[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sgimi schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:24:
Dus, mocht ik een clean reinstall willen, waar ben ik de fout in gegaan??
Check eerst even of ik gelijk had, als dat zo is; backup maken, USB stick in je mac, rebooten, tegen installatie vertellen dat je clean install wilt, (in schijfhulpprogramma je schijf formatteren en daarna lion installeren)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forceworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2024
Eerst je installatieschijf formatteren (kan met disk utility op de stick) en daarna de usb-installatie uitvoeren :)

[ Voor 6% gewijzigd door Forceworks op 26-08-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-08 10:16
Er staat bij about this mac inderdaar de versie 10.7.1 vermeld. Goed, ik ga even offline, poging 2 :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je harde schijf even formatteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-08 19:32

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Heb je wel eerst je schijf geformatteerd via schijfhulpprogramma (vanaf de USB-stick)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Smultie schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:27:
[...]

Ik heb tot 10.6.8 last gehad van wegvallend wi-fi. Juist Lion loste dit op bij mij. Toch typisch dat ze het niet voor elkaar krijgen voor iedereen stabiel internet te realiseren.
Ja, ik vind het ook bijzonder vreemd. In Lion heb ik dagelijks kernel panics en ik krijg er geen grip op. Ik kan bijvoorbeeld een kernel panic forceren door in iTunes een subscription te nemen op een podcast en dan op het knopje "get all" te klikken waardoor iTunes 30+ downloads heeft. Gegarandeerd een kernel panic. Zowel met 10.7 als 10.7.1 en de laatste iTunes versies.

Ik kan de KEXT eens proberen van Snow Leopard en anders voer ik een erase en install uit van 10.7 zonder upgrade naar 10.7.1 ... heb ik tenminste weer een werkende Wi-Fi verbinding.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik heb zelf LION op een Macbook Pro en een Mac Mini gezet. Op de Pro zijn de voordelen duidelijk, maar ik vind zelf de voordelen op de Mini (die dienst doet als mediacenter) minimaal. Wel merk ik een duidelijke vertraging ten opzichte van Snow Leopard. Ik denk erover om hem er daarom maar weer af te gooien.

Zijn er nog mensen die specifieke voordelen van Lion voor mediacenter-toepassingen kunnen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm. interessant...ik gebruik mijn mini eigenlijk nog alleen als server/download en handbrake station...heb lion al gekocht maar nog niet op de mini gezet...

ik ben ook bang dat er weinig voordelen te vinden zijn..omdat de grootste verandering in de besturing zit...welke ik dus amper gebruik...als mediacenter heb je daar volgens mij ook weinig mee te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Nope gewoon 5.1, blijft apart als het nu ging oplichten wanneer er een nieuw bericht in een topic wordt geplaatst had ik er nog enigszins wat aan gehad.
Okee, hier heb ik in 5.1 helemaal geen icoontjes in de tabs.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/9dDE/meh.png

Lijkt me ook geen instelling in Safari, misschien heb je ooit een terminal commando uitgevoerd om de icoontjes te laten zien oid? De blauwe wereldbolletjes is volgens mij gewoon het 'ik heb geen favicon dus ik gebruik de standaard' icoon.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Safari toont standaard geen icoontjes in tabs (ook nooit gedaan, ook geen instelling). Die persoon die dat wel heeft, heeft een plugin of iets dergelijk draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Frietsaus op 26-08-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Het is laatst ergens voorbij gekomen, maar kan het niet meer vinden :s
Hoe kan je makkelijk en snel door verschillende foto's in een map bladeren? Als ik een foto open, opent hij in voorvertoning, maar dan kan ik niet naar de volgende foto in de map bladeren.
Wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Scirocco je moet eerst de foto's selecteren, dan spatie voor voorvertoning ,en met de pijltjes kan je erdoorheen bladeren ( eventueel in full screen )

Ik heb hier gewoon standaard Safari 5.1 draaien i.c.m een paar extensies.

Adblocker
click2flash
Exposer

Verder geen enkele plugin o.i.d.

Wat me opvalt bij nader onderzoek is dat het wereldbol icoon gelijk is aan het bladwijzer icoon, terwijl de geopende topics geen onderdeel zijn van mijn Safari bladwijzers, maar enkel van mijn got bookmarks.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-GfmLTr8touo/TlfhxlDWuZI/AAAAAAAAA4o/-rOacol-UXg/icoon.jpg

De betekenis van de blauwe werelbolletjes blijft vooralsnog onbekend.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-cEosTCAk-E4/Tk97EUMXc4I/AAAAAAAAA3I/Uw5DyQGsTwA/safarik.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 26-08-2011 20:16 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

Toppe

Oké ✅

Doe maar eens in safari opties en dan geavanceerd. Daar kan je een develop menu aanzitten... zitten geinige opties in... Develop menu is dan zichtbaar in de bovenste balk al je in safari gewoon zit..

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
De USB stick die je nu van Lion kunt kopen, bevat die nou meer drivers dan de versie die je voor je Mac downloadt en met de tool van Apple op stick zet? Ik wil Lion wel op stick hebben, maar als een zelfgemaakte stick gelijk is aan een gekochte stick maak ik 'm net zo goed zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:41
Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:10:
De USB stick die je nu van Lion kunt kopen, bevat die nou meer drivers dan de versie die je voor je Mac downloadt en met de tool van Apple op stick zet? Ik wil Lion wel op stick hebben, maar als een zelfgemaakte stick gelijk is aan een gekochte stick maak ik 'm net zo goed zelf.
This gewoon hetzelfde als de versie van de AppStore, enige verschil is dus dat hij duurder is, en op een stick staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Destianto schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:14:
Ik heb hier gewoon standaard Safari 5.1 draaien i.c.m een paar extensies.

