"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Vroeger gebruikte ik USB-overdrive ook altijd.swoutr schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:22:
mooi, het werkt nu, jammer wel dat het verwijderd moet worden, andere oplossing zodat ik geen muis acceleratie heb?
Tegenwoordig gebruik ik BetterTouchTool. Deze heeft meer mogelijkheden dan USB-overdrive.
Apart te regelen zaken voor muis, voor trackpad, voor toetsenbord. Gewoon Ideaal!!!!
Hier kun je hem downloaden: http://blog.boastr.net/
Have Fun Funske
Het is een van de weinige dingen waar ik niet aan kan wennen. Overdag op m'n werk gebruik ik OS X 10.7, thuis draai ik Windows 7. En het is elke dag weer een verademing om thuis te komen en om te voelen hoe responsief mijn cursor onder Windows reageert. De cursor voelt onder OS X stug en sloom aan, zelfs met alle tweaks om het beter te maken is het me niet gelukt om het zelfde gevoel as in Windows te krijgen.Bosmonster schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:08:
[...]
Ik gebruik ook Steermouse voor mn Logitech mouse om hem fatsoenlijk in te kunnen stellen. Werkt prima met andere apparatuur zoals de trackpad.
Acceleratie kun je uitzetten, maar je kan er ook gewoon aan wennen. Ik zou niet zonder meer willen, want het geeft veel meer pixel-precisie en minder RSI.
Tegenwoordig heb ik in OS X de muisacceleratie compleet uitgeschakeld en de dpi op mijn muis behoorlijk hoog. Dit werkt OK met twee beeldschermen. Niet ideaal, het voelt nog steeds wat stug en niet superresponsief, maar het is niet anders. Het meeste werk in OS X doe ik in de terminal anyway
De reactie van mijn collega's als ze m'n pc gebruiken is hierdoor trouwens wel altijd grappig ;p
- erg warm worden en continu blazen
- continu beachballen
- schrijft zelf steeds de hdd vol (ik kan 10gb vrijmaken, na een week is daar nog 2gb van over, zelfs na een herstart).
Kortom alles bij elkaar tijd voor een clean install. Nog nooit een schone installatie op een mac gedaan dus het een en andere nagezocht, backup gemaakt en begonnen.
Vervolgens in het menu na cmd+r gekozen voor clean install van Lion, waarbij gemeld werd dat de schijf gewist zou worden en of ik dit zeker wist. (kleine kanttekening: ik heb lion enkel als download uit de appstore). Zo gezegd zo gedaan. Mac begon met downloaden van Lion om daarna de installatie te doen, al met al een vrij lang proces.
Na een aantal uur klaar en herstarten, wat me al te lang duurde voor een schone installatie. En wat blijkt na het opstarten: daar ben ik dan op m'n oude desktop met alle files nog aanwezig, inclusief alle problemen. Kortom een behoorlijke frustratie.

Nu heb ik hier op tweakers en op internet gelezen dat dit inderdaad een vaak voorkomend probleem is, maar dit op te lossen is door een bootable cd te maken van lion en een disk utility op usb voor het "formatteren" van de hdd. Omdat ik dit nog nooit gedaan heb zoek ik hierin bevestiging: klopt het bovenstaande en zijn er tweakers die hier ervaring mee hebben en zo ja, welke?
En als het bovenstaande niet klopt, wat is dan the way to go?
My middle finger salutes you.
Diezelfde fout heb ik ook gemaakt, tja Apple Logica...
Dus als ik je goed begrijp heb ik daar geen usb voor nodig maar kan ik die gewoon uit het menu selecteren? Zo ja, heb ik dan ook nog een disk nodig van Lion of kan je deze na het formatteren downloaden net als hij bij de "repair" deed?magnifor schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:03:
Je moet in de Lion Recovery mode eerst naar Disk Utility gaan en je huidige partitie waar OS X is geinstalleerd verwijderen. Dan pas wordt er een clean install gedaan, in andere gevallen doe je in principe een "repair" install.
Diezelfde fout heb ik ook gemaakt, tja Apple Logica...
Nog kleine andere vraag:
Op de time machine schijf staan verschillende backups, welke ik niet volledig terug wil zetten, maar waar wel files inzitten die ik graag terug wil hebben. Denk hierbij aan foto's, bronbestanden etc. Kan ik die op de schone mac gewoon los selecteren in de finder (zoals nu ook kan) of wordt dit geblokkeerd?
