[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.489 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn externe HD gebruiken i.c.m. Time Machine (TM) om encrypted backups te kunnen maken.
Gister geprobeerd de externe HD (oude 160GB) te wissen (journaled met codering/encryptie), maar ik kreeg een foutmelding m.b.t. de Core Storage.
Ook in TM m.b.t. het vinkje 'Codering...' liep het mis.

Heeft iemand dit ook (of gehad)?
Via google heb ik het idee gekregen dat dit nog een bug is in de huidige Lion versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb je "schijfcontrole" al geprobeert? Daarna pas wissen, en partioneren.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Eigenlijk stoort het me wel een beetje, ik had liever een gewoon egaal grijsverloopje gezien. Het is zo subtiel dat je er bijna niets van ziet (dus ik vraag me af wat voor nut het heeft) maar net opvallend genoeg om bij een pietje precies zoals ik op te vallen.
Ik denk dat dit gedaan is om de kans op eventueel moiré te voorkomen (interferentie van de pixels van het grijze verloop rastertje en de beeldpunten van het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Voorkomen van moire en banding en zorgen voor een minimalistisch "brushed" effect.

Als je zo pietje precies was dan had dat oog voor detail om daar een lichte noise overheen te leggen je juist enthousiast moeten maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Ik vind het ook erg mooi gedaan :) Overloopjes zijn niet echt hip meer.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bosmonster schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:40:
Voorkomen van moire en banding en zorgen voor een minimalistisch "brushed" effect.
Voornamelijk banding. Moiré kom je niet echt tegen bij een dergelijk verloop.
Als je zo pietje precies was dan had dat oog voor detail om daar een lichte noise overheen te leggen je juist enthousiast moeten maken ;)
Inderdaad.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:40:
Ik vind het er een beetje 'brokkelig' uit zien, vooral op het (relatief) lowres scherm waar ik nu op zit, vandaar. Op mijn andere scherm (redelijk hoog DPI) was het me nog niet eens opgevallen. Ik dacht inderdaad eerst aan beeldruis, wat Cyber ook al zei.

Ik vroeg me vooral af waarom ze dat zo gedaan hadden, maar inderdaad, de nieuwe brushed look die de Macs tegenwoordig hebben is een goede verklaring. Het is ook een kwestie van wennen denk ik, in het begin vond ik de kleine 'stoplicht' knopjes van Lion maar niks, en nu zat ik laast op een Leopard en toen vond ik de oude grote versie er juist oubollig uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Weet er iemand hoe het soms komt dat ik mijn geluid niet kan veranderen? Ik heb een oplossing gevonden door een headphone in te steken en dan er weer uit te halen. Zo werkt het plots weer. Maar daarjuist net gehad dat het opnieuw voorkwam. Ik kan niet altijd oortjes mee hebben. Iemand die een idee heeft hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:02
Zuttasoxx schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:41:
Weet er iemand hoe het soms komt dat ik mijn geluid niet kan veranderen? Ik heb een oplossing gevonden door een headphone in te steken en dan er weer uit te halen. Zo werkt het plots weer. Maar daarjuist net gehad dat het opnieuw voorkwam. Ik kan niet altijd oortjes mee hebben. Iemand die een idee heeft hoe dit komt?
In terminal :  
sudo chown root:wheel /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.audio.coreaudiod.plist

Schijfrechten herstellen en rebooten heeft het bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:23
Heeft iemand ervaring met het aanpassen van de bootcamp partitie in Lion? Wil namelijk de bootcamp partitie verkleinen en dan van de vrije ruimte een exFAT maken zodat daar alle gesharede spullen op kunnen (projecten, muziek, fotos). Kan met Disk Utility niet de bootcamp partitie aanpassen, ook werkt GParted live cd niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Je kan de bootcamp partitie niet verkleinen. Enkel helemaal verwijderen, en her-partitoneren / installeren.

Wat je eigenlijk wilt is dus bestanden delen in je netwerk over verschillende Operating Systems ?

[ Voor 32% gewijzigd door Greatsword op 10-08-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:23
Destianto schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:01:
Je kan de bootcamp partitie niet verkleinen. Enkel helemaal verwijderen, en her-partitoneren / installeren.

Wat je eigenlijk wilt is dus bestanden delen in je netwerk over verschillende Operating Systems ?
Hier op tweakers zeggen dat het niet kan :P juist... het _moet_ kunnen, weet alleen nog niet hoe...

Wil inderdaad bestanden delen, alleen dan op een MBP zelf, niet over het netwerk, heb hier thuis al een netwerk liggen maarja, kan moeilijk overal m'n NAS naartoe slepen.

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Helox-in-a-box schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:09:
[...]

Hier op tweakers zeggen dat het niet kan :P juist... het _moet_ kunnen, weet alleen nog niet hoe...

Wil inderdaad bestanden delen, alleen dan op een MBP zelf, niet over het netwerk, heb hier thuis al een netwerk liggen maarja, kan moeilijk overal m'n NAS naartoe slepen.
Je Windows schijf is waarschijnlijk NTFS. Hier zijn prima drivers voor te vinden voor OS X (NTFS-3G of Paragon).

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Heeft iemand enig idee hoe ik de volgende 2 dingen standaard uit kan schakelen:

1. Als ik mijn computer afsluit start hij bij het opstarten vervolgens weer allemaal programma's op. Het vinkje uitzetten bij het afsluiten heeft vaak geen zin.

