Testen wordt dan wat lastig denk ik.
uhm ik heb dat nog nooit met een mac gedaan.
Ach voor die 70 euro is het geregeld, niet slecht toch? Ook bij deze mensen moet de schoorsteen roken.
🌞🍃
never mind
[ Voor 82% gewijzigd door angelico66 op 26-09-2011 17:28 ]
ik heb de mijne binnen
geen gele was of zo
valt wel op dat er geen schijfjes meer bij zitten, met sofware of zo
ik heb wel 4 gig geheugen er bij geplaatst, even uit mijn xps gehaald[had toch 14 gig].
ik kreeg de keus om gegevens over te zetten, ook van een windows machine.
wat kun je dan precies over zetten?
geen gele was of zo
valt wel op dat er geen schijfjes meer bij zitten, met sofware of zo
ik heb wel 4 gig geheugen er bij geplaatst, even uit mijn xps gehaald[had toch 14 gig].
ik kreeg de keus om gegevens over te zetten, ook van een windows machine.
wat kun je dan precies over zetten?
[ Voor 50% gewijzigd door angelico66 op 27-09-2011 16:26 ]
ik zie dat er vingerafdrukken en vlekken onder het glas zitten, hoe kan dat nu?
Waar komt hij vandaan?angelico66 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:22:
En ook geen schijfjes erbij... Bij wat voor louche tent heb je dat ding gekocht?angelico66 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:22:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Als er Lion op staat is levering zonder dvd's normaal. Vingerafdrukken, sja dat hoort niet en is gewoon een resultaat van slordig werken zonder de benodigde spullen van Apple.
lion staat er op
de zon stond op het scherm en toen zag ik het
ik met een zachte speciale doek om het proberen te verwijderen, maar nee hoor
binnenkant glas, rare vlek in het midden, vingers rechts boven
nou ophalen die hap, heb weer gegeten en gedronken
de zon stond op het scherm en toen zag ik het
ik met een zachte speciale doek om het proberen te verwijderen, maar nee hoor
binnenkant glas, rare vlek in het midden, vingers rechts boven
nou ophalen die hap, heb weer gegeten en gedronken
Ik heb dezelfde kit 2x besteld voor mn iMac 27" i7 (model met ATI 4850)Datafeest schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:34:
[...]
Ik heb deze in mijn iMac 27" mid 2011 gezet en dat werkt prima.
1 x Mushkin :: SODIMM DDR3 1333-8GB KIT
pricewatch: Mushkin DDR3 SODIMM PC3-10666 9-9-9-24 Essentials
Over het plaatsen van een SSD, ik heb contact opgenomen met een Apple service punt en deze rekende 220,- excl btw als je de ssd op de officiele lokatie wilt hebben. Belachelijk duur.
Dus ik ga het gewoon maar zelf doen met wat dubbelzijdig tape en de kabel is al besteld.
Ik twijfel zelf ook nogal of ik die 1 of 2 gb videokaart moet hebben.
Verder nog de twijfel over de grote van de ssd en de interne disk als ik ook met bootcamp wil draaien ivm de eventuele games. mogelijke opties:
120 gb ssd 2 tb (1 tb voor bootcamp)
240 gb ssd 1 tb (120 gb voor bootcamp)
120 gb ssd 1 tb (40 gb + 100 gb voor bootcamp)
De ssd kan ik achteraf nog kiezen, maar de hdd moet ik bij het bestellen uiteraard kiezen
Verder wordt het de 3.4ghz, standaard ram (breid ik gelijk met de SSD uit naar 4x4)
gelukkig gaat er met het employe purchase program nog wat korting vanaf
Dus ik ga het gewoon maar zelf doen met wat dubbelzijdig tape en de kabel is al besteld.
Ik twijfel zelf ook nogal of ik die 1 of 2 gb videokaart moet hebben.
Verder nog de twijfel over de grote van de ssd en de interne disk als ik ook met bootcamp wil draaien ivm de eventuele games. mogelijke opties:
120 gb ssd 2 tb (1 tb voor bootcamp)
240 gb ssd 1 tb (120 gb voor bootcamp)
120 gb ssd 1 tb (40 gb + 100 gb voor bootcamp)
De ssd kan ik achteraf nog kiezen, maar de hdd moet ik bij het bestellen uiteraard kiezen
Verder wordt het de 3.4ghz, standaard ram (breid ik gelijk met de SSD uit naar 4x4)
gelukkig gaat er met het employe purchase program nog wat korting vanaf
ik krijg over 2 weken een nwe
ben benieuwd
heeft 1 van jullie al met een lichtje bij jullie imac gekeken?
ben benieuwd
Een glasplaat hoort gewoon schoon te zijn. Een technicus/fabrieksarbeider dient met handschoenen te werken dus een vingerafdruk zou niet mogelijk moeten zijn. Ik heb m'n iMac zelf open gehad om de SSD erin te zetten en de glasplaat was smetteloos.angelico66 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:24:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb gisteren mijn nieuwe 27" iMac opgehaald en heb beloofd te vertellen hoe hij bevalt.
Dit zijn de specificaties:
27" iMac 2011
i5 3,1 Ghz
8 GB 1333 RAM
6970M 2GB
Ik heb gekozen voor het high-end model plus een upgrade van de videokaart zodat ik op de native resolutie games kan spelen.
De zee van ruimte is ongelofelijk en werken op dit scherm is fantastisch, maar dat wisten we natuurlijk al. Na een aantal potjes Starcraft kan ik concluderen dat ik nog lang geen aparte gamepc in elkaar ga zetten. Op 2560x1440 en alles op Ultra haal ik nog steeds prima 40/50 frames per seconde. Komend van een 13" macbook pro uit 2009 is dit een ontzettend grote stap voorwaarts.
Enige minpuntje is de afwezigheid van een SSD. Mijn macbook voelt op bepaalde vlakken nog steeds een stuk sneller door de Vertex 2. Ik heb in ieder geval besloten om ook in mijn iMac zeker een SSD te gaan plaatsen.
Dit zijn de specificaties:
27" iMac 2011
i5 3,1 Ghz
8 GB 1333 RAM
6970M 2GB
Ik heb gekozen voor het high-end model plus een upgrade van de videokaart zodat ik op de native resolutie games kan spelen.
De zee van ruimte is ongelofelijk en werken op dit scherm is fantastisch, maar dat wisten we natuurlijk al. Na een aantal potjes Starcraft kan ik concluderen dat ik nog lang geen aparte gamepc in elkaar ga zetten. Op 2560x1440 en alles op Ultra haal ik nog steeds prima 40/50 frames per seconde. Komend van een 13" macbook pro uit 2009 is dit een ontzettend grote stap voorwaarts.
