[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.445 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-07 23:35
Anoniem: 151407 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 07:29:
bleg zit bug in nieuwe itunes op lion.
als je alle apps in een keer wilt updaten doet hij dat niet.
je moet dan los per app updrate klikken... althans heb ik last van nu.
Ik heb dezelfde bug, kan niet alle apps in een keer updaten :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 08:43

Pixeltje

Woo-woohoo!

kassemans schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:57:
Ik ben benieuwd of er nog een work-around gaat komen voor time machine back-ups op nas schijven. Dit is voor mij momenteel de enige reden om nog niet over te stappen op Lion. Ik zie Lacie niet zo gauw met een firmware update komen.
Omdat je geen DM aan hebt staan, en geen mailadres in je profiel hier maar even antwoord:

Time machine kun je werkend krijgen op een NAS via een oude workaround. Zoek even op google hoe dat werkt (het is niet moeilijk) en hoppa, je hebt weer time machine op je NAS.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:29

World Citizen

FreeReef.nl

Toppe schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 06:41:
Hebben jullie ook het idee dat Airport sneller verbinding maakt, met Snow Leopard moest hij moeilijk doen om de netwerken af te zoeken en verbinding te maken met de goede.

Nu doe ik mijn laptop open en hij werkt gelijk..
Ik heb het idee dat het sowieso sneller is... maar je installeert je pc dan ook opnieuw .. het kan goed zijn dat voor de herinstallatie je pc gewoon wat trager liep dan bij aanschaf...

Maar toch heb ik het idee dat het allemaal wat sneller reageert.

Bugs heb ik nog niet echt kunnen vaststellen... er vallen me wel wat dingen op , maar ik kan nog niet vaststellen of dit door Lion komt of door iets anders...

Ik vind de nieuwe gestures ook TOP... ik heb ze laten staan zoals ze afgeleverd worden in Lion, en na wat uurtjes klikken ben ik er al aan gewend.

Ik merk nu ik typ ook dat de nieuwe spelling functie erg goed werkt...

Al bij al tevreden.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:45
Tijdens het uitvoeren van een clean install krijg ik bij de start van de installatie : can't download the additional components required for installation. Iemand anders dit al tegen gekomen? Gebruik een boot dvd op een mbp uni late 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 08:43

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mavado schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:09:
Tijdens het uitvoeren van een clean install krijg ik bij de start van de installatie : can't download the additional components required for installation. Iemand anders dit al tegen gekomen? Gebruik een boot dvd op een mbp uni late 2008.
Lees even het vorige topic door, daar zijn meer mensen die dit probleem tegen zijn gekomen. Wellicht staat er ook een oplossing tussen :)

Overigens; al geprobeerd met een kabeltje ipv wifi?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07 19:42
Misschien slightly offtopic, maar ik heb gisteren mijn gegevens aan Apple doorgegeven ivm het uptodate programma (moest zelfs kopie van aankoopbewijs uploaden :?), enig idee hoe lang Apple er over doet om zo'n aanvraag te verwerken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het zal aan mij liggen, maar Mission Control doet echt niet wat ik wil.

Ik open bureaublad 2, 3 en 4. Ik open Safari, iTunes en Mail. Ik kies bij allen voor Wijs toe aan: dit bureaublad.

Na fullscreen of sluiten is Lion mijn voorkeuze weer vergeten. Doe ik iets fout?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
WallieBTY schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 07:32:
[...]

Ik kon gister avond gewoon alles in 1x downloaden, helemaal geen problemen gehad.

Ik heb ook het idee dat alles net iets snelle/vlotter werkt. Al betwijfel ik dat bij Words( '11) als ik daar lekker aan het typen ben. Lijkt het erop dat er een fractie vertraging in zit, dit kan natuurlijk bedrog zijn, maar het lijkt erop. Andere die dit kunnen bevestigen? of ben ik gewoon gek...(alsof daar al enige twijfel over is;) )

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
Pixeltje schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:11:
[...]

Lees even het vorige topic door, daar zijn meer mensen die dit probleem tegen zijn gekomen. Wellicht staat er ook een oplossing tussen :)

Overigens; al geprobeerd met een kabeltje ipv wifi?
Topic bijna doorgelezen, maar geen oplossing. Heb het geprobeerd met een utp kabel maar geen resultaat. Gelijk bij het begin krijg ik die melding, vervelend, want ik kan nu geen clean install doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-07 09:56
Brm-G schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:41:
Iemand toevallig al info of je bij alle nieuwe macs Lion op USB of CD krijgt?
Jep. Gisteren een Clean install gedaan via USB. Ik heb precies gedaan wat op hier staat en het werkt perfect.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415958

Ik heb gisteren dus een clean install van Lion uitgevoerd (clean install idd, zelf een bootcd geen upgrade).

