[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje omtrent mijn eigen iMac:

Ik heb in systeemvoorkeuren ingesteld dat het beeldscherm na een kwartier in sluimerstand gaat, maar de computer altijd aan blijft staan.

Als ik op de aanknop op de achterkant druk, gaat mijn computer dan in sluimerstand of enkel het beeldscherm?
Ik heb een 20" iMac G5 (pre-intel) maar wat betreft I/O is deze exact hetzelfde als de aluminium iMac met de matzwarte achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan gaat de Mac in slaapstand. Als je je scherm snel wilt uitzetten zonder in slaapstand te gaan doe je Ctrl-Shift-Eject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:07
heb me nog eens ingelezen in het gele schermen verhaal, hoe ik ook naar mijn scherm kijk ik heb er geen last van. Ik heb mijn imac 21,5 morgen een week,hij is in mei in Ierland gemaakt.
Ben wel benieuwd of dit gele schermen verhaal nu echt zo veel voorkomt of dat dit reuze meevalt.
Wel vervelend als je ermee te maken hebt.

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

marc68 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:22:
heb me nog eens ingelezen in het gele schermen verhaal, hoe ik ook naar mijn scherm kijk ik heb er geen last van. Ik heb mijn imac 21,5 morgen een week,hij is in mei in Ierland gemaakt.
Ben wel benieuwd of dit gele schermen verhaal nu echt zo veel voorkomt of dat dit reuze meevalt.
Weet je, de ene ziet het ook meer dan de ander. Het zou ook kunnen dat het met het productieproces te maken heeft, net zoals bij de iPhones/iPads (die kwamen zo snel uit de fabriek vliegen dat de lijm niet helemaal opgedroogd en ontkleurd was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
ik heb een vraagje met betrekking tot harde schijven in een iMac. Voegt een HDD naast een SSD in een iMac iets toe qua performance, of is dat echt alleen voor data. Op dit moment heb ik mijn data op een NAS met gigabitethernet, maar ik wil een nieuwe iMac aanschaffen en ik twijfel nog of het zin heeft om er een te nemen met een HDD naast een SSD. Hoe denken jullie daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:03
De snelheid kan er eigenlijk alleen maar op achteruit gaan, wanneer er op enige wijze iets naar je HDD wordt geschreven, want zonder die HDD naar je SSD zou zijn geschreven. Het is echt voor opslag, en dan nog zou ik het extern houden; zo'n HDD vergroot alleen maar de kans dat er wat aan je iMac kapot gaat (nogal een kwetsbaar onderdeel) en uitbreiding zit er maar moeilijk in, terwijl opslag (thuis tenminste) vaak niet snel hoeft te zijn, dus het belangrijkste voordeel van een interne HDD wegvalt.

[ Voor 10% gewijzigd door Z-Dragon op 15-08-2011 02:57 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

marc68 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:22:
De mijne heeft 't ook. Ik heb mijn iMac ook een keer geruild, maar dit was ivm beschadiging.
Als ik er op let zie ik 't een klein beetje rechts onderin, maar niet om wakker van te liggen.

Volgens mij heeft elk scherm dit wel een heel klein beetje. Alleen zal de ene gebruiker het opmerken en de ander niet.
Het komt dus vaker voor, dus lijkt me niet 1,2,3 iets heel vreemds.

Tuurlijk is het slordig, maar ach. Enjoy your iMac!

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Vandaag maar even bellen naar Apple en CardServices, het is al een lange tijd zo dat de twee USB poorten aan de uiteinden niet werken... jammer!

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
Z-Dragon schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 02:55:
De snelheid kan er eigenlijk alleen maar op achteruit gaan, wanneer er op enige wijze iets naar je HDD wordt geschreven, want zonder die HDD naar je SSD zou zijn geschreven. Het is echt voor opslag, en dan nog zou ik het extern houden; zo'n HDD vergroot alleen maar de kans dat er wat aan je iMac kapot gaat (nogal een kwetsbaar onderdeel) en uitbreiding zit er maar moeilijk in, terwijl opslag (thuis tenminste) vaak niet snel hoeft te zijn, dus het belangrijkste voordeel van een interne HDD wegvalt.
bedankt en helder. dat wordt er een zonder HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:19

GerritGekke

Gamechanger

Voor de mensen die er een SSD in de iMac hebben. Neemt de warmte van de iMac ook af? Je hebt met SSD het voordeel dat ie stiller is en sneller is, dat is reeds bekent. Maar ook minder warmte?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

lateef schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:31:
ik heb een vraagje met betrekking tot harde schijven in een iMac. Voegt een HDD naast een SSD in een iMac iets toe qua performance, of is dat echt alleen voor data. Op dit moment heb ik mijn data op een NAS met gigabitethernet, maar ik wil een nieuwe iMac aanschaffen en ik twijfel nog of het zin heeft om er een te nemen met een HDD naast een SSD. Hoe denken jullie daarover?
Ik heb aan 120GB genoeg met 3 OS'en en alle courante data. Massaopslag is net als bij jou op een NAS met een goeie performance, dus ik zie een harddisk (met extra lawaai) absoluut niet zitten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
GerritGekke schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:39:
Voor de mensen die er een SSD in de iMac hebben. Neemt de warmte van de iMac ook af? Je hebt met SSD het voordeel dat ie stiller is en sneller is, dat is reeds bekent. Maar ook minder warmte?
Het betekent idd minder warmte, maar of je het merkt is een tweede. Meeste warmte wordt gegenereerd door GPU / CPU en niet door de harddisk. Toch produceert een SSD aanzienlijk minder warmte. Dit wordt ook duidelijk gemaakt door het feit dat je de harddisk koeler eigenlijk niet meer nodig hebt in je iMac.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
Dus naast het feit dat de iMac betrouwder wordt met gebruik van een SSD, wordt hij ook nog eens stiller!
Dat klinkt prima. Hoe zit het dan als je een SSD als primaire schijf hebt, en de HDD als secundair? Mede gericht op geluidproductie, is hij dan net zo stil? De SSD zal dan alle reads en writes voor zich nemen, terwijl de HDD puur voor alleen opslag gebruikt wordt? Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