Enige minpuntje is de afwezigheid van een SSD. Mijn macbook voelt op bepaalde vlakken nog steeds een stuk sneller door de Vertex 2. Ik heb in ieder geval besloten om ook in mijn iMac zeker een SSD te gaan plaatsen.
maar dan zit je toch met een peperdure imac zonder garantie wanneer je de ssd zelf gaat vervangen/plaatsen?
Dat klopt, maar het scheelt gewoon 400,- dat is toch wel een pakje geld. En apple geeft toch maar 1 jaar garantie op zn spullen. Tis een "risico" inderdaad, ik ben bereid het te nemen en je moet dan rekening er mee houden dat je mogelijk op de blaren moet zitten als iets stuk gaat.SYQ schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:47:
[...]
maar dan zit je toch met een peperdure imac zonder garantie wanneer je de ssd zelf gaat vervangen/plaatsen?
Dus ik zal eerst het systeem een weekje testen voordat ik hem zal inbouwen.
@Interfico
Bedankt voor de update!
Bijna zeker nu dat ik voor hetzelfde ga gaan!
Bedankt voor de update!
Bijna zeker nu dat ik voor hetzelfde ga gaan!
Wow dudes. Het valt me tegen hoe snel de Magic Mouse batterij op gaat. Ik zit nu al op 18% en heb m'n iMac nauwelijks een maand. Ik gebruik hem wel allemachtig veel trouwens.
🌞🍃
En je leest zo nu en dan dat als je een Ikea bureau mat (met staal) gebruikt dit ook niet echt bevorderlijk is.
Battlefield 3 beta ziet er iig prachtig uit op de iMac met 6970 kaart! Auto settings waren bijna allemaal high op maximale resolutie. Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht
Heb je de 1 of 2 GB versie van de 6970?SYQ schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:53:
Battlefield 3 beta ziet er iig prachtig uit op de iMac met 6970 kaart! Auto settings waren bijna allemaal high op maximale resolutie. Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht
mijn vervangende imac krijg ik binnen een week
ben benieuwd
denk niet dat ik een SSD laat inbouwen, hoop gedoe als er iets kapot gaat
ben benieuwd
denk niet dat ik een SSD laat inbouwen, hoop gedoe als er iets kapot gaat
Vorige week vrijdag mijn Imac opgehaald bij Card Services voor een SSD montage.
Prijs viel mee, 88 euro excl btw, groot voordeel is dat als er iets kapot gaat dit gewoon gedekt is door het bedrijf. Ze hebben ook eventueel voor mensen die zich graag verzekeren extended warrenty vanuit hun zelf voor 3 jaar zelfs na installatie van een SSD.
Goeie service, zitten 10 man fulltime reparaties en upgrades uit te voeren.
Ciao
@lex
Prijs viel mee, 88 euro excl btw, groot voordeel is dat als er iets kapot gaat dit gewoon gedekt is door het bedrijf. Ze hebben ook eventueel voor mensen die zich graag verzekeren extended warrenty vanuit hun zelf voor 3 jaar zelfs na installatie van een SSD.
Goeie service, zitten 10 man fulltime reparaties en upgrades uit te voeren.
Ciao
@lex
[ Voor 4% gewijzigd door Nagtoralik op 06-10-2011 07:34 ]
deze hebben verschillende vestigingen toch?
bij welke ben jij geweest?
die imac of ssd heb je niet bij hun gekocht?
bij welke ben jij geweest?
die imac of ssd heb je niet bij hun gekocht?
Nagtoralik schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 07:42:
Vorige week vrijdag mijn Imac opgehaald bij Card Services voor een SSD montage.
Goeie service, zitten 10 man fulltime apperatuur aan te passen ed.
Ciao
@lex
Imac was al van mijzelf en de ssd heb ik daar gekocht.
Had ook nog ssd liggen die heb ik even in mijn Macbook pro laten zetten was geen probleem.
gr,
Alex
p.s. dit was zwolle
Had ook nog ssd liggen die heb ik even in mijn Macbook pro laten zetten was geen probleem.
gr,
Alex
p.s. dit was zwolle
Was dit een vervanging of een bijplaatsing van een ssd?
Wat was de prijs voor de ssd en welke keuse was er?
Vriendelijke groet!
Wat was de prijs voor de ssd en welke keuse was er?
Vriendelijke groet!
hmm het klink wel goed, dat je ook na plaatsing gedekt ben.
Het was het vervangen van de bestaande HD door een SSD, had de Imac 2de hands gekocht en wilde graag naar SSD.
Ze bieden SSD aan vanaf 120GB allemaal OCZ tot de grootste die je wil hebben.
Arbeid is per 15 minuten en je krijgt dan vooraf te horen wat het kost incl. 10.6 install en was ik al aangaf 10.7 als je de software aankoop kan aantonen.
Data overzetten kan ook als je dat wil, heb ook mijn MacMini even laten omzetten naar SSD.
contact in Zwolle liep via:
Contact met CARD Services
Telefoon: 038 - 423 35 36
E-mail: info@cardservices.nl
iChat: cszwolle
Twitter: @cardservices
Succes
@lex
Arbeid is per 15 minuten en je krijgt dan vooraf te horen wat het kost incl. 10.6 install en was ik al aangaf 10.7 als je de software aankoop kan aantonen.
Data overzetten kan ook als je dat wil, heb ook mijn MacMini even laten omzetten naar SSD.
contact in Zwolle liep via:
Contact met CARD Services
Telefoon: 038 - 423 35 36
E-mail: info@cardservices.nl
iChat: cszwolle
Twitter: @cardservices
Succes
@lex
[ Voor 9% gewijzigd door Nagtoralik op 06-10-2011 07:33 ]
Verwijderd
Ik ben ook even aan het informeren bij Cardservices. Voelt vertrouwd aan dat ze Apple gecertificeerd zijn en er dus ervaring mee hebben.
Mycom in Zwolle kan ook SSD inbouwen, kost daar 70 euro, weet alleen nog niet hoe dat zit met garantie etc. Iemand ervaring met Mycom?
Mycom in Zwolle kan ook SSD inbouwen, kost daar 70 euro, weet alleen nog niet hoe dat zit met garantie etc. Iemand ervaring met Mycom?
Mij gevoel bij Mycom is dat het niet dagelijks is, terwijl de andere firma dit misschien wel 100x per dag doen.
