is er een mogelijkheid om in lion ervoor te zorgen dat mappen in finder mooi uitgelijnd staan vanzelf want nu staan slordig door elkaar en om elke keer te rangschikken is het irritant dus moest lion dit automatisch doen zou het wel fijn zijn?
Je moet wel je hdd erasen natuurlijk...Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:36:
Ik heb net een restore gedaan vanaf de restore-partitie van een nieuwe MBA inclusief het automatisch downloaden van Lion, maar alles is nog hetzelfde inclusief useraccount en opgeslagen bestanden. Hier wordt gesproken over dat je van Garageband en iLife etc verlost kan zijn, mijn zoektocht naar hoe dit voor elkaar te krijgen gaat verder...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Clean my Mac doet ook de truc om ongewenste apps te verwijderen. ( wel even aanpassen dat je ook "Mac" apps wilt verwijderen.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
itsme schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:18:
[...]
Ehm, een mid 2009 MBP ondersteund maar 1067 MHz DDR3 geheugen, ik kan me niet voorstellen dat dit lang goed gaat gaan. Klik eens op meer info en dan geheugen.

Beetje vreemde bewoording.
[ Voor 8% gewijzigd door Interfico op 03-08-2011 15:07 ]
Heb ik ook naar zitten kijken, maar nadat ik dit las begin ik er toch maar niet aan.Destianto schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:02:
Clean my Mac doet ook de truc om ongewenste apps te verwijderen. ( wel even aanpassen dat je ook "Mac" apps wilt verwijderen.
Iets anders:
Hoewel anderen iLife liever kwijt dan rijk zijn, ben ik wel benieuwd naar iWeb.
Volgens apple zit het nog bij iLife '11 in Lion.
iMovie en iPhoto kan ik wel vinden, maar iWeb en iDVD niet. Niet in spotlight, niet in Finder.
Mn MBP kwam met pre installed Lion dus verwacht ik dat het hele iLife pakket er gewoon op hoort te staan?
Wie weet meer?
Bij pre install krijg je garageband, iphoto, imovie.
iWeb en iDVD zijn eigenlijk nog de vorige versies maar komen wel op de iLife11 dvd voor.
Mocht je nog vorige iLife hebben dan kan je alleen iWeb en iDVD installeren?
Zover ik weet is Apple gestopt met beide programma's
iWeb en iDVD zijn eigenlijk nog de vorige versies maar komen wel op de iLife11 dvd voor.
Mocht je nog vorige iLife hebben dan kan je alleen iWeb en iDVD installeren?
Zover ik weet is Apple gestopt met beide programma's
Ik teken nergens meer voor
Ik heb er geen DVD van, ook niet bijgeleverd (Je hoort toch software dvd's van iLife bijgeleverd te krijgen?)
Misschien heeft mn broer nog de CD van iLife '09 trouwens, kan ik die zomaar installeren op Lion?
Misschien heeft mn broer nog de CD van iLife '09 trouwens, kan ik die zomaar installeren op Lion?
Nee sinds Lion release ontvang je geen software dvd's meer. Je doos bevat een Apple, stekker plus boekje.
Ja technisch kan het, maar volgens mij mag het niet wegens licentie.
Ik teken nergens meer voor
Verwijderd
Waarom zou je een stekker in een appel willen steken?Quakie schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:33:
Nee sinds Lion release ontvang je geen software dvd's meer. Je doos bevat een Apple, stekker plus boekje.
Het woord wat je zoekt is "Mac". Apple is de producent, (i)Mac(Book/Mini/)(Pro/Air/) is het product
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 16:28 ]
Nog wat Lion ervaringen:
- Activity Monitor in Mail werkt niet meer (was altijd Command-0). Daarmee kon je zien wat Mail precies aan het uitvreten was, in veel meer detail dan in het status 'hoekje' links onder dat ook in Snow Leopard mail zat. Maar Snow Leopard had ook nog de Activity Monitor, die gaf bijvoorbeeld weer dat hij aan het connecten was naar het IP, terwijl die statusbalk pas laat zien als hij daadwerkelijk verbinding heeft. Jammer, want dit is soms heel handig om te zien waarom mail niet wil werken (in dit geval had ik VPN niet op send all traffic gezet)
- Ik vond die iOS-achtige skin voor iCal best mooi, maar je kan nu niet meer aan de titelbalk zien of dat window focus heeft (normaal wordt hij dan donkerder), en dat is best irritant (en breekt Apple's eigen User Interface Guidelines). Verder vind ik het er wel cool uit zien trouwens
- Little Snitch (uitgaande firewall) werkt nog wel, maar bij gebruik van een VPN lijkt het alsof elke app apart naar de VPN server connect (dus ze vragen allemaal naar toestemming voor een UDP poort op de VPN server in plaats van het IP waar ze vroeger op uitkwamen). In Snow Leopard werkte dit wel goed en moest je gewoon eenmalig de vpn-daemon accepten. Is wellicht iets dat ze nog moeten fixen in Little Snitch.
Een beetje meer moeite he, cmd-alt-0.GekkePrutser schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:06:
Nog wat Lion ervaringen:
[list]
• Activity Monitor in Mail werkt niet meer (was altijd Command-0). Daarmee kon je zien wat Mail precies aan het uitvreten was, in veel meer detail dan in het status 'hoekje' links onder dat ook in Snow Leopard mail zat. Maar Snow Leopard had ook nog de Activity Monitor, die gaf bijvoorbeeld weer dat hij aan het connecten was naar het IP, terwijl die statusbalk pas laat zien als hij daadwerkelijk verbinding heeft. Jammer, want dit is soms heel handig om te zien waarom mail niet wil werken (in dit geval had ik VPN niet op send all traffic gezet)
Verwijderd
misschien nog handig voor de mensen die het nog niet wisten
,
als je in het Finder Menu op Ga drukt en je drukt vervolgens op alt. zie 'bibliotheek' verschijnen
bibliotheek is namelijk verdwenen uit de thuismap
als je in het Finder Menu op Ga drukt en je drukt vervolgens op alt. zie 'bibliotheek' verschijnen
bibliotheek is namelijk verdwenen uit de thuismap

Oh, bedankt!!
Volgens mij was het eerst wel Cmd-0, ik drukte het vrij automatisch in.