I_Guardian_I schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:05:
Mede gericht op geluidproductie, is hij dan net zo stil? De SSD zal dan alle reads en writes voor zich nemen, terwijl de HDD puur voor alleen opslag gebruikt wordt? Of zie ik dit verkeerd?
Dat zie je verkeerd ja. Het meeste lawaai van een harddisk is er ook als ie niks staat te doen: simpelweg het ronddraaien van de platters geeft gezoem en gebrom. Naarmate een harde schijf ouder wordt (vaak na een half jaar tot een jaar al) begint ie harder te brommen. Dat verschilt een beetje per merk, maar in principe krijgen ze er allemaal last van. Ik vind een harddiskloze iMac de ultieme rust om in te werken :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
Wat voor 1 TB(of 2 TB) hdd zit er in de nieuwe iMac dan? Kan deze ook worden gebruikt in een externe hdd of zelfs een NAS? Welk type betreft dit dan zodat je deze bv in een nas zou kunnen gebruiken en dus combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:57
Ik verwacht morgen mijn Imac 27" Helaas lees ik dit net te laat. Ik heb uiteindelijk gekozen voor ssd + 2 TB omdat ik pas later wil overstappen naar een NAS. Maakt het echt zoveel kabaal? of hebben we hier over wat geratel (wat in vergelijking met de rest van de Imac veel kabaal maakt?)

ben gelukkig heel wat gewent met een extra renderbak + een WD + router wat hier loopt te blazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

I_Guardian_I schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:23:
Wat voor 1 TB(of 2 TB) hdd zit er in de nieuwe iMac dan? Kan deze ook worden gebruikt in een externe hdd of zelfs een NAS? Welk type betreft dit dan zodat je deze bv in een nas zou kunnen gebruiken en dus combineren?
In de mijne zat een Seagate 7200.12 model, en die kun je gewoon overal in gebruiken. Maar ja, 1TB is voor massastorage niet echt veel meer. Voor 120 euro heb je een (zelfs externe) 3TB schijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Het is geen lawaai, maar de standaard harddisk van de iMac (2009 & 2011) is niet echt stil te noemen. Ik merkte dan ook duidelijk het verschil tussen een iMac 2009 met SSD en mijn nieuwe iMac 2011 met harddisk. Mijn harddisk uit de iMac 2009 heeft een tijdje in mijn NAS gedraaid als additionele backup disk. Werkte prima. Voor dat ik mijn iMac 2009 verkocht heb ik de originele harddisk weer teruggeplaatst.

Merk dat ik steeds minder storage op de Mac (iMac, Mac Mini & MacBook Air) gebruik. Een private cloudTM (lees NAS) is de oplossing :P

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Nog effe afzien dan..Uiteindelijk wil ik zoiets als de Promise Pegasus R4 / R6 met een thunderbolt aansluiting maar dat is me op het moment nog net even te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49

PBP

Vandaag in mijn 'oude' 24" iMac de hardeschijf vervangen. Viel uiteindelijk nog wel mee.
Van de standaard Hitachi 320gb naar een WD Caviar Black 1TB gegaan. Merk wel dat hij een stuk sneller is geworden! Niet vergeleken met een SSD uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Vandaag mijn IMac ontvangen :)
i7 3,4Ghz
256 SSD
2TB
AMD Radeon HD 6970M 2GB
16Gb geheugen

1 ding dat apple erg goed doet is het Wow-effect..het is echt al een hele beleving het gevaarte uit te pakken. Alles netjes verpakt en precies op de goede plaats. Toetsenbord muis in mooie witte doosjes waar het allemaal precies in past. Ik heb hem nu bij mijn gewone pc op het bureau staan en alle rotzooi/kabels lelijke zwarte snoeren, lelijke beeldschermen en een aftands toetsenbord is niet meer om aan te zien!! Ik heb er overigens een extra toetsenbord bijgekregen, ik heb nu de wireless en de wired+numpad versie (welke mijn voorkeur heeft).

Heb mijn hele leven op een windows pc gewerkt en maak nu de overstap. Ik vrees dat ik wel een week of twee moet gaan wennen maar dat moeten we er maar voor over hebben :) ..Op mijn Imac ga ik overigens nog veel windows gebruiken voor 3ds max. Dus ben erg benieuwd! Op dit moment vind ik echt alles geweldig en voel me weer een klein jochie die een nieuw speeltje heeft! wel verrekte duur dit keer ;)

foto's volgen later!

Update:
Ben nu Gigs aan het wegzetten op de 2Tb schijf en van geratel geen enkele sprake. Als ik mijn oor langs de gleuf haal hoor ik alleen de fan? heel lichtjes suizen. Dus wellicht dat je bij de nieuwe modellen daar niet meer bang voor hoeft te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Plint op 17-08-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een iMac willen aanschaffen, voornamelijk nu de MediaMarkt een 100 euro korting actie heeft. Aangezien mijn budget beperkt is zat ik te denken aan de nieuwe (mid 2011) iMac 21,5 inch voor 1050 euro. Maar betoverd door het prachtige 27 inch scherm ben ik aan het twijfelen gebracht. Voor 1330 euro staat de oude iMac 27 inch (2010 met i5 en radeon 5750) te koop. Nu vroeg ik me af wat de juiste keuze voor mij is, mede gezien hij voornamelijk gebruikt zal worden voor veel internet/tekstverwerken en af en toe een game (mw2).Is het genot van een groter scherm de overweging waard om een ouder model te kiezen? Nu ik momenteel een 23 inch scherm is lijkt een 21,5 op een terugval. Van de andere kant koop je wel een gedateerde iMac of zal ik hier niet zo veel last van hebben gezien mij werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:22
Ik zou voor de 27" versie gaan.. Die gaat echt alles met gemak doen wat je wilt..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het is natuurlijk niet alleen het schermformaat, maar ook nog eens de scherm resolutie.

21" is Full HD 1920*1080
27" is 2560*1440 ( all the difference in the world )

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er over denkt ooit een tweede monitor aan je iMac te doen zou ik voor een 27" gaan. Twee 27" monitoren ziet er namelijk mooier uit dan twee verschillende formaten.

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:53:
Ik zou graag een iMac willen aanschaffen, voornamelijk nu de MediaMarkt een 100 euro korting actie heeft. Aangezien mijn budget beperkt is zat ik te denken aan de nieuwe (mid 2011) iMac 21,5 inch voor 1050 euro. Maar betoverd door het prachtige 27 inch scherm ben ik aan het twijfelen gebracht. Voor 1330 euro staat de oude iMac 27 inch (2010 met i5 en radeon 5750) te koop. Nu vroeg ik me af wat de juiste keuze voor mij is, mede gezien hij voornamelijk gebruikt zal worden voor veel internet/tekstverwerken en af en toe een game (mw2).Is het genot van een groter scherm de overweging waard om een ouder model te kiezen? Nu ik momenteel een 23 inch scherm is lijkt een 21,5 op een terugval. Van de andere kant koop je wel een gedateerde iMac of zal ik hier niet zo veel last van hebben gezien mij werkzaamheden?
Ik heb een 1149 iMac gekocht en heb er een 24 inch samsung naast staan, ik moet zeggen dat me dit erg goed bevalt. Qua spellen draait deze machine Left 4 Dead 2 op hoge settings nog redelijk vloeiend. Dit is dan wel in OS X. Ik heb nog geen zware spellen gedaan in Windows 7. Ik heb wel MW2 op mijn steam account staan en wil het best voor je installeren en kijken hoe het draait. Ik heb dus de 2,5ghz i5, 6750 en heb de 4gb upgegrade naar 12gb(kost 42 euro).

