[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.485 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Net mijn iMac geüpdatet naar Lion.... ziet er erg slick uit zeg!! :Y Nu even dit topic doorspitten naar de features... :)

En proberen te vinden wat de toegevoegde waarde van LaunchPad is, aangezien alles van je bar er in staat. :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Daarvoor kan je beter hier terecht.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:56
Is er een manier via "Mail" om de laatste emails binnen te halen inplaats van dat hij mijn hele inbox download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodysnatched
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:00
Wellicht dat iemand hier ook tegenaan gelopen is en/of een oplossing weet...

Update naar Lion uitgevoerd, loopt allemaal prima. Enige is dat ik na de update geen geluid meer heb! De icoontjes voor de speakers zijn lichtgrijs en bij 'systeemvoorkeuren' en 'audio/midi-configuratie' kan ik niets aanpassen....

Heb al wat rond zitten zoeken, maar enige dat ik tegenkwam is dit probleem bij een eerdere release-candidate van Lion voorkwam en te verhelpen was door bij audio/midi de instellingen op 32-bits te zetten (staat nu bij mij op 24-bits) en vervolgens herstarten. Dat werkt bij mij niet, blijft op 24-bits.

Iemand een suggestie?

Edit: opgelost! Ik heb een koptelefoon aangesloten om te testen of die het wel deed en plots werkte alles weer! Heb in de anderhalf jaar dat ik de MBP heb niet 1x gebruik gemaakt van de koptelefoon-uitgang, maar goed, het werkt!

[ Voor 15% gewijzigd door Bodysnatched op 21-07-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Thanks! :)

Om nog even on-topic te blijven. Het systeem draait nu een minuut of 20 hier. Geen rare bevindingen tot nu toe qua hitte enzo. Wel is het opstarten van programma's wat langzaam, maar goed, dat zal ook te maken hebben met het feit dat de installatie echt net klaar is en dat alles nog een beetje geladen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:56:
[...]

Thanks! :)

Om nog even on-topic te blijven. Het systeem draait nu een minuut of 20 hier. Geen rare bevindingen tot nu toe qua hitte enzo. Wel is het opstarten van programma's wat langzaam, maar goed, dat zal ook te maken hebben met het feit dat de installatie echt net klaar is en dat alles nog een beetje geladen moet worden.
Het kan inderdaad ook zijn dat hij nog spotlight aan het indexeren is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

En toen crashte mijn Mac wegens oververhitting :(

Fans maken nu overuren..... :(

[ Voor 25% gewijzigd door Naboo op 21-07-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 14:39

f.h

Er zijn overigens een hoop meldingen op diverse fora omtrent het niet werken van FaceTime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:02:
En toen crashte mijn Mac wegens oververhitting :(
:o

Wat was je aan het doen? 25 flash filmpjes fullscreen kijken, of te browsen?

Ik denk dat ik maar eens een eitje ga bakken op m'n MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Hoteldebotel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:03:
[...]

Het enige dat openstaat is 1 msn gesprek en safari met 4 tabbladen. google start pagina, tweakers, fok en die apple site met de nieuwe features...

Niks dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:04:
[...]

Het enige dat openstaat is 1 msn gesprek en safari met 4 tabbladen. google start pagina, tweakers, fok en die apple site met de nieuwe features...

Niks dus!
Ik hoop dat ze hard aan het werk zijn aan een bugfix hiervoor, want dit slaat compleet nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Hoteldebotel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:03:
[...]

Ik moet zeggen dat mijn MBP niet heel warm word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Dit zijn overigens mijn temperaturen op mijn Mid 2010 MBP:
Afbeeldingslocatie: https://img.skitch.com/20110721-py74b5uxfqsg6161cqj8qsds.jpg

Niet zo hoog als anderen hier, maar wel iets warmer denk ik, weet de SL waarden niet uit mij hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:04:
[...]