Wat ik me afvraag: waarom ik met de swipe links en rechts net als in Safari niet gewoon door de weken heen kan scrollen in iCal.
EDIT: Raar, de ene keer werkt het wel de andere keer weer niet.
EDIT: Raar, de ene keer werkt het wel de andere keer weer niet.
[ Voor 20% gewijzigd door dangerpaki op 03-08-2011 17:54 ]
Verwijderd
Ik heb nog wat raars opgemerkt met Lion. Ik gebruik met mijn MBP uni een magic trackpad en nu kan ik door met 4 vingers naar links of rechts op de magic trackpad te vegen heen en weer gaan in bijv. de finder, Chrome, Opera, iTunes enz. Dit werkt niet op de trackpad van mijn MBP. Verder heb ik niks aan de instellingen veranderd in Lion zelf na de upgrade.
Verder ben ik erg positief over Lion en was snel gewend aan het vernieuwde scrollen en de manier hoe spaces en fullscreen apps werken.
Verder ben ik erg positief over Lion en was snel gewend aan het vernieuwde scrollen en de manier hoe spaces en fullscreen apps werken.
Verwijderd
Idd, beetje kinky Apple...Interfico schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:04:
[...]
[afbeelding]
Beetje vreemde bewoording.
"Banken" of "slots" was meer profi geweest.
Voor een permanent zichtbare Library: $chflags nohidden ~/Library
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 18:11 ]
Ik had het eigenlijk over het feit dat er staat dat mijn MBP 1333 Mhz geheugenmodules ondersteunt terwijl de bus op 1067 draait. Ik had in dat geval minstens een toelichting verwacht waarin ze 1067 mhz geheugen aanraden.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:07:
[...]
Idd, beetje kinky Apple...
[ Voor 11% gewijzigd door Interfico op 03-08-2011 18:20 ]
Het is toch gewoon correct Nederlands? Apple gebruikt wel vaker van dit soort "bekakt" Nederlands, ik vind dat juist professioneler/netter staan.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:07:
[...]
Idd, beetje kinky Apple...
Voor een permanent zichtbare Library: $chflags nohidden ~/Library
Verwijderd
Lion bevalt me wat werken betreft erg goed. De nieuwe gestures vind ik erg fijn, en mijn magic mouse werkt veel beter.
Helaas is er een ding wat me misschien toch terug laat gaan naar SL... Mijn battery gaat Lion maximaal 2-3 uur mee, zelf al doe ik niets, webpagina's lezen, PDF lezen, alles vreet stroom, daarnaast word de laptop bloedheet, alsof hij constant op de deticated video kaart werkt. De CPU doet nauwelijks iets.
Ik heb inmiddels al heel wat gelezen erover en het enige wat nog rest is het herinstalleren van Lion, als dat niet werkt dan ga ik nog even terug naar SL tot er een oplossing is.
Ik heb een MacBook pro 2011 15" basismodel met SSD welke ik zelf heb geplaatst.
Blijkbaar eenpost gemist, de oplossing, op hol geslagen service stoppen. http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36469547
Helaas is er een ding wat me misschien toch terug laat gaan naar SL... Mijn battery gaat Lion maximaal 2-3 uur mee, zelf al doe ik niets, webpagina's lezen, PDF lezen, alles vreet stroom, daarnaast word de laptop bloedheet, alsof hij constant op de deticated video kaart werkt. De CPU doet nauwelijks iets.
Ik heb inmiddels al heel wat gelezen erover en het enige wat nog rest is het herinstalleren van Lion, als dat niet werkt dan ga ik nog even terug naar SL tot er een oplossing is.
Ik heb een MacBook pro 2011 15" basismodel met SSD welke ik zelf heb geplaatst.
Blijkbaar eenpost gemist, de oplossing, op hol geslagen service stoppen. http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36469547
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 19:15 . Reden: Oplossing probleem ]
Ze raden het toch niet aan? Ze veronderstellen alleen dat je 1067 mhz gebruikt terwijl je ook 1333 mhz kan plaatsen. Ze attenderen je er gewoon even op dat je niet alle mogelijkheden gebruikt.Interfico schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:19:
[...]
Ik had het eigenlijk over het feit dat er staat dat mijn MBP 1333 Mhz geheugenmodules ondersteunt terwijl de bus op 1067 draait. Ik had in dat geval minstens een toelichting verwacht waarin ze 1067 mhz geheugen aanraden.
Onzin hoor. Bij mij zit er 1333 Mhz in en geeft het dezelfde melding.The Great HooD schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:40:
[...]
Ze raden het toch niet aan? Ze veronderstellen alleen dat je 1067 mhz gebruikt terwijl je ook 1333 mhz kan plaatsen. Ze attenderen je er gewoon even op dat je niet alle mogelijkheden gebruikt.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik gebruik juist wél 1333 Mhz, maar dat is waarschijnlijk niet optimaal. Dát mis ik.The Great HooD schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:40:
[...]
Ze raden het toch niet aan? Ze veronderstellen alleen dat je 1067 mhz gebruikt terwijl je ook 1333 mhz kan plaatsen. Ze attenderen je er gewoon even op dat je niet alle mogelijkheden gebruikt.
Wat een onzin kramen jullie uit zeg. Dat geheugen is prima optimaal. Hoogstens zou het in een andere Mac harder gaan, maar je hebt nou eenmaal die andere Mac niet...
Het maakt helemaal geen moer uit!Interfico schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:51:
[...]
Ik gebruik juist wél 1333 Mhz, maar dat is waarschijnlijk niet optimaal. Dát mis ik.
De bus draait op een snelheid waar het langzaamste product mee compatible is. Is de controller geschikt voor 1066 en het geheugen 1333, dan draait de boel allemaal op 1066! Andersom ook. Sterker nog, als je 2 verschillende bankjes hebt dan pakt ie ook de laagste snelheid. Wélkan het misgaan bij dual channel als je geen matched pair hebt, dan trekt de trage module de boel omlaag. maar ook dan pakt de chipset de boel aan.
Dat MacOS 1333 laat zien betekent niet dat ie op 1333 draait maar dat het os de identificatiechip op de geheugenmodule heeft uitgelezen. Sowieso heeft een geheugenmodule geen klokgenerator onboard, dat doet de geheugencontroller op het logicboard. Er loopt dus niks uit 'sync' want er is geen sync!
