CMD + uit de sidebar slepen?Richard! schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:29:
Je begrijpt me niet. Ik heb het niet over Macintosh HD onder ''apparaten'' maar in ''favorieten''. De HDD optie heb ik altijd uitgevinkt.
Om het maar even helemaal duidelijk te maken.
[afbeelding]
Nope, hij blijft maar terugkomen na een paar keer een nieuw venster te openen.
Zet in de Finder prefs die schijven anders weer eens aan en sleep de schijf die je tussen de favorieten hebt staan eens terug naar het gedeelte waarin de schijven staan.
[ Voor 194% gewijzigd door ppl op 17-05-2012 16:49 ]
Ah. Dan is er wellicht iets mis met je prefences file. Onthoud wat je er in had zitten wat je wel wilt en verwijder ~/Library/Preferences/com.apple.sidebarlists.plistRichard! schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:33:
Nope, hij blijft maar terugkomen na een paar keer een nieuw venster te openen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Ik heb idee dat 10.7.4 echt erg langzaam draait op mijn iMac 2011 met 12GB ram, echt niet normaal. Probleem komt voor dat ik na het updaten heel vaak dat regenboog laden icoon krijg, zelfs met simpel taken als safari krijg ik dat. Systeem loopt afgelopen dagen ook paar keer vast, ik had eerst gedacht dat het zal liggen aan DragonDrop maar na wat zoeken heb ik het volgende gevonden => https://discussions.apple.com/message/18429220#18429220
Ik ervaar dus dit hele Mac is gewoon langzamer geworden! Bij Activity Monitor zie ik van de 12GB nog maar 2GB vrij en zo rond 7GB inactieve.
Ervaar andere dit ook?
Ik ervaar dus dit hele Mac is gewoon langzamer geworden! Bij Activity Monitor zie ik van de 12GB nog maar 2GB vrij en zo rond 7GB inactieve.
Ervaar andere dit ook?
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 21:19 ]
10.7.4 draait heerlijk hier. Ik moet wel zeggen dat ik 10.7.4 schoon geïnstalleerd heb, maar op mijn oude harde schijf heb ik een update uitgevoerd en die liep ook prima.
Er is bij jou dan toch iets mis gegaan, maar wat dat durf ik niet te zeggen.
Er is bij jou dan toch iets mis gegaan, maar wat dat durf ik niet te zeggen.
Ja, op alle drie mijn apparaten.Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:13:
Ik heb idee dat 10.7.4 echt erg langzaam draait op mijn iMac 2011 met 12GB ram, echt niet normaal. Probleem komt voor dat ik na het updaten heel vaak dat regenboog laden icoon krijg, zelfs met simpel taken als safari krijg ik dat. Systeem loopt afgelopen dagen ook paar keer vast, ik had eerst gedacht dat het zal liggen aan DragonDrop maar na wat zoeken heb ik het volgende gevonden => https://discussions.apple.com/message/18429220#18429220
Ervaar andere dit ook?
Een schone installatie + migratie assistent kun je de programma's terugzetten.
Als het puur om iTunes en iPhoto libraries gaat, dan kun je ze ook kopieren...Merlijn_merlin schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:51:
[...]
Het mooie aan OSX zou zijn dat ik niet steeds zoals een windowsmachine moet blijven herinstalleren.Merlijn_merlin schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:51:
[...]
Je krijgt op een gegeven moment de keuze om een Time Machine backup terug te zetten. Dan krijg je een lijstje van TM backups te zien. Je moet geloof ik eerst even je TC selecteren ofzo. Het spreekt redelijk voor zich.Richard! schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:23:
Een korte vraag.
Als ik mijn Mac moet herstellen en ik ga hem configureren, dan wil ik mijn sparsebundle backup vanaf mijn TC gebruiken, maar hoe werkt het precies? Moet je dan gewoon kiezen voor ''terugzetten vanaf backup'' (oid) en dan het sparsebundle bestand selecteren en doet hij de rest dan vanzelf?
Valt me op dat de effecten (mission control openen enz) op de integrated gfx kaart van mn mbp minder soepel gaat dan met de HD6750M. ja klinkt logisch aan de ene kant, maar aan de andere kant zou je dit niet moeten verwachten?
Is dit een 'probleem' van lion ofz? Niet heel erg storend maar valt me wel elke keer op.
Is dit een 'probleem' van lion ofz? Niet heel erg storend maar valt me wel elke keer op.
heb eergisteren Lion geinstalleerd op mijn mbp 13" mid 2010, gistere freesde heel mijn macbook en ik kom niet verder dan het apple logo, en daarnet zelfs niet verder als een gewoon zwart scherm tijdens opstarten. Hdd kapot? natuurlijk is hij net 5dagen buiten garantie :-)
er is veel info over te vinden op het internet, vooral voor de 15" modellen, maar geen concrete oplossingen. heeft hier misschien iemand een idee?
alvast bedankt!
er is veel info over te vinden op het internet, vooral voor de 15" modellen, maar geen concrete oplossingen. heeft hier misschien iemand een idee?
alvast bedankt!
Ja gaat wel vloeiend, maar met de dedicated kaart lijkt het net iets vloeiender te gaan. maar had t al op meerdere mbp's getest die hebben hetzelfde 'probleem' maarja niet heel storend gelukkigRnB schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:31:
Lijkt me dat er iets fout gaat, aangezien op mijn MBP 13'' (IGP) alles vloeiend gaat.
Start eens op in recovery en test de HDD?sQuare8 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:54:
heb eergisteren Lion geinstalleerd op mijn mbp 13" mid 2010, gistere freesde heel mijn macbook en ik kom niet verder dan het apple logo, en daarnet zelfs niet verder als een gewoon zwart scherm tijdens opstarten. Hdd kapot? natuurlijk is hij net 5dagen buiten garantie :-)
alvast bedankt!
Lekker kort.
Maar als jij dat verschil merkt, dan gaat het dus niet vloeiend genoeg. Anders merk je geen verschil.Saven schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:40:
[...]