Ik hoor het wel als je graag hebt dat ik het even voor je test.

• jip_86
  • Laatst online: 21-09 16:06
Houd wel in de gaten dat 27 inch asociaal groot is. Vooral met standaard internet en tekstverwerken merk ik dat ik maar de helft gebruik (ik betrap mezelf er op dat ik helemaal naar die helft gedraaid zit dan :+).

Tekstregels van 2560 pixels zijn nl heel erg lang waardoor je nooit fullscreen gaat tekstverwerken of internetten. 27 inch kan je meer zien als twee schermen in een omdat je genoeg ruimte hebt twee vensters naast elkaar te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door jip_86 op 18-08-2011 11:37 ]

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

jip_86 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:36:
Houd wel in de gaten dat 27 inch asociaal groot is. Vooral met standaard internet en tekstverwerken merk ik dat ik maar de helft gebruik (ik betrap mezelf er op dat ik helemaal naar die helft gedraaid zit dan :+).
Dit is exact de reden waarom ik heb gekozen voor de 21.5", plus het feit dat ik nog eens vrij dicht op me scherm zit en ik er toch geen films op ga kijken. Dat doet Bravia voor me.

By the way.. Wat klote dat geen enkele winkel de iWires kabel HDMI naar Mini Display heeft liggen!
4 verschillende winkels gebeld in/rondom Rotterdam en niets! Nu had ik geduldiger kunnen zijn natuurlijk gezien het geleverd wordt binnen 24u.. maar toch :)

Be Awesome Instead

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ga je werkelijk 50 euro aan zo'n kabel uitgeven, terwijl je gewoon een HDMI mini displayport adaptertje kan gebruiken van ~ 10 euro. ? ( werkt zowel op thunderbolt als displayport )

V&A aangeboden: Mini DisplayPort naar HDMI Adapter (voor Apple)

http://computer-software....EFw%3D%3D&fta_ind=10&fs=1

[ Voor 97% gewijzigd door Greatsword op 18-08-2011 13:01 ]

Verwijderd

Destianto schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:57:
Ga je werkelijk 50 euro aan zo'n kabel uitgeven, terwijl je gewoon een HDMI mini displayport adaptertje kan gebruiken van ~ 10 euro. ?
+ een HDMI kabel van €2,69 van de action. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

+ een HDMI kabel van €2,69 van de action. :P
Er is niet voor niets een spreekwoord "goedkoop is duurkoop".

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dat gaat in dit geval niet op.

HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Verwijderd

Mede op jullie aanraden de 27 inch vandaag gekocht. Wonderlijke computer en ik weet mezelf er de komende tijd wel mee te vermaken. Echter probeer ik nu mijn Logitech G51 speakers erop aan te sluiten en merk ik op dat deze 4 draden kent terwijl de iMac maar 1 uitgang heeft voor speakers. Hoe is dit op te lossen, via een kabeltje of iets dergelijks? Alvast bedankt!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

iMac heeft idd alleen 2 aansluitingen (invoer en uitvoer) je zal dus idd één van onderstaande kabels nodig hebben.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-_SyYbgePaXk/Tk19TKhR1CI/AAAAAAAAA24/t2iKdlUZ3lc/audio.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-oVH_f-jX7Dc/Tk19TKfdlqI/AAAAAAAAA20/PAY-3e3jyHE/audio2.jpg

Check mn signature trouwens, mocht je geen zin in gedoe hebben, Deze kunnen wel met 1 kabel op je iMac ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Greatsword op 18-08-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe

mdoe

Be Awesome Instead

Destianto schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:57:
Ga je werkelijk 50 euro aan zo'n kabel uitgeven, terwijl je gewoon een HDMI mini displayport adaptertje kan gebruiken van ~ 10 euro. ? ( werkt zowel op thunderbolt als displayport )

V&A aangeboden: Mini DisplayPort naar HDMI Adapter (voor Apple)

http://computer-software....EFw%3D%3D&fta_ind=10&fs=1
Jup ;)

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ieder zn ding natuurlijk, maar wellicht dat je de beslissing kunt onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe

mdoe

Be Awesome Instead

Destianto schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:46:
Ieder zn ding natuurlijk, maar wellicht dat je de beslissing kunt onderbouwen.
De adapater van Apple "iWires Mini DisplayPort-naar-HDMI-adapter" is al 29.95 euro als ik dan nog eens voor 10 euro 5 m1 kabel moet hebben. Zit ik op 40.00 euro. Dan heb ik liever die van Apple MET gouden pluggen voor 10 euro meer zonder een extra tussen adapter.

Moet als goed is vandaag in de post zitten. Dus benieuwd.

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Gebruiken jullie ook een virusscanner voor mac? Zoja welke virusscanner gebruik je? Gezien het feit dat mac gebruikers flink toeneemt neem ik aan dat de virus makers ook niet stil gaan zitten. En apple heeft in 2009 al eens een doc. uitgebracht waarin ze toch adviseren om een virusscanner te gebruiken. Ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerritGekke schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:07:
Gebruiken jullie ook een virusscanner voor mac? Zoja welke virusscanner gebruik je? Gezien het feit dat mac gebruikers flink toeneemt neem ik aan dat de virus makers ook niet stil gaan zitten. En apple heeft in 2009 al eens een doc. uitgebracht waarin ze toch adviseren om een virusscanner te gebruiken. Ben benieuwd hoe jullie daar over denken.
Ik heb F-Secure Anti-Virus voor Mac. Niet persé omdat ik bang ben voor virussen, maar omdat ik een jaarabonnement had gewonnen bij een prijsvraag en een beetje extra veiligheid wel fijn is. Ik denk dat de meeste Tweakers (dat zijn vooral mensen met veel verstand van computers en dergelijken) niet zo snel een virus hebben als mensen met minder verstand van computers. :)
Het nadeel van sommige virusscanners is dat ze je computer soms een stuk langzamer kunnen maken (voorbeeld: Norton op Windows kan je computer erg traag maken), maar daar heb ik nog niets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:41
Het is vaak eerder nodig om een virusscanner te nemen die bestanden scant die je vervolgens deelt met Windows gebruikers. Het aantal Mac gebruikersfabeltje is al te vaak besproken. Er gaan niet ineens honderden virussen komen omdat er meer Mac gebruikers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Zojuist is mijn iMac 27" opgehaald voor reparatie. Ik denk dat het logicboard vervangen moet worden want twee USB-poorten zijn stuk. :| Naja ik ben blij dat leliveld services het redelijk vlot op pakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

RoelJuun schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:23:
Er gaan niet ineens honderden virussen komen omdat er meer Mac gebruikers zijn.
De reden dat er weinig virussen zijn voor mac is volgens mij omdat het aanbod van Windows veel groter is, en dus interessanter. Maar als er een goede groei in de mac zit dan wordt er vast ook wel mee voor geschreven dacht ik zo.
Zelf heb ik bij Windows NOD32 draaien, en ik kan niet zeggen dat me pc er sloom van wordt ofzo. En een ongelukje zit in een klein hoekje!

