[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
DFC-Neo schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:39:
Ik heb nog een oude might mouse. Maar sinds gisteren doen de linker&rechter muis knop het niet meer. Als ik ze indruk registreert ze als middelste muis knop. Ik heb de muis uit elkaar gehaald en beetje schoongemaakt. Maar kan geen defect zien. Iemand een oplossing?
Hoezo staat dit in het iMac topic btw? Maybe checken of je iets met BTT kan of toch maar een nieuwe kopen?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
die van dixons ook voor 999
i5 core toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsv44
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
angelico66 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:18:
die van dixons ook voor 999
i5 core toch?
Nee, naast het typenummer is het enige dat wordt vermeldt de processor: i3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Niks mee mis hoor! Snel zat! Zeker als je de korting gebruikt voor een SSD en de kabels/bracket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb vandaag m'n eerste iMac gekocht. Nu heb ik Growl geinstalleerd zodat Spotify mooi kan laten zien wat er speelt middels een popup. Growl herkent Spotify alleen niet :( Van alle 2 de laatste versie.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Gevonden dat dit komt door een nieuw Growl framework :(

Andere vraag : Volgens de site van Apple zit er op de iMac een optische spdif uitgang op m'n iMac. Ik zie alleen een jack uitgang. Volgens Apple zou dit een combo-poort zijn, maar hoe krijg ik hier m'n optische SPDif kabel in dan? Ik zie niet eens een rood lampje binnenin :O

[ Voor 41% gewijzigd door DennusB op 22-10-2011 17:17 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:55:
Ik heb vandaag m'n eerste iMac gekocht. Nu heb ik Growl geinstalleerd zodat Spotify mooi kan laten zien wat er speelt middels een popup. Growl herkent Spotify alleen niet :( Van alle 2 de laatste versie.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Gevonden dat dit komt door een nieuw Growl framework :(

Andere vraag : Volgens de site van Apple zit er op de iMac een optische spdif uitgang op m'n iMac. Ik zie alleen een jack uitgang. Volgens Apple zou dit een combo-poort zijn, maar hoe krijg ik hier m'n optische SPDif kabel in dan? Ik zie niet eens een rood lampje binnenin :O
http://www.google.com/pro...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wf

Het lampje gaat branden als het "ziet" dat de juiste ding erin zit.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee weken ratelt mijn Imac nogal (Quad-Core i5, 2011 model). Heb de reparatieservice van Iamstore gebeld en deze zeggen dat ik mijn Mac even langs moet bergen en dan wordt deze binnen vijf dagen gerepareerd (of vervangen). Maar wou eerst nog even navragen of er hier ook mensen zijn die hetzelfde probleem hebben(gehad) en wat ik er zelf eventueel aan zou kunnen doen. Heb de Mac midden september aangeschaft en verder nog niets bijzonders mee gedaan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Waarschijnlijk de HDD, er was een tijdje terug een omruil actie voor dit probleem. Je kan je serienummer checken of jij ook zo'n brakke Seagate HDD hebt.

http://www.apple.com/support/imac-harddrive/

edit: We zien dat je nieuw bent op T.net, Welkom. Echter wordt wel gewaardeerd als je zelf eerst wat moeite hebt gedaan voordat je een probleem post.

[ Voor 48% gewijzigd door Greatsword op 23-10-2011 20:57 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:54:
Waarschijnlijk de HDD, er was een tijdje terug een omruil actie voor dit probleem. Je kan je serienummer checken of jij ook zo'n brakke Seagate HDD hebt.

[b]edit: We zien dat je nieuw bent op T.net, Welkom. Echter wordt wel gewaardeerd als je zelf eerst wat moeite hebt gedaan voordat je een probleem post. [/b]
Ben al meer als een jaar lid hoor, las alleen vaak het forum door zonder in te loggen ;).

Bedankt voor de snelle reactie in ieder geval, ga gelijk even kijken.

EDIT: Zie dat het alleen voor de 1TB harde schijven geldt? Ik heb zelf het 500GB model namelijk. Desondanks ga ik wel even de serial code invoeren. Lijkt me overigens wel apart dat ze deze in september nog aan mij verkocht zouden hebben dan, omdat het probleem tot Juli liep.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:43:
Sinds twee weken ratelt mijn Imac nogal (Quad-Core i5, 2011 model). Heb de reparatieservice van Iamstore gebeld en deze zeggen dat ik mijn Mac even langs moet bergen en dan wordt deze binnen vijf dagen gerepareerd (of vervangen). Maar wou eerst nog even navragen of er hier ook mensen zijn die hetzelfde probleem hebben(gehad) en wat ik er zelf eventueel aan zou kunnen doen. Heb de Mac midden september aangeschaft en verder nog niets bijzonders mee gedaan eigenlijk.
Gewoon backup draaien en inleveren. Hij is niet in orde, dus laat je hem maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:15:
[...]

Gewoon backup draaien en inleveren. Hij is niet in orde, dus laat je hem maken :)
Ja, dat moet dan maar. Ga ik hem een deze dagen even langs brengen. Opvallend is wel dat ik er de laatste twee dagen amper last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:47:
[...]