Adblocker
click2flash
Exposer

Verder geen enkele plugin o.i.d.
Verder geen plugins...? Wat dacht je van Glims? Daardoor heb je icoontjes op plekken die er helemaal niet horen. ;)

Het wereldbolletje is normaal gezienhet symbool voor een website zonder favicon, maar aangezien je Glims gebruikt kan het best zijn dat daar een bug in zit waardoor het op sommige plekken niet goed wordt weergegeven.

[ Voor 22% gewijzigd door Frietsaus op 27-08-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:55
Ik wil de spraak languages verwijderen uit Lion. Ik heb dit voorbij zien komen maar kan het niet meer terug vinden. Iemand weet hoe ik ruimte kan besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Heeft iemand het voor elkaar om iTunes zijn library op een externe schijf op te slaan? En dan dat als de hardeschijf niet beschikbaar is hij niet terug gaat naar de default lokatie waar dus geen media staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik heb een probleem. Heb vandaag een SSD geinstalleerd en werkt allemaal prima. Ik kan pas mijn geluid veranderen nadat ik mijn oordopjes erin zet en dan eruit haal. Ik weet dat dit is voorgekomen maar weet iemand de oplossing hiervan?

Edit1: Ik heb mijn oorplugjes erin gedaan en eruit en het werkt weer, uitzetten en aan zetten toen werkte het weer normaal, maar daarna niet meer. Dus heb het meerdere keren gedaan.

Iemand die weet wat de oplossing is? nieuwe clean-install?

Edit2: Hij werkte voor een tijdje, paar x gereboot etc... maar zelfde probleem weer, word er moe van!
Niemand?

[ Voor 44% gewijzigd door sacaji op 27-08-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week maar even geupgrade naar Lion omdat ik Xcode 4 nodig had.

Ik ben er niet over te spreken, mijn macbook 2,13 Ghz met 4GB is echt trager geworden.

Jammer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xfix schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:49:
Heeft iemand het voor elkaar om iTunes zijn library op een externe schijf op te slaan? En dan dat als de hardeschijf niet beschikbaar is hij niet terug gaat naar de default lokatie waar dus geen media staat :P
Monolingual downloaden. Is een gratis util.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Euh wat klopt er niet aan bovenstaande post?

Hier staan e.e.a. uitgelegd over de library van itunes

http://www.ilounge.com/in...rary-to-a-new-hard-drive/

[ Voor 66% gewijzigd door EgoPro op 28-08-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:59:
[...]

Excuus, verkeerde bericht gequote. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caneezy schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:56:
Ik wil de spraak languages verwijderen uit Lion. Ik heb dit voorbij zien komen maar kan het niet meer terug vinden. Iemand weet hoe ik ruimte kan besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Sinds ik Lion op mijn 2008 iMac had geïnstalleerd was het systeem heel erg choppy, en dan voornamelijk in de animaties van bijv launchpad of alleen al scrollen in de browser. Op internet dit eens opgezocht en bleek een bekend probleem te zijn bij oudere iMacs. 10.7.1 hielp helaas niks precies het zelfde.

Nu heb ik de beta van 10.7.2 geïnstalleerd en nu loopt alles vlot en soepel! Zelfs performance in games is er op voorruit gegaan. Ik hoop dat deze beta update een beetje stabiel is. Het is voor mij nu in elk geval al een behoorlijk vooruitgang van de ervaring met Lion.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:51
Caneezy schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:53:
Ik heb een probleem. Heb vandaag een SSD geinstalleerd en werkt allemaal prima. Ik kan pas mijn geluid veranderen nadat ik mijn oordopjes erin zet en dan eruit haal. Ik weet dat dit is voorgekomen maar weet iemand de oplossing hiervan?

Edit1: Ik heb mijn oorplugjes erin gedaan en eruit en het werkt weer, uitzetten en aan zetten toen werkte het weer normaal, maar daarna niet meer. Dus heb het meerdere keren gedaan.

Iemand die weet wat de oplossing is? nieuwe clean-install?

Edit2: Hij werkte voor een tijdje, paar x gereboot etc... maar zelfde probleem weer, word er moe van!
Niemand?
Oplossing:

Wijzig in het bestand com.apple.audio.coreaudiod.plist het volgende

</array>
<key>KeepAlive</key>
<true/>
Staat nu op <false/> neem ik aan

Bestand kun je vinden in de Systeem/Bibliotheek/LaunchDaemons folder

Dit is de oplossing voor jou probleem 8) 8)
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
RonXP schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:33:
[...]

Oplossing:

Wijzig in het bestand com.apple.audio.coreaudiod.plist het volgende

</array>
<key>KeepAlive</key>
<true/>
Staat nu op <false/> neem ik aan

Bestand kun je vinden in de Systeem/Bibliotheek/LaunchDaemons folder

Dit is de oplossing voor jou probleem 8) 8)
Suc6
Hij werkt nu weer wel, weet niet hoe! Gebeurd telkens nadat ik Perian heb ge-installeerd, wat er nu niet meer opstaat. Kan dat ook ervoor zorgen dat het niet goed werkt? Anyway, als het voorkomt probeer ik dit, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionysos1605
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:47
Bedankt voor de link, erg interessant om te lezen. Hierin staat goed uitgelegd hoe iTunes precies werkt.

