[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.481 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
RSD1982 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:31:
Iemand hier die Google Chrome gebruikt en zodra je die in Fullscreenmode zet door de 2 pijltjes te gebruiken van Apple zelf (dus niet in het Chrome menu) niet meer uit Fullscreen komen omdat de blauwe pijltjes niet vindbaar zijn in de menubalk
Jup, moet nog worden opgelost. Ik gebruik nu Safari met de volgende plugin:
https://github.com/rs/SafariOmnibar#readme

Hierdoor kan ik googlen in de adresbalk, net als in Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeneas1966
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
Gisteren Lion geinstalleerd.
Eerste wat me opviel: Geen LaunchPad.
De (waarschijnlijke) reden heb ik snel gevonden.
Windows Home Server 2011 heeft ook een appje wat Launchpad heet en deze stond bij mij op de balk...
De Apple Launchpad was in ieder geval nergens te vinden, dus waarschijnlijk toch wel een erg vervelend conflict.

Dan maar die WHS versie verwijderen. Helaas kwam de Apple versie niet magisch naar voren :P

Googlen... Lijkt dat ik de enige in de wereld ben met dit probleem...
Op goed geluk heb ik toen geprobeerd om een reinstall uit te voeren. 's avonds stond er de melding dat het nog 5 uur zou duren. 's ochtends de melding of ik wilde annuleren (optie: Cancel en Cancel All).
Nog maar eens proberen. Ben benieuwd wat er staat als ik thuis kom.

Conclusie tot nu toe: :( :( :( :( :( 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Als je spotlight -> Launchpad typt komt ie niet naar voren? Of middels 3-finger pinch?

In je Dock is maar een shortcutje natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:34:
Als je spotlight -> Launchpad typt komt ie niet naar voren?

Dit topic is NIET bedoeld voor slowchat

[ Voor 12% gewijzigd door Whieee op 21-07-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Aarrrgghh waarom kun je de scroll-richting niet los instellen voor muis/trackpad :(

Ik wil normaal scrollen met mn scrollwheel, maar met multitouch wel gewoon natural...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:31:
[...]

Nope een 22" scherm. Nu, ik gebruik het ook niet voor alles hoor, maar bv m'n mail en itunes draaien full screen. Chrome nog niet, die is nog wat buggy vind ik.

@ hierboven, net geprobeert en heb hetzelfde probleem. Hmm vreemd :p
Edit2; Het is precies hetzelfde als de full screen mode van Chrome zelf, zo geraak je er namelijk ook weer uit en hij maakt geen extra space aan.
Mjah voor Aperture en/of iPhone kan ik me wel voorstellen dat het ook op een groot scherm goed werkt
Maar Safari en Mail is een beetje overdone op zo'n groot scherm en dan in full screen (maar dat is mijn mening ;-))

Overigens vraag ik met wel af waarom in mission control de desktops (en full screen apps) bovenaan zijn geplaatst. Aangezien ze het dichter naar iOS wilden brengen had ik eerder verwacht dat ze een soort multitask bar zouden maken en dus de desktops onderaan zouden plaatsen. Dat maar het switchen tussen full screen apps ook meer in lijn met iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ok.. heb met steermouse gewoon de scrollwheel richting omgedraaid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:38:
Aarrrgghh waarom kun je de scroll-richting niet los instellen voor muis/trackpad :(

Ik wil normaal scrollen met mn scrollwheel, maar met multitouch wel gewoon natural...
Dat is precies wat ik ook wil. En toen bedacht ik me dat ik sowieso USB Overdrive draai voor meer controle over mijn muis (extra knoppen, etc). En daar kan ik het weer omdraaien :)

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3k1b2u1K0T2E231E1N2z/Screen_Shot_2011-07-21_at_11.42.25_AM.png

edit:
Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:42:
ok.. heb met steermouse gewoon de scrollwheel richting omgedraaid :P
Je was me NET voor :D

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 21-07-2011 11:43 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeneas1966
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:34:
Als je spotlight -> Launchpad typt komt ie niet naar voren? Of middels 3-finger pinch?

Helaas... Nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Nog een vraag:

Doen X Window apps (Gimp, Inkscape, wireshark) het wel ?
En macports ?
En VMware Fusion ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
Wanneer ik met 3 vingers een swipe naar boven doe, krijg ik netjes Mission Control. Ik moet dan mijn vingers van de trackpad halen om dan met 3 vingers naar een andere space (mag het nog zo worden genoemd?) om dan vervolgens weer de vingers van de trackpad te halen om daarna een 3-finger-swipe naar beneden te doen.

