Ik zie iedereen ineens over safari praten, gebruikte jullie safari ook voorheen of is het gewoon veel beter geworden nu?
Voorheen ook Safari gebruiker, uiteraardthijskl schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:18:
[...]
Ik zie iedereen ineens over safari praten, gebruikte jullie safari ook voorheen of is het gewoon veel beter geworden nu?
Maar in Chrome werken veel dingen gewoon niet volgens mij, full screen, de ubercoole animaties bij het vorige en volgende (dmv 2 vingers). De lijst met extra tekens boven de letters e.d.
Ik gebruk het scherm van mijn MBP voor Mail/iTunes.. En het externe scherm voor de rest. Keyboard shortcut of via de menu, het is weer een extra handeling die ik liever niet doe, aangezien ik het al jaren gewoon ben dat hij automatisch uit gaat als ik hem dichtklap. Blijkbaar zijn er wel meerdere met dit 'probleem', maar niemand heeft er een oplossing voor.Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:16:
Zo werkt het nu eenmaal met extern scherm. Is ook logisch, want veel mensen gebruiken hun externe scherm met de MBP dichtgeklapt.
Je kunt ook sluimeren met een simpele keyboard-shortcut overigens
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Dat ligt er helemaal aan wat voor type gebruiker je bent. Voor mij is de switch niet handig door de vele addons die ik gebruik. Gebruik je die niet, dan is de stap niet zo groot natuurlijk.Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:21:
Ik ben aan het twijfelen of ik Safari ga gebruiken of blijf Firefox gebruik. Firefox is altijd mijn standaard browser geweest, maar Safari heeft extra functies bij Lion. Wat raden jullie mij aan?
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Oh never mind, het zit er niet meer in en het heet Front Row.
[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 21-07-2011 17:26 ]
Heb voordien altijd Firefox gebruikt. Maar ben nu safari standaard aan het gebruiken omdat ik onder de indruk ben van de gestures en animatie (zoals naar een vorige pagina 'sweepen'). Maar, eigenlijk maak ik niet echt veel gebruik van de zoomfunctie in dergelijke. Ben nog zwaar aan het twijfelen dus.thijskl schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:18:
[...]
Het draait best soepeltjes vanaf een usb2 schijfje, so far so good. Bij mij zijn de temperaturen vrij normaal, hetzelfde als met SL:

Hij is op dit moment aan het indexeren van de schijven, dus de temperatuur zal nog wel wat lager worden gok ik
Moet wel erg wennen aan het scrollen, ook al gaat het hetzelfde als op de iPad/iPhone, scroll ik iedere keer de verkeerde kant op
Voor Safari zijn ook extensies: http://extensions.apple.com/posttoast schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:23:
[...]
Dat ligt er helemaal aan wat voor type gebruiker je bent. Voor mij is de switch niet handig door de vele addons die ik gebruik. Gebruik je die niet, dan is de stap niet zo groot natuurlijk.
Is er uit. Snel je bericht wijzigen hetiguan schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:24:
Waar is eigenlijk dat mediacenter ding gebleven? Als je Command+Esc deed kreeg je zo'n mediacenter achtige applicatie, in Lion doet ie het niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 21-07-2011 17:32 ]
Lion begin ik ook steeds meer te mogen maar ik moet toch nog erg wennen, ik heb vakantie dus zit sinds gister half 3 er bijna nonstop aan...
maar wat ik net had, is dat quick look erg traag is... als ik een map met 148 foto's in dit geval, 720p en de spatie indruk, krijg ik zo goed als direct wel die foto te zien, maar doe ik pijltje omlaag voor de volgende (volgorde van Finder) dan duurt dat enorm lang... tot een bepaald moment, dan gaat het wel normaal snel... tis net alsof hij ze moet inladen ofzo?
Verwijderd
Die rangschikking op soort bevalt me vooral in die Documenten map heel erg. Maar ik vond een raar gedrag/bug: ik krijg onderin dit:Destianto schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:26:
[...]
[...]
[...]
Speciaal voor jullie Total Finder eraf geknikkert.
Indien ik nu in finder op de map Documenten klik ziet het er zo uit. Layout is lijst. en rangschikking op Soort.
[afbeelding]

Finder doet alsof het venster niet breed genoeg is, maar zelfs als ik het venster breder sleep of een van de kolom weghaal, blijft die balk onderin terugkomen. En als je sorteert op soort kan je de breedte van de kolommen ook niet aanpassen. Best wel irritant.