2. Als ik een programma afsluit met daarin geopende bestanden (bijvoorbeeld textedit met een paar bestanden open) opent hij de bestanden vervolgens weer automatisch als ik het programma weer opstart. Het uitzetten van het "Herstellen van bestanden" bij systeemvoorkeuren > general ofzo heeft hier geen effect op...

• OkeOkeOke
  • Laatst online: 14:02
OkeOkeOke schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:38:
[...]

In terminal :  
sudo chown root:wheel /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.audio.coreaudiod.plist

Schijfrechten herstellen en rebooten heeft het bij mij opgelost.
Tot vandaag... |:( .
Maar wachten op een update van Apple...

Verwijderd

FAT & exFAT hebben geen journalling, dus maak dan ook maar een backup van je backup, want als er 1x iets misgaat (te vroeg losgetrokken, stroomuitval terwijl je bezig was met de schijf bijv.) dan loop je het risico alles kwijt te zijn, dit zijn geen veilige bestandssytemen! (Maar wel makkelijk.)

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:05:
[...]FAT & exFAT hebben geen journalling, dus maak dan ook maar een backup van je backup, want als er 1x iets misgaat (te vroeg losgetrokken, stroomuitval terwijl je bezig was met de schijf bijv.) dan loop je het risico alles kwijt te zijn, dit zijn geen veilige bestandssytemen! (Maar wel makkelijk.)
Ja, alleen aan de andere kant heb je weer wel wat meer kans om het een en ander te recoveren als er wat mis gaat, juist omdat het zulke simpele filesystems zijn. Ik heb zelfs in dat soort situaties met progjes als Norton Disk Doctor bijna alles wel terug kunnen halen. Met HFS+ is dat een stuk moeilijker. Zelfs een simpele undelete is bij HFS+ amper te doen terwijl dat bij FAT prima kan (die wist alleen de eerste letter van de filenaam).

Met FAT heb ik ook zelden gehad dat het hele filesystem het opeens niet meer deed, soms stond er een directory pointer fout ofzo maar was dat ook nog wel te fixen met een beetje slim zoeken. Het kan best tegen een stootje, het is immers uit de dos tijd waarin het helemaal niet gewoon was om je filesystems te unmounten voor het afsluiten.

Verwijderd

Hmmm..goed punt- zo heb ik het nog niet bekeken.
Is er iets in de journalling dat recovery-software tegenwerkt, of zijn zij gewoon niet bij machte indexing te scheiden van het echte bestand?
Dit ga ik een keer testen, de volgende fresh install ruim ik daar extra tijd voor in.
Eerst een verzameling recovery-software opbouwen :)
De naam Norton is bij mij persoonlijk niet echt gelinkt aan "goed" of "betrouwbaar", maar dat komt meer door AV-ervaring onder Windows.

"Search" in Mail.app trouwens opgelost door Spotlight weer aan te zetten, alles werkt weer naar behoren.
Schijnbaar is het onmogelijk om Spotlight alleen de Mail-gerelateerde-mappen te laten indexen (hij pakt het gehele volume mee, tenzij je handmatig folders exclude in System Preferences waarschijnlijk), dus als iemand weet hoe dit wel kan, is het antwoord zeer welkom.

$sudo mdutil -i on -V /Users/tweaker/Library/Mail en:
$sudo mdutil -i on -V /System/Library/Spotlight/Mail.mdimporter/ gaven niet het gewenste resultaat, de hele raid0 wordt toch ge-indexed. (Ik zou graag alleen in de offline- en online mails kunnen zoeken voor subject en entire message, niet de rest van volume MacOS.)

Is er trouwens een manier om alle dingen die in Mail en Finder worden aangeduid met een driehoekje (omdat er nog iets onder of in zit) in 1 klap uit te waaieren, dat alles in die mailbox of Finder-window uitgevouwen is?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 16:36 ]

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Is er een manier om van een losstaande safari venster een tabblad te maken?
Met firefox kon je dit doen door gewoon te slepen naar de tabbladenbalk, in safari niet ouzo

• Zuttasoxx
OkeOkeOke schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:50:
[...]

Tot vandaag... |:( .
Maar wachten op een update van Apple...
Seems there is an issue with the moment at which coreaudiod is started. A possible fix is to change coreaudiod startup mode.

Edit /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.audio.coreaudiod.plist, look for keepalive word and change the following <false/> to <true/>

(you have to do this as root)

Save, reboot, tell us if it works. For me it seems to help.

Verwijderd

The Great HooD schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:38:
Is er een manier om van een losstaande safari venster een tabblad te maken?
Met firefox kon je dit doen door gewoon te slepen naar de tabbladenbalk, in safari niet ouzo
Ik maak dan eerst een nieuwe tab aan in dat losse window en dan sleep ik de andere tab naar het nieuwe window, waar je de tab wilt plaatsen (ook daar moet je dan reeds twee tabs hebben open staan, anders lukt het mij ook niet.)

• The Great HooD
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:50:
[...]

Ik maak dan eerst een nieuwe tab aan in dat losse window en dan sleep ik de andere tab naar het nieuwe window, waar je de tab wilt plaatsen (ook daar moet je dan reeds twee tabs hebben open staan, anders lukt het mij ook niet.)
Kijk, stel ik heb een safarivenster waar ik alles in doe, dus laten we zeggen 6 tabbladen. En er komt 1 los venster bij, door bijv. het openen van een link. Ho krijg ik dat die losse venster bij de 6 tabbladen in dat venster dus.