[ Voor 13% gewijzigd door sebastius op 03-08-2011 19:13 ]
Waar kan ik dat mee verifiëren? Ik vind het namelijk nergens terug.sebastius schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:11:
[...]
Het maakt helemaal geen moer uit!
De bus draait op een snelheid waar het langzaamste product mee compatible is. Is de controller geschikt voor 1066 en het geheugen 1333, dan draait de boel allemaal op 1066! Andersom ook. Sterker nog, als je 2 verschillende bankjes hebt dan pakt ie ook de laagste snelheid. Wélkan het misgaan bij dual channel als je geen matched pair hebt, dan trekt de trage module de boel omlaag. maar ook dan pakt de chipset de boel aan.
Dat MacOS 1333 laat zien betekent niet dat ie op 1333 draait maar dat het os de identificatiechip op de geheugenmodule heeft uitgelezen. Sowieso heeft een geheugenmodule geen klokgenerator onboard, dat doet de geheugencontroller op het logicboard. Er loopt dus niks uit 'sync' want er is geen sync!
Verwijderd
Yeah rightInterfico schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:19:
[...]
Ik had het eigenlijk over het feit dat er staat dat mijn MBP 1333 Mhz geheugenmodules ondersteunt terwijl de bus op 1067 draait. Ik had in dat geval minstens een toelichting verwacht waarin ze 1067 mhz geheugen aanraden.
Ik heb het ook overwogen, om alvast 1333MHz in mijn late 2009 te stoppen (mini), ik dacht: als de geheugenprijzen ineens weer omhoog schieten en ik koop een nieuwe Mac, dan zet ik die 8GB over en die 2GB 1067MHz bewaar ik wel in de la, dan plaats ik die wel terug.
Maar dit verhaal (en nog anderen die ik las, niet veel- maar toch...) heeft mij toch maar 1067MHz besloten te doen kopen, want in plotselinge problemen na 1-2mnd. heb ik echt geen trek.
https://discussions.apple.../2623891?start=0&tstart=0
Dus of de identifier in MacOS/je Mac werkt niet goed, omdat Apple er wellicht vanuit gaat dat er altijd het juiste geheugen in zit, of de memory controller pusht de interne bus echt naar 1333MHz (maar hoe kan de cpu dit aan?) en geeft daarmee een soort overclock
De performance schijnt wisselend te zijn met deze 'mismatch' sommigen zeggen sneller, andere minder snel- ik denk dat het een soort placebo-effect is, maar het risico dat je je hardware om zeep helpt, zou het mij niet waard zijn (en niet alleen je geheugen.)
Wat hij zegt klopt. Zo werkt DDR geheugen gewoon.Interfico schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:23:
[...]
Waar kan ik dat mee verifiëren? Ik vind het namelijk nergens terug.
Sorry, kan me herinneren dat op Windows geheugen wel degelijk op een andere snelheid kan draaien.CyBeR schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:45:
[...]
Wat hij zegt klopt. Zo werkt DDR geheugen gewoon.
Euh, nee. Windows heeft daar geen invloed op, net zo min als OSX. Je geheugencontroller des te meer en die stelt zich in voordat je OS zelfs maar in de buurt komt van booten.Interfico schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:47:
[...]
Sorry, kan me herinneren dat op Windows geheugen wel degelijk op een andere snelheid kan draaien.
correct, de bounce-optie in iMail om ongewenste personen te weren dat de mailbox niet meer bestaatSaeverix schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:34:
[...]
Nee hij bedoelt de functie om een spam of ongewenst mailtje te "bouncen". Daarmee simuleer je alsof jouw adres niet bestaat en daardoor de verzender stopt met mailen.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ik kom dit soort visuele bugjes toch nog met regelmaat tegen in Lion.

Ook heb ik al een aantal keer gehad dat Mission Control vreemde dingen vertoonde. Zo heb ik al een aantal keer Safari moeten quitten omdat hij 'kwijt' was. Ook al een paar keer twee applicaties gekregen op een scherm met een fullscreen app, waardoor ik de niet-fullscreen app kwijt raakte.

Ook heb ik al een aantal keer gehad dat Mission Control vreemde dingen vertoonde. Zo heb ik al een aantal keer Safari moeten quitten omdat hij 'kwijt' was. Ook al een paar keer twee applicaties gekregen op een scherm met een fullscreen app, waardoor ik de niet-fullscreen app kwijt raakte.
Mijn Windows 7 op de Macbook air 13" i5 start ontzettend langzaam op, nadat ik heb gekozen als opstartschijf "Windows" te kiezen staar ik een enkele minuut naar een zwart scherm waarna ik gewoon Windows krijg te zien.
Alle updates gewoon gedaan?
Alle updates gewoon gedaan?
Basic hardware design 101, het zit gewoon sinds 1970 zo in elkaarInterfico schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:23:
[...]
Waar kan ik dat mee verifiëren? Ik vind het namelijk nergens terug.
Verwijderd
CyBeR schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:57:
Je moet wel je hdd erasen natuurlijk...

De reden dat ik dat zowel voor als na de installatie over het hoofd heb gezien kan ik enkel naar gissen, dankje.
Hmm als ik dit topic zo lees, wacht ik nog even met upgraden naar Lion 
Mijn Snow Leopard installatie draait echt als een zonnetje, dus de vraag is ook wel of ik er iets mee opschiet.
Mijn Snow Leopard installatie draait echt als een zonnetje, dus de vraag is ook wel of ik er iets mee opschiet.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Wat hij zegtLethalis schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:28:
Hmm als ik dit topic zo lees, wacht ik nog even met upgraden naar Lion
Ik blijf wel bij Leopard, 't blijft sneller draaien dan Snow Leopard (@2GB/Ghz Mac Mini 07) en doet wat het moet doen
ik vind het uiteraard prima dat iedereen z'n eigen overwegingen heeft om al dan niet naar lion te upgraden, maar ik kan me persoonlijk gewoon niet voorstellen dat je het niet zou willen proberen.
ik neem eventuele bugs op de koop toe, want ik vind nieuwe glimmende dingetjes een te grote aantrekkingskracht hebben.
voor nagenoeg alle 'bugs' in lion zijn alternatieven en tijdelijke oplossingen te vinden.
ik neem eventuele bugs op de koop toe, want ik vind nieuwe glimmende dingetjes een te grote aantrekkingskracht hebben.
voor nagenoeg alle 'bugs' in lion zijn alternatieven en tijdelijke oplossingen te vinden.
