Ja, daar kun je dan wel vanuit gaan (neem ik aan)..Stan schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:28:
[...]
Als ik wat onder de voet leg, wordt het geluid minder. Als ik op de voet duw, is het geluid weg. Het heeft dus ermee te maken dat het geluid wordt veroorzaakt door mijn bureau?
En hoe kan ik dit het beste oplossen? Heb er een muismatje tussen gelegd, nu is het geluid minder maar nog steeds niet helemaal weg.syltheboy schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:04:
[...]
Ja, daar kun je dan wel vanuit gaan (neem ik aan).
Zit er een schijf in je SuperDrive?
Nope.johnkeates schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:45:
Zit er een schijf in je SuperDrive?
Verwijderd
Ik heb dat eerst ok gedaan, uiteindelijk een granieten steen onder gelegd. Werd steeds minder het geluid, maar mijn acceptie ook....Stan schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:27:
[...]
En hoe kan ik dit het beste oplossen? Heb er een muismatje tussen gelegd, nu is het geluid minder maar nog steeds niet helemaal weg.
Voor mij was de lol eraf en irriteerde me steeds meer aan het geluid. Uiteindelijk besloten terug te gaan en de HDD bleek dus kapot. Wellicht bij jou ook aan de hand, maar zodra dat niet is zul je wellicht onderzoekskosten betalen.
Bepaal voor jezelf of je het acceptabel vind, zonet dan teruggaan. Kan niet de bedoeling zijn van zo'n apparaat.
Na lang twijfelen toch de overstap gemaakt van Windows naar Mac OS X en mijzelf getrakteerd op een mooie iMac 27". Meteen maar met i7 3.4 Ghz en 4 GB geheugen laten bijzetten in de store (kostte maar 50 euro bij het iCentre in Amstelveen, incl montage) tot het totaal van 8 GB.
Was altijd nogal sceptisch over Macs maar na het lenen van de macbook 13" van mijn ouders begon ik het meer te waarderen en nadat mijn baas mij een aantal dingen had laten zien toch maar overstag gegaan.
Heb er tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. Sowieso is 27" met 2550 resolutie gewoonweg ideaal maar ook het systeem / Mac OS X bevalt nog beter dan verwacht. Die kleine slimmigheden zijn gewoon heerlijk. Office nog maar wel aangeschaft omdat ik het toch met Outlook prettiger vind werken dan Mail en ik Word en Excel vaak nodig heb. Voor de rest nog op zoek naar nieuwe programma's voor een aantal dingen maar zie mijzelf niet meer zo snel terugstappen op Windows. Zelfs mij favo game Civilization IV kon ik voor €12,50 via Steam krijgen, incl. expansions.
Het systeem vind ik echt snel aanvoelen (ik kom van een i7 2,6 Ghz met 4GB RAM) en blijf me nog steeds verbazen over (onder andere) de kopieersnelheid itt Windows.
Apple heeft er in elk geval weer een tevreden gebruiker bij
Was altijd nogal sceptisch over Macs maar na het lenen van de macbook 13" van mijn ouders begon ik het meer te waarderen en nadat mijn baas mij een aantal dingen had laten zien toch maar overstag gegaan.
Heb er tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. Sowieso is 27" met 2550 resolutie gewoonweg ideaal maar ook het systeem / Mac OS X bevalt nog beter dan verwacht. Die kleine slimmigheden zijn gewoon heerlijk. Office nog maar wel aangeschaft omdat ik het toch met Outlook prettiger vind werken dan Mail en ik Word en Excel vaak nodig heb. Voor de rest nog op zoek naar nieuwe programma's voor een aantal dingen maar zie mijzelf niet meer zo snel terugstappen op Windows. Zelfs mij favo game Civilization IV kon ik voor €12,50 via Steam krijgen, incl. expansions.
Het systeem vind ik echt snel aanvoelen (ik kom van een i7 2,6 Ghz met 4GB RAM) en blijf me nog steeds verbazen over (onder andere) de kopieersnelheid itt Windows.
Apple heeft er in elk geval weer een tevreden gebruiker bij
Er is geen Outlook voor de Mac, het heet daar Entourageankhie schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:46:Heb er tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. Sowieso is 27" met 2550 resolutie gewoonweg ideaal maar ook het systeem / Mac OS X bevalt nog beter dan verwacht. Die kleine slimmigheden zijn gewoon heerlijk. Office nog maar wel aangeschaft omdat ik het toch met Outlook prettiger vind werken
Veel plezier met je Mac gewenst!
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Er is zeker wel Outlook voor de Mac, zie hierNitai schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:24:
[...]
Er is geen Outlook voor de Mac, het heet daar Entourage
Veel plezier met je Mac gewenst!
Van de week de doorslag gemaakt. en een iMac gekocht voor het nieuwe kantoor in januari!
Office 2011 voor mac kan ik trouwens iedereen aanraden, echter makkelijk!
Office 2011 voor mac kan ik trouwens iedereen aanraden, echter makkelijk!
Gefeliciteerd met je aankoop. Ik moet zeggen dat ik tot op heden nog geen office 2011 geïnstalleerd heb op mijn iMac (heb hem wel liggen) maar alleen werken in Pages bevalt mij prima tot nu toe. Wanneer ik uitgebreide Excel files moet bewerken of maken heb ik waarschijnlijk geen keuze maar tot op heden heeft iWork mijn voorkeur.
Het ziet er gewoon mooier uit en werkt fijner met afbeeldingen dan Office.
Het ziet er gewoon mooier uit en werkt fijner met afbeeldingen dan Office.
Dat kan ik beamen! Al ben ik wel terug geswitcht naar Office. Het enige wat ik nog wel gebruik is Keynote! Powerpoint is wel amateuristisch vergeleken met Keynote!
Ik twijfel erg om van mijn 4x2gb over te gaan naar 4x 4gb in mijn iMac. Ik ga vanaf heden ook met een virtuele Windows werken met een vrij zwaar programma (Autodesk Inventor). De SSD blijft vrolijk snorren maar ik vermoed dat die 8gb zo vol zit... Tis wel weer een investering van 70 euro en ik kan niet vooraf bepalen of ik het echt nodig heb. Iemand een tip?
(iMac Mid 2010, 8gb, 160gb SSD en 1tb HDD, alle apps staan op de SSD incl Windows etc dus).
(iMac Mid 2010, 8gb, 160gb SSD en 1tb HDD, alle apps staan op de SSD incl Windows etc dus).
Ik ben met mijn iMac i7 eind 2009 van 8Gb naar 16GB gegaan, heb echter geen SSD. Maar ondanks dat laatste ben ik er toch erg op vooruit gegaan. Voor al met Parallels en VmWare.sebastius schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:06:
Ik twijfel erg om van mijn 4x2gb over te gaan naar 4x 4gb in mijn iMac. Ik ga vanaf heden ook met een virtuele Windows werken met een vrij zwaar programma (Autodesk Inventor). De SSD blijft vrolijk snorren maar ik vermoed dat die 8gb zo vol zit... Tis wel weer een investering van 70 euro en ik kan niet vooraf bepalen of ik het echt nodig heb. Iemand een tip?
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Mijn toestenbord is behoorlijk vies en wou hem gaan schoonmaken heeft iemand tips hoe ik dat het best kan doen...?
Vochtige schoonmaakdoekjes van de Albert Heijn werken altijd prima hier. Doekjes zijn niet té vochtig en het droogt snel.bmwman schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:47:
Mijn toestenbord is behoorlijk vies en wou hem gaan schoonmaken heeft iemand tips hoe ik dat het best kan doen...?