Verwijderd
Bijvoorbeeld inDesign Photoshop, illustrator, BBedit e.d. laten we zeggen in de regel gebruikte applicaties van derden.
Ik twijfel om de upgrade uit te voeren uit angst dat de normale programma's die ik gebruik niet meer werken, overweeg zelfs een aparte partitie aan te maken.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 17:43 ]
Ja, maar daar staat omnibar voor Safari niet bij. Dat is nou juist een van de fijnste dingen uit Chrome die ik direct miste, maar dat is nu gefixt: https://github.com/rs/SafariOmnibar (credits aan de originele poster).ZpAz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:32:
[...]
Voor Safari zijn ook extensies: http://extensions.apple.com/
[...]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
ja goed punt, was me ook al opgevallen... maar ik heb me erbij neergelegd en gedacht... per ongeluk ff een beweging met de muis en scherm is weer aan, ben je dan wel kwijtf.h schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:51:
Wat ik vooralsnog wel irritant vind is dat ik moet klikken met de muis/touchpad ipv alleen bewegen of een toets moet indrukken, om het gedimde scherm weer wakker te laten worden. Dat was in (S)L niet. Zie ik ergens een optie over het hoofd?
Ook kan ik m'n screensaver niet meer eraf halen middels een swipe op 't trackpad of met de magic mouse, dat kan alleen met keyboard-actie. Jee hoe kunnen zulke triviale dingen nu omvallen...
Jup, mijn grootste probleem. Ik gebruikte spaces enorm veel en sleepte als een idioot heen en weer. Zal nu dus aan een andere manier van werken moeten wennen.ZpAz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:17:
Beetje jammer dat je in 'mission control' niet venters van je ene scherm naar je andere kan slepen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
...
Verwijderd
Ik vind het met de magic mouse niet zo prettig werken eerlijk gezegd. Bv. het scrollen in Safari, als je 2 finger swipe doet met (links/rechts) met een MM verander je van space, doe je dat met je trackpad krijg je die vorige/volgende animatie. Spijtig dit.koentjuh1987 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:09:
sinds vanmiddag heb ik lino mogen installeren op beide macs die ik bezit. Maar moet zeggen het besturingssysteem voelt goed aan (eerste indruk) het is alleen nog beetje wennen als het gaat om scrollen en het gebruik van de magic mouse
Naar de volgende space gaan en daar je achtergrond afbeelding wijzigenFerdiV schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:15:
Als ik mijn desktop afbeelding wijzig (background) gebeurt dit alleen in space 1. Hoe komt dit en hoe kan ik de andere wijzigen?
Nope werkt niet. Maar ik zie dat als ik een nieuwe space toevoeg deze de nieuwe background krijgt, dus ik haal de 'oude' gewoon weg.Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:19:
[...]
Naar de volgende space gaan en daar je achtergrond afbeelding wijzigen
ik denk dat je inderdaad een optie over het hoofd ziet, bij mij is een aanraking van de muis of trackpad voldoende...f.h schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:51:
Wat ik vooralsnog wel irritant vind is dat ik moet klikken met de muis/touchpad ipv alleen bewegen of een toets moet indrukken, om het gedimde scherm weer wakker te laten worden. Dat was in (S)L niet. Zie ik ergens een optie over het hoofd?
Verwijderd
Als tap staat ingesteld als klik zal dat ook wel gelden. Ik vind het in ieder geval goed. Als je je muis verlegde in SL ging hij weer aan, nu moet je degelijk een actie ondernemen.iMars schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:20:
[...]
ik denk dat je inderdaad een optie over het hoofd ziet, bij mij is een aanraking van de muis of trackpad voldoende...
Ik voeg telkens een space toe en ga naar de nieuwe space, daar kan ik een aparte wallpaper doen. Dat werkt hier gewoon, moet ik een voorbeeld laten zien?FerdiV schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:20:
[...]
Nope werkt niet. Maar ik zie dat als ik een nieuwe space toevoeg deze de nieuwe background krijgt, dus ik haal de 'oude' gewoon weg.
Je bent m'n heldAloys schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:44:
[...]
Ja, maar daar staat omnibar voor Safari niet bij. Dat is nou juist een van de fijnste dingen uit Chrome die ik direct miste, maar dat is nu gefixt: https://github.com/rs/SafariOmnibar (credits aan de originele poster).