Ja gaat wel vloeiend, maar met de dedicated kaart lijkt het net iets vloeiender te gaan. maar had t al op meerdere mbp's getest die hebben hetzelfde 'probleem' maarja niet heel storend gelukkig
Verwijderd
Mijn Macbook Air begint kuren te vertonen. Misschien heeft het iets te maken met updates van enige tijd geleden, want daarvoor had ik dit probleem niet.
Ik sluit de macbook aan op een extern Dell display via displayport kabel, terwijl de macbook ingeschakeld maar dichtgeklapt is. Vervolgens druk ik op mijn toetsenbord op een knop om de macbook uit slaapstand te halen, en hij schakelt dan ook in. Echter licht het Apple logo op de achterzijde op, en blijft het scherm van de macbook zelf ook aan terwijl ik enkel het externe scherm wil gebruiken. Het scherm openen en weer sluiten helpt ook niet. Ik moet de macbook echt opnieuw opstarten om alles te laten werken. Voorheen was dit niet het geval en kon ik gewoon terwijl de macbook in slaapstand stond de boel aansluiten, op een knop drukken, en hij switchte naar single display external. (nu blijft hij dus beide schermen gebruiken, ongeacht dicht of open).
Ik sluit de macbook aan op een extern Dell display via displayport kabel, terwijl de macbook ingeschakeld maar dichtgeklapt is. Vervolgens druk ik op mijn toetsenbord op een knop om de macbook uit slaapstand te halen, en hij schakelt dan ook in. Echter licht het Apple logo op de achterzijde op, en blijft het scherm van de macbook zelf ook aan terwijl ik enkel het externe scherm wil gebruiken. Het scherm openen en weer sluiten helpt ook niet. Ik moet de macbook echt opnieuw opstarten om alles te laten werken. Voorheen was dit niet het geval en kon ik gewoon terwijl de macbook in slaapstand stond de boel aansluiten, op een knop drukken, en hij switchte naar single display external. (nu blijft hij dus beide schermen gebruiken, ongeacht dicht of open).
Je kan even controleren of het wel goed werkt met een nieuwe gebruiker. Het scherm van je laptop zou inderdaad uit moeten blijven.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik gebruik mijn MacBook Air (2010 model, 11") inderdaad dagelijks in clamshell mode (ook met een Dell display, op DVI via de miniDP), ook met de nieuwste OS updates blijft het scherm uit.Hoedje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:59:
Je kan even controleren of het wel goed werkt met een nieuwe gebruiker. Het scherm van je laptop zou inderdaad uit moeten blijven.
Bij mij idd ook (11", 2010 model). Maar ik gebruik hem niet altijd in clamshell modus en ik draai nu voornamelijk Mountain Lion, dus goed om te wetenGekkePrutser schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:22:
[...]
Ik gebruik mijn MacBook Air (2010 model, 11") inderdaad dagelijks in clamshell mode (ook met een Dell display, op DVI via de miniDP), ook met de nieuwste OS updates blijft het scherm uit.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
als ik al zover kom, loopt ie vast bij het laden. als het apple logo te zien is en er onder het cirkeltje aan het draaien is.
Zoiets heb ik ooit gehad op mijn iMac. Gewoon een uur lang laten staan en draaien, bij mij ging die uiteindelijk toch verder en sindsdien was het weer helemaal goedsQuare8 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:20:
[...]
als ik al zover kom, loopt ie vast bij het laden. als het apple logo te zien is en er onder het cirkeltje aan het draaien is.
Bedankt voor de hulp. Ik heb geprobeerd wat je zei en ik kwam tot het scherm waar je kan kiezen of je lion opnieuw wil installeren etc. maar toen liep ie vast. heb hem meer dan 5u laten wachten maar hij bleef vast. ik word er een beetje moedeloos van. nu zit de Lion dvd er ook nog in vast. als iemand nog iets weet hoor ik het graag!CoiLive schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:53:
[...]
Zoiets heb ik ooit gehad op mijn iMac. Gewoon een uur lang laten staan en draaien, bij mij ging die uiteindelijk toch verder en sindsdien was het weer helemaal goed
edit: in safe mode krijg ik hem precies wel opgestart.
[ Voor 4% gewijzigd door sQuare8 op 27-05-2012 00:25 ]
ik heb de hdd geformatteerd en ben begonnen met het opnieuw installeren van lion. Bij het installeren blijft hij telkens hangen, freezed hij. Enig idee wat dit is? Hdd stuk?
Verwijderd
Misschien is je dvd gaar?sQuare8 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:21:
ik heb de hdd geformatteerd en ben begonnen met het opnieuw installeren van lion. Bij het installeren blijft hij telkens hangen, freezed hij. Enig idee wat dit is? Hdd stuk?
Je krijgt hem eruit door de eject knop ingedrukt te houden tijdens opstarten.
Als je lion er al op had staan, kun je ook lion installeren over the air. Weet niet uit mijn hoofd hoe.
Ik heb even een mail vraagje. Ik wil graag een aantal simpele templates maken voor email die ik vaker verstuur. Gewoon plain text, geen html dus.
Ik heb geprobeerd een "stationery"te maken. Dit lijkt goed te gaan en de template verschijnt netjes bij de Stationery custom sectie. Als ik hem selecteer gebeurt er echter niks. Alle andere predefined stationeries werken wel gewoon.
Iemand een idee?
Ik heb geprobeerd een "stationery"te maken. Dit lijkt goed te gaan en de template verschijnt netjes bij de Stationery custom sectie. Als ik hem selecteer gebeurt er echter niks. Alle andere predefined stationeries werken wel gewoon.
Iemand een idee?
-edit al gefixt-
[ Voor 93% gewijzigd door Richard! op 30-05-2012 10:07 ]
Sinds 10.7.4 crashed Preview elke keer na de 2e scanpagina. Ik gebruik een nieuwe printer, die het al maanden goed doet, dus daar kan het niet aan liggen. Op het Apple forum blijkt dat er meer last van hebben https://discussions.apple.../3992454?start=0&tstart=0. Met externe programma's zoals VueScan gaat het wel goed (even trail gedownload, aangezien ik niet bereid ben 35 tot 64 euro uit te geven aan basis functionaliteit die gewoon altijd heeft gewerkt).