Wat me opvalt is dat er super weinig wallpapers zijn , ook met de rechtermuisknop het menuutje erbij roepen duurt iets minder dan 1 seconde vergeleken met Snow Leopard. Ervaren jullie dit ook, en/of hebben jullie meer wallpapers? Ik vraag me of dit anders is voor mensen die hem hebben geupgrade via The App Store van Apple.

Ik heb trouwens ook een externe hardeschijf Samsung G2 en alles wat ik heb gebackupd, transfert ie niet naar lion, hij blijft hangen op estimated time of 6kb :S terwijl andere apparaten of usb dit wel gewoon doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-07 09:07

Mon0lith

Yes Herr Flick

Na een paar keer gereboot te hebben loopt Lion bij mij nu ook prima :)

Heb little snitch ook weer aan de praat gekregen, alleen doet openoffice.org het niet onder Lion :-( (er wordt een reden gegeven dat het nu niet meer werkt onder een power pc ofzo)
Ben dus nu genoodzaakt om Word te gebruiken.

Het oogt verder allemaal erg goed! vind alleen jammer dat het hele finder venster kleurloos is geworden.
Vond de kleuren van de icoontjes juist wel mooi!

Afbeeldingslocatie: http://i-dothink.com/wp-content/uploads/2011/02/Mac-OSX-Lion-FInder1.png

Oja, als je zegt: Afsluiten dan vinkt ie bij mij steeds aan of ik de volgende keer m'n openstaande vensters (die nog open staan) weer wil openen. Kan ik dit ergens veranderen???

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-07 05:58
Weet iemand hoe ik mijn three finger swipe = previous page terugkrijg? Dit is enorm irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
Anoniem: 415958 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:37:
Ik heb gisteren dus een clean install van Lion uitgevoerd (clean install idd, zelf een bootcd geen upgrade).

Wat me opvalt is dat er super weinig wallpapers zijn , ook met de rechtermuisknop het menuutje erbij roepen duurt iets minder dan 1 seconde vergeleken met Snow Leopard. Ervaren jullie dit ook, en/of hebben jullie meer wallpapers? Ik vraag me of dit anders is voor mensen die hem hebben geupgrade via The App Store van Apple.

Ik heb trouwens ook een externe hardeschijf Samsung G2 en alles wat ik heb gebackupd, transfert ie niet naar lion, hij blijft hangen op estimated time of 6kb :S terwijl andere apparaten of usb dit wel gewoon doen...
Had je mac tijdens de installatie een internet verbinding? En zo ja, via kabel of wifi? Ik krijg het maar niet voor elkaar met de boot dvd, als de installatie begint blijf ik de melding krijgen: Can't download additional components required ...... etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 17:14
Ik vind het lijstje met Adobe Producten issues icm Lion nog net even te lang om nu al naar Lion over te stappen.
Waarschijnlijk wordt dat een verplichte upgrade van CS4 naar CS5.5, maar dan moet 5.5 wel eerst 100% lion compatible worden...

http://kb2.adobe.com/cps/905/cpsid_90508.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 16:21

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand wat de guesture is voor 'vorige' in Finder? Die uit Safari werkt niet, die van 10.6 is al vergeven aan Spaces in het originele schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
  • Laatst online: 15-07 18:55
-TheNose- schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:26:
Misschien slightly offtopic, maar ik heb gisteren mijn gegevens aan Apple doorgegeven ivm het uptodate programma (moest zelfs kopie van aankoopbewijs uploaden :?), enig idee hoe lang Apple er over doet om zo'n aanvraag te verwerken? :)
Ik denk als dit via nederland gaat dat ze nog niet met werken begonnen zijn. En er zijn heel veel mensen die wachten op de accepteren van de aanvragen. Ik wacht zelf al vanaf 20 juli 16:12:56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Die buttons zien er bij mij anders uit bovenin? Bij jou is het net omgekeerd?

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/4201/schermafbeelding2011072v.png

[ Voor 13% gewijzigd door THE_BASE op 21-07-2011 08:59 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 19:40
WallieBTY schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 07:32:
[...]

Volgens mij had ik dit al voor de update... Dus heb toen maar geupdate en het werkte nog niet... Wel per stuk... Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
zAo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:57:
Weet iemand wat de guesture is voor 'vorige' in Finder? Die uit Safari werkt niet, die van 10.6 is al vergeven aan Spaces in het originele schema.
Yep...lezen en je komt erachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 13:22
Lion bevalt mij tot nu toe heel erg goed, voelt zoals meerdere mensen al opgemerkt hadden wat vlotter aan dan SL. Een eigenaardigheidje na installatie, nadat ik lion had geinstalleerd tegelijk met een vriend van me op beide dezelfde machines en zelfde clean install. Krijgt hij bijvoorbeeld in MSN wel een soort auto correctieveldje wanneer hij een typefout maakt in msn en ik kreeg alleen nog steeds een rood lijntje onder het verkeerd gespelde woord.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
zAo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:57:
Dat was ook het eerste wat ik miste; het back/forward gaan in je Finder (en browser ook) met drievinger-swipes. Je moet inderdaad 'vegen tussen schermvullende apps' of uit zetten of op 4 vingers zetten. Vervolgens moet je 'Vegen tussen pagina's' op 'links/rechts met drie vingers' zetten. Dit is de functie die verantwoordelijk is voor de back/forward functionaliteit. Om één of andere reden deed 'ie het niet met twee vingers hier, maar de drievinger-setting werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

THE_BASE schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:10:
[...]

