[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Iemand een idee in welke mate je als student / via andere acties korting kan krijgen ? Ik denk me een (eerste) imac 27" te kopen maar ik twijfel anderzijds ook of ik het nu zou doen of nog wat afwachten. Macrumor zegt dat de imac tegen het eind van de cyclus aanloopt ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Verwachten jullie dat de nieuwe Sandy bridge-e processors geschikt zijn voor toekomstige iMac computers? Zelf ben ik te bang dat ze niet komen vanwege de warmte die ze afgeven en de desktop CPU's zitten nog maar sinds kort in de iMac.

Lijkt me wel een mooie upgrade trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Bigg Balls schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 08:35:
Verwachten jullie dat de nieuwe Sandy bridge-e processors geschikt zijn voor toekomstige iMac computers? Zelf ben ik te bang dat ze niet komen vanwege de warmte die ze afgeven en de desktop CPU's zitten nog maar sinds kort in de iMac.

Lijkt me wel een mooie upgrade trouwens.
Als Apple de Mac Pro's niet killed dan is de meest logische stap dat de Xeon versie van de Sandy Bridge E processors (die mogelijk wel alle 8 cores geactiveerd hebben omdat ze meer stroom mogen verbruiken) in de Mac Pro komt. Dan heeft Apple gelijk weer een systeem (16 cores / 32 threads) dat de vloer aanveegt met alle andere Macs (en een hoop PCs) zoals "vroegâh".

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

not2secure4u schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 08:20:
Iemand een idee in welke mate je als student / via andere acties korting kan krijgen ? Ik denk me een (eerste) imac 27" te kopen maar ik twijfel anderzijds ook of ik het nu zou doen of nog wat afwachten. Macrumor zegt dat de imac tegen het eind van de cyclus aanloopt ?
Weet je, een Mac van de vorige cyclus is ook prima natuurlijk. Sowieso is dat 'approaching end of cycle' een beetje vaag, nog zeker wel 2 a 3 maanden. Het is niet zo dat een Mac die je nu koopt over 2 maanden ineens nutteloos is.

Zoveel scheelt het niet in aanschaf en zeker niet in performance nu de i5/i7 Sandy Bridges er zijn. Ik adviseer je wel te kijken of een SSD in je budget past, daar merk je echt de financiele investering van.

Ben je student, dan kun je via diverse routes korting krijgen, studeer je aan de TU Delft dan zou ik daar even navragen, die hebben de allerhoogste korting van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
sebastius schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:59:
[...]

Weet je, een Mac van de vorige cyclus is ook prima natuurlijk. Sowieso is dat 'approaching end of cycle' een beetje vaag, nog zeker wel 2 a 3 maanden. Het is niet zo dat een Mac die je nu koopt over 2 maanden ineens nutteloos is.

Zoveel scheelt het niet in aanschaf en zeker niet in performance nu de i5/i7 Sandy Bridges er zijn. Ik adviseer je wel te kijken of een SSD in je budget past, daar merk je echt de financiele investering van.

Ben je student, dan kun je via diverse routes korting krijgen, studeer je aan de TU Delft dan zou ik daar even navragen, die hebben de allerhoogste korting van het land.
Niet alleen de TU Delft hoor. De Haagse Hogeschool ook en ik meen dat er nog meer hogescholen zijn die dit doen(12%). Ik zit zelf op de HHS en heb al flink wat korting kunnen binnenharken op die manier. Kijk goed rond naar kortingsacties. Het product is immers hetzelfde. De korting kun je checken via www.surfspot.nl , onderwijsinstelling aanklikken, even inloggen met je studentgegevens en dan bij Partnershops voor de Apple Store kiezen

[ Voor 7% gewijzigd door Rhndy op 19-11-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
sebastius schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:59:
[...]

Wel voor mij zou het voornamelijk een tweede computer zijn voor muziekproductie, aangezien ik dat met windows drivers en dergelijke v'éél minder vindt. Een SSD op zich past zeker in mijn budget, maar niet de prijs die mac als upgrade hanteert. Kan je er gewoon andere in steken zelf zonder dat je garantie vervalt ?

Ik studeer zelf in België en na wat rondkijken merk ik dat ik via mijn universiteit 8% korting kan krijgen, is dit zowat het maximum wat eruit te halen valt ? (Vrije universiteit brussel)

Ik twijfel gewoon of ik nog voor deze editie zou gaan of wacht op de volgende, als de volgende opeens een snelheidsverbetering van 40% heeft en een videokaart die het heel wat beter doet zou dat uiteraard mooi meegenomen zijn. 3 maanden is daarentegen nog relatief ver, zonder zekerheid.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:54

muhda

Time & Space traveler

not2secure4u schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 08:20:
Ik zat zelf ook te wachten op een spec bump voor de iMac, maar daar zag ik van af, ik heb de 27" met studentenkorting via surfspot.nl aangeschaft (Nederland).
De huidige iMac's zijn snel genoeg. (Bekijk anders wat review's op youtube)

Als je toch meer snelheid wilt kan je alsnog een SSD in laten bouwen of aansluiten door middel van thunderbolt.
Meer info: SSD in je Apple topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
muhda schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:15:
[...]

Ik zat zelf ook te wachten op een spec bump voor de iMac, maar daar zag ik van af, ik heb de 27" met studentenkorting via surfspot.nl aangeschaft (Nederland).
De huidige iMac's zijn snel genoeg. (Bekijk anders wat review's op youtube)

Als je toch meer snelheid wilt kan je alsnog een SSD in laten bouwen of aansluiten door middel van thunderbolt.
Meer info: SSD in je Apple topic
Wat doe je hoofdzakelijk met je mac ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:54

muhda

Time & Space traveler

not2secure4u schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:43:
[...]