Iemand anders die virusscanner gebruikt voor mac?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

GerritGekke schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:40:
Iemand anders die virusscanner gebruikt voor mac?
Nee, ik neem een aanvaardbaar risico altijd voor lief. Je kunt je hele leven wel overal bang voor zijn of rekening mee houden, maar de kans dat iets echt fout gaat is meestal beperkt, dus dan is het een simpele afweging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Als je de de pc gebruikt om alleen je mail te checken en marktplaats dan is het zeker niet nodig.
Voorbeeld:
Je gaat toch ook niet zonder condooms naar Afrika ;)

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Ik lees verschillende berichten mbt garantie. Als ik mijn iMac(2011) open maak en ik zet er een SSD bij, is dan mijn garantie weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

GerritGekke schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:01:
Als je de de pc gebruikt om alleen je mail te checken en marktplaats dan is het zeker niet nodig.
Nou, ik doe wel iets meer met m'n computer en grote kans dat het een stuk meer is dan wat jij ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:55
UntamedNL schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:20:
Ik lees verschillende berichten mbt garantie. Als ik mijn iMac(2011) open maak en ik zet er een SSD bij, is dan mijn garantie weg?
Ja , je moet de zegels verbreken en daarmee is je garantie weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Exirion schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:31:
[...]

Nou, ik doe wel iets meer met m'n computer en grote kans dat het een stuk meer is dan wat jij ermee doet.
Tja dat zul je nooit weten. O-)

Wat ik bedoel te zeggen is dat je door één verkeerde klik zomaar ergens op een verkeerde plek terecht kan komen en je een virus op je mac/pc kan hebben. In Windows heb ik al een paar keer een melding van mijn virusscanner gehad. En als je geen scanner hebt zie je het ook niet!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recemonster
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 17:36
goede avond :)

Ik volg de apple topics al een tijdje en ben van plan om een imac aan te schaffen ben gisteren wezen kijken en ben tot de conclusie gekomen dat het 27 inch model te groot is voor mijn bureau want zit er te dicht op waardoor je dan het halve scherm niet echt gebruikt. Maar nu komt het moeilijkere... er zit tussen beide 21,5 inch modelen een prijsverschil van 300 euro wat een 500 gb grotere harddisk + een 2,7 Ghz processor (ipv 2,5 Ghz) + en een AMD Radeon HD 6770M met 512 MB (ipv AMD Radeon HD 6750M met 512 MB) ik heb vrij weinig verstand van die dingen dus nu is mijn vraag is het die 300 euro waard voor die wat betere specs???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
recemonster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:17:
goede avond :)

Ik volg de apple topics al een tijdje en ben van plan om een imac aan te schaffen ben gisteren wezen kijken en ben tot de conclusie gekomen dat het 27 inch model te groot is voor mijn bureau want zit er te dicht op waardoor je dan het halve scherm niet echt gebruikt. Maar nu komt het moeilijkere... er zit tussen beide 21,5 inch modelen een prijsverschil van 300 euro wat een 500 gb grotere harddisk + een 2,7 Ghz processor (ipv 2,5 Ghz) + en een AMD Radeon HD 6770M met 512 MB (ipv AMD Radeon HD 6750M met 512 MB) ik heb vrij weinig verstand van die dingen dus nu is mijn vraag is het die 300 euro waard voor die wat betere specs???
Ligt er helemaal aan waarvoor je de iMac gaat gebruiken. Dusss, brand los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recemonster
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 17:36
The Great HooD schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:31:
[...]

Ligt er helemaal aan waarvoor je de iMac gaat gebruiken. Dusss, brand los!
video editing, af en toe een tekening maken met Autocad en internetten dat is het meeste wat er mee gedaan zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Een instapmodel zal wel voldoende zijn. Voor het geld zou ik het instap model nemen en er 8gig ram in zetten en evt een ssd.
Zelf teken ik ook in oa cad en heb heb een dualcore 3.2ghz erin zitten, met een ati 4xxx en dat verloopt zeer soepel. Ook met grotere tekeningen.

[ Voor 3% gewijzigd door GerritGekke op 19-08-2011 20:11 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:41
is het mogelijk om er later nog SSD in te laten zetten door bijv een apple center (xando) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:03
cardwizard schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:17:
[...]

Ja , je moet de zegels verbreken en daarmee is je garantie weg
Je hoeft helemaal geen enkele zegel te verbreken. Als je de twee "zegels" gewoon netjes omhoog wipt kun je ze vervolgens netjes terug plakken en is er niets aan de hand.

Dus de garantie blijft gewoon behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

nickdew schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:40:
is het mogelijk om er later nog SSD in te laten zetten door bijv een apple center (xando) ?
Uiteraard. Als je later = garantie vervallen bedoelt zou ik het zelf inbouwen. Laat je het inbouwen (om evt garantie) zoek dan iemand op die een goede scherpe prijs aanbied.
More info:
Het SSD in je Apple topic

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:20

ericplan

5180 Wp PV

Weet iemand een tool om de ventilator van een iMac (even) uit te zetten, zodat je kan horen welke fan lawaai maakt? Sinds kort heb ik een SSD in m'n iMac en hij is heel stil geworden. Zo stil dat je één van de fans hoort. Ik wil graag weten welke dat is, zodat ik die kan (laten) vervangen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ericplan schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:54:
Weet iemand een tool om de ventilator van een iMac (even) uit te zetten, zodat je kan horen welke fan lawaai maakt? Sinds kort heb ik een SSD in m'n iMac en hij is heel stil geworden. Zo stil dat je één van de fans hoort. Ik wil graag weten welke dat is, zodat ik die kan (laten) vervangen.
Het is heel normaal dat je een fan hoort. Logisch ook natuurlijk, want zelfs een iMac moet gekoeld worden :P Een fan die op een laag toerental draait kan een klein beetje ronken, maar dat is zelfs bij een splinternieuwe zo. Niet druk over maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Inderdaad, en je fan (tijdelijk ) uitschakelen is eigenlijk het slechtste wat je voor je mac of kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 22:43

Aight!