Niks dus!
Waarschijnlijk Spotlight Indexing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
f.h schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:07:
Dit zijn overigens mijn temperaturen op mijn Mid 2010 MBP:
[afbeelding]

Niet zo hoog als anderen hier, maar wel iets warmer denk ik, weet de SL waarden niet uit mij hoofd.
Wat ik me herinner van de CPU was hij bij het niks doen rond de 47 ~ 50 graden. (SL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Grmbl, dacht even mijn mac lekker leeg te maken, meteen even nieuwe frisse windows 7 in bootcamp erbij op. Nu heb ik mijn DVD speler door een SSD vervangen.

De vorige keer kon ik via VMware fusion de bootcamp partitie voorbereiden, waarna ik de installatie via Bootcamp zelf kon afmaken. Maar nu ziet VMware de partitie niet meer. Windows 7 is met geen mogelijkheid er meer op te krijgen, zelfs met rEFIt niet :(

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:07:
[...]

Wat ik me herinner van de CPU was hij bij het niks doen rond de 47 ~ 50 graden. (SL)
Denk dat dat wel eens zou kunnen kloppen ja. Zou ik op mijn plaatje zeggen dat alleen de CPU/GPU en GPU Diode wat warmer dan voorheen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
f.h schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:08:
[...]

Denk dat dat wel eens zou kunnen kloppen ja. Zou ik op mijn plaatje zeggen dat alleen de CPU/GPU en GPU Diode wat warmer dan voorheen zijn.
Ik ga zo iStat installeren, en dan kijk ik wat mijn temperaturen zijn, ben nu mijn mail binnenhalen van hotmail (30 van de 7000...)
WIl wel weten wat mijn temperaturen nu zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Lion is al sinds gisteren geïnstalleerd en staat al vele uren aan, het is dus geen Spotlight indexering meer.
Er scheelt gewoon iets grondig aan het energiebeheer van Lion want deze temps zijn om defecten mee te veroorzaken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:29
Worden de hogere temperaturen niet veroorzaakt door het indexeren van Spotlight? Dat was in ieder geval wel mijn idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 22:48
edit

[ Voor 98% gewijzigd door OkeOkeOke op 21-07-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Juist na herstart.

Wat is een goed programma om de temperaturen uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:12:
[...]

Juist na herstart.

IStat Pro

Idle late 2010 i7 MBP:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0X3k310R062s1g0u1a1y/content

[ Voor 4% gewijzigd door Hoteldebotel op 21-07-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Sorry maar nog een andere vraag: Hoe maak ik een map aan in Launchpad? Op de Apple website staat dat dit kan, heb een beetje rondgekeken maar kan niet vinden hoe. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 22:48
[...]

Juist na herstart.

Sorry, maar wilde de post boven jou quoten.. 8)7 .
De koptelefoon erin en eruit om het geluid te laten werken. Was benieuwd of het na een herstart nog werkt.
Bij mij niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Hoteldebotel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:13:
[...]

IStat Pro

Idle late 2010 i7 MBP:
[afbeelding]
Komt heel erg overeen met mijn plaatje hierboven, wat voor systeem heb jij?
Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:14:
Sorry maar nog een andere vraag: Hoe maak ik een map aan in Launchpad? Op de Apple website staat dat dit kan, heb een beetje rondgekeken maar kan niet vinden hoe. Iemand enig idee?
Zelfde als in iOS, icoontjes 'op elkaar' slepen.

[ Voor 35% gewijzigd door f.h op 21-07-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ishy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik draaide al even de GM versie en kocht vandaag de app store versie met de bedoeling de installer naar USB te brengen om zo makkelijk een clean install te doen.

Na de download startte ik even de installer en cancelde ik hem en blijkbaar heeft hij dan de installer gewist. Opnieuw downloaden gaat niet (ook niet met de option key ingedrukt). Heeft iemand dit al meegemaakt?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Juist na herstart.

Velen hebben het probleem dat indexering telkens aanslaat. Zal wel gefixed worden.