Wat doe je hoofdzakelijk met je mac ?
Ik gebruik mijn iMac als Workstation.
(Je kan bij mijn inventaris kijken wat ik er allemaal mee doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
muhda schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:55:
[...]

Ik gebruik mijn iMac als Workstation.
(Je kan bij mijn inventaris kijken wat ik er allemaal mee doe)
Idd, bedankt !

Zijn er hier mensen die er serieus op gamen icm Parallels ? Op youtube merk ik dat zowat alles daarop kan gedraaid worden, of is dit absoluut niet zonder problemen ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

Exirion

Gadgetfetisjist

not2secure4u schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:00:
Zijn er hier mensen die er serieus op gamen icm Parallels ?
Nee, maar wel met VMWare Fusion eens geprobeerd. Werkt prima, en zeker wat oudere games werken snel zat. Wil je echt serieus gamen, dan zou ik gewoon Windows naast OSX installeren. En wat je doeleinden betreft: ik gebruik Reason 5 en dat soort software op een i5 2.7GHz van mei dit jaar, en dat is royaal voldoende voor dat soort werk. Je kunt wel eeuwig wachten op meer performance voor je geld; dat is nog nooit anders geweest met computers. Gewoon kopen dat ding.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Exirion schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:04:
[...]

Nee, maar wel met VMWare Fusion eens geprobeerd. Werkt prima, en zeker wat oudere games werken snel zat. Wil je echt serieus gamen, dan zou ik gewoon Windows naast OSX installeren. En wat je doeleinden betreft: ik gebruik Reason 5 en dat soort software op een i5 2.7GHz van mei dit jaar, en dat is royaal voldoende voor dat soort werk. Je kunt wel eeuwig wachten op meer performance voor je geld; dat is nog nooit anders geweest met computers. Gewoon kopen dat ding.
Ow, dus als ik daar bvb windows 7 op installeer zal dat perfect draaien ? (ik heb nooit een mac gehad) Met andere woorden dezer dagen is het perfect mogelijk te gamen op je mac als je wilt windows installeren naas OSX ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

not2secure4u schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:15:
Ow, dus als ik daar bvb windows 7 op installeer zal dat perfect draaien ? (ik heb nooit een mac gehad) Met andere woorden dezer dagen is het perfect mogelijk te gamen op je mac als je wilt windows installeren naas OSX ?
Absoluut. Met Bootcamp zorgt Apple ervoor dat je een volwaardige Windows installatie krijgt waarin alle hardware van je Mac volledig ondersteund wordt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Geniaal, bedankt voor de informatie ! Dan kan ik bij deze meteen mijn PC verkopen :p

Is er voor games echt een performance verschil tussen de i5 3,1 ghz en de i7 ?

[ Voor 32% gewijzigd door not2secure4u op 20-11-2011 18:56 ]

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

not2secure4u schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:21:
Geniaal, bedankt voor de informatie ! Dan kan ik bij deze meteen mijn PC verkopen :p

Is er voor games echt een performance verschil tussen de i5 3,1 ghz en de i7 ?
Voor zover ik mij kan herinneren is er weinig performance verschil tussen de i7 en de i5 voor games. In het algemeen is het verschil ongeveer 10%

Wanneer je het kunt missen (qua geld) zou ik voor de i7 gaan, het zou jammer zijn wanneer je later spijt krijgt want je kunt het niet meer inbouwen dan.

Succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:45
Vandaag toen ik mijn bureau de grote schoonmaak gaf, mn mac even verplaatst (kabels los en op mn kast gezet). Vervolgens terug gezet en alle kabels erin.

Echter was ik ook nog bezig met alles opnieuw installeren (kwam van een fresh install). En nadat ik iwork geüpdate heb werkt mn internet praktisch niet meer.

Om de een of andere reden gaat transmission nog wel door, maar safari doet helemaal niets. Ik heb de ethernet kabel uit mn imac al in mn macbook geprobeerd en hier krijg ik volgens speedtest.net de volle 60Mb van upc binnen.
Weer terug in mn imac gebeurt er helemaal niets, enkel de downloads die doorgaan met een max van 200 Kb/s.

Heb de instellingen van mn macbook met die van mn imac vergeleken en niets verschillenden kunnen vinden, op ip adres en mac adres na dan.

Mac al opnieuw opgestart, SMC en een PRAM reset ook al gedaan. DNS servers heb ik 208.67.222.222, 208.67.220.220, 4.2.2.2 en 4.2.2.1 toegevoegd (stond op inet dat dit wel is kon helpen). Allemaal zonder resultaat :/

