In Snow Leopard werkte dat ook niet altijd hier. Veelal bij folders die ik al eens had aangepast op de een of andere manier (andere view, andere icon grootte) .. dan bleef dan zoals voorheen en werd niet overschreven, ook al stelde ik andere dingen als standaard in bij een bovenliggende folder.robbinonline schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:02:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan Lion zeg.
Als ik weergaveopties aanpas ik een map en kies voor gebruik standaard.
Waarom is het dan in elke map toch weer anders. Ik wil gewoon 1 standaard zoals ook in Snow leopard
Ja. Helaas. Soms gaat het goed, soms niet. Als hij geen verbinding heeft uit slaapstand dan zoekt hij 'm soms zelf, soms niet en moet ik airport uit en aan zetten. Echt heel hinderlijk.ZpAz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:05:
Hier nog steeds Wifi problemen? Als hij uit slaapstand komt kan hij niet verbinden (soms) en dan werkt enkel een restart. Beetje jammer.
Het stomme is dat deze problemen bij het uitkomen van SL ook waren, je zou denken dat ze er van geleerd hebben
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
10.7 draaide hier al perfect (over 10.6.8 heen gezet), zelfde nu met 10.7.1..... Het gaat een beetje ver om iedereen een clean install aan te raden... misschien handig voor mensen die tegen problemen aanlopen, zowel bij 10.7 als bij 10.7.1.
Ik teken nergens meer voor
Nou ja, Silverlight werkte hier niet (RTL Gemist). Na een clean install werkte het wel, het is natuurlijk te verwachten dat zo iets beter werkt.
Edit: hetzelfde geld voor flash (ook na update). Schokte enorm, na een clean install alle problemen weg!
Edit: hetzelfde geld voor flash (ook na update). Schokte enorm, na een clean install alle problemen weg!
[ Voor 27% gewijzigd door Ronwiel op 19-08-2011 09:43 ]
En als ik na een clean install een time machine backup terugzet, zit ik dan niet met exact dezelfde situatie als ervoor?ronwiel schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:09:
Ik raad iedereen aan nu een clean install te doen met 10.7.1, draait perfect!
Ja, die kans is heel groot. Zelf gebruik ik Time Machine voor het geval dat. Mocht ik dan een keer een clean install doen, dan maak ik zelf een 'back-up map'. Daar gooi ik dan gewoon al mijn spullen zoals muziek en documenten.
Ik heb nu bij het afsluiten van mijn macbook een optie om de schermen te onthouden die openstaan.
Deze kan je uit en aanvinken. Als ik hem uitvink, onthoud hij dit niet naar de volgende keer dat ik weer afsluit.
Heeft iemand hier een tip voor?
Deze kan je uit en aanvinken. Als ik hem uitvink, onthoud hij dit niet naar de volgende keer dat ik weer afsluit.
Heeft iemand hier een tip voor?
Nergens last van gehad;ronwiel schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:38:
Nou ja, Silverlight werkte hier niet (RTL Gemist). Na een clean install werkte het wel, het is natuurlijk te verwachten dat zo iets beter werkt.
Ik kocht mijn iMac met SL erop. Kort daarna werd Lion gelanceerd en heb ik op een vrijwel schone SL install de upgrade naar Lion gedaan. Ik heb geen problemen gevonden.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Hoe doe je een clean install met 10.7.1 dan? Je kunt toch alleen maar 10.7 installeren en daarna updaten naar 10.7.1? Of heb ik iets gemist?ronwiel schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:09:
Ik raad iedereen aan nu een clean install te doen met 10.7.1, draait perfect!
Ik doe zelfs een clean install voor een update uit de app-store
Wat een gedoe zeg. Er word altijd gezegd dat windows zo slecht was, maar nu in het OS X kamp valt dat ook maar tegen. Gewoon installeren en niet zeuren. Heb je problemen dan gooi je de boel er een keer opnieuw op anders niet.

Wat een gedoe zeg. Er word altijd gezegd dat windows zo slecht was, maar nu in het OS X kamp valt dat ook maar tegen. Gewoon installeren en niet zeuren. Heb je problemen dan gooi je de boel er een keer opnieuw op anders niet.
Tja, iets met early adopters en mensen die op de een of andere manier een puinhoop van hun computer maken (illegale software blijft over het algemeen ook een probleem). Dat heb je bij elk besturingssysteem en haar gebruiker. Er is echter wel een verschil met Windows in mijn ervaring:jip_86 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:26:
Ik doe zelfs een clean install voor een update uit de app-store![]()
Onder Windows zette ik toch ongeveer 1 keer per half jaar (soms vaker) er een clean install op (zal vast aan mij liggen), maar onder Mac Os hoef ik dat niet meer te doen (heb trouwens geen clean install gedaan en alles loopt perfecto).
Aangezien dit topic weer vol zit, kunnen we door naar deel 3. 
[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3
[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.