Kunnen jullie eens testen of jullie hier ook last van hebben?
Kunnen jullie eens testen of jullie hier ook last van hebben?
Scan je via preview? Wist niet dat het kan. Ik doe het zelf via fotolader. Toevallig van de week diverse scans gemaakt en ging super soepel. Daarna opende ik diverse high resolutie scans met preview zonder probleem. Daarna samengevoegd als een PDF. Super ideaal programma.
Ik teken nergens meer voor
Ik heb ook zoiets met m'n mbp late 2011. Als ik hem aansluit via de thunderbolt op m'n tv met zo'n hdmi verloopje en hij is op accu bezig, dan kan ik hem niet dichtklappen, want dan gaat hij slapen. Als ik de lader er aan hang, dan blijft hij aanstaan en gaat het scherm uit als ik hem dichtklap (zoals t hoort). Maar.. als ik eerst de tv aansluit op de thunderbolt aansluiting, terwijl hij op accu bezig is en daarna plug ik de voeding er bij, dan blijft het scherm ook altijd aanstaan. Ik moet dan de thunderbolt even disconnecten en connecten weer. Of dit iets te maken heeft met jouw specifieke probleem weet ik niet, maar ik vond een gedeelte wel herkenbaarVerwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:56:
Mijn Macbook Air begint kuren te vertonen. Misschien heeft het iets te maken met updates van enige tijd geleden, want daarvoor had ik dit probleem niet.
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
Mmm niet echt problemen hier en ik verbind mijn 13" MBP(late '11) ook altijd met een extern scherm, aan een update zal het dus niet liggen vrees ik.
Ja via Preview, daar kun je namelijk meteen meerdere pagina's inscannen en allerlei opties ingeven (werkt nu dus niet, vanwege de bug)Quakie schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:13:
Scan je via preview? Wist niet dat het kan. Ik doe het zelf via fotolader. Toevallig van de week diverse scans gemaakt en ging super soepel. Daarna opende ik diverse high resolutie scans met preview zonder probleem. Daarna samengevoegd als een PDF. Super ideaal programma.
Hoe heb je die printer aangesloten dan, via het netwerk of USB? Ik wil het straks wel even voor je nakijken namelijk of ik die bug ook kan reproduceren.Pyrone89 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:45:
[...]
Ja via Preview, daar kun je namelijk meteen meerdere pagina's inscannen en allerlei opties ingeven (werkt nu dus niet, vanwege de bug)
Via Wifi.me_mrtn schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:30:
[...]
Hoe heb je die printer aangesloten dan, via het netwerk of USB? Ik wil het straks wel even voor je nakijken namelijk of ik die bug ook kan reproduceren.
Het blijkt printer onafhankelijk te zijn (zie link naar Apple forum) en te gebeuren als je dus meerdere pagina's wilt scannen naar 1 nieuw PDF document (ipv voor elke scan een nieuw bestand). Kortom, de meest gebruikte scanfunctie.
Het is opgetreden AFAIK na 10.7.4
Ik heb een vraagje over de functies Volledige weergave in combinatie met Mission Control.
Als ik in Chrome, Mail of iTunes oid werk met volledige weergave slaat Lion eigenlijk altijd een bureaublad over.
Om het duidelijker te maken met deze screenshot; Chrome staat met volledige weergave uit gewoon op het eerste bureaublad. Als ik volledige weergave aanzet gaat hij Chrome verplaatsen naar een 2e bureaublad, maar ik kan hem niet terugzetten om de 1e. Ik wil dus eigenlijk dat een progamme in volledige weergave gewoon op mijn eerste bureaublad komt te staan. Is dit mogelijk?
Dit krijg ik dan met volledige weergave.
Als ik in Chrome, Mail of iTunes oid werk met volledige weergave slaat Lion eigenlijk altijd een bureaublad over.
Om het duidelijker te maken met deze screenshot; Chrome staat met volledige weergave uit gewoon op het eerste bureaublad. Als ik volledige weergave aanzet gaat hij Chrome verplaatsen naar een 2e bureaublad, maar ik kan hem niet terugzetten om de 1e. Ik wil dus eigenlijk dat een progamme in volledige weergave gewoon op mijn eerste bureaublad komt te staan. Is dit mogelijk?

Nee, als je een applicatie fullscreen draait ziet dit er vanaf 10.7 uit als een aparte desktoppagina.Richard! schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:44:
Ik heb een vraagje over de functies Volledige weergave in combinatie met Mission Control.
[afbeelding]
Oke bedankt dat is duidelijk.
Dan heb ik nog een vraag die er op lijkt.
Ik ben momenteel 24 van Le Mans aan het kijken, en ik wil graag op mijn Macbook scherm fullscreen de livestream hebben staan. Dit kan maar dan kan ik helemaal niet werken op mijn gekoppelde display, als ik dan met mijn muis op het grote scherm klik gaat de fullscreen weergave weer uit.
Dit is echt ontzettend irritant, ik snap daarom ook totaal die logica niet van het 2e beeldscherm, in dit geval mijn Macbook scherm. Kan je ze niet letterlijk cloonen?
Ik ben momenteel 24 van Le Mans aan het kijken, en ik wil graag op mijn Macbook scherm fullscreen de livestream hebben staan. Dit kan maar dan kan ik helemaal niet werken op mijn gekoppelde display, als ik dan met mijn muis op het grote scherm klik gaat de fullscreen weergave weer uit.
Dit is echt ontzettend irritant, ik snap daarom ook totaal die logica niet van het 2e beeldscherm, in dit geval mijn Macbook scherm. Kan je ze niet letterlijk cloonen?
Nee, dat kan wel vanaf 10.8, misschien dat er een applicatie voor is.Richard! schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:52:
Oke bedankt dat is duidelijk.
Misschien een hele domme vraag.
Ik wil een schone installatie op mijn MB van Lion. Dit omdat ik er een SSD schijf in ga doen.
Echter toen ik mijn laptop kocht stond er nog geen Lion op, dus moest upgraden.
Hoe kom ik nu aan Lion?