Ja, dat moet dan maar. Ga ik hem een deze dagen even langs brengen. Opvallend is wel dat ik er de laatste twee dagen amper last van heb.
Herkenbaar... bij mijn iMac 2011 (21,5 inch, i7) ook wisselend een hard getik. Laatste paar dagen is het weer stil, maar daarvoor een continu geratel.. Ik vermoed ook hdd (geluid komt vanuit het midden, ongeveer boven het apple logo)... Binnenkort een bezoekje brengen aan een AASP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:03:
[...]

Ben al meer als een jaar lid hoor, las alleen vaak het forum door zonder in te loggen ;).

Bedankt voor de snelle reactie in ieder geval, ga gelijk even kijken.

EDIT: Zie dat het alleen voor de 1TB harde schijven geldt? Ik heb zelf het 500GB model namelijk. Desondanks ga ik wel even de serial code invoeren. Lijkt me overigens wel apart dat ze deze in september nog aan mij verkocht zouden hebben dan, omdat het probleem tot Juli liep.
Als je je serienummer invoert kom je erachter of je hard drive dus sowieso vervangen moet worden of niet. Het zou overigens ook kunnen dat een ventilatortje gewoon versleten is. Ze komen er vast wel uit bij de repair center :p.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ruim 2 jaar geleden (juli 2009) kocht ik mijn eerste Mac, een 24" iMac 2.8GHz (Early 2008) met 4 GB RAM. De laatste paar maanden heb ik alleen gemerkt dat hij een stuk trager is geworden t.o.v. hoe hij in het begin was. Ik heb verscheidene herinstallaties gedaan.

Na de meest recente herinstallatie dacht ik dat ik er van af was, maar toch bleef hij traag. Een paar dagen geleden liep hij vast, terwijl ik alleen Safari en iTunes aan had staan en verder niets bijzonders deed. En vandaag liep hij dus weer vast en ik merk ook dat ik iTunes vaak met; "forceer stop" moet stoppen, omdat hij dan niet meer reageert.

Helaas heb ik geen AppleCare, maar ik wil toch weten wat er aan de hand is. Dus misschien moet ik hem binnenkort maar eens naar A-mac brengen. Eerst dacht ik aan de harde schijf, maar die is volgens dat ene programmaatje (SMART Utility) gewoon in orde. Het RAM geheugen is ook gewoon in orde.

Heeft iemand enig idee waaraan het zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Check je console meldingen, daarnaast kan je altijd nog een PRAM + SMC reset uitvoeren. Heb je een volledige schijfcheck middels Disk Utility al laten uitvoeren?

[ Voor 30% gewijzigd door aramdin op 26-10-2011 01:20 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Zo'n PRAM + SMC reset heb ik nog niet gedaan, dus straks ga ik dat dan maar doen. Voor de zekerheid check ik mijn harde schijf ook wel even, maar volgens mij gaf hij laatst aan dat alles in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Als de pram en smc reset niks opleveren probeer dan een hardwarecheck te doen. Deze activeer je door tijdens het opstarten de letter "D" op je toetsenbord in te drukken.

Meer info hier:
http://support.apple.com/kb/ht1509

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Oké, ik ga er straks mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Succes & keep us posted :D

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik ben nu een uitgebreide Apple Hardware Test aan het doen, dus ik ben benieuwd wat er precies aan de hand is. Een PRAM + SMC reset heeft helaas niets uitgehaald. Bij een herstart bleef hij weer steken op het appeltje. Daarna gaf hij zo'n mapje met een vraagteken weer.

Edit: Nou, hij heeft er ongeveer 5 kwartier over gedaan en hij heeft in ieder geval een fout aangetroffen wat met de harde schijf te maken heeft.

Hij gaf de onderstaande fout:
4HDD/11/40000000: SATA(0,0)

[ Voor 29% gewijzigd door syltheboy op 26-10-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Battlefield 3 doet het uitstekend op de 27" iMac 2011 i5 3.1 ghz en 6970M 2GB. Speel de campaign verrassend vloeiend op 1920x1080 met Ultra settings. AA uit (wat al minder opvalt door de lagere resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
syltheboy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:25:
Ik ben nu een uitgebreide Apple Hardware Test aan het doen, dus ik ben benieuwd wat er precies aan de hand is. Een PRAM + SMC reset heeft helaas niets uitgehaald. Bij een herstart bleef hij weer steken op het appeltje. Daarna gaf hij zo'n mapje met een vraagteken weer.

Edit: Nou, hij heeft er ongeveer 5 kwartier over gedaan en hij heeft in ieder geval een fout aangetroffen wat met de harde schijf te maken heeft.

Hij gaf de onderstaande fout:
4HDD/11/40000000: SATA(0,0)
Een snelle zoektocht op Google laat zien;
Correct Answer by Apw20 on Apr 20, 2011 5:08 PM
Apw20

I've solved without changing the hard drive, I installed disk warrior, made ​​repairs, and my Mac back to life, fast and battery life seems better, but I've also installedWatts. Safari is still frozen when it runs.
[edit]
Ziet ernaar uit dat je HDD het gaat begeven of het al heeft begeven zie ik weer bij andere topics.