Ook het verlengde care gebeuren geeft vertrouwen.
gr,
Alex
Ook het verlengde care gebeuren geeft vertrouwen.
gr,
Alex
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:42:
Ik ben ook even aan het informeren bij Cardservices. Voelt vertrouwd aan dat ze Apple gecertificeerd zijn en er dus ervaring mee hebben.
Tijdje geleden waren er geruchten dat er alweer nieuwe iMacs op komst zouden zijn, is daar nog iets van over gebleven? Lijkt me toch nog wel een aantal maanden verder?
Altijd ff hier kijken: http://buyersguide.macrumors.com/
wat vroegen ze voor een 120GB?
ik zal naar vestiging utrecht moeten, zwolle is te ver voor mij.
ik zal naar vestiging utrecht moeten, zwolle is te ver voor mij.
Nagtoralik schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 07:35:
Het was het vervangen van de bestaande HD door een SSD, had de Imac 2de hands gekocht en wilde graag naar SSD.
contact in Zwolle liep via: bastiaan@cardservices.nl
Succes
@lex
Is het de moeite om Apple care te kopen voor een Imac ? Ik ga em niet bij Apple zelf kopen, dan heb ik 2 jaar garantie (hier in Belgie). Er is nu een actie bij MM waarbij ze een bon van 20 EUR geven per 100 EUR die je koopt (vanaf 1000 EUR). Dat is dan 320 EUR korting (in bon) op 1649 EUR.
M'n broers Macbook pro begaf het na 2j en 8 maand en andere macbook pros die 4 jaar geleden gekocht zijn door vrienden zijn ook al ondertussen gesneuvel (mobo kapot). Dan is Apple Care toch handig, als je weet dat er redelijk veel problemen zijn met dat model.
M'n broers Macbook pro begaf het na 2j en 8 maand en andere macbook pros die 4 jaar geleden gekocht zijn door vrienden zijn ook al ondertussen gesneuvel (mobo kapot). Dan is Apple Care toch handig, als je weet dat er redelijk veel problemen zijn met dat model.
[ Voor 16% gewijzigd door psychodweep op 05-10-2011 16:58 ]
Ik heb nu hier een standaard 21.5" iMac met 4GB geheugen en 500GB hardeschijf. Zonet even 2x4GB geheugenkit besteld. Mijn vraag is of het mogelijk is om een SSD aan te sluiten naast de gewone HDD en DVD-drive. Ik zag volgens mij ergens op YouTube dat iemand gewoon ergens los een SSD had gelegd, stroom had afgetapt van de voeding en sata-kabeltje ingeplugd, zodat ie een SSD + HDD + DVD-drive had.
Ik heb vandaag Windows geïnstalleerd op m'n iMac 2011 om Battlefield 3 te proberen. Loopt verrassend goed. Ik kan de game goed spelen op 1920x1080, settings op Ultra, en AA uit. Native resolutie wordt te zwaar en laat ook het gebrek aan AA prominent naar voren komen.
Specs zijn: i5 3.1ghz, 12 gb ram, 6970M 2gb
Overigens: Starcraft draait merkbaar beter op Windows dan op OS X. Kan op windows écht alles op maximaal met 60 fps draaien.
Specs zijn: i5 3.1ghz, 12 gb ram, 6970M 2gb
Overigens: Starcraft draait merkbaar beter op Windows dan op OS X. Kan op windows écht alles op maximaal met 60 fps draaien.
Ik wil al een tijdje een iMac halen om die dan als een workstation te gebruiken daarnaast wil ik natuurlijk wel soms nog een game draaien. Ik zit te wachten op de verwachte spec-bump. Maar zo als ik hoor is dat niet nodig als je de 6970M met 2gb neemt. Ik wacht nog eventjes en anders neem ik ook de iMac met 6970 2gb.
Ik heb de settings zonet ook maar op Ultra gezet voor BF3, en het speelde erg soepel moet ik zeggen. Heb een uurtje gespeeld ofzo. Wel met de reso op 1920x1080, hoogste reso zal die wel niet trekken maar daar heb ik hem ook niet opstaan omdat de gui niet op t scherm past.
(6970 1gb versie trouwens hier)
(6970 1gb versie trouwens hier)
Die specbump is uit de duim gezogen onzin. De huidige generatie is er sinds mei en Apple ververst z'n modellen nooit zo snel. Zal op z'n vroegst begin volgend jaar worden.muhda schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:30:
Ik wil al een tijdje een iMac halen om die dan als een workstation te gebruiken daarnaast wil ik natuurlijk wel soms nog een game draaien. Ik zit te wachten op de verwachte spec-bump.
Huidige spec kan ook prima mee hoor. Kunt natuurlijk altijd wel blijven wachten.
Is het normaal dat er bij de laatste 27'' imac geen installatie cds meer worden meegeleverd ? Ik heb die net gekocht, maar vind geen cds.
Blijkbaar, ik heb ook geen installatiedvd's gekregen.
Ik kreeg Leopard erbij maar van lion weet ik niet.
Ja dat is normaal. Zit er geen toelichting bij je mac hoe een en ander werkt nu?psychodweep schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 02:01:
Is het normaal dat er bij de laatste 27'' imac geen installatie cds meer worden meegeleverd ? Ik heb die net gekocht, maar vind geen cds.
Er zit een mini handleiding bij, maar die is echt beperkt.
bij mij zat zelfs het zwarte doekje er niet meer bij
Leuk dat specs gedoe over BF3, maar collega zegt dat de Ultra settings niet eens werken omdat het nog beta is

Hoe kun je met de iMac in bootcamp ervoor zorgen dat games scalen naar het volledige scherm, als je in een lagere resolutie draait?
Is het bij hem ook niet mogelijk om die settings te kiezen dan? Werkt bij mij namelijk prima.SYQ schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:50:
Leuk dat specs gedoe over BF3, maar collega zegt dat de Ultra settings niet eens werken omdat het nog beta is
Verwijderd
Heeft iemand ervaringen met hun iMac dat als je sneller scrollt dat het beeld beetje/flink stotter?
Deze week heb ik opgemerkt dat bij scrollen door site of tussen spaces het beeld flink stotter, zegt maar streepjes bij het verwisselen.
Betreft een iMac 21.5 2011 model met laatste software update.
Deze week heb ik opgemerkt dat bij scrollen door site of tussen spaces het beeld flink stotter, zegt maar streepjes bij het verwisselen.
Het is door Dice bevestigd dat de ultra settings in de beta, 'slechts' iets van high zijn in de final versie.Interfico schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:00:
[...]
Is het bij hem ook niet mogelijk om die settings te kiezen dan? Werkt bij mij namelijk prima.
