[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAMW schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:49:
[...]

Wat zegt de activity monitor? (wel All processes kiezen)

Heb je een optibay?
Anders zou je om de vertex te kunnen uitsluiten even met superduper of ccc een kopie naar de "normale" disk kunnen maken en daarvan booten.

Dit kun je eventueel ook naar een usb disk doen als je geen optibay hebt.
Ik heb hetzelfde... een fan die steeds loopt te hokken terwijl het systeem niet CPU druk is.

Ik heb vandaag alweer kunnen rebooten om de gang er een beetje in te houden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ter lering en de vermaeck: Lion lijkt mijn 2010 MB Pro I5 enorm te vertragen. Het stoppen van Safari en voortaan surfen met Chrome lijkt tot een enorme prestatie-verbetering te leiden!

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
whitehouse schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:22:
Ter lering en de vermaeck: Lion lijkt mijn 2010 MB Pro I5 enorm te vertragen. Het stoppen van Safari en voortaan surfen met Chrome lijkt tot een enorme prestatie-verbetering te leiden!
Bij mij heeft een clean-install wonderen gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Mi6 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:15:
Ik kom net achter een fijne feature; lokale backups wanneer je time machine gebruikt en geen externe harde schijf hebt aangesloten. Dan kwakt 'ie het gewoon ergens op je harde schijf. Ik snapte er al niks van. Ik verwijderde van alles, maar mijn vrije schijfruimte bleef gelijk

Uiteindelijk had ik ruim 100gb aan backups verzameld.

[afbeelding]

Mocht iemand ook last hebben van deze te gekke automatische feature, dan kan ie dat simpel uitzetten door de terminal te openen en: sudo tmutil disablelocal te runnen
1. heeft dit te maken met de auto-save?
2. als ik dit uit zet, wordt die 'schijf' dan automatisch ge-unmount waardoor ik 55GB erbij krijg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:17
whitehouse schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:39:
[...]

1. heeft dit te maken met de auto-save?
2. als ik dit uit zet, wordt die 'schijf' dan automatisch ge-unmount waardoor ik 55GB erbij krijg? ;)
Jazeker, dus meteen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
en wordt mijn auto-save dan nog wel uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

Toppe

Oké ✅

Is er iemand die al eens geprobeerd heeft vanuit safari het bureaublad weer te geven dmv swipe? werkt bij mij niet... Das gek!

[ Voor 2% gewijzigd door Toppe op 06-09-2011 13:21 . Reden: Bold was foutje... Sorry! ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Toppe schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:10:
Is er iemand die al eens geprobeerd heeft vanuit safari het bureaublad weer te geven dmv swipe? werkt bij mij niet... Das gek!
1. is komen te vervallen.
2. ik start nu safari op, fullscreen en Swipe naar mijn bureaublad. Niets aan het handje
3. Ik merk gelijk weer op dat mijn Macbook Pro 2010 trager wordt; maar weer snel safari quitten en over naar mijn geliefde Chrome. zo. dat werkt een stuk snappier.

[ Voor 7% gewijzigd door whitehouse op 06-09-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 15:31

pbd

Vorige week onderstaande gepost, ik zie dat niemand reageerde maar misschien omdat het op de achtergrond geraakt is door andere discussies of weet niemand hier echt iets over?
Hoe kan het dat ik in Finder bij 'Al mijn bestanden' bij bijvoorbeeld muziek en documenten niet alles zie staan wat ik heb? Van de documenten kan ik me er nog iets bij voorstellen omdat ik die op iDisk heb staan maar al mijn muziek staat gewoon in de standaard iTunes directory, niet hidden oid en toch laat finder ze niet zien via het favorietenkopje al mijn bestanden. Afbeeldingen en films gaan wel gewoon goed. Moet erbij zeggen dat ik pas sinds ca. 2 maanden op een mac werk dus mogelijk is er een logica die ik nog niet doorgrond heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zou kunnen zijn dat het indexen (nog) niet klaar is. Ik ben juist opzoek naar de optie om alle foto's niet weer te geven. Blijkbaar kan je geen mappen uitsluiten.

Handig als je meer dan 1500 foto's geïmporteerd hebt. Dan heb je bijna 3000 bestanden (inclusief alle micro foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

Toppe schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:13:
Zou kunnen zijn dat het indexen (nog) niet klaar is. Ik ben juist opzoek naar de optie om alle foto's niet weer te geven. Blijkbaar kan je geen mappen uitsluiten.