Verwijderd
Je kan gewoon alles wat je terug wilt zetten, met de hand zelf doen.barktus schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:11:
[...]
Dus als ik je goed begrijp heb ik daar geen usb voor nodig maar kan ik die gewoon uit het menu selecteren? Zo ja, heb ik dan ook nog een disk nodig van Lion of kan je deze na het formatteren downloaden net als hij bij de "repair" deed?
Nog kleine andere vraag:
Op de time machine schijf staan verschillende backups, welke ik niet volledig terug wil zetten, maar waar wel files inzitten die ik graag terug wil hebben. Denk hierbij aan foto's, bronbestanden etc. Kan ik die op de schone mac gewoon los selecteren in de finder (zoals nu ook kan) of wordt dit geblokkeerd?
Onder windows wordt het zelfde principe gehanteerd. Boot vanaf DVD, wis partitie, clean instal.magnifor schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:03:
Je moet in de Lion Recovery mode eerst naar Disk Utility gaan en je huidige partitie waar OS X is geinstalleerd verwijderen. Dan pas wordt er een clean install gedaan,
tja Apple Logica...
Snap het probleem niet zo.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
[ Voor 16% gewijzigd door Ronwiel op 05-04-2012 18:19 ]
Al zou je het wel geinstalleerd hebben dan nog maakt het niet uit. De malware heeft user input nodig plus dat het ook niet werkt als het 1 van de bekende virusscanners op je systeem spot. Daarnaast heeft Apple sinds vandaag ook een update via Software Updates uitgegeven die de JRE van versie 29 naar 31 moet updaten. In versie 31 is dit probleem verholpen. Zorg dat je systeem up to date is en let zelf ook even op wat je doet, meer hoef je niet te doen.ronwiel schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:18:
Er is vandaag op http://www.macrumors.com/...cted-by-flashback-trojan/ een hoop te vinden over de malware die wordt verspreid via een Java lek. Maar Lion wordt standaard geleverd zonder de javaruntime toch? Als je deze nooit hebt geïnstalleerd is er toch niks aan de hand?

Werkt de Twitter-extensie niet? Hier wel hoor. Onder Safari 5.2.filenox schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:43:
Ik ging daarnet kijken voor wat extensies op extensions.apple.com en het blijkt dat de Twitter extensie gewoon niet werkt op de laatste versie van SafariWaarom zetten ze het dan zo in de spotlights? Ik vind het wel een blunder van Apple & Twitter. Hetzelfde voor die Bing search, die is alleen beschikbaar in het Engels...

De search-functie doet niets, trending doet het ook niet (zoals bij jou). Als ik op Tweet klik duurt het meer dan een minuut voor er iets gebeurd (de eerste keer duurde het 1min 06 en daarna deed de knop niets meer
Ah, nee, je hebt gelijk, de Twitter-extensie doet het nauwelijks. Ik gebruikte het nooit (Chrome-user), maar had het wel geïnstalleerd. Als ik wil tweeten krijg ik een error dat Tweetie-URL's niet door OS X worden herkend en ook de Trending-balk doet het niet. Ik zit op Mountain Lion trouwens.filenox schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:40:
Vreemd ik draai hier 5.1.5, wat volgens mij de laatste stabiele versie is.
De search-functie doet niets, trending doet het ook niet (zoals bij jou). Als ik op Tweet klik duurt het meer dan een minuut voor er iets gebeurd (de eerste keer duurde het 1min 06 en daarna deed de knop niets meer)
Onder Windows wordt alles gekopieerd naar een windows.old map en is de installatie gewoon clean.Destianto schreef op donderdag 05 april 2012 @ 07:40:
[...]
Onder windows wordt het zelfde principe gehanteerd. Boot vanaf DVD, wis partitie, clean instal.
Snap het probleem niet zo.
Safari zonder extensions:
194.3 ms,
Safari: 26 MB --> 36 MB
Safari Web Content: 28 MB --> 65 MB
Safari met extensions (AdBlock en LastPass):
Na vier minuten gestopt
Safari: 117 MB --> 119 MB
Safari Web Content: 38 MB --> 1620 MB
Chrome met een hele rits aan extensions:
241.9 ms
Google Chrome: 71 MB -> 83 MB
Google Chrome Renderer: 73 MB -> 83 MB
Dit zijn in alle drie de gevallen de resultaten van één keer die benchmark laten lopen.