Never underestimate the predictability of stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Laatst online: 14:34
The Otherside schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:34:
Sinds ik Lion op mijn 2008 iMac had geïnstalleerd was het systeem heel erg choppy, en dan voornamelijk in de animaties van bijv launchpad of alleen al scrollen in de browser. Op internet dit eens opgezocht en bleek een bekend probleem te zijn bij oudere iMacs. 10.7.1 hielp helaas niks precies het zelfde.

Nu heb ik de beta van 10.7.2 geïnstalleerd en nu loopt alles vlot en soepel! Zelfs performance in games is er op voorruit gegaan. Ik hoop dat deze beta update een beetje stabiel is. Het is voor mij nu in elk geval al een behoorlijk vooruitgang van de ervaring met Lion.
Is er toevallig een "oplossing" voor het tweede scherm probleem in 10.7.2?

Vandaag ook over gegaan op Lion, aangezien mijn AD connectie niet meer werkte in SL. Helaas wil Lion bij 1 account nog immer de home-drive niet mappen, maar ik kan tenminste wel weer inloggen met dat account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle rechten opnieuw laten zetten door de disktool, dit scheelt zover ik kan zien aanzienlijk in de snelheid :)

edit:

Echt WOW... iedereen die upgrade even de rechten laten fixen!! Liefst in de recovery mode :) Scheelt je het kopen van een nieuwe mac ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Iemand ook problemen met Firefox? Hij crasht wanneer ik naar beneden scroll. MBP 13" early 2010, meest recente versie van Firefox

Toen ik Lion erop had gezet had ik in eerste instantie geen crashes. Sinds gisteravond crasht 'ie ineens om de haverklap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mi6 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:29:
Iemand ook problemen met Firefox? Hij crasht wanneer ik naar beneden scroll. MBP 13" early 2010, meest recente versie van Firefox

Toen ik Lion erop had gezet had ik in eerste instantie geen crashes. Sinds gisteravond crasht 'ie ineens om de haverklap
Even rechten laten checken en fixen... deed die van mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:03

RnB

Iemand die ervaring heeft met eduroam op Lion aan de HvA? De studentenservice kan mij niet verder helpen en daar baal ik wel enorm van.. Kan ik zelf zo'n config file in elkaar flansen? Of iemand die dat al heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 05:58
Nog meer mensen met Wi-Fi problemen? als ik aan het surfen ben valt de heletijd mijn wifi weg, terwijl ik 1 meter van de switch af zit, onder sl had ik dit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 20:08
Heb je al wat teruggelezen in dit forum? Dan had je gezien dat je niet de enige bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

MC Taz Man schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:36:
[...]

Is er toevallig een "oplossing" voor het tweede scherm probleem in 10.7.2?

Vandaag ook over gegaan op Lion, aangezien mijn AD connectie niet meer werkte in SL. Helaas wil Lion bij 1 account nog immer de home-drive niet mappen, maar ik kan tenminste wel weer inloggen met dat account...
En toen dacht je, laat ik dan ook gelijk maar een beta installeren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:48:
Ik heb deze week maar even geupgrade naar Lion omdat ik Xcode 4 nodig had.

Ik ben er niet over te spreken, mijn macbook 2,13 Ghz met 4GB is echt trager geworden.

Jammer... :(
Komt misschien door Xcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:14:
[...]
En toen dacht je, laat ik dan ook gelijk maar een beta installeren? :P
Hij zegt toch niet dat hij 10.7.2 al heeft? Lijkt me juist niet, hij vraagt of dit probleem daarin al is opgelost, als hij het zou hebben dan hoefde hij het niet te vragen :)

Ik ben er trouwens ook heel benieuwd naar of dat opgelost is in 10.7.2 want het stoort mij ook enorm als ik mijn MacBook met een extern scherm gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Lion op mijn macbook pro late 2010 gehad. Er zitten aardige nieuwe features op, het schakelen tussen gebruikers is bv handig, ook om bv snel even een guest login te doen waarvan alle wijzigingen na uitloggen weg zijn.
Scrollen was even wennen maar werkt super als je daarnaast een ipad / iphone gebruikt (scrollen is reversed, bij leopard is dit mbv een tooltje (bv "Reverse scrolling") redelijk na te bootsen.
Vond het een beetje traag aanvoelen allemaal, en de laptop wordt bij simpel gebruik duidelijk warmer dan met leopard. Het grootste issue waar ik tegenaan ben gelopen is dat de wifi connectie niet goed behouden bleef, waardoor het vrij onwerkbaar was. Meer mensen melden dit maar er is nog geen echte oplossing voor, dus ben ik inmiddels weer terug op Snow Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:16:
[...]

Komt misschien door Xcode?
Nah dat loopt opzich prima, en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Laatst online: 14:34
GekkePrutser schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:20:
[...]

Hij zegt toch niet dat hij 10.7.2 al heeft? Lijkt me juist niet, hij vraagt of dit probleem daarin al is opgelost, als hij het zou hebben dan hoefde hij het niet te vragen :)

Ik ben er trouwens ook heel benieuwd naar of dat opgelost is in 10.7.2 want het stoort mij ook enorm als ik mijn MacBook met een extern scherm gebruik.
Idd, ik draai "gewoon" 10.7.1.

Ik heb trouwens wel, na flink wat google werk, gevonden dat 10.7.2 een veel betere AD ondersteuning zou moeten hebben. Hopelijk is mijn home-drive mapping probleem dan ook opgelost.