Wat handiger was geweest was om met 3 vingers een swipe naar boven - links (of rechts) en naar beneden te doen in 1 vloeiende beweging.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

skatebiker schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:46:
Nog een vraag:

Doen X Window apps (Gimp, Inkscape, wireshark) het wel ?
En macports ?
En VMware Fusion ?
Wat staat er op de websites van de makers van die apps?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Iemand al Google Apps for Your Domain icm met Exchange werkend gekregen? Hij pakt hem niet in System Preferences, en ook op het macrumors forum wordt er gezegd dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

thaan schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:51:
Iemand al Google Apps for Your Domain icm met Exchange werkend gekregen? Hij pakt hem niet in System Preferences, en ook op het macrumors forum wordt er gezegd dat het niet werkt.
Dat heb ik gisteren toevallig ook geprobeerd, en dat lijkt inderdaad niet te werken. Ik neem aan dat je een exchange account hebt gemaakt met:

User: user@mydomain.tld
Pass: <password>
Server: m.google.com

Het lijkt erop dat OSX voor Exchange support nog altijd op de EWS methode steunt, waar Google ActiveSync gebruikt. Dit was in SL ook al zo.
Exchange support
requires Microsoft Exchange Server 2007 Service Pack 1 Update Rollup 4 or Exchange Server 2010. Auto-setup requires enabling the Autodiscovery feature of Microsoft Exchange Server.
Het zou wel mooi zijn als Apple de ondersteuning voor ActiveSync eens naar OSX haalt, zeker aangezien iOS het al enige tijd kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 11:16
Dus als ik nu lion installeer bewaart hij mijn hele gebruikers profiel? (Films,muziek,documenten, apps etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

thijskl schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:57:
Dus als ik nu lion installeer bewaart hij mijn hele gebruikers profiel? (Films,muziek,documenten, apps etc etc)
Ik stel voor dat je even je best gaat doen en o.a. het vorige deel van dit topic doorleest? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Ben ik de enige waar Dashcode is vermoord tijdens de update?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 11:16
Whieee schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:58:
[...]

Ik stel voor dat je even je best gaat doen en o.a. het vorige deel van dit topic doorleest? 8)7
ja of nee was genoeg geweest, maar bedankt!

Ja of nee is vaker genoeg, maar als iedereen hier zomaar zijn/haar vraag neerkwakt wordt het forum een puinhoop. We verwachten van iedereen een bepaalde mate van inzet, en dus ook van jou.

[ Voor 28% gewijzigd door Whieee op 21-07-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Jaspur schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:58:
Ben ik de enige waar Dashcode is vermoord tijdens de update?
Je dient Xcode opnieuw uit de appstore te halen. 4.1 is nu uitgekomen met Lion-ondersteuning.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 17-07 16:33
Ik stel maar opnieuw de vraag hier:

Zodra je herstart of uitzet onder Lion krijg je de vraag: Of je de vensters opnieuw wilt openen bij opnieuw inloggen. Als ik 'm uitvink had ik begrepen dat je keuze werd onthouden. Nou dit gedaan te hebben en na een herstart gekeken of mijn keuze werd onthouden. Niet dus. Hoe kan ik die "irritante" vraag standaard op uitgevinkt laten staan. Het stoort me enorm.

Had deze vraag ook al tijdens de Developers preview gesteld, maar krijg het maar niet weg.

[ Voor 10% gewijzigd door RSD1982 op 21-07-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

RSD1982 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:06:

Zodra je herstart of uitzet onder Lion krijg je de vraag: Of je de vensters opnieuw wilt openen bij opnieuw inloggen. Als ik 'm uitvink had ik begrepen dat je keuze werd onthouden. Nou dit gedaan te hebben en na een herstart gekeken of mijn keuze werd onthouden. Niet dus. Hoe kan ik die "irritante" vraag standaard op uitgevinkt laten staan. Het stoort me enorm.

Had deze vraag ook al tijdens de Developers preview gesteld, maar krijg het maar niet weg.
Deze vraag heb ik vanochtend ook gesteld, vind het ook flink irritant dat ie dat niet onthoud |:(

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit soort posts hoort hier niet thuis.

[ Voor 75% gewijzigd door Whieee op 21-07-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Startup Verschil SL vs Lion.

