Dan kun je wel niet met grote bestanden werken. Probeer eens Macdrive voor Windows te installeren, dit is een programma dat harde schijven kan lezen die voor OSX geformatteerd zijn. Misschien kun je zo ook aan je 2de HDD.Plint schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:15:
In principe is het probleem dan opgelost als ik de 2de HDD formatteer naar FAT (dit hoeft niet perse een externe te zijn toch). Daar kunnen ze beide mee overweg.
Dan heb ik op de ssd schijf Win7 staan en Mac Os en op mijn 2d hdd mijn bestanden.
Verwijderd
Toen ik vandaag m'n iMac opstartte kreeg ik tot 2 keer over een CPU failure. Bij de derde keer opstarten ging het prima en tot nu toe doet hij het nog.
Nou wil het toeval dat vandaag mijn garantie verloopt. Het liefst heb ik dus dat ie helemaal kapot gaat zodat ik 'm nog weg kan brengen. Want als je er naar laat kijken en er blijkt niks aan de hand te zijn kan je 79 onderzoekskosten betalen.
Hebben jullie ervaring met een dergelijke foutmelding en functioneerde de iMac hierna gewoon weer vlekkeloos? Of toch maar even na laten kijken?
Nou wil het toeval dat vandaag mijn garantie verloopt. Het liefst heb ik dus dat ie helemaal kapot gaat zodat ik 'm nog weg kan brengen. Want als je er naar laat kijken en er blijkt niks aan de hand te zijn kan je 79 onderzoekskosten betalen.
Hebben jullie ervaring met een dergelijke foutmelding en functioneerde de iMac hierna gewoon weer vlekkeloos? Of toch maar even na laten kijken?
Ik zou gewoon er langs gaan en zeggen wat er aan de hand is..Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:48:
Toen ik vandaag m'n iMac opstartte kreeg ik tot 2 keer over een CPU failure. Bij de derde keer opstarten ging het prima en tot nu toe doet hij het nog.
Verwijderd
Ik heb al gebeld en gezegd wat er aan de hand is. Het punt is dat ze het vandaag nog gratis zullen vervangen als er daadwerkelijk een defect is. Is er geen defect en heb ik die melding om één of andere vage reden gezien, moet ik 79 euro onderzoekskosten betalen.SaURoN schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:49:
[...]
Ik zou gewoon er langs gaan en zeggen wat er aan de hand is..
Een computer hoort geen CPU failures te hebben, en zeker niet een all-in-one zoals Apple 'm levert. Als dat optreedt dan moet er echt wel iets aan de hand zijn met de hardware, dus ik zou me niet laten afpoeieren.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:07:
Ik heb al gebeld en gezegd wat er aan de hand is. Het punt is dat ze het vandaag nog gratis zullen vervangen als er daadwerkelijk een defect is. Is er geen defect en heb ik die melding om één of andere vage reden gezien, moet ik 79 euro onderzoekskosten betalen.
Tip voor de volgende keer: maak een foto van je scherm als zoiets zich voordoet.
[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 01-09-2011 11:35 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nu ik weer een tijdje met logic zit te spelen ontstaan er telkens rare kuren met de imac. Programma random crashed. Na uur werken in logic slaat die gewoon het project niet op. Al sla je handmatig op en sla je tijdens het afsluiten nog eens op. Programma's zoals adobe photoshop, itunes, chrome kunnen opeens uit het niets super traag worden.
Het enige wat met mijn imac is gebeurd is een nieuwe hardeschijf en het geheugen heeft een flinke upgrade gekregen. Nu vermoeid ik dus dat het geheugen niet helemaal compatible is met de imac.
Het gaat om 4 * GeiL 4GB DDR3 1067 MHz modules voor wie het wou weten. Typenummer etc niet zo bij de hand.
Tenzij iemand denkt/weet dat het wat anders is ga ik volgende week een setje met compatible reepjes bestellen en tot die tijd eens weer draaien op het geheugen wat erbij geleverd was.
Het enige wat met mijn imac is gebeurd is een nieuwe hardeschijf en het geheugen heeft een flinke upgrade gekregen. Nu vermoeid ik dus dat het geheugen niet helemaal compatible is met de imac.
Het gaat om 4 * GeiL 4GB DDR3 1067 MHz modules voor wie het wou weten. Typenummer etc niet zo bij de hand.
Tenzij iemand denkt/weet dat het wat anders is ga ik volgende week een setje met compatible reepjes bestellen en tot die tijd eens weer draaien op het geheugen wat erbij geleverd was.
Draai eens memtest86 vanaf een CD'tje of USB-stickje en kijk of er corruptie optreedt.rhodium schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:19:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen het geluid van een iMac 27" en een Cinema Display. Verschilt het veel, of zit er in een iMac dezelfde boxen?
iMac
Ingebouwde stereoluidsprekers
Twee interne high-efficiency versterkers van 17 watt
Cinema Display
Geïntegreerd 2.1-luidsprekersysteem (49 watt)
[ Voor 9% gewijzigd door Ronwiel op 05-09-2011 13:45 ]
Het geluid van de 27" iMac is oke. Maar heb toch een extern setje aangesloten.
Als Audiokwaliteit, enigszins een beetje belangrijk voor je is, zal je niet snel tevreden zijn lijkt me.
http://www.harmankardon.n...tail/soundsticks-iii.html
Als Audiokwaliteit, enigszins een beetje belangrijk voor je is, zal je niet snel tevreden zijn lijkt me.
http://www.harmankardon.n...tail/soundsticks-iii.html
[ Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 05-09-2011 16:20 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Het klinkt misschien gek, maar momenteel zit ik op een 20" iMac en dat geluid bevalt mij prima, geen overheersende bas of andere storende zaken. Heb deze week een Bose Companion 2 geprobeerd maar dat was echt dramatisch, maar met de 27" is dus niks mis.