Verwijderd
Ik heb mijn oude macbook (enkel de behuizing, niet het scherm) gepoetst met keukenpapier met methanol. Werkte perfect.
Ben erg benieuwd of ie het gaat trekken, zeker icm virtualisatie. Ik heb een hele vluchtige proef gedaan waarop mij imac nog niet niet de kamer uit liepsebastius schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:06:
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ik gebruik Glassex-doekjes en daarna een schone zakdoek met wat water. Stofzuiger en perslucht werken erg goed voor een grondige schoonmaak.bmwman schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:47:
Weet iemand trouwens waarom bij het basismodel van de 21.5" iMac uit 2011 maximaal 8 GB geheugen wordt ondersteund? Er zitten toch echt vier sleuven in en ik sta op het punt om 4x 4 GB te halen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Waar las je dat? Lijkt me echt een foutje, want ze ondersteunen gewoon allemaal 4GB per slot. Apple zegt ook echt dat er max 16GB in kan, bij alle iMac 2011 modellen.Canaria schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:42:
Weet iemand trouwens waarom bij het basismodel van de 21.5" iMac uit 2011 maximaal 8 GB geheugen wordt ondersteund?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
"Uitbreidbaar tot 8 GB (alle modellen) of 16 GB (bepaalde modellen)"Exirion schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:44:
[...]
Waar las je dat? Lijkt me echt een foutje, want ze ondersteunen gewoon allemaal 4GB per slot. Apple zegt ook echt dat er max 16GB in kan, bij alle iMac 2011 modellen.
Daarmee worden dan blijkbaar alleen de maatwerkopties bedoeld en niet de technische mogelijkheden.
Zit ook nog een beetje te denken aan deze kit: http://www.ifixit.com/App...-Hard-Drive-Kit/IF173-002
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Zelfs 32GB is mogelijk, alhoewel 4x8GB wel een prijzig grapje wordt an sichExirion schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:44:
[...]
Waar las je dat? Lijkt me echt een foutje, want ze ondersteunen gewoon allemaal 4GB per slot. Apple zegt ook echt dat er max 16GB in kan, bij alle iMac 2011 modellen.
Ik ben aan het kijken voor een imac, maar zit met de volgende vraag. Is het mogelijk om je gewone win7 pc aan je imac scherm te hangen ?
Nu heb ik wel gezien dat je een apple adapters daarvoor hebt dus je zou hem aan je imac moeten kunnen hangen, ik wil dat doen om gewoon bv in dit geval bf3 te kunnen blijven spelen met alles op ultra settings ?
Nu heb ik wel gezien dat je een apple adapters daarvoor hebt dus je zou hem aan je imac moeten kunnen hangen, ik wil dat doen om gewoon bv in dit geval bf3 te kunnen blijven spelen met alles op ultra settings ?
Installeer een dual boot met bootcamp. Ik heb dat ook gedaan en ik kan gewoon Skyrim enzo spelen. Je kan je win pc niet aansluiten nee.
NUC I5 256GB SSD
https://discussions.apple.../2246912?start=0&tstart=0 kan je vinden hoe iemand het aangepakt heeft. BF3 spelen op 2 schermen tegelijk moet je videokaart wel krachtig genoeg voor zijn om het aan te kunnen. Daarnaast raad ik je ook een scherm aan dat een beetje op dezelfde hoogte zit, want 2 ongelijke schermen kijkt niet lekker kan ik je uit ervaring vertellenThe Brickyard schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:05:
Ik ben aan het kijken voor een imac, maar zit met de volgende vraag. Is het mogelijk om je gewone win7 pc aan je imac scherm te hangen ?
De iMac 27" uit 2011 accepteert alleen nog maar Thunderboltsignalen als input, dus geen gewone mini-displayport. De manier van dat linkje zal op een nieuwe iMac dus niet werken. De enige manier om de iMac als scherm te gebruiken is om hem aan te sluiten aan een apparaat met thunderbolt, en dat kunnen tot nu toe alleen mac's.ankhie schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:48:
[...]
https://discussions.apple.../2246912?start=0&tstart=0 kan je vinden hoe iemand het aangepakt heeft. BF3 spelen op 2 schermen tegelijk moet je videokaart wel krachtig genoeg voor zijn om het aan te kunnen. Daarnaast raad ik je ook een scherm aan dat een beetje op dezelfde hoogte zit, want 2 ongelijke schermen kijkt niet lekker kan ik je uit ervaring vertellen
Ik heb zelf 2x2 en 2x4, dus totaal 12, in 21,5" iMac uit 2011 zitten. Werkt gewoon, de 16gb gaat dus ook werken.Weet iemand trouwens waarom bij het basismodel van de 21.5" iMac uit 2011 maximaal 8 GB geheugen wordt ondersteund? Er zitten toch echt vier sleuven in en ik sta op het punt om 4x 4 GB te halen.
Apple marketing.Canaria schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:42:
[...]
Ik gebruik Glassex-doekjes en daarna een schone zakdoek met wat water. Stofzuiger en perslucht werken erg goed voor een grondige schoonmaak.
Weet iemand trouwens waarom bij het basismodel van de 21.5" iMac uit 2011 maximaal 8 GB geheugen wordt ondersteund? Er zitten toch echt vier sleuven in en ik sta op het punt om 4x 4 GB te halen.
Verwijderd
Ik heb een week geleden mijn drie jaar oude iMac maar es vervangen voor een nieuw model uit 2011. Ik ben voor de 2.7 Ghz versie met 21.5 inch scherm gegaan.
De oude was niet meer vooruit te branden, zelfs na een clean install wilde illustrator niet doen wat ik van hem verwachtte. Dat was voor mij het punt om eens te kijken of het ook nog een tandje sneller kon.
Ik heb er direct maar 8GB geheugen in laten zetten, zodat het allemaal net een tikje lekkerder loopt.
Het is mijn tweede iMac, dus heel veel ervaring had ik nog niet met het overzetten van gegevens. Maar ik ben heel positief verrast door Apple. Alles (en dan ook echt alles) kon worden gemigreerd. Kostte wel 13 uur, maar daarna kon ik ook direct beginnen met tekenen enz.
Hulde !
De oude was niet meer vooruit te branden, zelfs na een clean install wilde illustrator niet doen wat ik van hem verwachtte. Dat was voor mij het punt om eens te kijken of het ook nog een tandje sneller kon.
Ik heb er direct maar 8GB geheugen in laten zetten, zodat het allemaal net een tikje lekkerder loopt.
Het is mijn tweede iMac, dus heel veel ervaring had ik nog niet met het overzetten van gegevens. Maar ik ben heel positief verrast door Apple. Alles (en dan ook echt alles) kon worden gemigreerd. Kostte wel 13 uur, maar daarna kon ik ook direct beginnen met tekenen enz.
Hulde !
Nou, lekker dan. Ik ben aan het spelen met iCloud op mijn iPod. Ergens in januari of februari gaat er een iPhone4 komen. Ik ben nog aan het wikken en wegen welke versie en welke provider ik ga gebruiken. Ik zit gisteravond op mijn iMac te zoeken naar iCloud; niets te vinden. Ik ga naar de appstore.. geen iCloud te downloaden. Wat blijkt, iCloud zit enkel in Lion. Overstappen naar Lion = gezeik met mijn NAS + Timemachine.