Temps hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e2826628488e/4e28266283932-Screen_Shot_2011-07-21_at_15.14.57.png

Ik ben tv aan het kijken en m'n TC is aan het draaien(zo'n 160gb). Verder staan wat developing apps open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Volgens iStat Pro is mijn CPU 44 graden.... :)

Dus die fans hebben goed hun werk gedaan blijkbaar.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:16:
Volgens iStat Pro is mijn CPU 44 graden.... :)

Dus die fans hebben goed hun werk gedaan blijkbaar.... :D
En U heeft een MBP?

Heb hier een Macbook Pro, i7 2,6ghz 2010 liggen.

Waar de CPU graag 70 graden wordt met Chrome in Lion.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoteldebotel op 21-07-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

iMac 27"

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/cpu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MBP 13" Mid 2010 editie draait overuren kwa warmte. Cpu tijdens alleen internet: 80 graden. En de Fan draait gemiddeld: 3000 Rpm.

Met SL was het rond de 40 a 50 graden. Dit was een upgrade install, ik ga vanaaf een clean install proberen, kijke of het dan opgelost is, want dit slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Mijn MBP 13" early 2011 is bij het niks doen 50 graden, heel normaal dus ( zoals bij SL ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodysnatched
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:00
OkeOkeOke schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:14:
[...]

Sorry, maar wilde de post boven jou quoten.. 8)7 .
De koptelefoon erin en eruit om het geluid te laten werken. Was benieuwd of het na een herstart nog werkt.
Bij mij niet iig.
Heb hem opnieuw opgestart en het probleem is inderdaad terug....Hmm....irritant dit, moet ik weer koptelefoon aansluiten om het geluid te laten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:14:
Dit kan door twee icoontjes/applicaties op elkaar te slepen, zoals dat ook op je iOS device kan. Wat ik nog niet uitgevogeld heb is hoe ik de naam van het mapje dan kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwik schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:22:
[...]

Dit kan door twee icoontjes/applicaties op elkaar te slepen, zoals dat ook op je iOS device kan. Wat ik nog niet uitgevogeld heb is hoe ik de naam van het mapje dan kan aanpassen.
Maak van je appjes een map, klik op me map om te openen, en dan dubbel klik op de naam, en u kunt vanaf nu de naam van het mapje aanpassen :), succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Video over installatie Lion: http://www.media-video.nl/video/221/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hier is de temperatuur ook iets gestegen, maar dat heeft twee beter verklaarbare redenen dan de upgrade naar Lion:
1. CoolBook werkt niet op Lion (heb ik toch echt nodig, om wat langer op de accu te kunnen werken).
2. Ik heb tegenwoordig mijn MBP dicht en een extern scherm, dus de afvoer van de warmte is minder goed.

Overigens merk ik wel dat ik bij bijna geen programma's open (Adium, mail en Safari) al een idiote hoeveelheid processen draai, zo'n 75-80 (misschien komt het ook wel door 2x een upgrade en een mislukte time machine restore en daarover weer een install etc :+ ) . Ik vermoed dat ik eens een clean install moet doen, maar geen zin om alles opnieuw te moeten instellen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:24:
[...]

Maak van je appjes een map, klik op me map om te openen, en dan dubbel klik op de naam, en u kunt vanaf nu de naam van het mapje aanpassen :), succes.
Hartelijk dank, je hebt meteen me 2e vraag ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Aloys schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:28:
Hier is de temperatuur ook iets gestegen, maar dat heeft twee beter verklaarbare redenen dan de upgrade naar Lion:
1. CoolBook werkt niet op Lion (heb ik toch echt nodig, om wat langer op de accu te kunnen werken).
2. Ik heb tegenwoordig mijn MBP dicht en een extern scherm, dus de afvoer van de warmte is minder goed.