Iedereen heeft natuurlijk een ander luisterend oor, maar persoonlijk vindt ik het geluid prima. Ik heb enkel het extern setje aangesloten omdat ik het als een cadeau heb gekregen, en dan moet ik concluderen dat het toch wel een heel verschil is. Maar als je niet beter weet, is het goed genoeg voor muziek en films, komt ook aardig wat volume uit.
Ik gebruik om mn bureau netjes te houden de ingebouwde speakers, wil ik muziek knallen doe ik wel iets met Airplay naar mn stereo toe
(en meteen door de reest van het huis)
Thanks voor de tip! ga ik eens uitproberen.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:46:
[...]
Dan kun je wel niet met grote bestanden werken. Probeer eens Macdrive voor Windows te installeren, dit is een programma dat harde schijven kan lezen die voor OSX geformatteerd zijn. Misschien kun je zo ook aan je 2de HDD.
Ik moet zeggen dat na het lezen van de verhalen hier over de warmte, dat het me tot dusver echt meevalt.
Heb nu meerdere keren gerenderd deze ochtend waar 100% cpu gebruikt werd en 12Gigs aan memory en het komt niet in de buurt van heet. Misschien toch eerder de videokaart die zorgt voor de warmte?
En welke videokaart heb jij erin zitten?Plint schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:19:
[...]
Thanks voor de tip! ga ik eens uitproberen.
Ik moet zeggen dat na het lezen van de verhalen hier over de warmte, dat het me tot dusver echt meevalt.
Heb nu meerdere keren gerenderd deze ochtend waar 100% cpu gebruikt werd en 12Gigs aan memory en het komt niet in de buurt van heet. Misschien toch eerder de videokaart die zorgt voor de warmte?
Lekker kort.
De 2Gig versie: AMD Radeon HD 6970M
maar ik heb zelf dus nog geen last gehad van een erg heet bovenkant van mijn scherm.
maar ik heb zelf dus nog geen last gehad van een erg heet bovenkant van mijn scherm.
[ Voor 59% gewijzigd door Plint op 06-09-2011 14:56 ]
Mijn 27" iMac (2011) met full options* (16GB, SSD, 6970M) wordt warm en de bovenkant wordt heet, maar blijft stabiel. Zelfs na 48 uur van 100% load (CPU and GPU) bleef hij stabiel.
*klinkt als een auto
*klinkt als een auto
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Hier ook hele acceptabele temperaturen op een 27" iMac (2011). En zoals je ziet staat er aardig wat open.

Misschien een stomme vraag, maar sinds ik een SSD Vertex 3 in mijn MBP heb zitten ben ik er helemaal weg van, graag zou ik er ook eentje in mijn iMac van 2011 i7 3,4ghz willen laten plaatsen.
Weet iemand of dit door een bedrijf gedaan kan worden (ga me er zelf niet aan wagen)
en wat kost dit dan ongeveer? En moet er dan iets vervangen worden of kan die toegevoegd worden binnenin?
én, vervalt mijn garantie dan?
of kan het ook door een Apple reseller verricht worden?
Weet iemand of dit door een bedrijf gedaan kan worden (ga me er zelf niet aan wagen)
en wat kost dit dan ongeveer? En moet er dan iets vervangen worden of kan die toegevoegd worden binnenin?
Ik dacht dat de nieuwe imacs ruimte had voor 2 hdd's
Je kan dit laten doen moet je even googlen. Hierboven bij a-mac had iemand het erover! Volgens mij vervalt je garantie wel. En het makkelijkste is natuurlijk om een reseller te bellen en te vragen of zij het willen doen. Niet geschoten is altijd mis
Het zelf doen is ook erg makkelijk hoor! Je moet even kijken op ifixit.com. Alleen weet je dan wel zeker dat je garantie vervallen is
Je kan dit laten doen moet je even googlen. Hierboven bij a-mac had iemand het erover! Volgens mij vervalt je garantie wel. En het makkelijkste is natuurlijk om een reseller te bellen en te vragen of zij het willen doen. Niet geschoten is altijd mis
Het zelf doen is ook erg makkelijk hoor! Je moet even kijken op ifixit.com. Alleen weet je dan wel zeker dat je garantie vervallen is
Hint: Het SSD in je Apple topicrbrouwers123 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:25:
Misschien een stomme vraag, maar sinds ik een SSD Vertex 3 in mijn MBP heb zitten ben ik er helemaal weg van, graag zou ik er ook eentje in mijn iMac van 2011 i7 3,4ghz willen laten plaatsen.
Na wat intensiever (lees; 4 uur renderen 100% cpu load) gebruik wordt die van mij ook wel heet bovenin. Coretemp max 86°.
Hoe is de videokaart van de imac 27 eigenlijk (€1650), nog redelijk mee te gamen? Ik kan nergens een goed review lezen, weet dat het geen krachtpatser is maar zo nu en dan een spelletje moet toch wel kunnen. (skyrim, battlefield)
twijfel als een debiel om een pc te samenstellen of gewoon voor een imac te gaan
twijfel als een debiel om een pc te samenstellen of gewoon voor een imac te gaan
ik heb hier de 6770, en zowat elke game draait in Bootcamp.
Heb laatst bijvoorbeeld Mafia 2 volledig ermee uitgespeeld op high settings. Afhankelijk van nieuwere releases zal je natuurlijk de settings wel wat moeten terugschroeven, maar vloeiend spelen lukt in mijn ervaringen wel.