Ah misschien werkt het wel op die manier, ach ik ga er wel mee spelenCaneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:33:
[...]
Ik voeg telkens een space toe en ga naar de nieuwe space, daar kan ik een aparte wallpaper doen. Dat werkt hier gewoon, moet ik een voorbeeld laten zien?
Dat zou best eens de hoge temperaturen op sommige systemen verklaren. Ik gebruik zelf Click2Flash, dus heb er niet zoveel last van (wel van een andere bug btw: Safari heb ik altijd in fullscreen, wanneer ik een video met Click2flash player bekijk in fullscreen, dan komen de controls buiten beeld en wanneer ik uit fullscreen kom, werkt safari niet meer naar behoren).Flash Player may cause higher CPU activity when playing a YouTube video possibly related to disabled hardware acceleration. Custom native mouse cursors are not animating properly on Mac 10.7. The Flash Player settings dialog does not respond to mouse clicks. If you find yourself in this state, you can use the “tab” key to change the focus to the “Close” button and use the spacebar to close the dialog. While not all settings are available, you can also use the Flash Player native control panel located in System Preferences.
Ik heb tot op heden ook nog niks gehoord via de mail. Ik heb wel de optie om Lion online te bestellen en dan moet ik 0 euro afrekenen met een creditcard. Laat ik nou geen creditcard hebben om die 0 euro te kunnen betalenUnbreukable schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:51:
Als ik al deze berichten zo lees dan krijg ik wel zin om lion te gaan gebruiken!
Helaas wacht ik al bijna een dag op mijn redeem code via het up-to-date program...

En ik heb spellingscontrole uitgezet bij Language & Text > Text maar het werkt nog steeds... iemand hier nog een tip voor?
Dat was dus ook precies waar ik ook tegen aan liep! Wil er echt mee aan de slag!!!Robin schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:41:
[...]
Ik heb tot op heden ook nog niks gehoord via de mail. Ik heb wel de optie om Lion online te bestellen en dan moet ik 0 euro afrekenen met een creditcard. Laat ik nou geen creditcard hebben om die 0 euro te kunnen betalen
Verwijderd
Je kan het ook op deze manier doen.Robin schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:41:
[...]
Ik heb tot op heden ook nog niks gehoord via de mail. Ik heb wel de optie om Lion online te bestellen en dan moet ik 0 euro afrekenen met een creditcard. Laat ik nou geen creditcard hebben om die 0 euro te kunnen betalen
Ik heb tot nu toe ook nog niets ntvangen via de mail. Ik heb het ook op de manier gedaan zoals staat in de link hierboven. Kreeg vaak de melding dat me serienummer niet klopte. Gisteravond laat nog eens geprobeerd, en voila, het werkte. Nu is het dus wachten op de mail.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 18:55 ]
Dan vroeg ik me ook al af bij Lion.tiguan schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:24:
Waar is eigenlijk dat mediacenter ding gebleven? Als je Command+Esc deed kreeg je zo'n mediacenter achtige applicatie, in Lion doet ie het niet meer.
Ik snap ook niet waarom apple met Mac Mini met een flatscreen & HDMi adverteert
http://www.apple.com/nl/macmini/features.html#peripherals
No screen is too big.
It’s easy to connect Mac mini to the biggest screen in the house — your HDTV — courtesy of a built-in HDMI port. All it takes is one HDMI cable to start enjoying films and TV programmes from iTunes, surfing the web and flipping through your photo library, all in brilliant HD. There’s also a handy control that lets you adjust the output on Mac mini to fill even the biggest HDTV screen. And when you just want to listen to music, you can play your entire iTunes collection through your home entertainment centre, or stream it to a set of speakers in any room via an AirPort Express Base Station.
Verwijderd
- Geektool: kon geen aanpassingen meer doen -> fixed door update van geektool
- Total finder: pathbar beneden is weg, maar de maker is vollop bezig aan updates dus ik hoop dat dit ook inorde komt.
Alles lijkt goed te zijn verlopen maar ik heb toch mijn bedenkingen of dit gebruik van "spaces" beter is. Vroeger kreeg je een kadertje met de aantal schermen en je ging vlot naar het volgende scherm. Nu lijkt het mij minder vlot te gaan en ipv dat kadertje met je schermen krijg je tussen je schermen een zwart balkje gewoon... minder mooi als daarvoor lijkt me..