Iemand die me hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je een TM backup, zoja dan terugdraaien? Kan je een andere browser erop knallen (om Safari uit te sluiten)? Heb je jouw console al bekeken voor eventuele relevante foutmeldingen?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Heb een 27" iMac uit 2009 met laatste versie Lion die sinds een aantal weken wanneer hij slaapt af en toe ontwaakt. De fans gaan draaien en de disk spint op, maar het scherm blijft zwart. Kan dit soms door iCloud komen? Voorheen sliep hij altijd zonder af en toe 15 sec wakker te worden. Iemand die weet waar dit door komt? Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door tommy6 op 21-11-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Als je 'Schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang' hebt aanstaan in het voorkeurenpaneel Energiestand, dan heb je dat probleem. Af en toe moet de Mac dan even aan om aan het netwerk door te geven dat hij er nog is. Dat is ook de reden dat het scherm niet aanspringt, het is een geplande actie. Dus als je die optie uitzet zal het vanzelf ontwaken uit de slaapstand ook ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
syltheboy schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:23:
Als je 'Schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang' hebt aanstaan in het voorkeurenpaneel Energiestand, dan heb je dat probleem. Af en toe moet de Mac dan even aan om aan het netwerk door te geven dat hij er nog is. Dat is ook de reden dat het scherm niet aanspringt, het is een geplande actie. Dus als je die optie uitzet zal het vanzelf ontwaken uit de slaapstand ook ophouden.
Zo'n vermoeden had ik al. Maar is de 'wake for network access' functie in Lion dan veranderd? Want hij deed het voorheen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Ben nog steeds aan het twijfelen hier met de imac.

Het topmodel kost standaard 1.9k. Als jullie nog extra budget zouden hebben van 300 euro, in wat zou je dat dan steken (RAM niet mee tellen) ? Eerder een i7 erin steken of grafische kaart van 2gb + applecare ?

Ik ga voornamelijk voor gamen en muziekproductie.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik zou dan gaan voor de 2GB en dat geld maybe later in Applecare steken (kan binnen het eerste jaar). 2GB en extra RAM!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Ja idd, extra RAM komt er zowiezo bij uiteraard :)!

Hoor nog graag ook anderen hun mening hierover.

edit::

v haha

[ Voor 190% gewijzigd door not2secure4u op 22-11-2011 09:50 ]

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Die zijn nog niet helemaal wakker ;) (ik ook niet haha)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
aramdin schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:03:
Heb je een TM backup, zoja dan terugdraaien? Kan je een andere browser erop knallen (om Safari uit te sluiten)? Heb je jouw console al bekeken voor eventuele relevante foutmeldingen?
Ben er nu wel achter dat als ik bij transmission alles pauzeer, mijn internet weer z'n volledige snelheid behaald!

Echter is het onhandig om mijn torrents weer aan te zetten zodra ik stop met internetten en andersom...

Ik heb de gebruikte poort van transmission al in mn router geforward. Maar verder zou ik niet weten wat ik nog meer qua instellingen moet veranderen. Las al wel op internet dat het vaker voorkomt!

Iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zo te lezen trek je gewoon je verbinding vol met jouw torrents. Verlaag het aantal connecties die Transmission kan gebruiken indien dat mogelijk is...

Hebben andere computers op jouw netwerk geen last van download gedrag? Dat zou ik dan namelijk ook verwachten.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
heb de poort nu veranderd naar 5190. En nu is mn internet verbinding weer top! Download snelheid ligt rond de 2 MB/s. Probleem lijkt me opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff snel een vraagje.
hoe doe je in mac office word een nieuwe pagina?

in windows word was dit control enter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:53:
ff snel een vraagje.
hoe doe je in mac office word een nieuwe pagina?

in windows word was dit control enter
CMD + Shift + Enter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
tommy6 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:16:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al. Maar is de 'wake for network access' functie in Lion dan veranderd? Want hij deed het voorheen niet.
Ja, bij mij wel. Zelf had ik onder Snow Leopard totaal geen last, maar na de installatie van Lion ging hij 's nachts wel eens aan. Toen heb ik het dus op het forum van OMT gevraagd en daar kwamen ze met die oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er eindelijk in geslaagd om mijn iMac helemaal tot het uiterste te drijven... hij beschikt nu over een mooie 6 GB RAM! :)

Afbeeldingslocatie: http://i608.photobucket.com/albums/tt168/nilsjeeeh/Schermafbeelding2011-11-22om181438.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

not2secure4u schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:01:
Het topmodel kost standaard 1.9k. Als jullie nog extra budget zouden hebben van 300 euro, in wat zou je dat dan steken (RAM niet mee tellen) ?
Ik heb het basismodel (i5 2.7GHz) gekocht en er zelf een SSD in gezet, plus meteen 16GB RAM. Dat geeft de allermeeste winst bij praktisch gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Hoe heb je dat gedaan, ik veronderstel met serieuze know-how onder anderen ? Video guide gevolgd ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
http://www.ifixit.com

Als je een beetje handig bent en de juiste tools hebt moet je het zelf kunnen, een iMac is niets anders dan een "pc" in een compact formaat. Meest lastige is het stofvrij houden van het scherm en de glasplaat. Voor de rest is het secuur werken.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

aramdin schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:00:
Als je een beetje handig bent en de juiste tools hebt moet je het zelf kunnen, een iMac is niets anders dan een "pc" in een compact formaat. Meest lastige is het stofvrij houden van het scherm en de glasplaat. Voor de rest is het secuur werken.
Dit dus. Het viel me mee dat er geen zichtbaar stof achter de glasplaat was gekomen, en alles werkt in 1 keer goed dus missie geslaagd. Het was even zweten omdat ik die iMac op dezelfde dag nog gekocht had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:31

PBP

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:26:
Ik ben er eindelijk in geslaagd om mijn iMac helemaal tot het uiterste te drijven... hij beschikt nu over een mooie 6 GB RAM! :)

[afbeelding]
Waar besteld en welk merk? Ben opzoek naar hetzelfde alleen voor de 24inch versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
PBP schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:44:
[...]