Dat was ook het eerste wat ik miste; het back/forward gaan in je Finder (en browser ook) met drievinger-swipes. Je moet inderdaad 'vegen tussen schermvullende apps' of uit zetten of op 4 vingers zetten. Vervolgens moet je 'Vegen tussen pagina's' op 'links/rechts met drie vingers' zetten. Dit is de functie die verantwoordelijk is voor de back/forward functionaliteit. Om één of andere reden deed 'ie het niet met twee vingers hier, maar de drievinger-setting werkt perfect.
Standaard dus helemaal niet meer. Hmm. Thanks.

Overigens crash nummer 2 gehad; wederom bij het kijken van een Youtube filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

THE_BASE schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:59:
[...]

Die buttons zien er bij mij anders uit bovenin? Bij jou is het net omgekeerd?

[afbeelding]
Dit is ook niet mijn finder, heb deze als voorbeeld maar even van google gehaald :)
Ging meer om het visuele idee hoe het eruit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 09:19
Pixeltje schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 07:34:
[...]
Omdat je geen DM aan hebt staan, en geen mailadres in je profiel hier maar even antwoord:

Time machine kun je werkend krijgen op een NAS via een oude workaround. Zoek even op google hoe dat werkt (het is niet moeilijk) en hoppa, je hebt weer time machine op je NAS.
Zelf met sparsebundels gaan rommelen is natuurlijk wel flink terug in de tijd, en je kan niets meer met je backups tot dan toe.

Synology heeft al een beta versie van DSM die de problemen zou moeten oplossen: http://www.synology.com/dsm/index_dsm3.2.php?lang=us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Zoals ik ook al een keer eerde zei maar het is een beetje ondergesneeuwd dus hierbij een herhaling...

Alleen in Safari kun je Smart Zoom gebruiken. Ofwel met 2 vingers dubbel tappen en dan zoomt hij in... op zich voor mij een hele goede optie omdat ik de mac aan het eind van de bank heb staan en op die manier kan ik lekker lui loungen op de bank :)

Maar... ik vind het jammer dat het alleen maar kan in Safari, toch?

en...

als ik de standaard zoom functie gebruik in een ander scherm (Safari is een fullscreen app bij mij) dus CTRL scroll... en dan terugga na Safari, dan heb ik vaak dat de Smart Zoom niet werkt... door een beetje heen en weer te scrollen en te klikken doet ie het wel weer... Dus in mijn ogen niet helemaal zuiver... hoe werkt dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 16:34

M_V

Hoe werkt het precies met Lion-versies die meegeleverd worden met nieuwe Macs? Worden die versies ook gekoppeld aan een Apple-ID of hoe zit dat precies?

Ik heb op dit moment een MBP die nog op een minder legale manier Lion draait, maar ben binnenkort van plan om een MBA te kopen met Lion preinstalled. Kan ik deze dan via de App store ook op mijn MBP zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Rudy_V schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:38:
Hoe werkt het precies met Lion-versies die meegeleverd worden met nieuwe Macs? Worden die versies ook gekoppeld aan een Apple-ID of hoe zit dat precies?

Ik heb op dit moment een MBP die nog op een minder legale manier Lion draait, maar ben binnenkort van plan om een MBA te kopen met Lion preinstalled. Kan ik deze dan via de App store ook op mijn MBP zetten?
ja hoor... je koopt 5 licenties voor die 24 euro... mits binnen hetzelfde gezin (huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:20
Rudy_V schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:38:

nee, lijkt me niet, maar misschien dat je wel de usb key van de air kan gebruiken, en anders betaal je 24 euro...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 20:54
Weet iemand of :

- externe NTFS harde schijven ondersteund worden (ik heb Tuxera NTFS geinstalleerd)
- Photoshop CS5 nog werkt ?
- een upgrade install problemen geeft (dus gewoon Lion over SL heen installeren) ?

Ik heb m al gedownload maar nog nioet geinstalleerd.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
  • Laatst online: 15-07 18:55
Photoshop CS5 werkt gewoon.
De rest weet ik niet. Heb zelf nog geen lion maar had het gisteren al gevraagd over Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:40:
[...]

ja hoor... je koopt 5 licenties voor die 24 euro... mits binnen hetzelfde gezin (huis)
Dat begrijp ik, maar als ik een MBA koop met Lion EROP, wordt die dan ook gekoppeld aan een Apple ID en kan ik deze op 5 machines installeren?