Verwijderd
EDIT: heb zojuist snoertje van mijn tweede scherm los gemaakt en probleem is weg... raar is dat.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:31:
Heeft iemand ervaringen met hun iMac dat als je sneller scrollt dat het beeld beetje/flink stotter?
Ik heb al een tijd een probleem met het geluid op mijn Imac 27 inch. Ik heb de versie voor de versie die nu net nieuw is gelanceerd. Ik heb bootcamp 3.3 geinstalleerd en windows 7 (legale versie). Nu heb ik de ene keer dat ik mijn pc opstart wel geluid en de andere keer weer niet. Ik zie dan rechtsbeneden bij het geluidsicoontje een klein rood kruisje door het icoontje staan. Als ik daar op klik ben ik soms in staat via die weg de driver opnieuw te installeren, maar het lukt ook vaak niet. Ik moet dan mijn pc opnieuw opstarten en dan doet soms het geluid het opeens wel weer. Heel raar dat het dus de ene keer wel werkt en de andere keer weer niet. Heb al geprobeerd verschillende drivers van Cirrus te downloaden, maar ook dat mocht niet baten.
Wat kan ik er aan doen om mijn geluid bij iedere start werkend te krijgen.
Wat kan ik er aan doen om mijn geluid bij iedere start werkend te krijgen.
Horen jullie ook een lichte zoem geluid vd fan, ook al is alles idle en cpu activity ongeveer 1%. Het is lichtjes, misschien stel ik me aan maar je hoort het wel. Ik heb een mid 2011
In een doodstille kamer hoor ik minimaal geluid uit m'n iMac 2011 komen, maar hij is minstens zo stil als m'n iMac 2007. Dat zo'n apparaat koeling nodigt heeft met een fan is niet meer dan logisch. Zelfs Apple kan de natuurkundewetten niet omzeilenSYQ schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:29:
Horen jullie ook een lichte zoem geluid vd fan, ook al is alles idle en cpu activity ongeveer 1%. Het is lichtjes, misschien stel ik me aan maar je hoort het wel. Ik heb een mid 2011
Ik heb onlangs een PC van kennissen ter reparatie gehad: een Prescott 3.4GHz machine die zelfs idle al het geluid van een fohn/droogkap maakt
Juh. Er zitten 3 fans in die minimaal 900 rondjes per minuut draaien.SYQ schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:29:
🌞🍃
Helemaal goed dan! nogmaals het is lichtjes en ik erger me er niet aan maar als het niet hoort dan terug naar apple natuurlijk
En laten we niet beginnen over ventilator geluid in laptops, ooit een Acer ferrari gehad. Wist niet hoe snel ik hem weer terug moest brengen zo erg
En laten we niet beginnen over ventilator geluid in laptops, ooit een Acer ferrari gehad. Wist niet hoe snel ik hem weer terug moest brengen zo erg
Ik heb eignelijk een simpele facetime vraag... Ik heb een ipad 2 en een iphone. Beide zijn verbonden met een wifi netwerk. Wat moet ik nu precies doen om via wifi een facetime verbinding op te zetten, zonder dat dus van mijn bel-bundel afgaat?
En wat is nu het verschil tussen de FaceTime die standaard bij Lion wordt meegeleverd (Version 1.1 (258)) en de versie die je via de appstore kunt downloaden? De laatste kost namelijk geld. Beetje onduidelijk allemaal...
En wat is nu het verschil tussen de FaceTime die standaard bij Lion wordt meegeleverd (Version 1.1 (258)) en de versie die je via de appstore kunt downloaden? De laatste kost namelijk geld. Beetje onduidelijk allemaal...
[ Voor 31% gewijzigd door smeerbartje op 10-10-2011 17:41 ]
Ja de Imac staat op oor hoogte en dan hoor je alles , Ook al is de Fan fluisterstil .Exirion schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:33:
[...]
In een doodstille kamer hoor ik minimaal geluid uit m'n iMac 2011 komen, maar hij is minstens zo stil als m'n iMac 2007. Dat zo'n apparaat koeling nodigt heeft met een fan is niet meer dan logisch. Zelfs Apple kan de natuurkundewetten niet omzeilen
Ik heb onlangs een PC van kennissen ter reparatie gehad: een Prescott 3.4GHz machine die zelfs idle al het geluid van een fohn/droogkap maaktDan leer je het geluid van je Macje nog meer waarderen....
Trouwens de laatste G4 was ook een behoorlijke stofzuiger
Maf, want de Mac Mini G4 was juist erg stil.tronmedia schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:43:
Trouwens de laatste G4 was ook een behoorlijke stofzuiger
ik krijg morgen de vervanger, stond 2 weken levertijd op.
dus komt direct van de fabriek lijkt mij
krijg je dat zwarte doekje er trouwens niet meer bij?
dus komt direct van de fabriek lijkt mij
krijg je dat zwarte doekje er trouwens niet meer bij?
Ik vind het gezoem van de 7400rpm hdd vervelend. ik woon in een zeer rustige wijk (noorden des lands) in een vrijstaande woning.. piepstil dus.
De HDD van de iMac zoemt behoorlijk luid, ervaren anderen dit ook in een 'compleet stille' omgeving?
De HDD van de iMac zoemt behoorlijk luid, ervaren anderen dit ook in een 'compleet stille' omgeving?
ik heb mijn vervanging binnen
nu zie ik achter het glas links een vierkant [alsof er iets geplakt is]
boven onder en rechts 4 cirkeltjes in vorm van een vierkant[ziet er uit als druppels]
ik heb er even genoeg van nu, zou toch niet kunnen met zo,n duur produkt?
nu zie ik achter het glas links een vierkant [alsof er iets geplakt is]
boven onder en rechts 4 cirkeltjes in vorm van een vierkant[ziet er uit als druppels]
ik heb er even genoeg van nu, zou toch niet kunnen met zo,n duur produkt?
Het is altijd slim om een iMac te kopen.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:18:
Is het slim om nu een iMac te kopen? of worden er binnenkort nieuwe verwacht?
Om je vraag te beantwoorden: http://buyersguide.macrumors.com/
Ik heb de nieuwste 27 inch i7 met HDD en zou er graag een SSD bij willen plaatsen, zonder er onderdelen uit te moeten halen. Is dit mogelijk in de 27 inch? Of met de SSD altijd ipv de HDD.
Je kan namelijk in de Apple store wel een combi selecteren (wat belachelijk duur is). Via google kan ik dit niet vinden.
Edit: Mmh het kan wel, maar dat moet echt je hele imac uit elkaar: http://www.hardwareluxx.d...mid-2011-27-a-807863.html
Je kan namelijk in de Apple store wel een combi selecteren (wat belachelijk duur is). Via google kan ik dit niet vinden.
