[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.493 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:50:
[...]
Ja, maar hoe krijg ik dan een lege space open, of als ik die bijvoorbeeld van Safari gebruik zie ik de Dock niet meer, dus kan ik nergens de App voor firefox klikken om te openen. Het blijft gewoon op mijn begindesktop verschijnen.
Start Mission Control (F3; four-finger gesture up; hot corner; etc) en beweeg de cursor naar rechtsboven. Daar kun je een nieuwe desktop toevoegen en deze vervolgens aanklikken. Dan kom je op deze nieuwe desktop (eerder Spaces) en kun je daar een programma openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:57:
[...]

Start Mission Control (F3; four-finger gesture up; hot corner; etc) en beweeg de cursor naar rechtsboven. Daar kun je een nieuwe desktop toevoegen en deze vervolgens aanklikken. Dan kom je op deze nieuwe desktop (eerder Spaces) en kun je daar een programma openen.
Jaaaa !!! Dat is ie…. Dank je wel !!! Super! Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowlyse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 10:52
Interfico schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:00:
Ik kom dit soort visuele bugjes toch nog met regelmaat tegen in Lion.

[afbeelding]

Ook heb ik al een aantal keer gehad dat Mission Control vreemde dingen vertoonde. Zo heb ik al een aantal keer Safari moeten quitten omdat hij 'kwijt' was. Ook al een paar keer twee applicaties gekregen op een scherm met een fullscreen app, waardoor ik de niet-fullscreen app kwijt raakte.
Hier erger ik me ook nogal aan!
De ruimte lijkt net groot genoeg te zijn voor het Engelse woordje "subject". Ik vind het nogal een designmisser. |:( Zeker voor een bedrijf als Apple dat design altijd hoog in het vaandel heeft staan.

Zijn er eigenlijk al geruchten/berichten op een eerste (grote) update van Lion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Hmmz net nog iets ontdekt in safari waar ik zelf niet zo gecharmeerd van ben. Als je op een webpagina wat naar beneden bent gescrolt en je dubbelklikt ergens op de pagina, zij het met de muis of trackpad en op een leeg stuk of op een stuk tekst, dan schiet je naar de bovenkant van de pagina. Kan handig zijn, maar ik erger me er aan, aangezien ik vaak dubbelklik op een woord om die te google'en... Wanneer gaat google haar browser is updaten :(

edit:
correctie, dit lijkt maar op 1 website zo te zijn... :?

[ Voor 7% gewijzigd door Tijn89 op 06-08-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:09
ik kom nu ook een vage bug tegen in Lion, zojuist mijn pictures en download folder opgeschoont en van alles weg gedeleted, nu wil ik in Itunes wat artwork bijwerken en zie ik alles wat weg is uit die folders nog gewoon staan alsof het nooit is weg gegooit.
erg vaag !! en ja, dus kan ik geen foto's toevoegen bij artwork in Itunes, suckszz :(

en als ik uberhaupt iets wil uploaden van mijn drive via een browser of zo zie ik nog steeds dingen in mijn folders staan wat er dus niet meer is, (ssd vertex 2)

[ Voor 31% gewijzigd door fukutoshin op 06-08-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:05
Ik heb tot nu toe 2 problemen ontdekt:

1. Sommige video's op youtube haperen het lijkt net of 2/3 van de frames niet afgespeeld wordt. Ook met html5 is dit niet op te lossen
2. Mijn macbook pro 15 2011 gaat niet in sluimerstand als ik deze dichtklap met een extern scherm eraan gekoppeld hoe krijg ik voor elkaar dat deze wel in hibernation gaat als ik hem dichtdoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Misschien dat iemand me kan helpen:

Het enige waar ik me met lion HEEL erg aan erger is dat wanneer ik mijn PC afsluit en vervolgens weer aanzet alle windows worden geopend die ik open heb gehad of die nog open stonden. Ook als in bij het afsluiten aanvink dat ie items niet moet openen na het opstarten. Het zelfde geld bij het opstarten van bijvoorbeeld textedit. Deze opent ook alle bestanden die ik open had staan enzo. ERG irritant.

Hoe krijg ik dit weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Laatst online: 14:09
Nipje schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:26:
Misschien dat iemand me kan helpen:

Het enige waar ik me met lion HEEL erg aan erger is dat wanneer ik mijn PC afsluit en vervolgens weer aanzet alle windows worden geopend die ik open heb gehad of die nog open stonden. Ook als in bij het afsluiten aanvink dat ie items niet moet openen na het opstarten. Het zelfde geld bij het opstarten van bijvoorbeeld textedit. Deze opent ook alle bestanden die ik open had staan enzo. ERG irritant.

Hoe krijg ik dit weg?
dit had van mij ook niet gehoeven, ik start eigenlijk alleen maar op als ik helemaal clean wil beginnen, en gewoon from scratch weer mijn programmas wil openen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
fukutoshin schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:29:
[...]

dit had van mij ook niet gehoeven, ik start eigenlijk alleen maar op als ik helemaal clean wil beginnen, en gewoon from scratch weer mijn programmas wil openen..
Ja precies, ik wil dan gewoon alles even weg en dus ook als ik programma's afsluit. Ik hoef niet mn 20 vorige documenten ineens weer voor mn neus te hebben inclusief de gene die ik even open om aan te passen.

edit:

System Prefs > Personal > General > Restore windows - Is dit het toevallig? en hoe zet ik het restoren van apps uit bij het opnieuw opstarten? (uitvinken werkt niet)

[ Voor 15% gewijzigd door Nipje op 06-08-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Bij System Preferences > General kan je "Restore windows when quitting and re-opening apps" afvinken, maar dat heeft alvast geen invloed op Text Edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Zero Grav schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:35:
Bij System Preferences > General kan je "Restore windows when quitting and re-opening apps" afvinken, maar dat heeft alvast geen invloed op Text Edit.
Nou lekker handig is dat -_-.

is er een andere manier om van dit gedoe af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, maar hoe krijg ik dan een lege space open, of als ik die bijvoorbeeld van Safari gebruik zie ik de Dock niet meer, dus kan ik nergens de App voor firefox klikken om te openen. Het blijft gewoon op mijn begindesktop verschijnen.