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Neem het favicontje vast met je muis en sleep het naar het plaats met de tabs in je venster met de zes tabbladen. :) Je hebt dan wel de tab gedupliceerd. De methode van johncheese002 werkt ook (dus je tab vastnemen en slepen naar de tabs in het venster met de zes tabbladen) . Waarschijnlijk is er nog een snellere methode dan deze twee maar die ken ik niet. :p

Ghehe

[ Voor 11% gewijzigd door Ghehe op 11-08-2011 18:34 ]

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Iemand iets bekend met een issue waarbij het scherm freezed (strandbal), als ik dan op volume up/down druk gaat het weer verder.. komt heel vaak voor bij kijken naar (o.a. flash maar niet uitsluitend) video's maar soms ook bij het switchen van user?

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
In Launchpad zitten (bij mij) wat problemen. Zo blijven de apps die ik een ander plekje heb gegeven niet staan, de eerst volgende keer als ik m'n Mac opnieuw heb opgestart. Daarnaast blijft het achtergrond effect (dat je kunt doen met Cmd + B ) niet bewaard en moet je ook na elke restart weer opnieuw instellen.

Meer mensen met die probleem, of nog liever, hoe je het oplost?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Ik heb als ik een ISO download, en deze backup naar externe HDD, en ik deze wil verwijderen, dat ik deze niet kan verwijderen, omdat deze door 'diskutil' in gebruik is aldus 'lsof'.

Iemand enig idee hoe ik deze los kan krijgen? Is niet gemount ofzo, maar hoe dan ook houdt diskutil het verwijderen tegen, dan moet ik elke keer rebooten voor ik het kan verwijderen. Kan de ISO zodra die is gedownload ook niet verplaatsen naar ext. HDD alleen kopieren.

Verwijderd

Ghehe schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:33:
Neem het favicontje vast met je muis en sleep het naar het plaats met de tabs in je venster met de zes tabbladen. :) Je hebt dan wel de tab gedupliceerd. De methode van johncheese002 werkt ook (dus je tab vastnemen en slepen naar de tabs in het venster met de zes tabbladen) . Waarschijnlijk is er nog een snellere methode dan deze twee maar die ken ik niet. :p

Ghehe
OK, weer wat geleerd, ik wist niet eens wat een favicoontje was 8)7 maar het leek mij het meest logisch dat tekentje in de weblink te slepen en dat werkte dus- je hebt dan een duplicaat van je originele tab.

Edit: voor degenen die de "bounce" knop missen in mail:

https://discussions.apple...3201744?start=15&tstart=0

Getest en werkend bevonden! (De methode van user "charrison" beetje onderaan vd pagina, met Automator en Applescript.)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 19:29 ]

• ddopey
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Wat je ook kan doen is je window met 6 tabbladen actief hebben en dan in de menubalk Window > Merge all windows.

Op deze manier plaatst hij de andere windows als tabbladen in je actieve window.

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

ddopey schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:40:
Wat je ook kan doen is je window met 6 tabbladen actief hebben en dan in de menubalk Window > Merge all windows.

Op deze manier plaatst hij de andere windows als tabbladen in je actieve window.
Thanks for the tip. :) Heb er net een shortcut aan vast gemaakt zodat ik niet telkens Window -> ... moet doen. :P

---

Ontopic:

Ik werk nog steeds met Snow Leopard aangezien er precies nog wat akkefietjes zijn met Lion. :+

Ghehe

• The Great HooD
Ghehe schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:05:
[...]

Thanks for the tip. :) Heb er net een shortcut aan vast gemaakt zodat ik niet telkens Window -> ... moet doen. :P

---

Ontopic:

Ik werk nog steeds met Snow Leopard aangezien er precies nog wat akkefietjes zijn met Lion. :+

Ghehe
Goede tip. Al zeg je ook nog ff hoe jij er een shortcut aan hebt gegeven ben ik ook blij 8)

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

hehe, had het er dan toch beter bijgeschreven. :P

Systeemvoorkeuren -> Toetsenbord -> Op het plusje drukken -> Safari selecteren -> De exacte naam invullen (dus "Merge all windows" of "Voeg alle vensters samen") -> Shortcut kiezen -> Done. :D (Ik heb SHIFT + CMD + M)

Ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat zijn de betere tips!
Dus als ik dit nu doe, merged Safari alle openstaande windows (en in het dock ook) tot 1 window? Cool.
(Waarchijnlijk klapt ie er gelijk uit dan, 70-80 tabs bij elkaar gepropt..ook niet echt fijn switchen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Sinds de update naar Mac OS Lion krijg ik maar niet uitgevogeld hoe je naar de vorige / volgende pagina moet gaan op Chrome en Safari. Voorheen was dit gewoon met 3 vingers bewegen naar links en rechts over het trackpad, maar dit is niet meer het geval. Weet iemand wat nu de juiste combinatie is?

Verder zou ik het ook fijn vinden als iemand mij kan vertellen hoe je er voor kan zorgen dat je Mac blijft functioneren als je het deksel dichtdoet. Ik luister namelijk regelmatig muziek en zit dan op mijn normale PC, maar als ik dan mijn deksel dichtklap, gaat de MBP in slaapstand. Anybody? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

2 vingers, kijk anders even bij instellingen > Trackpad > Gestures, hier kan je het 1 en ander configureren. 3 Vingers is nu andere space.