Ik wil een schone installatie op mijn MB van Lion. Dit omdat ik er een SSD schijf in ga doen.
Echter toen ik mijn laptop kocht stond er nog geen Lion op, dus moest upgraden.
Hoe kom ik nu aan Lion?
Verwijderd
SL 10.6.8 installeren en dan Lion opnieuw downloaden vanuit de app store. Is wel technisch geen schone installatie, maar dat is ook helemaal niet nodig met Mac OS. Andere optie is er niet, of je moet een bootdisk o.i.d. maken van de Lion download.
Dat is echter veel gedoe, en volgens mij ook helemaal niet nodig. Schone install is een overblijfsel van het Windows tijdperk
Dat is echter veel gedoe, en volgens mij ook helemaal niet nodig. Schone install is een overblijfsel van het Windows tijdperk
Veel gedoe? Even die .DMG restoren naar een USB stick, dat is alles..Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:04:
Andere optie is er niet, of je moet een bootdisk o.i.d. maken van de Lion download.
Dat lijkt mij idd niet veel gedoe.GekkePrutser schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:16:
[...]
Veel gedoe? Even die .DMG restoren naar een USB stick, dat is alles..
Alleen heb ik volgens mij de upgrade versie toen moeten downloaden vanuit de App store.
En als ik de hele versie download, waar staat deze dan?
Verwijderd
Zal best, maar wat is het nut van een clean install op een HDD die nog helemaal leeg is.. Volgende maand komt 10.8 uit, ga je dan weer helemaal opnieuw beginnen?GekkePrutser schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:16:
[...]
Veel gedoe? Even die .DMG restoren naar een USB stick, dat is alles..
Vanaf Lion is de upgrade tool behoorlijk verbeterd en is een clean install eigenlijk alleen nodig als je echt met een schone lei wilt beginnen. Een clean install zal de prestaties van Mac OS echt niet verbeteren.
Die installatie is clean te maken door, nadat je lion geinstalleerd hebt, te booten vanaf de recovery partitie en dan de normale partitie te erasen.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:04:
SL 10.6.8 installeren en dan Lion opnieuw downloaden vanuit de app store. Is wel technisch geen schone installatie, maar dat is ook helemaal niet nodig met Mac OS. Andere optie is er niet, of je moet een bootdisk o.i.d. maken van de Lion download.
Dat is echter wel gedoe, en inderdaad even een usb stickje regelen om van te booten is een stuk simpeler.
Ik heb 't afgelopen nacht trouwens gedaan (om van 10.8 terug te gaan naar 10.7) door de normale partitie te verkleinen, een nieuwe partitie bij te maken, daar de installer op te restoren en daarvan te booten. De normale manier werkt niet als je wilt downgraden.
Maar ik ben dus van plan mijn HDD te vervangen door een SSD en mijn DVD Drive eruit te gooien en mijn HDD als 2e HDD erbij te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:30:
[...]
Zal best, maar wat is het nut van een clean install op een HDD die nog helemaal leeg is.. Volgende maand komt 10.8 uit, ga je dan weer helemaal opnieuw beginnen?
Vanaf Lion is de upgrade tool behoorlijk verbeterd en is een clean install eigenlijk alleen nodig als je echt met een schone lei wilt beginnen. Een clean install zal de prestaties van Mac OS echt niet verbeteren.
Dus CD/DVD gebruiken is geen optie dan.
Als je die 2e hdd hebt kun je uitvoeren wat ik hierboven zeg
Ok Thnx.CyBeR schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:08:
Als je die 2e hdd hebt kun je uitvoeren wat ik hierboven zeg
Kan ik bijvoorbeeld foto's die ik heb staan gewoon slepen naar een externe harddisk en daarna terug plaatsen als ik op mijn SSD OS geïnstalleerd hebt?
Klopt, ik doe het ook niet voor de prestaties.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:30:
[...]
Ik doe het vooral om 2 redenen:
- Als ik mijn Mac toch al ga herinstalleren (om hem aan iemand anders te geven bijv.) dan vind ik het handiger om gelijk naar Lion te gaan. Anders is het SL installeren -> Updaten naar 10.6.8 (voor app store) -> Lion install in plaats van gewoon die laatste stap.
- Ik heb (nouja, had) een 2010 Air met 64GB SSD en ik heb het vermoeden, alhoewel nooit getest, dat de installatie minder ruimte in beslag neemt als je hem clean doet en ruimte is natuurlijk schaars op 64GB.
Ik hoop dat dit met Mountain Lion ook weer mogelijk gaat zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 22-06-2012 11:35 ]
Verwijderd
Je kan voor je optische schijf een behuizing kopen waardoor je 'm kan blijven gebruiken. Toch?Jieve schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:49:
[...]
Maar ik ben dus van plan mijn HDD te vervangen door een SSD en mijn DVD Drive eruit te gooien en mijn HDD als 2e HDD erbij te doen.
Dus CD/DVD gebruiken is geen optie dan.
Is er eigenlijk een manier om een audio cd te maken vanuit iTunes (met een MacBook Air EN zonder superdrive?)
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Niet vanaf de Air zelf zie ik net, want Remote Disc ondersteunt geen Audio CD'sfilenox schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:16:
Ja, via een andere computer mét cdbrander
[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 23-06-2012 23:27 ]
En op een MacBook (mid 2010) kreeg ik vandaag mooi alleen maar het Lion Recovery menu voor m'n neus. Het Schijfhulpprogramma gaf aan dat er een invalid node structure was, wat dat ook moge zijn. Nu dus Lion aan het herinstalleren. Gelukkig dat er totaal geen belangrijke zaken op stonden, want die had ik ook al een tijdje geen TimeMachine-kuurtje gegeven. Nadat Lion er weer op staat, maar eens kijken of de HDD niet aan het falen is.
Vraagje over Time Machine.
Ik wil net een reservekopie maken op mijn Iomega 750GB externe HDD. Deze staat echter vol met oude bestanden die ik niet kwijt wil. Time Machine geeft aan de gehele schijf te moeten wissen. Is hier een workaround voor waarbij ik mijn oude bestanden kan bewaren? Op de Iomega is nog zo'n 270GB vrije ruimte.