Streamen vanaf mijn ipad, sgs2 en windows computer gaat zonder problemen, en is het geluid is dan 100% goed.
Iemand hier ervaringen mee ?
Wel is het samen met Internet Explorer de enige browser die alle pagina's correct kan tonen.dangerpaki schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:01:
Ik gebruik eigenlijk geen extensies. Hebben alleen gimmerblocker geloof ik. Maar dat ding is geen safari extensie maar een locale proxy die ads eruit filtert. Dus verandert niet specifiek aan safari iets. Verder is safari sowieso niet de snelste browser. Maar ja op zich vind ik het geen groot probleem. Maar Apple zou er niet slecht aan doen om de browser sneller te maken.
Bij Chrome etc heb ik vaak dat mijn Outlook webmail compleet van slag raakt. Aangezien veel bedrijven en universiteiten dit gebruiken is dit enorm vervelend.
Daarnaast heb ik vaak onder Chrome etc dat bepaalde pagina's enorm traag laden.
Die 2 zaken irriteren me veel meer dan die 0,2 seconde die ik gemiddeld per pagina bespaar met Chrome.
Ik gebruik dan ook onder zowel OSX als Windows Safari (Reading list is geniaal, idem voor downloadmanager)
Allereerst de vraag, waarom een bluetooth headset van notabene akg? Lijd je geen groot kwaliteitsverlies omdat het bluetooth is?Bman59 schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:45:
Sinds een paar dagen heb ik een bluetooth headset van AKG in bezit. Het valt mij op dat het geluid vanaf mijn mbair late 2011 erg blikkerig klinkt. Ik heb het al op stereo gezet, maar echt lekker is het nog niet.
Streamen vanaf mijn ipad, sgs2 en windows computer gaat zonder problemen, en is het geluid is dan 100% goed.
Iemand hier ervaringen mee ?
Heb je toevallig al bedraad geprobeerd? Misschien is met de geluidskaart?
Heb je niet nog een bluetooth speaker om het geluid vanaf je mba mee te testen?
Nee, default is gewoon de download folder. Nu kun je wel met Folder Actions snel wat in elkaar flansen.swoutr schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:26:
Is het mogelijk om de download directory van airdrop te wijzigen, nu komt alles in downloads te staan, maar ik hou het graag overzichtelijk op het werk, en wil dus niet dat alles airdrop downloads in downloads komen te staan maar in een aparte map.
Op deze manier kan je dus toegang krijgen tot andere Mac's in het netwerk. ( Finder > Gedeeld )
Indien je het pad / bestand weet kan je het slepen / kopieren naar de gewenste bestemming.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Waarom een AKG, korting vanuit het werkZygivt schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:44:
[...]
Allereerst de vraag, waarom een bluetooth headset van notabene akg? Lijd je geen groot kwaliteitsverlies omdat het bluetooth is?
Heb je toevallig al bedraad geprobeerd? Misschien is met de geluidskaart?
Heb je niet nog een bluetooth speaker om het geluid vanaf je mba mee te testen?
Ik weet al wel dat het macbook gerelateerd is, alleen kan niet op de oplossing komen.
Vandaar,Bman59 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:45:
Waarom een AKG, korting vanuit het werkDus dat was mooi mee genomen.
Is er hoorbaar verschil met een bekabelde of heb je geen optie een kabel aan te sluiten?
hopefully this will do the trick.Bman59 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:45:
Als ik een bluetooth speaker aansluit op mijn macbook heb ik het zelfde effect, het klikt allemaal wat blikkerig, en de hoge tonen zijn schel. Als ik mijn bluetooth speaker en headset aansluit op een Windows computer / iPad / SGS 2 klikt het allemaal prima.
Ik weet al wel dat het macbook gerelateerd is, alleen kan niet op de oplossing komen.
Geen idee, wat heb je al gevonden?Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:39:
is er al gezichtsherkenning waarmee je kunt inloggen op je mac?
Waar kan dit aan liggen? Ik heb de batterijen al vervangen door nieuwe en het keyboard ook al opnieuw geconnect. Maar het maakt allebei geen verschil.
Keyboard "Restore Defaults" fixt het niet. Ik had ooit de toets ervoor gewijzigd, maar waarom zou de standaardknop dan niet meer werken?
Nvm, discussie only zie ik nu.