Handig als je meer dan 1500 foto's geïmporteerd hebt. Dan heb je bijna 3000 bestanden (inclusief alle micro foto's)
Maar na 2/3 maanden het indexeren nog niet klaar? :-s Zou je dat ergens dan niet moeten kunnen zien, spotlight geeft daar niets over aan volgens mij. Een search in spotlight geeft de mp3's wel weer trouwens maar bij 'al mijn bestanden' in finder zie ik geen enkele mp3 uit mijn bibliotheek, alleen 4 mp3's die in een map bij mijn downloads staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Staan de mp3 bestanden in de iTunes mediamap? Bij mij worden ze ook niet weer gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Who cares ? Ik bedoel je hebt toch iTunes en Afspeellijsten, of anders Spotlight o.i.d

Snap het probleem niet echt. Als je een beetje georganiseerd bent, is alles makkelijk snel terug te vinden.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Destianto schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:55:
Who cares ? Ik bedoel je hebt toch iTunes en Afspeellijsten, of anders Spotlight o.i.d

Snap het probleem niet echt. Als je een beetje georganiseerd bent, is alles makkelijk snel terug te vinden.
d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b

Overigens, hoop snel dat er een safari update komt, tabs sluiten vaak niet E.D. traag reageren.. :-( !

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 06-09-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

Destianto schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:55:

Zinnige reactie! :? 8)7 Apple geeft aan dat 'al mijn bestanden 'gebruikt kan worden om je recent geopende bestanden weer te geven gecategoriseerd op soort bestand bijvoorbeeld. Als het dan niet werkt zoals het zou moeten, en ik werk daarmee, dan is dit toch een legitieme vraag? Jouw reactie voegt echt helemaal niets toe, zeg dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

Toppe schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:32:
Staan de mp3 bestanden in de iTunes mediamap? Bij mij worden ze ook niet weer gegeven...
Ja daar staan ze, ik laat itunes ze beheren dus gewoon out of the box instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik heb het idee dat 'Finder' systeem mappen (iTunes media, iPhoto Library) overslaat en niet opneemt in de "All My Files", omdat het de werking kan beïnvloeden.

Dit om fouten in de library's te voorkomen, anders is de kans aanwezig dat alles vast loopt.

Graag de volgende keer 2 reacties in één te plaatsen. Zeker als je ze een minuut na elkaar plaatst...

@ Securer: https://discussions.apple.../3199453?start=0&tstart=0

Opzich is dit wat je zoekt, alleen is het mij tot op heden niet gelukt om dit bestand aan te passen. Het bestaat wel, alleen daar zitten nog 2 sub mappen in.

[ Voor 24% gewijzigd door Toppe op 06-09-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook clean install van lion gedaan. Hiervoor was lion op snow leopard geïnstalleerd.

Qua snelheid is er wel een groot verschil. Apps laden sneller en als je hem uit slaap wekt dan start hij rapper op. Er word nu ook minder ram ingenomen en internet verbinding is ook veel sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een nieuwe iMac gekocht met Snow Leopard. Niet toevallig gratis te updaten naar Lion zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:13:
Vandaag een nieuwe iMac gekocht met Snow Leopard. Niet toevallig gratis te updaten naar Lion zeker?
het leven is zwaar he: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:38:
Ik heb vandaag ook clean install van lion gedaan. Hiervoor was lion op snow leopard geïnstalleerd.