Ik wil net een reservekopie maken op mijn Iomega 750GB externe HDD. Deze staat echter vol met oude bestanden die ik niet kwijt wil. Time Machine geeft aan de gehele schijf te moeten wissen. Is hier een workaround voor waarbij ik mijn oude bestanden kan bewaren? Op de Iomega is nog zo'n 270GB vrije ruimte.
Niet eerst vanuit het recovery menu de disk utility gekozen en een disk check laen doen?me_mrtn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:18:
En op een MacBook (mid 2010) kreeg ik vandaag mooi alleen maar het Lion Recovery menu voor m'n neus. Het Schijfhulpprogramma gaf aan dat er een invalid node structure was, wat dat ook moge zijn. Nu dus Lion aan het herinstalleren. Gelukkig dat er totaal geen belangrijke zaken op stonden, want die had ik ook al een tijdje geen TimeMachine-kuurtje gegeven. Nadat Lion er weer op staat, maar eens kijken of de HDD niet aan het falen is.
Waarschijnlijk is je Iomega schijf dan niet hfs geformatteerd, maar gewoon FAT16 of 32?bram1984 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:41:
Vraagje over Time Machine.
Was niet te herstellen en om nu iets als Disk Warrior te kopen voor een MacBook voor erbij, vind ik ook zoiets.Sander schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:46:
[...]
Niet eerst vanuit het recovery menu de disk utility gekozen en een disk check laen doen?
Info zegt NTFS. Betekent dit dat het niet kan?Sander schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:46:
[...]
Waarschijnlijk is je Iomega schijf dan niet hfs geformatteerd, maar gewoon FAT16 of 32?
Edit: Hierop inhakend: is er een bepaalde hoeveelheid ruimte nodig voor de backup, of hangt dit van hetgeen af wat je op je Mac hebt staan?
[ Voor 21% gewijzigd door bram1984 op 26-06-2012 22:10 ]
Minimaal wat je aan data hebt staan.bram1984 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:55:
[...]
Info zegt NTFS. Betekent dit dat het niet kan?
Edit: Hierop inhakend: is er een bepaalde hoeveelheid ruimte nodig voor de backup, of hangt dit van hetgeen af wat je op je Mac hebt staan?
Maximaal wat je zelf wilt.
Ik houd 1,5 keer me HD ruimte aan als TimeMachine ruimte.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd
Vraagje. In mission control verandert de volgorde van mijn spaces als ik mijn Air opnieuw opstart. Mijn gewenste volgorde is: Dashboard, Bureaublad, Sparrow, iCal. Als ik het zo neerzet, worden Sparrow en iCal omgedraaid na een reboot. In systeemvoorkeuren heb ik de optie "Wijzig volgorde van spaces automatisch op basis van meest recent gebruik" uit staan. Iemand een idee?
Dus het is niet op een of andere manier mogelijk om aangekocht muziek van iTunes op een schijfje te zetten (met een MAcBook Air welteverstaan)?GekkePrutser schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:26:
[...]
Niet vanaf de Air zelf zie ik net, want Remote Disc ondersteunt geen Audio CD's
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Op de Air zonder externe brander natuurlijk sowieso nietCK3v1N schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:15:
[...]Dus het is niet op een of andere manier mogelijk om aangekocht muziek van iTunes op een schijfje te zetten (met een MAcBook Air welteverstaan)?
Remote Disc naar een CD brander in een PC of andere Mac werkt dus ook niet, maar wat je wel zou kunnen doen is iTunes op die andere PC of Mac te installeren en de muziek te downloaden. De meeste iTunes muziek mag je op 5 verschillende computers hebben. Dan kan je het daar branden.
Of, een externe brander kopen, het hoeft natuurlijk niet per se die dure van Apple zelf te zijn (maar houd er wel rekening mee dat sommige branders 2 USB poorten nodig hebben om goed te kunnen werken, die van Apple heeft dat in elk geval niet).
Even partitioneren. partitie 1 = NTFS met je huidige bestanden, partitie 2 = MacOS Uitgebreid Journaled, ter grootte van de vrije ruimte op je HD.bram1984 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:55:
[...]
Info zegt NTFS. Betekent dit dat het niet kan?
Ik ga wel even zoeken hoe dat moet, het zegt me niet veel namelijk.DaSaN schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:43:
[...]
Even partitioneren. partitie 1 = NTFS met je huidige bestanden, partitie 2 = MacOS Uitgebreid Journaled, ter grootte van de vrije ruimte op je HD.
Misschien een stomme vraag, maar weet iemand hoe je Finder full screen krijgt? Bij mij gaat hij tot aan de dock, maar langer naar beneden gaat hij niet. Kan via Google ook niet echt een goed antwoord vinden. Ik wil gewoon dat het werkt zoals Safari.
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 27-06-2012 20:34 ]
CMD+Space -> Schijfhulpprogramma. En over Finder en Full screen. Dat gaat niet. Als een app (via de juiste guidelines) Full screen kan gaan, dan staat er in een venster altijd rechtsbovenin een icoontje. Kijk bijvoorbeeld maar naar iTunes, Berichten of wat dan ook. Maar de Finder doet dat niet.bram1984 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:32:
[...]
Ik ga wel even zoeken hoe dat moet, het zegt me niet veel namelijk.
Misschien een stomme vraag, maar weet iemand hoe je Finder full screen krijgt? Bij mij gaat hij tot aan de dock, maar langer naar beneden gaat hij niet. Kan via Google ook niet echt een goed antwoord vinden.
Ik heb een workaround gevonden: je dock automatisch verbergen en Finder handmatig even full screen slepen. Niet precies wat ik wil, maar zo zie ik wel meer.
Ik heb van het weekend mijn Macbook Pro een schone installatie gegeven van Lion. Nu wil ik graag mijn OS in het engels.