Waar besteld en welk merk? Ben opzoek naar hetzelfde alleen voor de 24inch versie
Ik zag gisteren toevallig pas dat ik het werkgeheugen mijn 24" iMac 2.8GHz (Early 2008) uit kon breiden naar 6 GB, maar zou het nou echt een hele verbetering zijn? Voor een paar tientjes zou ik het wel doen, maar vanaf 100 euro zou ik het echt te duur vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:13:
[...]

Ik zag gisteren toevallig pas dat ik het werkgeheugen mijn 24" iMac 2.8GHz (Early 2008) uit kon breiden naar 6 GB, maar zou het nou echt een hele verbetering zijn? Voor een paar tientjes zou ik het wel doen, maar vanaf 100 euro zou ik het echt te duur vinden.
PBP schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:44:
[...]

Ik heb een 4 GB DDR2 (800 MHz) Corsair stickje besteld bij MyCom. Kostte me 60 euro, dus 't is wel een kleine investering als ik het zo mag zeggen. Ik heb 't aangeschaft omdat ik met de Sims 3 gemakkelijk alle 4 GB gebruikte, maar het hele OS reageert nu wat directer, zo heb ik het idee. Kan ook tussen de oren zitten, natuurlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Niet normaal hoe dat eigenlijk zo snel verandert (prijsstelling van geheugen), ik heb voor mn Late 2009 27" pas geleden voor €80 16GB (!!!) gekocht.

Iig gefeliciteerd met je uitbreiding, kan hij toch weer even meegaan ipv een nieuwe te kopen!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 07:14:
[...]

[...]

Ik heb een 4 GB DDR2 (800 MHz) Corsair stickje besteld bij MyCom. Kostte me 60 euro, dus 't is wel een kleine investering als ik het zo mag zeggen. Ik heb 't aangeschaft omdat ik met de Sims 3 gemakkelijk alle 4 GB gebruikte, maar het hele OS reageert nu wat directer, zo heb ik het idee. Kan ook tussen de oren zitten, natuurlijk, maar toch.
Ik heb er nu 2x 2GB DDR2 inzitten van Kingston. Kan ik daar gewoon 1 bankje vervangen met een 4GB Corsair? Of gaat dat problemen geven. Kom namelijk ook nogal is wat ram tekort met vmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBP schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:25:
[...]

Ik heb er nu 2x 2GB DDR2 inzitten van Kingston. Kan ik daar gewoon 1 bankje vervangen met een 4GB Corsair? Of gaat dat problemen geven. Kom namelijk ook nogal is wat ram tekort met vmware.
Dat gaat perfect, hoor - zo heb ik het ook gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://i608.photobucket.com/albums/tt168/nilsjeeeh/Schermafbeelding2011-11-23om135621.png
aramdin schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:25:
Niet normaal hoe dat eigenlijk zo snel verandert (prijsstelling van geheugen), ik heb voor mn Late 2009 27" pas geleden voor €80 16GB (!!!) gekocht.

Iig gefeliciteerd met je uitbreiding, kan hij toch weer even meegaan ipv een nieuwe te kopen!
Klopt, alleen is het hier wel het geval dat 1x 4 GB DDR2 800 MHz niet gemakkelijk te krijgen is... 2x 2 GB daarentegen is spotgoedkoop inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:58:
[...]

[afbeelding]

[...]

Klopt, alleen is het hier wel het geval dat 1x 4 GB DDR2 800 MHz niet gemakkelijk te krijgen is... 2x 2 GB daarentegen is spotgoedkoop inderdaad.
Oke mooi :P binnenkort maar even bestellen dan. Nog het laatste uit deze iMac persen. Het verbaasd me nog hoelang deze het volhoud, hij voelt nog steeds even snel als dag1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat deze iMac toch nog wel een aantal jaren mee kan - op de mijne is nog geen krasje te bekennen en qua snelheid zit 't ook nog snor. Photoshop, iMovie... alles verwerkt 'ie (naar mijn gevoel) nog geweldig snel.

De laatste optie kan dan een SSD zijn, en daarmee zal 'ie ook wel weer een drietal jaren vooruit kunnen.
Alleen ben ik daar nog een beetje huiverig voor, en dan met name het eventuele achterblijven van stof tussen het glas en het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:14:
Ik denk dat deze iMac toch nog wel een aantal jaren mee kan - op de mijne is nog geen krasje te bekennen en qua snelheid zit 't ook nog snor. Photoshop, iMovie... alles verwerkt 'ie (naar mijn gevoel) nog geweldig snel.

De laatste optie kan dan een SSD zijn, en daarmee zal 'ie ook wel weer een drietal jaren vooruit kunnen.
Alleen ben ik daar nog een beetje huiverig voor, en dan met name het eventuele achterblijven van stof tussen het glas en het scherm.
Hij kan idd nog wel even mee, merk wel met grote photoshop bestanden dat hij het wat moeilijker heeft. Ik heb mijn iMac al open gehad om de standaard hardeschijf te vervangen voor een WD Scorpio Black 1TB. Dit was voor mij ook al een snelheidswinst. Stof heb ik eraf geblazen met perslucht en ik zie er niks meer van.