Overigens merk ik wel dat ik bij bijna geen programma's open (Adium, mail en Safari) al een idiote hoeveelheid processen draai, zo'n 75-80 (misschien komt het ook wel door 2x een upgrade en een mislukte time machine restore en daarover weer een install etc :+ ) . Ik vermoed dat ik eens een clean install moet doen, maar geen zin om alles opnieuw te moeten instellen :S.
Ik heb hier ook 80 processen draaien..

God knows why.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Little Snitch werkt ook perfect, meteen paar apps geblokeerd en de rest geaccepteerd. Dashboard is ook hier en daar wat mooier. Wat ik jammer vind is dat je niet per programma kan opslaan om bij een herstart automatisch te beginnen waar je gebleven was, eventueel in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Verder is het niet zo'n probleem, want op m'n oude C2D 2,4 Ghz Cpu geeft nog steeds regelmatig 100% idle, maar toch snap ik niet waar het vandaan komt (misschien omdat Safari nu is opgedeeld in meerdere processen?).

Overigens, ik vind het scrollen in safari toch op een of andere manier een beetje stotterig aanvoelen. Kan het niet echt verklaren, maar de andere gestures gaan "smoother".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Is er ergens een lijstje waar je kan zien welke apps op OS X Lion full-screen draaien? Ik vind het een geweldige functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Weet niet of het al langs is gekomen, maar voor wie Spaces mist.. Mission Control > Cursor naar rechterbovenhoek slepen en er verschijnt een +'je. ;)

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1p1g3J2e1P1u39361f27/Schermafbeelding%202011-07-21%20om%2015.41.37.png

Weet iemand toevallig ook hoe je bepaalde programma's kan toewijzen aan een nieuw bureaublad?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook al enkele keren langsgekomen, rechtsonderaan op je dock icon klikken -> options -> assign to -> en dan kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Mijn MBP 13" is dus wel 47 graden, gewoon bij het surfen en niks meer. Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/7170/schermafbeelding2011072.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Weet iemand of je de volgorde van de tabbladen in Safari kunt aanpassen?
Een nieuw tab word standaard rechts van het active tabblad geopend, ik heb ze liever achteraan in de rij, dus helemaal rechts. Die optie zit er voor zover ik kan zien niet in?

Ik vind het ook zonde dat je de volgorde van de pagina's in je 'nog lezen' lijst niet kunt veranderen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Froggle schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:45:
Weet niet of het al langs is gekomen, maar voor wie Spaces mist.. Mission Control > Cursor naar rechterbovenhoek slepen en er verschijnt een +'je. ;)

[afbeelding]

Weet iemand toevallig ook hoe je bepaalde programma's kan toewijzen aan een nieuw bureaublad?
Bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3N0Y0D2B33382T34220R/content

PS:
Ik merk ook dat als je een pop-up krijgt, dat deze nu een mooie animatie heeft :D

[ Voor 9% gewijzigd door Hoteldebotel op 21-07-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Is er trouwens ook iemand achter gekomen of je een achtergrond kan instellen voor alle spaces tegelijk? Nu koppelt ie 'em steeds aan de actieve space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn MBP 13" 2011 is 40 graden tijdens het surfen hier op tweakers met Lion, heb een update gedaan van SL naar Lion.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10124728/Schermafbeelding%202011-07-21%20om%2015.43.04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:47:
Is ook al enkele keren langsgekomen, rechtsonderaan op je dock icon klikken -> options -> assign to -> en dan kiezen
Dan moeten de applicaties opgestart zijn, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Chris5488 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:47:
Ik lees hier enkele MBA en MBP gebruikers die merken dat hun mac warmer wordt en de batterijduur korter is.
Ik heb wel gemerkt dat hij mijn spotlight DB helemaal opnieuw ging indexeren (incl. externe drives), dat heeft wel een uur of wat geduurd. In die tijd was het allemaal erg langzaam. Je kan het zien doordat het vergrootglasje in de menubalk een punt in het midden heeft staan.

Dat ook je GPU heet wordt kan komen doordat de hitte zich verspreidt over de hele Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Dat zocht ik! Dankje. ;)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Hoteldebotel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:47:
[...]

