Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Update naar Lion uitgevoerd, loopt allemaal prima. Enige is dat ik na de update geen geluid meer heb! De icoontjes voor de speakers zijn lichtgrijs en bij 'systeemvoorkeuren' en 'audio/midi-configuratie' kan ik niets aanpassen....
Heb al wat rond zitten zoeken, maar enige dat ik tegenkwam is dit probleem bij een eerdere release-candidate van Lion voorkwam en te verhelpen was door bij audio/midi de instellingen op 32-bits te zetten (staat nu bij mij op 24-bits) en vervolgens herstarten. Dat werkt bij mij niet, blijft op 24-bits.
Iemand een suggestie?
Edit: opgelost! Ik heb een koptelefoon aangesloten om te testen of die het wel deed en plots werkte alles weer! Heb in de anderhalf jaar dat ik de MBP heb niet 1x gebruik gemaakt van de koptelefoon-uitgang, maar goed, het werkt!
[ Voor 15% gewijzigd door Bodysnatched op 21-07-2011 15:04 ]
Thanks!
Om nog even on-topic te blijven. Het systeem draait nu een minuut of 20 hier. Geen rare bevindingen tot nu toe qua hitte enzo. Wel is het opstarten van programma's wat langzaam, maar goed, dat zal ook te maken hebben met het feit dat de installatie echt net klaar is en dat alles nog een beetje geladen moet worden.
Het kan inderdaad ook zijn dat hij nog spotlight aan het indexeren is.Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:56:
[...]
Thanks!
Om nog even on-topic te blijven. Het systeem draait nu een minuut of 20 hier. Geen rare bevindingen tot nu toe qua hitte enzo. Wel is het opstarten van programma's wat langzaam, maar goed, dat zal ook te maken hebben met het feit dat de installatie echt net klaar is en dat alles nog een beetje geladen moet worden.
Fans maken nu overuren.....
[ Voor 25% gewijzigd door Naboo op 21-07-2011 15:03 ]
Wat was je aan het doen? 25 flash filmpjes fullscreen kijken, of te browsen?
Ik denk dat ik maar eens een eitje ga bakken op m'n MBP.
Het enige dat openstaat is 1 msn gesprek en safari met 4 tabbladen. google start pagina, tweakers, fok en die apple site met de nieuwe features...Hoteldebotel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:03:
[...]
![]()
Niks dus!
Ik hoop dat ze hard aan het werk zijn aan een bugfix hiervoor, want dit slaat compleet nergens op.Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:04:
[...]
Het enige dat openstaat is 1 msn gesprek en safari met 4 tabbladen. google start pagina, tweakers, fok en die apple site met de nieuwe features...
Niks dus!
Ik moet zeggen dat mijn MBP niet heel warm word.Hoteldebotel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:03:
[...]
![]()

Niet zo hoog als anderen hier, maar wel iets warmer denk ik, weet de SL waarden niet uit mij hoofd.
Verwijderd
Waarschijnlijk Spotlight Indexing?Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:04:
[...]
Het enige dat openstaat is 1 msn gesprek en safari met 4 tabbladen. google start pagina, tweakers, fok en die apple site met de nieuwe features...
Niks dus!
Wat ik me herinner van de CPU was hij bij het niks doen rond de 47 ~ 50 graden. (SL)f.h schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:07:
Dit zijn overigens mijn temperaturen op mijn Mid 2010 MBP:
[afbeelding]
Niet zo hoog als anderen hier, maar wel iets warmer denk ik, weet de SL waarden niet uit mij hoofd.
De vorige keer kon ik via VMware fusion de bootcamp partitie voorbereiden, waarna ik de installatie via Bootcamp zelf kon afmaken. Maar nu ziet VMware de partitie niet meer. Windows 7 is met geen mogelijkheid er meer op te krijgen, zelfs met rEFIt niet
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Denk dat dat wel eens zou kunnen kloppen ja. Zou ik op mijn plaatje zeggen dat alleen de CPU/GPU en GPU Diode wat warmer dan voorheen zijn.Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:07:
[...]
Wat ik me herinner van de CPU was hij bij het niks doen rond de 47 ~ 50 graden. (SL)
Ik ga zo iStat installeren, en dan kijk ik wat mijn temperaturen zijn, ben nu mijn mail binnenhalen van hotmail (30 van de 7000...)f.h schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:08:
[...]