SSD zal je in een 3,5inch behuizing moeten plaatsen anders past hij niet. Voor mij was het t niet waard momenteel. De prijs/opslag verhouding. Je zou ook je superdrive er nog uit kunnen halen maar die is PATA en geen SATA, dus vraag me af of het dan uberhaupt veel nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
aramdin schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:00:
http://www.ifixit.com

Is het overigens mogelijk als ik een configuratie neem met een 1TB HDD om er een SSD aan TOE te voegen, dus niet vervangen ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het zit met de nieuwere modellen, daar heb ik me niet echt mee bezig gehouden. Ik herinner me vaagjes iets van een bracket die je erin moet laten zetten en een extra sata kabel aansluiten op een plek waar je niet normaal bijkomt (logic board losschroeven).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
[...]

[afbeelding]

[...]

Kan dat wel, 2 verschillende modules? Ik bedoel, het werkt wel maar kan het niet naar instabiliteit leiden?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 13:53
Saturn heeft nu wel een kicken actie! Ik ga morgen kijken voor een 27"! Heg enige wat ik wil weten is wanneer er wat aan de hand is met de iMac in het eerste jaar, kan ik dan bij elke reseller terecht voor reparatie of zit ik vast aan Saturn?

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Je kan dan ook terecht bij een Reseller, die sturen je echter vaak eerst terug naar Saturn, niet omdat ze hem niet willen aannemen maar omdat dit makkelijker verloopt omdat je daar de bon vandaan hebt. Maar je kan ook gewoon bij de Reseller afleveren.

[ Voor 7% gewijzigd door Richard! op 24-11-2011 00:53 ]

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Verwijderd

Richard! schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:33:
[...]

Kan dat wel, 2 verschillende modules? Ik bedoel, het werkt wel maar kan het niet naar instabiliteit leiden?
Volgens mij is dit totaal geen probleem... de tijd zal het uitwijzen, maar voorlopig draait 'ie prima!

Verwijderd

Mijn iMac is defect en ik krijg een nieuwe iMac. Nu is mijn vraag, is het wellicht ook mogelijk om aan te geven dat je een andere iMac wil. Ik heb nu het basis model en wil wellicht de iMc 21,5 2,7, iemand dat ooit geprobeerd of ze dat voor een mooi prijsje doen?

Andere praktische vraag. Stel ik krijg nu dezelfde iMac en wil er later een SSD inzetten, hoe krijg ik daar dan weer Lion op. Ik heb nu SL gehad en heb Lion gedownload. Kan ik die straks weer opnieuw erop zetten of gebeurd zoiets bij de leverancier die de SSD installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Antwoord op je 2e vraag: Ja, je kan die er gewoon weer opzetten. Dat is bij een nieuwe harde schijf ten minste wel het geval.

[ Voor 16% gewijzigd door syltheboy op 25-11-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44
Ik ben aan het kijken om over te stappen naar een imac.

Nu vroeg ik me af of de goedkoopste 21,5" imac qua hardware anders is dan zijn duurdere 21,5" broertje.

Gezien dit tabelletje:

Maatwerkopties
Goedkope:
Magic Trackpad
Geheugenuitbreiding tot 8 GB (2x 4 GB)
Duurdere:
Magic Trackpad
Geheugenuitbreiding tot 8 GB (2x 4 GB)
Geheugenuitbreiding tot 16 GB (4x 4 GB)
Harde schijf van 2 TB
Tweede 256-GB SSD-schijf (solid-state drive)
2,8-GHz quad-core Intel Core i7
Ik wil er 8 of 16 gb aan ram gelijk inzetten + een ssd naast de hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

jeroenzelle schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:32:
Ik ben aan het kijken om over te stappen naar een imac.

Nu vroeg ik me af of de goedkoopste 21,5" imac qua hardware anders is dan zijn duurdere 21,5" broertje.

Gezien dit tabelletje:

Maatwerkopties
Goedkope:
[...]

Duurdere:
[...]

Ik wil er 8 of 16 gb aan ram gelijk inzetten + een ssd naast de hdd.
Ik heb zelf de 21,5 1149. RAM heb ik zelf ook erbij gezet, werkt gewoon. SSD kan je ook zelf erin zetten, denk er dan wel aan dat je garantie weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Check ook dit topic: Het SSD in je Apple topic

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:34
Vorige week een iMac 27" gekocht en helemaal tevreden mee. Werkt erg lekker. Uiteraard ook time machine aangezet icm mijn DS-211 NAS. Werkt ook goed.

Echter toch een probleem en vroeg me af of iemand mij ermee kan helpen.

Ik gebruik een DS-111 NAS bij mijn schoonmoeder om een extra backup te maken van mijn DS-211. Werkt allemaal erg goed. Nu wil ik echter ook de time machine destination folder op de DS-211 backuppen naar de DS-111. Echter geeft de NAS een foutmelding: "Error: Some files could not be transferred. Possible reasons: 1) backup user has no permission to access the files, 2) files are deleted, 3) illegal file name, 4) too many folders.".

Uiteraard heb ik naar de permissies gekeken maar zover ik kan zien, staat deze goed. De andere punten zijn niet of lastig te controleren.

Mijn vraag is dan ook, is het mogelijk om van een Time Machine folder een backup te maken naar een remote NAS? En zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar? Graag zou ik dit willen doen omdat ik ook beschermt wil zijn tegen brand, blikseminslag en diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Iemand een pricewatch linkje van geheugen dat ik in mijn imac kan bijklikken ? Weet niet juist voor welke ik moet gaan (nieuw 2011 model). Er zit er al 4gb in dus ga wss nog 2*4 gb erbij steken!

