[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:04
Soepie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:26:
[...]

Dat is de reden dat ik met SecureCRT werk nu (we gebruiken het op het werk, maar sinds de mac versie uit is gebruik ik hem thuis ook). met cmd-L gewoon een lokale terminal openen met alle copy on select er bij en dan nog een tab of 12 open :)
Helaas is SecureCRT niet gratis...

Ik zal Iterm2 eens een kans geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18

samo

yo/wassup

Magnetic_Man schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:01:
Is er eigenlijk ook een mogelijkheid om een applicatie in je eigen userdir te installeren zonder dat deze in de launchpad van andere gebruikers terecht komt?

Ik heb bijv. een aantal games geinstalleerd in /Users/Robin/Applications. Als de andere gebruiker van de Mac gewoon met de finder de map Applications opent staan deze er netjes niet bij (zoals het hoort), maar in Launchpad komen ze gewoon naar voren?
Controleer even de permessies op jouw Applications map. Vergelijk het even met een andere map (Downloads?), en je zal zien dat je op Applications read-rechten hebt toegewezen aan groep/everyone, terwijl de groep ontbreekt bij de andere map, en dat "everyone" op "no access" staat..

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
ZpAz schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:14:
De hipste terminal app is Cathode enkel wat jammer van de prijs.

[afbeelding]

Met flikkerende en falende monitoren en al.
_/-\o_ Meteen aangeschaft.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Even snel tussendoor een vraagje mbt tot Finder/TC.

In mijn navigatiebalk van me Finder venster staan 2 soorten Time Capsules, Een als TC zelf en een als een machine? Op beide staat gewoon hetzelfde maar welke kan ik het best pakken om alles op te zetten? En wat is precies het verschil?
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg846/scaled.php?server=846&filename=schermafbeelding2012030x.png&res=medium

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij is de ene de computer in het netwerk en de ander de gemounte netwerk share. Komt bij beiden op hetzelfde uit natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 09-03-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:39

Osxy

Holy crap on a cracker

SMB en AFP.
AFP is het mooie icoontje en Apple's eigen protocol. Je kan er vanuit gaan dat deze stabieler zal zijn.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Je bedoeld Samba met SMB? Mijn ATV2 met XBMC ziet zowel een Samba als een AFP TC.

Maar wat versta jij onder ''het mooie icoontje'' ? de TC of het Mac icoontje, is voor iedereen verschillend natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
Het bovenste icoon is AFP. Dat is het TimeCapsule icoon.
De onderste is SMB, dat is namelijk een PC monitor met de BSOD. In Snow Leopard viel dat beter op aangezien het toen nog kleur bevatte.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Oke, is het ook mogelijk om servers en andere computers te verbergen in die lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Richard! schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:21:
Oke, is het ook mogelijk om servers en andere computers te verbergen in die lijst?
Ik lees ff mee. Heb ook al maanden last van een oude PC van mij die ooit in het netwerk heeft gehangen en die continue terugkomt in Finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:46:
Hebben jullie al de PRAM reset geprobeerd?
Afgelopen week nog niet aan toegekomen, daarom heb daarnet een PRAM reset geprobeerd. Ook na de PRAM reset duurt het nog steeds lang voordat ik het inlogscherm te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik merk trouwens dat ik op Mac harde schijven maar een veel kortere naam mag geven dan op Windows.

Op Windows kan ik bijvoorbeeld mijn schijf hernoemen naar 'Backup Pyrone voor blabla".
Als ik datzelfde bij Mac zou doen zou ik komen tot "Backup Pyron"

Is dit een bekend probleem of doe ik iets fout? Ik wil namelijk mijn harde schijven langere namen kunnen geven dan de ongeveer 10 letters die ik nu mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Pyrone89 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:38:
Ik merk trouwens dat ik op Mac harde schijven maar een veel kortere naam mag geven dan op Windows.

Op Windows kan ik bijvoorbeeld mijn schijf hernoemen naar 'Backup Pyrone voor blabla".
Als ik datzelfde bij Mac zou doen zou ik komen tot "Backup Pyron"

Is dit een bekend probleem of doe ik iets fout? Ik wil namelijk mijn harde schijven langere namen kunnen geven dan de ongeveer 10 letters die ik nu mag.
Afbeeldingslocatie: http://img.fgfx.nl/thumbs/scher.png
Hier werkt het gewoon.
Is het toevallig een FAT32 schijf? Zoja dan is het simpelweg de limitatie van FAT32. Windows gebruikt daar een paar vieze (out of standard) truukjes voor die alleen op Windows werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toch nog wat verder gaan googelen. Er zijn genoeg mensen waarbij het opstarten sinds update 10.7.3 een stuk langer duurt. Wat bij mij hielp is om de HD waar Lion opstaat te herstarten ( Systeemvoorkeuren > Opstartschijf). Nu zie ik het inlogscherm weer binnen een aantal seconde. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Osxy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:59:
[...]

[afbeelding]
Hier werkt het gewoon.
Is het toevallig een FAT32 schijf? Zoja dan is het simpelweg de limitatie van FAT32. Windows gebruikt daar een paar vieze (out of standard) truukjes voor die alleen op Windows werken.
Ik heb het probleem onder exFAT en FAT32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Pyrone89 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:21:
[...]