In de tussentijd toch maar Lion Server aangeschaft... Weer iets om mee te spelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:58
Ik heb een probleem sinds dat ik over gestapt ben op Lion, en vroeg me af of andere mensen dit ook ondervinden.

Naast mijn iMac heb ik ook een game computer staan met Windows. Om geen twee toetsenboorden en muizen te hebben staan heb ik tussen mijn iMac en mijn PC een KVM switch geinstalleerd. Voorheen werkte dit prima, en dat doet het nog steeds, behalve voor betreft het feit dat mijn muis instellingen elke keer verdwijnen als ik voor een lange tijd switch naar mijn andere computer. Muis muis wordt weer langzamer, en dat is vrij irritant. Iemand hetzelfde probleem, en misschien een idee hoe ik dit kan oplossen? (het liefst zonder extra programmatje).

Iets wat me ook opvalt is dat het scherm van mijn iMac niet meer qua brightness omlaag wilt als ik switch naar mijn PC (deze staat aangesloten met een mini displayport). Dit is echter al wat langer zo, maar ook dat was in het begin niet zo. Is niet zo heel erg vervelend, ik kan de brightness namelijk software matig naar beneden schroeven, maar mijn iMac gaat daardoor wel blazen i.v.m. warmte. Iemand die dat bekend klinkt?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 15:31

pbd

Hoe zorg ik er voor dat mijn Finder window size onthouden wordt? Bij iedere start krijg ik weer de default size. Heb al aardig in de instellingen gezocht en gegoogled maar kom er niet uit, waarschijnlijk zie ik iets logisch over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 22:44

Step

step@tweakers.net#

securer schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:58:
Hoe zorg ik er voor dat mijn Finder window size onthouden wordt? Bij iedere start krijg ik weer de default size. Heb al aardig in de instellingen gezocht en gegoogled maar kom er niet uit, waarschijnlijk zie ik iets logisch over het hoofd?
Resizen, en dan netjes weg klikken met de muis wil nog al helpen. ;) Vaak gebruik je dan shortcuts op het toetsenbord en dan onthoudt ie het niet. :)

Of was het nou andersom, het is een van de twee :o

[ Voor 5% gewijzigd door Step op 31-08-2011 10:11 ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

Step schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:11:
[...]

Resizen, en dan netjes weg klikken met de muis wil nog al helpen. ;) Vaak gebruik je dan shortcuts op het toetsenbord en dan onthoudt ie het niet. :)

Of was het nou andersom, het is een van de twee :o
Oemph...hoe kan ik dit gemist hebben 8)7 Maar thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:35
Ik begin het irritant te vinden dat wanneer ik Safari afsluit met commando q en daarna weer opnieuw safari opstart alsnog mijn laatst geopende pagina opnieuw geopend wordt. Ik kan nergens een optie vinden om dit uit te zetten. Wat ik ook vervelend vind is dat wanneer ik mijn mbp uitzet ik elke keer dat vinkte moet uitzetten dat niet mijn geopend pagina's weer geopend moeten worden bij het opnieuw inschakelen van mijn mbp.

Ik wil gewoon bij het opnieuw starten van Safari een blanco pagina hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unbreukable schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:48:
Ik begin het irritant te vinden dat wanneer ik Safari afsluit met commando q en daarna weer opnieuw safari opstart alsnog mijn laatst geopende pagina opnieuw geopend wordt. Ik kan nergens een optie vinden om dit uit te zetten. Wat ik ook vervelend vind is dat wanneer ik mijn mbp uitzet ik elke keer dat vinkte moet uitzetten dat niet mijn geopend pagina's weer geopend moeten worden bij het opnieuw inschakelen van mijn mbp.

Firefox is sneller dan safari hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:06
De optie in preview om een handtekening via de iSight toe te voegen is ideaal. Nu vroeg ik mij af of het langs die weg ook mogelijk is om de handtekening in Mail te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:49
RnB schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:11:
Iemand die ervaring heeft met eduroam op Lion aan de HvA? De studentenservice kan mij niet verder helpen en daar baal ik wel enorm van.. Kan ik zelf zo'n config file in elkaar flansen? Of iemand die dat al heeft gedaan?
Precies hetzelfde probleem. Eduroam Rotterdam Academieplein. Op geen enkele manier kan ik verbinding met het netwerk maken. Alleen met windows, maar daarvoor koop ik toch geen macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:39

f.h

Ben vanaf de release overgestapt op Lion en de kleine tweaks in gebruik en looks bevallen prima. Qua stabiliteit komt het alleen wat mij betreft nog niet in de buurt van SL.

Heb weliswaar geen kernel panics gehad, maar toch echt een aantal maal via de aan/uit knop mijn MBP (i5 Mid 2010 met 8 GB ram) uit moeten zetten omdat de boel op de muis na gewoon 'freeze-de'. En dat heb ik met SL echt nog nooit gehad. Chrome freezed ook regelmatig eventjes. Misschien is het omdat ik een upgrade heb gedaan (ga binnenkort een SSD kopen en die clean installen), maar dit is voorlopig best irritant.

Ik ga verder niet downgraden ofzo daar niet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
RnB schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:11:
Die config-files moet je helemaal niet aanklikken, dan werkt het prima. Inmiddels getest op de VU, de HU en de HKU en die geven allemaal geen problemen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:51:
[...]