Bij de recovery was alles automatisch al Nederlands, wat ik al apart vond, en de installatie werd dus ook in het Nederlands uitgevoerd. Nu heb ik in de settings alsnog de taal in het Engels gezet maar ik blijf Nederlandse dingen voorbij zien komen. Bijvoorbeeld als mijn Magic Mouse de verbinding verbreekt of aanmaakt. Of als ik een achtergrond afbeelding wil instellen. Dan staan er nog gewoon Nederlandse teksten.
Is dit een bekend probleem? Begin me er namelijk wel aan te ergeren.
Bij de recovery was alles automatisch al Nederlands, wat ik al apart vond, en de installatie werd dus ook in het Nederlands uitgevoerd. Nu heb ik in de settings alsnog de taal in het Engels gezet maar ik blijf Nederlandse dingen voorbij zien komen. Bijvoorbeeld als mijn Magic Mouse de verbinding verbreekt of aanmaakt. Of als ik een achtergrond afbeelding wil instellen. Dan staan er nog gewoon Nederlandse teksten.
Even in en uitloggen of herstarten, dan werkt alles goedXfix schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:12:
Ik heb van het weekend mijn Macbook Pro een schone installatie gegeven van Lion. Nu wil ik graag mijn OS in het engels.
Heb beide al geprobeerd, maar er blijven Nederlandse teksten door heen komen.PBP schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:43:
[...]
Even in en uitloggen of herstarten, dan werkt alles goed
Onder welke programmas? Of is het willekeurig?Xfix schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:47:
[...]
Heb beide al geprobeerd, maar er blijven Nederlandse teksten door heen komen.
Bijvoorbeeld het connecten van een bluetooth apparaat. De melding die je dan ziet. Of het instellen van achtergrond als ik een plaatje in preview bekijk.
Als ik thuis ben zal ik wat screenshots maken.
[ Voor 7% gewijzigd door mitchdc op 02-07-2012 13:14 ]
Ik ervaar het zelfde als Xfix. 'All my files' knippert soms naar het Nederlands toe. Dit allemaal sinds het reperatie team bij Apple Store mijn laptop had gerepareerd en Lion OS X er weer op had gegooid.
Dit heb ik idd ook gezien!VesNL schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:56:
Ik ervaar het zelfde als Xfix. 'All my files' knippert soms naar het Nederlands toe. Dit allemaal sinds het reperatie team bij Apple Store mijn laptop had gerepareerd en Lion OS X er weer op had gegooid.
Ik heb even een screenshot gemaakt van het probleem met de muis: https://dl.dropbox.com/u/10755098/muisnederlands.png
Dat klinkt alsof Nederlands is aangegeven bij de installatie. Probeer dit eens:
http://support.apple.com/kb/HT4102
http://support.apple.com/kb/HT4102
Klopt dat nederlands is aangegeven bij installatie, dit kon ik niet wijzigen.
Via Recovery had ik een nieuwe installatie gedaan die ook helemaal in het Nederlands was. Kreeg geen vraag voor de taal ofzo.
De tweede optie via terminal doet helaas niks bij mij
De tweede optie werkt! Moest nog even rebooten
thanks!
Via Recovery had ik een nieuwe installatie gedaan die ook helemaal in het Nederlands was. Kreeg geen vraag voor de taal ofzo.
De tweede optie via terminal doet helaas niks bij mij
De tweede optie werkt! Moest nog even rebooten
[ Voor 11% gewijzigd door mitchdc op 02-07-2012 20:10 ]
ExFat is de beste optie als je cross-platform wilt gebruik maken van opslag.Sander schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:46:
[...]
Niet eerst vanuit het recovery menu de disk utility gekozen en een disk check laen doen?
[...]
Waarschijnlijk is je Iomega schijf dan niet hfs geformatteerd, maar gewoon FAT16 of 32?
De enige maaaaar is dat veel non-computers moeite hebben met alles boven FAT32 (dure licentie, ExFat), dus als je het nodig hebt voor de PS3 dan moet je toch even bij FAT32 kijken (met beperking dat je files niet groter mogen zijn dan 4 GB).
Ik heb sinds een paar dagen last van een vreemd issue. Heb een Mac Mini als mediacenter draaien en die is iedere keer na een uur of 8 uptime niet meer te bereiken. Niet via Screensharing, maar ook niet via ssh, fysiek toetsenbord + scherm. ook de applicaties die er op draaien zijn niet meer bereikbaar. Enige dat werkt is een harde reboot geven (5 secs tot hij uit gaat, daarna weer aan).
Alle power saving features zijn disabled, en er is in de logging niets te vinden dat doet vermoeden dat hij in sleep mode gaat. Heb uiteraard al even een permission check laten lopen, zonder resultaat. Ook geen nieuwe software geïnstalleerd afgelopen weken.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en waar verder te zoeken? Ik kan evt gewoon een TC Restore doen naar 2 weken geleden en kijken of dat helpt, maar dat is ook zo'n Microsoft oplossing...
Alle power saving features zijn disabled, en er is in de logging niets te vinden dat doet vermoeden dat hij in sleep mode gaat. Heb uiteraard al even een permission check laten lopen, zonder resultaat. Ook geen nieuwe software geïnstalleerd afgelopen weken.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en waar verder te zoeken? Ik kan evt gewoon een TC Restore doen naar 2 weken geleden en kijken of dat helpt, maar dat is ook zo'n Microsoft oplossing...
Je beantwoord zelf je vraag al. Als dat niet lukt toch even een fresh install doen, maar ik zou daarvoor even wachten tot OSX 10.8 er is, zodat je het dan in 1x doet. In 10.8 zitten zover ik weet ook weer belangrijke verbeteringen op het gebied van netwerk en sharen (zeker nadat ze in 10.7 SMB hebben gesloopt).Sander schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:11:
Ik heb sinds een paar dagen last van een vreemd issue. Heb een Mac Mini als mediacenter draaien en die is iedere keer na een uur of 8 uptime niet meer te bereiken. Niet via Screensharing, maar ook niet via ssh, fysiek toetsenbord + scherm. ook de applicaties die er op draaien zijn niet meer bereikbaar. Enige dat werkt is een harde reboot geven (5 secs tot hij uit gaat, daarna weer aan).