Dezelfde geldt ook voor itunes, mac store enz. Googlen heb ik al gedaan, maar volgens mij gebruik ik een ander benaming..
Kijk eens op appletips.nl
Ik denk dat daar de antwoorden ook wel staan die jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Zero Grav schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:35:
Bij sommige programma's is het altijd al standaard gedrag geweest, waaronder veel editors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
[Fullscreen]
Ja, maar hoe krijg ik dan een lege space open, of als ik die bijvoorbeeld van Safari gebruik zie ik de Dock niet meer
Heel ver naar beneden scrollen met de muis, tot ruim onder het beeldscherm, dan komt the dock tevoorschijn.
Dat lukt dus niet met een wacom tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:24

iMars

Full time prutser

iMars schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:20:
Vraagje: Ik heb vandaag een nieuwe MacBook Pro binnen met Lion... Maar als ik de recover partitie opstart, kan ik niet Lion opnieuw installeren omdat ik met mijn Apple ID geen Lion gekocht heb... Hoe kan ik dit toch installeren?
Toch even mijzelf quoten... Ik heb een andere harddisk in mijn MacBook Pro gezet, Maar als ik wil installeren via het internet, wordt er gezegd dat ik geen Lion gekocht heb met mijn Apple account. Is dit iets bekend?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist Safari 5.1.1 gedownload als developer en die lijkt in elk geval al wat stabieler. Goed nieuws dus.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
bouwfraude schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:27:
[...]

Heel ver naar beneden scrollen met de muis, tot ruim onder het beeldscherm, dan komt the dock tevoorschijn.
Dat lukt dus niet met een wacom tablet.
Hoeft niet heel ver hoor, het gaat om de 2e swipe naar beneden. Als je je muis net op de rand onderin je scherm zet en doet een 2e swipe omlaag komt ie tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe het bij anderen zit hier op Tnet, maar ik ervaar toch wel een enkele keer een crash van simpele dingen zoals mail en andere apps, terwijl daar bij SL nooit sprake van was. Op zich niet zo erg, de apps gaan altijd weer open en er is niks verloren, maar toch typisch.
Dat een third-party app crasht omdat deze niet is ge-update, OK- maar voor native Mac-eigen apps in het OS, vind ik het wel buggy. Je moet er wat voor over hebben, gimmicks in ruil voor stabiliteit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beter kijk je dan eens naar console om vast te stellen waar die crashes door ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat ik nu merk, waar ik mij aan stoor, is dat je bij een dual-screen opstelling moet oppassen met Mission Control etc. Ik heb namelijk de beamer als tweede scherm bij een presentatie en dan krijg je daar ook te zien wat ik allemaal open heb staan. Iemand enig idee of je dat kan uitzetten, want ik vind het erg storend :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:06:
beter kijk je dan eens naar console om vast te stellen waar die crashes door ontstaan.
Thanx, goede tip idd- dat ga ik zeker doen. Gisteren was het nog preview om een .pdf te bekijken in "full screen" mode, open, scroll en crash. Daarna niet meer trouwens.
Of het saven van een draft-mail, boom, crash. Altijd éénmalig en niet vaak. Nu sinds install ca. 2 weken geleden, 4-5x gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:15

f.h

Zijn er nog meer mensen trouwens die nog steeds FaceTime niet kunnen gebruiken trouwens? Ik gebruik het verder niet daar niet van (:+) maar het moet natuurlijk wel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

f.h schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:43:
Zijn er nog meer mensen trouwens die nog steeds FaceTime niet kunnen gebruiken trouwens? Ik gebruik het verder niet daar niet van (:+) maar het moet natuurlijk wel werken :)
Krijg je een foutmelding bij het registreren/inloggen? Bij mij hielp het om mijn 'hosts' file leeg te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:15

f.h

kaassouffle schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:03:
[...]

Krijg je een foutmelding bij het registreren/inloggen? Bij mij hielp het om mijn 'hosts' file leeg te maken...
Ik vrees inderdaad dat het daar aan ligt, maar de regels die nu in de hosts file staan moeten er wel in staan. Dus dat is weer even onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

f.h schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:04:
[...]

Ik vrees inderdaad dat het daar aan ligt, maar de regels die nu in de hosts file staan moeten er wel in staan. Dus dat is weer even onhandig.
Same here.. maar leeg maken, registreren en de regels weer terugzetten werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

f.h schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:04:
[...]

Even die regels eruit halen (gok dAt ik DOzelfde hBE ;)), Facetime starten en inloggen en daarna de regels weer terugzetten hielp bij mij. Al heb ik sindsdien niet gereboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In Snow Leopard kreeg ik bij het kopiëren van bestanden in de Finder naar een andere map de optie "Vervang niet" als er al bestanden stonden met dezelfde naam. Nu staat er alleen "behoudt beide", "stop", "alles vervangen". Waar is optie gebleven die ik het meest gebruikte?