Firefox is sneller dan safari hoor ;)
Nou, dat was precies het antwoord op de vraag die ik stelde... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:45
Ik heb een iMac mid-2009, en loop steeds tegen een grote bug in Lion aan. Namelijk, Mission Control is echt heel erg traag. Alle animaties lopen verder soepel en vloeiend (inclusief bijvoorbeeld StarCraft 2 onder OS X), maar Mission Control voelt bijzonder traag aan (denk aan 3 / 4 FPS).

Over die eduroam profielen, ik had hetzelfde op Avans te Breda. Uiteindelijk heb ik het iPhone profiel gedownload, en deze zette in 1x alle instellingen goed. Eenmalig username en wachtwoord invoeren, en het werkte allemaal! Heeft de HvA niet zo'n zelfde eduroam-profiel?

• RnB

RnB

Krisp schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:30:
[...]

Die config-files moet je helemaal niet aanklikken, dan werkt het prima. Inmiddels getest op de VU, de HU en de HKU en die geven allemaal geen problemen.
Zonder config file kwam ik er niet in hoor.. Dan bleef ie steeds om mijn gegevens vragen, keer op keer. Met de config file hoefde deze alleen daarin gezet te worden en vraagt ie er nooit meer naar.

De HvA heeft inmiddels een configfile op een usb stick voor de mensen met Lion. :)

[ Voor 8% gewijzigd door RnB op 01-09-2011 07:13 ]

Verwijderd

Unbreukable schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:20:
[...]

Nou, dat was precies het antwoord op de vraag die ik stelde... :?
Safari heeft wat meer issues... vandaar raad ik FF aan.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
Na twee weken vakantie begin ik hier op het werk meteen goed (=verkeerd om in windows :+ ) te scrollen. Helemaal aan Lion gewend en happy ermee :)

• RnB

RnB

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:34:
[...]

Safari heeft wat meer issues... vandaar raad ik FF aan.
Ik heb het niet echt gevolgd, maar wat voor issues zijn er dan? Ik gebruik Safari ten alle tijden en ik heb nergens last van, vind het heerlijk werken.

• Niellie41
  • Laatst online: 20:03

Niellie41

[object Object]

Safari ondersteunt gestures van de trackpad, die alle andere browsers niet ondersteunen. Zoals het een pagina terug gaan, door met twee vingers naar links te gaan. Dat vind ik wel fijn.

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 11:16
Niellie41 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:20:
Safari ondersteunt gestures van de trackpad, die alle andere browsers niet ondersteunen. Zoals het een pagina terug gaan, door met twee vingers naar links te gaan. Dat vind ik wel fijn.
google chrome canary ondersteund dit dus wel.. Heb safari even de kans gegeven maar kan er niet aan wennen (bijv. een gedownload bestand openen via safari vind ik gewoon irritant)
De officieele chrome zal binnenkort dan ook wel de update krijgen voor de gestures.

• pbd

pbd

Hoe kan het dat ik in Finder bij 'Al mijn bestanden' bij bijvoorbeeld muziek en documenten niet alles zie staan wat ik heb? Van de documenten kan ik me er nog iets bij voorstellen omdat ik die op iDisk heb staan maar al mijn muziek staat gewoon in de standaard iTunes directory, niet hidden oid en toch laat finder ze niet zien via het favorietenkopje al mijn bestanden. Afbeeldingen en films gaan wel gewoon goed. Moet erbij zeggen dat ik pas sinds ca. 2 maanden op een mac werk dus mogelijk is er een logica die ik nog niet doorgrond heb :-)

[ Voor 4% gewijzigd door pbd op 01-09-2011 11:10 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

thijskl schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:57:
Heb safari even de kans gegeven maar kan er niet aan wennen (bijv. een gedownload bestand openen via safari vind ik gewoon irritant)
Wat is er zo moeilijk aan clicken op een item in een downloadoverzicht?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

RnB schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:12:
[...]

Ik heb het niet echt gevolgd, maar wat voor issues zijn er dan? Ik gebruik Safari ten alle tijden en ik heb nergens last van, vind het heerlijk werken.
De interface is niet meer van deze tijd... valt me nog steeds op... gewoon raar gevoel krijg je erbij alsof je nog steeds in 2000 leeft. Meerdere mensen hoor ik daar over.

FF is gewoon moderner.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:26

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:41:
[...]

De interface is niet meer van deze tijd... valt me nog steeds op... gewoon raar gevoel krijg je erbij alsof je nog steeds in 2000 leeft. Meerdere mensen hoor ik daar over.

FF is gewoon moderner.
Kan safari eigenlijk ook gebruik maken van add-ons (adblock plus bijv.)?
Ik ben ook een die-hard firefox gebruiker namelijk :+

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Safari heeft sinds versie 5 ook 'extensions', dus een adblock-achtige extension zal vast wel bestaan. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:41:
Slaat echt nergens op :D Safari is erg slick, simpel en strak. Ik vind de interfaces van andere browsers juist vaak onnodig rommelig.
FF is gewoon moderner.
Tuurlijk :') Je mag dat vinden maar verkondig het dan niet als feit, want het statement is puur gebaseerd op wat jij gewend bent en als norm hanteert.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 19:04

Ghehe

400 pound hacker

Psycho_Mantis schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:50:
[...]