Denk dat dat wel eens zou kunnen kloppen ja. Zou ik op mijn plaatje zeggen dat alleen de CPU/GPU en GPU Diode wat warmer dan voorheen zijn.
WIl wel weten wat mijn temperaturen nu zijn
Er scheelt gewoon iets grondig aan het energiebeheer van Lion want deze temps zijn om defecten mee te veroorzaken
[ Voor 98% gewijzigd door OkeOkeOke op 21-07-2011 15:13 ]
Juist na herstart.
Wat is een goed programma om de temperaturen uit te lezen?
IStat ProNaboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:12:
[...]
Juist na herstart.
Idle late 2010 i7 MBP:
[ Voor 4% gewijzigd door Hoteldebotel op 21-07-2011 15:13 ]
Sorry, maar wilde de post boven jou quoten..Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:12:
[...]
Juist na herstart.

De koptelefoon erin en eruit om het geluid te laten werken. Was benieuwd of het na een herstart nog werkt.
Bij mij niet iig.
Komt heel erg overeen met mijn plaatje hierboven, wat voor systeem heb jij?Hoteldebotel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:13:
[...]
IStat Pro
Idle late 2010 i7 MBP:
[afbeelding]
Zelfde als in iOS, icoontjes 'op elkaar' slepen.Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:14:
Sorry maar nog een andere vraag: Hoe maak ik een map aan in Launchpad? Op de Apple website staat dat dit kan, heb een beetje rondgekeken maar kan niet vinden hoe. Iemand enig idee?
[ Voor 35% gewijzigd door f.h op 21-07-2011 15:15 ]
Na de download startte ik even de installer en cancelde ik hem en blijkbaar heeft hij dan de installer gewist. Opnieuw downloaden gaat niet (ook niet met de option key ingedrukt). Heeft iemand dit al meegemaakt?
Tnx!
Verwijderd
Velen hebben het probleem dat indexering telkens aanslaat. Zal wel gefixed worden.Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:12:
[...]
Juist na herstart.
Temps hier:

Ik ben tv aan het kijken en m'n TC is aan het draaien(zo'n 160gb). Verder staan wat developing apps open.
Dus die fans hebben goed hun werk gedaan blijkbaar....
En U heeft een MBP?Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:16:
Volgens iStat Pro is mijn CPU 44 graden....
Dus die fans hebben goed hun werk gedaan blijkbaar....
Heb hier een Macbook Pro, i7 2,6ghz 2010 liggen.
Waar de CPU graag 70 graden wordt met Chrome in Lion.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoteldebotel op 21-07-2011 15:17 ]

Verwijderd
Met SL was het rond de 40 a 50 graden. Dit was een upgrade install, ik ga vanaaf een clean install proberen, kijke of het dan opgelost is, want dit slaat nergens op.
Heb hem opnieuw opgestart en het probleem is inderdaad terug....Hmm....irritant dit, moet ik weer koptelefoon aansluiten om het geluid te laten werken...OkeOkeOke schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:14:
[...]
Sorry, maar wilde de post boven jou quoten...
De koptelefoon erin en eruit om het geluid te laten werken. Was benieuwd of het na een herstart nog werkt.
Bij mij niet iig.
Dit kan door twee icoontjes/applicaties op elkaar te slepen, zoals dat ook op je iOS device kan. Wat ik nog niet uitgevogeld heb is hoe ik de naam van het mapje dan kan aanpassen.Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:14:
Sorry maar nog een andere vraag: Hoe maak ik een map aan in Launchpad? Op de Apple website staat dat dit kan, heb een beetje rondgekeken maar kan niet vinden hoe. Iemand enig idee?
Verwijderd
Maak van je appjes een map, klik op me map om te openen, en dan dubbel klik op de naam, en u kunt vanaf nu de naam van het mapje aanpassenzwik schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:22:
[...]
Dit kan door twee icoontjes/applicaties op elkaar te slepen, zoals dat ook op je iOS device kan. Wat ik nog niet uitgevogeld heb is hoe ik de naam van het mapje dan kan aanpassen.