Qua snelheid is er wel een groot verschil. Apps laden sneller en als je hem uit slaap wekt dan start hij rapper op. Er word nu ook minder ram ingenomen en internet verbinding is ook veel sterker.
Toch raar.... Linux heeft dergelijke upgrades toch echt beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Even een vraagje. Ik heb een Macbook Pro 13" i5 2011, is het slim om te upgraden naar Lion? Zal ik na het upgraden een positief verschil merken qua snelheid en accuduur? Ik wil namelijk niet dat ik straks met een kortere accuduur zit omdat ik naar Lion ben gegaan.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBHD schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:04:
Even een vraagje. Ik heb een Macbook Pro 13" i5 2011, is het slim om te upgraden naar Lion? Zal ik na het upgraden een positief verschil merken qua snelheid en accuduur? Ik wil namelijk niet dat ik straks met een kortere accuduur zit omdat ik naar Lion ben gegaan.. Thanks!
Ik zou nog even wachten want ik denk dat er binnenkort wel een update komt voor de batterij aangezien er toch veel problemen op duiken. Ik zelf heb er geen last van. Mijn batterij werkt even lang als met snow leopard en ik zie geen onregelmatigheden in mijn capaciteit van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:00:
Toch raar.... Linux heeft dergelijke upgrades toch echt beter voor elkaar.
Ahem... de ene distro doet het beter dan de andere, maar het gebeurt niet zelden dat er een conflict optreedt met packages die geupdate worden, of dat er bepaalde scripts verneukt worden waardoor handmatig ingrijpen noodzakelijk is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Safari's pinch to zoom hangt bij mij best wel regelmatig. Ik maak er op mijn macbook air veel gebruik van en bij een herstart van safari is werkt het weer naar behoren. Verder bevalt lion me best goed, was mijn eerste ervaring met een mac ook overigens. Gebruik nu windows, ubuntu en lion ongeveer evenveel. Alledrie hebben ze zo hun sterke punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

Toppe schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:45:
Ik heb het idee dat 'Finder' systeem mappen (iTunes media, iPhoto Library) overslaat en niet opneemt in de "All My Files", omdat het de werking kan beïnvloeden.

Dit om fouten in de library's te voorkomen, anders is de kans aanwezig dat alles vast loopt.

@ Securer: https://discussions.apple.../3199453?start=0&tstart=0

Opzich is dit wat je zoekt, alleen is het mij tot op heden niet gelukt om dit bestand aan te passen. Het bestaat wel, alleen daar zitten nog 2 sub mappen in.
Gevonden maar inderdaad onduidelijk welk exact bestand nu precies aan te passen. Daarbij wil ik ook wel voorzichtig zijn om zo diep in het systeem te gaan wroeten. Wel bedankt voor het meedenken!

Ik heb het inmiddels opgelost met een een nieuwe slimme map. Als ik daar een search bewaar op soort = documenten en die sorteer op laatst geopend en soort dan heb ik wat ik nodig heb. Vreemde is trouwens dat het dan wel allemaal werkt, heb er een vast menu item van gemaakt. Nu alleen nog kijken hoe ik dan bepaalde soorten kan excluden voor het overzicht maar dat is bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nou, wat leuk; Wikipedia: CannedSearch even maar een wikipedia gemaakt en wat troep er in getypt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
Ik heb in systeemvoorkeuren - delen bestanden delen aan staan. Bij het venster van gedeelde mappen staan alleen de publieke mappen.

Als ik op m'n Vista laptop kijk kan ik alle mappen en zelfs in de macintosh HD.
Hoe komt dit?

Edit: heb wat gevonden op google. Weet nu hoe het komt. Omdat ik inlog als administrator..

[ Voor 19% gewijzigd door blubbers op 07-09-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net voor het eerst mijn externe HDD aangesloten op m'n iMac. Ik kreeg een melding of ik de HDD voor Time Machine wil gebruiken, ik klik op nee.

En nu is de HDD nergens te vinden. Ook niet naar herstarten/andere poort etc.

Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:24:
Net voor het eerst mijn externe HDD aangesloten op m'n iMac. Ik kreeg een melding of ik de HDD voor Time Machine wil gebruiken, ik klik op nee.

En nu is de HDD nergens te vinden. Ook niet naar herstarten/andere poort etc.

Weet iemand hoe dit kan?
Zie je hem wel staan als je het schijfhulpprogramma gebruikt? En welk formaat heeft die dan ?

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan staat ie er wel ja. En ook met het juiste formaat (1,5 TB)

Verder kom ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:35:
Dan staat ie er wel ja. En ook met het juiste formaat (1,5 TB)

Verder kom ik niet!
Is die leeg? En wil je hem naar Mac formaat formatteren of staan er nog zaken op?

Oja, zie hem wel in Finder?