SMB is niet gesloopt, de beveilingseisen zijn alleen strenger geworden en daardoor werken verouderde SMB shares niet meer.Pyrone89 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:39:
[...]
Je beantwoord zelf je vraag al. Als dat niet lukt toch even een fresh install doen, maar ik zou daarvoor even wachten tot OSX 10.8 er is, zodat je het dan in 1x doet. In 10.8 zitten zover ik weet ook weer belangrijke verbeteringen op het gebied van netwerk en sharen (zeker nadat ze in 10.7 SMB hebben gesloopt).
Voor de rest werkt SMB prima nog...
Verwijderd
hebben meer mensen met een mac book dan vooral degene met een 13inch late 2011 problemen met hun internet verbinding,het gebeurd me te vaak dat ik de mac opstart en ie ineens geen internet heeft.Terwijl het trappetje van het internet niet aangeeft dat er geen connectie is.Schakel ik het wireless uit en weer aan op het mac book,dan is het draadloos weer terug.
Dit is iets wat me echt mateloos aan het irriteren is en ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor weet.
Ik heb alles up to date qua updates ect.
Geen enkel ander draadloos apparaat in huis (3 laptops 2 ipads)heeft hier last van,behalve dus de mac
Dit is iets wat me echt mateloos aan het irriteren is en ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor weet.
Geen enkel ander draadloos apparaat in huis (3 laptops 2 ipads)heeft hier last van,behalve dus de mac
Bekend Lion probleem die al lang erin zit en maar niet gefixed word. Valt helaas vrij weinig (voor zover ik weet) aan te doen. Hopelijk is het met Mountain Lion verleden tijd.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:34:
hebben meer mensen met een mac book dan vooral degene met een 13inch late 2011 problemen met hun internet verbinding,het gebeurd me te vaak dat ik de mac opstart en ie ineens geen internet heeft.Terwijl het trappetje van het internet niet aangeeft dat er geen connectie is.Schakel ik het wireless uit en weer aan op het mac book,dan is het draadloos weer terug.
Verwijderd
Ja ik heb gegoogled, over dit probleem,maar het is al een probleem wat ook al in Snow Leopard aanwezig is,was.
Dat vind ik toch wel een slechte zaak......Je verwacht toch wel dat ze het probleem een keertje opgelost hebben nu.Maar goed dan is het wachten op Mountain Lion.
Dat vind ik toch wel een slechte zaak......Je verwacht toch wel dat ze het probleem een keertje opgelost hebben nu.Maar goed dan is het wachten op Mountain Lion.
ik heb hier 2 draadloze netwerken een 2.4ghz "traag" netwerk welke alle snelheden support en een 5ghz "snel" netwerk wat alleen n ondersteund.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:34:
wat me opvalt is dat de mac (zowel een pro 15" late 2011 als een air 13" mid 2012) na sluimerstand of reboot niet gelijk het 5ghz netwerk zien. Dat duurt ongeveer een minuut of 2. het 2.4 ghz netwerk word wel gelijk gezien en als ik die als optie configureer word daar ook gelijk naar geconnect.
Misschien dat jouw netwerkprobleem iets soortgelijks is? dus je gebruikt alleen 5ghz wireless n?
ik heb het voorlopig maar opgelost door beide netwerken te configureren binnen de mac, zodat hij opkomt met het tragere netwerk en zodra ik echt bandbreedte nodig heb, switch met het icoontje boven in naar het andere netwerk.
Verwijderd
ik gebruik inderdaad wel de 5ghz ,echter bijna altijd connect het mac book meteen met het 5 ghz netwerk.
Echter af en toe blijkbaar niet en dan blijft ie hangen en is er geen internet en geen netwerk..
Ik heb geen vastlopers ofzo,het mac book is verder prima te gebruiken nog,maar geen netwerk.
Dat merk je ook want ik kan dan ook geen contact maken, met andere apparaten in het netwerk.
Maar ik kan het wel een proberen natuurlijk op 2.4 ghz netwerk,kijken of dat verschil uitmaakt,
Bedankt in ieder geval.Weer wat om uit te proberen:)
Echter af en toe blijkbaar niet en dan blijft ie hangen en is er geen internet en geen netwerk..
Ik heb geen vastlopers ofzo,het mac book is verder prima te gebruiken nog,maar geen netwerk.
Dat merk je ook want ik kan dan ook geen contact maken, met andere apparaten in het netwerk.
Maar ik kan het wel een proberen natuurlijk op 2.4 ghz netwerk,kijken of dat verschil uitmaakt,
Bedankt in ieder geval.Weer wat om uit te proberen:)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 11:52 ]
Verwijderd
Ik heb een webknipsel van nu.nl/tvgids gemaakt in mijn dashboard. Iedere keer als ik nu naar mijn dashboard ga wordt automatisch Google Chrome geopend met 2 spamlinks er in. Het gaat zo snel dat ik het knipsel ook niet kan verwijderen. Weet iemand wat ik nu kan doen?
open ~/Library/Preferences/com.apple.dashboard.plist, zoek daarin je webknipsel op, delete die hele node, sla op, killall Dock.
Verwijderd
Ok, dank voor je reactie. Ik heb de mac net 2 dagen dus heb de ' command' knop nog niet gevonden. Zou je nog kunnen uitleggen hoe ik bij apple.dashboard.plist kom?
Bij dat pad wat ik je net gaf.
Voor dat laatste stuk heb je een terminal nodig.
Voor dat laatste stuk heb je een terminal nodig.
[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 08-07-2012 13:57 ]
Het maakt niet uit wat ze hebben gedaan, ze hebben zonder rekening te houden met de omringende apparatuur zomaar iets veranderd waardoor nu SMB zo goed as useless is en je dus alsnog een Windows PC moet hebben voor goede share functionaliteit.Psycho_Mantis schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:04:
[...]
SMB is niet gesloopt, de beveilingseisen zijn alleen strenger geworden en daardoor werken verouderde SMB shares niet meer.
Voor de rest werkt SMB prima nog...