1. CoolBook werkt niet op Lion (heb ik toch echt nodig, om wat langer op de accu te kunnen werken).
2. Ik heb tegenwoordig mijn MBP dicht en een extern scherm, dus de afvoer van de warmte is minder goed.
Overigens merk ik wel dat ik bij bijna geen programma's open (Adium, mail en Safari) al een idiote hoeveelheid processen draai, zo'n 75-80 (misschien komt het ook wel door 2x een upgrade en een mislukte time machine restore en daarover weer een install etc
Hartelijk dank, je hebt meteen me 2e vraag ook opgelost.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:24:
[...]
Maak van je appjes een map, klik op me map om te openen, en dan dubbel klik op de naam, en u kunt vanaf nu de naam van het mapje aanpassen, succes.
Ik heb hier ook 80 processen draaien..Aloys schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:28:
Hier is de temperatuur ook iets gestegen, maar dat heeft twee beter verklaarbare redenen dan de upgrade naar Lion:
1. CoolBook werkt niet op Lion (heb ik toch echt nodig, om wat langer op de accu te kunnen werken).
2. Ik heb tegenwoordig mijn MBP dicht en een extern scherm, dus de afvoer van de warmte is minder goed.
Overigens merk ik wel dat ik bij bijna geen programma's open (Adium, mail en Safari) al een idiote hoeveelheid processen draai, zo'n 75-80 (misschien komt het ook wel door 2x een upgrade en een mislukte time machine restore en daarover weer een install etc) . Ik vermoed dat ik eens een clean install moet doen, maar geen zin om alles opnieuw te moeten instellen
.
God knows why.
Overigens, ik vind het scrollen in safari toch op een of andere manier een beetje stotterig aanvoelen. Kan het niet echt verklaren, maar de andere gestures gaan "smoother".

Weet iemand toevallig ook hoe je bepaalde programma's kan toewijzen aan een nieuw bureaublad?
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Verwijderd
Een nieuw tab word standaard rechts van het active tabblad geopend, ik heb ze liever achteraan in de rij, dus helemaal rechts. Die optie zit er voor zover ik kan zien niet in?
Ik vind het ook zonde dat je de volgorde van de pagina's in je 'nog lezen' lijst niet kunt veranderen.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Bedoel je dit?Froggle schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:45:
Weet niet of het al langs is gekomen, maar voor wie Spaces mist.. Mission Control > Cursor naar rechterbovenhoek slepen en er verschijnt een +'je.
[afbeelding]
Weet iemand toevallig ook hoe je bepaalde programma's kan toewijzen aan een nieuw bureaublad?
PS:
Ik merk ook dat als je een pop-up krijgt, dat deze nu een mooie animatie heeft
[ Voor 9% gewijzigd door Hoteldebotel op 21-07-2011 15:50 ]

Dan moeten de applicaties opgestart zijn, correct?Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:47:
Is ook al enkele keren langsgekomen, rechtsonderaan op je dock icon klikken -> options -> assign to -> en dan kiezen
Ik heb wel gemerkt dat hij mijn spotlight DB helemaal opnieuw ging indexeren (incl. externe drives), dat heeft wel een uur of wat geduurd. In die tijd was het allemaal erg langzaam. Je kan het zien doordat het vergrootglasje in de menubalk een punt in het midden heeft staan.Chris5488 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:47:
Ik lees hier enkele MBA en MBP gebruikers die merken dat hun mac warmer wordt en de batterijduur korter is.
Dat ook je GPU heet wordt kan komen doordat de hitte zich verspreidt over de hele Mac.
Bij mij staan alleen de bovenste 3 opties, dat toewijzen staat er niet bij. App open of gesloten maakt niet uit.Hoteldebotel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:47:
[...]
Bedoel je dit?
[afbeelding]
PS:
Ik merk ook dat als je een pop-up krijgt, dat deze nu een mooie animatie heeft
Zelfde probleem hier.f.h schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:53:
[...]
Bij mij staan alleen de bovenste 3 opties, dat toewijzen staat er niet bij. App open of gesloten maakt niet uit.
Ik heb staan dat hij wisselt om de zoveel minuten en dat doet hij dus per bureaublad.Aloys schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:48:
Is er trouwens ook iemand achter gekomen of je een achtergrond kan instellen voor alle spaces tegelijk? Nu koppelt ie 'em steeds aan de actieve space.