[ Voor 5% gewijzigd door Montana op 07-09-2011 21:51 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee er staat heel veel op.
Altijd gebruikt met Windows (heb net mijn eerste Mac)

Maar nu kan ik 'm dus niet zomaar weer gebruiken begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:50:
Nee er staat heel veel op.
Altijd gebruikt met Windows (heb net mijn eerste Mac)

Maar nu kan ik 'm dus niet zomaar weer gebruiken begrijp ik?
Zie je hem wel in finder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, niet in finder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Ga eens naar de voorkeuren in Finder dan naar Algemeen wat heb je daar evt. aangevinkt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar staat ook aangevinkt "Externe Schijven"

(bedankt voor je hulp trouwens!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:55:
Daar staat ook aangevinkt "Externe Schijven"

(bedankt voor je hulp trouwens!)
Als je in het schijfhulpprogramma staat en je klik op de drive welke info komt er dan te staan
en heb je echt een koude herstart gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

En

Kijk eens hier, http://www.appletips.nl/e...-met-je-mac-smc-resetten/
" bijvoorbeeld" > Algemene en performance problemen: Abnormaal traag gedrag terwijl er bijna geen CPU of Harddisk activiteit is. Externe poorten (USB/Firewire) die niet goed werken of de aangesloten hardware niet meer herkennen, en problemen met airport of bluetooth verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee hij staat er nu bij. Heb dat gedaan wat op die pagina staat.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, nu kan ik er dus niks opzetten ivm Windows (volgens mij, na wat gegoogle)

Nou balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:17:
Ah, nu kan ik er dus niks opzetten ivm Windows (volgens mij, na wat gegoogle)

Nou balen!
Dat wil wel maar met wat hulp van Macfuse & NTFS-3G of NTFS For Mac OS X

Die komen dan in je systeemvoorkeuren te staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Montana op 07-09-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

http://code.google.com/p/macfuse/

http://macntfs-3g.blogspot.com/

Ik heb het al zolang draaien, hoe en wat heb ik nu even niet paraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt :D

Bedankt!

• whitehouse
Mi6 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:15:
Ik kom net achter een fijne feature; lokale backups wanneer je time machine gebruikt en geen externe harde schijf hebt aangesloten. Dan kwakt 'ie het gewoon ergens op je harde schijf. Ik snapte er al niks van. Ik verwijderde van alles, maar mijn vrije schijfruimte bleef gelijk

Uiteindelijk had ik ruim 100gb aan backups verzameld.

[afbeelding]

Mocht iemand ook last hebben van deze te gekke automatische feature, dan kan ie dat simpel uitzetten door de terminal te openen en: sudo tmutil disablelocal te runnen
heb nog geen antwoord op mijn vraag: betekent dit dat mijn auto-save niet meer zal werken of staat auto-save los van de local-backup-functionaliteit?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Local backup is een Time Machine feature en staat los van de auto-save feature

• whitehouse
Zojuist heb ik sudo tmutil disablelocal uitgevoerd;
mijn 'mount' van 55GB is verdwenen, maar geen freespace erbij gekregen...

met tmusil enablelocal kan ik de diskspace weer mounten

[ Voor 19% gewijzigd door whitehouse op 08-09-2011 12:03 ]

• Hansie_P
whitehouse schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:51:
mijn 'mount' van 55GB is verdwenen, maar geen freespace erbij gekregen... what to do, what to do ;w
even rebooten misschien?

• whitehouse
zojuist gereboot. Dit leidt niet tot gewenst effect

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Och wat heb ik een ellende gehad om een clean install van lion uit te voeren. Zoals vermeld word op meerdere fora bestaat er een recovery partiti waarmee je een clean install kunt maken als je tijdens het opstarten comman d + r ingedrukt houd.

Prima, hele macintosh hd gewist en de installatie gestart. Je moet inloggen met je app store ID om lion te kunnen downloaden. Maar op een of andere manier kreeg ik de melding "Weet je zeker dat je de installatie van osx lion wilt annuleren" (maar dan in het engels). Ik heb zelf geen invoer gegeven om deze download / installatie te annuleren. Je kreeg bij deze melding 2 opties, cancel en cancel download. Maakt niet uit welke keuze je maakte hij stopte er sowieso mee. Trackpad uitgeschakeld, magic muis uitgeschakeld en zelfs het toetsenbord en alsnog kreeg ik die melding.

Even bellen met applecare en na 23 minuten wachten krijg ik een snuggere jongen aan de lijn die deze melding niet kent en maar gelijk met applecare op de proppen komt. Nee, ben niet geïnteresseerd. Advies was om eerst weer Leopard te installeren en dan weer Lion. Uitgelegd dat dit niet de bedoeling is omdat ik een clean install wil. Moest ik een reden opgeven waarom ik dat graag wilde. Gewoon omdat ik dat wil.

