Met veel overlap.
- In Illustrator zie ik nog altijd geen preview van het font, in Photoshop wel
- De zoom werkt anders in Photoshop dan in Illustrator (ja, in Photoshop is het uit te zetten...)
- Effects zitten in Illustrator onder appearance en in Photoshop onder layers
- De eyedropper tool heeft een compleet andere functie in Photoshop (huidige kleur aanpassen naar hetgeen je met de eyedropper aanklikt) dan in Illustrator (fill kleur, stroke kleur en stroke instellingen overnemen op het geselecteerde object)
- Zo kan ik nog wel even doorgaan... nog los van allerhande bugs die er al meerdere versies inzitten.
Het is al jaren één pakket maar al jaren nog steeds één grote inconsistente bedoeling. En dan betrek ik InDesign en Flash er maar niet bij, want dat is weer compleet anders. Ik werk er al 10 jaar professioneel mee en vind de mogelijkheden geweldig, maar een paar jaar terug is Adobe in slaap gevallen omdat ze toch geen concurrentie hadden. Bij Flash hebben ze de klappen wel gehad. Voor CS is er nog geen fatsoenlijk alternatief, maar wat mij betreft is dat welkom. Zet de boel weer even op scherp.
Overigens vandaag CS6 even bekeken en dat lijkt eindelijk weer een goede update te zijn.