Edit: Mmh het kan wel, maar dat moet echt je hele imac uit elkaar: http://www.hardwareluxx.d...mid-2011-27-a-807863.html
[ Voor 21% gewijzigd door DJH op 13-10-2011 21:53 ]
Op de apple website zie je dat de combinatie hdd en ssd maar in de snellere 21.5 en 27 inch modellen kan , is dit echt zo?
En kunnen de langzamere versies echt maar 8gb aan? Op en website las ik dat ieder model 16gb aan kan maar dat Apple dat niet kon testen in het begin.
Dit ivm orientatie om een Imac aan te schaffen, wil graag 16gb en tzt eens een ssd erbij plaatsen.
( ga nu de linkmvan de post hierboven even door spitten
)
En kunnen de langzamere versies echt maar 8gb aan? Op en website las ik dat ieder model 16gb aan kan maar dat Apple dat niet kon testen in het begin.
Dit ivm orientatie om een Imac aan te schaffen, wil graag 16gb en tzt eens een ssd erbij plaatsen.
( ga nu de linkmvan de post hierboven even door spitten
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Dat is gewoon marketing. Hardwarematig kan elke model 16GB aan.
Verwijderd
Beste tweakers, ik ga dit weekend een Imac voor een familielid aanschaffen. De voorkeur bestaat om er een SSD in te plaatsen, niet via Apple vanwege de prijs maar extern. Nu was ik in de veronderstelling dat je gewoon de Imac 2011 versie kan kopen en dit laten inbouwen - maar een APR beweert dat er wel een SSD aansluiting in moet zitten (fabriek af). Is dit niet standaard dan? Of zei diegene dit zodat ik via hun de SSD erin laat plaatsen? Veel dank
Als je het zelf doet in de 2011 versie verloopt je garantie.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:25:
Beste tweakers, ik ga dit weekend een Imac voor een familielid aanschaffen. De voorkeur bestaat om er een SSD in te plaatsen, niet via Apple vanwege de prijs maar extern. Nu was ik in de veronderstelling dat je gewoon de Imac 2011 versie kan kopen en dit laten inbouwen - maar een APR beweert dat er wel een SSD aansluiting in moet zitten (fabriek af). Is dit niet standaard dan? Of zei diegene dit zodat ik via hun de SSD erin laat plaatsen? Veel dank
Verwijderd
Ja dat heb ik vernomen, maar het kan dus wel fabriek-af. Overigens twijfel ik of het vervallen van de garantie juridisch stand houdt; netzoals je bij je eigen auto ook de banden kan verwisselen. Ik denk dat dit juridische grootspraak van Apple is, mocht ik problemen krijgen en gezeik over de garantie stuur ik er wel een brief van een advocaat vriendje meeUntamedNL schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:05:
[...]
Als je het zelf doet in de 2011 versie verloopt je garantie.
Ik weet even niet in welk topic het nu hoort.
Maar ik las op Macrumors dat je nu een imac moet kopen enkel als je hem nodig hebt omdat men verandering verwacht. Mij lijkt de Imac27" nog niet aan het einde van zijn cycle ?
Ik zie op A-mac een 27" I5 2,8ghz met 4gb intern, 1tb hdd, 1gb video voor 1449 incl. Ik vind het niet duur, maar mis ik iets ? is er iets gaande qua vernieuwing ?
Maar ik las op Macrumors dat je nu een imac moet kopen enkel als je hem nodig hebt omdat men verandering verwacht. Mij lijkt de Imac27" nog niet aan het einde van zijn cycle ?
Ik zie op A-mac een 27" I5 2,8ghz met 4gb intern, 1tb hdd, 1gb video voor 1449 incl. Ik vind het niet duur, maar mis ik iets ? is er iets gaande qua vernieuwing ?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Is het geen ouder model? Of een ex-demo-model?
Dit is de link, is sale sectie bij a-mac :
Lijkt gewoon nieuw te zijn.
http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/
Lijkt gewoon nieuw te zijn.
http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/
Het is zo te zien het model van vorig jaar (niks mis mee, die heb ik ook). Prima systeem maar dus wel het mid-2010 model
1500 euro vind ik een nette prijs voor een nieuwe van die generatie.
mag ik vragen hoe je dat ziet ?
Ik google nu even voor de verschillen van 2010 vs 2011.
Geen thunderbolt dus. Dat is toch wel een nadeel.
[ Voor 50% gewijzigd door Capo op 17-10-2011 10:57 ]
Kan je heel makkelijk zelf zien, open de Apple Support pagina en klik op specifications
2011 modellen http://support.apple.com/kb/SP623
2010 modellen http://support.apple.com/kb/SP588
2011 modellen http://support.apple.com/kb/SP623
2010 modellen http://support.apple.com/kb/SP588
Nou ja, een i5 2.8 en een 5750 is gewoon een 2010Capo schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:52:
mag ik vragen hoe je dat ziet ?
[ Voor 4% gewijzigd door sebastius op 17-10-2011 11:32 ]
Ik koop wel met de intentie om het lang te gebruiken. Mijn huidige DELL laptop is ook alweer 6 jaar oud
Ook de reden dat die aan vervanging toe is nu.
Als ik dan toch geld uit geef, dan iets meer en direct het nieuwste van dat moment.
Even verder kijken of ik nog wat kan vinden voor een 2011 model.
Thanks Heren.
Als ik dan toch geld uit geef, dan iets meer en direct het nieuwste van dat moment.
Even verder kijken of ik nog wat kan vinden voor een 2011 model.
Thanks Heren.
Beste tweakers,
Vooropgesteld, ik zoek al dagen naar informatie die mij zou kunnen helpen over aanschaf van een iMac. Het is dus niet zo dat ik te lui ben om zelf het eea uit te zoeken. Ik heb altijd een PC gehad.
Ik wil iMac 21,5” met 2.5GHz i5 kopen. Ontwerp vind ik prachtig en beeld schitterend. Met de specificaties zit het ook goed voor mijn toepassingen. Hoofdzakelijk Internetten, MS Office toepassingen, en voor het bewerken van foto’s gebruik ik Photoshop Elements. Ik game niet!
Waar ik echter nog mee zit voordat ik de knoop kan doorhakken zijn de volgende zaken.
Ik heb even in ICentre een beetje gespeeld met Muis en Trackpad. Dat is wel even wennen. Wat geniet de voorkeur bij jullie, muis of Trackpad. Verder mis het numerieke gedeelte van keyboard. Is het een kwestie van wennen of moet ik meteen losse draadloos numeriek keyboard aanschaffen (€50). Ik zal ook 4 GB geheugen bij laten prikken (€50). Dat moet toch voldoende zijn?