Bijvoorbeeld met het Uptodate-programma kan je hem wel downloaden via de App store, en dan zal het wel werken om hem op 5 pc's te installeren, maar met een preinstalled versie weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:20
Je zou zelf kunnen zoeken of bepaalde apps/versies compatible zijn, of dat er misschien nieuwe versies voor zijn.

Een upgrade zou probleemloos moeten werken (en dat heeft ie bij mij ook gedaan). Hij is gemaakt en wordt verkocht als upgrade, zou een beetje raar zijn als daar structurele problemen mij zouden zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
r_v_94 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:44:
Photoshop CS5 werkt gewoon.
De rest weet ik niet. Heb zelf nog geen lion maar had het gisteren al gevraagd over Photoshop.
PS CS5 werkt bij mij ook na upgrade van SL naar Lion maar krijg wel een foutmelding bij het opstarten dat niet alles geladen kon worden. Hij werkt vervolgens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:29

World Citizen

FreeReef.nl

Rudy_V schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:45:
[...]

Dat begrijp ik, maar als ik een MBA koop met Lion EROP, wordt die dan ook gekoppeld aan een Apple ID en kan ik deze op 5 machines installeren?

Bijvoorbeeld met het Uptodate-programma kan je hem wel downloaden via de App store, en dan zal het wel werken om hem op 5 pc's te installeren, maar met een preinstalled versie weet ik het niet.
zelfde vraag hier... maar dan met een Mac Mini....
Dat zo wel mooi zijn... kun je meteen al je oude Apple pc's mee upgraden....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

skatebiker schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:43:
Weet iemand of :

- externe NTFS harde schijven ondersteund worden (ik heb Tuxera NTFS geinstalleerd)
- een upgrade install problemen geeft (dus gewoon Lion over SL heen installeren) ?

NTFS-schijven werken via paragon
cs5 weet ik niet
ik heb vanuit SL de DMG aangeklikt, next next finish en ik had Lion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

World Citizen schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:46:
[...]

zelfde vraag hier... maar dan met een Mac Mini....
Dat zo wel mooi zijn... kun je meteen al je oude Apple pc's mee upgraden....
Jup, en 24 euro in de pocket is bij de MBA toch alweer een kwart van de upgrade naar de i7, waar ik nog heel hard over zit te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:34
Voor mij is het nog steeds duidelijk dat er nog een aantal bugs inzitten die Apple er in die tijd zeker had mogen uithalen.

Vooral het probleem van spotlight dat continu blijft herindexeren en youtube filmpjes die bagger werken in firefox zijn vreselijk irritant (al kan dat laatste natuurlijk net zo goed aan firefox liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Simon Shipperd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:48:
Voor mij is het nog steeds duidelijk dat er nog een aantal bugs inzitten die Apple er in die tijd zeker had mogen uithalen.

Vooral het probleem van spotlight dat continu blijft herindexeren en youtube filmpjes die bagger werken in firefox zijn vreselijk irritant (al kan dat laatste natuurlijk net zo goed aan firefox liggen).
Had ik ook de eerste dagen, maar is wel steeds minder geworden. Heb net toevallig via OnyX de complete database van spotlight eruit gegooid en hij is weer traag als vanouds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Simon Shipperd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:48:

Spotlight doet bij mij op een 2009 Mini en een 2011 iMac gewoon normaal. Je kan Spotlight trouwens gewoon uitzetten met:
sudo mdutil -a -i off

Youtube doet ook in Safari vage dingen. Misschien updaten naar Flash 11 beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 10:45

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

zijn er hier ook MBA gebruikers die problemen ondervinden met Lion?

Zelf heb ik het topmodel van de MBA (2010) en de prestaties vind ik slecht. Zaken waar ik mij aan stoor zijn:

- hoge CPU temp met als gevolg draaiende fans (bij simpel internet)
- Veel kortere batterijduur
- Vastlopers

Baal hier erg van aangezien de upgrade een verbetering moest zijn. Nu voel ik mij haast genoodzaakt terug te gaan naar SL.

Als iemand oplossingen heeft hoor ik het graag. Oorzaken volgens activiteitenweergave zijn:

- Safari
- Safari webmateriaal
- Flash Plugin

Nu weet ik dat Flash altijd al een zorgekindje was maar nu is het blijkbaar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Bigg Balls schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:51:
Nu weet ik dat Flash altijd al een zorgekindje was maar nu is het blijkbaar erger.
Nu is het geen oplossing voor alle Flash (banners), maar (tijdelijk) Youtube5 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 18:25
Bigg Balls schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:51:
zijn er hier ook MBA gebruikers die problemen ondervinden met Lion?

