[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Tja, een en ander wordt natuurlijk ook wel bepaald door de kwaliteit van je wifi apparatuur, drukte en overige storingsinvloeden. Wifi is wat dat betreft echt een PITA. Het onderzoek van de Universiteit Twente i.o.v. het Agentschap Telecom laat dat ook zien. Het leeuwendeel van het verkeer is pure overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:44

PBP

Ja alleen gek dat ik onder Leopard en Snow Leopard nergens last van heb gehad (en met mij meerdere). En onder Lion niets anders dan gezeik met WiFi uit slaapstand. Apple heeft ook niet voor niets patches uitgebracht daarvoor. Sinds 10.7.4 heb ik het niet meer gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
PBP schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:06:
Ja alleen gek dat ik onder Leopard en Snow Leopard nergens last van heb gehad (en met mij meerdere). En onder Lion niets anders dan gezeik met WiFi uit slaapstand. Apple heeft ook niet voor niets patches uitgebracht daarvoor. Sinds 10.7.4 heb ik het niet meer gezien :)
Ik heb juist sinds 10.7.4 dat ik continue de Wifi kwijt ben, daarvoor geen problemen. Gelukkig gebruik ik ethernet, maar toch. Hoop dat het in 10.8 wel gefixed is, staat toch slordig.

En wat betreft SMB: wat heb ik gemist wbt Windows en SMB? Ik mis geloof ik echt even de punch line here. Behalve dat SMB de native sharing is onder Windows (van MS zelf dus). Maar dat is ExFat ook en dat werkt ook prima onder OSX.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyrone89 op 09-07-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428891

Ik heb precies hetzelfde hier,erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ppl schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:50:
[...]
Ware het niet dat dit niet helemaal waar is. Samba zit er nog in maar is door Apple aardig aangepast waardoor het net even wat anders is als de officiële release. Zie het als een fork door Apple. En ja dat kwam inderdaad doordat Samba met die rare GPLv3 licentie een relatie aan moest gaan.
Zover ik 't doorheb is Samba als geheel eruit geknikkerd. In Snow Leopard en eerder zat een aangepaste versie van Samba, maar daar is in Lion niks meer van terug te vinden. Ze gebruiken nu iets dat smbx heet.
Pyrone89 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:00:
[...]
En wat betreft SMB: wat heb ik gemist wbt Windows en SMB? Ik mis geloof ik echt even de punch line here. Behalve dat SMB de native sharing is onder Windows (van MS zelf dus). Maar dat is ExFat ook en dat werkt ook prima onder OSX.
SMB is door Microsoft ontwikkeld voor Windows Filesharing. Duh dus dat ze niks met Samba en hun licentie te maken hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 09-07-2012 20:20 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
CyBeR schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:20:
[...]

Zover ik 't doorheb is Samba als geheel eruit geknikkerd. In Snow Leopard en eerder zat een aangepaste versie van Samba, maar daar is in Lion niks meer van terug te vinden. Ze gebruiken nu iets dat smbx heet.

[...]

SMB is door Microsoft ontwikkeld voor Windows Filesharing. Duh dus dat ze niks met Samba en hun licentie te maken hebben.
Oke, maar waarom werkt Apple dan niet gewoon met de SMB van Windows of maken ze samen iets. Win-win voor beiden. Zeker aangezien er steeds meer huishoudens komen met mengeling van Apple en Windows apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Pyrone89 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:12:
[...]

Oke, maar waarom werkt Apple dan niet gewoon met de SMB van Windows of maken ze samen iets. Win-win voor beiden. Zeker aangezien er steeds meer huishoudens komen met mengeling van Apple en Windows apparatuur.
Omdat Apple te maken kreeg met rare licentieregelingen (GPLv3) en Apple vond dat ze het protocol beter en sneller konden maken. En terecht, wat geresulteerd heeft in SMBX, gebaseerd op SMB2. Aangezien de ondersteuning pre-Lion nog gebaseerd was op SMB1 en daardoor ook geen complete ondersteuning had voor verbindingen met bijvoorbeeld Vista en later. Groot voordeel van SMBX is dat caching zoveel beter en sneller is. Daarnaast gaan SMB veel verder terug dan alleen Microsoft geloof ik en zat IBM ook in complot. Waarom Microsoft niet meewerkt? Dat hebben ze allang gedaan door SMB2 gewoon open te geven en netjes te documenteren. Gevolg, Apple bouwt SMBX.

Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met SMB onder OS X en is het sinds Lion alleen maar sneller geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Oke, maar waarom werkt Apple dan niet gewoon met de SMB van Windows of maken ze samen iets.
:?

SMB is een protocol, niet een stuk software. Microsoft heeft dat uitgevonden, in Windows geimplementeerd en de rest van de wereld probeert daar nu compatibel mee te zijn.
Win-win voor beiden. Zeker aangezien er steeds meer huishoudens komen met mengeling van Apple en Windows apparatuur.
Waarom zouden ze een enorme moeite steken in het porten van een core windows-onderdeel naar OSX? Of eender welk ander os, for that matter?

Vroeger zat Samba in OSX, maar dat kan niet meer omdat de licentie van de huidige Samba dat niet (redelijkerwijs) meer toestaat. En de huidige Samba is nodig om met Windows 7 samen te kunnen werken; dat kan de oude Samba niet.

Wat nu in OSX zit, smbx, werkt juist wel met Win7 maar ze hebben er blijkbaar voor gekozen om het oudere SMB-protocol (SMB1 vs SMB2) te laten vallen of ermee te wachten. Ik heb geen idee wat ML ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
CyBeR schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:49:
[...]

Wat nu in OSX zit, smbx, werkt juist wel met Win7 maar ze hebben er blijkbaar voor gekozen om het oudere SMB-protocol (SMB1 vs SMB2) te laten vallen of ermee te wachten. Ik heb geen idee wat ML ermee doet.
Nee puur implementatie keuze van Apple (bijvoorbeeld NT Domain Controller is vervallen in SMBX). Overigens is het in 10.8 niets anders dan Lion voor zover ik weet.

[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 09-07-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

PBP schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:06:
Tja, wifi is gewoon heel lastig troubleshooten omdat er ontzettend veel factoren zijn die een rol spelen en de performance negatief kunnen beïnvloeden. In de praktijk merk ik dat er heel vaak problemen ineens ontstaan en het vaak uitdraait op een gevalletje "slecht ontvangst op de plek waar je zit". Waarom dat dan ineens zo is? Geen idee, wifi is gewoon heel erg raar. Kan zijn dat het in de buurt drukker is geworden, dat er een netwerk is dat je ineens wegdrukt, enz. Je kunt dus niet zomaar eventjes met het vingertje gaan wijzen. Zeer zeker niet als blijkt dat er een heleboel mensen zijn die echt nergens last van hebben. Die patches waren er overigens voor een aantal specifieke machines, volgens mij ook alleen 2011 modellen dus het kan best zijn dat er toch echt iets met die hardware mis is en niet met Lion alleen (ergens gaat het in de combinatie niet goed; ik heb zoiets met mijn MBA 2012 en mijn Wacom Bamboo...die drivers van Wacom laten heel de usb zut hangen waardoor ik de machine moet powercyclen). Je kunt beter even alles nalopen en dingen gaan wegstrepen.
CyBeR schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:20:
[...]

Er is een plist waarin je wat commando's kunt zetten die specifiek voor Samba zijn. Ik heb daar eens wat aanpassingen in moeten maken zodat dingen als symlinks ook echt functioneerden op een network share. Het is gewoon een Samba fork waarbij het e.e.a. inmiddels flink is aangepast. De smbd daemon bestaat ook nog steeds.
[...]

Dat is de verkeerde vraag die je stelt. Vraag je liever af waarom Microsoft eigenlijk nog altijd pertinent blijft weigeren om met anderen samen te werken en zodoende tot een fatsoenlijk werkende oplossing te komen. Zelfs de EU heeft ze nog niet echt daartoe weten te bewegen, wel in de goede richting weten te duwen.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 10-07-2012 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ppl schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:41:
[...]
Er is een plist waarin je wat commando's kunt zetten die specifiek voor Samba zijn.
Niet dat ik kan vinden. Bron, graag.

