook, ik ga wel van mijn 4 uitbreiden naar 8 want het kost maar 65 euro... maar goed, het is natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel je nodig hebt, dus wat je ermee gaat doen.. beetje surfen, mailen, social media, en tekstje typen? dan heb je niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 09:16
Een erg fijne nieuwe feature in Safari vind ik het kunnen inzoomen op de pagina door twee keer te tikken met twee vingers (net als dubbel tap op iOS). Inzoomen kon natuurlijk al, maar dit is echt vele malen makkelijker en sneller. Maakt het lezen van dit forum in ieder geval een stuk prettiger. :)

(nu nog even wennen aan het omgekeerd scrollen en dan scroll ik de volgende keer niet omhoog als ik op "Verstuur bericht" wil gaan klikken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wel jammer dat de swipes voor back en forward niet meer werken in de iTunes Store en de App Store :/

Scrollen gaat eigenlijk vanzelf goed. Wel moet ik weer aan de gestures wennen. Ik heb een Magic Mouse en een Magic Trackpad en die gebruik ik eigenlijk beide op dezelfde manier, dus het liefst ook met dezelfde gestures. Dus twee vingers horizontaal voor back en forward en twee vingers verticaal voor scrollen. Dan is vanzelf één vinger horizontaal voor horizontaal scrollen. Ik vind het geniaal werken!

Ik moet alleen geen Windows-muis aan mijn MBP hangen, want dan gaat het mis.

[ Voor 70% gewijzigd door Canaria op 21-07-2011 01:39 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Canaria schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:33:
Wel jammer dat de swipes voor back en forward niet meer werken in de iTunes Store en de App Store :/
Dat vind echt de grootste ergernis tot nu toe, hoe kunnen ze dat nou eruit halen? Hopelijk dat hier snel iets op gevonden wordt, het is echt onmisbaar voor mij.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wel, maar niet als je alleen two-finger swipe aan hebt staan. Dat is een soort evil override op scrollen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:03
rodian50 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:38:
[...]

Dat vind echt de grootste ergernis tot nu toe, hoe kunnen ze dat nou eruit halen? Hopelijk dat hier snel iets op gevonden wordt, het is echt onmisbaar voor mij.
Zie mijn post om het weer aan te zetten mbv Bettertouchtool
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/36418501#36418501

Nu moet je het niet toewijzen aan finder alleen, maar 'global' zodat het bij alles werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Arghhh, de instellingen voor Magic Mouse en Magic Trackpad lijken elkaar te beïnvloeden :(

Ik stel de trackpad als volgt in:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HenEHT6A4R88c8CqhrRVTWEA/thumb.png
En de muis zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EzAK0RUbSnJTDkGvYhexFmJh/thumb.png
Dan ga ik terug naar trackpad en is de instelling gewijzigd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QtWuxssfUvKCAlYacdIk9S9H/thumb.png
Als ik die weer 'goed' instel en terugkeer naar de muis:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qBlxSzSwlG6sKcGIJKTQkMbM/thumb.png
Dan is die dus ook weer gewijzigd.

Als ik het dan zo laat, kan ik op de muis met twee vingers horizontaal back en forward in de iTunes- en App Store. Maar niet met de trackpad. En ik ben de horizontale scroll met één vinger op de muis kwijt.

Better Touch Tool had ik wel, maar daar waag ik me voorlopig nog even niet aan, ik wil eerst de Lion gestures helemaal naar wens. Ik gebruik BTT eigenlijk alleen voor de verticale drievingerswipe als shortcut voor Home en End (oftewel fn+→ en fn+←)

[ Voor 24% gewijzigd door Canaria op 21-07-2011 02:00 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

darksnake88 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:47:
[...]

Zie mijn post om het weer aan te zetten mbv Bettertouchtool
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/36418501#36418501

Nu moet je het niet toewijzen aan finder alleen, maar 'global' zodat het bij alles werkt. :)
Hoeft niet. Dit is genoeg:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/66arrl.png

De andere optie, 'two or three fingers' mag ook.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Briljant, bedankt! Nu kan ik gewoon 2 of 3 vingers gebruiken, precies wat er staat, maar toch dacht ik dat ie dan terug zou "reverten" naar het oude SL scrollen zoals ie dat met 3 fingeren only wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Jammere is dat dat dus niet werkt met de Magic Mouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-07 19:30

Toppe

Oké ✅

Hebben jullie ook het idee dat Airport sneller verbinding maakt, met Snow Leopard moest hij moeilijk doen om de netwerken af te zoeken en verbinding te maken met de goede.

Nu doe ik mijn laptop open en hij werkt gelijk..

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Laatst online: 01-07 15:16
Iemand al wat games probeert? Heb het gevoel dat Starcraft2 op SL net niets soepeler loopt. Heb af en toe last van lag lijkt het wel. maar ja zou ook ergens anders aan kunnen liggen vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

bleg zit bug in nieuwe itunes op lion.
als je alle apps in een keer wilt updaten doet hij dat niet.
je moet dan los per app updrate klikken... althans heb ik last van nu.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.