Leopard weer geïnstalleerd en osx lion gedownload. Naar tutorials gezocht om een boot disk te maken van osx lion. Zodoende deze gemaakt en geboot met C knop ingedrukt. Macintosh HD weer gewist. De installatie duurder toch wel een uur omdat de laatste 40% enorm langzaam ging en de resterende tijd opliep. Maar moet zeggen na een hoop vloeken en wachten ben ik er van overtuigd dat lion veel beter loopt na een clean install. Helaas blijven sommige flash videos op bepaalde sites niet goed lopen maar dat word wachten op een update.

• whitehouse
dan is het toch geeen clean install meer?

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:51
whitehouse schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:51:
mijn 'mount' van 55GB is verdwenen, maar geen freespace erbij gekregen...

met tmusil enablelocal kan ik de diskspace weer mounten
Waar heeft hij de Timemachine Backup weggeschreven?
Ik kan hem nergens vinden.

• whitehouse
RonXP schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:20:
[...]

Waar heeft hij de Timemachine Backup weggeschreven?
Ik kan hem nergens vinden.
Ik kan hem alleen zien in WhatSize

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om in de Mail app, de nieuwe e-mail bovenaan te krijgen in plaats van onderaan? Wat irritant zeg op deze manier

EDIT: Gevonden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 12:40 ]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26

Quakie

quakelen

whitehouse schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:25:
[...]

Ik kan hem alleen zien in WhatSize
er staat me iets bij dat het een paar dagen duurt voordat lion het vrij geeft...

ik kan helaas niet searchen hier, maar diepere antwoord staat op www.appletips.nl

ik begrijp sowieso nut er niet van.. of TM nu opnieuw scant and synct of een backup synct..
hij blijft je hardeschrijf benaderen, het zal iets sneller verlopen misschien...

Ik teken nergens meer voor

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Quakie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:02:
[...]

er staat me iets bij dat het een paar dagen duurt voordat lion het vrij geeft...

ik kan helaas niet searchen hier, maar diepere antwoord staat op www.appletips.nl

ik begrijp sowieso nut er niet van.. of TM nu opnieuw scant and synct of een backup synct..
hij blijft je hardeschrijf benaderen, het zal iets sneller verlopen misschien...
Nou het nut is dat je ook versie's hebt van de tijd dat je de TM schijf niet hebt aangesloten.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Quakie

Quakie

quakelen

Is dat zo? Ik dacht dat versions apart van local backup was.
Zover ik het begrijp wordt er local een backup gemaakt als hij niet kan connecten met een TM. Hetzelfde dus als het via TM gaat dus bijv als je een applicatie installeert, een file aanmaakt, etc. Zodra er weer connect is, synct hij deze met de TM ipv dat hij een scan doet op je Mac.
Versions, is verschillende versies van hetzelfde document en zou gewoon nog moeten werken. Ik ga het vanavond double checken, want ik heb het dus uitstaan. Ik heb nog een tekst bestand opstaan waarvan ik weet dat er vroeger meerdere versies van waren.. Ik kan het dan simpel verifieren.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:40
Vraagje: In Mail worden mails nu gegroepeerd als het programma denkt dat het een discussie betreft of ze bij elkaar horen. Mails met verschillende onderwerpen heb ik al samengevoegd zien komen en mails van werk worden nu ook allemaal samengevoegd. Hoe kan ik dat hele 'discussie' gebeuren uitschakelen? In de opties kon ik het niet vinden en lijkt me niet dat ze je verplichten om mails samengevoegd te laten.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• whitehouse
Mail -> Voorkeuren -> Weergave -> Gebruik klassieke indeling ?