Snow Leopard
Afbeeldingslocatie: http://www.macosx.nl/uploads/community/00e714c66548b7fb5eca4c7140c13ec529f748d8_0.jpg

Lion
Afbeeldingslocatie: http://www.macosx.nl/uploads/community/5ab2e6190666b24f3d75d239ff77317d39a70725_0.png

Verschil is dat ie bij Snow Leopard alleen de niet bestaande files overzette, maar bij de nieuwe optie ook de bestaande files overzet maar dan renamed. Echt kak is dat...

[ Voor 3% gewijzigd door Executor16 op 08-08-2011 05:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Ik heb het even voor je gechecked. Zat te zoeken om een modifier key, maar die heeft Apple vergeten in te bouwen. Op heel veel plaatsen kun je namelijk de "Option" toets of iets dergelijks indrukken om tijdelijk de functie van een knop te veranderen, maar die is Apple hier vergeten. Erg jammer inderdaad.
Misschien de moeite waard om als Bug te reporten...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2024

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Even een vraag, wat zijn de default instellingen voor het trackpad?

Alles aangevinkt toch? Op tap to click en Exposé na?

En wie van jullie gebruikt three finger drag eigenlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Ik heb three finger drag eerst aangezet omdat het me wel leuk leek, maar aangezien ik het nooit gebruikte en de four-finger-swipe er soms mee conflicteerde als mijn trackpad de vierde vinger niet altijd zag heb ik het terug uitgezet.

Als je niets met drie vingers doet, dan hou je een duidelijke grens tussen 2 vingers en 4 vingers waardoor bij vlug-vlug trackpadgebruik je geen verkeerde acties doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Three Finger Drag vindt ik persoonlijk geen fijne gesture, gelukkig is er nog zoiets als BTT voor custom gestures.

Hier een klein overzicht van mijn superhandige gestures ;)

1x tap bovenaan in het midden is Home
1x tap onderaan in het midden is End

3 vinger swipe naar beneden is Show Desktop ( handig als je alle vensters wilt minimaliseren ) indien je het nog een keer doet komen alle vensters weer tevoorschijn.

3 vinger tap bovenaan is Volume Up
3 vinger tap beneden is Volume Down

3 vinger klik is Screenshot ( zelf toegewezen echt superhandig , CMD Option 3 )

4 vinger tap is Brightness verlagen
4 vinger swipe naar beneden Slaapstand

Triangle Swipe top right corner ( Eigen gekozen URL )

1 vinger tap in de linker hoek Laat verborgen bestanden zien ( finder herstart )
1 vinger tap in de rechterhoek Switch to login screen (Grafisch erg mooi)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Destianto schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:48:
Three Finger Drag vindt ik persoonlijk geen fijne gesture, gelukkig is er nog zoiets als BTT voor custom gestures.

Hier een klein overzicht van mijn superhandige gestures ;)

1x tap bovenaan in het midden is Home
1x tap onderaan in het midden is End

3 vinger swipe naar beneden is Show Desktop ( handig als je alle vensters wilt minimaliseren ) indien je het nog een keer doet komen alle vensters weer tevoorschijn.

3 vinger tap bovenaan is Volume Up
3 vinger tap beneden is Volume Down

3 vinger klik is Screenshot ( zelf toegewezen echt superhandig , CMD Option 3 )

4 vinger tap is Brightness verlagen
4 vinger swipe naar beneden Slaapstand

Triangle Swipe top right corner ( Eigen gekozen URL )

1 vinger tap in de linker hoek Laat verborgen bestanden zien ( finder herstart )
1 vinger tap in de rechterhoek Switch to login screen (Grafisch erg mooi)
Heb je dit gedaan met een (third party) app? zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Scirocco schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:11:
[...]

Heb je dit gedaan met een (third party) app? zo ja, welke?
BTT = BetterTouchTool ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Gisteren nog gebruikt onder Lion, en ik kreeg gewoon de "don't replace" optie. Kan me niet voorstellen dat het in het Engels anders is, dus wellicht ergens een plist of instelling die je kunt aanpassen?
Executor16 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 05:00:
In Snow Leopard kreeg ik bij het kopiëren van bestanden in de Finder naar een andere map de optie "Vervang niet" als er al bestanden stonden met dezelfde naam. Nu staat er alleen "behoudt beide", "stop", "alles vervangen". Waar is optie gebleven die ik het meest gebruikte?

Snow Leopard
[afbeelding]

Lion
[afbeelding]

Verschil is dat ie bij Snow Leopard alleen de niet bestaande files overzette, maar bij de nieuwe optie ook de bestaande files overzet maar dan renamed. Echt kak is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

iMars schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:41:
[...]

Toch even mijzelf quoten... Ik heb een andere harddisk in mijn MacBook Pro gezet, Maar als ik wil installeren via het internet, wordt er gezegd dat ik geen Lion gekocht heb met mijn Apple account. Is dit iets bekend?
Is mijn vraag misschien een vraag die hier niet thuis hoort?

