[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.502 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Smoonshine schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:30:
[...]

Op de Magic Mouse werkt het net iets anders ben ik achter gekomen. Alle standaard gestures werken op de Magic Mouse met een vinger minder ten opzichte van een trackpad. Dus scrollen met 1 vinger. Spaces wisselen is swipen met 2 vingers, enz.
Da's ook logisch, aangezien je op een trackpad de cursor beweegt met 1 vinger en bij een muis met het hele apparaat.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Vandaag mijn code voor de leeuwin ontvangen. Tot op heden bevalt het allemaal prima.
Ik snap alleen niet waarom de programma map nog in het dok zit gezien die lauchpad eigenlijk hetzelfde is.

Zit er nou in de standaard mac mail ook support voor exchange voor hotmail? Ik kwam het niet tegen bij het instellen van mijn account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:47
Die map zal je er ooit zelf in hebben gezet, want standaard komt ie niet in het dock dacht ik.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Als je upgrade vanuit Snow Leopard upgrade blijft de Programma map staan, als je een clean install doet krijg je enkel Launchpad. Persoonlijk heb ik Launchpad uit mijn Dock gehaald aangezien ik de Stack beter vind. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik vind de gesture net zo makkelijk werken als m'n muis naar het launchpad icoon gaan en klikken. De folder stond ook altijd in mijn dock maar toen ik er even over nagedacht had hoe vaak ik die gebruikte, kon hij er wel uit.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
tc982 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:47:
[...]

Omdat mijn page outs op 1,083GB staat zal ik maar eens extra ram bestellen.

Het is vooral de parralels die het hem doet. Ik heb mijn Mac draaien op Desktop 1, Parallels full screen in Desktop 2 en dat gaat fantastisch snel. Ik heb er dan ook een SSD in zitten. Maar ik begin te merken dat het soms wel moeilijk begint te worden en dat ik typische "schijf" issues begin te krijgen ( trage opbouw, slecht reageren ).

Ik heb dan ook de http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-092262 besteld ( x2 ) dan wel. Is letterlijk 50 euro voor 8GB Ram, dat is echt weinig.
Niet zo huilen he ;) mijn huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v438/bg-sjaak/Schermafbeelding2011-07-27om210652.png
In de processenlijst lijkt vooral safari een geheugen-vreter te zijn. Met 2 taken, safari-webmateriaal= 880 mb en safari=200mb. Samen een 1+ gb... Is dat normaal? :F

Denk dat ik ook maar is moet gaan zoeken naar meer geheugen voor mn macbook pro late2008. Ik weet dat er een bepaald merk was die werkte.. Maar welke |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 01-09 16:31
Ik heb een bug gevonden in mission control, al meerdere keren tegen gekomen maar weet nu wat het is. Soms als je mission control tevoorschijn haalt staan alles vensters gewoon onder en boven elkaar op volledig formaat. Het lijkt te komen door programma's die geminimaliseerd staan. zo had ik spotify geminimaliseerd staan en kwamen alle vensters dus onder en op elkaar in mission control, toen spotify van minimalisatie afgehaald en toen was het opeens opgelost. Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 12-09 16:32
Zit er ergens ook een optie waarbij ik kan aangeven dat bijvoorbeeld Numbers bij opstarten automatisch fullscreen start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 01-09 16:31
http://cl.ly/3O281T0o251b2M1l2G3j dit bedoel ik, kan nu niet eens op adium klikken omdat hij onder de mail app staat.

Edit : toch maar even persoonlijke gegevens geblurred

[ Voor 30% gewijzigd door swoutr op 27-07-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Sinds Lion gaat de batterij van mijn MBP veel sneller leeg. Ik kan nu een uur of 4-5 ermee werken. Dat was 8-9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik draai een clean install van Lion op een iMac (2010) en kan een kernel panic veroorzaken door in iTunes de 538 Dance Department podcast te downloaden. Zodra ik op het knopje "Get All" druk om alle episodes te downloaden krijg ik telkens een kernel panic na enkele minuten.

Handmatig batches van 10 tot 15 episodes downloaden is nu een tijdelijke oplossing maar toch minder handig met 305 afleveringen. Ik kan al een kernel panic veroorzaken door 25 of meer afleveringen in de Downloads queue te plaatsen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

M@cer schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:27:
Ja heb ik ook regelmatig last van op mijn MacBook pro 3,1 (bij een clean install)
Frietsaus schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:39:
Ik heb op mijn iMac vaak dat na het opstarten wi-fi niet werkt en na sleep moet ik ook handmatig weer een verbinding maken. Meer mensen hier last van?

iMac late 2009
Canaria schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:08:
[...]

Ja, maar dat heb ik al sinds Tiger.
Unbreukable schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:11:
[...]

Yup, hier ook, maar op een maand oude MBP 15 inch ZONDER Lion...
Dutchzilla schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:44:
[...]

tot er een oplossing is gewoon terminal openen en ping yahoo.com openzetten.
dan blijft je verbinding actief en je merkt er niks van
Spike_wolf schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:46:
Dat noem ik geen oplossing, dat is een sloppy work around :X
Die had ik niet zien aankomen.. het is dus gewoon een serieus probleem, ik heb het pas sinds Lion.
Bij een restart heb ik er overigens geen last van, het is puur uit Sluimer komen. erg vaag.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
No problemo hier, ik denk dat je net zoveel "no problemo's" kan quoten. ;) Maar dat het opkomt is zeker vervelend, zoals ook gequoted zijn er die dit al langer hebben, dus het lijkt ergens anders aan te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Triple-D schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:19:
Sinds Lion gaat de batterij van mijn MBP veel sneller leeg. Ik kan nu een uur of 4-5 ermee werken. Dat was 8-9.
8-9 uur? Dat kan bijna niet als je echt op je computer aan het werken bent. 4-5 klinkt echter helemaal normaal als je wat programma's draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