Zelf heb ik het topmodel van de MBA (2010) en de prestaties vind ik slecht.
...
Heb je een clean install gedaan of een upgrade (archive and install)?
Zit hier klaar met het late 2010 basismodel Macbook Air, maar heb volgens deze tip (http://www.appletips.nl/een-os-x-lion-installatie-dvd-maken/) een dvd'tje gebrand, zodat ik een clean install kan doen. :P

[ Voor 23% gewijzigd door autoreverse op 21-07-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
het... een nieuwe bug?
Als dit topic een nieuwe reactie heeft, zie je onderaan daar een notificatie van.. als ik die aanklik, wordt die gewoon netjes weergegeven. Geen probleem... maar, stel ik ga ff van de pagina af en kom terug, dan zijn die reacties weer weg tenzij ik refresh :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:59:
het... een nieuwe bug?
Als dit topic een nieuwe reactie heeft, zie je onderaan daar een notificatie van.. als ik die aanklik, wordt die gewoon netjes weergegeven. Geen probleem... maar, stel ik ga ff van de pagina af en kom terug, dan zijn die reacties weer weg tenzij ik refresh :S
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

zAo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:55:
[...]

Nu is het geen oplossing voor alle Flash (banners), maar (tijdelijk) Youtube5 gebruiken?
Thanks, zoiets had ik ook al gehad maar mis dan toch soms de flash functionaliteit op een webpagina. (had een flashblocker waarvan ik de naam vergeten was)

Zal het toch weer even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Iemand problemen ondervonden met Safari i.c.m. Youtube?

Ik krijg het filmpje niet normaal aana het spelen, mijn computer wordt tergend langzaam, fans beginnen te loeien etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik moet nog even wennen aan Lion, beetje gemengde gevoelens en ervaren waar ik nu echt voor betaald heb.

Launchpad: gebruik ik niet.
Mission Control: Is wel aardig, ( maar ik gebruikte voorheen al interactieve hoeken > programma vensters ) het ziet er voor mij bijna hetzelfde uit.

Nieuwe gestures: aardig, ( gelukkig werken mijn eigen toegewezen gestures ook nog i.c.m BetterTouchtool )

Finder: Erg tevreden over de rangschikking mogelijkheid > soort. Ziet er grafish strak uit en Mappen staan eindelijk bovenaan! Qua kleur is het inderdaad een stuk saaier geworden.
De indeling Favorieten - Apparaten is niet omkeerbaar zo te zien.

Valt me op dat Lion Idle wel veel meer ram verbruikt dan SL.Zit nu op c.a 1.5 gb.
(Top 5 intensieve processen: Finder,Dock,WindowServer,mds,SpeechSynthesis)

Ik heb gekozen om eerst voor een upgrade te gaan om te kijken of het wat is. Ik had 45 gb (SSD) beschikbaar, daarna lion gedownload ~ 4.7 gb - geinstalleerd, en tijdens de eerste boot had ik weer 50 gb beschikbaar lijkt dus wel degelijk dat SL word overschreven. ( maar de DMG flie is nergens meer te vinden.

Het geen waar ik tot nu toe het meest enthousiast over ben is de Nederlandse stem van Claire die je kan downloaden en toevoegen aan spraak functionaliteit.

@ Big Balls,

Geinstalleerd op een MBA 2010 najaar. Geen vastlopers. Cpu idle op 3 - 10 %. Werkt prima !

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 21-07-2011 10:04 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:12
Bigg Balls schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:01:
[...]

Thanks, zoiets had ik ook al gehad maar mis dan toch soms de flash functionaliteit op een webpagina. (had een flashblocker waarvan ik de naam vergeten was)

Zal het toch weer even proberen.
Click2Flash.

Ben nu net 5 min aan het spelen, het scrollen is wel wennen zeg :o

Denk dat ik 'spaces' nu veel meer ga gebruiken door de full screen apps :)

[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 21-07-2011 10:03 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Heb een upgrade gadaan. Merk jij dat een clean instal beter werkt?

Ik zie nu ook dat de Backupd proces veel processorkracht vraagt. Lijkt wel of de timemachine back-up telkens vastloopt (blijft haken op 11,5 mb).

Heb het nu handmatig gestopt. Ben benieuwd of dat helpt.
autoreverse schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:59:
[...]

Heb je een clean install gedaan of een upgrade (archive and install)?
Zit hier klaar met het late 2010 basismodel Macbook Air, maar heb volgens deze tip (http://www.appletips.nl/een-os-x-lion-installatie-dvd-maken/) een dvd'tje gebrand, zodat ik een clean install kan doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07 16:07

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Voor mensen die installatie niet begrijpen of even in willen zien heb ik een walkthrough video gemaakt: http://www.media-video.nl/video/221/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

skatebiker schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:43:
Weet iemand of :

Ik gebruik altijd MACfuse in combinatie met NTFS-3G, en dat werkt nog prima met Lion :)
en CS5 werkt bij mij ook nog (ondanks dat little snitch het niet meer deed door Lion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Destianto schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:01:

Finder: Erg tevreden over de rangschikking mogelijkheid > soort. Ziet er grafish strak uit en Mappen staan eindelijk bovenaan! Qua kleur is het inderdaad een stuk saaier geworden.
Hu? Bij mij staan de mappen niet bovenaan hoor... gewoon nog zoals altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Finder > Weergave tabblad > Mappen eerst aanvinken.