SL: Grijsbeeld, logo met geluid, lichtblauw scherm, inglogscherm, instant desktop.

Nu merk ik verschillende grijs tinten in Lion.

Lion: Grijsbeeld, logo met geluid, andere grijstint, grijs inlogscherm, wacht 2 sec, desktop.
Ik vindt die 2de tint zo lelijk, en op 1 of andere manier lijkt het niet te kloppen, het voelt minder vloeiend aan.

(SSD by the way)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aeneas1966 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:33:
...Windows Home Server 2011 heeft ook een appje wat Launchpad heet en deze stond bij mij op de balk...
De Apple Launchpad was in ieder geval nergens te vinden, dus waarschijnlijk toch wel een erg vervelend conflict....
check dit: http://www.wegotserved.co...me-server-2011-launchpad/ staat ook een work around bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Laatst online: 14-08 15:18
irritant grote iconen in de finder aan de zijkant, iemand al gevonden of en hoe ze kleiner kunnen? ikbennietblind.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Jaspur schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:24:
irritant grote iconen in de finder aan de zijkant, iemand al gevonden of en hoe ze kleiner kunnen? ikbennietblind.
Irriteerde mij ook!
Heb het verholpen door op bureaublad > rechtermuisknop (ctrl + klik) > toon weergave opties > symboolgrootte aanpassen :)

Edit: sorry, verkeerd gelezen

[ Voor 5% gewijzigd door Mon0lith op 21-07-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Jaspur schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:24:
Settings -> Algemeen -> Symbool grootte navigatie kolom -> klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 10:59
Mon0lith schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:10:
[...]

RSD1982 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:06:

Deze vraag heb ik vanochtend ook gesteld, vind het ook flink irritant dat ie dat niet onthoud |:(
Zie system preferences > general > bijna onderaan

:)

[ Voor 49% gewijzigd door callous op 21-07-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Zoals de topic waarschuwing al stelt: specifieke vragen/problemen horen in een apart topic. Daarnaast, als je hier al een vraag stelt die 'geen topic waard is', neem dan even de moeite om dit topic door te lezen. Ik zie hier doorlopend vragen herhaald worden, en dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De nieuwe badges (bijvoorbeeld bij het mail icoon) vind ik een stuk lelijker als in SL. Ze zijn onscherper en minder goed leesbaar... Jammer dat ze dit dan ook per sé van IOS willen overnemen.

Het ingebouwde 'woordenboek' is opzicht een leuk idee, maar of je het veel gaat gebruiken... (daarnaast is het alleen in Engels beschikbaar zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
zeromussov schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:36:
De nieuwe badges (bijvoorbeeld bij het mail icoon) vind ik een stuk lelijker als in SL. Ze zijn onscherper en minder goed leesbaar... Jammer dat ze dit dan ook per sé van IOS willen overnemen.

Het ingebouwde 'woordenboek' is opzicht een leuk idee, maar of je het veel gaat gebruiken... (daarnaast is het alleen in Engels beschikbaar zover ik weet)
hij staat bij mij wel in het nederlands ingesteld terwijl ik een engelse OS heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
Zo bij mij is het nu ook geinstalleerd. Ik moet zeggen dat ik het scrollen even wennen vind. Helemaal als je een muis gebruikt.
Ik ga nu even alles uitproberen en testen. Jullie horen nog van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
erwin85 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:39:
Zo bij mij is het nu ook geinstalleerd. Ik moet zeggen dat ik het scrollen even wennen vind. Helemaal als je een muis gebruikt.
Ik ga nu even alles uitproberen en testen. Jullie horen nog van mij.
muis kan je omdraaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

skatebiker schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:46:
Nog een vraag:
En VMware Fusion ?
Ja, werkt prima.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Iemand FaceTime al aan de praat? ik kan niet inloggen met mijn ID... een nieuwe ID aanmaken wil ook niet... melding: The server encoutered a problem

zal vast bij apple liggen maar ik zie er niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
thaan schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:51:
Waarom zou je dat willen doen? Ik merk weinig verschil met de Gmail-interface, die het bij mij gewoon doet. Mijn Mail, Contacten, Agenda en notities worden gewoon gesynchroniseerd. Wat biedt Exchange voor extra ondersteuning?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:17
callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:42:
Iemand FaceTime al aan de praat? ik kan niet inloggen met mijn ID... een nieuwe ID aanmaken wil ook niet... melding: The server encoutered a problem

Ik heb geen problemen ermee hoor! Kon meteen inloggen de eerste keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 14:39

f.h

callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:42:

Facetime doet hij bij mij inderdaad ook niet, op mijn eigen MBP niet en op een andere MacBook in de fam ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Hansie_P schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:43:
[...]