Ik gebruik heel mijn leven MS Office, voornamelijk Outlook, Word en Excel. Apple heeft een eigen MAIL programma. Is het vergelijkbaar met Outlook? Kan ik mijn e-mails importeren naar Mail met behoud van de opmaak?
Ook voor office toepassingen heeft Apple iWork (kopen). Mijn vraag is, zijn de programma’s echt goed bruikbaar? Voor normaal gebruik, geen wetenschappelijke spreadsheets of zo. Zijn trouwens bovenstaande pakketen in het Nederlands? Dat kan ik namelijk nergens vinden. Ergens heb ik ook gelezen dat iMac ook een PDF bestand kan genereren. Klopt dit? Waar zit het dan in? In iWork? De vraag is dus, zal ik Office voor Mac kopen (€99) of iWork (€50).
In de winkel proberen ze mij ook AppleCare (3 jaar) aan te praten voor €179. Is dat wel nodig?
Hopelijk kan mij iemand helpen om de vragen te beantwoorden en mogelijk mijn twijfels weg te nemen. En liefst iemand die ook overgestapt is van een PC naar Mac
Vooropgesteld, ik zoek al dagen naar informatie die mij zou kunnen helpen over aanschaf van een iMac. Het is dus niet zo dat ik te lui ben om zelf het eea uit te zoeken. Ik heb altijd een PC gehad.
Ik wil iMac 21,5” met 2.5GHz i5 kopen. Ontwerp vind ik prachtig en beeld schitterend. Met de specificaties zit het ook goed voor mijn toepassingen. Hoofdzakelijk Internetten, MS Office toepassingen, en voor het bewerken van foto’s gebruik ik Photoshop Elements. Ik game niet!
Waar ik echter nog mee zit voordat ik de knoop kan doorhakken zijn de volgende zaken.
Ik heb even in ICentre een beetje gespeeld met Muis en Trackpad. Dat is wel even wennen. Wat geniet de voorkeur bij jullie, muis of Trackpad. Verder mis het numerieke gedeelte van keyboard. Is het een kwestie van wennen of moet ik meteen losse draadloos numeriek keyboard aanschaffen (€50). Ik zal ook 4 GB geheugen bij laten prikken (€50). Dat moet toch voldoende zijn?
Ik gebruik heel mijn leven MS Office, voornamelijk Outlook, Word en Excel. Apple heeft een eigen MAIL programma. Is het vergelijkbaar met Outlook? Kan ik mijn e-mails importeren naar Mail met behoud van de opmaak?
Ook voor office toepassingen heeft Apple iWork (kopen). Mijn vraag is, zijn de programma’s echt goed bruikbaar? Voor normaal gebruik, geen wetenschappelijke spreadsheets of zo. Zijn trouwens bovenstaande pakketen in het Nederlands? Dat kan ik namelijk nergens vinden. Ergens heb ik ook gelezen dat iMac ook een PDF bestand kan genereren. Klopt dit? Waar zit het dan in? In iWork? De vraag is dus, zal ik Office voor Mac kopen (€99) of iWork (€50).
In de winkel proberen ze mij ook AppleCare (3 jaar) aan te praten voor €179. Is dat wel nodig?
Hopelijk kan mij iemand helpen om de vragen te beantwoorden en mogelijk mijn twijfels weg te nemen. En liefst iemand die ook overgestapt is van een PC naar Mac
Voor mij is de Magic Trackpad een must, vooral nu er aardig wat handige gestures zijn. Tel je daar de applicatie Bettertouch Tool bij op, en de mogelijkheden met je Trackpad zijn oneindig. Ook voor precisie werk kom ik goed uit de voeten met o.a Photoshop CS5.
Mocht je veel met getallen in excel of numbers willen gaan werken, dan is zo'n numeriek gedeelte natuurlijk onmisbaar. Doe je dit niet, dan zou ik er niet speciaal extra geld voor uitgeven. ( er bestaat natuurlijk ook gewoon het bedrade toetsenbord die wel over een numeriek eiland beschikt ) Kijk bij V&A en je ziet er dagelijks een paar tussen staan voor een leuke prijs.
Voor normaal gebruik is 4gb meer dan voldoende, echter ook deze kan je natuurlijk makkelijk zelf upgraden, simpel weg insteken en klaar. Ik heb zelf 8gb omdat ik veel zware programma's open heb staan.
Persoonlijk ben ik ook een Office gebruiker, niet zo zeer omdat iWork minder prettig werkt, maar meer om het feit dat .doc meer wordt gebruikt en daarom veelzijdiger is als je ook een keer op een niet "apple" computer moet werken.
In de mail applicatie kan je zelf postbussen toewijzen, dus je hotmail/gmail,yahoo etc accounts kan je makkelijk importeren. ( Persoonlijk wat vervelende ervaringen gehad met hotmail. Bij het ophalen van de mail werden werkelijk alle mails die ik ooit had ontvangen opgehaald, daaropvolgend waren alle mails weg wanneer ik via hotmail.com mijn emails wilde lezen ) let wel dat het alleen gaat om de Inbox, alle verzonden emails werden niet overgezet. Voor een visuele indruk van mail kan je hier terecht.
De mac heeft standaard een viewer ( spatiebalk ) om voorbeelden te generen van o.a documenten, foto's, en pdf bestanden, je hebt hiervoor geen extern programma nodig.
Applecare is natuurlijk persoonlijk, je kiest ervoor of niet, die keus laat ik aan jezelf over. Let wel dat mocht je bijvoorbeeld je iMac zelf willen upgraden ( SSD e.d je garantie vervalt )
Mocht je veel met getallen in excel of numbers willen gaan werken, dan is zo'n numeriek gedeelte natuurlijk onmisbaar. Doe je dit niet, dan zou ik er niet speciaal extra geld voor uitgeven. ( er bestaat natuurlijk ook gewoon het bedrade toetsenbord die wel over een numeriek eiland beschikt ) Kijk bij V&A en je ziet er dagelijks een paar tussen staan voor een leuke prijs.
Voor normaal gebruik is 4gb meer dan voldoende, echter ook deze kan je natuurlijk makkelijk zelf upgraden, simpel weg insteken en klaar. Ik heb zelf 8gb omdat ik veel zware programma's open heb staan.
Persoonlijk ben ik ook een Office gebruiker, niet zo zeer omdat iWork minder prettig werkt, maar meer om het feit dat .doc meer wordt gebruikt en daarom veelzijdiger is als je ook een keer op een niet "apple" computer moet werken.