Heb laatst bijvoorbeeld Mafia 2 volledig ermee uitgespeeld op high settings. Afhankelijk van nieuwere releases zal je natuurlijk de settings wel wat moeten terugschroeven, maar vloeiend spelen lukt in mijn ervaringen wel.
mijn Imac 2009 met deze specs speelt deus ex op hoogste settings vloeiend.Destianto schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:35:
ik heb hier de 6770, en zowat elke game draait in Bootcamp.
Processor Name: Intel Core i7
Processor Speed: 2.8 GHz
Chipset Model: ATI Radeon HD 4850
VRAM (Total): 512 MB
Memory: 16 GB
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Alweer een reden om niet voor een imac te gaan doorgestreeept 
Rest me nog een vraag. Is het makkelijk om bv een xbox aan te sluiten op de imac? En dan bedoel ik niet met een adapter van ongeveer 100 euro ofzo. Optie is om mn huidige 26" monitor hiervoor te gebruiken maar toch...
En is de trackpad goed te gebruiken wanneer je ook veel bezig bent met programmeren en/of ontwerpen?
(Wel gaar dat ik voor een ssd / geheugen upgrade mn garantie kwijt raak)
Rest me nog een vraag. Is het makkelijk om bv een xbox aan te sluiten op de imac? En dan bedoel ik niet met een adapter van ongeveer 100 euro ofzo. Optie is om mn huidige 26" monitor hiervoor te gebruiken maar toch...
En is de trackpad goed te gebruiken wanneer je ook veel bezig bent met programmeren en/of ontwerpen?
[ Voor 8% gewijzigd door SYQ op 14-09-2011 21:36 ]
Ik doe beide ook en kan opzich prima met de Trackpad werken, maar voor veel grafisch werk pak ik de muis erbij. Is vaak toch net wat sneller/nauwkeuriger.SYQ schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:34:
Medetweakers,
Mijn iMac 21,5 (2011) versie wil de brightness settings van mijn display niet onthouden
Na iedere start/opstart staat ie op ongeveer 35%
Als ik hem zet op ongeveer 80% is ie dat na iedere restart weer kwijt.
De setting "Automatically adjust brightness" staat uit.
Google helpt me helaas ook niet verder, aantal artikelen over de 2009 iMac en driver problemen.
Wie kan me verder helpen?
Alvast heel veel dank!!!
Ps, ik draai Mac OS X Lion 10.7.1 (11B26)
Mijn iMac 21,5 (2011) versie wil de brightness settings van mijn display niet onthouden
Google helpt me helaas ook niet verder, aantal artikelen over de 2009 iMac en driver problemen.
Alvast heel veel dank!!!
Nee dat kan niet zonder dure adapter, en dan nog werken alleen bepaalde resoluties. Daar zou ik 'm niet voor kopen.SYQ schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:34:
Alweer een reden om niet voor een imac te gaan doorgestreeept
Hier stond achterhaalde informatie…
Geheugen kun je gemakkelijk upgraden zonder garantie kwijt te raken hoor, zie http://support.apple.com/kb/ht3918SYQ schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:34:
...
Klopt, heb het zelf een keer getest met de Kanex XD adapter. Kost veel geld (120 euro toen) en is max 720p door een limitatie in de iMac. Zag er leuk uit, maar is toch niet helemaal scherp. PS3 op mn 24" Samsung (FullHD res) ziet er beter uit...Digistorm schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:22:
[...]
Nee dat kan niet zonder dure adapter, en dan nog werken alleen bepaalde resoluties. Daar zou ik 'm niet voor kopen.
Kick!!!MrMGeeIsTheName schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:48:
Medetweakers,
Alvast heel veel dank!!!![]()
![]()
![]()
Anyone?
Please
Zie handleiding (link)MrMGeeIsTheName schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:48:
Medetweakers,
Alvast heel veel dank!!!![]()
![]()
![]()
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Nee dat heb ik niet, en weet ook niet echt wat het inhoud, dus ga ik me even inlezen en kijken hoe ik dit moet doenaramdin schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:35:
Heb je niet toevallig een programma geinstalleerd die dat voor je regelt?
-PRAM reset geprobeerd?
-SMC reset geprobeerd?
Maar dank voor de tips
Just one last question:
Klopt het dat ik de optie "Automatically adjust brightness" uitgevinkt moet hebben?
Ja toch?
Probleem lijkt opgelost te zijn
Dus iedereen bedankt voor de hulp!
[ Voor 9% gewijzigd door MrMGeeIsTheName op 15-09-2011 20:30 ]
De optie "Automatically adjust brightness" gebruikt de lichtsensor die in de iMac is ingebouwd. Is het donker in je kamer zal de scherm minder fel staan, is het erg licht in je kamer wordt je scherm wat feller gemaakt. Probeer maar eens je hand voor de webcam te houden, daar zit vlakbij de sensor.MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:45:
[...]
Nee dat heb ik niet, en weet ook niet echt wat het inhoud, dus ga ik me even inlezen en kijken hoe ik dit moet doen
Maar dank voor de tips
Just one last question:
Klopt het dat ik de optie "Automatically adjust brightness" uitgevinkt moet hebben?
Ja toch?
Probleem lijkt opgelost te zijn
Dus iedereen bedankt voor de hulp!![]()
![]()
🌞🍃
Ik wist niet dat de iMac een sensor had voor de schermhelderheid. Is dat nieuw in de 2011 modellen?
Ik dacht dat die optie stond voor het half dimmen zeg maar voordat het scherm in sluimer springt.
Ik dacht dat die optie stond voor het half dimmen zeg maar voordat het scherm in sluimer springt.
Ik heb geen idee sinds wanneer het erin zit. Je kunt het gewoon dus proberen op de manier zoals ik zei
.
🌞🍃
http://arstechnica.com/ap...-ambient-light-sensor.ars
Sinds de nieuwe 2011 modellen dus, ik dacht al want mijn 2009 had geen sensor.