ik lees verschillende reacties op het internet dat mijn hun Windows plots kwijt is na de installatie van Lion. Moet ik me hier zorgen om maken? Ik heb de download code ontvangen en wil Lion gaan binnen halen om hem vrijdag avond te installeren.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 20:50
RoyK schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:24:
ik lees verschillende reacties op het internet dat mijn hun Windows plots kwijt is na de installatie van Lion. Moet ik me hier zorgen om maken? Ik heb de download code ontvangen en wil Lion gaan binnen halen om hem vrijdag avond te installeren.
Ik heb 6 dagen geleden ook gevraagd om mijn code, maar nog niets ontvangen. Duurt wel erg lang. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ja, ik ook. Vrijdag avond aangevraagd. Dus hou nog even hoop! :D ik heb middels een vriendelijke kerel bij Apple in mijn mail sinds mijn iMac bestelling.. hij helpt me goed. Ik kan zijn email doorknallen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:44:
[...]

8-9 uur? Dat kan bijna niet als je echt op je computer aan het werken bent. 4-5 klinkt echter helemaal normaal als je wat programma's draait..
Dat kan wel als je gewoon wat surft op het internet en wat documenten typt ofzo. Natuurlijk dan wel met het scherm erg gedimd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:28:
ja, ik ook. Vrijdag avond aangevraagd. Dus hou nog even hoop! :D ik heb middels een vriendelijke kerel bij Apple in mijn mail sinds mijn iMac bestelling.. hij helpt me goed. Ik kan zijn email doorknallen als je wil.
Heb maandag ook via mail aangevraagd, maar gisteren de visa van me vader gebruikt zodat ik Lion direct kan downloaden. :)
Nu vraag ik me af waarom Apple perse visa wou terwijl ik ook gekozen heb voor gegevens niet onthouden.
En verder als ik Lion op een andere Mac wil installeren is het dan gewoon inloggen met me Apple ID en downloaden maar? Of kan ik het gelijk de code inwisselen zonder me eigen Apple ID.
Ben trouwens benieuwd of Apple komende weken nog een mail stuurt met code voor Lion, aangezien ik het al heb. :9

Nog een heel n00b vraag, heb gisteren via de recovery (door alt ingedrukt te houden tijdens booten) Lion opnieuw gedownload en geïnstalleerd. is dit dan een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RoyK schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:24:
Kan eigenlijk best dat het sinds Lion (GM) is, maar Windows doet het iig niet meer.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dat is balen. Weinig trek om alles opniew te doen. Hier ook veel gedoe. Mensen mogen leuk alles opniew doen op de windows schijf https://discussions.apple.com/thread/3199441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn MS Word niet meer opgestart, hebben meer mensen dit probleem powerpoint en excel werken wel gewoon,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
RoyK schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 01:46:
Dat is balen. Weinig trek om alles opniew te doen. Hier ook veel gedoe. Mensen mogen leuk alles opniew doen op de windows schijf https://discussions.apple.com/thread/3199441
Na mijn upgrade naar Lion kan ik nog gewoon Windows (7, gewoon met bootcamp) booten, geen enkel probleem mee.

Ik heb alleen problemen met de drivers van een firewire geluidskaart, want die zijn er nog niet voor Lion. Nu moet ik coreaudiod steeds even handmatig killen voordat ik geluid heb.
Verder heb ik de vage interface gimmicks uitgezet, en werkt het prima. Ik had van te voren mijn Synology naar de beta van DSM geupdate, en Time Machine is het zonder problemen blijven doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Jesse op 28-07-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jesse schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:14:
[...]

Na mijn upgrade naar Lion kan ik nog gewoon Windows (7, gewoon met bootcamp) booten, geen enkel probleem mee.

Ik heb alleen problemen met de drivers van een firewire geluidskaart, want die zijn er nog niet voor Lion. Nu moet ik coreaudiod steeds even handmatig killen voordat ik geluid heb.
Verder heb ik de vage interface gimmicks uitgezet, en werkt het prima. Ik had van te voren mijn Synology naar de beta van DSM geupdate, en Time Machine is het zonder problemen blijven doen.
Even tjeck 1,2,3.. jij hebt dus net als ik OSX en Windows 7 in bootcamp staan. Je hebt Lion gedownload uit de store.. en de installatie gedaan. Daarna werkte alles nog zoals het was, maar nu met Lion. Krijg je tijdens de installatie nog Bootcamp vragen of iets wat je op de juiste manier moet aangeven / invullen?

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 28-07-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
RoyK schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:32:
[...]

Even tjeck 1,2,3.. jij hebt dus net als ik OSX en Windows 7 in bootcamp staan. Je hebt Lion gedownload uit de store.. en de installatie gedaan. Daarna werkte alles nog zoals het was, maar nu met Lion? Krijg je tijdens de installatie nog Bootcamp vragen of iets wat je op de juiste manier moet aangeven / invullen?
Hier wel, had hem netjes geüpdatet, geen clean install. Maar wat ik op het net kan vinden zou de OSX partitie niet aan de Windows partitie moeten kunnen komen.
Maar zoals gezegd, geen enkel probleem ondervonden met windows dat via bootcamp niet zo werken.
Alles werkt gewoon goed, zoals het deed onder SL, erg vervelend wel dit soort dingen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels gisteren 2x 4GB RAM als cadeautje van een vriend gekregen. :*)

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/7170/schermafbeelding2011072.png

Ik heb nog geen last van strandballetjes gehad. Ook maar even ClickToFlash geïnstalleerd. Wellicht dat dat ook wel helpt. Ik blijf ervan overtuigd dat Lion meer vraagt van mijn MBP dan Snow Leopard en dat dat verholpen zou kunnen worden met 10.7.1.

OT: Hoe pas ik in hemels naam die voetnoot/handtekening onder mijn post aan. Ik zoek me rot!

[ Voor 11% gewijzigd door THE_BASE op 28-07-2011 09:47 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
[...]