Kortom, geen iCloud mogelijkheden hier dus op Snow Leopard? Juist nu ik steeds meer gebruik maak van iCal en Mail.
Kortom, geen iCloud mogelijkheden hier dus op Snow Leopard? Juist nu ik steeds meer gebruik maak van iCal en Mail.
[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 30-12-2011 12:29 ]
Mijn vriendin heeft een iMac 21,5" van Late 2009 met 4GB RAM. Omdat ze steeds vaker tegen problemen aanloopt wil ik voor het het PC3-8500 SO-DIMM geheugen upgraden naar meer.
In der tijd dat ik mijn Mac Mini wilde upgraden wist ik wel dat het apparaat erg specifiek was met de modules die wel of niet geaccepteerd werden. Ik heb toen uiteindelijk voor Crucial geheugen gekozen omdat ik wist dat die zouden werken. Is de iMac ook zo kieskeurig met het RAM of gaat de eerste de beste Kingston module ook gewoon werken?
En kan ik afwijkende formaten naast elkaar gebruiken in een iMac? Nu heeft ze 2x 2GB. Kan ik daar gewoon 2x 4GB naast zetten om dan tot 12GB totaal te komen bijvoorbeeld?
In der tijd dat ik mijn Mac Mini wilde upgraden wist ik wel dat het apparaat erg specifiek was met de modules die wel of niet geaccepteerd werden. Ik heb toen uiteindelijk voor Crucial geheugen gekozen omdat ik wist dat die zouden werken. Is de iMac ook zo kieskeurig met het RAM of gaat de eerste de beste Kingston module ook gewoon werken?
En kan ik afwijkende formaten naast elkaar gebruiken in een iMac? Nu heeft ze 2x 2GB. Kan ik daar gewoon 2x 4GB naast zetten om dan tot 12GB totaal te komen bijvoorbeeld?
Vrijwel alle merken hebben idd een update voor Lion support met TM.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:23:
Beter kijk je naar de upgrade mogelijkheden van je NAS.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat kan prima.ebia schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:33:
Mijn vriendin heeft een iMac 21,5" van Late 2009 met 4GB RAM. Omdat ze steeds vaker tegen problemen aanloopt wil ik voor het het PC3-8500 SO-DIMM geheugen upgraden naar meer.
Ik bleef gezeur hebben met nieuwe hdd's en de ventilator. Nu heb ik voor 30 euro (afzetters
) http://www.hddfancontrol.com/ gekocht. Ik ben echt niet blij met de prijs, maar het werkt wel. Een kabeltje met verzendkosten kwam op 12 euro. Dit kan ik op elke imac installeren die ik bezig met een andere hdd, dus dat is in verhouding goedkoper.
Je kunt de demo proberen om te kijken of het ook op jouw imac werkt alvoren je het koopt.

Je kunt de demo proberen om te kijken of het ook op jouw imac werkt alvoren je het koopt.
Ik vind die fancontrol software maar een beetje gevaarlijk. Die fans zitten er niet voor niets in dus de kans op oververhitting en schade moet je dan wel op de koop toenemen...
Hopelijk komt de update voor de iMacs snel, ben benieuwd wat de refresh gaat brengen.
39
Hallo, ik heb even een vraagje ik heb een nieuwe mac gekocht een 27" ben er erg blij mee alleen hoe kan ik in Dreamweaver zorgen dat de tekst/code beter leesbaar is op een 27" is de tekst zo ontzettend klein, en dat terwijl ik al niet al te beste ogen heb. Oh ja CMD + SHIFT + PLUS helpt niet! 
Weet iemand waar ik dat kan instellen dus of bij Dreamweaver of bij het Apple menu, danku!
Edit: al gevonden!
Weet iemand waar ik dat kan instellen dus of bij Dreamweaver of bij het Apple menu, danku!
Edit: al gevonden!
[ Voor 3% gewijzigd door SilverAqua op 08-01-2012 15:19 ]
Correctemundo: een 2,3 (?) jaar geleden heb ik dit progje ook eens gebruikt en voorbij zien komen op dit forum, voor mijn mac mini (late 2007). Was toen even erg populair ivm het 'whinen' van de macbook's in die periode.Brm-G schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:22:
Ik vind die fancontrol software maar een beetje gevaarlijk. Die fans zitten er niet voor niets in dus de kans op oververhitting en schade moet je dan wel op de koop toenemen...
Uiteindelijk werd mijn mac mini alleen maar luidruchtiger en kreeg ik het programma er niet meer zonder problemen van verwijderd (moest PRAM + NVRAM resetten etc.) Toen was 'ie weer stil.....
Ik las dat ik niet de enige was die ontevreden was en problemen had met dit programma.
Het idee zou wel moeten zijn dat je de minimale rpm of idle stand iets verhoogt, zodat de temperatuur per saldo minder snel zal stijgen, waardoor de fans iets rustiger blijven. Tenminste, dat zou de bedoeling moeten zijn, correct me if i'm wrong...
[ Voor 19% gewijzigd door autoreverse op 08-01-2012 11:05 ]
Nou, daar zit ik dan. Schaf ik net een programma aan in de app store (iShowU HD pro), werkt mijn toetsenboard plots niet meer. De functie toetsen weer wel, net als de shift en de backspace.. maar alle letters en cijfers zijn dood. Ik heb nog even op de support pagina wat handelingen doorgelopen maar niets helpt. Zit ik weer met mijn spuuglelijke usb toetsenboard van mijn vorige pc.
Iemand nog tips? Morgen even apple belen
Verwijderd
Is het een draadloos of met draad? Indien draadloos heb je hem uit en dan weer aan gedaan?RoyK schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:11:
Nou, daar zit ik dan. Schaf ik net een programma aan in de app store (iShowU HD pro), werkt mijn toetsenboard plots niet meer. De functie toetsen weer wel, net als de shift en de backspace.. maar alle letters en cijfers zijn dood. Ik heb nog even op de support pagina wat handelingen doorgelopen maar niets helpt. Zit ik weer met mijn spuuglelijke usb toetsenboard van mijn vorige pc.
hij is draadloos. Ik heb hem misschien wel 20 x aan en uit gezet. Ik heb de batterijen vervangen. ik heb de mac naar bluetooth apparaten laten zoeken die hij dan vind. Ik heb via de site van apple diverse probleem oplos draadjes geprobeerd.. tot nu toe zonder resultaat
http://exirion.net/ssdfanctrlrhodium schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 07:02:
Ik bleef gezeur hebben met nieuwe hdd's en de ventilator. Nu heb ik voor 30 euro (afzetters) http://www.hddfancontrol.com/ gekocht. Ik ben echt niet blij met de prijs, maar het werkt wel.
Dit werkt ook maar dan gratis
Heeft iemand ervaring met een brightness probleem bij de nieuwste 27 inch iMac? Mijn display flickert na het 6e blokje brightness setting, en na het 6e blokje geldt, hoe meer hoe sneller het flickeren. Op maximum brightness setting valt display helemaal weg? Help?
Lijkt mij echt een defect, want flikkeren en uitvallen mag natuurlijk niet. Zal iets met de voeding of de LED-aansturing in het panel te maken hebben.ccelik83 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:13:
Heeft iemand ervaring met een brightness probleem bij de nieuwste 27 inch iMac?
Ik neem aan dat je en SMC reset en evt. PRAM en NVRAM al geprobeerd hebt?ccelik83 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:13:
Heeft iemand ervaring met een brightness probleem bij de nieuwste 27 inch iMac? Mijn display flickert na het 6e blokje brightness setting, en na het 6e blokje geldt, hoe meer hoe sneller het flickeren. Op maximum brightness setting valt display helemaal weg? Help?