Ik ken alleen /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.smb.server.plist en dat heeft geen drol met samba te maken.
Ik heb daar eens wat aanpassingen in moeten maken zodat dingen als symlinks ook echt functioneerden op een network share. Het is gewoon een Samba fork waarbij het e.e.a. inmiddels flink is aangepast. De smbd daemon bestaat ook nog steeds.
't is een daemon die SMB praat. Duh dat die smbd heet.

Samba zit er echt niet meer in.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 10-07-2012 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dan zoek je bar slecht, de tweede hit die ik op Google krijg: https://discussions.apple.com/thread/3229386 Compleet met de oude manier en de nieuwe manier. Als je verder door de Samba docs zoekt kom je ook e.e.a. tegen wat bekend voorkomt.

[ Voor 38% gewijzigd door ppl op 10-07-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ppl schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:45:
Dan zoek je bar slecht, de tweede hit die ik op Google krijg: https://discussions.apple.com/thread/3229386 Compleet met de oude manier en de nieuwe manier. Als je verder door de Samba docs zoekt kom je ook e.e.a. tegen wat bekend voorkomt.
Lees je wel wat daar staat?

De 1e post zegt 'smb.conf werkt niet meer!' (duh, samba is weg)

en de 'antwoordpost' zegt 'ja dat werkt nu zo: *geeft opties voor smbx*'

Dat die dingen bepaalde opties hebben die gelijkaardig zijn is vrij logisch, aangezien ze hetzelfde protocol implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
SMBX is ook nog eens sterk beperkt tot commands. Over kun je gewoon smbutil in Terminal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

ppl schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:41:
Dat is de verkeerde vraag die je stelt. Vraag je liever af waarom Microsoft eigenlijk nog altijd pertinent blijft weigeren om met anderen samen te werken en zodoende tot een fatsoenlijk werkende oplossing te komen. Zelfs de EU heeft ze nog niet echt daartoe weten te bewegen, wel in de goede richting weten te duwen.
Het is wel de juiste vraag, jouw antwoord is echter verkeerd.
De SMB2 specificaties, dat wat je nodig hebt om zelf een client te maken, zijn gewoon open en te verkrijgen bij Microsoft. (http://msdn.microsoft.com.../cc246482(v=prot.13).aspx)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarom heeft Apple dialoogvensters niet zo gemaakt dat je deze (zoals zo mooi werkt in Windows) altijd met het toetsenbord kan bedienen? Spatie/enter voor ok, pijlen om keuze te wijzigen...
Sinds dat ik OS X gebruik is dit toch wel het hoofd voorbeeld van ergernis voor mij, elke keer met de hand naar de muis/touchpad. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Saturnus schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:30:
Waarom heeft Apple dialoogvensters niet zo gemaakt dat je deze (zoals zo mooi werkt in Windows) altijd met het toetsenbord kan bedienen? Spatie/enter voor ok, pijlen om keuze te wijzigen...
Sinds dat ik OS X gebruik is dit toch wel het hoofd voorbeeld van ergernis voor mij, elke keer met de hand naar de muis/touchpad. :/
Agreed.

[ Voor 97% gewijzigd door Smultie op 10-07-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Saturnus schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:30:
Je kan dat aanzetten onder System Preferences. Standaard reageren er maar een paar componenten van dialoogboxen (en andere windows) op het toetsenbord, maar je kan dat aanpassen.

Edit: Even opgezocht. Onder Lion: System Preferences -> Keyboard -> Keyboard Shortcuts (tab) -> Full Keyboard Access instellen op 'All controls' in plaats van 'Text boxes and lists only' (wat de standaard instelling is). Control-F7 is de sneltoets om dit te veranderen.