Even tjeck 1,2,3.. jij hebt dus net als ik OSX en Windows 7 in bootcamp staan. Je hebt Lion gedownload uit de store.. en de installatie gedaan. Daarna werkte alles nog zoals het was, maar nu met Lion. Krijg je tijdens de installatie nog Bootcamp vragen of iets wat je op de juiste manier moet aangeven / invullen?
Is het niet een kwestie van een backup en klaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
[...]
Klopt. Tijdens de installatie krijg je geen vragen (over bootcamp) en dat is mogelijk waar het bij sommigen mis gaat, omdat de installer wel aanpassingen aan de partitionering doet ivm de Lion recovery partitie.

Ik heb in het verleden overigens wel een keer wat problemen gehad met het starten van os x en windows toen ik partities geresized had. Uiteindelijk heb ik dat verholpen na wat knutselen met rEFIt. (Wat ik er daarna weer verwijderd heb)
Anderszijds kan ik me niet voorstellen dat Apple een windows7/bootcamp situatie niet getest heeft. Naar mijn indruk zijn de problemen redelijk sporadisch en niet structureel, dan had je er hier ook al wel meer over gelezen.

offtopic:
@THE_BASE: myreact > profiel wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben ook over. Update ging vlekkeloos en heel snel (MBP 15 SSD). Alles werkt inclusief VPN verbindingen, Time Capsule, Office, Lotus Notes etc. Prima!!

Maareh... het is mij nog volstrekt niet duidelijk waarom ik nou over ben...

Lion is zeker niet sneller, ook niet mooier. Het goede/mooie/handige van Launchpad ontgaat mij volledig. Mission Control ziet er niet uit, de implementatie van Dashboard was in SL m.i. veel beter/mooier en 2-vinger Fwd-Bwd swipe werkt niet in FireFox met de Trackpad. Gek genoeg wel met de Magic Mouse...

Ik had al geen heel zeker gevoel bij de Lion upgrade op basis van 'Don't fix what ain't broken' en vooralsnog heb ik er spijt van... :/

Hoe 'makkelijk' is het om terug te gaan naar SL?

Richard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier gister mn iMac toch maar eens een clean install met Lion gegeven, maakt aardig wat verschil met DP4. Of dat nou komt doordat ik vanaf DP2 tot aan DP4 geupdate heb weet ik niet, maar nu is alles toch een stukje sneller :)

Ben er vooralsnog aardig tevreden mee

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:10:
*knip*
Lion is zeker niet sneller, ook niet mooier. Het goede/mooie/handige van Launchpad ontgaat mij volledig. Mission Control ziet er niet uit, de implementatie van Dashboard was in SL m.i. veel beter/mooier en *knip*
Dit kan je allemaal prima instellen hoor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:10:

Hoe 'makkelijk' is het om terug te gaan naar SL?
Lijkt me een kwestie van gewenning. Geef het wat tijd en wacht op OS X 10.7.1. Dat roep ik al dagen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 03:59:
Ik krijg mijn MS Word niet meer opgestart, hebben meer mensen dit probleem powerpoint en excel werken wel gewoon,,,
Als het gaat om office 2004 dan zul je moeten upgraden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Bijna een weekje aan het werk in OSX en het bevalt me... 't Is een ontdekkingstocht, maar stilaan krijg ik het allemaal onder de knie...

Die trackpad en gestures zijn gewoon geweldig... Gisteren betrapte ik me erop om gestures te proberen op het trackpad van mijn DELL machine... Pas na drie pogingen had ik door dat ik niet op de MBA zat... :)

Is er trouwens een manier om die foldericonen in de dock te wijzigen (documenten/downloads/...)? Nu zijn dat die standaard blauwe mapjes, maar misschien kan het anders?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee vragen over Mission Control (tot nu toe mijn grootste ergernis in Lion).

De achtergrond laat je nomale wallpaper in het klein zien met daar omheen een rand van 'grijze stof' (standaard Lion). Kun je dit vervangen voor één consistente achtergrond?...

In SL stond er in het overzicht-scherm een soort 'onderwater streep' met daaronder de apps die ook nog draaiden mij geminimaliseerd. Kun je dit ook weer zo in Mission Control krijgen?

Aaarrgghhh!!! Dat Fwd-Bwd swipe niet werkt in FireFox is wel héél irri zeg!... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Werkt hier prima hoor. Heb wel three finger drag uitgezet en dat is nu weer gewoon mn back/forward swipe.

(three finger drag is toch redelijk zinloos, kun je maar hele kleine stukjes draggen :P)

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 28-07-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:18:
Werkt hier prima hoor. Heb wel three finger drag uitgezet en dat is nu weer gewoon mn back/forward swipe.

(three finger drag is toch redelijk zinloos, kun je maar hele kleine stukjes draggen :P)
Sorry, ik was niet volledig. Met de Trackpad (MBP) werkt het niet, met de de MMouse wel. Duh?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:24:
[...]

Sorry, ik was niet volledig. Met de Trackpad (MBP) werkt het niet, met de de MMouse wel. Duh?...
En daarom moet je in de settings bij trackpad "slepen met drie vingers" uitschakelen dan werkt het wel weer (bij chrome dan toch, firefox wrs idem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Ik heb alleen FireFox 5 en daar werkt dit niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Standaard zijn er andere gestures die met drie vingers werken (spaces wisselen). Stel die in op vier vingers en forward en backward op twee vingers. Alles opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Laatst online: 24-08 09:25
Zijn hier candybar gebruikers die de icons die ze wijzigen ook in de launchpad zien? ik zie daar namelijk altijd de default icons terwijl ze in de dock wel gewijzigd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja gevonden!

Idd "slepen met 3 vingers" uit en vervolgens "switpe between pages" op 2 of 3 vingers zetten en het werkt weer in Firefox! _/-\o_

Nou is het mij als verstokte ex-Win en FireFox gebruiker nog niet gelukt om aan Safari te wennen maar Safari swiped nu wel érg mooi door web-pagina's heen. Hmm.... :?