[ Voor 8% gewijzigd door Saturnus op 12-04-2012 13:14 ]
Het heeft gewerkt, BedanktZygivt schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:00:
[...]
Vandaar,
Is er hoorbaar verschil met een bekabelde of heb je geen optie een kabel aan te sluiten?
[...]
hopefully this will do the trick.
Wat me op het eerste zicht opvalt is dat de batterij een pak minder lang meegaat en dat ik mijn fans veel meer hoor draaien, ook al doe ik niets/niet veel

Lijkt me meer achteruitgang ipv vooruitgang
No thnx, zou jij mijn vraag kunnen beantwoorden of kun jij dit niet testen?
Ik denk dat je het verkeerder draadje zit. hier kunnen ze je beter van dienst zijn, maar ik zou eerst starten met fimware upgrades.Den Deze schreef op zondag 15 april 2012 @ 00:09:
Sinds vandaag mijn SSD in mijn MBP (mid 2010) gestoken en direct ook maar Lion geïnstalleerd.
Wat me op het eerste zicht opvalt is dat de batterij een pak minder lang meegaat en dat ik mijn fans veel meer hoor draaien, ook al doe ik niets/niet veel![]()
Lijkt me meer achteruitgang ipv vooruitgang
[ Voor 6% gewijzigd door Zygivt op 15-04-2012 02:10 ]
Mijn SSD heeft de laatste nieuwe firmware gekregen vooraleer ik ben beginnen installeren
Na wat opzoekwerk kan het misschien te maken hebben met de indexering van Lion, nog even afwachten dus
Zoeken was iig handiger geweest alvorens je de vraag hier stelde, maar ik denk dat er meer mensen een lion op een ssd hebben draaien in het andere topic dan hier.Den Deze schreef op zondag 15 april 2012 @ 08:21:
Ik denk eerder dat het Lion gerelateerd is dan SSD.
Mijn SSD heeft de laatste nieuwe firmware gekregen vooraleer ik ben beginnen installeren
Na wat opzoekwerk kan het misschien te maken hebben met de indexering van Lion, nog even afwachten dus
Als het gaat om de vraag, het verschil tussen bekabeld en bluetooth, ja er zit wel verschil in. Bekabeld komt het toch net iets beter binnen, de bass en de hogere tonen vind ik persoonlijk iets beter. Maar voor all round, systeemgeluiden, chat, YouTube ect merk ik niet zo veel verschil.Zygivt schreef op zondag 15 april 2012 @ 02:09:
[...]
No thnx, zou jij mijn vraag kunnen beantwoorden of kun jij dit niet testen?
ok, ok, thnx!Bman59 schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:44:
[...]
Als het gaat om de vraag, het verschil tussen bekabeld en bluetooth, ja er zit wel verschil in. Bekabeld komt het toch net iets beter binnen, de bass en de hogere tonen vind ik persoonlijk iets beter. Maar voor all round, systeemgeluiden, chat, YouTube ect merk ik niet zo veel verschil.
Wat een onaangename kleuren ten opzichte van het mooie Macbook schermpje!
En wat ik het rare vind.. De Acer scoort best wel hoog als je zo wat zoekt op google. Maar de kleuren van de macbook zijn zoveel aangenamer om op te werken. Veel scherper en vriendelijker. De Acer is best wazig en onduidelijk.
Dus ik sta zo'n beetje op het punt om een Dell U2412M of U2312HM aan te schaffen vanwege de goede reviews en het e-IPS paneel... Gebruikt iemand een van deze monitoren in combinatie met OSX en kun je iets zeggen over de kleurweergave en de scherpte? De Acer geeft op foto's ook niet zoveel gedetailleerde kleuren weer als het Macbook scherm. Nu weet ik dat Apple de kleuren mooier weergeeft dan ze daadwerkelijk zijn en je hebt het verschil tussen een mat scherm en glazen scherm, maar het moet toch wel wat beter kunnen op een niet-Apple scherm tegen acceptabele prijzen?
Excuus als dit offtopic is, maar ik zag geen ander topic om in verder te gaan en vond het ook nog niet persé nodig om een nieuw topic te openen. Tenzij anderen daar voor zijn natuurlijk
Net even gedaan en de kleuren zijn aangenamer geworden, maar niet scherper. Althans, de iconen van de dock zijn wel scherper geworden, maar over de browser en programma's ben ik nog niet tevreden. Het is in ieder geval aangenaam en niet meer zo vaal.