Rangschikking Soort, weergave lijst.

@ Monlolith. Ik had gisteren zwaren problemen met Macfuse - NTFS 3G, er voor gekozen om NTFS 3G er af te gooien en nu Paragon erop gezet.

[ Voor 58% gewijzigd door Greatsword op 21-07-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Destianto schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:07:

tabblad? ook dat heb ik niet.. ik heb wel de engelse versie.. maakt dat nog verschil? (ik zeg nee, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 11:44

Bosmonster

*zucht*

Destianto schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:01:

Ik heb gekozen om eerst voor een upgrade te gaan om te kijken of het wat is. Ik had 45 gb (SSD) beschikbaar, daarna lion gedownload ~ 4.7 gb - geinstalleerd, en tijdens de eerste boot had ik weer 50 gb beschikbaar lijkt dus wel degelijk dat SL word overschreven. ( maar de DMG flie is nergens meer te vinden.
Ik had na installatie inderdaad ook ineens een paar GB extra vrij :) Had speciaal nog even gekeken voor ik ging downloaden en ging van 41GB naar 46GB vrij. Er is flink opgeruimd dus in Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15

Dat zijn Total Finder settings dat is een plugin en niet native in Liom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
stormfly schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:10:
[...]

dat dacht ik ook al... dus mappen staan niet bovenaan... zucht... Ook op Kind sorteren helpt niet omdat als er een soort bestand op staat die voor de folder komt, staan mappen weer niet bovenaan.. nou ja... no problem, was het toch al gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342185

Okay ik heb wel een groot punt van kritiek en ik weet niet of andere mac air gebruikers dit ook hebben, mijn batterij duur is aardig aangetast, hij staat heel vaak op maar 3 uur en dan springt hij opeens weer naar 5 als hij full loaded is, ik snap die sprongen niet dit gebeurde niet in SL. Dit is een groot punt want ik koop de air voor zijn batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Anoniem: 342185 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:12:
Okay ik heb wel een groot punt van kritiek en ik weet niet of andere mac air gebruikers dit ook hebben, mijn batterij duur is aardig aangetast, hij staat heel vaak op maar 3 uur en dan springt hij opeens weer naar 5 als hij full loaded is, ik snap die sprongen niet dit gebeurde niet in SL. Dit is een groot punt want ik koop de air voor zijn batterij duur.
volgens mij is dit punt ook al 10x voorbij gekomen... wel eerst ff een beetje gaan lezen....

ik heb geen MB maar zoals ik tot nu toe gelezen heb. is het spotlight die nog aan het indexeren is... zet die anders ff uit, wellicht dat het helpt, dan weet je ook genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21:12
Is het mogelijk om de locatie van fulll-screen apps te wisselen? Ik kan ze in mission control niet slepen ofzo.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
ZpAz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:14:
Is het mogelijk om de locatie van fulll-screen apps te wisselen? Ik kan ze in mission control niet slepen ouzo.
goeie vraag, het is mij al wel opgevallen dat het zelf wel eens wisselt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Wellicht lees ik overheen, maar hoe swipe ik tussen spaces als ik een tweede monitor gebruik? Met drie of vier vingers vegen doet niks...

EDIT: Nevermind, conflict met slepen met drie vingers...

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 136075 op 21-07-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342185

callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:14:
[...]

volgens mij is dit punt ook al 10x voorbij gekomen... wel eerst ff een beetje gaan lezen....

ik heb geen MB maar zoals ik tot nu toe gelezen heb. is het spotlight die nog aan het indexeren is... zet die anders ff uit, wellicht dat het helpt, dan weet je ook genoeg.
Denk je nou echt dat ik het niet zo door hebben dat indexatie bezig is, ik heb hem al sinds gisteravond aanstaan en hij geeft geen indexatie meer aan, het ligt duidelijk aan iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

@ Monlolith. Ik had gisteren zwaren problemen met Macfuse - NTFS 3G, er voor gekozen om NTFS 3G er af te gooien en nu Paragon erop gezet.
Vaagheid :?
Ik heb er geen problemen mee **afkloppen**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

stormfly schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:10:
[...]
callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:12:
[...]
dat dacht ik ook al... dus mappen staan niet bovenaan... zucht... Ook op Kind sorteren helpt niet omdat als er een soort bestand op staat die voor de folder komt, staan mappen weer niet bovenaan.. nou ja... no problem, was het toch al gewend.
callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:09:
[...]
tabblad? ook dat heb ik niet.. ik heb wel de engelse versie.. maakt dat nog verschil? (ik zeg nee, maar toch)
Speciaal voor jullie Total Finder eraf geknikkert.