Bedoel je dit?

[afbeelding]

PS:
Ik merk ook dat als je een pop-up krijgt, dat deze nu een mooie animatie heeft :D
Bij mij staan alleen de bovenste 3 opties, dat toewijzen staat er niet bij. App open of gesloten maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
f.h schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:53:
[...]

Bij mij staan alleen de bovenste 3 opties, dat toewijzen staat er niet bij. App open of gesloten maakt niet uit.
Zelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Aloys schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:48:
Is er trouwens ook iemand achter gekomen of je een achtergrond kan instellen voor alle spaces tegelijk? Nu koppelt ie 'em steeds aan de actieve space.
Ik heb staan dat hij wisselt om de zoveel minuten en dat doet hij dus per bureaublad.

Wat ik ook wel gaaf vind is dat als je de itunes-cover screensaver hebt, je op een hoes "play"kan drukken zonder je screensaver te verlaten en hij dat album gaat afspelen. Je moet echt het knopje "exit"links onderin indrukken op of de sec toets. viel me op en vond het wel leuk. weet niet of het al voorbij gekomen is.(geen zin om terug te lezen zoveel pagina's)

Maar vandaag dus "eerste werkdag"voor Lion (dtp dingen) en geen enkel probleem gehad. Heerlijk stabiel en met mission control heerlijk balderen tussen adobe programma's en mail-itunes- etc.

Edit: knopje exit zit Rechts onderin...

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je zult eerst extra desktops/spaces moeten aanmaken, daarna zijn deze opties wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

Japie.G

Colour Classic

Bij mijn iMac doet de wifi het niet meer na een awake uit sleep. Wel verbinding maar geen internet. Of zou dat met de DCHP lease te maken kunnen hebben? Iemand een idee wat ik daarvoor in de router het best kan instellen?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
xtr3me schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:55:
[...]

Je zult eerst extra desktops/spaces moeten aanmaken, daarna zijn deze opties wel beschikbaar.
Ah ok, hartelijk dank. Nou komt mijn laatste noobie question: Hoe/waar moet ik de extra dekstops/spaces aanmaken?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:56:
[...]

Ah ok, hartelijk dank. Nou komt mijn laatste noobie question: Hoe/waar moet ik de extra dekstops/spaces aanmaken?

Bvd.
Als je in mission control zit, zie je boven aan je desktops,... aan de rechterkant staat een +je.
Daarmee kun je nieuwe desktops toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:56:
[...]

Bvd.
Even naar de reactie van Froggle hier zoeken. Is met een afbeelding zelfs ;)

(Simpel, mission control -> rechtsbovenaan heb je een +)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

xtr3me schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:55:
[...]

Haha ik gebruikte spaces en dergelijke ook echt nooit in SL dus vandaar zulke vragen, dank!

Trouwens je kon toch ook, als ik me niet vergis, preference panes hiden in de System Preferences. Op een vergelijkbare manier als de 'jiggle mode' in iOS. Meen dat me te herinneren uit een key note, maar weet het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
@xtr3me @JelmerHT

Hartelijk dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb op mijn 2010 white macbook ook dat cpu temp rond de 80 komt met totaal soms niets doen.
waar voorheen de laptop met snow leo gewoon koel bleef.
vind maar naar dat os ervoor zorgt dat ik bijna een ei kan bakken op mijn macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Heb je hem even laten lopen? Hij gaat in het begin opnieuw indexeren voor Spotlight, en daar is die met een volle HD best ff mee zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Bij Mission Control -> Meerdere bureaubladen neemt dit extra RAM of CPU Rekenkracht in beslag? Had er net 4, nu 2, Denk dat het meer nut heeft als je veel programma's dagelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zie geen daling in CPU of RAM dus waarschijnlijk niet. of zo minimaal dat het niet meetbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 10:59
Ik wil niet sarren maar mijn early 2009 24" 2.93ghz imac heeft prima temperaturen... alles tussen 23 en 55
Ambient laagste en GPU Diode hoogste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee hoe ik JAVA kan installeren? via java.com zegt hij dat het moet via software update...???