Ik heb geen problemen ermee hoor! Kon meteen inloggen de eerste keer :)
hummm.... vreemd.. zou je eens willen kijken of je je scherm via menu Video ook op landscape kan zetten?
ik niet namelijk en als dat komt omdat ik niet ingelogd ben, prima.

Edit: ik zie nu dat FaceTime cam uitgaat als je naar een andere fullscreen app gaat...?

[ Voor 10% gewijzigd door callous op 21-07-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FT werkt bij mij iig prima. Heb 't al 's gebruikt waar iChat niet wilde werken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik ook Lion geinstalleerd en ik zou dan ook graag een USB installatiedisk maken.. echter kan ik de Lion install app niet terugvinden in mijn applications folder. Iemand enig idee hoe ik hier toch aan kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:17
callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:46:
[...]

hummm.... vreemd.. zou je eens willen kijken of je je scherm via menu Video ook op landscape kan zetten?
ik niet namelijk en als dat komt omdat ik niet ingelogd ben, prima.

Edit: ik zie nu dat FaceTime cam uitgaat als je naar een andere fullscreen app gaat...?
Ik ben nu niet in de mogelijkheid om mijn mac te gebruiken. Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
Whieee schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:57:
[...]

Dat heb ik gisteren toevallig ook geprobeerd, en dat lijkt inderdaad niet te werken. Ik neem aan dat je een exchange account hebt gemaakt met:

Het lijkt erop dat OSX voor Exchange support nog altijd op de EWS methode steunt, waar Google ActiveSync gebruikt. Dit was in SL ook al zo.

[...]

Het zou wel mooi zijn als Apple de ondersteuning voor ActiveSync eens naar OSX haalt, zeker aangezien iOS het al enige tijd kan.
Hier ook een tevreden Google Apps gebruiken; echter nog geen ondersteuning voor Lion. Wat je wel kunt doen is "gmail" gebruiken. Weet iemand wat je dan precies krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Die nieuwe gestures en scrollbeweging, allemaal fijn en wel, maar nu schoolt mijn logitech-muis ook in de andere richting! Uiterst irritant.

Voor mijn Trackpad is de nieuwe scrollrichting wel fijn, maar het wieltje op mijn muis moet daarom niet geïnverteerd worden. Helaas als je bij de muis-instellingen die functie uitzet, wordt bij de Trackpad-instellingen "Natuurlijk scrollen" ook uitgezet! Deze 2 zijn dus met elkaar verbonden: Het nieuwe scrollen is voor Trackpad EN muis.

Is hier een work-arround voor? Dus Trackpad is in orde, maar de muis moet niet opeens geïnverteerd scrollen.
Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:47:
Gisteren heb ik ook Lion geinstalleerd en ik zou dan ook graag een USB installatiedisk maken.. echter kan ik de Lion install app niet terugvinden in mijn applications folder. Iemand enig idee hoe ik hier toch aan kom?
Een tooltje zoeken waarmee je de hidden recoverypartitie kunt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
smeerbartje schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:51:
[...]

Hier ook een tevreden Google Apps gebruiken; echter nog geen ondersteuning voor Lion. Wat je wel kunt doen is "gmail" gebruiken. Weet iemand wat je dan precies krijgt?
hu? je kan toch gewoon naar systeem preferences gaan en dan naar mail contacts and calendars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

IMAP.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Chris5488 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:51:
Die nieuwe gestures en scrollbeweging, allemaal fijn en wel, maar nu schoolt mijn logitech-muis ook in de andere richting! Uiterst irritant.

Voor mijn Trackpad is de nieuwe scrollrichting wel fijn, maar het wieltje op mijn muis moet daarom niet geïnverteerd worden. Helaas als je bij de muis-instellingen die functie uitzet, wordt bij de Trackpad-instellingen "Natuurlijk scrollen" ook uitgezet! Deze 2 zijn dus met elkaar verbonden: Het nieuwe scrollen is voor Trackpad EN muis.