Dit is op een Engelse Lion, geen idee hoe het heet op een Nederlandse want die heb ik niet bij de hand ;)

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 10-07-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

Een buurman heeft een iMac (met OSX Lion) die verbonden is met een Airport, en als ik naar Netwerkvoorkeuren ga en het airport netwerk selecteer dan krijgt hij netjes verbinding. Daarna dat slotje erop linksonderin, dan blijft het wel werken zou je denken. Maar na een reboot krijgt hij geen verbinding omdat hij dat netwerk niet automatisch selecteert. Dan moet je weer naar Netwerkvoorkeuren en het juiste netwerk selecteren, en dan doet ie het. Ik heb ergens anders dat airport netwerk bovenaan gezet als eerste optie, maar dat heeft dus niet het gewenste effect.

Weet iemand hoe je die netwerk keuze kan automatiseren? Hebben die 'locaties' er wat mee te maken? Let wel: ik ben een leek wat betreft Apple producten :X

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 10:05
Ik ben bezig met bestanden van mijn macbook pro early 2011 met quad i7 15'' over te zetten op een externe hdd, ik ga er zo een ssd inzetten, de huidige hdd haal ik er uit. Hoe kan ik zodadelijk lion opnieuw installeren? Ik beschik niet over een cd of dvd van lion. Kan ik osx downloaden via apple? of hoe werkt dit precies?

Ik heb het gevonden

http://support.apple.com/kb/DL1450?viewlocale=nl_NL

Maar nu heb ik het gedownload en wil ik het installeren, maar zegt hij dat mijn model niet ondersteund wordt, Terwijl het een early 2011 15'' pro model is. Kan het zijn dat ik die update al heb via software update?

[ Voor 31% gewijzigd door swoutr op 11-07-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar je hebt de ssd al in je mac zitten of?

Als je een usb stick hebt,kan je ook deze manier gebruiken:

http://www.tuaw.com/2011/...sb-thumb-drive-for-cheap/

dit zal moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 428891 op 11-07-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Heb nu net de ssd erin gezet, en internet recovery start gewoon op, Maar als ik nu lion wil installeren nadat ik de ssd heb geformat (op de juiste manier) dan geeft de installatie direct de fout, "Er heeft zich een fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie. Voert dit programma opnieuw uit" Ook een gehele reset met CMD ALT P + R Mocht niet baten, of wat de combinatie ook mocht zijn. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

swoutr schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:56:
Ik ben bezig met bestanden van mijn macbook pro early 2011 met quad i7 15'' over te zetten op een externe hdd, ik ga er zo een ssd inzetten, de huidige hdd haal ik er uit. Hoe kan ik zodadelijk lion opnieuw installeren? Ik beschik niet over een cd of dvd van lion. Kan ik osx downloaden via apple? of hoe werkt dit precies?

Ik heb het gevonden

http://support.apple.com/kb/DL1450?viewlocale=nl_NL

Maar nu heb ik het gedownload en wil ik het installeren, maar zegt hij dat mijn model niet ondersteund wordt, Terwijl het een early 2011 15'' pro model is. Kan het zijn dat ik die update al heb via software update?
Je mac zal gewoon een nieuwe versie downloaden van Lion als je een verbinding hebt met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Het is al gelukt, via de internet recovery wou het niet werken, wss omdat hij de ssd niet als originele hardware herkende. Toen maar een bootable usb gemaakt van lion.

Jeetje wat heerlijk een ssd, alsof ik op een gloednieuwe macbook zit te werken!
Gisteren vergeleken met een macbook pro retina van een vriend. Maar doet er nu amper voor onder.

Overigens de ssd ook voor een koopje over kunnen nemen van dezelfde vriend.

Intel 520 240GB Ssd

Nieuw al snel tegen de 300 euro aan, over kunnen nemen voor 150 euro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

swoutr schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:19:
Het is al gelukt, via de internet recovery wou het niet werken, wss omdat hij de ssd niet als originele hardware herkende. Toen maar een bootable usb gemaakt van lion.
Vreemd, ik kreeg ook wat errors bij internet recovery, maar een schone installatie op de SSD werkte prima.
swoutr schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:19:
Gisteren vergeleken met een macbook pro retina van een vriend. Maar doet er nu amper voor onder.
Dat is fijn om te horen! Behalve het beeld natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
TheAshcat schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:57:
[...]