Hoe kan je Lion opnieuw installeren op een andere harddisk? Ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe MBP maar heb mijn hdd vervangen. Als ik nu Lion wil installeren via internet krijg ik de melding dat ik geen Lion gekocht heb met mijn Apple account :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Je moet de file nogmaals downloaden vanuit de APP store. Daarna niet klikken op instaleren, maar naar je map Programma's gaan en de Installation dmg bootable maken dmv usb of dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Destianto schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:27:
Je moet de file nogmaals downloaden vanuit de APP store. Daarna niet klikken op instaleren, maar naar je map Programma's gaan en de Installation dmg bootable maken dmv usb of dvd.
Maar ik heb Lion niet gekocht, het is met mijn laptop meegeleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat zie je bij Lion staan in de App store? Kopen of "geinstalleerd"

indien hij geinstalleerd is kan je option+click om het bestand nog een keer te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
iMars schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

Maar ik heb Lion niet gekocht, het is met mijn laptop meegeleverd....
Dan moet ie van de restore partitie komen of via internet kunnen booten/installeren.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Appletips: Herstel partitie zichtbaar maken

Bij mn MBP werd ook Lion 'meegeleverd', preinstalled dus. Ik heb ook een herstel partitie, zag ik toen ik opstartte met option ingedrukt. Via die manier kan je dus een (clean?) instal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De herstel partitie is 600 ~ 800mb. De install file 4,7gb.

Dit is dus niet de "bootable" dmg voor een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Oh, goed om te weten. (vandaar mn vraagteken in vorige post)

Niet dat ik het binnenkort wil doen, maar hoe doe je dan een clean instal? Hoe kom ik aan de bootable .dmg, of staat die al/nog op mn mbp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Destianto schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:59:
De herstel partitie is 600 ~ 800mb. De install file 4,7gb.

Dit is dus niet de "bootable" dmg voor een clean install.
Met de herstelpartitie kun je zeker wel een clean install doen! De herstelpartitie bevat inderdaad alleen de systeembestanden die nodig zijn om de computer op te starten, maar ook de netwerkinstellingen.
Ik heb na een upgrade een clean install gedaan vanaf de herstelpartitie. Na het formatteren van m'n systeemdisk, werden de installatiebestanden voor Lion gedownload met de Wi-Fi-verbinding die blijkbaar in de herstelpartitie was opgeslagen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Scirocco schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:02:
Oh, goed om te weten. (vandaar mn vraagteken in vorige post)

Niet dat ik het binnenkort wil doen, maar hoe doe je dan een clean instal? Hoe kom ik aan de bootable .dmg, of staat die al/nog op mn mbp?
En dat is nu mijn vraag van een paar dagen geleden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:05

1. Sommige video's op youtube haperen het lijkt net of 2/3 van de frames niet afgespeeld wordt. Ook met html5 is dit niet op te lossen
2. Mijn macbook pro 15 2011 gaat niet in sluimerstand als ik deze dichtklap met een extern scherm eraan gekoppeld hoe krijg ik voor elkaar dat deze wel in hibernation gaat als ik hem dichtdoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee of iPhoto ook met 2 vinger swipe overweg kan?, zonde om hier een topic voor te openen dus vandaar maar even hier.

Het zelfde als met safari pagina vooruit & achteruit...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Canaria schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:03:
[...]

Met de herstelpartitie kun je zeker wel een clean install doen! De herstelpartitie bevat inderdaad alleen de systeembestanden die nodig zijn om de computer op te starten, maar ook de netwerkinstellingen.
Ik heb na een upgrade een clean install gedaan vanaf de herstelpartitie. Na het formatteren van m'n systeemdisk, werden de installatiebestanden voor Lion gedownload met de Wi-Fi-verbinding die blijkbaar in de herstelpartitie was opgeslagen.
Tot zo ver kwam ik ook. Maar dan moet je je apple id invoeren en dan krijg ik de melding dat ik geen Lion gekocht heb :? 8)7
duh, nee natuurlijk niet, dat werd met de MBP meegeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakG5 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:04:

2. Dit is bij design. Je tweede scherm wordt dan je eerste scherm. Dit is echter wel enkel als je een externe muis (of trackpad) en / of keyboard hebt.

Je kan dan natuurlijk altijd nog op Cmd+Option+Eject drukken om standby te activeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
iMars schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:11:
[...]

Tot zo ver kwam ik ook. Maar dan moet je je apple id invoeren en dan krijg ik de melding dat ik geen Lion gekocht heb :? 8)7
duh, nee natuurlijk niet, dat werd met de MBP meegeleverd
Open een support call bij apple? Je hebt daar recht op.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

tc982 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:16:
[...]

Open een support call bij apple? Je hebt daar recht op.
Ja, maar misschien deed ik iets verkeerds of zag ik iets over het hoofd ;)
Destianto schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:55:
Wat zie je bij Lion staan in de App store? Kopen of "geinstalleerd"

indien hij geinstalleerd is kan je option+click om het bestand nog een keer te downloaden.
Ik ga dit dadelijk gelijk proberen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door iMars op 08-08-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Gisteren in mijn iMac dan maar eens 4GB Ram ingestoken, Lion gebruikt duidelijk meer RAM of kan met meer RAM sneller lopen. Ik had vroeger bijna altijd 1GB ram vrij, met Lion zakte dat naar 400MB ram vrij, en nu met 4GB ram, word er ineens 2,5 gebruikt, en nu loopt deze vlot bij mij. Geheugen is dus zeker belangerijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lion reserveert een groot gedeelte van het geheugen ;)

Maar kan dit ook weer vrijgeven als je bv een spel speelt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

En Safari lijkt een bug te hebben als het om memory gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het hele RAM gebeuren is iets waar je niet naar om hoeft te kijken.