Apple dacht hetzelfde te kunnen doen met Flash op iDevices. Het verschil is dat het daar een marktleider is en dus mensen zich aanpassen aan hun. Bij computers zijn ze 5% van de markt en moeten zij zich realiseren dat ze zich moeten aanpassen op sommige vlakken aan de industrie. Er waren talloze betere manieren om dit aan te pakken, zelfs op een manier waarop zowel de compatibiliteit als hun doel bereikt werden, zoals de gebruiker de optie te geven of hij de vernieuwde variant wilde gebruiken of niet.
Dit is direct waarom je Apple absoluut niet in een zakelijke omgeving moet gebruiken: ze hebben echt schijt aan legacy en compatibiliteit. In de consumer markt kan dit (soms) heel goed uitpakken, voor groot zakelijke klanten en geavanceerde thuisgebruikers kan dit rampzalig uitpakken. Zoals eerder gezegd: als je zelf de marktleider bent kun je dit afdwingen (iOS), niet als je slechts 5% van de markt bent (OSX).
Ten eerste: je bent niet verplicht te upgraden hoor. Ik heb op kantoor nog meer dan een paar 10.6.8 machines en zelfs nog wat oudere. Al dan niet omwille van compatibiliteit.
En ten tweede: Samba is eruit geknikkerd omdat hun nieuwe licentie incompatibel was met Apple's doel enige mate van geld aan OSX te verdienen. De schuld daarvoor ligt dus bij Samba.
En ten tweede: Samba is eruit geknikkerd omdat hun nieuwe licentie incompatibel was met Apple's doel enige mate van geld aan OSX te verdienen. De schuld daarvoor ligt dus bij Samba.
Gedeeltelijk wel met je eens. In een MKB omgeving gaat het nog wel maar in een Enterprise omgeving die al 90% Windows is, is het soms een hele uitdaging om Mac netjes te integreren. Ik merk het zelf dagelijks. Hoop telkens dat ze met een volwaardig nieuw Works pakket komen inc. uitgebreide Mail client, die gelijkwaardig is aan Outlook (dus ook full support voor delegates, shares calendars, HTML mail opmaak, voting buttons, etc. allemaal kleine dingetjes die je in de dagelijkse praktijk mist en daarom steeds teruggrijpt naar een WTS of VM Windows sessie.Pyrone89 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:10:
[...]
Het maakt niet uit wat ze hebben gedaan, ze hebben zonder rekening te houden met de omringende apparatuur zomaar iets veranderd waardoor nu SMB zo goed as useless is en je dus alsnog een Windows PC moet hebben voor goede share functionaliteit.
Apple dacht hetzelfde te kunnen doen met Flash op iDevices. Het verschil is dat het daar een marktleider is en dus mensen zich aanpassen aan hun. Bij computers zijn ze 5% van de markt en moeten zij zich realiseren dat ze zich moeten aanpassen op sommige vlakken aan de industrie. Er waren talloze betere manieren om dit aan te pakken, zelfs op een manier waarop zowel de compatibiliteit als hun doel bereikt werden, zoals de gebruiker de optie te geven of hij de vernieuwde variant wilde gebruiken of niet.
Dit is direct waarom je Apple absoluut niet in een zakelijke omgeving moet gebruiken: ze hebben echt schijt aan legacy en compatibiliteit. In de consumer markt kan dit (soms) heel goed uitpakken, voor groot zakelijke klanten en geavanceerde thuisgebruikers kan dit rampzalig uitpakken. Zoals eerder gezegd: als je zelf de marktleider bent kun je dit afdwingen (iOS), niet als je slechts 5% van de markt bent (OSX).
Ik ben een jaar geleden geschakeld van Windows 7 naar Mac, dus ik ben direct op OSX Lion gekomen. Weinig te kiezen voor mij dus.CyBeR schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:16:
Ten eerste: je bent niet verplicht te upgraden hoor. Ik heb op kantoor nog meer dan een paar 10.6.8 machines en zelfs nog wat oudere. Al dan niet omwille van compatibiliteit.
En waarom kan het in Windows dan wel? Ook dat is een commercieel OS en dat ondersteunt SMB wel,
Ik gebruik deze niet vaak maar hier moet 't toch even:Pyrone89 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:38:
[...]
En waarom kan het in Windows dan wel? Ook dat is een commercieel OS en dat ondersteunt SMB wel,

Pyrone89 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:38:
Volgens mij moet je je even inlezen over SMB en Windows.
Dan denk ik eerder dat het zich beperkt tot de 2011 hardware want met 2010 en eerdere hardware en de nieuwe MBA 2012 heb ik geen enkel probleem met netwerken. Ze worden direct opgepakt, druk ik de ethernet kabel erin dan switcht hij netjes naar deze connectie en haal ik 'm er weer uit dan gaat ie terug naar wifi. Het hebben van een 2.4 GHz of 5 GHz netwerk maakt geen zak uit.PBP schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 20:36:
[...]
Bekend Lion probleem die al lang erin zit en maar niet gefixed word. Valt helaas vrij weinig (voor zover ik weet) aan te doen. Hopelijk is het met Mountain Lion verleden tijd.
Ware het niet dat dit niet helemaal waar is. Samba zit er nog in maar is door Apple aardig aangepast waardoor het net even wat anders is als de officiële release. Zie het als een fork door Apple. En ja dat kwam inderdaad doordat Samba met die rare GPLv3 licentie een relatie aan moest gaan.CyBeR schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:16:
[ Voor 30% gewijzigd door ppl op 09-07-2012 11:52 ]
Het is niet bij alle hardware inderdaad. Heb het gehad op een 2008 iMac, 2009 iMac, MBP uit 2011. MacBook uit 2008 geen last. Nu al tijdje geen last meer gehadppl schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:50:
[...]
Dan denk ik eerder dat het zich beperkt tot de 2011 hardware want met 2010 en eerdere hardware en de nieuwe MBA 2012 heb ik geen enkel probleem met netwerken. Ze worden direct opgepakt, druk ik de ethernet kabel erin dan switcht hij netjes naar deze connectie en haal ik 'm er weer uit dan gaat ie terug naar wifi. Het hebben van een 2.4 GHz of 5 GHz netwerk maakt geen zak uit.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.