[edit2]
https://discussions.apple.com/message/6322815#6322815
Re: New iMac 750 GB Hard Drive Fail Smart Drive Test - Glitch or Problem
Jan 12, 2008 8:33 PM (in response to comedy)
I just returned a 1 day old 24" iMac with the Seagate 500 GB HD. Right out of the box it was giving me fits. Shortly after updating to 10.5.1 and getting lots of errors, things went downhill quickly. I couldn't reinstall system software from the restore disks because of errors. The drive was making an awful muffled ringing noise. I ran the Apple hardware test and it came back with an Alert! of 4HDD/11/40000004. The tech assumed either the drive was failing or the sata cable was bad. These Seagate drives that Apple is using have a high failure rate. I googled the model number of this drive and looked at some of the reviews on Newegg.com and almost every other reviewer was having serious problems with this drive. My advise to anybody would be to startup the computer holding down the "D" key with disk 1 and check your hardware. Make sure and check the box to do a thorough check, it takes much longer but it'll save you a headache down the road.

[ Voor 40% gewijzigd door aramdin op 26-10-2011 15:48 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als je dan toch je HDD moet vervangen waarom niet gelijk een SSD. Dat zal je verouderde iMac aardig wat nieuw leven en snelheid inblazen. Die Sata 300 SSD's zijn nu voor relatieve leuke prijsjes op te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Oké, dan moet ik er een andere harde schijf in laten plaatsen. Waarschijnlijk is het probleem dan opgelost. Als ik mijn iMac nu nog opgestart krijg, dan zal ik Disk Warrior downloaden. Misschien is een SSD inderdaad wel een goeie oplossing.

Edit: 120 GB is nog wel betaalbaar, maar liever heb ik meer opslag. Kijk, ik heb de extra ruimte niet erg hard nodig want ik heb nog een 1,5 TB externe harde schijf.

Deze is misschien wel goed. Via marktplaats.

Deze misschien ook

Mijn iMac gaat nu helemaal niet meer aan, want hij blijft hangen op wit beeld. Dus eerst hoor je het opstart geluid (boing) en dan hoor je de harde schijf ratelen, maar daarna hoor je alleen nog maar de ventilator. Van het weekend wil ik hem wel wegbrengen. Ik weet dat Pro Warehouse dit doet voor relatief weinig. Ze rekenen slechts 25 euro plaatsingskosten.

[ Voor 91% gewijzigd door syltheboy op 26-10-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
SSD is wel een erg mooie upgrade van jouw systeem (van elk systeem eigenlijk). Ik zou zelf eerder kiezen voor:

pricewatch: Samsung 470 series SSD 128GB
pricewatch: Kingston SSDNow V100 SV100S2N/128G (notebook bundle) 128GB
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
pricewatch: OCZ Vertex 3 120GB

Weet niet hoe het zit met een optionele optibay, of dat ook bij jou zou passen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Interfico schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:40:
Battlefield 3 doet het uitstekend op de 27" iMac 2011 i5 3.1 ghz en 6970M 2GB. Speel de campaign verrassend vloeiend op 1920x1080 met Ultra settings. AA uit (wat al minder opvalt door de lagere resolutie)
Nice gaaf om te weten.
Ik ben benieuwd hoe een game als dat het dan zal doen op de iMac een model lager (die heb ik).

Intel Core i5 2.7 GHz,
6770M 512MB,
12GB geheugen.

Zou het echt een enorme wereld van verschil tussen beiden modellen zijn, of zal het hier ook wel goed op draaien? Ik speel zelf eigenlijk nooit games, maar een keer een spelletje lijkt me wel geinig :D. Ik heb laatst Portal 2 gekocht (nog niet gespeeld) en die zal ongetwijfeld prima werken.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber49
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 10:05
Interfico schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:40:
Dat klinkt goed. Kan je eens kijken hoeveel FPS je haalt? En hoe gaat het op een resolutie van 2560*1440? Is het dan nog speelbaar en mooi(er)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
aramdin schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:35:
SSD is wel een erg mooie upgrade van jouw systeem (van elk systeem eigenlijk). Ik zou zelf eerder kiezen voor:

pricewatch: Samsung 470 series SSD 128GB
pricewatch: Kingston SSDNow V100 SV100S2N/128G (notebook bundle) 128GB
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
pricewatch: OCZ Vertex 3 120GB

Weet niet hoe het zit met een optionele optibay, of dat ook bij jou zou passen.
Die zijn wel een stukje duurder, maar ik wil gewoon gelijk een goeie SSD. 128 GB lijkt me wel genoeg om dingen te installeren. En de rest heb ik dan gewoon op me externe harde schijf van 1,5 TB.

Ik zit nu wel telkens met Pro Warehouse in m'n hoofd, maar voor mij is dat niet naast de deur. Heeft iemand ervaring met bedrijven binnen de provincie Utrecht?

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 26-10-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Gewoon de APR's afbellen die in de buurt zitten, check ook even de SSD in je Apple topic, daar vind je uiteraard ook meer ervaringen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Cyber49 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:44:
[...]