Anders lees het even of het een of ander evt. van toepassing voor je kan zijn, kwaad kan het sowieso niet !
http://appletips.nl/ehbo-problemen-met-je-mac-smc-resetten/
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Ik ben voor een nieuwe IMac aan het kijken moet een 21" worden ,27" is echt te groot .
Ik werk met PS Elements , Aperture 3 en FCP X als zwaarste programma's .
Ga ik het verschil in praktijk merken tussen een iMac 21.5" quad core i7 2.8 en een 21.5" quad core i5 2.7 ?
In beide wil ik 16GB Ram geheugen plaatsen.
Ga ik het verschil in praktijk merken tussen een iMac 21.5" quad core i7 2.8 en een 21.5" quad core i5 2.7 ?
Wauw, is dit even een dikke afknapper. Koop je voor bijna 3000 euro een systeem waar je U tegen zegt. Kapt je wifi toetsenbordje na 5 maanden eenvoudig gebruikt met werken (ik werk meer op de wacom), bel je apple wat we hier nu mee gaan doen, kom je niet verder dan.... heeft u applecare? Uh, volgens mij niet, maar mijn computer is pas 5 maanden oud. Gloednieuw, de doos staat nog achter me op mijn kantoortje.
Tja... dan kunt u kiezen, of koopt u alsnog applecare, of krijgt u support wat 49 euro kost. De beste jongen ratelde iedere keer na mijn response een standaard verhaaltje op en ik voelde aan alles dat dit nergens naar toe gaat.
Vanavond ga ik even op zoek naar de jongen waar ik vrij veel contact mee had toen ik de iMac aankocht. Misschien dat hij me wat ontspannender kan helpen me me gewoon een toetsenbordje opstuur die wel werkt.
[edit] misschien dat dit me nog gaat helpen. De screen komt me bekend voor. Mijn toetsenbord werkt niet meer sinds ik de tool iShowU heb aangekocht. Na ik de app voor het eerst opstarte kreeg ik volgens mij ook dit screentje te zien. Misschien heb ik iets aangeklikt.
http://support.apple.com/kb/TS1381?viewlocale=nl_NL
Tja... dan kunt u kiezen, of koopt u alsnog applecare, of krijgt u support wat 49 euro kost. De beste jongen ratelde iedere keer na mijn response een standaard verhaaltje op en ik voelde aan alles dat dit nergens naar toe gaat.
Vanavond ga ik even op zoek naar de jongen waar ik vrij veel contact mee had toen ik de iMac aankocht. Misschien dat hij me wat ontspannender kan helpen me me gewoon een toetsenbordje opstuur die wel werkt.
[edit] misschien dat dit me nog gaat helpen. De screen komt me bekend voor. Mijn toetsenbord werkt niet meer sinds ik de tool iShowU heb aangekocht. Na ik de app voor het eerst opstarte kreeg ik volgens mij ook dit screentje te zien. Misschien heb ik iets aangeklikt.
[ Voor 16% gewijzigd door RoyK op 09-01-2012 10:19 ]
Probeer is uit te loggen en in te loggen op een ander account (gast account bijv). Kijk is of het daar wel werkt.RoyK schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:16:
Wauw, is dit even een dikke afknapper. Koop je voor bijna 3000 euro een systeem waar je U tegen zegt. Kapt je wifi toetsenbordje na 5 maanden eenvoudig gebruikt met werken (ik werk meer op de wacom), bel je apple wat we hier nu mee gaan doen, kom je niet verder dan.... heeft u applecare? Uh, volgens mij niet, maar mijn computer is pas 5 maanden oud. Gloednieuw, de doos staat nog achter me op mijn kantoortje.
Garantie blijft natuurlijk complete onzin en willekeurig. Ene keer doen ze niet moeilijk en word je goed geholpen en andere keer moet je op je kop gaan staan en dreigen. Wel vreemd dat in je standaard 1jaar garantie ze al moeilijk gaan doen

Kan ik een gast account ook weer makkelijk verwijderen?PBP schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:38:
[...]
Probeer is uit te loggen en in te loggen op een ander account (gast account bijv). Kijk is of het daar wel werkt.
Garantie blijft natuurlijk complete onzin en willekeurig. Ene keer doen ze niet moeilijk en word je goed geholpen en andere keer moet je op je kop gaan staan en dreigen. Wel vreemd dat in je standaard 1jaar garantie ze al moeilijk gaan doen
Gastaccount onder Lion staat standaard ingesteld. Die kun je voor zover ik weet niet verwijderen. Als je uitlogt krijg je een scherm om in te loggen op de gastgebruiker.RoyK schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:58:
[...]
Kan ik een gast account ook weer makkelijk verwijderen?
EDIT: Ik zie dat gastgebruiker alleen Safari kan gebruiken, even een nieuwe 'test' account aanmaken en als je klaar bent verwijderen.
[ Voor 17% gewijzigd door PBP op 09-01-2012 11:15 ]
Ik werk niet in Lion. Daar gaat mijn NAS+Timemachine van over de zeik, helaas
(Qnap TS210)
misschien zijn er middels updates voor. Ik durf het in ieder geval even niet meer. Daar heb ik teveel werk voor liggen. Als het updaten dan mis gaat kost het me een kostbare avond werken.
[edit] thanks.. ik ga het straks in mijn pauze even proberen!
misschien zijn er middels updates voor. Ik durf het in ieder geval even niet meer. Daar heb ik teveel werk voor liggen. Als het updaten dan mis gaat kost het me een kostbare avond werken.
[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 09-01-2012 11:16 ]
OwRoyK schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:16:
Ik werk niet in Lion. Daar gaat mijn NAS+Timemachine van over de zeik, helaas(Qnap TS210)
hij werkt weer. 1 simpel dingetje. Muistoetsen stond aan. Zucht, heb ik voor niets pijn in mijn maag van gehad
Voor de mensen die SSD Fan Control gebruiken om de iMac fan(s) in bedwang te houden, er is nu een nieuwe versie met een user interface en de mogelijkheid om zowel de HDD als ODD fan te configuren.

http://www.exirion.net/software/SSDFanControl-2.0RC2.dmg
Er kunnen nog glitches in zitten (hence the RC2) maar lijkt allemaal al goed te werken.

http://www.exirion.net/software/SSDFanControl-2.0RC2.dmg
Er kunnen nog glitches in zitten (hence the RC2) maar lijkt allemaal al goed te werken.
Iemand hier die ervaring heeft met een kapotte dvd drive en scherm met vlekvorming (imac quad core 27" van 2009). Worden deze gerepareerd onder Apple Care?
En misschien een domme vraag, maar ik wil mijn imac morgen wegbrengen voor reparatie en na verhalen over inzage van files door reparateurs wil ik liever mijn persoonlijke informatie prive houden. Nu dacht ik dat ik wel gewoon de computer leeg kan maken als ik een time machine backup heb, maar waar vind ik deze optie?
En misschien een domme vraag, maar ik wil mijn imac morgen wegbrengen voor reparatie en na verhalen over inzage van files door reparateurs wil ik liever mijn persoonlijke informatie prive houden. Nu dacht ik dat ik wel gewoon de computer leeg kan maken als ik een time machine backup heb, maar waar vind ik deze optie?
Formateren.
iMac opnieuw opstarten, bootknop inhouden ( ALT) , recovery partitie aanklikken.
