Gisteren ook geïnstalleerd.
- Het scrollen heb ik op m'n iMac direct teruggezet naar 'normale' stand (die ik al zo'n 20 jaar gewend ben). Ik snap het idee achter de nieuwe scrollmethode wel maar vind het totaal niet praktisch met een muis.
- De Launchpad ga ik ook niet gebruiken. Het ziet er wel leuk uit maar alle apps die ik vaak gebruik zitten toch al in m'n dock. Op een 27" scherm kun je in de dock behoorlijk wat icoontjes kwijt.
- Mission Control is wel aardig. Wanneer je veel vensters open hebt van een zelfde type (bijv meerdere finders) ruimt het op deze manier iets beter op dan via exposé. Echter, het is jammer dat je, wanneer je een venster aan het verslepen bent, niet naar Mission Control kan springen (via de functietoets) om het venster op een andere desktop te droppen. Je moet dan stoppen met slepen, Mission Control opstarten en het gewenste venster oppakken en naar de nieuwe Space slepen
- De Full-Screen optie spreekt me totaal niet aan. Vooral in Safari/Chrome vind ik het nutteloos. Websites zijn toch 9/10 keer gemaakt om ook goed weer te geven op lagere (1024*x) resoluties. Zo heb ik bij mijn scherm @ 2560x1440 bij de meeste websites alleen maar witte vlakken in beeld. Dan heb ik toch liever links en rechts, naast de browser, m'n bureaubladachtergrond in beeld. Ook heeft Photobooth totaal geen reden om op een 27" scherm met z'n cameraresolutie van 2MP full screen te hoeven draaien, want dat ziet er natuurlijk niet uit.
De meeste nieuwe grafische elementen (monochrome icoontjes, nieuwe min/maximize knopjes, nieuwe wallpapers) ben ik ook niet echt over te spreken. Het weghalen van de scrollbalkjes is wel een aangename aanpassing. Maar ik heb toch sterk het idee dat ze bij Apple de afdeling design aan het herorganiseren zijn. Sinds de aanpassing van het iTunes logo, vorig jaar, gaan de grafische aanpassingen binnen OS X alleen maar achteruit (IMHO).
Verder irriteer ik me wederom aan de mouse acceleration

. In Snow Leopard had ik een tooltje om de muis een wat meer directe, Linux/Windows-feel te geven maar die werkt helaas (nog) niet in Lion en met de command-line opties om de acceleration curve aan te passen kan ik de goeie 'feel' niet vinden.
Al met al ben ik niet echt tevreden met deze update.