Is hier een work-arround voor? Dus Trackpad is in orde, maar de muis moet niet opeens geïnverteerd scrollen.
Dank bij voorbaat!
Dat is hierboven al eens langsgekomen (BetterTouchTool of Steermouse installeren). Of een Magic Mouse kopen, die scrollt wel 'natural'. Een muiswieltje is trouwens, zeker gezien de uitgebreide focus op gestures en touch in Mac OS X, nogal achterhaald. Ik zou me nogal belemmerd voelen als ik m'n 'Windows-muis' onder Mac OS moest gebruiken. Ben wel benieuwd of de Microsoft touch-muis ook volledig ondersteund wordt in Mac OS. Over een paar jaar hebben muiswieltjes hetzelfde lot ondergaan als muisballetjes zo'n 15 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
IMAP, maar geen ondersteuning voor extra kalenders, contacten, etc. zoals op een iOS device.... ik hoop echt dat dat binnenkort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
smeerbartje schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:58:
[...]

IMAP, maar geen ondersteuning voor extra kalenders, contacten, etc. zoals op een iOS device.... ik hoop echt dat dat binnenkort komt.
Joehoe... lees mijn reactie eens!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:52:
[...]

die kun je gewoon mounten vanuit console of als je istatmenu hebt kun je hem vandaar ook mouten met 1 klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:00:
[...]

Joehoe... lees mijn reactie eens!!!
[...]

hu? je kan toch gewoon naar systeem preferences gaan en dan naar mail contacts and calendars?
Dat heb ik gedaan; maar jouw reactie zegt me niet zoveel. Ik kan daar inderdaad naartoe gaan. En dan kan ik inderdaad kiezen voor "gmail". Maar wat dan? Dan heb ik nog steeds niet de mogelijkheid om contactpersonen en extra kalenders in mijn gmail account (apps) te synchroniseren.

Afbeeldingslocatie: http://db.tt/uz5VAvK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
smeerbartje schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:03:
[...]

[...]

[...]

Dat heb ik gedaan; maar jouw reactie zegt me niet zoveel. Ik kan daar inderdaad naartoe gaan. En dan kan ik inderdaad kiezen voor "gmail". Maar wat dan? Dan heb ik nog steeds niet de mogelijkheid om contactpersonen en extra kalenders in mijn gmail account (apps) te synchroniseren.

[afbeelding]
voeg je account toe en je ziet het wel... adresboek doe je via adresboek zelf, preferences > accounts > google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Is het iemand gelukt om tap to drag uit te zetten met de trackpad? Ik wil graag dat mijn clicks weer zonder vertraging geregistreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
[...]

[...]

[...]

[afbeelding]
As we speak heb ik via die methode 7 kalenders gesynchroniseerd. Wellicht moet je via 'settings->account->delegation' eens gaan kijken wat je allemaal aan en uit kunt vinken. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Ik mis in mission control toch wel de geminimaliseerde vensters.
Zeker als je ze laat minimaliseren naar het applicatie icoon.
Heb dat als work around nu maar uitgezet, want ik kan nergens een optie vinden dat je de vensters wel in mission control kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
Chaser2600 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:20:
Heb dat als work around nu maar uitgezet, want ik kan nergens een optie vinden dat je de vensters wel in mission control kan zien
QFT

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Hij loopt hier echt fantastisch! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23:40
Dat bedoelt 'ie niet grappig (denk ik), je kan de instelling veranderen waardoor het weer gewoon werkt zoals het eerst deed ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 18:55

World Citizen

FreeReef.nl

[...]

[...]

[...]

[afbeelding]
Ik had via het settings menu waar jij een prntscreen van post, mijn @me account ingevuld... dit werkte uiteraard allemaal...

Toen logde ik vandaag ergens via een website in op mijn gmail account, en kreeg ik van Safari de melding of ik de contacten/notities en mail ook wilde syncen met de MailApp..... Safari herkende bij mij dus de Google website, en gaf de optie deze meteen de syncen met mijn MailApp...

Ofwel, log vanuit safari eens in op gmail en kijk of je een melding krijgt.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 19:49
Whieee schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:57:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[afbeelding]
Dat is inderdaad hoe ik het nu ook werkend heb:
Me GAFYD Exchange account dus los instellen in:
Mail via IMAP
iCal via CalDav
Address Book kun je gewoon een Google Account instellen.