Schijfhulpprogramma > Partitie Wissen.
iMac opnieuw opstarten, bootknop inhouden ( ALT) , recovery partitie aanklikken.
Schijfhulpprogramma > Partitie Wissen.
[ Voor 33% gewijzigd door Greatsword op 18-01-2012 19:15 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Misschien dat iemand dit weet.. Als ik bij een Apple reseller een iMac 21,5" koop... Wat voor type toetsenbord krijg je er dan standaard bij? Wireless keyboard met NL of met US indeling? Ik wil graag US namelijk maar wel in de winkel kopen en niet online bestellen vandaar....
Stay young forever!
Volgens mij zijn (wireless) US keyboard standaard en NL optioneel (als je bestelt via het web, maar misschien ook bij resellers). Ik heb tot nu toe altijd een US keyboard bij m'n iMacs gekregen.Rosto schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:05:
Misschien dat iemand dit weet.. Als ik bij een Apple reseller een iMac 21,5" koop...
Ik ben op zoek naar mensen die zowel een harddisk als SSD in hun iMac hebben zitten. Het maakt dan niet uit of er een HDD+SSD+ODD in zit, of dat iemand de ODD door een HDD/SSD vervangen heeft. Het is voor een test om nieuwe functionaliteit in SSD Fan Control te testen. DM me even als je wil
APR's krijg je vrijwel altijd een NL keyboard erbij. Als je US wilt zal dat waarschijnlijk besteld moeten wordenRosto schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:05:
Misschien dat iemand dit weet.. Als ik bij een Apple reseller een iMac 21,5" koop... Wat voor type toetsenbord krijg je er dan standaard bij? Wireless keyboard met NL of met US indeling? Ik wil graag US namelijk maar wel in de winkel kopen en niet online bestellen vandaar....
gewoon nee.
Volgens mij meestal een NL keyboard indeling. Je kunt natuurlijk altijd vragen of ze er een hebben staan met US indeling. Anders kunnen ze het gewoon voor je bestellen, al moet je dan waarschijnlijk iets langer wachten dan dat je het bij de online Apple Store besteld.Rosto schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:05:
Bij m'n iMac heb ik gewoon een NL keyboard indeling, maar op m'n MBP heb ik een US keyboard indeling. En eerlijk gezegd vind ik die van m'n MBP wel iets handiger werken. Voor de rest maakt het me eigenlijk ook niet zoveel uit, want ik kan met beide keyboard indelingen overweg en ik kan nou niet zeggen dat er echt veel verschil inzit.
Hmm iMac kwam wel me een NL toetsenbord.. (grote enter-toets, ipv lange breede)... Maarja, even wennen dan maar..
Had wel een DOA iMac... moesten ermee terug naar de winkel en werd netjes geruild..
Had wel een DOA iMac... moesten ermee terug naar de winkel en werd netjes geruild..
Stay young forever!
Morgen start de BTW-weg actie bij Mediamarkt. Ik zit er over na te denken om dan nu de overstap naar Apple te gaan doen. Ik wil graag een iMac gaan kopen ter vervanging van mijn huidige Windows-machine. Ik zit te denken aan de 27" versie, met de Radeon HD 6970M en 3,1 ghz processor. Mijn keuze voor dit model is dat ik af en toe wat games speel (niet de nieuwste, meestal van +/- 1 jaar oud wegens tijdgebrek
) en voor mijn werk regelmatig in Windows moet werken (liefst in een VM). Dus als ik dan toch overstap, dan meteen goed. Ik hoor echter van verschillende personen dat er een refresh aan zit te komen. Mijn dilemma is dan ook 300 euro nu besparen (16% van 1899) of nog een paar maanden wachten totdat de refresh er echt is. Zijn er meer mensen met dit 'probleem'? Wat zouden jullie me adviseren om te doen?
Edit: typo's gefixed + zinnetje toegevoegd.
[ Voor 7% gewijzigd door Muncher op 25-01-2012 16:40 ]
Weet je, er komt elk jaar een refresh. Mijn iMac is nu ruim anderhalf jaar oud en hoewel ik er een SSD in heb gezet is er naar mijn idee niks dat ik niet er mee kan. Het blijft een mooie snelle machine, de upgrade is altijd maar enkele procenten beter (behalve als je van processorgeneratie overstapt, zoals van Core2Duo naar i5 etc)
Is een keuze die je zelf moet maken. Elke iMac vanaf de Sandy Bridge CPU is echter krachtig genoeg voor alle dagelijkse taken. De nieuwe iMac 2012 zal worden uitgerust met de Ivy Bridge processor, nog sneller dus. of je dit werkelijk nodig hebt is echter de grote vraag. Qua videperformance ga je er ook wat op vooruit, maar vooralsnog draait menig game onder W7 Bootcamp zonder problemen.
Persoonlijk vindt ik het 2011 model echter al een overkill. De praktijk leert ons dat naarmate de release datum van het nieuwe model nadert ( c.a April - Mei ) er in o.a V&A ook sterk geprijsde Mac's verschijnen.
Aradmin plaatste onlangs in het MBA topic ook al de volgende link, die je in de gaten kunt houden.
http://buyersguide.macrumors.com/
edit: ook nu staat er 1 te koop in V&A
V&A aangeboden: Apple IMAC 27" (Nieuwste)
Persoonlijk vindt ik het 2011 model echter al een overkill. De praktijk leert ons dat naarmate de release datum van het nieuwe model nadert ( c.a April - Mei ) er in o.a V&A ook sterk geprijsde Mac's verschijnen.
Aradmin plaatste onlangs in het MBA topic ook al de volgende link, die je in de gaten kunt houden.
http://buyersguide.macrumors.com/
edit: ook nu staat er 1 te koop in V&A
V&A aangeboden: Apple IMAC 27" (Nieuwste)
[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 25-01-2012 16:42 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Hoe groot is de kans op een re-design in Apri/Mei eigenlijk? Ik ben aan het kijken voor een nieuwe iMac (27" top), en qua spec's is die snel genoeg. Maar hoe groot is de kans op een redesign? Als dat likely is dan wacht ik liever even
.
gewoon nee.
Qua gaming weet ik het niet, maar ik heb voor hetzelfde financiële dilemma gestaan en sta nu naar mijn nieuwe 27 inch iMac te kijken.Muncher schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:28:
Morgen start de BTW-weg actie bij Mediamarkt. Ik zit er over na te denken om dan nu de overstap naar Apple te gaan doen. Ik wil graag een iMac gaan kopen ter vervanging van mijn huidige Windows-machine. Ik zit te denken aan de 27" versie, met de Radeon HD 6970M en 3,1 ghz processor. Mijn keuze voor dit model is dat ik af en toe wat games speel (niet de nieuwste, meestal van +/- 1 jaar oud wegens tijdgebrek) en voor mijn werk regelmatig in Windows moet werken (liefst in een VM). Dus als ik dan toch overstap, dan meteen goed. Ik hoor echter van verschillende personen dat er een refresh aan zit te komen. Mijn dilemma is dan ook 300 euro nu besparen (16% van 1899) of nog een paar maanden wachten totdat de refresh er echt is. Zijn er meer mensen met dit 'probleem'? Wat zouden jullie me adviseren om te doen?
Wat voor mij het doorslaggevende argument was, was dat het een goede prijs is voor deze machine. Geruchten gaan dat rond april/mei er een nieuwe versie komt. So what? De machine is nu zeker weten goed genoeg voor mijn bezigheden, extra snelheid dankzij Ivy ga ik denk ik toch niet gebruiken. Dan nu betalen tegen een gereduceerde prijs alvast genieten!
heb je hem dan ook besteld met een actie?assasinbats schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:39:
[...]