Ik heb het probleem onder exFAT en FAT32
There's your problem. FAT kan dat helemaal niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:29:
[...]

There's your problem. FAT kan dat helemaal niet.
Oke, dacht dat ze daar bij exFAT wel rekening mee zouden houden |:(
Ik gebruik exFAT als universeel format voor alle draagbare media (en FAT32 voor opslag die ook moet worden gelezen op apparatuur die nog met het verouderde FAT32 werkt). Jammer dat je dan niet genoeg tekens hebt om er een nette naam van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:13:
Ben toch nog wat verder gaan googelen. Er zijn genoeg mensen waarbij het opstarten sinds update 10.7.3 een stuk langer duurt. Wat bij mij hielp is om de HD waar Lion opstaat te herstarten ( Systeemvoorkeuren > Opstartschijf). Nu zie ik het inlogscherm weer binnen een aantal seconde. _/-\o_
Wat bedoel je met de schijf herstarten?

Ik lijk geen problemen te hebben met de update naar 10.7.3 en ook niet met de EFI update.(imac 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dit bedoelt Master0.

Opstartvoorkeuren » Bootdisk selecteren

Wanneer je in Systeemvoorkeuren je bootdisk selecteert, zoekt je Mac tijdens het booten niet meer naar een bootdisk maar boot hij meteen vanaf de goede disk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]DaMarcus schreef op maandag 12 maart 2012 @ 01:05:
Dit bedoelt Master0.

Ok, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Duidelijk, maar zoals ie 't omschreef leek 't alsof hij de harde schijf zelf aan het herstarten was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er trouwens een app die je all je software monitored voor nieuwe updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:31:
is er trouwens een app die je all je software monitored voor nieuwe updates?
Afbeeldingslocatie: http://www.itutorpodcast.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/02/MacAppStore.png

Of iets als AppFresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zijn de apps uit de store maar bedoel meer als de gratis apps van internet en zoiets als office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:17:
[...]

dat zijn de apps uit de store maar bedoel meer als de gratis apps van internet en zoiets als office.
Lees eens wat beter:
En daarnaast hebben de meeste applicaties wel interne updatecheckers. Office in ieder geval, VLC, Last.fm, om maar even wat te noemen wat ik nu heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Je kunt ook kijken naar MacUpdate Desktop. Gebruik het al een paar jaar en nog steeds erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik heb de laatste tijd dat mijn mailtjes op Mail.app van OSX veeeeeel later binnenkomen dan op de iPhone en iPad. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb al een tijdje 'zoeken naar nieuwe berichten' op handmatig staan (omdat je anders continue de melding krijgt van iCloud om opnieuw je WW in te vullen), maar dat heb ik ook op de iPhone en iPad en moet dus geen verschil maken. Voor de rest heb ik ook gewoon het IDLE commando aan staan (heb het al eens met Uit geprobeerd maar dat maakt niks uit).

Bijzonder irritant. Ik heb dit al een tijdje. Notabene afgelopen weekend OSX volledig opnieuw geinstalleerd, bewust zonder Time Capsule backup, omdat ik van dit soort gezeur af wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van het bericht op de frontpage over de besmetting via nu.nl vroeg ik me af of het wel echt nodig is, een virusscanner op de mac ? Iemand had het over ClamXav. Staat ook in de macappstore.
Ik heb geen zin in av geneuzel, daarom onder andere ben ik pas over gegaan naar mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
Sophos heeft een gratis Anti-Virus.

http://www.sophos.com/en-...for-mac-home-edition.aspx

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 20:46

tomk94

Developer

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 09:00:
Naar aanleiding van het bericht op de frontpage over de besmetting via nu.nl vroeg ik me af of het wel echt nodig is, een virusscanner op de mac ? Iemand had het over ClamXav. Staat ook in de macappstore.
Ik heb geen zin in av geneuzel, daarom onder andere ben ik pas over gegaan naar mac.
Mwa, of je het nodig heb denk ik niet. Maar ik scan af en toe(1x per maand) mijn mac toch wel voor de zekerheid;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gebruik em ook, tevreden mee. Vooral omdat ik wel eens wat "testversies" van software download voor mijn pc. Zit af en toe nog een oud virusje in ofzo. De Mac heeft er dan wel geen last van, maar het is ook wel handig om alvast te scannen voordat je files over je netwerk slingert nietwaar :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker... will Flash updaten moeten je er minimaal 10.6 voor hebben.... dan maar upgrade op deze iMac naar Lion... zit ik echter niet op te wachten omdat een Lion Upgrade traag is!

/me mompelt iets over dat Apple beter zou kunnen zeggen dat Flash niet op hoger dan 10.5 wordt ondersteund... noobs

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:39:
Lekker... will Flash updaten moeten je er minimaal 10.6 voor hebben.... dan maar upgrade op deze iMac naar Lion... zit ik echter niet op te wachten omdat een Lion Upgrade traag is!