Dat klinkt goed. Kan je eens kijken hoeveel FPS je haalt? En hoe gaat het op een resolutie van 2560*1440? Is het dan nog speelbaar en mooi(er)?
Standaard zette de game de settings op High met 2560x1440, maar dat ging niet helemaal lekker. Gevoelsmatig 20-30 fps. Nu op 1920x1080 met Ultra ziet het er zowaar beter uit en loopt hij een stúk beter. Ik zal straks even meten welke fps ik daadwerkelijk haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:54:

edit: We zien dat je nieuw bent op T.net, Welkom. Echter wordt wel gewaardeerd als je zelf eerst wat moeite hebt gedaan voordat je een probleem post.
Heb de code hierop ingevoerd en blijkt (helaas) geen probleem met de harde schijf te zijn. Dan zit er niets anders op dan hem even langs een APR te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Heeft iemand al BF3 op zijn 2011 21.5" iMac HD6770M gespeeld? De 8800GS GPU van mijn 2008 24" iMac 3.06ghz is zojuist na 3.5 jaar overleden en ik ben op zoek naar een alternatief waarmee ik wel enigzins BF3 kan spelen. De reden dat ik niet voor de 27" ga is dat ik het prijsverschil met de 27" met HD6970M nog niet kan verantwoorden voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dat scherm alleen al is dik geld waard. Vind je het niet erg dat je een stapje terug moet doen m.b.t schermgrootte?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Vanmiddag heb ik mijn iMac weer kunnen opstarten. Gistermiddag ging het gek genoeg niet en nu ineens wel. Ik heb met DiskWarrior de permissies hersteld, maar ik weet niet of m'n harde schijf hiermee gerepareerd is. Anders wil ik mijn iMac van het weekend toch laten maken.

Even een vraagje. Mijn iMac is gekocht bij Amac, maar hun reparatiekosten zijn veel hoger dan bij Pro Warehouse. Kan ik bijvoorbeeld mijn iMac ook bij Media Markt brengen? Graag zou ik dan ook willen dat als hij klaar is ik hem meteen mee naar huis kan nemen, maar kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
@aramdin, ik ben net even gaan kijken bij A-mac en ik vind de 27" gewoon te groot, ik zit er relatief dichtbij (heb ook niet meer ruimte om de iMac verder weg te zetten) en de 24" is voor mijn gebruik perfect. Groter gaat gewoon niet prettig zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Thijs8472 op 27-10-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Begrijpelijk, ik vind het zelf niet erg om dichtbij te zitten. Je zit ook met een hoge resolutie, dus alles wordt relatief gezien ook kleiner. Hoop dat iemand je kan helpen met de ervaringen m.b.t BF3 (die speel ik dalijk lekker op mn PS3)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb Amac dus gevraagd wat het kost als ze een 128 GB SSD in mijn iMac bouwen. Voor de schijf rekenen ze 295 euro (Kingston) en dan zit er nog niet eens een converter van 2,5 naar 3,5 bij.

Als ik een 2,5 SSD koop, krijg ik er dan automatisch zo'n converter bij?

[ Voor 16% gewijzigd door syltheboy op 27-10-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dan moet je de upgrade bundle kopen, dan krijg je de bracket + 2.5" USB enclosure + kabels + clonesoftware (windows) erbij

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
aramdin schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:53:
Dan moet je de upgrade bundle kopen, dan krijg je de bracket + 2.5" USB enclosure + kabels + clonesoftware (windows) erbij
Oké, maar als ik bijvoorbeeld deze samen met deze koop, gaat dat dan werken. Of heb ik dan nog meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Thijs8472 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:08:
@aramdin, ik ben net even gaan kijken bij A-mac en ik vind de 27" gewoon te groot, ik zit er relatief dichtbij (heb ook niet meer ruimte om de iMac verder weg te zetten) en de 24" is voor mijn gebruik perfect. Groter gaat gewoon niet prettig zijn.
Alles is op de 27" kleiner dan op de 24", dus het argument van er te dichtbij zitten gaat niet op.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik ben eruit, ik ga gewoon voor een 1 TB HD. Ik bedoel, hij is toch alweer ruim 2 jaar oud en dan kan hij als weer 2 jaar (of langer) mee. Daarna wil ik waarschijnlijk toch wat anders en als hij weer net zo snel is als in het begin dan ben ik tevreden.

Ik laat het volgende week door Pro Warehouse (Amsterdam) doen en het gaat me €101,15 kosten, dus dat valt op zich wel mee.

[ Voor 20% gewijzigd door syltheboy op 29-10-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Exirion schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:57:
[...]

Alles is op de 27" kleiner dan op de 24", dus het argument van er te dichtbij zitten gaat niet op.
Ik denk dat hij het schermoppervlak bedoeld. Kan me voorstellen dat als je er erg kort op zit je het niet fijn vind met een 27 inch. Je moet dan je hele hoofd bewegen om in alle hoeken te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb nu een mooie 21,5" iMac hier staan sinds een week en ben nu eigenlijk op zoek naar een mooie (Apple Like) externe HDD voor m'n TimeMachine backups. Iemand een leuke tip ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als je van plan bent een 2,5"model te kopen raad ik je aan een losse schijf te kopen
( sata 300, max 1TB - 9,5mm ) Dit in combinatie met de iHDD is naar mijn mening een prachtige oplossing.

[ Voor 35% gewijzigd door Greatsword op 30-10-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 00:07
Ik heb zelf een MacAlly HD case naast mijn iMac staan en het staat erg goed. Samen met een 2TB HDD (rond de 80 euro, voor de 'HD crisis'. Perfect als back-up schijf.