Waarom zijn er nou nog steeds geen Colored Tabs in Safari?? Dit maakt FF zoveel mooier en vooral overzichtelijker.

Oh en de speciale karakters in Lion zijn top! En kleine maar tot nu toe meest relevante/bruikbare/nuttige feature voor mij.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Laatst online: 12-09 17:39
Meer mensen die last hebben van slome response bij formulieren in Safari sinds de upgrade naar Lion? Drop-down lijsten verschijnen soms niet en normale velden reageren soms traag, ik vermoed omdat OS X / Safari probeert te helpen met automatisch aanvullen, maar op deze manier helpt dat niet echt |:(

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
pietermx schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:23:
Meer mensen die last hebben van slome response bij formulieren in Safari sinds de upgrade naar Lion? Drop-down lijsten verschijnen soms niet en normale velden reageren soms traag, ik vermoed omdat OS X / Safari probeert te helpen met automatisch aanvullen, maar op deze manier helpt dat niet echt |:(
Nope, wel heel veel last van Flash die niet werkt. Video die helemaal paars is. Ik heb wel spijt van mijn Lion upgrade. Had beter ff kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 19:16
Iemand enig idéé hoe je hdd in sleep zet als je hem dichtklapt en niet dat het extern beeldscherm aan gaat. Dus als ik hem dicht klap dat het extern scherm ook uitgaat en niet dat ik hem handmatig op sleep moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
  • Laatst online: 06-09 14:06
s1ck schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:04:
Iemand enig idéé hoe je hdd in sleep zet als je hem dichtklapt en niet dat het extern beeldscherm aan gaat. Dus als ik hem dicht klap dat het extern scherm ook uitgaat en niet dat ik hem handmatig op sleep moet zetten.
Volgens mij kan dat niet… waarom laat je m niet gelijk sleepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:09:
De achtergrond laat je nomale wallpaper in het klein zien met daar omheen een rand van 'grijze stof' (standaard Lion). Kun je dit vervangen voor één consistente achtergrond?...
http://www.appletips.nl/o...mission-control-wijzigen/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje Kaassouffle, die procedure/truuk kende ik maar geeft geen mooi resultaat. MC blijft je 'normale' wallpaper klein in het midden van het scherm plaatsten met een lelijke rand van een ander plaatje (wat je via deze procedure dus kun wijzigen) er omheen. Erg lelijk...

Ik heb net al geprobeerd om hetzelfde wallpaper ook toe te wijzen aan de MC. Iets beter maar ziet er nog steeds niet uit vinnik... :'(

Weet iemand waarom MC alleen 'open windows' laat zien en niet ook de geminimaliseerde apps zoals voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Over het al dan niet sneller zijn van Lion: Ik heb Lion gedownload en geupgradet vanuit SL. Geen merkbare versnelling. Daarna heb ik het Install.dmg op een DVD gebrand en heb ik een cleane install gedaan. Voor mijn gevoel lopen mijn computers nu wel sneller (imac uit 2008 en macbook uit 2006).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 12-09 16:19
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:42:
[...]

[..]
Weet iemand waarom MC alleen 'open windows' laat zien en niet ook de geminimaliseerde apps zoals voorheen?
Dat moet je denk ik aan Steve vragen :)
Vind het zelf ook raar. Leek me logisch dat er aan de onderkant een balkje kwam met de geminimaliseerde windows. Wie weet komt het nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf merk ik dat een clean install wel iets scherper draait dan de upgrade, het terugzetten van je Library kan makkelijk door de 'option' key vast te houden, die folder is nu verborgen in Lion (waar je mail in staat etc.) en in het menu "Go" wordt deze met de 'option' key weer zichtbaar.

Merk ook dat een clone met CCC terugzetten het systeem flink trager maakt, het kan aan de ssd raid0 liggen en alignment-gerelateerde zaken, maar helemaal flex loopt dat iig niet.

Hoe kun je trouwens 'swipen' in Finder? In SL kon je altijd lekker terug met een veeg, naar de vorige map- of ik nu met 10 vingers swipe, of met 1- hebben zij dit eruit gehaald ofzo? Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Zie mijn vorige post... Als je dit doet werkt swipen ook weer in finder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:41:
Zelf merk ik dat een clean install wel iets scherper draait dan de upgrade,
Mja... maar een nieuwe clean install van SL is ook sneller dan een al langer draaiende machine.

Volgens mij is Lion niets sneller dan SL. Op mijn 2011 MBP 15 met 8Gb en SSD is er in ieder geval helemaal niets van te merken. Is ook niet persé noodzakelijk want SL was al snel.

Ik ben nog niet enthousiast over Lion. Ik zie en/of merk gewoon niet wat 'the big deal' nou is....

Geen snelheidswinst, onzinnige Launchpad, vreemd werkende en lelijk uitziende Mission Control, 'Cross platform' Full Screen dat alleen met 'eigen' apps werkt niet met FireFox, Adobe Lightroom, Lotus Notes etc.

Misschien dat het nog beter wordt mij is het vooralsnog een Leeuwen-storm in een glaasje water. Een antwoord op een niet gestelde vraag... Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best wel tevreden ben. Niet terug kunnen in de browser was natuurlijk absurd maar dat is met behulp van de mensen hierboven eenvoudig op te lossen.

Mijn Macbook gebruik ik stationair alleen voor mail en skype en wat transfers op de achtergrond. Dan is de fullscreenfunctie echt heerlijk.

Met spaces kon ik sowieso nooit omgaan, dat dat er uit is is ook een verademing. Het omgekeerd scrollen op het trackpad voelt voor mij juist logischer.

Het enige nadeel is wel dat met deze update Safari en Quicktime dus weer terugkomen :X - en daar staan mijn nekharen dan weer stijf van overeind!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het sneller worden hem ook vooral in safari zit, die is merkbaar rapper geworden.
Er zit hier net ssd in, dus het verschil merk je al niet meer daardoor- Lion boot wel langzamer, maar er vinden ook andere processen plaats natuurlijk, je kom nu op een geheel andere wijze binnen op de Desktop (een beetje inzoomend.)