/me mompelt iets over dat Apple beter zou kunnen zeggen dat Flash niet op hoger dan 10.5 wordt ondersteund... noobs
10.6 is gewoon Snow Leopard hoor? 10.7 is Lion en 10.8 Mountain Lion..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:39:

Apple ondersteund flash ook niet, dat is Adobe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

kdbruin schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:14:
Je kunt ook kijken naar MacUpdate Desktop. Gebruik het al een paar jaar en nog steeds erg tevreden.
Vind dat nogal afzetterij (20$ per jaar!) als je bedenkt dat de Mac App Store dat al voor je doet en iedere app die niet uit de Mac App Store komt doorgaans zelf op updates controleert en je daar alleen bij het starten van de app mee lastig valt. Als je het wat centraler wilt hebben dan kun je nog het gratis AppFresh gebruiken.

@RutgerM: Lion is bij velen juist heel rap ipv traag. Ligt dan meestal aan je eigen configuratie. Sommige applicaties kunnen problemen veroorzaken waardoor dingen trager worden e.d. Updates willen dat soort dingen nog wel eens verhelpen. Soms gaat er ook gewoon wat mis bij het upgraden en krijg je een traag geheel, nieuwe installatie verhelpt dat vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servertje schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:41:
[...]

10.6 is gewoon Snow Leopard hoor? 10.7 is Lion en 10.8 Mountain Lion..
Ik ga zeker Upgraden naar 10.6 als ik Lion al heb voor andere machines ?
Osxy schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:52:
[...]

Apple ondersteund flash ook niet, dat is Adobe.
Wie wilde Flash nu "dood" hebben ? Apple niet Adobe... Adobe is gedwongen er geen tijd meer aan te besteden.
ppl schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:18:
[...]

@RutgerM: Lion is bij velen juist heel rap ipv traag. Ligt dan meestal aan je eigen configuratie. Sommige applicaties kunnen problemen veroorzaken waardoor dingen trager worden e.d. Updates willen dat soort dingen nog wel eens verhelpen. Soms gaat er ook gewoon wat mis bij het upgraden en krijg je een traag geheel, nieuwe installatie verhelpt dat vaak.
Zelf een nieuwe install op mijn MacBook 1,86Ghz ,et 4GB wordt op een gegeven moment traag, vrij snel al vind ik.

Nu is een iMac met een 2,66 en een 3,06 Ghz echt veel sneller dan die 1,86 op die MacBook maar dan nog... ik ben er geen fan van en ik hoor er meerderen over. Ook met nieuwe installs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:41
Ik heb vandaag een Macbook Pro 13" gekocht. Bij het updaten naar 10.7.3 liep hij vast tijdens de reboot. Sindsdien kom ik niet verder dan het bootscreen. Ik heb geprobeerd te booten met command + r. Om zodanig een schone installatie te doen. Helaas loopt hij vast als ik welke keuze dan ook maak. Wat nu? Teruggaan naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:18:
[...]

Vind dat nogal afzetterij (20$ per jaar!) als je bedenkt dat de Mac App Store dat al voor je doet en iedere app die niet uit de Mac App Store komt doorgaans zelf op updates controleert en je daar alleen bij het starten van de app mee lastig valt. Als je het wat centraler wilt hebben dan kun je nog het gratis AppFresh gebruiken.

MacUpdate Desktop is idd onnodig.

Wat betreft je uitspraak over Lion: ik draai Lion om mijn OSX systemen met de nieuwste hardware en het is toch echt niet een lichtgewicht, daarnaast veel crashes (ja, ook een Mac crasht), dit terwijl ik notabene altijd een fresh install doe (pas nog gedaan). Ik wil niet zover gaan als te zeggen dat dit het Vista (drama onder de Windows versies) van OSX is, maar het is zeker niet het Windows 7 (pareltje onder de Windows versies) van de OSX familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:42:

Wie wilde Flash nu "dood" hebben ? Apple niet Adobe... Adobe is gedwongen er geen tijd meer aan te besteden.
[...]
2 dingen,
- Flash is imho geen noodzaak voor een normale internet beleving.
- Besef je wel dat 10.5 een OS uit 2007 is die al 2,5 jaar geen updates mee heeft gekregen. Adobe ondersteund zoals alle software leveranciers maar beperkt oude besturingssystemen. Dit gebeurd niet alleen op Mac maar ook op windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:23

PBP

Draai nu al een tijdje Mountain Lion en was ook niet zo tevreden met Lion. En kan wel zeggen dat ML een stuk beter aanvoelt. Krijg een beetje het snow leopard gevoel, een verbeterde versie van leopard. Animaties gingen in Lion niet vloeiend, bij ML nu wel. Hopelijk fixen ze die bugs in Lion voor die tijd ook nog even.

Dit ook, dat vinkje wat iedere keer weer vanzelf aan staat :X , gelukkig in ML gefixed, hopelijk in 10.7.4 ook.
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0L1b1m0Z1I3b1K0y0V3d/Schermafbeelding%202012-03-17%20om%2021.46.41.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Osxy schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:47:
[...]
- Besef je wel dat 10.5 een OS uit 2007 is die al 2,5 jaar geen updates mee heeft gekregen. Adobe ondersteund zoals alle software leveranciers maar beperkt oude besturingssystemen. Dit gebeurd niet alleen op Mac maar ook op windows.
Dit dus. 10.5 is gewoon oud en wordt praktisch niet meer ondersteund. Dit soort zaken gaan nu eenmaal wat sneller bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:56:
[...]