Sinds de nieuwe 2011 modellen dus, ik dacht al want mijn 2009 had geen sensor.
Sinds kort heb ik een nieuw beeldscherm waar ik mijn MBP (2011, OS X Lion) op aansluit via de thunderbolt aansluiting en hdmi (resolutie 1920*1080). Mijn Wifi wordt alleen ontzettend traag. Wanneer ik de Macbook weer loskoppel is het internet weer snel zoals het hoort. Zou graag horen of iemand hier een oplossing voor heeft!
Ik denk aan twee opties:sanderv90 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:37:
Sinds kort heb ik een nieuw beeldscherm waar ik mijn MBP (2011, OS X Lion) op aansluit via de thunderbolt aansluiting en hdmi (resolutie 1920*1080). Mijn Wifi wordt alleen ontzettend traag. Wanneer ik de Macbook weer loskoppel is het internet weer snel zoals het hoort. Zou graag horen of iemand hier een oplossing voor heeft!
1. Een aardlus door de 2 verbonden apparaten
2. Verstoring van het wifi signaal door de extra kabel die aan je Macbook hangt.
Eerst korting bij MM, nu bij V&D en ICentre. Ik denk dat er een kleine update aankomt.
En dat ze nu hun voorraad (nog snel) proberen te verkopen.
http://9to5mac.com/2011/09/16/late-2011-imacs/#more-93202
En dat ze nu hun voorraad (nog snel) proberen te verkopen.
http://9to5mac.com/2011/09/16/late-2011-imacs/#more-93202
Lijkt me erg stug dat ze nu al met een update komen. De huidige modellen zijn echt net op de markt (een maand of 4 te koop).
Schijnt toch dat ze met een kleine processorupgrade gaan komen. Waarom ze dat zo snel zouden doen, snap ik ook niet, maar het zou zomaar kunnen. Want waarom zouden ze anders gaan stunten met prijzen?
The devil is in the details.
MBP's zijn er al een tijdje toch? Wellicht dat het alleen om die gaat.
Winkels stunten zovaak, helemaal nu de economie klote is. Heeft weinig met Apple zelf te maken.Hahn schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:13:
Schijnt toch dat ze met een kleine processorupgrade gaan komen. Waarom ze dat zo snel zouden doen, snap ik ook niet, maar het zou zomaar kunnen. Want waarom zouden ze anders gaan stunten met prijzen?
MBP's zijn ook pas maand of 4 geleden geüpgrade.jip_86 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:16:
MBP's zijn er al een tijdje toch? Wellicht dat het alleen om die gaat.
Apple is toch wel de uitzondering op die regel. Als er met prijzen gestunt wordt, dan heeft het vrijwel altijd wel met Apple te maken. Waarom denk je dat er maar hooguit een paar tientjes tussen de goedkoopste en de duurste winkels zit wat betreft Apple-spul? Omdat Apple alles zelf bepaalt en weinig tot niks over laat aan winkels.Exirion schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:17:
[...]
Winkel stunten zovaak, helemaal nu de economie klote is. Heeft weinig met Apple zelf te maken.
edit:
Ik dacht overigens in het MBP-topic te zitten, maar dit is het iMac-topic 
[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 17-09-2011 00:22 ]
The devil is in the details.
En wat zou dan een mogelijke oplossing kunnen zijn?Exirion schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:31:
[...]
Ik denk aan twee opties:
1. Een aardlus door de 2 verbonden apparaten
2. Verstoring van het wifi signaal door de extra kabel die aan je Macbook hangt.
@ Hahn: Komt waarschijnlijk door mijn MBP gerelateerde post in het iMac topic...

dat is de EDU editie, zie deze link http://support.apple.com/kb/SP634Datafeest schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:44:
Een Late 2011 model zit er mogelijk wel aan te komen gezien de volgende afbeelding:
[afbeelding]
De education iMac heeft geen Thunderbolt.zoeperman schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:50:
[...]
dat is de EDU editie, zie deze link http://support.apple.com/kb/SP634
Al ruim 2 jaar beschik ik over een prachtige 24" iMac 2.8GHz (Early 2008) met 4 GB RAM, maar sinds kort heb ik het vermoeden dat de harde schijf aan vervanging toe is. Een tijdje had ik al het idee dat hij steeds trager werd, maar vorige week liep hij helemaal vast. Afgelopen week heb ik meerdere malen Mac OS X erop gezet en af en toe lukt het ook wel, maar als hij na een update moet herstarten dan blijft hij op het appeltje met daaronder een ronddraaiend cirkeltje steken.
Als ik naar Windows ga, dan start hij wel op, maar dan controleert en herstelt hij de partitie en na een herstart kom ik ook niet meer in Windows. Als hij onder Mac OS X opstart, dan is hij ook nog traag (zonder ook maar wat geïnstalleerd te hebben.
Misschien dat ik mijn harde schijf binnenkort laat vervangen door een 1TB of 2TB harde schijf. Voor de 1TB harde schijf rekent Pro Warehouse 60 euro (exl. inbouw), voor de 2TB harde schijf rekenen ze 125 euro (exl. inbouw) en voor het inbouwen rekenen ze 25 euro.
Wellicht dat ik het nog kan proberen met een complete herinstallatie, maar dan dat ik de Windows-partitie verwijder en er alleen Mac OS X op zet.
Als ik naar Windows ga, dan start hij wel op, maar dan controleert en herstelt hij de partitie en na een herstart kom ik ook niet meer in Windows. Als hij onder Mac OS X opstart, dan is hij ook nog traag (zonder ook maar wat geïnstalleerd te hebben.