Vreemd, ik kreeg ook wat errors bij internet recovery, maar een schone installatie op de SSD werkte prima.

[...]

Dat is fijn om te horen! Behalve het beeld natuurlijk :P
Haha indeed, het beeld kan ik alleen maar naar smachten, maar is me momenteel geen upgrade van zeker 1000 euro waard als ik mijn huidige systeem verkoop :P

Wat overigens wel jammer is is dat de Native resolutie in verhouding 1440x900 blijft, wel aan te passen naar 1680x1050 of 1920x1200, maar toch al minder scherp. Alsnog goed tevreden met mijn "hi-res" 1650..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Murk schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:39:
Een buurman heeft een iMac (met OSX Lion) die verbonden is met een Airport, en als ik naar Netwerkvoorkeuren ga en het airport netwerk selecteer dan krijgt hij netjes verbinding. Daarna dat slotje erop linksonderin, dan blijft het wel werken zou je denken. Maar na een reboot krijgt hij geen verbinding omdat hij dat netwerk niet automatisch selecteert. Dan moet je weer naar Netwerkvoorkeuren en het juiste netwerk selecteren, en dan doet ie het. Ik heb ergens anders dat airport netwerk bovenaan gezet als eerste optie, maar dat heeft dus niet het gewenste effect.

Weet iemand hoe je die netwerk keuze kan automatiseren? Hebben die 'locaties' er wat mee te maken? Let wel: ik ben een leek wat betreft Apple producten :X
Niemand een idee? Kom er niet echt uit via google..

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien dat iemand mij helpen met troubleshooten.

zou iemand naar de site:

http://www.freebsd.org/where.html

willen gaan en proberen een ISO te downloaden via de FTP(inloggen als gast ) ,de image aanklikken en wat gebeurd er bij jullie?

Hier komt bij mij een beachbal te voorschijn met na na 30 sec ongeveer ,de melding dat ie geen verbinding kan maken,kies ik echter negeer,dan loopt het hele spul compleet vast....

Lion dus,het is geen vage,dus ik begrijp niet waarom niet gebeurd

Heel maf en ik vertrouw dus de mac niet op deze manier,als ie zo vastloopt,dan vraag ik me af wat er aan de hand is..
En of het dus iets software matig is,of de mac zelf..

het is reproduceerbaar,dus dan ga ik denken dat het software matig is,maar ik wil het zeker weten...
alvast bedankt voor degene die me er mee wil helpen

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 428891 op 14-07-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:48
Anoniem: 428891 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:59:

zou iemand naar de site:

willen gaan en proberen een ISO te downloaden via de FTP(inloggen als gast ) ,de image aanklikken en wat gebeurd er bij jullie?

Hier komt bij mij een beachbal te voorschijn met na na 30 sec ongeveer ,de melding dat ie geen verbinding kan maken,kies ik echter negeer,dan loopt het hele spul compleet vast....

Lion dus,het is geen vage,dus ik begrijp niet waarom niet gebeurd

Heel maf en ik vertrouw dus de mac niet op deze manier,als ie zo vastloopt,dan vraag ik me af wat er aan de hand is..
En of het dus iets software matig is,of de mac zelf..

het is reproduceerbaar,dus dan ga ik denken dat het software matig is,maar ik wil het zeker weten...
alvast bedankt voor degene die me er mee wil helpen
Ik had ff niets te doen en las toevallig je post. Ik heb het geprobeerd (de amd64 iso via gast ftp) en hij opent gewoon direct.

Het probleem ligt dus niet bij OSx in het algemeen, het probleem ligt dus individueel bij jou.
Dit kan nooit een hardware probleem zijn, dan blijft een software issue over. Jou installatie van Lion of misschien heb je een uitpakprogramma geïnstalleerd, bijv. MagicPar of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het testen!,echter nu sta ik voor een raadsel,ik heb lion opnieuw geinstaleeerd,maar het probleem blijft.

Je gebruikt safari of google chrome?Heb jij wel een ftp programma genstaleerd?
Bij chrome werkt het wel gewoon,bij safari niet.