'A toy robot...'

Iemand trouwens nog meer problemen met Lion op een late 2009 model?

Sinds ik hem geïnstalleerd heb, krijg ik soms random restarts. Wordt mijn scherm grijs en moet ik hem ineens restarten.

Rapport geeft dit als foutmelding:

Interval Since Last Panic Report: 1169 sec
Panics Since Last Report: 4
Anonymous UUID: 85572CC2-24B1-45F1-A157-E7246A776B8D

Sun Aug 21 22:42:56 2011
panic(cpu 0 caller 0xffffff80002c268d): Kernel trap at 0xffffff7f814e3282, type 13=general protection, registers:
CR0: 0x000000008001003b, CR2: 0xffffff80dd358004, CR3: 0x0000000000100000, CR4: 0x0000000000000660
RAX: 0x00000000007f9e22, RBX: 0x877000ffffff8010, RCX: 0xffffff80145aa514, RDX: 0x000000000000007a
RSP: 0xffffff80e923b3c0, RBP: 0xffffff80e923b420, RSI: 0xffffff80e4586100, RDI: 0xffffff8010734003
R8: 0xffffff80cccb41ec, R9: 0xffffff80e4586178, R10: 0x0000000000000041, R11: 0x0000000000000010
R12: 0xffffff80e4586100, R13: 0xffffff80145aa50c, R14: 0xffffff8010734003, R15: 0x9e6e8800007f9e23
RFL: 0x0000000000010286, RIP: 0xffffff7f814e3282, CS: 0x0000000000000008, SS: 0x0000000000000010
CR2: 0xffffff80dd358004, Error code: 0x0000000000000000, Faulting CPU: 0x0

Backtrace (CPU 0), Frame : Return Address
0xffffff80e923b080 : 0xffffff8000220702
0xffffff80e923b100 : 0xffffff80002c268d
0xffffff80e923b2a0 : 0xffffff80002d7a3d
0xffffff80e923b2c0 : 0xffffff7f814e3282
0xffffff80e923b420 : 0xffffff7f814c9fe5
0xffffff80e923b5c0 : 0xffffff7f81524726
0xffffff80e923b620 : 0xffffff7f81524985
0xffffff80e923b660 : 0xffffff7f814b29ee
0xffffff80e923b670 : 0xffffff7f814e3bb5
0xffffff80e923b6e0 : 0xffffff7f814af879
0xffffff80e923b720 : 0xffffff7f80faf255
0xffffff80e923b760 : 0xffffff8000639d0e
0xffffff80e923b7b0 : 0xffffff7f80faf1d6
0xffffff80e923b7d0 : 0xffffff7f80faf793
0xffffff80e923b810 : 0xffffff7f80faed81
0xffffff80e923b840 : 0xffffff7f8146e9e9
0xffffff80e923b890 : 0xffffff8000344b0b
0xffffff80e923b9a0 : 0xffffff80003c333d
0xffffff80e923bc10 : 0xffffff80003caee9
0xffffff80e923bcb0 : 0xffffff80003cb3de
0xffffff80e923bea0 : 0xffffff80003d0d91
0xffffff80e923bf10 : 0xffffff80003d0ffc
0xffffff80e923bf70 : 0xffffff800023dafc
0xffffff80e923bfb0 : 0xffffff8000820057
Kernel Extensions in backtrace:
com.apple.iokit.IONetworkingFamily(2.0)[59A00F6B-3710-3E07-9921-70C45782FF8C]@0xffffff7f80fa0000->0xffffff7f80fc8fff
com.apple.iokit.IO80211Family(400.40)[78A58272-2170-3068-9C63-88301C99C406]@0xffffff7f81458000->0xffffff7f8148ffff
dependency: com.apple.iokit.IONetworkingFamily(2.0)[59A00F6B-3710-3E07-9921-70C45782FF8C]@0xffffff7f80fa0000
com.apple.driver.AirPort.Atheros40(500.55.5)[01000ACB-C064-3F42-820F-BDE200826725]@0xffffff7f81490000->0xffffff7f815cffff
dependency: com.apple.iokit.IOPCIFamily(2.6.5)[95ABB490-3AB5-3D5E-9C21-67089A9AE6A1]@0xffffff7f80861000
dependency: com.apple.iokit.IO80211Family(400.40)[78A58272-2170-3068-9C63-88301C99C406]@0xffffff7f81458000
dependency: com.apple.iokit.IONetworkingFamily(2.0)[59A00F6B-3710-3E07-9921-70C45782FF8C]@0xffffff7f80fa0000

BSD process name corresponding to current thread: kernel_task

Mac OS version:
11B26

Kernel version:
Darwin Kernel Version 11.1.0: Tue Jul 26 16:07:11 PDT 2011; root:xnu-1699.22.81~1/RELEASE_X86_64
Kernel UUID: D52AAB80-B2BC-3C6E-BBEA-78BD28064998
System model name: iMac10,1 (Mac-F2268CC8)