Dit dus. 10.5 is gewoon oud en wordt praktisch niet meer ondersteund. Dit soort zaken gaan nu eenmaal wat sneller bij Apple.
Sneller bij Apple ? Dus daar moet je blij mee zijn... niet dus gezien mensen die dan direct upgraden naar Lion omdat dat het enige aanbod is een probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Frietsaus schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:56:
[...]

Valt mee, sinds Vista zit windows ook redelijk kort op elkaar. Alleen XP is bizar oud geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door Osxy op 17-03-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Pyrone89 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:43:
Wat betreft je uitspraak over Lion: ik draai Lion om mijn OSX systemen met de nieuwste hardware en het is toch echt niet een lichtgewicht, daarnaast veel crashes (ja, ook een Mac crasht), dit terwijl ik notabene altijd een fresh install doe (pas nog gedaan). Ik wil niet zover gaan als te zeggen dat dit het Vista (drama onder de Windows versies) van OSX is, maar het is zeker niet het Windows 7 (pareltje onder de Windows versies) van de OSX familie.
Zoals ik al zei kun je het niet zonder meer op Lion afschuiven. Mijn configuraties van de Macs hier zijn allemaal weer net even wat anders en zullen dan ook ongetwijfeld met die van jou verschillen. Dat geldt net zo hard voor Windows 7. Als ik mijn Win7 vm bekijk en de diverse Win7 machines op werk dan zijn er ook behoorlijk wat verschillen (terwijl daar de hardware voornamelijk hetzelfde is). Vista is al helemaal niet te vergelijken, dat was gewoon overal een regelrechte ramp op wat met heel veel andere zaken te maken had en niet eens zozeer met dingen als stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Semplice schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:42:
Ik heb vandaag een Macbook Pro 13" gekocht. Bij het updaten naar 10.7.3 liep hij vast tijdens de reboot. Sindsdien kom ik niet verder dan het bootscreen. Ik heb geprobeerd te booten met command + r. Om zodanig een schone installatie te doen. Helaas loopt hij vast als ik welke keuze dan ook maak. Wat nu? Teruggaan naar de winkel?
Als je hem net gekocht hebt,en hij wil niet meer voor of achteruit, dan zou ik gewoon teruggaan naar de winkel ja. Mijn iMac hing om de haverklap, was nog geen dag oud. Van alles geprobeerd, maar niks hielp. Ben de volgende dag teruggegaan naar de Mediamarkt, en kreeg gewoon een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Semplice schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:42:
Yep, teruggaan naar de winkel. Dit klinkt alsof er iets mis is met de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:22:
[...]

Sneller bij Apple ? Dus daar moet je blij mee zijn... niet dus gezien mensen die dan direct upgraden naar Lion omdat dat het enige aanbod is een probleem hebben.
Ik zeg toch niet dat je er blij mee moet zijn? Dat is wat je zelf wilt lezen volgens mij.

Overigens doel ik niet op releasedatums van OS'en bij Apple, maar dat de ondersteuning voor een ouder OS sneller vervalt bij Apple. En dat klopt ook wel, Vista is ouder dan Leopard maar wordt nog best prima ondersteund door third parties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:22:
[...]

Stilstand is achteruitgang. Bij Apple is het juist één van de voordelen dat er juist zo snel kan worden doorgefaseerd terwijl de meeste hardware lange tijd wordt ondersteund. Zo is dat een voordeel voor de eindgebruiker, maar ook de ontwikkelaar. Dat Adobe gewoon een knakenontwikkelaar is wat betreft Flash is niet Apple's probleem. Sterker nog, Flash is ook één van de achterhaalde zaken tegenwoordig op het web. Het is dat Chrome standaard Flash heeft ingebouwd, maar anders gebruik ik het nergens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