Mijn ssd benched ook sneller op Lion, dan op SL. Ik denk dat dit ook door de native 64-bits extensions, die nu volledig enabled zijn en daardoor het algehele systeem vlotter maakt.

Sommige items, daar denk ik ook van: waarom zit dit er in? Waar slaat dit op? Wat is dit voor Dinkey Toy item?
Maar voor het grote deel, vind ik het toch wel prima hoor, Lion.
Er zitten ook aardig wat subtiele kleine dingetjes in, die nu goed werken- waarvan ik mij voorheen afvroeg: "Waarom hebben Windows en Linux dit wel, en MacOS niet?" dus al-met-al toch behoudend tevreden.

Edit: daarnaast denk ik ook dat Lion een hoop installer-meuk via internet ophaald, die gewoon van SL afkomstig is- je ziet niet voor niks "downloading additional components" in het beginscherm staan.
Dus is een clean install, ook wel echt een "clean install"?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:53:
Ja gevonden!

Idd "slepen met 3 vingers" uit en vervolgens "switpe between pages" op 2 of 3 vingers zetten en het werkt weer in Firefox! _/-\o_
Ah ja sorry, die was ik nog vergeten te melden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 19:16
Targeter schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:17:
[...]

Volgens mij kan dat niet… waarom laat je m niet gelijk sleepen?
Als ik thuis ben heb ik een extern scherm eraan hangen, zodra ik de mbp dichtklapte in SL dan ging het extern scherm ook uit en ging de laptop gelijk in sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Als je bijvoorbeeld acht vensters van Safari open hebt staan, dan staan ze in mission control over elkaar heen (de laatste 5). Kun je die 'stapel' nog uit elkaar trekken? Ik weet dat je met spatie de inhoud kunt bekijken maar die laatste paar liggen over elkaar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ja, naar voren scrollen, dan doen de vensters uit de categorie waar je muis is nog weer een soort exposé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Tom schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:51:
Als je bijvoorbeeld acht vensters van Safari open hebt staan, dan staan ze in mission control over elkaar heen (de laatste 5). Kun je die 'stapel' nog uit elkaar trekken? Ik weet dat je met spatie de inhoud kunt bekijken maar die laatste paar liggen over elkaar heen.
App Exposé aanzetten (bij mij: 4 vingers naar beneden swipen, dus beweging tegengesteld aan MC).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Thanks, dat zocht ik! :)
Nog beter dan Expose dit... daar had ik soms teveel vensters omdat ie alles liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 00:47
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:36:
'Cross platform' Full Screen dat alleen met 'eigen' apps werkt niet met FireFox, Adobe Lightroom, Lotus Notes etc.
Ik hoop dat je begrijpt dat het aan de individuele developers is om een full-screen mode te ontwerpen van hun software. Dat kan Apple natuurlijk niet voor ze doen. Men had dit al kunnen doen met behulp van de DP versies van Lion, en d'r zullen ook vast toko's zijn die het wel hebben gedaan. Geef het wat tijd.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]

Ik heb eerst een upgrade gedaan en een paar dagen later een clean install vanaf de recoverypartitie (met option ingedrukt opstarten, Mac-partitie formatteren, downloaden en installeren).
Windows 7 in de Boot Camp-partitie werkt nog gewoon alsof er niets is veranderd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:56:
[...]

Ik hoop dat je begrijpt dat het aan de individuele developers is om een full-screen mode te ontwerpen van hun software. Dat kan Apple natuurlijk niet voor ze doen.
Ja eens, dat is ook zo. Het was meer een observatie van het lijstje 'mooi, nieuw & geweldig' in Lion wat (ook) in de praktijk wat tegen valt.

Vanmorgen ontdek ik dat (ook bij mij) het opstarten vanuit Sleep veel langer duurt dan in SL. Error logs van app die ik nog nooit eerder heb gezien etc. :?

In dit Topic lees ik gelukkig dat veel gebruiken best 'tevreden' zijn. Ik vraag me dan de hele tijd af; waarmee dan?... Het feit dan 'het werkt' (applaus) of omdat het beter is dan SL?

Als ik een lijstje +'en en -'en maak van Lion t.o.v. SL kom ik niet zo ver ten gunste van Lion of mis ik nou gewoon iets?..

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Het meest gunstige dat ik merk met Lion vs SL is dat ik ineens 5GB meer vrij had op mn SSD :P

Ook gisteren veel met AirDrop gespeeld, wat toch wel echt een nice en simpele toolie is. Heb mn hele iTunes library overgepompt zonder sharing in te hoeven stellen.

Verder valt voor mij persoonlijk de upgrade ook redelijk mee. Het zal vooral gaan werken als tools het meer gaan ondersteunen (versions, fullscreen, autosave, etc). En natuurlijk dalijk integratie met iCloud.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 29-07-2011 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 07:40:
[...]
Ja eens, dat is ook zo. Het was meer een observatie van het lijstje 'mooi, nieuw & geweldig' in Lion wat (ook) in de praktijk wat tegen valt.

Vanmorgen ontdek ik dat (ook bij mij) het opstarten vanuit Sleep veel langer duurt dan in SL. Error logs van app die ik nog nooit eerder heb gezien etc. :?

In dit Topic lees ik gelukkig dat veel gebruiken best 'tevreden' zijn. Ik vraag me dan de hele tijd af; waarmee dan?... Het feit dan 'het werkt' (applaus) of omdat het beter is dan SL?

Als ik een lijstje +'en en -'en maak van Lion t.o.v. SL kom ik niet zo ver ten gunste van Lion of mis ik nou gewoon iets?..