Kan safari eigenlijk ook gebruik maken van add-ons (adblock plus bijv.)?
Ik ben ook een die-hard firefox gebruiker namelijk :+
Ja, je hebt extensies voor Safari: https://extensions.apple.com/

--

Ik gebruik Safari omdat het goed werkt bij mij - ik gebruik nog steeds Snow Leopard by the way - en omdat het Scriptable is m.b.v. AppleScript, van Firefox heb ik dat niet meteen kunnen vinden en moest het inderdaad geen AppleScript ondersteunen dan gaat mijn WorkFlow App hard falen. :/

On-topic: Ik heb nog steeds geen behoefte aan Mac OS X Lion, ik hou het liever nog even bij mijn uberstabiele SL installatie. :)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Enige punt waar ik vind dat Safari wel achterblijft is de adresbalk, waarom kan je hier niet gewoon zoeken? Ik heb nu Omnibar voor Safari geïnstalleerd, werkt leuk, maar geen voorstellen meer van Google. Dit mag Apple wel eens gaan implementeren :) .

Verwijderd

Aloys schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:56:
Enige punt waar ik vind dat Safari wel achterblijft is de adresbalk, waarom kan je hier niet gewoon zoeken? Ik heb nu Omnibar voor Safari geïnstalleerd, werkt leuk, maar geen voorstellen meer van Google. Dit mag Apple wel eens gaan implementeren :) .
Bij Safari bepaalt Apple hoe makkelijk je werkt, bij FF de community... en daar is gewoon meer inspraak.

Ach smaken verschillen toch !

• tpas
  • Laatst online: 08-09 20:08
Hoe een simpele vraag ontaardt in een discussie over Safari versus Firefox. :'(

Alleen heeft MB23 nog steeds geen antwoord op zijn vraag:

Weet iemand dit?

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
Vandaag door performance issues Snow Leopard terug erop gezet en meteen SuperDuper images gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/124520102t3Q1Q3n1a00/Screen%20Shot%202011-09-01%20at%2012.28.43%20PM.png
Wat je hier zit zijn vollledige images van een verse schone 10.6.4 leopard naar een upgrade 10.6.8, naar een 10.7.0 en naar de laatste versie 10.7.1. Zodoende kan ik naar elk gewenst versie wanneer ik wil.

Nu vraag ik me af of er een performance verschil is tussen mijn upgraded Lion vs een fresh clean lion install.
Heeft iemand dit al geprobeerd, en zoja, verschillen ontdekt?

[ Voor 15% gewijzigd door goodfella op 01-09-2011 12:32 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:05
Klant van ons heeft een probleem met zijn Finder.

Hij heeft OS X Lion en maakt via SMB verbinding met een Windows 2008 server. So far so good. Via Finder verbind hij razendsnel, maar wanneer hij bijvoorbeeld in Illustrator een bestand gaat zoeken, gaat dat tergend traag!

Iemand énig idee hoe dit kan? Normaal zou het dan bij de normale Finder ook langzaam gaan, maar dat is dus niet het geval.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik begin het irritant te vinden dat wanneer ik Safari afsluit met commando q en daarna weer opnieuw safari opstart alsnog mijn laatst geopende pagina opnieuw geopend wordt. Ik kan nergens een optie vinden om dit uit te zetten.

Je kunt op applicatie basis app resume uitzetten:
http://osxdaily.com/2011/...per-app-in-mac-os-x-lion/

[ Voor 15% gewijzigd door wasted247 op 01-09-2011 14:37 ]

• M@rijn
  • Laatst online: 09-09 09:02
Mijn eerste Mac ervaring is ook direct met OS X Lion en het bevalt bijzonder goed, vandaag voor het eerst een DVD gebrand met een Windows XP installatie alleen blijkbaar is deze DVD niet bootable, heb ik iets over het hoofd gezien in de default brand app?

• GekkePrutser
  • Niet online
M@rijn schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:27:
Mijn eerste Mac ervaring is ook direct met OS X Lion en het bevalt bijzonder goed, vandaag voor het eerst een DVD gebrand met een Windows XP installatie alleen blijkbaar is deze DVD niet bootable, heb ik iets over het hoofd gezien in de default brand app?
Je kan met de standaard finder (en disk utility) alleen bootable Windows DVDs maken van een ISO (of dmg of cdr) image. Je kan dus niet alle bestanden gewoon op de schrijf slepen en branden, dan wordt hij niet bootable omdat je het boot block niet apart kan aanmaken. Dat kan alleen met third-party programma's.

Maar als je wel een ISO hebt dan heb je die misschien gemount (geopend) en daarna op de burn knop in finder geklikt? Dat maakt het ook niet bootable. Wat je moet doen de de ISO in het linker paneel van Disk Utility (onder Utilities) slepen, en dan de Burn Image optie gebruiken van Disk Utility. Dan werkt het wel.

Edit: Sorry als de namen van de menu opties niet precies kloppen want ik heb geen Mac bij de hand, bovendien gebruik ik altijd de Engelse taal op mijn Macs. Maar als je het image brandt vanuit Disk Utility en niet vanuit de gewone finder moet het lukken. In het Nederlands heet dat ding dacht ik 'Schijfhulpprogramma' of zoiets.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 01-09-2011 15:39 ]

• M@rijn
  • Laatst online: 09-09 09:02
Geweldig, problem solved, al doende leert me :) thnx!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29
tpas schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:26:
Hoe een simpele vraag ontaardt in een discussie over Safari versus Firefox. :'(

Alleen heeft MB23 nog steeds geen antwoord op zijn vraag:

[...]