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:24:
Iemand enig idee hoe ik JAVA kan installeren? via java.com zegt hij dat het moet via software update...???
Dus.. Software update al eens geprobeerd? Want zo haal je hem namelijk binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Als een programma Java nodig heeft dan krijg je automatisch een melding van software update dat je Java kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

f.h schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:27:
[...]

Als een programma Java nodig heeft dan krijg je automatisch een melding van software update dat je Java kan downloaden.
Dat gebeurt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb het vanochtend nog gedaan. ga naar rtl tekst ( teletekst check ik dagelijks voor het weer , pag 193 :P ) Dan vraagt hij om de plug in, instaleren, Safari afsluiten, en opnieuw starten.

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 21-07-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:17:
Heb je hem even laten lopen? Hij gaat in het begin opnieuw indexeren voor Spotlight, en daar is die met een volle HD best ff mee zoet.
ik draai sinds de GM. sinds dien al heet en spotlight is helemaal disabled via console command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 21:18
Is te downloaden op de Apple Support Site: http://support.apple.com/kb/DL1421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Bij mij kwam de melding in ieder geval keurig naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07 13:37
Vraagje,

Voorheen in Snow L. zocht ik altijd naar mijn content via Safari aan de hand van het hoofd invul veld zoals hieronder is afgebeeld. Met als voorbeeld: "Tweakers installeren lion".

In Snow L. werd dit vervolgens doorgestuurd naar de in Safari ingestelde zoekmachine.
Heden ten dage met Lion dus niet en krijg ik de onderstaande melden.

Heeft iemand hiervoor de oplossing zodat ik weer net als voorheen kan zoeken op internet.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/3/164107.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan Safari standaard helemaal niet. Maar er schijnt een extension voor te zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

CyBeR schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:42:
Dat kan Safari standaard helemaal niet. Maar er schijnt een extension voor te zijn.
Normaal gesproken gaat hij dan naar "http://*wat je hebt ingevuld*.com"
Bestond die niet, dan gooide hij je inderdaad door naar je zoekmachine.. hier nu ook niet meer idd.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
CyBeR schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:42:
Omnibar heet de extensie.

Zie:
https://github.com/rs/SafariOmnibar

[ Voor 9% gewijzigd door Hoteldebotel op 21-07-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de vorm even gewisseld tussen Lion in het Engels en Lion in het Nederlands. Alles gaat dan eigenlijk ook gewoon prima zoals het hoort, behalve: de map 'Movies' noemt zicht in het Nederlands ook nog 'Movies' in plaats van 'Films', de rest van de mappen wisselt netjes van bv. 'Documents' naar 'Documenten'. Sinds Lion kun je de namen van die mappen kennelijk ook niet meer handmatig wijzigen.

En het inlogscherm is ondanks de terugwisseling naar het Nederlands ook gewoon op het Engels blijven steken. Iemand anders ook dit kleine maar vreemde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Volgens mij moet je dan even opnieuw opstarten, dan is het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Spike_wolf schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:46:
[...]

Normaal gesproken gaat hij dan naar "http://*wat je hebt ingevuld*.com"
Bestond die niet, dan gooide hij je inderdaad door naar je zoekmachine.. hier nu ook niet meer idd.
Dat doet 'ie hier niet, en ik heb nog gewoon SL op deze machine staan. Ik kan me ook niet herinneren dat Safari dat ooit gedaan heeft.

Ik denk dat je wellicht tegen een feature van je ISP's DNS aanliep.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 21-07-2011 16:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:35
Als ik al deze berichten zo lees dan krijg ik wel zin om lion te gaan gebruiken!