Misschien dat ik mijn harde schijf binnenkort laat vervangen door een 1TB of 2TB harde schijf. Voor de 1TB harde schijf rekent Pro Warehouse 60 euro (exl. inbouw), voor de 2TB harde schijf rekenen ze 125 euro (exl. inbouw) en voor het inbouwen rekenen ze 25 euro.
Wellicht dat ik het nog kan proberen met een complete herinstallatie, maar dan dat ik de Windows-partitie verwijder en er alleen Mac OS X op zet.
Je weet het snel genoeg door even SMART Utility te starten in Mac OS X. Desnood even op een usb stick of iets dergelijks zetten via een andere computer mocht je niet aan het downloaden toe komen met die schijf.
[ Voor 62% gewijzigd door Frietsaus op 17-09-2011 18:43 ]
Heb ik al gedaan en toen gaf hij bij 'overall SMART status' passed aan. Wat betekent dat?Frietsaus schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:41:
Je weet het snel genoeg door even SMART Utility te starten in Mac OS X. Desnood even op een usb stick of iets dergelijks zetten via een andere computer mocht je niet aan het downloaden toe komen met die schijf.
Kan je eens een screenshot plaatsen van SMART Utility, het kan zijn dat hij nog niet als Failed wordt gemarkeerd maar dat hij wel falend is.
Dat doe ik vanavond dan wel even. Nu zit ik lekker achter mijn (werkende) MBP.Frietsaus schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:45:
Kan je eens een screenshot plaatsen van SMART Utility, het kan zijn dat hij nog niet als Failed wordt gemarkeerd maar dat hij wel falend is.
Syl,syltheboy schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:39:
Al ruim 2 jaar beschik ik over een maar sinds kort heb ik het vermoeden dat de harde schijf aan vervanging toe is.
Misschien dat ik mijn harde schijf binnenkort laat vervangen door een 1TB of 2TB harde schijf.
Doe jezelf niet te kort jongen, en ga voor een SSD. Hierna wil je nooit meer terug. En zelfs je verouderde iMac zal aanvoelen alsof hij gloednieuw is.
Als het een Data probleem is kan je nog altijd een ext HDD aanlsuiten d.m.v USB.
Ja, ik wil ook wel graag een SSD. Maar goed, die zijn momenteel best prijzig en straks wil ik hem ook nog in mijn MBP. Het wordt dus gewoon een harde schijf en als die kapot gaat neem ik misschien een SSD. Data is niet het probleem, want ik heb een 1,5TB externe harde schijf en dan heb ik ook nog een mobiele variant met 0,5TB. Ik wil minimaal 240GB (als ik naar SSD ga), maar liever nog 480GB.
Maar goed, voorlopig vind ik dat ik wel genoeg heb uitgegeven. Die nieuwe harde schijf moet er toch komen. want nu kan ik er natuurlijk niet mee werken.
Maar goed, voorlopig vind ik dat ik wel genoeg heb uitgegeven. Die nieuwe harde schijf moet er toch komen. want nu kan ik er natuurlijk niet mee werken.
Ik ben van plan een Imac 27" te kopen:
3,1-GHz quad-Core Intel Core i5
4 GB 1333-MHz DDR3 SDRAM - 2x 2 GB
Seriële ATA-schijf van 1 TB
AMD Radeon HD 6970M met 1 GB GDDR5
Ik zal deze voornamelijk gebruiken voor muziek, films, foto's, werk (administratie) maar ook voornamelijk voor gaming. Wat zal erzoal gespeeld worden, SC2, LoL, Swtor , diablo 3, BF3.
Zal wel in bootcamp moeten voor de helft van dit.
Ik ga zoizo zelf de mem upgraden. Een ssd ga ik al dan niet onmiddelijk laten plaatsen door de APR (als die dat tegen behoud van garantie willen). De prijzen voor deze op de store zijn gewoon belachelijk duur.
Nu de vraag is eigenlijk of de upgrade naar de 2 GB gfx card wel effectief de moeite is. Ik heb wat benchmarks bekeken maar een duidelijk verschil tussen de 1gb en 2gb is niet te vinden. Het is zowat een discussie punt imo. De een zegt dat het future proof is (vb bf3?) de ander zegt dat de card op zich te traag is om effectief het verschil te voelen tussen een 1gb en de 2gb.
Is die 100 euro wel effectief een groot prestatie verschil?
Jullie mening?
3,1-GHz quad-Core Intel Core i5
4 GB 1333-MHz DDR3 SDRAM - 2x 2 GB
Seriële ATA-schijf van 1 TB
AMD Radeon HD 6970M met 1 GB GDDR5
Ik zal deze voornamelijk gebruiken voor muziek, films, foto's, werk (administratie) maar ook voornamelijk voor gaming. Wat zal erzoal gespeeld worden, SC2, LoL, Swtor , diablo 3, BF3.
Zal wel in bootcamp moeten voor de helft van dit.
Ik ga zoizo zelf de mem upgraden. Een ssd ga ik al dan niet onmiddelijk laten plaatsen door de APR (als die dat tegen behoud van garantie willen). De prijzen voor deze op de store zijn gewoon belachelijk duur.
Nu de vraag is eigenlijk of de upgrade naar de 2 GB gfx card wel effectief de moeite is. Ik heb wat benchmarks bekeken maar een duidelijk verschil tussen de 1gb en 2gb is niet te vinden. Het is zowat een discussie punt imo. De een zegt dat het future proof is (vb bf3?) de ander zegt dat de card op zich te traag is om effectief het verschil te voelen tussen een 1gb en de 2gb.
Is die 100 euro wel effectief een groot prestatie verschil?
Jullie mening?
Druk aan het shoppen op diverse APR sites en op apple.nl voor een Imac 27"
Nu begin ik te twijfelen tussen de processor snelheid en de hoeveelheid intern geheugen.
Opslag is voor meer als voldoende, dat gebeurt extern.