Ja idle verbruikt hij iets meer, maar wanneer een (zwaarder) programma het nodig heeft wordt dit automatisch toegewezen.

Maak je daarom niet zo druk. Pas als je daadwerkelijk merkt dat programma's niet reageren of naar behoren werken zou ik RAM uitbreiden.

Lion werkt zowel op mijn MBA 2gb als iMac 8gb zonder problemen met zwaardere programmas als Photoshop CS5, Bridge, Aperture, Iphoto, VM Fusion W7 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Ik kan al een paar dagen mijn prullenbak niet leeggooien, maar wel vullen. Hij moet ook leeg natuurlijk! Wie heeft daar nog meer last van?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Toevallig aan het klooien geweest met ext HDD NTFS formaat en daar bestanden van verwijderd?
Bij het los veilig los koppen van de HDD was het bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen de ervaring dat na het installeren van Lion de SD card reader niet meer werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:49:
Hebben meer mensen de ervaring dat na het installeren van Lion de SD card reader niet meer werkt ?
Oh die deed het bij mij onder SL niet maar onder Lion juist wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
tc982 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:30:
Gisteren in mijn iMac dan maar eens 4GB Ram ingestoken, Lion gebruikt duidelijk meer RAM of kan met meer RAM sneller lopen. Ik had vroeger bijna altijd 1GB ram vrij, met Lion zakte dat naar 400MB ram vrij, en nu met 4GB ram, word er ineens 2,5 gebruikt, en nu loopt deze vlot bij mij. Geheugen is dus zeker belangerijker geworden.
In theorie verbruikt Lion niet meer RAM, maar in de praktijk: ech wel. Heb een Macbook (de "Mid 2007" versie) die achtereenvolgens Tiger, Leopard, Snow Leopard en Lion heeft gedraaid, en elke upgrade was weer langzamer en kwam met meer strandballetjes, en elke keer fixte meer RAM het probleem. Ben gestart met 1 GB, er zit inmiddels 4 GB (3.3 GB usable) in.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 08-08-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Draai nu ook Lion op mijn iMac! Naast wat handigheidjes en ietsje vlotter lopen (althans naar mijn idee) heb ik nog niet veel bijzonderheden kunnen ontdekken... Maar ja, ik ben ook pas een maand Apple gebruiker...

De Lion download heb ik opzij gezet, nieuwe USB-stick gekocht en vervolgens van deze bootable gemaakt.
Saillant detail: ik heb tevens het Apple Install Stick icon eraan toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://doctyper.com/images/os-x-usb-icon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:49:
Bij mij werkt hij ook niet! Zelfde SD in de MacBook Pro van m'n vriendin met Snow Leopard werkt perfect.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Laatst online: 06-09 18:39
Oke, iets waar ik me bij SL aan kapot ergerde is in Lion ook nog aanwezig. Als ik in Spotlight iets zoek en vervolgens een item selecteer uit de resultaten dan cleared spotlight de query niet, waardoor spotlight lekker door blijft ratelen terwijl ik mijn app/doc/whatever allang gevonden heb, bloed irritant met een 5400rpm HDD.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen in Lion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Laatst online: 14-01-2023
!GN!T!ON schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:32:
Oke, iets waar ik me bij SL aan kapot ergerde is in Lion ook nog aanwezig. Als ik in Spotlight iets zoek en vervolgens een item selecteer uit de resultaten dan cleared spotlight de query niet, waardoor spotlight lekker door blijft ratelen terwijl ik mijn app/doc/whatever allang gevonden heb, bloed irritant met een 5400rpm HDD.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen in Lion?
Spotlight indexeert toch juist alles periodiek, zodat ie niet hoeft te ratelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Laatst online: 19:25
Hmmz het maken van een Recovery Disk is nu nog simpeler geworden:
http://support.apple.com/kb/DL1433

Net maar eentje gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Dreamvoid schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:50:
[...]

In theorie verbruikt Lion niet meer RAM, maar in de praktijk: ech wel. Heb een Macbook (de "Mid 2007" versie) die achtereenvolgens Tiger, Leopard, Snow Leopard en Lion heeft gedraaid, en elke upgrade was weer langzamer en kwam met meer strandballetjes, en elke keer fixte meer RAM het probleem. Ben gestart met 1 GB, er zit inmiddels 4 GB (3.3 GB usable) in.
grappig ook een macbook uit die tijd, van tiger naar leopard en snow leopard allemaal sneller tot nu toe, al heb ik wel al met leopard 4gb erin gepropt.
Lion snelheid durf ik niets over te zeggen omdat ik dat alleen ter test op een externe usb harddisk heb gezet en dat is altijd langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 05:58
Klein vraagje, ik weet niet of het ergens al is behandeld in de 71 pagina's, maar ik ga niet alles nalezen :P en tevens weet ik niet goed hoe ik dit probleem onder woorden moet brengen.

In sl, kon je als je met 3 vingers opzij veegde, alle programma's zien die aanstonden(horizontale balk met alle iconen), en allemaal snel sluiten via cmd + Q. nu moet ik elk programma openen en sluiten met cmd + Q, Is er een makkelijke en snelle manier om al mijn actieve programma's uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bas_Pierik schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:31:
Klein vraagje, ik weet niet of het ergens al is behandeld in de 71 pagina's, maar ik ga niet alles nalezen :P en tevens weet ik niet goed hoe ik dit probleem onder woorden moet brengen.