Qua gaming weet ik het niet, maar ik heb voor hetzelfde financiële dilemma gestaan en sta nu naar mijn nieuwe 27 inch iMac te kijken.
Wat voor mij het doorslaggevende argument was, was dat het een goede prijs is voor deze machine. Geruchten gaan dat rond april/mei er een nieuwe versie komt. So what? De machine is nu zeker weten goed genoeg voor mijn bezigheden, extra snelheid dankzij Ivy ga ik denk ik toch niet gebruiken. Dan nu betalen tegen een gereduceerde prijs alvast genieten!
Ik zou zelf lekker nu een iMac kopen, je kan nu mooi profiteren van de actie van de MediaMarkt en hebt je apparaat direct in plaats van weer enkele maanden te moeten wachten. Wat betreft de snelheid zou ik me totaal niet druk maken, voor alle dagelijkse taken is de huidige iMac echt meer dan snel genoeg, ook onder Windows.Muncher schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:28:
Morgen start de BTW-weg actie bij Mediamarkt. Ik zit er over na te denken om dan nu de overstap naar Apple te gaan doen. Ik wil graag een iMac gaan kopen ter vervanging van mijn huidige Windows-machine. Ik zit te denken aan de 27" versie, met de Radeon HD 6970M en 3,1 ghz processor. Mijn keuze voor dit model is dat ik af en toe wat games speel (niet de nieuwste, meestal van +/- 1 jaar oud wegens tijdgebrek) en voor mijn werk regelmatig in Windows moet werken (liefst in een VM). Dus als ik dan toch overstap, dan meteen goed. Ik hoor echter van verschillende personen dat er een refresh aan zit te komen. Mijn dilemma is dan ook 300 euro nu besparen (16% van 1899) of nog een paar maanden wachten totdat de refresh er echt is. Zijn er meer mensen met dit 'probleem'? Wat zouden jullie me adviseren om te doen?
Mijn eigen 27" iMac is volgens mij een late 2009 of early 2010. Het betreft in ieder geval een Core 2 Duo 3.06 Ghz met 8GB DDR3 en een HD4670. Voor mij voldoet dit nog altijd uitstekend, de enige upgrade die ik misschien binnenkort overweeg is een SSD, al is dat vooral omdat ik die waarschijnlijk toch gratis krijg. Zelfs speel ik af en toe een game onder Windows 7 via Bootcamp, dit gaat natuurlijk niet op de hoogste kwaliteit of op de volledige resolutie maar ik ben nog niets tegengekomen wat niet op 1920x1080 speelbaar was. Dat lijkt mij met de huidige generatie dus al helemaal geen probleem
Dat is volgens mij een 2009 model. Ik heb diezelfde machine, maar dan met de i7 (en dus ook met de Ati 4850). Die voldoet voor mij ook meer dan prima, ik heb dan wel een aantal upgrades uitgevoerd:
-Seagate 1TB vervangen door Seagate Barracuda XT 2TB
-Superdrive vervangen door Optibay met Kingston V+100 256GB (Superdrive in externe USB case)
-8GB RAM vervangen door 16GB
Mn systeem is verre van traag te noemen, gamen doe ik er toch niet mee (heeeeel sporadisch LoL op Win7 bootcamp).
-Seagate 1TB vervangen door Seagate Barracuda XT 2TB
-Superdrive vervangen door Optibay met Kingston V+100 256GB (Superdrive in externe USB case)
-8GB RAM vervangen door 16GB
Mn systeem is verre van traag te noemen, gamen doe ik er toch niet mee (heeeeel sporadisch LoL op Win7 bootcamp).
Verwijderd
Ik heb jullie advies nodig. Ik wou bij de MM, i.v.m. de korting, gisteren de iMac 21.5" i7 2.8 kopen. Maar dit is niet een standaard model voor hun. Doet niet mee in de actie.
In de winkel kijken wat de verschillen zijn tussen de:
- iMac 27" i5 3.1 intel 2400 voor € 1595,80 en
- iMac 21,5" i5 2.7 intel 2500S voor € 1217,65.
Op papier ziet de 27" i5 3.1 er beter uit, 3.1 vs 2.7 en 1GB GPU vs 512MB dus heb ik voor deze gekozen maar nu ben ik aan het kijken naar de benchmarks en dan is het verschil tussen deze twee in de praktijk erg klein, echter het prijsverschil is € 378,15. Ik heb de 27" scherm niet nodig want volgens de verkoper kan ik mijn Eizo monitor erop aansluiten.
De iMac zal voornamelijk gebruikt worden met programma's als Ableton live 8 en Cubase 6 hierin gebruik ik VST's, dus een snelle CPU en HDD is belangrijk, en zo af en toe Photoshop 5.5, Het laatste werkt op mijn MBP 2.66 i7 2010 naar tevredenheid.
Ik wil graag ca 5 jaar met de iMac kunnen doen. Wat ik belangrijk vind is de CPU en GPU omdat je deze niet kunt vervangen. De HDD en geheugen kunnen later ook vervangen worden.
Ik hoop dat jullie ervaren iMac gebruikers mij advies willen geven.
Edit: Ik heb de 27" nog in de doos staan. Dat is echt
Maar ik mag hem alleen ruilen als het zegel niet verbroken is.
In de winkel kijken wat de verschillen zijn tussen de:
- iMac 27" i5 3.1 intel 2400 voor € 1595,80 en
- iMac 21,5" i5 2.7 intel 2500S voor € 1217,65.
Op papier ziet de 27" i5 3.1 er beter uit, 3.1 vs 2.7 en 1GB GPU vs 512MB dus heb ik voor deze gekozen maar nu ben ik aan het kijken naar de benchmarks en dan is het verschil tussen deze twee in de praktijk erg klein, echter het prijsverschil is € 378,15. Ik heb de 27" scherm niet nodig want volgens de verkoper kan ik mijn Eizo monitor erop aansluiten.
De iMac zal voornamelijk gebruikt worden met programma's als Ableton live 8 en Cubase 6 hierin gebruik ik VST's, dus een snelle CPU en HDD is belangrijk, en zo af en toe Photoshop 5.5, Het laatste werkt op mijn MBP 2.66 i7 2010 naar tevredenheid.
Ik wil graag ca 5 jaar met de iMac kunnen doen. Wat ik belangrijk vind is de CPU en GPU omdat je deze niet kunt vervangen. De HDD en geheugen kunnen later ook vervangen worden.
Ik hoop dat jullie ervaren iMac gebruikers mij advies willen geven.
Edit: Ik heb de 27" nog in de doos staan. Dat is echt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 14:23 ]
Investeer in 27inch, dan ga je die Eizo niet meer gebruiken (of doorverkopen)
27" Doen. Het scherm alleen al is het prijsverschil waard.
Als je eizo verkoopt heb je zo weer een deel van het verschil terug.
Als je eizo verkoopt heb je zo weer een deel van het verschil terug.
Ja, ga gewoon voor de 27" versie man (ga je zeker geen spijt van krijgen). Tenzij je die kleine € 400,- niet kan missen natuurlijk. Dat kan ik ook wel begrijpen. De 27" versie is en blijft immers een stuk prijziger dan de 21,5" versie.