System uptime in nanoseconds: 15589122733598
last loaded kext at 14756248215047: com.apple.iokit.IOAVBFamily 1.0.0d22 (addr 0xffffff7f807d6000, size 36864)
last unloaded kext at 14816275445688: com.apple.iokit.IOEthernetAVBController 1.0.0d5 (addr 0xffffff7f807d1000, size 20480)
loaded kexts:
com.apple.filesystems.smbfs 1.7.0
com.apple.driver.AppleHWSensor 1.9.4d0
com.apple.filesystems.autofs 3.0
com.apple.driver.AGPM 100.12.40
com.apple.driver.AppleMikeyHIDDriver 122
com.apple.driver.AppleUpstreamUserClient 3.5.9
com.apple.driver.AppleMCCSControl 1.0.24
com.apple.driver.AppleMikeyDriver 2.1.1f12
com.apple.driver.AppleHDA 2.1.1f12
com.apple.driver.AudioAUUC 1.59
com.apple.iokit.IOUserEthernet 1.0.0d1
com.apple.GeForce 7.0.4
com.apple.driver.AirPort.Atheros40 500.55.5
com.apple.driver.ACPI_SMC_PlatformPlugin 4.7.0b2
com.apple.driver.AppleLPC 1.5.1
com.apple.driver.AppleBacklight 170.1.9
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X 7.0.0
com.apple.driver.AudioIPCDriver 1.2.0
com.apple.AppleFSCompression.AppleFSCompressionTypeDataless 1.0.0d1
com.apple.AppleFSCompression.AppleFSCompressionTypeZlib 1.0.0d1
com.apple.BootCache 32
com.apple.driver.AppleUSBCardReader 3.0.0
com.apple.driver.AppleIRController 309
com.apple.iokit.SCSITaskUserClient 3.0.0
com.apple.iokit.IOAHCIBlockStorage 2.0.0
com.apple.driver.AppleEFINVRAM 1.5.0
com.apple.driver.AppleUSBHub 4.4.0
com.apple.driver.AppleHPET 1.6
com.apple.driver.AppleAHCIPort 2.1.8
com.apple.nvenet 2.0.17
com.apple.driver.AppleUSBEHCI 4.4.0
com.apple.driver.AppleUSBOHCI 4.4.0
com.apple.driver.AppleFWOHCI 4.8.6
com.apple.driver.AppleACPIButtons 1.4
com.apple.driver.AppleRTC 1.4
com.apple.driver.AppleSMBIOS 1.7
com.apple.driver.AppleACPIEC 1.4
com.apple.driver.AppleAPIC 1.5
com.apple.driver.AppleIntelCPUPowerManagementClient 166.0.0
com.apple.nke.applicationfirewall 3.0.30
com.apple.security.quarantine 1
com.apple.driver.AppleIntelCPUPowerManagement 166.0.0
com.apple.driver.AppleUSBHIDKeyboard 152.3
com.apple.driver.AppleHIDKeyboard 152.3
com.apple.kext.triggers 1.0
com.apple.driver.DspFuncLib 2.1.1f12
com.apple.iokit.IOSurface 80.0
com.apple.iokit.IOBluetoothSerialManager 2.5f17
com.apple.iokit.IOSerialFamily 10.0.5
com.apple.driver.AppleSMBusController 1.0.10d0
com.apple.nvidia.nv50hal 7.0.4
com.apple.NVDAResman 7.0.4
com.apple.iokit.IOFireWireIP 2.2.3
com.apple.driver.AppleHDAController 2.1.1f12
com.apple.iokit.IOHDAFamily 2.1.1f12
com.apple.iokit.IO80211Family 400.40
com.apple.driver.IOPlatformPluginFamily 4.7.0b2
com.apple.driver.AppleSMBusPCI 1.0.10d0
com.apple.driver.AppleBacklightExpert 1.0.3
com.apple.iokit.IONDRVSupport 2.3
com.apple.iokit.IOGraphicsFamily 2.3
com.apple.driver.AppleSMC 3.1.1d2
com.apple.iokit.IOAudioFamily 1.8.3fc11
com.apple.kext.OSvKernDSPLib 1.3
com.apple.driver.BroadcomUSBBluetoothHCIController 2.5f17
com.apple.driver.AppleUSBBluetoothHCIController 2.5f17
com.apple.iokit.IOBluetoothFamily 2.5f17
com.apple.iokit.IOSCSIBlockCommandsDevice 3.0.0
com.apple.iokit.IOUSBHIDDriver 4.4.0
com.apple.iokit.IOUSBMassStorageClass 3.0.0
com.apple.driver.AppleUSBMergeNub 4.4.0
com.apple.driver.AppleUSBComposite 3.9.0
com.apple.iokit.IOSCSIMultimediaCommandsDevice 3.0.0
com.apple.iokit.IOBDStorageFamily 1.6
com.apple.iokit.IODVDStorageFamily 1.6
com.apple.iokit.IOCDStorageFamily 1.7
com.apple.driver.XsanFilter 403
com.apple.iokit.IOAHCISerialATAPI 2.0.0
com.apple.iokit.IOSCSIArchitectureModelFamily 3.0.0
com.apple.driver.AppleEFIRuntime 1.5.0
com.apple.iokit.IOUSBUserClient 4.4.0
com.apple.iokit.IOAHCIFamily 2.0.6
com.apple.iokit.IONetworkingFamily 2.0
com.apple.iokit.IOUSBFamily 4.4.0
com.apple.iokit.IOFireWireFamily 4.4.3
com.apple.driver.NVSMU 2.2.9
com.apple.iokit.IOHIDFamily 1.7.0
com.apple.iokit.IOSMBusFamily 1.1
com.apple.security.sandbox 165
com.apple.kext.AppleMatch 1.0.0d1
com.apple.security.TMSafetyNet 7
com.apple.driver.DiskImages 326
com.apple.iokit.IOStorageFamily 1.7
com.apple.driver.AppleKeyStore 28.18
com.apple.driver.AppleACPIPlatform 1.4
com.apple.iokit.IOPCIFamily 2.6.5
com.apple.iokit.IOACPIFamily 1.4
Model: iMac10,1, BootROM IM101.00CC.B00, 2 processors, Intel Core 2 Duo, 3.06 GHz, 8 GB, SMC 1.52f9
Graphics: NVIDIA GeForce 9400, NVIDIA GeForce 9400, PCI, 256 MB
Memory Module: BANK 0/DIMM0, 2 GB, DDR3, 1067 MHz, 0x0198, 0x393930353432382D3032362E4130314C4620
Memory Module: BANK 1/DIMM0, 2 GB, DDR3, 1067 MHz, 0x0198, 0x393930353432382D3032362E4130314C4620
Memory Module: BANK 0/DIMM1, 2 GB, DDR3, 1067 MHz, 0x802C, 0x31364A53463235363634485A2D3147314631
Memory Module: BANK 1/DIMM1, 2 GB, DDR3, 1067 MHz, 0x802C, 0x31364A53463235363634485A2D3147314631
AirPort: spairport_wireless_card_type_airport_extreme (0x168C, 0x8F), Atheros 9280: 4.0.55.4-P2P
Bluetooth: Version 2.5.0f17, 2 service, 19 devices, 1 incoming serial ports
Network Service: AirPort, AirPort, en1
Serial ATA Device: Hitachi HDT721050SLA360, 500,11 GB
Serial ATA Device: PIONEER DVD-RW DVRTS09
USB Device: External HDD, 0x1058 (Western Digital Technologies, Inc.), 0x1003, 0x26400000 / 4
USB Device: USB2.0 Hub, 0x05e3 (Genesys Logic, Inc.), 0x0608, 0x26200000 / 3
USB Device: USB2.0 Hub, 0x05e3 (Genesys Logic, Inc.), 0x0608, 0x26220000 / 5
USB Device: Internal Memory Card Reader, apple_vendor_id, 0x8403, 0x26500000 / 2
USB Device: Keyboard Hub, apple_vendor_id, 0x1006, 0x24300000 / 3
USB Device: USB-PS/2 Optical Mouse, 0x046d (Logitech Inc.), 0xc01d, 0x24330000 / 5
USB Device: Apple Keyboard, apple_vendor_id, 0x0221, 0x24320000 / 4
USB Device: Built-in iSight, apple_vendor_id, 0x8502, 0x24400000 / 2
USB Device: BRCM2046 Hub, 0x0a5c (Broadcom Corp.), 0x4500, 0x06100000 / 2
USB Device: Bluetooth USB Host Controller, apple_vendor_id, 0x8215, 0x06110000 / 5
USB Device: IR Receiver, apple_vendor_id, 0x8242, 0x04500000 / 2