Echt een maf probleem. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286841

Murk schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:17:
[...]

Niemand een idee? Kom er niet echt uit via google..
Je moet je netwerkinstellingen even verwijderen, (SSID en wachtwoord). En dan weer opnieuw invullen.
Ik heb het toen voor de zekerheid ook uit de sleutelhanger verwijderd. Nu geen last meer.(Imac 21.5 " 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:05
Anoniem: 428891 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:59:

zou iemand naar de site:

Ook even geprobeerd. Met Chrome, via FTP, FreeBSD-9.0-RELEASE-amd64-bootonly.iso. Chrome download 'm gewoon direct.

Blijkbaar is Safari geen FTP programma, want er wordt een extern FTP programma gestart, in mijn geval Cyberduck. Misschien gaat er iets mis daarmee? Welk programma wil Safari starten voor FTP? Gebeurt het bij alle ftp links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aha dat is het ehm,start ie bij jou met safari automatisch Cyberduck op OF heb je die ook apart moeten instaleren,dat laatste is namelijk het geval bij mij.

Nu werkt het wel gewoon,zonder problemen,echter blijf het maar vaag vinden :X

Ik heb nog geen andere FTP's geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 428891 op 14-07-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:48:
[...]

Je kan dat aanzetten onder System Preferences. Standaard reageren er maar een paar componenten van dialoogboxen (en andere windows) op het toetsenbord, maar je kan dat aanpassen.

Edit: Even opgezocht. Onder Lion: System Preferences -> Keyboard -> Keyboard Shortcuts (tab) -> Full Keyboard Access instellen op 'All controls' in plaats van 'Text boxes and lists only' (wat de standaard instelling is). Control-F7 is de sneltoets om dit te veranderen.

Dit is op een Engelse Lion, geen idee hoe het heet op een Nederlandse want die heb ik niet bij de hand ;)
Thanks. Interessant. Ik heb het aangezet net. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:16
dacht dat dit alleen in Windows kon:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/16541062/Schermafbeelding%202012-07-14%20om%2013.24.26.png

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Anoniem: 286841 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:43:
[...]

Je moet je netwerkinstellingen even verwijderen, (SSID en wachtwoord). En dan weer opnieuw invullen.
Ik heb het toen voor de zekerheid ook uit de sleutelhanger verwijderd. Nu geen last meer.(Imac 21.5 " 2011)
Dat kan natuurlijk ook.. zal het proberen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of je een iMac als extern scherm kan gebruiken voor een MBA, via thunderboltkabel ouzo?
Beide 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rutgerw schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:53:
[...]

Ook even geprobeerd. Met Chrome, via FTP, FreeBSD-9.0-RELEASE-amd64-bootonly.iso. Chrome download 'm gewoon direct.

Blijkbaar is Safari geen FTP programma, want er wordt een extern FTP programma gestart, in mijn geval Cyberduck. Misschien gaat er iets mis daarmee? Welk programma wil Safari starten voor FTP? Gebeurt het bij alle ftp links?
Als ik aanlog met gast, krijg ik een schermpje met daarin de iso's. Dan kan ik die iFreeBSD-9.0-RELEASE-amd64-bootonly.iso.naar het bureaublad slepen en dan download te hem. Met Safari (Versie 5.1.7 (7534.57.2, laatste versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu weet ik hoe dat werkt.....slepen dus,ik kom van windows af,vandaar 8)7 ,echter wat gebeurd er als ]je op de file klikt?

Dan krijg ik dus die beachball,en doe ik negeren,dan flipt de mac 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 286841 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 04:42:
Weet iemand of je een iMac als extern scherm kan gebruiken voor een MBA, via thunderboltkabel ouzo?
Beide 2011.
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428891 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:15:
nu weet ik hoe dat werkt.....slepen dus,ik kom van windows af,vandaar 8)7 ,echter wat gebeurd er als ]je op de file klikt?