Indien ik nu in finder op de map Documenten klik ziet het er zo uit. Layout is lijst. en rangschikking op Soort.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-0WbYo2AaET8/TifiZO26e5I/AAAAAAAAAyE/_cgfJGuc9kI/Finder.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 18:25
Bigg Balls schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:03:
Heb een upgrade gadaan. Merk jij dat een clean instal beter werkt?
...
Tot nog toe wel, ja heb ik mijn OS updates altijd erase & clean install gedaan (ik heb momenteel nog niet geupdatet naar Lion). Al is dat omdat dat vooral algemeen gesteld en aangenomen word.

[ Voor 8% gewijzigd door autoreverse op 21-07-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Destianto schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:26:
[...]

[...]

[...]

Speciaal voor jullie Total Finder eraf geknikkert.

Indien ik nu in finder op de map Documenten klik ziet het er zo uit. Layout is lijst. en rangschikking op Soort.

[afbeelding]
Met osx kan je ook screenshots maken hoor :P

ja.. maare dan heb je gesorteerd op "soort"... als je engels versie hebt, en er staat bijvoorbeeld een applicatie in de map, dan staat die bovenaan...
dus zet er bij jou nu ff een bestand in die map die kwa alfabet voor Folder komt... [edit] Map in jouw geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zit nu op mn werk "windows pc" (niet mijn keus) vandaar de foto.

de " D " van documenten komt nog altijd eerder dan de F van folder of de M van map.

De indeling is Mappen > Afbeeldingen > PDF > Films > Presentaties . Ontwikkelaar > Documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Laatst online: 07-05 14:12
Na dit topic doorgelezen te hebben wacht ik toch maar even met het installeren van lion totdat er een paar updates overheen gekomen zijn. Iemand enig idee wanneer we de eerste update mogen verwachten?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Destianto schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:36:
Ik zit nu op mn werk "windows pc" (niet mijn keus) vandaar de foto.

de " D " van documenten komt nog altijd eerder dan de F van folder of de M van map.

De indeling is Mappen > Afbeeldingen > PDF > Films > Presentaties . Ontwikkelaar > Documenten.
wellicht overblijfselen van pathfinder, in Lion Finder kan ik geen opties vinden.. ik heb Engelse versie en daar staan Applicaties voor Folders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 13:10
Ik krijg git niet meer aan de praat onder Lion via rubygems. Blijkbaar moet ik hiervoor XCode installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Y3LLoW schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:39:
Na dit topic doorgelezen te hebben wacht ik toch maar even met het installeren van lion totdat er een paar updates overheen gekomen zijn. Iemand enig idee wanneer we de eerste update mogen verwachten?
De vraag is dan, waar moet er een update voor komen dan? Volgens mij moet 99% een kweste van wennen zijn...

een overzicht van wat er nu allemaal speelt, zou wellicht handig kunnen zijn... iemand zo fanatiek? (ain't gonne be me :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De meeste updates zijn nodig bij software om goed Lion-compatible te worden. Bijna alles werkt wel, maar door de nieuwe UI-mogelijkheden niet allemaal meer even optimaal.

Maar wachten op een eerste service-release is nooit een slecht idee. Tegen die tijd is de meeste software ook wel weer bijgetrokken :)

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Interfico schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:41:
Ik krijg git niet meer aan de praat onder Lion via rubygems. Blijkbaar moet ik hiervoor XCode installeren...
Die is nu in ieder geval gratis uit de Appstore te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-06 10:38
Net lion geinstalleerd alleen het enige wat mij opvalt is:
Als ik met 2 vingers tik om rechterklik uit te voeren dan duurt het even voordat het werkt.
Dus je klinkt met je 2 vingers, wacht even en dan pas verschijnt de rechterklik. In leopard was dat anders!!
Iemand hier nog meer problemen mee?

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
Anoniem: 193933 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:46:
[...]

Die is nu in ieder geval gratis uit de Appstore te halen.
Vreemde is wel dat ik XCode al geïnstalleerd had. Download duurt maarliefst 7 uur. Vreemd, Lion ging vele malen sneller.

@Excellence1:

De delay is inderdaad aangepast. Heel erg vervelend. Wellicht aan te passen met apps als BetterTouchTool.

[ Voor 17% gewijzigd door Interfico op 21-07-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Een bug in Finder

Rechts kun je de velden customizen, een van de velden die ik eruit heb gehaald is All my Files
Desondanks laat hij dit toch zien zodra je finder opnieuw opent, ongeacht welke categorie er als eerste staat.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Nog iets wat me opvalt aan Lion (misschien beetje mierenneukerig)

- De achtergronden van Lion (bijv. Lion en de Andromeda galaxy) zijn nogal onscherp, athans op mijn
imac 24 inch. Ik heb sommige dus zelf maar verscherpt in photoshop

- Als je computer in slaapstand staat, kon je eerst alleen met een muisbeweging je eruit komen.
Nu kan dat alleen met een muisklik }:|

Het zijn het de kleine dingen die het hem doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik denk dat de App Store het een beetje zwaar heeft met al die mensen die ettelijke GB's aan het downloaden zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-06 10:38
Interfico schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:47:
[...]