Wel ben ik benieuwd naar mensen met de huidige generatie van de schermen. Wellicht komen die qua contrast meer in de buurt? Of hebben de kleuren die de Apple schermen weergeven niet zozeer met contrast te maken maar met een andere specifieke eigenschap?

Mijn muis begon uit zichzelf te bewegen en verschillende spaces werd aangedaan. Ik heb toen snel mijn wifi en bluetooth uitgezet, maar het bleef doorgaan. Dat vond ik toch wel erg vreemd. Uiteindelijk maar mijn Mac uitgezet dmv aan-/uitknop ingedrukt te houden. Later weer opgestart, maar toen reageerde ie nergens meer op. Nogmaals gereboot, weer geen reactie..
Ik heb toen maar een clean install gedaan en nu lijkt alles weer goed te gaan. Erg vreemd zo..
Wat heb je gedronken en gesnoven?RnB schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:01:
Oké, zonet echt iets raars meegemaakt. Het leek net alsof mijn Mac op afstand bestuurd werd.![]()
Mijn muis begon uit zichzelf te bewegen en verschillende spaces werd aangedaan. Ik heb toen snel mijn wifi en bluetooth uitgezet, maar het bleef doorgaan. Dat vond ik toch wel erg vreemd. Uiteindelijk maar mijn Mac uitgezet dmv aan-/uitknop ingedrukt te houden. Later weer opgestart, maar toen reageerde ie nergens meer op. Nogmaals gereboot, weer geen reactie..
Ik heb toen maar een clean install gedaan en nu lijkt alles weer goed te gaan. Erg vreemd zo..
Ik heb het ook gehad, dat mijn cursor vreemd deed en op op hol sloeg, lag er een boek op mijn keyboard, spatiebalk....

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Merlijn_merlin schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:51:
[...]
Wat heb je gedronken en gesnoven?Wel erg paniekerig om dan een clean install te doen....
Ik heb het ook gehad, dat mijn cursor vreemd deed en op op hol sloeg, lag er een boek op mijn keyboard, spatiebalk....
Nou, ik denk dat er wel meer aan de hand was.bokkow schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:04:
Haha ja en ik ook, mn toetsenbord voor mn MBA lag boven op mn bureau en ik zat beneden te werken toen mn ma mn bureau vol aan het storten was met spullen, boven op het toetsenbord. Ik dacht echt: WTF. Maar het kan dus gewoon zoiets simpels zijn en was geen clean install voor nodig gelukkig
Anders zou ie het na 2x rebooten gewoon weer normaal moeten doen, maar hij bleef nergens op reageren. Plus dat bepaalde gestures (naar spaces swipen) niet makkelijk door zoiets gedaan kan worden.
Ik snap echter niet waarom ie na het afsluiten van wifi en bluetooth, nog steeds zijn eigen ding bleef doen. Dan zou er lokaal iets moeten zijn wat het bestuurde.
[ Voor 47% gewijzigd door RnB op 25-04-2012 10:19 ]
Ja maar hij had geen last van een bewegende cursor, maar zijn muis begon te bewegen! Ik weet niet of je dan wel aan een clean install genoeg hebt, misschien moet daar nog een excorcist bij komenMerlijn_merlin schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:51:
[...]
Wat heb je gedronken en gesnoven?Wel erg paniekerig om dan een clean install te doen....
Verwijderd
Is de SSD origineel? Ik zou bijna zeggen dat het een fake is die meer capaciteit aangeeft dan werkelijk beschikbaar is. Alhoewel dat zonder testen nu nog niet te zeggen is.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:32:
Ik krijg zojuist de melding (macbook air 128GB) de melding van zowel Google Drive als iTunes dat mijn HDD vol is. Ik kijk naar de eigenschappen van de HDD, en ik blijk nog 50GB over te hebben van de 128GB. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik zou er in ieder geval eens een schijfcontrole overheen gooien.
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 02-05-2012 09:41 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Dit heeft te maken met hoe Time Machine en de OSX versioning die sinds Lion geïntroduceerd zijn werken. Dit versiebeheer een Timemachine maken ook gewoon lokale versie back-ups die daarna verplaatst worden bij het maken van echte back-ups.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:48:
Bij 'about this mac' zegt 'ie iets anders.. vreemd:
[afbeelding]
Hoe krijg ik die backups weg? Ik backup gewoon op een externe HDD, dus ik snap niet wat die daar doen. Ik heb ook geen idee wat dat 'other' zou moeten zijn.