Richard
+ Mission control + App expose. (vond hiervoor spaces onoverzichtelijk, maar nu goed geïntegreerd)
+ Speciale tekens iOS stijl (houdt eens bv. de 'e' wat langer ingedrukt in een tekstverwerker)
+ QuickView blijft MP3's nu doorspelen als je naar een andere app-switcht, waardoor het nu ideaal is voor m'n ASOT-radioshows
+ spotlight internet-search
+ Mail 5.0

- De scrollorientatie is niet per device (trackpad/muis) in te stellen en ook niet per functie. Dus bij 'natuurlijk' scrollen, is 'back' in Chrome opeens de andere kant op swipen, wat dus totaal níet logisch is.
- Fullscreen video's openen in een nieuwe space, met irritante animaties, waardoor het systeem wat trager lijkt.
- Kleine ergernissen die in m'n workflow zijn ingebakken

Al met al ben ik niet ontevreden met de update. Het zijn vooral de dingen in het laatste puntje waar ik me aan erger omdat ik bv. mezelf heb aangeleerd in SL om tv-series direct te verwijderen nadat ik ze gezien heb, maar nu moet ik eerst QT volledig afsluiten, omdat 'het bestand nog in gebruik is'.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
Nu Launchpad in het leven is geroepen, heb ik mijn dock niet meer nodig. Ik verbaas me dan ook een beetje dat de Dock zijn plaats heeft behouden en niet net als Launchpad een optioneel te gebruiken app is geworden...

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
whitehouse schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:57:
Nu Launchpad in het leven is geroepen, heb ik mijn dock niet meer nodig. Ik verbaas me dan ook een beetje dat de Dock zijn plaats heeft behouden en niet net als Launchpad een optioneel te gebruiken app is geworden...
Omdat je ergens je actieve programma's moet kunnen zien en dit in Launchpad niet gebeurt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
RobbieB schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:03:
[...]

Omdat je ergens je actieve programma's moet kunnen zien en dit in Launchpad niet gebeurt.
In je dock ook alleen als je dat toevallig nog aan hebt staan

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Kan ik Lion downloaden en dan gewoon niet instaleren? Zodat ik Lion wel in huis heb gehaald maar nog even wacht? Ik vind de algemene reactie op Lion te wisselend.

Op het moment heb ik het zo druk met tekenwerk voor klanten dat ik een fail niet kan gebruiken. Ik wacht een rustig moment af later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

cornelisprul schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:35:
[...]

In je dock ook alleen als je dat toevallig nog aan hebt staan
Da's niet waar. Een draaiende app komt sowieso in je dock, ook al staan indicators uit. Bij een app die je standaard in je dock hebt is 't verschil op zo'n moment wel moeilijk te zien ja.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 29-07-2011 10:19 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan prima. Ik had de update ook al een aantal dagen 'klaar staan' zonder te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Heb je bovendien nog even de tijd om eventueel nog je dmg naar usb of dvd te zetten als je dat zou willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

dcl! schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:21:
Heb je bovendien nog even de tijd om eventueel nog je dmg naar usb of dvd te zetten als je dat zou willen :)
Een backup maken van de gehele app is sowieso geen slecht idee, voor het geval je Lion een keer opnieuw wil/moet installeren en je geen zin/tijd/mogelijkheid hebt om Lion 'even' opnieuw te downloaden ;)

In other news: bugje? Het trackpad van mijn mid-2010 MBP zou in staat moeten zijn om 4-finger swipes te interpreteren. Sterker nog: onder Snow Leopard werkten die gestures prima. Onder Lion wordt een 4-finger swipe echter geïnterpreteerd als een 3-finger swipe, terwijl diezelfde gesture op mijn Magic Trackpad (verbonden met dezelfde MacBook Pro) wél goed werkt. :P

Strange... ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mars.1989
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-11-2021
Hoi, heeft iemand een oplossing voor het gebruik van truecrypt? ik merk dat het sinds de update niet meer werkt op de mac en wil het toch erg graag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

mars.1989 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:30:
Hoi, heeft iemand een oplossing voor het gebruik van truecrypt? ik merk dat het sinds de update niet meer werkt op de mac en wil het toch erg graag gebruiken.
Oplossing:
1. minder lui zijn
2. op Google zoeken naar 'truecrypt lion'
3. Eerste link klikken -> http://www.schmidp.com/20...0-7-lion-truecrypt-howto/
4. Profit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sins ik osx lion heb geinstalleerd kan ik met webtoepassingen mijn camera niet meer inschakelen. De pop-up die vraagt of ik toestemming wil geven voor de camere kan ik niet meer aanklikken. Dit geldt voor zowel Safari als Chrome. Met face-time werkt mijn camera wel. Dus het gaat echt om de browsertoepassingen.

Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:35:
Sins ik osx lion heb geinstalleerd kan ik met webtoepassingen mijn camera niet meer inschakelen. De pop-up die vraagt of ik toestemming wil geven voor de camere kan ik niet meer aanklikken. Dit geldt voor zowel Safari als Chrome. Met face-time werkt mijn camera wel. Dus het gaat echt om de browsertoepassingen.

Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik dit kan verhelpen?
Bedoel je met 'webtoepassingen' eigenlijk Flash? Dit dus?

Afbeeldingslocatie: http://www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/images/cam_en.gif

edit:
Zo ja, dan mag je daar een apart topic voor openen.

[ Voor 4% gewijzigd door Whieee op 29-07-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:37:
[...]

Bedoel je met 'webtoepassingen' eigenlijk Flash? Dit dus?

[afbeelding]

edit:
Zo ja, dan mag je daar een apart topic voor openen.
ja klopt, ik krijg een pop-up waarbij ik op ok of cancel zou moeten kunnen klikken. Hij (de pop-up) reageert echter niet op de muis. Grafisch ziet het er anders uit dan je voorbeeld maar zou best kunnen dat het ook flash is.

Ik zal een nieuw topic hierover openen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhh... Beetje OT maar ik heb net 'voor de grap' Chrome even geïnstalleerd en dat lijkt het héél goed te kunnen vinden met Lion. Allemachtig dat loopt als een raket...