• VincentG
Dat zorgt er alleen voor dat mailbericht rechtsonder wordt weergegeven en lijst met mails erboven.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Rivanov
  • Laatst online: 04:03
VincentG schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:57:
Vraagje: In Mail worden mails nu gegroepeerd als het programma denkt dat het een discussie betreft of ze bij elkaar horen. Mails met verschillende onderwerpen heb ik al samengevoegd zien komen en mails van werk worden nu ook allemaal samengevoegd. Hoe kan ik dat hele 'discussie' gebeuren uitschakelen? In de opties kon ik het niet vinden en lijkt me niet dat ze je verplichten om mails samengevoegd te laten.
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3x3R1p281P0Y2t0H0Q1y/Screen%20Shot%202011-09-08%20at%2018.50.06.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Quakie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:16:
Zover ik het begrijp wordt er local een backup gemaakt als hij niet kan connecten met een TM. Hetzelfde dus als het via TM gaat dus bijv als je een applicatie installeert, een file aanmaakt, etc. Zodra er weer connect is, synct hij deze met de TM ipv dat hij een scan doet op je Mac.
Versions, is verschillende versies van hetzelfde document en zou gewoon nog moeten werken. Ik ga het vanavond double checken, want ik heb het dus uitstaan. Ik heb nog een tekst bestand opstaan waarvan ik weet dat er vroeger meerdere versies van waren.. Ik kan het dan simpel verifieren.
Timemachine en Versions is eigenlijk 1.

Met de oude timemachine had je een rudimentaire version control. Beperkt tot wanneer TM de back-up deed en wanneer je save'de. Met de nieuwe variant heb je dus 24/7 TM, dus nooit gaten tussen TM back-ups als je bijvoorbeeld onderweg bent of je externe TM schijf niet altijd aangesloten hebt.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Quakie

Quakie

quakelen

Quakie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:16:
http://www.appletips.nl/o...machine-backups-macbooks/

Ik heb op dit moment nul staan bij back-up, maar ik heb wel gewoon oude versies die ik kan oproepen.

• VincentG

Oh oh Mr. B, oh oh!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25

ericplan

5180 Wp PV

Medio augustus heb ik een SSD in m'n iMac 20" mid 2007 laten zetten, en de dag daarna heb ik Lion geïnstalleerd. Sindsdien had ik doorlopend dat het systeem bevroor, vooral als het systeem uit slaap moest komen.
Symptomen: drukken op spatiebalk of muisklik laat het beeldscherm wakker worden, muis beweegt over het scherm, maar na een paar klikken verschijnt de strandbal die niet meer verdwijnt. Enige oplossing is het systeem met de powerknop uit te zetten.
10.7.1 afgewacht en ook de flashversie geupgrade, maar het probleem bleef.
Omdat ik vrijwel gelijktijdig een grote hardwarewijziging en een softwareupgrade had gedaan, kon ik niet uitsluiten waar het probleem door veroorzaakt werd. Vandaag via Timemachine Snow Leopard teruggezet. Het probleem lijkt verdwenen. Voorlopig maar even wachten met Lion.

A'dam PVOutput

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb je dingen als PRAM en SMC reset gedaan? Heb je ook een kale lion geinstalleerd? Ik heb mijn machine eerst van Lion (upgrade + time machine)

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

sebastius schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:12:
Heb je dingen als PRAM en SMC reset gedaan? Heb je ook een kale lion geinstalleerd? Ik heb mijn machine eerst van Lion (upgrade + time machine)
Pram en SMC reset wel, kale install is me teveel werk. Voorlopig eerst zeker weten of m'n nieuwe Kingston SSD niet toch de probleemoorzaak is/was.
Met 10.7.2 zien we wel weer. Voorlopig blij dat het systeem weer gewoon doet wat ik wil (en eigenlijk vind ik de oude maillook veel fraaier).

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:31
ericplan schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:19:
[...]

Pram en SMC reset wel, kale install is me teveel werk. Voorlopig eerst zeker weten of m'n nieuwe Kingston SSD niet toch de probleemoorzaak is/was.
Met 10.7.2 zien we wel weer. Voorlopig blij dat het systeem weer gewoon doet wat ik wil (en eigenlijk vind ik de oude maillook veel fraaier).
Ik had hetzelfde probleem (MacPro + 4x intel SSD, weet niet of dat relevant is), en met 10.7.2 is het probleem opgelost (voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Jammer dat dit geen ideeën topic is voor Apple, maar het kleuren van tabs in Safari zou wel een goed idee zijn...

Heb nu 7 tabs open staan, 4 op GOT, 2 op mijn houting providers en 1 op een webmail... Als je deze nou zou kunnen kleuren!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je klinkt als een Apple designer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, gelukkig is ie dat niet. Moet er niet aan denken dat we zo'n kerstboom design krijgen met allemaal kleurtjes :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 22:11

LoneWolf

Just a Byte

ericplan schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:19:
[...]

...(en eigenlijk vind ik de oude maillook veel fraaier).
Je kan je panes gewoon onder elkaar zetten, staat bij de mailvoorkeuren, weergave, en dan gebruik klassieke indeling...