Dat proberen is leuk, alleen ik krijg de gehele tijd een mooi stukje op mijn scherm te zien..
Hij begint in een keer een waas over h et scherm te trekken en daarna een mooi icoontje in het midden met de melding dat ik hem maar moet uitzetten.
Dit gebeurt verschillende keren per dag en dat met verschillende programma's. Er staat geen extra software op, daar ben ik nog niet aan toegekomen..
Vandaag maar weer eens opnieuw installeren, opnieuw wissen en daarna hopen dat hij wel prima blijft werken.
Heb op het werk verschillende externe collega's die uitermate tevreden zijn over Lion.. Bij mij moet dat nog komen.....
Hij begint in een keer een waas over h et scherm te trekken en daarna een mooi icoontje in het midden met de melding dat ik hem maar moet uitzetten.
Dit gebeurt verschillende keren per dag en dat met verschillende programma's. Er staat geen extra software op, daar ben ik nog niet aan toegekomen..
Vandaag maar weer eens opnieuw installeren, opnieuw wissen en daarna hopen dat hij wel prima blijft werken.
Heb op het werk verschillende externe collega's die uitermate tevreden zijn over Lion.. Bij mij moet dat nog komen.....
PS5 User ;-) ...
En nog steeds klopt er in mijn ogen niets van Mission Control.
Waar ik voorheen iPhoto opende, ging dit direct naar Space 4.
Wanneer ik nu iPhoto open, maak ik een nieuw Bureaublad, versleep iPhoto hier in, kies voor opties, altijd in dit bureaublad en sluit iPhoto.
Als ik dit open, schiet hij prima naar dit nieuwe bureaublad. Wanneer dit bureaublad echter gesloten is, wordt er geen nieuwe geopend bij het openen van iPhoto, maar gaat iPhoto naar bureaublad 1. Irritant.
Sluit ik iPhoto op dat nieuwe bureaublad, blijft dat bureaublad open staan. Irritant.
Nee. Ik ben na een paar weken nog steeds niet gewend aan Mission Control.
Wanneer ik nu iPhoto open, maak ik een nieuw Bureaublad, versleep iPhoto hier in, kies voor opties, altijd in dit bureaublad en sluit iPhoto.
Als ik dit open, schiet hij prima naar dit nieuwe bureaublad. Wanneer dit bureaublad echter gesloten is, wordt er geen nieuwe geopend bij het openen van iPhoto, maar gaat iPhoto naar bureaublad 1. Irritant.
Sluit ik iPhoto op dat nieuwe bureaublad, blijft dat bureaublad open staan. Irritant.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik zou het zo zien... als jij altijd bij dezelfde winkel komt, op hoofdstraat 4 en zij gaan verhuizen naar achterweg 12...zonder jou in te lichten, ga jij dan ook weer naar hoofdstraat 4 en, sja... het is er niet meer dus dan bouw je wel een nieuwe winkel?THE_BASE schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:23:
pfff... misschien een hele domme metafoor maar volgens mij klopt er wel iets van... maar goed, het is iets anders dan digitaal.... ik snap wat jij bedoelt hoor maar zou er een kern van waarheid inzitten?
Verwijderd
Waarom zal er een nieuw bureaublad gemaakt worden voor één applicatie die opstart? Waarom zou die verwijderd worden wanneer je die applicatie weer sluit? Dat is toch geheel on-logisch.
Hiervoor moet je fullscreen gaan
Dus op desktop 1 iPhoto openen.
iPhoto fullscreen doen, dan maakt die zijn eigen space (na desktop 1)
Tada.
Hiervoor moet je fullscreen gaan
Dus op desktop 1 iPhoto openen.
iPhoto fullscreen doen, dan maakt die zijn eigen space (na desktop 1)
Tada.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 10:31 ]
Ik heb een mac mini die ik als mediacenter gebruik met xbmc. Het lijkt erop dat lion gaat draaien met het truukje van het verwijderen van SupportPlatforms.plist.
Echter ik gebruik een CrystalHD kaartje met de laatste crystalhd-for-osx kernel extentions (eigenlijk voor 10.5, maar werkt ook onder 10.6). Heeft iemand enig idee of deze ook onder 10.7 werkt?
Echter ik gebruik een CrystalHD kaartje met de laatste crystalhd-for-osx kernel extentions (eigenlijk voor 10.5, maar werkt ook onder 10.6). Heeft iemand enig idee of deze ook onder 10.7 werkt?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik krijg steeds meer irritaties over die fullscreen opties, als ik een film in Movist kijk, en op Appeltje + F druk zit er vertraging in, een vrij grootte vertraging zelfs, waarbij het beeld/geluid even stopt. In SL nooit gehad. Iemand ergens een optie gevonden hoe je dat FS eruit kan slopen?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Hebben jullie ook zo'n last van full screen apps die niet schalen als je een andere monitor aansluit? Ik werk veel met een externe monitor op mijn bureau. Wanneer ik dan 'mobiel' ga werken, moet ik alle full screen apps afsluiten of uit de full screen modus halen, om er weer mee te kunnen werken. Apple heeft daar nog niet echt mee geëxperimenteerd, zo lijkt het. Dat ik geen eigen indeling kan maken van verschillende screens in mission control, is ook bloedirritant, temeer omdat ze zelfstandig wel verschuiven. Zo weet ik nooit welke applicatie waar staat en blijf ik vegen.
Alhoewel ik de eerste dagen de correctiemodus irritant vond, begin ik hem nu wel te waarderen. Hij lijkt te leren van mijn typegedrag en is een stuk minder irritant in corrigeren dan de eerste paar dagen.