Vreemde is wel dat ik XCode al geïnstalleerd had. Download duurt maarliefst 7 uur. Vreemd, Lion ging vele malen sneller.

@Excellence1:

De delay is inderdaad aangepast. Heel erg vervelend. Wellicht aan te passen met apps als BetterTouchTool.
YESSSS PROBLEEM OPGELOST!!!
slim zoomen uitzetten bij trackpad opties en dan doet hij het weer snel :D

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Fietsbel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:52:
Een bug in Finder

Rechts kun je de velden customizen, een van de velden die ik eruit heb gehaald is All my Files
Desondanks laat hij dit toch zien zodra je finder opnieuw opent, ongeacht welke categorie er als eerste staat.
Ja, en ik kan geen snelkoppelingen meer verwijderen die verwijzen naar een AFP netwerk lokatie en ik krijg de instelling: Always open in column view niet meer uit :(
ook dit onthoudt Finder niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Mon0lith schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:52:
Nog iets wat me opvalt aan Lion (misschien beetje mierenneukerig)

- De achtergronden van Lion (bijv. Lion en de Andromeda galaxy) zijn nogal onscherp, athans op mijn
imac 24 inch. Ik heb sommige dus zelf maar verscherpt in photoshop

- Als je computer in slaapstand staat, kon je eerst alleen met een muisbeweging je eruit komen.
Nu kan dat alleen met een muisklik }:|

Het zijn het de kleine dingen die het hem doen
wees blij... met alleen maar een muisbeweging? even muis beweging bij het poetsen en floep... comp weer aan.. blughhh... nee, liever iets echt indrukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

In Finder Preferences bij General kun je kiezen waar nieuwe Finder-vensters mee geopend worden. Standaard blijft dat All My Files, ook al haal je die uit je Favorites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:57:
In Finder Preferences bij General kun je kiezen waar nieuwe Finder-vensters mee geopend worden. Standaard blijft dat All My Files, ook al haal je die uit je Favorites.
Klopt, je hebt gelijk, maar het is wel een rare optie

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 19:09
niet geheel onbelangrijk als je een NAS hebt zoals de Readynas DUO van Netgear.
na installatie van OS/x lion werkt timemachine niet meer met de Readynas DUO.
oplossing is in de pijplijn... http://www.readynas.com/?p=5742

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
Excellence1 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:54:
[...]

YESSSS PROBLEEM OPGELOST!!!
slim zoomen uitzetten bij trackpad opties en dan doet hij het weer snel :D
Ooh nice! Heeel goed gevonden. Volgens mij werkt smart zoom sowieso alleen maar in Safari op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 10:39
Oh lekker handig, zag nu posts dat Lion een ander formaat gebruikt voor Time Machine. Gelukkig heb ik een Synology en zal DSM 3.2 niet zo lang meer op zich laten wachten (hoera voor Synology hun support!). Toch maar even geen Lion installeren dus.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
NielsTn schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:01:
niet geheel onbelangrijk als je een NAS hebt zoals de Readynas DUO van Netgear.
na installatie van OS/x lion werkt timemachine niet meer met de Readynas DUO.
oplossing is in de pijplijn... http://www.readynas.com/?p=5742
geldt voor meer nassen... zal aan AFP liggen want gewoon mounten gaat ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Interfico schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:01:
[...]

Ooh nice! Heeel goed gevonden. Volgens mij werkt smart zoom sowieso alleen maar in Safari op het moment.
Werkt ook in Photoshop, maar daar is het dus rete-irritant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:34
jaapengel79 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:02:
Oh lekker handig, zag nu posts dat Lion een ander formaat gebruikt voor Time Machine. Gelukkig heb ik een Synology en zal DSM 3.2 niet zo lang meer op zich laten wachten (hoera voor Synology hun support!). Toch maar even geen Lion installeren dus.
Daar is al een beta van uit. Heb hem er direct maar op gezet, zie weinig raars zo op het eerste gezicht.

[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 21-07-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 19:36

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:06:
[...]

geldt voor meer nassen... zal aan AFP liggen want gewoon mounten gaat ook niet...
Welke versie van Netatalk gebruikt die Synology dan? Ik kan hier in ieder geval prima mijn AFP shares op mijn Linux machine (Ubuntu 10.04 met netatalk 2.0.5-3) mounten. Time Machine nog niet geprobeerd onder Lion.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 20:54
zAo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:55:
[...]

Youtube html5 werkt niet altijd. Veel filmpjes worden toch nog in Flash getoond.
Wat je wel kan doen is een 'no autoplay' plugin voor FF downloaden zodat je altijd alle Flash filmpjes met de hand moet starten. En een adblock installeren krijg je helemaal geen irritante Flash filmpjes meer.