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 12-08-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
jvsjmedia.nl schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:51:
Ik heb als ik een ISO download, en deze backup naar externe HDD, en ik deze wil verwijderen, dat ik deze niet kan verwijderen, omdat deze door 'diskutil' in gebruik is aldus 'lsof'.

Iemand enig idee hoe ik deze los kan krijgen? Is niet gemount ofzo, maar hoe dan ook houdt diskutil het verwijderen tegen, dan moet ik elke keer rebooten voor ik het kan verwijderen. Kan de ISO zodra die is gedownload ook niet verplaatsen naar ext. HDD alleen kopieren.
Open "schijfhulpprogramma" (of disk utility) en dan staan de iso's onderin je lijst (links onder). Gooi ze daar weg en je kan ze prima verwijderen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 11-09 12:30
Aloys schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:21:
[...]

Open "schijfhulpprogramma" (of disk utility) en dan staan de iso's onderin je lijst (links onder). Gooi ze daar weg en je kan ze prima verwijderen :) .
Zal het wel even proberen wanneer ik het probleem weer tegen kom. Enigszins wel irritant dat Lion bepaald dat ISO en andere image formaten ingenomen moeten worden zonder tussenkomst van de eindgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Snow Leopard kon je met het verkleinen van een foto in Preview, mooi zien hoe groot je JPEG file dan zou worden, dit is bij Lion niet meer zag ik- is er een verborgen truc om dit wederom te enablen?
Ik vond dit wel makkelijk namelijk, zeker voor het uploaden mbt fora etc. Nu moet je maar een beetje gokken, hoe groot qua KB je nieuwe foto zal zijn. (Soms is een stap vooruit geen vooruitgang...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Heeft iemand al gevonden of 't mogelijk is om de default scroll instellingen aan te passen? Dus niet per-account in moeten stellen op normaal scrollen maar dat dat het default is als je een nieuwe account aanmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Destianto schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:19:
2 vingers, kijk anders even bij instellingen > Trackpad > Gestures, hier kan je het 1 en ander configureren. 3 Vingers is nu andere space.
Nee, 2 vingers is iets anders. Dat is 'Vegen tussen twee pagina's'

Weet niemand hoe je pagina terug of pagina vooruit moet doen in Chrome / Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
RTB93 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:08:
[...]

Weet niemand hoe je pagina terug of pagina vooruit moet doen in Chrome / Safari?
Met twee vingers.. check het filmpje even http://www.apple.com/macosx/whats-new/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
RTB93 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:08:

Als je gebruik maakt van BetterTouchTool kun je alles helemaal zelf inrichten. Zelfs per applicatie!! Dat is gewoon ideaal!! d:)b d:)b

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
OS X Lion aan het downloaden vanuit de App Store. 1 dag en 7 uren resterend. Dit is toch niet normaal? Ik trek normaal dingen binnen met ruim 1.2 mb/sec. Maar OS X Lion? Hell no.

Ik vind dit eigelijk belachelijk.

*Zo, even geventileerd. Mijn vriendin werd al gek van me*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Enkele dagen geleden Lion gedownload op't werk voor een klant, was op een 30 min klaar.. Het helpt soms om de download te pauzeren en terug te starten (eventueel gecombineerd met het afsluiten van de App Store app.)

[ Voor 27% gewijzigd door bibi2205 op 12-08-2011 23:24 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Bedankt voor de tip. Even herstart, begon op 3 dagen, slonk naar 3 uur, nu enigzins stabiel op de 11 uur.

Toch een kleine verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:51
RTB93 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:12:
Sinds de update naar Mac OS Lion krijg ik maar niet uitgevogeld hoe je naar de vorige / volgende pagina moet gaan op Chrome en Safari. Voorheen was dit gewoon met 3 vingers bewegen naar links en rechts over het trackpad, maar dit is niet meer het geval. Weet iemand wat nu de juiste combinatie is?

Verder zou ik het ook fijn vinden als iemand mij kan vertellen hoe je er voor kan zorgen dat je Mac blijft functioneren als je het deksel dichtdoet. Ik luister namelijk regelmatig muziek en zit dan op mijn normale PC, maar als ik dan mijn deksel dichtklap, gaat de MBP in slaapstand. Anybody? :)
InsomniaX. Absolute aanrader. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:44

RnB

Mi6 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:26:
Bedankt voor de tip. Even herstart, begon op 3 dagen, slonk naar 3 uur, nu enigzins stabiel op de 11 uur.

Toch nog apart hoor.. Ik trok Lion binnen met 4MBps toen op de release dag zelf. Misschien heeft de App Store zijn dagje niet, iets wat ie vaak schijnt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
AntraXxX schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:25:
[...]

InsomniaX. Absolute aanrader. :)
Als dat niet werkt, zoals bij mij, dan NoSleep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
Wel even in de gaten houden dat de MacBooks hun warme lucht kwijt rakejn door het weg te blazen bij het scharnier tussen het scherm en de rest van de laptop. Dus als je je scherm dichtklapt dan blokkeer je dit. Normaliter niet zo'n probleem. Maar mocht je MacBook net iets zwaars aan het doen zijn dan zou dit nog best tot overhitting kunnen leiden van je MacBook. Volgens mij sluit deze zichzelf dan wel af. Maar toch niet handig. Zeker niet in combinatie met programma's die interfereren met het normale sleep gedrag van je MacBook.