Als ik in de Activity Monitor kijk gebruikt Chrome ook ongeveer 75% (!) minder geheugen dan FireFox 5 met dezelfde Tabs + sites open. 8)7

Overigens werkt de nieuwe 'letter-toets vasthouden' voor speciale tekens in Lion niet in deze forum software.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:43:
Uhh... Beetje OT maar ik heb net 'voor de grap' Chrome even geïnstalleerd en dat lijkt het héél goed te kunnen vinden met Lion. Allemachtig dat loopt als een raket...

Als ik in de Activity Monitor kijk gebruikt Chrome ook ongeveer 75% (!) minder geheugen dan FireFox 5 met dezelfde Tabs + sites open. 8)7

Overigens werkt de nieuwe 'letter-toets vasthouden' voor speciale tekens in Lion niet in deze forum software.
Imo werkt chrome slechter onder Lion. (qua crashen enzo, heb er nu geregeld terwijl ik het bij SL nooit had)

Het geheugengebruik bij Chrome ligt altijd al lager hier. De verhouding met FF is zo'n 1/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 08-09 10:22
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:05:
[...]

Imo werkt chrome slechter onder Lion. (qua crashen enzo, heb er nu geregeld terwijl ik het bij SL nooit had)

Het geheugengebruik bij Chrome ligt altijd al lager hier. De verhouding met FF is zo'n 1/3.
Ik ben als Chrome fan nu even overgestapt op Safari en moet zeggen, valt me helemaal niet tegen! Merk geen snelheidsverschil iig, verder is het beiden webkit, dus zie het nut voor chrome niet meer zo momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 19:57
Ik moet zelf zeggen dat ik Lion wel fijn vind maar goed begrijp wat mensen bedoelen als ze niet tevreden zijn met Lion. Laten we eerlijk zijn. Voor de doodnormale gebruiker is er niet heel veel verandert. Zeker niet zoveel dat het een nieuwe OS release + naam rechtvaardigt.
Ja, er is full screen, launchpad en mission control. Maar eigenlijk zijn twee dingen gewoon een uitbreiding van wat er al bestond op het achtergrond met een net wat anders uitgewerkte GUI. Launchpad zou dan geheel nieuw zijn, maar volgens mij heeft daar ook geen maanden aan developing in gezeten.

Het grootste verschil is natuurlijk dat nu het hele OS inclusief alles erop draait in 64 bits. Dat was voor veel apps op SL nog niet zo geloof ik. OS zelf draaide wel op 64 bits maar de rest niet.

vooralsnog vind ik het alleen erg jammer dat ik mijn geheugen van m'n late 2008 unibody alu niet echt kan upgraden. Volgens Apple kan dat ding max 4gb aan en niet meer en dat zit er al in. Op het web zie ik wel dat er 6gb in zou kunnen maar dat schijnt toch wat problemen te leveren.

[ Voor 15% gewijzigd door dangerpaki op 29-07-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:35:
Ik ben als Chrome fan nu even overgestapt op Safari en moet zeggen, valt me helemaal niet tegen! Merk geen snelheidsverschil iig, verder is het beiden webkit, dus zie het nut voor chrome niet meer zo momenteel.
Voor mij ligt het vooral aan de plugins. Die zijn bij Safari niet zo talrijk. Heb al wat gespeeld met Safari en het bevalt me ook goed, maar om te werken heb ik Chrome nodig.

Ook de bookmarks die gekoppeld zijn aan m'n Google account zou ik niet kunnen missen(Ja, je kunt die overzetten maar meh, ik wacht wel op een update van Chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:38:

Het grootste verschil is natuurlijk dat nu het hele OS inclusief alles erop draait in 64 bits. Dat was voor veel apps op SL nog niet zo geloof ik. OS zelf draaide wel op 64 bits maar de rest niet.
Is dat zo? Als ik nu in de Activitu Monitor kijk zie ik dat Chrome, Firefox, Lotus Notes e.d. Niet in 64 bits draaien. Van mijn apps lijkt alleen Lightroom het in 64 bits te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49

Smoonshine

Feyenoord!!

RoyK schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:04:
Kan ik Lion downloaden en dan gewoon niet instaleren? Zodat ik Lion wel in huis heb gehaald maar nog even wacht? Ik vind de algemene reactie op Lion te wisselend.

Op het moment heb ik het zo druk met tekenwerk voor klanten dat ik een fail niet kan gebruiken. Ik wacht een rustig moment af later dit jaar.
Dat kan, je download een installatiebestand. Het is aan jou, wanneer je het installeert. Maar waarom download je het niet gewoon op het moment dat je over wil?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 08-09 10:22
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:40:
[...]

Voor mij ligt het vooral aan de plugins. Die zijn bij Safari niet zo talrijk. Heb al wat gespeeld met Safari en het bevalt me ook goed, maar om te werken heb ik Chrome nodig.

Ook de bookmarks die gekoppeld zijn aan m'n Google account zou ik niet kunnen missen(Ja, je kunt die overzetten maar meh, ik wacht wel op een update van Chrome)
Plugins gebruik ik momenteel niet (chrome gebruikte ik ook gewoon "out of the box") en bookmarks aan mijn Google account koppelen gebruik ik ook niet (geen Chrome op de windows bakken op mijn werk), dus gebruik Chrome normaal alleen op mijn macbook pro.
Dus dan is Safari dus gewoon een erg lekkere browser. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder teveel OT af te willen drijven (is vast wel een Topic over), vinden jullie in Safari met een stuk of 10 - 15 Tabs open niet erg onoverzichtelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:25:
[...]
Een backup maken van de gehele app is sowieso geen slecht idee, voor het geval je Lion een keer opnieuw wil/moet installeren en je geen zin/tijd/mogelijkheid hebt om Lion 'even' opnieuw te downloaden ;)

Kan dat zomaar? Je App-folder kopieeren en klaar? Moet je dan verder geen Library files of zaken uit je System map mee kopieeren? ja het is geen windows, ik weet het

Copy de app-folder en je hebt dus een backup van je complete app-structuur, nooit meer opnieuw installeren etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Ik vind het jammer dat die gestures (two finger swipe back and forward) niet werken tijdens het bladeren in mappen, tijdens het shoppen in de app store,...