In de mail applicatie kan je zelf postbussen toewijzen, dus je hotmail/gmail,yahoo etc accounts kan je makkelijk importeren. ( Persoonlijk wat vervelende ervaringen gehad met hotmail. Bij het ophalen van de mail werden werkelijk alle mails die ik ooit had ontvangen opgehaald, daaropvolgend waren alle mails weg wanneer ik via hotmail.com mijn emails wilde lezen ) let wel dat het alleen gaat om de Inbox, alle verzonden emails werden niet overgezet. Voor een visuele indruk van mail kan je hier terecht.
De mac heeft standaard een viewer ( spatiebalk ) om voorbeelden te generen van o.a documenten, foto's, en pdf bestanden, je hebt hiervoor geen extern programma nodig.
Applecare is natuurlijk persoonlijk, je kiest ervoor of niet, die keus laat ik aan jezelf over. Let wel dat mocht je bijvoorbeeld je iMac zelf willen upgraden ( SSD e.d je garantie vervalt )
[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 17-10-2011 21:43 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
@Wenzel
Voor normaal gebruik is 4GB op zich prima, als je niet teveel open hebt staan kan je daarmee prima uit de voeten. Photoshop heeft baat bij lekker veel geheugen, mocht je daar veel tijd in spenderen kan het de moeite lonen om maybe wel wat meer geheugen te kopen. Zoals Destianto vermeldt is het bijprikken van geheugen zo gepiept en vooral nu kost DDR3 geheugen niet veel meer (zelf pas geleden ook een upgrade gedaan van 8 naar 16GB (staat ook te koop in V&A)).
Apple iWork werkt prima, daarnaast kan je altijd nog Office 2011 kopen, wat voor een Windows gebruiker wel erg prettig is.
PDF functionaliteit (inc beveiliging dmv wachtwoord) zit gewoon ingebouwd. Files previewen door vanuit je Finder spatiebalk te drukken is erg fijn en werkt lekker snel. OSX is gewoon net even anders en je kan er imho minder snel iets fout doen (is mijn mening), dus ook erg geschikt voor de beginnende gebruiker. 1 topfunctie heeft mij wel vaker uit de brand geholpen en dat is de TimeMachine backup (via Synology NAS), een automatisch backupsysteem wat er ook nog vet uitziet.
Over Muis / Magic Mouse / Magic Trackpad, ik heb ze alle 3, maar uiteindelijk gebruik ik mn Logitech MX518 toch het liefste lol. Magic Mouse is erg fijn omdat er allerlei gestures beschikbaar zijn + je kan customizen met BTT. Zelfde geldt voor Trackpad, apparaatje waar je snel aan went en erg veelzijdig is! Ik gebruik een bedrade Apple KB met numeriek gedeelte (die had ik al gekocht voordat ik mn iMac had). De wireless keyboard gebruik ik voor mn HTPC + Playstation 3 en vind ik persoonlijk niet zo fijn in dagelijks gebruik.
AppleCare zou ik persoonlijk laten zitten, deze kan je eventueel altijd nog aanschaffen binnen je 1ste jaar na aankoop mocht je willen (leven is al duur genoeg
).
Ter info: Ik heb altijd met Windows gewerkt vanaf Win 3.x t/m Win 7. Na de aanschaf van een Macbook Pro was het hek van de dam en in de tussentijd heb ook ik Apple flink financieel gesteund
Voor normaal gebruik is 4GB op zich prima, als je niet teveel open hebt staan kan je daarmee prima uit de voeten. Photoshop heeft baat bij lekker veel geheugen, mocht je daar veel tijd in spenderen kan het de moeite lonen om maybe wel wat meer geheugen te kopen. Zoals Destianto vermeldt is het bijprikken van geheugen zo gepiept en vooral nu kost DDR3 geheugen niet veel meer (zelf pas geleden ook een upgrade gedaan van 8 naar 16GB (staat ook te koop in V&A)).
Apple iWork werkt prima, daarnaast kan je altijd nog Office 2011 kopen, wat voor een Windows gebruiker wel erg prettig is.
PDF functionaliteit (inc beveiliging dmv wachtwoord) zit gewoon ingebouwd. Files previewen door vanuit je Finder spatiebalk te drukken is erg fijn en werkt lekker snel. OSX is gewoon net even anders en je kan er imho minder snel iets fout doen (is mijn mening), dus ook erg geschikt voor de beginnende gebruiker. 1 topfunctie heeft mij wel vaker uit de brand geholpen en dat is de TimeMachine backup (via Synology NAS), een automatisch backupsysteem wat er ook nog vet uitziet.
Over Muis / Magic Mouse / Magic Trackpad, ik heb ze alle 3, maar uiteindelijk gebruik ik mn Logitech MX518 toch het liefste lol. Magic Mouse is erg fijn omdat er allerlei gestures beschikbaar zijn + je kan customizen met BTT. Zelfde geldt voor Trackpad, apparaatje waar je snel aan went en erg veelzijdig is! Ik gebruik een bedrade Apple KB met numeriek gedeelte (die had ik al gekocht voordat ik mn iMac had). De wireless keyboard gebruik ik voor mn HTPC + Playstation 3 en vind ik persoonlijk niet zo fijn in dagelijks gebruik.
AppleCare zou ik persoonlijk laten zitten, deze kan je eventueel altijd nog aanschaffen binnen je 1ste jaar na aankoop mocht je willen (leven is al duur genoeg
Ter info: Ik heb altijd met Windows gewerkt vanaf Win 3.x t/m Win 7. Na de aanschaf van een Macbook Pro was het hek van de dam en in de tussentijd heb ook ik Apple flink financieel gesteund
@Destianto en @aramdin, bedankt voor waardevolle informatie.
Wat software betreft, mog een vraagje over Mail. Kan ik vanuit mijn MS Outlook alles probleemloos importeren naar Apple Mail? Ik bedoel alle mappen met mails die ik bewaar (verzonden&ontvangen), maar ook Agenda en Notities?
Ik vraag het, omdat in Mac Office Home&Student (100 euro) geen Outlook zit. Dan zal ik naar naar Home& Business moeten uitwijken waar wel Outlook bij zit, maar gelijk 250 euro kost.
hier nog erger. Ik stam nog van Commodore 64, en daarn DOS computer waar nog niet eens HD inzat.
Wat software betreft, mog een vraagje over Mail. Kan ik vanuit mijn MS Outlook alles probleemloos importeren naar Apple Mail? Ik bedoel alle mappen met mails die ik bewaar (verzonden&ontvangen), maar ook Agenda en Notities?