Edit: Betreft dus inderdaad lokale snapshots/versies die bijgehouden worden wanneer je Timemachine Disk niet aangesloten is. Wanneer je wel weer aansluit wordt een deel (of alles) van die bestanden gesynced. En wanneer je disk bijna vol is zal hij automatisch een deel van de lokale snapshots verwijderen om te zorgen dat je genoeg space houdt.
Zie: http://Pondini.org/TM/30.html
[ Voor 21% gewijzigd door Sander op 02-05-2012 09:55 ]
Verwijderd
Time Machine is nu gewoon aangesloten, en ik heb zojuist maar eens handmatig opdracht gegeven om een backup te maken, maar de backup bestanden blijven mooi lokaal staan... Wat ik ook raar vindt is dat hij dan wel aangeeft dat mijn disk vol is; terwijl hij zelf dingen zou moeten verwijderen of over moeten brengen op de time machine disk.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 10:06 ]
Hier stond achterhaalde informatie…
Maar ik ben benieuwd of er meer mensen last hebben van dit probleem en hoe jullie het opgelost hebben voordat ik zomaar dingen ga verwijderen...
Excuus als dit niet helemaal het juiste topic is maar het leek me wat te klein om een nieuw topic te openen.
Verder is Google ook fijn bezig geweest bij Youtube. Ik heb zelf een hekel aan Flash en heb dit dan ook niet geïnstalleerd staan. Bij Youtube gebruikte ik gewoon de optie voor HTML5, maar sinds kort werkt dat dus niet meer en krijg je bij elke video de melding "This video is currently unavailable" terwijl het geluid van de video vervolgens wel gewoon wordt afgespeeld.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
The OS X Lion v10.7.4 Update includes fixes that:
▪ Resolve an issue in which the “Reopen windows when logging back in” setting is always enabled.
▪ Improve compatibility with certain British third-party USB keyboards.
▪ Addresses permission issues that may be caused if you use the Get Info inspector function “Apply to enclosed items…” on your home directory. For more information, see this article.
▪ Improve Internet sharing of PPPoE connections.
▪ Improve using a proxy auto-configuration (PAC) file.
▪ Address an issue that may prevent files from being saved to an SMB server.
▪ Improve printing to an SMB print queue.
▪ Improve performance when connecting to a WebDAV server.
▪ Enable automatic login for NIS accounts.
▪ Include RAW image compatibility for additional digital cameras.
▪ Improve the reliability of binding and logging into Active Directory accounts.
▪ The OS X Lion v10.7.4 Update includes Safari 5.1.6, which contains stability improvements.
Houdt de verbeterde binding met AD in dat ik m'n werkstations opnieuw moet binden?
EINDELIJK!!!
Dat was idd behoorlijk irritant.dangerpaki schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:56:
"Resolve an issue in which the “Reopen windows when logging back in” setting is always enabled."
EINDELIJK!!!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het lijkt erop dat het dock nu onder in (voor in) een lichter lijntje heeft gekregen?
Zal wel een conflictje zijn met het custom uiterlijk dat ik had...
[ Voor 22% gewijzigd door Saturnus op 11-05-2012 11:20 ]
Ik krijg aan het eind steeds de melding ''Could not restore - Invalid argument''.

Bij voorgaande updates heb ik hier nooit last van gehad en met ook 10.8 heb ik geen problemen om deze op een usb-stick te zetten.
Nope, ik heb dat lijntje nu ook. Het is dat je het meldt, anders was het me nooit opgevallenSaturnus schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:18:
Zojuist de update geïnstalleerd.
Het lijkt erop dat het dock nu onder in (voor in) een lichter lijntje heeft gekregen?
Zal wel een conflictje zijn met het custom uiterlijk dat ik had...
http://osxdaily.com/2012/01/06/hide-folders-mac/
dit werkte heel goed, folder is niet meer te zien.
je kan het 'chflags nohidden /' command gebruiken om de folder weer zichtbaar te maken, mits je de foldernaam weet. Ik weet alleen de foldernaam niet meer

Iemand misschien een suggestie?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Je kunt toch ook gewoon porno streamen in je browser met incognito modeFlipm0de schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:21:
Ik heb een folder hidden gemaakt volgens deze website:
http://osxdaily.com/2012/01/06/hide-folders-mac/
dit werkte heel goed, folder is niet meer te zien.
je kan het 'chflags nohidden /' command gebruiken om de folder weer zichtbaar te maken, mits je de foldernaam weet. Ik weet alleen de foldernaam niet meer![]()
Iemand misschien een suggestie?