Ik zit constant te swipen, maar dat lukt niet echt op die momenten... :)

[ Voor 1% gewijzigd door MTBS op 29-07-2011 12:20 . Reden: Typfout ]

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
-TheNose- schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:35:
[...]

Ik zit net als de rest in het zelfde schuitje. Het valt niet tegen, maar als chrome een lino-update krijgt ben ik weer over. Het bookmarken vind ik oa lekkerder werken in chrome, ik zeg niet dat het intuïtiever is -damn, het heeft een week geduurd voordat ik door had hoe het werkte- maar het werkt in mijn ogen wel sneller. Ook vind ik de opties om pdf'jes op te slaan en de algemene rechtermuisklik-opties fijner in chrome dan in safari. Bijvoorbeeld een woord selecteren en dan klikken op 'zoek met google'. In chrome opent die dan braaf een nieuw tabblad, safari gebruikt daarvoor de actieve tabblad.

Moet ook zeggen dat ik de ui van chrome wat logischer vind met de vormen van tab-bladen enzo. In safari zitten ze eigenlijk verkeerd om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

MTBS schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:19:
Ik vind het jammer dat die gestures (two finger swipe back and forward) niet werken tijdens het bladeren in mappen, tijdens het shoppen in de app store,...

Ik zit constant te swipen, maar dat lukt niet echt op die momenten... :)
jaaaaa, waarom dat eruit is gehaald is mij een raadsel!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn89 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:21:
Ik zit net als de rest in het zelfde schuitje. Het valt niet tegen, maar als chrome een lino-update krijgt ben ik weer over. Het bookmarken vind ik oa lekkerder werken in chrome, ik zeg niet dat het intuïtiever is -damn, het heeft een week geduurd voordat ik door had hoe het werkte- maar het werkt in mijn ogen wel sneller. Ook vind ik de opties om pdf'jes op te slaan en de algemene rechtermuisklik-opties fijner in chrome dan in safari. Bijvoorbeeld een woord selecteren en dan klikken op 'zoek met google'. In chrome opent die dan braaf een nieuw tabblad, safari gebruikt daarvoor de actieve tabblad.

Moet ook zeggen dat ik de ui van chrome wat logischer vind met de vormen van tab-bladen enzo. In safari zitten ze eigenlijk verkeerd om.
Oh gelukkig... dan ben ik dus niet (als enige) gek... :) EENS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Dutchzilla schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:44:
[...]

tot er een oplossing is gewoon terminal openen en ping yahoo.com openzetten.
dan blijft je verbinding actief en je merkt er niks van
Hier ook last van MBP 4.1 (Mid 2008). Hoop dat er snel een fix komt. Dit is vrij irritant.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

s1ck schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:04:
Alt-command-eject knoppen indrukken, dan gaat je mac slapen. Scherm dichtklappen en hoppa.

Zou trouwens ook gewoon moeten werken zonder die toetsencombi; als ik hier mijn mac dichtklap en ik zet de externe monitor ook uit binnen een paar seconden, gaat macje gewoon slapen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat airdrop kan ik dat ook laten werken op mijn late 2009-mini?

volgens de specs is het vanaf de 2010 reeks...lijkt mij wel handig om al mijn films.nzb op mijn macmini te gooien, die het vervolgegs gaat downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat zou je als workaround ook via Dropbox kunnen doen, dan hoef je ook niet op hetzelfde netwerk te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:38:
Ik moet zelf zeggen dat ik Lion wel fijn vind maar goed begrijp wat mensen bedoelen als ze niet tevreden zijn met Lion. Laten we eerlijk zijn. Voor de doodnormale gebruiker is er niet heel veel verandert. Zeker niet zoveel dat het een nieuwe OS release + naam rechtvaardigt.
Ja, er is full screen, launchpad en mission control. Maar eigenlijk zijn twee dingen gewoon een uitbreiding van wat er al bestond op het achtergrond met een net wat anders uitgewerkte GUI. Launchpad zou dan geheel nieuw zijn, maar volgens mij heeft daar ook geen maanden aan developing in gezeten.

vooralsnog vind ik het alleen erg jammer dat ik mijn geheugen van m'n late 2008 unibody alu niet echt kan upgraden. Volgens Apple kan dat ding max 4gb aan en niet meer en dat zit er al in. Op het web zie ik wel dat er 6gb in zou kunnen maar dat schijnt toch wat problemen te leveren.
Wat betreft je Macbook Late 2008, je hebt waarschijnlijk dit topic compleet gemist: Macbook Unibody late 2008 >= 6GB ram

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:18:
Dat airdrop kan ik dat ook laten werken op mijn late 2009-mini?

volgens de specs is het vanaf de 2010 reeks...lijkt mij wel handig om al mijn films.nzb op mijn macmini te gooien, die het vervolgegs gaat downloaden..
Is airdrop niet meer bedoeld om snel en makkelijk met "anderen" bestanden uit te wisselen, zonder moeilijk te doen met netwerk en bestandsdeling instellingen?

Volgens mij zijn er genoeg andere manieren als je gewoon in het zelfde netwerk zit en beide machines "beheert"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:24:
[...]

Is airdrop niet meer bedoeld om snel en makkelijk met "anderen" bestanden uit te wisselen, zonder moeilijk te doen met netwerk en bestandsdeling instellingen?

Volgens mij zijn er genoeg andere manieren als je gewoon in het zelfde netwerk zit en beide machines "beheert"
dat denk ik eigenlijk wel...maar het leek me makkelijker dan via het netwerk...
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.