Jammer dat normaal een Exchange account van GAFYD nog niet werkt, het idee is juist zo mooi: alles in 1 keer instellen, en niet los in alle 3 de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon geen klachten over LION os. Dit werkt naadloos met de i7 's en i 5' jes, mensen met de core duo of duaal core.....word wat zwaarder voor jullie boys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53

tomk94

Developer

Heb lion geïnstalleerd en het grootste deel werkt goed. Vind het alleen erg jammer wanneer je 2 schermen gebruikt en je een app fullscreen maakt, een van de schermen nutteloos wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:34:
Gewoon geen klachten over LION os. Dit werkt naadloos met de i7 's en i 5' jes, mensen met de core duo of duaal core.....word wat zwaarder voor jullie boys.
Op wat beweer je dat het zwaarder word voor core duo? Het werkt hier nog beter dan SL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:15

Toppe

Oké ✅

Ik heb een Macbook Air en het werkt als een zonnetje hoor, mensen vergeten alleen het doel van een macbook air. Hij is er niet voor gemaakt om 10 zware programma's te draaien. De air is wel mijn hoofd PC maar ik draai nooit echt zware applicaties...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Chaser2600 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:20:
Hele topic doorgelezen, dit is ook precies wat ik mis. Ik blijk dat dus super veel te gebruiken, maar moet mezelf nu af gaan leren dit te doen... Vervelend.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:12
Kijk even in je map "Downloads", daar moet als het goed is gewoon een map "Install Mac OS X Lion" in staan, met de juiste bestanden daarin.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nope, hij staat er niet in. ( ook niet verborgen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Destianto schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:47:
Nope, hij staat er niet in. ( ook niet verborgen )
Eenmaal geinstalleerd is de installer weg, je hebt wel een restore partitie van Lion. Je moet hem anders opnieuw downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat er maar 19 wallpapers aanwezig zijn in Lion, voorheen met Leopard en Snow Leopard had je er heel veel en elke versie wallpapers zat er bij. Nu heb ik er alleen maar 9? BV; paarse achtergrond en snow leopard is verdwenen bv. Is dit ook bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 11-08 20:06
Mmmm, werkt allemaal heerlijk maar na 1 minuutje vielen mij 2 zaken op;

1. Ik deed een clean install gevolgd door Time Machine transfer, daarna krijg ik m'n tijdelijke account niet verwijdert (wat ik ook doe in de preferences).

2. Ik heb een extern 24" Dell scherm, doet het prima maar de Macbook laat plots een gedeelte van de onderkant niet meer zien (lijkt een beetje compressed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERONY
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Na installatie van Lion staat in mijn iTunes info synchroniseren met mijn iPhone 4 niet meer aangevinkt. Hoe krijg ik mijn iPhone contacten op mijn mac terug? Want als ik synchroniseer ben ik de contacten op mijn iphone ook kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Ik wil geen reclame maken of dergelijks, maar kijk dit artikel eens:

http://www.appletips.nl/o...toevoegen-aan-documenten/

Gaat over een handtekening invoeren als Vector formaat met behulp van je iSight camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

mensen met de core duo of duaal core.....word wat zwaarder voor jullie boys.
Das dus dus bullsh*t, heb zelf een Imac met Intel Core 2 Duo processor en hij draait vlekkenloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 11-08 20:06
Mon0lith schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:01:
[...]

Das dus dus bullsh*t, heb zelf een Imac met Intel Core 2 Duo processor en hij draait vlekkenloos
Indeed, ik heb een macbook pro eind 2008, werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:02:
[...]

die kun je gewoon mounten vanuit console of als je istatmenu hebt kun je hem vandaar ook mouten met 1 klik
DivxLover schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:46:
[...]

Kijk even in je map "Downloads", daar moet als het goed is gewoon een map "Install Mac OS X Lion" in staan, met de juiste bestanden daarin.
Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:49:
[...]

Eenmaal geinstalleerd is de installer weg, je hebt wel een restore partitie van Lion. Je moet hem anders opnieuw downloaden
Canaria schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:52:
[...]

Het zal toch opnieuw downloaden moeten worden. App store, en vervolgens Option + Click op de 'purchased' button om nog een keer te downloaden. De Clean Install is al tig keer gepost dus dat ga ik niet nog een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hmz, netbeans ondersteund lion nog niet!!:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Tot nu toe drie vier programma's die kleine bugs vertonen.

- Bowtie, ik kan het ding niet meer selecteren en verplaatsen (de desktop level view)
- Espresso, de sidebar is helemaal gaar (achtergrond mist en is zwart, tekst is ook zwart.. you do the math) de kaboom (beta 2) werkt wel, maar zal wel andere bugs hebben.
- Cloud App, ik moet eerst het wolkje bovenin aangeklikt hebben voor ik er een bestand heen kan slepen.
- iTunes, fullscreen houd een ruimte over onder.