Helaas wacht ik al bijna een dag op mijn redeem code via het up-to-date program...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Zelfs als ik een nieuwe laptop zou kopen dan had ik gewoon die 24 EUR betaald

8)7 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 21-07-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

CyBeR schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:50:

Ik denk dat je wellicht tegen een feature van je ISP's DNS aanliep.
Hmm, dat zou kunnen natuurlijk, ik zit toevallig op het moment niet thuis, en gebruik een andere provider, wellicht dat het daarmee te maken heeft idd.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07 13:37
Spike_wolf schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:54:
[...]

Hmm, dat zou kunnen natuurlijk, ik zit toevallig op het moment niet thuis, en gebruik een andere provider, wellicht dat het daarmee te maken heeft idd.
Naar mijn weten heb ik hiervoor nooit iets extra's geinstalleerd.
Er is verder niets aangepast t.o.v. de situatie in Snow L. waar het werkte zoals hierboven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Unbreukable schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:51:
Als ik al deze berichten zo lees dan krijg ik wel zin om lion te gaan gebruiken!

Helaas wacht ik al bijna een dag op mijn redeem code via het up-to-date program...
Lion is werkelijk geweldig. Ik heb geen problemen, het werkt soepel, snel, het is mooi (stylish), het is wel wennen maar dat is zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:54:
Zelfs als ik een nieuwe laptop zou kopen dan had ik gewoon die 24 EUR betaald

8)7 8)7
Zeker, meest belachelijk lage prijs die ik ooit voor zoveel waar heb betaald. Al is het verkrijgen van een gratis Lion voor net nieuwe Macs makkelijker dan ooit: je serienummer invullen op de site en je krijgt een App Store code. Invullen en je bent aan 't downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Hier ook sinds deze middag Lion, bevalt goed, alleen is Mission Control zo traag als ik weet niet wat. Animaties lopen sowieso heel erg stroef hier, ook van de folders op de launch pad. Meer mensen dat probleem?

Gaat om een 2.4 Ghz Intel Core 2 Duo, 4 GB ram, iMac van 2010 dacht ik.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Scrummie schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:06:
Hier ook sinds deze middag Lion, bevalt goed, alleen is Mission Control zo traag als ik weet niet wat. Animaties lopen sowieso heel erg stroef hier, ook van de folders op de launch pad. Meer mensen dat probleem?

Gaat om een 2.4 Ghz Intel Core 2 Duo, 4 GB ram, iMac van 2010 dacht ik.
Hier ook nog kleine haperingen en stroevigheden. Moet denk ik gewoon geüpdatet worden ik heb zo'n gevoel dat het volledig geoptimaliseerd is voor de nieuwere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mid 2007 macbook. Met 2 gig ram, gaat lion hier goed op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:10:
Ik heb een mid 2007 macbook. Met 2 gig ram, gaat lion hier goed op draaien?
Ja O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Tip:
Als je Lion hebt geïnstalleerd via de Mac App Store (upgrade) wordt automatisch de DMG verwijderd. Als je alsnog een opstart-DVD of USB-stick wilt maken kun je Lion nogmaals downloaden uit de Mac App Store. Probleem is dat de Mac App Store zegt dat je de 'app' al geïnstalleerd hebt. Je kunt dit omzeilen door de option-key in te drukken en dan te downloaden.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Was al gepost ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Greatsword op 21-07-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
oh, daar gaat mijn nieuwtje ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Iets waar ik me eigenlijk wel aan stoor bij Lion... Als ik mijn MBP sluit terwijl hij aan een extern scherm is aangesloten, verhuizen alle vensters naar het externe scherm en blijft hij aanstaan. In SL ging hij netjes in slaapstand, wat ik dus ook zo wil houden. Iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Telkens via het Apple menu naar 'Sluimer' gaan is geen grote moeite, maar de MBP dichtklappen en weglopen is toch wel handiger.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Zo werkt het nu eenmaal met extern scherm. Is ook logisch, want veel mensen gebruiken hun externe scherm met de MBP dichtgeklapt.

Je kunt ook sluimeren met een simpele keyboard-shortcut overigens :)
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.