Ik heb ivm met de prijs enkel de USB 2.0 + eSata versie, maar FireWire 800 zou een betere en snellere keus zijn! Maar ik gebruik hem enkel voor back-up, dus dan maakt de snelheid mij weinig uit.

http://macally.com/EN/Product/ipod4show.asp?ArticleID=215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 22:00

Quakie

quakelen

Destianto schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:11:
Als je van plan bent een 2,5"model te kopen raad ik je aan een losse schijf te kopen
( sata 300, max 1TB - 9,5mm ) Dit in combinatie met de iHDD is naar mijn mening een prachtige oplossing.
Dank je voor je verwijzing. Zojuist besteld, ik vind ze machtig eruit zien:)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb 2 kleine vraagjes;

1- brand de iMac ook duallayers op 2 of 2.4 Speed?

2- zetten jullie een iMac steeds aan/uit of gewoon 24/7 aan laten en en sleep modus laten gaan? Wat is beter voor zowel de iMac als het stroomverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-6pyz99W9Q4w/Tq7KCbM4gNI/AAAAAAAABIY/vrTRonlEFUc/s520/dvd.jpg

Die van mij staat 24/7 aan. s'avonds schakel ik enkel het beeldscherm uit.
Ben er zelf niet zo in thuis maar onder het milieu kopje op de Apple site staat het volgende:

ENERGY STAR-certificaat

iMac voldoet aan de strenge normen voor laag energieverbruik van de EPA en heeft daarmee het ENERGY STAR-certificaat verdiend. De ENERGY STAR 5.2-specificatie stelt aanzienlijk hogere zuinigheidseisen aan de voeding en zeer strenge eisen aan het stroomverbruik van de computer op jaarbasis.

Anandtech

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Tl2n8rnp4fI/Tq7MEzx9CWI/AAAAAAAABIk/iubL7QnLaGQ/s520/power.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door Greatsword op 31-10-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL

UntamedNL

Drumming

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:13:
Hallo,

ik heb 2 kleine vraagjes;

1- brand de iMac ook duallayers op 2 of 2.4 Speed?

2- zetten jullie een iMac steeds aan/uit of gewoon 24/7 aan laten en en sleep modus laten gaan? Wat is beter voor zowel de iMac als het stroomverbruik?
Ik zet mijn iMac altijd uit als ik weet dat ik meer dan 5 uur niets erop ga doen, dus als ik ga slapen bijvoorbeeld. In alle andere gevallen zet ik hem eigenlijk gewoon in sluimerstand of alleen het scherm uit. Ik heb de automatische sluimerstand uitgezet omdat het de verbinding met MSN en Skype verbreekt, mocht ik onverwachts een half uurtje iets moeten doen en toch online wil blijven. Je kan trouwens via Systeemvoorkeuren 'interactieve' hoeken instellen zodat je bijvoorbeeld je scherm snel kunt uitzetten.

Op vraag 1 weet ik het antwoord helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
@ronzuid,

Ik brand altijd dual-layers op 2.4x (voor X360) dus ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@UntamedNL en Destianto,

dank voor jullie reaktie's, een kennis van mij zei dat bijvoorbeeld 4 x per dag opstarten "meer" kost als de gehele dag aan laten staan, dus vandaar mijn vraag.

@Rhndy, thanks, ik doelde inderdaad op het branden voor de xbox van de kids.

Ik zit nu in de laatste orienterende fase, heb voor de zoveelste keer een Windows pc die verloop van tijd dichtslipt en langzamer word, ben er wel klaar mee, ben nu aan het kijken of een iMac 27inch soms wat voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:23:
Ik zit nu in de laatste orienterende fase, heb voor de zoveelste keer een Windows pc die verloop van tijd dichtslipt en langzamer word, ben er wel klaar mee, ben nu aan het kijken of een iMac 27inch soms wat voor mij is.
Gewoon doen, ik heb nu bijna 2 jaar een mac en spijt dat ik niet 10 jaar geleden ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Destianto schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:11:
Bedankt :) Ik heb hem besteld + een 2,5" schijfje bij Alternate :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, ik ben eruit, ik ga voor een 27inch iMac :)

Word er veel via de Apple site besteld of gaan de meesten toch gewoon naar een Apple store voor zo'n uitgave?
Ik bedoel, stel ik laat hem thuis bezorgen en er mankeerd wat aan, is Apple qua service dan goed of is het dan handiger dat je de Mac in een winkel hebt gekocht zodat je hem daar bij een eventueel mankement op de balie kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:09:

Word er veel via de Apple site besteld of gaan de meesten toch gewoon naar een Apple store voor zo'n uitgave?
Ik bedoel, stel ik laat hem thuis bezorgen en er mankeerd wat aan, is Apple qua service dan goed of is het dan handiger dat je de Mac in een winkel hebt gekocht zodat je hem daar bij een eventueel mankement op de balie kan zetten?
De service van de Apple Store online is echt prima. Ik heb best vaak gehad dat m'n product defect was bij levering. Je kunt ze dan opbellen en er wordt direct een nieuwe opgestuurd. Het defecte apparaat hoeft niet eerst binnen te zijn ofzo. Ik weet niet hoe soepel dat gaat als je het in een winkel koopt. Feit is dat je vaak helemaal niet hoeft te wachten als je het uit een winkel koopt omdat er voorraad is.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Destianto schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:18:
[afbeelding]

Die van mij staat 24/7 aan. s'avonds schakel ik enkel het beeldscherm uit.
Ben er zelf niet zo in thuis maar onder het milieu kopje op de Apple site staat het volgende:

ENERGY STAR-certificaat

iMac voldoet aan de strenge normen voor laag energieverbruik van de EPA en heeft daarmee het ENERGY STAR-certificaat verdiend. De ENERGY STAR 5.2-specificatie stelt aanzienlijk hogere zuinigheidseisen aan de voeding en zeer strenge eisen aan het stroomverbruik van de computer op jaarbasis.