Weet iemand dit?
Je kan ook afsluiten met Cmd-option-Q. Dan sluit de applicatie af en gooit ie de windows weg (Quit and discard windows)

• Unbreukable
Myrdhin schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:02:
[...]

Je kan ook afsluiten met Cmd-option-Q. Dan sluit de applicatie af en gooit ie de windows weg (Quit and discard windows)
Bedankt!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
Ik heb hier een nieuwe mac mini, quicktime met perian wil blijkbaar geen mkv's afspelen. Hij blijft maar laden, terwijl met VLC het gewoon afspeelt.
De nieuwste updates zijn geïnstalleerd. Komt dit misschien hierdoor?

Moet ik nog iets instellen?

• jip_86
  • Laatst online: 22:35
Waarom gebruik je niet gewoon VLC dan als dat werkt?

• blubbers
Omdat Quicktime ism perian toch moet werken? Wil dit graag oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
jip_86 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:35:
Waarom gebruik je niet gewoon VLC dan als dat werkt?
I agree, VLC is the king. Heeft meer opties voor MKVs, audio channels, subtitles etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 19:04

Ghehe

400 pound hacker

blubbers schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:05:
Omdat Quicktime ism perian toch moet werken? Wil dit graag oplossen. :)
Ik moet altijd effe wachten totdat ie klaar is met - denk ik - decoden. Je ziet dan in de balk onderaan van de tijdlijn, een progresserende zwarte kleur. Duurt bij mij niet zolang (MBP 15" 2010) maar je moet wel effe wachten.

Zoiets dus: http://cl.ly/3u1J1W1z0f13351w3Z10/Schermafbeelding_2011-09-02_om_08.33.23.png (Ik heb het als link gezet want de afbeelding is wat langs de grote kant :P )

En ik volg volledig je keuze van QuickTime en Perian, ik gebruik het ook. :9 Voornaamste reden: QuickTIme is gewoon veel mooier. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
-verkeerd topic, scusi!-

[ Voor 90% gewijzigd door Misha op 02-09-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ghehe schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:39:
[...]

Ik moet altijd effe wachten totdat ie klaar is met - denk ik - decoden. Je ziet dan in de balk onderaan van de tijdlijn, een progresserende zwarte kleur. Duurt bij mij niet zolang (MBP 15" 2010) maar je moet wel effe wachten.

Zoiets dus: http://cl.ly/3u1J1W1z0f13351w3Z10/Schermafbeelding_2011-09-02_om_08.33.23.png (Ik heb het als link gezet want de afbeelding is wat langs de grote kant :P )

En ik volg volledig je keuze van QuickTime en Perian, ik gebruik het ook. :9 Voornaamste reden: QuickTIme is gewoon veel mooier. 8)7
Ik krijg niet eens een beeld te zien, enkel een het laad 'cirkeltje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik kom net achter een fijne feature; lokale backups wanneer je time machine gebruikt en geen externe harde schijf hebt aangesloten. Dan kwakt 'ie het gewoon ergens op je harde schijf. Ik snapte er al niks van. Ik verwijderde van alles, maar mijn vrije schijfruimte bleef gelijk

Uiteindelijk had ik ruim 100gb aan backups verzameld.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/u3m15.png

Mocht iemand ook last hebben van deze te gekke automatische feature, dan kan ie dat simpel uitzetten door de terminal te openen en: sudo tmutil disablelocal te runnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 22:35
Vandaag had ik ineens Chrome open staan over mijn full-screen iTunes 'space'. Vaag gedoe, heb het ook wel eens gehad met een msn messenger venster. Blijkbaar heeft Lion nog niet helemaal het onderscheid tussen een full-screen space en een desktop space door. Hebben meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand een oplossing voor volgend probleem:

Ik zie geen enkel netwerk apparaat meer. Voorheen werkte dit wel allemaal, maar sinds kort werkt dit niet meer. Dit is hoogst irritant als je ontzettend veel met netwerk mappen werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mochten er mensen zijn die de Windows Homeserver 2011 Connector niet geïnstalleerd krijgen. De volgende stappen maakt het werkend, en je LuanchPad blijft werken.
- open the [applications] folder in [Finder];

- right click [Launchpad] and select [Get Info];

- open [Sharing & Permissions] and set the permission for [Everyone] to [Read & Write];

- open [Terminal] and goto the [Applications] folder;

cd /Applications
then make a rename using th mv command;

mv Launchpad.app "MacLaunchpad.app"
- now it's ok to set back the permissions to the default;

- Launch the MacConnector.dmg again and the WHS Launchpad will install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
jip_86 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:51:
Vandaag had ik ineens Chrome open staan over mijn full-screen iTunes 'space'. Vaag gedoe, heb het ook wel eens gehad met een msn messenger venster. Blijkbaar heeft Lion nog niet helemaal het onderscheid tussen een full-screen space en een desktop space door. Hebben meer mensen dat?
Ja, als je vanuit XCode een 'Inspector' window opent, dan komt dat ook boven hetzelfde fullscreen window te staan. Dus niet op een aparte fullscreen desktop. Irritant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Momenteel heb ik een probleem met Mail. Na een schone installatie heb ik mijn imap account volledig laten downloaden met bijlages. Vervolgens opende ik een PDF bijlage en kreeg ik de melding:
Het is mogelijk beschadigd of heeft een bestandsstructuur die Voorvertoning niet herkent.
Kan gebeuren natuurlijk, maar ik inmiddels heb ik het bij meerdere PDF's ontdekt. Overigens doen sommige het dan weer wel. Als ik via mijn browser de mail benader is er niks aan de hand, ik vraag me dan ook af of er meerdere mensen tegen dit probleem zijn aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mail doet wel meer vage dingen, ik kan vaak ook mailtjes niet vinden, terwijl ik ze wel heb. Moet ik het weer via de webmail doen. Ik heb overigens nog geen voorvertoning fouten gehad met mail (of in heel Lion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik lees op het Apple support forum ook al dezelfde problemen. Heb via Mail maar even een bug report gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:53
Even een +1 aan Lion geven.