Wat ik ook wel gaaf vind is dat als je de itunes-cover screensaver hebt, je op een hoes "play"kan drukken zonder je screensaver te verlaten en hij dat album gaat afspelen. Je moet echt het knopje "exit"links onderin indrukken op of de sec toets. viel me op en vond het wel leuk. weet niet of het al voorbij gekomen is.(geen zin om terug te lezen zoveel pagina's)
Maar vandaag dus "eerste werkdag"voor Lion (dtp dingen) en geen enkel probleem gehad. Heerlijk stabiel en met mission control heerlijk balderen tussen adobe programma's en mail-itunes- etc.
Edit: knopje exit zit Rechts onderin...
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ah ok, hartelijk dank. Nou komt mijn laatste noobie question: Hoe/waar moet ik de extra dekstops/spaces aanmaken?xtr3me schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:55:
[...]
Je zult eerst extra desktops/spaces moeten aanmaken, daarna zijn deze opties wel beschikbaar.
Bvd.
Als je in mission control zit, zie je boven aan je desktops,... aan de rechterkant staat een +je.Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:56:
[...]
Ah ok, hartelijk dank. Nou komt mijn laatste noobie question: Hoe/waar moet ik de extra dekstops/spaces aanmaken?
Bvd.
Daarmee kun je nieuwe desktops toevoegen.
Verwijderd
Even naar de reactie van Froggle hier zoeken. Is met een afbeelding zelfsCaneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:56:
[...]
Ah ok, hartelijk dank. Nou komt mijn laatste noobie question: Hoe/waar moet ik de extra dekstops/spaces aanmaken?
Bvd.
(Simpel, mission control -> rechtsbovenaan heb je een +)
Haha ik gebruikte spaces en dergelijke ook echt nooit in SL dus vandaar zulke vragen, dank!xtr3me schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:55:
[...]
Je zult eerst extra desktops/spaces moeten aanmaken, daarna zijn deze opties wel beschikbaar.
Trouwens je kon toch ook, als ik me niet vergis, preference panes hiden in de System Preferences. Op een vergelijkbare manier als de 'jiggle mode' in iOS. Meen dat me te herinneren uit een key note, maar weet het echt niet meer.
Verwijderd
waar voorheen de laptop met snow leo gewoon koel bleef.
vind maar naar dat os ervoor zorgt dat ik bijna een ei kan bakken op mijn macbook.
Ambient laagste en GPU Diode hoogste
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Verwijderd
Dus.. Software update al eens geprobeerd? Want zo haal je hem namelijk binnen..Toppe schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:24:
Iemand enig idee hoe ik JAVA kan installeren? via java.com zegt hij dat het moet via software update...???
Als een programma Java nodig heeft dan krijg je automatisch een melding van software update dat je Java kan downloaden.Toppe schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:24:
Iemand enig idee hoe ik JAVA kan installeren? via java.com zegt hij dat het moet via software update...???
Dat gebeurt dus niet.f.h schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:27:
[...]
Als een programma Java nodig heeft dan krijg je automatisch een melding van software update dat je Java kan downloaden.
[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 21-07-2011 16:29 ]
Verwijderd
ik draai sinds de GM. sinds dien al heet en spotlight is helemaal disabled via console command.Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:17:
Heb je hem even laten lopen? Hij gaat in het begin opnieuw indexeren voor Spotlight, en daar is die met een volle HD best ff mee zoet.
Is te downloaden op de Apple Support Site: http://support.apple.com/kb/DL1421Toppe schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:24:
Voorheen in Snow L. zocht ik altijd naar mijn content via Safari aan de hand van het hoofd invul veld zoals hieronder is afgebeeld. Met als voorbeeld: "Tweakers installeren lion".
In Snow L. werd dit vervolgens doorgestuurd naar de in Safari ingestelde zoekmachine.
Heden ten dage met Lion dus niet en krijg ik de onderstaande melden.
Heeft iemand hiervoor de oplossing zodat ik weer net als voorheen kan zoeken op internet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Normaal gesproken gaat hij dan naar "http://*wat je hebt ingevuld*.com"CyBeR schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:42:
Dat kan Safari standaard helemaal niet. Maar er schijnt een extension voor te zijn.
Bestond die niet, dan gooide hij je inderdaad door naar je zoekmachine.. hier nu ook niet meer idd.
Humankind… be both.