[ Voor 6% gewijzigd door ZpAz op 21-07-2011 14:19 . Reden: iTunes toegevoegd. ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Heb hier een klein vraagje: Als ik apps bij mijn Launchpad weghaal, haal ik ze dan ook meteen weg van mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:18
ZpAz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:19:
- iTunes, fullscreen houd een ruimte over onder.
Toevallig een extern scherm met een andere beeldverhouding aangesloten?

[ Voor 7% gewijzigd door Froggle op 21-07-2011 14:25 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:49:
[...]
Eenmaal geinstalleerd is de installer weg, je hebt wel een restore partitie van Lion.
Is die restore partitie ergens zichtbaar eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ah, ik zag daar paar mappen van apps die ik weg wou halen bij Launchpad, maar als ik dat doe en ze gaan ook weg van mijn systeem hoeft dat niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
f.h schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:28:
[...]

Is die restore partitie ergens zichtbaar eigenlijk?
Volgens mij is daar een tootlje voor, of als je hem wilt restoren d.m.v. een install DVD (ik kan het verkeerd hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Je kan ze wel gewoon in 1 map zetten. Volgens mij (houd me er niet aan) verplaatst hij ze dan niet.

Launchpad kan je écht vergelijken met een iPad/iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Hoe kan je de namen van mapjes renamen in Launchpad dan? Dat lukt me niet via Launchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Toppe schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:29:
Je kan ze wel gewoon in 1 map zetten. Volgens mij (houd me er niet aan) verplaatst hij ze dan niet.

Launchpad kan je écht vergelijken met een iPad/iOS
Ja dat snap ik.
Gaat erom dat met Office je bepaalde Maps ook bij launchpad krijgt die ik juist daar weg wil als het kan, maar het moet niet van mijn systeem weg.

Dit is dus niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
@thaan:

Yup gisteren een van de eerste dingen die ik probeerde: om gmail als exchange in te stellen. Maar helaas dat werkt dus nog steeds niet op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Froggle schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:24:
[...]

Toevallig een extern scherm met een andere beeldverhouding aangesloten?
Err, jep.
zwik schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:32:
Hoe kan je de namen van mapjes renamen in Launchpad dan? Dat lukt me niet via Launchpad.
Mapje aanklikken, dan op de naam klikken.

[ Voor 37% gewijzigd door ZpAz op 21-07-2011 14:36 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@f.H

enkel tijdens het Booten ( alt ingedrukt houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Laatst online: 19-08 21:11
Gisteren ook geïnstalleerd.
- Het scrollen heb ik op m'n iMac direct teruggezet naar 'normale' stand (die ik al zo'n 20 jaar gewend ben). Ik snap het idee achter de nieuwe scrollmethode wel maar vind het totaal niet praktisch met een muis.
- De Launchpad ga ik ook niet gebruiken. Het ziet er wel leuk uit maar alle apps die ik vaak gebruik zitten toch al in m'n dock. Op een 27" scherm kun je in de dock behoorlijk wat icoontjes kwijt.
- Mission Control is wel aardig. Wanneer je veel vensters open hebt van een zelfde type (bijv meerdere finders) ruimt het op deze manier iets beter op dan via exposé. Echter, het is jammer dat je, wanneer je een venster aan het verslepen bent, niet naar Mission Control kan springen (via de functietoets) om het venster op een andere desktop te droppen. Je moet dan stoppen met slepen, Mission Control opstarten en het gewenste venster oppakken en naar de nieuwe Space slepen
- De Full-Screen optie spreekt me totaal niet aan. Vooral in Safari/Chrome vind ik het nutteloos. Websites zijn toch 9/10 keer gemaakt om ook goed weer te geven op lagere (1024*x) resoluties. Zo heb ik bij mijn scherm @ 2560x1440 bij de meeste websites alleen maar witte vlakken in beeld. Dan heb ik toch liever links en rechts, naast de browser, m'n bureaubladachtergrond in beeld. Ook heeft Photobooth totaal geen reden om op een 27" scherm met z'n cameraresolutie van 2MP full screen te hoeven draaien, want dat ziet er natuurlijk niet uit.