27": 2,7-GHz
2,7-GHz quad-core Intel Core i5
Resolutie van 2560 x 1440
4 GB (twee maal 2 GB)-geheugen
1 TB harde schijf1
AMD Radeon HD 6770M
met 512 MB
Op voorraad
Gratis geleverd
€ 1.649,00 + 4 Gb intern geheugen extra
27": 3,1-GHz
3,1-GHz quad-core Intel Core i5
1 TB harde schijf1
AMD Radeon HD 6970M
met 1 GB
Op voorraad
Gratis geleverd
€ 1.899,00
Voor de toekomst zeg ik gewoon de snelste en dat geheugen komt vanzelf wel.... tegelijk heb je dan 1 Gb grafische kaart ipv 512.
Heb geen ervaring met desktop apple alleen met Macbook Pro.
Kan iemand een kort advies afgeven?
Thanks,
@lex
Nu begin ik te twijfelen tussen de processor snelheid en de hoeveelheid intern geheugen.
Opslag is voor meer als voldoende, dat gebeurt extern.
27": 2,7-GHz
2,7-GHz quad-core Intel Core i5
1 TB harde schijf1
AMD Radeon HD 6770M
met 512 MB
Op voorraad
Gratis geleverd
€ 1.649,00 + 4 Gb intern geheugen extra
27": 3,1-GHz
3,1-GHz quad-core Intel Core i5
1 TB harde schijf1
AMD Radeon HD 6970M
met 1 GB
Op voorraad
Gratis geleverd
€ 1.899,00
Voor de toekomst zeg ik gewoon de snelste en dat geheugen komt vanzelf wel.... tegelijk heb je dan 1 Gb grafische kaart ipv 512.
Heb geen ervaring met desktop apple alleen met Macbook Pro.
Kan iemand een kort advies afgeven?
Thanks,
@lex
@Xondox
Als je hem voornamelijk voor gaming gaat gebruiken heb ik een vraag. Waarom een Mac? Er zijn genoeg legitieme redenen te bedenken; design, all-in-one etc.
Maar voor gaming is hij prijs/technisch niet zo aantrekkelijk. Mocht je toch voor de iMac gaan zou ik zeker de 2GB grafische kaart erin zetten. De upgrade is het zeker waard.
Als je hem voornamelijk voor gaming gaat gebruiken heb ik een vraag. Waarom een Mac? Er zijn genoeg legitieme redenen te bedenken; design, all-in-one etc.
Maar voor gaming is hij prijs/technisch niet zo aantrekkelijk. Mocht je toch voor de iMac gaan zou ik zeker de 2GB grafische kaart erin zetten. De upgrade is het zeker waard.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Waarom een mac? Idd de design, de OS. Sinds ik Ipad/ Iphone al jaren gebruik volledig fan van Apple producten.
Mijn vrouw wil ook mac omdat ze er ook wat grafisch werk met zal doen.
Het is idd zeer prijzig in vergelijking met een pure gaming rig. Het is al makkelijk prijs maal 2 voor een mac. Ben ik me jammer genoeg van bewust
Ik denk ook niet dat ik de meest grafisch vereiste games speel buiten BF3.
Dus er is wel effectief een duidelijk verschil tussen de 2GB en de 1GB?
Het is idd zeer prijzig in vergelijking met een pure gaming rig. Het is al makkelijk prijs maal 2 voor een mac. Ben ik me jammer genoeg van bewust
Ik zou die extra GB vram persoonlijk wel overwegen, zeker als je games op 2560x1440 pixels wilt spelen met anti aliasing ingeschakeld.
Kent iemand hier een adres in de omgeving Eindhoven welke een 2e HDD in de vorm van een SSD in een 27" iMac kan bouwen. Er is een mogelijkheid om zo wel een een 3.5" HDD en een 2.5" SSD te installeren.
Op internet staan er tutorials maar ik zou het gezien de aanschafprijs van het ding liever ergens laten doen. Hopelijk kan ik ook gebruik maken van studentenkorting.
Op internet staan er tutorials maar ik zou het gezien de aanschafprijs van het ding liever ergens laten doen. Hopelijk kan ik ook gebruik maken van studentenkorting.
MyCom in de Veldm. Montgomerylaan doet dat.Bartjeee schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:57:
Kent iemand hier een adres in de omgeving Eindhoven welke een 2e HDD in de vorm van een SSD in een 27" iMac kan bouwen. Er is een mogelijkheid om zo wel een een 3.5" HDD en een 2.5" SSD te installeren.
Kijk dat is mooi in de buurt. Heb jij ervaring mee en weet je wat het kost? Het is in de buurt dus zal er ook eens binnen lopen.Exirion schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:08:
[...]
MyCom in de Veldm. Montgomerylaan doet dat.
@Xondox
Hier doen ze wat tests met de nieuwste imac's (ook vergelijken met mbp en macpro)
http://www.barefeats.com/imac11c.html
De i7 2gb scored zelfs wat slechter dan de 1gb.
Ik weet niet of het zo veel verschil maakt voor 100 euro extra.
Hier doen ze wat tests met de nieuwste imac's (ook vergelijken met mbp en macpro)
http://www.barefeats.com/imac11c.html
De i7 2gb scored zelfs wat slechter dan de 1gb.
Ik weet niet of het zo veel verschil maakt voor 100 euro extra.
Ik vroeg laatst aan MyCom Amersfoort of ze ook harde schijven plaatsten in iMacs, maar daar doen ze niet aan. Ten minste, zij zouden dan voor een bepaalde prijs (35 euro, geloof ik) de iMac opsturen naar een Apple-servicepunt.Bartjeee schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:52:
[...]
Kijk dat is mooi in de buurt. Heb jij ervaring mee en weet je wat het kost? Het is in de buurt dus zal er ook eens binnen lopen.