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb een nieuw 'probleem'. Ik heb mijn Macbook Pro weer teruggekregen van Apple (*O*) maar nu moet ik overnieuw Lion installeren. Hoe krijg ik in godsnaam (op de legale manier) Lion nu in mijn bezit. Heb alleen maar Windows computers tot mijn beschikking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

LoneWolf schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:45:
[...]

Je kan je panes gewoon onder elkaar zetten, staat bij de mailvoorkeuren, weergave, en dan gebruik klassieke indeling...
Wel de indeling, niet de IOS-look met al die grijstinten, daar ben ik nl geen fan van. Is 10.7.2 trouwens al beschikbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door ericplan op 09-09-2011 19:27 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Great HooD schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:04:
Ik heb een nieuw 'probleem'. Ik heb mijn Macbook Pro weer teruggekregen van Apple (*O*) maar nu moet ik overnieuw Lion installeren. Hoe krijg ik in godsnaam (op de legale manier) Lion nu in mijn bezit. Heb alleen maar Windows computers tot mijn beschikking...
Staat er geen besturingssysteem op de mbp?

Verwijderd

Hallo allemaal,

Dit is misschien niet specifiek Lion maar sinds een paar dagen heb ik een 'vreemd' symbooltje in de statusbalk rechts bovenin het scherm. Ik heb waarschijnlijk iets geinstalleerd en/of aangezet maar ik heb geen idee wat. AAaarrgghhh! :?

Het derde icoontje van links, de 2 ronde pijltjes...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v734/KTMax/ScreenShot2011-09-10at071153.png

Als ik erop klik verschijnt er alleen 'Sync Now' en verder niets. Weet iemand wat dit is en hoe ik het weer weg kan krijgen?..

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-05 07:21
@XRcrush dat is MobileMe sync.

Verwijderd

Dank MacZappa!

Da's maf zeg... ik heb/gebruik MobileMe helemaal niet! 8)7

• Rivanov
Is ook niet specifiek voor MobileMe. Is gewoon het Sync logo.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

OK.

Ik heb wel gevonden hoe je er vanaf komt. CMD - klik - sleep. Gone in a puff of smoke.

Soms zijn dingen zo simpel dat je er niet aan denkt... :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 09:46 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Exirion schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:19:
[...]

Nou, gelukkig is ie dat niet. Moet er niet aan denken dat we zo'n kerstboom design krijgen met allemaal kleurtjes :{
Heeft niets te maken met een kerstboom of niet, verbeter me als ik het fout heb: Apple wil zich onderscheiden door het efficiënt werken binnen Mac OS X, nu moet ik constant overschakelen naar de juiste tab.

Uiteraard zou je ook kunnen overwegen dus de functie in te bouwen zodat je je tapblad een eigen naam kan geven. Geen kerstboom maar toch een stuk overzicht :Y

Verwijderd

Dat sync logo is bij mij ook opeens terug gekomen. Ik had hem al eerder verwijderd uit de menubalk, maar sinds eerder deze week staat hij er opeens weer. Is er iets van een verborgen update geweest ofzo, want ik kan me niet herinneren iets aan de instellingen veranderd te hebben?

Verwijderd

Toppe schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:10:
[...]

Heeft niets te maken met een kerstboom of niet, verbeter me als ik het fout heb: Apple wil zich onderscheiden door het efficiënt werken binnen Mac OS X, nu moet ik constant overschakelen naar de juiste tab.

Uiteraard zou je ook kunnen overwegen dus de functie in te bouwen zodat je je tapblad een eigen naam kan geven. Geen kerstboom maar toch een stuk overzicht :Y
klinkt eerder alsof jij niet efficiënt werkt.
Maar heb je al naar safari extensions gekeken ? Exposer klinkt als iets wat je goed zou kunnen gebruiken (expose voor safari)