[ Voor 10% gewijzigd door dangerpaki op 13-08-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik gebruik het ook niet als ik 1080p video aan het exporten ben ofso :9
Alleen zodat mn downloads en muziek niet stoppen als ik ff naar beneden loop ofso.

Iets anders: Soms doet Mission control het bij mij niet. Als ik de gesture voor MC doe, komt het dock omhoog en de huidige window verkleint naar het midden van het scherm, maar mn spaces/bureaubladen zijn verdwenen.
Als ik op de plek klik waar ongeveer mn space zit word ik er wel heen gebracht maar de thumnails ervan zijn niet zichtbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
V/d week is m'n schijf dus half kaduuk gegaan. Ik vermoed door Lion. Hieronder even het verhaal.

Het gaat om een MBP13" 2009 2.26Ghz C2D, 8GB Ram.

Sinds Lion heb ik pakweg 3x volledige freezes gehad. Daarvoor nooit. Nu haalde ik hem v/d week uit sleep-mode en ja hoor.. hij liep weer compleet vast. Bij de laatste kreeg ik na de harde reset het welbekende foldertje met vraagteken. Opgestart met Lion USB-stick en disk utility gedraaid. Schijf wordt gewoon niet meer herkend. Opgestart met SL-cd, schijf wordt ook niet herkent. Nu komt het vreemde.
Schijf uitgebouwd, in een cradle gedaan, via USB aangesloten en de schijf werd herkent. Controles uitgevoerd, alles perfect in orde. Dus, alles gebackup'ed op een andere schijf, originele schijf geformatteerd en teruggeplaats, maar hij werd nog steeds niet herkend door m'n MBP.

Andere schijf ingebouwd en die wordt wel herkend. Dus daar maar een SL install opgedraaid.

Nu vraag ik me af of het door Lion komt, maar ik vermoed van wel, omdat ik in 18 maanden tijd nog nooit een freeze heb gehad tot Lion. Zijn er meer mensen met een soortgelijk probleem? (Freezes, harde schijf errors etc.)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:25

Osxy

Holy crap on a cracker

Hardware kan niet zomaar door software overlijden, heb nog nooit gehoord dat een OS een harde schijf molt.

Denk dat je gewoon pech hebt gehad dat het precies nu kapot ging.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osxy schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:10:
Hardware kan niet zomaar door software overlijden
Zoek 's op wat het punt van Stuxnet was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
@RobbieB
Ik heb net dezelfde specs als jij, maar tot hiertoe nog nooit probleem gehad. Zelfs geen freeze ouzo. Probeer eens een andere hardeschijf, misschien ligt het wel aan de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Mi6 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:26:

En hij is nog steeds bezig.

Ik denk niet dat het aan mijn internetverbinding kan liggen; al het overige is gewoon op normale snelheid. Kom op, Apple. Duw dat stukje code eens door de trechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:59
Mi6 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:38:
[...]

En hij is nog steeds bezig.

Ik denk niet dat het aan mijn internetverbinding kan liggen; al het overige is gewoon op normale snelheid. Kom op, Apple. Duw dat stukje code eens door de trechter!
Zeg, je bent hier wel een leeuw aan het downloaden, weet je wel hoe groot en zwaar die beesten zijn ;-).

Ik heb hem hier meerdere keren gedownload. Allemaal binnen 30 min binnen. Strange. Maar de Appstore heeft wel Vaker stiekem onderhoud waardoor hij nog maar op 2 poten draait ipv 4.

[ Voor 0% gewijzigd door Alpha89 op 14-08-2011 00:56 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Hier waren het ook gemengde download snelheden:
3x gedownload op het werk, telkens <30 min.
1x gedownload thuis, 3-4u.. Net zoals bij MI6 lag het hier niet aan mijn internetverbinding, die deed het prima.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
dangerpaki schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:49:
Wel even in de gaten houden dat de MacBooks hun warme lucht kwijt rakejn door het weg te blazen bij het scharnier tussen het scherm en de rest van de laptop. Dus als je je scherm dichtklapt dan blokkeer je dit. Normaliter niet zo'n probleem. Maar mocht je MacBook net iets zwaars aan het doen zijn dan zou dit nog best tot overhitting kunnen leiden van je MacBook. Volgens mij sluit deze zichzelf dan wel af. Maar toch niet handig. Zeker niet in combinatie met programma's die interfereren met het normale sleep gedrag van je MacBook.
Volgens Apple kan het gewoon, ze waarschuwen niet voor oververhitting in dat artikel.

Ik ben er zelf ook altijd wel voorzichtig mee, maar als je aan de onderkant/achterkant kijkt dan zie je dat er nog steeds een randje open is als hij dicht zit, je kan de ventilatiesleuven nog zien zitten. Dus ik zou zorgen dat je die in elk geval niet blokkeert.

Ik hou zelf gewoon de temperatuur in de gaten (als het echt te heet wordt dan hoor je de fans altijd wel aanslaan) maar met mijn MacBook nooit problemen mee gehad, al doe ik er ook nooit veel zwaars mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Wel iets heel raar wat ik merk nu opeens. Sowieso had ik het idee al dat de batterij van m'n MacBook na de upgrade opeens sneller leeg liep. Maar nu zie ik ook dat als ik op het batterij icoontje klik dat er staat 'battery charged' (dus hij laadt niet meer op) maar mijn batterijpercentage staat op 95% ipv 100%. Dat kan niet kloppen. Hier had ik nooit last van met Snow Leopard. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Da's wel heel stellig.