echt me_mrtn? zou zweren dat Flash z'n 3D implementatie en audioimplementatie vele malen beter is dan die van WebGL en HTML5.............. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
apNia schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:35:
echt me_mrtn? zou zweren dat Flash z'n 3D implementatie en audioimplementatie vele malen beter is dan die van WebGL en HTML5.............. :+
Oh er zullen best wel een aantal voordelen zijn, maar die wegen mijn inziens niet zo zwaar dat het in het voordeel van Flash zou zijn. Kwestie van een overgangsfase (helaas) wat betreft o.a. 3D-implementatie ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar om het dan gelijk maar een van de meest achterhaalde zaken te noemen van het web vind ik een beetje overdreven. Toegegeven, ik vind Flash erbarmelijk onder OS X, in tegenstelling tot op Windows. Maar over de oorzaak wijst Adobe naar Apple, en Apple naar Adobe. Dus ook daarin kan je Adobe niet echt een knakendeveloper noemen. Beetje off topic, maar ik word er altijd een beetje iebel van als ik mensen dat soort hippe Flash/Adobe bash dingen hoor schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
apNia schreef op maandag 19 maart 2012 @ 00:45:
Maar om het dan gelijk maar een van de meest achterhaalde zaken te noemen van het web vind ik een beetje overdreven. Toegegeven, ik vind Flash erbarmelijk onder OS X, in tegenstelling tot op Windows. Maar over de oorzaak wijst Adobe naar Apple, en Apple naar Adobe. Dus ook daarin kan je Adobe niet echt een knakendeveloper noemen. Beetje off topic, maar ik word er altijd een beetje iebel van als ik mensen dat soort hippe Flash/Adobe bash dingen hoor schreeuwen.
Adobe is in mijn ogen wel een knakenontwikkelaar. Hoe lang hebben zij wel niet de tijd gehad om een plugin voor OS X te ontwikkelen die het gewoon goed doet zonder overbodige processorbelasting. Dus als Silverlight. Sinds kort is er GPU-ondersteuning (erbarmelijk). Daarnaast werkt Flash ook totaal niet soepel onder Android (goh, de plugin wordt verder niet ontwikkeld?). Enkel Windows heeft een redelijke plugin, hoewel tot een paar jaar terug deze ook om de haverklap op z'n bek wist te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Adobe wijst op zijn beurt naar Apple omdat die niet transparant genoeg zou zijn omtrent Mac OS X, en daarom geen goeie stabiele plug-in kan ontwikkelen. Wat op zich sense maakt omdat Apple toch al van Flash af wilt. Het blijft gissen natuurlijk. Ik denk dat ze stoppen met Android support omdat er een shift van prioriteiten is, HTML5 gaat nu de dingen kunnen waar Flash voorheen heer en meester was, ik denk dat ze nu hun focus gaan shiften naar gaming. Daarom denk ik dat het heel belangrijk is dat Flash centraal blijft staan. Ik kan uren lang doorranten over waarom ik Flash ideaal vind voor dit soort situaties. Kort samengevat, ideeën kunnen snel, en cross browser geïmplementeerd worden, iets wat browsers keer op keer hebben bewezen niet snel te kunnen doen (kijk bijv naar het recentelijke geleuter omtrend audio en video codecs bijvoorbeeld, elke partij heeft zijn eigen belangen).

Maar om het meer on-topic te houden, ik vind ook dat Flash op OS X triest performed, wat de oorzaak daarvan is weet ik alleen helaas niet. Ik hoop alleen wel dat dit opgelost wordt, omdat ik Flash nog steeds zie als een essentieel onderdeel voor webdevelopment voor de komende jaren en imo ZEKER niet gedropped moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
me_mrtn schreef op maandag 19 maart 2012 @ 06:56:
[...]

Adobe is in mijn ogen wel een knakenontwikkelaar. Hoe lang hebben zij wel niet de tijd gehad om een plugin voor OS X te ontwikkelen die het gewoon goed doet zonder overbodige processorbelasting. Dus als Silverlight. Sinds kort is er GPU-ondersteuning (erbarmelijk). Daarnaast werkt Flash ook totaal niet soepel onder Android (goh, de plugin wordt verder niet ontwikkeld?). Enkel Windows heeft een redelijke plugin, hoewel tot een paar jaar terug deze ook om de haverklap op z'n bek wist te gaan.
Wat doe jij dan met je computer? Flash heeft het bij mij altijd prima gewerkt, zowel onder OS X als Windows. Ik gebruik OS X sinds '06 en daarvoor altijd Windows.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

Datafeest schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:09:
[...]

Wat doe jij dan met je computer? Flash heeft het bij mij altijd prima gewerkt, zowel onder OS X als Windows. Ik gebruik OS X sinds '06 en daarvoor altijd Windows.
Ik heb een MacBook Pro van feb 2007, en onder alle OS X versies die er op hebben gestaan (10.4 t/m 10.7) werkt flash zeer slecht! Zodra er maar een flash object op een website staat, gaan de fans loeien als een gek. Normaal youtube bekijken zit er niet in en een flash spelletje o.i.d. ook niet.

Specs: 2x2GB, 120GB SSD en deze MacBook Pro

Op mijn nieuwe MacBook Pro, Late 2011, heb ik absoluut nergens problemen mee.

Specs: 2x4GB, 160GB SSD en deze MacBook Pro

[ Voor 0% gewijzigd door iMars op 19-03-2012 13:36 . Reden: typo ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
apNia schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:09:
Ik hoop alleen wel dat dit opgelost wordt, omdat ik Flash nog steeds zie als een essentieel onderdeel voor webdevelopment voor de komende jaren en imo ZEKER niet gedropped moet worden.
Eens. Hoewel het een goed idee is om -waar mogelijk- afscheid te nemen van Flash. Flash werkt niet (goed) op mobiele devices en dat is anno 2012 wel een erg grote belemmering. Tegelijkertijd werkt HTML5 nog niet altijd fantastisch op desktop browsers doordat altijd nog veel mensen op een oude versie van MSIE zitten.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik denk ook dat Flash uit de buurt moet blijven van mobiele devices, wat ook een goeie stap is geweest van Adobe om Android support te droppen. De dingen die je op een mobiel device wilt zijn dingen die prachtig in HTML5 kunnen. Dat Flash bijvoorbeeld weer kan compilen naar een iOS binary is weer wel een goed idee, maar de mobiele browser moeten ze zich niet mee bemoeien (imo). Ze moeten imo fungeren als een gapcloser op plekken waar de browsers het laten afweten, momenteel is dat goeie hardware accelerated 3D. Feit dat Unity3D en UDK Flash kiezen hiervoor zegt ook wel wat, en geeft me ook wel het gevoel dat Flash voorlopig nog niet verdwijnt. Maar Adobe moet wel constant aan de weg timmeren, en ook een stabielere ervaring voor OS X is daarbij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Datafeest schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:09:
[...]