Maar goed, waarschijnlijk laat ik bij Pro Warehouse er eentje inzetten. Het is wel wat lastig voor mij om in Amsterdam te komen, maar het scheelt een heleboel geld als ik het daar laat doen.
Gek genoeg doet mijn iMac het nu wel gewoon, maar ik post voor de zekerheid 2 screenshots van SMART Utility.syltheboy schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:47:
[...]
Dat doe ik vanavond dan wel even. Nu zit ik lekker achter mijn (werkende) MBP.

[ Voor 22% gewijzigd door syltheboy op 21-09-2011 16:30 ]
@Michielsnoek
Die had ik idd ook al eens bezien. Het blijft me alsnog een raadsel of het al dan niet de moeite is voor die 100 euro upgrade. Al is het om te future proofen. Blijft een leuke tweestrijd
Die had ik idd ook al eens bezien. Het blijft me alsnog een raadsel of het al dan niet de moeite is voor die 100 euro upgrade. Al is het om te future proofen. Blijft een leuke tweestrijd
Wie o wie kan mij even helpen.
Net een Imac 24" 2.8 opgehaald, wil ik zsm een ssd laten plaatsen.
Nu is de vraag kan ik an aaan vertex 3 of moet ik het bij vertex 2 houden? (of gelijkwaardig...)
Ciao
@lex
p.s ja ik heb veel gelezen maar na tientallen pagina's lezen ....
Net een Imac 24" 2.8 opgehaald, wil ik zsm een ssd laten plaatsen.
Nu is de vraag kan ik an aaan vertex 3 of moet ik het bij vertex 2 houden? (of gelijkwaardig...)
Ciao
@lex
p.s ja ik heb veel gelezen maar na tientallen pagina's lezen ....
De Vertex 3 is uiteraard sneller maar van de Vertex 2 kan ik je vertellen dat die sowieso goed werkt in de 24" iMacs. De Vertex 3 misschien ook wel, maar ik heb begrepen dat er wel eens problemen zijn als die op SATA 300 moeten werken. Eventueel kan dat in firmware updates opgelost zijn.Nagtoralik schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:07:
yeay imac 27 3,1ghz binnen, en ook nog eens de muis gratis bij gekregen terwijl ik voor de trackpad had gekozen
Ik heb afgelopen week de high-end 27" iMac besteld plus de 2GB upgrade. Ik ben erg fan van Apple en werk er ook professioneel erg graag mee. Ik heb geen zin in een extra game-systeem en dat is de reden dat ik hiervoor gekozen heb. Bedoeling is om dezelfde games te kunnen spelen die jij aangeeft.Xondox schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:24:
Waarom een mac? Idd de design, de OS. Sinds ik Ipad/ Iphone al jaren gebruik volledig fan van Apple producten.
Over een week kan ik aangeven hoe het bevalt!
@Interfico
Lekker, hou me op de hoogte!
De reden van je upgrade 2gb? Future proofing of?
Lekker, hou me op de hoogte!
De reden van je upgrade 2gb? Future proofing of?
Ik wilde sowieso een iMac aanschaffen, maar houd ook wel van een lekker potje Starcraft. Ik twijfelde dus om óf een dure iMac te kopen, óf het instapmodel 27" plus een gamesysteem. Uiteindelijk vind ik die laatste optie niet te verantwoorden en neem ik genoegen met de 6970M 2Gb.
Starcraft draait super op dat iMacje hoorInterfico schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:51:
Ik wilde sowieso een iMac aanschaffen, maar houd ook wel van een lekker potje Starcraft. Ik twijfelde dus om óf een dure iMac te kopen, óf het instapmodel 27" plus een gamesysteem. Uiteindelijk vind ik die laatste optie niet te verantwoorden en neem ik genoegen met de 6970M 2Gb.
@interfico
Ja zo dacht ik ook. Ik ga waarschijnlijk ook de High End 27" nemen. Mem en ssd ga ik laten steken door de APR waar ik hem vandaan ga halen. Ze rekenen 40 euro aan voor het plaatsen van de extra mem en ssd (aangeleverd door mezelf) met behoud van garantie. De upgrade van de processor doe ik niet. Ik behoud de I5.
Enkel de 2 GB twijfel ik nog.. maar misschien is het we het meest verstandig toch ook die 100 euro extra te investeren.
Ja zo dacht ik ook. Ik ga waarschijnlijk ook de High End 27" nemen. Mem en ssd ga ik laten steken door de APR waar ik hem vandaan ga halen. Ze rekenen 40 euro aan voor het plaatsen van de extra mem en ssd (aangeleverd door mezelf) met behoud van garantie. De upgrade van de processor doe ik niet. Ik behoud de I5.
Enkel de 2 GB twijfel ik nog.. maar misschien is het we het meest verstandig toch ook die 100 euro extra te investeren.
Tja, als je toch al veel geld uitgeeft aan een computer dan kan die 100 euro er ook nog wel bij.Xondox schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:17:
@interfico
Je harde schijf is niet kapot zo te zien.syltheboy schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:17:
[...]
Gek genoeg doet mijn iMac het nu wel gewoon, maar ik post voor de zekerheid 2 screenshots van SMART Utility.
[afbeelding]
[afbeelding]
@Xondox
Welke APR is dat die voor €40,- SSD's inbouwt? Hier in Nijmegen bij Xando doen ze daar volgens mij niet aan.
Welke APR is dat die voor €40,- SSD's inbouwt? Hier in Nijmegen bij Xando doen ze daar volgens mij niet aan.