Nu weet ik alleen niet of het door Lion komt, of dat iets anders mijn iMac stoort. Temperatuur ligt meestal rond de 50C en soms gebeurt het als ik alleen itunes aan heb staan en soms als ik aan het surfen ben. Soms dus binnen 5 minuten, anders binnen 1 uur. Snap er geen hol van :P, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Hier draait Lion op een late 2009 model. Geen problemen mee! Misschien Lion opnieuw installeren? (als je zeker weet dat het aan Lion ligt)

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:42
@Aight! gebruik jij Wireless?

Ik had precies hetzelfde probleem (ook Late 2009 iMac), zowel na een clean install SL met daarover Lion, als een clean install van Lion.

Zie ook mijn bericht in het Lion ervaringstopic http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36621936

[ Voor 3% gewijzigd door PAL86 op 22-08-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

PAL86 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:15:
@Aight! gebruik jij Wireless?

Ik had precies hetzelfde probleem (ook Late 2009 iMac), zowel na een clean install SL met daarover Lion, als een clean install van Lion.

Zie ook mijn bericht in het Lion ervaringstopic http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36621936
Je bedoelt wireless internet? Ja, die gebruik ik. Zal anders een clean install wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:42
Probeer dan eerst mijn link mbt de Kext. Clean install Lion hielp bij mij niet, maar het vervangen van die Kext file wel.

Ik had dezelfde symptonen, de ene keer kon ik lang downloaden / surfen, andere keer was het na 5 minuten raak. Na het veranderen van de kext heb ik wat downloads aan gezet en vanochtend stond de iMac nogsteeds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Een vriend van me gaat misschien ook een mac aanschaffen. Nu vroeg ik mij af wat de goedkoopste manier is? Ik ben student en kan 6% korting voor `m regelen, maar zijn er andere manieren om nog korting te krijgen op een mac?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
*snip* doe 'ns niet

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 23-08-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Dat is als je op de TU Delft zit? Ik ben student in Groningen dus heb ik niet die hoge korting! Of is er een andere manier om die te krijgen?

Edit
Heb de stappen even doorgelopen, maar nergens wordt gevraagd om een bewijs o.i.d., kan iemand mij vertellen hoe dit precies in zijn werking gaat?

[ Voor 25% gewijzigd door Daedalus op 23-08-2011 13:43 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Bij mij is dit nog nooit gecontroleerd. Niet tijdens het bestel proces, niet achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Zware Unit schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:05:
Bij mij is dit nog nooit gecontroleerd. Niet tijdens het bestel proces, niet achteraf.
Hu meen je dat nou. Ik heb ook net het hele proces doorgelopen tot aan de betaling, en nergens wordt ook maar iets vermeld over studentenbewijs whatsoeva. Bedankt voor de link iig.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kunnen de links naar de Apple Store voor de TU Delft, of welke instelling dan ook achterwege gelaten kunnen worden? Dit topic gaat over de ervaringen met de iMac, niet over hoe je het goedkoopste via frauduleuze wegen aan een Apple kunt komen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Excuses, dacht dat ik dat hier wel even mocht vragen.

Mijn iMac draait verder goed en de temp. blijft ook normaal! Draai nu gemiddeld 44c xD

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

PAL86 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:55:
Probeer dan eerst mijn link mbt de Kext. Clean install Lion hielp bij mij niet, maar het vervangen van die Kext file wel.

Ik had dezelfde symptonen, de ene keer kon ik lang downloaden / surfen, andere keer was het na 5 minuten raak. Na het veranderen van de kext heb ik wat downloads aan gezet en vanochtend stond de iMac nogsteeds aan.
Zal het vandaag of morgen even proberen. Want wordt er een beetje gek van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Sinds juni heb ik een nieuwe imac 21,5 inch welke prima bevalt. Achteraf had ik toch liever een 27 inch gehad. Kan ik dit nog op een goedkope manier regelen/ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:14
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
DJH schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:17:
Sinds juni heb ik een nieuwe imac 21,5 inch welke prima bevalt. Achteraf had ik toch liever een 27 inch gehad. Kan ik dit nog op een goedkope manier regelen/ruilen?
je kan bij sommige zaken ook je 'oude' apparaat inruilen..
(bv prowarehouse)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even een vraagje voor de 27" iMac gebruikers onder ons.

Op hoeveel cm afstand zitten jullie van het scherm. Ik zit zelf op 50 ~ 70 cm maar vroeg me af of dit wel voldoende is voor je ogen. Helderheid staat s'avonds op 1-3 streepjes.

Volgens de Arbo wordt er tevens 50 cm geadviseerd maar kan me voorstellen dat bij een dusdanig groot scherm / resolutie, de afstand misschien wel zou moeten toenemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 25-08-2011 00:44 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Destianto schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:17:
Bij mij is de afstand tot m'n ogen 70cm en 's avonds staat de brightness op 6 a 7 streepjes. Overdag met veel licht staat ie iets voorbij halverwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Ik overweeg om eind dit jaar een 2e scherm naast mijn 27" iMac te zetten.

Ik zit aan een Dell 2711 te denken. Zou dat vloeken naast een iMac?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:38:
Ik overweeg om eind dit jaar een 2e scherm naast mijn 27" iMac te zetten.

Ja sowieso :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kunt ze tenminste wel op gelijke hoogte zetten, dat is lastiger met een 27" Cinema Display. Nadeel in mijn ogen is wel dat je 1 glossy scherm hebt en 1 mat scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.redelijkheid.com/storage/post-images/Dell-iMac.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1293799002854

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 26-08-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:38:
Ja, als je het ECHT mooi wilt hebben dan moet je er gewoon een tweede iMac naast zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:58:
[...]

Ja, als je het ECHT mooi wilt hebben dan moet je er gewoon een tweede iMac naast zetten :+
Sponsored by Exirion? :)
Frietsaus schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:01:
Je kunt ze tenminste wel op gelijke hoogte zetten, dat is lastiger met een 27" Cinema Display. Nadeel in mijn ogen is wel dat je 1 glossy scherm hebt en 1 mat scherm.