Voor de rest heb ik direct alles terug aangepast, mirage werkte nog voor aanpassingen aan de dock en deeper.app heb ik vervangen door OnyX en dit werkt ook naar behoren.
Geen problemen hier verder. Alles draait lekker, scrollen maar omgedraaid. Dat is op de een of andere manier toch anders als op een smartphone.
jep, staat op de website van apple bij 250 nieuwe features van lionjip_86 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:22:
Hebben jullie al gezien dat vensters nu op elke hoek te resizen zijn
Geen problemen hier verder. Alles draait lekker, scrollen maar omgedraaid. Dat is op de een of andere manier toch anders als op een smartphone.
jip_86 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:22:
Hebben jullie al gezien dat vensters nu op elke hoek te resizen zijn

Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:27:
[...]
Waar staat die instelling? Ben hem vergeten

Wat blijkt, op de achtergrond werd er nog flink geïndexeerd. Nu is dat allemaal klaar en loopt mijn MBP uit 2010 als een zonnetje. Opnieuw opstarten is ook een stuk sneller.
Ik vraag mij wel af of ik veel gebruik ga maken van de reboot met behoud van status functie. Soms is het toch wel handig om met een schone lei te beginnen. Ik denk dat het afhangt van het moment of ik wel of niet voor statusbehoud ga.
Gestures vind ik geweldig en het nieuwe scrollen vind ik heerlijk. Is alleen even wennen als je weer op een Windows bak zit... Toch mijn baas maar eens overhalen ;-) ...
Omdat je een recenter toestel hebt dan hij.. Op mijn MBP (2010) heb ik ook video voorbeelden, op mijn Blackbook (2008) niet.-LA- schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:31:
[...]
Waarom ziet dat er bij mij anders uit? (met video voorbeelden enzo....)
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Ik denk hierom:-LA- schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:31:
[...]

bibi2205 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:33:
[...]
Omdat je een recenter toestel hebt dan hij.. Op mijn MBP (2010) heb ik ook video voorbeelden, op mijn Blackbook (2008) niet.

[ Voor 32% gewijzigd door iMars op 21-07-2011 19:36 ]
Heeft iemand het wel voor elkaar?
Hier ook inderdaad.-LA- schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:31:
[...]

Wat me ook valt, en best een leuke verbetering is is dat als je meerdere bestanden sleept je een badge er bij krijgt van hoeveel bestanden je sleept.
Dat kan wel, ook al in eerdere versies van OS X, met CMD + <- of -> en CTRL <1..x>.callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:47:
cyclen door de spaces kan volgens mij ook niet he? je moet heen en weer en hij rolt niet lekker door... wel jammer... of zie ik iets over het hoofd?
En ik heb spellingscontrole uitgezet bij Language & Text > Text maar het werkt nog steeds... iemand hier nog een tip voor?
och jee... ben er al achter... het is Safari die ook nog eens intelligent denkt te zijn...callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:37:
Ik wou dat auto correctie uitgezet kon worden... althans, dat het ook uit is als je het vinkte uitzet
Heeft iemand het wel voor elkaar?
Ook daarmee moet je heen en weer... dus je kan niet in een circel rond... ofwel... alleen maar naar rechts swipen en swipen en swipen tot je een ons weegt... je moet heen en weer... ook met die sneltoetsen die jij aangeeft.Martijn-V4 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:48:
[...]
Dat kan wel, ook al in eerdere versies van OS X, met CMD + <- of -> en CTRL <1..x>.
Als je op meerdere posts wil reageren, dan kun je daarvoor de quote knop gebruiken en ze in een keer beantwoorden
[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 21-07-2011 21:36 ]
[ Voor 70% gewijzigd door Hoedje op 21-07-2011 21:37 ]
Of jij kan gewoon geen goed Nederlandscallous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:50:
[...]
och jee... ben er al achter... het is Safari die ook nog eens intelligent denkt te zijn...
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
het woord Lion is ook geen nederlaands en dat werd steeds lino... lees maar eens terug hoeveel mensen dat typen
I stand corrected.callous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:53:
[...]
Ook daarmee moet je heen en weer... dus je kan niet in een circel rond... ofwel... alleen maar naar rechts swipen en swipen en swipen tot je een ons weegt... je moet heen en weer... ook met die sneltoetsen die jij aangeeft.