Flash in een browser? Niets bijzonders tegenwoordig meer, maar als ik een dag geen Flash-crash heb meegemaakt, dan is het een wonder. Hoe vaak heb ik in YouTube ook onder de Flash-speler (juist niet de HTML-speler) wel niet dat in Chrome (notabene van Google!) dat er de speler niet gerenderd wordt, GUI-errors of complete crashes. Daarnaast wil de Flash-plugin in Gmail nog wel eens op z'n bek gaan (de file-uploader) en de enkele keer dat ik op Fok kom is het ook altijd feest. Nu is dat sowieso een gore gecode site, maar dat daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Wups wrong optic

[ Voor 98% gewijzigd door TheAshcat op 20-03-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn mac opent nu de hele tijd rar bestanden via winrar in parralels.
als ik klik op altijd openen met dan geld dat alleen voor die ene rar.
hoe wijs ik alle .rar bestanden toe aan unarchiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bestand / Rechtermuisknop / Toon Info.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-h7DC4Zzfqkg/TsEKwnfyp5I/AAAAAAAABOU/dl1hZJLuc2A/s512/Open%2520with%25202.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 22-03-2012 09:39 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank u :) dat scheelt weer wat irritatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

apNia schreef op maandag 19 maart 2012 @ 00:45:
Dus ook daarin kan je Adobe niet echt een knakendeveloper noemen.
Nou, ze mogen dan misschien een profi reputatie hebben, maar het zijn weldegelijk lakse honden. Als je een beetje intensief met hun software werkt dan loop je sinds jaren tegen de meest irritante bugs aan die vaak maar niet opgelost worden. Illustrator is bijvoorbeeld een gedrocht van een stuk software, zowel qua logica (die volledig afwijkt van die van Photoshop omdat het gescheiden ontwikkelteams zijn) als qua functionaliteit en stabiliteit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
Exirion schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:44:
[...]

Nou, ze mogen dan misschien een profi reputatie hebben, maar het zijn weldegelijk lakse honden. Als je een beetje intensief met hun software werkt dan loop je sinds jaren tegen de meest irritante bugs aan die vaak maar niet opgelost worden. Illustrator is bijvoorbeeld een gedrocht van een stuk software, zowel qua logica (die volledig afwijkt van die van Photoshop omdat het gescheiden ontwikkelteams zijn) als qua functionaliteit en stabiliteit.
Photoshop is dan ook voor foto's en Illustrator voor illustraties. Vaak doen mensen niet BEIDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Exirion schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:44:
[...]

Mwah. Ik werk veel ook met vrij veel softwarepakketten, en veel spul van Adobe, en elk programma werkt gewoon op z'n eigen manier. Als je van Photoshop afkomt en InDesign gaat proberen of Fireworks dan heb je ook zoiets van "wtf?". Wat moeten ze dan doen? Het zijn verschillende programma's met verschillende doeleinden. Qua stabiliteit heb ik in m'n software echt helemaal niks te klagen, maar ik doe dat dan ook altijd op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:03

Saven

Administrator

Iemand enig idee wanneer ze die irritante bug gaan fixen dat de mouse cursor niet altijd in een handje verandert of in een text cursor, of niet meer terugverandert naar een pointer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Saven schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:45:
Iemand enig idee wanneer ze die irritante bug gaan fixen dat de mouse cursor niet altijd in een handje verandert of in een text cursor, of niet meer terugverandert naar een pointer? :P
Zouden we echt niet kunnen zeggen.

Apple is nog geheimzinniger dan de CIA |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

apNia schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:55:
[...]

Het zijn verschillende programma's met verschillende doeleinden.
Met veel overlap.
- In Illustrator zie ik nog altijd geen preview van het font, in Photoshop wel
- De zoom werkt anders in Photoshop dan in Illustrator (ja, in Photoshop is het uit te zetten...)
- Effects zitten in Illustrator onder appearance en in Photoshop onder layers
- De eyedropper tool heeft een compleet andere functie in Photoshop (huidige kleur aanpassen naar hetgeen je met de eyedropper aanklikt) dan in Illustrator (fill kleur, stroke kleur en stroke instellingen overnemen op het geselecteerde object)
- Zo kan ik nog wel even doorgaan... nog los van allerhande bugs die er al meerdere versies inzitten.

Het is al jaren één pakket maar al jaren nog steeds één grote inconsistente bedoeling. En dan betrek ik InDesign en Flash er maar niet bij, want dat is weer compleet anders. Ik werk er al 10 jaar professioneel mee en vind de mogelijkheden geweldig, maar een paar jaar terug is Adobe in slaap gevallen omdat ze toch geen concurrentie hadden. Bij Flash hebben ze de klappen wel gehad. Voor CS is er nog geen fatsoenlijk alternatief, maar wat mij betreft is dat welkom. Zet de boel weer even op scherp.
Overigens vandaag CS6 even bekeken en dat lijkt eindelijk weer een goede update te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Is er geen makkelijke manier om bestanden te hernoemen? Het selecteren en inhouden van de linker muisknop op de bestandsnaam wil vaak niet lukken en ik wordt er onderhoud als net nieuwe OSX gebruiker wel een beetje chagrijnig van.