In sl, kon je als je met 3 vingers opzij veegde, alle programma's zien die aanstonden(horizontale balk met alle iconen), en allemaal snel sluiten via cmd + Q. nu moet ik elk programma openen en sluiten met cmd + Q, Is er een makkelijke en snelle manier om al mijn actieve programma's uit te zetten?
Alt-tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ik heb een nieuwe gebruikers account op een MacBook (white '09, Lion) gemaakt. En wil de oude verwijderen, in het verwijderen venster heb ik aangevinkt dat de user data veilig verwijderd moet worden en op ok gedrukt.
Nu staat er links onder de gebruikers account naam waar normaal beheerder staat: "Account verwijderen...". En ik kan de Systeemvoorkeuren app niet sluiten.

De Macbook is nu al bijna een uur in deze staat en er lijkt niks te gebeuren. Iemand hier ervaring mee, of een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Veilig verwijderen houd in dat de data met nullen een x aantal keer word overschreven.

Afhankelijk van de hoeveelheid data kan dat erg lang duren!

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 05:58
Thx, was trouwens cmd + tab :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Iemand al iets gehoord van CookBook? Op de site staat nu wel dat Lion niet ondersteund is, maar ik meende dat iemand in dit topic had gemeld dat de maker wel bezig was met een Lion versie? Ik baal als een stekker want nu m'n mbp ook nog altijd dicht zit (extern scherm) gaat ie zo vaak blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik ben nu door Finder aan het bladeren en heb de layout in kolommen gekozen. Ik ga door heel veel mappen foto's en wil kijken welke foto's erin staan. De mappen zijn verschillende data, vandaar dat ik het niet zo snel aan de titel van de map kan zien.
Maar is er een manier om de minuscule thumbs wat groter te maken? Zo hoef ik niet iedere individuele foto te selecteren om de preview rechts te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Mensen, ik ben opzoek naar een applicatie die alle externe hardeschijven kan lezen en bewerken, heb even op het internet gezocht maar kon het nergens vinden.
Heb namelijk op mijn MS laptop allemaal foto's, deze heb ik geupload naar een externe hd, maar kon geen fat aangezien het bij om 50Gb aan foto's gaat.... Maar kan ze er nu vanaf halen van de hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 22:22

Saninl

Ik heb op mijn nieuwe Macbook Air OSX Lion (natuurlijk).

Maar hoe krijg ik dat nu ook op mijn oudere Macbook? Ik hoef het toch niet twee keer aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Jieve schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:17:
Mensen, ik ben opzoek naar een applicatie die alle externe hardeschijven kan lezen en bewerken, heb even op het internet gezocht maar kon het nergens vinden.
Heb namelijk op mijn MS laptop allemaal foto's, deze heb ik geupload naar een externe hd, maar kon geen fat aangezien het bij om 50Gb aan foto's gaat.... Maar kan ze er nu vanaf halen van de hd.
Voor foto's kan dat gewoon met FAT. Het gaat om een maximale bestandsgrootte van 4GB, niet een maximale partitiegrootte ofzo...

Overigens kan OS X standaard ook NTFS lezen, neem aan dat je hem daar dan op geformatteerd hebt, dus dat is geen probleem.

[ Voor 48% gewijzigd door MrAcid op 09-08-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Saninl schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:19:

Maar hoe krijg ik dat nu ook op mijn oudere Macbook? Ik hoef het toch niet twee keer aan te schaffen?
Heb je 'm al een keer aangeschaft op de voorwaarde dat je hem op meerdere Macs mocht gebruiken dan? (Hint: nee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Saninl schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:19:

Mag niet denk ik, kan wel via de AppStore van de MB Air: Met alt/option ingedrukt op het knopje van aanschaffen drukken en je kunt hem downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

sebastius schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:23:
[...]

Mag niet denk ik, kan wel via de AppStore van de MB Air: Met alt/option ingedrukt op het knopje van aanschaffen drukken en je kunt hem downloaden.
Lukt mij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
sebastius schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:23:
[...]

Dat lijkt me sterk... Hij heeft toch geen App Store licentie voor OS X Lion? Waarom zou hij 'm dan mogen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik heb ook geen appstore licentie voor iMovie/Garageband. Maar dankzij m'n MacMini2011 heb ik die toch in m'n appstore staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Betere uitleg:

Ga naar je 'purchased' gedeelte van de appstore. Houd ALT/Option ingedrukt en klik op de naam Lion. Dan is het knopje 'download' verandert in 'installeer'. Klik nu met alt ingedrukt op installeer en hij download de installer van lion voor je. Deze kun je op USB stick knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

sebastius schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:29:
[...]

Betere uitleg:

Ga naar je 'purchased' gedeelte van de appstore. Houd ALT/Option ingedrukt en klik op de naam Lion. Dan is het knopje 'download' verandert in 'installeer'. Klik nu met alt ingedrukt op installeer en hij download de installer van lion voor je. Deze kun je op USB stick knallen.
Bedankt, maar hij staat niet bij purchased. Alleen als ik in de Appstore kijk, staat er wel "geïnstalleerd" bij lion..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saninl schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:31:
[...]
Bedankt, maar hij staat niet bij purchased. Alleen als ik in de Appstore kijk, staat er wel "geïnstalleerd" bij lion..
Dan staat waarschijnlijk de Lion installer nog in je Applications folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 14:04

pposthoorn

Constructeur

Osxy schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:48:
Veilig verwijderen houd in dat de data met nullen een x aantal keer word overschreven.