Ik vraag het, omdat in Mac Office Home&Student (100 euro) geen Outlook zit. Dan zal ik naar naar Home& Business moeten uitwijken waar wel Outlook bij zit, maar gelijk 250 euro kost.
aramdin schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:12:
No prob, blij dat ik kan helpen.
Over Mail kan ik je helaas niet helpen, ik gebruik Gmail als centrale locatie voor mn mail. Voor zover ik weet zou het wel moeten werken, maar zeker weten doe ik het niet.
Even nog iets aanhalen, een SSD maakt het pakketje echt af. Niet dat een iMac een trage machine is, maar op een gegeven moment zal je denk ik wel merken dat de HDD het traagste onderdeel in die machine is. Kan ook zijn dat je daar zelf niets om geeft, dat weet ik niet.
Over Mail kan ik je helaas niet helpen, ik gebruik Gmail als centrale locatie voor mn mail. Voor zover ik weet zou het wel moeten werken, maar zeker weten doe ik het niet.
Even nog iets aanhalen, een SSD maakt het pakketje echt af. Niet dat een iMac een trage machine is, maar op een gegeven moment zal je denk ik wel merken dat de HDD het traagste onderdeel in die machine is. Kan ook zijn dat je daar zelf niets om geeft, dat weet ik niet.
Mijn collega is met haar outlook mail een enorm gevecht aan het leveren: volgens iamstore medewerkers loodst de migratie assistent je overal probleemloos doorheen maar dat is niet het geval, zij krijgt mail niet geimproteerd in Mail.
Hekpen willen ze wel, voor 50 euro
(starttarief!).
Hekpen willen ze wel, voor 50 euro
Outlook naar Mail is zonder speciale tooltjes bijna niet te doen.
http://guides.macrumors.c..._PC_Outlook_to_Apple_Mail
http://guides.macrumors.c..._PC_Outlook_to_Apple_Mail
Wat een onzin, je kunt zoiets gewoon laten inbouwen bij een AASP zodat je garantie niet vervalt. En je kunt heel wat brieven van je advocaat vriendje meesturen, maar wanneer jij het display zelf al aan de kant moet halen om die SSD te plaatsten vervalt je garantie op je display, simpelweg omdat jij dan niet meer naar Apple toe kan bewijzen dat het niet jouw schuld isVerwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:37:
[...]
Ja dat heb ik vernomen, maar het kan dus wel fabriek-af. Overigens twijfel ik of het vervallen van de garantie juridisch stand houdt; netzoals je bij je eigen auto ook de banden kan verwisselen. Ik denk dat dit juridische grootspraak van Apple is, mocht ik problemen krijgen en gezeik over de garantie stuur ik er wel een brief van een advocaat vriendje mee
gewoon nee.
Ben sinds gisteren trotse eigenaar van een Imac 27" i5 met als upgrade de 2gb gfx card.
Ik ga zelf de mem upgraden. Kan het kwaad om de 4gb van apple zelf der te laten insteken en deze er bij te steken?
http://www.alternate.be/h...n&l2=DDR3&l3=SO-DIMM+DDR3
Of is het veiliger om bij dezelfde sticks te blijven. Dus die van apple der uit halen?
Ik ga zelf de mem upgraden. Kan het kwaad om de 4gb van apple zelf der te laten insteken en deze er bij te steken?
http://www.alternate.be/h...n&l2=DDR3&l3=SO-DIMM+DDR3
Of is het veiliger om bij dezelfde sticks te blijven. Dus die van apple der uit halen?
Verwijderd
Hmm ja dat laatste klopt, na veel navragen in diverse shops blijkt dat Apple sinds kort nieuwe Sata-controllers gebruikt die niet werken met externe partijen. Tevens is de interne kabel om de SSD schijf te verbinden niet meegeleverd, deze wordt helaas alleen geleverd bij aanschaf van een SSD direct met een iMac. Maargoed, het eerste punt blijf ik twijfelachtig vinden of dit van Apple's kant stand kan houden...ben helaas geen advocaat maar zal het bij een borrel binnenkort eens rondvragenSanderPS3 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:23:
[...]
Wat een onzin, je kunt zoiets gewoon laten inbouwen bij een AASP zodat je garantie niet vervalt. En je kunt heel wat brieven van je advocaat vriendje meesturen, maar wanneer jij het display zelf al aan de kant moet halen om die SSD te plaatsten vervalt je garantie op je display, simpelweg omdat jij dan niet meer naar Apple toe kan bewijzen dat het niet jouw schuld is. Zo werkt het nou eenmaal. En bij een 2011 model kan je geloof ik niet zomaar zelf een SSD inbouwen gezien je een nieuwe bracket e.d. nodig hebt. Toevallig een week geleden met een AASP gebeld om te vragen of het met mijn eigen iMac kan (2010 model). Het 2010 model was het enige model wat heel makkelijk was om een SSD bij in te bouwen
.
Wat een onzin! Net zoals 1 jaar garantie.SanderPS3 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:23:
[...]
Wat een onzin, je kunt zoiets gewoon laten inbouwen bij een AASP zodat je garantie niet vervalt. En je kunt heel wat brieven van je advocaat vriendje meesturen, maar wanneer jij het display zelf al aan de kant moet halen om die SSD te plaatsten vervalt je garantie op je display, simpelweg omdat jij dan niet meer naar Apple toe kan bewijzen dat het niet jouw schuld is. Zo werkt het nou eenmaal. En bij een 2011 model kan je geloof ik niet zomaar zelf een SSD inbouwen gezien je een nieuwe bracket e.d. nodig hebt. Toevallig een week geleden met een AASP gebeld om te vragen of het met mijn eigen iMac kan (2010 model). Het 2010 model was het enige model wat heel makkelijk was om een SSD bij in te bouwen
.

Volgens jouw theorie zou je dus ook geen (extra) geheugen mogen plaatsen, want dan moet je een klepje met 3 schroeven losschroeven en als je iMac daarna stukgaat dan kan je niet bewijzen dat het niet jouw schuld is.
Een iMac is gewoon een pc. Een pc bestaat uit componenten. In de regel der gewoonte is het aannemelijk dat je componenten zoals een hdd of geheugen kunt toevoegen of verwijderen zonder dat je garantie vervalt.
\[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2Xondox schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:54:
...
Ik heb nog een oude might mouse. Maar sinds gisteren doen de linker&rechter muis knop het niet meer. Als ik ze indruk registreert ze als middelste muis knop. Ik heb de muis uit elkaar gehaald en beetje schoongemaakt. Maar kan geen defect zien. Iemand een oplossing?
realityalways start as a dream
Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9