Dat klopt namelijk prima. Het opladen is in zichzelf een destructieve bezigheid (dwz, vaker opladen is eerder kapot.) Als de batterij dus op bijna 100% is laadt 'ie niet extra op. Volgens mij ligt de grens daarvoor toevallig precies op 95%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
CyBeR schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:28:
[...]

Da's wel heel stellig.

Dat klopt namelijk prima. Het opladen is in zichzelf een destructieve bezigheid (dwz, vaker opladen is eerder kapot.) Als de batterij dus op bijna 100% is laadt 'ie niet extra op. Volgens mij ligt de grens daarvoor toevallig precies op 95%.
Voorheen zag ik toch altijd 100% staan in de balk daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dangerpaki schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 02:59:
[...]

Voorheen zag ik toch altijd 100% staan in de balk daar
Ja, ik bedoel ook niet dat 'ie bij 95% ophoudt met opladen, maar dat als de batterij boven de 95% is, dat 'ie er niet altijd aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:33
Tot nu toe werkt het bijna perfect op mijn Mac Pro en mijn MacBook...

Op 1 ding na.... en best wel een hele vervelende !!

De synchronisatie met mijn Google Agenda en HTC was compleet fucked up....

Alles stond er dubbel in, en nadat ik de afspraken had verwijderd was opeens bij al mijn toekomstige afspraken de omschrijving weg.De afspraken staan er wel in met de tijd alleen zie ik niet meer wat het betreft

Het probleem is dat Lion een tweede connectie heeft gemaakt naar de Google Server en daar compleet van over zijn (haar ?) nek gaat.....

En vooruit nog een kleintje dan... af en toe vindt hij mijn Magic Trackpad niet...

[ Voor 7% gewijzigd door oldsmelly op 14-08-2011 12:07 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
CyBeR schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 03:07:
[...]

Ja, ik bedoel ook niet dat 'ie bij 95% ophoudt met opladen, maar dat als de batterij boven de 95% is, dat 'ie er niet altijd aan begint.
Ah ok, op die fiets. Was me nooit eerder opgevallen.

Gisteren inderdaad even zonder lader gewerkt en de batterij een laten drainen. Werk namelijk bijna altijd vanaf de lader. Daarna de NVRAM en PRAM gereset. Aan de lader gehangen en vanochtend stond hij weer op 100%. Weet niet of het echt aan de reset heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
Ik heb problemen met fullscreen van voornamelijk games. Zowel Raptor: Call of the shadow (App Store) als OpenTTD vertonen een zwart scherm. Zijn er shortcuts om naar fullscreen te gaan of weet iemand een oplossing?

Ik heb sinds 2 dagen een Macbook Air, dus geen eerdere ervaring met OSX: Lion of eerdere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=31&t=55903

Bekend probleem met de SDL driver onder Lion.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg regelmatig een foutmelding maar die is in een split second weer weg (kan dus niet lezen wat t is). Voorheen nooit last van gehad. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
Hier ook een (klein) probleem; iTunes onthoudt de window sizes niet :(. Na volledig afsluiten van iTunes of ene restart van de iMac zijn de iTunes window sites weer gereset.

En een aanvullend probleem: de start directory van finder (Total Finder) wordt ook niet onthouden...

[ Voor 23% gewijzigd door smeerbartje op 14-08-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:59
RobbieB schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:57:
V/d week is m'n schijf dus half kaduuk gegaan. Ik vermoed door Lion. Hieronder even het verhaal.

Het gaat om een MBP13" 2009 2.26Ghz C2D, 8GB Ram.

Sinds Lion heb ik pakweg 3x volledige freezes gehad. Daarvoor nooit. Nu haalde ik hem v/d week uit sleep-mode en ja hoor.. hij liep weer compleet vast. Bij de laatste kreeg ik na de harde reset het welbekende foldertje met vraagteken. Opgestart met Lion USB-stick en disk utility gedraaid. Schijf wordt gewoon niet meer herkend. Opgestart met SL-cd, schijf wordt ook niet herkent. Nu komt het vreemde.
Schijf uitgebouwd, in een cradle gedaan, via USB aangesloten en de schijf werd herkent. Controles uitgevoerd, alles perfect in orde. Dus, alles gebackup'ed op een andere schijf, originele schijf geformatteerd en teruggeplaats, maar hij werd nog steeds niet herkend door m'n MBP.

Andere schijf ingebouwd en die wordt wel herkend. Dus daar maar een SL install opgedraaid.

Nu vraag ik me af of het door Lion komt, maar ik vermoed van wel, omdat ik in 18 maanden tijd nog nooit een freeze heb gehad tot Lion. Zijn er meer mensen met een soortgelijk probleem? (Freezes, harde schijf errors etc.)
Niet zo extreem als jij, maar ik heb sinds Lion geïnstalleerd staat ook problemen met freezes en de harde schijf. Diskcontrole en uitgebreide hardware check leveren niks op en zeggen dat alles in orde is. Ik heb echter wel om de haverklap disk I/O errors. Het gaat bij mij trouwens om een Macbook Pro 13" 2011, waarbij ik een upgrade van SL heb gedaan.
Ik zit er nu aan te denken om een clean install van Lion te doen en dan m'n time machine backup terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
LaborGardens schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:40:
[...]