Finder... En dan wel de sidebar. Ik wil die favorieten niet bovenaan (gebruik ik echt nooit) maar de apparaten bovenaan hebben staan. Ik zie echter totaal geen mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen en op het web lijk ik de enige die hier tegenaan loopt
Edit: correctie, ik gebruik het wel zie ik nu, alleen liever devices bovenaan....
*scrollen is ook wennen... mis toch maar zo'n dure magische glasplaat erbij kopen..
[ Voor 18% gewijzigd door Tijn89 op 21-07-2011 20:07 ]
[ Voor 79% gewijzigd door Hoedje op 21-07-2011 21:41 ]
dat kon in SL ook alNaboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:05:
Ik vind Lion echt gaaf... Net ontdekt dat je swipend door je internetpagina's kan
Verwijderd
Was bij Snow Leopard al zoNaboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:05:
Ik vind Lion echt gaaf... Net ontdekt dat je swipend door je internetpagina's kan
LOL... nooit geweten... kwam er nu ook per toeval achter
Hoe ging je toen naar vorige dan?Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:06:
[...]
LOL... nooit geweten... kwam er nu ook per toeval achter
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
backspace is ook relaxt
*damn dat scrollen... (ik ben bang dat dat lang wennen word...)
en hoe noem je dat dan?Rivanov schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:08:
Met twee vingers. Nu met één.
edit; ook mooi als je langzaam swiped
[ Voor 11% gewijzigd door Wokker op 21-07-2011 20:11 ]
Het oneindige X 0
Gewoon de back en forward button
Mja, dacht ik ook... maar toch klopt het.... iets met tijd dat muizen wieltjes hadden om te scrollenTijn89 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:08:
[...]
backspace is ook relaxt
*damn dat scrollen... (ik ben bang dat dat lang wennen word...)
Als je op meerdere mensen wilt reageren, dan kun je de quote knop gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 21-07-2011 21:42 ]
werkt alleen in Safari... en met Ctrl en scollen kan je overal inzoomen, ook al in SLWokker schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:09:
Ik vind de animatie voor swipen wel mooier geworden. Dubbel klikken zoals in iOS en zodat er ingezoomd wordt lijkt me echt ideaal voor mensen die slechtziend zijn.
Nu zoom je in met een dubbele tapcallous schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:10:
[...]
werkt alleen in Safari... en met Ctrl en scollen kan je overal inzoomen, ook al in SL
En ja, ik ben een Mac leek, heb deze iMac nog niet zo heeeeel lang, dus vandaar dat ik ook SL trucjes nog lang niet allemaal wist.
Dubbeltap bij een foto of in Safari?Naboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:11:
[...]
Nu zoom je in met een dubbele tap
En ja, ik ben een Mac leek, heb deze iMac nog niet zo heeeeel lang, dus vandaar dat ik ook SL trucjes nog lang niet allemaal wist.
okidoNaboo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:11:
[...]
Nu zoom je in met een dubbele tap
In Safari double tap op je muis en je zoom in op de tekst.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat werkt alleen als je een multitouch trackpad hebt ofzo?Rivanov schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:13:
[...]
Met m'n macbook white werkt dat niet, niet met trackpad, maar ook niet met usb mighty mouse.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Yes, ging het net even proberen en was te laat met editten van mijn post. God this is SMOOTH! Ben nog nooit zo blij en nieuwsgierig geweest over een OS, laatstaan dat ik vroeger "Apple-hater" was en nu ben ik er dol op.Rivanov schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:13:
[...]
[ Voor 126% gewijzigd door Hoedje op 21-07-2011 21:33 ]
Nee, want de MacBook White heeft geen multitouch trackpad en een Mighty Mouse is ook niet multitouch he!Spike_wolf schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:15:
[...]
Dat werkt alleen als je een multitouch trackpad hebt ofzo?
Met m'n macbook white werkt dat niet, niet met trackpad, maar ook niet met usb mighty mouse.
Wel bij de tijd blijven..
Verwijderd
Ik ben weer helemaal blij, geen problemen meer met Lion. Alles is heerlijk snappy
- Ik had XCode 4.0.1 onder Snow Leopard en XCode 4.1 staat in de App Store, maar de App Store-updates toonden hem niet. Alleen door handmatig de 4.1 te "kopen" (gratis dit keer) kon ik updaten. Bovendien moet ik los de installer uitvoeren voor XCode om de update te voltooien.