Afhankelijk van de hoeveelheid data kan dat erg lang duren!
Dat wist ik, maar ik had als data maar een paar MB. Bleek toch lang te duren, hij is nu klaar ;)
Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:44
Jieve schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:17:
Gebruik exFAT

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:32

3DDude

I void warranty's

sebastius schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:29:
[...]

Betere uitleg:

Dat is een fabeltje want ik heb dat ook geprobeerd op mijn Macbook Pro die ik net een week heb met Lion Pre-installed dus.

Mooi verhaal, maar werkt simpel weg niet als je dus Lion al op je mbp of zijn geval mba hebt staan.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
3DDude schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:43:
[...]

Dat is een fabeltje want ik heb dat ook geprobeerd op mijn Macbook Pro die ik net een week heb met Lion Pre-installed dus.

Mooi verhaal, maar werkt simpel weg niet als je dus Lion al op je mbp of zijn geval mba hebt staan.
Is dit voor jouw niet handiger dan?
http://support.apple.com/kb/DL1433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Note: In order to create an external Lion Recovery using the Lion Recovery Assistant, the Mac must have an existing Recovery HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:32

3DDude

I void warranty's

ik heb, zoals je in het grote ssd topic misschien hebt gelezen mijn orginele 750gb hdd in een usb case gedaan (die heb ik gelukkig liggen) en vanaf daar opgestart met commando + R en dan lino op mijn ssd gezet, werkt prima.

De 750gb hdd ligt nu in anti-statische zak en daaromheen een verpakking haha :P
Trage bende, ik ben nog aan het kijken voor een optibay.

Maar dat kan die optie. als ik me 8GB usb stick vind.

Die recovery spul is ook met de recovery op mijn ssd gezet dus ik kan die usb stick ook maken vanaf mijn ssd install lijkt me ;) en jup hij werkt ;-) Btw: deze geweldige tool was vorige week en dus nog niet beschikbaar dus het was wel een gedoe om op een SSD te installen zeg :(..
Dat online recovery verhaal werkt ook niet lekker van apple.. (bij mij tenminste)

[ Voor 12% gewijzigd door 3DDude op 09-08-2011 23:53 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

Ik heb het van de week zo gedaan met een MacBook (2007 model) die ik had overgenomen en waar al Lion op stond (was geupgrade door de vorige eigenaar). Ik heb het image van de gedownloade Lion (op een andere Mac) op een USB stick geschreven en daarmee geboot.

Ik heb wel eerst de disk helemaal gewiped (niet met Disk Utility maar met dd onder de Terminal die je kan krijgen in het recovery menu op de USB stick) dus vandaar zal hij Lion wel niet meer gezien hebben. Dat kan dus wel. Op die manier ben je echt alles kwijt, bootsector, partities en de verborgen Lion recovery partitie.

Ik wist niet eens dat dat nodig was, ik deed het meer omdat ik de MacBook had overgenomen en hem even goed leeg wou maken. omdat hij vol stond met zooi die de vorige eigenaar er over de jaren heen had opgezet.

Dus als het alleen werkt op een Mac zonder Lion kan je hem op die manier weer helemaal schoon maken (het is waarschijnlijk zelfs voldoende om niet de hele HD te wipen maar het proces na een paar seconden af te sluiten met Control-C, zodra de partitietabel leeg is, is de schijf toch onleesbaar).

Edit: Was het jullie trouwens al opgevallen dat Lion in de Window borders geen gewoon grijsverloop heeft, maar een soort 'spikkeltjespatroon'? Het viel me nu pas op nu ik toevallig op scherm zit met lagere resolutie. Ik dacht eerst dat het kwam doordat het scherm maar 6-bit is (en dus een ingebouwde dithering weergeeft) maar het effect treedt ook op als ik inzoom op een screenshot dus het ligt niet aan het scherm. Hier even een hoekje van het Safari window op 300% zonder resampling zodat je de pixels kan onderscheiden.

Spikkeltjes

Eigenlijk stoort het me wel een beetje, ik had liever een gewoon egaal grijsverloopje gezien. Het is zo subtiel dat je er bijna niets van ziet (dus ik vraag me af wat voor nut het heeft) maar net opvallend genoeg om bij een pietje precies zoals ik op te vallen.

[ Voor 29% gewijzigd door GekkePrutser op 10-08-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat je met Finder niet meer kunt schuiven tussen "Name" en "Date created" etc.- de bovenkopjes in de balk boven de bestanden, als je 'regelview' selecteert (ipv iconen.)

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/6934/balkjes.png
Hoe krijg je die schuifjes terug om de kolommen wijder te maken?

Edit: OK, gevonden- het viel mij op dat niet alle folders er zo uitzagen dus na wat zoeken kwam ik erachter dat het om een "Smart Folder" gaat, het icoontje in Finder rechts naast het tandwieltje op "none" zetten, maakt er weer een gewone (adjustable) folder van.

De mail-zoekfunctie werkt niet lijkt het, als ik in een folder sta met daarin een duidelijke benaming in het onderwerp en ik zoek daar vervolgens op rechtsbovenin omdat ik alle onderwerpen met die naam wil selecteren, dan verschijnt er gewoon niks als resultaat.
Kan dit haperen omdat ik Spotlight heb uitgezet (ivm ssd gebruik)?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
[...]

Nochtans heb ik het zo gedaan. Ik had een upgrade naar Lion gedaan, alles werkte, en wou dan toch een clean install doen.