Oké, dan weet ik dat. Bij de iMac van m'n pa geeft hij aan dat hij failed is, maar hij doet het nog gewoon prima. Dus ik snap dat niet. Maar goed, misschien moet ik mijn Windows partitie ervan af gooien en gewoon er een partitie van maken.Frietsaus schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:02:
[...]
Je harde schijf is niet kapot zo te zien.
Dat is een belgische APR, Easy-m
http://www.easy-m.be/nl/service/Tarieven/
http://www.easy-m.be/nl/service/Tarieven/
[ Voor 41% gewijzigd door Xondox op 22-09-2011 19:49 ]
Is er al iemand in geslaagd om benchmarks te vinden over het verschil tussen de 1 en 2 GB videokaart? Ik kom niet veel verder dan de Barefeats reviews maar dat gaat niet alleen over het verschil tussen 1 en 2 GB.
MyCom doet het voor 37,50.Interfico schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:17:
@Xondox
Ook bij een Imac die daar niet is aangeschaft? En welke garantie krijg je?
Toen ik bij MyCom Amersfoort vroeg of ze ook harde schijven in iMacs plaatsten, bleek dat er "35 euro" onderzoekskosten in rekening worden gebracht (incl. verzending naar een Apple Service Center) en dat er voor een bepaald bedrag een harde schijf in wordt geplaatst.
Maar goed, gisteren heb ik zowel de Windows partitie, als de Mac OS X partitie geconverteerd naar een Mac OS X partitie. Daarop heb ik vlekkeloos Leopard, Snow Leopard en Lion kunnen installeren en nu lijkt hij weer net zo "snel" als voorheen. Op mijn 15" MacBook Pro i7 (Early 2011) met 8 GB gaat alles vooralsnog iets soepeler, maar dat is volgens mij wel logisch.
Maar goed, gisteren heb ik zowel de Windows partitie, als de Mac OS X partitie geconverteerd naar een Mac OS X partitie. Daarop heb ik vlekkeloos Leopard, Snow Leopard en Lion kunnen installeren en nu lijkt hij weer net zo "snel" als voorheen. Op mijn 15" MacBook Pro i7 (Early 2011) met 8 GB gaat alles vooralsnog iets soepeler, maar dat is volgens mij wel logisch.
Ik heb Mycom gemaild om te vragen of ze een SSD in mijn 27" iMac konden plaatsen:
Dit kreeg ik terug:
"Bedankt voor uw interesse in MyCom.
Helaas kunnen wij dergelijke wijzigingen in een iMac niet verrichten. Hiervoor zijn speciale benodigdheden vereist welke wij niet hebben.
Bij deze hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd."
Met vriendelijke groet,
Christian Kompier
Verkoopmedewerker
MyCom Breda
Wil deze week nog de iMac voorzien van extra 8gb geheugen, nog een bepaald snelheid aan te raden? Voorheen met windows lette ik ook nooit op de snelheid en ging altijd voor de goedkoopst mogelijke a-merk, omdat ik toch nooit iets deed met oc'en
Heb ook al een mailwisseling gehad met Xando, maar op de een of ander manier krijg ik het bedrag wat ze ervoor willen hebben maar niet uit ze voor het plaatsen van een ssd
edit/ gister trackmania gedaan mbv bootcamp, beeld zag er super uit en geen lage fps. dus voor redelijk gaming is de 6970 zeker geschikt
ahh op de apple specs site staat 1333mhz geheugen
Heb ook al een mailwisseling gehad met Xando, maar op de een of ander manier krijg ik het bedrag wat ze ervoor willen hebben maar niet uit ze voor het plaatsen van een ssd
edit/ gister trackmania gedaan mbv bootcamp, beeld zag er super uit en geen lage fps. dus voor redelijk gaming is de 6970 zeker geschikt
[ Voor 18% gewijzigd door SYQ op 24-09-2011 12:54 ]
Ik heb deze in mijn iMac 27" mid 2011 gezet en dat werkt prima.SYQ schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:49:
Wil deze week nog de iMac voorzien van extra 8gb geheugen, nog een bepaald snelheid aan te raden? Voorheen met windows lette ik ook nooit op de snelheid en ging altijd voor de goedkoopst mogelijke a-merk, omdat ik toch nooit iets deed met oc'en
1 x Mushkin :: SODIMM DDR3 1333-8GB KIT
pricewatch: Mushkin DDR3 SODIMM PC3-10666 9-9-9-24 Essentials
🌞🍃
apple items zijn weer in de aanbieding bij wehkamp, scheelt min 50 euro ong
ik heb de 21,5 besteld
kan hier zonder meer een vertex 3 in gezet worden?
ik heb de 21,5 besteld
Ja.angelico66 schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:13:
apple items zijn weer in de aanbieding bij wehkamp, scheelt min 50 euro ong
ik heb de 21,5 besteld
eerst even afwachten dat hij goed aan komt en geen gekke probs krijg.
gele waas bv.
alleen nog even kijken wie die ssd in kan bouwen, omg den haag
gele waas bv.
Pro Warehouse doet het in ieder geval. Een harde schijf laten inbouwen kost daar 25 euro.angelico66 schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:10:
eerst even afwachten dat hij goed aan komt en geen gekke probs krijg.
gele waas bv.
dan moet het besturings systeem wel overgezet worden toch?
geen probs met garantie?
is dat in de buurt van den haag trouwens?
geen probs met garantie?
Ik ben ook benieuwd naar de garantieperiode; stel dat de iMac na een maand een raar geluid begint te maken; waar moet je dan naartoe?angelico66 schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:29:
dan moet het besturings systeem wel overgezet worden toch?
geen probs met garantie?
hmm ik krijg net een offerte terug van Pro Warehouse
inbouw...........45,00
os installatie...20,00
incl BTW 77,35
oef
inbouw...........45,00
os installatie...20,00
incl BTW 77,35
oef
Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9