Anandtech

[afbeelding]
Waarom doe je hem niet op z'n minst op stand-by? Dat kost je totaal geen extra boot tijd, maar het scheelt je toch een aardige energy bill.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nou, m'n iMac zit weer in de doos zodat ik hem vanmiddag naar Pro Warehouse kan vervoeren. Zo'n iMac is nog loodzwaar, zeg! Maar goed, ze gaan de standaard 320 GB harde schijf vervangen voor een 1 TB harde schijf.

Dit omdat de originele harde schijf het begeven heeft. Ten minste, dat weet ik voor 99% zeker doordat ik die Apple Hardware Test 2x uitgebreid heb doorlopen en 2x gaf hij dezelfde fout.

Ik zit er nog aan te denken om hem daarna te verkopen en er een 27" (ACD of Thunderbolt) of 30" scherm (ACD) voor terug te kopen en die dan te gaan gebruiken i.c.m. m'n 15" MBP. Maar goed, dat vind ik eigenlijk ook wel weer zonde.

Edit: Nou, het is allemaal goed gekomen en het nieuwste besturingssysteem (Lion) staat er alweer op. Nu ben ik de updates aan het installeren en van het weekend zet ik er ook maar Windows 7 op.

Maar goed, ik en m'n vader werden er vriendelijk ontvangen met een blikje cola en na ruim een half uur wachten hadden ze hem klaar. Voor onderweg kregen we nog eens een blikje cola, maar ook 2 handige muismatten (met een stuk of 20 mac-sneltoetsen) en 2 mooie pennetjes.

Het is welliswaar een Seagate en geen Western Digital, maar voor m'n gevoel is het een prima schijf.

[ Voor 31% gewijzigd door syltheboy op 04-11-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:09:

Yeahhhhh, ik heb vanmiddag mijn eerste iMac gehaald, geweldig blij ermee!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:08:
[...]

Yeahhhhh, ik heb vanmiddag mijn eerste iMac gehaald, geweldig blij ermee!!!
Gefeliciteerd! ;) Daar ga je 'denk ik' veel plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 21:32
Waarom zijn upgrade opties voor een iMac zo bizar prijzig op de Apple webstore?

Behalve dat; is het mogelijke een andere pc / labtop aan te sluiten op het display van de iMac?
Bijvoorbeeld mijn MacBook middels MDP / HDMI of mijn thinkpad middels vga ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:52
Apple marketing.

En als antwoord op je tweede vraag: Nee. Daarvoor heb je een thunderbolt display nodig, maar dat is mijn inziens zonde, dan kan je gewoon beter een iMac halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
GioStyle schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:48:
Apple marketing.

En als antwoord op je tweede vraag: Nee. Daarvoor heb je een thunderbolt display nodig, maar dat is mijn inziens zonde, dan kan je gewoon beter een iMac halen.
Dat wel een enorm minpunt, thuis koppel ik altijd mijn laptops aan mijn monitor.
Maar als er iMac komt, dan gaat deze mijn MacBook + monitor vervangen maar uiteraard blijven de thinkpads(werk).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TLRnZ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:31:
Is het mogelijke een andere labtop aan te sluiten op het display van de iMac?
Bijvoorbeeld mijn MacBook middels MDP.
GioStyle schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:48:

En als antwoord op je vraag: Nee. Daarvoor heb je een thunderbolt display nodig.
Als je twee 2011 producten hebt ( iMac en MBP - thunderbolt ) kan je wel gebruik maken van Target Display Mode. ( Niet backwards compatible met displayport anno 2010 en eerder )

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 04-11-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Het betreft een 2010 MBP, maar dat is niet relevant. De laptops die gekoppeld moeten kunnen worden zijn thinkpads.

Hiervan heb ik momenteel twee, beide hebben een vga uitgang (d-sub). Maar ik begrijp dat dus niet gaat lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:52
Ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken en in dit topic is het natuurlijk vloeken in de kerk, maar kan je dan niet beter voor een 23" / 24" Ultrasharp Dellscherm gaan? Dan ben je voor 200/250 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
GioStyle schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:16:
Ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken en in dit topic is het natuurlijk vloeken in de kerk, maar kan je dan niet beter voor een 23" / 24" Ultrasharp Dellscherm gaan? Dan ben je voor 200/250 euro klaar.
Nee, ik wilde simpelweg weten of ik mijn thinkpads kan verbinden met iMac.
Het idee was om mijn huidige MBP + monitor te vervangen door een iMac; echter gebruik ik dezelfde monitor ook voor mijn thinkpads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

als ik mijn iPhone op mijn nieuwe iMac aansluit en ik wil synchroniseren dan zegt hij dat de bibliotheek op de mac leeg is(logisch), ik wil dus nalees van mijn iPhone naar mijn imac zetten (reserve kopie??) maar hoe doe ik dat zonder iets kwijt te raken van mijn iPhone??
als ik de apps van de iPhone wil synchroniseren zegt hij dat hij de apps van de iPhone wist en de apps uit de iTunes bibliotheek erop wil zetten, echter is deze bibliotheek op de iMac leeg, alles staat natuurlijk op de windows pc in iTunes, is er een mogelijkheid dat ik die windows bieb op mijn iMac in iTunes kan krijgen?
het is ffe puzzelen als je van windows afkomt maar tot nu toe bevlag de iMac fantastisch!!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL

UntamedNL

Drumming

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 08:43:
Hallo,

als ik mijn iPhone op mijn nieuwe iMac aansluit en ik wil synchroniseren dan zegt hij dat de bibliotheek op de mac leeg is(logisch), ik wil dus nalees van mijn iPhone naar mijn imac zetten (reserve kopie??) maar hoe doe ik dat zonder iets kwijt te raken van mijn iPhone??
als ik de apps van de iPhone wil synchroniseren zegt hij dat hij de apps van de iPhone wist en de apps uit de iTunes bibliotheek erop wil zetten, echter is deze bibliotheek op de iMac leeg, alles staat natuurlijk op de windows pc in iTunes, is er een mogelijkheid dat ik die windows bieb op mijn iMac in iTunes kan krijgen?
het is ffe puzzelen als je van windows afkomt maar tot nu toe bevlag de iMac fantastisch!!
Als je met je Apple ID inlogt op iTunes staan je gekochte Apps sowieso in je library. De muziek zal je op je iMac moeten zetten en dan syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Het gekke is inderdaad dat ik ingelogt ben met mijn itunes id welke ik gebruikte op mijn windows pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhndy schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:43:
@ronzuid,

Ik brand altijd dual-layers op 2.4x (voor X360) dus ja dat kan.
Waar brand jij ze mee?
Ik gebruik op windows clonedvd of img_burn maar volgens mij werken deze niet op een iMac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:14
sinds 1 week ben ik van mijn oude "imac" 2.4 uit 2007 met 4gb ram en vertex 3 overgestapt op een super mooie
Imac 27 inch I5 3.1 ghz en heb daar een paar dagen later 16 gb werkgeheugen bij gestopt.
Nou moet ik zeggen, ik ben zwaar, maar dan ook zwaar teleurgesteld over de performance van mijn pc.
Ik begrijp dat een ssd een stuk sneller is maar overall, doet dit beestje zo langzaam over van alles en nog wat en het lijkt of er hier iets niet klopt.
Ik zit dan wel te stoeien met een aperture libary van 100 gig maar deze is niet voorruit te branden.
Terwijl ik dit probeer af te sluiten en ik open skype 2.8, de lichte versie moet ik bijna 4 (!!) minuten wachten voordat deze klaar staat. Mail openen duurt zomaar 30 seconden en zo kan ik wel even doorgaan.
Dit op mijn oude beestje echt meteen binnen een paar seconden klaar stond.
Als ik safari open en naar tweakers site ga mag ik blij zijn als dit gebeurt binnen 1 minuut, laat staan als ik meerdere tabs open heb, ik zit op glasvezel dus daar kan het niet aan liggen.
Eigenlijk zie ik bij alles wat ik doe steeds een draaiende irritante gekleurde wiel.
Zit er echt aan te denken om dit ding terug te brengen, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL

UntamedNL

Drumming

fukutoshin schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:09:
sinds 1 week ben ik van mijn oude "imac" 2.4 uit 2007 met 4gb ram en vertex 3 overgestapt op een super mooie
Imac 27 inch I5 3.1 ghz en heb daar een paar dagen later 16 gb werkgeheugen bij gestopt.
Nou moet ik zeggen, ik ben zwaar, maar dan ook zwaar teleurgesteld over de performance van mijn pc.
Ik begrijp dat een ssd een stuk sneller is maar overall, doet dit beestje zo langzaam over van alles en nog wat en het lijkt of er hier iets niet klopt.
Ik zit dan wel te stoeien met een aperture libary van 100 gig maar deze is niet voorruit te branden.
Terwijl ik dit probeer af te sluiten en ik open skype 2.8, de lichte versie moet ik bijna 4 (!!) minuten wachten voordat deze klaar staat. Mail openen duurt zomaar 30 seconden en zo kan ik wel even doorgaan.
Als ik safari open en naar tweakers site ga mag ik blij zijn als dit gebeurt binnen 1 minuut, laat staan als ik meerdere tabs open heb, ik zit op glasvezel dus daar kan het niet aan liggen.
Eigenlijk zie ik bij alles wat ik doe steeds een draaiende irritante gekleurde wiel.
Zit er echt aan te denken om dit ding terug te brengen, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
mvg
Heb je al eens een nieuwe clean install van Lion geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
ja zou dat kunnen proberen maar wat kan het verschil zijn met de originele die erop stond met wat updates eroverheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
nu zelfs na een zeer moeilijke reboot en zonder aperture erbij gaat het gewoon sloggish, als ik via finder klik op wat verschillende folders, movie, pictures, downloads moeten de incoontje nog langzaam verschijnen, mijn oude beestje rende 4 rondjes om deze heen.. 8-((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Tja, zodra je eenmaal een SSD hebt gehad ga je die ontzettend missen als je hem niet hebt. Dit is echt 100% het probleem dat ik ook had, mijn iMac voelde ook gewoon te langzaam aan. Een SSD inbouwen later en ik was intens gelukkig en wil nooit meer anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25
Dan nog mag het niet zo lang duren. Ik heb zo ongeveer ook 100GB in mijn library, maar dan in Lightroom. Daar is het echt geen minutenwerk om een website te openen daarbij. Integendeel, ik ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 08:43:
Hallo,