Mijn harddrive heeft kuren, krijg steeds random freezes (op SL 10.6.8) en besloot hem dus maar te backuppen (als TimeCapsule en schijfkopie) en er een clean install van Lion op te zetten.

Lion USB stick erin. Schijf formatteren. En toen bleef de Lion installatie hangen. tot 3x toe op verschillende punten, dus ik vermoed dat de schijf echt stuk is. Ik kon ook de TimeCapsule backup niet terugzetten, evenals de schijfkopie niet, vanwege rare foutmeldingen (input/ouput-error en andere onzin). Mooi klote dus.

Maar, gelukkig heeft de Lion USB een safari-only-mode, waardoor ik in ieder geval nog het internet op kan, een afspraak kan maken voor morgenvroeg bij de lokale AppleStore (Perth) met een genius (heb AppleCare op m'n systeem, dus hoop het zo kosteloos opgelost te krijgen) en gelukkig kan ik deze avond nog mooi internetten :D.

Geen geluid, geen flash-ondersteuning, maar een beetje FaceBooken, e-mailen, chatten en fora af-surfen gaat prima! Een geluk bij een ongeluk...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik heb nu os x lino op mijn mbp 15" 2011 geïnstalleerd maar het voelt allemaal een beetje traag aan en ik heb ook last van beachballs.

Ik heb een pram en nvram reset gedaan ook heb ik de rechten hersteld maar echt snelheid zit er niet in. Het lijkt net of de cpu de hele tijd op vol gebruik zit terwijl dat lang niet zo is. Hoe kan ik erachter komen wat de laptop zo langzaam maakt?

Specs:
Core I7 2Ghz
Ocz vertex 3 240Gb
8Gb 1333Mhz ddr3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Straks mijn Lion maar eens opnieuw installeren. Het hapert, loopt met regelmaat vast en dingen willen gewoon niet normaal werken, het lijkt wel alsof ik weer met Windows ME/Vista aan het werk ben

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Fietsbel schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:32:
Straks mijn Lion maar eens opnieuw installeren. Het hapert, loopt met regelmaat vast en dingen willen gewoon niet normaal werken, het lijkt wel alsof ik weer met Windows ME/Vista aan het werk ben
Eens maar hoe doe jij het dan met programma's? Installeer je die dan allemaal opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 22:11

LoneWolf

Just a Byte

tweakG5 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:28:
Ik heb nu os x lino op mijn mbp 15" 2011 geïnstalleerd maar het voelt allemaal een beetje traag aan en ik heb ook last van beachballs.

Ik heb een pram en nvram reset gedaan ook heb ik de rechten hersteld maar echt snelheid zit er niet in. Het lijkt net of de cpu de hele tijd op vol gebruik zit terwijl dat lang niet zo is. Hoe kan ik erachter komen wat de laptop zo langzaam maakt?

Specs:
Core I7 2Ghz
Ocz vertex 3 240Gb
8Gb 1333Mhz ddr3
Ik verdenk die vertex3 er van, je leest wel meer over beachballs na installatie van een vertex

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

tweakG5 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:33:
[...]

Eens maar hoe doe jij het dan met programma's? Installeer je die dan allemaal opnieuw?
Ja, dan weet ik zeker dat alles weer fris is. Ik kopieer mijn documenten folder en de rest installeer ik opnieuw.
Zoveel apps heb ik niet, Adobe photoshop, iTunes, MS Office en een paar kleine apps.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 12:11
tweakG5 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:28:

Specs:
Core I7 2Ghz
Ocz vertex 3 240Gb
8Gb 1333Mhz ddr3
Wat zegt de activity monitor? (wel All processes kiezen)

Heb je een optibay?
Anders zou je om de vertex te kunnen uitsluiten even met superduper of ccc een kopie naar de "normale" disk kunnen maken en daarvan booten.

Dit kun je eventueel ook naar een usb disk doen als je geen optibay hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door TAMW op 05-09-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
TAMW schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:49:
[...]

Wat zegt de activity monitor? (wel All processes kiezen)

Heb je een optibay?
Anders zou je om de vertex te kunnen uitsluiten even met superduper of ccc een kopie naar de "normale" disk kunnen maken en daarvan booten.

Dit kun je eventueel ook naar een usb disk doen als je geen optibay hebt.
Activity monitor zegt niet zoveel ik heb nog 2GB v/d 8GB vrij en de cpu wordt tussen de 2-5% gebruikt. Ik heb geen optibay moet ik nog aanschaffen. Gaat een usb disk geen haperingen van zichzelf geven vanwege de beperkte (30-50MB/s) snelheid?
LoneWolf schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:34:
[...]

Ik verdenk die vertex3 er van, je leest wel meer over beachballs na installatie van een vertex
Ja maar het was niet altijd zo geweest in snow leopard werkte het razend snel. Enig idee hoe ik de firmware kan updaten van de schijf? Gebruik hem namelijk als main schijf. Misschien dat dat een oplossing is.
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.