Edit: Never mind, alhoewel ik nog wel een keycombi zou willen weten als die er is

[ Voor 16% gewijzigd door lasharor op 22-03-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lasharor schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:48:
Is er geen makkelijke manier om bestanden te hernoemen? Het selecteren en inhouden van de linker muisknop op de bestandsnaam wil vaak niet lukken en ik wordt er onderhoud als net nieuwe OSX gebruiker wel een beetje chagrijnig van.

Edit: Never mind, alhoewel ik nog wel een keycombi zou willen weten als die er is
aanklikken en op Return drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

ido schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:51:
[...]

aanklikken en op Return drukken?
:D

ok thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreeg deze melding toen ik acrobat pro wou installen:

De installatie kan niet worden uitgevoerd, omdat het besturingssysteem op een hoofdlettergevoelig volume wordt uitgevoerd.

had ik laatst ook al, kan ik hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:47:

De installatie kan niet worden uitgevoerd, omdat het besturingssysteem op een hoofdlettergevoelig volume wordt uitgevoerd.

Je volume niet-hoofdlettergevoelig maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:47:

Nog een goed voorbeeld waarom Adobe software zo "goed" in elkaar zit. In hun software houden ze geen rekening met case sensitivity, waardoor het op een hoofdlettergevoelig volume dus inderdaad niet gaat werken |:(

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:29:
[...]

Nog een goed voorbeeld waarom Adobe software zo "goed" in elkaar zit. In hun software houden ze geen rekening met case sensitivity, waardoor het op een hoofdlettergevoelig volume dus inderdaad niet gaat werken |:(
lekker dan.... heb het juist nodig om pdf docs in word te mergen zonder een pdf op te splitsen in afzonderlijke pagina's.

naja, lang leve parralels dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Tom schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:28:
[...]

Met veel overlap.
- De zoom werkt anders in Photoshop dan in Illustrator (ja, in Photoshop is het uit te zetten...)
- Effects zitten in Illustrator onder appearance en in Photoshop onder layers
- De eyedropper tool heeft een compleet andere functie in Photoshop (huidige kleur aanpassen naar hetgeen je met de eyedropper aanklikt) dan in Illustrator (fill kleur, stroke kleur en stroke instellingen overnemen op het geselecteerde object)
- Zo kan ik nog wel even doorgaan... nog los van allerhande bugs die er al meerdere versies inzitten.

Het is al jaren één pakket maar al jaren nog steeds één grote inconsistente bedoeling. En dan betrek ik InDesign en Flash er maar niet bij, want dat is weer compleet anders. Ik werk er al 10 jaar professioneel mee en vind de mogelijkheden geweldig, maar een paar jaar terug is Adobe in slaap gevallen omdat ze toch geen concurrentie hadden. Bij Flash hebben ze de klappen wel gehad. Voor CS is er nog geen fatsoenlijk alternatief, maar wat mij betreft is dat welkom. Zet de boel weer even op scherp.
Overigens vandaag CS6 even bekeken en dat lijkt eindelijk weer een goede update te zijn.
Er zijn inderdaad wat functionele verschillen, hotkeys daarin m'n grootste ergernis. Maar ik vind dat Adobe geen suf bedrijf maken. Goed dat er nu wat druk op de ketel zit though, kijk erg uit naar het CS6 pakket, al is het alleen al om de dark skin die al eeuwen After Effects zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Sinds kort heb ik een netwerkschijfje. Onder lion koppel ik deze rechtstreeks met een kan kabel aan mijn iMac. Echter schrijft de iMac/ schijf ontzettend traag weg. Heb dit ook getest om door m aan de router te hangen met hetzelfde resultaat.
Snelheid ligt onder de 1mb per sec. En heb het idee dat het te maken heeft met mijn ethernet poort/instellingen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 10:14

GKD

apNia schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:39:
[...]

Er zijn inderdaad wat functionele verschillen, hotkeys daarin m'n grootste ergernis. Maar ik vind dat Adobe geen suf bedrijf maken. Goed dat er nu wat druk op de ketel zit though, kijk erg uit naar het CS6 pakket, al is het alleen al om de dark skin die al eeuwen After Effects zit :+
Volkomen offtopic, maar je weet dat je de 'skin' gewoon kunt aanpassen? Via Preferences / Appereance / kun je de 'brightness' balk aanpassen (lichter / donkerder). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RSD1982 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:00:
Sinds kort heb ik een netwerkschijfje. Onder lion koppel ik deze rechtstreeks met een kan kabel aan mijn iMac. Echter schrijft de iMac/ schijf ontzettend traag weg. Heb dit ook getest om door m aan de router te hangen met hetzelfde resultaat.
Snelheid ligt onder de 1mb per sec. En heb het idee dat het te maken heeft met mijn ethernet poort/instellingen. Iemand enig idee?
Wat is een kan kabel?

Het is bekend dat in sommige gevallen de Samba performance onder OS X te wensen overlaat. Er is een workaround:

http://www.mat.ethz.ch/se...osx_slow_samba_read/index

Het is een probleem dat al jaren speelt en eigenlijk heel simpel op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

GKD schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:21:
[...]