Ik heb dan eerst geboot in de recovery partitie, maar daar kon ik dan geen partities verwijderen omdat hij de disk niet kan unmounten ( logisch, want hij is geboot met een partitie op die disk ). Dan heb ik met de optie hierboven de installer gedownload, deze "unpacked" en dan de dmg naar DVD geschreven. Vervolgens daar mee geboot, de partities verwijderd ( was trouwens nodig omdat ik een andere grootte aan mijn bootcamp wou geven ). Vervolgens installeert hij alles op een nieuwe rescue partitie, herstart hij en begint de installatie.

Dus inderdaad een mooi verhaal, en voor mij zelfs één met een happy end!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Osxy schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:46:
[...]

Note: In order to create an external Lion Recovery using the Lion Recovery Assistant, the Mac must have an existing Recovery HD.
Hij had toch al Lion erop staan :-)))
3DDude schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:52:
[...]

ik heb, zoals je in het grote ssd topic misschien hebt gelezen mijn orginele 750gb hdd in een usb case gedaan (die heb ik gelukkig liggen) en vanaf daar opgestart met commando + R en dan lino op mijn ssd gezet, werkt prima.

De 750gb hdd ligt nu in anti-statische zak en daaromheen een verpakking haha :P
Trage bende, ik ben nog aan het kijken voor een optibay.

Maar dat kan die optie. als ik me 8GB usb stick vind.

Die recovery spul is ook met de recovery op mijn ssd gezet dus ik kan die usb stick ook maken vanaf mijn ssd install lijkt me ;) en jup hij werkt ;-) Btw: deze geweldige tool was vorige week en dus nog niet beschikbaar dus het was wel een gedoe om op een SSD te installen zeg :(..
Dat online recovery verhaal werkt ook niet lekker van apple.. (bij mij tenminste)
Haha ik ook. Heb hem ook vorige week geinstalleerd. Had wel een Lion Install DVD gemaakt. Dat was dan wel weer een stuk makkelijker. Kwam namelijk van snow leopard af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Alpha89 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 01:24:
[...]

Hij had toch al Lion erop staan :-)))

[...]

Haha ik ook. Heb hem ook vorige week geinstalleerd. Had wel een Lion Install DVD gemaakt. Dat was dan wel weer een stuk makkelijker. Kwam namelijk van snow leopard af.
Ja maar er zijn MacBooks uitgeleverd met Lion zonder de partitie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:17

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Heb het een en ander uitgezocht met de problemen die ik dacht te hebben met mijn NAS. Kreeg tijdens het kopieeren van files vanaf mijn NAS naar de mac toe van die mooie Kernel Panics.

Nou gisteren toch nog maar eens een verse installatie gedaan vanaf de recovery USB stick en tijdens het downloaden van Lion vanaf het Internet had ik weer een Kernel Panic.
De Imac hangt altijd via WIFI aan mijn netwerk en ik begin nu toch te vermoeden dat daar het probleem in ligt.
SInds ik Lion gebruik en de update van mijn Vigor2130 krijg ik deze dingen. Maar het waarom en de willekeur is mij nog niet duidelijk.

Misschien dat er nog iemand is die deze problemen herkend.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:07:
[...]

Edit: Was het jullie trouwens al opgevallen dat Lion in de Window borders geen gewoon grijsverloop heeft, maar een soort 'spikkeltjespatroon'? Het viel me nu pas op nu ik toevallig op scherm zit met lagere resolutie. Ik dacht eerst dat het kwam doordat het scherm maar 6-bit is (en dus een ingebouwde dithering weergeeft) maar het effect treedt ook op als ik inzoom op een screenshot dus het ligt niet aan het scherm. Hier even een hoekje van het Safari window op 300% zonder resampling zodat je de pixels kan onderscheiden.

[afbeelding]
Ik vind het persoonlijk wel mooier. Het lijkt nu geborsteld te zijn, net zoals het uiterlijk van de Macs. Die zijn ook niet egaal.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat je een image 300% uitvergroot, wordt alles toch 'spikkelig' of korrelig- of zie ik dat verkeerd?
Lijkt op een goed kleurenverloop voor mij...(what are we talking about :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:37:
Op het moment dat je een image 300% uitvergroot, wordt alles toch 'spikkelig' of korrelig- of zie ik dat verkeerd?
Lijkt op een goed kleurenverloop voor mij...(what are we talking about :S)
Hij bedoelt dat de achtergrond ruis heeft. Dat is expres om 't er natuurlijker te laten uitzien.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Ik heb zojuist met iPhoto 184 foto's richting facebook geschopt, maar ik zie nergens een statusbalk of iets in die richting, zie ik iets over het hoofd? of moet ik gewoon wachten tot facebook zegt dat er 184 foto's in dat album staan.

edit: ah, gevonden.. er komt een kopje web bij, waarop staat hoelang het nog duurt.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoite op 10-08-2011 12:46 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Precies, Iphoto werkt echt uitstekend i.c.m dit soort social network sites.

De volgorde van je foto's worden precies zo ingeladen als dat jij een album hebt gecreerd. En tot nu toe nog geen 1x ondervonden dat een foto niet werd geaccepteerd, in tegenstelling tot de FB tools bij mulitple uploads.

Voor degene die nog Mobile Me hebben is er natuurlijk ook nog Igallery, een mooi plaatsje waar je al je foto's kunt storen en zien in slideshows e.d ( Dit wordt straks vervangen door Icloud )

[ Voor 24% gewijzigd door Greatsword op 10-08-2011 12:52 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.