Alhoewel ik de eerste dagen de correctiemodus irritant vond, begin ik hem nu wel te waarderen. Hij lijkt te leren van mijn typegedrag en is een stuk minder irritant in corrigeren dan de eerste paar dagen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ik ga ook even een metafoor proberenTHE_BASE schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:23:
Je hebt in je kamer een bureau staan (bureau blad). Daarop doe jij waarschijnlijk standaard dingen. Nu lijkt het jou handig om je foto's en albums (iPhoto) te gebruiken op een apart bureau. Dus je sleept een extra bureau je kamer in en legt je foto's daarop. Als je klaar bent met je foto's sleep je je bureau weer helemaal weg naar de berging. Een beetje omslachtig niet? Als je een extra bureau wilt gebruiken dan laat je niet natuurlijk staan!
Wat fullscreen apps doen is eigenlijk je foto's (iPhoto) automatisch naast je bureau laten zweven als je dat wilt, en als je weer uit de fullscreen feature gaat dan wordt alles weer opgeborgen en zweeft er niks meer naast je
Hmm, ik snap je redenatie, maar je kunt op een computer niet gebreken goedpraten door fysieke metaforen te gebruiken. We gebruiken juist een computer om fysieke onmogelijkheden te omzeilenCoiLive schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:51:
[...]
Ik ga ook even een metafoor proberen
Je hebt in je kamer een bureau staan (bureau blad). Daarop doe jij waarschijnlijk standaard dingen. Nu lijkt het jou handig om je foto's en albums (iPhoto) te gebruiken op een apart bureau. Dus je sleept een extra bureau je kamer in en legt je foto's daarop. Als je klaar bent met je foto's sleep je je bureau weer helemaal weg naar de berging. Een beetje omslachtig niet? Als je een extra bureau wilt gebruiken dan laat je niet natuurlijk staan!
Wat fullscreen apps doen is eigenlijk je foto's (iPhoto) automatisch naast je bureau laten zweven als je dat wilt, en als je weer uit de fullscreen feature gaat dan wordt alles weer opgeborgen en zweeft er niks meer naast je
Waar ik achter kwam en eigenlijk wel irritant vind: dat je in mission control alleen je geminimaliseerde windows ziet als je App Exposé gebruikt en niet als je gewoon 3 vingers omhoog doet.
Maar, waarom moet je die zien, je hebt ze niets voor niets geminimaliseerd zou je denken?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik snap alle metaforen.
Maar wat ik gewoon zou willen is wanneer ik Safari en Chrome opstart, het standaard een nieuwe Space krijgt. Dat is mijn web-space. Zoals ik altijd had.
Het zal wel wennen zijn.
Maar wat ik gewoon zou willen is wanneer ik Safari en Chrome opstart, het standaard een nieuwe Space krijgt. Dat is mijn web-space. Zoals ik altijd had.
Het zal wel wennen zijn.
Dat kan toch ook gewoon?THE_BASE schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:29:
Ik snap alle metaforen.
Het zal wel wennen zijn.
Vraagje: Ik heb vandaag een nieuwe MacBook Pro binnen met Lion... Maar als ik de recover partitie opstart, kan ik niet Lion opnieuw installeren omdat ik met mijn Apple ID geen Lion gekocht heb... Hoe kan ik dit toch installeren?
Rechtermuisknop op de .app in het dock en dan:THE_BASE schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:29:
Ik snap alle metaforen.
Het zal wel wennen zijn.

Kun je de desktop aanwijzen voor die .app
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit wist ik wel, maar Lion lijkt het niet te willen onthouden.Rivanov schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:26:
[...]
Rechtermuisknop op de .app in het dock en dan:
[afbeelding]
Held !!Rivanov schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:26:
[...]
Rechtermuisknop op de .app in het dock en dan:
[afbeelding]
Deze optie had ik nog niet gezien
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Precies, plus je kan je apps niet verplaatsen van scherm naar scherm in mision control. Ben benieuwd of ze dit soort dingen nog toe gaan voegen in komende updates (en dan niet de opvolger van lion).Krisp schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:22:
Hebben jullie ook zo'n last van full screen apps die niet schalen als je een andere monitor aansluit? Ik werk veel met een externe monitor op mijn bureau. Wanneer ik dan 'mobiel' ga werken, moet ik alle full screen apps afsluiten of uit de full screen modus halen, om er weer mee te kunnen werken. Apple heeft daar nog niet echt mee geëxperimenteerd, zo lijkt het. Dat ik geen eigen indeling kan maken van verschillende screens in mission control, is ook bloedirritant, temeer omdat ze zelfstandig wel verschuiven. Zo weet ik nooit welke applicatie waar staat en blijf ik vegen.
Ja maar het zou geen kwaad kunnen om die te zien in mission control gewoon onderin zoals dat altijd was met exposé zodat je die ook gewoon kunt maximaliseren als je die weer nodig hebt. En niet eerst naar je app moet switchen met mission control en dan vervolgens met app exposé de geminimaliseerde window kunnen maximaliseren. Overigens vind ik de recent geopende documenten in app exposé ook nergens handig voor. Maar volgens mij kan je dat zo 1,2,3 uitzetten zonder dingen in de terminal te tikken.Toppe schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:47:
Maar, waarom moet je die zien, je hebt ze niets voor niets geminimaliseerd zou je denken?
Ik heb soms in Finder last van vensters die "on top" blijven staan. Dan klik ik op een een Finder venster die achter een andere venster staat, maar toch niet over de gene komt die dan bovenaan staat. Heeft iemand anders dit al gehad? Soms is dit echt irritant, al een paar keer gehad...
Tether je misschien met je iPhone? https://discussions.apple...511968?start=120&tstart=0supernova schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:20:
Dat proberen is leuk, alleen ik krijg de gehele tijd een mooi stukje op mijn scherm te zien..
Even een klein vraagje hoor, hoe exporteer en importeer ik mijn Bookmarks van Chrome naar Safari?
Dat is een kernel panic. Die kunnen om meerdere redenen voorkomen. Als het willekeurig is, dan kan je geheugen kapot zijn. Als 't niet willekeurig is dan kan er iets mis zijn met een driver of een stuk hardware dat aangestuurd wordt door de driver. In ieder geval: dit is het equivalent van een BSOD.supernova schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:20:
De iphone heb ik nog geen eens er op aangesloten....Zero Grav schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 02:02:
[...]
Tether je misschien met je iPhone? https://discussions.apple...511968?start=120&tstart=0
PS5 User ;-) ...