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
not2secure4u schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:55:
Iemand een pricewatch linkje van geheugen dat ik in mijn imac kan bijklikken ? Weet niet juist voor welke ik moet gaan (nieuw 2011 model). Er zit er al 4gb in dus ga wss nog 2*4 gb erbij steken!
Ik heb dit geheugen erin geprikt:

http://gathering.tweakers...quote_message/36779569/25

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Wie heeft ervaring met de iMac met een SSD van Apple + de 1tb schijf? Ik heb deze vandaag gekocht en dacht dat het als 1 gebruikersschijf gezien zou worden maar het zijn dus twee schijven. De thuismap zit op de 256gb schijf en de andere schijf is gemount als een tweede schijf.

Nu is de 256 te klein voor onder mijn iPhoto en iTunes bibliotheek, kan ik deze kopiëren naar de 'trage' schijf zonder dat OSX flipt?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Je kan per programma aangeven waar de Library zich gaat bevinden. Ik heb zelf mijn Aperture en Final Cut Pro X Library op de 1TB disk staan. Werkt prima.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Vanavond een iMac 27" gekocht, fijn apparaatje, ben hem nu aan het instellen zoals ik hem ook op mn Macbook heb.

Wat me opviel, de eerste keer dat hij de installatie doorliep werkte de helft van de apparaten niet.
Bij het setup scherm waar hij een picture wil maken voor het inloggen kreeg ik al een grijs scherm in plaats van mijn eigen gezicht, daarna werkte facetime ook niet.
Ook werkte wifi niet, en liep hij grafisch niet lekker

Na 1x opnieuw opstarten werkte alles gewoon. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Zware Unit schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:34:
Je kan per programma aangeven waar de Library zich gaat bevinden. Ik heb zelf mijn Aperture en Final Cut Pro X Library op de 1TB disk staan. Werkt prima.
Heb het nu ook gedaan met iTunes. Toch vind ik dit niet ideaal maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 09:51
Hoite schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:02:
Vanavond een iMac 27" gekocht, fijn apparaatje, ben hem nu aan het instellen zoals ik hem ook op mn Macbook heb.

Wat me opviel, de eerste keer dat hij de installatie doorliep werkte de helft van de apparaten niet.
Bij het setup scherm waar hij een picture wil maken voor het inloggen kreeg ik al een grijs scherm in plaats van mijn eigen gezicht, daarna werkte facetime ook niet.
Ook werkte wifi niet, en liep hij grafisch niet lekker

Na 1x opnieuw opstarten werkte alles gewoon. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
\

dat heb ik 1x keer eerder gehad, had je ten tijden van de installatie een werkende internet verbinding op het apparaat? zo ja, dan installeert hij gelijk een aantal updates.
en daar kan de verwarring ontstaan zijn dat sommige functies het even niet deden.
maak je geen zorgen ;)

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 22:00

Quakie

quakelen

Bigg Balls schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:52:
[...]

Heb het nu ook gedaan met iTunes. Toch vind ik dit niet ideaal maar het is niet anders.
je kunt ook je userfolder verplaatsen naar je 1Tb schrijf.
Deel van snelheidsgevoel verlies je wel omdat je snelheid kwijt bent in je mappen die je het vaakst gebruikt.

in het kort:

iPhoto start in 1 sec op, daarna wachten op data laden van je gewone schrijf...dit is duidelijk merkbaar.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 07:13:
[...]

Volgens mij is dit totaal geen probleem... de tijd zal het uitwijzen, maar voorlopig draait 'ie prima!
Zelf zit ik nog te twijfelen of ik die geheugenuitbreiding wel of niet ga doen. Eigenlijk zou ik het geheugen dan meteen naar 8 GB uit willen breiden, maar dat gaat niet toch? Ik vind 60 euro nog best een hoop geld, maar als het verschil duidelijk merkbaar is dan maakt het me niets uit. Mijn MBP heeft namelijk 8 GB RAM en die is met alles een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Dutchzilla schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:23:
[...]
\

dat heb ik 1x keer eerder gehad, had je ten tijden van de installatie een werkende internet verbinding op het apparaat? zo ja, dan installeert hij gelijk een aantal updates.
en daar kan de verwarring ontstaan zijn dat sommige functies het even niet deden.
maak je geen zorgen ;)
Vandaar, ik vond hem grafisch ook al niet lekker lopen, wifi leek nergens op, enz enz.
Apart dat Apple dat tijdens de installatie niet even meld.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Quakie schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:00:
[...]

je kunt ook je userfolder verplaatsen naar je 1Tb schrijf.
Deel van snelheidsgevoel verlies je wel omdat je snelheid kwijt bent in je mappen die je het vaakst gebruikt.

in het kort:

iPhoto start in 1 sec op, daarna wachten op data laden van je gewone schrijf...dit is duidelijk merkbaar.
Thanks, heb iPhoto eerst laten staan maar de iTunes library wel op de 'normale' hd gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Klopt het dat iDVD en iWeb niet meer meegeleverd zijn op de iMac? Volgens mij staan ze wel op de iLife DVD namelijk.

Bij mij staan ze er niet op en dat is wel een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

[...]

[afbeelding]

[...]