Niet zo extreem als jij, maar ik heb sinds Lion geïnstalleerd staat ook problemen met freezes en de harde schijf. Diskcontrole en uitgebreide hardware check leveren niks op en zeggen dat alles in orde is. Ik heb echter wel om de haverklap disk I/O errors. Het gaat bij mij trouwens om een Macbook Pro 13" 2011, waarbij ik een upgrade van SL heb gedaan.
Ik zit er nu aan te denken om een clean install van Lion te doen en dan m'n time machine backup terug te zetten.
Af en toe een strandballetje is het enige waar ik last van heb na een clean install op dezelfde MacBook Pro uit 2011 (met 8GB RAM).

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Wat ik dus ook super jammer vind, is dat als je twee schermen hebt, bijv je MBP en een aangesloten scherm, je dan niet twee fullscreen apps naast elkaar kunt krijgen. Bijv je e-mail en je kalander op de twee schermen. Dat zou ik dan wel weer super handig vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
DaannO schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:23:
Wat ik dus ook super jammer vind, is dat als je twee schermen hebt, bijv je MBP en een aangesloten scherm, je dan niet twee fullscreen apps naast elkaar kunt krijgen. Bijv je e-mail en je kalander op de twee schermen. Dat zou ik dan wel weer super handig vinden..
Daar wacht ik dus ook op O+

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Is het mogelijk om te downgraden naar snow leopard zonder een clean install ?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Nee.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50
iemand ook last met hun wireless keyboard of trackpad ?

Kreeg 2 dagen geleden dat batterij bijna op was stond op 17% en uiteindelijk naar 15%, dus ik volgende de dag batterijen gehaald zie ik opeens dat hij op 98% staat :S. vanochtend weer melding gehad dat hij bijna leeg was hij stond op 17% weer en ook 2x disconnect gehad, maarja nu kijk ik weer zie ik dat hij weer vol op 100% staat.
waarschijnlijk zou hij dus wel bijna leeg zijn maarja beetje raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Is er al zicht op een nieuwe google chrome browser met support voor onze leeuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karim015
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 08:48
Vervelend is dat vooruit of terug swipen in bestanden niet kan, zoals in Safari. Dat kon wel in SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karim015 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:03:
Vervelend is dat vooruit of terug swipen in bestanden niet kan, zoals in Safari. Dat kon wel in SL.
Vind ik ook idd. Je kunt het wel instellen bij de trackpad instelling, scrollen of vegen. Maar ik wil 'm eigenlijk standaard laten staan met 2 vingers en dan werkt het alleen onder Safari volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:44

RnB

BetterTouchTool gebruiken, is al meermalen voorbij gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Goed een nare ervaring met mijn oude MacBook Pro 17" Late 2006.

Het toestel warmt enorm op. Dat komt geheel door de GPU. Spotlight indexeert namelijk niet meer. Maar blijkbaar wordt de GPU dus niet teruggeschakeld. Temperatuur van het ding is 49 - 52°C, en de heat sink wordt dan ook vrij heet waardoor ook de CPU warmer dan gemiddeld wordt. Het feit is dat in dit model de heatsink gedeeld wordt door zowel de CPU, Northbridge en GPU.

Ik hoop van harte dat dit euvel wordt opgelost in 10.7.1 of 10.7.2 want het is zeer irritant. Het apparaat valt niet meer mobiel te gebruik want de batterijduur wordt met op z'n minst 33% verkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Lorefice schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:58:
Goed een nare ervaring met mijn oude MacBook Pro 17" Late 2006.

Het toestel warmt enorm op. Dat komt geheel door de GPU. Spotlight indexeert namelijk niet meer. Maar blijkbaar wordt de GPU dus niet teruggeschakeld. Temperatuur van het ding is 49 - 52°C, en de heat sink wordt dan ook vrij heet waardoor ook de CPU warmer dan gemiddeld wordt. Het feit is dat in dit model de heatsink gedeeld wordt door zowel de CPU, Northbridge en GPU.

Ik hoop van harte dat dit euvel wordt opgelost in 10.7.1 of 10.7.2 want het is zeer irritant. Het apparaat valt niet meer mobiel te gebruik want de batterijduur wordt met op z'n minst 33% verkort.
PRAM en SMC reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Iemand trouwens al fouten gevonden tijdens het updaten want mijn update van iDVD voor extra's blijft elke keer maar terugkomen en deze installeert die dan ook keurig alleen nog geen manier gevonden om deze op te lossen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

sebastius schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:34:
[...]