Dan krijg ik dus die beachball,en doe ik negeren,dan flipt de mac 8)7
Na hem gedownload te hebben, en dan dubbel klikken op de iso op je bureaublad( of waar die ook staat)dan mount tie hem. En kun je de inhoud bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:00:
[iMac als extern scherm over Thunderbolt (2011 model)]
Yup.
Ja maar wel een kleine aanvulling, dit kan alleen met de 27", niet de 21"

Oeps, sorry ik heb het opgezocht, het kan sinds Thunderbolt ook met de 21", sorry. Ik was even in de war met de oude DisplayPort target display mode, die kon alleen op de 27".

[ Voor 39% gewijzigd door GekkePrutser op 16-07-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik had laatst een aanpassing gedaan in Finder, ik had met een bepaald [/url=http://www.appletips.nl/sideeffects-de-navigatiekolom-in-finder-voorzien-van-kleur/]trucje[/url] de navigatiebalk aangepast zoals hij in Snow Leopard ook terug te vinden was.

Nu wil ik dit terug zetten omdat ik gewoon terug wil naar de oude en daarnaast geeft dit ook veel problemen in finder. In vaak gevallen heb ik gewoon de originele balk (zoals die in Lion zit) en dan als ik Finder een keer reset oid dan heb ik opeens die aangepast balk. Daarnaast krijg ik veel problemen als ik finder open er een venster tevoorschijn komt en er zit dan een ander programma achter, ik zie dan in de navigatiebalk en de balk bovenin het achterliggende venster van een programma.

Nu staat er op Apple Tips ook de terminal command om dit ongedaan te maken alleen die werkt niet omdat de 2e line niet klopt. Weet iemand wel de juiste command of een andere manier hoe ik dit kan herstellen.

Dit is de commandline zoals hij op Apple Tips staat
rm /Library/ScriptingAdditions/SIMBL.osax
rm /Library/Application Support/SIMBL/Plugins/Colorfulsidebar.bundle
killall Finder
bij voorbaat dank :)

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Richard! schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:28:
Dit is de commandline zoals hij op Apple Tips staat

rm /Library/ScriptingAdditions/SIMBL.osax
rm /Library/Application Support/SIMBL/Plugins/Colorfulsidebar.bundle
killall Finder

bij voorbaat dank :)
Probeer eens :
rm /Library/Application Support/SIMBL/Plugins/ColorfulSidebar.bundle
Unix is hoofdletter gevoelig ;)
En dus is 'Colorfulsidebar.bundle' niet het zelfde als 'ColorfulSidebar.bundle'.

Overigens heb ik geen enkel probleem met mijn Finder door het gebruik van deze bundle.
Ik denk dus dat je het probleem dat je hebt ergens anders moet zoeken.
Maar je kunt hem in ieder geval wel verwijderen nu!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!

[ Voor 25% gewijzigd door Richard! op 22-07-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Graag gedaan, maar nogmaals ik denk niet dat dit je problemen oplost. O-)
Maar de tijd zal het leren.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

funske schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:38:
[...]

Unix is hoofdletter gevoelig ;)
Maar OS X standaard niet.

$MKDIR TEST
$cd test
$TOUCH HALLO
$LS 
HALLO
$rm hallo
$ls
$

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 22-07-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
CyBeR schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:54:
[...]

$MKDIR TEST
$cd test
$TOUCH HALLO
$LS 
HALLO
$rm hallo
$ls
$
Lijkt er inderdaad op van niet in jouw voorbeeld, maar ik denk toch dat het wel de oplossing voor Richard was.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik niet.

Ik denk dat de oplossing schuilt in het escapen van die spatie in de filenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Als ik
rm /Library/Application Support/SIMBL/Plugins/ColorfulSidebar.bundle
doe, dus side met een hoofdletter krijg ik nog de melding no such file or directory.
CyBeR schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:01:
Ik niet.

hoe bedoel je?

En iemand enig idee wat dit precies inhoudt?
Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/4872/schermafbeelding2012072x.png

[ Voor 52% gewijzigd door Richard! op 22-07-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:38
Er zit een spatie in de naam, het commando denkt nu dus dat het twee parameters zijn ipv één, je kan een \ voor de spatie gooien of het volledige pad in " " plaatsen.