- Ik heb Keynote 5.0.5 gekocht onder Snow Leopard met de App Store. KeyNote 5.1 (met nieuwe ondersteuning voor Lion) staat in de App Store, maar ook die krijg ik niet als update. Als ik op "installeer" druk in de App Atore krijg ik het advies om "Software Updates" te gebruiken. Software updates vind echter geen updates. Deïnstalleren en dan opnieuw uit de app store halen lijkt de enige optie.
Waarom bij Mission Control mijn (normaal verborgen) Dock te voorschijn komt snap ik ook niet zo goed. Het is niet echt de plek om apps te starten en het maakt het visueel erg onrustig.
Het gescheiden Dashboard vind ik ook een beetje kaal en "vreemd" aanvoelen in het geheel. Als overlay was het echter ook onrustig, dus misschien is het toch beter zo.
De nieuwe preview, finder, de rest van mission control, filevault en zo'n beetje alle andere features bevallen me echter prima!
|_____vakje______|
Verwijderd
Verwijderd
en waarom wil je die kopen?Hoteldebotel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:48:
Ook raar dat ik nog steeds Facetime kan kopen in de Appstore:
[afbeelding]
oops sorry, verkeerd gelezen
[ Voor 7% gewijzigd door callous op 21-07-2011 20:49 ]
Kan ik nadat ik contact heb opgenomen met de Apple helpdesk het volgende melden.
Door de grote toestroom van aanvragen is het niet mogelijk om de code te versturen binnen de 24 uur die in de voorwaarden staan.
Waarschijnlijk zal dit 48 uur worden.
Hopelijk heb ik hiermee een aantal mensen gerust gesteld.
Niet, omdat je hem gratis bij Lion krijgt..
Daarom is het raar dat er niet gewoon "Geinstalleerd" staat.
EDIT:
laat maar
[ Voor 4% gewijzigd door Hoteldebotel op 21-07-2011 20:52 ]
Ik had Face Time al gratis in SL zitten.... of misschien dat het onderdeel van iLife '11 is...Hoteldebotel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:49:
[...]
Niet, omdat je hem gratis bij Lion krijgt..
Daarom is het raar dat er niet gewoon "Geinstalleerd" staat.
EDIT:
laat maar
Thanks!NA Lekx schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:49:
Voor die gene die nog steeds wachten op de code van de "Mac up to date" programma die wordt verkregen door de een jpeg van de aankoop bon te versturen.
Kan ik nadat ik contact heb opgenomen met de Apple helpdesk het volgende melden.
Door de grote toestroom van aanvragen is het niet mogelijk om de code te versturen binnen de 24 uur die in de voorwaarden staan.
Waarschijnlijk zal dit 48 uur worden.
Hopelijk heb ik hiermee een aantal mensen gerust gesteld.
[ Voor 45% gewijzigd door Unbreukable op 21-07-2011 20:55 ]
FaceTime kwam alleen gratis bij de Macs met 720p camera.Unbreukable schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:54:
[...]
Ik had Face Time al gratis in SL zitten.... of misschien dat het onderdeel van iLife '11 is...
[...]
Thanks!
Prachtig, die 720p camera hype. De MacBook Pro's hebben al jaren een camera met een 1.3 megapixel sensor (tegenwoordig waarschijnlijk 2 megapixel), alleen Apple liet het ding steevast op 640x480 werken. Enkel via 3rd party apps kon je de camera op volle resolutie aanspreken.Aloys schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:59:
Owja? Ik had FaceTime ook opeens in m'n dock staan na de upgrade naar Lion, maar daar stond hij in Snow Leopard niet. Dus ik denk dat iedereen 'em gewoon krijgt. (Ik heb namelijk een MBP late 2008, dus geen 720p camera.)
En voor de cijfers: 720p = 0.921600 megapixel
Voor wat betreft Facetime: Dat is inderdaad een onderdeel van Lion. Onder Snow Leopard moest je het kopen, tenzij je een recente Mac had (2011) die met een zogenaamde -hype alert- FaceTime HD camera geleverd werd
Launching containers into space
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 21-07-2011 21:16 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
dit op een MacBook midden 2009.
Daarnaast is Skype een ergere vreter geworden. Al laat activity monitor het niet zien, alles is trager met skype aan
Lion's spell checker op z'n bestCyBeR schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:15:
Sinds loon zit ie bij het os ja.
Dit topic is gesloten.
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.