PRAM en SMC reset al geprobeerd?
Ja, dat lost het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Goed, update vanaf mijn kant: eindelijk up 'n running! Downloaden is sinds vrijdag bezig geweest. Installeren verliep lekker. Launchpad en co werken fijn en voelen direct natuurlijk aan. Voor zover ik kan zien werkt het allemaal prima. Toch nog van een zeer negatieve ervaring een positieve weten te maken

*gaat alsnog een mailtje naar Steve sturen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mi6 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:56:
Goed, update vanaf mijn kant: eindelijk up 'n running! Downloaden is sinds vrijdag bezig geweest.
Ben jij de laatste overgebleven 56k modemmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Als ik de App Store mag geloven wel

Edit:

Zijn er meer mensen met problemen met Coda? Hij crasht wanneer ik op Preview druk of wanneer ik wil saven

[ Voor 62% gewijzigd door Misha op 15-08-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AL CAPONE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 21:43
Tot op heden erg tevreden over Lion. Launchpad werkt eigenlijk toch wel fijn en is overzichtelijker dan een overvolle menubalk naar mijn mening. Ook alle software werkt naar behoren en de temperatuur van mijn macbook schommelt bij normaal gebruik tussen de 25 en 40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Lion OSX USB stick is uit: http://store.apple.com/nl/product/MD256Z/A?mco=MTM3NDgxNzQ

59 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Dus SDL werkt nog niet? Da's dan helemaal voorlopig niet upgraden voor mij.
Als je al die slechte reviews in de AppStore ziet moet je ook nog helemaal niet upgraden gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste SDL versie werkt wel goed. Al werkt OpenTTD met oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Ik ga nog wachten tot 10.7.1 of 10.7.2 uitkomt voor over te schakelen naar Lion. Als ik dit topic doorneem, zijn er echt nog teveel fouten in het besturingssysteem om mijn stabiele en errorvrije Snow Leopardinstallatie op te geven.

Ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Ghehe schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:30:
Ik ga nog wachten tot 10.7.1 of 10.7.2 uitkomt voor over te schakelen naar Lion. Als ik dit topic doorneem, zijn er echt nog teveel fouten in het besturingssysteem om mijn stabiele en errorvrije Snow Leopardinstallatie op te geven.

Ghehe
Ik draai nu al sinds de launch onafgebroken (zonder nieuwe startup) Lion en nog geen bug gezien.
Ik benieuwd wat voor pakket erop staat. Als dat hetzelfde pakket is als we in de afgelopen maand op de 'do-it-yourserlf' guides terugzagen moet je wel gek zijn dat bedrag te willen betalen.

[ Voor 35% gewijzigd door Tijn89 op 16-08-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tijn89 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:38:
Ik benieuwd wat voor pakket erop staat. Als dat hetzelfde pakket is als we in de afgelopen maand op de 'do-it-yourserlf' guides terugzagen moet je wel gek zijn dat bedrag te willen betalen.
Deze oplossing is o.a voor mensen die een trage of geen internet verbinding hebben, en dus niet over de mogelijkheid beschikken om Lion via de App Store binnen te halen.

Het product zelf is identitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb nu ook een klein tijdje een fresh install Lion draaien. Omdat ik nog vrij onbekend ben met OS X heb ik nog geen onvolkomenheden kunnen ontdekken in vergelijk met SL. Wel dat AutoCAD niet werkte, maar deze heb ik weer lekker aan de gang gekregen door een Lion vers te installeren en de nieuwste beta update te installeren.

Alleen acad verwijderen was niet voldoende, bleef fouten aangeven. Er blijven nog restjes achter op het systeem... Naar mijn idee doen programma's dit die in eerste instantie voor Windows gemaakt worden...

Verder vind ik Launchpad erg fijn werken, fijner dan het Programma mapje wat eerst in de Dock aanwezig was. Daarnaast de extra tekens op letters door de toesten langer ingedrukt te houden!

[ Voor 15% gewijzigd door Mini Poeper op 16-08-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Tijn89 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:38:
[...]
Ik denk eigenlijk wel dat hij iets anders is dan de sticks die je zelf kan maken (door de .dmg image op een USB stick te restoren). Als je dat doet dan moet hij namelijk nog steeds van alles downloaden tijdens het installeren, terwijl Apple deze stick op de markt zet als upgrade voor mensen die geen internet verbinding hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 16-08-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik denk dat het wel aangepast is, er zit bv ook geen restore image in. (Zie site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die stick is als het goed is ruwweg hetzelfde als de DIY guides ja. De recovery stick creator heeft de install packages niet aan boord, dus die heeft een internetverbinding nodig.

Ik neem tenminste aan dat je van die stick kunt booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:23
Ik heb een upgrade gedaan van SL naar Lion. Zijn de prestaties beter door een fresh install Lion te doen? Ik moet namelijk binnenkort met school beginnen daarom mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Mi6 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:59:

Zijn er meer mensen met problemen met Coda? Hij crasht wanneer ik op Preview druk of wanneer ik wil saven
Al geupdate naar de laatste versie van Coda? 1.7.4 is de laatste versie en ondersteund Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Caneezy,

Op mijn MBA een upgrade gedaan, en op mijn iMac een clean instal.

Ervaar werkelijk geen verschil.

Laten we hier verder niet over discussieren aangezien het al zo vaak voorbij is gekomen. Bij een upgrade wordt je install file wordt automatisch verwijderd, en SL word overschreven, wat resulteert in meer vrije ruimte, dus het hele " achterblijvende bestanden " verhaal gaat niet op, de grootte van deze bestanden is zo minimaal dat je werkelijk geen prestatie verlies lijdt.

[ Voor 19% gewijzigd door Greatsword op 16-08-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Caneezy schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:09:
Ik heb een upgrade gedaan van SL naar Lion. Zijn de prestaties beter door een fresh install Lion te doen? Ik moet namelijk binnenkort met school beginnen daarom mijn vraag
Bij mij wel. Lion draaide na de upgrade voor geen meter. Vastlopers, crashende programma's. Na een fresh install alles prima. Maar dat kan een uitzondering zijn!
Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.