[afbeelding]
Thanks Frietsaus (lol)

dat glossy / mat, dat is een goed punt. Het ziet er in ieder geval voor het oog (set als totaal) niet gek uit

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:52
Destianto schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:17:

Op hoeveel cm afstand zitten jullie van het scherm. Ik zit zelf op 50 ~ 70 cm maar vroeg me af of dit wel voldoende is voor je ogen. Helderheid staat s'avonds op 1-3 streepjes.

Volgens de Arbo wordt er tevens 50 cm geadviseerd maar kan me voorstellen dat bij een dusdanig groot scherm / resolutie, de afstand misschien wel zou moeten toenemen.
Heb het 27" Cinema LED Display en heb de helderheid gewoon vol open staan. Ook 's avonds. Zit er misschien 30/35cm vanaf.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rivanov schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:36:
Heb het 27" Cinema LED Display en heb de helderheid gewoon vol open staan. Ook 's avonds. Zit er misschien 30/35cm vanaf.
Je gaat toch ook niet je muziek op maximaal volume draaien "omdat het kan"? En er dan ook nog met je neus op zitten :D Als jij er 35 cm vandaan zit dan wil ik niet weten in wat voor houding jij op je stoel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik had de helderheid op mijn iMac 27" ook praktisch altijd vol staan hoor, met voldoende omgevingslicht was dat geen enkel probleem voor mij. Als de helderheid te laag is krijg ik juist moeite met het lezen van teksten.

Maar goed, die is verkocht. Binnenkort een Mac Pro met een kleiner scherm. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Frietsaus op 26-08-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:52:
Maar goed, die is verkocht. Binnenkort een Mac Pro met een kleiner scherm. :)
Wat is de reden van die overstap? Kan me niet echt voorstellen dat een Mac Pro voordelen heeft als je iMac verder in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Exirion schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:42:
[...]

Je gaat toch ook niet je muziek op maximaal volume draaien "omdat het kan"?
Hij zegt toch ook niet dat 'omdat het kan' de reden is? Hij zegt alleen dat 'ie brightness vol open heeft staan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hahn schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:19:
Hij zegt toch ook niet dat 'omdat het kan' de reden is? Hij zegt alleen dat 'ie brightness vol open heeft staan.
Er is simpelweg geen andere reden om 's avonds je brightness voluit te zetten, tenzij je visueel gehandicapt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:27:
[...]

Er is simpelweg geen andere reden om 's avonds je brightness voluit te zetten, tenzij je visueel gehandicapt bent.
Of om je kamer wat te verlichten, bespaart lekker veel stroom op die manier :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

Wat is de reden van die overstap? Kan me niet echt voorstellen dat een Mac Pro voordelen heeft als je iMac verder in orde is.
Meer interne opslag kunnen installeren naast m'n ssd, scherm naar eigen keuze kunnen kiezen, videokaart kunnen upgraden. Het 27" scherm was me achteraf ook iets te groot en de glasplaat ben ik ook niet echt dol op omdat er stof achter kwam.

Ik ben dol op het concept van de iMac en heb de afgelopen jaren ook aardig wat iMacs gehad (17" Intel, 24", 27") maar ik denk toch dat een losstaande computer wat beter bij mij past. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:58:
Ik ben dol op het concept van de iMac en heb de afgelopen jaren ook aardig wat iMacs gehad (17" Intel, 24", 27") maar ik denk toch dat een losstaande computer wat beter bij mij past. :)
Dat kan :) Maar ik vind de Mac Pro wel bezopen duur voor wat je krijgt. Een aantal jaren terug was dat anders met een model waarvan de losse hardware samen even duur als de complete Mac Pro was, maar inmiddels is de prijsstelling zodanig dat je wel erg goeie redenen moet hebben om 'm te kopen, dus vandaar ook de vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik koop geen nieuwe hoor, een gebruikte vanaf 2009 is in principe sneller dan mijn iMac uit 2009 en een stuk goedkoper dan een nieuwe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Frietsaus schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:04:
Ik koop geen nieuwe hoor, een gebruikte vanaf 2009 is in principe sneller dan mijn iMac uit 2009 en een stuk goedkoper dan een nieuwe. :)
Ga je je dan niet ergeren aan de extra kabels? Eén van de redenen dat ik een iMac heb gekocht is omdat je alleen maar een voeding kabel hebt (ik haat kabels .. Wanneer komt wiresless net-power op de consumenten mark??!!??)

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Denk het niet, heb al kabels zat hier liggen van o.a. m'n speakers en externe schijf. :+ En ik zal proberen zoveel mogelijk weer weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Mijn iMac is zojuist weer terug van reparatie! De USB-poorten doen het weer en ik kan weer genieten van de snelheid! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Gisteren mijn iMac opgehaald bij A-Mac. Nu met Crucial C300 SSD naast de standaard 1TB. Wat een verschil in snelheid :P

Fresh install gedaan. Eerst even een nieuwe USB stick gemaakt met 10.7.1 door Lion opnieuw te downloaden uit de App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Ik draai nu bootcamp met win7 en zie dat ik wel bij mijn bestanden kan op de 2de HD maar ik kan ze niet bewerken. Ik vrees dat ik deze dus opnieuw moet formateren naar FAT.

Nu is het MAC OS extended. Zitten daar nou voordelen aan dat het MAC OS extended is? of maakt het geen biet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vanuit bootcamp ( NTFS ) kan je idd je bestanden op je OSX partitie lezen en kopiëren. Het is niet mogelijk om de bestanden te veranderen of te verwijderen.

Je moet W7 dus echt als een apart OS zien. Wil je er op werken dan zal je bestanden in W7 moeten laden, of met bijvoorbeeld een ext HDD aan de slag gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Greatsword op 31-08-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
In principe is het probleem dan opgelost als ik de 2de HDD formatteer naar FAT (dit hoeft niet perse een externe te zijn toch). Daar kunnen ze beide mee overweg.
Dan heb ik op de ssd schijf Win7 staan en Mac Os en op mijn 2d hdd mijn bestanden.

[ Voor 20% gewijzigd door Plint op 31-08-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:52
Exirion schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:42:
[...]

Je gaat toch ook niet je muziek op maximaal volume draaien "omdat het kan"? En er dan ook nog met je neus op zitten :D Als jij er 35 cm vandaan zit dan wil ik niet weten in wat voor houding jij op je stoel zit.
Ik heb gewoon goede verlichting op m'n kamer. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Pagina: 1 ... 4 ... 47 Laatste

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9