Volkomen offtopic, maar je weet dat je de 'skin' gewoon kunt aanpassen? Via Preferences / Appereance / kun je de 'brightness' balk aanpassen (lichter / donkerder). :)
Over welk pakket heb je het? In Photoshop kan ik het niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:22
nou heb ik ook twee vraagjes:

1. Ik heb een NAS gemount via nfs. Nu wil ik het mountpunt (een map op mijn harde schijf) toevoegen aan de favorietenkolom in de finder. Als ik hem daar naartoe sleep, verschijnt ie even in de favorieten, maar verdwijnt meteen weer. Iemand die dit WEL voor elkaar heeft gekregen?

2. Ik heb de beta van iMessage(van ML) geinstalleerd in Lion. Werkt op zich wel, met een vervelende bug (denk ik, maar misschien doe ik iets verkeerd??) Ik heb namelijk mijn Mac niet de hele dag aanstaan, en iMessage op mijn iPhone gebruik ik erg vaak... Als ik dan 's avonds mijn Mac aanzet, gaat ie keurig de berichten van die dag binnenhalen, maar zet ze vervolgens compleet door elkaar (en niet in chronologische volgorde). Heb ik dat alleen?

[ Voor 1% gewijzigd door tpas op 27-03-2012 13:33 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, de weergave van berichten in Messages is bij mij soms ook compleet fucked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
Tom schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:28:
[...]

Met veel overlap.
Dan ken jij Illustrator niet zo héél goed.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/121g8jb.jpg

Je moet ook bij character je lettertype selecteren

[ Voor 9% gewijzigd door tiswat op 27-03-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD

GKD

apNia schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:40:
[...]

Over welk pakket heb je het? In Photoshop kan ik het niet vinden namelijk.
Premiere en After Effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

GKD schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:58:
[...]

Premiere en After Effects.
Ehr ik zeg juist dat ik de donkere look van AFX wil in Photoshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Photoshop CS6 kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

I know, zo kwamen we er ook op:
apNia schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:39:
Goed dat er nu wat druk op de ketel zit though, kijk erg uit naar het CS6 pakket, al is het alleen al om de dark skin die al eeuwen After Effects zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD

GKD

apNia schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:55:
[...]

Ehr ik zeg juist dat ik de donkere look van AFX wil in Photoshop ;)
My mistake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Graag weer ontopic over Lion en niet meer over Adobe ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een macbook air die ik altijd aan een extern Dell scherm heb aangesloten. Na uit de sleep te komen, zijn applicatievensters op het externe scherm vaak verschoven of verkleind(maar soms ook niet). Is er een instelling om hier iets aan te veranderen?

Verder wordt de desktop achtergrond bij mij vaak egaal grijs na uit de sleep te komen in plaats van de standaard ingestelde achtergrond. Het zou mooi zijn als daar ook een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een versie van Mac the Ripper gevonden die het doet onder Lion:

http://osx.tribe.net/thre...53-4116-a55f-6fad43748833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Ik wil sinds vandaag een losse wireless trackpad gebruiken, deze connect wel, maar via configureer trackpad zegt hij dat hij niks vind. Hij werkt nu ook wel, maar gewoon als normale muis, alle gestures werken niet. Ik heb de connecte al verbroken en de batterijen er al uitgehaald. Opnieuw geconnect maar hij pakt de trackpad weer als losse muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Hoedje schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:03:
Graag weer ontopic over Lion en niet meer over Adobe ;)
Ik kan nergens echt een goed topic vinden over het adobe pakket op mac. Alleen het 2d graphics topic wat zo goed als dood is, is het niet mogelijk om een apart cs adobe topic aan te maken onder mac & software? ik denk dat er veel vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

swoutr schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:44:
Ik wil sinds vandaag een losse wireless trackpad gebruiken, deze connect wel, maar via configureer trackpad zegt hij dat hij niks vind. Hij werkt nu ook wel, maar gewoon als normale muis, alle gestures werken niet. Ik heb de connecte al verbroken en de batterijen er al uitgehaald. Opnieuw geconnect maar hij pakt de trackpad weer als losse muis.
Heb je toevallig USB Overdrive geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
ja, dat is het dus? moet ik dat perse verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat conflicteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
mooi, het werkt nu, jammer wel dat het verwijderd moet worden, andere oplossing zodat ik geen muis acceleratie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24
swoutr schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:22:
mooi, het werkt nu, jammer wel dat het verwijderd moet worden, andere oplossing zodat ik geen muis acceleratie heb?
Ik geloof dat Steermouse wel werkt icm de Trackpad :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
swoutr schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:22:
defaults write .GlobalPreferences com.apple.mouse.scaling -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

SanderPS3 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:34:
[...]

Ik geloof dat Steermouse wel werkt icm de Trackpad :).
Ik gebruik ook Steermouse voor mn Logitech mouse om hem fatsoenlijk in te kunnen stellen. Werkt prima met andere apparatuur zoals de trackpad.

Acceleratie kun je uitzetten, maar je kan er ook gewoon aan wennen. Ik zou niet zonder meer willen, want het geeft veel meer pixel-precisie en minder RSI.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 04-04-2012 13:10 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.