Dat het een kernel panic was, wist ik wel.. Alleen waar komt hij vandaan..CyBeR schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 02:37:
[...]
Dat is een kernel panic. Die kunnen om meerdere redenen voorkomen. Als het willekeurig is, dan kan je geheugen kapot zijn. Als 't niet willekeurig is dan kan er iets mis zijn met een driver of een stuk hardware dat aangestuurd wordt door de driver. In ieder geval: dit is het equivalent van een BSOD.
MIjn vermoeden is nu dat het door mijn NAS komt.. Als ik bestanden naar mijn NAS kopieer, is er geen probleem.
Maar zodra ik bestanden vanaf mijn NAS naar min imac toe wil halen gaat het fout. Dan krijg ik dus een kernel panic..
Had op mijn NAS afs aanstaan, deze heb ik nu uitgezet en vanavond ga ik het weer eens proberen. Meestal gat het pas na een aantal GB gekopieerd te hebben.
PS5 User ;-) ...
Verwijderd
Tot nu toe ben ik erg tevreden over Lion. Ik loop alleen steeds vaker tegen een bepaalde bug aan. Heb nog niet kunnen bepalen of het aan een bepaalde applicatie of combinatie van applicaties ligt.
Finder reageert niet meer, de menubalk verdwijnt en het lijkt of m'n toetsenbord is uitgeschakeld.
Enige wat lijkt te werken is een m'n MacBook uitschakelen door de aan-/uit-knop. Na opnieuw opgestart te zijn, werkt alles weer. Komt gemiddeld eens per dag voor, behoorlijk irritant inmiddels...
Finder reageert niet meer, de menubalk verdwijnt en het lijkt of m'n toetsenbord is uitgeschakeld.
Enige wat lijkt te werken is een m'n MacBook uitschakelen door de aan-/uit-knop. Na opnieuw opgestart te zijn, werkt alles weer. Komt gemiddeld eens per dag voor, behoorlijk irritant inmiddels...

En toch ben je erg tevreden??? ApartVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:43:
Tot nu toe ben ik erg tevreden over Lion. Ik loop alleen steeds vaker tegen een bepaalde bug aan. Heb nog niet kunnen bepalen of het aan een bepaalde applicatie of combinatie van applicaties ligt.
[afbeelding]
Ik kwam dit net tegen op slashdot: http://apple.slashdot.org...ith-Faulty-NVidia-Driverssupernova schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:20:
Moest meteen aan deze post denken... misschien relevant?
Bedankt, maar ze hebben echt over NVidia drivers en dat is helaas bij mij niet relevant. Heb een IMac met ATI kaart.tarlitz schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:09:
[...]
Ik kwam dit net tegen op slashdot: http://apple.slashdot.org...ith-Faulty-NVidia-Drivers
PS5 User ;-) ...
tarlitz schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:09:
[...]
Ik kwam dit net tegen op slashdot: http://apple.slashdot.org...ith-Faulty-NVidia-Drivers
Dat is wel heel resoluut. Ik heb 2 van deze machines draaien met lion, en ze doen het beide prima. Vanaf de release elke dag in ieder geval 8 uur op een dag gebruikt zonder enige noemenswaardige problemen.causing anyone with a mid 2010 Macbook Pro to get a kernel panic every 5-10 minutes
Ik had in bootcamp onder windows 7 wel af en toe artifacts in games met de standaard drivers. Na het installeren van de "echte" nvidia drivers was dat opgelost.
Gebruik je een SSD? Daarmee lijken deze problemen nogal eens voor te komen geloof ik.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:43:
[afbeelding]
Verwijderd
Nope. Wil ik uiteindelijk wel zelf in gaan bouwen, maar er zit nu nog een gewone HDD in.Henk schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:20:
[...]
Gebruik je een SSD? Daarmee lijken deze problemen nogal eens voor te komen geloof ik.
Ik kom er net achter dat iWork programma's en dergelijke geen "opslaan als..." optie meer hebben.
Wie heeft dat bedacht? Moet ik mijn documenten nu steeds eerst Dupliceren en dan opslaan? Beetje omslachtig en onlogisch...
Wie heeft dat bedacht? Moet ik mijn documenten nu steeds eerst Dupliceren en dan opslaan? Beetje omslachtig en onlogisch...
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Grappig.Magic schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:19:
[...]
[...]
Dat is wel heel resoluut. Ik heb 2 van deze machines draaien met lion, en ze doen het beide prima. Vanaf de release elke dag in ieder geval 8 uur op een dag gebruikt zonder enige noemenswaardige problemen.
Ik had in bootcamp onder windows 7 wel af en toe artifacts in games met de standaard drivers. Na het installeren van de "echte" nvidia drivers was dat opgelost.
Mijn mid 2010's logic is net vervangen vanwege dit probleem.
Ik had het echter ook in 10.6 al dagelijks op willekeurige momenten. Met Lion zorgde praktisch elke animatie voor een kernel crash.
Nu met nieuw logic nergens meer last van.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
In .doc werken, dan kan je export gebruiken.Spike_wolf schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:43:
Ik kom er net achter dat iWork programma's en dergelijke geen "opslaan als..." optie meer hebben.
Maar in plaats van dat je toen losse versies opslaat sla je nu toch de versies op in één bestand. Dus opslaan als 'versie 2.pages, versie 3.pages' is niet meer nodig.
[ Voor 17% gewijzigd door ZpAz op 05-08-2011 10:57 ]
Verwijderd
En zo zie je maar dat ik er toch goed aan heb gedaan om voorlopig bij SL te blijven want in eerste instantie wilde ik ook upgraden maar toen ik even goed ging nadenken besloot ik maar bij mijn SL te blijven aangezien ik een flauw vermoeden had Lion weleens minder goed zou kunnen uitpakken...Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:43:
[afbeelding]
Voor verschillende versies van een document niet nee, maar als ik een template invul en die wil opslaan als een nieuw document dan moet ik dus moeilijk gaan doenZpAz schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:56:
[...]
In .doc werken, dan kan je export gebruiken.
Maar in plaats van dat je toen losse versies opslaat sla je nu toch de versies op in één bestand. Dus opslaan als 'versie 2.pages, versie 3.pages' is niet meer nodig.

Nouja, er zit niet veel anders op denk ik..