Ik heb het zo gedaan: dcl! in "[iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

fukutoshin schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:09:
mvg
Dit klinkt gewoon niet gezond, ook niet voor een modern systeem met een harddisk. Ja, een SSD is sneller, maar een dikke iMac met harddisk moet ook gewoon snel en op z'n minst goed bruikbaar zijn. Heb je al naar load cijfers in Activity Monitor gekeken? Staat ie niet te scannen voor Spotlight ofzo? Al een harddisk benchmark/test gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik zou ook een SMART diagnose uitvoeren op de harddisk. En een Apple Hardware test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

het lukt mij simpelweg niet om mijn QNAP NAS te vinden in mijn netwerk, ook niet via Ga>>Netwerken......iemand enig idee waar ik mijn NAS kan vinden?
De QNAP heeft de nieuwste update.
Heb sinds vrijdag mijn 27inch iMac, gaat prima verder alleen hier kom ik niet uit, graag wat hulp gevraagd.

Edit: opgelost, moest iets voor Apple aanzetten in de Qnap!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
Exirion schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:03:
[...]

Dit klinkt gewoon niet gezond, ook niet voor een modern systeem met een harddisk. Ja, een SSD is sneller, maar een dikke iMac met harddisk moet ook gewoon snel en op z'n minst goed bruikbaar zijn. Heb je al naar load cijfers in Activity Monitor gekeken? Staat ie niet te scannen voor Spotlight ofzo? Al een harddisk benchmark/test gedraaid?
ik denk dat een doorgedraaide libary van aperture de schuldige is, als ik deze met rust laat gaat de imac wel lekker, dat aperture kan je aardig gek van worden trouwens maar dat is weer een ander verhaal.
Toch maar binnenkort een ssd erin laten bouwen of toch een goede externe hd via thunderbold.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende kleine probleempje; kunnen jullie in de bovenstaande balk van deze site via Servive & Tickets naar iets wat daaronder staat, bijvoorbeeld online tickting?

http://www.feyenoord.nl/p...131/thuiswedstrijden.aspx

het lukt mij niet op de iMac, heb de site gecheckt op een windows machine en daar werkt het wel......geen idee waaraan het ligt helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ja, ik kan dat wel op m'n iMac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
@ronzuid,
geen probleem hier.
moet wel zeggen browser is Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlowDown schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:23:
@ronzuid,
geen probleem hier.
moet wel zeggen browser is Chrome.
Ik gebruik Safari (heb de mac sinds vrijdag)

Edit; en ook dit is opgelost!
Ik heb een andere Flash player voor Lion geïnstalleerd en nu werkt het!
Alles lost zich toch wel snel op met een iMac!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 00:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Misschien een hele domme vraag O-) maar ik ben pas overgegaan van een iMac 2006 naar een nieuwe iMac. Alleen mis ik bij het inschakelen van mn iMac het bong geluid.
Ik krijg wel gewoon het Apple logo te zien maar geen bong.

Het geluid in OSX werkt verder wel goed.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Op mijn Mac's heb ik dat geluidje juist uitgezet, omdat ik het hoogst irritant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk is de interne speaker gemute. Even je losse speakers afkoppelen, volume verhogen en dan weer aankoppelen.

Anders een pram reset uitvoeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 08-11-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
En kijken of je in je Preferences niet de tool hebt om het geluidje te disablen.

Deze: http://www5e.biglobe.ne.j...tartupSound/index.en.html

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
De mijne kan van de week retour naar Apple...

Toen ik hem afgelopen week af wilde gaan koppelen in verband met verhuizing en het scherm op grijs ging zag ik wat vreemde vlekken links in de bovenhoek. Na het glas even opgelicht te hebben bleek dat het NIET om stof aan de binnenzijde van de glasplaat ging maar echt in het scherm lijkt te zitten.

Best jammer dus... 2é keer dat ie weg mag binnen een jaar voor een schermprobleem.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bekend probleem met de iMac ja, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het backuppen van xbox schijfjes, welk programma kan ik dan het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Reind schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:29:
Na het glas even opgelicht te hebben bleek dat het NIET om stof aan de binnenzijde van de glasplaat ging maar echt in het scherm lijkt te zitten.
Stof gaat niet alleen op de glasplaat zitten maar net zo goed op het panel zelf. Toen ik de iMac van m'n vriendin open had om er een SSD in te zetten, zat er behoorlijk wat vuil en stof op het panel. Even schoongemaakt met wat alcohol en het beeld was weer frisser en vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:54:
Voor het backuppen van xbox schijfjes, welk programma kan ik dan het beste gebruiken?
Seriously in het iMac topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:20:
[...]

Seriously in het iMac topic ?
Yes, ik heb sinds een paar daagjes een iMac, moet alles nog uitvinden kennelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:09:
Yes, ik heb sinds een paar daagjes een iMac, moet alles nog uitvinden kennelijk....
Dit soort dingen heeft niks met de iMac te maken, dus hoort hier ook niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus, vraag verplaatst.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."