De meeste nieuwe grafische elementen (monochrome icoontjes, nieuwe min/maximize knopjes, nieuwe wallpapers) ben ik ook niet echt over te spreken. Het weghalen van de scrollbalkjes is wel een aangename aanpassing. Maar ik heb toch sterk het idee dat ze bij Apple de afdeling design aan het herorganiseren zijn. Sinds de aanpassing van het iTunes logo, vorig jaar, gaan de grafische aanpassingen binnen OS X alleen maar achteruit (IMHO).

Verder irriteer ik me wederom aan de mouse acceleration :). In Snow Leopard had ik een tooltje om de muis een wat meer directe, Linux/Windows-feel te geven maar die werkt helaas (nog) niet in Lion en met de command-line opties om de acceleration curve aan te passen kan ik de goeie 'feel' niet vinden.

Al met al ben ik niet echt tevreden met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm....dacht ik met een clean install goed te zitten, kan ik XP niet meer installeren via Bootcamp. Welke participatie ik dus verwijderd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoteldebotel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:55:
Ik wil geen reclame maken of dergelijks, maar kijk dit artikel eens:

http://www.appletips.nl/o...toevoegen-aan-documenten/

Gaat over een handtekening invoeren als Vector formaat met behulp van je iSight camera.
Wouw dat is echt een hele mooie verborgen diamant. Thanks voor sharing!

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:18:
Hmz, netbeans ondersteund lion nog niet!!:(
Jawel, je moet de 7.0.1 RC downloaden. Had het probleem ook.

Bij Activety Monitor is er een optie om je dock icon naar cpu usage te zetten enzo. Was dit al in SL? Vind het namelijk wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Destianto schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:38:
@f.H

enkel tijdens het Booten ( alt ingedrukt houden)
I see, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Jelmer

Istats boven in de balk vindt ik prettiger, overzicht van CPU / Temp / Netwerk act / en RAM heb ik standaard aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Ik lees hier enkele MBA en MBP gebruikers die merken dat hun mac warmer wordt en de batterijduur korter is.

Ik heb de iMac (27", 2011, i7), en moet zeggen dat de temps inderdaad véél hoger liggen dan in SL volgens iStat Pro.
Bij SL kwamen de temps nooit boven de 50 graden, en nu zie ik hier:

HD Mac.: 55° (bij SL gem. 45°
CPU: 58° (Bij SL gem. 35°
Ambient: 22°
GPU diode: 81° (Bij SL gem. 48°)
GPU heatsink: 75° (Bij SL gem. 45°)
Mem Controller: 58°
Optical Drive: 46°
Power supply: 68° (Bij SL gem. 48°)

OUTRAGEOUS gewoonweg! Het enige wat ik nu bezig ben is mijn iPhoto-bibliotheek aan het herstellen, en dat kan toch niet verklaren waarom mijn GPU opeens dubbel zo heet wordt? In Windows haal ik met Crysis 2 nooit meer dan 75°!

Hier zit dus een grondige bug, het ding zit energie te vreten en te bakken terwijl ik vrijwel niets bezig ben.

What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Chris5488 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:47:
Ik lees hier enkele MBA en MBP gebruikers die merken dat hun mac warmer wordt en de batterijduur korter is.

Ik heb de iMac (27", 2011, i7), en moet zeggen dat de temps inderdaad véél hoger liggen dan in SL volgens iStat Pro.
Bij SL kwamen de temps nooit boven de 50 graden, en nu zie ik hier:

HD Mac.: 55° (bij SL gem. 45°
CPU: 58° (Bij SL gem. 35°
Ambient: 22°
GPU diode: 81° (Bij SL gem. 48°)
GPU heatsink: 75° (Bij SL gem. 45°)
Mem Controller: 58°
Optical Drive: 46°
Power supply: 68° (Bij SL gem. 48°)

OUTRAGEOUS gewoonweg! Het enige wat ik nu bezig ben is mijn iPhoto-bibliotheek aan het herstellen, en dat kan toch niet verklaren waarom mijn GPU opeens dubbel zo heet wordt? In Windows haal ik met Crysis 2 nooit meer dan 75°!

Hier zit dus een grondige bug, het ding zit energie te vreten en te bakken terwijl ik vrijwel niets bezig ben.

What to do?
Eventueel melden bij Apple? Eventueel kan dit gefixt worden door een update als meerdere mensen dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Laatst online: 19-08 21:11
Hmm. ik merkte gisteren al aan m'n iMac dat ie erg warm was maar dacht er verder niet bij na. Ik zal de temperaturen ook eens in de gaten houden.
Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.