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
Daar gebruik je toch de echte template functionaliteit voor (in onder andere Pages)?Spike_wolf schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:06:
[...]
Voor verschillende versies van een document niet nee, maar als ik een template invul en die wil opslaan als een nieuw document dan moet ik dus moeilijk gaan doen

Tien duizenden tevreden overstappers en jij pakt er een uitzonderingsgeval bij als "bewijs" dat het maar goed is dat je nog niet bent overgestapt.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:02:
[...]
En zo zie je maar dat ik er toch goed aan heb gedaan om voorlopig bij SL te blijven want in eerste instantie wilde ik ook upgraden maar toen ik even goed ging nadenken besloot ik maar bij mijn SL te blijven aangezien ik een flauw vermoeden had Lion weleens minder goed zou kunnen uitpakken...
Je rijdt ook geen auto neem ik aan? En de trein? Vliegtuig? Lopen op straat?
Het heet niet meer opslaan als of iets dergelijks, maar dupliceren/duplicate. Als je dupliceert doet hij eigenlijk nog niets. Pas ná het dupliceren doe je gewoon cmd + s en dan krijg je een 'opslaan als' venster.Spike_wolf schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:06:
[...]
Voor verschillende versies van een document niet nee, maar als ik een template invul en die wil opslaan als een nieuw document dan moet ik dus moeilijk gaan doen

Dit is een hele mooi uitleg van hoe het nu precies werkt in Lion: http://jacobonline.wordpr...e-versions-and-auto-save/
[ Voor 11% gewijzigd door kramon op 05-08-2011 15:35 . Reden: link toegevoegd ]
XPENG G9 Performance 2024
Verwijderd
zijn er hier nog met flash problemen tijdens het browsen met lion. sinds ik naar lion heb geupdated loopt google chrome vaak vast door flash
Niet alleen Flash, ook Silverlight. Chrome is nog niet 100% Lion compatible.
Flash heb ik niet zoveel last van met Flash Blocker en Ad Blocker.
Flash heb ik niet zoveel last van met Flash Blocker en Ad Blocker.
Vanwege alle problemen met Flash onder Lion, draai ik al een week of twee zonder Flash. Dat is wel vervelend, maar het is te doen. Het ergste is nog dat ik nu geen Tatort kan kijken via de ARD Mediathek, of ik moet dat via m'n oude desktop doen, maar die kan die streams niet vloeiend tonen. Silverlight werkt bij mij trouwens zonder problemen. Het enige voordeel van het niet werken van Flash, is dat ik nu ook geen last heb van die idioot zware ads op veel websites.
[ Voor 15% gewijzigd door Commendatore op 05-08-2011 20:57 ]
Ik gebruik Safari momenteel voor bijna alles. Als ik flash nodig heb open ik Chrome. Dit werkt op zich wel prima...
Verwijderd
Kom er net achter dat mijn SD kaartlezer niet meer werkt met Lion , voorheen geen problemen mee gehad
Dat is het gedeelte "bringing iOS to the Mac"; Flash uitfaserenVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:07:
zijn er hier nog met flash problemen tijdens het browsen met lion. sinds ik naar lion heb geupdated loopt google chrome vaak vast door flash
Stiekem zou ik het wel stoer vinden als Flash uitgefaseerd zou worden, nu Microsoft nog zo ver krijgen...
Ik had overigens al problemen met Flash en Silverlight onder SL: meestal een wit of zwart scherm op sites als Uitzending Gemist e.d. Alleen YouTube werkt enigszins ok.
[ Voor 16% gewijzigd door Wilf op 05-08-2011 23:58 ]
Vanuit Apple kan ik begrijpen dat ze moderne crossplatform frameworks als Flash/Silverlight/Java liever niet teveel supporten en liever developers aan het Apple ecosysteem binden dmv (Apple-only) Cocoa, met alleen het beperkte HTML5 voor simpele webapps, maar voor de langere termijn is dat voor de gebruiker niet echt een jofel scenario. Als Microsoft zou proberen om Java en Flash van Windows te weren krijgen ze direct een mega antitrust zaak aan de broek.
Dat Apple niet helpt om andermans platform te ontwikkelen is te begrijpen, maar actief blokkeren is heel wat dubieuzer.
Dat Apple niet helpt om andermans platform te ontwikkelen is te begrijpen, maar actief blokkeren is heel wat dubieuzer.
Apple helpt je om Java te installeren, en Flash is nog steeds geen probleem met Lion.Dreamvoid schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:24:
Vanuit Apple kan ik begrijpen dat ze moderne crossplatform frameworks als Flash/Silverlight/Java liever niet teveel supporten en liever developers aan het Apple ecosysteem binden dmv (Apple-only) Cocoa, met alleen het beperkte HTML5 voor simpele webapps, maar voor de langere termijn is dat voor de gebruiker niet echt een jofel scenario. Als Microsoft zou proberen om Java en Flash van Windows te weren krijgen ze direct een mega antitrust zaak aan de broek.
HTML5 is niet van Apple, is niet simpel en is niet klein - webOS en Windows 8 zijn/gaan het gebruiken(de), en het kan met gemak veel zaken over nemen die Flash nu doet.
Apple houdt er nogal van om oude standaarden weg te gooien. Of je het daar mee eens bent en of je veel waarde hecht aan legacy support doet er niet toe - Apple gooit oude technologien snel weg. Floppies, optische drives, PS/2 poorten etc etc etc, Lion die geen PowerPC-code ondersteunt, zowel in hardware als software houdt Apple niet van legacy zaken.
Als Microsoft oude technologien weert krijgen ze inderdaad als marktleider problemen - gelukkig weert noch Apple noch Microsoft bepaalde technologien van hun desktop-OSen. Niemand haalt jouw Flash installatie uit Lion of Snow Leopard.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
heeft er iemand ervaringen met Terminal.
Heb een voorkeurs layout gekozen voorbeeld: Homebrew.
Dit staat ook ingesteld bij terminal => voorkeuren => Nieuw venster met instellingen.. Homebrew.
Als ik dan mijn active verster sluit, en weer terminal venster open dan is hij gewoon wit ipv Homebrew.
Heb allemaal al met verschillende settings gespeeld maar kom er niet uit.
Wie heeft de oplossing?