Omnibar heet de extensie.CyBeR schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:42:
Dat kan Safari standaard helemaal niet. Maar er schijnt een extension voor te zijn.
Zie:
https://github.com/rs/SafariOmnibar
[ Voor 9% gewijzigd door Hoteldebotel op 21-07-2011 16:46 ]
Verwijderd
En het inlogscherm is ondanks de terugwisseling naar het Nederlands ook gewoon op het Engels blijven steken. Iemand anders ook dit kleine maar vreemde probleem?
Dat doet 'ie hier niet, en ik heb nog gewoon SL op deze machine staan. Ik kan me ook niet herinneren dat Safari dat ooit gedaan heeft.Spike_wolf schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:46:
[...]
Normaal gesproken gaat hij dan naar "http://*wat je hebt ingevuld*.com"
Bestond die niet, dan gooide hij je inderdaad door naar je zoekmachine.. hier nu ook niet meer idd.
Ik denk dat je wellicht tegen een feature van je ISP's DNS aanliep.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 21-07-2011 16:50 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Helaas wacht ik al bijna een dag op mijn redeem code via het up-to-date program...

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 21-07-2011 16:54 ]
Hmm, dat zou kunnen natuurlijk, ik zit toevallig op het moment niet thuis, en gebruik een andere provider, wellicht dat het daarmee te maken heeft idd.CyBeR schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:50:
Ik denk dat je wellicht tegen een feature van je ISP's DNS aanliep.
Humankind… be both.
Naar mijn weten heb ik hiervoor nooit iets extra's geinstalleerd.Spike_wolf schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:54:
[...]
Hmm, dat zou kunnen natuurlijk, ik zit toevallig op het moment niet thuis, en gebruik een andere provider, wellicht dat het daarmee te maken heeft idd.
Er is verder niets aangepast t.o.v. de situatie in Snow L. waar het werkte zoals hierboven beschreven.
Lion is werkelijk geweldig. Ik heb geen problemen, het werkt soepel, snel, het is mooi (stylish), het is wel wennen maar dat is zo gebeurd.Unbreukable schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:51:
Als ik al deze berichten zo lees dan krijg ik wel zin om lion te gaan gebruiken!
Helaas wacht ik al bijna een dag op mijn redeem code via het up-to-date program...
Verwijderd
Zeker, meest belachelijk lage prijs die ik ooit voor zoveel waar heb betaald. Al is het verkrijgen van een gratis Lion voor net nieuwe Macs makkelijker dan ooit: je serienummer invullen op de site en je krijgt een App Store code. Invullen en je bent aan 't downloaden.Toppe schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:54:
Zelfs als ik een nieuwe laptop zou kopen dan had ik gewoon die 24 EUR betaald
![]()
Gaat om een 2.4 Ghz Intel Core 2 Duo, 4 GB ram, iMac van 2010 dacht ik.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Hier ook nog kleine haperingen en stroevigheden. Moet denk ik gewoon geüpdatet worden ik heb zo'n gevoel dat het volledig geoptimaliseerd is voor de nieuwere modellen.Scrummie schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:06:
Hier ook sinds deze middag Lion, bevalt goed, alleen is Mission Control zo traag als ik weet niet wat. Animaties lopen sowieso heel erg stroef hier, ook van de folders op de launch pad. Meer mensen dat probleem?
Gaat om een 2.4 Ghz Intel Core 2 Duo, 4 GB ram, iMac van 2010 dacht ik.
JaVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:10:
Ik heb een mid 2007 macbook. Met 2 gig ram, gaat lion hier goed op draaien?

Als je Lion hebt geïnstalleerd via de Mac App Store (upgrade) wordt automatisch de DMG verwijderd. Als je alsnog een opstart-DVD of USB-stick wilt maken kun je Lion nogmaals downloaden uit de Mac App Store. Probleem is dat de Mac App Store zegt dat je de 'app' al geïnstalleerd hebt. Je kunt dit omzeilen door de option-key in te drukken en dan te downloaden.
...less is more
oh, daar gaat mijn nieuwtje
...less is more
Telkens via het Apple menu naar 'Sluimer' gaan is geen grote moeite, maar de MBP dichtklappen en weglopen is toch wel handiger.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Je kunt ook sluimeren met een simpele keyboard-shortcut overigens
Dit topic is gesloten.
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.