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 22:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik heb nu in lion bijna 40gb aan backups staan. Dit terwijl mijn timemachine 1 minuut geleden is geupdate. Hoe kan ik vinden wat dit is en waar het staat?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Het duurt een tijdje voordat Lion dat weer vrij geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er hier nog mensen bij wie lion voor het kleinste ding dat een programma wilt doen om het paswoord vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
Ik hoor af en toe een tikje van mijn harde schijf, sinds ik Lion heb geïnstalleerd en ben daarin niet de enige. Wat is dat dan weer?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiswat schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:40:
Ik hoor af en toe een tikje van mijn harde schijf, sinds ik Lion heb geïnstalleerd en ben daarin niet de enige. Wat is dat dan weer?!
MacBook ? Dat doen die dingen sowieso als je ze al verplaatst :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dat is de Sudden Motion Sensor die je dan hoort. Die zet de hardeschijf in vergrendelstand zodat er niets gebeurt als je loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met het volgende probleem krijg om de zoveel tijd (meestal in Safari) deze pop up. Ik wist weken lang niet wat het was omdat het binnen een split second weer weg was. Heb dus met quicktime de pop up kunnen records. Iemand een idee hoe dit te verhelpen is.
het gaat hier om:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/efqbo0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 13:33
Dat is de ingebouwde firewall die vraagt of het programma java inkomende verbindingen mag accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok maar ik kan verder niks kiezen, want die pop up is binnen een seconde al weg. hoe zorg ik ervoor dat ik deze popup niet meer krijg om de zoveel tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
Snapt iemand hoe je die command + uitschakelt? Ik kan niet eens meer inzoomen in Photoshop : (

Aha option & command en dan pas + :F

[ Voor 17% gewijzigd door tiswat op 13-09-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

never mind

[ Voor 160% gewijzigd door Greatsword op 13-09-2011 21:10 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:18
Iemand hier al een permanente fix voor het wegvallen van de wifi verbinding?
pingen van google.com is niet wat ik wil blijven doen.

de laatste update heeft mijn probleem niet opgelost in iedergeval

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Verwijderd

Zou in 10.7.1 opgelost moeten zijn. Volgens onderstaand draadje dus niet. En men zou er aan werken.

https://discussions.apple...190651?start=570&tstart=0

Zelf ervaar ik weleens dat de WiFi connectie bij het opstarten uit de Sluimer stand niet opstart. Ook dit zou bekend zijn.

Even wachten op 10.7.2. denk ik.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Dutchzilla schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:12:
Iemand hier al een permanente fix voor het wegvallen van de wifi verbinding?
pingen van google.com is niet wat ik wil blijven doen.

de laatste update heeft mijn probleem niet opgelost in iedergeval
Heb helaas ook geen werkende oplossing gevonden voor mijn wifi troubles icm Lion. Heb vanalles geprobeerd, network settings plists verwijdert, SL kext geïnstalleerd, pram reset, reboot. Ik weiger om een clean install te doen vanwege een functie die sinds 3 dagen niet meer doet.

Ik krijg sinds kort bij alle 'bekende' netwerken de melding: Alert, no internet connection. Wel verbinding met het netwerk, maar geen toegang tot het internet.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

Ik heb de laatste tijd iets raars met Finder. Dan sluit ik een usb harddisk aan, en dan zie ik hem niet verschijnen in finder en/of op mijn bureaublad (alle shares en harddisk verschijnen op mijn bureaublad).

Als ik naar Disk Utility kijk, zie ik hem er wel tussen staan, en gemount. Ik kan het daar ook unmounten, en als ik dat niet doe en de usbstekker eruit trek, kijk ik de melding dat ik de harddisk onveilig heb verwijderd. Het systeem ziet de harddisk dus wel.

Als ik dan option + commando + escape intoets en kies voor 'relaunch finder', komt finder helemaal niet meer terug. Als ik afsluit, blijf ik een grijs achtergrond zien met een draaiend strandballetje.

Ik heb een MPB 15" i7 uit 2011 met 8GB ram en een Seagate Momentus XT 500GB harddisk.

Is dit een veel voorkomend probleem?

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

k5052 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:04:
[...]

Heb helaas ook geen werkende oplossing gevonden voor mijn wifi troubles icm Lion. Heb vanalles geprobeerd, network settings plists verwijdert, SL kext geïnstalleerd, pram reset, reboot. Ik weiger om een clean install te doen vanwege een functie die sinds 3 dagen niet meer doet.

Ik krijg sinds kort bij alle 'bekende' netwerken de melding: Alert, no internet connection. Wel verbinding met het netwerk, maar geen toegang tot het internet.
Je zou nog kunnen proberen om je draadloze router opnieuw te configureren of te resetten.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Meer mensen problemen met de meeste recente Flash player op een schone installatie van Lion? Full screen video lijkt niet vooruit te branden.
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.