Heb een voorkeurs layout gekozen voorbeeld: Homebrew.
Dit staat ook ingesteld bij terminal => voorkeuren => Nieuw venster met instellingen.. Homebrew.
Als ik dan mijn active verster sluit, en weer terminal venster open dan is hij gewoon wit ipv Homebrew.
Heb allemaal al met verschillende settings gespeeld maar kom er niet uit.
Wie heeft de oplossing?
Even aanklikken dat het "default" moet zijn, net onder het schermpje waar je alle voorbeelden van layouts ziet....
Ik zat zonet even te kijken in Analytics naar de marktaandeel van Lion onder onze bezoekers. Inmiddels draait ruim 50 procent van de OS X-gebruikers op Tweakers.net Lion. De grootste toename vond plaats op 20 en 21 juli, toen het aantal visits in twee dagen omhoog schoot van ca. 3.000 naar 20.000. Sindsdien is het redelijk stabiel rond de 20-22.000.
Windows 7 heeft onder de Windows-gebruikers een marktaandeel van ruim 65 procent. Windows 7 zat over de maand december 2009 (1 - 2 maanden na release) op een marktaandeel van 31 procent.
Windows 7 heeft onder de Windows-gebruikers een marktaandeel van ruim 65 procent. Windows 7 zat over de maand december 2009 (1 - 2 maanden na release) op een marktaandeel van 31 procent.
Tja, ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat je voor een productieomgeving beter even kunt wachten. Ik ben wel overgestapt en nu:MrAcid schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:20:
[...]
Tien duizenden tevreden overstappers en jij pakt er een uitzonderingsgeval bij als "bewijs" dat het maar goed is dat je nog niet bent overgestapt.
Je rijdt ook geen auto neem ik aan? En de trein? Vliegtuig? Lopen op straat?
-kan ik opeens mijn ethernet-verbinding niet meer via wifi delen (vaak werkt het na opnieuw de 'sharing' instellen wel, maar ook weer niet altijd)
-heb ik onverklaarbare mailcrashes
Nu heb ik wel een update gedaan en geen clean install, maar dat is ook wat Apple propagandeert . Plus dat ik ook momenteel niet de tijd heb om een clean install uit te voeren. Zelf op een apple met time machine kost dit meer tijd dan ik heb.
Het lijkt er de laatste tijd een beetje op dat de focus bij onze fruitboer iets te veel op iOS ligt en OSX wat te weinig focus krijgt.
Maar goed, kortom ik zou even wachten tot 10.7.1
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Leuke cijfers! Bedankt voor het delen!Femme schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:42:
Ik zat zonet even te kijken in Analytics naar de marktaandeel van Lion onder onze bezoekers. Inmiddels draait ruim 50 procent van de OS X-gebruikers op Tweakers.net Lion. De grootste toename vond plaats op 20 en 21 juli, toen het aantal visits in twee dagen omhoog schoot van ca. 3.000 naar 20.000. Sindsdien is het redelijk stabiel rond de 20-22.000.
Geen idee hoe 't handmatig kan, maar ik gebruik Xmarks. Erg handig om op al je computers in alle browsers dezelfde bookmarks te hebben en automatisch te laten synchroniseren.iFreaky schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 02:31:
Even een klein vraagje hoor, hoe exporteer en importeer ik mijn Bookmarks van Chrome naar Safari?
Ik heb een paar issues met OSX en Lion maar Flash doet het hier tot nu toe zonder problemen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:07:
Ik denk dat Apple alleen op de meest recente machines test, als ze al testen.
Het zou ook een combi kunnen zijn van Flash en je videokaart ik heb alleen een intel 3000.
Op mijn linuxbak met nvidia kaartje heeft de laatste flash ook kuren.
De stable versie doet blokjes, de 64 bit beta loopt afentoe vast terwijl het tijdenlang aardig heeft gewerkt.
[ Voor 8% gewijzigd door bouwfraude op 06-08-2011 12:44 ]
Verwijderd
Kan ik mijn Firefox nu op een of ander manier naar een volledig scherm zoals Safari gebruiken ? Of is hier geen oplossing voor?
je kunt hem toch of maximaliseren, of beeld volledig scherm?Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:29:
Kan ik mijn Firefox nu op een of ander manier naar een volledig scherm zoals Safari gebruiken ? Of is hier geen oplossing voor?
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Verwijderd
Ja dat kan ik allemaal wel, maar ik krijg hem niet in een ander scherm zoals Safari, Parallels of Xcode.jpm.lensen schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:37:
[...]
je kunt hem toch of maximaliseren, of beeld volledig scherm?
Volgens mij noemen jullie dit space?
je kunt hem toch opstarten in aparte space, en dan full screen doen, of snap ik niet wat je wil doen?Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:40:
[...]
Ja dat kan ik allemaal wel, maar ik krijg hem niet in een ander scherm zoals Safari, Parallels of Xcode.
Volgens mij noemen jullie dit space?
maar ik denk, dat als ze het op de apple manier willen doen, dat ze dan support in moeten bouwen, en weet niet of dit gaat gebeuren....
[ Voor 15% gewijzigd door jpm.lensen op 06-08-2011 13:42 ]
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Verwijderd
Ow, ik ben nog nieuw met Mac, de van Windows naar Mac topic helpte ook niet. Hoe krijg ik het dan in een aparte space?jpm.lensen schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:41:
[...]
je kunt hem toch opstarten in aparte space, en dan full screen doen, of snap ik niet wat je wil doen?
ik zou als ik jouw was, naar een nieuwe space toegaan, en het daar startenVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:43:
[...]
Ow, ik ben nog nieuw met Mac, de van Windows naar Mac topic helpte ook niet. Hoe krijg ik het dan in een aparte space?
Verwijderd
Ja, maar hoe krijg ik dan een lege space open, of als ik die bijvoorbeeld van Safari gebruik zie ik de Dock niet meer, dus kan ik nergens de App voor firefox klikken om te openen. Het blijft gewoon op mijn begindesktop verschijnen.jpm.lensen schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:44:
[...]
ik zou als ik jouw was, naar een nieuwe space toegaan, en het daar starten
Dezelfde geldt ook voor itunes, mac store enz. Googlen heb ik al gedaan, maar volgens mij gebruik ik een ander benaming..
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 13:53 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.