Ik heb inmiddels ook 4GB DDR2 Corsair bijgeplaatst en zit nu op 6GB voor mijn iMac 24'' 2008. Als ik de 4gb in de linkerslot plaatste start mn iMac niet op en begint hij te piepen. Had jij dit ook? Als ik hem in de rechterslot plaats , start hij wel door en draait alles (vooralsnog) goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Vandaag heb ik een kortingscode van MyCom ontvangen, waarmee ik op een bestelling € 7,50 bespaar. Dan komt zo'n 4 GB latje op € 54,49 ipv € 61,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Lijkt me nog altijd best duur als je in de pricewatch kijkt? Ik heb 8gig gekocht (2x4) voor iets minder dan 60euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

filenox schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:02:
Lijkt me nog altijd best duur als je in de pricewatch kijkt? Ik heb 8gig gekocht (2x4) voor iets minder dan 60euro?
Gaat waarschijnlijk bij jou om DDR3 , dat is goedkoper dan de oude DDR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels wordt mijn iMac vervangen en heb ik de mogelijkheid om te upgraden. Nu had ik het basismodel 21,5 inch i5 2,5. Ga ik het verschil merken wanneer ik upgrade naar de 21,5 inch 2,7? Het is me niet te doen om de HD, maar voor de processor en de videokaart.

Naast normaal gebruik van internet, word en excel vooral ook bezig met foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
PBP schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:21:
[...]

Gaat waarschijnlijk bij jou om DDR3 , dat is goedkoper dan de oude DDR2
Ja, ik heb inderdaad DDR2 nodig! ;) En helaas is dat duurder :S

Maar goed, voorlopig doe ik het toch nog effe niet. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 02-12-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBP schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:54:
[...]

Ik heb inmiddels ook 4GB DDR2 Corsair bijgeplaatst en zit nu op 6GB voor mijn iMac 24'' 2008. Als ik de 4gb in de linkerslot plaatste start mn iMac niet op en begint hij te piepen. Had jij dit ook? Als ik hem in de rechterslot plaats , start hij wel door en draait alles (vooralsnog) goed :)
Ik heb 'm direct in het rechtse slot gezet, en hij startte direct op. Dat piepen wil zeggen dat 'ie niet van het RAM-geheugen kan lezen, dus ofwel was de 4 GB verkeerd geplaatst ofwel moet het 2 GB-kaartje gewoon in het linkse slot, haha! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:58:
[...]

Ik heb 'm direct in het rechtse slot gezet, en hij startte direct op. Dat piepen wil zeggen dat 'ie niet van het RAM-geheugen kan lezen, dus ofwel was de 4 GB verkeerd geplaatst ofwel moet het 2 GB-kaartje gewoon in het linkse slot, haha! :P
Ik dacht eerst ook dat ik hem verkeerd geplaatst had :P , maar nadat ik hem opnieuw had geplaatst deed hij het nog niet. Dus hij zal wel alleen in de rechter mogen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBP schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:42:
[...]

Ik dacht eerst ook dat ik hem verkeerd geplaatst had :P , maar nadat ik hem opnieuw had geplaatst deed hij het nog niet. Dus hij zal wel alleen in de rechter mogen O-)
Klopt, dat zal dan wel. Hij doet 't nu toch, dus geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Zien jullie ook superweinig kleurverschil tussen de webkleur #FFF (wit) en #F9F9F9. Eerlijk gezegd zie ik 0,0 verschil, en lijkt tweede ook gewoon op wit. Op werk is er wel verschil te zien tussen beide kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

SYQ schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:04:
Zien jullie ook superweinig kleurverschil tussen de webkleur #FFF (wit) en #F9F9F9. Eerlijk gezegd zie ik 0,0 verschil, en lijkt tweede ook gewoon op wit. Op werk is er wel verschil te zien tussen beide kleuren.
In photoshop op m'n iMac 27" zie ik duidelijk een verschil. Ff getest voor je.

Aanvulling: beeldscherm ingesteld op Algemeen RGB profiel en op iMac gekalibreerd zie ik het ook goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Montana op 04-12-2011 14:32 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

dan is mijn kleur profiel fucked op de mac denk ik, het kwam opeens in me op en nu net ook even getest hier op werk en kleurverschil is er overduidelijk.

(thuis op de imac is #f9f9f9 gewoon wit. Helemaal vergeten om met de imac te booten naar bootcamp om het daar even te testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 22:00

Quakie

quakelen

Hier ook wit, wat zou het moeten zijn?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Op mijn iMac krijg in de Apple hardwaretest niet draaiende. Zijn er meerderen die er last van hebben? Ik heb de volgende configuratie

- iMac 27 inch met i7 en 1tb + ssd schijf met Lion voor-geïnstalleerd.

Onderstaande link heb ik geprobeerd (opstarten met de D knop ingedrukt)
http://support.apple.com/kb/ht1509

Ik wil de test graag doen ivm niet ingezet geheugen. Heeft iemand nog suggesties?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Quakie schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:16:
Hier ook wit, wat zou het moeten zijn?
Ik heb het opgelost, onder system settings universal access selecteren. Bij eerste tabblad onder kopje Display de slider verplaatsen naar Normal. Deze stond iets naar rechts bij mij. Nu is er weer duidelijk kleurverschil tussen #FFF en #F9F9F9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

als ik op mijn iMac naar de site van de Voice of Holland gaat krijg ik steeds de melding dat ik het scherm om moet zetten naar landscape mode......ik begrijp hier niks van, moet toch normaal naar hun site kunnen gaan, iemand nog tip's?

http://www.thevoiceofholland.com/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 00:07
Dit heeft weinig met je iMac zelf...
Welke browser gebruik je? Hij wordt waarschijnlijk als smartphone herkent, omdat hij zegt dat hij in landscape modus moet staan. Heb je niet je user agent ingesteld op iPhone / iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Bigg Balls schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:54:
Op mijn iMac krijg in de Apple hardwaretest niet draaiende. Zijn er meerderen die er last van hebben? Ik heb de volgende configuratie

- iMac 27 inch met i7 en 1tb + ssd schijf met Lion voor-geïnstalleerd.