Die beperkte schijfkopie bundel lijkt me een .sparsebundle oid welke gebruik wordt voor Timemachine en sinds Lion die lokale versie systemen volgens mij.

[ Voor 32% gewijzigd door ZpAz op 22-07-2012 12:34 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
CyBeR schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:01:
Ik niet.

Je had gelijk!!
Heb ik ook weer wat geleerd.. _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219712

Heb GM geïnstalleerd, maar hij maakt geen verbinding met internet. Heb wel wifi, het enige wat werkt is Skype. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
ZpAz schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:33:
Er zit een spatie in de naam, het commando denkt nu dus dat het twee parameters zijn ipv één, je kan een \ voor de spatie gooien of het volledige pad in " " plaatsen.

Die beperkte schijfkopie bundel lijkt me een .sparsebundle oid welke gebruik wordt voor Timemachine en sinds Lion die lokale versie systemen volgens mij.
Bedoel je de spatie tussen ''Application Support'' ? Ook als ik daar een / of \ inzet is het commando onbekend voor Terminal.

En wbt die schijfkopie bedoel ik meer, wat houdt beperkte schijfkopie precies in? Ik had laatst problemen dat TM geen reservekopie kon maken en na wat aankloten lukte het weer, maar nu staat er ''beperkte reservekopie'' Kan die beschadigd zijn oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

sudo rm -rf "/Library/Application Support/SIMBL/Plugins/ColorfulSidebar.bundle"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:12

Osxy

Holy crap on a cracker

CyBeR schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:06:
sudo rm -rf "/Library/Application Support/SIMBL/Plugins/ColorfulSidebar.bundle"
of

sudo rm -rf /Library/Application\ Support/SIMBL/Plugins/ColorfulSidebar.bundle

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Bedankt, als het goed is is het nu verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Wie kan mij het verschil uitleggen tussen deze 2 TM locaties? Het is dezelfde Time Capsule maar er zijn 2 verschillende ''schijven''

Is die 2e een back to my mac iets? Want wat heeft mijn iCloud verder te maken met mijn Time Machine backup?
Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/948/schermafbeelding2012072i.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de nieuwe safari werkt wel erg fijn zeg,veel beter als de oude,ik gebruikte chrome,maar ik a nu dan toch weer over op safari dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:54:
[...]

Het bestandssysteem standaard niet, bedoel je. Je kunt er ook voor kiezen om een case-sensitive bestandssysteem te gebruiken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Mijn Mac wordt na de installatie van ML opeens erg warm. Ik heb nog nooit de fan gehoord maar nu blaast hij als een malle.. Zelfs als de Mac niet wordt gebruikt. Als ik activiteitenweergave open gebruikt die zelf de meeste CPU..

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Wilfred schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:39:
Mijn Mac wordt na de installatie van ML opeens erg warm. Ik heb nog nooit de fan gehoord maar nu blaast hij als een malle.. Zelfs als de Mac niet wordt gebruikt. Als ik activiteitenweergave open gebruikt die zelf de meeste CPU..
Ga eens naar Spotlight... of in Activiteitenweergave, daar zal mds wel hoge CPU-load hebben. Overigens zit je in het Lion-topic en niet het ML-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

argh safari 6 is wel heel snel nu,maar ik heb er wel wat problemen mee,soms loopt de browser half vast,waardoor de bovenste balk niet meer tevoorschijn komt.
Als je de cursor tegen de bovenste rand zet,ik kan dus dan ook het venster niet verkleinen,meer mensen onder lion met dit probleem?

ik had dit vandaag b.v toen ik een filmpje afspeelde op een site

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 428891 op 31-07-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:07
Enig idee wanneer we de "sync tabs" functie ook op onze iPhones krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
smeerbartje schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:50:
Enig idee wanneer we de "sync tabs" functie ook op onze iPhones krijgen?
iOS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Herko_ter_Horst schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:15:
[...]

Het bestandssysteem standaard niet, bedoel je. Je kunt er ook voor kiezen om een case-sensitive bestandssysteem te gebruiken.
Ja, en osx's default is case insensitive. Ik zei niet voor jan lul 'standaard'.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.