Zelf ben ik nog aardig tevreden met m'n 24" iMac 2.8GHz (Early 2008) met 4 GB RAM en een HDD van 1 TB (welke eerst 320 GB was, maar later kapotging).
Zelf ben ik nog aardig tevreden met m'n 24" iMac 2.8GHz (Early 2008) met 4 GB RAM en een HDD van 1 TB (welke eerst 320 GB was, maar later kapotging).
[ Voor 24% gewijzigd door syltheboy op 26-01-2012 15:04 ]
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties.
Zo gek als jullie op jullie, 27", iMac monitor zijn ben ik dat op mijn Eizo monitor
Die zal ik echt niet zo snel weg doen i.v.m. dat die niet spiegelt. Het gaat me dus echt op het prestatie verschil, tussen de 2.7 i5 en i5 3.1.
Zo gek als jullie op jullie, 27", iMac monitor zijn ben ik dat op mijn Eizo monitor
M'n vader heeft eergisteren een Mini DisplayPort naar HDMI verloop-kabel gekocht, omdat hij zijn 27" iMac (Late 2009) via HDMI op onze televisie wilde aansluiten. Helaas krijgen we de verloop-kabel er met geen mogelijkheid in. In mijn 15" MBP (Early 2011) krijgen we er hem wel gewoon in (een Thunderbolt-aansluiting is toch hetzelfde als een Mini Displayport-aansluiting?) of ben ik nou gek. De aansluitingen zien er ook hetzelfde uit, dus da's het gekke hiervan.
En nog iets anders. Via m'n MBP krijg ik niet het volledige beeld op m'n televisie als dat ik op m'n laptop-scherm te zien krijg. En als ik hem er wel helemaal opkrijg, dan krijg ik aan de zijkanten 2 zwarte stroken. Ik heb al met de resoluties lopen kloten, maar 720p of 1080p moet toch wel goed zijn? Ik heb het idee dat het aan de 16:9 resolutie ligt en dat m'n MBP een 16:10 resolutie heeft.
En nog iets anders. Via m'n MBP krijg ik niet het volledige beeld op m'n televisie als dat ik op m'n laptop-scherm te zien krijg. En als ik hem er wel helemaal opkrijg, dan krijg ik aan de zijkanten 2 zwarte stroken. Ik heb al met de resoluties lopen kloten, maar 720p of 1080p moet toch wel goed zijn? Ik heb het idee dat het aan de 16:9 resolutie ligt en dat m'n MBP een 16:10 resolutie heeft.
[ Voor 30% gewijzigd door syltheboy op 26-01-2012 16:21 ]
Is het mini-DVI of mini-DPP? Maak eens een foto van de aansluiting met logo.syltheboy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:15:
M'n vader heeft eergisteren een Mini DisplayPort naar HDMI verloop-kabel gekocht, omdat hij zijn 27" iMac (Late 2009) via HDMI op onze televisie wilde aansluiten. Helaas krijgen we de verloop-kabel er met geen mogelijkheid in. In mijn 15" MBP (Early 2011) krijgen we er hem wel gewoon in (een Thunderbolt-aansluiting is toch hetzelfde als een Mini Displayport-aansluiting?) of ben ik nou gek. De aansluitingen zien er ook hetzelfde uit, dus da's het gekke hiervan.
Thunderbolt is gewoon dezelfde aansluiting als Mini-DisplayPort. Erg vreemd dat je hem er dus niet inkrijgt, misschien zit er wat bende in ofzo?syltheboy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:15:
En als je je MBP aan hebt gesloten, spiegel je dan je scherm op je TV of breidt je je bureaublad uit? Als je hem spiegelt heeft het inderdaad met de verhoudingen te maken van je laptopscherm. Als je bureaublad gewoon uitbreidt kun je als het goed is gewoon de resolutie van je TV kiezen.
iMac late 2009 heeft Mini-DisplayPort en MBP 2011 heeft Thunderbolt, dit is gewoon de zelfde connector. Als hij wel in de MBP past dan zou hij ook in de iMac moeten passenassasinbats schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:43:
[...]
Is het mini-DVI of mini-DPP? Maak eens een foto van de aansluiting met logo.
Mensen, nog een persoon die wat wilt vragen betreft de BTW actie van MediaMarkt. Ik heb momenteel een game pc die ik probeer te verkopen en daarmee wil ik het investeren in een iMac. Ik heb al een Macbook Pro, iPhone en iPad en ben gewoon dol geworden op de kwaliteit die Apple levert, iMac is de volgende wie ik in huis wil brengen, Ik zie dat de 21,5 965 euro is bij de MediaMarkt, maar ik twijfel tussen de 21,5 en 27 inch. Momenteel zit mijn bureau onder mijn TV en ik weet niet zeker of de 27 inch daar onder past en vraag ik me af of de 27 inch niet overkill is? Ik ga er meer mee (films kijken, browsen, downloaden, msn en wat schoolwerk) thé usual stuff dus.
Iemand enig idee wat beter is? Ben gestopt met studeren en werk nu full time en ga een deeltijd opleiding doen, dus budget maakt niet uit.
Iemand enig idee wat beter is? Ben gestopt met studeren en werk nu full time en ga een deeltijd opleiding doen, dus budget maakt niet uit.
Of het past is toch simpel op te meten?Caneezy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:25:
Mensen, nog een persoon die wat wilt vragen betreft de BTW actie van MediaMarkt. Ik heb momenteel een game pc die ik probeer te verkopen en daarmee wil ik het investeren in een iMac. Ik heb al een Macbook Pro, iPhone en iPad en ben gewoon dol geworden op de kwaliteit die Apple levert, iMac is de volgende wie ik in huis wil brengen, Ik zie dat de 21,5 965 euro is bij de MediaMarkt, maar ik twijfel tussen de 21,5 en 27 inch. Momenteel zit mijn bureau onder mijn TV en ik weet niet zeker of de 27 inch daar onder past en vraag ik me af of de 27 inch niet overkill is? Ik ga er meer mee (films kijken, browsen, downloaden, msn en wat schoolwerk) thé usual stuff dus.
Als je budget niet uitmaakt zou ik sowieso voor de 27 inch gaan, je bent er zo aan gewend en het is heerlijk om zo lekker veel ruimte te hebben! Hij is de prijs in ieder geval meer dan waard
Hij zou er net onder passen, alleen als ik ga slapen draai ik me TV, en dan zou hij botsen. Maar dat moet ik even kijken, vriend van me heeft de 27" gehaald en ik moest gewoon even kwijlen, pracht ding. Hoelang zou zo een iMac meegaan? Ik wil trouwens dan ook een SSD erin zetten.Haazzz schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:33:
[...]
Of het past is toch simpel op te meten?![]()
Als je budget niet uitmaakt zou ik sowieso voor de 27 inch gaan, je bent er zo aan gewend en het is heerlijk om zo lekker veel ruimte te hebben! Hij is de prijs in ieder geval meer dan waard
Tja, na een half jaartje is het vast wel bekeken hoor.Caneezy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:35:
Hoelang zou zo een iMac meegaan? Ik wil trouwens dan ook een SSD erin zetten.
Ik heb het nog eens geprobeerd, maar ik krijg het stekkertje er met geen mogelijkheid in. De aansluiting ziet er wel hetzelfde uit als de Thunderbolt-aansluiting op m'n 15" MBP en er zit ook geen troep tussen of zo. Ik denk dat er iets mis is met de aligning van de aansluiting.Haazzz schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:17:
iMac late 2009 heeft Mini-DisplayPort en MBP 2011 heeft Thunderbolt, dit is gewoon de zelfde connector. Als hij wel in de MBP past dan zou hij ook in de iMac moeten passen
Je geeft alle antwoorden eigenlijk zelf al aan...Gewoon voor die 27" kiezen, daar ga je geen spijt van krijgen. Wie kijkt er tv als hij een 27" iMac heeftCaneezy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:35:
[...]