En al mijn opgeslagen films danSmultie schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:30:
[...]
Je kunt toch ook gewoon porno streamen in je browser met incognito mode
Wist niet eens dat dit kon, even gegoogled en nu de map gevondeniMick schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:35:
Verborgen bestanden aanzetten helpt niet?
Da's wel heel simpel. Zegt ook wel iets over die 'geniale' manier om je maps te hiden.Flipm0de schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:43:
[...]
Wist niet eens dat dit kon, even gegoogled en nu de map gevonden. Bedankt voor jullie snelle hulp
is dat de full changelog? kan zo ver ook geen grotere vinden.. maar lijkt me sterk dat alleen deze dingen zijn aangepast toch?
what about die ene security bug, waar een debug flag nog aan stond. om maar een voorbeeld te noemen.. of dat cursor probleem
Die securitybug is ook verholpen.Saven schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:59:
[...]
is dat de full changelog? kan zo ver ook geen grotere vinden.. maar lijkt me sterk dat alleen deze dingen zijn aangepast toch?
what about die ene security bug, waar een debug flag nog aan stond. om maar een voorbeeld te noemen.. of dat cursor probleem
Waarom stond dit bericht niet op de FP eigelijk? Wel melden dat de bug je wachtwoorden blootlegt, maar niet melden zodra het gefixed is ?
[ Voor 12% gewijzigd door PBP op 12-05-2012 10:34 ]

Ik teken nergens meer voor
Als ie na de update is teruggekomen, dan kan je die file zo weer verwijderen met bovenstaande commando.
[ Voor 3% gewijzigd door RnB op 15-05-2012 13:14 ]
Heb ik gedaan, hij keert iedere keer terug nadat de sluimer stand wordt geactiveerd.RnB schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:14:
Komt ie terug bij het verwijderen met de commando sudo rm /var/vm/sleepimage of bedoel je dat ie na de update weer terug is gekomen?
Als ie na de update is teruggekomen, dan kan je die file zo weer verwijderen met bovenstaande commando.
Nee dat nog niet, kan ik wel eens checken straks. Vond het zelf ook al vrij apartRnB schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:58:
Dat is apart. Ook al geprobeerd om je hibernatemode weer op 1 en daarna weer op 0 te zetten?
Werkt op de iMac net als dropbox.
Eens kijken hoe de integratie is voor documenten bewerken op de iPad.
Edit
Helaas geen ondersteuning in docs2go, kan ze dus helaas niet bewerken.
[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 16-05-2012 13:40 ]
Gaat dus om deze.

Finder->Voorkeuren->Navigatiekolom en dan de HD uitvinkenRichard! schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:58:
Korte en misschien een stom klinkende vraag maar hoe kan ik m'n Macintosh locatie uit de Navigatiekolom in Finder verwijderen? Hij is er ooit eens een keer perongeluk in gekomen en nu staat hij er telkens in, ook als ik kies ''Verwijder uit navigatiekolom'' na een paar keer opnieuw een finder venster te openen staat hij er gewoon weer is..
Gaat dus om deze.
[afbeelding]

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 17-05-2012 00:20 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Om het maar even helemaal duidelijk te maken.

Of had je dat al geprobeerd?
Al in schijfhulpprogramma de permissies herstelt en even opnieuw opgestart? Cache verwijderd (~/Library/Caches)?
Iemand die hier nog een verklaring voor heeft?Laguna schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 01:57:
Ik kreeg vandaag de melding dat er een software update beschikbaar was namelijk deze, terwijl ik helemaal geen apparatuur van HP heb
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Volgens mij heeft OS X standaard een heleboel printerdrivers. Als er een update voor een van deze drivers is, zal deze gewoon via Software Update gemeld worden.Laguna schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:04:
[...]
Iemand die hier nog een verklaring voor heeft?
Als ik mijn Mac moet herstellen en ik ga hem configureren, dan wil ik mijn sparsebundle backup vanaf mijn TC gebruiken, maar hoe werkt het precies? Moet je dan gewoon kiezen voor ''terugzetten vanaf backup'' (oid) en dan het sparsebundle bestand selecteren en doet hij de rest dan vanzelf?
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.