Onderstaande link heb ik geprobeerd (opstarten met de D knop ingedrukt)
http://support.apple.com/kb/ht1509

Ik wil de test graag doen ivm niet ingezet geheugen. Heeft iemand nog suggesties?

Thanks.
Heb je die AHT echt proberen uit te voeren met de installatie-cd in je diskdrive? :? En misschien moet je een bedraad toetsenbord erbij gebruiken? Of heb je die niet?

Edit: Oh wacht, dat met die installatie-cd is alleen als 10.5.4 of ouder standaard bij je Mac is meegeleverd.
  • Voor Apple-computers die met Mac OS X v10.5.5 tot en met 10.6.7 worden geleverd, vindt u Apple Hardware Test op de Applications Install Disc 2 die bij uw computer is meegeleverd.
  • Als u bij Apple-computers die met OS X Lion worden geleverd Apple Hardware Test niet vindt op de harde schijf, wordt een internetversie gestart.

[ Voor 35% gewijzigd door syltheboy op 10-12-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Die internetversie wordt dus niet opgestart vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Bigg Balls schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 13:30:
Die internetversie wordt dus niet opgestart vreemd genoeg.
Oké, heb je het al met een bedrade internetverbinding geprobeerd? Of werk je al bedraad?

Het zou ook aan het draadloze toetsenbord kunnen liggen, indien je die hebt. Ik pak er namelijk altijd een bedraad toetsenbord bij en dan gaat het allemaal prima.

[ Voor 23% gewijzigd door syltheboy op 10-12-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMick schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 10:59:
Dit heeft weinig met je iMac zelf...
Welke browser gebruik je? Hij wordt waarschijnlijk als smartphone herkent, omdat hij zegt dat hij in landscape modus moet staan. Heb je niet je user agent ingesteld op iPhone / iPad?
Ik heb mijn iMac sinds kort......gewoon Safari, die standaard browser.
Geen idee wat ik moet/kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 08:01:
Hallo,

als ik op mijn iMac naar de site van de Voice of Holland gaat krijg ik steeds de melding dat ik het scherm om moet zetten naar landscape mode......ik begrijp hier niks van, moet toch normaal naar hun site kunnen gaan, iemand nog tip's?

http://www.thevoiceofholland.com/#
Wees iets specifieker: wat bedoel je met 'steeds'? Hier doet die site het gewoon prima op Safari 5.0.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:02:
[...]

Wees iets specifieker: wat bedoel je met 'steeds'? Hier doet die site het gewoon prima op Safari 5.0.5.
Steeds is eigenlijk altijd, ik heb de voice pagina in de 3 weken dat ik mijn iMac heb nog nooit kunnen bezoeken, ik krijg dan een zwarte pagina met deze melding; Zet je tablet in landscape mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:04:
Steeds is eigenlijk altijd, ik heb de voice pagina in de 3 weken dat ik mijn iMac heb nog nooit kunnen bezoeken, ik krijg dan een zwarte pagina met deze melding; Zet je tablet in landscape mode
Probeer je browser window eens breder te maken, want het lijkt me een fout in de website. Als je google gebruikt met die foutmelding dan vind je een aantal hits:
Als ik op mijn iMac naar de site van #tvoh ga zegt het: Zet je tablet in landscape mode..??
Je bent dus niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week wordt mijn iMac opgehaald om te vervangen. Voor degene die dat al eerder gehad hebben, wat doen jullie met de data op de iMac?

Connectie met Time Machine verbreken, vervolgens documenten map verwijderen en daarna mail client eruit?

Of een hele nieuwe installatie zodat alles echt weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Stan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04-2022
Ik heb sinds donderdag het probleem dat mijn iMac geluid maakt. Het gaat om een vrij zwaar en eentonig geluid. Het is niet erg hard, maar tóch zéér storend. Weet iemand hier waar het aan kan liggen? Het gaat om een iMac 21,5" model met een i3 3,06 Ghz 4GB (een 2010 model, gekocht in maart 2011).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 10:39:
Of een hele nieuwe installatie zodat alles echt weg is?
Wat denk je zelf. Een installatie kost nauwelijks moeite, dus waarom zou je het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Stan,

Wellicht een brakke HDD. http://www.apple.com/nl/support/imac-harddrive/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Stan
Ik heb mijne in maart gekocht en hij beschikt over een 500 GB HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:45:
[...]

Wat denk je zelf. Een installatie kost nauwelijks moeite, dus waarom zou je het niet doen.
Ik heb dat maar gedaan, was de eerste keer maar inderdaad snel gedaan!
.Stan schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:31:
[...]

Ik heb mijne in maart gekocht en hij beschikt over een 500 GB HDD.
In mijn iMac is de HDD 500GB ook vervangen. Ik had erg last van een zoem en de iMac resoneerde op mijn bureau. Is onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Stan
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:59:
In mijn iMac is de HDD 500GB ook vervangen. Ik had erg last van een zoem en de iMac resoneerde op mijn bureau. Is onder garantie vervangen.
Als ik wat onder de voet leg, wordt het geluid minder. Als ik op de voet duw, is het geluid weg. Het heeft dus ermee te maken dat het geluid wordt veroorzaakt door mijn bureau?
Pagina: 1 ... 8 ... 47 Laatste

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9