Hij zou er net onder passen, alleen als ik ga slapen draai ik me TV, en dan zou hij botsen. Maar dat moet ik even kijken, vriend van me heeft de 27" gehaald en ik moest gewoon even kwijlen, pracht ding. Hoelang zou zo een iMac meegaan? Ik wil trouwens dan ook een SSD erin zetten.
Ik heb naar aanleiding van jullie opmerkingen toch de iMac gekocht in de MM. Ben er super blij mee
. Nu alleen nog alles overzetten vanaf mijn PC. Wat is hier het handigste voor? De Migration Assistant? Of zijn er betere tools die dit kunnen?
Nogmaals bedankt voor de tips, ben echt blij met mijn aanschaf!
Nogmaals bedankt voor de tips, ben echt blij met mijn aanschaf!
Heb zelf een PC met 30 inch beeldscherm, erg leuk om tv op te kijkenaramdin schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:10:
[...]
Je geeft alle antwoorden eigenlijk zelf al aan...Gewoon voor die 27" kiezen, daar ga je geen spijt van krijgen. Wie kijkt er tv als hij een 27" iMac heeft
over de 21,5" vs 27" discussie;
27" is leuk, als je het goed gebruikt. Anders kan het vermoeiend zijn. Als je veel werkt met programma's met vele menuutjes, of dingen die veel schermruimte in beslag nemen (fotobewerking, videobewerking) is 27" wel fijn.
Als je wilt gamen kun je beter voor de 21,5" gaan met de geupgrade kaart. Ivm resolutie.
@tgif, de iMac heeft een mooi scherm. Maar idd een Eizo doet 't beter voor fotobewerking bijv. Als je de extra 'screen-estate' wilt, doen.. anders niet. Qua prestaties verschillen de modellen niet zo veel van elkaar. Als je voor de 27" gaat moet je wel een 6970m GPU hebben..
27" is leuk, als je het goed gebruikt. Anders kan het vermoeiend zijn. Als je veel werkt met programma's met vele menuutjes, of dingen die veel schermruimte in beslag nemen (fotobewerking, videobewerking) is 27" wel fijn.
Als je wilt gamen kun je beter voor de 21,5" gaan met de geupgrade kaart. Ivm resolutie.
@tgif, de iMac heeft een mooi scherm. Maar idd een Eizo doet 't beter voor fotobewerking bijv. Als je de extra 'screen-estate' wilt, doen.. anders niet. Qua prestaties verschillen de modellen niet zo veel van elkaar. Als je voor de 27" gaat moet je wel een 6970m GPU hebben..
Met renderen van video wel. De rest merk je het niet echt...Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:13:
Ik ben voor een nieuwe IMac aan het kijken moet een 21" worden ,27" is echt te groot .
Verwijderd
Even een tip voor mensen die een iMac gekocht hebben bij MM tijdens de BTW dagen, zodat je zeker weet dat je kostbare product geruild kan worden en dat ze hem niet laten repareren.
Tip voor de (i)Mac kopers:
- 1 doe de eerste test/controle met de folie er nog op.
- 2. Registreer je product niet.
- 3. Pak hem weer zo netjes in als je hem gekregen hebt.
De servicebalie medewerker ging met Apple bellen of het serienummer was geregistreerd, wat ik dus niet gedaan had. Toen nog een belletje en de iMac werd geaccepteerd.
Ik had namelijk de pech dat ik mijn iMac moest retourneren omdat er stof? in/achter de glasplaat zat
Tip voor de (i)Mac kopers:
- 1 doe de eerste test/controle met de folie er nog op.
- 2. Registreer je product niet.
- 3. Pak hem weer zo netjes in als je hem gekregen hebt.
De servicebalie medewerker ging met Apple bellen of het serienummer was geregistreerd, wat ik dus niet gedaan had. Toen nog een belletje en de iMac werd geaccepteerd.
Ik had namelijk de pech dat ik mijn iMac moest retourneren omdat er stof? in/achter de glasplaat zat
Ik heb afgelopen Mediamarkt BTW actie een iMac gekocht (i5, 2,5Ghz, 4GB) en de meegeleverde muis doet het niet. Het toetsenbord wel en ergens las ik dat ze al automatisch gepaired moeten zijn met de iMac. Hoe kan ik het beste achterhalen wat er aan de hand is?
Is de batterij v/d muis op?
Heb ik gewoon een slechte muis meegekregen?
En wat kan ik nu het beste doen? Met enkel de muis terug naar MM? Hele computer terug in de doos en ermee naar MM?
En wat kan ik nu het beste doen? Met enkel de muis terug naar MM? Hele computer terug in de doos en ermee naar MM?
Je zou eens kunnen beginnen met andere batterijen proberenSlashdotter schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:27:
Ik heb afgelopen Mediamarkt BTW actie een iMac gekocht (i5, 2,5Ghz, 4GB) en de meegeleverde muis doet het niet. Het toetsenbord wel en ergens las ik dat ze al automatisch gepaired moeten zijn met de iMac. Hoe kan ik het beste achterhalen wat er aan de hand is?

Probleem is opgelost. Misschien zat de batterij los ofzo. Zonet iig flink geduwd en dat schuifje heen en weer bewogen en toen brandde er wel een lichtje waarna ik m kon gebruiken. Dank voor de snelle reacties.
Wel stom dat het meegeleverde keyboard niet volledig is. Ik mis de home/end/pageup/pagedown toetsen die zo handig zijn bij het internetten.
Wel stom dat het meegeleverde keyboard niet volledig is. Ik mis de home/end/pageup/pagedown toetsen die zo handig zijn bij het internetten.
Command+[pijltjestoetsen] Probeer het eens!Slashdotter schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:43:
Is er ook een slimme truc om tabs in Google Chrome te sluiten? Normaal gesproken doe ik dat bij Windows door de scrollwheel in te drukken als ik bovenop de tab sta. Nu op de Mac moet ik heel precies op dat kleine kruisje mikken en dan klikken.
Het meegeleverde toetsenbord en muis vallen wat tegen maar misschien is het gewoon wennen. De indeling van het OS met de bijbehorende metaforen ook: rood is venster sluiten maar app blijft draaien, geel is minimaliseren en groen is resizen. Konden ze niet gewoon tooltips erbij doen?
En waar is de deleteknop op het toetsenbord? Als ik nu een woord wil verwijderen moet ik eerst met de pijltjestoets naar rechts v/h woord gaan en dan op backspace drukken. Ipv die eject knop op die plek was de deleteknop veel nuttiger geweest.
Al met al is het flink wennen voor iemand die al sinds Windows 3.11 met computers werkt
[ Voor 25% gewijzigd door Slashdotter op 30-01-2012 16:12 ]
CMD+WSlashdotter schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:56:
[...]
Is er ook een slimme truc om tabs in Google Chrome te sluiten? Normaal gesproken doe ik dat bij Windows door de scrollwheel in te drukken als ik bovenop de tab sta. Nu op de Mac moet ik heel precies op dat kleine kruisje mikken en dan klikken.
om een programma in 1x af te sluiten kan je CMD+Q doen, dan staan ze ook niet meer 'aan' in je dock.
Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9